Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Je kunt misschien die boog die van linksboven naar rechtsonder loopt nog wat verder uitwerken ooit, dat je hdd bay enz zoals de bovenkant eruit zien. *wijs naar de cosmos van.. ferry? :$*
Get Airflow, save the world.
wat een uberlekkere case, zo strak, niet teveel tralala.
alleen vind ik die fan op de onderste fotos total overkill.
zorg voor een goede airflow en dan heb je daar geen fan nodig.
voor de rest echt petje af.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Vinnem wel stoer zo die blauw zwart+ beetje roos combo.
Je kunt misschien die boog die van linksboven naar rechtsonder loopt nog wat verder uitwerken ooit, dat je hdd bay enz zoals de bovenkant eruit zien. *wijs naar de cosmos van.. ferry? :$*
ik bedoelde hoe hij erin zit, zo schuin. of dat lijkt alleen maar zo
[ Voor 3% gewijzigd door Amplified op 06-05-2008 14:49 ]
als de fan er staat om zijn uiterlijk, dan heeft de persoon in questie hulp nodig..
ik vind de ophanging van de HD's er echt goed uitzien, die mag je niet verbergen achter die fan.
ik ben er van overtuigd dat de persoon in questie een goede oplossing vind voor de fan.
ik heb het over de case, niet de fan.. lezen !ik bedoelde hoe hij erin zit, zo schuin. of dat lijkt alleen maar zo![]()
Ik heb wat lichte koelproblemen met de nieuwe harde schijfjes aangezien ze pal onder een 8800GTX Xtreme Edition hangen.
Mijn in en outtake daar zou niets mis mee moeten zijn aangezien er volgende de meeste op Xtreme Systems geen betere LED fans te vinden zijn dan de Aeroturbine's. (Noise/CFM verhouding dan).
Als ik die koeler er niet op doe dan worden de schijven loeiheet omdat er eigenlijk gewoon te veel hete lucht in de kast is door de 8800GTX.
Ik heb de fan nu standaard continu op 80% draaien (Eigenlijk is ie nog best stil).
Maar ik loop met mijn hersens inderdaad te malen over een koeloplossing waardoor ik de 'looks' van mijn case kan behouden.
Ik zat al te denken aan een zeer compact maar effectief GPU-only vloeistofkoelsysteem maar ik vind het wel sonde om veel geld uit te geven aan een goed Full cover GPU block terwijl over een paar maanden de GT200 van nvidia te koop zal zijn.
(En als deze wat fatsoenlijke snelheid bied, ik deze als het kan meteen ga kopen).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
misschien kan je dan een 60 mm fan kopen voor onderin je systeem te hangen... en dan je pci brackets vervangen door een roostertje..
only one of the options..
misschien een stukje plexiglas tussen je graka en je HD, en hier onder een kleine flow creëren met een kleine fan.
kan best mooi zijn.
kzou eigeinlijk wel wat meer willen weten over je case.. welke case is het, een een paar fotos van je voorkant enzoverder.. kvind hem echt stoer uitzien en tenminste geen kermiskast.
[ Voor 34% gewijzigd door MikeVM op 06-05-2008 22:09 ]
De kast is een Akasa Eclipse62. Een vrij dure en unieke kast.
Hij is een stuk breder en dieper dan de meeste computer kasten.
De platen zijn van hetzelfde soort geborstelde aluminium als van een Lian Li kast, het chassis aan de binnenkant is compleet zwart gepoedercoat en de mobo backplate / pci plates zijn allemaal verchroomd.
Hier staan nog wat oude foto's op: Klik
Hij is wel mooiDJ_The_SP schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:24:
Voor de geinteresseerden
op tweakers pricewatch 129 euro
en er staat er een in vraag&aanbod voor 100 euro
allebei toch net iets te duur voor mij
want het is een mooie praktische kast
maar deze is als je met alles rekening houd iets groter..
afmetingen
p182 Akasa
H 52 H46
B 21 B24
D 51 D54
dit lijkt ongeveer evengroot, maar als je rekening houd dat de P182 in de hoogte moet afgeven mede omdat er plaats verloren word boven en onder de voeding en het roostertje dat bovenaan zit ook meegeteld wordt. dus in hoogte zullen ze qua interne plaats op het zelfde uitkomen.
breedte:
akasa is breder, en de p182 heeft dan nog eens ruimte achter het moederbord wat je verliest(cable management)
diepte: hier is het verschil ook niet zo heel groot, maar de akasa wint hier mede omdat de p182 ook nog eens het deurtje erbij hebt..
(en ik die dacht dat ik een mega kast had

ondanks de grootte is de P182 vrij krap om in te werken, maar je hebt dan wel wat functionaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeVM op 07-05-2008 10:42 ]
Verwijderd
Nu haal ik op stock snelheid 36 graden, maar volgens mij gaat mijn temp sensor niet lager, want in mijn Abit monitor tooltje geeft hij 2e verschillende cpu temps aan, een van 38 en een van 36 en warmer als dat word ie niet echt.. Ik vermoed dat de temp ergens rond de 30 graden ligt.
Reden van de nieuwe 650Watt psu was dat zodra ik boven de 3,2Ghz @ 4,2Ghz kom mijn psu heel hard gaat schommelen met de voltages = instabiliteit.. De huidige psu is een Coolermaster 380Watt. Die trekt 't gewoon niet op zo'n snelheid
Toen ik hem kocht was hij 150 euro + verz. kosten en daarna heb ik er nog eens een panel met window bij besteld van 25 + verz. kosten. De kast heeft me dus best een centje gekost maar aan de andere kant is dit al wel het tweede systeem wat in de kast hangt en alles werkt nog steeds prima.thieme1989 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:39:
[...]
Hij is wel mooi
Voor de geinteresseerden
op tweakers pricewatch 129 euro
en er staat er een in vraag&aanbod voor 100 euro
allebei toch net iets te duur voor mij
want het is een mooie praktische kast
Ik heb hem zelf dus ook wel gekocht met het oogpunt op duurzaamheid want als ik straks over ga op wederom nieuwe hardware (pas als Intel Nehalem ingeburgerd is) weet ik nu al dat ik deze kast blijf gebruiken.
Ja het gekke is dat die paar cm's het hem echt doen.MikeVM schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:40:
ik heb evenveel gegeven aan mijn P182 welke een vrij grote kast is.
maar deze is als je met alles rekening houd iets groter..
afmetingen
p182 Akasa
H 52 H46
B 21 B24
D 51 D54
Echt iedereen die de kast voor het eerst ziet heeft zoiets van...huh dat ding is de helft breder dan de mijne.

Zelfs met mijn oude cable management (en oude hardware) kon ik terwijl alles geassembleerd was mijn arm gewoon compleet door de kast heen steken. (Met de side panels eraf en dan aan een kant je arm naar binnen en bij de andere kant naar buiten).
Aan de rechterkant van de HDD's waar je normaal gesproken maar een paar cm de ruimte hebt (breedte) kun je in deze kast als het moet gewoon een kleine pomp + reservoir kwijt.
En mocht de GT200 van nvidia nog groter zijn dan de 8800gtx hoef ik me ook al niet druk te maken want zelfs al hang ik een HDD pal achter de GTX (kwa hoogte) zit er nog een dikke 5 cm tussen.
Het zijn echt maar een paar centimeters maar ze maken echt het verschil.
Tuurlijk is de kast minder hoog dan bijvoorbeeld een CM stacker ofzow maar ik heb aan de onderkant van mijn full size ATX moederbord ook nog een cm of 4 ruimte over en boven de voeding ook nog 1-2cm .
[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 07-05-2008 14:16 ]
Super kast! Akasa maakt echt dikke troep maar ook weer hele mooie producten.DJ_The_SP schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:24:
Ja ik, denk er eens rustig over na wat ik precies doe met de case net zo lang tot ik een mooie oplossing heb.
Hij is een stuk breder en dieper dan de meeste computer kasten.
De platen zijn van hetzelfde soort geborstelde aluminium als van een Lian Li kast, het chassis aan de binnenkant is compleet zwart gepoedercoat en de mobo backplate / pci plates zijn allemaal verchroomd.
Hier staan nog wat oude foto's op: Klik
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

30x30x70cm en weegt nu een kleine 40GK
En toch was hij nog niet groot genoeg (op sommig plaatsen ), op de voorkant kunnen standaard 3x12cm fan's zitten.
Alleen je komt net 1cm te kort om daar een radiator van 3x12cm te plaatsen
Dus daar moest wat metaal wijken
[ Voor 7% gewijzigd door Mr-Beamer op 13-05-2008 18:44 ]
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
Je hebt ook slot koelers miss is dat iets eventjes zoeken of ik ze nog kan vinden. o.a. azerty heeft ze gehad.
Alla zoiets
http://www.azerty.nl/8-83-9945/ttc-005.html
http://www.azerty.nl/8-83-34825/tmg-sl1.html
http://www.azerty.nl/8-83-7947/super-cyclone-blower.html
Mischien dat deze de warme lucht van je 8800GTX de kast uit kunnen zuigen of iets dergelijks
[ Voor 51% gewijzigd door dewil1990 op 13-05-2008 22:29 ]
en hij haalt de warme lucht onder je graka uit
als je geen window hebt kan ik die echt aanbevelen
verder als je een window hebt is ie best lelijk maarja dat moet je verder zelf weten
Bedankt voor het meedenken.whiplash1990 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:24:
@ DJ_The_SP
Je hebt ook slot koelers miss is dat iets eventjes zoeken of ik ze nog kan vinden. o.a. azerty heeft ze gehad.
Alla zoiets
http://www.azerty.nl/8-83-9945/ttc-005.html
http://www.azerty.nl/8-83-34825/tmg-sl1.html
http://www.azerty.nl/8-83-7947/super-cyclone-blower.html
Mischien dat deze de warme lucht van je 8800GTX de kast uit kunnen zuigen of iets dergelijks
Maar als ik zo'n koeler ga gebruiker verlies ik een deel van mijn 'looks' omdat er dan een koeler pal tussen mijn schijven en 8800gtx in komt te hangen.
Ik zit er zelf over te denken om ipv mijn Aero Turbine 3000 fans, Aero Turbine 3000 Extreme Editions te kopen. Deze verplaatsen 90 CFM ipv 35 CFM aan lucht dus dat zal behoorlijk schelen.
Het probleem is alleen dat ik in nederland geen enkele winkel kan vinden die ze verkoopt!
Als de problemen dan nog niet over zijn ga ik waarschijnlijk nog voor deze jongen (Als de reviews goed blijken):
http://www.coolitsystems....ask=view&id=93&Itemid=126

Maar dat zien we dan wel weer... eigenlijk wil ik zoveel geld helemaal niet uitgeven en verder sparen voor nieuwe DJ apparatuur en ev. de GT200 in Juli/Augustus.
ik ben bezig met het plannen van het modden van mijn nieuwe stokoude xbox.. Ik ga het geheel (moederbord, voeding, dvd drive, harddisk ect.) in een mooie houten kist van 20*20*20 plaatsen. Een Xcube zeg maar.
Misschien maak ik er nog een CiP van maar dan moet ik eerst even mijn eindexamens doen
Hieronder mijn schetsen, dit zijn echt schetsen want ik weet nog niet de exacte hoogte van alles.
Het idee is, dat er een rubberen mat op de bodem ligt. Daarom ligt het moederbord lekker zacht vastgelijmd. Boven het moederbord aan de kant waar de heatsinks niet zitten komt de voeding, met een opening tussen het moederbord en de voeding, waar aan de linkerkant gaten komen waaruit lucht aangezogen kan worden, met een stoffiltertje ervoor. Boven dit geheel zit de dvd-drive. (ik wilde eigelijk de schijven verticaal doen maar mijn xbox dvd drive kan niet verticaal) Hierboven zitten de harddisks schuin, zodat de lucht nog een beetje kan stromen.
Voor de hardware en software-geinteresseerde: mijn plan was een softmod op de xbox te plaatsen met een linuxdistro die zal dienen als web- en fileserver, een CF-module voor safegames en dashboard gebruiken (ik weet niet of dit kan) en 2 harddisks aan te sluiten via usb. Poort 1 en 2 blijven open voor controllers.
Een tweede optie zou zijn om de dvd-drive weg te laten, dan kunnen 2 harddisks gewoon IDE aangesloten worden maar dan kan er niet meer gegamed worden

Alle tips, hints en opmerkingen zijn zeer gewenst, het wordt mijn eerste CM. Mijn concept staat behoorlijk vast, maar de internals mag van mijn part helemaal anders
jup, lijkt mij ook dat dat na een tijdje niet zo lekker gaatdiedazz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:21:
een hardeschijf op 45°
Das imo vragen om moeilijkheden...
Haha, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht... misschien kan ik ze we trapsgewijs plaatsen...darkpluisje schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:26:
[...]
jup, lijkt mij ook dat dat na een tijdje niet zo lekker gaat
dat lijkt me een betere ja, schijven kan je altijd het beste horizontaal hebben, of anders verticaal, diagonaal zijn ze gewoon niet zo blij meFTMarcella schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:41:
[...]
Haha, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht... misschien kan ik ze we trapsgewijs plaatsen...
Ik wil niet gaan mierenneuken maar hier staat genoeg info op bij Tweaking Cooling & algemeen, verder is het hier de bedoeling dat je je kleine mods showt en niet uitleg vraagt.. Maarja wie ben ik..FTMarcella schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:00:
Heel erg bedankt, nog meer cruciale rookie-mistakes? is 1 120mm fan in staat dit 'circuit' door te zuigen?
Dit keer over de buitenkant van de kast, hij wordt ongeveer 24cm^3 maar dat hangt nog af van de dikte van het mdf wat ik ga gebruiken.
Dit is het design nu geworden, ik maak een custom brezel voor de dvd-drive, en misschien maak ik de knopjes ook custom, gebruik de orginele of tik ergens iets moois op de kop.
Verder hebben de bovenkant en de linkerzijkant elk 24 gaatjes van 5mm doorsnee, onder de deksel komt een 120mm fan, daarom zijn die gaatjes ook zo mooi (maar nu nog niet recht) opgestelt.
Op de achterkant komen de connectors, als ik het moederbord eens goed heb bekeken ga ik de connectors misschien verwijderen en herplaatsen.(denk aan de connectors van een iMac die zo mooi in een rijtje zijn opgestelt) Met de power en de ethernet is dat natuurlijk makkelijker te doen dan de unieke video maar dat moet ik nog even zien.

Commentaar is welkom!
En als ik een klein "bakje"onder de gaatjes zou plaatsen, waardoor in dat bakje een hoge luchtdruk ontstaat die kan ontsnappen via de gaatjes? ik vind 99% van de grills niet mooi, ik wil het geheel graag strak houden.Nicklazzz schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:10:
Ik vind het een leuk concept zoals hierboven al wordt aangehaald zou ik ook niet voor de gaatjes gaan maar voor een grill.
Zo: (onderste ding is de fan, doorzichtige laag is het "bakje" en bovenste plaat is de deksel)

[ Voor 26% gewijzigd door Milosonator op 16-05-2008 17:00 ]
een Externe Hd maken in een Wii-behuizing!.. ja je leest het goed
Heb om mijn orginele Wii een Chromen Case gedaan, en toen hield ik dus de orginele mooie witte behuizing over? Wat daar mee te doen dacht ik?...Hmmm Laat ik er een hardeschijf inbouwen!

Dit is ongeveer het idee waar ik mee begon:
Een 400gb ide samsung schijf, ide-usb ding uit oude Icey Box (dus met ledjes die op hd gebruik knipperen)
Er komt ook een 4cm led fan in en een temperatuursensor!
Hier de achterkant zoals het beetje moet worden (komt nog plexiglas achterkant)
To Do List:
-ijzeren backpanel vastschroeven aan Wii (zoektoch naar juiste schroefjes
-temperatuursensor en 4cm ledfan vastmaken
-boel ledjes verwerken in de boven- en voorkant van de Wii
-en misschien ook nog wat leuks doen met de voet van de Wii
Andere leuke tips/ideeën uiteraard ook welkom!
Voor meer info/foto's (soort worklog) zie Hier. Ook heb ik ledjes ingebouwd in m'n Wiimote/Nunchuck, zie ook de site.
[ Voor 10% gewijzigd door PieterAelse op 18-05-2008 18:35 ]
Heb ook even je site zitten kijken. PC ziet er ook wel leuk uit. Kabels zouden nog wat netter weggewerkt kunnen worden, maar verder vind ik het wel een leuk ding die niet op je bureau misstaat.
Zit zelf ook nog steeds te piekeren wat ik met mijn PC case wil gaan doen. Zit te denken aan een paintjob, plexi window en wat ledjes (uv meter als me dat lukt).
[ Voor 28% gewijzigd door VincentG op 16-05-2008 21:11 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Wow, nette dingetjes op je site hoor
[ Voor 27% gewijzigd door TheZeroorez op 16-05-2008 21:35 ]

Inmiddels nieuwe onderdelen en alles opnieuw in elkaar gezet. Zal binnenkort wel eens vernieuwen
Leds gaan namelijk uit zichzelf steeds meer verbruiken tot ze doorfikken, en dat moet je voorkomen door de stroom te beperken, meestal doe je dit met een simpele weerstand, en die kosten maar een paar cent.
Als je in het EL subforum kijkt in de FAQ zal je een zeer uitgebreide beschrijving daarover vinden om te kiezen wat voor weerstand erin moet.
Maar aangezien in deze Wiimod ook ledjes komen heb ik dan wel een vraag voor je.
Er zitten standaart bij het Ide->Usb apparaat 3ledjes die meeknipperen op de activiteit van de hd. Nu heb ik met een multimeter het even gemeten, en de aansluiting geeft 3x 4.9V af. Ik heb een hele voorraad 3V blauwe led's en daar wil ik er een aantal van op aansluiten (aantal nog onbekend). Hoe kan ik dit dan het beste doen? Zowieso dacht ik aan allemaal parrallel, want dan kun je ze makkelijk doorlussen, en anders krijgen ze ook te weinig stroom. Maar nu heb ik dus eigenlijk voor ieder ledje een weerstand nodig van ??ohm om van 4.9V naar 3V te gaat toch?....
Onzin, heb het zelf ook gedaan en het voltage dat door de soldeerpunten loopt die in de guides beschreven waren, waren goed voor blauwe leds. Voor andere kleuren moest je uiteraard wel een weerstandje gebruiken.SA007 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:00:
@Pieterke, ziet er leuk uit die leds in je wiimote, maar denk niet dat ze een lang leven beschoren zijn zoals je ze erin hebt gezet...
Leds gaan namelijk uit zichzelf steeds meer verbruiken tot ze doorfikken, en dat moet je voorkomen door de stroom te beperken, meestal doe je dit met een simpele weerstand, en die kosten maar een paar cent.
Als je in het EL subforum kijkt in de FAQ zal je een zeer uitgebreide beschrijving daarover vinden om te kiezen wat voor weerstand erin moet.
Er bestaan geen "leds voor 3 volt". Dat is alleen de spanning die ze nodig hebben, zegt nog niets over de stroom die er doorheen mag lopen.(normaal gesproken 20mA).Pieterke schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:33:
Heb de Wii (incl deze Wiimote) laatst verkocht dus bot gezegt, maar het maakt me niks uit.
Maar aangezien in deze Wiimod ook ledjes komen heb ik dan wel een vraag voor je.
Er zitten standaart bij het Ide->Usb apparaat 3ledjes die meeknipperen op de activiteit van de hd. Nu heb ik met een multimeter het even gemeten, en de aansluiting geeft 3x 4.9V af. Ik heb een hele voorraad 3V blauwe led's en daar wil ik er een aantal van op aansluiten (aantal nog onbekend). Hoe kan ik dit dan het beste doen? Zowieso dacht ik aan allemaal parrallel, want dan kun je ze makkelijk doorlussen, en anders krijgen ze ook te weinig stroom. Maar nu heb ik dus eigenlijk voor ieder ledje een weerstand nodig van ??ohm om van 4.9V naar 3V te gaat toch?....
Gebruik gewoon de led weerstand calculator:
http://faq.tweakers.net/cme/ledweerstand.html
Spreekt voor zich, en bij een spanning van 4,9volt zul je de led's IDD parallel moeten zetten.
Maargoed, mochten daar verder nog vragen over zijn, dan is dit topic daar niet geschikt voor.
[ Voor 75% gewijzigd door _ferry_ op 18-05-2008 21:25 ]
ik denk niet dat je airflow heel veel beter wordt van die ingreep. bottleneck blijft namelijk het uitstroompunt (de gaatjes). Een casefan heeft niet echt het luchtverplaatsingsvermogen om voldoende luchtdruk op te bouwen in een dergelijke constructie.FTMarcella schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:40:
En als ik een klein "bakje"onder de gaatjes zou plaatsen, waardoor in dat bakje een hoge luchtdruk ontstaat die kan ontsnappen via de gaatjes? ik vind 99% van de grills niet mooi, ik wil het geheel graag strak houden.
misschien is het mogelijk om een extra fan elders in je case te verwerken zodat ie uit t zicht is? dan kan je ervoor kiezen eventueel alsnog voor de gaatjes te gaan, maar ben je wel verzekert van voldoende airflow
Doet me denken aan de xcubeFTMarcella schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:11:
Ik ga toch maar nog een oproepje doen op jullie mening![]()
Dit keer over de buitenkant van de kast, hij wordt ongeveer 24cm^3 maar dat hangt nog af van de dikte van het mdf wat ik ga gebruiken.
Dit is het design nu geworden, ik maak een custom brezel voor de dvd-drive, en misschien maak ik de knopjes ook custom, gebruik de orginele of tik ergens iets moois op de kop.
Verder hebben de bovenkant en de linkerzijkant elk 24 gaatjes van 5mm doorsnee, onder de deksel komt een 120mm fan, daarom zijn die gaatjes ook zo mooi (maar nu nog niet recht) opgestelt.
Op de achterkant komen de connectors, als ik het moederbord eens goed heb bekeken ga ik de connectors misschien verwijderen en herplaatsen.(denk aan de connectors van een iMac die zo mooi in een rijtje zijn opgestelt) Met de power en de ethernet is dat natuurlijk makkelijker te doen dan de unieke video maar dat moet ik nog even zien.Commentaar is welkom!

Ook mdf/plexi. Veel schuren, dus dikke laag mdf. En spuitplamuur + poedercoat
[ Voor 3% gewijzigd door Giant87 op 26-05-2008 00:59 ]
In levende lijve mogen aanschouwen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Als mijne net zo mooi wordt ben ik zeer tevreden, al zal mijne niet zoveel licht gevenVincentG schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:51:
Blijft een mooi ding dat.![]()
In levende lijve mogen aanschouwen.

Maar ja, bij de bouwmarkt ben ik natuurlijk ook al gweest maar die hebben niet zo'n kleine schroefjes. En moet toch die Wii in elkaar zien je schroeven.
Heeft iemand dus misschien wat goeie sites voor me?
Gelukkig hadden ze wel nog een kleine aan/uit schakelaar zoals ik hem zocht. Heb namelijk besloten om de 4cm Led fan maar op een schakelaar te zetten aangezien het kwa hitte niet altijd nodig is, bovendien geeft hij ook nog licht. Misschien als ik wat verder ben binnenkort dat ik eens een CiP open.
[ Voor 46% gewijzigd door PieterAelse op 31-05-2008 16:35 ]
Kan je niet wat andere schroefjes kopen en daar een stukje vanaf zagen? Heb ik ook wel eens gedaan.Pieterke schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:30:
Aangezien ik nu vakantie heb kan ik mooi verder met mijn Wiimod. Maar aangezien ik nog wat weerstandjes en kleine schroefjes zocht ben ik net even bij de lokale Electrowinkel geweest. Weerstandjes (100ohm) hadden ze er niet genoeg van, en de voor kleine schroefjes van 2-2.5mm vroegen ze zich 1.30 de stuk
Maar aangezien ik niet veel ervaring/kennis op het gebied van schroeven heb kwam ik inderdaad niet ver nee, geen idee dat die dingen M2 heten dus. Bedankt!

dus gesoldeerd
[ Voor 6% gewijzigd door djneo-nl op 20-06-2008 22:22 ]
Haha dat doet me denken aan mijn usb-stick.djneo-nl schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:21:
cardreader was stuk tenminste de usb kabel
[afbeelding]
dus gesoldeerd
Ik heb deze aan mijn pennenmap hangen en op de universiteit hangen alle pc's onder het bureau. Als je dan dus je usbstick in een poort drukt, hangt de hele pennenmap eraan. Dit was op een gegeven moment toch te veel voor mijn stick.
Echter als ik de stick iets omhoog hield, werd deze gewoon weer netjes herkend door windows, opengemaakt 4 druppels tin en de stick werkt weer perfect en nog steeds gebruik em dagelijks!

ik heb voor 42 euro aan plaatstaal gekocht bij de lokale traktorfabriek en werkplaats
nu nog voor n paar euro aan hoekprofielen, en dan kunnen we gaan dremelen, boren etc..
(als het binnen 2 weken af is, kan ik mn systeem erin stoppen voor campzone
(case heeft ruimte voor een ATX (en zelfs een E-ATX) bord, en ruimte voor 2 (of 1, in geval van E-atx) 240mm radiatoren
[ Voor 18% gewijzigd door AlexanderB op 10-07-2008 15:51 ]
Ik zie vaker van dit soort tekeningen langs komen maar ik vraag me nog steeds af in welk programma dit gemaakt word. Zou jij mij dit kunnen vertellen ?
En idd, tis wel een case die Future Proof is
En @AlexanderB, zo te zien een lekker 'cleane' mod build
[ Voor 5% gewijzigd door Proto op 10-07-2008 17:59 . Reden: vaudkoreksie ]
de randen worden hoekprofielen waar de panelen binnen vallen (nog geen tijd gehad om dat in sketchup te tekenen) en ik wil de panelen een donkere kleur ofzo doen, en de randen zwart-geel gestreept (ala industrie-gevaar-lijnen)

zo iets dus (onderste)
[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderB op 10-07-2008 22:49 ]
66 van de 172 gaten* tot nu toe geboord
(* dit worden dr nog meer, 172 is alleen wat ik nodig heb om de basisvorm te maken)
[ Voor 32% gewijzigd door AlexanderB op 14-07-2008 18:19 ]

moet nog het eea aan gevijld enzo worden
bovenste foto, links onderin, ja, dat is mijn bloed

[ Voor 14% gewijzigd door AlexanderB op 16-07-2008 16:38 ]

word ergens in de aankomende weken nog n keer compleet opnieuw geverfd, want de huidige verf is van lage qualiteit en bladdert af
waarschijnlijk wel hetzelfde kleurenschema
dit doet wonderen..> http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=625
Nofi, maar zeer origineel vind ik hem ook niet. Koffer mods zijn al enorm vaak gedaan.MikeVM schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:22:
zeer origineel, alleen vind ik het zeer spijtig van de kabel warreboel.
en 99.98% van alle koffermods worden geowon in n standaard hout/aluminium gereedschapskoffertje gedaan, deze kist is dus helemaal vanaf los staal gebouwd.. dus wel "ietsje" veel meer werk dan de meeste koffer/kist mods..
hij is ruim genoeg voor de komende paar jaar, en ik ben er tevreden mee, dus mag ik em laten zien zonder dat ik te horen krijg dat ie niet origineel is?
wat ik dus niet origineel vind is n standaard (midi) tower case met n window en wat ledfans erin.. *dat* is niet origineel, n kist vanaf niets zelf bouwen is dat wel..
Sorry, maar als je hier iets laat zien, dan kun je ook opmerkingen/kritiek verwachten.AlexanderB schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:10:
euh, tis n gesleevde modulaire voeding... en hij zit normaal toch dicht, so do I care? die kabels hebben ook n bepaalde lengte nodig om van de boven naar de onderkant te komen..
en 99.98% van alle koffermods worden geowon in n standaard hout/aluminium gereedschapskoffertje gedaan, deze kist is dus helemaal vanaf los staal gebouwd.. dus wel "ietsje" veel meer werk dan de meeste koffer/kist mods..
hij is ruim genoeg voor de komende paar jaar, en ik ben er tevreden mee, dus mag ik em laten zien zonder dat ik te horen krijg dat ie niet origineel is?
wat ik dus niet origineel vind is n standaard (midi) tower case met n window en wat ledfans erin.. *dat* is niet origineel, n kist vanaf niets zelf bouwen is dat wel..
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Ziet er goed uit! Welke blokken heb je gebruikt voor die waterkoeling op de striker II formula?Mr-Beamer schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:01:
Een kast kan niet groot genoeg zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
30x30x70cm en weegt nu een kleine 40GK
En toch was hij nog niet groot genoeg (op sommig plaatsen ), op de voorkant kunnen standaard 3x12cm fan's zitten.
Alleen je komt net 1cm te kort om daar een radiator van 3x12cm te plaatsen
Dus daar moest wat metaal wijkenen dan past hij wel.
Send me your gameboys
![]() | Ik heb bij een SK enkele schakelaars besteld. Dit zijn RVS schakelaars welke tot 2A/230V kunnen schakelen, met ingebouwde LED welke met 6V gevoed moeten worden. Ik vermoed dat er dus al een weerstand ingebouwd zit, maar ik heb het risico niet genomen en het met 12V + weerstandjes van prik voorzien. |
Gelukkig had ik nog een 3.5" frontplate over van waar mn cardreader zit, want bij de eerste poging boren ging het compleet scheef. Zelfs nu zitten ze net niet helemaal perfect uitgelijnd, maar hier kan ik mee leven.
Pics
SuperstrakNeok_ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:12:
Als ik op mn bank lig om een filmpje te kijken dan schijnen de ledjes van de fan, aan/uit en HDD zo hinderlijk in mn gezicht. Daarom heb ik drie schakelaars ingebouwd in een 3.5" plate welke deze aan en uit kunnen schakelen. De schakelaar van de fan schakelt daarnaast ook de knop verlichting aan/uit.
Gelukkig had ik nog een 3.5" frontplate over van waar mn cardreader zit, want bij de eerste poging boren ging het compleet scheef. Zelfs nu zitten ze net niet helemaal perfect uitgelijnd, maar hier kan ik mee leven.
De basis wordt een mini-itx bordje, OS draaiende op een CF kaartje. Machine zal vooral opslag van netwerk afhalen en hier als webserver en webradio draaien.
Sowieso wordt ie Remote Desktop managable, eventueel (ben nog op zoek) met een touchscreentje.
Zodra dit meer dan een planning is gaat hier een CiP threadje van gemaakt worden.
Mijn planning in een Notepad-dop:
Phase 1: Gathering da stuff
Got:
- mini-itx board incl RAM & extension board (Jetway J7F2WE1G5D, 3x Gbit extension, 1Gb RAM) (from SuperPietje)
- mATX PSU (150w, unknown brand, from hoegee)
- 2x 80mm fans (Zalman PF-1, might be replaced with 120mm) (from myself)
- LCD screen 40x4 (from myself)
- Preconfigured OS install disc (from myself)
On it's way:
- CF 2 IDE converter (from DealExtreme)
- CF card (4Gb 266x Kingston, from EMPC)
- Slimline CD drive (from rsure)
- header to LPT port (from Cyr3x)
- Power switch with power LED and HDD indication LED (from Kosty)
Want:
- Touchscreen module 7-9"
- 2x 120mm fans (to replace the 80mm ones, better airflow, less noise)
Phase 2: Case construction materials
To get:
- Alu L-profile
- Alu plates
- Rubber feet
- Paint spray cans + primer
- Sanding materials
Phase 3: Measurements and construction
- Case frame (200x200x200mm for now, might get smaller)
- Motherboard support and I/O placement
- PSU support and suckhole/venting placement
- CD drive support and hole placement
- CF 2 IDE module support
- Fan placement
- Removable lid construction plan
- Power switch and LED placement
Phase 4: Finishing touches
- Color scheme and paintwork
- Corner covers
- Hinge or screw system for lid
Verwijderd
Zit al zo'n half jaar zonder zijpaneel achter deze pc en vond het nu toch eens tijd om er wat aan te doen.
Zo heb ik mijn zijpaneel gekregen:

Dus heb ik bij www.alhesco.nl een aluminium plaat besteld en op maat laten knippen.
Daarna heb ik de hoekjes even afgerond zodat het netjes in het zijpaneel zou passen.
Zie hier de plaat na het knippen en afronden van hoekjes:

Toen de bovenkant beplakt met schilders tape en even het window afgetaped:

Na het zagen van het window heb ik ook meteen maar even de gaten voor het UV Plexi afgetekend en gaten geboord. Ik heb gekozen voor aluminium boutjes M4 met een halfronde inbus kop. Vond het wel wat hebben en is ook meteen netjes afgewerkt.

Hier zitten alle gaten in de plaat, ophanging plexi en ophanging plaat. alle boutjes zitten ook vast en het UV Plexi van AC Ryan zit er in.

Hier een foto van de achterkant waar ook te zien is dat is een inham in het plexi heb gemaakt om de ophanging van de alu plaat een beetje fatsoenlijk te kunnen laten zitten.
Nu zitten alle boutjes van de ophaning netjes recht in 1 lijn.

Als laatste heb ik een bosch schuurmachientje gepakt en daar wat scotch bright op gedaan en de gehele voorkant van de aluminium plaat opgeschuurd om het er wat ruwer uit te laten zien.
ben zelf wel tevreden over dat resultaat.
Hieronder nog 3 foto's van het eindresultaat. De verlichting in de kast word volgende week nog aangepast aangezien de CCFL's ook maar voor de helft licht geven
Overzicht resultaat:

Verlichting:

Close up schuurpatroon en boutjes:

Ben nu op het moment aan het rondkijken voor een kast voor m'n broertje die volledig uit mekare zal worde gehaald. Dus in de toekomst zal er meer kome.
[ Voor 89% gewijzigd door Pathogen op 11-08-2008 10:44 . Reden: Apart topic geopend ]
Je kunt beter zelf even een topic openen. Dan zal ik je daar wel helpenThrackan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:33:
Dit is vast wel een topic om even een vraagje ivm mijn geplande casebuild te plaatsen:
Mijn case wordt 20x25x15cm (lxbxh), nu vroeg ik me af wat de minimale werkbare dikte van het plaatwerk moet zijn.
Ik zie bij de lokale bouwmarkt namelijk mooi plaatwerk van 0,5mm dik, maar dit lijkt me erg dun, aangezien er ook fans en een LCD schermpje aan datzelfde plaatwerk moeten hangen.
Iemand ervaringen en/of meningen over de dikte van het plaatwerk in je case?
dzonmbie, ziet er goed uit, lekker strak. Ik had andere kleur boutjes voor de window gedaan, bv zwart, omdat het nu wat vreemd staat in combinatie met de boutjes waarmee het alu vast zit. Maar dat is slechts mijn mening.
[ Voor 14% gewijzigd door jdm8 op 11-08-2008 10:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zie hier 4 dagen werk, 1 dag voorbereiding, anderhalf dag graveren en anderhalf dag afwerken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 14:36 ]
Lang mee bezig geweest zeker?
Respect voor dat graveerwerk!Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:32:
Nja, eigenlijk wel jammer dat ik dit heb gemaakt als verjaardagscadeau voor een vriendin van mij. Bij nader inzien had ik het mss toch liever zelf gehouden (A) Maar het was wel een leuk graveerproject ;o
Zie hier 4 dagen werk, 1 dag voorbereiding, anderhalf dag graveren en anderhalf dag afwerken.
[afbeelding]
Ik zou me in elk geval schuldig gaan voelen als ik zoiets zou maken als cadeau en het vervolgens tóch lekker zelf zou houden...
Wél errug goed gedaan overigens, je mag er trots op zijn hoor!
Verwijderd
Maar dit is wel een van mijn grootste projecten geweest ;o en ik zou eigenlijk best wel een tweede willen maken, just to keep it hehe. Maja, voortaan staan mijn signature er altijd onder ;o Dus eigenlijk stiekem nog beetje van mij
Binnenkort ga ik weer zo'n project opzetten voor een Sweet Sixteen van twee vriendinnen. Omdat het een groot feest wordt, ben ik dus ook van plan om een groots cadeau te geven....oftewel een 1x1 m of mss wel grotere plaat ;o. Het liefst UV-reactief zodat ik wat uv leds (evt uv buis) erop ga zetten, beetje solderen zodat ze batterijtjes in kunnen doen ipv een bulky voeding.
Was op zoek naar UVrood plexiglas, maar die verkopen ze blijkbaar niet meer. Casemoddingstuff.nl heeft mss nog kans maar anders zou ik het niet weten.... Misschien jullie idee? (op zich is het niet zo erg dat het maar 480x480 mm is, als ik het maar (goedkoop) kan krijgen, dan zet ik er gewoon 3 tegenaan)
Weten jullie trouwens iets over lijmen met Acrifix 192? Ik heb begrepen dat je daarmee dan zo kunt lijmen dat je de naden niet meer ziet in het plexiglas?, daar heb ik wel oor naar...
Hier overigens nog heel oude foto's van wat ik vroeger aan casemodding heb gedaan. Uitgezaagde sidepanels. Mss dat sommigen van jullie het nog herkennen
en

Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:48:
in plaats van 1 plexi glas plaat te frezen kun je ook 2 platen pakken, 1p laat net zo dik als het materiaal, waar je het logo uithaald en eenp laat die je er onder plakt.
dan plak je de 2platen op elkaar met ACRIFIX 192. Te koop bij onder andere Bouwplastics.nl. Kost rond de 10 euro per tube. Google maar even voor meer info. Deze lijm heeft de volgende voordelen:
* Speciaal voor Plexi gemaakt.
* Wordt hard door middel van licht en niet door lucht.
* Is zeer goed waterbestendig.
* Is tranparant.
* Heeft een vullend vermogen. Je werkstuk hoeft niet kaarsrecht te zijn.
* slechts 1 component lijm
* Wordt even hard als het plexi zelf en is daardoor de sterkste verbinding die je maar kan hebben.
hier heb je iig een site waar wat verschillende merken/modellen op staan voor finger print scanners
http://www.alibaba.com/showroom/Fingerprint_Scanner.html
Verwijderd
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
hier nog een foto van de oude verlichting:

Nu met nieuwe verlichting:
camera staat niet helemaal goed ingesteld dus lichtpunten zijn wat feller op de foto, in de kast zelf is een mooite bijna egale blauwe gloed te zien.
Zijkant:

Window:

met voorkant erbij:

dan heb ik onderin een ledbeam bevestigd die schuin door het gaas van de air intake schijnt, heb er ff papiertje onder gehoude als voorbeeld:

ben nu aan t kijke of ik nie iets tofs eventueel in het window kan graveren, maar moet dan eerst inspiratie hebben wat er in komt
Zou je er plaatjes van kunnen maken ipv linkjes? verder ziet het er zeker goed uitVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:50:
Heb mijn nieuwe verlichting vandaag op kunnen halen en heb het er meteen maar in gezet.
hier nog een foto van de oude verlichting:
[afbeelding]
Nu met nieuwe verlichting:
camera staat niet helemaal goed ingesteld dus lichtpunten zijn wat feller op de foto, in de kast zelf is een mooite bijna egale blauwe gloed te zien.
Zijkant:
[afbeelding]
Window:
[afbeelding]
met voorkant erbij:
[afbeelding]
dan heb ik onderin een ledbeam bevestigd die schuin door het gaas van de air intake schijnt, heb er ff papiertje onder gehoude als voorbeeld:
[afbeelding]
ben nu aan t kijke of ik nie iets tofs eventueel in het window kan graveren, maar moet dan eerst inspiratie hebben wat er in komt
camera-instellingen ofzo?
Edit:
@hieronder: ik zag de fotos ook niet..,
kzie alleen maar een wit vlak met een rood kruisje in de hoek..
[ Voor 61% gewijzigd door MikeVM op 14-08-2008 15:13 ]
Het ziet er op de foto's inderdaad overbelicht uit maar dat ligt gewoon aan het fototoestel jah.
Toch ziet het er goed uit.
Alle cases die ik tot nu toe heb gezien waren 55 of 60 cm, terwijl mijn flightcases maar 47 cm tunneldiepte bieden maximaal. (Excl. ruimte voor de kabels).
Ik heb dus een 19 inch Rackmount case 4U aangepast, en deze is nu nog maar 45 cm diep.
*Link verwijdert ivm Google

(Heb helaas geen foto's van het hele proces).
Specs zijn trouwens:
Asus P5B Deluxe, Intel Core2Duo E6600, 2GB DDR2 OCZ PC6400, XFX Geforce 8600GT.
Coolermaster Hyper TX2, OCZ Silencer voeding en 2 x WD Caviar 500GB in RAID1.
Als je goed kijkt zie je aan de zijkant dat het wat lelijk geplamuurd is met 2 componenten vuller maar aangezien de case straks in een flightcase met andere apparatuur komt zie je daar niets van.
Ik heb dus, omdat ik voor en achterzijde helemaal intact wilde houden in het midden een stuk weggehaald. (Dit vanwege alle getapte schroefgaten, klepjes etc).
In het midden is dus een stuk weggeslepen, vervolgens zijn de 2 delen weer aan elkaar gemaakt door een aluminium strip aan de binnekant die beide zijde's verbind met wat kleine boutjes en moertjes. De buitenkant is opnieuw geschuurd en geplamuurd met 2 componenten vuller en vervolgens weer zwart geverfd.
Van dichtbij verdient het geen schoonheids prijs, maar het is zeker zo stevig als het orgineel en alle functionaliteit is behouden.
[ Voor 10% gewijzigd door Da_maniaC op 08-11-2008 11:41 ]
Het versmelt niet zo goed dat je er niks meer van ziet. Als je twee platen op elkaar lijmt dan zie je nog steeds twee platen zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:51:
Nja, maar mijn vraag is dus. Als je dan met Acrifix 192 lijmt. Krijg, zie je dan die 3/5mm zijkant op je andere plaat zitten of is het dan zeg maar versmolten net als bij lassen van staal zodat je niks meer van ziet.
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
Ik heb laatst een videorecorder meets ghetto case mod gedaan; dat wil zeggen dat ik mijn kleine E-vectra servertje geplaatst heb in de casing van een oude ongebruikte videorecorder. Alles is gebeurd in één avond met spullen die ik toevallig hier had. Niet bepaald proffesioneel, zoals je kunt zien
Foto's van de binnenkant:

En een foto van de buitenkant:

Heeft iemand nog ideeën voor andere dagelijkse voorwerpen waar de computer in zou kunnen? Ik vind het wel een grappig idee namelijk. Computer in a toaster anyone?
Inderdaad, elastiek is niet zo'n slim ideeTheZeroorez schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:45:
Let maar op, die elastieken houden die harde schijf echt niet bij enige beweging, en na een jaartje zul je even op moeten letten dat 'ie niet ineens droog en gescheurd is

Verwijderd
Agreedleonpwner1 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:
[...]
Inderdaad, elastiek is niet zo'n slim ideeZeker niet in een omgeving die vaak afkoelt en opwarmt. Sterker nog, de rubberen bevestiging van mijn Arctic CPU koeler is hierdoor afgebroken, na 1 jaar tijd... En die zijn daar op gemaakt.
Hij staat de hele dag al aan trouwens, en host een openTTD en Ventrillo server.
Geluid is niks van te merken, en dat terwijl 'ie midden in de woonkamer staat.Temperatuur bleef ook erg laag, al ben ik voor mijn observatie een beetje gelimiteerd omdat E-vectra geen temperatuur sensoren heeft die ik kan aflezen met een programma (at least, so I was told).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 20:44 ]

Was eerst zo, maar dan geler:

[ Voor 13% gewijzigd door AvWijk op 20-08-2008 02:47 ]
Mooie optie zou overigens ook zijn het "geultje" waar het ledje ook in zit op te vullen met een stukje plexi. Beetje mat schuren, heb je wat diffuus blauw licht!
Retevette dikke overkill voor een dns server op een lanpartyColdDog schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:34:
zo snel even wat foto's, een casemod voor een Lanparty DNS server (of weet ik wat het moet zijn) is af. Hij mist alleen nog een pci-e videokaart, maar daar wordt aangewerkt.
Anyway, gaaf ding.
Want modders zijn sowieso mensen die bekend staan om hun logica..;)diedazz schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:53:
[...]
Retevette dikke overkill voor een dns server op een lanpartynormaal gebruiken ze daar gewoon een standaard bakje voor maar oké, ieder diertje zijn pleziertje.
Ik vind hem goed gelukt, staat er cool bij.
[ Voor 5% gewijzigd door c0ne op 20-08-2008 18:11 ]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Dit topic is gesloten.
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed