toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb je daar een linkje van op de bol.com site? Ik kan alleen deze vinden maar ik ben niet zo bekend met bol.com dus wie weet mis ik ietsph4ge schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:29:
ik heb toevallig gister, na 3 weken wachten, mijn hoesje van bol.com binnen gehad. ik heb zo'n silicone ding dat ook gelijk de draad opbergt. ik vind dat laatste best wel handig.
Ik weet trouwens van de onmogelijkheid qua afspelen vanaf een SD kaart af. Inmiddels eigenlijk, van te voren wist ik het niet. Moet zeggen dat ik het wel echt jammer vind!
Da's de hele mp4 spelerTargetX schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:32:
[...]
Heb je daar een linkje van op de bol.com site? Ik kan alleen deze vinden maar ik ben niet zo bekend met bol.com dus wie weet mis ik iets
Overigens werkt de Ricatech 220Volt-> USB lader ook bij de Zen. Ik heb deze van bol.com voor een euro of 8. Heb er gewoon op gegokt en het werkt prima. Een aanrader dus, de originele lader kost iets van 30 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Waypoint op 11-03-2008 09:36 ]
Ja ik had gekeken bij de accesoires van die 'hele speler' onderaan zeg maar, kon het hoesje zelf niet vinden. Bedankt voor de link, lijkt me een mooi hoesje voor een schappelijke prijs!Waypoint schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:33:
Da's de hele mp4 speler. Het pack met slechts 1 hoesje is een beetje verstopt: http://www.nl.bol.com/is-...0005601840&N=0&in_merch=1. Je ziet veel eerder het 5 in 1 pack, die ook duurder is natuurlijk.
In de Mediamarkt heb je een laderset voor een tientje, een lader voor huis en één voor in de auto. Werkt perfect, wordt iedereen aangeraden.
>Geachte heer/mevrouw ,
>
> Bedankt voor uw email aan Creative.
>
> Bij deze ZEN gaat het scherm nooit helemaal uit, het blijft een beetje
> verlicht. Dit is dus normaal. Als er in de manual iets anders staat, dan
> is die informatie incorrect.
>
> Ik hoop u hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord. Wij
> verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u
> reageert.
>
> Met vriendelijke groet,
> Creative Labs Europe
De hele wereld is bezig met milieu en consuminderen op energie gebied en creative wil wijs maken dat de manual fout is...
Die is ook fout, want 'terugkoppeling' in deze staat er ook niet als we lezen over de locktoets.
Ondanks deze in meerdere opzichten scheve schaats van creative is het wel een leuk dingetje.
Zelfs het menu omschrijft de functie EN laat de tijd er voor instellen, een gepatenteerd menu.
De functie is in de manuals (meerdere talen) gepubliceert, dus proberen en terugbrengen op die grond kan.
[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 12-03-2008 23:13 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
WAT DE ******?notsonewbie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:34:
>Geachte heer/mevrouw ,
>
> Bedankt voor uw email aan Creative.
>
> Bij deze ZEN gaat het scherm nooit helemaal uit, het blijft een beetje
> verlicht. Dit is dus normaal. Als er in de manual iets anders staat, dan
> is die informatie incorrect.
>
> Ik hoop u hiermee uw vraag naar tevredenheid te hebben beantwoord. Wij
> verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen als u
> reageert.
>
> Met vriendelijke groet,
> Creative Labs Europe
Is hier animo voor? Want ik vind dit persoonlijk echt de grootste flaw in de Zen...
Ik dus niet. Ik wil GRAAG dat het aan blijft zeker in de lock stand. Ik wordt er simpel van als ik iedere keer weer de lock moet afzetten als ik het scherm wil zien. Want ik gebruik de lock wel om per ongeluk bedienen uit te sluiten. Dan gaat het 'licht' uit en dan moet je dus dat knopje op de zijkant opzoeken. Met je nagel naar beneden schuiven 2-3 seconden wachten en dan kan je zien wat er staat. Daarna weer op 'lock' zetten en verder luisterenTargetX schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:23:
Ik zie ook geen enkele technische limitatie waardoor het voor Creative niet mogelijk zou zijn om het zo te laten werken, volgens mij is dit echt iets heel simpels
Is hier animo voor? Want ik vind dit persoonlijk echt de grootste flaw in de Zen...
Dat ik dan maar 12 uur ipv 25 uur met een lading doe heb ik er graag voor over. Dat is toch al veel meer dan dat ik op een dag kan luisteren
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 14-03-2008 14:16 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dan gebruik je het andersom en ben je dus ook ontevreden...?Ortep schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:15:
[...]
Ik dus niet. Ik wil GRAAG dat het aan blijft zeker in de lock stand.
Het gros word simpel van het willen bedienen, en dan telkens van lock moeten halen en weer inschakelen.Ik wordt er simpel van als ik iedere keer weer de lock moet afzetten als ik het scherm wil zien.
In jaaaarrreennnnn en 4 mp3 spelers verder is mij volgens mij nog nooit onbedoeld overkomen dat de mp3 speler een opdracht uitvoerde die ik _niet_ gaf. Zonder dat de lock er opstond, hetgeen ik m.i. nimmer nodig had.Want ik gebruik de lock wel om per ongeluk bedienen uit te sluiten.
Klopt, heel irritant, wil je skippen, spoelen, vanzender wisselen, weer die lock toets doen, skippen, en wederom op lock zetten.Dan gaat het 'licht' uit en dan moet je dus dat knopje op de zijkant opzoeken. Met je nagel naar beneden schuiven 2-3 seconden wachten en dan kan je zien wat er staat. Daarna weer op 'lock' zetten en verder luisteren
Uit milieu en tft wchermpje / accu slijtage oogpunt echter...Dat ik dan maar 12 uur ipv 25 uur met een lading doe heb ik er graag voor over. Dat is toch al veel meer dan dat ik op een dag kan luisteren
Ik ben voor een massa mail en ik ben de enige niet vermoed ik:
http://forums.creative.co...rue&q=zen+screen+turn+off
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Zelf vind ik het inderdaad ook iritant dat het scherm alleen in lock mode uit gaat, en overweeg een remote te bestellen zodat ik em kan locken en toch het volume en next track en zo kan bedienen... Overigens is het mij wel al eens overkomen in de week of zo dat ik het ding heb dat zonder lock er een knopje ingeduwd werd en ik ineens naar de volgende track ging, maar toen had ik de zen samen met mijn foon in mijn broekzak. Dat doe ik echter alleen op de fiets, als ik rondloop met de zen dan heb ik em in mijn jaszak en wil ik em juist ook kunnen bedienen (en dan is die lock dus iritant).
Ik moet trouwens zeggen dat ik toch nog een klein beetje teleur gesteld ben in hoe de zen met SD om gaat... Ik wist dat media op de SD niet geïntegreerd werd in de library en dat vind ik niet erg, maar je kunt echt helemaal niks met video's op de SD behalve domweg afspelen. Je kunt geen bookmarks maken of het ding laten onthouden waar hij was als je even wat anders moet doen bv, wat bijzonder iritant is als ik op een rustige zondag op het werk als vandaag wat anime wil kijken. Als ik dan even tussendoor wel echt wat werk moet doen en de zen sluit zichzelf af door de idle timeout dan moet ik daarna met de (ook niet zo handige) seek weer gaan zoeken waar ik was
[ Voor 34% gewijzigd door Finraziel op 16-03-2008 09:20 ]
Gamertag: FinrazielNL
Het hangt er denk ik ook van af waar je de Zen voor gebruikt. Ik luister vnl naar audioboeken. Dan zit je niet zo veel heen en weer te spoelen of van track te veranderen. Wat je wel met regelmaat wil is kijken waar je in je boek bent. Is het hoofdstuk bijna afgelopen? Kan ik hem beter nu afzetten ipv over 5 minuten omdat ik dan weer net in een nieuw hoofdstuk zit enz.finraziel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:15:
Kan toch niet zo moeilijk zijn om de backlight time setting van een extra optie "always on" te voorzien, en deze setting voortaan altijd toe te passen, of het apparaat nu gelockt is of niet. Dan is ook Ortep's probleem verholpen.
Zelf vind ik het inderdaad ook iritant dat het scherm alleen in lock mode uit gaat, en overweeg een remote te bestellen zodat ik em kan locken en toch het volume en next track en zo kan bedienen
@notsonewbie
En een keer op een verkeerde knop druken doordat hij in je zak zit en dan naar bv een random track springt is uiterst vervelend als je naar een boek luistert. Dat gebeurt met zo nu en dan ook al zit ik er niet aan. Gewoon door een beweging, of als ik hem pak om er naar te kijken. Vandaar mijn voorkeur voor de lock.
Als je bang ben voor het minime extra energie gebruik dan kan je beter helemaal geen Zen kopen. Voor de productie van dat ding en afleveren bij je huis is waarschijnlijk 100 meer energie nodig dan hij in zijn hele leven gebruikt. Je kan natuurlijk ook 1 seconde per week korter douchen. Dat zet meer zoden aan de dijk. Het ding gebruik mili Watts geen kilo Watts zoals je douche
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Tja, e-books, velen doen dat niet.Ortep schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:04:
[...]
Het hangt er denk ik ook van af waar je de Zen voor gebruikt. Ik luister vnl naar audioboeken.
Klopt, het is mij echter nimmer overkomen. Ik gebruikt wel altijd een hoes map of case dat wel. Om deze zit de silicon skin. Het scherm zie ik niet als ik het ding gebruikt, die clip ik aan mijn broek of jas en bedien ik op de tast.@notsonewbie En een keer op een verkeerde knop druken doordat hij in je zak zit en dan naar bv een random track springt is uiterst vervelend als je naar een boek luistert.
Dat kan, en dus is er voor jou geen probleem, veel anderen die het ding (inter-)actief gebruiken voor mp3 en radio, skippen, spoelen enz. is het heel vervelend die 'verplichte' lock toets situatie.Dat gebeurt met zo nu en dan ook al zit ik er niet aan. Gewoon door een beweging, of als ik hem pak om er naar te kijken. Vandaar mijn voorkeur voor de lock.
Lijkt me voor creative makkelijk op te lossen.
Jawel, ik gebruik er alle functies van, leuk ding, op die vervelende altijd stroom trekkende en 'zelf-slijtende' tft instelling na dan.Als je bang ben voor het minime extra energie gebruik dan kan je beter helemaal geen Zen kopen.
Dat alles daargelaten, dit ding 'as is' gaat langer mee met een, zoals in manual staat, zelf uitschakelend tft-tje die nu ook sneller slijt dan nodig. Idem accu.Voor de productie van dat ding en afleveren bij je huis is waarschijnlijk 100 meer energie nodig dan hij in zijn hele leven gebruikt. Je kan natuurlijk ook 1 seconde per week korter douchen. Dat zet meer zoden aan de dijk. Het ding gebruik mili Watts geen kilo Watts zoals je douche
Kortom, als creative er voor iedereen wat van maakt door het scherm uit te laten gaan, its a big plus! zal meer verkoop en minder klachten tot gevolg hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 16-03-2008 13:11 ]
Dat is wellicht de strategie van creative geweest...finraziel schreef op zondag 16 maart 2008 @ 09:15:
Zelf vind ik het inderdaad ook iritant dat het scherm alleen in lock mode uit gaat, en overweeg een remote te bestellen
En die remote is op creative niet (door mij) te vinden voor de ZEN, dus een gok wanneer je een andere zen remote probeert, heeft vast 'ingebouwde' oordoppen?
Of kan je aan de remote je eigen oordoppen pluggen?
Ook dat inderdaad, maar dat wist ik en klopt wel, ook in de manual aldus creativeIk moet trouwens zeggen dat ik toch nog een klein beetje teleur gesteld ben in hoe de zen met SD om gaat...
Die SD functie gebruik ik amper of nooit en kan ik mee leven indien ze dat niet aanpassen.
Dat hele tft en accu slijtage verhaal echter, dat in de manual ook staat(!) dient men wel z.s.m. op te lossen vind ik bij creative.
Voor iemand die zo'n silicon case heeft..op het plaatje kun je niet goed zien of je scherm nou ook goed beschermt wordt..kan iemand dit bevestigen.. (of ontkennen!)Waypoint schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:33:
Da's de hele mp4 speler. Het pack met slechts 1 hoesje is een beetje verstopt: http://www.nl.bol.com/is-...0005601840&N=0&in_merch=1. Je ziet veel eerder het 5 in 1 pack, die ook duurder is natuurlijk.
Member of the Ukraine IT Army
Ik heb mijn eigen reactie weggehaald en veranderd bij deze.NIK0 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:04:
[...]
Voor iemand die zo'n silicon case heeft..op het plaatje kun je niet goed zien of je scherm nou ook goed beschermt wordt..kan iemand dit bevestigen.. (of ontkennen!)
Dat i.v.m. het verkeerde product en de link naar een review welke ik plaatste.
De gewone silicone packs zijn met open 'venster' en dus kan je dan beter je scherm met folie afplakken. Daar liet de bol foto ook denken dat het met venster plastic was, maar het is dus gewoon een 'open vierkant gat'.
Van déze 'luxere' silicone protectie met kabelbeheer weet ik het niet. Bol bellen of mailen, mailen vlot terug heb ik ervaren.
[ Voor 49% gewijzigd door notsonewbie op 16-03-2008 15:14 ]
Thanks..!notsonewbie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:07:
[...]
Mijn reactie weggehaald, i.v.m. het verkeerde product en de link + review welke ik plaatste.
De gewone silicone packs zijn met open 'venster' en dus kan je dan beter je scherm met folie afplakken.
Van deze weet ik het niet. Bol bellen of mailen, mailen vlot terug heb ik ervaren.
Member of the Ukraine IT Army
Ik betwijfel of creative dat zo bedacht heeft... niet dat ik ze er niet toe in staat acht, maar zoals je zelf al zegt, er is officieel geen remote beschikbaar voor de zen. Eerder in dit topic heeft iemand echter bevestigd dat de remote van de oudere zens prima werkt, met alle functies, en ook terwijl de zen gelockt is.notsonewbie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:09:
[...]
Dat is wellicht de strategie van creative geweest...
En die remote is op creative niet (door mij) te vinden voor de ZEN, dus een gok wanneer je een andere zen remote probeert, heeft vast 'ingebouwde' oordoppen?
Of kan je aan de remote je eigen oordoppen pluggen?
Die remote heeft meen ik gewoon weer een 3,5mm jack, dus werkt als verlengstuk wat ik op zich ook al een voordeel vindt want de EP630 die ik mee besteld heb met de zen heeft net een wat te kort kabeltje vind ik (hij haalt het maar net onder mijn jas door en weer terug naar boven naar mijn jaszak, en regelmatig zakt het kabeltje weg waardoor de doppen bijna uit mijn oren getrokken worden als ik mijn hoofd weer omhoog beweeg... heb daar nu een klemmetje voor er aan gehangen van een plantronics headset maar werkt niet ideaal)
edit:
Deze zou als het goed is dus moeten werken:
http://www.nl.bol.com/is-...0000003673426&Section=SCE
[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 16-03-2008 19:17 ]
Ik vergelijk de speler een beetje met de ZV:M met deze vragen:
Is de speler aan te sluiten op een TV ofzo? (niks over kunnen vinden, dus neem aan van niet, maar voor de zekerheid toch maar even vragen)
Is de speler op te laden via het stopcontact, of alleen via USB?
Speelt de speler idd maar DivX af tot 320 x 240?
En is de speler krasgevoelig?
[ Voor 3% gewijzigd door TheTMC op 17-03-2008 19:25 ]
Check out my photography on Instagram
Dat vind ik persoonlijk wel meevallen eigenlijk, maar misschien ligt dat er maar net aan hoe zuinig je met je spullen omgaatWoembah schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:02:
En hij is redelijk krasgevoelig ja.
Hoeft niet, dit las ik meer op!lasharor schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:57:
's morgens weer muziekje aan stopt de speler er mee, 1x nog een teken van leven gehad maar daarna niet meer.
http://forums.creative.com/creativelabs/board?board.id=dap
Software tooltje, ´reset´, en hij kan miraculeus weer opleven.
[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 19-03-2008 01:11 ]
ik heb dus zelf deze. hij werkt handig, bespaart mij een hoop gerotzooi met draadjes. ik ben niet zo'n fan van siliconen, maar opzich is het niet lelijk. ik heb tevens zo'n plakkertje op mn scherm zitten tegen de krassen, ik heb de indruk dat het scherm anders wel kras gevoelig is.TargetX schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:32:
Heb je daar een linkje van op de bol.com site? Ik kan alleen deze vinden maar ik ben niet zo bekend met bol.com dus wie weet mis ik iets
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Uiteraard, ik verwoorde het inderdaad niet zo handig. Maar als je de Zen zonder sleutels/andere onzin in je jas/broek-zak hebt denk ik niet dat ie snel krast. Heb het hoesje er juist bij om em ook met sleutels enz in mn jas te kunnen doen zonder gevaar op krassenmaster007 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:49:
Tja als je er een hoesje om doet moet je wel heel gek doen om er krasjes op te krijgen, maar ik denk dat theTMC wilde weten hoe krasgevoelig de speler was zonder hoesje
@ph4ge: waar heb jij die screen protectors gekocht?
een vraagje: gebruikte ruimte 563mb/ vrije ruimte 3,14gb
uhm.. in de winkel zeiden ze dat ie 4gig zou hebben?
Verwijderd
De fabrikant rekent met 1 miljard bytes voor 1GB,assass schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:29:
ik heb gister de zen gekocht
een vraagje: gebruikte ruimte 563mb/ vrije ruimte 3,14gb
uhm.. in de winkel zeiden ze dat ie 4gig zou hebben?
In werkelijkheid is 1GB ongeveer 1,072 miljard bytes. (1024^3)
Windows ziet dus op je speler 4miljard bytes, deelt dit door1024^3, et voila: 3,7GB.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 11:55 ]
Verwijderd
Ik zou graag tekenen voor een scherm dat gewoon uitkan!TargetX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:52:
Ik heb het hier al eerder gepost maar wil dit toch nog even in de belangstelling brengen. Is er animo om een gezamelijke brief naar Creative te sturen over het scherm dat aan blijft behalve in lock-stand? Als je dit wil graag even reageren dan kunnen we kijken of het de moeite waard is
zet mijn naam er maar bij!TargetX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:52:
Ik heb het hier al eerder gepost maar wil dit toch nog even in de belangstelling brengen. Is er animo om een gezamelijke brief naar Creative te sturen over het scherm dat aan blijft behalve in lock-stand? Als je dit wil graag even reageren dan kunnen we kijken of het de moeite waard is
Lijkt me een goed idee! Zet mij er maar bijTargetX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:52:

Op dit moment heb ik een Creative Zen Touch (40gb), maar bij deze doet het scrollgebied soms vreemd. Aangezien ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen met Creative heb, wil ik dus een Creative Zen kopen. Ik heb hem al eens van dichtbij gezien en hij ziet er gewoon heel mooi uit en de video- en beeldkwaliteit is ook zeer goed volgens mij.
Alleen ik heb nog enkele vragen die hier hopelijk beantwoord kunnen worden. Enkele van deze zullen misschien vanzelfsprekend zijn, maar ik zou het toch even graag zeker willen weten
- Is het mogelijk om door te blijven scrollen door de knop ingedrukt te blijven houden, of moet je elke keer opnieuw drukken;
- Is het mogelijk om bijvoorbeeld via het menu naar een artiest te gaan en daar een enkel liedje/een enkel album in de playlist te zetten in plaats van meteen alles van de artiest;
- Is het mogelijk om verschillende albums in de playlist te zetten;
- Kun je überhaupt met playlists werken?
Verder heb ik ook nog een paar kleine vraagjes over de accesoires.
- Is deze remote ook te gebruiken op de Zen; Ik heb even een paar bladzijdes terug gelezen en op de vorige stond het antwoord al toevallig
- Hoe werken de screen protectors. Er staat namelijk dat je ze gewoon op hun plaats kunt klikken, alleen ik nam aan dat het gewoon een dunne folie was, dus ik heb nu eerlijk gezegd geen idee wat ik me er voor bij moet stellen;
- Is de Screen Protector goed te gebruiken samen met de Siliconen Skin zodat er zo min mogelijk stof bij komt? Want ik zal hem waarschijnlijk de meeste tijd in m'n broekzak hebben zitten en bij m'n Touch zie ik zo langzamerhand stof onder het scherm verschijnen.
Met vriendelijke groeten,
Xylon
[ Voor 3% gewijzigd door Xylon op 21-03-2008 19:40 ]
heb net een zen
maar als ik hem oplaad (wat was ie trouwens snel leeg, nadat ik hem 4 uur had opgeladen) dan herverbindt ie steeds met mn usb port
aan/uit
tutu - tutu geluidjes in vista
elke keer weer dat schermpje - nieuw apparaat toegevoegd
wat wilt u doen?
als ik mn computer 5 minuten verlaat staan er 10 van die ZEN Media Explorer schermpjes open
kent iemand dat?
[ Voor 25% gewijzigd door assass op 21-03-2008 19:55 ]
Als je 'm ingedrukt houdt, blijft ie scrollen. Hoe langer je 'm indrukt, hoe sneller hij gaat scrollen.Xylon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:26:
• Is het mogelijk om door te blijven scrollen door de knop ingedrukt te blijven houden, of moet je elke keer opnieuw drukken;
Ja• Is het mogelijk om bijvoorbeeld via het menu naar een artiest te gaan en daar een enkel liedje/een enkel album in de playlist te zetten in plaats van meteen alles van de artiest;
Ja• Is het mogelijk om verschillende albums in de playlist te zetten;
Dit kan allemaal ook op de Zen• Kun je überhaupt met playlists werken?
Op m'n Touch heb ik bijvoorbeeld de mogelijkheid bij elke artiest/album/nummer voor 'Afspelen' (nieuwe playlist) of 'Toevoegen aan playlist' te kiezen.
Gewoon erop plakken, hij laat geen plaksel achter als je 'm weer verwijdert.• Hoe werken de screen protectors. Er staat namelijk dat je ze gewoon op hun plaats kunt klikken, alleen ik nam aan dat het gewoon een dunne folie was, dus ik heb nu eerlijk gezegd geen idee wat ik me er voor bij moet stellen;
Ik denk niet dat er makkelijk stof onder het scherm komt, aangezien de hele voorkant van de speler één groot plastic vlak is (behalve de knopjes dan). Er zijn dus geen randjes om het scherm waar stof doorheen kan (waar dat bij de Touch geloof ik wel zo is). De combinatie van screen protector en silicon skin is natuurlijk wel uitstekend voor verdere bescherming.• Is de Screen Protector goed te gebruiken samen met de Siliconen Skin zodat er zo min mogelijk stof bij komt? Want ik zal hem waarschijnlijk de meeste tijd in m'n broekzak hebben zitten en bij m'n Touch zie ik zo langzamerhand stof onder het scherm verschijnen.
Echt heel erg bedankt voor je antwoorden, dat maakt alles meteen een stuk duidelijker.Woembah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:53:
*een boel duidelijke en nuttige antwoorden*
Maar je hebt inderdaad gelijk wat betreft de Touch. Daar bestaat de voorkant inderdaad uit meerdere onderdelen waardoor er stof onder kan komen.
Alleen nog een vraagje over die Screen Protectors, dat is dus toch gewoon een kunststof velletje ipv een kunststof plaatje dat je er over plakt?
Ojah, nog een paar kleine dingetjes trouwens. Hoe zit het hier met het kopieren van muziek naar de Zen. Moet ik daar ook een speciaal Creative programma voor hebben zoals de Zen Touch Media Explorer bijvoorbeeld? En de mp3speler zal gok ik ook niet als externe harde schijf functioneren bij het inpluggen? Hoe zit het verder met de batterijduur, komt deze er redelijk bij in de buurt? Ik realiseer me natuurlijk dat het minder zal zijn als je veel in de menuutjes ronddwaalt en videos kijkt
Sorry voor de vele vragen, alleen ik heb de neiging om zoveel mogelijk te weten te komen over een product voordat ik het koop.
Nog een keer bedankt
Edit: Ik bedacht me net nog een vraagje. Ik wil natuurlijk zodra ik de zen heb ook een skin en screen protector, want ik wil niet dat er al meteen krassen op komen. Ik heb al even rond zitten kijken waar ze ze zoal verkopen. Ik ben in ieder geval al bij bol.com terecht gekomen, alleen daar kan de wachttijd tot 4 weken oplopen. Creative.com ben ik ook al geweest, maar daar heb je een creditcard nodig, die ik helaas niet heb. Paypal heb ik bijv. dan wel weer tot m'n beschikking.
Weet iemand dus toevallig een evt veilige en goede webwinkel waar ze deze accesoires snel kunnen leveren?
Ik ben ondertussen zelf ook webwinkels af aan het lopen. Alternate en Salland hebben ze iig al niet.
Op kieskeurig.nl heb ik maar even een gedeelte van de lijst afgelopen van winkels die de Zen 8gb verkopen en uiteindelijk ben ik bij een webwinkel uitgekomen waar ze nog in voorraad zijn, deze laatste vraag zal dus niet meer van toepassing zijn
[ Voor 29% gewijzigd door Xylon op 21-03-2008 23:01 . Reden: Vraagje toegevoegd mbt webshops accesoires ]
Een kunststof velletje ja.Xylon schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:19:
Alleen nog een vraagje over die Screen Protectors, dat is dus toch gewoon een kunststof velletje ipv een kunststof plaatje dat je er over plakt?
Nee, je kan ook via windows verkenner, windows media player, winamp etc. liedjes kopiëren naar je Zen.Ojah, nog een paar kleine dingetjes trouwens. Hoe zit het hier met het kopieren van muziek naar de Zen. Moet ik daar ook een speciaal Creative programma voor hebben zoals de Zen Touch Media Explorer bijvoorbeeld?
In zekere zin wel, je kunt er van alles op zetten (dus ook .doc bestanden bijvoorbeeld, de speler leest ze alleen uiteraard niet) via windows verkenner. Het is alleen wel een MTP-apparaat, wat betekent dat hij XP SP2/Vista only is (ik had trouwens wel laatst gehoord dat mtp ook voor linux kwam).En de mp3speler zal gok ik ook niet als externe harde schijf functioneren bij het inpluggen?
Die 25 uur bereik je alleen maar als het scherm uit is. En het scherm is alleen uit als hij op toetsenlock staat (en als de speler zelf uit is natuurlijk, hehe). Anders blijft ongeveer de helft over.Hoe zit het verder met de batterijduur, komt deze er redelijk bij in de buurt? Ik realiseer me natuurlijk dat het minder zal zijn als je veel in de menuutjes ronddwaalt en videos kijkt
Anders heeft Komplett nog de skin op voorraad, en de screen protector komt daar op 25 maart binnen.Edit: Ik bedacht me net nog een vraagje. Ik wil natuurlijk zodra ik de zen heb ook een skin en screen protector, want ik wil niet dat er al meteen krassen op komen. Ik heb al even rond zitten kijken waar ze ze zoal verkopen. Ik ben in ieder geval al bij bol.com terecht gekomen, alleen daar kan de wachttijd tot 4 weken oplopen. Creative.com ben ik ook al geweest, maar daar heb je een creditcard nodig, die ik helaas niet heb. Paypal heb ik bijv. dan wel weer tot m'n beschikking.
Weet iemand dus toevallig een evt veilige en goede webwinkel waar ze deze accesoires snel kunnen leveren?
Ik ben ondertussen zelf ook webwinkels af aan het lopen. Alternate en Salland hebben ze iig al niet.
Op kieskeurig.nl heb ik maar even een gedeelte van de lijst afgelopen van winkels die de Zen 8gb verkopen en uiteindelijk ben ik bij een webwinkel uitgekomen waar ze nog in voorraad zijn, deze laatste vraag zal dus niet meer van toepassing zijnMaar als je toevallig nog 'n goed webwinkel weet, dan is het altijd ff fijn om te horen =]
Echt heel, heel erg bedanktWoembah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:06:
*Hele rits aan hulpvaardige antwoorden*
Maar dat is echt ideaal zeg, dat je niet eerst die drivers hoeft te installeren voordat je bij de bestanden kunt, dat vond ik namelijk een redelijk irritant nadeel aan de Touch.
En die webshop zal ook nog zeker van pas komen
Dat waren op dit moment eigenlijk wel zo'n beetje alle vragen
Er is inmiddels MTP voor Linux... bij de laatste versie van Ubuntu kun mtpfs installeren (met het welbekende commando) en heb je full MTP support. Zo kun je je Zen dus ook onder Linux goed gebruikenWoembah schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:06:
(ik had trouwens wel laatst gehoord dat mtp ook voor linux kwam).
En mocht je nog de behoefte hebben om je files te laten managen door een programma, kun je altijd nog 3rd party apps zoals Mediamonkey installeren. Best of both worlds zeg maarXylon schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:04:
[...]
Echt heel, heel erg bedanktZo te horen moet ik morgen maar eens alvast gaan bestellen ^^
Maar dat is echt ideaal zeg, dat je niet eerst die drivers hoeft te installeren voordat je bij de bestanden kunt, dat vond ik namelijk een redelijk irritant nadeel aan de Touch.
Werkt als een trein, geen enkel probleem mee kunnen vinden.
Alleen lukt het me niet om de muziek te stoppen.
Je kan de muziek op pauze zetten, maar stoppen lukt me niet.
Iemand anders een oplossing?
dus helemaal niemand herkent dit probleem?assass schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:40:
pff ik word hier scheitziek van
heb net een zen
maar als ik hem oplaad (wat was ie trouwens snel leeg, nadat ik hem 4 uur had opgeladen) dan herverbindt ie steeds met mn usb port
aan/uit
tutu - tutu geluidjes in vista
elke keer weer dat schermpje - nieuw apparaat toegevoegd
wat wilt u doen?
als ik mn computer 5 minuten verlaat staan er 10 van die ZEN Media Explorer schermpjes open
kent iemand dat?
Kreeg ik te horen dat ze waren uitverkocht en dat ze ze ook niet meer kregen.
Volgens de verkoper komt er een nieuwe lijn uit die de Zen moet vervangen.
Weet iemand hier meer van?
Creative hanteerd voor zijn nieuwste speler de naam Zen waar voorheen er wat achter stond
Nieuw: Creative zen
Oud: Creative zen V
Oud: Creative zen Nano
Liedje pauzeren, dan pijltje naar links.Sevenhunt schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:06:
Heb dit apparaat sinds gister.
Werkt als een trein, geen enkel probleem mee kunnen vinden.
Alleen lukt het me niet om de muziek te stoppen.
Je kan de muziek op pauze zetten, maar stoppen lukt me niet.
Iemand anders een oplossing?
Bij de Dixons-filialen hier in Haarlem zie ik ze ook al een tijdje niet meer liggen. Hoe komt het dat ze zo slecht leverbaar zijn in gewone winkels? Ik vind het ook maar vreemd, een eventuele nieuwe Zen komt pas begin deze zomer.DNS666 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:32:
Vandaag van plan hetzelfde spelertje te kopen bij de Mediamarkt mits de prijs een beetje scherp was.
Kreeg ik te horen dat ze waren uitverkocht en dat ze ze ook niet meer kregen.
Volgens de verkoper komt er een nieuwe lijn uit die de Zen moet vervangen.
Weet iemand hier meer van?
[ Voor 44% gewijzigd door Woembah op 25-03-2008 21:07 ]

Ik weet wel welke versie's er zijn hoor.lasharor schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:23:
@DNS666, of jij zit in het verkeerde topic, of je hebt naar de verkeerde zen gevraagd.
Creative hanteerd voor zijn nieuwste speler de naam Zen waar voorheen er wat achter stond
Nieuw: Creative zen
Oud: Creative zen V
Oud: Creative zen Nano
Het kan natuurlijk zijn dat de verkoper mij verkeerd begreep.
Feit blijft dat het raar is dat hij bij de Mediamarkt in geen enkele uitvoering daar lag.
Heb sowieso wel de Vision:M gezien, dus ze verkopen wel Creative.
Wellicht gewoon toeval, er word hier door anderen in ieder geval raar op mijn opmerking gereageerdBij de Dixons-filialen hier in Haarlem zie ik ze ook al een tijdje niet meer liggen. Hoe komt het dat ze zo slecht leverbaar zijn in gewone winkels? Ik vind het ook maar vreemd, een eventuele nieuwe Zen komt pas begin deze zomer.
Ja ik had hem al gezien bij bol.com, maar had hem graag eerst in mijn handen gewild.finraziel schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:08:
Bol.com heeft ze zo te zien nog wel, tegen schandalig lage prijzen mag ik zeggen... heb de 8GB variant een paar weken geleden voor 150 bij hun besteld, nu staat hij er voor 120(of 170 voor de 16GB, 90 voor de 4GB... en ze zijn zo te zien op voorraad, next day delivery)
En nu ik van de verkoper heb gehoord dat ze niet meer kwamen, twijfel ik om even te wachten op de nieuwe versie.
[ Voor 40% gewijzigd door Sinned123 op 25-03-2008 23:12 ]
Nieuwe versie binnekort of niet, het blijft een pracht apparaatje dat zeker lang mee zal gaan
Alleen ik heb even een vraagje
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat je de mp3speler minimaal 4 uur moet opladen voordat je hem echt in gebruik neemt. Ik heb hem nu dus mooi in de usb poort zitten, alleen rechtsboven in het batterijtje staat alleen het icoontje dat weergeeft dat hij verbonden is, dus niet meer het icoontje dat weergeeft dat hij op aan het laden is. Verder staat op het scherm ook 'Docked'. M'n vraag is dus of de mp3speler gewoon door blijft opladen, ook als hij vol is, of dat hij dit dan zelf tegenhoudt en op welke manier ik hem dan nog extra op zou moeten laden.
Zelf gok ik er gewoon op dat hij door gaat met opladen, maja, dat weet ik helaas niet zeker.
Alvast bedankt ^^
Op de doos van de Zen staat dat hij de eerste keer minimaal vier uur oid opgeladen moet worden, alleen na minder dan twee uur gaf hij bij mij al aan dat hij helemaal vol is. Moet ik hem er nu dus nog gewoon de resterende twee uur aan laten hangen of...? Dan vind ik het wel een beetje vreemd dat ze vier uur aangeven.
Nog een ander klein vraagje betreffende de accu/batterij. De lithium batterij hoor je gewoonlijk rond 30 of 40% oid toch weer op te laden? Geldt dit ook voor de eerste keer dat je hem gebruikt, of moet je hem één keer helemaal leeg laten lopen en daarna gewoon altijd op tijd opladen? (In de link in de OP staat dat je hem nooit helemaal leeg moet laten lopen, maar ik hoor hier nogal verschillende dingen over, vooral betreffende het eerste gebruik)
Over welke nieuwe versie heb jij het Xylon? Een geheel nieuwe player of een revisie van de huidige zen?
Wat betreft die nieuwe versie, dat was gewoon een reactie op de kleine discussie die hier boven bezig was. Zelf heb ik nog niets vernomen van een nieuwe versie of iets dergelijks, maar ik ben dan ook niet naar informatie over een nieuwe versie/speler van Creative op zoek geweest. Ik heb alleen info gezocht over de gewone Zen
[ Voor 17% gewijzigd door Xylon op 26-03-2008 20:38 ]
Omdat ik hiervoor 8GB had wil ik nu meer want ik vond het niet toereikend. In de pricewatch zie ik dat er maar 3 winkels zijn met de 16GB versie. Hoe kan dat? En hoe kan het dat bij de 8GB versie zoveel positieve reacties zijn maar bij de 16GB versie geen enkele? Het scheelt iets van 50 euro en dat heb ik er wel voor over... ik vind het gewoon frappant dat velen dat er blijkbaar niet voor over hebben. Of zijn er nog meer verschillen tussen de spelers die ik over het hoofd zie?
Edit: Ik zie trouwens dat hij ook bij bol.com staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Barca op 29-03-2008 09:31 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Paar jaar geleden waren de mensen nog tevreden met een speler van 256MB. Het is echt gigantisch toegenomen qua opslagcapaciteit de laatste jaren. Wat alleen maar goed is natuurlijk
Tja, de manual zegt dit, echter de ZEN zelf staakt het laden met een soort sleutel-icoontje.Jormungandr schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:26:
Bij batterijgebruik is het meestal het gezondste om ze de eerste maal lang op te laden
Na een uur of 2 is ie echt vol,. ook de blauwe LED bij aan/uit/lock stopt dan met knipperen.
Hij is dan ook tegen overladen beschermd volgens de manual. Dus die 4 uur, lijkt me een raar iets hoor.. (Zie mijn tag line....)
Wat echt de accu ten goede zou komen is het scherm uit laten gaan zoals men in de manual EN de menu's ook meld, maar wat ie niet doet. (Alleen in de onhandige lock stand doet ie m uit)
Hoe je het eea. aan de praat krijgt staat hier uitgelegd;RoD schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:43:
Er is inmiddels MTP voor Linux... bij de laatste versie van Ubuntu kun mtpfs installeren (met het welbekende commando) en heb je full MTP support. Zo kun je je Zen dus ook onder Linux goed gebruiken
http://tiagoboldt.net/blog/creative-zen-linux/
daarnaast moest ik nog de packages lib-fuse en lib-mad installeren.
Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......
Verwijderd
Verwijderd
Wow. Beter goed gejat en verbeterd dan zelf bedacht.
Het ding doet me heel erg denken aan de Creative Zen Leather case die ik heb. Die Noreve ziet er technisch alleen wat beter uit. De Creative heeft een waardeloze magneetsluiting die niet sterk genoeg is en een 'riemclip' die bestaat uit een flapje met drukknoop en nog eens te smal is ook.
Maar dit geval:

Zit je riem dan alleen achter die eerste clip? Nergens aangedruk of vergrendeld ofzo
De riemholster van m'n GSM zit met een metalen clip, wat een soort van dichtgeboden 'U' is, dat zit wel wat vaster lijkt me.
EDIT: ah, er zit nog wel een randje, links onder de clip (op de foto).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2008 13:28 ]
Ik luister bijna nooit radio maar toen ik hem net had en ff SlamFM wilde luisteren was ik juist onder de indruk van de kwaliteit. Het was stukken beter dan mijn oude mp3-speler, ik vond de radio mooi vol klinken in ieder geval, maar wellicht zat ik gewoon in een stukje met goed bereik :-) Wilde het net nog even testen voor je op m'n werk maar helaas heb ik hier 0% bereik (zit vrij ver buiten de stad dus kan kloppen).Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:24:
Vraagje voor eigenaars van een Zen: zijn jullie tevreden over de radio ontvangst? Ik lees wisselende (maar vooral negatieve) verhalen hierover.
Verwijderd
Dank voor de info!TargetX schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:42:
[...]
Ik luister bijna nooit radio maar toen ik hem net had en ff SlamFM wilde luisteren was ik juist onder de indruk van de kwaliteit. Het was stukken beter dan mijn oude mp3-speler, ik vond de radio mooi vol klinken in ieder geval, maar wellicht zat ik gewoon in een stukje met goed bereik :-) Wilde het net nog even testen voor je op m'n werk maar helaas heb ik hier 0% bereik (zit vrij ver buiten de stad dus kan kloppen).
Weet iemand of de ontvangst is verbeterd tov de oude Zen touch? Die heb ik pas getest, maar de ontvangst was niet zo goed als op mijn (oude) iRiver.
Ik heb zojuist even de radio getest (was zelf nu ook wel benieuwd) tijdens het boodschappen doen. Onderweg naar de AH op de fiets perfecte ontvangst (Skyradio en 1FM oid, blijkbaar Eindhovense zender ofzo... ik luister nooit radio blijkt maar weerVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:14:
[...]
Dank voor de info!
Weet iemand of de ontvangst is verbeterd tov de oude Zen touch? Die heb ik pas getest, maar de ontvangst was niet zo goed als op mijn (oude) iRiver.
Verwijderd
Creative was al wel een tijdje eerder kennelijk met hun hoesjeRoD schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:34:
Gejat? Noreve maakt al jááren dit soort hoesjes...
Verwijderd
Ik heb er zelf eentje voor de Archos Gmini 400 (welke er overigens bijna identiek uitziet) en deze was ongeveer dezelfde prijs, bijna 4 jaar geleden.
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 02-04-2008 19:51 ]
Verwijderd
Dat maakt ook niks uit. Alleen Creative was er eerder mee en die Noreve lijkt daar wel heel erg veel op op een aantal punten.RoD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:21:
Wat maakt dat uit? Noreve maakt al jaren van dit soort hoesjes.. lijkt me niet dat ze daar vanaf moeten stappen omdat Creative met een eigen model komt wat er op lijkt. Verder is er ook niet zo gek veel variatie mogelijk. Lijkt het op elkaar? ja. Gejat? nee.
Lezen:Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 00:49:
[...]
Dat maakt ook niks uit. Alleen Creative was er eerder mee en die Noreve lijkt daar wel heel erg veel op op een aantal punten.
Lekker belangrijk die hoesjes, t zijn beide mooie hoesjes en je kunt ze toch moeilijk anders gaan ontwerpen voor t zelfde toestel? Dit is gewoon de meest nuttige layout, kun je wel de scherm-opening aan de achterkant doen oid maar kdenk niet dat iemand daar blij mee is dus ik snap niet echt wat je punt nou is? En RoD heeft ook al gezegd dat Creative niet eerder was aangezien Noreve al jaren dat soort hoesjes maakt...RoD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:21:
Wat maakt dat uit? Noreve maakt al jaren van dit soort hoesjes.. lijkt me niet dat ze daar vanaf moeten stappen omdat Creative met een eigen model komt wat er op lijkt. Verder is er ook niet zo gek veel variatie mogelijk. Lijkt het op elkaar? ja. Gejat? nee.
Verwijderd
Even off-topic: Mijn Zen Micro begint rare fratsen te vertonen. De batterij is bijzonder snel leeg of de speler loopt vast, tegenwoordig erg vaak. Ik denk dat de levensduur van de batterij ten einde is en/of de hdd zelf ook gaar is. Anyway, ik ben dus aan een nieuwe speler toe. Heb geen zin meer om geld neer te leggen voor een nieuwe batterij in de hoop dat dat het probleem oplost. Zijn die accus uberhaupt wel te koop nog??
MAar gooed, terugkomend op de Zen. Lijkt me een fantastische speler, maar ik heb toch nog twee vragen, wordt me namelijk niet helemaal duidelijk in topic:
- als ik een sd kaart vul met muziek bestanden (mp3 met juiste tags) en ik duw die in de zen, leest hij dan ook die bestanden in, dus kan ik die ook via de music library afluisteren gewoon???
- de speler is geen UMS toch? (geen optie zoals bij zen micro, at je in het menu kunt kiezen voor UMS?) Dus ook niet via de SD als die er in zit??
- Ik heb nog een mooie netadapter van de zen micro, kan ik daar evengoed de zen mee opladen of moet het perse via de usbkabel? (dat hij bijv. anders crasht) De plug is toch hetzelfde niet? Dat zou op reis namelijk erg zuur zijn.
Dat waren mijn vragen eigenlijk, heb veel plezier beleefd aan mijn Zen micro, problemen gehad met mijn plug van de oordopjes opgestuurd destijds en nieuwe gekregen, heb 'm nu zo goed als drie jaar dus een nieuwe mag wel! HEt liefst koop ik gewoon en Zen micro, maar helaas niet meer te koop!
er zit alleen een aansluiting voor USB op, je kan wel zo'n USB lader gebruiken, dat gaat prima.Ik heb nog een mooie netadapter van de zen micro, kan ik daar evengoed de zen mee opladen of moet het perse via de usbkabel? (dat hij bijv. anders crasht) De plug is toch hetzelfde niet? Dat zou op reis namelijk erg zuur zijn.
Verwijderd
dat bedoel ik ook eigenlijk, heb voor de zen micro zo'n netadapter usb lader, maar die kan ik dus ook gewoon gebruiken voor de zen, dan hoef ik hem niet d ehele tijd aan de computer te lussen, vooral op vakantie is dat een hel anders.ph4ge schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:43:
[...]
er zit alleen een aansluiting voor USB op, je kan wel zo'n USB lader gebruiken, dat gaat prima.
Ik zal dit vrijdag even voor je testen als je wilt, want het werkte namelijk NIET op icm mijn Zen Vision:M...Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:31:
[...]
dat bedoel ik ook eigenlijk, heb voor de zen micro zo'n netadapter usb lader, maar die kan ik dus ook gewoon gebruiken voor de zen, dan hoef ik hem niet d ehele tijd aan de computer te lussen, vooral op vakantie is dat een hel anders.
Nee, dat kan niet. De iAudio D2 kan dat wel, maar als je een grote kaart hebt, kan het zijn dat hij erg lang over het opstarten doet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:44:
- als ik een sd kaart vul met muziek bestanden (mp3 met juiste tags) en ik duw die in de zen, leest hij dan ook die bestanden in, dus kan ik die ook via de music library afluisteren gewoon???
Geen UMS. Je kunt hem wel via de Verkenner bereiken onder Windows. Hij kan in SD-modus worden gezet om de SD-kaart te vullen.- de speler is geen UMS toch? (geen optie zoals bij zen micro, at je in het menu kunt kiezen voor UMS?) Dus ook niet via de SD als die er in zit??
Mijn Zen laadt gewoon op met een goedkoop usbstekkertje, dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.Alex3305 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:55:
[...]
Ik zal dit vrijdag even voor je testen als je wilt, want het werkte namelijk NIET op icm mijn Zen Vision:M...
Ligt aan de laad-spec's, zijn die lager is er weinig aan de hand, hoger, dan laadt ie wel sneller, maar de accu slijt ook sneller.ph4ge schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:42:
[...] Mijn Zen laadt gewoon op met een goedkoop usbstekkertje, dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
Klopt, meer hitte ook dan.RoD schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:42:
De aansluiting en het voltage zijn altijd gelijk, maar het amperage kan verschillen, en dus de snelheid in opladen... geloof ik
Theorie:
Een 10 AmpH accu laad in zeg 1 uur vol met een 10 A lader.
Op 20 A laden duurt een half uur en op 40 A pompt ie de accu vol in 15 minuten enz.
En helaas, hoe heter, hoe niet-beter.
En weet iemand een winkel (niet online) waar ze het Creative leren hoesje verkopen? Media Markt? Want ik had die dus ook op bol.com besteld, en nu kreeg ik vrijdag (na ZES WEKEN wachten) een bericht dat het niet meer mogelijk was om te leveren. Fijn, nu kan ik dus op zoek naar een andere winkel.
Verwijderd
Ik heb hem zelf gewoon bij mediamarkt gekocht voor 15 euro. Bij BCC hebben ze ze ook maar daar zijn waren ze 30 euro.Flying Bobman schreef op zondag 06 april 2008 @ 23:31:
Ik had een hele goedkope USB lader gekocht op bol.com en die werkt prima. Hij laadt niet echt snel, maar dat hoeft ook niet, als hij maar niet aan mijn laptop hoeft te laden.
En weet iemand een winkel (niet online) waar ze het Creative leren hoesje verkopen? Media Markt? Want ik had die dus ook op bol.com besteld, en nu kreeg ik vrijdag (na ZES WEKEN wachten) een bericht dat het niet meer mogelijk was om te leveren. Fijn, nu kan ik dus op zoek naar een andere winkel.
Mede door het lezen van dit topic ook maar gegaan voor de creative ZEN. Even flink gezocht naar de beste prijs maar die is voor een 8GB (is genoeg voor mij) zo'n 120 euro. Op Ebay stoute schoenen aangetrokken en geboden bij de ebay shop van Creative.
De vorige biedingen gingen weg voor zo'n 90 euro (min bod) tot ik een exemplaar zag waar nog niet op geboden was. 73 euro geboden en overboden..77 euro geboden en ..de eigenaar. Het lijkt erop dat creative misschien beetje aan het opruimen is. Mocht je altijd al willen aanschaffen en genoeg hebben met 8GB (kan altijd uitbreiden) dan zou ik ZEKER adviseren eens op ebay te kijken. Met verzendkosten ben ik nu voor een dikke 80 euro klaar.
http://images.europe.crea...RGB/ZEN_Model_Armband.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door xon op 11-04-2008 21:49 ]
Ik gebruik de radio niet heel veel (helaas erg pover radio aanbod hier in zuidlimburgVerwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:24:
Vraagje voor eigenaars van een Zen: zijn jullie tevreden over de radio ontvangst? Ik lees wisselende (maar vooral negatieve) verhalen hierover.
Verwijderd
Een update mbt mijn kappote zen: Bol.com stuurt zonder te vragen me geld Terug!! Weet nou niet of ik een nieuwe moet bestellen of toch maar een andere speler moet kopen (Maak altijd winst, de 4gb speler kost nou maar 99 euro terwijl ik 140 euro heb betaald
Apart; daarom werkt hier de radio dus niet. Ik dacht dat de antenne in de speler zat, en ik heb dus altijd ZONDER oordopjes proberen te zoekenVerwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:08:
Wel het snoer van de oordopjes flink lang houden als je zenders gaan zoeken. Met het snoer op een dot vind hij bijna niks, met een snoer rechtuit vind hij er veel meer
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast