[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:04
ISO kun je lager zetten mits je een 'tracker' (die trouwens niet zo heel erg duur zijn) hebt en daarna dus de shots gaat stacken/blenden oid.
Anders wil je voor sterren juist een hoge ISO, en een beetje FF camera kan dat makkelijk hebben.

Wellicht was het mooier bij die 1e foto nog een normale exposure te maken van de voorgrond en die dan samen te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
Moet het licht toch ergens vandaan halen :). Beweging is denk ik toch door de draaing van de aarde. Had dit stukje gelezen goede tips. Meerdere foto's stacken is inderdaad de volgende stap. Een tracker is leuk maar is me ook te veel gedoe. Vind het leuk om er mee te experimenteren, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
Mooie platen voor een eerste poging. Inderdaad moet IS wel uit als je een statief gebruikt. Ik denkt dat dat de voornaamste reden is. 20-25 seconden moet nog niet zoveel beweging in de sterren opleveren lijkt me.

Als je in utrecht zit, ben je redelijke snel op donkere plekken zoals de Veluwe toch? Ik denk dat je daar best een tweede poging kunt wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Iemand gisteravond nog de supermoon vastgelegd? Helaas heb ik er de lens niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ah!
Reed vanmorgen naar mijn werk en vond al dat er een zeer mooie, grote en duidelijke maan stond.
Maar dat verklaart het wel een beetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decyphered
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 15:40
Jammer van de ruis, verder nog wel een nette foto.

In het weekend ben ik terug gekomen uit het zwarte woud en heb ik deze foto gemaakt van het meer en het tegenoverliggende gebied. Dit is mijn 2e keer dat ik dit doe, de eerste keer zaten er wat vlekjes op omdat het net begon te regenen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3842/14885242344_13d23c7ae7_z.jpgschwarzwald 1 by Mdodo, on Flickr

Edit: even wat informatie over de camera en instellingen

Camera: Canon EOS 1100d
Lens: 18-55 kit
Sluitertijd: 30 sec bij f/ 4,5
brandpunts afstand: 21mm
ISO: 100

[ Voor 15% gewijzigd door Decyphered op 11-08-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Ik vind hem toch echt te donker. Jammer, want zo'n plaat heeft wel echt meer potentie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Decyphered: gezien je sluitertijden, was het daar echt pikdonker? wellicht valt er nog wat meer informatie uit het donkere te halen? Je zou bij dit soort landschappen toch minstens vanaf f/8 kunnen proberen de volgende keer. donkere vlekjes op je foto's betekent meestal een vieze sensor :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Of een afstandsbediening nemen en dan in bulk met een sluitertijd van bijvoorbeeld 4 minuten, aangezien je nu wel gauw 2-3 stops onderbelicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yup of evt je RAW nog iets pushen, alhoewel dat hier denk ik niet hard genoeg gaat.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik zou gewoon volgende keer ISO 400 nemen met dezelfde instellingen, dan kom je al meer in de buurt. Of schieten op 18mm zodat je wel lager dan f4,5 kan komen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decyphered
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 15:40
Het war meer een vage vlek doordat er een paar druppels op zat, geen rare zwarte vlekjes ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Laatst stukje wezen fietsen met de Siggy 18-35 en een statief:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5567/14675522328_ffffb27056.jpg

Abel Tasmanbrug by dynode.nl, on Flickr

Ik ben er tevreden mee, de brug had er iets groter op gemogen, maar loopruimte en beeldhoek waren beperkt. Wel redelijk in LR aan gerommeld qua WB en saturation/luminance van blauw en geel.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
TNW Foto is beetje rommelig en daarbij ook redelijk kleurloos. De led lampjes zijn zwaar overbelicht wat het zelf onaangenaam maakt. Daarbij staat niet eens de brug niet helemaal op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dat de brug er niet helemaal op staat vind ik hier niet zo erg, maar zou wel een stuk van de rechterkant wegsnijden vanwege die flare en voor wat meer symmetrie. Misschien toch een stapje achteruit doen volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:20
@sluw Mooie foto's :) Ik ga daar binnenkort ook mee experimenteren.

Ik ben zelf een beginner met fotografie en heb vorige week een Canon 350d gekocht.
Het is een oud beestje, maar ik wil het eerst maar eens leren voordat ik een dure koop.
Ik heb deze foto gemaakt van Almere haven en in lightroom een beetje aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3909/14689008960_d0a3ff79f1_z.jpg
Skyline Almere haven by cvvoorst, on Flickr

En ben ook eens boven de A27 gaan staan en het blijft een grappig effect :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3887/14889711285_fe23ac65f3_z.jpg
A27 at Night by cvvoorst, on Flickr

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Standby:
Op zich wel een leuke foto die 1e.

Dit soort foto's zou je wel op f/8 kunnen schieten, maar ik gok erop dat je tegen de limiet van 30sec aanzat?
En je de volgende keer beter via Bulb kunt schieten. Foto's lijken mij namelijk aardig wat onderbelicht.

En aangezien die 1e ook zo donker is aan de onderzijde, had ik de foto waarschijnlijk bijgesneden tot aan/op het water.

(350D heeft geen bulb? Dan gewoon via Manual met een cheap ass IR remote -of intervalometer-, kost max €15,-)

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-08-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:20
NeutraleTeun schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:27:
Standby:
Op zich wel een leuke foto die 1e.

Dit soort foto's zou je wel op f/8 kunnen schieten, maar ik gok erop dat je tegen de limiet van 30sec aanzat?
En je de volgende keer beter via Bulb kunt schieten. Foto's lijken mij namelijk aardig wat onderbelicht.

En aangezien die 1e ook zo donker is aan de onderzijde, had ik de foto waarschijnlijk bijgesneden tot aan/op het water.

(350D heeft geen bulb? Dan gewoon via Manual met een cheap ass IR remote -of intervalometer-, kost max €15,-)
Ik zat inderdaad tegen de limiet aan van 30 seconden, ik heb een afstandsbediening besteld, dus binnenkort kan ook langer dan 30 seconden.
Qua compositie heb ik nog veel te leren, maar dat zal vanzelf wel komen.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Die eerste kan je inderdaad widescreen croppen (zwarte eraf), de 2de is ook erg donker. Totdat je die afstandsbediening binnen hebt, misschien toch maar een locatie uitzoeken met meer verlichting? :)

eentje uit hongkong:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5587/14957001005_ac2d542356_c.jpgDSC04147 on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:16
Wow, eerste gedachte was Matrix :)
Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:03
Heel tof Terry, ik zie volgens mij vaker foto's van Hong Kong van dit standpunt. Het is natuurlijk ook wel een indrukwekkend standpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Thanks!

sluw: de typische shots van Hong Kong worden vanaf The Peak geschoten, dat is aan de overkant (zie de lichtjes in het gebergte boven in) voor deze locatie moet je een uurtje voor hiken :)

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:53

JTfoto

Work hard

@Decyphered: Bij deze een reactie op alle drie de foto's die op deze pagina staan:
1. Helaas wat donker zoals de rest aangeeft. Ik geloof wel dat de compositie prima zou zijn al zou de foto wat lichter zijn!
2. Ook deze foto is wat donker, maar ik moet zeggen dat de skyline me wel goed bevalt!
3. Inderdaad een erg leuk effect zo bij de snelweg, blijft me niet vervelen. Moet je misschien ook eens een keer in een stad proberen, kan erg leuke resultaten geven!

@TNW: De foto had van mij iets lichter gemogen, maar voor de rest is het op zich met de beperkte ruimte die je had (zoals je zei) een prima plaat.

@Terryb47: Ik moet zeggen dat ik dit een erg mooie plaat vind. Het geeft zo goed weer hoe immens groot die stad is! Een plek die ik ooit nog maar eens moet bezoeken denk ik ;)

Ik heb twee foto's wat probeersels waren van het fotograferen van onweer. Helaas is de kwaliteit van de foto's niet denderend (veel ruis bijvoorbeeld), maar ik vond het wel erg leuk om dit soort fotografie ook eens te proberen. Ook de compositie is niet denderend, maar ik denk dat de foto's wel goed kunnen weergeven hoe extreem onweer kan zijn (zie vooral de tweede foto, echt een gigantische impact!)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5561/14802406567_5f9570d2ec_c.jpgFlashes by -TvR

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3918/14965966756_d00ebd71ac_c.jpgThunder! by -TvR

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

-Tom

• Universal Creations
Waarom zo'n hoge iso? Juist met onweer is lange sluitertijd fijn, omdat je dan meer kans hebt om een bliksem te pakken. Die laatste is wel gaaf.

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:53

JTfoto

Work hard

@Universal Creations: Ik heb expres een korte sluitertijd genomen zodat het onweer er echt goed op komt te staan. Ik heb vaak zat foto's gehad van onweer waar ik een sluitertijd van 5+ seconden had en er daartussen een flits zat die juist door de lange sluitertijd nauwelijks meer waar te nemen was. Daarom heb ik het op deze manier met hoge iso geprobeerd. Lastig, maar wel leuk om te doen!

-Tom

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Hoezo? deze is 30 seconde en daar ze je de bliksem prima op, niet een super foto maar tog.
https://flic.kr/p/9XPoE1

• Universal Creations
JTfoto schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:37:
@Universal Creations: Ik heb expres een korte sluitertijd genomen zodat het onweer er echt goed op komt te staan. Ik heb vaak zat foto's gehad van onweer waar ik een sluitertijd van 5+ seconden had en er daartussen een flits zat die juist door de lange sluitertijd nauwelijks meer waar te nemen was. Daarom heb ik het op deze manier met hoge iso geprobeerd. Lastig, maar wel leuk om te doen!

-Tom
Dan heb je de belichting niet goed aangepast. Ik heb vaak zat prima bliksemplaten geschoten met lange sluitertijd. Nu heb je veel te veel ruis. Zeker bij die van iso2000. Erg zonde.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Terryb47 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:38:
Die eerste kan je inderdaad widescreen croppen (zwarte eraf), de 2de is ook erg donker. Totdat je die afstandsbediening binnen hebt, misschien toch maar een locatie uitzoeken met meer verlichting? :)

eentje uit hongkong:

[afbeelding]DSC04147 on Flickr
Blijft een indrukwekkend gezicht. Mooie kleuren. Lekker scherp. Alleen qua compositie wel een beetje overkill aan gebouwen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jammer dat het zo weinig onweert, je zou dit vaker moeten proberen. Op zich vind ik de platen wel indrukwekkend - zeker de tweede - maar zoals gezegd, veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
@JTfoto: een beetje jammer van de hoge ISO inderdaad. Onweer fotograferen is op zich niet zo moeilijk. Een statief, afstandbediening, ISO100 en, afhankelijk van de intensiteit van de bui, een diafragma tussen 5.6 en 8 is de basis. Het lastige is vaak de compositie en om daar nou net die mooie flits passend in te krijgen.

Hieronder een blue hour vakantieplaatje van twee weken geleden.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3861/15018800871_4c39626c0e_c.jpgCinque Terre, Manarola by EX1500, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb een déjà-vu met deze foto... al eerder langsgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
oh jee...die heb ik helemaal gemist 8)7 Was Inderdaad al voorbijgekomen (en in alle eerlijkheid nog mooier ook). Nou, deze is hopelijk iets origineler :)

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5572/14834041639_862fd22f00_c.jpgDuomo light trails by EX1500, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Geeft niks, ik herkende het plaatje, maar wist niet dat het om een andere fotograaf ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
Oeeei Florance? Gaaf man! Zoiets heb ik van Rome:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5563/14915286871_3bda468094_c.jpgRome by thomoosterveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:45

Radeon

Today is a good day to die

Een nachtfoto van de Rotterdamse haven vanaf de 8ste petroleum haven, met uitzicht op de containerterminals en de elektriciteitscentrales.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3901/15043085355_9ecc9ffcff_c.jpg20140824-IMG_3565 by mdenheijer, on Flickr

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
@thomskipsp: Ook mooi! Zijn er deze zomer ook nog geweest. Ondanks de op dit moment lege Trevifontein en de steigers rondom het Colosseum blijft dit toch wel toch mijn favoriete stad. Bijzondere atmosfeer en niet te vergelijken met Florence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

Radeon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:22:
Een nachtfoto van de Rotterdamse haven vanaf de 8ste petroleum haven, met uitzicht op de containerterminals en de elektriciteitscentrales.

[afbeelding]20140824-IMG_3565 by mdenheijer, on Flickr
Nice!, die ga ik binnenkort is proberen na te doen :P

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Laat maar, is al een paar keer gezegd ;)

[ Voor 111% gewijzigd door adros op 26-08-2014 22:17 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ex1500: Misschien niet echt meer een originele foto, maar ziet er toch goed uit. Ik zou zelf de bewogen bolletjes wel weggewerkt hebben. De tweede foto had ik zelf wat ruimer genomen zodat het rechterdeel van het gebouw er helemaal op komt testaat.
thomskipsp: weet niet waarom, maar zou hier een 16:9 verhouding van gemaakt hebben en dan het bovenste deel weg laten. Verder is het jammer dat de personen niet scherp zijn, maar is uiteraard lastig met een lange sluitertijd :)
Radeon: dat is wel een toffe locatie! Hij is naar mijn smaak wel wat aan de donkere kant. Ik zou in ieder geval de highlights wat opschroeven.

Vorige week in Polen
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/melkweg800.jpg
16mm | 30 s | f/2.8 | ISO 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
In deze grootte ziet die er OK uit, maar als ik 'em full-size bekijk zie ik veel ruis. Was de 2000 ISO nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hoge was nodig om binnen de 30 seconden te blijven en om zoveel mogelijk sterren zichtbaar te krijgen. :) Heb misschien iets te veel aan de foto getrokken in lightroom. Over het algemeen is iso 2000 nog prima bruikbaar met de 5D III, maar nou ben ik ook niet echt vies van wat ruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor de Melkweg heb je een hoge ISO nodig :O

Nog niet groot bekeken, maar vind hem wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind hem heel cool. Waarom de 30S beperking? Gebrek aan afstandsbediening of andere redenen?
En waar komt het licht vandaan bij de persoon op de voorgrond, gewoon een lampje?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Jolke schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:24:
In deze grootte ziet die er OK uit, maar als ik 'em full-size bekijk zie ik veel ruis. Was de 2000 ISO nodig?
Gaan we die vraag nou elke keer krijgen? :+

Als je niet wilt dat sterren al te veel gaan strepen, dan heb je een hogere ISO nodig. Waarom? Omdat de aarde ronddraait en sterren dus niet minutenlang op precies dezelfde plek blijven staan.

En ik vind de ruis reuze meevallen op groot formaat eigenlijk. Sowieso een vette plaat :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat Hahn zegt.
Hij had een zaklamp vast. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/melkweglamp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:01
Die ruis valt toch wel mee?
Ik zie geen storende gekleurde ruis, en zelfs met 30 seconden sluitertijd lijken de sterren al ietwat bewogen dus een lagere ISO waarde had de foto waarschijnlijk niet goed gedaan.
Toffe plaat verder, wel veel lichtvervuiling op de achtergrond lijkt het.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:34

mrc4nl

Procrastinatie expert

sterren aan de randen zien er ook een beetje uitgerekt uit helaas, maar het is zeker een tofe plaat.

[ Voor 21% gewijzigd door mrc4nl op 07-09-2014 22:03 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik ben een sucker voor dit soort platen en vind hem daarom ook erg leuk.
Zijn dit soort platen nou echt kansloos hier in NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Lasteraar schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:39:
hangt denk ik wel af waar je woont, in het westen, zeker in de gebieden met tuinbouw is het een stuk lastiger dan hier in het noorden.Ik heb wel eens wat sterren geschoten hier waar ik woon.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

Bravo

Second Best

Lasteraar schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:39:
Helaas wel, zeker als je zoveel van de melkweg wil zien. Midden op de veluwe of op een van de waddeneilanden maak je misschien nog kans, maar over het algemeen zal de lichtvervuiling overheersen.
Al heb ik een keer een bewerking gezien waarmee toch nog vrij veel terug te halen was, ik ga even op zoek...
Gevonden: YouTube: How to Photograph the Milky Way in Really Heavy Light Pollution Using ETTR (Expose to the Right)
Maar met mijn 600D is dit niet zover terug te halen, helaas...

[ Voor 17% gewijzigd door Bravo op 07-09-2014 23:00 . Reden: toevoegen videolink ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mooie foto's uit Italië thomskipsp en ex1500! Mooie herinneringen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hahn schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:50:
[...]

Gaan we die vraag nou elke keer krijgen? :+

Als je niet wilt dat sterren al te veel gaan strepen, dan heb je een hogere ISO nodig. Waarom? Omdat de aarde ronddraait en sterren dus niet minutenlang op precies dezelfde plek blijven staan.

En ik vind de ruis reuze meevallen op groot formaat eigenlijk. Sowieso een vette plaat :)
Totdat ik het eens leer wel ja :)
Maar ok, da's duidelijk waarom een hoge ISO nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Afgelopen vakantie in Zweden voor het eerst mogen ervaren hoe de hemel eruit ziet zonder lichtvervuiling, het realiseren dat je voor het eerst de melkweg met eigen ogen ziet bezorgde me toch enig kippevel.
Bij gebrek aan een camera met een werkbare hoge iso (met mijn nabewerkingskills) en een lichtsterke groothoeklens heb ik getracht om de gehele hemel in beeld te brengen om zo het wowgevoel mee naar huis te kunnen nemen. Helaas kwamen er wolken aan, aan 1 viel niet te ontkomen in de laatste foto (midden). Door de langere sluitertijd het niet haarscherp geworden op vol formaat en er zullen vast nog wat stitchfoutjes in zitten, maar toch wilde ik hem graag hier delen:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5583/14989473310_f42d148061_c.jpgJBRO_IMG_0016 - IMG_0014_01_02 by Bravo, on Flickr

@HMJ: Ook al dat sterrengeweld mooi vastgelegd, alleen jammer dat de horizon zo lichtbruin is. Heb je er bewust voor gekozen om dat zo te houden?
@Thomskipsp: De lichtsporen zijn niet zo aanwezig, of was dat niet de bedoeling van de foto?
@ex1500: Mooie platen, de eerste is overbekend, maar deze vind ik niet slecht hoor. Bij de tweede vraag ik me af wat er voorbij is gekomen? Een ambulance?

[ Voor 23% gewijzigd door Bravo op 08-09-2014 11:41 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Leuk experiment, maar ik krijg inderdaad het gevoel dat deze wel erg vreemd is gestitched. De strepen die de sterren trekken vormen nogal vreemde patronen, ipv de bekende 'star trails' om een middelpunt.

HMJ: zeer mooi, met aangename 'HMJ' kleur. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

inquestos schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:42:
Leuk experiment, maar ik krijg inderdaad het gevoel dat deze wel erg vreemd is gestitched. De strepen die de sterren trekken vormen nogal vreemde patronen, ipv de bekende 'star trails' om een middelpunt.
Ik heb de strepen nog even bekeken, ze lijken wel allemaal netjes rondom de poolster te draaien (boven de het wolkje). Alleen zijn de strepen onregelmatig door de verschillende sluitertijden. Zonder hulp tot 80 tellen varieert toch teveel.
en als je beginnende star trails wilt zien: https://flic.kr/p/oQGp2A 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Bravo op 08-09-2014 14:20 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Bravo schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:58:
[...]

Helaas wel, zeker als je zoveel van de melkweg wil zien. Midden op de veluwe of op een van de waddeneilanden maak je misschien nog kans, maar over het algemeen zal de lichtvervuiling overheersen.
Al heb ik een keer een bewerking gezien waarmee toch nog vrij veel terug te halen was, ik ga even op zoek...
Gevonden: YouTube: How to Photograph the Milky Way in Really Heavy Light Pollution Using ETTR (Expose to the Right)
Maar met mijn 600D is dit niet zover terug te halen, helaas...
Dat is wel leuk om te proberen :-) Thnx for the tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
HMJ: prachtige platen hoor, geeft mij echt het "alone in the dark" gevoel met die zaklamp :)
Bravo: misschien toch maar zo'n afstandsbediening halen met intervalometer? kost geen drol op Ebay, heb er ooit ook eentje gekocht, maar helaas nog weinig kunnen gebruiken. Ene keer in de tuin aangezet en zelf naar binnen, kwam ik later achter dat de batterij al dood was na 15 shots haha :F

Eentje uit Osaka, Hanshin Highway - de snelweg die uiteindelijk dwars door het gebouw heen gaat.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5562/15187028051_218ca56d1c_c.jpgosaka_02501bw

[ Voor 7% gewijzigd door Terryb47 op 09-09-2014 21:42 ]

• Jolke
Gaaf! Mooie lijnen.

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@Radeon, cool standpunt. Vind het alleen jammer dat de wolk net is afgesneden en vind hem wel iets donker. Snap dat het een nachtfoto is, maar van mij mag de "industrie" er wel wat meer uitknallen. Binnenkort avondje rotterdam op de planning, kijken of ik hier ook ergens kan komen. Vind industrie altijd wel wat hebben.
@HMJ, Vind hem wel mooi, qua compositie en kleur en die zaklamp maakt het zeker spannender. Alleen ik zie ruis/artifacts, zeker in de kleine versie, grote versie stukje minder maar valt zeker bij de highlights aan de rechter kant wel beetje op.
@bravo,wat stitchfoutjes en dergelijke en af en toe wat weinig scherpte, Maar als je daar doorheen kijkt vind ik de grote hoek wel vet, laat wel goed blijken dat de melkweg zo machtig groot is.
@terryb47. Mooie lijntjes, maar waarom heb je gekozen voor zwart-wit? Ik vind de nacht meestal mooi door de veelheid aan gekleurde lichtjes of werd het daardoor te druk?

Ik ook maar weer een fotootje, heb geloof ik deze ook van een half uur eerder tijdens zonsondergang ergens hier gepost.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5560/15192813975_c2304e737c_c.jpgLuxemburg by night by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Jolke
Parc de la Pétrusse in Luxemburg stad :)

Mooi, fijne kleuren en licht.

• Lasteraar
Mooie warme kleuren idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Terryb47 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 21:40:
Bravo: misschien toch maar zo'n afstandsbediening halen met intervalometer?
Dat is een idee. Ik wilde vooral mijn 'nachtzicht' niet verpesten door lichtbronnen en dacht dat ik hiermee wel een fatsoenlijk resultaat zou behalen... Volgende keer toch maar de timer op de telefoon gebruiken.

Mooie lijnen met de snelwegen en de zwartwit omzetting maakt dit alleen maar sterker :9~

@Pingu: De kleuren in de foto werken lekker, oranje blauw blijft een fijne combinatie.

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bravo: Gave plaat! Melkweg fotograferen staat ook nog op mijn to-do list.

Hierbij ook nog een foto van mij. Te zien is de hoogste klimtoren ter wereld, die in Groningen staat. Het vreemde is dat ik de kleuren op de foto op een Windows-computer heel anders zie, dan op mijn iMac. (op Mac is hij beter ;) )

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3355/13042327904_34b5eeb2c3_c.jpg
WOfoto @Flickr https://www.flickr.com/photos/57746222@N08/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:09:
Het vreemde is dat ik de kleuren op de foto op een Windows-computer heel anders zie, dan op mijn iMac. (op Mac is hij beter ;) )
Dus gewoon het kleurprofiel die verkeerd staat op de monitor van je windows pc :P (of vice versa)

[ Voor 19% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-09-2014 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Leuke foto nikonicanon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Ik heb vandaag een nieuwe body gehaald (GH4) en was even wat ISO shots aan het testen op de sterren. Capture ik zowaar de melkweg :o . Dat is dus hier in Midden nederland in de polder. Volgens mij vrij zeldzaam voor Nederland. Op de wadden is het beter te doen denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Klz5pO.jpg

en met een beetje spelen in lightroom en Regim

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/88Jn0C9.jpg

Dit is natuurlijk wat extreem ge-edit, maar ongelofelijk hoeveel data je nog uit zo'n foto kan trekken. Nogmaals: dit is dus in MIDDEN nederland!

[ Voor 28% gewijzigd door adros op 15-09-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Wow. Nou ben ik wel nieuwsgierig naar hoe je de foto bewerkt hebt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Ik denk dat je met clarity en contrast al een heel eind komt, in de eerste foto zie je het al vrij goed :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo

Bravo

Second Best

Met een beetje met de curve spelen zodat het contrast binnen de melkweg groter wordt kom je al een heel eind.
eerste tutorial die ik zo tegenkom: YouTube: How to edit the Milky Way - Photoshop Tutorial

[ Voor 43% gewijzigd door Bravo op 15-09-2014 09:52 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Ik heb me wel echt moeten uitleven hoor. Beetje aan een curve trekken dan kom je uit bij de 1e afbeelding, die al vrij bewerkt is. Dit is namelijk (1 van de images) het origineel. Bewerkt is een stack van 10 images.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kCZcJSZ.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door adros op 15-09-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Gaaf Adros :)
I like milkey foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

adros schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:17:
Ik heb vandaag een nieuwe body gehaald (GH4) en was even wat ISO shots aan het testen op de sterren. Capture ik zowaar de melkweg :o . Dat is dus hier in Midden nederland in de polder. Volgens mij vrij zeldzaam voor Nederland. Op de wadden is het beter te doen denk ik zo.

[afbeelding]

en met een beetje spelen in lightroom en Regim

[afbeelding]

Dit is natuurlijk wat extreem ge-edit, maar ongelofelijk hoeveel data je nog uit zo'n foto kan trekken. Nogmaals: dit is dus in MIDDEN nederland!
Welke lens en welke instellingen op je GH4?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Gutteguttegut schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:34:
[...]
Welke lens en welke instellingen op je GH4?
pannasonic (leica) 25mm f1.4 , iso 3200, 13 seconden. Denk dat de milky way prima te capturen is met een snelle weide lens (olympus 12mm f2 of samyang 12mm f2) op wat donkerdere plekken in Nederland dus. Vooral de waddeneilanden. Dan zou je voor 25s kunnen gaan. Kon niet veel verder dan 15s gaan voor trailing

Nog maals, milky way capture was puur toeval. Ik richtte de cam op een compleet random put in de lucht, was puur om even image stacking met iso 3200 te testen.

[ Voor 24% gewijzigd door adros op 15-09-2014 13:08 ]

Verwijderd

Heb ook een poging gewaagd hier in de achtertuin.. valt me nog niet mee..
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/melkwegleeuwarden.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat had je links voor een lichtbron staan?
Boom voegt eigenlijk weinig toe en het valt meteen op als je de foto veel bewerkt. Ik vind de kleuren namelijk niet echt natuurlijk meer overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08

Polariteit

Fietsende fotografeur

@HMJ: Gaaf die sterrenhemel, cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:57

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nikonicanon: Leuk perspectief
Adros: Netjes bewerkt, wist niet dat zo goed mogelijke was in NL
HMJ: Mooie sterrenhemel, jammer van die zweem links... Die boom vind ik juist wel frisjes zo bij de mooie nachthemel.

Nog eentje van mij van afgelopen weekend, iets minder sterretjes maar wel mooie lampjes.
Kwam er vorige winter iedere dag langs met de trein en wilde er al gelijk nog een foto maken, van het weekend eindelijk de tijd er voor genomen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3853/15389091511_8aa58c1fc7_c.jpgDuPont by night by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Mr Pingu. Hmm gekgenoeg werkt je thumbmail niet. Als ik erop klinkt werkt het wel. Interessant shot, mag van mij wel een klein tikkie lichter.

Hier nog eentje van mij van afgelopen week in La Palma. Ik had erg weinig kans om mooie melkwegshots te schieten door de volle maan. Juist op deze avond kwam de maan laat op dus had ik tussen sunset en moonrise een uurtje tijd voor wat shots. Je kan de zonsondergang gloed ook nog mooi zien aan de horizon.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5608/15509983396_1fb48c4b24_b.jpg La Palma - Milky Way Sunset by albert dros, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:38

zwik

randomized

Ik heb ook weer een leuke, het is nog wel een WIP maar wilde 'm jullie niet onthouden!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7ufSA0L.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HMJ, De melkweg fotograferen in NL is altijd lastig heb ik zelf ook gemerkt, en jou foto laat dat eigenlijk ook zien. Boom zou je misschien lokaal wat subtieler kunnen bewerken.
@Mr pingu, die rook/damp met lange sluitertijd geeft een lekker effect. Golfjes in de voorgrond zijn voor mij nog net iets te duidelijk zichtbaar en maken het beeld wat onrustig vind ik. Fijne kleurtjes in deze plaat!
@Adros, doordat je nog vrij goed het licht van de zonsondergang ziet wordt je best wel op het verkeerde been gezet, maar eigenlijk vind ik dat wel leuk aan deze plaat. Fijn licht wat mij betreft! Compositie technisch staat dat baken wat sterk in de hoek vind ik.
@Zwik, hmm lastig.... Qua astrofoto vind ik hem niet gek. Je kan mooi de nevel flarden rond de hoofdsterren van de groep zien hangen. Puur fotografisch vind ik hem niet bijster sterk, het is wel heel erg alleen een registratie zeg maar.....

Zelf niet veel geplaatst hier de laatste maanden, maar ik doe er toch maar weer eens eentje. Ook een melkweg, geschoten in Frankrijk (Centraal Massief), tijdens vakantie. Het viel mij op hoe donker het er daar was in vergelijking tot hier in Nederland. Boompje heb ik gedurende de belichting een tikkie bijgelicht met een zaklampje.

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_3432.jpg

.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi Mark! De melkweg staat er goed op en het boompje is ook perfect uitgelicht zo. d:)b

Van mij mag je vaker foto's plaatsen... Die van de zeelandbrug die ik tegen kwam zijn ook erg gaaf ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:24

iMars

Full time prutser

Was dit jaar op vakantie in Kroatië (eiland Korcula). Daar was een groot parkeerplaats langs een weg waar helemaal geen lantaarnpalen zijn, geen dorpjes in de buurt, echt pikkedonker. Daar heb ik de melkweg met mijn blote ogen kunnen zien O+

Ik baalde zo gigantisch ervan dat ik er niet bij stil heb gestaan om mijn statief mee te nemen deze vakantie |:( |:(

Ik heb het nog geprobeerd om mijn camera op de grond te leggen en recht naar boven een foto te maken, maar helaas, het lukte niet op die manier :'(

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@iMars: En wat heb je er nu van geleerd? Altijd je statief meenemen op reis :P

@Markleeman: Toffe plaat wat de lucht betreft. Het boomje zelf vind ik niet zo heel spannend.

@zwik: leuk die sterretjes :)

@adros: Toffe lucht, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@markleeman, dat ziet er erg netjes uit! Is dit gewoon 1 enkele exposure op hoge iso ofzo?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks allen voor de reacties!

Marcel, ben wel met je eens hoor, de boom is niet het meest boeiende onderwerp. Maar ik vind het zelf altijd nog beter dan niets zeg maar.

Deathchant, zo uit mn hoofd zijn het twee exposures: eentje voor de lucht op f2.8, en eentje op een kleiner diafragma om de voorgrond scherp te krijgen. Beiden zijn op 3200iso ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mr Pingu: mooie kleuren werking en een interessant onderwerp.

Markleeman: super foto, de boom valt wel op dat die bijgelicht is vind ik (en zeker nu dat ik 't ook weet). Maar wel leuk dat 't aardse gedeelte niet enkel een silhouet is :).

Zwik: zoals anderen al aangaven, fotografisch niet meteen een wonderfoto al zou ik wel graag weten wat je bedoelt met WIP? Bedoel je dat deze gestacked zijn/zullen worden?

Oogst van vnvnd:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/wgq4d1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/a23i1f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z5w1g2.jpg

(niet zo indrukwekkend als die melkwegen die hier onlangs in massa voorbij kwamen :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Die eerste is erg tof! goed gedaan met die reflectie, hij kijkt lekker weg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@moozuz, wat is dat rechts op de rand nou bij de 1e? Iemand die daar zit ofzo? Ik vind hem ook geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Viel mij ook op aan de rechterkant, maar besefte me dat ik al een paar minuten naar de foto aan het kijken was - valt niet meteen op, dus stoort me dan ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Inderdaad een koppeltje. In het donker had ik eigenlijk (helaas) niet door dat die er zo duidelijk op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind juist de laatste wel erg tof! De eerste heeft een heel mooie symmetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eerste en derde plaat zijn beiden erg gaaf. Tweede vind ik saai vergeleken met de eerste :)

Van mij ook een avondplaatje:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5606/15298509367_90febedc11_c.jpgBlue hour @ Dordrecht by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 61% gewijzigd door Polariteit op 01-11-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:15
@Marceltuit, een schitterende foto! Vind hem erg fijn om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Afgelopen vrijdag een kijkje genomen bij de Markthal in Rotterdam. Tof ding om te zien zo in het donker :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3955/15678353012_bc0284b199.jpg
Markthal Rotterdam by leonvanwoerkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

moozzuzz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:27:
Inderdaad een koppeltje. In het donker had ik eigenlijk (helaas) niet door dat die er zo duidelijk op stonden.
Gewoon de linkerkant naar rechts spiegelen joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@marceltuit: hebben we die niet eerder al langs zien komen? ;) mooi plaatje in ieder geval, al gebeurt er niet zo heel veel in de foto. Een langsvarende boot had 'm denk ik afgemaakt.

@leonvw: gave plaat! Krijg er zin in om zelf ook een keertje te gaan kijken :) De verlichte binnenkant is goed in balans met de buitenlucht, goede timing dus.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie foto, marceltuit. Vind de lantaarnpalen iets teveel.
Ziet eruit als achter de voorstraat en dan in de buurt van Grote Kerk. Welk bruggetje stond je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@tobiasv: Waar heb je deze gezien dan? Volgens mij heb ik hem nog niet hier op GOT geplaatst? Zo ja laat het even weten, ik weet het echt niet meer en kan hem ook nergens vinden :?

@Jolke: Heb je wel een punt, ik stoor me er nu ook aan eigenlijk; heb nog geprobeerd ze weg te halen maar dat lukt niet fatsoenlijk :(

Naam van bruggetje weet ik niet, kade links loopt echter langs de kerk. Volgens Google Maps is dat de Pottenkade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Laatst online: 19:15
@leonvw

Dag naamgenoot! Hele gave plaat heb je gemaakt. Blader net door je foto's heen, ontzettend gaaf om te zien! Prachtig hoe je zaken vastlegt.
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste