Als het goed is werken er op dit moment nog geen Linux alternatieven.fusion.fake schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:16:
ik ben van plan om de classic te kopen, ik twijfel alleen nog steeds tussen de witte en de zwarte
maar anyways,
Kan ik een iTunes alternative gebruiken op Linux?
Ik heb dus m'n iPod classic 80gb teruggestuurd, omdat de batterij binnen 3 a 4 uur op was!Filipek schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:28:
Ik heb hier in dit topic iets gelezen over dat invisible shield, ik vroeg mij af of veel mensen daar ervaringen mee hebben... En als je ipod deffect is of zo en ze sturen je een nieuwe toe, dan ben je dat invisible shield tocho ok gewoon kwijt?? Of kan je 'm eraf halen?
Niet normaal, hij moet 30 uur kunnen halen...
Ik had ook de Invisible shield erop geplakt. Deze er toch maar afgehaald, omdat ik de iPod terug stuurde. De shield heb ik in het iPod doosje gedaan, maar nu plakt er allemaal van het schuim tegen aan... Baalen!! Denk toch maar een nieuwe bestellen, als ik m'n iPod terug krijg...
Ik heb een leder ding gekocht voor rond mijn ipod , nu merk ik dat dit lichte krasjes op mijn ipod classic maakt, kan ik hiermee terug naar de winkel ?
n²
n²
NUC I5 256GB SSD
Las een paar pagina's terug een post over het niet laten vallen van je Classic omdat ie anders vrij zeker naar de haaien zou gaan.
Hij heeft hier al kennis gemaakt met een hardstenen vloer vanmiddag en spint nog als een zonnetje, no sweat
@hierboven: krasjes krijg je altijd...het blijft metaal en dat neemt nu eenmaal wat sporen van gebruik in je broekzak bij sleutels, telefoon, zand, stof enz enz over....
Hij heeft hier al kennis gemaakt met een hardstenen vloer vanmiddag en spint nog als een zonnetje, no sweat
@hierboven: krasjes krijg je altijd...het blijft metaal en dat neemt nu eenmaal wat sporen van gebruik in je broekzak bij sleutels, telefoon, zand, stof enz enz over....
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Ja idd, ik bedoel wel op het display van mijn ipod , dat vind ik minder 
n²
n²
NUC I5 256GB SSD
Jawel, een huisgenoot van mij heeft er 1 en ziet zelfs automatisch gedeelde iTunes afspeellijsten binnen het netwerk, voor de rest ziet het er bijna exact hetzelfde uit. Ik zal vanmiddag eens vragen hoe het heet en hier ff posten.Rox_NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:02:
[...]
Als het goed is werken er op dit moment nog geen Linux alternatieven.
Edit: overigens weet ik dus niet of ie met een iPod werkt

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieB op 08-11-2007 11:07 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Uit de FAQ:
De groeten
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Even uit interesse, van welk merk is dat leder ding? Ik had bij mijn Creative Zen Vision ook een hoesje gekocht, ter bescherming (!), maar die maakte ook krassen op mijn schermpje. Dat kwam omdat er gewoon hele scherpe randjes aan de binnenkant zaten.not2secure4u schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:21:
Ik heb een leder ding gekocht voor rond mijn ipod , nu merk ik dat dit lichte krasjes op mijn ipod classic maakt, kan ik hiermee terug naar de winkel ?
n²
Dat vind ik toch knap stom van een fabrikant die geacht wordt hoesjes te maken die je apparaat beschermen!
[ Voor 31% gewijzigd door NaN op 08-11-2007 13:16 ]
Een iPod is wel een gebruiksvoorwerp natuurlijk. Ik vind een iPod met krasjes nog altijd mooier dan een iPod met een hoesje. Krasjes krijg je toch. De iPod moet voor mij bovenal makkelijk zijn in het gebruik. Een hoesje bevordert dit niet. Voor mij geen hoesjes dus.not2secure4u schreef op donderdag 08 november 2007 @ 08:29:
Ja idd, ik bedoel wel op het display van mijn ipod , dat vind ik minder
[ Voor 16% gewijzigd door argro op 08-11-2007 13:37 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik lees zo hier en daar op internet probleem met de album hoesjes. Dat veel hoesjes die in itunes wel bij albums staan, bij de ipod geen hoesje hebben.
Hebben sommige van jullie hier ook last van? Of heeft elk album, waar je een hoesje aan toegevoegd hebt in itunes gewoon ook netjes een hoesje op de ipod?
Hebben sommige van jullie hier ook last van? Of heeft elk album, waar je een hoesje aan toegevoegd hebt in itunes gewoon ook netjes een hoesje op de ipod?
De meeste problemen met hoesje doen zich voor bij mensen die een afbeelding van de cd-hoes als losse jpg in een map met liedjes van een bepaald album hebben staan. Dit hoort te werken, echter wijst de praktijk toch wel eens problemen uit.gelukkie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:05:
Ik lees zo hier en daar op internet probleem met de album hoesjes. Dat veel hoesjes die in itunes wel bij albums staan, bij de ipod geen hoesje hebben.
Daarom heb ik onlangs de albumhoesjes toegevoegd aan de ID3-tag van ieder individueel liedje van een album. Sinds de albumhoesjes deel uitmaken van de meta-informatie van een liedje heb ik geen enkele keer problemen gehad.
Er zijn 2 argumenten om dit niet te doen:
- Het is even een hoop werk (als je zoals ik 300+ albums hebt)
- De muziekbestanden worden allemaal iets groter, doordat er nu een foto aan is toegevoegd. Gemiddeld is een albumhoes bij mij 50 kb, dus bij een album van 10 liedjes wordt de gehele map 500 kb groter.
Er is 1 argument om dit wel te doen:
- het WERKT!
Ok dat is mooi, vooral omdat ik in itunes hoezen aan het toevoegen ben
Zijn er trouwens toevallig ook mensen die hun ipod (classic) via de line-out van de dock op een versterker hebben aangesloten? Werkt dit kwa volume goed? Want met mijn huidige speler (koptelefoon uitgang) is het signaal erg zwak.
Zijn er trouwens toevallig ook mensen die hun ipod (classic) via de line-out van de dock op een versterker hebben aangesloten? Werkt dit kwa volume goed? Want met mijn huidige speler (koptelefoon uitgang) is het signaal erg zwak.
Mijn iPod Video 60 gig begint rare vlekjes onder het scherm te vertonen. Het lijkt misschien wel waterschade? Ik heb geen garantie meer oid, maar muziek luisteren enzo doet ie nog prima! Goeie reden om een Touch aan te schaffen om erbij te hebben puur en alleen voor de video's?
Tesla M3LR '21
thanksRobbieB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:06:
[...]
Jawel, een huisgenoot van mij heeft er 1 en ziet zelfs automatisch gedeelde iTunes afspeellijsten binnen het netwerk, voor de rest ziet het er bijna exact hetzelfde uit. Ik zal vanmiddag eens vragen hoe het heet en hier ff posten.
Edit: overigens weet ik dus niet of ie met een iPod werkt.. Ff te snel alleen de reactie gelezen..
offtopic:
gisteren btw de classic besteld via bol.com, alleen kom ik er nu achter dat bij vooruitbetaling het 5(!) werkdagen duurt om de bestelling te verwerken, waarom zouden ze dit doen? dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom, normaal is 1 a 2 dagen voldoende denk ik toch..
gisteren btw de classic besteld via bol.com, alleen kom ik er nu achter dat bij vooruitbetaling het 5(!) werkdagen duurt om de bestelling te verwerken, waarom zouden ze dit doen? dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom, normaal is 1 a 2 dagen voldoende denk ik toch..
Programma is idd rhythmbox.fusion.fake schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:12:
[...]
thanksik heb zelf iets van rhythmbox gezien, maar ik weet niet of dit wel compatibel is met de nieuwe ipods.
offtopic:
offtopic:
Verwerken v/d betaling duurt altijd even bij een vooruitbetaling. Maar bij bol.com is iDeal zo gemakkelijk en het wordt dan ook meteen verzonden
Verwerken v/d betaling duurt altijd even bij een vooruitbetaling. Maar bij bol.com is iDeal zo gemakkelijk en het wordt dan ook meteen verzonden
offtopic:
had jammer genoeg al besteld : (
had jammer genoeg al besteld : (
fusion.fake schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:12:
[...]
offtopic:
offtopic:
Voor jou al te laat maar een tip voor anderen: Bij de Mediamarkt kost de iPod classic slechts €235, dat is dus goedkoper dan bij Bol.com en een stuk goedkoper dan bij Apple zelf.
Voor jou al te laat maar een tip voor anderen: Bij de Mediamarkt kost de iPod classic slechts €235, dat is dus goedkoper dan bij Bol.com en een stuk goedkoper dan bij Apple zelf.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Er zijn nogal veel problemen gesignaleerd met de ipod classic firmware versie 1.0.2, waardoor er een batterij drain is 
Zie voor meer:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5430800
http://www.engadget.com/2...ndless-disk-spinning-bug/

Zie voor meer:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5430800
http://www.engadget.com/2...ndless-disk-spinning-bug/
Ik wil hier op dit forum nog een ervaring delen, wellicht handig.
Ik ben afgelopen weken op zoek geweest naar een portable wekkerradio voor mijn iPod Classic 160 Gb.
Het apparaat moet voldoen aan deze eisen:
De wekkerradio is te gebruiken zonder dat de iPod is ingeplugd.
De iPod moet kunnen laden als deze is ingeplugd.
Uiteraard moet het apparaat geschikt zijn voor de nieuwe iPod Classic.
Liefst nog voorkeuzestations van de FM radio.
Het ding moet handzaam zijn, zodat ik deze makkeijk mee kan nemen op vakantie.
Het apparaat moet zowel werken op stroom als batterijen.
In de eerste instantie vond ik de Altec Lansing iM600 wel erg mooi.
Maar navraag bij mp3shop.nl kreeg ik het volgende antwoord:
Momenteel raden wij deze dock niet aan voor de ipod classic. Dit vanwege
het feit dat niemand dit nog kan ondersteunen. Verder werkt de wekfunctie
enkel als de ipod is ingeplugd.
Kom ik afgelopen week bij Dixons en zie ik daar de JVC RA-P11.
Het mooie is dat Dixons het ding uit de kast haalde en ik kon het apparaat naar hartelust uitproberen met mijn meegenomen iPod Classic.
Dit apparaat van 0.7 kg heb ik dus genomen en ik ben er zeer tevreden over.
Het geluid is niet super maar voor mij mooi en hard genoeg.
Er zit zelfs een AUX aansluiting op om andere mp3 players te kunnen aansluiten.
JVC levert alles compleet inclusief een CR batterijtje voor de kloksettings, meerdere iPod adapters zodat de iPod stevig ingeplugd is. Een van deze adapters past precies voor mijn iPod Classic 160 Gb.
Het mooie is ook dat ik op mijn wekkerradio een alarm kan instellen zodat de iPod gaat afspelen, maar ik kan ook de alarm functie uit laten van de wekkerradio en een alarm instellen op de iPod, dan reageert de JVC hier ook op. Klinkt logisch eigenlijk
Nu heb ik een apparaat die ik dagelijks gebruik (wekkerradio) en heb ik een apparaat die ik makkelijk mee kan nemen op vakantie.
Normaal zou ik nog gaan checken waar de JVC het goedkoopst is, maar Dixons hielp mij zo goed dat ik deze meteen bij hen heb gekocht voor 99 euro.
Trouwens het valt mij op dat iPod randapparatuur nogal vast in zijn prijzen zit, misschien dat Apple hier achter zit?
Tot zover deze info.
Ik ben afgelopen weken op zoek geweest naar een portable wekkerradio voor mijn iPod Classic 160 Gb.
Het apparaat moet voldoen aan deze eisen:
De wekkerradio is te gebruiken zonder dat de iPod is ingeplugd.
De iPod moet kunnen laden als deze is ingeplugd.
Uiteraard moet het apparaat geschikt zijn voor de nieuwe iPod Classic.
Liefst nog voorkeuzestations van de FM radio.
Het ding moet handzaam zijn, zodat ik deze makkeijk mee kan nemen op vakantie.
Het apparaat moet zowel werken op stroom als batterijen.
In de eerste instantie vond ik de Altec Lansing iM600 wel erg mooi.
Maar navraag bij mp3shop.nl kreeg ik het volgende antwoord:
Momenteel raden wij deze dock niet aan voor de ipod classic. Dit vanwege
het feit dat niemand dit nog kan ondersteunen. Verder werkt de wekfunctie
enkel als de ipod is ingeplugd.
Kom ik afgelopen week bij Dixons en zie ik daar de JVC RA-P11.
Het mooie is dat Dixons het ding uit de kast haalde en ik kon het apparaat naar hartelust uitproberen met mijn meegenomen iPod Classic.
Dit apparaat van 0.7 kg heb ik dus genomen en ik ben er zeer tevreden over.
Het geluid is niet super maar voor mij mooi en hard genoeg.
Er zit zelfs een AUX aansluiting op om andere mp3 players te kunnen aansluiten.
JVC levert alles compleet inclusief een CR batterijtje voor de kloksettings, meerdere iPod adapters zodat de iPod stevig ingeplugd is. Een van deze adapters past precies voor mijn iPod Classic 160 Gb.
Het mooie is ook dat ik op mijn wekkerradio een alarm kan instellen zodat de iPod gaat afspelen, maar ik kan ook de alarm functie uit laten van de wekkerradio en een alarm instellen op de iPod, dan reageert de JVC hier ook op. Klinkt logisch eigenlijk
Nu heb ik een apparaat die ik dagelijks gebruik (wekkerradio) en heb ik een apparaat die ik makkelijk mee kan nemen op vakantie.
Normaal zou ik nog gaan checken waar de JVC het goedkoopst is, maar Dixons hielp mij zo goed dat ik deze meteen bij hen heb gekocht voor 99 euro.
Trouwens het valt mij op dat iPod randapparatuur nogal vast in zijn prijzen zit, misschien dat Apple hier achter zit?
Tot zover deze info.
cougar - dunster crew
argro schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:26:
[...]
offtopic:
offtopic:
dat is balen
nu moet ik een week wachten en ik betaal ~ 241 euro, terwijl die nu in de media markt is voor 235 euro en ik kon hem dan nog vandaag bezitten
dat is balen
Verwijderd
Hebben meer mensen last van het probleem dat het toevoegen van foto's ontzettend langzaam gaat? (150 per uur)
Verklein je de foto's van te voren of laat je dat door iTunes doen. Dit scheelt heel veel!Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:24:
Hebben meer mensen last van het probleem dat het toevoegen van foto's ontzettend langzaam gaat? (150 per uur)
Zijn er ook nog andere line-out mogelijkheden dan via de universal dock? Ik heb op internet vernomen dat de universal dock namelijke een 'neppe' line-out heeft (deze zou zacht zijn, en nog steeds via het volume van de ipod werken, geen vast volume dus).
Ik zie hier en daar wel de zogenaamde portable dock, maar geen idee in welke winkel ik dat zou kunnen kopen, en of het werkt met de classic.
Verder heb ik ook een trust AV-set gezien voor 39 euro, maar omdat hier een remote bij zit ben ik bang voor hetzelfde probleem als bij de apple dock.
Wie kan mij verder helpen? Of kan iemand mij vertellen of de universal dock echt dit probleem heeft, en dus weinig verschil heeft in de line-out en headphone out?
Ik zie hier en daar wel de zogenaamde portable dock, maar geen idee in welke winkel ik dat zou kunnen kopen, en of het werkt met de classic.
Verder heb ik ook een trust AV-set gezien voor 39 euro, maar omdat hier een remote bij zit ben ik bang voor hetzelfde probleem als bij de apple dock.
Wie kan mij verder helpen? Of kan iemand mij vertellen of de universal dock echt dit probleem heeft, en dus weinig verschil heeft in de line-out en headphone out?
Verwijderd
Twee vraagjes die me al tijdje bezig houden (160gb Classic is nog op weg hier heen):
1. Ik wil de video's die op mijn oude 30gb 5G iPod staan van de iPod af halen zodat ik ze kan over gooien naar de 160gb. Kan dit simpelweg met iTunes of een andere freeware oplossing gedaan worden?
Of moet ik beidde apperaten aansluiten op mijn pc en dan rechtstreeks van iPod naar iPod kopiëren?
2. Wat de coverflow optie betreft, met 160gb staan er straks nogal veel albums op de iPod (gehele cd collectie). Dat zijn nogal wat albumhoezen en ben dus beetje bang dat coverflow nogal 1 grote chaos van hoesjes gaat worden. Is het mogelijk om in het menu dan eerst een genre te selecteren (of eerst een artiest) en daarna alleen van dat genre (of alleen van bepaalde artiest) een coverflow selectie te hebben? Zou enorm schelen kwa overzichtelijkheid...
1. Ik wil de video's die op mijn oude 30gb 5G iPod staan van de iPod af halen zodat ik ze kan over gooien naar de 160gb. Kan dit simpelweg met iTunes of een andere freeware oplossing gedaan worden?
Of moet ik beidde apperaten aansluiten op mijn pc en dan rechtstreeks van iPod naar iPod kopiëren?
2. Wat de coverflow optie betreft, met 160gb staan er straks nogal veel albums op de iPod (gehele cd collectie). Dat zijn nogal wat albumhoezen en ben dus beetje bang dat coverflow nogal 1 grote chaos van hoesjes gaat worden. Is het mogelijk om in het menu dan eerst een genre te selecteren (of eerst een artiest) en daarna alleen van dat genre (of alleen van bepaalde artiest) een coverflow selectie te hebben? Zou enorm schelen kwa overzichtelijkheid...
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:22:
[...]Ik heb dit probleem ook. Ik heb mijn Ipod twee keer opgestuurd, de eerste keer kreeg ik een nieuwe, de tweede keer konden ze geen problemen vinden. Toevallig kwam ik er achter dat de harde schijf regelmatig door blijft spinnen als ik hem uit zet. Ik kan geen regelmaat vinden maar heb wel het gevoel dat het probleem zich het meeste voordoet als je vanuit coverflow muziek wilt afspelen. Leg je oor maar eens tegen de Ipod dan kun je de harde schijf soms horen, pas na een paar keer uitzetten staat hij daadwerkelijk uit!!!!![]()
Ik heb ook last van dat probleem. Het gekke is dat dat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Omdat ik de Ipod Classic nu zo'n maand heb en hij eigenlijk direct van het begin af aan dit batterij-probleem had heb ik er nooit zo bij stil gestaan hoe het 'werkelijk' hoort.
Ik heb wel ervaren dat:
1. Als ik een nummer pauzeer, de Ipod weg leg en op hold zet de batterij sneller leeg lijkt te gaan. Alsof de Ipod blijft spinnen.
2. Als ik een video bekijk, deze pauzeer em de Ipod weg leg en op hold zet lijkt de batterij langer mee te gaan.
Mijn conclusie is dus een beetje dat als de Ipod aan het bijladen is op het moment dat je'm uitzet, dat ie dat niet leuk vind ofzo. Het klinkt echt te maf om waar te zijn....
Ik kijk het nog even aan, terug gaan kan altijd nog en ik weet niet of ik mijn Ipod wel kan missen als ie opgestuurd moet worden....
Verwijderd
Zojuist een reactie gegeven aangezien mijn batterij snel leeg is van mijn nieuwe Ipod 160 Gb... toevallig hoorde ik na het uitzetten mijn Ipod zoemen, volgens mij draaide de harde schijf gewoon door en dat vreet natuurlijk stroom. Bij het zoeken naar problemen met harde schijven kwam ip onderstaande site tegen http://www.techzine.nl/ni...-nieuwe-iPod-classic.html Kortom daar worden wij niet vrolijk van!!!!
Met puntje 1 kan ik je niet helpen, dit is mijn eerste iPod, maar wat betreft punt 2 moet ik je teleurstellen. Het is alles of niks met die coverflow. Ik heb ook de 160GB versie die nu voor meer dan de helft vol zit met muziek en alles wordt weergegeven in de coverflow. Ik gebruik die functie dus ook niet want ik ben veel te lang aan het zoeken naar iets leuks om af te spelen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:28:
Twee vraagjes die me al tijdje bezig houden (160gb Classic is nog op weg hier heen):
Verder ben ik trouwens prima tevreden met mijn iPod. Ik heb nog niks gemerkt van de genoemde bugs hier en hoef hem ook maar eens in de twee weken ongeveer op te laden (gebruik hem gemiddeld 4 uur per dag ofzo).
ik kan dat TV programmas menutje op mij ipod niet openen, als ik naar videolijsten ga zie ik de files die in tv progr. zitten wel en kan ik ze ook afspelen, is dit te verhelpen?
/edit: nevermind opgelost
[ Voor 11% gewijzigd door fusion.fake op 11-11-2007 16:34 ]
Verwijderd
Wat zonde zeg. Verdient dan imo de meest nutteloze interface functie van het jaar awardSnoops schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:16:
[...]
Met puntje 1 kan ik je niet helpen, dit is mijn eerste iPod, maar wat betreft punt 2 moet ik je teleurstellen. Het is alles of niks met die coverflow. Ik heb ook de 160GB versie die nu voor meer dan de helft vol zit met muziek en alles wordt weergegeven in de coverflow. Ik gebruik die functie dus ook niet want ik ben veel te lang aan het zoeken naar iets leuks om af te spelen.
Verder ben ik trouwens prima tevreden met mijn iPod. Ik heb nog niks gemerkt van de genoemde bugs hier en hoef hem ook maar eens in de twee weken ongeveer op te laden (gebruik hem gemiddeld 4 uur per dag ofzo).

Heb wel meteen ff feedback gestuurd dat dit echt niet zo kan. Kwam op de apple forums meteen erachter dat het niet de enige fout binnen het coverflow gebeuren is. Lekkere marktingstruc weer...
Fijn dat je ook even vertelt hoefusion.fake schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:17:
ik kan dat TV programmas menutje op mij ipod niet openen, als ik naar videolijsten ga zie ik de files die in tv progr. zitten wel en kan ik ze ook afspelen, is dit te verhelpen?
Verwijderd
Hierbij nog een handig draadje over problemen met het niet uitschakelen van de hardeschijf van de Ipod....http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1232459&tstart=0
En nu maar wachten op een oplossing...
En nu maar wachten op een oplossing...
Verwijderd
Ik heb even een vraag, ik merk dat af en toe mijn accu van de Ipod opeens leeg is. Waarschijnlijk komt dit door de lock knop. Als ik de Ipod afsluit zet ik de Ipod vaak op lock om te voorkomen dat de Ipod per ongeluk aangezet wordt. Echter als ik de Ipod op de lock zet springt hij juist aan.....waardoor die alsnog leegloopt terwijl ik hem niet gebruik. Iemand dezelfde ervaring? En hoe zorg ik er nu voor dat de Ipod juist niet leegloopt als ik hem niet gebruik?
Je bedoelt misschien dat hij aan gaat als je hem van lock afhaalt.
En als hij aanstaat gaat hij na paar min automatisch uit.
Luister eens of je de HD niet hoort blijven draaien.
En als hij aanstaat gaat hij na paar min automatisch uit.
Luister eens of je de HD niet hoort blijven draaien.
Weet er iemand hoe lang je van je aankoop mag afzien, dit met betrekking tot de Ipod Classic
160gb. Ik woon in België by the way ik weet niet of deze anders is als in Nederland.
160gb. Ik woon in België by the way ik weet niet of deze anders is als in Nederland.
NUC I5 256GB SSD
Ik dacht dat er in NL een afkoelingsperdiode van een week geld bij online aankopen, ik kan het mis hebben. Het zal wel in de voorwaarden vermeldt staan bij de webshop waar je het hebt gehaald.not2secure4u schreef op donderdag 15 november 2007 @ 06:53:
Weet er iemand hoe lang je van je aankoop mag afzien, dit met betrekking tot de Ipod Classic
Ik heb het in een winkel gekocht. Ik ben er nu achter gekomen dat dit idd 7 dagen is ! bedankt
NUC I5 256GB SSD
zucht, net even het eerste seizoen van Californication erop gezet (brilliante serie overigens) is al mijn muziek er af
Eerst maar eens erop zetten, ik hoop dat dat vandaag nog lukt (15000 nummers ongeveer....)
Overigens heb ik wel al heel de week een vreemd tekentje staan in mijn iTunes als ik mijn iPod eraan hang. Naast het tekentje/knop om uit te werpen staat een batterij-tje met een bliksemschichtje erin (staat ook op mijn iPod). Heeft iemand enig idee wat dat betekent...
Eerst maar eens erop zetten, ik hoop dat dat vandaag nog lukt (15000 nummers ongeveer....)
Overigens heb ik wel al heel de week een vreemd tekentje staan in mijn iTunes als ik mijn iPod eraan hang. Naast het tekentje/knop om uit te werpen staat een batterij-tje met een bliksemschichtje erin (staat ook op mijn iPod). Heeft iemand enig idee wat dat betekent...
[ Voor 39% gewijzigd door Sand0rf op 15-11-2007 21:48 ]
/post
Heb sinds een week m'n eerste ipod binnen, de zwarte 80gb classic. Mooi hardware design. Met de software kant zal ik moeten leren leven; ben al 2 dagen bezig geweest m'n (correct benoemde) tags fout om te noemen zodat alles wordt weergegeven zoals ik het wil (artists > albums op volgorde van jaartal), maar dat is nu ook gelukt.
Nu heb ik nog 1 probleem over, waar ik ook niks over terug kun vinden op GoT en andere sites; bij alle nummers lijkt de ipod zowel aan 't begin als aan 't eind een seconde (of twee?) weg te knippen.
Eerst hoor ik een soort electronisch bliepje, en dan heeft-ie een sprongetje gemaakt. Alle nummers spelen op m'n oude mp3 speler en op m'n computers met WinAmp, vlcplayer en windows mediaplayer wel goed af. iTunes heb ik nog niet geprobeerd (heb ik meteen na het overzetten weer verwijderd).
Ik heb het idee dat het een instelling is (misschien gapless playback aan of juist uit, of een crossfade optie of zo), maar die kan ik niet berug vinden op de ipod. Iemand een idee?
Nu heb ik nog 1 probleem over, waar ik ook niks over terug kun vinden op GoT en andere sites; bij alle nummers lijkt de ipod zowel aan 't begin als aan 't eind een seconde (of twee?) weg te knippen.
Eerst hoor ik een soort electronisch bliepje, en dan heeft-ie een sprongetje gemaakt. Alle nummers spelen op m'n oude mp3 speler en op m'n computers met WinAmp, vlcplayer en windows mediaplayer wel goed af. iTunes heb ik nog niet geprobeerd (heb ik meteen na het overzetten weer verwijderd).
Ik heb het idee dat het een instelling is (misschien gapless playback aan of juist uit, of een crossfade optie of zo), maar die kan ik niet berug vinden op de ipod. Iemand een idee?
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik de 80 GB Classic in mijn bezit genomen. Al met al ben ik zeer tevreden over het apparaat. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen:
Voordelen:
• Veel gigabytes per euro
• Grootte/Kwaliteit van Schermpje
• Anti-kras voorkant
• Dun, past in elke broekzak
• Voelt degelijk aan
• Lange batterijduur
• Mooie GUI
Nadelen:
• Zware software zorgt voor hangen en hikken
• Achterkant is nog steeds een krassenmagneet
Vooral het eerste nadeel is erg vervelend. Bijvoorbeeld als je coverflow gebruikt, dat je toch eventjes moet wachten voordat alle albumplaatjes zijn geladen. Af en toe hangt de iPod gewoon voor een seconde als je door de mooie eyecandy menu's aan het bladeren bent. Gelukkig is dat op te lossen met een firmware update wat dat betreft. Nu nog hopen dat Apple dit ook doet.
Voordelen:
• Veel gigabytes per euro
• Grootte/Kwaliteit van Schermpje
• Anti-kras voorkant
• Dun, past in elke broekzak
• Voelt degelijk aan
• Lange batterijduur
• Mooie GUI
Nadelen:
• Zware software zorgt voor hangen en hikken
• Achterkant is nog steeds een krassenmagneet
Vooral het eerste nadeel is erg vervelend. Bijvoorbeeld als je coverflow gebruikt, dat je toch eventjes moet wachten voordat alle albumplaatjes zijn geladen. Af en toe hangt de iPod gewoon voor een seconde als je door de mooie eyecandy menu's aan het bladeren bent. Gelukkig is dat op te lossen met een firmware update wat dat betreft. Nu nog hopen dat Apple dit ook doet.
Is er al enig nieuws over een nieuwe firmware?
Heb afgelopen zaterdag een nieuwe iPod gekregen, naar aanleiding van teruggave door slechte batterij.
Het koste niets, dus dat was goed.
Wel, had ik een invisible shield op m'n iPod. Die heb ik eraf moeten peuteren. Deze heb ik weer geplaatst op m'n nieuwe iPod. Dit ging beter dan ik had verwacht. Hij is niet meer zo mooi als eerst, maarja...
De batterij van m'n nieuwe iPod gaat goed lang mee, zoals het hoort!
Maar ik heb nog geen coverflow gebruikt.
Ik zal het binnenkort eens testen, of de batterij dan wel sneller leeg gaat / leeggetrokken wordt als ik 'm na coverflow gebruik uitzet.
Wel, had ik een invisible shield op m'n iPod. Die heb ik eraf moeten peuteren. Deze heb ik weer geplaatst op m'n nieuwe iPod. Dit ging beter dan ik had verwacht. Hij is niet meer zo mooi als eerst, maarja...
Ik zal het binnenkort eens testen, of de batterij dan wel sneller leeg gaat / leeggetrokken wordt als ik 'm na coverflow gebruik uitzet.
Eh.....en hoelang ging je batterij mee?RealRico schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:15:
Heb afgelopen zaterdag een nieuwe iPod gekregen, naar aanleiding van teruggave door slechte batterij.
De batterij van m'n oude iPod ging écht niet lang mee, circa 3 uur.TheVMaster schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:43:
[...]
Eh.....en hoelang ging je batterij mee?
Een keer toen had ik de batterij 100% opgeladen, hierna vanuit coverflow iets beluisterd.
Na ongeveer 3 uur gaf de batterij 'n heel klein streepje aan.
Hierna uitgezet, nog even geluisterd, daarna wassie OP!
Heb vanmiddag mijn nieuwe Classic 80GB binnen gehad, mooi dingetje weer. Maar ik heb 1 vraagje misschien dat jullie dit weten.. In iTunes sorteer ik altijd mijn muziek per album in plaats van per artiest, dus ook in Cover Flow. Is het op de iPod Classic ook mogelijk om bij de Coverflow te sorteren op Album, zodat alles op dezelfde plaats staat als in mijn iTunes?
Ik denk dat ik mijn ipod ga terugbrengen naar de apple store wegens het harde schijf probleem. Als ik cover flow gebruik en muziek afspeel dmv cover flow gaat mijn harde schijf doorspinnen tot de batterij uitvalt. Geen probleem natuurlijk als de pod aan het zuurstof hangt maar niet als ik ga fietsen wetende dat de harde schijf gewoon aan het spinnen is (mijn ipod hangt tijdens het fietsen in mijn binnenzak van mijn jas, en ja ik weet wat ik doe aangezien dat de plek is waar de minste beweging plaats vindt). Daarnaast wordt er geadverteerd met 40 uur hartkloppingen maar de hartaanval begint al na 5 uur
Daarnaast zit er op de voorkant een rare donkere vlek in het metaal dat ik er met geen mogelijkheid uit krijg. Een vriend van mij raadt mij aan mijn 160gb te verkopen voor een touch. Heeft iemand deze twee al vergeleken? Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van een touch boven de classic (160gb) zijn?

Verwijderd
http://www.wehkamp.nl/w2/...mmer=700475&ZM=1&fotoid=2
Nu 10% korting bij de Wehkamp (gehele assortiment, dus ook ipods)
Ik denk dat ik maar een 80gb ipod classic aan ga schaffen ^_^
Nu 10% korting bij de Wehkamp (gehele assortiment, dus ook ipods)
Ik denk dat ik maar een 80gb ipod classic aan ga schaffen ^_^
Eh....afgezien van het feit dat je met een Touch maximaal 16 GB (!!) opslag hebtrockmanz schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:16:
Ik denk dat ik mijn ipod ga terugbrengen naar de apple store wegens het harde schijf probleem. Als ik cover flow gebruik en muziek afspeel dmv cover flow gaat mijn harde schijf doorspinnen tot de batterij uitvalt. Geen probleem natuurlijk als de pod aan het zuurstof hangt maar niet als ik ga fietsen wetende dat de harde schijf gewoon aan het spinnen is (mijn ipod hangt tijdens het fietsen in mijn binnenzak van mijn jas, en ja ik weet wat ik doe aangezien dat de plek is waar de minste beweging plaats vindt). Daarnaast wordt er geadverteerd met 40 uur hartkloppingen maar de hartaanval begint al na 5 uurDaarnaast zit er op de voorkant een rare donkere vlek in het metaal dat ik er met geen mogelijkheid uit krijg. Een vriend van mij raadt mij aan mijn 160gb te verkopen voor een touch. Heeft iemand deze twee al vergeleken? Kan iemand mij vertellen wat de voordelen van een touch boven de classic (160gb) zijn?
Ja ik weet dat 16gb echt de max isTheVMaster schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:41:
[...]
Eh....afgezien van het feit dat je met een Touch maximaal 16 GB (!!) opslag hebtTja...hij ziet er gelikt uit...that's all
Offtopic:
Maar goed, ik heb de ipod naar de apple store (Haarlem) gebracht. Ik kom aanlopen bij de technische dienst (wat er overigens uit ziet als een omgebouwd schoonmaak hok

Weet er iemand wat ik hieraan kan doen ? Ik heb sinds een paar weken de 160 gb variant aangekocht en hiernet is hij volledig vastgelopen... Ik kan hem niet meer in een usb steken ik kan hem niet afzetten niets. Wat kan ik hieraan doen ?
Ik kan er dus werkelijk niets mee beginnen want hij herkent mijn ipod ook niet in de pc.
Ik kan er dus werkelijk niets mee beginnen want hij herkent mijn ipod ook niet in de pc.
NUC I5 256GB SSD
Op HOLD zetten, dan weer eraf.
Vervolgens MENU en MIDDEN ingedrukt houden.
Vervolgens MENU en MIDDEN ingedrukt houden.
wauw , zeer goed
, nu reset hij tenminste !
thx !
thx !
NUC I5 256GB SSD
Verwijderd
Ik heb geen verstand van iPods, maar ik heb het vaak met mijn psp gehad.
De batterij eruit trekken was voor mij de oplossing, maar ik weet niet of dat kan met een ipod...
Morgen komt de mijne iig binnen ^_^
De batterij eruit trekken was voor mij de oplossing, maar ik weet niet of dat kan met een ipod...
Morgen komt de mijne iig binnen ^_^
Weet iemand toevallig hoe ik foto's kan toevoegen uit verschillende mappen?
Als ik probeer foto's toe te voegen uit een andere map, dan verwijderd 'ie eerst de foto's die ik er eerder op heb gezet...
Als ik probeer foto's toe te voegen uit een andere map, dan verwijderd 'ie eerst de foto's die ik er eerder op heb gezet...
Wat bedoel je precies? Je bent op de hoogte van de werking van iTunes?RealRico schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:50:
Weet iemand toevallig hoe ik foto's kan toevoegen uit verschillende mappen?
Dat dacht ik van wel.DaSaN schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:16:
[...]
Wat bedoel je precies? Je bent op de hoogte van de werking van iTunes?
Maar dan zal ik eerst maar eens eventjes het iTunes topic doornemen...
Verwijderd
Ik heb een heel vervelend probleem:
Het TV Show menu werkt compleet niet. Ik kan er series op zetten wat ik wil maar het werkt gewoon niet. Hij opent het menu niet. Hij geeft wel een screenshot van de serie die erop staat. Dat is het vreemde.
Films werken ook gewoon, en ook dezelfde serie-episodes als ik ze als Film tag.
Het gaat om een iPod classic 80GB in combinatie met Windows XP en de nieuwste iTunes. Ik heb al geprobeerd om hem te 'rebooten' met MENU+middelste toets ingedrukt houden. Dat werkte ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik baal er flink van, heb het ding net aangeschaft
.
Het TV Show menu werkt compleet niet. Ik kan er series op zetten wat ik wil maar het werkt gewoon niet. Hij opent het menu niet. Hij geeft wel een screenshot van de serie die erop staat. Dat is het vreemde.
Het gaat om een iPod classic 80GB in combinatie met Windows XP en de nieuwste iTunes. Ik heb al geprobeerd om hem te 'rebooten' met MENU+middelste toets ingedrukt houden. Dat werkte ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik baal er flink van, heb het ding net aangeschaft

Ik heb de Ipod nu een paar maanden in gebruik en ben zeer tevreden! Het enige dat ik niet begrijp is waarom Apple de "synchronisatiefunctie" zou onhandig heeft gemaakt. Ten eerste heb ik 3 computers waar verschillende muziek op staat. Als ik 20gb van de ene pc haal en ik sluit de Ipod aan op de tweede pc dan is het eerste wat mijn lieve appeltje doet de 20gb van pc 1 verwijderen.. Plus dat ik die Ipod nu bijna vol met muziek heb, en als ik er 1 CD bij wil doen gaat hij met dat synchornisatie gebeuren eerst alles wissen, om vervolgens alles weer erop te zetten + die nieuwe CD
.
En natuurlijk moet ik die knop handmatig bestanden wisselen aanzetten, maar ik vergeet dat weleens..

En natuurlijk moet ik die knop handmatig bestanden wisselen aanzetten, maar ik vergeet dat weleens..
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@koekiee: dat heb ik ook precies. Ik zou niet weten wat de oplossing voor dat probleem is.
Hebben meer mensen dit probleem?
Jep ik ook, ik dacht dat ik gek was maar blijkbaar is het een bekend probleem!mbrunek schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:40:
@koekiee: dat heb ik ook precies. Ik zou niet weten wat de oplossing voor dat probleem is.
Film bestand toevoegen met "tag"Film-->alles werkt prima!
Diezelfde film van film naar tv-prog veranderen-->niks?
[ Voor 15% gewijzigd door stijnos1991 op 25-11-2007 19:49 ]
Ik heb zelf een iPod classic 80 Gb en alles werkt echt top! Naast mijn nano 2g 8Gb is dit echt een uitkomst!
Ik ben alleen nog op zoek of het mogelijk is om de Classic ook als image-tank te gebruiken. Een vriend van mij heeft een iPod video 30Gb met een camera-connector en dat is best handig op vakantie. Google kan me ook niet vertellen of dit mogelijk is met de classic.
Weet iemand of dit nog kan en/of je hier nog een connector ofzo voor nodig hebt?
Ik ben alleen nog op zoek of het mogelijk is om de Classic ook als image-tank te gebruiken. Een vriend van mij heeft een iPod video 30Gb met een camera-connector en dat is best handig op vakantie. Google kan me ook niet vertellen of dit mogelijk is met de classic.
Weet iemand of dit nog kan en/of je hier nog een connector ofzo voor nodig hebt?
Dan kun je er SD kaartjes mee leegtrekken naar je iPOD?!? Hmm..ik vroeg me al af waar die 'camera-connector' voor wasallesflex schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:59:
Ik heb zelf een iPod classic 80 Gb en alles werkt echt top! Naast mijn nano 2g 8Gb is dit echt een uitkomst!
ja bestaat, 30/40 euro bij de apple stores of Dixonsallesflex schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:59:
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2007 22:04 ]
Verwijderd
stijnos1991 schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:48:
[...]
Jep ik ook, ik dacht dat ik gek was maar blijkbaar is het een bekend probleem!
Film bestand toevoegen met "tag"Film-->alles werkt prima!
Diezelfde film van film naar tv-prog veranderen-->niks?
Vervelend zeg! Ik kan het ook nergens op internet vinden. Ik vind het wel vervelend want volgens mij deelt hij het in de map TV Shows in op seizoen en op serie. Dat is wel heel prettig namelijk. Ik hoop dat dat te fixen is!mbrunek schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:40:
Verwijderd
Ik heb mijn ipod classic 80GB binnen!
Meesterlijk, het is echt een beest!
Ik heb er een filmpje op gegooid wat anderhalf uur duurt, is maar 235MB en echt superkwaliteit!
De muziek is ook ERG goed! Hoewel de coverart er af en toe niet heel erg goed uitziet... =S
Magoed, nu ben ik op zoek naar een bescherm hoes/case.
In de apple store heb ik er een paar gezien, maar heeft er iemand goede of slechte ervaring met bepaalde hoezen?
(of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?)
Wat ik zelf heb gevonden, en enigzins te doen vind zijn deze 3 hoezen:
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP798&mco=E69FAF18
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP829&mco=C7DBEB5D
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP959&mco=1B9BBA34
Zo'n ipod sok lijkt me ook wel aardig, maar ik weet niet of het wel zo veilig is =S
Meesterlijk, het is echt een beest!
Ik heb er een filmpje op gegooid wat anderhalf uur duurt, is maar 235MB en echt superkwaliteit!
De muziek is ook ERG goed! Hoewel de coverart er af en toe niet heel erg goed uitziet... =S
Magoed, nu ben ik op zoek naar een bescherm hoes/case.
In de apple store heb ik er een paar gezien, maar heeft er iemand goede of slechte ervaring met bepaalde hoezen?
(of zit ik daarvoor in het verkeerde topic?)
Wat ik zelf heb gevonden, en enigzins te doen vind zijn deze 3 hoezen:
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP798&mco=E69FAF18
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP829&mco=C7DBEB5D
http://store.apple.com/Ap...s&nplm=TP959&mco=1B9BBA34
Zo'n ipod sok lijkt me ook wel aardig, maar ik weet niet of het wel zo veilig is =S
Verwijderd
ja, had inderdaad eerst film omgezet in tv-programma maar stond wel goed in itunes maar kon bestand niet afspelen op ipod terwijl het bestand wel op m'n ipod stond (alleen niet zichtbaar). heb iets gewijzigd aan het bestand in itunes het seizoennummer en afleveringnummer want die had ik niet ingevuld en toen kreeg ik hem ineens wel te zien op m'n ipodVervelend zeg! Ik kan het ook nergens op internet vinden. Ik vind het wel vervelend want volgens mij deelt hij het in de map TV Shows in op seizoen en op serie. Dat is wel heel prettig namelijk. Ik hoop dat dat te fixen is!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 02:49 ]
@xXMattXx:
Ik gebruik zelf zo'n apple sokje en wat bescherming betreft bevalt dat zeer goed. Maar toch ben ik aan het kijken naar een ander hoesje, want nu moet ik hem er steeds uithalen om te gebruiken. Deze lijkt mij wel erg mooi:
http://www.mp3shop.nl/pro...ct-case-ipod-classic.html
Maar die is nog steeds niet leverbaar (zou deze maand wel geleverd worden, is mij verteld).
Ik gebruik zelf zo'n apple sokje en wat bescherming betreft bevalt dat zeer goed. Maar toch ben ik aan het kijken naar een ander hoesje, want nu moet ik hem er steeds uithalen om te gebruiken. Deze lijkt mij wel erg mooi:
http://www.mp3shop.nl/pro...ct-case-ipod-classic.html
Maar die is nog steeds niet leverbaar (zou deze maand wel geleverd worden, is mij verteld).
Je geeft ook meteen de oplossing. Het is heel belangrijk om alle tags in te vullen bij een TV serie. Dus sowieso de naam (show), aflevering (episode) en seizoen (season). Voor meer informatie over het correct taggen van videomateriaal is dit artikel van iLounge erg informatief: http://www.ilounge.com/in...o-managing-itunes-videos/.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 02:46:
[...]
ja, had inderdaad eerst film omgezet in tv-programma maar stond wel goed in itunes maar kon bestand niet afspelen op ipod terwijl het bestand wel op m'n ipod stond (alleen niet zichtbaar). heb iets gewijzigd aan het bestand in itunes het seizoennummer en afleveringnummer want die had ik niet ingevuld en toen kreeg ik hem ineens wel te zien op m'n ipod
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik vroeg mij af hoe de ervaringen zijn met Mediamonkey?
Werkt dit al (en hoe goed?) en zijn er nog belangrijke features die daar missen welke Itunes wel biedt?
Werkt dit al (en hoe goed?) en zijn er nog belangrijke features die daar missen welke Itunes wel biedt?
Heel erg bedankt, ik had al van alles geprobeerd.
Verwijderd
Dan eindelijk ook mijn iPod 160gb binnen gekregen. Ultiem machtig apparaat
De laser inscriptie op de achterkant ziet er ook zeer mooi uit ("I am the music maker and, I am the dreamer of dreams").
Net ff 10 albums erop gezet om te testen en ziet er allemaal prachtig uit. Heb weinig last van slowdowns of andere klachten die ik overal lees maar dat kan ook eraan liggen dat ik me minder snel stoor aan dat soort dingen.
Wel viel me op dat de albumart in eerste instantie niet wou laden en hij alleen maar die standaard pictogrammen (muzieknoot) laat zien. Pas na tijdje muziek luisteren wou hij al wat sneller bepaalde album art weergeven. Al ben ik daar toch wel heel erg telleurgesteld in wat betreft de snelheid.
Nu langzaam vol gooien en alles perfectioneren
De laser inscriptie op de achterkant ziet er ook zeer mooi uit ("I am the music maker and, I am the dreamer of dreams").
Net ff 10 albums erop gezet om te testen en ziet er allemaal prachtig uit. Heb weinig last van slowdowns of andere klachten die ik overal lees maar dat kan ook eraan liggen dat ik me minder snel stoor aan dat soort dingen.
Wel viel me op dat de albumart in eerste instantie niet wou laden en hij alleen maar die standaard pictogrammen (muzieknoot) laat zien. Pas na tijdje muziek luisteren wou hij al wat sneller bepaalde album art weergeven. Al ben ik daar toch wel heel erg telleurgesteld in wat betreft de snelheid.
Nu langzaam vol gooien en alles perfectioneren
Ik wil binnenkort ook een iPod classic 160gb (laten) halen.
Een vriend van mij gaat naar amerika en tja dat is mooie gelegenheid.
Maar een paar vragen:
Ik hoorde in een apple winkel al dat ik wereldwijde garantie heb, maar is de garantie periode in amerika ook even lang als in europa? Maakt dit nog uit of?
Hoe kan hij dit het best meenemen? In een kado verpakking of gewoon opengemaakt "voor eigen gebruik"?En dan beter als handbagage of lekker in de koffer? Dit allemaal voor zo min mogelijk gezeur bij de douane.
Is de classic ook te gebruiken als "losse" portable harddisk? Dus als ik em op usb aansluit dat windows dan zegt "hopla een externe opslag medium is gevonden". En dat ik dan gewoon mp3's naar toe kan slepen?
Is er iets mogelijk met .srt toevoegingen voor serie's? Of moet dit ingebakken zijn?
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Een vriend van mij gaat naar amerika en tja dat is mooie gelegenheid.
Maar een paar vragen:
Ik hoorde in een apple winkel al dat ik wereldwijde garantie heb, maar is de garantie periode in amerika ook even lang als in europa? Maakt dit nog uit of?
Hoe kan hij dit het best meenemen? In een kado verpakking of gewoon opengemaakt "voor eigen gebruik"?En dan beter als handbagage of lekker in de koffer? Dit allemaal voor zo min mogelijk gezeur bij de douane.
Is de classic ook te gebruiken als "losse" portable harddisk? Dus als ik em op usb aansluit dat windows dan zegt "hopla een externe opslag medium is gevonden". En dat ik dan gewoon mp3's naar toe kan slepen?
Is er iets mogelijk met .srt toevoegingen voor serie's? Of moet dit ingebakken zijn?
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
hoi
Verwijderd
Dit kan in ieder geval! Erg handig ^_^Is de classic ook te gebruiken als "losse" portable harddisk? Dus als ik em op usb aansluit dat windows dan zegt "hopla een externe opslag medium is gevonden". En dat ik dan gewoon mp3's naar toe kan slepen?
Maar je kan die MP3's dan niet afspelen met je iPod zelf (als je het in Finder/Windows Verkenner doet)
[ Voor 29% gewijzigd door WinningLOSER op 26-11-2007 22:35 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:48:
Ik heb een heel vervelend probleem:
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik baal er flink van, heb het ding net aangeschaft.
Verwijderd
Hebben jullie soms ook dat er na een synchronisatie sommige 'album-art' zomaar verdwijnt? Ik heb dat al een paar keer gehad:
- de ene keer worden door Itunes toegevoegde covers helemaal zwart afgebeeld op de Ipod in de coverflow mode
- de andere keer worden door mijzelf toegevoegde covers als een soort van 'ruis' weergegeven als ik door de artiesten/albums blader
Niet dat het heeeeel erg is, maar een beetje raar...dat wel
- de ene keer worden door Itunes toegevoegde covers helemaal zwart afgebeeld op de Ipod in de coverflow mode
- de andere keer worden door mijzelf toegevoegde covers als een soort van 'ruis' weergegeven als ik door de artiesten/albums blader
Verwijderd
Ok, bedankt voor de infoHoedje schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:28:
[...]Je geeft ook meteen de oplossing. Het is heel belangrijk om alle tags in te vullen bij een TV serie. Dus sowieso de naam (show), aflevering (episode) en seizoen (season). Voor meer informatie over het correct taggen van videomateriaal is dit artikel van iLounge erg informatief: http://www.ilounge.com/in...o-managing-itunes-videos/.
Ik was gisteren bij de mediamarkt, en daar verkopen ze silicone hoesjes voor de classic, alleen viel het mij op dat die ook het clickwheel bedekte! Dit werkt toch niet goed icm. de classic? Er stond wel heel groot iPod Classic op de verpakking.
Verder nog een vraag, als je de iPod koopt bij bijvoorbeeld dixons, en niet bij de apple shop, is alles dan veel moeilijker te regelen betreft garantie?
Verder nog een vraag, als je de iPod koopt bij bijvoorbeeld dixons, en niet bij de apple shop, is alles dan veel moeilijker te regelen betreft garantie?
Het bedekken van het clickwheel maakt niet uit voor de werking ervan, zolang het maar niet te dik is. Leg maar 'ns een blaadje op je clickwheel, hij zal het dan nog steeds doen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dat coverart zwart wordt afgebeeld wordt op de ipod heb ik ook met een 5 tal albums. In itunes is dit wel ok.Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:40:
Hebben jullie soms ook dat er na een synchronisatie sommige 'album-art' zomaar verdwijnt? Ik heb dat al een paar keer gehad:
Geen idee waaraan het ligt.
Maar dacht dat het clickweel van de classic niet gevoelig genoeg was tov. van de 5.5g.Daedalus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:44:
Het bedekken van het clickwheel maakt niet uit voor de werking ervan, zolang het maar niet te dik is. Leg maar 'ns een blaadje op je clickwheel, hij zal het dan nog steeds doen.
Volgens mij is dit meer een gevoel. Ik merk dat het menu een stuk trager is dan bijvoorbeeld de 5.5g. Mijn clickwheel reageert pas als hij alle albums van een artiest heeft ingeladen. Dit duurt soms wel 3-5 seconden. Ik hoop dat de volgende firmware daar iets aan doet.gelukkie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:05:
[...]
Maar dacht dat het clickweel van de classic niet gevoelig genoeg was tov. van de 5.5g.
Ik heb overigens geen problemen met het gebruik van een hoesje.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
misschien niet met een blaadje maar ik kon mijn 5G clickwheel gebruiken terwijl hij in het bijgeleverde hoesje zat en als ik nu de classic daar in stop dan moet ik om het clickwheel te gebruiken eerst de iPod uit het hoesje halen. Is dus zeker een stuk minder gevoelig.Daedalus schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:44:
Verwijderd
Nee, Apple doet dit bewust zodat je er een gaat kopen. Er zitten ook bijna geen accesoires bij zodat Apple winst kan maken, B-merken kabels zijn niet compatible omdat er vaan een chip in zit of de polen zijn omgedraaid.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
Ik heb geen hoesje ontvangen met mijn iPod.
Hoort er standaard een hoesje bij te zitten?
Máár, dit maakt de iPods goedkoop!
Verwijderd
5G hèVerwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:52:
Ik heb geen hoesje ontvangen met mijn iPod.
Hoort er standaard een hoesje bij te zitten?
bij de Classic zit idd nog minder dan de vorige ipods
Verwijderd
Ja het werkt, iedereen die mij heeft geholpen met dit probleem -->Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:36:
[...]
De grap is: de TVseries staan wel op je Ipod. Ze staan ook onder laatst toegevoegde videobestanden (videolijsten of afspeellijsten in video's? - weet zo 1,2,3 niet hoe dat heet). De truc is alleen dat de verdere gegevens bij de TV-serie ingevoerd moeten worden. Bij "Tonen" moet een naam worden ingevuld, anders wordt de serie/aflevering niet zichtbaar in de menu's. Seizoensnummer, Episode-ID, en afleveringsnummer zijn niet nodig. Maar zorg ervoor dat bij "Tonen" iets staat!
Verder helemaal tevreden, maar de firmware is wel wat buggy.
Er is een nieuwe firmware (1.0.3)... weet alleen nog niet wat hij doet (nu aant installen)
Ik heb een Classic 80GB
Ik heb een Classic 80GB
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
Ik had het al eerder gevraagt, maar wat zijn jullie ervaringen mbt. de ipod kopen bij een andere winkel dan de apple store? Mij is verteld dat wanneer ik bij de apple store koop alles veel makkelijker gaat met garantie en problemen. Ik heb de iPod nu gezien voor 249 euro en dan met gratis 50 euro aan accesoires, mooie deal, maar dus niet bij de apple store...
Goed nieuws. Harde schijf bug hopelijk opgelostDamon schreef op woensdag 28 november 2007 @ 06:09:
Er is een nieuwe firmware (1.0.3)... weet alleen nog niet wat hij doet (nu aant installen)
Ik heb een Classic 80GB
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
HMm..ik heb hem geinstalleerd en volgens mij is Coverflow een stuk sneller met het laden van de plaatjes (maar dat kan ik ook mis hebben).
Ik zit er aan te denken om mijn iPod "weet ik 't welke generatie" (iig de eerste met een kleurenscherm) te vervangen voor een nieuwe.
Nu zat ik eerst te denken aan een Touch maar dan zou ik voor de 16 gig gaan. Die is alleen 150 euro duurder dan een Classic
Maarrr dat ding is zo mooi en touchscreen en wifi enzo
De classic heeft veeel meer opslagruimte, kleiner? en krasbestendiger, je kan hem gebruiken als externe HD en ik hoef m;n camera connector / iPod sokken / dock niet weg te gooien.
Ik moet dus kiezen, welke raaden jullie mij aan.
Nu zat ik eerst te denken aan een Touch maar dan zou ik voor de 16 gig gaan. Die is alleen 150 euro duurder dan een Classic
Maarrr dat ding is zo mooi en touchscreen en wifi enzo
De classic heeft veeel meer opslagruimte, kleiner? en krasbestendiger, je kan hem gebruiken als externe HD en ik hoef m;n camera connector / iPod sokken / dock niet weg te gooien.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
je zit in een Ipod classic topic, wat denk je?
. Als ik geld ervoor over had had ik de Touch wel gekocht denk, maar ik ga geen 400e voor een mp3speler uit geven die over 2 jaar waarschijnlijk al zoveel verouderd is dat ik een nieuwe kan kopen..
mja Apple komt elk jaar weer met een nieuwe apparaten dus die dingen verouderen sowieso.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Verwijderd
Als ik jou was zou ik voor een classic gaan.L01 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:31:
Ik zit er aan te denken om mijn iPod "weet ik 't welke generatie" (iig de eerste met een kleurenscherm) te vervangen voor een nieuwe.
Nu zat ik eerst te denken aan een Touch maar dan zou ik voor de 16 gig gaan. Die is alleen 150 euro duurder dan een Classic![]()
Maarrr dat ding is zo mooi en touchscreen en wifi enzo![]()
80/160GB is echt wel beter dan een touch screen XD
Maar je kunt ook gewoon naar de media markt gaan en met beide eventjes spelen om te kijken welke je beter lijkt!
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe firmware
Is 1.0.3 veel beter en al vastlopers gehad hiermee?
[ Voor 3% gewijzigd door mbrunek op 28-11-2007 17:59 ]
Bij BCC of ergens anders? Ik ben van mening dat garantie als 'service' zwaar overdreven wordt, ik koop mijn spullen waar ze het goedkoopst zijn en garantie heb ik eigenlijk vrijwel nooit nodig gehad, op een keer na toen mijn Nano kosteloos werd omgeruild voor een nieuwe.gelukkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:07:
Ik had het al eerder gevraagt, maar wat zijn jullie ervaringen mbt. de ipod kopen bij een andere winkel dan de apple store? Mij is verteld dat wanneer ik bij de apple store koop alles veel makkelijker gaat met garantie en problemen. Ik heb de iPod nu gezien voor 249 euro en dan met gratis 50 euro aan accesoires, mooie deal, maar dus niet bij de apple store...
Als er wat is, kan je je Ipod gewoon opsturen naar Apple.
Ik heb inmiddels de ipod gekocht bij BCC met gratis de apple remote:) Net ge-update, en al mijn muziek gesynchroniseerd (24gb). Alleen nu staat er ook zo'n 200 mb bij 'andere' maar wat houd dat in? Im heb geen bestanden bij de mass-storage ofzo geplaatst.
dat is wss 200mb aan album artgelukkie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:36:
Ik heb inmiddels de ipod gekocht bij BCC met gratis de apple remote:) Net ge-update, en al mijn muziek gesynchroniseerd (24gb). Alleen nu staat er ook zo'n 200 mb bij 'andere' maar wat houd dat in? Im heb geen bestanden bij de mass-storage ofzo geplaatst.
Dit topic is gesloten.