[iPod in Windows]Muziek naar je PC verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.924 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste: ik zag net een topic over dit onderwerp in Gadget Talk, daar stond dat het in Apple Talk hoorde. Maar nu twijfel ik, want mijn topic gaat over een iPod en Windows. Als het hier niet hoort, verplaats het maar dan, maar laat het aub wel ff aan me weten.

Je hebt het vast wel eens meegemaakt: Je draait Windows, en nadat je je ontzettend hebt geërgerd aan de hoeveelheid spyware, en je hebt gemerkt dat het allemaal nogal traag gaat, ga je Windows opnieuw installeren. Je kopieert wat belangrijke bestanden naar je iPod toe, en je formatteert alles. Als het proces klaar is, installeer je al je programma's weer. Maar je wilt je muziek ook wel graag weer op je computer hebben. En dan kom je op het volgende probleem: Hoe krijg ik de muziek van mijn iPod op mijn computer?

Stap 1:
Zorg dat je iPod in de 'Disk mode' staat. Dat kun je instellen in de Voorkeuren van iTunes. Je iPod moet hiervoor aangesloten zijn. Zorg ook dat je in Windows de optie 'Verborgen mappen en bestanden weergeven' aangevinkt is. Dat kun je aanvinken bij Mapopties.

Stap 2:
Open je iPod in Windows Verkenner. Open de map 'iPod_control'. Let op: dit is een verborgen map.
In deze map staan als het goed is vier submappen: Artwork, iTunes, Device en Music. Jij hebt de map 'Music' nodig. Dubbelklik hierop. Je kunt er niets uit wijs worden, er staat niets gesorteerd. Maar dat maakt niet uit, want dit is gewoon al je muziek.

Stap 3:
Ga weer terug, zodat je weer in de map 'iPod_control' bent. Kopieer nu de map 'Music' naar je harde schijf. Als dit gebeurt is, heb je al je muziek op je computer. Maar je snapt er nog niets van, omdat het als het ware een beetje gecodeerd is.

Stap 4
Open iTunes. Voeg de map 'Music' toe aan je bibliotheek. Als dit gebeurt is, zie je als het goed is gewoon alle namen en artiesten en genres, zoals ze ook op je iPod staan. Kies nu 'Geavanceerd', en klik vervolgens op 'Inhoud bibliotheek verzamelen'.

Stap 5
Als het goed is heeft iTunes nu al je muziek naar 1 plaats gekopieerd, en ze bovendien kloppende namen heeft gegeven. Je kunt nu de map 'Music' weggooien. Je muziek staat voortaan in de map 'iTunes music', die door iTunes is aangemaakt. Jij kunt in de Voorkeuren aangeven waar jij die map wilt hebben.

Dit topic is vooral voor de search bedoeld. Ik heb zelf deze week Windows opnieuw geinstallleerd, en ik kon op GoT in de search niet vinden hoe ik gemakkelijk mijn muziek terug kan kopieren. Hierbij dus, voor iedereen die dit probleem in de toekomst nog zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Je had het ook veeeeel makkelijker kunnen doen...

Zet de iPod op handmatig syncen, en haal alles van je iPod.
Zet de map met iTunes bestanden vanuit de verkenner naar je iPod.

Na het formateren plaats je gewoon de map weer terug, en sync je je iPod.
Nu heb je alles weer, INCLUSIEF playlists en andere data.

[ Voor 11% gewijzigd door unSOUND op 03-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ unSound: volgens mij heeft de TS het over het feit dat als je de originele muziek niet meer op je HD hebt staan en ze wel weer in iTunes wilt hebben. Jij doet precies het omgekeerde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Deze 'mini-tutorial' gaat over het verplaatsen van muziek NAAR JE PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lees dan eens goed wat unSound zegt! Wis iPod, kopieer map Muziek in disk mode naar iPod, formatteer PC, zet map Muziek terug naar PC, sync iPod met PC, voilá!
IMHO idd iets makkelijker dan bovenstaande tutorial en je behoudt de originele muziek map met playlists, album art, etc.
En wat BTW een nog makkelijker oplossing is: zorg er gewoon voor dat je verschillende partities hebt... Minimaal een systeem en een data partitie, zodat je in ieder geval niet bij een herinstall van windows ál je data kwijt bent. Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken.

Overigens blijft bovenstaande tutorial wél handig na een HDD crash van je PC, maar dat is een ander scenario dan aangegeven.

[ Voor 44% gewijzigd door tonyisgaaf op 04-11-2005 11:42 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tonyisgaaf schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:39:
Lees dan eens goed wat unSound zegt! Wis iPod, kopieer map Muziek in disk mode naar iPod, formatteer PC, zet map Muziek terug naar PC, sync iPod met PC, voilá!
IMHO idd iets makkelijker dan bovenstaande tutorial en je behoudt de originele muziek map met playlists, album art, etc.
En wat BTW een nog makkelijker oplossing is: zorg er gewoon voor dat je verschillende partities hebt... Minimaal een systeem en een data partitie, zodat je in ieder geval niet bij een herinstall van windows ál je data kwijt bent. Ik zou er in ieder geval niet aan moeten denken.

Overigens blijft bovenstaande tutorial wél handig na een HDD crash van je PC, maar dat is een ander scenario dan aangegeven.
Ja okee, maar het ging er om de situatie dat je je muziek niet gebackupt had. Tuurlijk, wat unSound zegt is nòg makkelijker ;) .
offtopic:
Over die partities: dat heeft ook zijn nadelen: ik had voor mijn crash 6 partities en dan zit je altijd met het probleem dat elke schijf een beetje ruimte heeft, in plaats van 1 schijf heel veel ruimte. Dat is nogal irritant als je niet zoveel ruimte hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
*schop :-)

Is het ergens ook in te stellen dat de bestanden vervolgens in een mapstructuur per album worden opgeslagen, in plaats van mappen per artiest? Nu gooit ie automatisch alle nummers van een artiest in de zelfde artiestmap, maar die nummers staan verspreid iver verschillende CD's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mexxus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:22:
*schop :-)

Is het ergens ook in te stellen dat de bestanden vervolgens in een mapstructuur per album worden opgeslagen, in plaats van mappen per artiest? Nu gooit ie automatisch alle nummers van een artiest in de zelfde artiestmap, maar die nummers staan verspreid iver verschillende CD's..
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauce mompelt iets over idropper. Ik ken die problemen maar al tegoed met een Ipod en switch tussen OSX en XP en nieuwe install en verschillende SP' versie etc etc. Idropper heeft voor mij altijd gewerkt. Staat standaard op me usb key wat ik altijd bij me heb zoals me ipod g5. En ik kan waar ik wil op welk pc app. dan ook me ipod beschrijven en lezen. Geen gezeik met rechten en weet ik het. Ipod en Itunes is echt top produkt en beschermt ook goed... maar soms hekelt het alleen maar.. zeker als je je eigen sample's maakt in logic op je eigen mac die je neem je via je ipod mee naar iemand anders... en dat dood leuk wijgeren... ergt gewoon iedereen denk ik :P
Aller beste aan de nieuwste versie is dat je dus een save/ghost van je hele itunes zut kan maken tot de plaatjes voor je g4/g5 kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het programma PodUtil hiervoor.

IPod aansluiten. PodUtil starten en je krijgt netjes een lijst van de muziek op je IPod gesorteerd op Artiest. Daarna kun je de muziek naar je PC kopieren en zelfs de directorystructuur en bestandsnamen die het programma moet genereren beinvloeden.

Het programma staat bij mij gewoon op de IPod zodat het op elke windows PC waar ik mijn IPod aanhang beschikbaar is.

Grom, de ontwikkelaar heeft het programma nu opeens shareware gemaakt en blokkeert de advanced mode. Niet dat je die nodig hebt maar toch :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Perfect! Gelukt met PodUtil , thanx :)

• Snorry
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02 11:36

Snorry

Incoming!

Maar sinds dat deze software shareware is geworden werkt het programma dan nog wel zonder dat je er voor hoeft te betalen?? 8)7

Want ik heb een nieuwe computer en daar staat niks op en alles staat nog op m'n ipod. dus vandaar dat ik ook opzoek ben naar zo'n oplossing!

Alvast bedankt! :)

There is always a way

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Was het nu echt nodig om voor zo'n vraag een 2 jaar oud topic uit de krochten van APL omhoog te schoppen?

Als je bijvoorbeeld zoekt in Google "ipod copy music windows" vindt je tientallen gratis programma's die de muziek van je iPod weer terug naar je computer kunnen kopiëren. Daarnaast staat er op iLounge Copying Content from your iPod to your Computer - The Definitive Guide waarin uitgebreid uitgelegd wordt hoe dit allemaal in z'n werk gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.