[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.856 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
marceltuit schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:50:
[...]

@Jolke: Heb je wel een punt, ik stoor me er nu ook aan eigenlijk; heb nog geprobeerd ze weg te halen maar dat lukt niet fatsoenlijk :(

Naam van bruggetje weet ik niet, kade links loopt echter langs de kerk. Volgens Google Maps is dat de Pottenkade :)
Sorry, dat je je er nu ook aan stoort. :> :)
Ah, eind (of begin) van de Voorstraat. Leuk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: Top! Al ben ik het eens over de lampen. De boot suggestie van tobiasvs lijkt me nogal onmogelijk met 15 sec sluitertijd :P
@leonvw: Goed gelukt! Niets op aan te merken wat mij betreft. :)

Tijdens het Noordelijk Film Festival de 2 hoofdlocaties op de foto gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/NFF1-800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/NFF2-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:56

Polariteit

Fietsende fotografeur

@HMJ: Nee hoor, als de eventuele boot verlichting zou hebben zou je lichttrails hebben ;) Verder kan je natuurlijk 2 foto's blenden, eentje met korte en eentje met lange sluitertijd.

Jou platen zijn qua kleuren best nice, mooi! De eerste vind ik qua dieptewerking en compositie wel ok, maar de tweede is wat ' plat' door het gebrek aan een interessante voorgrond en/of een inlopende (denkbeeldige) lijn.

Kan je het witte licht in de eerste foto niet nog iets minder fel maken? Het overheerst een beetje de rest van de foto, en dat is zonde.

@leonvw: Mooie blue hour plaat van het marktgebouw in R' dam. Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week zat ik voor werk in Orlando en ben samen met een collega even de omgeving rondom het hotel gaan verkennen.
Daar toen deze plaat geschoten.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7476/15175794924_ae8cafd28d_c.jpgChildren of the Night by scarluuk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 'm mooi. Had je geen kettingzaag in je rugzak?

Ik zou wel die zwarte balken aan de boven- en onderkant weghalen, je foto is al redelijk donker.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe, als ik die een bij had was ik de wijk niet eens ingekomen denk ik (meerdere keren de "neighborhood watch" tegen gekomen die toch even aan het kijken waren wat 2 personen met donkere kleding in hun wijk te zoeken hadden)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 03:50:
Afgelopen week zat ik voor werk in Orlando en ben samen met een collega even de omgeving rondom het hotel gaan verkennen.
Daar toen deze plaat geschoten.
Mooie foto, goede sfeer. Vertelt een verhaal, vind ik. Titel begrijp ik niet en heeft hij denk ik ook niet nodig. Ben het met refused eens dat de zwarte balken ook niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe foto, ik vind die zwarte randen wel wat toevoegen overigens; denk dat als je ze weglaat je ook een deel van de 'sfeer' kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMJ, vind de eerste een lekker strakke plaat! Mooi lijnenwerk, centrale compo doet het goed! De tweede vind ik wat minder, ik blijf hier wat dwalen door het beeld en weet niet goed wat je wil laten zien. Qua bewerking vind ik de kleuren mooi, maar het contrast wat vlakjes. Iets diepere zwarten en lichtere hooglichten zou ik beter vinden.

Luuk, mysterieus beeld, heel mooi. De zwarte balk onder en boven maken het beeld in theorie nog iets meer filmisch, wat opzich hier goed bij past. Maar de balken zijn bijna niet zichtbaar, zeker de bovenste.

Ik doe er nog maar eens eentje. Een plaatje van een weekje geleden op één van de zandverstuivingen die Nederland rijk is. Het was (bijna) volle maan, waardoor er veel licht was. Het is een beetje een experimentje dat ik al een hele tijd wilde doen en aangezien ik toch al een paar uur wakker in bed lag te woelen, gewoon maar spullen gepakt en in de auto gestapt.

De foto lijkt wel bijna overdag gemaakt, maar schijn bedriegt: belichting van 45sec. bij ISO3200 en f/8 diafragma (door een Samyang 14mm). Nou ja, overdag zie je ook geen sterren natuurlijk... Korreligheid van de voorgrond is zand met ontelbare inslagkraters van regen druppels.

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_4419-snel.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben sinds afgelopen week voor het eerst eens bezig met een beetje nachtfotografie, en dan voornamelijk sterren en de Melkweg. Ik had al eens wat pogingen gedaan in Nederland, maar in mijn omgeving is er doorgaans simpelweg teveel lichtvervuiling voor de echt mooie platen.

Nu zit ik momenteel in het noorden van Zweden, waar donker pas echt donker is :). Melkweg is prima zichtbaar met het blote oog en ik zit boven de pool cirkel, dus tevens goede kans op Noorderlicht. Ik mis helaas nog een echte wide angle lens, alles is momenteel geschoten met een Sigma 30mm. Hier een paar eerste pogingen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5608/15602036370_6c60656ecd_c.jpg
Moon rise

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8646/15820507721_fbde2ac77b_c.jpg
First shot at Northern Lights

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5616/15202430434_681baaca32_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8577/15823948642_bbd5bd74a7_c.jpg

Hopelijk heb ik dit weekeinde de kans om een mooie 10mm of 14mm prime op te pikken, met de 30mm zie je toch al veel te snel korte star trails waardoor de foto onscherp lijkt. Ook merk ik dat je met de 30mm natuurlijk een fors kleinere FOV hebt. Hierdoor is een mooi Melkweg-shot niet heel makkelijk. Toch best tevreden met de huidige resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Noorderlicht blijft geweldig om te zien. De 4de foto vind ik er toch wel het meeste uitspringen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik vind de eerste foto het beste, prachtig het licht van de maan gepakt en dan met de schaduwen en de sterrenhemel er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Bedankt voor de feedback :). Noorderlicht is echt geweldig inderdaad. Ik heb het de afgelopen jaren al behoorlijk vaak mogen zien maar het blijft elke keer weer een ervaring wat mij betreft.

@Roobje, ik zag op je Flickr (tenminste, ik gok dat het die van jou is :P) wat foto's van Bydalen en meer in de omstreken van Östersund. Ik heb daar ook een tijdje rond mogen hangen (midden in Ostersund zelf). Prachtige omgeving :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Noorderlicht foto's zien er technisch wel ok uit imo. Noorderlicht zelf ziet er altijd wel geweldig uit. Nadeel vind ik wel dat bij dit soort foto's de compo een beetje 'vergeten' wordt. Ik mis dan vaak iets interessants op de voorgrond, en dat is hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Klopt, dat is ook een van de redenen dat ik nu graag een groothoeklens wil aanschaffen (heb mijn oog op een Samyang 14mm).

Met de 30mm heb ik grofweg 50-55 graden FoV, met een groothoeklens gaat dat richting het dubbele. Ik kreeg simpelweg niet genoeg voorgrond en Noorderlicht in één plaat. Heb maar geprobeerd het beste ervan te maken met de enige twee objecten in de wijde omgeving, die zendmast en de huizen/schuren :).

Daarnaast is er hier weinig interessants als voorgrond... Water in de buurt is al compleet dicht gevroren, en er zijn niet echt grote heuvels in de buurt tenzij je een paar uur gaat rijden richting Finland of Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Propane schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:58:
@Roobje, ik zag op je Flickr (tenminste, ik gok dat het die van jou is :P) wat foto's van Bydalen en meer in de omstreken van Östersund. Ik heb daar ook een tijdje rond mogen hangen (midden in Ostersund zelf). Prachtige omgeving :).
Dat was ik idd, ja ik zag je foto's van afgelopen zomer op het plein in de stad hier. Inderdaad een prachtige omgeving, zou meer tijd in fotografie moeten stoppen.

Nachtfotografie is trouwens een eitje hier, kan gewoon om half 5 's middags al beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Roobje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:29:
[...]

Nachtfotografie is trouwens een eitje hier, kan gewoon om half 5 's middags al beginnen :D
Ik zit nu dus nog een eindje noordelijker, in Pajala. Hier is de zon nog net even een krap uurtje eerder onder de horizon, haha :).

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:55
Propane: de eerste is wat mij betreft het lekkerst. Bij de derde lijkt er ook rood tussen te zitten. Was dat met het blote oog ook te zien. Ons werd verteld dat het redelijk uitzonderlijk was om dat te kunnen zien.

In IJsland was het noorderlicht een maandje terug ook goed te zien. Zie ook in het gebergte het trollenhoofd. Ongeveer de helft vna de IJslanders geloft in het bestaan van deze wezens, en zien er hier dus eentje liggen te slapen...

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7580/15845141726_099d6a3b31_c.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Jongens wat heb ik weer gemist hier, aurora borealis! Prachtig! Die van whiskyphreak is echt schitterend! De overige ook, maar de voorgrond is mooier :)

Foto 3 van propane met de vuurtoren op de achtergrond is ook mooi zeg! Wat een geluk hebben jullie dat jullie dit hebben mogen aanschouwen!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
WhiskyPhreak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:27:
Propane: de eerste is wat mij betreft het lekkerst. Bij de derde lijkt er ook rood tussen te zitten. Was dat met het blote oog ook te zien. Ons werd verteld dat het redelijk uitzonderlijk was om dat te kunnen zien.
Ja, nadat m'n ogen goed aan het donker gewend waren kon je ook het rood zien af en toe. Ik heb het eerder al eens mogen zien in een sterke golf Noorderlicht, compleet golvend en dansend terwijl het onderaan rood was en verder omhoog groen.

Hele mooie plaat van jou trouwens :). Volgens mij kun je in IJsland geen kant op kijken zonder een top voorgrond te hebben :P.
Deathchant schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:06:
Wat een geluk hebben jullie dat jullie dit hebben mogen aanschouwen!
Het blijft een voorrecht :). Ik heb de mazzel dat ik hier voor mijn werk zit. Als je dan bedenkt hoeveel mensen uitgeven om een kans te hebben dit te mogen zien...

Van de week was het zo duidelijk zichtbaar dat het met de smartphone nog acceptabel op de foto te zetten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Propane, je krijgt ook nog betaald om daar te zijn. Wij moeten een fortuin neerlegen om daar te komen en te verblijven ;) Ik ben op de noordkaap en lapland en lofoten geweest in de zomer, ik weet wat het kost ;) Maar absoluut een privilege om het te kunnen aanschouwen :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zoek ook zo'n baan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, zoals ik al zei, ik mag me gelukkig prijzen :). De keerzijde is dat het al een week grijs en mistig is nu en als het wel helder is sta je met -20C buiten ;). Plus, ik zit in een gehucht met weinig te doen. De grootste attractie is een Thai restaurant die wordt omgetoverd tot disco :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Een trol zie ik er niet in, maar vind het wel een hele gave plaat verder. Mooi die voorgrond ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:53
Na heel veel te hebben gelezen in diverse topics ook maar eens een bijrage van mijn kant. Mijn eerste "drop" to be honest. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8645/15281619254_47caa1965e_c.jpgOude Stadsmuur Zwolle by 7oost, on Flickr

[ Voor 19% gewijzigd door Spoiler op 30-11-2014 21:59 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Helemaal niet verkeerd. Ik weet alleen niet wat het is, maar op 1 of andere manier lijkt de toren scheef.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Spoiler: Prima registrerende foto. Keurige uitsnede, netjes belicht, scherp, duidelijk onderwerp. Je foto zal vermoed ik niet snel een woow gevoel oproepen. Neemt niet weg dat je foto prima geschikt is voor een databank, nieuwsblad o.i.d. omdat je het gebouw helder in beeld brengt.
EXX schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:13:
Helemaal niet verkeerd. Ik weet alleen niet wat het is, maar op 1 of andere manier lijkt de toren scheef.
Hij helt voor mijn gevoel achterover, maar dat viel me pas op na jou reactie te hebben gelezen ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:53
Karel V schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:23:
Spoiler: Prima registrerende foto. Keurige uitsnede, netjes belicht, scherp, duidelijk onderwerp. Je foto zal vermoed ik niet snel een woow gevoel oproepen. Neemt niet weg dat je foto prima geschikt is voor een databank, nieuwsblad o.i.d. omdat je het gebouw helder in beeld brengt.
Hey wat leuk dank je wel :9 ! Had dit niet meteen verwacht, gezien ik nog echt een beginnende hobby fotograaf ben (mag ik dat zo al noemen ;) )

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Een soortgelijk onderwerp:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8116/15793522981_920e5559ac_c.jpgBerkelpoort by Matt H. Imaging, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Laatst online: 18:41
Mooie foto, wel iets krap gekaderd aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:57
@Exx: Mooie zachte reflectie maar zoals Kwintessens ook zei wat krap gekaderd.

Van mij een nacht/avond foto van vorige week zaterdag.
Het was bijna volle maan en helemaal windstil.
Vond dit zelf wel mooi beeld met reflectie van maan in het water en de voorbij razende auto's op de snelweg.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7500/15343878934_5f70898d1d_z.jpgFull moon reflection by ToonS VisioN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

alfa75qv schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:05:
@Exx: Mooie zachte reflectie maar zoals Kwintessens ook zei wat krap gekaderd.

Van mij een nacht/avond foto van vorige week zaterdag.
Het was bijna volle maan en helemaal windstil.
Vond dit zelf wel mooi beeld met reflectie van maan in het water en de voorbij razende auto's op de snelweg.
[afbeelding]Full moon reflection by ToonS VisioN, on Flickr
Wat mij vooral opvalt is dat de foto heel erg donker is, er is geen detail bij de kade

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@alfa75qv: mooie foto. Aardig detail dat de maan in het water 'scherper' is dan in de lucht. Bij EXX' foto is dat juist weer andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:32
Afgelopen weekend was er een meteorietenregen. Helaas moeilijk te fotograferen, maar de rest van de sterrenhemel werkte wel mee gelukkig. Ik ben nog erg aan het zoeken naar de jusite settings (ISO) op mijn camera. Deze is op ISO 200 gemaakt, maar ik denk dat ik wel wat hoger kan, om zo meer licht op te vangen. Ook ben ik nog erg in de weer met noise, meer om deze weg te werken...

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8649/16017720222_9f80c71ca7_b.jpgDuinen by thomoosterveer, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7476/15832369819_e18f8e268d_b.jpgHorizon by thomoosterveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
Lijkt alsof die gewoon niet scherp is (wel liveview gebruikt en remote?).

En voor zover ik weet kan/moet het diafragma gewoon zo wijd mogelijk open en ISO mag gerust op 1200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:58:
Lijkt alsof die gewoon niet scherp is (wel liveview gebruikt en remote?).

En voor zover ik weet kan/moet het diafragma gewoon zo wijd mogelijk open en ISO mag gerust op 1200+.
Dat hij niet scherp is klopt. Ik heb daar ook niet goed op gelet, alleen is hij (hoewel onscherp) toch wel gelukt. Ik heb even lopen rommelen met mijn iso, en zie inderdaad dat ik hem makkelijk op 1600 of 3200 kan gooien zonder te veel ruis erin te krijgen. Dat is voor de volgende keer:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb je Lightroom?
Probeer eens deze instellingen te volgen
https://www.youtube.com/watch?v=6HlZ22SMVFo
of
https://www.youtube.com/watch?v=60jVSCdU_s4

Wellicht dat je zo nog iets meer eruit kunt halen.

(Als je trouwens die vallende sterren wou fotograferen dan had je gewoon moeten laten schieten voor een uurtje, continue. Daarna stacken, krijg je wel startrails, maar wel met de 'vallende strepen' erdoor.))

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-12-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gisteravond in Utrecht. China Light.
'Holland Impression':
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7510/16041306585_88234d78ab_b.jpg
ChinaLight01 by Erik Haak, on Flickr

Bijzonderheid: gemaakt met een 30 jaar oud (!) 25-50mm f/4 MF AI objectief. 8)

http://chinalightutrecht.nl/nl

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 07-06-2017 22:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ziet er nog goed uit dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, prima objectief. Zeker voor dat geld (nog geen 150 euro) d:)b

Inmiddels is het nachtelijk album van China Light klaar:

https://www.flickr.com/ph...s/72157649737475346/show/

Hier wat willekeurige foto's uit die serie:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8583/15856948519_6f82cf418b_b.jpgChinaLight03 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7535/16018770916_9ae8da3722_b.jpgChinaLight15 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7490/16042996255_24db9a1c85_b.jpgChinaLight02 by Chasa:Imago, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7481/15857037009_cedb9191a1_b.jpgChinaLight07 by Chasa:Imago, on Flickr

Mooie Plaatjes   

• Jolke
Nice pics, ehtweak!
Vooral de #3 en #4 vind ik goed gelukt. Bij #3 ziet het touwtje op een derde van links er uit als een losse streep, maar dat is niet iets waar je wat aan kunt doen. Subtiel ook met het UU logo in de lucht.
#4 heeft gewoon een erg mooie diepte gekregen met de twee onderwerpen.
#2 lijkt wat krap aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

thomskipsp schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:34:
Afgelopen weekend was er een meteorietenregen. Helaas moeilijk te fotograferen, maar de rest van de sterrenhemel werkte wel mee gelukkig. Ik ben nog erg aan het zoeken naar de jusite settings (ISO) op mijn camera. Deze is op ISO 200 gemaakt, maar ik denk dat ik wel wat hoger kan, om zo meer licht op te vangen. Ook ben ik nog erg in de weer met noise, meer om deze weg te werken...
[...]
Op deze website kan je berekenen wat je beste instellingen zijn voor 'Milky Way' fotografie.
Er wordt rekening gehouden met je brandpuntsafstand, max. f-stop, ISO en sensor grootte.

[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 21-12-2014 19:36 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
Held! Dankjewel☺
BlaTieBla schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:35:
[...]

Op deze website kan je berekenen wat je beste instellingen zijn voor 'Milky Way' fotografie.
Er wordt rekening gehouden met je brandpuntsafstand, max. f-stop, ISO en sensor grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Het resultaat moet je nog wel redelijk nabewerken. De foto's zijn relatief licht met die instellingen, maar op die manier hou je wel de meeste details (lees: sterren).
Die LonelySpeck website heeft me destijds doen besluiten om de Samyang 12mm f/2 voor Fuji X-mount aan te schaffen. Een goede (manual) ultrawide die met name ook erg geschikt is voor dergelijke nachtopnames.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Ik ben een paar dagen geleden naar Thann in Frankrijk geweest. In het stadje is een chemische fabriek, waar ik onderstaande foto's heb gemaakt. Zelf vind ik #2 en #5 het beste geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7473/15906825518_c44d2c23d4_z.jpgIMG_9244-1.jpg by rens.roosloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7464/15908171529_d40fea0761_z.jpgIMG_9243-1.jpg by rens.roosloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7536/16093544652_853955b99e_z.jpgIMG_9242-1.jpg by rens.roosloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7482/15474572883_2ee25eb0c8_z.jpgIMG_9241-1.jpg by rens.roosloot, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8676/16093539852_d6dca83987_z.jpgIMG_9238-1.jpg by rens.roosloot, on Flickr

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
Gaaf allemaal!!
Voordat ik zelf hier ga posten toch een vraagje:
Kan ik met een Nikon 18-135 kit lens dit soort foto's ook maken? Ik wil voordat ik een andere lens ga kopen hier eerst wat mee proberen of dit wel iets is voor mij.
Volgens mij is de grootste diafragma opening 3.5 maar dit weet ik niet zeker.
Verder body is een Nikon D5000

Greetz,

Kalekat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Jahoor dat kan prima met de kitlens, als je op de afbeeldingen klikt kan je zien met welke instellingen ze gemaakt zijn. Zowel de gebruikte lens, welke brandpuntsafstand en lensopening, ook zelfs nog met welke camera en welke sluitertijd. Een statief is in dit geval belangrijker dan de grootte van het diafragma.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
kalekat schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:07:
Gaaf allemaal!!
Voordat ik zelf hier ga posten toch een vraagje:
Kan ik met een Nikon 18-135 kit lens dit soort foto's ook maken? Ik wil voordat ik een andere lens ga kopen hier eerst wat mee proberen of dit wel iets is voor mij.
Volgens mij is de grootste diafragma opening 3.5 maar dit weet ik niet zeker.
Verder body is een Nikon D5000

Greetz,

Kalekat
De laatste foto is bijvoorbeeld 4 seconden belicht. Dat lukt je nooit uit de hand, dus zal je een statief of iets anders waar de camera vast op staat moeten gebruiken.

Als je een muurtje hebt waar de camera op kan staan is het natuurlijk ook goed, zolang je de camera maar niet aanraakt zolang de sluiter open staat.

Klein tipje:
Gebruik een remote of de timer om de foto te maken. Dit verminderd de kans op trillingen aanzienlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 30-12-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
PdeBie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:33:
[...]

De laatste foto is bijvoorbeeld 4 seconden belicht. Dat lukt je nooit uit de hand, dus zal je een statief of iets anders waar de camera vast op staat moeten gebruiken.

Als je een muurtje hebt waar de camera op kan staan is het natuurlijk ook goed, zolang je de camera maar niet aanraakt zolang de sluiter open staat.

Klein tipje:
Gebruik een remote of de timer om de foto te maken. Dit verminderd de kans op trillingen aanzienlijk.
Okaay ik heb een statief. dus die kan ik gewoon gebruiken. Verder is het dus gewoon spelen met ISO-waardes, diafragma en sluitertijd? Of komt er nog meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Nee hoor klopt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
kalekat schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:13:
[...]

Okaay ik heb een statief. dus die kan ik gewoon gebruiken. Verder is het dus gewoon spelen met ISO-waardes, diafragma en sluitertijd? Of komt er nog meer bij kijken?
Nee hoor, gewoon spelen met je ISO etc. :)

Maar aangezien je met een statief werkt, zou ik de ISO zo laag mogelijk houden. Dan verleng je de sluitertijd toch gewoon een stukje :)
Krijg je wel meer beweging door in de foto, dus als het wat waait en je hebt bomen in de foto kan dat voor wat bewegingsonscherpte zorgen. Daarentegen worden wolken en lampen van auto's etc. wel mooi 'uitgerekt' met de langere sluitertijden. Het is maar net wat je wilt met je foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
PdeBie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:26:
[...]

Nee hoor, gewoon spelen met je ISO etc. :)

Maar aangezien je met een statief werkt, zou ik de ISO zo laag mogelijk houden. Dan verleng je de sluitertijd toch gewoon een stukje :)
Krijg je wel meer beweging door in de foto, dus als het wat waait en je hebt bomen in de foto kan dat voor wat bewegingsonscherpte zorgen. Daarentegen worden wolken en lampen van auto's etc. wel mooi 'uitgerekt' met de langere sluitertijden. Het is maar net wat je wilt met je foto. :)
Okaay ik ga wel eens even spelen van de week. Mochten er aardige resultaten bij zitten dan zien jullie ze vanzelf :p

Thx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nog een tip dan maar, die je maar even moet beoordelen of dat voor je woonplaats geldt (of waar je dan ook gaat fotograferen). Als je laat op de avond gaat, ga niet alleen.

Ik heb het helaas al eens mogen mee maken dat twee jongemannen het grappig vonden om mij lastig te vallen, terwijl ik foto's aan het nemen was. En dan niet lastig vallen door constant dingen te vragen, maar door met de scooter langs te rijden en mijn statief omver te schoppen (gelukkig had ik de camera zelf in m'n handen).

Als jij door de zoeker aan het kijken bent, heb je niet snel in de gaten wat er om je heen gebeurt. Zeker 's avonds niet.
Dus zorg dat je iemand mee neemt die een oogje in het zeil kan houden. Plus dat het ook gewoon gezelliger is :)

Dit is niet om je te ontmoedigen of bang te maken, maar het gebeurt helaas wel. Zelden.... maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
PdeBie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:36:
Nog een tip dan maar, die je maar even moet beoordelen of dat voor je woonplaats geldt (of waar je dan ook gaat fotograferen). Als je laat op de avond gaat, ga niet alleen.

Ik heb het helaas al eens mogen mee maken dat twee jongemannen het grappig vonden om mij lastig te vallen, terwijl ik foto's aan het nemen was. En dan niet lastig vallen door constant dingen te vragen, maar door met de scooter langs te rijden en mijn statief omver te schoppen (gelukkig had ik de camera zelf in m'n handen).

Als jij door de zoeker aan het kijken bent, heb je niet snel in de gaten wat er om je heen gebeurt. Zeker 's avonds niet.
Dus zorg dat je iemand mee neemt die een oogje in het zeil kan houden. Plus dat het ook gewoon gezelliger is :)

Dit is niet om je te ontmoedigen of bang te maken, maar het gebeurt helaas wel. Zelden.... maar toch.
Dank voor de tip! Gelukkig woon ik in een relatief rustige plaats en waar ik foto's ga maken komt 's avonds/'s nachts geen hond. Binnen mijn woonplaats zijn er maar weinig plekken waar je leuke foto's kan maken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je geen remote hebt, kan een delay ook goed werken. Dus dat je de ontsluiter indrukt en dat de camera dan nog een aantal seconden wacht tot de foto genomen wordt. Daarmee heeft het geheel meer tijd om uit te dempen nadat je de boel aanstoot door op de knop te drukken.

Als je met lichtsporen wilt werken kun je ook wel eens experimenteren door met een zaklamp of iets dergelijks voor de camera te lopen terwijl die een opname maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niet te geloven toch?
Zodra iemand mijn statief, met camera!, omver schopt zorg ik er wel voor dat hij een tijdje zelf helemaal niet meer kan schoppen.

Wat een belachelijk gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Het gebruikelijke provocatieve. En vervolgens in je eentje bijdehand gaan lopen doen, met je dure spul, zal dan waarschijnlijk averechts werken. Kan je beter standaard een nunchaku bij je hebben ;) Kan je gelijk een mooie foto van hun angst maken als je het scootertje aan hebt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, paar keer langs rijden en dan de laatste keer hard langs rijden en je statief daarbij omver schoppen is grappig blijkbaar. Daarna heb ik ze niet meer gezien en zijn ze weg gereden. Ben dan ook direct weg gegaan, want ik ga op zo'n moment (terwijl ik voor een paar honderd euro aan materiaal bij me heb) niet de confrontatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand aan de nachtfoto's dit jaar?

Ik wilde altijd al eens kijken bij deze schotels in Burum, dus gisteravond die kant op gereden.
De beveiliger zag ons liever snel weer gaan, ook al stonden we niet bij hun op het terrein. Om ons zo snel mogelijk weg te krijgen deed hij alle verlichting rondom deze schotel uit, wat heel erg vervelend was natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/burum800.jpg

Camera: Canon EOS 5D Mark III
Lens: EF16-35mm f/2.8L II USM
Focal Length: 16mm
Shutter Speed: 64 s
Aperture: f/5
ISO/Film: 2500

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Mooi man, Jodie Foster nog tegengekomen? :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wauw, erg gaaf! Met 1 belichting genomen?

[ Voor 46% gewijzigd door tobiasvs op 27-01-2015 11:59 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de verandering is dit een enkele foto inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Tijdens het lights festival in Amsterdam heb ik een aantal 360° foto's gemaakt van enkele lichtwerken.
De foto's zijn te bekijken op mijn google views profiel
Je kan deze spheres ook met een google cardboard bekijken op je smartphone: Klik
Ik ben hier nog mee aan het testen om de presentatie en navigatie beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Alieunited schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:05:
Tijdens het lights festival in Amsterdam heb ik een aantal 360° foto's gemaakt van enkele lichtwerken.
De foto's zijn te bekijken op mijn google views profiel
Je kan deze spheres ook met een google cardboard bekijken op je smartphone: Klik
Ik ben hier nog mee aan het testen om de presentatie en navigatie beter te krijgen.
Cool gedaan man! :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zien er mooi uit!

Fotografisch zijn deze lichtobjecten mooier dan die in Glow Eindhoven, centrum stad, 2014.
Glow Eindhoven, StrijpS was daarentegen fotografisch erg mooi 2014. Heb nog een serie klaar staan voor verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:42:

Ik wilde altijd al eens kijken bij deze schotels in Burum, dus gisteravond die kant op gereden.
De beveiliger zag ons liever snel weer gaan, ook al stonden we niet bij hun op het terrein. Om ons zo snel mogelijk weg te krijgen deed hij alle verlichting rondom deze schotel uit, wat heel erg vervelend was natuurlijk :+
LOL, kwamen ze naar je toe ofzo? :)
Wel mooi spul trouwens die antenne...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij kwam even kijken wat we aan het uitspoken waren. even een praatje gemaakt om zonder gezeur foto's te kunnen maken, maar hij kon absoluut niks vertellen over wat ze daar precies deden.. geheimzinnig gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:27:
Ja, hij kwam even kijken wat we aan het uitspoken waren. even een praatje gemaakt om zonder gezeur foto's te kunnen maken, maar hij kon absoluut niks vertellen over wat ze daar precies deden.. geheimzinnig gedoe :P
al zou hij willen, denk dat de gemiddelde leek niet eens het verhaal overgebracht krijgt als deze beveiliger er al weet van heeft :+

wel erg mooie plaat trouwens!

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:27:
Waarom dan alsnog de lichten uitgooien vraag ik me af.
Rare toko.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermoed dus om het fotograferen 'moeilijker' te maken. Was er wel blij mee. Had ineens geen last meer van vervelende flares in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:42:
ik vermoed dus om het fotograferen 'moeilijker' te maken. Was er wel blij mee. Had ineens geen last meer van vervelende flares in het beeld.
ik wou net zeggen, anders had je een hele hoop blown highlights, je had hem moeten bedanken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:31

[afbeelding]

Een kandidaat voor Hotshots Q1 2015?

Prachtige foto 8)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Inderdaad, een hele fraaie foto HMJ. :)

Ook maar eens iets posten in het nieuwe jaar:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8606/15517748194_53cc05d0cc_c.jpgSteam by Matt H. Imaging, on Flickr

Sony A77-II, Sony DT 35mm F1.8 SAM, 1/15s, F2.8, ISO800

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 27-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:33
Prachtige plaat HMJ!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Laatst online: 15:13

[afbeelding]

Prachtige plaat HMJ!

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21

[afbeelding]

Wauw :-) Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het hier kritischer was dan bij Zoom.nl, maar ze zijn daar niet zo enthousiast :+ ze zeggen dat ik te lang belicht heb waardoor het net overdag lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:24:
ze zeggen dat ik te lang belicht heb waardoor het net overdag lijkt
Terwijl Zoom normaal juist aanraadt om zoveel mogelijk watts in je flitsers te beuken :+ Gewoon 2x een 500W flitser op het hoofd van je model, yolo.

Ik zou meer waarde hechten aan de meningen hier dan daar ;)

Ik vindt hem in ieder geval erg tof. Zou eventueel alleen kijken of je die rechter-onderhoek een paar stops omlaag kan krijgen. Die burn is een beetje te aanwezig door de sterke verlichting daar.

[ Voor 17% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-01-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vind deze foto van It Grutte Ear bij Burum wel wat hebben. d:)b Een beetje X-Files gevoel krijg ik erbij.

En wat betreft die bewaker; alsof die precies zou weten wat daar allemaal gebeurd... :X

http://nl.wikipedia.org/wiki/Satellietgrondstation_NSO
Het Stratos-station is al verbonden met het Netherlands Armed Forces Integrated Network (NAFIN); het Nederlandse leger is een cliënt van Stratos. Deze symbiose tussen Stratos en de NSO heeft er toe geleid dat zowel de NSO als Stratos de gegevens van Intelsat en Inmarsat onderscheppen.
---------
It Grutte Ear ("Het grote oor"), ook de Grutte Earen of (volgens de spelling van vóór de Steatestavering) It Greate Ear en officieel Satellietgrondstation 12 genoemd, is de Friese bijnaam voor een grondstation voor satellietcommunicatie..

...Hiermee zal Nederland uitgroeien tot de grootste 'luistervink' van Europa

Hier kun je aardig zien aan welke zijden je een goede blik op het grondstation hebt:
http://reseau.echelon.free.fr/reseau.echelon/photos/nso.htm

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 28-01-2015 09:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heel mooi. Ik zou wel nog lens/perspectief-correctie toepassen: de schuur valt helemaal om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CrashOverDrive schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:28:
Terwijl Zoom normaal juist aanraadt om zoveel mogelijk watts in je flitsers te beuken :+ Gewoon 2x een 500W flitser op het hoofd van je model, yolo.
Heeft dat niet eerder te zien met het feit dat flitsers stabieler werken op half (of lager) vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moozzuzz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Heel mooi. Ik zou wel nog lens/perspectief-correctie toepassen: de schuur valt helemaal om :)
ik corrigeer dat niet altijd. Slaat misschien nergens op, maar baal er dan van dat de halve foto verdwijnt door de correctie. Wat dat betreft lijkt een 17 of 24mm tilt-shift lens me wel wat, alleen die prijs... :X

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/burumcor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wat je trouwens nu goed kan zien is dat de schotel niet helemaal op de gulden snede ligt. Qua origineel viel me dit al op. Met deze uitsnede ben je ook rechts het vervelende (tegen het) overbelichte stuk kwijt. Dus bovenstaande uitsnede vind ik prettiger kijken.

EXX: mooie sfeervolle plaat zo met die stoom. Toppertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:56:
[...]

ik corrigeer dat niet altijd. Slaat misschien nergens op, maar baal er dan van dat de halve foto verdwijnt door de correctie. Wat dat betreft lijkt een 17 of 24mm tilt-shift lens me wel wat, alleen die prijs... :X

[afbeelding]
Gewoon beide hoeken opvullen met "content aware fill" en je hebt alles weer terug :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:56:
[...]

dat heb ik ook, meestal corrigeer ik het wel maar soms kan je beter niet teveel corrigeren. want dan lijkt het onnatuurlijk. dat heb ik vooral met foto's van bovenaf, dan heb ik ook nog te maken met bolling van de aarde.

Maar barrycade heeft wel een punt, technisch volgens de regeltjes is de gecorrigeerde versie een betere foto. Tegelijkertijd hoef je daar niet altijd aan te houden vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
veel praat, weinig fotos :D Ik plaats en maar weer even 1 zonder op eerdere fotos te reageren, want ik zie er simpelweg bijna geen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7521/16333858511_7b7f9fab0f_b.jpgDubai Marina by albert dros, on Flickr

Vrij standaard spot, maar de gradient en belichting kwamen er wel erg lekker uit vandaag

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

adros schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:50:
veel praat, weinig fotos :D Ik plaats en maar weer even 1 zonder op eerdere fotos te reageren, want ik zie er simpelweg bijna geen :)

[afbeelding]Dubai Marina by albert dros, on Flickr

Vrij standaard spot, maar de gradient en belichting kwamen er wel erg lekker uit vandaag
Wauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://marceltuit.nl/wp-content/uploads/2015/01/IMG_5383-bewerkt-2-1200x800.jpg

@adros: toffe skyline met mooie vette kleuren. Goed bezig!

@EXX: Mooi die rook, geeft een apart sfeertje. Nice!

@HMJ: Hele toffe foto, mooie belichting. Vind bij dit soort nachtplaten de kille kleuren altijd tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

@adros: heel mooi, kan ik niet tegen op
al zou ik de foto wat donkerder hebben gemaakt

@marceltuit: eigenlijk ben ik beter van je gewend, deze is iets te HDR en de lucht onnatuurlijk blauw

@adros & marceltuit: jullie plaatsen een URL naar een te grote foto, met Flickr kan je bij de BBCode gewoon direct 800px opgeven

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7340/16241906608_a6a82eee05_c.jpg
Amsterdam

zonder ruis O-)

edit: iets lichtere versie

[ Voor 4% gewijzigd door Vishari Beduk op 06-02-2015 21:26 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik zal morgen even de tijd nemen om wat over voorgaande foto's te zeggen, maar hier is even een snelle test shot met een Samyang 14mm f/2.8 op mijn Pentax K30. Ik miste nog een wide angle en deze vult die rol zeer behoorlijk voor een mooie prijs:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7426/15825069693_7f83a4a89a_c.jpg
Another Moon Rise

P.S.: Zelfs goed ingepakt is -28C nog verdomd koud :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Propane schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:21:
Ik zal morgen even de tijd nemen om wat over voorgaande foto's te zeggen, maar hier is even een snelle test shot met een Samyang 14mm f/2.8 op mijn Pentax K30. Ik miste nog een wide angle en deze vult die rol zeer behoorlijk voor een mooie prijs:

[afbeelding]
Another Moon Rise

Is inderdaad een heerlijke lens voor dit soort dingen! Tegenwoordig zijn er ook steeds meer opties om filters te gebruiken voor deze lens zonder van alles te modden sinds Samyang een officieel filter houder voor deze lens heeft uitgebracht. Ook third-party zijn er steeds meer opties :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
Heb je ook minder sensorruis en minder heathaze. Wel weer meer bewegingonscherpte door het klappertanden :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Minder sensorruis zal tegenvallen, dat wordt door andere factoren gelimiteerd. Voornamelijk de noise floor voor de lage intensiteit signalen (schaduwen) speelt een grote rol en die noise floor verandert niet met temperatuur voor zover ik weet.

Clarkvision heeft daar een uitgebreid artikel over, voornamelijk over "Read noise": http://www.clarkvision.co...mance.summary/#read_noise

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Nu online
Ventieldopje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:55:
...en die noise floor verandert niet met temperatuur voor zover ik weet...
Ik zal dat artikel morgen eens lezen. Ik zou zeggen dat in principe bepaalde electronische componenten (weerstanden, halfgeleiders) minder last van ruis hebben naarmate de temperatuur daalt. Er ook experimenten zijn gedaan met een 350D die dat lijken aan te tonen, zie hier: http://www.zodiaclight.com/astrophotography/chipHeating5.htm
Bij nachtfotografie met lange sluitertijden warmt de sensor op en dat geeft weer meer ruis: http://photocornucopia.com/1013.html

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:30
Vishari: Sfeervol! Ik vind hem wel een tikkeltje donker, vooral rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[afbeelding]
Another Moon Rise

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisternacht ook weer even op de fiets gestapt met de camera.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/eendracht800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh dat is wel wat veel licht in het rechtergedeelte van de foto. Ik vind het wel mooi uitzien hoe het licht op de voorgrond in dat huis valt met de sneeuw zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:21

Zym0tiC

^_^

HMJ: vind het wel een lekker kijkplaatje. Niet heel spannend ofzo maar wel genoeg "dingetjes" te zien om mijn aandacht langer vast te houden.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@Adros, Nice, lekkere skyline en mooie kleuren!

@Marceltuit, Ook ik ben beter van je gewend. De brug valt net wat buiten de toning van de gebouwen. De lucht is een rare tint blauw in het geheel.

@Vishari, Recht is mij te donker net als de gemetselde kade. Zit potentie in met wat nabewerking.

@Propane, eigenlijk vind ik het zonde dat het volle maan is, Het heeft wel een tof licht/schaduw effect met de bomen maar de sterrenhemel wordt volledig weggeblazen.

@HMJ. Vond je radio telescoop foto erg goed, deze doet er wat voor onder. Kleuren van het gebouw waar je instaat komen wat viezig over (vast de bedoeling) De felle lamp dead center stoort mij behoorlijk, ik had wat meer van de lucht meegepakt. Toffe locatie!!

Jep, sorry van het watermerk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cc8qKzcwtKEY5G5zi52PjaHp/full.jpg

I can't wait to shoot!

Pagina: 1 ... 25 ... 32 Laatste