Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Waar ik meer op doelde eigenlijk (my bad) is ook al is hij niet fysiek aanwezig, je er ook niet op komt door bijvoorbeeld 2 keer <insert toets> te drukken? Zeg maar het broekzak sms/bel effect?

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Volgens mij moet dat wel kunnen. Ikzelf laad hem op met de oplader van onze TomTom One en dat gaat prima.

Ik was niet erg tevreden over de Clear Case. Hij zat veel te strak om mijn Zen heen, waardoor deze op het schermpje drukt en het dan net lijkt of er vochtplekjes zitten. Ook vond ik het lastig dat ik mijn SD kaartje er niet uit kon halen zonder dat de Clear Case er eerst weer afgehaald moest worden (wat ook enigsinds beschadigingen veroorzaakt op de achterkant van je Zen). Ik heb nu een Noreve Leater Case en ben daar zeer tevreden over. De Leathe Case van Creative zelf vond ik er niet zo erg mooi uitzien in tegenstelling tot die van Noreve. De Noreve versie is wel wat aan de prijzige kant (38 euro, inclusief verzenden), maar is het zeker waard. Ik heb hem alleen kunnen vinden bij MP3shop.nl en hem daar dan ook besteld.

[afbeelding]
Ik was ook niet erg tevreden over de Clear Case, had precies hetzelfde probleem. Als ik hem echt goed om mijn speler heen bevestigde zat hij veel te strak waardoor van die regenboog-achtige vlekken op mijn scherm kreeg. Ook wordt de speler er toch wel veel groter door...
Dus ik heb fijn een paar screenprotectors aangeschaft en nu gebruik ik hem gewoon alleen met screenprotector. De rest van de speler beschadigd bij mij niet snel (zolang je hem natuurlijk niet bij je sleutels doet ofzo) en hij ziet er nu weer prachtig mooi en klein uit, zonder hoesje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 12:13
RoD schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:55:

Zie jij daar een grote irritante random knop waarvan het lijkt dat ie vaak ingedrukt gaat worden? :P De knoppen van de Zen druk je niet gemakkelijk per ongeluk in, is mijn ervaring. Dus ik denk niet dat je er veel problemen mee gaat hebben.
Inderdaad, heb ook die ervaring.

Verder in het plaatje van RoD Is het linkse van de onderste 2 knoppen de 'random' programmeerbare knop, die met het pijltje naar links:
Afbeeldingslocatie: http://epizenter.net/e107_images/newspost_images/creative_zen2.jpg

Edit: ow er was nog een pagina :P
mattttt schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:04:
Waar ik meer op doelde eigenlijk (my bad) is ook al is hij niet fysiek aanwezig, je er ook niet op komt door bijvoorbeeld 2 keer <insert toets> te drukken? Zeg maar het broekzak sms/bel effect?
Nee, niet dat ik weet. De enige toets waarvan ik weet dat die een 'dubbelklik' functie heeft is in 1x terug naar het hoofdmenu ipv via submenu's... maar MP3's spelen daar bij gewon ongehinderd door.

[ Voor 31% gewijzigd door Knightwolf op 25-06-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Knightwolf schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:31:
ZEN 2 GB + kaartje 4 GB, in feite dus 6 GB
Opgeteld wel echter integreert de Zen de memorycard niet in het normale audio geheugen. Je moet dus echt naar de memory card browsen om er gebruik van te maken. Slordig vind ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort berichten voegen niets toe aan het topic.

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 26-06-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de zen nu sinds december. En opzich is het een perfect apparaat. Waar ik echter sinds kort erg veel last van heb is ten eerste stof achter het scherm. Op het moment is het nog niet zo erg, maar ik vermoed dat in de toekomst het steeds erger wordt. Meer mensen last van stof achter t scherm?
Ten tweede is de USB connector gewoon brak, ik kan alleen nog data overzetten als ik met mijn vinger op de usbkabel druk, omdat binnen in waarschijnlijk iets los is.

Dus al met al een prima apparaat maar qua degelijkheid valt hij me erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bor de Wollef schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:35:
[...]

Opgeteld wel echter integreert de Zen de memorycard niet in het normale audio geheugen. Je moet dus echt naar de memory card browsen om er gebruik van te maken. Slordig vind ik.
Mwa dat vind ik niet. Misschien wil ik juist niet dat het ongevraagd gemerged wordt.

Ik vind echter wel dat je het moet kunnen kiezen, wel of niet mergen met intern geheugen, dan heeft ieder z'n zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Toch is de implementatie van Creative wel erg brak. Daar kan wel wat beters op verzonnen worden. Desnoods een keuze, zoals jij al beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:59
Hmm, vanmiddag heb ik mijn Creative ZEN binnengekregen van Bol.com. Uitgepakt en al, eerst maar eens aan de USB gehangen om hem op te laden. Daarna eens geprobeerd om hem aan te krijgen, maar krijg vanaf het begin af aan een wit scherm. :( Verschillende dingen al geprobeerd wat ik kon vinden op het internet wat het zou moeten verhelpen. Maar helaas heeft dit niet gewertk. ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Dosed schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:27:
Hmm, vanmiddag heb ik mijn Creative ZEN binnengekregen van Bol.com. Uitgepakt en al, eerst maar eens aan de USB gehangen om hem op te laden. Daarna eens geprobeerd om hem aan te krijgen, maar krijg vanaf het begin af aan een wit scherm. :( Verschillende dingen al geprobeerd wat ik kon vinden op het internet wat het zou moeten verhelpen. Maar helaas heeft dit niet gewertk. ;( ;(
Gaat hij wel aan als je hem aan de USB poort hangt? (hij hoort aan te gaan en een soort van connected logo te laten zien).
Heb je de reset knop al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:59
Hij gaat wel aan, ik kan wel muziek horen als ik op de play knop druk. Maar het scherm blijft wit.

Ik heb resets geprobeerd, meerdere firmwares, paar uur uit laten staan. De computer herkent hem wel gewoon als ZEN, de zen gaat gewoon aan maar ik zie geen connected logo er op.

