[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.846 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 21:48
leuke poging HMJ. Benieuwd wie hem nog meer gaat proberen :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Kende dit concept nog niet! Wordt het zo vaak uitgevoerd dan? Wel grappig gedaan, zal het volgend weekend eens gaan proberen bij m'n ouders (die wonen op 150 meter van een spoorwegovergang), als je dat niet erg vindt. Belichting is zo te zien niet lang genoeg om een sterrenhemel duidelijk op beeld te krijgen, misschien dat dat met een dubbele exposure wat beter zichtbaar te maken is. Dank voor de inspiratie :)

Over je foto's: tweede is mooi qua lucht, maar mis een beetje een onderwerp. De eerste is dan weer erg leuk qua onderwerp maar daar mis ik een beetje een lucht (is zo wel erg donker).

[ Voor 21% gewijzigd door tobiasvs op 22-02-2015 15:03 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij valt dat wel mee.. Voor Chiron er mee kwam had ik het nog niet eerder gezien.
Ben benieuwd wat je er van maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Die tweede heeft toffe kleuren en belichting Hmj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Vorige week naar het hele hoge noorden geweest. Vooruitzichten op mooi weer en activiteit van de zon waren niet echt positief, maar dinsdagavond de 17e werden we onverwachts toch getrakteerd op een letterlijk wervelende show van 2 uur lang. Hoge ISO (om de bewegende aurora zo veel mogelijk vast te leggen) dus wel wat ruis. Geweldige avond gehad.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8613/16407940057_9487681dc9_c.jpgNorthern Lights by EX1500, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wow, wat gaaf! Vind de iets wat langere sluitertijd hier mooi werken, nu krijg je echt het gevoel van beweging in de lucht. Ruis vind ik op dit formaat niet storend aanwezig.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
wow geweldig dat licht zeg

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8649/16626229052_751783a7fa_c.jpgwaalkade-1-2 by Mavi86, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8568/16419644837_7732d44f50_b.jpgwaalkade-1 by Mavi86, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ex1500: nice! De ruis vind ik niet storend, al zou ik misschien de kleuren wat feller maken. Ook is de foto helaas onderin wat onscherp.

@Mavi: vind de bovenste de mooiste. Mooie rustige compositie en de kleuren zijn goed gelukt. Bij de tweede foto is het paars volgens mij doorgelopen of zo. Het ziet er een beetje apart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
wow is het aurora seizoen ofzo? :) lijkt me best lastig om het goed vast te leggen, zijn jullie op vakantie of wonen jullie daar?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Thx allemaal. Is inderdaad nog Aurora seizoen (zo'n beetje van oktober t/m maart).
Wonen er niet, gewoon een paar dagen er tussen uit. Noorderlicht met de ideale compositie is idd nog best lastig te fotograferen. Vooral als je mogelijkheden en tijd beperkt zijn. Je moet het doen met wat op dat moment te zien is, waarbij "the green lady" soms over de hele hemel van links naar rechts schiet.
Foto is onderin idd te onscherp. Voor dit soort werk valt de Tokina 11-16 mij dan ook best tegen. Volgende keer wordt het waarschijnlijk weer de Samyang 14mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Dan heb je wel ontzettend geluk dat je dit mag aanschouwen bij "een paar dagen ertussenuit". Ik ken genoeg mensen die in de ideale omstandigheden (januari) zijn geweest op de juiste plaatsen (Tromso) met ideaal weer (volledig open lucht) en 2 weken lang niks hebben gezien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:18:
Dan heb je wel ontzettend geluk dat je dit mag aanschouwen bij "een paar dagen ertussenuit". Ik ken genoeg mensen die in de ideale omstandigheden (januari) zijn geweest op de juiste plaatsen (Tromso) met ideaal weer (volledig open lucht) en 2 weken lang niks hebben gezien.
Daarom ben ik ook zo'n lucky bastard... Ik zit voor mijn werk erg veel in Zweden, onder andere boven de poolcirkel. Dus ik zit daar 'op kosten van de zaak' en soms een maand of langer. Soms is het stiekem een beetje leedvermaak als je zo'n groep Japanse toeristen ziet die weet ik veel hoeveel hebben uitgegeven voor hun reis naar het hoge noorden, waar voor de rest weinig anders interessants is :P. En dan is het bijvoorbeeld twee weken achtereen volledig bewolkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Doen dit al een paar jaar, en hebben elke keer het noorderlicht gezien. Soms wat minder en soms spectaculair. Je moet er echter wel wat voor doen. Als je in de stad blijft is de kans inderdaad vrij klein, maar het mooie van Tromso is nu juist dat je naar alle windrichtingen kunt "chasen". Dat betekent soms een paar uur rijden (tot aan Finland bijvoorbeeld), maar dan heb je ook wat.
Daarnaast is de streek ook overdag de moeite waard met mooie uitzichten, fjorden en allerlei leuke activiteiten. "weinig interessants" geldt wat ons betreft dan ook zeker niet voor Tromso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bedankt voor de info :) ondanks dat je veel kan plannen en voorbereiden, heb je soms gewoon wat geluk nodig. Helemaal met dit soort natuurverschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Ex1500: Gaaf hoor die Aurora! Jaloers!

@mavi86: Mooie platen, vind de compo van de eerste iets beter en de kleuren van de tweede :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8593/16635831592_318410a27e_c.jpgMiddelburg @ The Netherlands by Marcel Tuit, on Flickr

Kan zijn dat hij wat scheef en vervormt oogt, had de UWA lens omhoog gemikt en het gebouw is ook nog eens schots en scheef. Kreeg het niet mooier gecorrigeeerd in LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@ex1500: ja super
en ook die huizen onderin maken de foto echt af

@Mavi86: die eerste vind ik mooi, die tweede 'mwah' te druk

@marceltuit: onwerkelijk, maar hoort deze niet thuis in 'long exposures'? ;)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Daar magtie niet want heb geen filters gebruikt :)

(bovendien is het gewoon een avondfoto gemaakt na blue hour)

[ Voor 39% gewijzigd door Polariteit op 24-02-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

marceltuit schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:07:
Daar magtie niet want heb geen filters gebruikt :)

(bovendien is het gewoon een avondfoto gemaakt na blue hour)
Wooow prachtig vastgelegd! Ik vind het een goede keuze dat je de rest van de gevel er niet op heb gezet. Nachtfotografie werkt hier subliem. Ik heb ook wel eens voor dit gebouw gestaan maar door de slagschaduwen overdag was het geen doen. Je foto maakt gelijk weer duidelijk hoe een statief het verschil kan maken.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Gaaf hoor

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Karel V schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:47:
[...]

Wooow prachtig vastgelegd! Ik vind het een goede keuze dat je de rest van de gevel er niet op heb gezet. Nachtfotografie werkt hier subliem. Ik heb ook wel eens voor dit gebouw gestaan maar door de slagschaduwen overdag was het geen doen. Je foto maakt gelijk weer duidelijk hoe een statief het verschil kan maken.
Dank je! Mee eens, ik heb hem ook bij daglicht van een paar uur ervoor en dan ook zonder statief; maar die is een stuk minder sterk vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Een paar uit Osaka: deze zijn genomen vanaf Abeno Harukas, met 300meter het hoogste gebouw in Japan. Gek genoeg telt de Tokyo Skytree niet mee terwijl die 600m+ hoog is, omdat dat een televisietoren is.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8607/16496965468_3e17bd07b5_c.jpgosaka_09900

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8640/16064603293_c26088b3b1_c.jpgosaka_09917

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8596/16658603266_b2dbe55ef3_c.jpgosaka_09920

Als je in Osaka bent is deze observation deck zeker aan te raden, en je mag er met je statief staan als het niet te druk is d:)b Dan win je bij mij heel veel punten, in tegenstelling tot de Tokyo Skytree, daar moet je nog steeds uren in de rij staan. En is het uitzicht niet echt mooi te noemen omdat je veel te hoog zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste is echt heel gaaf Terryb47! De andere twee zijn ook prima maar doen mij iets minder.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/sneek800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@HMJ: Gave plaat, mooi lijnenspel en toffe kleuren. Alleen die volgens mij heb je de highlights te ver teruggeschroefd, die witte lighttrail lijkt (hier op mijn scherm althans) grijs ipv wit...

@terryb47: Die eerste is inderdaad heel gaaf. Mooi werk. De tweede vind ik wat minder spannend, komt denk ik vooral door het gebrek aan diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
thanks, zit wel verhaaltje achter dat is de Tsutenkaku Tower met maar 90m hoog, was ooit de grote trekpleister van dit gebied samen met Tennoji Zoo. Eerste foto is genomen met m'n ouwe trouwe 17-40L, die ik nu toch nog weer meesleep omdat ik geen goede wide angle prime kan vinden voor op m'n Sony A7 :-( De laatste twee zijn genomen met de FD 85/1.8. Uit ervaring kan ik zeggen dat je aan een standaard zoom (24-70) het meeste hebt als je op reis bent. Hele tijd verwisselen van primes vind ik niet fijn werken.

@hmj: mooi die houten brug, ben het met marcel eens - highlight teveel omlaag gegooid, bij deze foto zou ik een felle witte streep niet storend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:33:
Die eerste is echt heel gaaf Terryb47! De andere twee zijn ook prima maar doen mij iets minder.

[afbeelding]
Ik wilde net vragen of dit een brug in Sneek was, maar ik zie nu in de titel van de jpeg staan dat het in Sneek is :)

Mooie foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Wat een geniale brug is dat!!!!

(Oh, mooie foto ook natuurlijk ;) :D)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is idd sneek ;) Ook erg leuk voor wat abstractere plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
HMJ: Super gave foto. Enige minpuntje is dat die voorste dwarsstang er wat vreemd uitziet, door de groothoekvervorming (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
Ik heb het eindelijk ook eens geprobeerd.

Alle tips/opmerkingen zijn welkom natuurlijk. Persoonlijk vind ik het voor de eerste keer aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RhwLk2Fl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0dHXzWll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@kalekat: om eerlijk te zijn denk ik dat je wat meer aan een aantal sliders moet trekken in de nabewerking
de eerste is wat te donker en de tweede wat te vlak

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
@kalekat Je moet natuurlijk wel als een malloot een statief mee sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Vishari Beduk schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:50:
@kalekat: om eerlijk te zijn denk ik dat je wat meer aan een aantal sliders moet trekken in de nabewerking
de eerste is wat te donker en de tweede wat te vlak
Ik heb nog helemaal niets aan de nabewerking gedaan aangezien ik geen fatsoenlijke programmas heb hiervoor.Eigenlijk heb ik nog nooit wat gedaan met nabewerking.
Haas_nl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:52:
@kalekat Je moet natuurlijk wel als een malloot een statief mee sjouwen.
Ik heb ook gewoon een statief bij me. Maar gelukkig is deze niet heel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
@kalekat: heb je nou enorm veel ruis in je foto's, of heb je de plaatjes veel te ver gecompressed?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Is wellicht handig om de gebruikte instellingen en apparatuur te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terryb47, Heel erg gaaf! de eerste is het mooist vind ik
@HMJ, mooie lijnen zeg.
@kalekat, hmm ik vind ze niet zo geweldig. Ze zien eruit alsof je ze uit de hand met de ISO zeer hoog hebt geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Universal Creations schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:53:
@kalekat: heb je nou enorm veel ruis in je foto's, of heb je de plaatjes veel te ver gecompressed?
Volgens mij viel de hoeveelheid ruis wel mee.
NeutraleTeun schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:38:
Is wellicht handig om de gebruikte instellingen en apparatuur te posten.
Apparatuur is: D5000 met 18-135 Nikon objectief. ISO1600, Sluitertijd moet ik opzoeken als ik thuis ben.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:47:
@Terryb47, Heel erg gaaf! de eerste is het mooist vind ik
@HMJ, mooie lijnen zeg.
@kalekat, hmm ik vind ze niet zo geweldig. Ze zien eruit alsof je ze uit de hand met de ISO zeer hoog hebt geschoten.
Ik weet dat ze niet geweldig zijn. Daarom zet ik erbij dat tips en opmerkingen welkom zijn. Ze zijn niet uit de hand geschoten maar met een statief. De ISO stond zeker niet hoger dan 2000.

Alle tips zijn welkom. Zeker de tips rond de ruis in de foto's. Het is de eerste keer dat ik iets 's nachts probeer en in de stad bij ons is het licht nou niet ideaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Op statief kun je ISO makkelijk droppen (1 voordeel/reden van statief).
Zet dus gewoon op 100 (oid laag) een leuke f/8 oid en laat maar schieten.
Krijg je fijn rustig water, bewogen wolken en stúkken minder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik denk ook dat hier ergens tussen f/8 - f/16, ISO 100 of 200 en een lang, lange sluitertijd beter op z'n plaats is. Ik weet niet wat de langste sluitertijd van je camera is (bij mij is dat 30 tot 60 sec), maar normaal gesproken kom je in de stad snel uit op f/11, iso 100, 30 sec.

Zo maar een paar tips:
  • Zoals gezegd: schiet op je laagste ISO (base ISO, geen L1 of L2 gebruiken tenzij je daar een goeie reden voor hebt), en neem een diafragma van tussen de f/8 en f/16. Ik begin zelf altijd bij F/11 en kijk wat dat me brengt.
  • Schiet in RAW. Witbalans is lastig bij nachtfotografie, en het is zonde om te staan koukleumen en 3 x die instellingen te moeten aanpassen (of het niet zien tot je thuis komt).
  • Gebaseerd op die tweede foto: probeer je onderwerp niet zo precies in het midden van het frame te plaatsen. 1/3 van links of rechts is meestal mooier. Ik zou bij die tweede ook iets meer afstand nemen, zodat het water en eventuele reflecties daarin beter overkomen.
  • Haal UV filters eraf (mocht je die op je lens hebben zitten). Vooral bij nachtfotografie verziekt dat al snel je foto's met allerlei ghosting en flares.
  • Bij water in nachtfotografie is langer altijd beter. Een timer-remote op ebay kost je een tientje en het is leuk om ook te experimenteren met 2 min+ exposures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Bedankt! Ik ga hiermee oefenen.

Ik neem aan dat de zonnekap eraf kan blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

kalekat schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:27:

Ik neem aan dat de zonnekap eraf kan blijven :P
Nee!
Zonnekap erop. Felle lichtbronnen aan de zijkant (buiten beeld van je lens) leveren alsnog flare op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Get!em schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:35:
[...]

Nee!
Zonnekap erop. Felle lichtbronnen aan de zijkant (buiten beeld van je lens) leveren alsnog flare op.
Okaay dank je wel! Had ik niet aan gedacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En zie het altijd nog als een stukje bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
NeutraleTeun schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:55:
En zie het altijd nog als een stukje bescherming.
Precies. Zonder zonnekap had mijn Zeiss 21 aan diggelen gelegen vorig jaar zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
@Terryb47: vind ik zeer mooi, leuk lijnenspel

@HMJ: mooi, maar ik vind dat de blacks iets te licht zijn en de plaat daardoor wat contrast mist..

Ik weet niet of ik hiervoor in het juiste topic ben, maar ik heb gisteren voor het eerst m'n camera eens op m'n telescoop geschroefd om de net-niet-volle maan te fotograferen.

Afbeeldingslocatie: http://qbic.smugmug.com/Other/Space/i-NTrJmdV/0/L/IMG_3299-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qbic.smugmug.com/Other/Space/i-Q8LStrp/0/L/IMG_3316-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qbic.smugmug.com/Other/Space/i-tfMtctD/0/L/IMG_3314-L.jpg

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat ziet er goed uit, heb het vroeger wel eens geprobeerd met een gewone telelens (70-200 met 1.4x converter) maar heel ver kom je dan niet :+ heb je nog meer fotos met de telescoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:42:
...

@HMJ: mooi, maar ik vind dat de blacks iets te licht zijn en de plaat daardoor wat contrast mist..

...
Dat hoor ik vaker :+

Jou foto's zijn goed gelukt! ik heb de maan er nog niet zo goed op gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Bedoel je dat het opzettelijk is? :p
Terryb47 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:53:
Dat ziet er goed uit, heb het vroeger wel eens geprobeerd met een gewone telelens (70-200 met 1.4x converter) maar heel ver kom je dan niet :+ heb je nog meer fotos met de telescoop?
Nee... Ik gebruik de telescoop eigenlijk maar weinig, moet toegeven dat het een beetje een impulse buy was enkele jaren geleden :). Ik heb ook geen auto tracking systeem waardoor long exposures al een probleem zijn. En dat er straatverlichting in m'n tuin schijnt, is ook niet handig :)

Dit was nu de eerste keer dat ik m'n 650D met een speciale adapterring erop aansloot. Ik wou eens zien wat het verschil was met m'n gewone lenzen.

Dit was een testshot met de 18-270 op 270mm, om je het verschil te tonen (losse pols, de VR moest maar z'n werk doen :))
Afbeeldingslocatie: http://qbic.smugmug.com/Other/Space/i-gS4BHGZ/0/L/IMG_3284-L.jpg

Diegene hierboven zijn dus met een reflector telescoop van 750mm; en bij de 2 grotere zit er nog een 2x barlow lens tussen. Met die laatste loopt de scherpte, vooral in de hoeken, wel wat terug; zie je ook duidelijk op de foto's.
Helaas kan ik er m'n eyepieces (waar je normaal gezien door kijkt) niet tussen monteren (of zou toch niet weten hoe), dan zou ik nog een veel hogere vergroting kunnen verkrijgen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/qw4krl1nsvrflkf/IMG_20150307_000352.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/1t73ubzzgaq5ps4/IMG_20150307_000223-2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 08-03-2015 11:35 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

aangezien ik dit weekend voor het eerst, sinds ik mijn nieuwe camera heb, op een locatie was waar het s' nachts ECHT donker was ook een poging gedaan tot nachtfotografie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B6tEC11pP5mdkKQ25SyeoIiz/medium.jpg

Ik ben zelf heel tevreden met dit resultaat, maar altijd knaagt het idee van "Dit kan (veel) beter!"

Graag uwe tips!

ISO 200 F/3.5 15sec 18mm

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zie een foto met boom-vignetting een paar (vage) sterretjes en een afgesneden dak...Is niet oneerbiedig bedoeld, maar er gebeurt niks op de foto. Er is geen wijds landschap te zien, geen pakkend onderwerp, geen mooie sterrenhemel waar direct de aandacht naartoe gaat.
Misschien dat je kunt uitleggen wat je er zelf goed aan vindt dat ik het beter snap?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat was mijn vraag ook.
Wat was je intentie met deze foto.

Heb wel wat info voor je (en ons).
https://fstoppers.com/pos...nd-how-make-your-own-8111

http://www.nandoonline.com/?page_id=2149

Kijk naar de voorbeelden en gebruikte instellingen en vergelijk die met die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Intentie was voornamelijk "omdat het kan" :+

Het dak wat zichtbaar is was het toneel van een roleplay event, en voor de deelnemers eraan ook heel herkenbaar. (hier een ander "probeerseltje")

Het was koud, had een gammel statief en geen ervaring, maar zoals vaker spring ik gewoon in het diepe en kijk ik wel wat het resultaat wordt :) (vallen en opstaan, zo leer ik het snelste)

Aangezien het mij nog nooit gelukt was om omgeving te combineren met de hemel zelf was ik zelf gewoon zeer blij verrast met dit resultaat, ik heb er overigens ook hele leuke reacties op gekregen van de deelnemers zelf!.

Rede ook dat ik het hier post is omdat ik het wel serieus wil nemen, en ik weet dat de eis hier vele male hoger ligt dan een random facebook groepje. (hier kan ik nog wat leren ;) )

Misschien had ik beter kunnen zeggen dat dit dus mijn eerste nachtfoto(shoot) ooit was, maar neemt niet weg dat ik als "newb" heel blij ben met het resultaat!

...Maar mijn vermoede klopt, het kan nog veel beter :) ;)

@hierboven bedankt voor die links! daar kan ik zeker wat mee!

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59
@Buzz: Wauw, superdik die maan. Wat een details :9~

Ik ben een paar weken geleden ook weer op pad geweest in m'n hometown. Vond 'm zelf wel goed gelukt! :D

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7627/16590243719_fd25891924_c.jpgMolen Franeker by twyntema, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door T1mmeh op 10-03-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Mortum: nog wat saai, iets op de ondergrond ipv dat dak zou het al wat spannender maken
ook groot 800 breed posten, nu is het veel te klein

@ToyotaMR2: die link van fstoppers is te goed gewoon

@T1mmeh: ik vind deze erg mooi
enig verbeterpuntje zou de bruine kleurzweem zijn

ik verbaasde mij erover dat nog niemand hier foto's heeft gepost van de markthal in Rotterdam in het donker; is gewoon heel fotogeniek
dus ik gisteravond met camera en statief naar de markthal, maar daar bleek de beste plek om te fotograferen al bezet door twee andere fotografen met statief :(
dichter bij bleken het twee bekende gezichten :+ en werd het een mini-tweaker-meet
dus binnenkort in dit topic; foto's van de markhal

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8668/16776411612_7b4b145401_c.jpg
DSC_5127C

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7595/16570207017_eb90e0fa1a_c.jpg
DSC_5106C

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Nou reageer ik normaal nooit in dit soort topics, noch heb ik verstand van fotografie, maar ik vind die tweede een waanzinnige plaat @Vishari. Enige verbeterpuntje wat ik daarop zou kunnen noemen is de reflectie van het geel/zwarte bordje iets te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waar zie jij een reflectie van het geel/zwarte bordje? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Vind die eerste mooier, lekker scherp mooie kleuren en mooi licht door de mist? Enig puntje is denk dat die wijder geschoten had mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

T1mme, leuk zo met die star trails, maar de witbalans is een beetje vreemd.

Vishari, 2e is fraai zo met de gebouwen van kop van zuid er doorheen.

Kwam nog wat oude platen tegen op mijn HDD van mijn trip naar de USA.Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7635/16553194298_5fcb541aac_c.jpg
Las Vegas Strip by Barrycades, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Barrycades, mooie lichtjes daar! Zou nog wel even proberen of je de foto ietsje rechter kan trekken, helt nu wel een beetje over en het onderste randje voegt toch niet heel veel toe.
@T1mmeh, ben het in principe eens met vishari, mis een beetje het blauwe koude gevoel van de nacht door die warme zweem.
@vishari, die zijn goed gelukt. De vieze lucht valt hier nog wel mee in tegendeel zelfs, het licht van de brug creeert een fijne 'halo'. Je hebt twee mooie standpunten gevonden, vind die eerste juist leuk doordat niet heel de brug er op staat. Motiveert mij om de volgende keer als ik ergens ben ook maar eens wat minder 'standaard' te doen.
Vishari Beduk schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:01:

ik verbaasde mij erover dat nog niemand hier foto's heeft gepost van de markthal in Rotterdam in het donker; is gewoon heel fotogeniek
dus ik gisteravond met camera en statief naar de markthal, maar daar bleek de beste plek om te fotograferen al bezet door twee andere fotografen met statief :(
dichter bij bleken het twee bekende gezichten :+ en werd het een mini-tweaker-meet
dus binnenkort in dit topic; foto's van de markhal
Volgens mij is er zelfs een van de daders gespot! ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8649/16575518457_5f6cb2695c_c.jpgMe @ Markthal, Rotterdam by Mr Pingu, on Flickr

Eigenlijk niet mijn foto maar de foto van mijn maatje. Dat neemt niet weg hoe fotogeniek de markthal tijdens blue hour is en ik sta er natuurlijk op :+

PS, foto's zonder storende fotograaf komen later nog een keer als ik weer even wat tijd heb om m'n LR library bij te werken.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat ziet er heel leuk uit die Markthal, ik ga binnenkort ook maar eens tweakers spotten haha.

@vishari: vind beiden heel goed gelukt, zijn dit meerdere exposures samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@mystiqu: dank je :)
wat betreft het hoogte bordje; vind ik zelf wel mee vallen

@Haas_nl: ook bedankt :)
is geen mist, het was gewoon bewolkt
wat betreft het wijder: ik ga de laatste tijd steeds vaker met slechts één camera en drie primes op stap, een holy trinity van 20, 28 en 50
deze foto's zijn op 50mm genomen, de volgende stap zou met 28 te wijd worden
ik weet het; het is een slecht excuus

@Barrycade: ik weet het niet

@Mr Pingu: :w
al moet eigenlijk de kerktoren erop staan

@Terryb47: nee, één opname
ik moet zelf ook nog een keer terug wanneer er geen wolken en marktkarren zijn

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7617/16599122278_e71aa836c2_c.jpg DSC_5088C

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Waar zouden we naar moeten kijken? De lantaarnpaal lijkt nu het onderwerp, maar die is niet echt heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:07
Twee foto's van mijn vakantie in Istanbul

Afbeeldingslocatie: http://ucarsu.de/fotos/f1x.png
http://ucarsu.de/fotos/f1.png

Afbeeldingslocatie: http://ucarsu.de/fotos/f2x.png
http://ucarsu.de/fotos/f2.png

op verzoek kan ik hoge kwaliteit foto's plaatsen

Sony A7 30sec sluitertijd

[ Voor 16% gewijzigd door sanane op 11-03-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Graag je foto's 800pixels breed maken (met een linkje erachter naar de grotere versie).
Daarnaast is commentaar op je voorgangers ook zeer gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hm, apart.
Ene kant vind ik die bootjes veel afleiden... maar andere kant geeft het wel een gekke 3D-feeling.

Bij de 2e is het huisje wat overbelicht en staat de horizon niet helemaal recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
T1mmeh schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:30:
Ik ben een paar weken geleden ook weer op pad geweest in m'n hometown. Vond 'm zelf wel goed gelukt! :D
Exif zegt 10 seconden belicht.
Hoe kom je aan startrails in combinatie met die straatlampen op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Hahn: Waar we naar moeten kijken? Geen idee, zo heb ik het niet benaderd.

@sanane: ik heb een beetje moeite met de boten op de voorgrond
de tweede is een stuk beter, maar zou nog beter kunnen met wat nabewerking waarbij je de felheid van die toren wat naar beneden haalt.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Vishari Beduk schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:43:
@Hahn: Waar we naar moeten kijken? Geen idee, zo heb ik het niet benaderd.
Laat ik de vraag anders stellen dan: wat vind jij interessant aan deze foto? Want je zal 'm niet voor niks delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@AlterEgo: het antwoord staat in de post van ToyotaMR2 erboven

@Hahn: Ik heb eerst een selectie gemaakt en die op Flickr gezet, en toen een tijdje de foto's op mij in laten werken en de leukste uitgezocht en hier gepost. Voor mij is het de combinatie van station blaak, de markthal en de kantoorgebouwen op de achtergrond.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59
@AlterEgo Het zijn 100 fotos met die settings, en in Photoshop gestacked ;) 20 minuten blauwbekken met 0 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Wel een goed uitgevoerd cliché ;)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheelt dat ik de locatie niet ken ;) mooi! Had denk ik iets meer op link gericht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
@sanane
De eerste foto heeft wel wat, maar toch vind ik dat er teveel onscherp is, en het is jammer dat de minaretten er niet helemaal op staan. Tweede foto is leuk, maar zoals gezegd tikje scheef.

@Vishari Beduk
Erg mooie foto, alleen vallen de gebouwen een klein beetje om volgens mij, dus dat zou je nog recht kunnen trekken. Vooral helemaal rechts op de foto te zien.

Laatste paar dagen na lange tijd weer eenst wat foto's gemaakt zonder op vakantie te zijn :). Ik ben wel tevreden met deze:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8639/16639937048_6313424f8f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
@T1mmeh:

Erg mooi. Persoonlijk zou ik de witbalans iets koeler leggen, zodat de lichten wat meer richting neutraal wit gaan. Wellicht lokaal als je sterren dan te blauw worden.

@Vishari (eerste twee posts):

Top foto's van Rotjeknor. Ben er laatst ook nog geweest, maar net te vroeg op de dag zie ik.

Je bent sowieso fotografisch ijzersterk bezig hoor, zie echt een hoop top platen van je voorbij komen!

@Barrycade:

Leuk, eens een skyline die ik niet in-person heb gezien! Mooie balans, maar de onderste lijn lijkt een beetje krom. Kan ook zo zijn natuurlijk, maar anders zou je daar nog een lenscorrectie op kunnen doen.
Misschien ook wel een goeie foto om Lightroom's "Upright" mee te proberen.

@Pingu:

Eigenlijk vind ik hem leuker met fotografen erop! Wil je een markthal foto zonder mensen maken, dan moet je volgens mij 4 uur lang plaatjes blijven schieten en samenvoegen :person

@Sanane:

Vwb die eerste foto: Ik vind persoonlijk nachtfotografie en "out of focus" niet zo heel goed samen gaan, en al helemaal niet op de voorgrond.
De tweede lijkt een beetje scheef te staan, maar dat kan aan mij liggen.

@Vishnari:

Agreed met cliché, ik heb een beetje dezelfde foto ^^ Maar dit is wel een van de beste Gentjes die ik heb gezien. Ik krijg de neiging om weer terug te gaan; pluspunten daarvoor.

@BlackLightning:

Mooi, je hebt de waterlijn wel erg centraal liggen en in de onderste band van 5 - 10% gebeurt weinig (net onder de reflecties). Misschien iets hoger croppen / framen.
Daarnaast zou je ook nog eens kunnen proberen de sluitertijd wat langer te leggen waardoor er iets minder textuur in het water zit.

[ Voor 52% gewijzigd door TweakMDS op 16-03-2015 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@BlackLightning: ik zou de foto mooier vinden als je iets meer inzoomt

D750 weg, nu met de D7100 verder prutsen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7612/16641076947_08d6e9ac44_c.jpg
DSC_6899C

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Vshari Beduk: Lekkere lighttrails. Enige minpuntjes vind ik die halve flare bovenin; en de gebouwen lijken naar links over te hellen.

@BlackLighting: Mooie compo. Ik vind wel de kleuren en belichting niet zo fijn kijken. Alles is iets te dichtgelopen...

@Vishari Beduk: Ja gave plaat van Gent! Cliche boeit niet zo; ik zie ze vaker voorbij komen dan sommige andere 'Hotspots'. Enige wat ik misschien anders zou doen aan jou versie is rechtsboven iets anders doen zodat je niet meer dat kleine stukje lucht hebt.

Van mij ook eentje van uit december:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8661/16830301936_038caaa40f_c.jpgGolden age @ Amsterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Helaas wilde het bootje niet stil gaan liggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 18-03-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet relatief gemakkelijk op te lossen door je ND filter eraf te halen en een tweede exposure te maken of heb je daar gewoon geen zin in? Best een lekkere plaat om naar te kijken maar ik vind zo'n vage plek wel een beetje afbreuk doen aan de foto. En jammer dat de lighttrails niet helemaal doorlopen, maar dat lijkt me ook bijkans onmogelijk. Die rode Peugeot aan de linkerkant ziet er trouwens wat vreemd uit qua kleuren, daar nog iets speciaals mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
Bij de eerste foto heb ik het idee dat ik naar een miniatuurfoto aan het kijken ben. De boot neemt imo wel erg veel plaats in in de foto. De tweede foto vind ik een stuk beter. Wel even de horizon recht zetten.
marceltuit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:17:
[...]

[afbeelding]Golden age @ Amsterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Net jammer dat het bootje niet stil ligt ja, maar tov de rest van de foto vind ik het niet erg. Mooi!

Iemand die het noorderlicht nog heeft vastgelegd in de afgelopen dagen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Bedankt voor de feedback. Ik kan er nog wel wat licht ingooien en zal nog eens naar de compositie kijken.

@marceltuit
Mooie foto, ook weer eens wat creatiever dan de veelvuldig voorbijkomende foto's van lichtstrepen van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks! :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:30:
Is dat niet relatief gemakkelijk op te lossen door je ND filter eraf te halen en een tweede exposure te maken of heb je daar gewoon geen zin in? Best een lekkere plaat om naar te kijken maar ik vind zo'n vage plek wel een beetje afbreuk doen aan de foto. En jammer dat de lighttrails niet helemaal doorlopen, maar dat lijkt me ook bijkans onmogelijk. Die rode Peugeot aan de linkerkant ziet er trouwens wat vreemd uit qua kleuren, daar nog iets speciaals mee gedaan?
Ja dat had ik did misschien kunnen oplossen met 2e foto met korte sluiertje. Had ik helaas geen erg in, zit helaas nog steeds niet echt in miin flow. Heb btw geen filter gebruikt.

heb verder wel een beetje zitten spelen met de kleuren, wellicht dat die auto er daardoor uitspringt. Denk persoonlijk ook dat hij ook erg opvalt doordat hij de enice kleurrijke auto is in dat rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
Marcel, mooie foto, maar jammer dat het lichtspoor iets te vroeg ophoudt. Had die liever zien doorlopen tot het einde van de gracht. Wel leuk gedaan, weer eens wat anders (dan altijd maar die lichtstrepen van auto's). En de onscherpe boot is hinderlijk inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door Evano op 18-03-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja, het lichtspoor had ik helaas weinig invloed op. De boot voer naar mij toe, en ik was aan de late kant. Toen moest ik de camera nog opstellen, dus daar heb je het ophoudende lichtspoor ;)

Wachten op een volgende boot was geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 19:13
Jolke schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Iemand die het noorderlicht nog heeft vastgelegd in de afgelopen dagen hier?
Precies, daar zat ik ook op te wachten in dit topic... :P
Heb zelf wel 1 foto, maar kwam er te laat achter, de meeste activiteit was al geweest. Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:17:
@Vshari Beduk: Lekkere lighttrails. Enige minpuntjes vind ik die halve flare bovenin; en de gebouwen lijken naar links over te hellen.

@BlackLighting: Mooie compo. Ik vind wel de kleuren en belichting niet zo fijn kijken. Alles is iets te dichtgelopen...

@Vishari Beduk: Ja gave plaat van Gent! Cliche boeit niet zo; ik zie ze vaker voorbij komen dan sommige andere 'Hotspots'. Enige wat ik misschien anders zou doen aan jou versie is rechtsboven iets anders doen zodat je niet meer dat kleine stukje lucht hebt.

[afbeelding]Golden age @ Amsterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Heb je die trails niet eens afgemaakt? :P

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7487/15960021500_645ef68048_c.jpgLight trailsssssssssssssssszzzzzzzzzz in Amsterdam by www.Royz.nl, on Flickr

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Marceltuit en Royz zijn samen op pad geweest volgens mij :D
Dezelfde auto's staan op de kade.

Ik vind de kleuren van Marcel mooier, maar de sporen van Royz fijner, misschien samenvoegen tot 1 foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
lijkt me toch een photoshop kwestie.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Haha klopt, we zijn samen op pad geweest. Lachen om dit te zien, had deze nog niet gezien van hem :) Bizarre gelijkenissen!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Had de jouwe al eens gezien; leuk om te zien; zou gewoon dezelfde foto kunnen zijn maar dan anders bewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@marceltuit & Royz: interessant om het verschil in bewerking te zien :)
de foto van marcel vind ik natuurlijker/echter
de kleuren en contrast in de foto van Royz vind ik 'over the top' maar het kijkt wel lekker
de lampen bij Royz zijn meer ster-stralen en dat is sowieso pluspunten
wat de lichtsporen betreft is het inderdaad jammer dat deze bij marcel niet doorlopen maar bij Royz ziet het einde (photoshop?) er een beetje onnatuurlijk uit

vaak op deze plek geweest maar ik had er nog nooit een rondvaartboot in gezien

@BlackLightning & blacktarantulaX: willen jullie meer of minder lichtsporen? :P
vanavond weer op fotojacht

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Geen mooie foto, maar volgens mij kwam er een satellite voorbij vliegen?
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7595/16275226964_4663be338a_c.jpgI just captured some kind of UFO? by Marijn_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Haas_nl schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:21:
[afbeelding]I just captured some kind of UFO? by Marijn_, on Flickr
Dat heten vliegtuigen. Zie je ook de contrail door de maan ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Vond hem nogal snel gaan voor een vliegtuig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Laatst online: 11-09 16:21
@marceltuit & royz : lekker zo die trails van die bootjes, vind ze beide wel geslaagd!
@haas_nl: vliegtuig idd. Je kon hem niet ieder geval zien! Hier was alles grijs :(

Gister hing ik ook even de toerist uit :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7642/16708487929_422d01ee73_c.jpgZaanse Schans Blue Hour by albert dros, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door adros op 22-03-2015 22:32 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat ziet er goed uit! De stervorming van de lantaarn komt mooi overeen bij de trails in de wolken en het water. Fijne kleurtjes.
Gelukkig zit er niet zoveel beweging in de boot links....dat zie je toch wel vaker met LE.

@royz & marcel: grappig om dit zo samen te zien :) Zelfde foto, hele andere uitstraling + sfeer. Die van marcel vind ik qua sfeer veel natuurlijker ogen en zou daarom deze foto verkiezen boven die van royz, alhoewel ik royz bewerking ook kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vishari Beduk schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:44:
@marceltuit & Royz: interessant om het verschil in bewerking te zien :)
de foto van marcel vind ik natuurlijker/echter
de kleuren en contrast in de foto van Royz vind ik 'over the top' maar het kijkt wel lekker
de lampen bij Royz zijn meer ster-stralen en dat is sowieso pluspunten
wat de lichtsporen betreft is het inderdaad jammer dat deze bij marcel niet doorlopen maar bij Royz ziet het einde (photoshop?) er een beetje onnatuurlijk uit

vaak op deze plek geweest maar ik had er nog nooit een rondvaartboot in gezien

@BlackLightning & blacktarantulaX: willen jullie meer of minder lichtsporen? :P
vanavond weer op fotojacht
Dat over die rondvaartboot heb ik al meer gehoord; misschien nu wel vanwege lichtfestival?

Denk dat die sterren komen door verschillende soorten lenzen :)
adros schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:32:
@marceltuit & royz : lekker zo die trails van die bootjes, vind ze beide wel geslaagd!
@haas_nl: vliegtuig idd. Je kon hem niet ieder geval zien! Hier was alles grijs :(

Gister hing ik ook even de toerist uit :)

[afbeelding]Zaanse Schans Blue Hour by albert dros, on Flickr
Strakke plaat, mooi belicht! Neem aan dat het een geblende foto is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07
[afbeelding]I just captured some kind of UFO? by Marijn_, on Flickr
Dikke kans dat je het ISS voorbij zag komen. :Y

Daar heb ik zelf ook wel eens voor stilgestaan om 'm even na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Laatst online: 11-09 16:21
marceltuit schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:31:
[...]

Strakke plaat, mooi belicht! Neem aan dat het een geblende foto is?
nope, 1 exposure

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:41
Geen mooie foto, maar volgens mij kwam er een satelliet voorbij vliegen?
Waarschijnlijk geen sateliet maar Venus
Afbeeldingslocatie: http://www.meteo-maarssen.nl/images/20150322_2030.jpg

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vishari Beduk schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:44:
Het is inderdaad Photoshop, mijn lichtsporen waren exact als die van Marcel. Vandaar mijn vraag heb je ze niet door getrokken ;). Wel leuk om al die vergelijkingen te lezen zo, al was dat niet direct de bedoeling :). Dank voor de feedback allen!

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste