Die fan op je Orochi kan niet eens over alle finnen blazen zo groot is dat ding
Sinds wanneer komen die Scandinaviërs ook in ATX formaat?Thrackan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:04:
keeg jij met die orochi dat schroefje van je moederbord naar de kast die bij de i/o poorten zit vast? dat is mij namelijk niet gelukt
Speedydown.nl !!!
My god, als ik sommige pics hier zie snap ik echt niet hoe men het zo goed bekabeld en weggewerkt krijgt.
Heb momenteel een CoolerMaster Ammo 533, gewoon normale size kast maar ik zie geen mogelijkheid om de kabels netjes te kunnen wegwerken. Een nieuwe kast staat op de verlanglijst, maar sinterklaas zit volgens mij een kleurtje te krijgen op de stranden van spanje!
Heb een modulaire psu, maar zelfs dan valt het tegen. heb ik 1 sata schijf, moet je een kabel waar 3/4/5 sata stekkers gebruiken. Leuk, maar moet je alsnog die andere stekkers allemaal wegwerken.
Tieraps is ook weer zonde, kan het allemaal wel aan elkaar vast maken maar als het enigsinds los moet ben je al de klos. Me Crossfire HD4850 met aftermarket coolers zijn vooral de probleemmakers, kabels van Fanmate2 , extra fans kabels en alles zit over & rond het mobo en ziet er niet uit.
Iemand mogelijk suggesties voor een prima kast met goede wegwerkmogelijkheden? zou je erg dankbaar zijn!
Heb momenteel een CoolerMaster Ammo 533, gewoon normale size kast maar ik zie geen mogelijkheid om de kabels netjes te kunnen wegwerken. Een nieuwe kast staat op de verlanglijst, maar sinterklaas zit volgens mij een kleurtje te krijgen op de stranden van spanje!
Heb een modulaire psu, maar zelfs dan valt het tegen. heb ik 1 sata schijf, moet je een kabel waar 3/4/5 sata stekkers gebruiken. Leuk, maar moet je alsnog die andere stekkers allemaal wegwerken.
Tieraps is ook weer zonde, kan het allemaal wel aan elkaar vast maken maar als het enigsinds los moet ben je al de klos. Me Crossfire HD4850 met aftermarket coolers zijn vooral de probleemmakers, kabels van Fanmate2 , extra fans kabels en alles zit over & rond het mobo en ziet er niet uit.
Iemand mogelijk suggesties voor een prima kast met goede wegwerkmogelijkheden? zou je erg dankbaar zijn!
Thrackan schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:04:
Ja, Ik heb gewoon de fan gemonteerd toen het moederbord al in de kast zat.speedydown schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:11:
keeg jij met die orochi dat schroefje van je moederbord naar de kast die bij de i/o poorten zit vast? dat is mij namelijk niet gelukt
Thja, een goede kast en veel tijd dat is wat je nodig hebt.thijszor schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:20:
My god, als ik sommige pics hier zie snap ik echt niet hoe men het zo goed bekabeld en weggewerkt krijgt.
Zit eraan te denken om er nog 2 gaten bij in te maken, zodat ik de kabels nog net iets beter weg kan werken.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
zit die fan trouwens niet veel te dicht op de graka om frisse lucht aan te kunnen zuigen , of kun je de fan niet aan de bovenkant monteren ?
Signature
warme lucht naar beneden blazen werkt meestal niet zo goed..
De onderdruk die de fan creëert zal wel voldoende groot zijn om verse lucht aan te trekken.
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
oh, zo, door het koelblok de lucht omhoog zuigen..
mwha..
ik zou n fan in de deur modden (want daar is dit koelblok dus ideaal voor), maar dat moet dan wel in 1x goed, anders ziet het dr niet uit met n window..
mwha..
ik zou n fan in de deur modden (want daar is dit koelblok dus ideaal voor), maar dat moet dan wel in 1x goed, anders ziet het dr niet uit met n window..
Anoniem: 177312
Ik zie daar een ThermalTake Armor, m-tuning, die niet stofferig is :-o
Ik heb dezelfde bak en die onderste 3 vakjes vooraan zijn om de haverklap hangen vol met / gevuld met stof waardoor ik ze moet lospeuteren, uitspoelen + drogen + terug bevestigen.. Ook die fan die erachter zit is een hel om te onderhouden
Hoe valt dat bij jou mee?
Is er nog veel plaats tussen die koeler en het venster, btw? Wordt het venster dan ook warm?
Ik heb dezelfde bak en die onderste 3 vakjes vooraan zijn om de haverklap hangen vol met / gevuld met stof waardoor ik ze moet lospeuteren, uitspoelen + drogen + terug bevestigen.. Ook die fan die erachter zit is een hel om te onderhouden
Is er nog veel plaats tussen die koeler en het venster, btw? Wordt het venster dan ook warm?
De fan kan op drie plaatsen gemonteerd worden, en aan de kant van de window wil niet want ik heb er geen gat in.BGB4rn schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:35:
zit die fan trouwens niet veel te dicht op de graka om frisse lucht aan te kunnen zuigen , of kun je de fan niet aan de bovenkant monteren ?
Dus ik heb gekeken wat beter werkte, boven op de koeler met de blaasrichting naar boven of onder de koeler met blaasrichting naar boven.
Onder de koeler was beter, was ongeveer 3 graden koeler.
Kloptmbsaerens schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:55:
De onderdruk die de fan creëert zal wel voldoende groot zijn om verse lucht aan te trekken.
Zit ik inderdaad ook nog aan te denken, want dit past perfect.AlexanderB schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:56:
oh, zo, door het koelblok de lucht omhoog zuigen..
mwha..
Ik heb deze kast al bijna 3 jaar en ik heb de "vakjes" er nog nooit uit moeten halen.Anoniem: 177312 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:01:
Ik zie daar een ThermalTake Armor, M-Tuning, die niet stofferig is :-o
Ik zet de stoefzuiger er wel om de paar maanden even voorop.
Er is nog net plaats voor de fan tussen het venster en de orochi.
Het venster word wel een beetje warm als de CPU op 100% draait met bijv. Prime95
Ik had eerder al mijn processorkoeler voorzien van witte leds, en toen realiseerde ik me dat in de VF900 die mijn grafische kaart een beetje fris houdt ook nog blauwe leds zaten
Goed, vrije tijd heb je om te besteden, en dit was het gevolg:

Overigens ging het hier wat vloeiender als bij de 7000B, maar deze ledjes zijn dus wel afhankelijk van het voltage van de fan. So be it, je ziet het toch nauwelijks in een ATX-kast
Goed, vrije tijd heb je om te besteden, en dit was het gevolg:

Overigens ging het hier wat vloeiender als bij de 7000B, maar deze ledjes zijn dus wel afhankelijk van het voltage van de fan. So be it, je ziet het toch nauwelijks in een ATX-kast
Netjes hoor!
Alleen hij lijkt minder licht te geven dan blauwe of rooie.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ik denk niet dat hij veel minder licht geeft ... professionele productfoto's zijn altijd anders als foto's die je zelf met een camera maaktDaywalk3r schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:44:
Netjes hoor!
voor de rest nice work !
[ Voor 4% gewijzigd door tomcat175 op 31-01-2009 14:01 ]
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
De ledjes itself geven inderdaad meer licht dan de blauwe, alleen blauw licht lijkt op één of andere manier meer op te vallen.
Overigens is de verlichting van de Zalman-ledfans niet heel nadrukkelijk aanwezig, meer een zachte glow dan felle verlichting, en dat is nu gelukkig nog steeds zo
Overigens is de verlichting van de Zalman-ledfans niet heel nadrukkelijk aanwezig, meer een zachte glow dan felle verlichting, en dat is nu gelukkig nog steeds zo
Die witte ledjes zijn inderdaad vaak heel fel. Heb er hier van 14000mcd liggen, verblindend..Carpento schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:52:
De ledjes itself geven inderdaad meer licht dan de blauwe, alleen blauw licht lijkt op één of andere manier meer op te vallen.
laat ik ook maar eens wat posten,
Ik heb op dit moment al 3x een 4-3 module in me stacker zitten, en wil er een 4e bij hebben,
dit houdt dus in dat het control paneel moet wijken.
Nu had ik gezien dat de meeste mensen hem dan in de bovenkant modden, in een control paneltje van een andere case serie van Coolermaster, maar bovenin is een redelijke k*t plek
.
Gezien ik de front usb ook niet gebruik, is zo'n volledig panel eigenlijk ook overbodig, ik heb eigenlijk alleen een powerbutton nodig, welke redelijk makkelijk te bedienen moet zijn (momenteel schop ik mijn case meestal aan met me voet (button zit onderin)). En na wat gestruin in me meuk bakken vond ik nog een mooie druk knop. Hoewel ik liever zo'n enorm grote rode paddestoel knop had gehad.

Hier heb ik vervolgens met wat isolatie tape en een stuk pvc een (niet mooie
) powerbutton van gemaakt.
Zie hieronder het resultaat, het wint geen schoonheids prijs, maar is functioneel, en makkelijk te bedienen
.
De knop

Het snoer

De verbinding met de pc (wordt aangesloten via een molex, zodat de case ook nog verplaatsbaar is, mits er een takelwagen wordt meegeleverd voor de dubbele voeding + hdd voorraad
)
(Het is de kabel precies tussen de dvi/vga kabels in)
Ik heb op dit moment al 3x een 4-3 module in me stacker zitten, en wil er een 4e bij hebben,
Nu had ik gezien dat de meeste mensen hem dan in de bovenkant modden, in een control paneltje van een andere case serie van Coolermaster, maar bovenin is een redelijke k*t plek
Gezien ik de front usb ook niet gebruik, is zo'n volledig panel eigenlijk ook overbodig, ik heb eigenlijk alleen een powerbutton nodig, welke redelijk makkelijk te bedienen moet zijn (momenteel schop ik mijn case meestal aan met me voet (button zit onderin)). En na wat gestruin in me meuk bakken vond ik nog een mooie druk knop. Hoewel ik liever zo'n enorm grote rode paddestoel knop had gehad.

Hier heb ik vervolgens met wat isolatie tape en een stuk pvc een (niet mooie
Zie hieronder het resultaat, het wint geen schoonheids prijs, maar is functioneel, en makkelijk te bedienen
De knop

Het snoer

De verbinding met de pc (wordt aangesloten via een molex, zodat de case ook nog verplaatsbaar is, mits er een takelwagen wordt meegeleverd voor de dubbele voeding + hdd voorraad

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-02-2009 20:48 ]
Wat is je opstelling?CrashOverDrive schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:35:
laat ik ook maar eens wat posten,
Nu had ik gezien dat de meeste mensen hem dan in de bovenkant modden, in een control paneltje van een andere case serie van Coolermaster, maar bovenin is een redelijke k*t plek.
[afbeelding]
Hier heb ik vervolgens met wat isolatie tape en een stuk pvc een (niet mooie) powerbutton van gemaakt.
Zie hieronder het resultaat, het wint geen schoonheids prijs, maar is functioneel, en makkelijk te bedienen.
De knop
[afbeelding]
Het snoer
[afbeelding]
De verbinding met de pc (wordt aangesloten via een molex, zodat de case ook nog verplaatsbaar is, mits er een takelwagen wordt meegeleverd voor de dubbele voeding + hdd voorraad)
[afbeelding]
Gigabyte X38-DQ6 met een Intel Q9550 @ 3.4Ghz, gekoeld door een Artic Freezer.
4x 1GB DDR 2 667 van G.E.I.L.
6 x Spinpoint F1 750GB [Storage]
2x Seagate ES 250GB [Backup]
1x WD Verlociraptor 150GB [Systeem]
1x Seagate Barracuda .10 320GB [Meuk]
7600GT + 7300GS, met daar aan een 24", 22", 19" in tripplescreen opstelling + me lcd tv
Be-Quiet 600W voor het systeem + de raptor & seagates
Coolermaster 650W voor de overige hdd's.
Ik had tot vorige week alles op de be-quiet hangen, maar wil de komende tijd flink gaan uitbreiden met hdd's, en ik had het gevoel dat de spin-up teveel werdt voor de be-quiet
ik wacht momenteel nog even tot die nieuwe 2TB western digital's nog zo'n 50 euro in prijs dalen
[ Voor 8% gewijzigd door CrashOverDrive op 02-02-2009 22:57 ]
Maybe een oud handvat van een fietske gebruiken? Ziet er wat stoerder uit dan plakband.
Nonetheless: Plakband ftw!
:D
no no no Ducttape ftw !!!! (Ducktape)KoffieNT schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:46:
[...]
Maybe een oud handvat van een fietske gebruiken? Ziet er wat stoerder uit dan plakband.
Nonetheless: Plakband ftw!
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Het afgelopen weekend is er niet stil gezeten:
Wellicht niet heel erg nuttig, maar wel leuk tijdsverdrijf
De oude versie:

De versie na het weekend:

Tevens heb ik een Asus P5K Pro die nogal warm wordt (maar daar zijn er meer van
)
Ben bezig met een oplossing hiervoor, zodra die af is volgt er natuurlijk een foto van.
Wellicht niet heel erg nuttig, maar wel leuk tijdsverdrijf
De oude versie:

De versie na het weekend:

Tevens heb ik een Asus P5K Pro die nogal warm wordt (maar daar zijn er meer van
Ben bezig met een oplossing hiervoor, zodra die af is volgt er natuurlijk een foto van.
Heb je zelf van dat gaas allemaal op maat gemaak?
Of zijn het een soort standaard dingen.
Hoe heb je dat trouwens met je videokaart gedaan, want dat is volgens mij een dual slot kaart.
Of zijn het een soort standaard dingen.
Hoe heb je dat trouwens met je videokaart gedaan, want dat is volgens mij een dual slot kaart.
Z-machine OriginID: JaccoW
Als je goed kijkt kun je volgens mij de 'backplate' van de videokaart zien doorlopen over twee slots
Ziet er leuk uit, klein maar fijn DieNielzie!
Je hebt dat biertje wel verdacht verdenkt opgesteld
even een kleine kick voor dit topic ;
een gat gemaakt voor de p4 kabel
ook heb ik m`n hdd bay weggeboort en omgeruild voor een 120mm fan met dit resultaat :

als t plaatje niet zo werkt ook nog even een linkje :
http://img22.imageshack.us/my.php?image=m5110672pv8.jpg
een gat gemaakt voor de p4 kabel
ook heb ik m`n hdd bay weggeboort en omgeruild voor een 120mm fan met dit resultaat :

als t plaatje niet zo werkt ook nog even een linkje :
http://img22.imageshack.us/my.php?image=m5110672pv8.jpg
[ Voor 22% gewijzigd door BGB4rn op 14-02-2009 16:07 ]
Signature
Zou je niet nog een 120mm fan van achter zetten? Voor een nog betere air flow.
ja maar die had ik niet zo liggen
en er komt toch wel aardig wat lucht doorheen zo en ook redelijke temps (q9450 stock cooler ) 32 idle
en stressed zo rond de 50
EDIT : wat het plaatje en mijn eerdere post niet vermeld is dat er in de odd bay nog een 120mm fan zit dus totaal 2 aan de vookant en als de kast dicht is ook nog een 80mm fan die ook naar binnen blaast , rechtstreeks op de procc.
EDIT 2 : nog even wat extra plaatjes geschoten :
http://img255.imageshack.us/my.php?image=editc5pl6.jpg
http://img13.imageshack.us/my.php?image=m5110673ra7.jpg
EDIT : wat het plaatje en mijn eerdere post niet vermeld is dat er in de odd bay nog een 120mm fan zit dus totaal 2 aan de vookant en als de kast dicht is ook nog een 80mm fan die ook naar binnen blaast , rechtstreeks op de procc.
EDIT 2 : nog even wat extra plaatjes geschoten :
http://img255.imageshack.us/my.php?image=editc5pl6.jpg
http://img13.imageshack.us/my.php?image=m5110673ra7.jpg
[ Voor 60% gewijzigd door BGB4rn op 14-02-2009 16:58 ]
Signature
op die 80mmfan aan de zijkant zou ik die standaard koker opzetten, dan heeft die een stuk meer effect, had eerst ook een 80mmfan daar zitten ( had alleen niet veel effect ) maar gaat niet meer passen denk ik door me hyper TX2 die morgen binnenkomt, en ja zou als ik jou was achteraan nog een fan plaatsen 
Zo te zien heb je ook die stoflapjes weggehaald aan de voorkant ofniet? wil dat zelf ook wss doen aangezien het de airflow bevordert, maar heb een erg stoffige kamer:P
Zo te zien heb je ook die stoflapjes weggehaald aan de voorkant ofniet? wil dat zelf ook wss doen aangezien het de airflow bevordert, maar heb een erg stoffige kamer:P
[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 16-02-2009 14:41 ]
ja ik ben er achtergekomen dat er alsnog stof in m`n kast kwam dus ja , als ik t toch schoon moet makenScrtz schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:38:
op die 80mmfan aan de zijkant zou ik die standaard koker opzetten, dan heeft die een stuk meer effect, had eerst ook een 80mmfan daar zitten ( had alleen niet veel effect ) maar gaat niet meer passen denk ik door me hyper TX2 die morgen binnenkomt, en ja zou als ik jou was achteraan nog een fan plaatsen
en ik heb die koker er afgehaald omdat het mijn koelprestaties niet echt bevorderde ..
Signature
ja die koker is ook waardeloos, maar zou m gewoon klein draaien en dan over je 80mmfan aan de zijkant draaien, anders heeft die weinig nut. ga zometeen ook maareens die lapjes eruit halen om te zien hoe het eruit ziet, morgen ga ik ook me 80mm fan onderin vooraan omwisselen met een coolermaster 80mm blauwe LED fan, en me hyper tx2 erin zetten, miss dat ik nog een extra fan koop om op me grafische kaart te richten alhoewel die al goede koeling heeft en amper boven de 50 graden komt in full loadBGB4rn schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:08:
[...]
ja ik ben er achtergekomen dat er alsnog stof in m`n kast kwam dus ja , als ik t toch schoon moet maken
en ik heb die koker er afgehaald omdat het mijn koelprestaties niet echt bevorderde ..
heb je verder trouwens nog gesleuteld aan de c5 ? (puur interesse
)
maar ik heb in m`n kast een aardige overdruk zodat de lucht door dat ene gat in het sidepanel wordt geblazen
en over de temps van mijn processor heb ik niet zo veel te klagen , heb het wel allemaal geprobeerd enzo met die koker maar de koele lucht van de 120mm fan aan de voorkant houdt m koel genoeg imo ,
Wat ik nog wil doen aan mijn case is (stiekem ) zo`n standaard window ding bestellen , frame zwart spuiten de randjes die aan de zijkant dan het frontpanel zitten nog wat mooier maken door een andere kleur in het richeltje te spuiten voor wat meer accent aan de case , hij is anders helemaal zwart
En ook nog wat led fannetjes en een betere koeler (mugen2) monteren en ook wat ccfl's
en ook de stealth mod van mijn dvd-speler wat netter maken door middel van een nieuw frontje (zo te bestellen bij CM
(iemand nog suggesties ?)
maar ik heb in m`n kast een aardige overdruk zodat de lucht door dat ene gat in het sidepanel wordt geblazen
en over de temps van mijn processor heb ik niet zo veel te klagen , heb het wel allemaal geprobeerd enzo met die koker maar de koele lucht van de 120mm fan aan de voorkant houdt m koel genoeg imo ,
Wat ik nog wil doen aan mijn case is (stiekem ) zo`n standaard window ding bestellen , frame zwart spuiten de randjes die aan de zijkant dan het frontpanel zitten nog wat mooier maken door een andere kleur in het richeltje te spuiten voor wat meer accent aan de case , hij is anders helemaal zwart
En ook nog wat led fannetjes en een betere koeler (mugen2) monteren en ook wat ccfl's
en ook de stealth mod van mijn dvd-speler wat netter maken door middel van een nieuw frontje (zo te bestellen bij CM
Signature
http://www.coolermaster.nl/shop/ is mijn suggestie, maar die ken je waarschijnlijk welBGB4rn schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:42:
heb je verder trouwens nog gesleuteld aan de c5 ? (puur interesse)
Wat ik nog wil doen aan mijn case is (stiekem ) zo`n standaard window ding bestellen , frame zwart spuiten de randjes die aan de zijkant dan het frontpanel zitten nog wat mooier maken door een andere kleur in het richeltje te spuiten voor wat meer accent aan de case , hij is anders helemaal zwart![]()
Het is jammer dat lian-li niet zo'n winkel heeft, dat zou pas tof zijn. Als je een window in je case hebt en je kan de (lelijke) drivebays zien kan je die bijvoorbeeld verbergen met isolatie materiaal of wat ander zwart spul. Je kast spuiten is natuurlijk ook een optie
erutangis
oh das fijn om te weten dat ik daar gewoon wat kan bestellen zonder me zorgen te makenFraggedMe schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:37:
[...]
[url]Ik heb in het verleden wel eens wat gekocht bij de coolermastershop, na 3 dagen netjes verpakt in huis dus dat is wel een aanrader.
Signature
Geen extreme dingen, maar heb me rearfan vervangen voor een stillere zalman 120 quiet fan, extra voor een niet LED versie gegaan omdat die iig wat meer blazen. in de 5.25" drivebay heb ik een 120mm blue led fan vastgezet, zo veel mogelijk kabels verborgen achter me drivebays ( in hoeverre het mogelijk was zonder gaten of moederbord eruit te halen ^^ ) 2x blauwe CCFL's erin gezet, eentje boven en eentje onder. En verder morgen me CM hyper tx2 erin zetten aangezien die vandaag niet is aangekomen. Wss dat ik die standaard 80mm fan voorin ook nog vervang maar schijnt niet zo mooi uit te zien.BGB4rn schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:42:
heb je verder trouwens nog gesleuteld aan de c5 ? (puur interesse)
Wat ik nog wil doen aan mijn case is (stiekem ) zo`n standaard window ding bestellen , frame zwart spuiten de randjes die aan de zijkant dan het frontpanel zitten nog wat mooier maken door een andere kleur in het richeltje te spuiten voor wat meer accent aan de case , hij is anders helemaal zwart![]()
Ben zelf ook nog van plan die standaard windowed panel te halen aangezien de NL coolermaster vestiging hier een half uurtje rijden vanaf is, maar daar ben ik nog niet zeker over
ben er vandaag trouwens achter gekomen dat m`n procc toch een stuk koeler is met die koker
ik dacht laat ik mijn xp machientje (dualboot xp/vista) en eerst was het altijd 32 graden idle en in vista nog steeds
bleek de xp toch een stuk koeler te zijn , gebruikt vista blijkbaar idle toch nog aardig wat ookal was het maar 3% in taskmanager , en jawel nu ga ik het zeggen ook
xD in xp was het toch maar mooi 25
Signature
weetje al of je die windowed panel gaat halen? ben er zelf niet echt zeker over, zo standaard maar ben ook weer te lui om zelf te gaan klooien met me panel ^^
lol ik ook al , weet alleen nog niet wanneer ik t ga bestellen , ws als ik geld over heb ofzo (kan nog wel effe duren xD)Scrtz schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:02:
weetje al of je die windowed panel gaat halen? ben er zelf niet echt zeker over, zo standaard maar ben ook weer te lui om zelf te gaan klooien met me panel ^^
Signature
Ik ben vandaag naar coolermaster toe gereden, en dat windowed panel opgehaald, ook meteen die hyper tx2 meegenomen aangezien die daar maar 12 euro kost ^^
Zit er net in na wat gekloot met die rot clickpinsysteem van intel, heb ook die standaard 80mm fan vervangen voor een blauwe LED van recom.
met me hyperTX2 heb ik me E8400 @ 3.6ghz idle 30 graden, en loaded 45 graden, was met me stock boxed ~40 en 62 ^^
foto's ( sorry voor kwaliteit, gemaakt met samsung E900 )
[img=http://img503.imageshack.us/img503/4435/spa0021sz0.th.jpg]
[img=http://img205.imageshack.us/img205/3792/spa0022ar6.th.jpg]
[img=http://img6.imageshack.us/img6/2738/spa0023st6.th.jpg]

zo zag me "cable management" er dus voorheen uit:
http://img152.imageshack.us/img152/6886/spa0017yv6.jpg
Zit er net in na wat gekloot met die rot clickpinsysteem van intel, heb ook die standaard 80mm fan vervangen voor een blauwe LED van recom.
met me hyperTX2 heb ik me E8400 @ 3.6ghz idle 30 graden, en loaded 45 graden, was met me stock boxed ~40 en 62 ^^
foto's ( sorry voor kwaliteit, gemaakt met samsung E900 )
[img=http://img503.imageshack.us/img503/4435/spa0021sz0.th.jpg]
[img=http://img205.imageshack.us/img205/3792/spa0022ar6.th.jpg]
[img=http://img6.imageshack.us/img6/2738/spa0023st6.th.jpg]

zo zag me "cable management" er dus voorheen uit:
http://img152.imageshack.us/img152/6886/spa0017yv6.jpg
[ Voor 64% gewijzigd door Scrtz op 18-02-2009 19:02 ]
Hoe heb je die fan voorin gekregen?
Had ooit een scythe kamabay maar dan moesten al die kliksysteempjes enzo eruit.
Mischien heb jij een makkelijkere oplossing?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
welke bedoel je, die onderste of die bovenste?Daywalk3r schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:20:
Hoe heb je die fan voorin gekregen?
die onderste door de hdd helemaal onderin te zetten, en dat plaatje waar diskettespeler inkan weg te halen zodat me hand erdoorheen paste en die fan ook, zo heb ik die dus vervangen.
Bovenste door 2 van die drivebay plaatjes weg te halen ( de 2 middelste ) en die 120mm fan heb ik vastgezet via de gaten in de andere drivebay plaatjes, de een na bovenste ( in bovenste zit me dvd speler ) en de onderste, zitten als het goed is precies gaten in zodat je 120mm fan past.
Die heb ik sinds kort ook. Echt een mooi ding en een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Nu moet ik hem alleen nog modden.PRaGA88 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:10:
mooi gedaan een nog simpelere oplossing was gwn een antec 300case the kopen XD (hou dat maar in uw achterhoofd bij uw volgende pc)
doe ik ook
mja die heeft half nederland al die antec 300/900PRaGA88 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:10:
mooi gedaan een nog simpelere oplossing was gwn een antec 300case the kopen XD (hou dat maar in uw achterhoofd bij uw volgende pc)
doe ik ook
Ff een update voor mn projectje:
Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om een touchscreen in mn cube to bouwen, maar is bijna onmogelijk.. Het plexiglas dat om de cube heen zin is een halve centimeter dik.. Daarbij zou ik nog de stalen behuizing half moeten slopen, maar dan zou het ophangmechanisme niet meer werken.. Ik kijk dan ook op dit moment naar een alternatief.. Ik heb bijvoorbeeld het volgende op het oog:

Dit is de Samsung U70 USBlink 7" scherm.. Hierover een 7" touchscreen overlay!
Dit hoop ik dan ergens in te kunnen bouwen.. Moet alleen ff kijken hoe en wat..
Update over de hardware:
Ik heb besloten om geen apple componenten te gebruiken, aangezien dit tot redelijk wat problemen zorgt.. en vrij prijzig.. Daarom wacht ik tot Nvidia's Ion platform gelanceerd word.. Lekker klein.. Dan in combinatie met Boxee word dat een goede optie!
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om een touchscreen in mn cube to bouwen, maar is bijna onmogelijk.. Het plexiglas dat om de cube heen zin is een halve centimeter dik.. Daarbij zou ik nog de stalen behuizing half moeten slopen, maar dan zou het ophangmechanisme niet meer werken.. Ik kijk dan ook op dit moment naar een alternatief.. Ik heb bijvoorbeeld het volgende op het oog:
Dit is de Samsung U70 USBlink 7" scherm.. Hierover een 7" touchscreen overlay!
Dit hoop ik dan ergens in te kunnen bouwen.. Moet alleen ff kijken hoe en wat..
Update over de hardware:
Ik heb besloten om geen apple componenten te gebruiken, aangezien dit tot redelijk wat problemen zorgt.. en vrij prijzig.. Daarom wacht ik tot Nvidia's Ion platform gelanceerd word.. Lekker klein.. Dan in combinatie met Boxee word dat een goede optie!
Ik hou jullie op de hoogte!
de antec 300 ziet ge midder vaak maar de 900 (duur en jah iedereen heeft hem bijna)
Ik heb ook de centurion 5 met dezelfde side panelScrtz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:32:
[...]
mja die heeft half nederland al die antec 300/900niet dat die lelijk is ofzo, maar sowieso vond ik het gewoon erg leuk om aan te kloten met me kast ( eerste echte pc van mezelf ) dusja
Mijn kleine mod, waterkoeling in een centurion 5;
Overview:
grill + 2 fillports (had 2 loops 1 pomp is stuk gegaan, water stond te koken in de slangen

Binnenkant, ik wilde geen 80mm fan in de kast dus heb ik een 120mm voor de hd bays gezet. Fan guard van de achterste 120mm fan is uitgezaagd en afgewerkt met een raamrubbertje.
Heel erg krap hier
Ruimte tussen voeding <-> radiator is ongeveer 1 cm
Dude, dat is echt heel netjes
. Wat er toch stiekem allemaal in die kast past
.
mooi gedaan idd, als je beetje creatief bent krijg je best veel in een centurion gepropt
zeker ook een mooie centurion ja
Signature
In een Centurion past nog veel meer. Zolang je ook maar netjes kabels opruimt en er een beetje tijd in steekt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik worstel er altijd meeAnoniem: 278699 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:52:
TheGodsha, je thumbnail is niet klikbaar
[ Voor 46% gewijzigd door The Godsha op 19-02-2009 22:53 ]
Ik had twee loops, voor volledige mobo koeling. Toen zat heel het gedeelte voor de mobotray vol met slangen
. Daar was ook echt niet meer mee te werken eigenlijk.
Anoniem: 278699
Mooie kast hoor thegodsha:) ben alleen benieuwd naar de temps van je cpu en gpu. Aangezien je maar 1 120 rad hebt. Kun je ze misschien even posten?
Je ziet nu maar 1x120mm RAD maar ik heb er ook nog een 240mm RAD bij in zitten. Ik zal van het weekend even betere foto's maken.Anoniem: 278699 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:57:
Mooie kast hoor thegodsha:) ben alleen benieuwd naar de temps van je cpu en gpu. Aangezien je maar 1 120 rad hebt. Kun je ze misschien even posten?
als ik jou was thegodsha zou ik ook maar een gat erin boren zodat je je kabels kan verstoppen achter de drivebays etc, is mij zelf al redelijk gelukt zonder gaten te maken
Netjes hoor Flythe, ziet er goed uit.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Hoi, ik ben van plan aanstaande week de huis tuin en keuken computer eens iets up te graden, en wat te casemodden, dat systeem heeft 512 mb werkgeheugen, nu heb ik een aantal werkgeheugens liggen, onder andere 128 en 265 mb, kan ik die er gewoon bij prikken, of kun je alleen dezelfde grootte ram-reepjes erin zetten?
(ik koop uiteraard binnenkort eens wat meer (2x1gb) , maar als deze computer 777 mb werkgeheugen heeft is het eigenlijk genoeg.
(ik koop uiteraard binnenkort eens wat meer (2x1gb) , maar als deze computer 777 mb werkgeheugen heeft is het eigenlijk genoeg.
Anoniem: 259224
@natasdiamon.
First of all: Je bent in de verkeerde topic voor deze vraag
Second: Zoek zelf eens. Wij weten niet welk geheugen op je moederplank, welke rammetjes jij heb liggen die je erin wil prikken, misschien is het wel EDO?
<lol>Als laatste verbiedt ik natuurlijk niemand om 777 mb ram werkgeheugen te nemen, als iedereen dat zou hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien</lol> Ik zou persoonlijk voor de 768 mb gaan
First of all: Je bent in de verkeerde topic voor deze vraag
Second: Zoek zelf eens. Wij weten niet welk geheugen op je moederplank, welke rammetjes jij heb liggen die je erin wil prikken, misschien is het wel EDO?
<lol>Als laatste verbiedt ik natuurlijk niemand om 777 mb ram werkgeheugen te nemen, als iedereen dat zou hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien</lol> Ik zou persoonlijk voor de 768 mb gaan
Reken en typfoutje
Maar ik kan granol behang overnemen, en ik heb al een mooi ideetje met de startknop, dus ik weet wel wat te doen in de vakantie.
Maar ik kan granol behang overnemen, en ik heb al een mooi ideetje met de startknop, dus ik weet wel wat te doen in de vakantie.

+

=

Voor doorgewinterde soldeerkunstenaars stelt het niks voor, maar ik vond het wel een leuke uitdaging om te doen
Het hoe en wat van de LIS zelf komt later (ooit
imo leuk wel zo´n schermpje
maar is het grootste gedeelte niet gewoon pre/fab kortom wat heb je er aan gemod zegmaar 
EDIT
begin m door te krijgen geloof ik , die kabel is niet fabrieks af aan dat ding xD
EDIT
begin m door te krijgen geloof ik , die kabel is niet fabrieks af aan dat ding xD
[ Voor 26% gewijzigd door BGB4rn op 21-02-2009 16:43 ]
Signature
Psies 
Nou kun je die zwarte stekkerblokjes voor op een flatcable zo kopen, dus ook dat is prefab. De andere kant heb ik wel wat geklust door een pinheader op een klein stukje gaatjesprint te solderen, en daar dan weer de flatcable aan.
Niet zo gek veel bijzonders dus, maar ach, kleine modjes zijn ook modjes
Nou kun je die zwarte stekkerblokjes voor op een flatcable zo kopen, dus ook dat is prefab. De andere kant heb ik wel wat geklust door een pinheader op een klein stukje gaatjesprint te solderen, en daar dan weer de flatcable aan.
Ik heb een heeele tijd terug mijn Xbox(1) ook eens gemod.
Wat heb ik gedaan:
De 6cm redelijk luidruchtige ventilator vervangen door een stillere 8cm ventilator (met groene leds). Om hem te laten passen heb ik 2 van de 4 hoekjes af moeten knippen en de zilveren casing die in de xbox om alle onderdelen zit eruit moeten halen.
De ventilator wordt van stroom voorzien d.m.v. een 4>4&3pin connectortje die weer op de harde schijf zit. (door de ventilator rechtstreeks op het moederbord te steken draaid hij net wat te langzaam.)
Deze toturial heb ik daarvoor gebruikt.
Ook heb ik het groene bovenplaatje van de xbox af gehaald, een rond gat in de xboxcase gezaagd/gesneden, en de verf van het groene plaatje verwijderd, nu is het een doorzichtig plaatje.
Daarna heb ik een groen neonbuisje uit elkaar gehaald, en het kleinere buisje onder het doorzichtige plaatje geplakt. Ik heb het neon buisje van stroom voorzien d.m.v. een 4>4 pin connectortje met daartussen 2 draden die naar het convertertje gaan, daarop zit weer een aan/uit knopje. Nu heb ik dus alsnog een groen xboxplaatje, maar nu lichtgevend.
Fotos:
Uit
Achterkant
Switch voor neon
Aan
Aan 2
Wat heb ik gedaan:
De 6cm redelijk luidruchtige ventilator vervangen door een stillere 8cm ventilator (met groene leds). Om hem te laten passen heb ik 2 van de 4 hoekjes af moeten knippen en de zilveren casing die in de xbox om alle onderdelen zit eruit moeten halen.
De ventilator wordt van stroom voorzien d.m.v. een 4>4&3pin connectortje die weer op de harde schijf zit. (door de ventilator rechtstreeks op het moederbord te steken draaid hij net wat te langzaam.)
Ook heb ik het groene bovenplaatje van de xbox af gehaald, een rond gat in de xboxcase gezaagd/gesneden, en de verf van het groene plaatje verwijderd, nu is het een doorzichtig plaatje.
Daarna heb ik een groen neonbuisje uit elkaar gehaald, en het kleinere buisje onder het doorzichtige plaatje geplakt. Ik heb het neon buisje van stroom voorzien d.m.v. een 4>4 pin connectortje met daartussen 2 draden die naar het convertertje gaan, daarop zit weer een aan/uit knopje. Nu heb ik dus alsnog een groen xboxplaatje, maar nu lichtgevend.
Fotos:
Uit
Achterkant
Switch voor neon
Aan
Aan 2
past wel een soort van in dit topic danCarpento schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:57:
Psies
Signature
Anoniem: 292824
heey,
ik post even mijn aller eerste casemod (A) vind m best wel mooi geworden
Nou begon dus met mijn oude pc (A)

voorkant is al gespoten maarja..

zijkant gespoten + window er in gemaakt.

blow hole in de voorkant (is nu heel erg veranderd want vond hem lelijk)

Oude voorkant (heb m veranderd zoals je op plaatje hierboven ziet)

Zijkant met window

eind resultaat mag er wezen vind ik (A)
nou dat was mijn eerste mod ben nu rijk aan ideen maar heb geen tijd en geld om het uit te voeren (A)
ik post even mijn aller eerste casemod (A) vind m best wel mooi geworden
Nou begon dus met mijn oude pc (A)

voorkant is al gespoten maarja..

zijkant gespoten + window er in gemaakt.

Oude voorkant (heb m veranderd zoals je op plaatje hierboven ziet)

Zijkant met window

eind resultaat mag er wezen vind ik (A)
nou dat was mijn eerste mod ben nu rijk aan ideen maar heb geen tijd en geld om het uit te voeren (A)
Das een sterk staaltje zelfkritiek, waar ik helemaal mee instem, het is veel beter gewordenAnoniem: 292824 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:50:
[afbeelding]
Verder zie ik nog wel wat dingen die iets strakker kunnen (met name bij de rondingen van het window) en een irritant zijpaneel om te modden, omdat er al een soort patroontje inzit.
Het geslaagdste deel is wat mij betreft het front geworden
Ik had de Scythe OROCHI aangeschaft maar ik vertrouwde het gewicht van bijna 1300 gram niet. Als je computer stilstaat zal het wel goedgaan, maar als je hem oppakt en ergens neerzet komt er dusdanig veel mechanische stress op je socket (ondanks de backplate), dan leek me niet gezond. Dus ik heb even een ondersteuningsbalk erin gezet.
De meegeleverde 140 mm fan was nodig, aangezien ik verder bijna geen flow in de kast had. Echter zat het chipset koelblok in de weg, dus moest de fan een stukje lager gemonteerd worden: cool, weer wat extra hak- en zaagwerk
Ik moet het nog een keer netjes afwerken maar daar had ik nu ff geen zin in...
Ondersteuning + kabelbende:

Chipset koelblok wat in de weg zat:
De meegeleverde 140 mm fan was nodig, aangezien ik verder bijna geen flow in de kast had. Echter zat het chipset koelblok in de weg, dus moest de fan een stukje lager gemonteerd worden: cool, weer wat extra hak- en zaagwerk
Ondersteuning + kabelbende:

Chipset koelblok wat in de weg zat:

ziet er goed uit , wat voor een proccessor heeft de orochi eigelijk te koelen ?
Signature
Een P4 3Ghz, een echte heethoofd. Op idle zit hij op 55 graden, onder stress ongeveer 65. Dit zijn vrij hoge waarden, maar de zalman koeler die ik hiervoor erin had deed het niet veel beter... De fan zorgt voor zo'n 5 graden minder, dus ik zou hem passief kunnen laten koelen als ik mijn kast open laat staan.BGB4rn schreef op zondag 01 maart 2009 @ 23:56:
ziet er goed uit , wat voor een proccessor heeft de orochi eigelijk te koelen ?
dat is wel aan de hoge kant ja , is het niet een idee om ergens nog een casefan te plaatsen , bijvoorbeeld aan de achterkant
Signature
Dat helpt niet superveel, wel een beetje: scheelt 2 a 3 graden voor de processor temperatuur. De thermische verbinding is ook goed: het koelblok wordt superheet: bijna niet aan te raken. Zoals ik al zei: mijn proc is een heethoofd
Je zal me ook niet horen klagen als hij doorbrandt
Je zal me ook niet horen klagen als hij doorbrandt
lijkt me toch niet echt te kloppen dan zo`n beest van een koeler een cpu niet koel weet te houden ookal is het een heethoofd .. komt er aan de achterkant wel genoeg (warme) lucht naar buiten
en welke kast heb je trouwens met hoeveel fan's en waar ?
EDIT
aangezien de p4 max 115 watt TDP heeft en de i7 130watt , zou je zeggen dat ie koeler zou moeten kunnen zijnd dan dat ie nu is
EDIT
aangezien de p4 max 115 watt TDP heeft en de i7 130watt , zou je zeggen dat ie koeler zou moeten kunnen zijnd dan dat ie nu is
[ Voor 21% gewijzigd door BGB4rn op 02-03-2009 10:27 ]
Signature
Ik heb een kast van een onbekend/geen merk. Ik heb een fan voor-onderin zitten die buitenlucht aanzuigt en een fan in het "dak" van de case, die de warme lucht afvoert (en die lucht is echt warm...). Het maakt voor de proc temp weinig verschil of ik de fans op 5V of op 12V zet... Ook de kast openhouden heeft nauwelijks effect...BGB4rn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:21:
lijkt me toch niet echt te kloppen dan zo`n beest van een koeler een cpu niet koel weet te houden ookal is het een heethoofd .. komt er aan de achterkant wel genoeg (warme) lucht naar buiten
EDIT
dan heb je blijkbaar toch niet een erg goeie airflow langs je koeler , kun je misschien wat plaatjes posten over waar alle fans zitten en wat voor een soort case je een beetje hebt
Signature
Van wat ik op de foto's kan zien lijkt het er op dat de kast heel erg vol is en de fan op de heatsink langs de zijkant blaast in plaats van rechtstreeks op de heatsink.
Tevens als je twee fans in je kast heb zitten (zou voldoende moeten zijn) maar zo veel materiaal er in hebt hangen en ook nog eens een heatsink op de processor die alleen langs de zijkant van de heatsink blaast (met een "flinke" ruimte tussen de heatsink en de fan) dan denk ik dat het tijd wordt voor een andere kast.
Een P4 is inderdaad en echt warm beestje maar idle 55 graden dat doet een stock koeler nog beter... dus 1.3Kg aan koelblok zou dat echt wel naar de minimaal <50 graden moeten kunnen krijgen.
Mischien is het een goed idee om je heatsink fan even terwijl je de kast open hebt op de heatsink te zetten gewoon om het verschil een te meten. Ook denk ik dat wat kabels netjes weg werken waardoor de lucht minder hoeft te vechten om langs de kabels te komen en je processor te berijken een boel zal helpen.
Ook zou je mischien de case fans kunnen vervangen door modelen die meer lucht verplaatsen. Het geen je vaak ziet bij no-name cases is dat de fans die er bij zitten voornamelijk veel herie maken en vrij weinig lucht verplaatsen.
Tevens als je twee fans in je kast heb zitten (zou voldoende moeten zijn) maar zo veel materiaal er in hebt hangen en ook nog eens een heatsink op de processor die alleen langs de zijkant van de heatsink blaast (met een "flinke" ruimte tussen de heatsink en de fan) dan denk ik dat het tijd wordt voor een andere kast.
Een P4 is inderdaad en echt warm beestje maar idle 55 graden dat doet een stock koeler nog beter... dus 1.3Kg aan koelblok zou dat echt wel naar de minimaal <50 graden moeten kunnen krijgen.
Mischien is het een goed idee om je heatsink fan even terwijl je de kast open hebt op de heatsink te zetten gewoon om het verschil een te meten. Ook denk ik dat wat kabels netjes weg werken waardoor de lucht minder hoeft te vechten om langs de kabels te komen en je processor te berijken een boel zal helpen.
Ook zou je mischien de case fans kunnen vervangen door modelen die meer lucht verplaatsen. Het geen je vaak ziet bij no-name cases is dat de fans die er bij zitten voornamelijk veel herie maken en vrij weinig lucht verplaatsen.
Et voila:BGB4rn schreef op maandag 02 maart 2009 @ 12:44:
dan heb je blijkbaar toch niet een erg goeie airflow langs je koeler , kun je misschien wat plaatjes posten over waar alle fans zitten en wat voor een soort case je een beetje hebt

De flow kan alleen tussen de ribben van het koelblok door naar de aanzuigende fan bovenin: tussen de DVD-speler en het koelblok zit de voedings-kabelboom voor het moederbord; die kan niet ergens anders heen. Het probleem is misschien ook wel dat de fan rechtsonder de warmte van de drie harddisks wegtransporteerd waardoor de lucht die door het koelblok gaat al relatief warm is en daardoor minder warmte van het koelblok opneemt.
Een idee is om links naast het koelblok nog een fan te plaatsen die koele lucht binnenhaalt. Echter zal deze niet tussen de vinnen doorblazen maar er tegenaan. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk...
De fans zijn trouwens wel van goeie kwaliteit, niet de standaard dingen die je in een case tegenkomt..
Goed idee maar is een projekkie voor het weekendRob Coops schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:50:
over het algemeen wordt je case niet heel erg warm van 2 3 diskjes , van een stuk of 10 wel maar dat is een ander verhaal
en als je je disks weg wil hebben beneden bij de intake kan dat wel maar het zal denk ik niet zo heel erg te merken zijn aan je temps
en als je je disks weg wil hebben beneden bij de intake kan dat wel maar het zal denk ik niet zo heel erg te merken zijn aan je temps
Signature
http://www.acidmods.com/forum/index.php?topic=27444.0
als jullie willen kan ik de foto's ook hier uploaden
moet ze dan wel ff resizen nzo. of zit er hier een auto resizer op het forum ?
als jullie willen kan ik de foto's ook hier uploaden
Is er trouwens enige degelijke manier om je stickers ( van de fabrikanten ) van een zijpaneel te halen? aangezien ik ze graag wil hergebruiken en ik inmiddels een nieuw zijpaneel heb, en die stickers zitten dus nog op me oude zijpaneel
plamuurmes er onder ?
Signature
Met zo'n 'stanleymes-mesje' (hoe heet het) wil het nog wel eens lukken. Als je het met je nagels doet krijg je vaak zo'n opgefrommeld randje
,
Mooi koelertje almightyarjen, heb hem zelf ook :P:

warmstoken met hete-lucht fohn/ verfafbrander. Meeste stickers worden dan zacht.Scrtz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:02:
Is er trouwens enige degelijke manier om je stickers ( van de fabrikanten ) van een zijpaneel te halen? aangezien ik ze graag wil hergebruiken en ik inmiddels een nieuw zijpaneel heb, en die stickers zitten dus nog op me oude zijpaneel
Daarna met een kunstof voorwerp zoals een ijskrabber kun je ze er zo af pulken/krabben.
En zeg dan ook meteen gedag tegen je lak.KoffieNT schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:07:
Met zo'n 'stanleymes-mesje' (hoe heet het) wil het nog wel eens lukken. Als je het met je nagels doet krijg je vaak zo'n opgefrommeld randje,
Mwa niet als je het goed doen
.
Effe in heet water leggen, en dan met zo'n mesje. Worked like a charm for me...once..verder nooit meer gedaan
.
@onder: Aha, ik heb het inderdaad wel over van die harde plastics. (bijvoorbeeld) Water en papier wordt niet zo veel denk ik
.
Effe in heet water leggen, en dan met zo'n mesje. Worked like a charm for me...once..verder nooit meer gedaan
@onder: Aha, ik heb het inderdaad wel over van die harde plastics. (bijvoorbeeld) Water en papier wordt niet zo veel denk ik
[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 04-03-2009 16:06 ]
Maar dan heb je het over stickers op basis van papier?
En hij wil ze hergebruiken, dat kun je dan wel vergeten.
En hij wil ze hergebruiken, dat kun je dan wel vergeten.
Cool! Wat voor temps heb je en wat is je proc??m-tuning schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:11:
Mooi koelertje almightyarjen, heb hem zelf ook :P:
[afbeelding]
gluuralmightyarjen schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:46:
[...]
Cool! Wat voor temps heb je en wat is je proc??
Signature
Zie post hierboven voor de specsalmightyarjen schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:46:
[...]
Cool! Wat voor temps heb je en wat is je proc??
(Is gemeten met Coretemp trouwens)
En hier staan nog wat meer foto's: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31425837
[ Voor 17% gewijzigd door m-tuning op 04-03-2009 21:45 ]
zelf een "fancontroller" in elkaar gezet, van 8 fanheaders (2 moederborden en n setje fansplitters moesten eraan geloven)
op gaatjes print, 2 sets van 2 en 1 van 4, keuze uit 12v, 7v of uit dmv n 3 pin jumper. (3 stuks)
(en ik kan nog van die 3 pin stekkertjes eraan koppelen met n schakelaar, die kan ik dus nog extern van dit printje toevoegen aan mn case
op gaatjes print, 2 sets van 2 en 1 van 4, keuze uit 12v, 7v of uit dmv n 3 pin jumper. (3 stuks)
(en ik kan nog van die 3 pin stekkertjes eraan koppelen met n schakelaar, die kan ik dus nog extern van dit printje toevoegen aan mn case
Pas geleden een 19" tft gekregen met de boodschap: "hij doet het niet", je raad het al: de backlightinverter kapot. Modelnummers nergens te vinden, dus ook geen replacement te bestellen. Kwam ik pas deze LED-strookjes tegen. Besteld, ontvangen, tft weer eens opengemaakt, mbv soldeerbout (plastic wegsmelten werkt erg goed) en ijzerzaag wat ruimte gemaakt om de ledjes op de plaats van de ccfl's te passen, led-strookjes op maat geknipt en ingebouwd (lang leve duct-tape), aansluiten op de 12V die anders naar de inverter gaat en het boeltje weer in elkaar zetten. Voordelen: Goedkoop een tft nieuw leven inblazen (vervangende inverters zijn duur...) Nadelen: scherm wordt blauwer, heeft iets minder intensiteit, en de brightness is niet meer instelbaar.
plaatje:
plaatje:
haha, slim gedaan!
heb je misschien ook een foto van het betreffende beeld?
Inderdaad, ben ook benieuwdPieterke schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:14:
haha, slim gedaan!
En het had nog wel kleiner gekund als je een stripje had gebruikt met SMD led's
zeker een leuke mod , is de helderheid ook een beetje evenredig met wat het eerst was ?
Signature
Zoals ik al zei; de helderheid is minder dan eerst (neem ik aan, ik heb het scherm in defecte staat ontvangen) en het geheel is blauwer dan normaal, al is dat misschien zelfs wel gedeeltelijk op te lossen met bepaalde instellingen. Als tweede scherm is het wel te doen en met betere LEDs zou het resultaat waarschijnlijk nog beter kunnen worden.is de helderheid ook een beetje evenredig met wat het eerst was ?
Deze LED-stripjes waren de eerste witte die ik tegenkwam en die tegelijk niet erg duur geprijst waren (het is dat ik het scherm eigenlijk niet nodig heb, anders had ik haast net zo goed een ander beeldscherm kunnen kopen). SMD-LEDjes heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht, deze dingen gewoon besteld en gehoopt dat het een beetje zou werken.
plaatje van het scherm in huidige vorm (rechtse scherm, HP pavilion f1904)
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed