Nice, goed die lantaarn onder controle in dat geval.
Ook wel eens vaker gezien ja.Richub schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:33:
[...]
Dikke kans dat je het ISS voorbij zag komen.
Daar heb ik zelf ook wel eens voor stilgestaan om 'm even na te kijken.
Laatste keer nog met telefoon opgenomen.
Ding gaat wel absurd snel voorbij.
Tegen de tijd dat ik weer binnen was en dat ging opzoeken (max 5 minuten) was hij alweer ergens boven India
('vliegt' tussen de 25-30.000 km/h)
Maar, ik kon mij geen rode lampjes herinneren
En zoals meerderen hier al opmerkten: laat zo'n ding ook een 'trail' achter?
Het gaat niet om de 'ster' maar om de rode lichtjes die je rechts bij de maan ziet.GWBoes schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:45:
[...]
Waarschijnlijk geen sateliet maar Venus
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
@adros: persoonlijk vind ik rondvaartboten één van de aller lelijkste dingen die er bestaan en ik zou zoiets nooit op de foto zetten
als ik die lelijke boot wegdenk blijft er wel een mooie foto over, vooral het wolken patroon vind ik sterk
dan toch weer een foto met lichtspoor

Den Haag
als ik die lelijke boot wegdenk blijft er wel een mooie foto over, vooral het wolken patroon vind ik sterk
dan toch weer een foto met lichtspoor

Den Haag
weet het niet meer
@adros: De wolken en het water trekken het zicht heerlijk de foto in.
@Vishari: Was inderdaad even zoeken;), die zes lichtbakken/informatieborden trekken best veel aandacht in de foto.
Rode maan boven Chiang Mai (Thailand)
IMG_6440 by roemer.linkers, on Flickr
@Vishari: Was inderdaad even zoeken;), die zes lichtbakken/informatieborden trekken best veel aandacht in de foto.
Rode maan boven Chiang Mai (Thailand)

[ Voor 24% gewijzigd door punk op 23-03-2015 21:55 ]
Kijk en vergelijk.Haas_nl schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:21:
Geen mooie foto, maar volgens mij kwam er een satellite voorbij vliegen?
[afbeelding]I just captured some kind of UFO? by Marijn_, on Flickr
http://www.quest.nl/foto/eclips-ruimtefoto
Gaat om die streep door de maan en die rode lichtjes.GWBoes schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:45:
[...]
Waarschijnlijk geen sateliet maar Venus
[afbeelding]
Die vlogen echt snel. Iets te snel voor een vliegtuig!
@Vishari : Met jou persoonlijke haat voor die rondvaartboten kan ik geen rekening houden
Zijn tevens wel typisch nederland en hij lag ook volledig stil. Ook staat hij in lijn met het middelpunt van de foto dus ik vond het hier niet storend. Dat gezegd te hebben vond ook ik het in eerste instantie jammer dat de boot er lag. Hij lag er namelijk in de middag NIET! Maar goed, we moesten het er maar mee doen 
@punk: Aardige foto, wel wat donker en je ziet niet echt dat het een 'rode' maan is. Qua compositie had ik hem misschien recht van achter en ook iets closer geschoten voor een wat lekkerdere bokeh. En dan de maan recht boven het hoofd gepositioneerd
Hier nog een recente plaat van mij:
Koppelpoort Amersfoort by albert dros, on Flickr
Tja, de koppelpoort, die staat er al zovaak op
Maar volgens mij nog nooit op deze manier!
@punk: Aardige foto, wel wat donker en je ziet niet echt dat het een 'rode' maan is. Qua compositie had ik hem misschien recht van achter en ook iets closer geschoten voor een wat lekkerdere bokeh. En dan de maan recht boven het hoofd gepositioneerd
Hier nog een recente plaat van mij:

Tja, de koppelpoort, die staat er al zovaak op

[ Voor 4% gewijzigd door adros op 26-03-2015 15:44 ]
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Wauw, erg gave kleuren! Mooie beweging in de wolken, qua timing ook strak (lucht is mooi in balans met de gele lichten). I like it!
Hij lijkt alleen niet helemaal recht te staan, had graag iets meer lucht gezien en de doorgang van de poort in het midden.
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Stond idd niet helemaal recht, goed gezien! Zal hem straks even updaten op flickr. Verder snap ik je punt betreft de poort in het midden. Echter, de poort is niet symmetrisch door die dingen aan de linkerkant. Deze compositie werkte voor mij het beste. Meer lucht ging hem hier niet worden want dan moest ik het shot wat wijder nemen, en daar had ik op dat moment de lens niet voor. En anders vallen de reflecties in het water wegtobiasvs schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:01:
Wauw, erg gave kleuren! Mooie beweging in de wolken, qua timing ook strak (lucht is mooi in balans met de gele lichten). I like it!Hij lijkt alleen niet helemaal recht te staan, had graag iets meer lucht gezien en de doorgang van de poort in het midden.
Die lucht is echt magisch!
Zijn het trouwens meerdere exposures en heb je een filter gebruikt??
[ Voor 62% gewijzigd door AdmiralSnipe op 26-03-2015 16:09 ]
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
1 exposure. Ik ben om eerlijk te zijn vergeten of ik mijn ND8 filter erop had op dit moment. Dat zou goed kunnen. Ik probeer trouwens voor het beste licht en balans dit soort shots altijd exact op het goede moment te nemen. Dat wil dus zeggen na zonsondergang en tussen compleet donker. Dat werkt toch qua balans altijd het beste, vooral bij de kleur. Ook bij het vorige shot dat ik hier postte vroeg iemand of het meerdere exposures waren door dat die lamp nog goed was uitgebalanceerd. 1 Exposure dus. Je zou dus kunnen discusseren of dit echt 'nachtfotografie' is of dat het in het zonsondergang topic thuis hoort. Ik vind het meer hier thuis horenAdmiralSnipe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:08:
Die lucht is echt magisch!
[ Voor 9% gewijzigd door adros op 26-03-2015 16:16 ]
Kijk, vandaar. Ben er nog nooit in het echt geweest, maar dat verklaart inderdaad een hoop. Hoop dat je 't niet erg vindt als ik 'm straks van Flickr pluk om 'm als wallpaper te gebruiken?adros schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:08:
[...]
Stond idd niet helemaal recht, goed gezien! Zal hem straks even updaten op flickr. Verder snap ik je punt betreft de poort in het midden. Echter, de poort is niet symmetrisch door die dingen aan de linkerkant. Deze compositie werkte voor mij het beste. Meer lucht ging hem hier niet worden want dan moest ik het shot wat wijder nemen, en daar had ik op dat moment de lens niet voor. En anders vallen de reflecties in het water weg
Mooi hoe zo'n lucht de foto kan maken, als je dit overdag gedaan had was het lang niet zo interessant geweest.adros schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:08:
[...]
Stond idd niet helemaal recht, goed gezien! Zal hem straks even updaten op flickr. Verder snap ik je punt betreft de poort in het midden. Echter, de poort is niet symmetrisch door die dingen aan de linkerkant. Deze compositie werkte voor mij het beste. Meer lucht ging hem hier niet worden want dan moest ik het shot wat wijder nemen, en daar had ik op dat moment de lens niet voor. En anders vallen de reflecties in het water weg
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
ND8 filter zit er waarschijnlijk wel op, als ik de kleur van de lucht zo vergelijk met wat ik laatst met ND8 schoot. Ook maar even delen dan:adros schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:14:
[...]
1 exposure. Ik ben om eerlijk te zijn vergeten of ik mijn ND8 filter erop had op dit moment. Dat zou goed kunnen. Ik probeer trouwens voor het beste licht en balans dit soort shots altijd exact op het goede moment te nemen. Dat wil dus zeggen na zonsondergang en tussen compleet donker. Dat werkt toch qua balans altijd het beste, vooral bij de kleur. Ook bij het vorige shot dat ik hier postte vroeg iemand of het meerdere exposures waren door dat die lamp nog goed was uitgebalanceerd. 1 Exposure dus. Je zou dus kunnen discusseren of dit echt 'nachtfotografie' is of dat het in het zonsondergang topic thuis hoort. Ik vind het meer hier thuis horen
<foto reeds van Flickr verwijderd, zie hieronder>
ND8, f/7.1 25s
[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 28-03-2015 23:10 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Nog zo'n gave plaat! Lekker bezig allemaal
Ik zou 'm iets lichter maken onderaan, verder is 'ie helemaal top. Ook hier fijne beweging in de wolken, mooie kleuren in de lucht, belichting van de bovenste helft is mooi in balans met de gele lampen. Schaduwen van de gebouwen wat opkrikken, dan is 'ie wat mij betreft een hotshot waard
@punk: sorry, echt veel te donker
@adros: volgens mij zag ik een paar dagen geleden deze heel hoog op 500px?
en terecht, heel mooi
@BeefHazard: ook heel mooi, al zou ik deze een beetje lichter mogen
@adros: volgens mij zag ik een paar dagen geleden deze heel hoog op 500px?
en terecht, heel mooi
@BeefHazard: ook heel mooi, al zou ik deze een beetje lichter mogen
weet het niet meer
De onderste 1/3e van de foto vind ik (nog steeds) erg donker, maar verder vind ik 'm vet
Lucht heeft supermooie kleuren en ik heb het echt idee vele kilometers ver te kunnen kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 27-03-2015 23:14 ]
The devil is in the details.
Mooie lucht, eens wat betreft de te donkere voorgrond. Volgende keer effe een grijsverlopert gebruiken
Oké, three times is a charm 
Speciaal voor jullie de onderkant lichter gemaakt. Vind 'm eerlijk gezegd wel gauw een beetje rommelig en vol worden op deze manier. Hoe zien jullie dat?

Zal dit topic verder niet meer spammen met deze foto
Speciaal voor jullie de onderkant lichter gemaakt. Vind 'm eerlijk gezegd wel gauw een beetje rommelig en vol worden op deze manier. Hoe zien jullie dat?

[ Voor 8% gewijzigd door BeefHazard op 28-03-2015 23:14 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik vind 'm zo 10x beter, nu is er tenminste wat te zien onderaan, in plaats van enkel dichtgelopen zwart
Niks meer aan doen.
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 28-03-2015 23:53 ]
@BeefHazard, die laatste spreekt mij toch echt veel meer aan hoor. Begrijp je gevoel dat het nu drukker oogt, maar geef mij toch maar die laatste, simpelweg door het feit dat je meer details ziet op de plaat. De plaat oogt nu echt, voor mij althans, als een mooi geheel. Zeer toffe plaat!
lekker shot @beefhazard! Ik vind die laatste versie idd het beste 
nog maar een zaans schot van een tijdje terug dan :
Zaandijk Twilight by albert dros, on Flickr
nog maar een zaans schot van een tijdje terug dan :

@Adros voorzover ik het snel gecheckt heb is die foto hartstikke recht, en tóch heb ik het gevoel dat deze naar links schuin afloopt. Misschien ligt dat aan mij?
Ligt aan jou, foto staat heel erg rechtGhengis schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:53:
@Adros voorzover ik het snel gecheckt heb is die foto hartstikke recht, en tóch heb ik het gevoel dat deze naar links schuin afloopt. Misschien ligt dat aan mij?
Komt door de lijnen in het water die schuin lopen waardoor het iets schuiner lijkt te lopen..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Bovendien wijst de camera simpelweg ietsje meer naar de linkerhoek van de steiger dan het midden.
@adros: de foto is mooi maar niet helemaal op het hoge nivo van je overige werk
dat is het nadeel als je regelmatig zeer mooie foto's plaatst dat de verwachtingen dan ook hoger liggen
misschien komt het omdat niet duidelijk wat het onderwerp is; steiger, lucht of molens

DSC_5665C
dat is het nadeel als je regelmatig zeer mooie foto's plaatst dat de verwachtingen dan ook hoger liggen
misschien komt het omdat niet duidelijk wat het onderwerp is; steiger, lucht of molens

DSC_5665C
weet het niet meer
@Vishari: de huizen en het water staan er goed op, maar die boom, die takken links en die lantaarn midden in beeld, leiden mij heel erg af. Heb je ook een foto gemaakt naast de vuilnisbak, zodat je alleen het water en de huizen erop hebt staan?
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
@UC: dan wordt het te leeg (omdat de Amstel daar net te breed is voor mijn 28mm)
en daarbij ben ik nou eenmaal een lantaarnpaal-fetisjist

DSC_5664C
disclaimer: deze foto had eigenijk met langere belichtingstijd gemoeten om het water glad te krijgen, maar ik krijg mijn remote control (nog) niet aan de praat op de D750
en daarbij ben ik nou eenmaal een lantaarnpaal-fetisjist

DSC_5664C
disclaimer: deze foto had eigenijk met langere belichtingstijd gemoeten om het water glad te krijgen, maar ik krijg mijn remote control (nog) niet aan de praat op de D750
weet het niet meer
2de foto vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken. Het punt van die lantaarnpaal vind ik dat ie nu afleidt van het onderwerp. Als je de lantaarnpaal als onderwerp neemt, kunnen de huizen op de achtergrond (groot diafragma zou ik dan kiezen) het beeld versterken.
Ik niet. Die is te leeg naar mijn mening. Nee, doe mij de eerste maar. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet zo vinden in de kritiek op de boom en lantaarpaal die te veel afleiden. En ben het met Vishari eens dat die lantaarnpaal wat sfeer toevoegt.Universal Creations schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:18:
2de foto vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken.
Voor de sfeer staat die lantaarnpaal wel een beetje op een "in-your-face" positie. De tweede vind ik dan ook weer iets te leeg. Weet niet hoeveel ruimte je daar had maar ik had de lantaarnpaal denk een beetje aan de zijkant van het frame gehouden en dan de rest van de foto laten vullen met de huisjes als dat uberhaupt mogelijk was. Foreground: lantaarnpaal, middleground: water + boten, background: huisjes en de nachtlucht.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Wie heeft er nu eens de balle om die rode ramen op de foto te zetten
Ik!Haas_nl schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:43:
Wie heeft er nu eens de balle om die rode ramen op de foto te zetten
https://flic.kr/p/eKQH3Q
De echte ga ik hier niet posten

LOL wel lekker sneaky achter de boom genomen 
Edit... het huis zweeft boven de grond
Edit... het huis zweeft boven de grond
[ Voor 31% gewijzigd door Haas_nl op 12-04-2015 15:16 ]
@ adros
Mij stoort de enorm rechte lijn in het water rechts van de stijger nogal. Het ziet er nogal onnatuurlijk uit en zou naar mijn idee opknappen van wat photoshopwerk. Is die lijn ook zo duidelijk aanwezig op de originele foto of is er toch wat fout gegaan in photoshop
.
Mij stoort de enorm rechte lijn in het water rechts van de stijger nogal. Het ziet er nogal onnatuurlijk uit en zou naar mijn idee opknappen van wat photoshopwerk. Is die lijn ook zo duidelijk aanwezig op de originele foto of is er toch wat fout gegaan in photoshop
ja dat zie ik nu ook. Was me eigenlijk niet eens zo opgevallen, maar nu je het zegt valt het me in 1 keer heel erg opBlackLightning schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:21:
@ adros
Mij stoort de enorm rechte lijn lijn in het water rechts van de stijger nogal. Het ziet er nogal onnatuurlijk uit en zou naar mijn idee opknappen van wat photoshopwerk. Is die lijn ook zo duidelijk aanwezig op de originele foto of is er toch wat fout gegaan in photoshop.

@propane: 1e is een goed shott, bij de 2e staat het gebouw niet recht wat me redelijk stoort. Ook mist deze wat scherpte. Er is overigens niks mis met oude legacy lenzen he, vaak prima glas!
Nog eentje van mij die ik perongeluk ik het 'Landschap' topic had gepost terwijl hij eigenlijk hier thuis hoort...
Hier mijn lang geplande shot van de melkweg boven de veluwe in Nederland! Genomen rond half 4 's nachts. Deze dagen is het nieuwe maan en extreem helder. Ultieme omstandigheden om de melkweg te fotograferen. Paar dat met een bezoekje aan 1 van Nederlands donkerste gebieden, de veluwe en je kan de melkweg vrij goed vast leggen! Hij komt net boven de lichtvervuiling uit, die hier trouwens een vrij mooi effect geeft.
Nog eentje van mij die ik perongeluk ik het 'Landschap' topic had gepost terwijl hij eigenlijk hier thuis hoort...
Hier mijn lang geplande shot van de melkweg boven de veluwe in Nederland! Genomen rond half 4 's nachts. Deze dagen is het nieuwe maan en extreem helder. Ultieme omstandigheden om de melkweg te fotograferen. Paar dat met een bezoekje aan 1 van Nederlands donkerste gebieden, de veluwe en je kan de melkweg vrij goed vast leggen! Hij komt net boven de lichtvervuiling uit, die hier trouwens een vrij mooi effect geeft.

[ Voor 153% gewijzigd door Universal Creations op 20-04-2015 16:14 ]
Dat ziet er goed uit Adros! Ik zou alleen het geel iets meer oranje maken. Ik zou dat beter vinden passen bij de blauw-paars kleuren.
Maar je zegt dat het 's nachts genomen is, dus ik vraag me af waar de gele kleur vandaan komt. Vind je het niet vervelend dat het zo niet echt de werkelijkheid overeenkomt? Ik zie overigens wel een licht paarsige/roze halo om de boom heen. Té agressieve highlight brush?
Maar je zegt dat het 's nachts genomen is, dus ik vraag me af waar de gele kleur vandaan komt. Vind je het niet vervelend dat het zo niet echt de werkelijkheid overeenkomt? Ik zie overigens wel een licht paarsige/roze halo om de boom heen. Té agressieve highlight brush?
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 20-04-2015 13:20 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
dat is al meer oranje gemaaktDeathchant schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:19:
Dat ziet er goed uit Adros! Ik zou alleen het geel iets meer oranje maken. Ik zou dat beter vinden passen bij de blauw-paars kleuren.
Ik heb niet zo vaak dit soort shots gemaakt, dus ik wist niet dat je zonsondergang-effecten kunt krijgen door miniscule lichtvervuiling om 4 uur 's nachts. Vandaar
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hmmm, dat was niet zo'n slimme zet van je en van mij ook niet want nu staan de reacties op je foto voordat je de foto hebt geplaatst....
haha ik zie het. Kan je mijn post niet wat hoger zetten? Achja, dan maar zoUniversal Creations schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:22:
Hmmm, dat was niet zo'n slimme zet van je en van mij ook niet want nu staan de reacties op je foto voordat je de foto hebt geplaatst....

Wacht, ik zal het in orde maken...
Edit: en in orde....
Edit: en in orde....
[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 20-04-2015 16:20 ]
Thanksadros schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:15:
@propane: 1e is een goed shott, bij de 2e staat het gebouw niet recht wat me redelijk stoort. Ook mist deze wat scherpte. Er is overigens niks mis met oude legacy lenzen he, vaak prima glas!
Ik zal nog eens kijken naar hoe recht die staat. Volgens mij had ik hem uitgelijnd met de balie/bar in het gebouw in de achtergrond, maar loopt dat gebouw 'weg' naar rechts, beetje vreemde perspectief dingen
@Propane: Inderdaad colorful
ik zou het mooier vinden als het gebouw op de achtergrond minder zichtbaar zou zijn; zodat het geheel wat abstracter wordt
@adros: Ja, heel erg mooi
en inspirerend, nooit geweten dat dit mogelijk is in nederland
ik zou het mooier vinden als het gebouw op de achtergrond minder zichtbaar zou zijn; zodat het geheel wat abstracter wordt
@adros: Ja, heel erg mooi
en inspirerend, nooit geweten dat dit mogelijk is in nederland
weet het niet meer
Ik post eigenlijk maar weinig in dit topic, maar ik vind de foto's altijd wel prachtig hier.
@adros: Mooi plaatje, lekkere kleuren ook. Ik vind misschien de pier precies in het midden wat saai. Verder tiptop hoor!
@adros (alweer): Dit vind ik werkelijk mooie platen; veel sterren en de melkweg erop. Is dit één enkele opname of een stack? 't Is mij in ieder geval nog nooit gelukt (wel geprobeerd in Frankrijk in de bergen).
@Vishari Beduk: De eerste is wel een aardige foto. Ik zou hem misschien in een ander formaat croppen zodat het toch mogelijk is om hem recht te zetten. Ik vind het water overigens niet storend...
Mijn bijdrage is een opname van de John Frostbrug te Arnhem vorige week, tijdens een blauw uurtje (telt dat wel mee? 't is wel LE).
John Frostbrug Arnhem en Rijnkade by Arjan Almekinders, on Flickr
Ik heb er overigens nog wel eentje iets verderop in mijn stream staan; maar ik vond deze toch geslaagder denk ik.
@adros: Mooi plaatje, lekkere kleuren ook. Ik vind misschien de pier precies in het midden wat saai. Verder tiptop hoor!
@adros (alweer): Dit vind ik werkelijk mooie platen; veel sterren en de melkweg erop. Is dit één enkele opname of een stack? 't Is mij in ieder geval nog nooit gelukt (wel geprobeerd in Frankrijk in de bergen).
@Vishari Beduk: De eerste is wel een aardige foto. Ik zou hem misschien in een ander formaat croppen zodat het toch mogelijk is om hem recht te zetten. Ik vind het water overigens niet storend...
Mijn bijdrage is een opname van de John Frostbrug te Arnhem vorige week, tijdens een blauw uurtje (telt dat wel mee? 't is wel LE).

Ik heb er overigens nog wel eentje iets verderop in mijn stream staan; maar ik vond deze toch geslaagder denk ik.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik zie deze brug wel vaker, maar deze keer heeft hij wel een hoog kermisgehalte zeg
Wel een prima plaat verder!
Melkweg is een enkele opname
Heb ook nog een mooie panorama, post ik later!
Melkweg is een enkele opname
[ Voor 26% gewijzigd door adros op 29-04-2015 23:54 ]
@Arjan A - Fijne plaat, maar ik hoop dat ze de kleuren van de brug nog een keer aanpassen.
@Vishari - De eerste is wat mij betreft de betere. De drukke brug aan de rechterkant trekt mij meteen, maar dan heb ik links niks meer.
@ Adros - Zullen we een dagje wisselen? Ben ik een dagje adros, ben jij een dagje cedras.
Laatst een mooie zondsondergang in Leeuwarden. Deze nam ik vanaf de 10e verdieping. Ik had graag nog wat meer rode lichtsporen gehad, maar mensen wouden graag Leeuwarden uit, maar niet graag binnen (typisch). Ook de bus benenden had er van mij niet hoeven staan. Persoonlijk vind ik de kleurovergang wel fijn.
Shoot!
#Leeuwarden by CedrasLiggiegoet, on Flickr
@Vishari - De eerste is wat mij betreft de betere. De drukke brug aan de rechterkant trekt mij meteen, maar dan heb ik links niks meer.
@ Adros - Zullen we een dagje wisselen? Ben ik een dagje adros, ben jij een dagje cedras.
Laatst een mooie zondsondergang in Leeuwarden. Deze nam ik vanaf de 10e verdieping. Ik had graag nog wat meer rode lichtsporen gehad, maar mensen wouden graag Leeuwarden uit, maar niet graag binnen (typisch). Ook de bus benenden had er van mij niet hoeven staan. Persoonlijk vind ik de kleurovergang wel fijn.
Shoot!

@Cedras: Lekkere lucht, vooral met het rood aan de horizon; bijna hetzelfde als in de straat. Door de wolken lucht lijkt het net of je bijna bij het glazen plafond bent aanbeland 
Nog even over de kleuren van de brug: Het groene is de hele tijd groen. Het blauwe is een roterende kleur (wit, paars, blauw). Er staan aan beide kanten van de brug, en aan beide oevers twee floodlights die de brug op die manier van onder bestralen (8 stuks in totaal voor de roterende kleur en 8 voor het groen). De kleuren die je nu ziet, zijn de "normale" kleuren. Alleen tijdens Airborne-evenementen wordt de kleur veranderd in Airborne-rood en -blauw (soort bordeauxrood). Daar heb ik wel een foto van, maar die is niet zo geslaagd als deze nu, maar aan de reacties te zien is het dus toch minder geslaagd dan ik zou denken
.
Nog even over de kleuren van de brug: Het groene is de hele tijd groen. Het blauwe is een roterende kleur (wit, paars, blauw). Er staan aan beide kanten van de brug, en aan beide oevers twee floodlights die de brug op die manier van onder bestralen (8 stuks in totaal voor de roterende kleur en 8 voor het groen). De kleuren die je nu ziet, zijn de "normale" kleuren. Alleen tijdens Airborne-evenementen wordt de kleur veranderd in Airborne-rood en -blauw (soort bordeauxrood). Daar heb ik wel een foto van, maar die is niet zo geslaagd als deze nu, maar aan de reacties te zien is het dus toch minder geslaagd dan ik zou denken
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
cedras: misschien net teveel lucht qua compositie, maar het is dan ook wel weer lekker inv ergelijking met de hoeveelheid rood. Dat rode vind ik trouwens net IETS te rood. Verder een mooie foto.
Om nog even terug te komen op mijn vorige post. Deze heb ik ook nog
Dutch Milkyway by albert dros, on Flickr
Om nog even terug te komen op mijn vorige post. Deze heb ik ook nog

Arjan A: Het groen ziet er heel onnatuurlijk uit, terwijl de rest van de foto hele lekkere kleuren heeft
Ben er nog niet uit of ik het groene licht juist leuk vind of niet. Het maakt de foto wel apart 
cedras: Lekkere foto! Zelf had ik 'm iets meer naar beneden genomen, dus wat minder lucht en meer straat, want nu vind ik de bovenste 1/3e van de foto wat leegjes. Maar de lucht en de kleurovergang is wel nice.
adros: Bizar dat je dat in Nederland kunt vinden
Was het met het blote oog eigenlijk ook al enigszins te zien?
cedras: Lekkere foto! Zelf had ik 'm iets meer naar beneden genomen, dus wat minder lucht en meer straat, want nu vind ik de bovenste 1/3e van de foto wat leegjes. Maar de lucht en de kleurovergang is wel nice.
adros: Bizar dat je dat in Nederland kunt vinden
Bijna niet. Mijn ogen zijn ook niet extreem goed dus ik kon het sowieso niet helemaal strak ziekHahn schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:14:
adros: Bizar dat je dat in Nederland kunt vindenWas het met het blote oog eigenlijk ook al enigszins te zien?
Gaaf hoor! Ik ben niet into de astro, maar ik vraag me toch af hoe je dit doet met een single exposure.
Adros maakt het wel makkelijk om de hotshots voor dit kwartaal te selecteren 
Want wat een gave foto!
Want wat een gave foto!
Hij staat ook met maar liefst 3 foto's in de afgelopen hotshots...Haas_nl schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:36:
Adros maakt het wel makkelijk om de hotshots voor dit kwartaal te selecteren
Want wat een gave foto!
Denk dat het tijd wordt voor een "hotshots van Adros" en hotshots van de restDeathchant schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:49:
[...]
Hij staat ook met maar liefst 3 foto's in de afgelopen hotshots...
Ik denk dat de rest (wij dus) gewoon kan stoppen met foto's maken 
Dikke plaat man!
Dikke plaat man!
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Nou bedankt voor de complimenten hoor. Ik word trouwens wel gewoon door anderen waaronder jullie geinspireerd. Dus ik hoop dat ik jullie ook kan inspireren met mijn platen
@Arjan A, mooie foto kleuren zijn ook mooi
@cedras, Zou ook de foto van de bovenkant nog een beetje croppen.
@adros, Super foto!!!
Kleine bijdrage van mij van de Dockwise Vangaurd die de 98 meter hoge, 245 m lange en 60 miljoen kilo zware Armada Intrepid heeft geladen.
20150511-_MG_4408 by Martijn den Heijer, on Flickr
@cedras, Zou ook de foto van de bovenkant nog een beetje croppen.
@adros, Super foto!!!
Kleine bijdrage van mij van de Dockwise Vangaurd die de 98 meter hoge, 245 m lange en 60 miljoen kilo zware Armada Intrepid heeft geladen.

It's never easy.....
@Radeon: Wat een episch gezicht, die Dockwise Vanguard 
Is het mogelijk om die lampen op het schip wat te dimmen in je foto? Nu gaat er veel detail verloren door de blown highlights, waardoor het niet heel duidelijk is te zien hoe alles in elkaar zit.
Tevens is de compositie wat vreemd; alleen de linkerkant is echt de moeite waard om naar te kijken, de rechterkant is maar saai. Misschien in een andere verhouding uitsnijden, zodat het onderwerp meer van het beeld vult?
@Cedras: Erg mooie foto! Heb je nog aan nabewerking gedaan, of is dit rechtstreeks uit de camera?
@Arjan: Ik vind de foto technisch prima, maar de brug is gewoon lelijk, met al die kleurtjes. Misschien als je in de buurt woont, dat je de foto nog eens kan maken wanneer de lampen van de brug uit zijn?
Zo bescheiden, zo zwijmerig
Is het mogelijk om die lampen op het schip wat te dimmen in je foto? Nu gaat er veel detail verloren door de blown highlights, waardoor het niet heel duidelijk is te zien hoe alles in elkaar zit.
Tevens is de compositie wat vreemd; alleen de linkerkant is echt de moeite waard om naar te kijken, de rechterkant is maar saai. Misschien in een andere verhouding uitsnijden, zodat het onderwerp meer van het beeld vult?
@Cedras: Erg mooie foto! Heb je nog aan nabewerking gedaan, of is dit rechtstreeks uit de camera?
@Arjan: Ik vind de foto technisch prima, maar de brug is gewoon lelijk, met al die kleurtjes. Misschien als je in de buurt woont, dat je de foto nog eens kan maken wanneer de lampen van de brug uit zijn?
adros schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:54:
Nou bedankt voor de complimenten hoor. Ik word trouwens wel gewoon door anderen waaronder jullie geinspireerd. Dus ik hoop dat ik jullie ook kan inspireren met mijn platen
[ Voor 16% gewijzigd door link0007 op 12-05-2015 10:48 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Erg mooie foto uiteraard. Ik keek op Flickr en klopt het dat deze met de kitlens is gemaakt? Zet je het diafragma dan op f/5.6 bijvoorbeeld of heb je dan wel f/16 nodig bij wijze van spreken?BeefHazard schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:14:
Oké, three times is a charm
[afbeelding]
...
Dankje! Deze is inderdaad met de kitlens genomen, in mijn geval dus de 18-55 IS II. Geen geweldige lens, maar ik heb niks anders in die range. Genomen met een ND filter en het diafragma op 7.1 voor de beste prestaties van de lens. ND filter helpt me om het diafragma niet te veel te hoeven knijpen, dan ga je zeker bij zo'n lens gauw inleveren op kwaliteit.Luxicon schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:23:
[...]
Erg mooie foto uiteraard. Ik keek op Flickr en klopt het dat deze met de kitlens is gemaakt? Zet je het diafragma dan op f/5.6 bijvoorbeeld of heb je dan wel f/16 nodig bij wijze van spreken?
Dat laatste ligt niet aan de kwaliteit van de lens, want dat is bij iedere lens hetzelfde probleem: diffractie.
@adros: Fantastisch! is dit een stacked panorama?
@Radeon: Zoals eerder gemeld door anderen, jammer van de uitgeblazen lampen op het schip!
Gisteravond weer eens een poging gewaagd, was helaas net te laat om de maan nog lager te kunnen pakken. Lastige van dit is dat de maan nogal donker is, eigenlijk te donker om nog een goeie sluitertijd te kunnen pakken. En dan nog is de maan eigenlijk interessanter als ie 'half' is ipv (praktisch) vol. Vanavond nog maar eens kijken.
@Radeon: Zoals eerder gemeld door anderen, jammer van de uitgeblazen lampen op het schip!
Gisteravond weer eens een poging gewaagd, was helaas net te laat om de maan nog lager te kunnen pakken. Lastige van dit is dat de maan nogal donker is, eigenlijk te donker om nog een goeie sluitertijd te kunnen pakken. En dan nog is de maan eigenlijk interessanter als ie 'half' is ipv (praktisch) vol. Vanavond nog maar eens kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Chiron op 04-06-2015 09:39 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@chiron: nee niet stacked. Mooie opname van de maan. Wat saaie compositie ja, maar je hebt de maan er goed op. Vandaag weer op pad dus
Dank
Van een nieuwe poging is het nog niet gekomen, maar om nog even bij de maan te blijven, een oude foto van 5 jaar geleden, eens bewerkt met hedendaagse software. Wat een verschil! (Lightroom 3 vs Capture One Pro 8 )

Half moon by Rene Gesink on 500px
Van een nieuwe poging is het nog niet gekomen, maar om nog even bij de maan te blijven, een oude foto van 5 jaar geleden, eens bewerkt met hedendaagse software. Wat een verschil! (Lightroom 3 vs Capture One Pro 8 )
Half moon by Rene Gesink on 500px
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
@Arjan: Mooie kleuren!
@cedras: Mooie lucht, alleen onderin mij wat te rood.
@adros: Damn, en dat in Nederland? Wauw!
Afgelopen week door Sydney heen gerend voor het Vivid Light festival. Wat een stad!!!

Sydney Harbour Bridge by Tim IJntema
@cedras: Mooie lucht, alleen onderin mij wat te rood.
@adros: Damn, en dat in Nederland? Wauw!
Afgelopen week door Sydney heen gerend voor het Vivid Light festival. Wat een stad!!!
Sydney Harbour Bridge by Tim IJntema
Ik heb ook eens wat geprobeerd. Haalt het niet bij de rest van de foto's in dit topic, maar ik vond het wel een sfeervolle plaat. Een station, 's avonds laat, rustig en stil, en dan de stilteverbrekende trein.

Wellicht iets te veel zwart aan de randen?

Wellicht iets te veel zwart aan de randen?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
@Timmeh, de stervorming bij de groene/blauwe/witte/rode lampjes is wel behoorlijk aanwezig...Ik vind het een beetje storend. Linksonder in de hoek is wat overbelichting, maar valt nog mee te leven 
Op zich wel een mooie foto, leuke kleurtjes en leuk perspectief.
Op zich wel een mooie foto, leuke kleurtjes en leuk perspectief.

Ga me ook wat meer verdiepen in nachtfotografie (Aka ik ga deze maand een statief aanschaffen)
Hoe krijgen jullie allemaal die lichten zoals dat op de foto? Zie dat redelijk vaak maar ik heb met lange sluitertijd juist dat ze enorm overbelicht worden en niet als 'sterretjes' er uit komen.
Dat krijg je door een klein diafragma te gebruiken (en dat is om het makkelijk te maken een hoog getal). Vanaf f11 krijg je vaak al behoorlijke sterren.
Dat zal het zijn! Heb nog nooit s'nachts op een klein diafragma kunnen schieten door het ontbreken van een statief
Thanks
dan moet je een ND filter gebruiken, ik gebruik zelf vaak nd filters voor nachfotografie aan het waterValandin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:20:
[afbeelding]Presikhaaf by Pascal van de Laak, on Flickr
Ga me ook wat meer verdiepen in nachtfotografie (Aka ik ga deze maand een statief aanschaffen)
Hoe krijgen jullie allemaal die lichten zoals dat op de foto? Zie dat redelijk vaak maar ik heb met lange sluitertijd juist dat ze enorm overbelicht worden en niet als 'sterretjes' er uit komen.
4 stops moet voldoende zijn
edit ow je kon verder afstoppen?, dan dat eerst idd.
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 03-08-2015 20:45 ]
ora et labora
@Adros Wow!
@Radeon schepen.. blijven altijd fascineren, zeker in zo'n dok
@T1mmeh mooie sfeer, jammer van het licht linksonder, maar het stoort niet
@Valandin beetje somber, als foto op zich niet heel sterk zo, misschien wel in een serie die een sombere omgeving weer moet geven?
Op mijn hurken, uit de hand, belachelijke iso-stand. Maar hij 'knalt' wel lekker. Als ik ooit nog eens zin heb.. hij is namelijk nét niet recht, maar als je de lijnen bovenin recht laat lopen, zijn die van het steigertje weer niet goed horizontaal:
Private onsen in the rain by Krijn Soeteman, on Flickr
@Radeon schepen.. blijven altijd fascineren, zeker in zo'n dok
@T1mmeh mooie sfeer, jammer van het licht linksonder, maar het stoort niet
@Valandin beetje somber, als foto op zich niet heel sterk zo, misschien wel in een serie die een sombere omgeving weer moet geven?
Op mijn hurken, uit de hand, belachelijke iso-stand. Maar hij 'knalt' wel lekker. Als ik ooit nog eens zin heb.. hij is namelijk nét niet recht, maar als je de lijnen bovenin recht laat lopen, zijn die van het steigertje weer niet goed horizontaal:

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Het kijkt nog niet helemaal symmetrisch, waarschijnlijk niet de fout van je camera maar van je positie. Ik weet, het is bitneukerij, maar het valt wel op. Kleurtjes zijn wel aangenaam, maar het zwart is wel behoorlijk dichtgelopen. Wellicht had een 2/3e stop of zelfs een hele stop (al dan niet met HTP aan) wat uitgemaakt. Dan had je de shadows wat kunnen oprekken en de overall belichting die stop dan naar beneden kunnen halen, zodat je een clean resultaat kreeg in de schaduwpartijen.
ik weet wel zeker daar het aan mijn positie lag ;-) het regerende pijpenstelen en ik had een plu in een hand. Ik moet me nog buigen over de raw-versie of er nog iets aan de belichting te doen is.Deathchant schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:22:
Het kijkt nog niet helemaal symmetrisch, waarschijnlijk niet de fout van je camera maar van je positie. Ik weet, het is bitneukerij, maar het valt wel op. Kleurtjes zijn wel aangenaam, maar het zwart is wel behoorlijk dichtgelopen. Wellicht had een 2/3e stop of zelfs een hele stop (al dan niet met HTP aan) wat uitgemaakt. Dan had je de shadows wat kunnen oprekken en de overall belichting die stop dan naar beneden kunnen halen, zodat je een clean resultaat kreeg in de schaduwpartijen.
@Valandin Wat te grauw naar mijn smaak.
@letatcest Ik vindt hem tof. Alleen dat ietsiepietsie verschoven perspectief irriteert me
Is dat niet met wat stretchwerk in photoshop te corrigeren?
@T1mmeh Tof!
Ik was laatst in Shanghai dus deze shot mocht niet missen
Helaas was het gigantisch druk op het water waardoor er constant boten door mijn frame kwamen zetten. En toen ik rond middernacht terug kwam hopende op een rustiger beeld. Bleek dat ze rond 10 uur de verlichting uitzetten
Dus dit is de beste van de set geworden.
@letatcest Ik vindt hem tof. Alleen dat ietsiepietsie verschoven perspectief irriteert me
@T1mmeh Tof!
Ik was laatst in Shanghai dus deze shot mocht niet missen

@CrashOverDrive, ik vind het een heerlijke plaat, mooie kleuren, voelt "warm" aan, mooie weerspiegeling ook in het water. Geslaagde plaat!
@RobbieHifi
Heftige plaat!! Bijna niets mis mee... De golfwerking net boven het midden van het water is ietsje jammer. Kwam er wat voorbij oid? Verder is hij prachtig!!
Heftige plaat!! Bijna niets mis mee... De golfwerking net boven het midden van het water is ietsje jammer. Kwam er wat voorbij oid? Verder is hij prachtig!!
Dank, ja een boot maakte het water wat anders.Bzrk80 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:56:
@RobbieHifi
@letatcest: Vind het onderwerp niet heel interessant. Het kijkt ook op de 1 of andere manier niet helemaal lekker, door symmetrie denk ik, en net niet helemaal recht.
@Crashoverdrive: prima plaat van de shanghai skyline. Ik vind hem boven en rechts wel net wat te krap. De gebouwen staan rechts ook niet helemaal recht, dat kan je nog wel ff fixen
@RobbieHifi: Mooie plaat van Rotterdam. De kleuren zijn niet helemaal mijn ding aangezien ik nou eenmaal van de vivid stijl ben. Maar dat is een kwestie van smaak. Jou kleuren doen me een beetje aan Tron denken, en das helemaal niet verkeerd! Lekker futuristich.
Ik heb de lat voor mezelf weer iets hoger gelegd. Afgelopen zaterdagnacht de deur uitgegaan omdat het toch wel erg helder was. Een selfie onder de melkweg voor elkaar gekregen, met het ISS (international space station) boven het hoofd! Deze was trouwens niet gepland, maar kwam puur toevallig over vliegen
Kritiekpuntje op mezelf: misschien mag er iets van de onderkant af en is er iets teveel grond. Ik heb na overwegen de foto toch maar zo gelaten, omdat ik de hele zachte doortekening zo toch wel lekker vond.
Alone in the Universe by Albert Dros, on Flickr
@Crashoverdrive: prima plaat van de shanghai skyline. Ik vind hem boven en rechts wel net wat te krap. De gebouwen staan rechts ook niet helemaal recht, dat kan je nog wel ff fixen
@RobbieHifi: Mooie plaat van Rotterdam. De kleuren zijn niet helemaal mijn ding aangezien ik nou eenmaal van de vivid stijl ben. Maar dat is een kwestie van smaak. Jou kleuren doen me een beetje aan Tron denken, en das helemaal niet verkeerd! Lekker futuristich.
Ik heb de lat voor mezelf weer iets hoger gelegd. Afgelopen zaterdagnacht de deur uitgegaan omdat het toch wel erg helder was. Een selfie onder de melkweg voor elkaar gekregen, met het ISS (international space station) boven het hoofd! Deze was trouwens niet gepland, maar kwam puur toevallig over vliegen
Kritiekpuntje op mezelf: misschien mag er iets van de onderkant af en is er iets teveel grond. Ik heb na overwegen de foto toch maar zo gelaten, omdat ik de hele zachte doortekening zo toch wel lekker vond.

[ Voor 8% gewijzigd door adros op 10-08-2015 20:42 ]
Vette plaat! Wat mij betreft mag er iets van de onderkant worden gecropt, maar verder: wow!adros schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:06:
Ik heb de lat voor mezelf weer iets hoger gelegd. Afgelopen zaterdagnacht de deur uitgegaan omdat het toch wel erg helder was. Een selfie onder de melkweg voor elkaar gekregen, met het ISS (international space station) boven het hoofd! Deze was trouwens niet gepland, maar kwam puur toevallig over vliegen![]()
[afbeelding]Alone in the Universe by Albert Dros, on Flickr
Dat is een hele vette plaat Adros! Ik vind zelf dat de ondergrond-rest-ratio prima in orde is, ik zou em laten zo!
Hoe heb je deze foto gemaakt, als ik vragen mag? Heb je zo'n gemodde camera, of is dit een multi exposure? In welk programma gestackt?
Ik krijg dit soort resultaten nooit met een singleshot in ieder geval.
Hoe heb je deze foto gemaakt, als ik vragen mag? Heb je zo'n gemodde camera, of is dit een multi exposure? In welk programma gestackt?
Sony A7II, Samyang 14mm f2.8, ISO 3200, 20 seconden, Single Shot. Niks gestackt, niks gemodDeathchant schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:13:
Dat is een hele vette plaat Adros! Ik vind zelf dat de ondergrond-rest-ratio prima in orde is, ik zou em laten zo!
edit: verhaal met nog wat andere foto's staat nu trouwens ook op Petapixel
http://petapixel.com/2015...e-iss-in-a-self-portrait/
[ Voor 13% gewijzigd door adros op 10-08-2015 21:17 ]
Heel gaaf Adros !
Sowieso kunnen sterrenhemel foto´s bij mij niet stuk.. Loving it. Enkel de gele gloed maakt een wat scherpe streep door het beeld. Dat is wat jammer. En het vliegtuig ( ? ) verpest het ook een beetje. Voor de rest supervet.
Betreft de setting, prima. Meer dan 20sec krijg je alleen maar meer beweging in de sterren. Alleen heb je nog bepaalde trukjes gebruikt betreft de nabewerking ?
Heb al een paar keer een sterrenhemel op de foto gekregen. Maar niet zo lekker van kleur/scherpte/weinig ruis als jij hier nu plaatst. Is dat de kracht van de A7 z'n iso of denk jij dat het met mindere m4/3 goden ook moet lukken ?
Sowieso kunnen sterrenhemel foto´s bij mij niet stuk.. Loving it. Enkel de gele gloed maakt een wat scherpe streep door het beeld. Dat is wat jammer. En het vliegtuig ( ? ) verpest het ook een beetje. Voor de rest supervet.
Betreft de setting, prima. Meer dan 20sec krijg je alleen maar meer beweging in de sterren. Alleen heb je nog bepaalde trukjes gebruikt betreft de nabewerking ?
Heb al een paar keer een sterrenhemel op de foto gekregen. Maar niet zo lekker van kleur/scherpte/weinig ruis als jij hier nu plaatst. Is dat de kracht van de A7 z'n iso of denk jij dat het met mindere m4/3 goden ook moet lukken ?
Lasteraar, lees je wel even het verhaaltje! Dit is geen vliegtuig, dit is het ISS (international space station). Dat maakt dit shot juist zo uniekLasteraar schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:17:
Heel gaaf Adros !
Nee, dat het ISS net langskomt, is natuurlijk vet gaaf. Dus in 20 seconden vliegt ie heel ver
Met z'n 27 duizend kilometer per uur...
Edit: die een na laatste op petapixel vind ik misschien wel het tofst.. maar die kan ik niet zo goed zien, onuitvergroot.
Edit: die een na laatste op petapixel vind ik misschien wel het tofst.. maar die kan ik niet zo goed zien, onuitvergroot.
[ Voor 31% gewijzigd door letatcest op 10-08-2015 21:24 ]
Zeer mooi adros..
Ik heb ook wel op het Kootwijkerzand gezeten snachts. Maar meestal om over 1,5 maand naar de herten te luisteren. Zo te zien is het meenemen van de camera bij helder weer een reële optie.
Ik heb ook wel op het Kootwijkerzand gezeten snachts. Maar meestal om over 1,5 maand naar de herten te luisteren. Zo te zien is het meenemen van de camera bij helder weer een reële optie.
[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 11-08-2015 09:39 ]
Prachtige plaat. Ik zou er een deel af halen.[b][message=44722611,noline]
Ps waar was het zo helder? In Nederland zie ik in de praktijk nooit een dergelijke hemel (misschien in NO Groningen of Drenthe).