Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Bij die draadjes.glangeveld schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:09:
waar zie jij plakband???
Verwijderd
Het is een soort van opengesneden hoes waar je de kabels door kan lussen zodat ze erin komen te zitten
Hier een foto:

heb er nog 30 meter van in allerlei kleuren , leuk spul
Het was geen reactie op jouw post maar die eronder.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:10:
dat is geen plakband ...............
Het is een soort van opengesneden hoes waar je de kabels door kan lussen zodat ze erin komen te zitten
Hier een foto:
[afbeelding]
heb er nog 30 meter van in allerlei kleuren , leuk spul
Het is al een paar jaar geleden dat ik dat nog gedaan heb (en heb dat ook niet zo lang gedaan) maar het kan zijn dat de verf te dik is of dat je met te weinig druk zit... Veel hangt af van de soort verf en zo.danielkraak schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:02:
[...]
Bedoel je hiermee zeg maar het spuitpatroon en niet de hoeveelheid verf. Want als ik zeg maar het patroon groot instel en ik spuit een beetje, dan is het niet dekkend en heb je allemaal kleine spettertjes. Ik heb wat filmpjes gezien en daar is het meestal gewoon mooi dekkend en niet te dik. Ik vraag me af waar dat aan ligt, ik denk dat het misschien aan de spuitafstand ligt (dichterbij moet het denk ik). Maar door dit probleem heb ik het patroon op een rondje ingesteld en daardoor krijg je heel makkelijk overspray. Enig idee waar dit aan ligt? Want het grootste patroon is natuurlijk wel het beste voor een sidepanel.
De andere tips heb ik allemaal toegepast, maar daar kan natuurlijk ook nog het een en ander aan bijgesleuteld worden.
Edit: misschien handig om even te vermelden: ik gebruik een naald van 1.4mm, dus het lijkt me niet dat het hieraan kan liggen.
De oorzaak van spetters kan ook aan het materiaal liggen. Zorg er zeker voor dat je spuitpistool zeer mooi gekuist is en dat je naald goed beweegt.
Controleer ook of de gaatjes in de spuitmond niet verstopt zitten (zeer belangrijk)
De spuitstraal (patroon) moet idd zo groot mogelijk zijn (zeker niet gefocust) en voldoende overlappen.
De afstand is +/- 30 cm.
Zal ook nog eens bij mijn maat (die lakker is) navragen wat er eventueel nog spikkels kan veroorzaken...
Simke
Het is gewoon dat zodra ik een grote straal wil, er weinig verf uitkomt en het niet helemaal dekt. Bij filmpjes van auto spuiten is dit niet het geval. Ik heb het pas nog een keer geprobeerd en dit keer ging het een stuk beter. De laag is nu zo dun, dat je alle krassen van het schuren erin kan zien. Het wordt dus al beter.Simke schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:07:
[...]
Het is al een paar jaar geleden dat ik dat nog gedaan heb (en heb dat ook niet zo lang gedaan) maar het kan zijn dat de verf te dik is of dat je met te weinig druk zit... Veel hangt af van de soort verf en zo.
De oorzaak van spetters kan ook aan het materiaal liggen. Zorg er zeker voor dat je spuitpistool zeer mooi gekuist is en dat je naald goed beweegt.
Controleer ook of de gaatjes in de spuitmond niet verstopt zitten (zeer belangrijk)
De spuitstraal (patroon) moet idd zo groot mogelijk zijn (zeker niet gefocust) en voldoende overlappen.
De afstand is +/- 30 cm.
Zal ook nog eens bij mijn maat (die lakker is) navragen wat er eventueel nog spikkels kan veroorzaken...
van welke afstand spuit je?danielkraak schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:58:
[...]
Het is gewoon dat zodra ik een grote straal wil, er weinig verf uitkomt en het niet helemaal dekt. Bij filmpjes van auto spuiten is dit niet het geval. Ik heb het pas nog een keer geprobeerd en dit keer ging het een stuk beter. De laag is nu zo dun, dat je alle krassen van het schuren erin kan zien. Het wordt dus al beter.
De snelheid van bewegen is ook van belang (niet te snel maar ook niet te traag)
Bij de eerste (dunste) laag kan het zijn dat de ondergrond er nog licht doorkomt...
De 2de en 3de laag vangen dit op.
Simke
Zo'n 20 a 30cm. Ik heb nu inmiddels een mini model. Die ga ik zo uitproberen. Die is denk ik wat geschikter voor die panelen.Simke schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:28:
[...]
van welke afstand spuit je?
De snelheid van bewegen is ook van belang (niet te snel maar ook niet te traag)
Bij de eerste (dunste) laag kan het zijn dat de ondergrond er nog licht doorkomt...
De 2de en 3de laag vangen dit op.
Ik heb een Antec Super Lanboy:

Nu past hier onmogelijk een GTX 280 in. Ik heb de HD cage omcirkeld, deze moet weg. Heeft er iemand een idee hoe ik deze eruit kan krijgen?
Verder wil ik zowel de buiten als de binnenkant zwart (mat) spuiten.
[ Voor 18% gewijzigd door Kimberly op 14-01-2009 16:25 ]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Signature
Slijptol
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
btw, kan het frontpanel er ook af zegmaar dat je makkelijk dat ding aan de voorkant te grazen kunt nemen ??
Signature
GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W
Uitboren dus.Deen1366 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:42:
soms zitten de rekken in zo'n case alleen vast met popnagels, deze kan je er ook nog redelijk uitboren met een boor die 1 maatje groter is als het gat zelf, is bij sommige alleen wel beetje lastig. net waar alle popnagels zitten.
Heb er al een beetje aan zitten trekken, maar het zit behoorlijk vast.
[ Voor 17% gewijzigd door Kimberly op 14-01-2009 16:57 ]
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Overigens is met een iets kleiner maatje uitboren vaak netter qua resultaat, kwestie van een beetje rustig zwenken met je boor als je er doorheen bent.
Precies, zo doe ik het ook altijd.Thrackan schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:11:
Het leuke van popnagels is dat ze vastgemaakt worden door te trekken zeg maar
Overigens is met een iets kleiner maatje uitboren vaak netter qua resultaat, kwestie van een beetje rustig zwenken met je boor als je er doorheen bent.
Eerst de popnagels eruit gehaald, en naar de halfords gereden, 2 busjes verf gekocht, isolatiemateriaal bij de gamma en dubbelzijdigplakband.
Hele kast uit elkaar gehaald, en beginnen met spuiten, resultaat begint erop te lijken!

Ik heb alleen ruzie met mijn sata dvd speler, het frontje wil er gewoon _niet_ af.
Dan kun je meestal een paar klemmetjes rondom losmaken.
Tenminste zo is het in de meeste gevallen.
Z-machine OriginID: JaccoW
Nee, dit was niet nodig. Ik heb alles wel ontvet met Ammoniak.PRaGA88 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:04:
Heb je ook geschuurd voordat je het spoot en primer eerst?
Het is altijd het beste om het wel te doen, maar ik heb ook ervaren dat het niet noodzakelijk is. Vroeger deed ik het nooit en bleef de verf gewoon goed zitten.Deorgere schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:13:
[...]
Nee, dit was niet nodig. Ik heb alles wel ontvet met Ammoniak.
Maar jah iedereen zijn zin.
Bij matte lak hoef je eigenlijk enkel te ontvetten en het zit er muurvast op.
Bij hoogglans lakken ís het wel beter om het te ontvetten en te schuren. Primer is ook niet echt een noodzaak
Het ziet er nu als volgt uit: ben er heel blij mee!
Moederbord zit erop!

Deze hardware nog meer:

En het ziet er nu zo uit.

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 18-01-2009 19:40 ]

Er is een nieuw moederbord in gekomen, en daar mee ook een nieuw NB blok en andere water loop.
Oude NB blokje paste niet op de nieuwe P5Q Pro. De CPU temp is vreemd genoeg ook wat beter geworden, maar dat zal waarschijnlijk komen door het waterblok dat strakker zit.
Was wel weer enorm veel werk om het zo te krijgen. Een luchtgekoelde PC zet je in een half uur wel in elkaar. Ben met dit nieuwe moederbord iets van 5 uur bezig geweest. Maar het eindresultaat bevalt me wel weer
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Ja, ik vind het ook een vreemde kaart, de hete lucht wordt in de kast geblazen, verder heeft de kaart maar 1 pci-e 6 pin connector.bartijn2 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:18:
Deorgere wat zit die koeling van je 9800GTX+ er raar op moet die niet andersom zijn?
En dat voor een 9800 GTX+.
Ik neem aan dat je deze foto bedoelt? Die connectors zijn voor SLI-bridges. De koeler zie je normaal inderdaad vanaf de andere kant en dan op z'n kop.bartijn2 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:18:
Deorgere wat zit die koeling van je 9800GTX+ er raar op moet die niet andersom zijn?
He? Maf ding inderdaad

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 18-01-2009 22:41 ]
Zit idd beetje vreemd

Zoals je kunt zien ziet dit er totaal anders uit.
Volgens mij een productiefout ofzo, want dit ziet er wel heel raar uit.
Edit: Ik kan sowieso deze versie die jij hebt nergens vinden, waardoor ik mij serieus ga afvragen of deze wel echt officieel bij pny (of pony
Edit2: Op de PNY site staat duidelijk dit bij de requirements:
Two 6-pin supplementary power connector
Waar heb je deze kaart in godsnaam vandaan gehaald?
[ Voor 40% gewijzigd door painkill op 19-01-2009 01:24 ]
ik wil de sfeer niet bederven.. maar.. waarom heb je de binnenkant van de andere "deur" niet geverfd? nu is alles netjes zwart, behalve dat.

en je videokaart koeler ook.
Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.
Je hebt een vreemde grafkaart te pakken
het kan ook een knap staaltje vervalserij zijn als je hem 2de hands gekocht hebt, ik ben er zo eentje ook een keer tegen gekomen bij de lokale pc-boer *klant voor me probeerde zn 7800 te rma'en met de nieuwe stock koeler van zn 8800 erop
maarja, on-topic weer: mooie paintjob, ziet er strak uit!
mis ik trouwens op de laatste foto nou dat isolatiespul? *het rooie spul mist ineens*
http://www.hardware.info/...Force_9800GTX_videokaart/
enkel geen beeld van de kaart zelve. noch info over nodige stroomaansluitingen.
de foto hierboven en de site van PNY zijn de xlr8-versie's van de kaarten. en dus een andere (art-)versie...
Ik heb deze kaart bij Azerty gekocht.painkill schreef op maandag 19 januari 2009 @ 01:18:
Hier een voorbeeld van dezelfde kaart, alleen andere graphics, en van de andere kant genomen: [afbeelding]
Zoals je kunt zien ziet dit er totaal anders uit.
Volgens mij een productiefout ofzo, want dit ziet er wel heel raar uit.
Edit: Ik kan sowieso deze versie die jij hebt nergens vinden, waardoor ik mij serieus ga afvragen of deze wel echt officieel bij pny (of pony) vandaan komt
Edit2: Op de PNY site staat duidelijk dit bij de requirements:
Two 6-pin supplementary power connector
Waar heb je deze kaart in godsnaam vandaan gehaald?
Toen ik de doos open maakte en de kaart bekeek dacht ik ook... WTF?
Ga ze vanmiddag maar eens bellen.
want volgens mij is dit echt een foutje van de makers ... dus snel een nieuwe kaart halen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Als je je cpu koeler nou ook nog anders doet en je front intake fan, dan koelt hij omgekeerd.Deorgere schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:57:
[...]
Ik heb deze kaart bij Azerty gekocht.![]()
Toen ik de doos open maakte en de kaart bekeek dacht ik ook... WTF?![]()
Ga ze vanmiddag maar eens bellen.
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 19-01-2009 17:04 ]
Ik vraag mij eigenlijk sterk af of het wel een 9800GTX+ is..
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Verwijderd
Amerikaans productie modelletje?
Die heeft wel gewoon 2x 6pins peg...
Heb je een typenummertje?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 21:13 ]
Lijkt me sterk, want dan komt de videokaart alleen op zijn kop te zitten (of is bij BTX de gehele airflow omgekeerd?)Thrackan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:55:
Mijn gewaerdearde collega begon te mompelen over BTX standaard, wellicht heeft het daar wat mee te maken...
Vroeg ik me ook af, hij had het over gecentraliseerde airflow ofzoiets.TKing schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:22:
[...]
Lijkt me sterk, want dan komt de videokaart alleen op zijn kop te zitten (of is bij BTX de gehele airflow omgekeerd?)
Ik heb hier een DELL XPS 420 met een Nvidia 8800 GTX erin. Die zit alleen onderste boven. Dus die pakt zn lucht van boven de kaart weg en perst t naar buiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Lampuhkap op 20-01-2009 10:42 ]
Dat bedoelde ik ook eigenlijkTKing schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:57:
Ook niet, dat is gewoon een ATX-bord op zijn kop aan de verkeerde kant.
Ik reageerde ook op jou, maar ik bedoel dat de airflowrichting op zich daarmee niet veranderd
De kast gaat ook aan de rechterkant (van voor gezien) open, terwijl dit normaal links is.
met reversed zou je dan niet al je connectors aan de voorkant hebben dan?
verder zit de CPU er ook 45 graden gekanteld op, dus het lijkt mij BTX dan...
daar zit dus de grafkaart alleen over zn horizontale as gespiegeld in, echt niet ook over de verticale.
Mijn vidkaart uit de xps draait namelijk ook prima op normale mobo's, zonder vage airflow problemen ofzo
Heb je al gebeld? ik wacht ook met spanning op je GPU-Z resultaten
Ben zeer benieuwd!
en ongelooofelijke grafkaartYannickH schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:26:
ik betwijfel het, ik heb hier ook een dell xps 420, en het mobo is gespiegeld zeg maar.
De kast gaat ook aan de rechterkant (van voor gezien) open, terwijl dit normaal links is.
met reversed zou je dan niet al je connectors aan de voorkant hebben dan?
verder zit de CPU er ook 45 graden gekanteld op, dus het lijkt mij BTX dan...
daar zit dus de grafkaart alleen over zn horizontale as gespiegeld in, echt niet ook over de verticale.
Mijn vidkaart uit de xps draait namelijk ook prima op normale mobo's, zonder vage airflow problemen ofzo
Heb je al gebeld? ik wacht ook met spanning op je GPU-Z resultaten
Ben zeer benieuwd!
Signature
lol, had het niet eens doorBGB4rn schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:28:
[...]
en ongelooofelijke grafkaart, wat n rotding
het is ook een ongeloofelijk irritant ding, 8800GT, terwijl ik hier een 9800GX2 op de boekenplank heb liggen
(nieuwe voeding in bestelling, oude trok het net niet

ontopic: ben nog steeds nieuwschierig !
Verder heb ik de achterkant ook maar zwart gespoten, ziet er nu inderdaad wel beter uit.
En.. nog een rode neon balk bij in gestopt.. ziet er nu zo uit:

In het echt ziet het kastje er beter uit dan op de foto, ik kan er maar geen mooie foto van maken.
Airflow is perfect van dit kastje, mijn Intel Q9550 op 3.4GHz wordt niet warmer dan 57 graden na een uur Crysis. (fanspeed laag ingesteld)
Deze gpu koeler zit er wel goed op neem ik aan?
Het ziet er gaaf uit, dat ben ik volkomen met je eens!
en je case ziet dr goed uit
Het is Kingston HyperX geheugen, PC8500 modules.AlexanderB schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:46:
die g.skill's, zijn dat de ddr2-1000 of ddr2-1066?ik heb zelf de 1000, fijne reepjes.
en je case ziet dr goed uit(ja, ccfl's zijn gewoon ontzettend slecht te fotograferen..)
Over die foto's, in het echt ziet het er stukken beter uit, keertje een goede camera mee nemen van me ouders voor beter foto's .

Ziet er leuk uit ja. Maar heb je niet het probleem bij je drive bays dat die schroefjes, waarmee je ze vastzet je lak beschadigen?Deorgere schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:23:
[...]
Het is Kingston HyperX geheugen, PC8500 modules.
Over die foto's, in het echt ziet het er stukken beter uit, keertje een goede camera mee nemen van me ouders voor beter foto's .
Ik denk dat als ik ooit een kast verf op plekken waar schroeven komen, ik wat lijm op die plekken doe en vervolgens kun je je schroefjes goed vastdraaien met minder kans op beschadigingen.
[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 22-01-2009 16:36 ]
is het dan niet het geval dat de schroefjes blijven zitten en je er dus niet wat van ziet of ga je dat echt zien ??danielkraak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:34:
[...]
Ziet er leuk uit ja. Maar heb je niet het probleem bij je drive bays dat die schroefjes, waarmee je ze vastzet je lak beschadigen?
Ik denk dat als ik ooit een kast verf op plekken waar schroeven komen, ik wat lijm op die plekken doe en vervolgens kun je je schroefjes goed vastdraaien met minder kans op beschadigingen.
Signature
Ik ben met een project bezig..
Recent heb ik een Apple G4 Cube gekocht..
Ik wil er een soundsystem van maken.. Ik wil mn complete bibliotheek a 144GB van Itunes erop zetten..
Ik wil bovenop de cube een touchscreen installeren.. Ik weet alleen niet goed hoe.. Ik ben echt een NOOB in casemodding.. Ik kan namelijk geen enkel touchscreen vinden.. Ik weet dus ook niet hoe ik ze moet aansluiten op het mobo.. Paar vraagjes:
Zal ik Apple of Windows onderdelen gebruiken? (Mini-ITX of bijv. Macbook logic board, Nvidia Ion?)
Bestaat er een OS bestemd voor alleen maar muziek? (Variant van Linux bijv?)
Alvast bedankt!
meeste touchscreens sluit je via usb aan en gedragen zich dan ook als een gewone muis. Als ik jou was zou ik de hardware die er nu al in zit zoveel mogelijk gebruiken dan kan je lekker OSX draaien.mikevdzanden schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:18:
Ik hoop dat ik in het goede topic post.. Het volgende:
Ik ben met een project bezig..
Recent heb ik een Apple G4 Cube gekocht..
Ik wil er een soundsystem van maken.. Ik wil mn complete bibliotheek a 144GB van Itunes erop zetten..
Ik wil bovenop de cube een touchscreen installeren.. Ik weet alleen niet goed hoe.. Ik ben echt een NOOB in casemodding.. Ik kan namelijk geen enkel touchscreen vinden.. Ik weet dus ook niet hoe ik ze moet aansluiten op het mobo.. Paar vraagjes:
Zal ik Apple of Windows onderdelen gebruiken? (Mini-ITX of bijv. Macbook logic board, Nvidia Ion?)
Bestaat er een OS bestemd voor alleen maar muziek? (Variant van Linux bijv?)
Alvast bedankt!
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Ik gebruik ook het liefst OSX, maar ben eigenlijk op zoek naar een programma die vaak met HTPC meegeleverd word.. Dan heb je op het schermpje van je htpc een soort van music interface..
Ik zou natuurlijk ook een ipod touch dock in kunnen bouwen en als remote gebruiken..
[ Voor 63% gewijzigd door aschja op 22-01-2009 20:45 ]
Er zijn bakken met 7" touchscreentjes te koop op ebay, voor de eee pc. Voor een laag prijsje, is echter alleen het touch gedeelte, zonder scherm. Ook niet zo moeilijk om te modden lijkt mij.mikevdzanden schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:15:
Ik ben op zoek naar een 7" touchscreen.. Iemand een idee waar ze te koop zijn..?
In ieder geval, veel geluk. De mac cube vind ik persoonlijk een van de mooiste mac's, zit er ook over na te denken om er een keertje een te kopen.
Zelf heb ik de mac cube ook staan, in zijn orginele vorm dan en ben er zeeer trots op. Ik ga die mac cube mod goed volgen, want ik wil niet dat er afbraak word gedaan aan het uiterlijk
Tsja en wat voor OS. Je kan een Linux versie nemen, maar ik weet niet wat je wil doen. Als het alleen voor muziek is heb je aan een OS en dan een speler genoeg. Amarok ben ik een groot fan van, maar als gnome meer je ding is raad ik Banshee aan.
Of iets doen met Boxee/Front-Row/Media center
[ Voor 35% gewijzigd door Blonde Tux op 22-01-2009 21:09 ]
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
http://www.xfire.com/
snap echt niks van die kaart
Welke kaart?Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:19:
Kwam net nog die rare kaart tegen in een reclame add bij xfire.com
http://www.xfire.com/
snap echt niks van die kaart
ik zie geen kaart?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
Je kan ook kleine plastic/rubber ring plaatsen als een buffer tussen lak en en schroefdanielkraak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:34:
[...]
Ziet er leuk uit ja. Maar heb je niet het probleem bij je drive bays dat die schroefjes, waarmee je ze vastzet je lak beschadigen?
(je weet wel, die anti-statische ringen zoiets)
Anti-vibratieZandhaas schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:29:
[...]
Je kan ook kleine plastic/rubber ring plaatsen als een buffer tussen lak en en schroef
(je weet wel, die anti-statische ringen zoiets)
Ik zoek een Touchscreen.. Ik zoek geen schermpje dat je er voor kunt zetten..Blonde Tux schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:07:
Daarom wil hij ervolgens mij een ander soort bod in hangen, zodat wat meer in kan.
Zelf heb ik de mac cube ook staan, in zijn orginele vorm dan en ben er zeeer trots op. Ik ga die mac cube mod goed volgen, want ik wil niet dat er afbraak word gedaan aan het uiterlijk
Tsja en wat voor OS. Je kan een Linux versie nemen, maar ik weet niet wat je wil doen. Als het alleen voor muziek is heb je aan een OS en dan een speler genoeg. Amarok ben ik een groot fan van, maar als gnome meer je ding is raad ik Banshee aan.
Of iets doen met Boxee/Front-Row/Media center
Op Ebay zie je veel van die dingen als car entertainment systemen.. Ik vraag me alleen af hoe die communiceren intern.. Hoe ze aangesloten zijn..
Bedankt voor je tips btw.. OSX blijft mn nr. 1, dan linux.. Windows is uitgesloten..
Ik wil de originele staat graag behouden.. Maar ik zou ook graag de cube zonder beeldscherm willen gebruiken..
Ik zal eens kijken voor de OS.. Ik zoek eigenlijk iets zoals dit..
Dit is de interface van silverstone:

Ik hoop op OSX software, anders word het mini-ITX.. m-ATX gaat denk ik niet lukken.. die zijn te groot.. Ik heb maar een oppervlakte van 20x20cm..
Doel was een goede server om online te gamen met vrienden en als server te kunnen dienen op lan's.
Specs:
- Chaintech 9BJD1
- P4 2,6 Ghz
- 1 Gb Corsair DDR
- 1x 80Gb sata
- 3com NIC
- adaptec 1210sa (ivm sata connector)
- waterkoeling op chipset en CPU
OS en games:
Linux Fedora Core 8
Unreal
Unreal 2004
Call of Duty
Call of Duty 4
NB: het gat waar de USB poorten heeft gezeten wordt nog opgevuld met mesh. De voeding heb ik in takt gelaten. Alleen een kabel intern doorgelust en met een eurostekker aangesloten. Dit vond ik wel een must, ivm het eventueel kunnen vervangen van de voeding.
Het is mijn 3de watergekoelde PC inmiddels

Alleen nog wel een probleempje met het booten, doel is alleen een voedingsstekker en netwerkkabel.
Alleen doordat de HDD op de adaptec zit zegt het bios no hard disk found. Nu heb ik al halt on : no errors aangezet. Maar ik moet nog steeds op enter drukken.
[ Voor 3% gewijzigd door JWR op 22-01-2009 22:19 . Reden: OS ]
Kijk eens naar Plexmikevdzanden schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:44:
Ik zal eens kijken voor de OS.. Ik zoek eigenlijk iets zoals dit..
Dit is de interface van silverstone:
[afbeelding]
Ik hoop op OSX software, anders word het mini-ITX.. m-ATX gaat denk ik niet lukken.. die zijn te groot.. Ik heb maar een oppervlakte van 20x20cm..
Wat dacht je van een mini-ATX atom330 bordje? Gemiddelde prijs is nu 60/70 euro voor het intelbordje, waarmee je makkelijk een linuxdistro kunt draaien met een HTPC shell eroverheen. Hierdoor ben je redelijk goedkoop uit en je hebt een bordje van 17x17cm..mikevdzanden schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:44:
[...]
Mooi product, maar alleen OSX 10.5 en Intel (geen PPC).
In die 20x20 gaat een mITX precies passen.
Zolang de noob niet recht kan zagen, niet netjes kan vijlen, dan zou ik maar niet aanraden. Ga eerst oefenen en ervaring opdoen in casemodding met goedkoop en ruime systeemkast. Daar leer je alvast en zijn fouten maken niet zo erg.
De idee is mooi, maar kan je het wel uitvoeren? Je mag niet 100 vragen in je hoofd hebben voordat je de zaag pakt. Je moet helemaal zeker zijn en voorbereid zijn hoe het gaat worden. Anders gaat je mooie cube eraan.
Onderzoek eerst goed vooraf, dan pas beginnen. En dat doe je met tekeningen op de schaal. Daar zie je waar de problemen ontstaan.
7" touchscreen heb je al bij met pc car systemen. Let goed op dat je ermee kan aansluiten. Kijk even in de topic waar ze pc in auto inbouwen. Daar kun je even kijken welke schermen ze gebruiken.
Ben het met je eens, maar ik zou een enthousiast iemand nooit afraden om een idee uit te voeren. Wat betreft gezond verstand gebruiken en niet direct "live" op je mooie cube gaan modden heb je helemaal gelijk natuurlijkMrDummy schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:22:
Een noob die nog nooit casemodding heeft gedaan, koopt een mooie cube en wil het ombouwen tot itunes muziekbox? En andere mobo erin zodat grote hdd in kan. De cube van 20x20x20 is best wel kleine ruimte, en dat vereist handige vingers en goede kop. Maar een noob? Dat is erg gewaagd en grote stap.
Zolang de noob niet recht kan zagen, niet netjes kan vijlen, dan zou ik maar niet aanraden. Ga eerst oefenen en ervaring opdoen in casemodding met goedkoop en ruime systeemkast. Daar leer je alvast en zijn fouten maken niet zo erg.
De idee is mooi, maar kan je het wel uitvoeren? Je mag niet 100 vragen in je hoofd hebben voordat je de zaag pakt. Je moet helemaal zeker zijn en voorbereid zijn hoe het gaat worden. Anders gaat je mooie cube eraan.
Onderzoek eerst goed vooraf, dan pas beginnen. En dat doe je met tekeningen op de schaal. Daar zie je waar de problemen ontstaan.
7" touchscreen heb je al bij met pc car systemen. Let goed op dat je ermee kan aansluiten. Kijk even in de topic waar ze pc in auto inbouwen. Daar kun je even kijken welke schermen ze gebruiken.
On-the-fly modden is iets wat ik ook regelmatig bezig. Ik kom er meestal pas halverwege achter hoe ik het daadwerkelijk voor elkaar ga krijgen. Soms is dat te laat ja, dat kan best zonde zijn.
Mijn formulering van jouw idee:
Die G4 cube is een erg mooi dingetje om te modden, zorg er als beginnende modder wel voor dat je 3x afmeet, 4x tekent, 1x zaagt en 10x bijvijlt! Het zou zonde zijn als je die cube kapotter maakt dan ie moet zijn
Ik heb een superieur cinema display erbij gekregen.. Is er geen mogelijkheid om die touchscreen te maken?
Cube!
Nanovision Mimo UM-740(750)

7" Panel die word aangestuurd via USB en powered via de USB.. en touchscreen!!
Zou perfect zijn voor mijn Cube.. Ik denk dat het een macbook moederbord word als het allemaal doorgaat.. Dit ziet er iig veelbelovend uit.. Ik hou jullie op de hoogte!
Er was recent wel een samenkoop-actie van waardoor de prijs wel wat lager kwam...
(bij the gadgeteers zijn ze op de moment zelfs uitverkocht).
[ Voor 28% gewijzigd door soulrider op 26-01-2009 18:56 . Reden: scherm-driver is gratis, maar touch-driver voor mac os x niet ]
De driver kunt je op displaylink.com downloaden als het goed is.. of niet?soulrider schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:48:
hou er wel rekening mee dat je voor die schermpjes nog eens 30$ extra mag betalen voor een mac os x touch-driver. (online prijs is dan 230$ ipv 200$) en enkel werken op "*OS X on Intel-based Apple computers only"
Er was recent wel een samenkoop-actie van waardoor de prijs wel wat lager kwam...
(bij the gadgeteers zijn ze op de moment zelfs uitverkocht).
Ik snap niet dat je voor een osx driver 30 $ meer moet betalen
[ Voor 5% gewijzigd door aschja op 26-01-2009 19:13 ]
display-driver voor mac os x is gratis (en die is wellicht ook op displaylink.com af te halen), maar niet die voor het touch-gedeelte en daar betaal je dan 30$ extra voor - of zou je even moeten mailen via die site dat ik opgaf.
(scherm werkt onder Mac Os X schijnbaar ook alleen als het een intel-based apple computer is en niet een oudere mac)
edit: het is en blijft natuurlijk een makkelijke manier om zo'n scherm aan te sluiten. Je hebt namelijk alleen maar een usb-kabel aan te sluiten en weg te werken waar je bij een ander touchscreen normaal gezien 3 kabel nodig hebt: stroom, vga en usb. (toch bij de gewone touchscreens, ik heb hier een inkoopactie-touchscreen van 22" liggen dat ook nog eens een aparte stroomaanlsuiting nodig heeft voor de touch-controller)
ps: ik weet niet hoe geschikt die is om ev. filmpjes te tonen, maar er zijn genoeg reviews vindbaar op het net als je merknaam en type even in google copy-past.
[ Voor 43% gewijzigd door soulrider op 26-01-2009 19:52 ]
Ok... Had ik nog niet gezien..soulrider schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:16:
effe de opmerking onderaan zien (edit-reden), en op de site van gadgeteers:
display-driver voor mac os x is gratis (en die is wellicht ook op displaylink.com af te halen), maar niet die voor het touch-gedeelte en daar betaal je dan 30$ extra voor - of zou je even moeten mailen via die site dat ik opgaf.
(scherm werkt onder Mac Os X schijnbaar ook alleen als het een intel-based apple computer is en niet een oudere mac)
Ik zit naar meerdere opties te kijken.. Maar deze is wel erg makkelijk.. Plug & play.. Als ik dit ga doen, ga ik heel de cube upgraden naar intel-mac..
Een Zalman 7000B-led voorzien van andere kleur leds. Maar dat liep iets anders
Bij het lossolderen van de leds kwam er een componentje los van de print. Terugsolderen wilde niet echt lekker en toen het eenmaal zat brandde één van de twee leds niet meer. Dat lag niet aan het ledje, dat was nog goed, het ding kreeg geen stroom meer en daarvan kon ik de oorzaak niet vinden.
Uiteindelijk heb ik maar een gewone versie van dezelfde koeler opgeofferd (lag hier toch stof te verzamelen). Toen de printplaat van de gewone versie gecombineerd met de transparante bladen van de led-versie, en dat werkte gewoon.
Daarna weer uit elkaar, en ledjes in het binnenwerk gefrommeld, gaatjes in de print geboord, ledjes daarin, en toen bekabelen etc. Dat werd een hel, want dat zat weer in de weg voor de bevestiging op het koellichaam, dus daar ook nog weer wat aan zitten vijlen... Kleine ingreep leek het, maar het kostte al met al toch wat tijd, maargoed, het eindresultaat is dan ook wel weer aardig.

Voor de vergelijking: zo ziet het er origineel ongeveer uit. En laat blauw nou precies niet bij mijn modplannen passen
En het voordeel: deze leds zijn onafhankelijk gevoed, dus gaan niet zwakker branden als de fan langzaam draait
[ Voor 13% gewijzigd door Carpento op 27-01-2009 23:05 ]
dat blauw bij dat koper vind ik ook niet zo goed passen
Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr
Alleen jammer dat deze LED's niet zo sterk zijn als het origineel
De plaat van het origineel die ik linkte is niet heel erg realistisch. Die plaatjes zijn gemaakt zonder omgevingslicht, waardoor het blauw veel feller lijkt. Mijn kiekje zit wel wat omgevingslicht in. Het is sowieso best lastig om dit soort dingen heel realistisch op de plaat te krijgen
[ Voor 21% gewijzigd door Carpento op 28-01-2009 07:35 ]
Maak die cube maar eens open, dan kun je zien hoe compact alles is.
Heb het al uitgemeten.. Word HEEEEEEEL krapt1mmy schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 16:54:
Hou er wel rekening mee dat een moederbord van een macbook echt niet in zo'n cude gaat passen.. Misschien nog net die van een Mac Mini.
Maak die cube maar eens open, dan kun je zien hoe compact alles is.

Kastje heeft echt een geweldige airflow, op 4GHz (200x20) is de cpu idle zo'n 31 graden met de cpu-fan op low.
Geen idee (A)
Signature
Zag de sig pas na mijn postBGB4rn schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:34:
Asus P6T Deluxe | Intel Corei7 920 @ 4GHz | Noctua NH-U12P SE1366 | OCZ PC12800 | Asus 9600 GT Matrix | Samsung Spinpoint F1 1GB | Coolermaster 700W | Antec Super Lanboy
Geen idee (A)
Signature

Met een AAA batterij om de grootte te laten zien.
Hij bevalt me goed en is echt super stil. (Heb 36 graden als idle temp. met Phenom II 940)
Enigste waar ik me erg aan stoor is de GPU, komt overal boven uit met het geluid.
Waauw! Een HDD van 1 hele GB ^_^BGB4rn schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:34:
Asus P6T Deluxe | Intel Corei7 920 @ 4GHz | Noctua NH-U12P SE1366 | OCZ PC12800 | Asus 9600 GT Matrix | Samsung Spinpoint F1 1GB | Coolermaster 700W | Antec Super Lanboy
Geen idee (A)
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Dit topic is gesloten.
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed