Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds cember 2007 een Creative Zen 4GB. Onwijs fijn dingetje, nooit geen problemen mee gehad maar.

Hij doet 't niet meer :S

Vanmorgen aangedaan, oordopjes uitgedaan maar vergeten de speler uit te zetten. Toen ik 'm vanmiddag weer wilde aanzetten deed ie niets meer. Zwart beeld, zelfs 't blauwe ledje onder de aan-knop gaat niet meer aan. Wel vaker aan laten staan, maar dan gaat ie automatisch uit als de batterij leeg is en is ie toch nog wel weer op te starten. Aansluiten op USB helpt niets, geen lampje dat brandt of connectie met pc. Hij hoort normaal gesproken op te laden. Maar er gebeurt niets meer.

Resetknopje ingedrukt met 'n paperclip. Maar er gebeurt niets.

Iemand ook last van dit probleem gehad en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Afgesplitst van [Flash] Het Creative Zen ervaringentopic; problemen horen in een apart topic :)

Je speler klinkt behoorlijk dood. Als de speler niet meer aan wil, en niet meer op wil laden cq. herkent wil worden op de pc, dan is er vrij weinig wat je kunt doen. Je zou nog eens kunnen proberen het ding dmv een andere pc proberen op te laden, maar dat is alleen maar om te bevestigen of het niet aan de pc ligt. Dit zou wel eens een RMA kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Tja ik weet het niet. Ik wacht even af, wellicht dat iemand hetzelfde probleem heeft gehad en er een oplossing voor heeft gehad.

*Hoopt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Probeer hem is wat langer aan de oplader te hangen en eventueel aan een normale usb lader inplaats van je pc.

Men vriendin had het laatst met haar creative stone plus. Deed ook niks meer.
Wat toen geloof ook hielp is hem aan de oplader leggen en hem dan een reset te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Ik wou net zeggen, druk het reset knopje in, want dat helpt heel vaak bij Zens die niks meer doen, maar ik zag dat je dat al gedaan hebt. Je weet zeker dat je hard genoeg gedrukt hebben?
Afgezien van de reset zou ik ook niet weten wat je verder kan doen helaas.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Wellicht doet het precies hetzelfde als reset: maar probeer eens het ding aan te zetten terwijl je je play-knop ingedrukt hebt? Dan gaat hij in 'Recovery Mode'.

Dus: Play knop ingedrukt houden -> aan-knopje naar beneden trekken -> vasthouden voor 3 sec

Daar heb je oa de optie om de Firmware te reloaden (deze moet je dan via USB weer opnieuw installen)

[ Voor 16% gewijzigd door PeterSelie op 29-01-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Laatst online: 25-07 19:52
Ik heb hetzelfde gehad. Ik ging er vanuit dat het ding definitief kaduuk was, vergat 'm van de lader te halen en een paar uur later zag ik er weer blauw licht uit komen. Het filesystem was vervolgens overigens wel stuk.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even zoeken naar een normale USB>netstroom lader. Dat heb ik nog niet geprobeert.

Opstarten met de playknop ingedrukt werkt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:43:
Ik ga even zoeken naar een normale USB>netstroom lader. Dat heb ik nog niet geprobeert.
Zorg dan dat je een Creative lader vindt, want met een standaard lader doen die Zens het niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 29-01-2008 16:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij doet de Creative Zen het juist wel met andere laders dan de originele. Staat wel ergens in het ervaringentopic :) Ik weet niet of het voor alle laders geldt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Hij doet het wel met andere laders, het is gewoon dat je een host functie op je lader moet hebben (alle pda en meeste telefoon laders hebben dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
heb zowel met mijn mda vario als htc tytnII lader hem kunnen opladen en heb hier ook nog een stopcontact naar normale usb converter liggen je sluit daar gewoon je usb>mini usb kabel van je creative op aan en werkt ook.
ben nog niks tegen gekomen wat niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vassie18 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:10:
heb zowel met mijn mda vario als htc tytnII lader hem kunnen opladen en heb hier ook nog een stopcontact naar normale usb converter liggen je sluit daar gewoon je usb>mini usb kabel van je creative op aan en werkt ook.
ben nog niks tegen gekomen wat niet werkt
Ga nog even zoeken naar die lader. Nog niet gevonden.

Wat wel raar is, ik drukte hem net weer aan m'n PC. En er kwam een melding dat er een USB device was gevonden. Deze kon helaas niet goed geinstalleerd worden. Maar Dat betekent dat ie dus nog niet helemaal 100% dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niks nuttigs toe te voegen hebt, post dan niet.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 03-02-2008 21:28 ]

Pagina: 1