Vanmiddag maar eens naar bol.com bellen dus en vragen of ze me een nieuwe op kunnen sturen gelijk aangezien ik op vakantie ga woensdag en hem daarvoor gehaald heb. Want hier is verder niets meer aan te doen helaas.

-edit-
zojuist nog maar eens geprobeerd, en nu ging die wel gewoon aan. 8)7

-edit2-
en nu krijg ik weer alleen een wit scherm :(

[ Voor 43% gewijzigd door Dosed op 06-07-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zit er ergens vanbinnen een kabeltje los waardoor die geen beeld doorgeeft en dat het backlight het nog wel doet waardoor het wit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 13:17
Je hebt gewoon een defect apparaat gekregen. Terugsturen die hap. Dat witte scherm is een bekend probleem, genaamd de White Screen Of Death. Het komt geloof ik alleen voor bij wat oudere batches van deze speler. Het probleem valt niet te fixen d.m.v. firmware-upgrades. Als je eenmaal zo'n wit scherm hebt gekregen, wordt het waarschijnlijk alleen maar erger.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
Kan iemand mij duidelijkheid geven over de SD-card functie? Er is geschreven dat de muziek die op die kaartjes staat niet in de gewone muziekbibliotheek te zien is, maar zet de zen de muziek wel automatisch in de playlist als je de shuffle all optie gebruikt? En zo niet, is het mogelijk een playlist samen te stellen met zowel liedjes op het interne geheugen als op de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 8GB Zen ontvangen. Aan USB gehangen om op te laden, en om bestanden over te zetten. Toen bleef ie hangen. Gegevens werden via ZEN programma op ZEN geplaatst.

Reageert nergens meer op. Heb bovenin rechts in dat minuscule gaatje een paperclip gestopt.
Nu staat er op het scherm bovenin "Docked"; rondom het USB symbool vliegen de pijlen van gegevensoverdracht; en onderaan staat "Shutting down..." :?

Maar down gaat ie niet.

Heb m maar van de USB afgehaald, en moet maar wachten totdat de batterij leeg is, denk ik. Misschien heeft een forumlid wel een briljant idee en kan me helpen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
Uh, dat gaatje bovenin rechts is de microfoon :P . Je moet het kleine gaatje aan de onderkant hebben om 'm te resetten. Daarna als het kan zo snel mogelijk de nieuwste firmware installeren (als die er nog niet op staat).

Masxmasx schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:43:

Kan iemand mij duidelijkheid geven over de SD-card functie? Er is geschreven dat de muziek die op die kaartjes staat niet in de gewone muziekbibliotheek te zien is, maar zet de zen de muziek wel automatisch in de playlist als je de shuffle all optie gebruikt? En zo niet, is het mogelijk een playlist samen te stellen met zowel liedjes op het internet geheugen als op de SD kaart?
Volgens mij is muziekbibliotheek op de sd-kaart volledig gescheiden van de bibliotheek op het interne geheugen, dus ook playlist en shuffle werkt geloof ik niet, maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 60% gewijzigd door Woembah op 12-07-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:52:
Uh, dat gaatje bovenin rechts is de microfoon :P . Je moet het kleine gaatje aan de onderkant hebben om 'm te resetten. Daarna als het kan zo snel mogelijk de nieuwste firmware installeren (als die er nog niet op staat).
[...]
Wellicht heb ik nu de microfoon om zeep geholpen. 8)7 Nouja, was niet van plan mijn geweldige stem op te nemen. Batterij is compleet leeg gelopen, en nu hangt de ZEN aan een USB poort om weer op te laden. Bedankt voor de tip. Kan ik m toch nog (hopelijk) werkend mee op vakantie nemen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

zijn er hier nog mensen die de Zen gebruiken in combinatie met OSX? Ik prefereer de Zen boven een Ipod vanwege de radiofunctie, het grotere scherm en de SD-optie, maar volgens de specs kan je alleen met windows vista/xp communiceren met het apparaat en dus muziek en film overzetten. Dat zou wel jammer zijn gezien ik alleen mac's hier in huis heb en er weinig voor voel om telkens parralels/bootcamp op te starten om mp3's toe te voegen 8)7

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij moet je op een Mac ook met MTP kunnen werken. Staat een stukje over in de FAQ. Ik heb alleen geen idee hoe en of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Welke FAQ bedoel je? In de topicstart staat er iig niks over

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De PMD FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

nevermind gevonden :)

maar werkt dat een beetje in combinatie met XNJB? Of doe ik er toch verstandiger aan om een osx-compatibile speler te kopen zoals de Cowon iAudio D2, waar je geen gedoe hebt moet compatibiliteit?

Ik ga morgen ff langs bij mp3shop.nl (zit hier om de hoek), ff kijken hoe beide apparaatjes in de hand liggen. Qua formaat zijn ze geloof ik vrijwel even groot, de D2 is alleen iets dikker.

[ Voor 159% gewijzigd door amahusu op 14-07-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post deleted

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
De Zen is veel minder kieskeurig qua laders dan de Zen V, dus grote kans dat hij werkt. Zo werkt mijn motorola lader niet met mijn Zen V, maar de Zen laadt hij prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post deleted

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat ding heeft gewoon standaard USB output, dus daar zal het niet aan liggen. Oude Zens waren vaak kieskeurig met laders omdat per se USB Host geëmuleerd moest worden om de lader te laten werken. Gezien de vele geluiden in dit topic over de laders, lijkt het erop dat veel, zo niet alle, laders werken op de Zen. Dus; als hij op de Zen V Plus werkt lijkt het me logisch dat hij ook op de Zen werkt.

@amahusu: dat verschil in formaat ga je in de praktijk niets van merken denk ik :) Ervaringen met MTP onder OSX kan ik verder niets over zeggen. Wellicht dat dat ook meer een issue voor Apple Talk is. Wellicht kun je daar een discussie opstarten, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat lijkt er in ieder geval niet op, gezien het aantal laders wat werkt op de Zen. Lees anders het topic eens door, want er staat een hoop over geschreven :) Mijn gok is dat zo'n lader gewoon werkt. Maar garanties heb je nooit bij onofficiële meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:58:
Dat ding heeft gewoon standaard USB output, dus daar zal het niet aan liggen. Oude Zens waren vaak kieskeurig met laders omdat per se USB Host geëmuleerd moest worden om de lader te laten werken. Gezien de vele geluiden in dit topic over de laders, lijkt het erop dat veel, zo niet alle, laders werken op de Zen. Dus; als hij op de Zen V Plus werkt lijkt het me logisch dat hij ook op de Zen werkt.

@amahusu: dat verschil in formaat ga je in de praktijk niets van merken denk ik :) Ervaringen met MTP onder OSX kan ik verder niets over zeggen. Wellicht dat dat ook meer een issue voor Apple Talk is. Wellicht kun je daar een discussie opstarten, ofzo.
heb inmiddels de 4gig versie aangeschaft en XNJB geinstalleerd. Programmaatje werkt feilloos, kwestie van de ZEN aansluiten en dan op 'connect' drukken. Overzetten van films en muziek gaat ook probleemloos. Enige grote nadeel is dat je niet bestanden kan queuen (naja, dat kan wel alleen zodra je begint met synchroniseren kan je het proces niet meer stoppen of wijzigen).

Wel een goede workaround voor het incompatibiliteitsprobleem. Wat echter niet schijnt te werken is het overzetten naar de sdcard als deze in de ZEN zit, maar wellicht dat dat in de volgende versie van XNBJ wordt ondersteund.

Ik vind het overigens niet echt een gemis dat de mediabestanden op de sd-card niet als onderdeel van de ZEN library worden gezien. Ik gebruik eigenlijk bijna altijd de DJ-functie (en dan all songs), dan is het wel fijn dat je audio-bestanden (zoals podcasts, audioboeken of audio guides) apart op de geheugenkaart kan zetten zodat ze niet in de playlist komen.

[ Voor 11% gewijzigd door amahusu op 16-07-2008 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 02:23:
Dat lijkt er in ieder geval niet op, gezien het aantal laders wat werkt op de Zen. Lees anders het topic eens door, want er staat een hoop over geschreven :) Mijn gok is dat zo'n lader gewoon werkt. Maar garanties heb je nooit bij onofficiële meuk.
oh oke
maar die van mij is 5,5 volt en de zen max is 4,2 volt
dus ik ga de gok maar niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
USB is altijd 5V, en de Zen kan via USB opgeladen worden, dus dat lijkt me niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:51:
[...]

oh oke
maar die van mij is 5,5 volt en de zen max is 4,2 volt
dus ik ga de gok maar niet aan :P
Je bedoelt dat de Lithiumaccu in de Zen maximaal 4,2 Volt is (vol), dat zegt niks over het voltage wat het laadcircuit ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja ik bedoel de zen is 5volt
en mijn travel charger is 5,5 volt
I would not connect a charger to the Zen that puts out more volts then 5v with an output current beyond 2400mA (2.4A) to be safe.
To be safe, do not use the 5.5v charger on a 5v chargeable device. If it applies too much voltage, it can potentially ruin not only the battery, but the charging circuit or mainboard.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is gek, want een USB lader hoort naar mijn weten ook gewoon 5V te zijn. Maargoed, dan zou ik het niet proberen. Wel zou je eens een andere (goedkope) lader kunnen proberen. Zie ook de ervaringen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:48:
Dat is gek, want een USB lader hoort naar mijn weten ook gewoon 5V te zijn. Maargoed, dan zou ik het niet proberen. Wel zou je eens een andere (goedkope) lader kunnen proberen. Zie ook de ervaringen in dit topic.
ja dat kan ook
ik koop gewoon een andere lader
ze kosten maar 5euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon 5 Volt 500 mA hebben in een mini USB plugje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is nu trouwens 69,- bij saturn

!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de speler of de lader???? (ik denk de speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de speler
4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik heb wel interesse in de 16gig variant en wil er ook extra sd geheugen bij prikken, maar nu lees ik verhalen dat het sd geheugen niet helemaal lekker benaderbaar is.

Klopt het dat je gewoon 2 aparte library's heb, één voor het interne geheugen en één voor het de sd kaart?, of zijn er meer beperkingen?

Is het probleem dat met mp3's zonder tags al opgelost of moet je deze nog steeds taggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De libraries van de SD-kaart en het geïntegreerde geheugen zijn inderdaad gescheiden. Op de SD-kaart heb je iets meer limitaties wat betreft afspelen. Handig is om bijvoorbeeld video op de SD-kaart te zetten, en al je muziek op het geïntegreerde geheugen te zetten. Zo heb je er weinig last van. Want als je je muziek gescheiden hebt in twee aparte libraries lijkt me dat persoonlijk wel vervelend.

Wat voor probleem met mp3's zonder tags heb je het trouwens over? De speler werkt met een library gebaseerd op tags, dus je moet je audiofiles wel taggen. Helaas is het niet mogelijk om op folder te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Dat mp3's zonder tag niet gelezen worden gaat nooit opgelost worden omdat dat gewoon de manier is waarop de Zen de bestanden leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ok, dat is duidelijk, maar wat bedoel je precies met "minder mogelijkheden" als het op mp3 afspelen aankomt van de SD-kaart?
Ik neem aan dat je dan nog steeds op artist, album, title etc. kan browsen?

En over het taggen, daar heb ik even over na lopen denken, maar als ik bij "album" de zelfde naam als de map tag dan moet het toch wel werken?
Zo kon ik de top100 van elk jaar gescheiden op de speler zetten en luister ik niet muziek van 2007 en 1965 door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:58
het eerste wat me te binnen schiet is dat je mp3's op het SD kaartje niet in playlists kan sorteren.

ik heb even een vraagje: welke maat SDs accepteert de Zen maximaal ? aangezien ik op vakantie ga zit ik eraan te denken een groot kaartje erin te duwen waar ik wat filmpjes op zet. mn 16gb intern gaat praktisch allemaal op aan muziek :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon SDHC, dat gaat tot 32 GB ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
SDHC gaat maximaal tot 32GB inderdaad. Als het goed is wordt dat gewoon ondersteund. Ik heb zelf nog geen ervaringen gelezen van de Zen icm een 32GB kaart overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xgnoom
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-01-2021
Vorige week heb ik hier een merkloze universele USB oplader gekocht, die - na het aandraaien van een schroef :X - mijn Creative Zen 16gb bleek op te laden.

Specs volgens het etiket: In: 100-240V 50/60Hz Out: 5V 1000mA
Prijs: 5+2 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ik heb zelf al een tijdje een Zen 4GB maar die eet geen SDHC, is dit iets van de laatste spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wel echt de gewone zen??? je hebt veel meer soorten van de zen.

dit is de gewone met SDHC slot:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/CreativeZen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Dat is sowieso de enige Zen met een geheugenslot (behalve de X-Fi) en die zou wel SDHC kaartjes moeten eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18
Hey allemaal,

Ik heb een vraag over een USB charger:
Ik heb namelijk deze en ik vroeg mij af of hij voor de creative Zen zou werken.
Hij heeft mijn philips MP3 speler namelijk al opgeblazen hij blijkt het weer te doen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2381
maar is 1A niet te veel?

gebruiken veel mensen hier een stopcontact to USB charger in combinatie met de zen?

Bedankt,

Titus

[ Voor 22% gewijzigd door Titus op 24-07-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Ik ben net terug van vakantie, had m'n zen net voor vertrek aangeschaft. Dingetje werkt prima, accu gaat lekker lang mee en er komt goed geluid en beeld uit. Echter 1 ding is mij enorm tegengevallen de afgelopen 2 weken: het volume is echt te zacht, zelfs op standje 25. In het vliegtuig bijvoorbeeld komt de muziek amper boven het geluid van de motoren uit (en ik heb erg goede philips headphones met noise-reduction). Ook als je gewoon in de auto zit overstemmen de omgevingsgeluiden vaak het geluid dat uit de zen komt.

Ligt dit aan brakke firmware op die van mij of heeft iedereen dit 'probleem'. Zo ja, is het dan verholpen met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens US-firmware te installeren,a ls dat mogelijk is. EU-firmware is doorgaans beperkt qua volume. Overigens kan het ook best met je headphones te maken hebben, aangezien ook de EU-firmware genoeg zou moeten zijn om een ongemakkelijk hoog geluidsniveau te creeëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Mijn Zen is overleden toen ik hem via USB aansluitte op een PC zonder ondersteuning/drivers. :?

En nee, een reset helpt ook niet.

Volgende speler word gewoon weer een iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

amahusu schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:35: Ligt dit aan brakke firmware op die van mij of heeft iedereen dit 'probleem'. Zo ja, is het dan verholpen met de nieuwe firmware?
Het _zou kunnen_ dat je een gebruikte hebt gekocht. Of zo ingesteld af fabriek inmiddels, wetgeving misschien ergens.
Want zoek in de instellingen maar op zoiets als maximale sound output : je kan je die op bijv. 10 instellen. Als je dan per ongeluk, of door iets in je zak of zo normaal doof zou worden gemuziekt door constant ingedrukt hoger volume, blijft ie dan op max. stand 10 output leveren.
Wel handig overigens! ik heb de mijne begrensd op 12 en dat is prima geluid EN net aan verkeersveilig qua omgevingsgeluid.

[ Voor 4% gewijzigd door notsonewbie op 26-07-2008 13:04 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik zit zelf nu ook te kijken naar een nieuwe speler met minimaal 8GB, en de Zen is een mogelijke kandidaat (naast de ipod nano) voor mij.
echter lees ik (veel?) dingen over spelers die bij aanschaf niet goed werken.
ook vind ik het erg jammer dat het SD kaart slot niet bij de library wordt toegevoegd, pluspunt is de prijs t.o.v. de Ipod nano.

hoe zijn de knoppen? dat vind ik namelijk een twijfel punt, ik heb het idee dat deze onhandiger/minder makkelijk zijn dat het draaiwiel van de nano
aangezien ik veel heen en weer wissel tussen tracks (playlists zijn in dat opzicht zeer slecht aan mij besteed, maar gebruik ze af en toe wel) wil ik wel een set knoppen hebben die goed werken en waar ik makkelijk van track kan wisselen..

nog iets cruciaals: werkt de speler onder vista?

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 27-07-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De speler werkt gewoon met MTP en dit zit standaard in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Heb inmiddels de ZEN in 8 Gb versie aangeschaft. Maar ben niet geheel tevreden. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid video qua beeld en geluid synchroon. De geconverteerde filmpjes zijn op de pc bij afspelen keurig synchroon. Maar als je ze gaat afspelen op de Zen zit er teveel verschil in.

Wie heeft hier tips voor? Ligt het aan de hoeveelheid frames en bitrate bij de conversie? Wat zijn goede instellingen voor bv een muziekclip. Heb firmware 1.21.01e erop staan (af fabriek).

Videoclips worden niet geheel tot de laatste seconden afgespeelt. Ongeveer 9 seconden voor het einde worden ze gewoon afgekapt alsof ze al klaar zijn. Iemand ook die ervaring?

Wat wel een meevaller is, is dat met deze firmware je de Zen als imagetank kan gebruiken voor foto's. Die worden keurig geimporteerd van de SD naar de speler zelf.

De AC adaptor is wel een uitkomst. Kun je tenminste blijven luisteren/kijken terwijl ie oplaadt. Dat is dus een aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door attack op 28-07-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
EHBVC: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Je zou eens de nieuwste versie van VirtualDub kunnen proberen, die schijnt zonder syncproblemen te kunnen converteren. Ook staat er in de topicstart een SUPER-profiel. Mocht je er niet uitkomen post dan even in bovenstaand topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik sta op het punt de zen te kopen, kom ik langs de Tweakers.net review..
waar ze hem binnen 5 minuten slopen...
hoe stevig is dat ding daadwerkelijk? (ik mag toch hopen dat ze een crappy exemplaar hadden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie_84
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:20
mschol schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:24:
hoe stevig is dat ding daadwerkelijk? (ik mag toch hopen dat ze een crappy exemplaar hadden?)
Ik ben redelijk tevreden van de bouwkwaliteit, de middelste knop voelt wel minder aan maar over het algemeen zal hij niet zo snel kapot gaan denk ik.
Ik gebruik hem tijdens het fietsen en joggen (met de strap voor rond je arm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
mschol schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:24:
Die review is gewoon waardeloos. Je kunt altijd een maandagmorgenexemplaar tegenkomen. Ik snap dus ook niet waarom dat ding online staat. Het zegt helemaal niks.
Handiger is om het topic door te lezen en te kijken wat de gebruikerservaringen zijn. Dan krijg je een veel beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RoD schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:44:
[...]

Die review is gewoon waardeloos. Je kunt altijd een maandagmorgenexemplaar tegenkomen. Ik snap dus ook niet waarom dat ding online staat. Het zegt helemaal niks.
Handiger is om het topic door te lezen en te kijken wat de gebruikerservaringen zijn. Dan krijg je een veel beter beeld.
ik vond het ook al wat vreemd, maar na vragen kan geen kwaad.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Laatst online: 23-05-2023
Mensen die problemen hebben met converten kunnen ook proberen om JetAudio te gebruiken. Dat stond nog op mijn laptop omdat ik eerst een Cowon D2 had. De software van Cowon werkt ook perfect voor de Zen. Gewoon rechtsklik op een video -> Convert with ... (standaardinstellingen). Prima geluid en ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attack
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 16:49
Als ik met SUPER aan de slag ga, krijg ik na een druk op de "Encode" knop een schermpje waarbij ik moet kiezen uit "Rendered file optimizer".

De opties zijn:
- DIVX - All DivX Players compatibel
- DX50 - Best with DivX5 / DivX6 decoders
- FMP4 - To play it on WMP use ffdshow
- MP4V - To play it on WMP use ffdshow
- XVID - Best with XviD decoders

Iemand ervaringen of suggestie welke je het beste kan gebruiken bij de Zen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
attack schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:17:
Als ik met SUPER aan de slag ga, krijg ik na een druk op de "Encode" knop een schermpje waarbij ik moet kiezen uit "Rendered file optimizer".

De opties zijn:
- DIVX - All DivX Players compatibel
- DX50 - Best with DivX5 / DivX6 decoders
- FMP4 - To play it on WMP use ffdshow
- MP4V - To play it on WMP use ffdshow
- XVID - Best with XviD decoders

Iemand ervaringen of suggestie welke je het beste kan gebruiken bij de Zen?
DivX werkt prima hier!

Maar ik neem aan dat XviD ook werkt, want dat staat op de doos waar m'n Zen in zat :)
De andere heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, nooit behoefte aan gehad omdat DivX prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ben nu ook in het bezit van de Creative ZEN (8GB) en ben er zeer tevreden over

kopieeren van muziek/video's gaat perfect, waarschijnlijk ook zonder de software omdat hij onder windows als een extra draagbaar apparaat wordt gezien..

het USB kabeltje is belachelijk kort (max 10 cm) erg jammer, de oordopjes zijn, voor mij, van prima kwaliteit. Ik moet nog wel wat wennen aan de besturing maar dit komt t.z.t wel
enige echte nadeel dat ik tot nu toe heb gevonden zijn: SD kaart wordt niet aan libary toegevoegd (maar ik heb em gekocht met dat in het achterhoofd, ik wist het). het andere nadeel is de lokatie van de koptelefoon aansluiting.. die hadden ze imho beter aan de boven of onderrand kunnen maken en niet aan de zijrand waar de knoppen zitten.

ook heb ik een zelf geencode filmpje geprobeerd, dit ging in 1x goed en was prima te kijken, helaas zijn de subs net te klein (hier kan ik niks aan doen omdat ze hardsubbed zijn)

en het vereisen van mp3 IDtags komt voor mij wat ongelukkig uit.. m'n vorige spelers lazen altijd de bestandsnaam, dus mis nogal veel tags :+

ow en ga straks maar even een hoesje halen, ding is mij te krasgevoelig :P (wordt waarschijnlijk de leather case)

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 03-08-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hebben met het synchroon krijgen van hun audio bij een video moeten even kijken naar het aantal frames per seconde. Als de video een fps heeft van 23, dan zal het geluid niet synchroon lopen. Ik zet mijn video's altijd om naar 25 fps, dan werkt hij perfect. Hoger dan 25 heb ik nog niet uitgeprobeerd. Het programma wat ik gebruik is Xvid4PSP 5.0.

Hoop dat het wat helpt ^^

Misschien was het ook al ergens eerder in dit topic besproken, maar het is nogal veel werk om bijna 40 pagina's te doorzoeken O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Heb zo ZEN 8GB gekocht. Mooi ding hoor.
Ik wil er ook filmpjes op afspelen maar als ik dat doe zegt hij 'Video met deze resolutie kan niet worden afgespeeld'. Met welke programma kan ik in de juiste resolutie converteren die geschikt is voor de ZEN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:00:
Ik wil er ook filmpjes op afspelen maar als ik dat doe zegt hij 'Video met deze resolutie kan niet worden afgespeeld'. Met welke programma kan ik in de juiste resolutie converteren die geschikt is voor de ZEN???
Daar gebruik ik ook Xvid4PSP voor. Hieronder heb ik even neergezet hoe ik mijn films verklein e.d.

Eerst ga je naar File -> Open File, waarna je de video ophaalt die je wil verkleinen naar het formaat 320 x 240. Dan ga je naar Video -> Resolution/Aspect waar je het eerste vakje bij de Output Resolution op 320 zet. Het tweede vakje, de hoogte van de video, zal hij dan zelf bepalen. Veel video's komen dan op 320 x 128 of iets groter uit (aangezien de meeste films breedbeeld zijn), maar dan heb je ook het hele beeld. In het geval de video 23 frames per seconde heeft moet je nog even naar Video -> Interlace/Framerate en de Output Framerate op 25 fps zetten. Klik dan op Encode om het proces te starten!
Films van een lengte van ongeveer twee uur zullen rond de 300 MB worden.

Het programma heeft nog veel meer opties, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Evertt schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:00:
Daar kun je een hoop programma's voor gebruiken. Onder andere wat hierboven staat. Er is hier al een hoop over geschreven, dus ik stel voor dat je eerst zelf even op zoek gaat. Je kunt bijvoorbeeld veel informatie vinden in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een tijdje geleden de Zen gekocht en ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu heb ik em even niet gebruikt en daar kan die blijkbaar niet zo goed tegen. Als ik de Zen aan wil zetten dan doet die niets. Koppel ik em aan de usb, dan brand alleen het blauwe lampje? Resetten helpt niets. Is dit een bekend probleem?

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Eriksk, voor dit soort dingen mag je een eigen topic openen, zie de topicwaarschuwing :) Vermeldt dan wel even uitgebreid wat het probleem is en wat je al geprobeerd hebt.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mmm, kon er niets over vinden in de startpost... staat de waarschuwing onderaan ;)
Dan is mijn ervaring dat mijn Zen het niet meer doet en ik ben op zoek naar ervaringen die dat hebben opgelost }:O
Ik snap het...

/edit:
Het leeft weer. In één post las ik dat je de restknop 20 secs moest inhouden en een ander om de Zen eens proberen helemaal op te laden. Natuurlijk heb ik de Zen al eens aan de laptop gehangen, maar ook toen bleef die dood. Nu na een aantal keer de powerknop bewogen te hebben en het uit frustratie weer aan de laptop te hangen, bleek deze in een keer weer te werken... vreemd, maar ik ben weer blij...

[ Voor 47% gewijzigd door Eriksk op 21-08-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
GrooV schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:16:
Ik heb zelf al een tijdje een Zen 4GB maar die eet geen SDHC, is dit iets van de laatste spelers?
Ik heb ook een ZEN 4 GB en die eet mijn Sandisk Extreme III 4 GB SDHC kaartje net zo goed als mijn Corsair 2 GB 133x SD kaartje...
Zojuist speciaal voor jou nog ff geprobeerd: no prob idd :)
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:37:
Probeer eens US-firmware te installeren,a ls dat mogelijk is. EU-firmware is doorgaans beperkt qua volume. Overigens kan het ook best met je headphones te maken hebben, aangezien ook de EU-firmware genoeg zou moeten zijn om een ongemakkelijk hoog geluidsniveau te creeëren.
Die ik heb gaat op standje 25 niet idioot hard, maar hard zat om boven m'n speakers uit te komen die op normaal volume muziek spelen...

Zover ik weet zijn juist in de US dergelijke regelgevingen en beveiligingen sterker dan in Europa, dus zou aannemelijker zijn als de US-versies minder hard kunnen omdat ze anders aanklachten krijgen van mensen die denken gehoorbeschadiging te hebben, iets wat hier in Europa niet (zomaar) kan...

Maar met een nieuwe firmware kan hij dus nog harder begrijp ik?
Eriksk schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:51:
Een tijdje geleden de Zen gekocht en ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu heb ik em even niet gebruikt en daar kan die blijkbaar niet zo goed tegen. Als ik de Zen aan wil zetten dan doet die niets. Koppel ik em aan de usb, dan brand alleen het blauwe lampje? Resetten helpt niets. Is dit een bekend probleem?
Je probleemomschrijving (gebruikerservaring B)) komt mij over alsof hij nieuw uit de doos kwam en nog nooit opgeladen is geweest. Alsie leeg is, moetie eerst een tijd worden opgeladen voor hij uberhaupt iets doet of weergeeft, dat is mijn ervaring op het moment dat ik hem binnenkreeg :)

Ik doe er overigens ook nog bijna niks mee omdatie voor in m'n auto bedoeld is en die voorlopig niet rijdt door restauratie werkzaamheden :+ maar ook na wekenlang stilliggen doetie het nog prima, hooguit dat de accu-meter wat lager aangeeft maar dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Knightwolf schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:38:
Die ik heb gaat op standje 25 niet idioot hard, maar hard zat om boven m'n speakers uit te komen die op normaal volume muziek spelen...

Zover ik weet zijn juist in de US dergelijke regelgevingen en beveiligingen sterker dan in Europa, dus zou aannemelijker zijn als de US-versies minder hard kunnen omdat ze anders aanklachten krijgen van mensen die denken gehoorbeschadiging te hebben, iets wat hier in Europa niet (zomaar) kan...

Maar met een nieuwe firmware kan hij dus nog harder begrijp ik?
EU-firmware is hier gelimiteerd door een of andere gare Franse wet. Daardoor is het volume in de EU begrenst. Wat Creative met zijn US-firmware doet weet ik niet, maar daar hoeft dus niet deze beperking in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07-2024
Net iets handigs ontdekt: Als ik mijn Zen aansluit op de 'extra' usb aansluiting die soms op zo'n usb kabel voor externe hd's zit, dan laad hij wel op, maar springt hij niet in 'transfer' mode, dus kan ik nog muziek luisteren tijdens het opladen.

Dus met dat ene kabeltje kan je kiezen tussen opladen+transfer of opladen+afspelen.

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 14:05
Heeft er iemand inmiddels al ervaring met het gebruik van 8GB en (met name) 16GB SDHC kaartjes? Ik heb nu de 8GB versie en zou er graag wat meer op willen zetten. Die paar euro is het mij wel waard. Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:39

RealBase

Just laughin'

...dus kan ik nog muziek luisteren tijdens het opladen...
Of je koopt voor 5 euro een reisloplader bij de lokale kabelboer en dan hoef je niet je hele computer mee te slepen als je een keer op vakantie gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door RealBase op 02-09-2008 23:42 ]

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop ;)

Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om hem met een normale USB kabel te laten laden + afspelen terwijl hij aan m'n PC hing (die stond aan).

Vraag me niet meer hoe, ik kan me alleen herrineren dat ik hem twee keer heb moeten resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik volg de topic al een tijdje niet, ik was op vakantie en ben nog steeds tevreden met mijn Zen. Maar hoe zit het met de integratie van de SD in de mediabibliotheek? Proberen ze daar nog wat aan te doen of zal dat niet meer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
De opvolger van de Zen is al uit, en deze mist ook SD-integratie. Dus de kansen dat er op dit gebied nog iets gebeurt lijken mij nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:18
Ik heb hem nu sinds 6 september, en ik ben zeer tevreden. Alhoewel ik hem nog niet intensief gebruik totdat mijn antikras skin(samenkopen.net) aangekomen is.

Maar ik heb een probleem met de album art,
al mijn covers zijn dezelfde: Thin lizzy the ultimate collection.
Terwijl dat maar 1 van de albums is.
volgens mij heeft het met het bestand Folder.jpg te maken, want dat is ook dat plaatje?
edit: Heb alle muziek eraf gegooid, en op nieuw opgezet, terwijl het folder.jpg plaatje anders was in mijn muziek map op mijn pc= weg plaatje, maar nog steeds niet de goede.
Edit 2: heb nu weer alles er af; en vervolgens via windows media player gesync't, ook niets.
aarg |:(

Verder wilde ik wat vragen over het customizen van het menu, kan je ook de volgorde aanpassen? want ik wil bijv "alle tracks" tussen "music" en "videos" hebben. Dit lukt niet omdat hij hem na systeem plakt.!>! edit, menu knop in het hoofd menu 8)7

Ik zal een uitgebreide review schrijven als ik hem echt in gebruik heb

Titus

P.S.
ik had mijn zen op mijn tafel liggen, uit. Kom ik 2 uur later weer mijn kamer in, loop ik LANGS de tafel, gaat mijn zen aan; kijk ik er naar, gaat hij na 5 seconde uit. SCARRY :P

[ Voor 27% gewijzigd door Titus op 09-09-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masxmasx
iTitus schreef op maandag 08 september 2008 @ 20:19:
P.S.
ik had mijn zen op mijn tafel liggen, uit. Kom ik 2 uur later weer mijn kamer in, loop ik LANGS de tafel, gaat mijn zen aan; kijk ik er naar, gaat hij na 5 seconde uit. SCARRY :P
Dit doet hij altijd na 2 uur, hij zet zichzelf van de standbymodus naar helemaal uit. Als je hem binnen 2 uur aanzet merk je ook dat hij aanzienlijk sneller opstart (1 seconde ipv 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Ik zag bij bol.com deze Zen staan:

http://www.nl.bol.com/is-...0000005650207&Section=SCE

Ik heb hem gelijk besteld want ik heb eigenlijk wel een nieuwe mediaspeler nodig :). Wat ik mij nou afvraag, is die 179 euro een fout van Bol en is die €85 gewoon normaal, of heb ik echt een lekkere aanbieding gehad? :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je even de moeite had genomen om in de Pricewatch te kijken, had je gezien dat dat helemaal niet zo'n goede aanbieding is. Oftewel, die 179 euro van Bol is niet helemaal reëel.

Verwijderd

Vandaag was die bij Alternate slechts 49 euri. Gelijk maar een geheugenkaartje van 4 gb erbij gekocht voor 5 euri.. Kan ik voorlopig weer even vooruit! Heerlijk die jubileumweek bij Alternate!

• Flying Bobman
Zo, ik heb even een zeer negatieve ervaring te melden... Twee weken geleden zat er ineens een breuk in mijn scherm, maar dan ook echt in het scherm zelf, niet in de behuizing (er zit nog geen krasje op). Ik heb de speler die dag gewoon in mijn broekzak gehad en verder is er niets bijzonders mee gebeurt. Opgestuurd naar de klantenservice en kijk wat ik terug krijg:

Geachte Bob,

Dank u voor het opsturen van uw speler,

Onze reparatie afdeling heeft uw speler onderzocht en heeft mij
doorgegeven dat het scherm niet door een fabrieksfout kapot is gegaan.
Deze kan dus niet onder de garantie gerepareerd worden en als u accoord
gaat met de kosten (EUR71,39) zullen wij de speler gaan repareren.

Laat u me even weten of u accoord gaat met de kosten?
bvd,

Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
als u reageert.

Met vriendelijke groet

Technical Support
Creative Labs Europe

Mijn antwoord: (ik ben niet vrolijk :( )

Hallo,

Ik weet niet wie de speler heeft onderzocht, maar ik verzoek hem dan nog maar
een keer te onderzoeken. De speler heeft aan de buitenkant geen enkele vorm van schade,
er zit geen krasje op! Hoe kan het scherm dan ooit breken? Ik heb de speler altijd in mijn
broekzak zonder sleutels of andere dingen er in, en de speler is ook nog nooit gevallen of
gestoten. Als jullie product normaal gebruik niet eens aan kan dan haal ik voortaan mijn
mp3 spelers wel bij een andere fabrikant! Ik ga dus niet akkoord met de kosten, ik heb
recht op een reparatie onder de garantie omdat de speler niet door mij kapot kan zijn
gegaan. Ik heb de speler zelf op moeten sturen, jullie hebben geen telefonische helpdesk
én ik moet ook nog eens zeventig euro betalen voor een defect wat ik niet zelf heb veroorzaakt?
Lekkere klantenservice tot nu toe...

Ik hoop dus dat jullie er nog eens goed naar kunnen kijken,
en anders verwacht ik een gedetailleerd rapport waarom het in dit geval geen fabrieksfout zou zijn.

Ik mag hopen dat ze het nu fatsoenlijk oplossen anders wordt het nooit meer Creative voor mij!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt door de speler in je broekzak te hebben gehad per ongeluk ergens tegenaan gestoot zijn waarna er een breuk in het scherm is ontstaan. Het is zeer lastig te bewijzen dat dit niet jouw schuld is, aangezien het in deze gevallen altijd heel erg lijkt op user abuse. Dit is niet specifiek voor Creative hoor, de meeste fabrikanten laten dit niet onder de garantie vallen. Doorgaans is het vrij standaard dat een scherm uberhaubt niet onder de garantie valt.

Erg jammer, maar weinig aan te doen. Hopelijk gaan ze alsnog akkoord met het gratis repareren van je Zen.

• Flying Bobman
Dank voor je snelle reactie. Toch vind ik dat dit iets zegt over de bouw kwaliteit. Ik heb een jaar lang een Cowon D2 gehad, die geen harde bescherming (plastic) heeft voor het scherm. De Zen heeft dat dus wel, en je zou verwachten dat dat dus steviger is. Door interne frictie (of hoe je dat ook noemt) is het bij de Zen dus tóch mogelijk om je scherm te laten breken zonder dat er aan de buitenkant ook maar een krasje te zien is! Ik vind dit gewoon een ontwerpfout, en dus een fabricage fout. Kijk, als er nou een ster in het beeld zat omdat er keihard tegenaan gestoten is, oké. Dan ga ik akkoord met die zeventig euro. Maar nu, absoluut niet.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Desondanks komt dit wel vaker voor, ook bij andere fabrikanten. Je kunt aan de hand van een individueel model niet een algemene uitspraak doen. Dat het niet mag gebeuren is zeker, maar het is altijd mogelijk om een model te treffen wat net even wat minder goed in elkaar zit. Erg vervelend dat dat je overkomt natuurlijk.

Edit: overigens heb ik toch wel meer met de Cowon iAudio D2 qua bouwkwaliteit. Creative heeft overigens met zijn nieuwe X-Fi ook de bouwkwaliteit verbeterd. Maar daar heb jij op het moment niet zoveel aan.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 18-09-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Nou, ik kreeg net een mail terug dat "ze de discussie niet met mij aan gaan" en dat ik maar moet beslissen nu. :X Ik heb gezegd dat ze dat ding dan maar terug moeten sturen, ik vertik het om zeventig euro te betalen voor zo'n brak apparaat. Wat een belachelijke service. Ik hoop dat ze het gratis terug sturen want anders mogen ze dat ding daar ook wel in de afvalbak mieteren. Ik koop wel weer een Cowon, mij zie je niet meer terug bij Creative!! :(

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je verwacht blijkbaar dat Cowon anders zal reageren als je met een dergelijke kwestie bij hun aanklopt?

• Flying Bobman
Het is meer de manier waarop allemaal:
- Geen telefoonservice (ook al staat op hun site doodleuk dat je hier recht op zou hebben)
- E-mail klantenservice ontwijkt simpelweg mijn vragen, en als ik die herhaal zeggen ze dat ze geen discussie aan willen gaan
- Zeventig euro is nogal veel, je kan bijna een nieuwe kopen voor hetzelfde geld
Ik ben gek op gadgets en electronica, en heb ervaring met de klantenservice van Microsoft (xbox360 2×) Sony Ericsson (K850i hield er mee op), HP en Netgear en bij deze bedrijven werd je gewoon via telefoon geholpen en kreeg ik wel garantie. Netgear heeft me zelfs een nieuwe router aangeboden na de garantie van 1 jaar. Conclusie: ja, ik verwacht wel service van bedrijven ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt hoor :) Echter, ik denk dat je sowieso, onafhankelijk van de fabrikant problemen met de garantie gaat krijgen als je met een kapot scherm aan komt zetten.

• Flying Bobman
Daarom ga ik nu ook beter kijken naar reviews en bouwkwaliteit, ik verwacht veel van de Cowon S9. Anders zing ik het wel een tijdje uit met mn k850i als mp3 speler => gisteren op dealextreme een minijack adapter gekocht voor 1 euro inclusief verzenden, je snapt niet hoe ze het doen :9

Verwijderd

Even een vraagje. Heb hier een DivX (.avi) bestand en een MPEG (.wmv) bestand. Deze wil ik graag op mijn Zen zetten. Heb het geprobeerd via het programma SUPER. Hierbij wordt het bestand zo'n 200 mb groter dan het originele bestand, terwijl de resolutie omlaag gaat! Ook heb ik 'Creative Videoconversie' gebruikt. Hierbij wordt een bestand wel een stuk kleiner en kan je de zijkanten eraf snijden. Het feit is echter dat ik behoorlijk twijfel over wat er nu beter uitziet. Wat kan ik nu het beste gebruiken volgens jullie? Moet wel zeggen dat ik op de Zen (voornamelijk bij zwarte stukken) behoorlijk wat blokken zie.. Denk niet dat ik te zeikerig moet zijn op dat gebied, maar het viel me wel op... Is dat normaal?

Las een aantal posts hier van iemand die videoclips op zijn Zen had gezet. Deze haal je gewoon van Youtube neem ik aan? (Of valt dit onder het kopje 'illegaal'...)

• Vihaio
Voor het omzetten van filmjes kan je het beste in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kijken. En het downloaden van videoclips valt inderdaad onder het kopje illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik was in de veronderstelling dat dit het 'algemene Zen' topic was. Bij nader inzien blijkt dit niet zo te zijn ook al heb ik een flash-speler en ook een Zen, maar wel een ouder model. Excuses, ik heb de post weggehaald.

[ Voor 91% gewijzigd door objectief2 op 23-09-2008 13:55 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast