Signature
goede mod ! maar een inverter is toch niet zo duur ?TheMazzter schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:13:
Pas geleden een 19" tft gekregen met de boodschap: "hij doet het niet", je raad het al: de backlightinverter kapot. Modelnummers nergens te vinden, dus ook geen replacement te bestellen. Kwam ik pas deze LED-strookjes tegen. Besteld, ontvangen, tft weer eens opengemaakt, mbv soldeerbout (plastic wegsmelten werkt erg goed) en ijzerzaag wat ruimte gemaakt om de ledjes op de plaats van de ccfl's te passen, led-strookjes op maat geknipt en ingebouwd (lang leve duct-tape), aansluiten op de 12V die anders naar de inverter gaat en het boeltje weer in elkaar zetten. Voordelen: Goedkoop een tft nieuw leven inblazen (vervangende inverters zijn duur...) Nadelen: scherm wordt blauwer, heeft iets minder intensiteit, en de brightness is niet meer instelbaar.
plaatje:
[afbeelding]
My favorite programming language is solder.
Die inverter is inderdaad niet duur, maar je moet er een hebben die het juiste voltage levert, en dan vier van die dingen omdat er vier ccfl's in dat ding zaten. Daarbij kon ik niet echt informatie vinden over de specs waaraan de inverter moest voldoen en wilde ik wel eens met zo iets experimenteren. Heb wel eerst de inverter uit een 15" beeldscherm gebruikt (waar ik toch een DIY-beamer van gebouwd heb/om aan het bouwen ben) met twee aansluitingen, maar met die inverter lukte het telkens maar een paar seconden om licht te krijgen.goede mod ! maar een inverter is toch niet zo duur ?
Ah goed punt, handig om te weten.TheMazzter schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:56:
[...]
Die inverter is inderdaad niet duur, maar je moet er een hebben die het juiste voltage levert, en dan vier van die dingen omdat er vier ccfl's in dat ding zaten. Daarbij kon ik niet echt informatie vinden over de specs waaraan de inverter moest voldoen en wilde ik wel eens met zo iets experimenteren. Heb wel eerst de inverter uit een 15" beeldscherm gebruikt (waar ik toch een DIY-beamer van gebouwd heb/om aan het bouwen ben) met twee aansluitingen, maar met die inverter lukte het telkens maar een paar seconden om licht te krijgen.
My favorite programming language is solder.
en anders gewoon omdat het kan
Signature
Dat ook gedaan, nu is hij helemaal afTower410 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 14:18:
Enige dat nu nog moet gebeuren is de controller in de kast bouwen en misschien de power- en HDD-led vervangen door witte leds.
[afbeelding]
http://img237.imageshack....bcasemodkleintekstuw6.jpg

Het zijn philiphs lumileds "star/0", ze staat in parallel gesoldeerd en er word nog een klein heat shink aan gemaakt(worden nogal warm) en een dan achter mijn scherm gehangen. Samen met een schakelaar, deze dingen zijn klein maar het licht dat ze geven is wow. Ik zal volgende keer een pic laten zien als ze hangen.
Werken dan op usb power(5V).
Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 16 neu topique
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed