Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 174.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 16:24

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

maar je bent nu wel helemaal de blits , de led schermen zijn de introductie nog niet voorbij en jij hebt het al staan :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

het is volgens mij nog niet eens zo slecht kijken op dat scherm. knappe uitvinding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 21:47
TheMazzter schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:13:
Pas geleden een 19" tft gekregen met de boodschap: "hij doet het niet", je raad het al: de backlightinverter kapot. Modelnummers nergens te vinden, dus ook geen replacement te bestellen. Kwam ik pas deze LED-strookjes tegen. Besteld, ontvangen, tft weer eens opengemaakt, mbv soldeerbout (plastic wegsmelten werkt erg goed) en ijzerzaag wat ruimte gemaakt om de ledjes op de plaats van de ccfl's te passen, led-strookjes op maat geknipt en ingebouwd (lang leve duct-tape), aansluiten op de 12V die anders naar de inverter gaat en het boeltje weer in elkaar zetten. Voordelen: Goedkoop een tft nieuw leven inblazen (vervangende inverters zijn duur...) Nadelen: scherm wordt blauwer, heeft iets minder intensiteit, en de brightness is niet meer instelbaar.
plaatje:
[afbeelding]
goede mod ! maar een inverter is toch niet zo duur ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
goede mod ! maar een inverter is toch niet zo duur ?
Die inverter is inderdaad niet duur, maar je moet er een hebben die het juiste voltage levert, en dan vier van die dingen omdat er vier ccfl's in dat ding zaten. Daarbij kon ik niet echt informatie vinden over de specs waaraan de inverter moest voldoen en wilde ik wel eens met zo iets experimenteren. Heb wel eerst de inverter uit een 15" beeldscherm gebruikt (waar ik toch een DIY-beamer van gebouwd heb/om aan het bouwen ben) met twee aansluitingen, maar met die inverter lukte het telkens maar een paar seconden om licht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 21:47
TheMazzter schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:56:
[...]
Die inverter is inderdaad niet duur, maar je moet er een hebben die het juiste voltage levert, en dan vier van die dingen omdat er vier ccfl's in dat ding zaten. Daarbij kon ik niet echt informatie vinden over de specs waaraan de inverter moest voldoen en wilde ik wel eens met zo iets experimenteren. Heb wel eerst de inverter uit een 15" beeldscherm gebruikt (waar ik toch een DIY-beamer van gebouwd heb/om aan het bouwen ben) met twee aansluitingen, maar met die inverter lukte het telkens maar een paar seconden om licht te krijgen.
Ah goed punt, handig om te weten.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 16:24

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

en anders gewoon omdat het kan :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 10:07
Tower410 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:18:
Enige dat nu nog moet gebeuren is de controller in de kast bouwen en misschien de power- en HDD-led vervangen door witte leds.

[afbeelding]
http://img237.imageshack....bcasemodkleintekstuw6.jpg
Dat ook gedaan, nu is hij helemaal af :)

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/9573/casemodafkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2rzqtrc.jpg
Het zijn philiphs lumileds "star/0", ze staat in parallel gesoldeerd en er word nog een klein heat shink aan gemaakt(worden nogal warm) en een dan achter mijn scherm gehangen. Samen met een schakelaar, deze dingen zijn klein maar het licht dat ze geven is wow. Ik zal volgende keer een pic laten zien als ze hangen.
Werken dan op usb power(5V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed