[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekende spot. Tenminste ben hem vaker tegen gekomen volgens mij, maar erg goed uitgevoerd! sterrenhemel doet het ook goed.

volledig eens met het commentaar van jullie op mijn foto. :)
Het is een oude molen die is afgebrand dus kan kloppen dat het was smerig oogt. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
HMJ: Mooie foto. Ik vind de compositie leuk gedaan, inclusief het contrast met het moderne gebouw. Twijfel nog een beetje over de lampen. Aan de ene kant te fel, maar omdat er ook sneeuw in beeld is, past het qua felheid ook wel weer bij elkaar.

the mod man: Ook mooie foto. Paar verbeterpuntjes: ik vind dat je de lens net iets te veel omhoog hebt gericht, ik ben geen fan van vallende lijnen over het algemeen. Of was er een prangende reden om de sterrenhemel te laten zien? Doe nog even wat aan de ruis in de lucht trouwens. En klein detail: je hebt de lantaarnpaal er niet helemaal opstaan, oogt een beetje slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een mooie sterrenhemel vind ik beter dan een bak water wat al genoeg in beeld is, dus snap wel waarom de camera omhoog is gericht. wel zou ik daarna zo goed mogelijk de gebouwen weer recht trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
the mod man schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:04:
@Adros, Nice, lekkere skyline en mooie kleuren!

@Marceltuit, Ook ik ben beter van je gewend. De brug valt net wat buiten de toning van de gebouwen. De lucht is een rare tint blauw in het geheel.

@Vishari, Recht is mij te donker net als de gemetselde kade. Zit potentie in met wat nabewerking.

@Propane, eigenlijk vind ik het zonde dat het volle maan is, Het heeft wel een tof licht/schaduw effect met de bomen maar de sterrenhemel wordt volledig weggeblazen.

@HMJ. Vond je radio telescoop foto erg goed, deze doet er wat voor onder. Kleuren van het gebouw waar je instaat komen wat viezig over (vast de bedoeling) De felle lamp dead center stoort mij behoorlijk, ik had wat meer van de lucht meegepakt. Toffe locatie!!

Jep, sorry van het watermerk.
[afbeelding]
Mooi.
Ik had de lanterenpaal aan de rechterkant er af gelaten denk ik, maar verder erg gaaf.

[ Voor 83% gewijzigd door YellowCube op 06-02-2015 18:52 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:51:
Ik had de lanterenpaal aan de rechterkant er af gelaten denk ik, maar verder erg gaaf.
"Het andere rechts" of zie ik een naderhand bewerkte foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@adros: Hele toffe foto van Dubai, prachtige kleuren.

@HMJ: Die foto van de schotel is echt iets speciaals. De foto met het afgebrande gebouw is ook naar mijn smaak te licht aan de rechterkant.

@marceltuit: Voor mij is het voornamelijk de lucht die afbreuk doet aan de plaat, inderdaad een vreemde kleur blauw.
Ventieldopje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:28:
[...]

Is inderdaad een heerlijke lens voor dit soort dingen! Tegenwoordig zijn er ook steeds meer opties om filters te gebruiken voor deze lens zonder van alles te modden sinds Samyang een officieel filter houder voor deze lens heeft uitgebracht. Ook third-party zijn er steeds meer opties :)
Ik moet echt nog wat meer met de lens spelen, voorgaande plaat was de eerste keer dat ik hem buitenshuis testte. Filter heb ik voorlopig nog geen interesse in. Ik moet vanwege heen en weer gereis voor mijn werk mijn camera & lenzen collectie redelijk compact houden, dus liever ook niet talloze filters erbij :P.
the mod man schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:04:
@Propane, eigenlijk vind ik het zonde dat het volle maan is, Het heeft wel een tof licht/schaduw effect met de bomen maar de sterrenhemel wordt volledig weggeblazen.
Klopt inderdaad, helaas heb ik hier (midden Zweden) momenteel niet de heldere nachten voor het uitzoeken, haha. Volgens mij is de volgende pas weer voor volgende week zaterdag voorspelt :(. Maar ik zit hier nog een week of twee, dus wie weet heb ik mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:54
@adros: Misschien een vrij standaard spot, maar het blijft indrukwekkend om te zien zo'n skyline.
De kleur van de lucht valt ook mooi samen met de lampen van de gebouwen.

@HMJ: Gaaf dat contrast tussen de "vieze" kleuren van die afgebrande molen en de "cleane" uitstraling van de NHL.
De lamp in het midden van de foto is wel erg fel, is dat misschien nog wat naar beneden te halen met PP?

@the mod man: Bekende plek inderdaad, die is hier al vaker langsgekomen (ook met lichtstrepen van een boot geloof ik).
Duidelijke sterrenhemel ook.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat ik deze niet in kleur plaats is vanwege de straatverlichting die zo'n beetje alles geel kleurde. Ik kreeg dit jammer genoeg niet goed gecorrigeerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/eebrug800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

het ontbreekt een beetje aan goede referentiepunten aan de linkerkant, maar ik neig te zeggen dat je horizon niet recht staat. Verder vind ik het een lekkere plaat om naar te kijken :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@HMJ: Die foto kijkt wel lekker weg ja, zwart wit past prima er bij.

Vandaag in de herkansing om te spelen met mijn nieuwe Samyang... het was helder en geen vervelende maan om roet in het eten te gooien:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7325/16309444519_67a20318e6_z.jpg
Aurora & Milky Way

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8655/16309519369_ec644ab7dc_z.jpg
Orion

Geen spannende voorgronden of iets dergelijks, en slechts een beetje 'grof' nabewerkt. Maar de lens bevalt goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@HMJ: eerst dacht ik dat het een overdag foto was die geinverteerd is, maar nu begrijp ik dat het sneeuw is?
anyway, kijkt niet echt lekker

@Propane: die eerste is leuk, vooral ook door het groen
die tweede heeft iets teveel voorgrond en dat verlichte gebouw weet ik niet wat ik ervan moet vinden

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
@Propane: Mooi, wil ik ook ooit nog eens mee experimenteren.
@HMJ: Lekkere diepte, maar zou best wat meer contrast mogen krijgen.

Brugge by night.
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/albums/misc/_QIX0250_600.jpg
Grotere versie flickr

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
@HMJ: het ziet een beetje teveel grijs uit, inclusief de sneeuw. is dat met opzet al het zwart/wit eruit gehaald?
@Propane: leuke platen, maar iets te donker? volgens mij kan je nog veel meer halen uit deze foto's.
@Emiel: jammer van die halve boot, maar de foto vrijwel nergens scherp? is ook niet zo raar wanneer je een landschap op f/2.8 schiet. waarschijnlijk om enigzins genoeg belicht te krijgen? volgende keer toch maar de statief mee :)

Eentje uit Japan: Osaka Bay Area
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8566/15774251854_9766330b8b_c.jpgosaka_09228

[ Voor 18% gewijzigd door Terryb47 op 11-02-2015 23:30 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
@hmj: kijkt niet echt lekker op het 1e gezicht idd. Die zwart wit conversie lijkt net inverted ofzo :D Komt door de sneeuw.
@propane: wel oke. Welke samyang lens is het precies? de 14mm 2.8?
@emiel: is hij wel scherp? Lijkt van niet namelijk. Compositie is vrij goed, had de foto alleen wat eerder genomen, nu is alles wel erg zwart.
@terryb: eigenlijk hetzelfde hier. Hou zelf van een wat blauwere look :) Verder wel een mooie foto

Hier nog 1 van mij tijdens blue hour:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8645/15871804964_1722259d46_b.jpgBusiness Bay Dubai by albert dros, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door adros op 11-02-2015 23:36 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
@Terryb47 @adros:

Er zit geen bewegingsonscherpte in in ieder geval. Hij is ongeveer zo scherp als je van een foto op f/2.8 en 3200 iso kan verwachten ben ik bang :+ . Als ik een statief gehad zou hebben zou 'ie er wel beter uit zijn gekomen. Ik ben ook bang dat het script wat de plaatjes een andere maat geeft op m'n server de kwaliteit ook niet ten goede komt, daar ben ik nog volop mee aan het experimenteren.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@Terryb47 / @adros: Jullie komen wel op mooie plekken zeg!

@adros: Heb je je GH4 alweer de deur uitgedaan? Ik zie nu steeds een a7 II staan bij je recentere foto's.
Is dit vanwege het betere dynamische bereik van de FF a7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
AdmiralSnipe schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:42:
@Terryb47 / @adros: Jullie komen wel op mooie plekken zeg!

@adros: Heb je je GH4 alweer de deur uitgedaan? Ik zie nu steeds een a7 II staan bij je recentere foto's.
Is dit vanwege het betere dynamische bereik van de FF a7?
klopt :) Ben nu even aan het schieten met de A7II. Denk niet dat de GH4 de deur uit gaat aangezien hij wel intensief wordt gebruikt voor video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
De a7 II lijkt me ook erg mooi speelgoed, maar voor video is de GH4 natuurlijk wel koning in z'n prijsklasse.
Mooie combo die twee camera's, ook nog relatief draagbaar voor als je regelmatig op reis bent (wat jij zo te zien wel bent d:)b ).

• Terryb47
@adros: we zitten dan ook in het nachtfotografie draadje heh? dan is het meestal donker :+
leuke foto's uit Dubai maar die van jou vallen eerder onder zonsonder/opgang?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:42:
De enige reden dat ik deze niet in kleur plaats is vanwege de straatverlichting die zo'n beetje alles geel kleurde. Ik kreeg dit jammer genoeg niet goed gecorrigeerd.

[afbeelding]
Gaaf, werkt erg goed in Z/W!
Alleen de boom links vooraan stoort, springt me te veel in het oog.
Mooi lijnenspel en lekkere kleurtjes! :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 00:31 ]

• Propane
  • Niet online
Terryb47 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:08:
@Propane: leuke platen, maar iets te donker? volgens mij kan je nog veel meer halen uit deze foto's.
Ja, ik kan waarschijnlijk de exposure nog wel wat opschroeven... Ik ben nog aan het oefenen met nacht fotografie, haha :). De enige vorige keer was met een 30mm f/1.4 lens waarvoor ik de ISO rustig op 800 of 1600 kon laten staan. Nu schoot ik op 3200, en dat heeft wat nadelige gevolgen voor de ruis op de voorgrond :P. Ik zal dit weekend er eens beter voor gaan zitten met Lightroom.
adros schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:33:
@propane: wel oke. Welke samyang lens is het precies? de 14mm 2.8?
Inderdaad de 14mm f/2.8. Wel op APS-C.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

Eerste keer dat ik dit topic tegen kom (ben/kan zelf totaal niet fotograferen naast mijn telefoon :+ ). Heb zéér mooie foto's voorbij zien komen moet ik zeggen!
adros schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:33:
@hmj:

Hier nog 1 van mij tijdens blue hour:
[afbeelding]Business Bay Dubai by albert dros, on Flickr
Jammer van de kranen anders was dit mijn nieuwe achtergrond :o

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die zijn toch wel weg te soepen zonder al teveel effort?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:36

Famous

R 400+

Boudewijn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:26:
Die zijn toch wel weg te soepen zonder al teveel effort?
Ja, niet mijn ding :D
Tevens heb je ook het "hoofd gebouw" in het midden welke nog niet af is.

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 12-02-2015 01:30 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• adros
Famous schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 01:30:
[...]

Ja, niet mijn ding :D
Tevens heb je ook het "hoofd gebouw" in het midden welke nog niet af is.
Tja dit is dubai he, die kranen en gebouwen die niet af zijn hoort er nou eenmaal bij ;)

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@HMJ, lijkt net zo'n IR opname of negatief, had hem in kleur denk mooier gevonden maargoed helaas had je daar een gele gloed. Ik ben eerlijk gezegd beter van je gewend.
@Propane: Zijn ietwat donkerDenk dat je met wat meer effort in de bewerking hier wel wat moois uit kan toveren zoals de melkweg op de eerste. Het noorderlicht is wel echt een toevoeging op die eerste. Die 2e vind ik minder door dat felle licht op de voorgrond.
@Emiel L: Zonde dat niet scherp is zowel door het diafragma als de ruisreductie heb ik het idee. Statief is wel een must voor dit soort foto's. Compositie heb ik eigenlijk niets op aan te merken.
@Terryb: Heerlijk plaatje, ik houd van lichtjes, veel te zien. Wel bizar hoe die snelweg kronkelt zeg, in Nederland zijn de bochten wat geleidelijker heb ik het idee.
@adros: Van mij had je nog iets langer mogen wachten, vind het blauw nog wat licht. Wel interessante compositie met die brug als leidraad de foto in.
Behalve dat ik een zonsondergangetje in Den Haag gemaakt had, heb ik ook nog een fotootje wat later op de avond gemaakt. Note to self: Volgende keer de dark-exposure nog donkerder maken aangezien de lichten van het gebouw aan de linkerkant nog steeds uitgebeten zijn. Gelukkig valt het niet zo op en ben ik alsnog tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7414/16462758485_e49759c57a_c.jpgThe Hague - Night by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Verwijderd

Nogal wisselende reacties om mijn zwart wit foto :P Ikzelf vind hem qua beeld wel fijn kijken. Al kan ik mij er in vinden dat de zwart wit omzetting niet heel sterk is. Had hem zelf liever überhaupt in kleur gelaten.

@Mr Pingu: Mooie foto. Heb er niet echt wat op aan te merken. Je eigen punt van kritiek was mij niet opgevallen en vind het ook niet storend.

Ik moet binnenkort maar eens een andere stad dan Leeuwarden bekijken.. ben hier wel een beetje uitgekakt. :P

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Mr Pingu schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:49:
Note to self: Volgende keer de dark-exposure nog donkerder maken aangezien de lichten van het gebouw aan de linkerkant nog steeds uitgebeten zijn.
Wat bedoel je daarmee?
Je hebt nu 5 foto's? Gok op -2 -1 0 1 2 ?
Je zou dan dus op -3 willen gaan zitten?
Of zit ik helemaal verkeerd in deze materie?

Maar dan de vraag, als ik wel gelijk zit: waarom dan niet gewoon meteen lager gezet?
Zou toch niet zoveel kwaad kunnen (en anders hoeft die niet mee gebruikt te worden).

• Terryb47
@mr pingu: ik vind het een mooie foto, wellicht iets teveel lucht (en water)? waarschijnlijk had ik deze widescreen gecropped. verder vind ik de lichten niet echt storend.

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

NeutraleTeun schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:14:
[...]

Wat bedoel je daarmee?
Je hebt nu 5 foto's? Gok op -2 -1 0 1 2 ?
Je zou dan dus op -3 willen gaan zitten?
Of zit ik helemaal verkeerd in deze materie?

Maar dan de vraag, als ik wel gelijk zit: waarom dan niet gewoon meteen lager gezet?
Zou toch niet zoveel kwaad kunnen (en anders hoeft die niet mee gebruikt te worden).
Dat klopt helemaal, het feit was dat ik er thuis pas achterkwam dat de lichten allemaal uitgebeten waren zelfs in de -2 exposure. Dus daar moet ik opletten als ik de volgende keer een foto maak of juist een serie foto's maak.

Terry: Thanks, twijfelde daar nog over maar heb het zo gelaten. Heb hem ook geexporteerd als wallpaper wel widescreen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 12-02-2015 11:33 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Oké.
Zag hem op Flickr al voorbij komen, is inderdaad een mooie foto.
16:9 geeft misschien wel een sterker effect.

Volgens mij zit er in de camera ook een optie die overbelichte stukken laat 'highlighten' op je scherm.
Of anders MagicLantern zeker wel.
Wellicht daar even naar kijken?

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heb al ML en op het eerste gezicht zag het er goed uit dus, gewoon beetje onzorgvuldig ter plaatste te werk gegaan en niet uitgebreid genoeg gekeken. Alsnog ben ik er zeker niet ontevreden over. Daarnaast is het snachts een gigantisch contrast met donkere gebouwen en verlichtte ramen, dat is gewoon een feit.

• AdmiralSnipe
Kun je dat in post niet een beetje naar beneden halen?
Vind die gele torentjes die rechts in beeld boven de gebouwen uitsteken meer uit de toon vallen eerlijk gezegd.

• adros
@Mrpingu. Ik heb bewust voor dat moment gekozen. Later op de avond was het donkerder blauw maar waren de lichten wat te sterk. Deze was wel mooi uitgebalanceerd. Over jou foto, dan is mijn mening dus weer dat ik hem liever iets eerder zou nemen zodat die lichten niet zo hard zijn :) Of idd de extra exposure donkerder zoals je zelf al aangeeft. Verder een prima plaat!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@admiralsnipe, al in post gedaan wat ik kon. Viel mij nog niet eens op, witbalans brush kan denk het denk wel goedmaken maar ik laat het denk ik zo want het was zo.
@adros, keuzes keuzes en zo zie je maar weer smaken verschillen. Al blijf ik erbij dat ik de lichten nu ietsje te zacht vind. Mis een beetje contrast hierdoor.
Ik had mijn foto gewoon net iets beter moeten uitvoeren al vind ik de hardheid niet storen.
Ergens tussen onze foto's in moet het 'perfecte' moment zijn. (Grapje)

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Emiel L: koop aub zo spoedig mogelijk een statief (desnoods een van 30 euro)
nu is het net niet, terwijl er veel potentie in zit
@Terryb47: Ja, mooi. Meer kan ik er eignlijk niet over zeggen.
@Mr Pingu: Heel mooi! Dat doe je goed.
Eigenlijk wel leuk dat deze toch totaal anders is dan die beroemde van tommy
Ga zo door zou ik zeggen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
een oude foto uit tokyo, volgens mij heb ik deze nog niet gepost hier:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7420/13981861074_3df46209fe_c.jpgtokyo_5552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik vind de compositie mooi ook gaaf met die lichtstrepen, wel is de foto volgens mij beetje overbelicht.

Em hij lijkt niet helemaal scherp maar dat kan ook de compressie zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Haas_nl op 14-02-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
thanks, met dank aan flickr compressie :( (waar ik niks meer van begrijp, zelfs de fullsize view ziet er wat soft uit tegenwoordig) toch maar eens kijken of ik ga migreren naar een smugmug of 500px account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Terryb47: ik vind deze net als de vorige heel mooi, ik zou niet weten wat er beter aan kan
wat betreft flickr compressie ben ik het niet met je eens; als je een grote foto upload dan krijg je echt geen onscherpte, het is toch echt een gevolg dat je zelf een 1024x682 foto upload

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Heb je het origineel gezien dan? :/

Mooie foto, mr Tequila! Blijft toch een bijzonder onderwerp, die hoogbouw :)

[ Voor 51% gewijzigd door Sjekster op 14-02-2015 14:51 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Wanneer je een 1024pxfoto upload, en je maakt er een 800px foto van moet er van elke ~5 pixels 4 pixels worden gemaakt. En ja, dat wordt danonscherper dan wanneer je een foto op volle resolutie upload.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na wat inlezen en rondkijken heb ik me ook maar een klein beetje gestort op de avond-/nachtfotografie...

Mijn eerste resultaten...

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.arnowolsink.nl/fotos/bronkhorstermolen.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.arnowolsink.nl/fotos/laag_keppel_night.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste is nice, leuke combinatie van de laatste weerkaatsing van de zon en sterren met als bonus het vliegtuig, maar die tweede vind ik echt te druk en lijkt de balans van de eerste foto totaal niet te hebben: te donker in de donkere delen, te licht in de lichte delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terryb47: Nice! mooi hoe die weg door de foto loopt.
@wolly_a: Heb eigenlijk niet echt wat toe te voegen aan refused zijn opmerkingen. Die eerste is in elk geval goed gelukt! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/bullemolen800.jpg

Dit zijn uiteraard meerdere opnames samengevoegd. Waar ik stond was het goed donker met Leeuwarden op de achtergrond.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@wolly_a: die eerste is leuk, al was het leuker geweest met een dubbele belichting zodat je nog wat van de voorgrond zou zien
de tweede is erg onprettig met dat felle licht aan de linkerkant
@HMJ: de foto is wel erg vlak geworden

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7317/15919804114_1560530131_c.jpg
DSC_4573C

bekend punt in Rotterdam
doel was eigenlijk de euromast maar het bleek veel te heiig op de toren, op deze foto zie je het helaas ook al

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Vishari Beduk schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:49:
@Terryb47: ik vind deze net als de vorige heel mooi, ik zou niet weten wat er beter aan kan
wat betreft flickr compressie ben ik het niet met je eens; als je een grote foto upload dan krijg je echt geen onscherpte, het is toch echt een gevolg dat je zelf een 1024x682 foto upload
thanks, mijn "probleem" met flickr is eigenlijk tweedelig:

1) oversharpening van kleinere formaten bijv. die 800x600 die we hier op GOT posten - maar alle tussen formaten zien er door flickr compressie/sharpening er ook niet best uit.
2) sinds kort (enkele maanden) ziet zelfs de original size er soft uit in Chrome :? en ziet er dus anders uit dan de geuploade foto. Ik heb verder niks aan m'n resize en sharpening routine veranderd. Of het is flickr (denk ik) of het is de browser (lijkt me onwaarschijnlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Laatst online: 26-08 23:34
Vette nachtfoto's komen hier voorbij.
Ik probeer de laatste tijd ook wat nachtfoto's te maken, maar heb nog wat moeite met het goedkrijgen van de kleurtemp. (fotografeer in RAW, en nabewerking doe ik in Lightroom)

Hier nog twee foto's van afgelopen weekend.
Heb mn nieuwe Samyang 14mm f2.8 binnen, en eens kijken hoe dat gaat op de EOS 6D.
Opmerkingen en verbeterpunten zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/IMG_1_t.jpg

Panorama van 5 shots, 14mm, f2.8, 15sec, ISO 2500

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4948679/PicsForum/IMG_2_t.jpg

14mm, f2.8, 30sec, ISO 3200

[ Voor 13% gewijzigd door Mooya op 16-02-2015 22:23 . Reden: thumbnails gemaakt.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Gebruiken jullie een nd filter? Zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas_nl schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:41:
Gebruiken jullie een nd filter? Zo ja welke?
Ik niet en zou het ook niet weten waarom je er wel een nodig zou hebben bij nachtfoto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

ND filter voor 's nachts/s'avonds heb je denk ik alleen nodig als je echt met een kleine scherptediepte (f/1.4 ofzo) werkt en toch beweging erin wilt hebben. Ik kan me zo 1,2,3 geen situatie bedenken waarbij ik het zou gebruiken in ieder geval.
Misschien een foto van de sterrenhemel met een 24/1.4 ofzo waarbij je je iso lager kunt zetten, maar dan zou je volgens mij toch willen afstoppen voor meer scherpte.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Misschien is een gradual ND filter nog wel een idee indien er te veel licht is in de omgeving.
Mijn eerste foto (hierboven) is gemaakt in het pikkendonker.Je zag geen de camera bijna niet staan.
Door een lantaarnpaal 50 meter achter me licht toch het hele grasveld op.
Daardoor lijkt het bijna dat de foto overdag gemaakt is.

Ik heb wel een Grad ND filter, dus kan eens testen of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@Mooya: als jij niets schrijft dan doe ik het ook niet :+

@Haas_nl: zonder ND zit ik al aan zeer lange sluitertijden en hoe langer de tijd hoe meer kans op fiets, auto of boot die met de verlichting een lelijke lichtstreep strekt waardoor je opnieuwe moet beginnen
met ND wordt dat risico nog groter

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7453/16365479700_a671714429_c.jpg
DSC_4412C

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooya schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:33:
Vette nachtfoto's komen hier voorbij.
Ik probeer de laatste tijd ook wat nachtfoto's te maken, maar heb nog wat moeite met het goedkrijgen van de kleurtemp. (fotografeer in RAW, en nabewerking doe ik in Lightroom)

Hier nog twee foto's van afgelopen weekend.
Heb mn nieuwe Samyang 14mm f2.8 binnen, en eens kijken hoe dat gaat op de EOS 6D.
Opmerkingen en verbeterpunten zijn welkom.

[afbeelding]

Panorama van 5 shots, 14mm, f2.8, 15sec, ISO 2500

[afbeelding]

14mm, f2.8, 30sec, ISO 3200
Mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet alles altijd maar een perfecte representatie van de werkelijkheid zijn dan? Ik vind het hier absoluut niet storend. Serene plaat wel.

@ Mooya: Ik weet niet of ik een UWA nou echt de meest geschikte panorama-lens vind, die vreemde lijnvorm in het gras leid me redelijk af.

@ Vishari Beduk foto daarboven: had je (links) niet net iets wijder kunnen gaan?

@ HMJ: vaker gezegd, ik vind de toning prettig. Niet iedere foto hoeft enorm diep zwart te bevatten om 'dynamisch' over te komen.

Bij de volgende foto's had ik graag de sfeer van nummer 1 met het perspectief van nummer 2 gecombineerd, maar toen ik terug kwam voor een tweede foto was de mist alweer grotendeels weggetrokken. Nu heb ik het idee dat het beide toch een beetje net niet is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/slEpudB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FywbgP1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ik vind de tweede foto een stuk sterker dan de eerste.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@moozzuzz: :?
@refused: leuk idee, halve fiets ben ik niet zo'n fan van
dus ik stem voor de eerste

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:36
Ik snap eigenlijk niet waarom een random fiets zo prominent in beeld moet? Sterker nog, ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar aan het kijken ben, bij beide foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Vishari Beduk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:01:

@Haas_nl: zonder ND zit ik al aan zeer lange sluitertijden en hoe langer de tijd hoe meer kans op fiets, auto of boot die met de verlichting een lelijke lichtstreep strekt waardoor je opnieuwe moet beginnen
met ND wordt dat risico nog groter
Hoe langer het shot duurt, hoe minder die fiets, auto of boot te zien gaat zijn, dus dat kan je aardig tegen elkaar wegstrepen ;) Tenzij het lichtgevende iets héél langzaam rijdt of stil gaat staan in je shot misschien.

The devil is in the details.

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:29:
Ik snap eigenlijk niet waarom een random fiets zo prominent in beeld moet? Sterker nog, ik heb eigenlijk geen idee waar ik naar aan het kijken ben, bij beide foto's...
Verlaten fiets met lekke band, kroeg die dicht is, mistige nacht. Jammer dat die gedachte niet helemaal overkomt. :) Die 1e snap ik meer dat je het denkt overigens en daarom was ik daar al niet helemaal tevreden over, maar die heeft wel meer de sfeer die ik bij de 2e graag gewild had.

• Mooya
@Vishari Beduk,
Ik vind het een mooie heldere plaat!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:16:
@ Mooya: Ik weet niet of ik een UWA nou echt de meest geschikte panorama-lens vind, die vreemde lijnvorm in het gras leid me redelijk af.
@refused, een UWA lens voor panorama betekend toch alleen dat je minder foto's hoeft te maken voor hetzelfde bereik?
Ik kan ook wel de panorama maken met een 24mm lens, maar dan blijf je toch nog steeds die kromming houden in de schaduw van de bomen?
Van de shot met de fietsen kies ik ook voor de tweede

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:15:
[...]

Verlaten fiets met lekke band, kroeg die dicht is, mistige nacht. Jammer dat die gedachte niet helemaal overkomt. :) Die 1e snap ik meer dat je het denkt overigens en daarom was ik daar al niet helemaal tevreden over, maar die heeft wel meer de sfeer die ik bij de 2e graag gewild had.
Misschien is de foto te helder en/of scherp?
:P

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
perspectief vertekening vind ik wat storen :D (overigens niet alleen bij jouw foto :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooya schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:31:
@Vishari Beduk,
@refused, een UWA lens voor panorama betekend toch alleen dat je minder foto's hoeft te maken voor hetzelfde bereik?
Ik kan ook wel de panorama maken met een 24mm lens, maar dan blijf je toch nog steeds die kromming houden in de schaduw van de bomen?
Panorama met een UWA impliceert dat je altijd die kromming/vertekening gaat krijgen omdat je met een enkele foto al een enorme beeldhoek hebt. Als exact deze beeldhoek je doel was dan denk ik idd niet dat het heel veel uitmaakt, al presteert een UWA minder uniform dan menig 'normale' lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
@Vishari Beduk Lekker scherp en helder, en het blijft altijd lastig die schots en scheve gevels op de grachten, waardoor de foto's nooit 'waterpas' lijken.

@refused Het blijven voor mij een beetje 'lege' plaatjes, al vind ik de tweede wel iets sterker dan de eerste, omdat je onderwerp (de fiets neem ik aan) prominenter in beeld is. Voor nachtfoto's vind ik ze ook aan de lichte kant trouwens, wellicht dat dat de sfeer wat drukt.

---

Fokforum maandwedstrijdje (om de eer, niet om de knikkers) thema is dit keer 'lange sluitertijd', dus gisteren even een omweggetje gemaakt op de fiets op weg naar huis:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7353/16584550165_5bbc7103df_c.jpgRailroad crossing by renegesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

LOL, dit is wel grappig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Die moet je nog een keer doen en dan wanneer er geen auto's aan de andere kant staan :)
Ik vind 'm cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Die auto's waren wel irritant ja, daar kon ik helaas weinig aan doen. Ik heb er ook nog een waar ook de blur van de trein op staat, maar daar staat aan mijn kant van de bomen een wazige brommerrijder op :(
Vanavond als het hopelijk droog is nog een poging wagen, maar dan met een 16mm fisheye :P

En ik moet echt een fatsoenlijk statief (dit was met de D700 op een Manfrotto Pixi :+)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Heel erg leuk, vooral die blokjes licht! Ben benieuwd naar poging 2

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Chiron schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:23:
Die auto's waren wel irritant ja, daar kon ik helaas weinig aan doen. Ik heb er ook nog een waar ook de blur van de trein op staat, maar daar staat aan mijn kant van de bomen een wazige brommerrijder op :(
Vanavond als het hopelijk droog is nog een poging wagen, maar dan met een 16mm fisheye :P

En ik moet echt een fatsoenlijk statief (dit was met de D700 op een Manfrotto Pixi :+)
Heel leuk idee, uitvoering is het nu net niet, door die opgeblazen lichten. Nog een keer teruggaan dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Precies, hopelijk komt er wat moois uit. Idee is leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:26
Chiron schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:11:
[...]
Fokforum maandwedstrijdje (om de eer, niet om de knikkers) thema is dit keer 'lange sluitertijd', dus gisteren even een omweggetje gemaakt op de fiets op weg naar huis:

[afbeelding]Railroad crossing by renegesink, on Flickr
Cool idee, nu nog even de omgeving optimalizeren. Iets teveel licht door de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool! ook maar eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Geniale foto :D Erg leuk gedaan!
Doet mij erg denken aan de metertjes in het dashboard van een auto.

Verder eens met de kritieken, er moet nog wel wat gebeuren aan de compositie imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:57
@Vishari Beduk, vind het een mooie plaat, ondanks hij een beetje scheef lijkt
@Chiron,Super goed bedacht. Heel leuk effect!

@refused, Ik vind de sfeer wel lekker in je platen, maar ik blijf niet bij je foto hangen.

Deze foto gemaakt tijdens het China Light in Burger's Zoo

Hij is wel een beetje bewerkt :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8587/16593610825_da64eaabfb_z.jpgBurgers China Light-1 by Mavi86, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mavi86 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:53:

@refused, Ik vind de sfeer wel lekker in je platen, maar ik blijf niet bij je foto hangen.

[afbeelding]Burgers China Light-1 by Mavi86, on Flickr
die is echt nice, geen storende achtergrond en lekker scherp, goed gedaan d:)b

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Wow, die is mooi. Symmetrisch, zwarte achtergrond en perfect scherp. Ik dacht eerst naar een tekening te kijken overigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024

Die is wel érg nice!! Ik had alleen persoonlijk net het laatste stukje staart eraf gecropped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mavi86: Heel gaaf werk, mooie kleuren!

@Chiron: Leuk idee inderdaad, mooi! Inderdaad jammer van de lampen van de auto's. Misschien een idee dat als je teruggaat om nog een poging te wagen om dan meerdere foto's te nemen, en dus ook zonder de felle lampen en dat je die foto's dan samenvoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@mavi86: eens met bovenstaande, erg mooi gedaan! Kleuren zijn prachtig, zwart is mooi diep. Zou misschien iets meer ruimte boven en onder houden, maar verder is 'ie gaaf!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
@Chiron, heel leuk idee en je hebt al wat mensen geïnspireerd geloof ik, dus kudos.

@Mavi86, hele mooie foto. Wallpaper materiaal zou ik zeggen.

Ik ben zelf afgelopen nacht weer even naar buiten geweest voor wat Noorderlicht en sterrenhemel foto's. De vorige (paar pagina's terug) was niet meer heel veel aan te redden vanwege veel ruis, maar dit keer ben ik behoorlijk tevreden over dit panorama:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7283/16410657989_66877a6727_c.jpg
Aurora Panorama

Doordat de sneeuw op het meer is begonnen met smelten kreeg ik nu tenminste een wat interessantere voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Mooie plaat. Nog steeds flink wat ruis, maar ja, daar is gewoon weinig tegen te doen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto idd! Ik vind de ruis nog wel meevallen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Cool! Waar is dit? Vast geen NLD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als je doorklikt naar de Flickr-pagina zie je dat het in Zweden was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:14
Hele mooie plaat! ik vind de ruis ook wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bedankt voor de comments :). Dit is inderdaad geen Nederland, maar in het midden van Zweden. Niet noordelijk genoeg om vol onder de aurora te zitten, maar je krijgt zo wel een mooi zicht op de 'auroral oval'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind die 'auroral oval' mooi zat :D

Van mij eentje uit RotjeKnor, had deze nog niet hier geplaatst geloof ik:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7562/15560603224_656dc640c9_c.jpgLighttrails @ Rotterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@mavi: mooi gedaan die draak, ik zou misschien toch wel meer zwart boven en beneden willen zien.
@propane: prachtig! je zou de lucht misschien wat donkerder kunnen maken, dan komen de kleuren er nog beter uit.
@marcel: leuke foto van Weena, is het stationsgebied eigenlijk helemaal af nu? ben er al heel lang niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Ligt het aan mij of lijken de gebouwen scheef te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Propane, vette shit! Coole panorama idd!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

AdmiralSnipe schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:25:
Ligt het aan mij of lijken de gebouwen scheef te staan?
Nee is ook wel zo, zit wat groothoek vervorming in. Kreeg het helaas niet nog mooier gecorrigeerd.

@terry: grotendeels, maar wordt nog steeds flink geklust daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@propane: heel mooi en heel veel beter dan de vorige die je postte
vooral de combinatie van het complete ovaal en de sterren hemel

@uc: A7S kopen :+

@marceltuit: mooi, al zou ik deze iets meer naar boven gericht hebben gemaakt

@Terryb47: dat gedeelte wel, maar iets richting binnenstad is het nog steeds een bouwput

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
Fatsoenlijke fullframe doet het net zo goed als de A7s wat betreft foto's.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:57
@Propane: Erg mooi
@marceltuit, mooi tijdens het blauwe uur. Heerlijke plaat!

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nogmaals bedankt voor de comments hier ook. Altijd leuk als je niet als enige blij bent met je foto, haha ;).

@marceltuit, mooie foto :).

Humble brag: Het is maar goed dat ik geen geluid heb ingesteld voor notificaties in de Flickr app op mijn telefoon. Die Aurora foto is vannacht in Explore gekomen blijkbaar, dat is een 'first' voor mij. Van 100 views naar 2200+ en van 3 favorites naar ca. 100 stuks. Toch wel een leuke verrassing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Mooi! Jammer dat je hem niet beter gecorrigeerd krijgt. Zou het plaatje wel af maken. :)

oke.. heel slecht dit, maar kon het niet laten :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/spoor800.jpg

timing in de foto is niet helemaal lekker waardoor niet de hele slag van de boom op de foto staat.

en een plaatje van het wachten op de trein.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/wachten800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat een ...eh, origineel idee, HMJ. ;)
Maar leuke uitvoering, verder geen storende lichten op de achtergrond. Wel net jammer dat je de spoorbomen niet vanaf horizontaal erop hebt, maar al in de beweging naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat vind ik eerlijk gezegd beter, want dan heb je niet 2x dezelfde slagboom ;) Tweede foto is ook nice, beetje combinatie van dag/avond en nacht.

Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste