Mijn gebruikerservaring tot nu toe (3 dagen in gebruik):
Heb de speler nu 3 dagen in gebruik (4Gb model) en ben er zeer tevreden over! Het enige wat ik raar vind is dat de display altijd een beetje aan blijft als hij niet op hold staat, hold is mijns inzien niet nodig bij deze speler (heb het lederen hoesje gekocht en deze beschermt alle toetsen eigenlijk al) en het is wel handig voor het volume te veranderen e.d. als hij niet op hold staat (is toch een lastig knopje om in je zak zo ff om te schakelen). Ik denk dat dit nog wel veranderd word in een toekomstige firmware update aangezien het (naar ik heb begrepen) ook pas in een latere firmware is veranderd (misschien foutje aan hun kant oid?).
De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, een mooie bas-weergave en klinkt eigenlijk met alle muzieksoorten die ik tot nu toe heb geprobeerd gewoon uitstekend (house/techno/electro/rap/top40/dance/hardstyle geprobeerd). Dit is met oordopjes van 12/13 euro van Philips en zonder speciale equaliser instellingen. Met echt goeie oordopjes is het volgens mij echt helemaal super, maar dat heb ik er dan helaas weer niet voor over
Video's afspelen werkt erg goed, zeer nice om onderweg naar m'n werk even een Family Guy te kunnen bekijken en dat is ook zeker goed te doen op het mooie scherm. Helaas werkt ZenCast voor mij niet 100% goed: ik heb de RSS feed van GameTrailers toegevoegd maar helaas kan ZenCast die bestanden niet converteren, hij geeft wel netjes een melding dat ik de bestanden met de losse video converter van Creative wel kan converteren, maar dit vind ik wel vreemd eigenlijk: het zijn beide programma's van Creative dus je zou verwachten dat die dezelfde converter gebruiken, maar dit is niet onwerkbaar oid. Erg leuk om wat GameTrailers te kijken en om dit handig geintegreerd te hebben met een programma op de pc, had niet verwacht dat dit zo goed zou werken, Creative software kennende. Een pluspuntje van video's kijken vind ik dat hij onthoud waar je was gestopt met kijken (ook als je in de tussentijd even wat muziek hebt geluisterd). Als je daarna de video weer start gaat ie gewoon verder waar je gebleven was. Ideaal dus als je onderweg naar je werk een halve episode Family Guy kijkt, daarna op je werk met mp3 en dan weer naar huis met Family Guy
Pluspunten:
+ Mooi scherm
+ Goede videoweergave
+ Goed geluid
+ Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
+ Handige user-interface
+ ZenCAST werkt practisch om RSS feeds bij te houden en op je Zen te syncen
+ Creative software voor het converteren van video's werkt prima
+ Klein
+ Gewone mini-USB aansluiting en geen custom-troep
+ Mooie accesoires beschikbaar (lederen hoesje bijv. vind ik erg mooi)
Nog een tip als je het lederen hoesje wil kopen: haal hem bij de mediamarkt. Ookal verafschuw ik deze winkel, ik zag het hoesje voor 30 euro bij de BCC en daarna voor 15 euro bij de MediaMarkt, dat vind ik toch wel een groot prijsverschil...
Minpunten:
- Geen mass-storage-device (wat ik toch wel iets prettiger vind werken)
- SD-kaart niet echt geintegreerd met de speler
- Player moet on-hold staan om het scherm volledig uit te laten gaan (grootste minpunt)
Eigenlijk kan ik deze speler dus iedereen aanraden

Ik denk niet dat je voor 100 euro een betere 4Gb speler vind met deze mogelijkheden. Hopelijk heeft iemand hier iets aan met het kiezen van een nieuwe mp3(4?)-speler
[
Voor 15% gewijzigd door
TargetX op 10-03-2008 19:54
]