Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:29:
Ik zit nu ook ernstig te overwegen deze speler aan te schaffen, nu de harde schijf van mijn zen sleek na bijna 1.5 jaar kuren begint te vertonen. Sowieso liep deze al bijna altijd vast bij het overzetten van muziek, nu laadt de batterij ook nog maar voor de helft op.
Het flashgeheugen van deze speler spreekt me erg aan, een harde schijf is toch kwetsbaar.
Zit nu eigenlijk alleen te wachten tot de 32 gb versie hier op de markt komt, heb nu een 20 gb en dan is 16 toch een achteruitgang (al is het dan ook wel weer zo dat ik sommige albums amper luister). Ik keek net op mp3shop, en daar zag ik dat de 16 gb daar nooit meer leverbaar is. Hopelijk is dat een voorteken. Zou ook mooi zijn als die prijsverlaging in de US naar 299 dollar hier 299 euro wordt.Dan heb je echt een wereldspeler voor een prima prijs.
Ik ben ook van de Sleek naar de Zen 16 gegaan. Die is, voor mij, ruim zat. Ik had op de Sleek ook uren muziek staan waar ik nooit naar luisterde. Nu ik er een keer echt naar gekekn heb, is zelfs mijn Zen 16 maar voor de helft vol. Hij bevalt me uitstekend en ik heb het gevoel dat de accu nooit leeg gaat. Maar dat komt natuurlijk omdat hij voordat hij leeg is al weer een keer aan een PC heeft gehangen.

De 16 is trouwens gewoon leverbaar bij andere winkels hoor. Informatique heeft ze voor 193 Euro

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 12-02-2008 08:42 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Bobman schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:22:
Ik ben vorige week mijn Cowon D2 kwijtgeraakt *snik* en nu wil ik misschien deze kopen (de 16GB versie) maar kan iemand vertellen hoe de ondersteuning voor AAC podcasts is? Ik luister altijd Dance Department van 538 en ik vraag me af of de hoofdstukken en albumart zoals dat in iTunes werkt ook op deze speler werken. Dit vond ik bij de D2 een groot gemis, aangezien je de podcasts dan eerst naar mp3 moest converteren en dan alle hoofdstukinformatie verloren ging. Het is in ieder geval een lastige keuze, weer een D2 of een Zen. D2 heeft hardwarematig zo zijn voordelen, vooral touchscreen en batterijduur. De Zen vind ik er mooier uitzien.
Dan moet ik toch eerlijk zeggen dat de geluidskwaliteit van de D2 stukken beter is. De zen klinkt een beetje dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Interessant draadje over SD-kaartintegratie op de Zen. Zou mooi zijn als dit waar blijkt te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:13:
Dan moet ik toch eerlijk zeggen dat de geluidskwaliteit van de D2 stukken beter is. De zen klinkt een beetje dof.
Dan heb je of een gare ZEN gehad, of oordopjes die op de D2 beter klonken. Ik heb zowel de D2 gehad (en weer verkocht vanwege de extreem kleine letters) en ik heb nu (alweer) een ZEN. Beiden klinken erg goed, al heeft de ZEN wat meer bass van zichzelf. Met sommige dopjes, zoals de CX300, moet de bas worden verminderd met de equalizer. Met neutrale dopjes zoals de Shure SE210 die ik zelf gebruik (na een initiële strubbeling tot volle tevredenheid) moet de bas van de D2 een tikje worden geboost. (In elk geval, voor mij.)

Mijn ZEN klinkt absoluut niet dof, en is zeker up-to-par met de D2, al klinkt hij wel heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Katsunami schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Met neutrale dopjes zoals de Shure SE210 die ik zelf gebruik (na een initiële strubbeling tot volle tevredenheid) moet de bas van de D2 een tikje worden geboost. (In elk geval, voor mij.)

Mijn ZEN klinkt absoluut niet dof, en is zeker up-to-par met de D2, al klinkt hij wel heel anders.
Mooi om te weten. Nou ben ik nogal bass-addict en ik had op de D2 ook al een bass boost in combinatie met de CX300. Weet iemand nog hoe het met AAC podcasts zit op de Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
RoD schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:37:
Aangezien het Creative zelf is die de prijzen verlaagd zou dit ook door moeten werken bij de shops in Nederland. Het zal dan wel iets van 299 euro worden, inderdaad. Maargoed, laat het ding eerst maar eens uitgebracht worden in Nederland :)
Op de site van Creative kun je 'm anders al bestellen. Alleen wel voor €329, wat toch wel een stuk meer is dan $299

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Flying Bobman schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:33:
Mooi om te weten. Nou ben ik nogal bass-addict en ik had op de D2 ook al een bass boost in combinatie met de CX300. Weet iemand nog hoe het met AAC podcasts zit op de Zen?
De ZEN heeft ab-so-luut geen bassboost nodig, zelfs niet met neutrale dopjes. Hij hééft al bassboost, als je de equalizer én de bassboost uitzet. De bassboostoptie maakt het geluid lelijk; de bas wordt "geboost" door de midden- en hoge tonen te drukken. Mocht je met neutrale dopjes de bass harder willen boosten dan wat de ZEN van zichzelf heeft, dan kun je beter de equalizer gebruiken dan de bassboostfunctie.

Met de CX300 is de bas gewoon lomp hard. Met die dopjes zou ik de equalizer aanzetten, en hem dan helemaal op neutraal zetten, of +1 en +2 voor de 4de en 5de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Laatst online: 11-09 23:53
Woembah schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:37:
[...]

Op de site van Creative kun je 'm anders al bestellen. Alleen wel voor €329, wat toch wel een stuk meer is dan $299
Dat is een pre-order ze verwachten em de 19e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iafilius
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2023
master007 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:22:
[...]

Dat is een pre-order ze verwachten em de 19e
hoi, net na half Januarie al een preorder geplaatst en toen was de "leverdatum" 01/02/2008, dus het zou me niet verbazen dat die 19e ook niet gehaald wordt zonder dat men wat laat weten.
Gezien de prijs in de US nog behoorlijk gedaald is denk ik er zwaar over om de order te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
zo, ik heb ook mn nieuwe Zen 16gb in gebruik genomen.

eerste indruk is prima, echt mooi scherm, werkt handig en geluid was prima.

toen maar eens wat creative software op mn PC gooien gooien, dat had ik beter niet kunnen doen. wat een rotzooi zeg dat spul van creative. begint eerst van alles te updaten, dat ging nog goed. toen maar eens synchroniseren met die synchronisatie tool. dat ding loopt regelmatig vast :(. maar goed, na een aantal pogingen kapte hij er ineens mee omdat het geheugen vol was :X ik denk, dat kan helemaal niet, ik heb hooguit 10 gig aan muziek. staan gewoon alle nummers er 2x of soms zelfs wel 5x op. wat een rotzooitje. boel weer leeg gemaakt, en nog steeds werkt dat programma niet naar behoren.

Videoconversie maar eens proberen, kijken hoe dat uitpakte. Aflevering van de Simpsons gepakt. Duurt bijna een uur op mn overclockte e6600, maar goed. Filmpje starten, heel het geluid vernield. Ook dat programma kan de prullenbak in.

Ondertussen is mn Zen in een paar uur gebruik ook al 3x vastgelopen, tot een punt dat je hem weer moest resetten. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Al met al een mooi dingetje, maar eigenlijk toch wel een tegenvaller. Die creative software gebruik ik niet meer, zélfs itunes werkte nog beter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou ook niet weten waarom iemand die Creative-software zou willen gebruiken als je via MTP kunt werken... desnoods kun je nog Mediamonkey gebruiken ofzo.
Wat betreft video converteren zou je eens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kunnen kijken.

En het vastlopen.. heb je de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ja, met andere programma's wil het wel lukken, maarja had toch verwacht dat creative software geschikt zou zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik gebruik JetAudio, van mijn Cowon D2. Dat programma werkt geweldig. Rechtsklik op een media bestand en dan staat er "Convert with JetAudio." Werkt met bijna alle bestanden, en je kan heel veel dingen instellen, zoals kwaliteit, grootte, snelheid van converteren, processorgebruik. Vrienden van me gebruiken het ook voor hun Zune en iPod, en ik gebruik het ook voor mijn mobieltje.
*Edit* Je kan zelfs kiezen of je srt bestanden (ondertitels) mee wilt converten. Altijd handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying Bobman op 16-02-2008 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Wie heeft er ervaring met de zen op de tv aan te sluiten. Ik had een zen vision m 60GB waarbij je video niet hoefde te down sizen om het af te kunnen spelen. In revieuws heb ik gelezen dat het bij de zen wel moet. Hoe is het met de kwaliteit? Of is dit al opgelost met een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet video transcoden naar 320x240. Maargoed, aangezien de Zen geen tv-out heeft is dat ook niet echt nadelig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

Had laatst iets heel vreemds toen ik radio aan het luisteren was... ik drukte wat heen en weer op de knoppen en vervolgens ging het volume op 100% en hoorde je alleen gekraak. Het afspelen van mp3's wou ook niet meer. Pas na een harde reset (resteknop en daarna power+play/pause ingedrukt) zorgde er weer voor dat ie't weer deed.

Ik heb trouwens ook de Zen draaiende onder Linux, met gebruik van de laatste versie van Gnomad2. Niet de laatste versie die met Ubuntu wordt meegeleverd. Heb 'm verdorie zelf moeten compileren, wat een gezeur is dat (GTK2+ libraries en GLIB pakket installeren enzo blwegh) enfin, het werkt!

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ph4ge schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:41:
ja, met andere programma's wil het wel lukken, maarja had toch verwacht dat creative software geschikt zou zijn.
even hierop terugkomen.

ik heb ook bij andere programma's (o,a, Media Monkey, Mediasource en dat sync programma van creative) dat hij vast loopt tijdens het synchroneren of het verwijderen van bestanden. meestal gaat het ongeveer 200mb goed, en dan loopt hij vast. alles met de hand doen, mapje voor mapje, lukt wel.

alleen WMP loopt niet vast, maar dat programma heeft de nare eigenschap om synchroniseren te begrijpen als de hele libary te verplaatsen, en niet eens even te kijken wat er al op staat. resultaat is dat alles dubbel staat na een rondje syncen.

ik ga nu maar dat JetAudio proberen, hopen dat dat wel fatsoenlijk werkt. aangezien mn zen op andere PC's de zelfde problemen geeft en ik me niet kan voorstellen dat zoveel programma's allemaal even brak zijn moet het wel aan die Zen zelf liggen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Na het hele topic onder elkaar te hebben gelezen (en dat is een hele boel posts) twijfel ik over de aanschaf van dit apparaat.

Was met name benieuwd agv de kopieerfunctie (dus een image tank), maar ik lees dat deze functie ook nog niet goed werkt.... :( Of is de software al weer verbeterd?

Met alle stabiliteitsproblemen hier ga ik denk ik maar over tot aanschaf van de Sony 818...

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

ph4ge schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:29:
[...]

even hierop terugkomen.

ik heb ook bij andere programma's (o,a, Media Monkey, Mediasource en dat sync programma van creative) dat hij vast loopt tijdens het synchroneren of het verwijderen van bestanden. meestal gaat het ongeveer 200mb goed, en dan loopt hij vast. alles met de hand doen, mapje voor mapje, lukt wel.
Dan doe je toch iets anders dan ik. Met Media Monkey heb ik zo' 14 gig in één keer gesynct. Zonder problemen. ( Zen 16 met Vista )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb zelf hetzelfde probleem. Met Winamp en MediaMonkey gaat de ZEN over de kop. Hij blijft op willekeurige momenten hangen, en moet dan gereset worden. De Creative software is al helemáál gaar, die crasht zelfs zelf. Winamp is op Vista x64 overigens zelf ook erg instabiel, en soms "verdwijnt" het hele programma gewoon. Het sluit niet af of crasht niet, maar het is gewoon plotseling "weg". (Ja, ook uit de processenlijst in Taakbeheer. Gewoon pleite.)

Alleen met MediaPlayer gaat het goed.

(ZEN @ Vista x64, met MediaPlayer x64)

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 18-02-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik gebruikte voor mijn D2 altijd Synctoy, een handig syncprogramma van MS, gratis te downloaden. Selecteer je map met mp3's, en een map op je mp3 speler, en het wordt automatisch bijgehouden. Je kan ook uitzonderingen toevoegen enz. Ik draai ook Vista. Voor alle mensen die problemen hebben met mediaplayers is dit dus wel een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Katsunami schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:42:
[...]

Alleen met MediaPlayer gaat het goed.

(ZEN @ Vista x64, met MediaPlayer x64)
ja, ik draai ook Vista x64, en MediaPlayer is idd de beste optie gebleken. dit programma heeft soms wel de neiging om niet te syncen maar gewoon heel de libary te kopieeren, maarja dat is wel te voorkomen en mee te leven.

al met al nu een aantal dagen de Zen in gebruik, en dan is hij wel erg fijn. goede kwaliteit van zowel het geluid als het schermpje, fijne besturing etc. vastlopen gebeurde eigenlijk alleen maar tijdens of na het syncen met een van de genoemde programma's, tijdens gewoon gebruik doet hij dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middag, ik ben zelf op zoek naar een nieuw MP3 speler en kan zeggen dat deze nieuwe Zen mij zeker trekt.

Ik heb enkel nog wel een vraagje. Ik heb zelf nog de oude HDD speler Creative Zen 20Gb (de allereerst 20Gb Zen _/-\o_ ) en daar kon ik instellen dat de gegevens van de muziekbibliotheek van de Albums ingesteld is op Artiest - Album. Wat zijn hier nu de mogelijkheden bij de nieuwe Zen? Kan hij enkel de gegeven uit de ID3 tags halen en laat ie die zien bij de Artiest / Album? Of kan ik daar nog wat customizen dat ik bij album beide tags zie zoals bijv. Artiest - Album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb nu sinds een maand een Zen 8GB. Werkt perfect, nog geen enkele keer vastgelopen en de geluidskwaliteit in combinatie met me EP-630 in-ear setje is perfect voor mij.
Ik heb er helaas één probleem mee, als ik hem aan mijn pc koppel en bestanden over ga zenden gaat alles goed. Maar na een 10 minuten koppelt hij hem zelf af en weer aan. Dit blijft zo doorgaan. Een film overzenden is hierdoor vrijwel onmogelijk en dat schermpje wat hierdoor naar voren komt is ook stierlijk vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb de nieuwste Firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Voor problemen mag je een nieuw topic openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
toevallig een wat oudere pc met via chipset? die flikten dat nog wel eens
LeeJon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:35:
Ik heb nu sinds een maand een Zen 8GB. Werkt perfect, nog geen enkele keer vastgelopen en de geluidskwaliteit in combinatie met me EP-630 in-ear setje is perfect voor mij.
Ik heb er helaas één probleem mee, als ik hem aan mijn pc koppel en bestanden over ga zenden gaat alles goed. Maar na een 10 minuten koppelt hij hem zelf af en weer aan. Dit blijft zo doorgaan. Een film overzenden is hierdoor vrijwel onmogelijk en dat schermpje wat hierdoor naar voren komt is ook stierlijk vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb de nieuwste Firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het niet laten en er toch maar een vandaag gehaald :) Me oude Zen ging nog maar 2 uur mee ofso op de accu :(.

Eerste indruk is echt een heel mooi dingetje. Ben hem nu maar aan het opladen en ga er dalijk maar eens mee spelen.

Over de lader die je apart moet kopen; ik heb bij mijn Ipaq 514 een lader zitten die ook met een USB kabel werkt, en zo te zien kan ik daarmee mijn Zen gewoon opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
RoD schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:46:
Voor problemen mag je een nieuw topic openen :)
Sorry, ben te haastig geweest met posten en heb deze regel dus niet gelezen :)
sharkzor schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:05:
toevallig een wat oudere pc met via chipset? die flikten dat nog wel eens

[...]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen, het is in ieder geval een Pentium 4 2,8Mhz. Maar dan zal dat vast wel want hij heeft het gedaan vanaf dat ik me Zen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Nou ik heb vandaag ook maar besloten om de 16GB versie te kopen, ik hoop ZO dat de postbode niet komt als ik niet thuis ben (zal je altijd zien dat je nog een dag moet wachten).
Ik ben benieuwd :)

• basdv
  • Laatst online: 17-04 09:36
Ik kon hem ook eindelijk ophalen :D Dus ook maar meteen gedaan

Eerste indruk is; wat klein! Ik had hem wel gezien en even mee gespeeld bij de Mediamarkt, maar dat is toch anders. Echt super (en lekker licht). Ik sloot hem aan op de pc, Windows begon meteen te mekkeren dus cd erin gedaan...meteen daarna kon ik hem al zien in Winamp...ook weer een meevaller dus. Nog even kijken hoe ik dat allemaal goed aan ga pakken, want ik had een paar nummers er dubbel in staan.

Een review schrijf ik wel over een paar weken, als ik hem goed door heb. Eerst eindruk is in ieder geval goed.

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
van wat ik hier dus lees komt er noooit sd kaart integratie. crap, ik dacht voor aanschaf echt dat hij dat wel kon.. leek me vanzelfsprekend...
volgende keer beter onderzoeken voor aankoop :D dan had ik wel de 16gb versie ofzo gekocht ipv de 2gb nu.
Originally Posted by Creative Customer Support
Thank you for contacting Creative Labs. You are correct, the SD memory will not integrate into the primary memory on the Zen player. This is due to some limitations set forth by the MTP device standard and will most likely not be remedied in future firmware updates. The majority of our customer's have been using the main memory for music storage and then using the SD slot for video content since you will usually have less video content and thus it requires less organization than your music library. Please let us know if we can help you any further.

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 21:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

sharkzor schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:11:
van wat ik hier dus lees komt er noooit sd kaart integratie. crap, ik dacht voor aanschaf echt dat hij dat wel kon.. leek me vanzelfsprekend...
volgende keer beter onderzoeken voor aankoop :D dan had ik wel de 16gb versie ofzo gekocht ipv de 2gb nu.

[...]
Pff, en waarom gebruiken deze customers het externe geheugen op deze manier? Omdat Creative geen intergratie biedt van de content op 't interne geheugen en de SD-kaart!
Dat moeten ze niet gaan aanvoeren als argument om de vraag naar intergratie van die twee af te doen als 'een leuke extra dat we niet toevoegen want mensen gebruiken het nu zo al...', mensen gebruiken het nu op deze manier omdat ze geen keuze hebben. En mocht het er écht niet komen dan wacht ik tot de 32GB versie betaalbaar wordt denk ik.

Sinds mijn Zen Vision:M na een lan-party (waarbij ik 'm na afloop in me zak gedaan had weet ik nog ondanks de roes) zoek is doe ik het nogsteeds met mijn S200 en een verloopje. Weinig ideaal. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Goudvis op 21-02-2008 17:03 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Heb ik 'm eindelijk, moet ik vier uur opladen :/ De batterij is helemaal leeg. Meestal als je zulke dingen koopt zit er wel genoeg energie in om even een half uurtje te spelen. Jammer.. Het is wel een super klein dingetje zeg, lekker dun.
*edit* Fijn, ik heb een dode pixel. Het is een hele rare, hij reflecteert heel erg in alle kleuren, dus valt die pixel nogal op. Kan je de Zen voor één dode pixel terugsturen ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Flying Bobman op 22-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het een sluit het ander niet uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Flying Bobman schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:05:
Heb ik 'm eindelijk, moet ik vier uur opladen :/ De batterij is helemaal leeg. Meestal als je zulke dingen koopt zit er wel genoeg energie in om even een half uurtje te spelen. Jammer.. Het is wel een super klein dingetje zeg, lekker dun.
*edit* Fijn, ik heb een dode pixel. Het is een hele rare, hij reflecteert heel erg in alle kleuren, dus valt die pixel nogal op. Kan je de Zen voor één dode pixel terugsturen ;(
dat vol opladen is gewoon om de levensduur van de batterij te verlengen. om te zorgen dat hij mee gaat moet je hem de eerste keer van helemaal leeg een keer naar helemaal vol op laten laden. vervolgens moet je voorkomen om hem helemaal leeg te laten lopen en hem dus weer optijd opladen. een en ander stond volgens mij in de handleiding.

over die dode pixel, das balen :-(. ik ben heel blij dat ik dat niet heb op mijn net nieuwe Zen speler. ik zou zsm contact opnemen met de winkel. als je hem over internet hebt gekocht heb je sowieso nog 9(?) dagen bedenk tijd, als je hem snel terug stuur heb je iig je geld terug, kan je weer een nieuwe kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Zen 4 en 8GB goedkoper in de VS
Creative blijft maar bezig met de prijzen van de Zen te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wellicht dat ze van de spelers met wat lagere capaciteiten af willen, aangezien 16GB en 32GB nu vrij ingeburgerd zijn. Ik kan het alleen maar toejuichen. Goede ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Eigenlijk is het ook raar dat er nog zulke hoge prijzen voor de versies met meer geheugen worden gevraagd. Flash geheugen kost tegenwoordig geen drol meer.
Wat ik me trouwens afvroeg, ik speel altijd muziek af door Muziek>Artiesten>*Play*
Maar waarom gaat de Zen niet naar de volgende artiest? Stel ik heb 3 nummers van een artiest, dan stopt de Zen na die nummers met afspelen in plaats van naar de volgende artiest te gaan :/ Heb in het menu nog niks kunnen vinden hoe dit anders zou kunnen. Wat ook slecht is, is dat als een artiest geen album heeft, dat je dan geen nummers kan vinden. Er staat dan "Geen tracks in deze categorie."
Juist :( Het nummer heeft alleen geen album in de ID3-tag |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Flying Bobman op 27-02-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Flying Bobman schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:40:
Eigenlijk is het ook raar dat er nog zulke hoge prijzen voor de versies met meer geheugen worden gevraagd. Flash geheugen kost tegenwoordig geen drol meer.
Wat ik me trouwens afvroeg, ik speel altijd muziek af door Muziek>Artiesten>*Play*
Maar waarom gaat de Zen niet naar de volgende artiest? Stel ik heb 3 nummers van een artiest, dan stopt de Zen na die nummers met afspelen in plaats van naar de volgende artiest te gaan :/ Heb in het menu nog niks kunnen vinden hoe dit anders zou kunnen. Wat ook slecht is, is dat als een artiest geen album heeft, dat je dan geen nummers kan vinden. Er staat dan "Geen tracks in deze categorie."
Gewoon de ID3 tags toevoegen dus, ben je overal vanaf :)

Dat hij niet doorgaat naar de volgende artiest is omdat je juist die artiest gekozen hebt. Dus bij die artiest blijft de speler.
Wil je meerdere artiesten horen moet je of "Alle nummers" doen of playlists aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik gebruik ook dezelfde methode en het is behoorlijk irirtant ja. Ook is het playlist aanmaken erg slecht gedaan, of ik mis wat natuurlijk. Nu moet ik bijvoorbeeld naar een artiest, drukken op play en de complete playlist eerst leeghalen en dan pas nieuwe liedjes aan de playlist toevoegen. Ik heb geprobeerd om gelijk een playlist te maken, zonder eerst iets af te spelen zodat ik een lege playlist heb, maar het is me niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Het is toch 100% logisch dat je naar een volgende artiest gaat? Alle mp3 spelers, inclusief al mijn telefoons doen dat. Denken jullie dat het zin heeft om Creative hierover te emailen? Lijkt me een tip voor een firmware update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet geschoten is altijd mis :) Het lijkt me wel een vrij logische feature dus ik denk niet dat je bij voorbaat kansloos bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Ik stel dan voor dat we allemaal een e-mail sturen. Of een groepsmail. Dan hebben we gezamenlijk natuurlijk meer kans. "Namens het Grote Creative Zen ervaringen topic van Tweakers.net vragen wij..." Als iedereen zo zijn e-mail begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 12-09 17:22
Flying Bobman schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:05:
Waarom niet? Je kan ieder apparaat binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen.
Dus je belt de winkel op en vraagt of je hem mag ruilen. Weigeren ze te ruilen, dan zeg je gewoon dat je van je koop afziet en gebruik maakt van je consumenten recht om je koop binnen 8 dagen te annuleren, en dat je hem terug stuurt.

Moet je eens kijken hoe snel ze overstag gaan en ruilen.

(Ja, dit weet ik uit ervaring. Al meermaals gedaan met producten van webwinkels, en normale winkels)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
Flying Bobman schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:40:
Wat ook slecht is, is dat als een artiest geen album heeft, dat je dan geen nummers kan vinden. Er staat dan "Geen tracks in deze categorie."
Als je dat te zien krijgt moet je de knop voor het contextmenu eens indrukken en dan 'tracks bekijken' selecteren. Dan komen alle tracks van die artiest in een keurig lijstje tevoorschijn.

Check out my photography on Instagram

• Flying Bobman
Woembah schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Als je dat te zien krijgt moet je de knop voor het contextmenu eens indrukken en dan 'tracks bekijken' selecteren. Dan komen alle tracks van die artiest in een keurig lijstje tevoorschijn.
Ok, daar had ik nooit aan gedacht. Het is een handig lapmiddel, maar het hoort natuurlijk niet. Ik zal in "de mail" aan Creative voorstellen om gewoon het album over te slaan als een artiest die niet heeft. Ik heb geen zin om bij 300+ artiesten "unknown" in de ID3 tags neer te zetten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Flying Bobman op 28-02-2008 00:13 . Reden: Smiley deed het niet... ]

• Vihaio
Volgens mij moet dat met het juiste programma heel snel kunnen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Flying Bobman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:12:
Ik heb geen zin om bij 300+ artiesten "unknown" in de ID3 tags neer te zetten :)
Daar zijn 10-tallen programma's voor. Mediamonkey MP3Tag zijn de belangrijkste. En die kunnen ook vanaf Internet de tags voor een album ophalen. Je hoeft nauwelijks wat te doen

Wat je nu doet is vergelijkbaar met alle administratie die je hebt onderbrengen onder de P van Papier. Het blijft een rommeltje

• Flying Bobman
De mail die ik naar Creative heb gestuurd:

Ik een probleempje met de conversiesoftware van de Zen media explorer.
Dit programma wil geen enkele film converteren. Als ik een film selecteer en op volgende klik,
dan zegt het programma dat de benodigde codecs niet op mijn PC geïnstalleerd zijn. Dat is raar, want ik heb wel alle codecs en ik kan de te converteren bestanden ook gewoon afspelen in elk mediaprogramma. Het gaat om gewone divx, xvid en wmv bestanden. Tot nu toe heeft de conversiesoftware nog geen enkele film geconverteerd, telkens krijg ik een foutmelding. Ik draai Windows Vista en ik heb verder geen problemen met het afspelen of converteren met andere programma's.

Verder heb ik nog twee opmerkingen over de mp3 speler zelf. Ik heb de Zen 16GB, en ik vind het een fijne mp3 speler. Er zijn alleen een paar punten waar ik me aan erger. Als je muziek afspeelt door een artiest uit te kiezen (Muziek->Artiesten->Play) dan speelt de mp3 speler alleen die artiest af. Om een volgend nummer te kiezen moet je dan helemaal terug om een andere artiest uit te kiezen. Ik zou liever de keuze hebben om de speler automatisch naar de volgende artiest te laten gaan, zo kan je al je muziek achter elkaar afspelen. Nu kan dat alleen als je via "Alle nummers" je muziek selecteert, wat ik persoonlijk erg onhandig vind, vooral bij een grote muziekverzameling (en een verzameling van 16GB aan muziek is groot als je dan specifieke nummers moet gaan selecteren...).
Voordeel is ook dat alle nummers gesorteerd zijn op volgorde van artiest en album, en dat is ook niet zo als afspeelt via "Alle nummers". De laatste opmerking gaat over de ID3 tags. Als je muziek wilt selecteren via Muziek->Artiesten en de artiest heeft geen album in de ID3
tags van het mp3 bestand, dan laat de Zen helemaal geen nummers zien! Ik mis dus een aanzienlijk deel van mijn muziek omdat er niet overal een albumnaam in is gevuld. Ik stel voor dat de mp3 speler (als er geen album is) een album "Overige/Alle nummers" weergeeft. Zo kan je toch de nummers zonder album afspelen. Deze twee opmerkingen zijn ook meteen veelgehoorde klachten op het forum van tweakers.net, in het "Grote Creative Zen ervaringen topic". Het zou zeer fijn zijn als de twee probleempjes door een firmware update verholpen kunnen worden, de Zen zou dan helemaal een perfect mp3 spelertje zijn. Ik hoop dat jullie van support de juiste mensen daarvoor kunnen contacteren.

Met vriendelijke groet,

Bob

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
De belangrijkste die je bent vergeten bij je mail is de integratie van de sd geheugen in de mappen van je flash geheugen.
Nu moet je kiezen tussen of het flash geheugen of je sd kaart

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Integratie van de SD-kaart en het intern geheugen komt er sowieso niet. Dat heeft Creative al laten weten. Het was geloof ik niet mogelijk omdat het een MTP-device is, en dan wil het niet goed, ofzo. Als je het fijne er van wilt weten moet je maar even rondzoeken :)

• Flying Bobman
Bij de Cowon D2 was er toch wel integratie? Ik heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik aan het interne geheugen genoeg had voor muziek, alleen film had ik op mn SD kaart (4GB). Die kwam keurig netjes in het lijstje te staan overigens. Ik weet nog steeds niet welke mp3 speler ik nou fijner vind. Het is iig jammer dat ik die D2 kwijt ben, of hij is gestolen dat kan ook (en de 4GB kaart die er in zat... :( )

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De Cowon iAudio D2 is een UMS-device, de Zen is dat niet. Maar dit bericht kwam van Creative, dus ik weet niet of dit nu ook daadwerkelijk een technische limitatie is, of dat ze zich er gemakkelijk af proberen te maken.

• Katsunami
  • Niet online
MTP is een protocol. Of een speler een MTP- of UMS-apparaat is, zou niks moeten uitmaken voor de integratie. De bestanden komen immers op de SD-kaart terecht; zij het via MTP, of via UMS. Je kunt bij het booten de inhoud van de SD-kaart inlezen en die opnemen in de bibliotheek; de D2 doet het in elk geval op die manier, OOK als hij in MTP-mode staat. (Het uploaden van muziek gaat in UMS-mode echter wel een stuk sneller.)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Kleine update beschikbaar die wma-bestanden beter laat afspelen.

Creative ZEN Firmware 1.21.01e (For Europe Only) (17.60 MB)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Katsunami schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:56:
MTP is een protocol. Of een speler een MTP- of UMS-apparaat is, zou niks moeten uitmaken voor de integratie. De bestanden komen immers op de SD-kaart terecht; zij het via MTP, of via UMS. Je kunt bij het booten de inhoud van de SD-kaart inlezen en die opnemen in de bibliotheek; de D2 doet het in elk geval op die manier, OOK als hij in MTP-mode staat. (Het uploaden van muziek gaat in UMS-mode echter wel een stuk sneller.)
Ik zou je niet tegen durven willen te spreken :) In ieder geval, dat zegt Creative dus. Ik kan het me ook wel voorstellen dat ze zich er gemakkelijk van af proberen te maken. Het lijkt mij persoonlijk toch ook weinig uitmaken, maargoed, ik weet natuurlijk weinig van firmwares schrijven.

• Katsunami
  • Niet online
MTP heeft mogelijkheden om op te vragen hoe de speler is ingedeeld en welke mogelijkheden hij heeft. UMS heeft dat niet. Eigenlijk is dat het enige echte verschil.

Als ik met Winamp uploadde naar de D2, dan kwamen de muziekstukken op de D2 terecht zoals ingesteld in de plugin van Winamp. Uploadde ik in MTP-mode met Media Player, dan kwamen de muziekstukken op dezelfde c.q. vergelijkbare manier op de D2 te staan.

In beide gevallen las de D2 gewoon recursief alle mappen op de SD-kaart in. Ik kon zelfs gewoon met Verkenner de bestanden erop zetten met een willekeurige indeling. De mapindeling of de manier waarop de bestanden op de SD-kaart kwamen, maakte voor de D2 geen donder uit; die hield zich alleen op aan de ID3-tags. OK; daar zaten wat bugs in, maar je snapt het idee. MTP is slechts een manier om de bestanden op een apparaat te krijgen, en dat heeft totaal geen invloed op het lezen van de SD-kaart natuurlijk, en dat is wat de firmware moet doen om de bestanden in de bibliotheek te krijgen.

Creative loopt hier echt de kantjes ervan af ;)

• Katsunami
  • Niet online
Flying Bobman:

Je weet dat de Zen de mogelijkheid heeft om een afspeellijst te maken? Je kunt een artiest kiezen, dan op de menuknop drukken, en de artiest toevoegen aan de afspeellijst. De muziekstukken worden dan per artiest achter elkaar gezet. Binnen de artiest worden de stukken helaas niet op album/track gesorteerd, maar op alfabet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Katsunami schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:54:
MTP heeft mogelijkheden om op te vragen hoe de speler is ingedeeld en welke mogelijkheden hij heeft. UMS heeft dat niet. Eigenlijk is dat het enige echte verschil.

Als ik met Winamp uploadde naar de D2, dan kwamen de muziekstukken op de D2 terecht zoals ingesteld in de plugin van Winamp. Uploadde ik in MTP-mode met Media Player, dan kwamen de muziekstukken op dezelfde c.q. vergelijkbare manier op de D2 te staan.

In beide gevallen las de D2 gewoon recursief alle mappen op de SD-kaart in. Ik kon zelfs gewoon met Verkenner de bestanden erop zetten met een willekeurige indeling. De mapindeling of de manier waarop de bestanden op de SD-kaart kwamen, maakte voor de D2 geen donder uit; die hield zich alleen op aan de ID3-tags. OK; daar zaten wat bugs in, maar je snapt het idee. MTP is slechts een manier om de bestanden op een apparaat te krijgen, en dat heeft totaal geen invloed op het lezen van de SD-kaart natuurlijk, en dat is wat de firmware moet doen om de bestanden in de bibliotheek te krijgen.

Creative loopt hier echt de kantjes ervan af ;)
Wat je zegt klinkt vrij logisch.. ik zag zelf ook al niet in hoe het een met het ander te maken had. Wel jammer dat Creative hier niet aan wil, want het is een serieus nadeel ten opzichte van de D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

@Smarron, effen oppassen met die firmware, gaf bij mij problemen bij het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

lasharor schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 07:14:
@Smarron, effen oppassen met die firmware, gaf bij mij problemen bij het updaten.
Hij staat er al op en werkt prima hier! Dit was vanuit de doos de allereerste update die ik had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 32 GB versie staat nu op mp3shop.nl voor €299,-

Ik ga het bijna jammer vinden dat mn Sleek nog niet volledig naar de filistijnen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Je kan ook een Zen kopen als je Sleek het nog doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een Zen 8GB (wat voor mij meer dan genoeg is). Ik heb even deze pagina doorgelezen, en ben het er zeker mee eens dat het behoorlijk irritant is dat als je een artiest selecteert, hij daarna niet naar de volgende gaat.

Ook afspeellijsten aanmaken heb ik nog niet helemaal door, hoe kan ik meerdere artiesten toevoegen?
edit; Oh, ik heb het al door. Gewoon in de bibliotheek alles selecteren, dan naar "Wordt afgespeeld" en opslaan als afspeellijst.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik vind het vooral jammer dat de functionaliteit van het afspelen van intern geheugen als SD-kaart niet gelijk is. Dat het in verschillende mappen staat is pech, maar helaas. Zal ook wel niet aangepast gaan worden.

Maar als je van SD afspeelt en terug wilt naar het menu stopt het nummer meteen met afspelen. Met het interne geheugen gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 19:43
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de Iriver Clix2, vooral omdat deze toch een stuk goedkoper is, heeft iemand ervaring met beide apparaten, welke beter werkt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Ondersteund deze trouwens alle SD kaartjes, of alleen micro?
Ik heb nog een 2gb mini liggen dus...
En hij steekt helemaal niet uit toch als ie erin zit?
(http://skattertech.com/me.../creative-zen-sd-slot.jpg, lijkt trouwens gewone SD dus alle met zon converter :) )
En gaat ie die 16gb/32gb kaartjes ondersteunen als ze uit zijn?

Er is geen afstandsbediening voor beschikbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:04:
Ondersteund deze trouwens alle SD kaartjes, of alleen micro?
Micro? Ondersteunt ie micro-SD? :+
Gewone SD-kaartjes en SDHC.
Ik heb nog een 2gb mini liggen dus...
En hij steekt helemaal niet uit toch als ie erin zit?
Nee, steekt niet uit. :)
En gaat ie die 16gb/32gb kaartjes ondersteunen als ze uit zijn?
16GB-kaartjes zijn er toch al wel? Maargoed, aangezien het ding SDHC ondersteunt zou dat wel moeten.
Er is geen afstandsbediening voor beschikbaar toch?
Dunno.

Ik ben zelf intussen eigenlijk iets meer geinteresseerd in een iAudio D2. Ook SD-kaartjes (maar misschien niet SDHC, dat weet ik nog niet), touch screen (hoewel dat niet heel belangrijk is voor mij), TV-out en ondersteuning voor OGG. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Cyphax schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:13:
[...]

Micro? Ondersteunt ie micro-SD? :+
Gewone SD-kaartjes en SDHC.

[...]

Nee, steekt niet uit. :)

[...]

16GB-kaartjes zijn er toch al wel? Maargoed, aangezien het ding SDHC ondersteunt zou dat wel moeten.

[...]

Dunno.

Ik ben zelf intussen eigenlijk iets meer geinteresseerd in een iAudio D2. Ook SD-kaartjes (maar misschien niet SDHC, dat weet ik nog niet), touch screen (hoewel dat niet heel belangrijk is voor mij), TV-out en ondersteuning voor OGG. :)
Maar ik kan dus wel gewoon mijn mini-sd kaartje met een adapter erin doen?

Wel heel erg jammer dat ze niet in de normale database komen :(

[ Voor 16% gewijzigd door kadooosh op 05-03-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:37:
[...]

Maar ik kan dus wel gewoon mijn mini-sd kaartje met een adapter erin doen?

Wel heel erg jammer dat ze niet in de normale database komen :(
Ik beloof niets maar ik ga er wel van uit. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Wat voor koptelefoontjes zitten er eigenlijk bij, zijn het de ep480?
Was eigenlijk van plan de EP630 te kopen maar als deze ook wel redelijk zijn... of is het verschil echt groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
HEt verschil tussen de standaart oordopjes en de ep 630 is best wel groot, het is zeker wel te horen dat de ep 630 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
master007 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:23:
HEt verschil tussen de standaart oordopjes en de ep 630 is best wel groot, het is zeker wel te horen dat de ep 630 beter is.
Hoe zit het met de opstarttijd nu met de nieuwste firmware, ik heb gelezen dat het 30sec tot paar mins kan duren maar dat zijn reviews van een paar maanden geleden..

En valt ie eigenlijk goed te besturen vanuit een broekzak?
Ik las namelijk dat er geen dedicated volumeknopjes opzitten... en heeft ie een hold functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Die lange opstart tijd was volgens mij maar bij een paar spelers en is opgelost in de nieuwere firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:45:
[...]

Hoe zit het met de opstarttijd nu met de nieuwste firmware, ik heb gelezen dat het 30sec tot paar mins kan duren maar dat zijn reviews van een paar maanden geleden..

En valt ie eigenlijk goed te besturen vanuit een broekzak?
Ik las namelijk dat er geen dedicated volumeknopjes opzitten... en heeft ie een hold functie?
bij mij start hij in +-5sec op, die van mij is net nieuw met nieuwste firmware.

volume werkt gewoon ideaal, gewoon de up en down knop gebruiken als je niet in de menutjes zit, dat is ook best op de tast te doen. een hold functie heeft hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:18:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de Iriver Clix2, vooral omdat deze toch een stuk goedkoper is, heeft iemand ervaring met beide apparaten, welke beter werkt enzo?
Ben je een audiofiel en wil je goed geluid kan je beter voor de clix2 gaan. Die schijnt nog net iets beter te zijn qua geluid als de zen.
Heb zelf de zen; vond deze gewoon mooi en kwam er later pas achter dat de clix2 net iets beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De Creative Zen 4GB is vanaf vandaag bij Paradigit een week lang in de aanbieding voor € 99,95. De site laat het nu nog niet zien, maar de nieuwsbrief wel. Toch weer een tientje goedkoper dan de goedkoopste winkel in de pricewatch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:12
RMG888 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:42:
Wired remote werkt. In ieder geval met de ZEN 16GB
De oude afstandsbediening zou dus moeten werken... Maar Robthg, mocht je nog mee lezen, werken alle functies goed? En werkt de remote ook als de zen zelf op lock staat zodat je em kunt bedienen terwijl het scherm uit staat?
Ik ben aan het overwegen om er een te bestellen omdat ik het blind bedienen van de zen toch niet zo handig vindt, maar als je dan je zen niet kunt locken...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Laatst online: 04-09 13:01
Heb zojuist een Creative Zen gekocht bij paradigit (4Gb model voor 100 euro, mooie deal imho!). Thuis direct aan pc gekoppeld om op te laden maar moest na 2 uur weg naar m'n ouders voor t weekend. Aangezien hij eigenlijk 4 uur moet opladen voor gebruik heb ik hem toen in de trein gewoon uit gelaten en bij mijn ouders 2 uur later weer verbonden met een pc. Hij laad nu wel op alleen ik vraag me af of iemand kan zeggen of dit slecht geweest is voor de batterijduur of dat ik iets moet resetten oid? Ga er vanavond eens mee spelen en zal dan wat ervaringen posten! Eerste ervaringen zijn erg positief: mooi scherm en mooie userinterface, en erg mooi klein apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In het begin is het goed om de batterij volledig op te laden en te ontladen. Dit om de speler aan zijn maximale capaciteit te laten komen. Vervolgens moet je dat niet meer doen, aangezien volledige ontlading niet goed is voor de speler. In de TS staat een linkje met tips en eigenschappen over deze batterijen (Li-ion), wellicht is het handig om die eens door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:51:
In het begin is het goed om de batterij volledig op te laden en te ontladen. Dit om de speler aan zijn maximale capaciteit te laten komen. Vervolgens moet je dat niet meer doen, aangezien volledige ontlading niet goed is voor de speler. In de TS staat een linkje met tips en eigenschappen over deze batterijen (Li-ion), wellicht is het handig om die eens door te lezen :)
Bedankt voor je snelle reactie, ik had de tips inderdaad doorgelezen :) Wat ik me nu dus echter af vraag: Is het slecht om het in een keer helemaal opladen (wat volgens Creative 4 uur duurt) te onderbreken?

Ik heb hem 2 uur opgeladen op mijn studentenkamer, toen 2 uur met de trein gereist naar mijn ouders en daar 2 uur verder geladen. In de tussentijd is de speler niet aan geweest. Is dit al nadelig voor de batterij of niet? Ik ben nogal accu noob en moet even gerustgesteld worden volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TargetX schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, ik had de tips inderdaad doorgelezen :) Wat ik me nu dus echter af vraag: Is het slecht om het in een keer helemaal opladen (wat volgens Creative 4 uur duurt) te onderbreken?
Dat kan ik mij niet voorstellen. Het is dus wel aan te raden om dat even te doen, maar dat je dat niet nu meteen doet lijkt mij geen schadelijke effecten te hebben. Ik ben geen expert, maar het lijkt me toch niet...
Ik heb hem 2 uur opgeladen op mijn studentenkamer, toen 2 uur met de trein gereist naar mijn ouders en daar 2 uur verder geladen. In de tussentijd is de speler niet aan geweest. Is dit al nadelig voor de batterij of niet? Ik ben nogal accu noob en moet even gerustgesteld worden volgens mij :)
Zoals ik al zei, dit kan ik me niet voorstellen. Dit type batterijen kan juist goed tussendoor opgeladen worden. Sterker nog, dat wordt aangeraden :) Het enige is dus dat het volledige opladen kan helpen om de speler tot zijn maximale capaciteit te laten komen. Ook geen ramp als je het niet doet overigens.
Belangrijkste is gewoon dat je het ding niet constant leegspeelt. Daar gaat de levensduur wél van achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook een Creative Zen en ik moet zeggen dat het echt een heel mooi spelertje is!! :)

Ik ben inmiddels wat aan het prutsen geweest met het converteren van wat video materiaal naar XVID 320x240 en ook dat speelt mooi af. Ik heb echter wat dat laatste betreft nog wel een vraag waar ik nog nergens anders een antwoord op heb kunnen vinden.

1) Bij de video's die ik er nu zelf op heb gezet (na conversie met mencoder/ffmpegX), kan ik namelijk niet door het bestand heen spoelen / de 'seek to' optie gebruiken. Iemand enig idee in welke richting ik met conversie-instellingen moet zoeken om dat voor elkaar te krijgen?

2) Eigenlijk gerelateerd aan 1: als je een video afspeelt en bijv. de video naar 10 minuten stopt, dan zal de speler de volgende keer vanaf dat punt verder gaan. Is er een manier om die 'bookmark' te wissen?

Waarschijnlijk is het iets onnozels, maar wat video e.d. betreft heb ik niet zo veel ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:59:
[...]

Dat kan ik mij niet voorstellen. Het is dus wel aan te raden om dat even te doen, maar dat je dat niet nu meteen doet lijkt mij geen schadelijke effecten te hebben. Ik ben geen expert, maar het lijkt me toch niet...

[...]

Zoals ik al zei, dit kan ik me niet voorstellen. Dit type batterijen kan juist goed tussendoor opgeladen worden. Sterker nog, dat wordt aangeraden :) Het enige is dus dat het volledige opladen kan helpen om de speler tot zijn maximale capaciteit te laten komen. Ook geen ramp als je het niet doet overigens.
Belangrijkste is gewoon dat je het ding niet constant leegspeelt. Daar gaat de levensduur wél van achteruit.
Dankjewel, dat wilde ik graag ff bevestigd hebben :> Hij is nu ruim 4 uur opgeladen dus ik ga er maar eens mee spelen! Zal na het weekend mijn bevindingen in dit topic posten, eerst maar es family guy proberen te kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:00:
1) Bij de video's die ik er nu zelf op heb gezet (na conversie met mencoder/ffmpegX), kan ik namelijk niet door het bestand heen spoelen / de 'seek to' optie gebruiken. Iemand enig idee in welke richting ik met conversie-instellingen moet zoeken om dat voor elkaar te krijgen?
Ik zou zeggen lees de topicstart... daar staat een linkje naar super instellingen die het aardig goed doen.
Met die instellingen heb ik zelf als enige probleem nog dat het geluid uit sync gaat lopen met de video, als ik dan even seek (met even de knop naar rechts ingedrukt houden en loslaten zodra hij begint blijf je op dezelfde plek en is het geluid weer gecorrigeerd). Ik wou zelf ook nog gaan experimenteren met instellingen om te kijken of ik dat nog zou kunnen fixen, maar heb weinig tijd dus dat kan wel eens even duren (als iemand anders een oplossing weet... don't hold out on us;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zou kunnen worden verholpen door het aantal fps in het bronbestand en het gecodeerde bestand gelijk te houden. Biedt niet altijd uitkomst, maar is wel iets wat meespeelt bij syncproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:08:
Dat zou kunnen worden verholpen door het aantal fps in het bronbestand en het gecodeerde bestand gelijk te houden. Biedt niet altijd uitkomst, maar is wel iets wat meespeelt bij syncproblemen.
Dan zal ik daar nog eens wat mee gaan spelen.

Verder kan ik in principe geen Super gebruiken, behalve op een omslachtige methode, omdat ik mijn Zen aan een MacBook heb hangen, maar bedankt voor de suggestie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 16 gb aangeschaft, 32 gb vond ik uiteindelijk toch wel veel.
Hij bevalt tot nu toe prima, alleen ik heb het probleem dat de albumart niet zichtbaar is.
Ik tag alle nummers van het betreffende album met de hoes in een tag-programma(heb er meerdere geprobeerd) en dan wordt het dus allemaal netjes opgeslagen, maar op de speler zelf is de hoes niet zichtbaar. De hoezen zelf zet ik ook netjes over naar de speler dus ze staan er wel op. Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Hmm ik weet alleen dat mijn album art prima wordt weergegeven... Heb de covers er in getagged met mediamonkey (en met mediamonkey de muziek op de zen gezet mocht dat nog uitmaken).

Bedankt voor de tip RoD, zal het dit weekend eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk ook spelletjes voor de zen, net als op een ipod? Aangezien er een "Extra's" gedeelte op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

@Robtskibo, Ik tag met Mp3Tag en zet ze daarna op mijn mp3 via Wm11, gebruikt ik Wm11 niet dan krigj ik geen album art te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Gaaf dingetje wel, ook wat minpuntjes helaas en dus net geen 10 waard:

Scherm gaat niet uit, blijft zwakjes branden en stroom verbruiken, zoals de manual toch echt specifiek laat lezen, na de ingestelde seconden aan tijd, maar alleen als je de lock toets gebruikt kan het scherm geheel uit. Da's jammer kwa accu levensduur.
En gebruik je de lock toets wel dan kan je weer niet het volume doen, fast forward of skippen e.d.

Ook jammer is de 'functionaliteit' die ontbreekt kwa slepen, je kan hem dus wel als mass-storage gebruiken! maar niet mp3's er op slepen want dan kent ie ze niet terug later als je die af zou willen spelen. Een aparte SD kaart gebruiken heeft ook zo zijn beperkingen ten opzichte van het vaste geheugen, maar het is in mijn ogen dan ook een extraatje dat ik persoonlijk weinig zal gebruiken.

Het allerslechtst vind ik het creative forum zelf, althans hoe men daar dit probleem vakkundig ontloopt. De meest 'simpele' zaken beantwoorden creative admins daar uitgebreid, kwesties die men ook zelf in de manual of self-help zou kunnen vinden, maar dit husht men maar, al sinds oktober 2007... Sinds oktober 2007 hebben mensen dit gemeld en toch, de firmwares zijn in dit opzicht niet aangepakt.

De ZEN? nog enkele stappen verwijderd van een TEN.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lasharor schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:53:
@Robtskibo, Ik tag met Mp3Tag en zet ze daarna op mijn mp3 via Wm11, gebruikt ik Wm11 niet dan krigj ik geen album art te zien.
Met WMP overzetten is inderdaad de oplossing, ik kopieerde de muziek eerst gewoon via windows zelf naar de muziekmap van de Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 07:52
notsonewbie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:19:
Gaaf dingetje wel, ook wat minpuntjes helaas en dus net geen 10 waard:

Scherm gaat niet uit, blijft zwakjes branden en stroom verbruiken, zoals de manual toch echt specifiek laat lezen, na de ingestelde seconden aan tijd, maar alleen als je de lock toets gebruikt kan het scherm geheel uit. Da's jammer kwa accu levensduur.
En gebruik je de lock toets wel dan kan je weer niet het volume doen, fast forward of skippen e.d.

Ook jammer is de 'functionaliteit' die ontbreekt kwa slepen, je kan hem dus wel als mass-storage gebruiken! maar niet mp3's er op slepen want dan kent ie ze niet terug later als je die af zou willen spelen. Een aparte SD kaart gebruiken heeft ook zo zijn beperkingen ten opzichte van het vaste geheugen, maar het is in mijn ogen dan ook een extraatje dat ik persoonlijk weinig zal gebruiken.
Als ik mp3`s wil overzetten, sluit ik me ZEN aan en sleep ik gewoon mapjes naar de muziek map van de ZEN. no problem.

PS met de creative wired afstandsbediening kun je bij een locked ZEN gewoon de afstandsbediening gebruiken. Ik zit elke dag ongeveer 2 uur in de trein en de ZEN gaat nu al een anderhalve week mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik denk dat ik Winamp nog maar eens een kans geef. Het lijkt erop dat de instabiliteit door de ZEN werd veroorzaakt: gisteren is Windows Media Player ook 2x blijven hangen tijdens het bijwerken van de ZEN. Het apparaat lijkt er problemen mee te hebben als er via een programma bestanden worden gewist: dat gaat een hele tijd goed, maar op een gegeven moment blijft de ZEN hangen. Alle programma's die ik heb geprobeerd (Winamp, MediaMonkey, WMP) blijven dan op hun beurt ook hangen. (Eerlijk gezegd is dat niet erg robuust; de programma's zouden moeten controleren of de ZEN nog online is en werkt, en niet moeten vastlopen.)

Als ik de ZEN eerst formatteer, zij het via Windows zelf of via de recovery mode (PLAY+aanzetten), dan gaat het overdragen van nieuwe bestanden tot nog toe gewoon goed met alle programma's. Aangezien ik toch niet per se bestanden op de ZEN hoef te laten staan, formatteer ik hem in het vervolg eerst en schuif hem dan vol met nieuwe muziek. Natuurlijk kunnen er dan bestanden op komen te staan die er al op stonden, maar OK; het zij zo. Als het maar niet vastloopt. (Dit vastlopen is overigens op 2 verschillende computers gebeurd: een 64-bit Windows Vista desktop, en een 32-bit Vista notebook. Het OS lijkt dus geen verschil te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb een Zen 16 en ik heb werkelijk nergens last van. Gewoon via Media Monkey 12 Gig aan audio files er heen syncen en dat werkt gewoon. Het duurt wel even, maar het gaat zonder onderbreking door. Ik doe dat op een Vista (32) machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Files erheen kopiëren gaat hier ook goed, maar het ding loopt (soms) vast als een programma probeert om bestanden te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Mijn gebruikerservaring tot nu toe (3 dagen in gebruik):

Heb de speler nu 3 dagen in gebruik (4Gb model) en ben er zeer tevreden over! Het enige wat ik raar vind is dat de display altijd een beetje aan blijft als hij niet op hold staat, hold is mijns inzien niet nodig bij deze speler (heb het lederen hoesje gekocht en deze beschermt alle toetsen eigenlijk al) en het is wel handig voor het volume te veranderen e.d. als hij niet op hold staat (is toch een lastig knopje om in je zak zo ff om te schakelen). Ik denk dat dit nog wel veranderd word in een toekomstige firmware update aangezien het (naar ik heb begrepen) ook pas in een latere firmware is veranderd (misschien foutje aan hun kant oid?).

De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, een mooie bas-weergave en klinkt eigenlijk met alle muzieksoorten die ik tot nu toe heb geprobeerd gewoon uitstekend (house/techno/electro/rap/top40/dance/hardstyle geprobeerd). Dit is met oordopjes van 12/13 euro van Philips en zonder speciale equaliser instellingen. Met echt goeie oordopjes is het volgens mij echt helemaal super, maar dat heb ik er dan helaas weer niet voor over :P

Video's afspelen werkt erg goed, zeer nice om onderweg naar m'n werk even een Family Guy te kunnen bekijken en dat is ook zeker goed te doen op het mooie scherm. Helaas werkt ZenCast voor mij niet 100% goed: ik heb de RSS feed van GameTrailers toegevoegd maar helaas kan ZenCast die bestanden niet converteren, hij geeft wel netjes een melding dat ik de bestanden met de losse video converter van Creative wel kan converteren, maar dit vind ik wel vreemd eigenlijk: het zijn beide programma's van Creative dus je zou verwachten dat die dezelfde converter gebruiken, maar dit is niet onwerkbaar oid. Erg leuk om wat GameTrailers te kijken en om dit handig geintegreerd te hebben met een programma op de pc, had niet verwacht dat dit zo goed zou werken, Creative software kennende. Een pluspuntje van video's kijken vind ik dat hij onthoud waar je was gestopt met kijken (ook als je in de tussentijd even wat muziek hebt geluisterd). Als je daarna de video weer start gaat ie gewoon verder waar je gebleven was. Ideaal dus als je onderweg naar je werk een halve episode Family Guy kijkt, daarna op je werk met mp3 en dan weer naar huis met Family Guy :D

Pluspunten:
+ Mooi scherm
+ Goede videoweergave
+ Goed geluid
+ Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
+ Handige user-interface
+ ZenCAST werkt practisch om RSS feeds bij te houden en op je Zen te syncen
+ Creative software voor het converteren van video's werkt prima
+ Klein
+ Gewone mini-USB aansluiting en geen custom-troep
+ Mooie accesoires beschikbaar (lederen hoesje bijv. vind ik erg mooi)
Nog een tip als je het lederen hoesje wil kopen: haal hem bij de mediamarkt. Ookal verafschuw ik deze winkel, ik zag het hoesje voor 30 euro bij de BCC en daarna voor 15 euro bij de MediaMarkt, dat vind ik toch wel een groot prijsverschil...

Minpunten:
- Geen mass-storage-device (wat ik toch wel iets prettiger vind werken)
- SD-kaart niet echt geintegreerd met de speler
- Player moet on-hold staan om het scherm volledig uit te laten gaan (grootste minpunt)

Eigenlijk kan ik deze speler dus iedereen aanraden :D Ik denk niet dat je voor 100 euro een betere 4Gb speler vind met deze mogelijkheden. Hopelijk heeft iemand hier iets aan met het kiezen van een nieuwe mp3(4?)-speler :)

[ Voor 15% gewijzigd door TargetX op 10-03-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Hoesje is ook bij Bol.com erg goedkoop. Alleen wacht ik er nu al meer dan 2 weken op.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast