Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04
Als de oordopjes niet aangesloten zijn hoort hij een melding te geven dat de radio niet gaat werken...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

lasharor schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:48:
Sorry RoD, weet niet of het mag:
Een update mbt mijn kappote zen: Bol.com stuurt zonder te vragen me geld Terug!! Weet nou niet of ik een nieuwe moet bestellen of toch maar een andere speler moet kopen (Maak altijd winst, de 4gb speler kost nou maar 99 euro terwijl ik 140 euro heb betaald _/-\o_ )
ehmm scroll even naar een boven :-) Ik heb mijn 8GB voor 75 euro op ebay bij de creative store..wordt gewoon vanuit nederland verstuurd..dus je kan zelfs 8 GB nemen met winst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hej allen,

ik wilde me een zen 8gb aanschaffen met een paar accesoires, maar... alles is op! Onze leveranciers (werk bij een 'computerwinkel') bestellen uitzonderlijk grote aantallen, maar krijgen die pas op z'n vroegst 28 april binnen (als dat waar is). Ook de hierboven genoemde creative store biedt ze niet meer aan.
Is er iets met de Zens aan de hand? Worden ze vervangen ofzo?

Als ik dan toch moet wachten, dan ook maar een praktische vraag.
Ik wilde de Zen oa gebruiken bij het fitnessen / hardlopen. Zijn ze een beetje goed in een sportbroek te houden, of zijn ze daar te groot en te zwaar voor. Niet dat die van de kont zakt ;)
Armband is niet van toepassing met fitness :)

Bedankt maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
De Zen is nog niet zo lang uit dus het lijkt me sterk dat de Zen nu al vervangen word. Al gaan er wel geruchten dat er een nieuwe Creative speler komt die de 16 en 32GB Zens gaan vervangen.
En de speler is zeker niet te zwaar voor in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:54
xon schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:48:
Voor de geinteresseerde...

Mede door het lezen van dit topic ook maar gegaan voor de creative ZEN. Even flink gezocht naar de beste prijs maar die is voor een 8GB (is genoeg voor mij) zo'n 120 euro. Op Ebay stoute schoenen aangetrokken en geboden bij de ebay shop van Creative.

De vorige biedingen gingen weg voor zo'n 90 euro (min bod) tot ik een exemplaar zag waar nog niet op geboden was. 73 euro geboden en overboden..77 euro geboden en ..de eigenaar. Het lijkt erop dat creative misschien beetje aan het opruimen is. Mocht je altijd al willen aanschaffen en genoeg hebben met 8GB (kan altijd uitbreiden) dan zou ik ZEKER adviseren eens op ebay te kijken. Met verzendkosten ben ik nu voor een dikke 80 euro klaar.
Mooi verhaal... maar er staat bij hun eBay store overal expliciet aangegeven dat ze alleen naar Canada en binnen de US shippen. Dus.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

sjakietrekhakie schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 18:36:
[...]

Mooi verhaal... maar er staat bij hun eBay store overal expliciet aangegeven dat ze alleen naar Canada en binnen de US shippen. Dus.... :?
Even goed zoeken op de nederlandse ebay.nl

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=007

was mijn exemplaar.

We ship to the following European countries only:

Austria, Belgium, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland, Slovenia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, Slovak Republic, United Kingdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
Ik ben redelijk zeker dat ik deze MP3speler ga halen :) Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken met het sporten (fitness, hardlopen), en wil hiervoor dus een hoesje/houder aanschaffen.
De clear case ziet er goed uit (op die rode ring na, die er wellicht wel af wil :P) maar ik vraag me af of deze achterop een clip of een andere bevestiging heeft om het aan mijn broek of riem te maken. Kan iemand me dat vertellen?
Anders denk ik dat ik voor zo'n noreve lederen case ga. Maar die moet ik waarschijnlijk uit het buitenland halen. Heeft iemand tips om waar deze te halen, en of deze uberhaupt bevalt?
Bedankt voor jullie antwoorden alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:50:
[...]

Even goed zoeken op de nederlandse ebay.nl

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWN:IT&ih=007

was mijn exemplaar.

We ship to the following European countries only:

Austria, Belgium, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland, Slovenia, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, Slovak Republic, United Kingdom.
Ja, maar ze hebben geen Zen's (niet de versie van dit topic) erop staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Alleen die Plus en wat ouwere meuk in de Europese ebay store... Geen 'nieuwe' Zens inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 17:29:
[...]

Ja, maar ze hebben geen Zen's (niet de versie van dit topic) erop staan ;)
Hej..jou ken ik van de i780 :-)

Maar ja ik denk dat ik dan mazzel heb gehad..het viel me op dat ze er een stuk of 10 op ebay hadden staan en denk dan dat ze sale hadden of zo. Het grappige was dat ik de laatste firmware er al op had staan omdat ie rechtstreeks vanaf de creative store kwam.

Misschien kan je hier goede deal maken

http://cgi.ebay.nl/Creati...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Zullen we het weer over de speler zelf gaan hebben? Ebay en dergelijke hoort niet in een ervaringentopic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook een Zen :) Echter, ik heb via de bijgeleverde software een zooi albums erop gezet. Tot zover goed, maar:

Als ik na een aantal uren de speler weer aanzet, krijg ik eerst een melding 'opnieuw samenstellen/opbouwen' oid. Er begint een balkje te lopen en als de speler is opgestart blijjkt dat er een aantal bestanden willekeurig zijn verdwenen :s

Via de windows verkenner ook copy/paste gedaan maar dat geeft ook hetzelfde probleem.

Doe ik iets fout of is dat apparaat in de war?

[edit] Trouwens, als ik kijk onder de functie 'informatie' is het aantal albums en bestanden ook minder geworden!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
A_A_R schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:38:
Ik ben redelijk zeker dat ik deze MP3speler ga halen :) Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken met het sporten (fitness, hardlopen), en wil hiervoor dus een hoesje/houder aanschaffen.
De clear case ziet er goed uit (op die rode ring na, die er wellicht wel af wil :P) maar ik vraag me af of deze achterop een clip of een andere bevestiging heeft om het aan mijn broek of riem te maken. Kan iemand me dat vertellen?
Anders denk ik dat ik voor zo'n noreve lederen case ga. Maar die moet ik waarschijnlijk uit het buitenland halen. Heeft iemand tips om waar deze te halen, en of deze uberhaupt bevalt?
Bedankt voor jullie antwoorden alvast! :)
Ik heb de clear case en dat rode beugeltje beschadigt de clearcase als die gewoon losbungelt.
Na lange tijd heb ik hem er af gehaald. Resultaat mooi hoesje.
Echter aan de achter zit er alleen een standaardje dat je hem mooi kan neerzetten en geen clip om hem bijv aan je broek te bevestigen > dus alleen die ring kan je gebruiken om hem te bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik moet zeggen dat ik me een beetje schaam.....ik schaam mij omdat ik dacht dat ik nieuwe apparaten en gebruik ervan wel snel doorhad. Het volgende:

Ik wil simpelweg twee album van (in dit geval) George Michael op me Zen zetten. Nu lijkt het me toch zo makkelijk door twee mapjes te maken george 1 en george 2 en deze te kopieren in de muziekfolder.

Toch viel dit een beetje tegen..ik zag niet netjes twee mapjes op mijn zen maar een onbekende map met de hele berg mp3's erin.

Nogmaals schaam.. :/ hoe maak ik nou op een snelle manier buiten de software om twee mapjes/albums die ik ook zo op de ZEN kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tags goed zetten? Dan kun je gewoon per album browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Inderdaad, de Zen werkt niet via mapjes maar via id3-tags. Die moet je dus even goed instellen (met wmp bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
Vassie18 schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:18:
[...]

Ik heb de clear case en dat rode beugeltje beschadigt de clearcase als die gewoon losbungelt.
Na lange tijd heb ik hem er af gehaald. Resultaat mooi hoesje.
Echter aan de achter zit er alleen een standaardje dat je hem mooi kan neerzetten en geen clip om hem bijv aan je broek te bevestigen > dus alleen die ring kan je gebruiken om hem te bevestigen
Thx! :) Dan wordt het toch de silicone case, daar zit wel een clip aan zag ik op een of ander filmpje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

@xon Even met "Mp3Tag" je muziekfiles taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de autotag functie van winamp aanraden :) Vooral voor commerciele meuk erg goed.

Gooi de hele zwik je in Winamp playlist
Rechterklik -> send to -> autotag

Dan gaat ie op gracenote zoeken en alles goed voor je zetten (album naam, tracknummer van een song op de CD etc). Vooral die tracknummers zijn belangrijk anders hoor je al je albums alfabetisch. Nou weet ik niet hoe het met commerciele muziek is maar met de muziek die ik luister wordt je daar iig ook niet vrolijk van :)

Het werkt ook met tracks waarvan de ID3 tag compleet leeg is en terwijl ze in een mapje ergens staan dat "unknown folder" heet. Kennelijk analyseert hij de track en stuurt ie dat op en neer naar gracenote o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:52:
[...]

Thx! :) Dan wordt het toch de silicone case, daar zit wel een clip aan zag ik op een of ander filmpje :7
Je kunt ook de Leather case halen, die heeft ook een clip *kuch* *kuch*; flapje met drukknoopje.

Die leather case hang ik nu op z'n kant aan een van de riemlusjes van m'n broerk, de holster is niet breed genoeg voor mijn rijm. Je zou ook die Crusnell case kunnen overwegen.

Weet iemand of je ook vanaf je PC via de Zen die SDHC kaartjes kan beschrijven? En zo ja, hoe?

Ik heb namelijk voor bij m'n telefoon een 4 GB Micro SDHC (met verloopje naar gewoon SDHC), wat dus niet wil werken in m'n telefoon. Naja, voor die 2 tientjes ga ik hem ook niet ruilen dus mooi in de Zen gebruiken, maar aangezien ik geen SDHC reader heb (heerlijk :( ) heb ik dus geen apparaat om er iets op te zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:09:
Ik zou de autotag functie van winamp aanraden :) Vooral voor commerciele meuk erg goed.

Gooi de hele zwik je in Winamp playlist
Rechterklik -> send to -> autotag

Dan gaat ie op gracenote zoeken en alles goed voor je zetten (album naam, tracknummer van een song op de CD etc). Vooral die tracknummers zijn belangrijk anders hoor je al je albums alfabetisch. Nou weet ik niet hoe het met commerciele muziek is maar met de muziek die ik luister wordt je daar iig ook niet vrolijk van :)

Het werkt ook met tracks waarvan de ID3 tag compleet leeg is en terwijl ze in een mapje ergens staan dat "unknown folder" heet. Kennelijk analyseert hij de track en stuurt ie dat op en neer naar gracenote o.i.d.
Hmm, dat is een goede tip. Ga het straks meteen proberen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

@FallenAngel, Dat is idd ook een mogelijkheid, maar niet echt handig: Als ik zo'n 4 albums tegelijk in die autotagger gooi, komen er 6 of 7 uit (verkeerd getagde bestanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Er is een rode versie van de Zen 4GB gespot op Buy.com. Het ziet er niet fake uit. Bovendien is hij ook op een aantal andere sites gevonden, maar dan zonder plaatjes.
Vind 'm wel mooi zo, maar met die rode wallpaper wordt het dan wel weer een beetje té rood...
Ik hoop 'm nog eens in Nederland aan te treffen!
Afbeeldingslocatie: http://ak.buy.com/db_assets/prod_lrg_images/443/207897443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ak.buy.com/db_assets/screen_shot_images/443/207897443_002.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Woembah op 25-04-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat een lelijk ding :X Dan vind ik de bordeauxrode Samsung YP2 een stuk mooier.

Aangezien mijn Shure oordopjes onderweg zijn naar de distributeur om een beschadiging aan de behuizing te laten herstellen, gebruik ik de ZEN nu weer met mijn CX300. Ik moet zeggen... dat is toch... minder :P De beste instelling die ik heb gevonden in de equalizer voor de ZEN+CX300 combinatie is "Vocal". Dan worden de middentonen en hoge tonen een stuk helderder, en de bass wordt flink gedempt, maar blijft wel nog voldoende aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
En de Walmart heeft een roze Zen
Afbeeldingslocatie: http://www.epizenter.net/e107_images/newspost_images/pinkzen.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vihaio op 27-04-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r

En die heeft dan weer geen roze menu :?

Naja, ik ben blij dat ik een zwarte heb. Maarja, uiteindelijk ziet toch niemand hem omdat hij altijd in een holster zit. :+

Ik ben ook over m'n angst voor Gigabyte moederborden heen gestapt en heb nu dus ook een kermisbord in m'n Chieftec kast zitten. Ach, dat 1mm plaatstaal kijk je gelukkig toch niet doorheen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Worden files van een SD kaart die in het uitbreidings slot zit automatisch toegevoegd aan je library of moet je die apart opzoeken/openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De SD-kaart is niet geïntegreerd met het interne geheugen cq. de library. Dit is overigens ook al vele malen besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Ok, bedankt. Aardig wat pagina's gelezen van dit topic maar ik ben het niet tegengekomen.

Dan ga ik toch maar voor de 8GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

Ieuw, die ziet er niet heel mooi uit...

De ZEN in Linux (ubuntu) mounten (zoals ik een paar paginas geleden had gezegd) kan veel simpeler;

mounten door het volgende commando: sudo mtpfs -f -s -o hard_remove,allow_other /media/zen/
unmounten door het volgende commando: sudo fusermount -u /media/zen

Je moet wel de pakketten MTPFS en FUSERMOUNT geinstalleerd hebben natuurlijk.

daarnaast moet je een mountpoint hebben in de directory Media ( bijv. sudo mkdir /media/zen/ )

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Waauw...ik denk dat ik snel overstap op Ubuntu. Dit is toch veel eenvoudiger dan bij een XP of Vista machine.

Daar moet je helemaal de USB kabel aansluiten en dan....Euh...werkt het. >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
LOL :P

Ware het niet dat mijn ZEN constant vastloopt als ik hem probeer te Autofillen met WinAmp... terwijl WinAmp de hele set MP3's in het geheugen lijkt te laden. Vóór de start van de autofill loopt het geheugengebruik van WinAmp op naar 400 MB (vanaf het moment dat er op Autofill is geklikt). Dan begint de autofill en keldert het geheugengebruik naar een normale hoeveelheid van 16 MB.

Dan is het fingers crossed... of het werkt, of de ZEN loopt vast.

Ik denk echter dat het vastlopen een WinAmp vs. ZEN probleem is, want met MediaPlayer gaat het wel goed. Ik kan echter niet met zekerheid testen, want ik heb geen andere MTP-speler (meer) naast de ZEN. De iAudio D2 die ik had liep nooit vast onder WinAmp, maar voor het autofillen liep het geheugengebruik wel op.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 05-05-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase

RealBase

Just laughin'

Daar moet je helemaal de USB kabel aansluiten en dan....Euh...werkt het. >:)
Daar ben ik het niet geheel mee eens, je moet namelijk eerst de software van de Zen installeren (wordt sterk geadviseerd en is in sommige gevallen zelfs noodzakelijk). Maar dat is een aparte discussie natuurlijk.

Ik probeer alleen mensen te ondersteunen die ook linux draaien en met hetzelfde probleem (zouden kunnen) zitten.

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RealBase schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:10:
Daar ben ik het niet geheel mee eens, je moet namelijk eerst de software van de Zen installeren (wordt sterk geadviseerd en is in sommige gevallen zelfs noodzakelijk). Maar dat is een aparte discussie natuurlijk.
Die heb ik absoluut niet geïnstalleerd, dat is nl nergens voor nodig. XP en ook Vista herkennen de Zen en hij is met ongeveer iedere player te vullen. En als je dat niet wilt sleep je gewoon je mp3's naar de Zen toe. Hij is namelijk gewoon zichtbaar in 'My Computer'

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 07-05-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Iedereen die last heeft van kapotte oordopjes:

Die van mij waren na 3 maanden versleten, zoals ik dat meestal heb met versleten oordopjes. Echter contact gezocht met Creative, en zonder gezeur hebben ze mij een nieuw paar gestuurd. Het wordt zelfs nog mooier, omdat ik ook de verkoper erop heb aangesproken en die me ook een nieuw paar gaan sturen :o

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk, maar dat is gewoon fraude. Niet erg netjes en ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds een tijdje maak ik gebruik van Last.FM. Super gewoon, ik ben er helemaal gek van. Nu vraag ik mij af of er iets is, een programma die wanneer ik mijn Zen connect aan Last.FM doorgeeft wat ik heb geluisterd en hoeveel.

Wie weet wat ik bedoel?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
RoD schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:07:
Leuk, maar dat is gewoon fraude. Niet erg netjes en ook niet de bedoeling.
daar ben ik het niet mee eens. de verkoper hoort het te regelen, met hun heb ik een overeenkomst, niet met Creative. wijzen naar de fabriek hoort niet in het Nederlandsrecht, ze moeten de consument helpen en het dan maar zelf uitzoeken met de fabrikant. het is een schande dat ze op zo'n manier onder hun verantwoordelijkheid uit proberen te kruipen. het zegt ook al genoeg dat toen ik ze daar op wees de verkoper me ineens wel heel snel kon helpen. nee, dan voel ik me echt niet schuldig omdat ik op hun advies ook maar even de fabrikant heb benaderd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Let op! Creative gooit Zens in de uitverkoop op eBay. Heb net een 8GB gekocht voor 55 euri. Normale prijs rond de 110. Niet slecht dacht ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door hershel op 13-05-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:47:
Hallo,

Sinds een tijdje maak ik gebruik van Last.FM. Super gewoon, ik ben er helemaal gek van. Nu vraag ik mij af of er iets is, een programma die wanneer ik mijn Zen connect aan Last.FM doorgeeft wat ik heb geluisterd en hoeveel.

Wie weet wat ik bedoel?

Bedankt :)
Dit is precies waar ik vanochtend op de fiets aan zat te denken, naar mijn weten bestaat dit nog niet. Maar het zal een uit gelezen kans voor creative en last.fm zijn om samen zoiets te ontwikkelen. Hou het eerst een half jaartje voor creative als uniek verkoop argument, maak het daarna open source en je zal zien dat andere bedrijven het zo op zouden pakken.
(aardig offtopic opmerking maar kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe en wat, maar synchronisatie met last.fm kan op sommige spelers al. Was het niet de iPod die het kon? Ik weet het niet precies meer, maar volledig nieuw is het niet :)
Het zou wel leuk zijn als Creative een dergelijke feature zou implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Firmware update should do the trick lijkt me.

Ik zie het Creative jammergenoeg niet zo snel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is dit topic niet voor bedoeld. Zie de topicwaarschuwing. Probeer het eens in een nieuw topic, het liefst met wat meer spelling en interpunctie.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 14-05-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/large/main-prod16979.png
Deze lijkt mij niet echt zwart? Lees overal dat deze case zwart hoort te zijn, maar lijkt mij gewoon bruin. Of heb ik het mis?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

Case is zwart. De foto zal wel iets verkleurd zijn.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Open hiervoor aub even een nieuw topic. Zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 18-05-2008 18:24 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik moet zeggen dat ik lichtelijk verward ben...ik snap niet zo goed meer welk video format ie nou wel en niet aankan. Ik zie toch echt staan DIVX bij de beschrijving maar zodra ik een simpel divx file van het grote boze web heb gedownload en wil overbrengen snapt ie het niet en wil hij het conventeren.

Wat wel en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Het moet in een bepaald formaat staan. Daarnaast is het niet DivX certified, waardoor het kan zijn dat die niet alle Divx-codecs ondersteund.

Heb em ook net :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Eriksk schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:12:
Het moet in een bepaald formaat staan. Daarnaast is het niet DivX certified, waardoor het kan zijn dat die niet alle Divx-codecs ondersteund.

Heb em ook net :D
Ja zie het net toevallig ook als je bij conventeren op details klikt..moet hem omzetten naar kleiner format..omslachtig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Alleen Divx zegt nog niet zoveel. Kijk anders even naar Video coderen voor je PMD: Tips en trucs voor wat tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocolate Cake
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-12-2022
Taarmen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:06:
[...]

Dit is precies waar ik vanochtend op de fiets aan zat te denken, naar mijn weten bestaat dit nog niet. Maar het zal een uit gelezen kans voor creative en last.fm zijn om samen zoiets te ontwikkelen. Hou het eerst een half jaartje voor creative als uniek verkoop argument, maak het daarna open source en je zal zien dat andere bedrijven het zo op zouden pakken.
(aardig offtopic opmerking maar kon het niet laten)
Dit kun je doen met zenses.

Waar het op neer komt is dat het programma eerst nadat hij is geinstalleerd kijkt naar wat je allemaal hebt geluisterd, en dan elke keer dat je het programma weer laat checken kijkt wat er verandert is en dat dan doorstuurt naar last.fm. Wel zorgen dat de spam protection niet word gealarmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de nieuwe Creative Zen gekocht en moet toegeven dat ik me nu al lichtelijk begin te ergeren aan het overbrengen van video. Als ik zelfs op mijn Nokia telefoon gewoon een MP4 erop kan knallen zonder problemen, waarom moet mijn Creative dan perse een MP4 bestand weer omzetten naar WMV..

Heb 'm nog maar letterlijk 3 uurtjes, dus het kan zijn dat ik het allemaal nog effe onder de knie moet krijgen, maar op deze manier kan natuurlijk iedere speler zeggen dat ze bijvoorbeeld Divx ondersteunen. Eerst converten, wat echt té fokking lang duurt met die Creative Explorer, en dan pas 'ondersteunt' ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het apparaat ondersteunt ook gewoon Divx. Alleen dus niet met de .mp4 container. Gelukkig wordt de vrij veel voorkomende .avi container wel gewoon ondersteund. Waarom jij de Divx-ondersteuning in twijfel trekt door het noemen van een niet ondersteund containerformaat is me niet helemaal duidelijk. Het zou natuurlijk mooi zijn als de .mp4 container ook ondersteund werd, maar de Zen doet het al vrij aardig qua codecsupport. Je hoeft het dus ook niet per se naar wmv te coderen. Persoonlijk vind ik dat een beetje onzin, als je het bestand (doorgaans) alleen maar hoeft te transcoden naar .avi.

Verder, als het converten je te lang duurt kun je ook een andere converter proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Divx hoeft -mits het een .avi is- niet geconverteerd te worden, dat kan gewoon direct op je zen gegooid worden, mits de resolutie van de betreffende video niet hoger is dan 320x240. En dat is waar het probleem zit, want veel video's hebben een hogere resolutie, waardoor conversie vrijwel altijd nodig is. Deze beperkingen staan op de website van Creative overigens keurig aangegeven bij de specificaties.

Er zijn echter veel alternatieve conversieprogramma's die het klusje veel sneller kunnen klaren dan de meegeleverde converter, zoals Any Video Converter. Gewoon als profiel .wmv of .avi kiezen met als resolutie 320x240 en dan kan hij, als het goed is, na de conversie meteen overgebracht worden naar de Zen.

edit: oeps te laat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien valt het allemaal wel mee. De Creative Explorer laten converteren is gewoon tijd van je eigen leven stelen, maar met de IMToo MP4 convertor (die ook een Creative Zen optie heeft) gaat het allemaal vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
Na een aardige tijd op internet vele modellen en specs vergeleken te hebben ben ik bij een Mediamarkt de paar interessante spelers in het echt gaan bekijken. De ZEN bleek idd toch de meest interessante. Ik wilde een speler van minimaal 4 of liever 8 GB. Maar dankzij de mogelijkheid voor SD-kaartjes leek me de 4 GB versie al genoeg, en die heb ik daarna ook besteld. Ik heb er bij voorbaat meteen een silicon-skin bij besteld, leek me wel zo veilig met gebruik onderweg.

Van de week binnengekregen, woei! :D Het is idd een prachtig klein ding. Ik heb gewoon volgens de quick-start eerst de software geinstalleerd, en daarna de ZEN met bijgeleverd USB-kabeltje aangesloten. Op de ZEN en zowel op beeld gebeurde eerst niks, maar toen ik hem na 20 mins of zo (ben intussen wat anders gaan doen) weer los trok en er nogmaals aanplugde, toen deed hij het wel. Zal eerste beetje opladen nodig gehad hebben.

Met de meegeleverde software zal ik zelf weinig doen. Ik kon er mee instellen dat hij de ZEN ook als portable USB-schijf zou zien in Windows verkenner, wat het kopieren van mediabestanden natuurlijk erg vergemakkelijkt. Binnen 2,5 uur was hij al opgeladen dus dat viel mee, en ben ik er mee gaan spelen.

Wat ik her en der al gelezen heb over de toch wat lastige onlogische bediening, heb ik zelf totaal geen moeite mee gehad. Ik weet nou paar dagen later intussen zo'n beetje alle menu-opties en waar wat zit, zonder dat ik 1x in de handleiding gekeken heb.

De eerste indruk is nog beter dan ik verwachtte :D De beeldkwaliteit is simpelweg subliem voor zo'n klein schermpje. De meegeleverde filmpjes zien er ook haarscherp en helder uit. De meegeleverde muziek heb ik nauwelijks naar geluisterd :P En de eerste eigen MP3's die ik er op geluisterd heb waren op een eigen 4 GB SDHC kaartje gezet. Dat werkte ook meteen als een trein!

De radio-functie, daarbij wist ik niet dat de koptelefoon als antenne zou dienen, maar ik vind het geniaal bedacht :D De radiokwaliteit van de sterke zenders is gewoon glashelder, zonder ruis of kraak. De ontvangstgevoeligheid ligt bij zo'n ding natuurlijk nooit optimaal, en dus begrijpelijk als de zwakkere zenders al snel storend kunnen klinken. Ik vind het een leuke ingebouwde mogelijkheid, maar voor mij niet het belangrijkste.

Toen heb ik de ZEN vanuit de software 'geformatteerd', leeggemaakt, want al die meegeleverde dingen hoef ik verder niet te hebben. Toen ben ik als eerste gaan kijken hoe ik er een volledige speelfilm op kon krijgen, en hoe de omzet-software zou werken. Ik heb een XViD gepakt, 1:21u, 5.1 geluid, 1,4 GB groot. Het heeft een flinke tijd nodig gehad om te verkleinenen en recoden. Hij heeft er blijkbaar een WMV van gemaakt, wat ik raar vind aangezien hij ook prima AVI pakt. Maargoed, LB. Echter, toen ik die door de meegeleverde software omgezet had wilde ik die via verkenner naar de ZEN kopieren, toen ik de melding kreeg dat de film mogelijk buiten de specs zou vallen en misschien niet afgespeeld kon worden, of ik wilde doorgaan :? Huh? Ja ik heb hem toen gewoon maar gekopieerd, en kijken wat er gebeurt. Nou, zo vreemd als die melding was, speelde de ZEN hem gewoon perfect af. Echt geweldige beeld en geluidskwaliteit zelfs! Verkleind naar 320x176 is niet veel, maar het kijkt prima. Geluid netjes gedownsampled van 5.1 naar stereo.

Foto's en filmpjes vanaf m'n digitale camera (Canon Powershot S3 IS), SD-kaartje rechtstreeks in de ZEN steken, en uitlezen maar. Wat me erg meeviel is dat hij zonder moeite de volle 6 Megapixel foto's van 2816x2112 verkleinde en meteen kon laten zien. Alleen bladeren duurde wat langer dan met kleine foto's, maar da's logisch. De filmpjes... helaas, enige van de 5 opname mogelijkheden die de ZEN wilde afspelen was de laagste stand, 320x240@15fps. 640x480 was te groot (begrijpelijk), maar ook 320x240@30 fps gaf hij aan als te hoge bitrate. Nou ben ik er wel intussen achter dat de framerate niet per definitie te hoge bitrate hoeft te betekenen. Filmpjes met 320x240 en 30 fps kunnen wel afgespeeld worden, maar blijkbaar met een max van 1000 kbit datarate.

Ik ben wel 1x iets vreemds tegengekomen. Ik was in een MP3 aan het spoelen, en ineens deed de ZEN helemaal niets meer :? Geluid stopte, en reageerde op geen enkele toets meer. Beeld bleef wel aan en alleen de helderheid reageerde nog op toetsaanslagen. Maar heel de ZEN was ook niet meer uit te zetten! Ook aan de PC hangen bracht geen verandering en de PC zag hem ook niet meer. M'n ZEN was gecrashed :+

Ik heb hem toen gereset met een paperclip, en dat werkte wel meteen, gelukkig! Na wat onderzoek bleek de betreffende MP3 blijkbaar niet helemaal lekker te zijn. Nadat ik die MP3 via WAV opnieuw naar MP3 gecodeerd heb en terug naar de ZEN gekopieerd had, kon hij hem wel probleemloos afspelen.

Lol, wat een lap tekst is het geworden :P was ik eigenlijk niet van plan. Maar nou ik dit toch heb zal ik op de FP bij de reviews hier ook gelijk een review van maken :)

Edit van een uurtje of zo later :P :

Mijn verder uitgewerkte review op de T.Net FP :)
productreview: Creative Zen 4GB Zwart review door Knightwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Prima review d:)b Ik heb hem er in de TS bijgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Vandaag ook mijn Zen binnen gekregen: Mooi apparaatje!! Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met een video-encoder die Zen compatible filmpjes maakt en Multi-core compatible is. Alle tooltjes die ik gebruik blijven op 25% capaciteit van mijn processor (Q6600) draaien, dus volgens mij wordt er steeds maar 1 core gebruikt. Alvast bedankt!!

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je het tooltje meerdere keren kunt starten, dan laat je toch 4 video's tegelijk converteren? Ik doe dat altijd, met RazorLame+LAME, CueSplitter, MP3Gain, etc... gewoon 4 albums (of in jouw geval, video's) tegelijk laten afhandelen. Of 3, en met één core nog lekker je eigen ding doen. Tadaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week een aanbieding

2gb + kaartje 4gb dus geheugen zen is 2gb en een SD van 4gb erbij

even duur als 4gb

is deze beter te kopen of de 4gb toch sneller dan dat de data van de sd kaart gelezen moet worden ?
Ik las hier dat het soms lastig was om een film of mp3 op de SD kaart op te zoeken

En sorry voor mij n onduidelijk heid :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik snap eigenlijk niet wat je nu probeert te vragen. Als je er een gratis 2GB kaartje bijkrijgt, dan is dat toch simpelweg de beste keuze? Dan lijkt mij de snelheid van het aflezen van de data van de SD-kaart niet echt ter zake doen. Sowieso denk ik niet dat dit een beperkende factor is bij het afspelen van content op je SD-kaart. Alleen bij het overplaatsen van files van de pc naar de speler zelf. En dan is het nog maar de vraag of het iets scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik lees het anders, of dat komt omdat hij na jou z'n post geedit had :P

ZEN 2 GB + kaartje 4 GB, in feite dus 6 GB
of
ZEN 4 GB zonder kaartje

even duur.

Ik zou voor de ZEN 4 GB gaan zonder kaartje. Ik weet niet wat voor soort kaartje erbij geleverd wordt, maar 2 GB in de ZEN zelf is gewoon erg weinig, en wil je hem een beetje gaan gebruiken moet je dus altijd van een kaartje gebruikmaken... niet handig.

Liever nog een ZEN 16 of 32 GB maar daarvan liggen de prijzen nog gewoon idioot hoog. Dan kun je beter een 8+ GB SD-kaartje nemen. Maar 4 GB intern lijkt me voor welke speler dan ook eigenlijk wel het minimum tegenwoordig. Zeker als er zoals op de ZEN video's afgespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het hangt er een beetje vanaf wat je luister- en kijkgedrag is. Als je series kijkt op je Zen en wat muziek luistert... en het niet erg vindt om er elke dag wat nieuws op te zetten, dan kan 4GB best genoeg zijn. Ik denk daarom dat er best een markt blijft voor dit soort kleine (en goedkope) opslagcapaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
ik wil deze speler ook gaan kopen voor mijn broertje de 8gb maar wat ik nog niet weet (en lastig terug op te zoeken is omdat ik niet weet welke zoektermen ik moet gebruiken)

Kan ik hierop een film kijken met ondertiteling (afgezien van het scherm formaat)

ondersteund die een film met sub als film.avi en film.srt op de speler zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:
Kan ik hierop een film kijken met ondertiteling (afgezien van het scherm formaat)
Ja.
ondersteund die een film met sub als film.avi en film.srt op de speler zet ?
Nee.

De truc is om de ondertitelingen in je videobestandje in te bakken. Zie: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
bedankt..
ja subje inbakken gaat lukken :)

[ Voor 9% gewijzigd door wd200 op 10-06-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
mijn broertje heeft inmiddels deze zen dus.

Om te tussen aangesloten op mijn eigen computer ging allemaal prima zonder extra software.
als ik hem nu aan de laptop hangt hoor je in XP achter elkaar zo tuut-tuut geluidje en verder herkent die de zen niet.

De aller eerste keer herkende die de zen wel en heeft die de driver geinstalleerd en nu doet die niks meer als je hem aansluit..

zodra ik hem in mijn eigen computer stop doet die het wel..
iemand enig idee wat dit kan zijn ?

//edit

werkt weer

oplossing was zen driver verwijderen (onder apparaat beheer) en opnieuw connecten.

[ Voor 10% gewijzigd door wd200 op 14-06-2008 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
kort vraagje...ik heb het hier nog niet direct gelezen.

Ik heb een sd kaartje van 4 gb voor de zen, deze zit in de zen wordt herkend.

Alleen hoe kan ik er nu media opzetten via de pc.

Ik heb namelijk geen aparte cardreader.
Kan dit door hem op removable disk te zetten ofzo?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
het makkelijkste is even een cardreadertje scoren voor 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Gewoon als je je kaart in je zen hebt zitten moet je even je zen opstarten, dan naar het menu van de sd-kaart gaan en dan op 'removable disk' klikken. Dan fungeert de zen zelf als cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Vraagje hier.

Als ik verschillende nummer in een map gooi en die map kopieer nop de zen had ik verwacht dat die van die map een playlist aan maakt maar helaas.

Is dit mogelijk om simpel te doen met de computer zoals itunes het doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thnx het is inmiddels gelukt...

Ik vind het alleen wel jammer...je moet elke keer naar je removable disk gaan om muziek af te spelen van die removable disk.

De muziek die op je SD kaartje staat wordt niet direct aan de huidige albums ./ artiesten etc toegevoegd.

Dat vind ik wel een gemis moet ik zeggen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
wd200 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:50:
Vraagje hier.

Als ik verschillende nummer in een map gooi en die map kopieer nop de zen had ik verwacht dat die van die map een playlist aan maakt maar helaas.

Is dit mogelijk om simpel te doen met de computer zoals itunes het doet ?
Muziekbestanden op het interne geheugen worden ingedeeld via ID3-tags en niet met mappen. Deze tags zijn te veranderen met een programma als Windows Media Player 11.
Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:55:
Thnx het is inmiddels gelukt...

Ik vind het alleen wel jammer...je moet elke keer naar je removable disk gaan om muziek af te spelen van die removable disk.

De muziek die op je SD kaartje staat wordt niet direct aan de huidige albums ./ artiesten etc toegevoegd.

Dat vind ik wel een gemis moet ik zeggen.
Jup dat vinden velen hier, en om dit probleem een beetje te omzeilen doen de meesten al hun muziek gewoon op het interne geheugen, en alle video's op de sd-kaart.

[ Voor 74% gewijzigd door Woembah op 15-06-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt mij een mooie speler, (mijn vader heeft hem ook(2gb)). Nu wil ik er ook een kopen, de 8gb versie. 8)

Maar kan je hem opladen met de Unicharger USB Travel Charger (AC/Auto) van Bol.com?????
en hoe goed is de clear case?

ik koop hem sowieso, maar deze extra's wil ik er ook wel bij (mits ze werken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Woembah schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:09:
[...]

Muziekbestanden op het interne geheugen worden ingedeeld via ID3-tags en niet met mappen. Deze tags zijn te veranderen met een programma als Windows Media Player 11.
dat is dan wel weer vet irritant WM11 draait hier om adminitratieve redenen niet..
kan de creative software die er bij zit dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:36:
het lijkt mij een mooie speler, (mijn vader heeft hem ook(2gb)). Nu wil ik er ook een kopen, de 8gb versie. 8)

Maar kan je hem opladen met de Unicharger USB Travel Charger (AC/Auto) van Bol.com?????

ik koop hem sowieso, maar deze extra's wil ik er ook wel bij (mits ze werken ;) )
Ja, je kan hem opladen met een USB charger.

De clear case is goed, maar best krasgevoelig. Ik heb er zelf niet heel erg veel last van. Verder is bij mij dat rode ringetje dat er aan zat al na een week stuk gegaan (veertje sprong eraf en kreeg het niet meer terug). Ik gebruik de zen nu met clearcase zonder dat ringetje om aan je broek te hangen, werkt prima. Ik kan me wel voorstellen dat je problemen krijgt als je oordopjes gebruikt met een L jack in plaats van een rechte.
Ook maakt de clear case de zen een stuk dikker (2 keer zo dik ongeveer), maar ik denk niet dat je hier last van hebt.
Met de clearcase kan je de zen schuin zetten, wat ook een voordeel is als je films wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Waarschijnlijk wel. De Zen doet niet zo moeilijk, maar zeker weten kun je het niet.
Definieer goed? Wat heb je hier zelf al over opgezocht?
Woembah schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:09:
[...]

Daar zijn wel betere programma's voor. WMP11 vind ik persoonlijk een waardeloos programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, dat ik het niet goed uitlegde. (ik ben hier net nieuw).

Ik bedoelde: kan je nog goed bij de knopjes, helpt het goed tegen krassen en is het schermpje goed beschermt?

trouwens bedankt voor de hulp tot nu toe, ik wist niet dat er als zo snel reactie zou zijn. (de usb charger neem ik denk ik, tenzij iemand nog heeft ervaren dat hij niet werkt)

Inmiddels heb ik een nieuwe vraag bedacht: kan je er mp4 bestanden op afspelen???

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
wd200 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:09:
[...]

dat is dan wel weer vet irritant WM11 draait hier om adminitratieve redenen niet..
kan de creative software die er bij zit dat niet ?
Ja, met de creative software kan dit ook, je moet dan eerst alle nummers die je wilt aanpassen openen door op de knop "media zoeken' te klikken en dan te bladeren naar je muziek. Daarna kan je bij elk nummer rechtermuisknop doen en dan 'trackeigenschappen bewerken'.

Er zijn echter nog veel meer alternatieven waarmee dit kan, MediaMonkey wordt veel geprezen maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb er met bestellen van de ZEN alleen de black Silicon skin met koptelefoon-opbergding bij besteld. Er is ook nog een screen-protection verkrijgbaar maar kon me niet echt veel bij voorstellen wat het doet en of ik er veel aan heb. Maar ik weet dat ik er voorzichtig mee ben dus zit wel goed. Toch ben ik blij dat ik de silicon skin erbij genomen heb. De ZEN zelf wordt dan niet zo snel vies en hij voelt gelijk een heel stuk steviger aan. En omdat het zacht materiaal is hoef je ook niet bang te zijn dat je hem te hard op tafel neerkletst.

Ik heb nog geen ervaring met playlists, maar als ik MP3's gewoon met verkenner naar de ZEN sleep kan ik ze allemaal afspelen en op meerdere manieren sorteren vanaf het menu in de ZEN, dus het echte nut van een playlist zie ik dan ook niet echt in.
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:27:

Ja, maar mijn ervaring is dat de ondertiteling dan bijna niet leesbaar is door het sterke verkleinen. Je zou dan iets moeten hebben dat de ondertiteling vergroot laat weergeven zonder het videoformaat aan te passen, en dat dan tegelijk laten inbakken in de nieuwe AVI of WMV. Als ondertitelingtekst maximaal tot de schermbreedte vertoond wordt dan zal deze best goed leesbaar zijn verwacht ik...
Wii4all schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:55:

Dat is ook logisch natuurlijk. En sja, of je het jammer vindt, dat blijft persoonlijke voorkeur cq verwachtingen. Als je een cardreader aan je PC hangt dan wordt de inhoud immers ook niet met je hardeschijf samengevoegd.

Enige wat ze van mij wel hadden mogen invoeren is het op dezelfde manier kunnen sorteren en afspelen van MP3's vanaf de SD-kaart, want enige wat je nu kan is bladeren en aanklikken zover ik tot nu toe ervaren heb. Maar heb zelf nog niet uitgebreid met SD-kaartjes gewerkt, dat komt wel als ik het nodig ga hebben... Eerst de interne 4 GB maar es vullen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Knightwolf op 16-06-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Dixons heeft de 32GB versie van de ZEN voor maar 200 euro! http://dixons.nl/De_onlin...eler.7106033/default.aspx ik vond het een koopje en heb er net een bestaled, ik ben alleen nog op zoek naar een leather case aangezien ze hem daar niet op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik toch niet voor de clear case ga, maar voor de leren versie, met rode stiksels. die lijkt me handig als je hem gewoon in je broek hebt en die is niet krasgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:55:
ik denk dat ik toch niet voor de clear case ga, maar voor de leren versie, met rode stiksels. die lijkt me handig als je hem gewoon in je broek hebt en die is niet krasgevoelig.
Ik ben ook op zoek naar deze, maar ik kan hem nergens op voorraad vinden. Weet iemand waar je de leather case kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
philotra schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:27:
[...]

Ik ben ook op zoek naar deze, maar ik kan hem nergens op voorraad vinden. Weet iemand waar je de leather case kan kopen?
Ik vind behoorlijk wat links met google, maar niet direct duidelijke winkels. De ZenStore, de zenstore op ebay of mp3shop?
Ik heb zelf de acryl case en daar ben ik wel blij mee. Geeft een beetje een veilig gevoel bij het sporten. Dan heb ik ook nog die silicon skin met wire management... maar hoe werkt het wire management gedeelte?
Ben ik dus wat minder tevreden over, ook omdta het scherm niet beschermd wordt en ik het gevoel heb dat het rode plastic ding (voor de wires?) mijn zen kan beschadigen.

Nog een vraagje:
Hoe werkt album art? Ik kan wel afbeeldingen aan mijn MP3's toevoegen, maar ik zie ook vaak afbeelding staan als folder.jpg of met een guid in de naam. Kan de Zen daar ook wat mee?

Tot slot
Ben erg blij met mijn 8gb Zen. Geluid is goed i.c.m. de EP630's, gebruik is eenvoudig en het beeldscherm erg helder! Kijk er elke avond nog even één of meer afleveringen van How I Met Your Mother op O+
Geluid via de line out en 'non-in-ear' oordopjes vind ik wel te zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Eriksk schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:09:
Tot slot
Ben erg blij met mijn 8gb Zen. Geluid is goed i.c.m. de EP630's, gebruik is eenvoudig en het beeldscherm erg helder! Kijk er elke avond nog even één of meer afleveringen van How I Met Your Mother op O+
Geluid via de line out en 'non-in-ear' oordopjes vind ik wel te zacht.
Geluid te zacht bij de non-in-ear oordopjes? Ik heb juist dat het geluid veel te hard gaat bij de EP630's, soms ben ik in een hele stille omgeving en is volume 1 eigenlijk te hoog bij de EP630. Gelukkig heb ik dit opgelost door de handmatige equalizer laag te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ja, juist bij oordopjes die niet in je oor zitten. De anderen, zoals de EP630 gaat het hard zat bij... standaard op niveau 10/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook gehoort dat hij snel kapot gaat, is dat ook zo??

en die leather case, kan je daarmee nog goed bij de knopjes en zie je het beeld nog wel goed?(op de foto lijkt het van niet)

voor de rest nog minpunten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:31:
ik heb nu ook gehoort dat hij snel kapot gaat, is dat ook zo??
De bouwkwaliteit is volgens mij best goed.
en die leather case, kan je daarmee nog goed bij de knopjes en zie je het beeld nog wel goed?(op de foto lijkt het van niet)
Lijkt me wel en anders is er nog de Noreve leather case waarvan hier een review staat
voor de rest nog minpunten???
Ja, als je even een paar reviews of dit topic leest kom je de meeste wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
Masxmasx schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:13:
[...]

Ja, je kan hem opladen met een USB charger.
Gewoon even voor de zekerheid, maar zo'n beetje elke random miniUSB charger werkt er dus gewoon mee (die je in kunt pluggen op het stopcontact bijv.)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jullie wel, ik was al zeker dat ik deze ging kopen, maar nu helemaal.

ik neem denk ik ook die andere leather case, en die usb charger kan nog wel even wachten (maar niet te lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase

RealBase

Just laughin'

Ja, en dan kun je 'm ook gewoon blijven gebruiken, bijvoorbeeld om op je hifi-set aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In april Zen 4 gb aangeschaft. Tot op heden tevreden over het apparaat. Gisteren stopte het ding er mee tijdens het synchroniseren. Is nu niet meer aan te krijgen. Hoe te handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat dacht je van terug naar de winkel en garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 07:19:
dank jullie wel, ik was al zeker dat ik deze ging kopen, maar nu helemaal.

ik neem denk ik ook die andere leather case, en die usb charger kan nog wel even wachten (maar niet te lang).
dat dacht ik teminste, ik kwam vandaag de D2 tegen en ik was verkocht O+ . Hij is wel iets duurder, maar dat maakt me niet uit, de voordelen wegen veel zwaarder. Maar daar gaat dit topic niet over dus toch bedankt voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:13:
In april Zen 4 gb aangeschaft. Tot op heden tevreden over het apparaat. Gisteren stopte het ding er mee tijdens het synchroniseren. Is nu niet meer aan te krijgen. Hoe te handelen?
johne62, welkom op GoT :) We verwachten iets meer inzet alvorens je hier aan komt kloppen. Daarnaast horen problemen niet thuis in dit topic, zoals je in de topicwaarschuwing hebt kunnen lezen. Graag dus even een eigen topic aanmaken als je er zelf niet uit komt, maar geef dan wel duidelijk aan wat je al geprobeerd hebt en wat precies het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet dat wel kunnen. Ikzelf laad hem op met de oplader van onze TomTom One en dat gaat prima.

Ik was niet erg tevreden over de Clear Case. Hij zat veel te strak om mijn Zen heen, waardoor deze op het schermpje drukt en het dan net lijkt of er vochtplekjes zitten. Ook vond ik het lastig dat ik mijn SD kaartje er niet uit kon halen zonder dat de Clear Case er eerst weer afgehaald moest worden (wat ook enigsinds beschadigingen veroorzaakt op de achterkant van je Zen). Ik heb nu een Noreve Leater Case en ben daar zeer tevreden over. De Leathe Case van Creative zelf vond ik er niet zo erg mooi uitzien in tegenstelling tot die van Noreve. De Noreve versie is wel wat aan de prijzige kant (38 euro, inclusief verzenden), maar is het zeker waard. Ik heb hem alleen kunnen vinden bij MP3shop.nl en hem daar dan ook besteld.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/9260/norevead5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Wat ik me wel afvraag over die Noreve leather case, in het midden van het 'dekseltje' zit een vakje voor een SD-kaartje... maar er zit geen bescherming meer tussen dat SD-kaartje en het LCD-schermpje van de ZEN. Raakt dat elkaar niet?? Lijkt me niet zo geweldig als dat vakje of zelfs incl SD-kaartje op het schermpje drukt zogauw je dat ding in je broekzak steekt...

Maar buiten dat ziet dat Noreve-ding er goed uit idd.

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 24-06-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik in ieder geval nog geen problemen mee ondervonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik heb net de 8gb versie besteld, maar heb eigenlijk wel nog 1 vraag.

Op m'n oude (tegen de dood aan hangende) zen touch zat een hele grote irritante random knop die nogal vaak de neiging had ingedrukt te worden, en wat dus super irritant is als je een bepaalde artiest/genre/playlist had opstaan, want die raakte je dus weer helemaal kwijt. Is die knop nu weg? Of anders zo goed verstopt dat je er alleen met pijn en moeite bij kan komen?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://epizenter.net/e107_images/newspost_images/creative_zen2.jpg
Zie jij daar een grote irritante random knop waarvan het lijkt dat ie vaak ingedrukt gaat worden? :P De knoppen van de Zen druk je niet gemakkelijk per ongeluk in, is mijn ervaring. Dus ik denk niet dat je er veel problemen mee gaat hebben.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast