[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.866 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
HMJ: Topplaat zeg!! Niets op aan te merken, erg mooi!
Terryb47: Ook weer erg gaaf! Die kleurtjes doen ’t m goed.
MarcelTuit: Had ‘m al op Flickr van commentaar voorzien. Maar erg gave plaat!

Vandaag een mooie heldere lucht hier in Zoetermeer, dus even doorgereden naar Zevenhuizen, om een paar molens vast te leggen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3689/11714836003_e433b2e05b_c.jpg
IMG_8165-Enfuse.jpg by Tom Roeleveld, on Flickr

Volgende keer ga ik startrails proberen hier! Maar moet me hier eerst wat meer in verdiepen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
Erg nice, de windmills... kijkt erg goed. Persoonlijk vind ik het teveel wijdhoek hebben, waardoor het huisje links scheef getrokken wordt. Hier zijn filters voor in PS/LR. Nu ik dat weet, lijkt de molen ook wat scheef.
Verder mooi belicht met voldoende belichting op voor en achtergrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Ghengis:
Budapest? Nette foto!
Persoonlijk zou ik iets van het water eraf croppen, maar de keer dat ik daar was had ik alleen nog maar een simpele compact.

HMJ:
Tof!
Mijn poging is iets minder geslaagd. Moet nog eens een keer erop uit.
Hoe kan dat toch dat er zo vaak condens op de lens komt?
Ik weet, ze zeggen laat de lens acclimatiseren. Maar bij mij kwam de condens pas vanaf de laatste 40 foto's ongeveer (na al 150 gemaakt te hebben, dus na 75 minuten pas!)
Als ik echter gewoon rondloop met de lens is er niks aan de hand :/

Terry:
Altijd leuke platen.
Helaas op plekken waar ik niet zo snel zal komen.

marcel:
Niks mis met de foto.
Maar als ik moet gaan zeuren: niet helemaal netjes tussen de rails :P

tommy:

Lekkere heldere foto!

Na veel foto's en wat Photoshop, dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3677/11717403703_855b4451dd_z.jpg
Untitled by Reno Weiss, on Flickr

Baal een beetje dat de startrails niet echt goed/veel zichtbaar zijn.
Maar kon op die plek niet veel. Stond ook een aardige hek omheen die ik liever niet op de foto wou hebben.

Nieuwe, betere startrail staat zeker op de planning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima poging toch.. zou zelf wel iets meer van de lucht willen zien bij een startrail ;) ben benieuwd naar meer.

@tommyz: nette foto! Had de molen zelf niet zo centraal geplaatst denk ik, maar weet niet hoe de omgeving er verder uit ziet.

Zelf net terug van een mislukte poging.. dacht dat de camera mooi aan het pruttelen was, bleek dat ik mn kaartje niet leeg had gehaald, dus 99% van de tijd voor niks buiten gestaan.. |:(

edit:
Stonden toch meer foto's op het kaartje dan gedacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/ypeymolen-800.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Tommyz: Erg toffe plaat zo met al die sterren, ook mooie blauwe kleuren in de lucht. Startrails lijkt me tof uitpakken bij zo'n plaat; wil ik ook nog steeds doen bij Kinderdijk. Valt me mee dat je met iso 800 nog zoveel sterren te zien krijgt...

@ToyotaMR2: Dank je! Moet eerlijk bekennen dat ik ook helemaal geen poging heb gedaan om 'symmetrisch' tussen de rails te gaan zitten :P

Jou plaat heeft zeker iets, maar ik vind het aandeel star-trails veel te weinig.

@HMJ: Cool! Lijkt met die vervorming net of de molen wordt opgezogen door het denkbeeldige wormhole van de star-trails :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Jolke:Het is inderdaad veel groothoek. Geschoten met een Samyang 14mm, die uit mijn collectie lenzen het meest geschikt is voor dit soort fotografie :)
@ToyotaMR2: Thanks! Jouw idee is gaaf, maar ik denk dat het best lastig wordt. Als je het gebouw goed wilt verlichten, gaat dat ten koste van de sterren.
@HMJ: Thanks. Jij ook een gave plaat! Zoiets had ik ook in gedachten om de volgende keer te doen. Erg mooi!
@MarcelTuit: Thanks! Ik had ook het idee om naar Kinderdijk te gaan. Volgens mij is daar ook iets minder lichtvervuiling :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:33:
[...]

Zelf net terug van een mislukte poging.. dacht dat de camera mooi aan het pruttelen was, bleek dat ik mn kaartje niet leeg had gehaald, dus 99% van de tijd voor niks buiten gestaan.. |:(

edit:
Stonden toch meer foto's op het kaartje dan gedacht:

[afbeelding]
Nice! Een passende titel zou 'traveling through time' kunnen zijn - de sterren vormen een worm-hole :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

@HMJ: Gaaf die molen die door de sterren wordt opgezogen. Hoe heb je dat gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5488/11727016674_c2bf81f001_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je precies weten? Heb namelijk naast foto's samengevoegd niet echt wat bijzonders gedaan. :)

Jou foto mag er zeker ook zijn! alleen erg jammer van dat stalen hek. Had mijn foto liever ook wat ruimer genomen zoals bij jou, alleen hadden ze het weiland onder laten lopen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Hoeveel foto's zijn het, hoe heb je ze samengevoegd, wat waren de instellingen van een losse foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn 23 foto's.

instellingen per foto:
14mm, f/2.8, 75 sec, ISO 1250

samengevoegd met photoshop:
File > Scripts > load files into stack
Als je al je foto's heb geopend selecteer je de eerste t/m de een na laatste en klik je in de rechter balk op de knop die standaard op 'Normal' staat en kies je voor 'Lighten' en dat is alles.
Ik gebruik soms ook nog een enkele foto om dingen weg te poetsen uit de voorgrond, zo stond ik samen met iemand tegen het hek omdat we dachten dat dat buiten het beeld viel en is zo dus weg gewerkt.

Hoop dat het zo wat duidelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Geen paar totaal zwarte foto's (met lensdop erop) gemaakt?
Om te compenseren voor eventuele ruis?

Ik heb dit programmaatje gebruikt http://www.startrails.de/html/software.html

Weet iemand trouwens wat dit is?
http://www.flickr.com/photos/63058093@N08/11727606304/

Stack van 2 foto's van elk 30sec.
Heb de foto gekanteld omdat het dan makkelijker openen is, maar origineel stond die verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen zwarte foto's inderdaad.. ruis valt mee wat mij betreft.

Dat programmaatje wat je gebruikt heeft bij mij ook wel eens minder geslaagd resultaat gegeven. verder werkt hij wel makkelijk.

Dat wat je op de foto ziet is een vliegtuig. Die stipjes zijn de knipperende lampen van het vliegtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
NeutraleTeun schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:20:
Geen paar totaal zwarte foto's (met lensdop erop) gemaakt?
Om te compenseren voor eventuele ruis?
ISO1250 valt wel mee op een fullframe-camera ;) En op de manier waarop hij het doet (inladen in Photoshop en dan alleen de verschillende lagen op 'Lighten' zetten) compenseer je de ruis niet, dat kost wel wat meer werk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik wil ook startrails gaan maken, dus moet me daar wat meer in gaan verdiepen. Ik gebruik nu al veel LR/Enfuse voor foto's met een hoog dynamisch bereik. Je kan deze dus ook gebruiken voor startrails. Voordeel is dat dit integreert met Lightroom. Volgens mij een mooi alternatief van bovenstaande software.

[ Voor 10% gewijzigd door tommyz op 03-01-2014 11:49 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had me niet gerealiseerd dat LR/Enfuse dat kon.. zou wel mooi zijn. Zo maar even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Jep, gewoon een batch selecteren en gaan met dat ding :) Je zou zelfs een aantal over- en onderbelichte foto's aan het begin of eind kunnen maken, zodat je een HDR star trails foto's krijgt. LR/Enfuse pakt dat verder zelf op. Lijkt me ook wel leuk :)

Edit: onderaan het linkje in mijn voorgaande reply zie je dit dus ook. Gaaf effect :)

[ Voor 19% gewijzigd door tommyz op 03-01-2014 11:56 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hahn schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:48:
[...]
ISO1250 valt wel mee op een fullframe-camera ;) En op de manier waarop hij het doet (inladen in Photoshop en dan alleen de verschillende lagen op 'Lighten' zetten) compenseer je de ruis niet, dat kost wel wat meer werk.
Was ook niet gericht op zijn gebruikte ISO, maar gewoon een werkwijze vraag.
Maar dan ben ik nu wel weer benieuwd waarom die instellingen gebruikt zijn.
Ik heb gewoon 30sec en ISO100 gebruikt.

Waarom 75sec en ISO1250?
Puur om de voorgrond er goed op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ik denk meer om de sterren te laten strepen eigenlijk? 75 sec en ISO 1250 levert véél meer licht op dan 30 sec en ISO100. Bij star trails zie ik mensen eigenlijk altijd hogere ISO's gebruiken om genoeg licht binnen te krijgen, vaak zelfs ISO1600-3200.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een hogere ISO zijn sterren beter zichtbaar.
En heb een dusdanige sluitertijd gekozen dat alles redelijk belicht is zodat er in ieder geval nog mee te spelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hogere ISO zijn sterren meer/beter zichtbaar. Bijkomend probleem is wel de ruis... Op mijn 60D in ieder geval. Zijn wel manieren voor te vinden, maar veel hoger dan 800 moet ik echt niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

En hoe zorg je er dan voor dat je voorgrond niet wordt overbelicht? Door ook een laag met een normale exposure toe te voegen? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mwa, bij deze -mislukte- test (ook gewoon ISO100 en 30sec) vind ik dat er genoeg op staat?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2850/11727837005_dbfd100d32_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Royz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
En hoe zorg je er dan voor dat je voorgrond niet wordt overbelicht? Door ook een laag met een normale exposure toe te voegen? :)
Volgens mij inderdaad een kwestie van een foto met een normale exposure maken. De rest op hoge iso/lange sluitertijd. Foto's combineren met elkaar en je moet een goed belichte foto hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door tommyz op 03-01-2014 12:10 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:05:
Mwa, bij deze -mislukte- test (ook gewoon ISO100 en 30sec) vind ik dat er genoeg op staat?
[afbeelding]
Untitled by Ren0W, on Flickr
Volgens mij is het ook niet zo dat je niets ziet en als het voor jou doel voldoet ook prima. Maar het schijnt dat er met hogere ISO waarden toch meer te zien is door de hogere lichtgevoeligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:02:
Zoals gezegd een foto maken waar bij de lucht geen uitgebeten plekken heeft en de voor grond geen plekken heeft die helemaal zijn dichtgelopen. Vervolgens is er nog wel aan wat schuifjes in Lightroom te trekken :)

zo kwam een enkele foto uit de camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/molen_SOOC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Volgens mij is het ook niet zo dat je niets ziet en als het voor jou doel voldoet ook prima. Maar het schijnt dat er met hogere ISO waarden toch meer te zien is door de hogere lichtgevoeligheid.
Lijkt wel een reclamepraatje van me, maar kwam dit tegen:

Both of the images above were taken with the 5Dmark2. Interestingly, you’ll find that one of the huge advantages of image stacking is image noise reduction like you’ve never seen before! By shooting lots of individual frames instead of one large one, your RAW processing software can apply noise reduction to each and every frame, and then again on the composited file. The end results are incredible, high quality images, even from older noisy cameras.
Zie hier

Dus gewoon lekker ISO 1600 schieten en Enfusen met z'n allen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3742/11730137595_651366b4b8_c.jpg

Nog een molen van gisteravond. Iets meer lichtvervuiling dus iets minder sterren te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:02
Als variatie op het molen thema maar eens wat anders.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3756/11657057443_27be0b00c3_z.jpg
IMG_8779.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Ik weet t die boom op de auto is wel raar maar dat had ik op t moment niet in de gaten.

Ik heb ook een heel aantal foto's gemaakt voor startrails met alleen een boom, maar die zijn nog niet gestacked dus die komt later nog ;)
Ik vind eigenlijk alle molen foto's wel erg vet dus misschien ook maar eens proberen onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht :P

@ToyotaMR2, das vlakbij, wist niet dat dat gebouw 's avonds zo opgelicht wordt, jammer dat er zo weinig lucht in de foto zit dus gauw maar eens terug jij ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ed-oorklep: Mooie plaat. Je zegt het zelf al, inderdaad jammer van de boom. Nog jammerder vind ik die stroomdraden die boven UIT de boom komen. Die vallen hier veel meer op dan de elektromasten op de achtergrond; dus dat vind ik er wel weird uitzien...

@neevedr: Mooie belichting. Ik vind alleen de uitsnede niet zo geslaagd, het rechterdeel (naast het gras) voegt imo niks toe.

@neevedr: Deze vind ik nog beter; zeker omdat er veel meer sterren te zien zijn. Die streep links is ook cool. Dat zwarte hek was mij niet eens opgevallen tot HMJ er over begon :X

@Tommyz: Valt tegen hoor; er is juist best veel lichtvervuiling in K'dijk. Niet zo gek met Rotjeknor en zijn suburbs als Capelle/Krimpen en Ridderkerk op een steenworp afstand ;)

Wil je zo min mogelijk lichtvervuiling dan heb je niet zo heel veel mogelijkheden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Vandaag onweer (in de winter nog wel). Een mooie gelegenheid om de nieuwe 70D eens te testen. Fijn scherp lensje die kitlens. Gezien het tijdstip eigenlijk geen nachtfoto, maar misschien toch de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3731/11736029515_24472ceaf3_c.jpg
Lightning by EX1500, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
neevedr schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:39:
@HMJ: Gaaf die molen die door de sterren wordt opgezogen. Hoe heb je dat gedaan?

[afbeelding]
Mooi zeg !

De warpspeedsterrenhemel vna HMJ is ook leuk alleen het lijken echt 2 aparte foto's door elkaar :-)

Ik had al een testtopic. Deze lijkt er veel is maar is wat meer smooth.
Wel een nachtfoto.. Maar bijna zo onrealistisch dat het abstract wordt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5533/11736491355_bfd530f7e6_c.jpg

Zo'n sterrenhemel moet ik toch ook eens proberen.. Vind het altijd erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Gaat er iemand een poging wagen de vallende sterren te fotograferen? Na 1:00 vallen er schijnbaar zo'n 90 per uur.

Voor mij een nieuwe ervaring maar ga het wel proberen met een lange sluitertijd denk ik. Tips zijn altijd welkom:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft dat enige zin als je in de stad bent, ik vrees van niet?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik wil best vallende sterren gaan fotograferen, al moet ik dan in mijn eentje in een afgelegen plek gaan fotograferen....
En ik weet niet eens of ik een lens heb die het aan kan :(

[ Voor 19% gewijzigd door Haas_nl op 03-01-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Ik heb het geluk dat ik in een dorp woon. Achter mijn huis liggen weilanden en heb weinig lichtvervuiling denk ik. Geen idee of het lukt met mijn gear maar proberen kan altijd toch?

Zoals ik al zei heb ik hier geen ervaring mee en misschien lukt wel helemaal niets:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meh ik denk dati k de spullen ervoor heb maar woon midden in een middelgrote stad in de randstad. Overal lichtvervuiling vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Haas_nl schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:38:
En ik weet niet eens of ik een lens heb die het aan kan :(
nah elke met groothoek (zoom) kan je sterren vastleggen. je moet het gewoon proberen.

tuurlijk een lichtsterke lens helpt, maar als je toch van die leuke trails wil maakt dat eigenlijk ook niet meer uit.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow shit ik spring op de fiets :P haha

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Msel schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:31:
Gaat er iemand een poging wagen de vallende sterren te fotograferen? Na 1:00 vallen er schijnbaar zo'n 90 per uur.

Voor mij een nieuwe ervaring maar ga het wel proberen met een lange sluitertijd denk ik. Tips zijn altijd welkom:)
Toen ik zonet een blik uit het raam wierp zag ik een licht voorbijschieten, wist helemaal niet dat er zo veel vallende sterren zouden zijn vannacht.
Als ik nou een goed statief had, was ik even op de fiets gesprongen...
Mooi (sterren) foto's trouwens op de laatste paar pagina's. d:)b

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik heb wat foto's gemaakt ging best goed zover er iets te fotograferen viel.
Het was namelijk maar even helder toen heb ik zelf 1 vallende ster gezien, maar toen was ik net mijn statief aan het verzetten. |:(
Vervolgens kwamen er weer wolken en ben ik hem afgetaaid.
Stond bij een ingang van een weiland bij de kampina in brabant dus.

Lukte wel redelijk met kitlens sterren erop te zetten en ik had op sommige plekken niet heel veel last van licht vervuiling. Maar wel hoe groter het stuk lucht dat ik in beeld bracht hoe meer licht vervuiling.
resultaat:
http://www.mediafire.com/...y%20Files#meeojo0v7h7cj38 (als je ver inzoomt zie je best veeeel sterren! is best wel gaaf :)
Volgende keer neem ik trouwens grotere flitser mee om de bomen wat meer contrast te geven. Ze vallen nu bijna helemaal weg.

[ Voor 17% gewijzigd door Haas_nl op 04-01-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het was het wakker blijven niet waard wat mij betreft. Al met al 7 vallende sterren gezien..

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/grotewielen.jpg

@ed-oorklep: het lijkt alsof je de voorgrond met auto te veel hebt geprobeerd op te halen. In ieder geval is er redelijk wat ruis te zien. En kom maar door met die startrail foto ;)
@ex1500: onderste stuk lijkt hier wat soft.
@Lasteraar: Niet echt wat op aan te merken. ik vind hem fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

@Lasteraar: Mooi abstract beeld inderdaad.
@HMJ: Heb je bewust de horizon zo hoog in het beeld gezet? De voorgrond (water) is nu wat mij betreft te veel en de sterren daardoor te weinig.

Ik heb gisteren ook even geprobeerd om de sterren vast te leggen bij Radio Kootwijk. De uitvoering kan nog beter omdat er nu stukjes ontbreken.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7419/11797379316_033aa49ee8_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Erg tof om te zien dat er zoveel in de nacht gefotografeerd wordt nu. Ik zit nog steeds te wachten op perfect weer om weer nachten kou te lijden.

@Neevedr Grappig om te zien hoe de startrails divergeren rechts in beeld. Jammer van die schaduwen op de voorgrond.

@HMJ, Waarom was het het niet waard?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
the mod man schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:59:
Erg tof om te zien dat er zoveel in de nacht gefotografeerd wordt nu. Ik zit nog steeds te wachten op perfect weer om weer nachten kou te lijden.

@Neevedr Grappig om te zien hoe de startrails divergeren rechts in beeld. Jammer van die schaduwen op de voorgrond.

Omdat er zogenaamd 80 sterren per uur met het blote oog zichtbaar zouden moeten zijn, maar hij er maar 7 gezien heeft?
Ikzelf heb er geen 1 gezien helaas.

Neevedr, leuke locatie! De sterren kunnen wel wat beter ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neevedr schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:05:
@Lasteraar: Mooi abstract beeld inderdaad.
@HMJ: Heb je bewust de horizon zo hoog in het beeld gezet? De voorgrond (water) is nu wat mij betreft te veel en de sterren daardoor te weinig.

Ik heb gisteren ook even geprobeerd om de sterren vast te leggen bij Radio Kootwijk. De uitvoering kan nog beter omdat er nu stukjes ontbreken.

[afbeelding]
Niet bewust gekozen voor de hoge horizon.

Jou foto ziet er goed uit. Mooie locatie ook. Heb het vermoeden dat jij ook last hebt gehad van condens op je lens en dat je die foto's hebt meegenomen met het samenvoegen? Tenminste dat zou de halo die op een gegeven moment rond felle sterren ontstaat verklaren ;)
the mod man schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:59:

Hoeveelheid vallende sterren viel inderdaad vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand de Intervalometer van Magic Lantern om start rails te maken? Mijn camera schrijft .422 bestanden ipv RAW bestanden. Kun je wel omzetten naar jpeg, maar RAW lijkt me beter voor de nabewerking. Kun je ook RAW bestanden weg laten schrijven ipv .422?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik, maar ik krijg gewoon raw bestanden.
Alleen weet ik niet hoe ik ML moet onderbreken, dus zet ik altijd de camera aan/uit. Maar weet niet of dat wel zo goed is.
Silent Picture / Silent Pic HiRes / Slit-scan Pic

200px

This can take pictures in LiveView mode without moving the mirror. When enabled, it saves uncompressed YUV422 frames from the LiveView buffer when you press the shutter halfway.
Heeft het daarmee niet te maken?
Dat je dus 'silent pics' neemt?

[ Voor 50% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-01-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 14:02
yep, silent pics krijg je rare bestandsformaten mee.
En als ik met magiclantern de intervalometer gebruik kan ik gewoon op t prullenbakje drukken om terug in t menu komen en dan daar op set drukken om de intervalometer off te zetten.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@neevedr: Hele toffe plaat, belichting op het gebouw is goed en de combinatie met star trails vind ik erg geslaagd. Ik vind alleen de star trails zelf minder geslaagd, door de onderbrekingen die erin zitten.

@HMJ: Hele gave plaat, cool! Enige minpuntje vind ik de iets te donkere uiterste onderkant, en die rode lichtstreep op het water die opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:31:
Ik, maar ik krijg gewoon raw bestanden.
Alleen weet ik niet hoe ik ML moet onderbreken, dus zet ik altijd de camera aan/uit. Maar weet niet of dat wel zo goed is.

[...]

Heeft het daarmee niet te maken?
Dat je dus 'silent pics' neemt?
Volgens mij inderdaad wel. Ik kan alleen niet vinden of je dit ook uit kunt zetten. Ik start niet in Live View, de eerste foto is ook een RAW, maar dan schakelt de camera automatisch over op Live View en silent mode en worden de rest van de foto's die .422 bestanden. Ik begrijp dat dit wel beter is voor je sluiter en ook voor geen bewegingsonscherpte zorgt doordat de spiegel opgeklapt blijft, maar ik zou denk ik toh liever RAW bestanden hebben.

Edit: ok, in het menu kun je silent picture dus vrij simpel uit zetten... Gisteren de hele avond gezocht, maar kon het toen niet vinden, nu binnen een minuut... 8)7 Nu heb ik wel RAW bestanden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Eentje uit Osaka, vanaf de Umeda Sky Building genomen. Dit is zowaar de eerste observatory die ik in Japan heb bezocht waar je met statief mag staan. Maar het was ook vakantietijd en druk (rondrennende kids). check dat gebouw links, er loopt gewoon een (snel)lweg door het gebouw heen :o groene streep is een trein.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3756/11889686644_13594f7a77_c.jpg

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Hele toffe plaat!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Mooie plaat idd :)
Dat gebouw met snelweg is trouwens het "Gate Tower Building".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:01
Haha die gekke Japanners ook altijd, zomaar even een snelweg door een gebouw laten gaan.
Toffe plaat inderdaad!

@Jolke: Het verhaal achter de brug die door het gebouw loopt staat op wiki (de link die CrashOverDrive al plaatste).

[ Voor 34% gewijzigd door AdmiralSnipe op 11-01-2014 19:56 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Erg leuke plaat indeed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke plaat in Osaka; niet heel bijzonder, maar omdat je dit soort plaatjes nooit in Europa zal zien, kijkt het wel lekker.

Vraag me af over die Gate Tower; was er eerst een snelweg en heeft men er een gebouw overheen geplaatst, of was er eerst een gebouw en dachten ze halverwege de bouw aan de weg, het kan ook korter... door het gebouw ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:15
Jolke schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:36:
Leuke plaat in Osaka; niet heel bijzonder, maar omdat je dit soort plaatjes nooit in Europa zal zien, kijkt het wel lekker.

Vraag me af over die Gate Tower; was er eerst een snelweg en heeft men er een gebouw overheen geplaatst, of was er eerst een gebouw en dachten ze halverwege de bouw aan de weg, het kan ook korter... door het gebouw ... :)
Staat op de wiki die hier boven gelinkt is, er waren plannen gemaakt voor het gebouw maar deze werden afgekeurd omdat er al eerder plannen voor een snelweg waren. Toen zijn ze na 5 jaar discussiëren tot deze compromis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hey Terry mooie plaat man! Ik vind het echt byzonder dat je zo je eigen stijl hebt. Ik herken jouw fotos meteen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat is idd een erg gave plaat.Ik ben overigens wel erg benieuwd hoe je dit zo krijgt. Je hebt nergens echt overbelichting en alle 'zwarte' delen zijn ook mooi belicht. Zijn dit multiexposures of heb je een fullframe cam op een hoge iso?
De details zijn erg rijk en overal perfect belicht. Ik zou niet weten hoe ik dit het beste zou moeten doen. Uiteraard is dat een compliment aan jou :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele gave plaat Terry! Mooie kleuren en strakke lijnen. Lekker scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
thanks allemaal, mooi dat gate tower verhaal, dat lees ik nu pas :) je komt wel vaker gekke dingen tegen daar in Japan, zoals die voetbalvelden bovenop flattorens.

deathchant: een fullframe sensor helpt zeker, voorheen fotografeerde ik met de 5D, maar sindskort heb ik de Sony A7 erbij. (heb eindelijk liveview!) dynamisch bereik van de sensor is zodanig goed, dat ik nu nog meer ruimte heb om dingen te herstellen. verder is een schone lucht erg belangrijk. al m'n foto's hier zijn single exposures.

een foto van meer naar links: jammer van die haken, maar die kon ik niet omzeilen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3721/11911043656_9cd6ebf602_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terryb47: Kan me er alleen maar bij aansluiten. bijzonder fraai! 1e is wel beter dan je laatste.

Ik zag via google maps een aantal steigers in de buurt en ben daar wezen kijken, maar stonden helaas minder vrij dan gedacht. Ben op het laatst zelf maar even op een steiger gaan staan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/0Z3A8159.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Haha, ik vind het altijd cool als mensen er zelf in gaan staan. een soort van signature, en kan niemand zeggen dat je foto's saai zijn omdat er geen mensen in voor komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:51
Terryb47 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 05:10:
Haha, ik vind het altijd cool als mensen er zelf in gaan staan. een soort van signature, en kan niemand zeggen dat je foto's saai zijn omdat er geen mensen in voor komen :p
Ik denk ook dat als hij er zelf niet in had gestaan, de foto totaal niet boeiend was.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdzr schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:28:
[...]

Ik denk ook dat als hij er zelf niet in had gestaan, de foto totaal niet boeiend was.
Dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Even een vraagje voor de heren met Flickr of 500px in hun sig. Welke HTML Tags gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:51
ECiftci schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:43:
Even een vraagje voor de heren met Flickr of 500px in hun sig. Welke HTML Tags gebruik je daarvoor?
code:
1
[url=HIERDEURL]TITEL HIER[/url]

zoder spaties

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Royz schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:36:
Hey Terry mooie plaat man! Ik vind het echt byzonder dat je zo je eigen stijl hebt. Ik herken jouw fotos meteen :)
Je bedoelt foto's bij nacht van aziatische steden vanaf hoge plekken genomen? Heel herkenbaar, ja :+

Verder inderdaad mooie foto, laat wel goed zien hoe beperkt de ruimte is daar in die Japanse steden. Hong Kong ook, trouwens, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Gdzr schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
[...]

code:
1
[url=HIERDEURL]TITEL HIER[/url]

zoder spaties
grazie mille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik bedenk me net dat ik mijn laatste foto alleen heb gepost in het testcase topic.

Mocht vorige week maandag het World Port Center in (http://goo.gl/maps/6Ipzw) en op de 31ste verdieping hebben ze daar een groot balkon. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3772/11804429975_a3dc889da7_z.jpg
Mighty bridge by Eyup Ciftci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
henkie196 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
[...]

Je bedoelt foto's bij nacht van aziatische steden vanaf hoge plekken genomen? Heel herkenbaar, ja :+

Verder inderdaad mooie foto, laat wel goed zien hoe beperkt de ruimte is daar in die Japanse steden. Hong Kong ook, trouwens, maar goed.
Haha. Hij heeft tenminste de mogelijkheid :+

Volgens mij zijn japanse steden veel minder massaal dan een stad als HK? Betere combi van hoog en laagbouw. Beetje als in Korea, gok ik?

Waar is die andere plaat vanaf die observatory, Nick? _/-\o_

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

henkie196 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:53:
[...]

De fotos van Terry vind ik byzonder consistent in nabewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Haha, ik als boerenlul vind al die lichtjes en hoogbouw ontzettend interessant, mensen daar in Azië vinden het allemaal maar niets heb ik het idee, die willen liever natuur en meer ruimte. Is wel te begrijpen, ik zou ook depri worden als ik in zo'n piepkleine flat van 3-4 ton moet wonen met alleen maar uitzicht op andere flatgebouwen.

sjekster: welke bedoel je? beide foto's hierboven zijn vanaf de Umeda Sky Building genomen

een uurtje buiten in de kou staan op deze hoogte was echt geen pretje. toen ik er klaar mee was, kwam ik er pas achter dat je een verdieping lager binnen kon schieten (zonder het probleem van het dak en haken) maar dan moet je vanachter glas fotograferen, da's ontzettend frustrerend altijd...

@ECiftci: dat lijkt me nou precies een plek waar ik naar toe zou gaan, blijft prachtig die Erasmusbrug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik vind die observatories vreselijk. Niet vanwege het uitzicht, maar inderdaad dat glas. Verpest voor nachtfotografie de hele boel...ook overdag kan het storend zijn trouwens. ik was in Korea in Busan wat tlapse aan het schieten vanaf toren, en zat thuis met een paar vreselijke reflecties. Ik had het zoveel mogelijk geprobeerd af te schermen, maar dat is onmogelijk om 100% goed te krijgen met al die lopende mensen daar. En ik kan moeilijk een grote tent opzetten daarbinnen. Reflecties bij 1 foto weg krijgen wil nog wel lukken, bij 250 stuks echter...

Ik bedoelde btw die foto waar je foto van binnenring observatory zelf had genomen. Vind ik een toffe plaat!

So true trouwens, die interesse in die gebouwen. Ik word er ook helemaal door betoverd, maar iedereen die ik ken in zulke steden willen in rustige gebieden wonen, met schone lucht. Nederland was een grote hit bij een paar :+

Een vriendin van me woont liever in haar hometown op platteland zonder stromend water etc, dan in haar oude woning in Shanghai :o

[ Voor 21% gewijzigd door Sjekster op 13-01-2014 17:41 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ Terryb47: beide foto's zijn mooi, maar de eerste heeft meer impact vind ik.
@ HMJ: apart zo'n doorzichtige persoon op de foto. Ik zou wel liever wat meer contrast zien of wat fellere kleuren.
@ Limbeck: mooie felle kleuren.

Ik heb zelf net een statief en heb wat zitten prutsen daarmee :). Ik had eigenlijk een kleiner diafragma moeten kiezen bij beide foto's, maar dan zou ik bulb mode moeten doen en moeten uitrekenen hoe lang de exposure moet zijn :S. Zijn daar nog trucjes voor?

Uitzicht vanaf de flat van een een vriend van me, gemaakt met de standaard kitlens van Nikon.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5472/11937131213_fe896f7923_b.jpg

Uitzicht op Rotterdam, gemaakt met de 105mm f/2.8 macro.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5489/11936840395_c3805262c0_b.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Cobiwan op 14-01-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sj44k13 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 00:06:
Ik had eigenlijk een kleiner diafragma moeten kiezen bij beide foto's, maar dan zou ik bulb mode moeten doen en moeten uitrekenen hoe lang de exposure moet zijn :S. Zijn daar nog trucjes voor?
Bekijk met hoogst mogelijke iso welke je sluitertijd krijgt (bij het diafragma wat je wil gebruiken). Bij elke halvering van je iso, verdubbelt de sluitertijd. Voorbeeld: iso6400 geeft 1/100sec, dan heb je bij iso3200 1/50sec en bij iso100 krijg je dan 0,64sec. Je hebt er ook apps voor op je smartphone, waarbij je ook het diafragma kunt meenemen (maar het is eigenlijk vrij eenvoudig hoofdreken werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het zijn gewoon 3 factoren. Verdubbelt er een dan moet een ander met factor 2 verkleinen, of evt beide andere met factor 1.44 verkleinen. Buiten dat: spelen en je chimpen. is het wat? Meer ervan, zo niet bijsturen.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 14-01-2014 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zal volgende keer eens wat gaan proberen. Wat vindt u allen verder van de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
@Sj44k13 De eerste van je 2 platen heeft wat aantrekkelijks voor mij en kijkt lekker weg, de tweede vind ik iets minder spannend als ik eerlijk moet zijn.

De tweede foto heeft de horizon op het midden liggen, dat gecombineerd met een lucht waar weinig mee te zien is maakt dat je alles moet gebeuren in de onderste helft van de foto, en voor mij gebeurt het daar niet. Ook de erg fel eruitsprinnengde lichten ben ik nooit kapot van, zeker niet als ze zo'n mooi sterretje worden.
Algemene tip die ik laatst ergens opving en zelf inmiddels nuttig gebruik van hebt gemaakt, wacht niet tot het geheel donker is, maar ga al tijdens de zonsondergang aan de slag. Dit om zowel de lichtjes uit te laten komen als het geheel redelijk gelijkmatig belicht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Gave plaat hoor. Heel erg mooie reflecties in de bollen!

Toch een paar puntjes:
- lijkt mij een beetje gevoelsmatigscheef te staan, kan ook aan de lichtstrepen op de voorgrond liggen
- links zie ik nog een tripod staan? Die valt door de symmetrie best wel op. EDIT: ik zie op de volledige versie dat het geen tripod is, maar een steunen voor het hek. Ook in dat geval zou ik het even wegwerken..
- de lucht vind ik nog een tikje te licht voor een nachtfoto

Als die puntjes verwerkt zijn is het echt een topper wat mij betreft!

[ Voor 14% gewijzigd door RobB_W op 27-01-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mooie plaat van het Atomium. Ik moest even kijken of de lichtpuntjes echt in de bollen zaten, of dat het reflectie was. Sterren van de lichtbronnen zijn goed, niet teveel niet te weinig.

Ik denk dat het scheve-horizon-gevoel (dat RobB_W ook had) door de geel/rode strepen onderin beeld komen - beeld staat toch echt recht. Vind ik persoonlijk jammer dat die strepen er doorheen lopen. Verder een mooie symmetrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele toffe foto met gave belichting. Ben het eens met Rob wat betreft de lucht, die had wel iets donkerder blauw mogen zijn wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vind het blauwe vd lucht dan net wel leuk en contrasterend met de lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Mag je die foto laten staan van het Atomium? Want ik dacht dat er hele strenge regels omtrent het fotograferen van het Atomium zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toch mag het beeld van het Atomium in bepaalde gevallen gratis worden gebruikt.

>>> Dat geldt bijvoorbeeld voor foto's genomen door particulieren, die op private websites zonder winstoogmerk zijn geplaatst (de moderne tegenhanger van fotoalbums).
naar: http://atomium.be/AuthorsRights.aspx?lang=nl

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 28-01-2014 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bizar, dat dat nog zo vastgelegd is als berschermd materiaal. Komt er op neer dat je geen winst mag maken met een foto van het Atomium. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Jolke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:56:
Bizar, dat dat nog zo vastgelegd is als berschermd materiaal. Komt er op neer dat je geen winst mag maken met een foto van het Atomium. :X
Idd, is volgens mij ook met de eifeltoren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

marceltuit schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:09:
[...]
Idd, is volgens mij ook met de eifeltoren zo.
Bij de Eiffeltoren gaat het om de verlichting ervan. Niet over de toren zelf.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sj44k13: De eerste is de betere van de 2. De tweede zou het al beter doen met een heldere hemel denk ik.
@neevedr: Niet zo veel aan de al genoemde punten toe te voegen. Mooie foto!

Die van mij is alles behalve perfect (scherpte, vertekening, etc), maar vond het zelf wel leuk dat het enigszins gelukt is om een startrail midden in de stad te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/lwdstartrail-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jolke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:56:
Toen ik een keer met m'n camera bij de Linnaeusborg in Groningen was, kwam er al een meneer van beheer naar me toe om te vragen of het voor commerciële doeleinden was. Ik vond 't ook wat overdreven, maar blijkbaar zijn daar vaker regels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

@HMJ: Toch erg netjes gelukt hoor. Kan je hem niet met Lightroom rechttrekken?

@Reacties op mijn Atomium:
Het Atomium staat helemaal recht op de foto, door de autolichten lijkt het toch een beetje scheef te staan. De lucht zo blauw komt omdat het nog niet helemaal donker was, de zon was nog niet zo lang onder. Helemaal zwarte lucht maakt de foto weer erg donker en naar mijn mening minder mooi. Tripod is inderdaad een deel van een hek, heb ik nog weg gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:17:
@Sj44k13: De eerste is de betere van de 2. De tweede zou het al beter doen met een heldere hemel denk ik.
@neevedr: Niet zo veel aan de al genoemde punten toe te voegen. Mooie foto!

Die van mij is alles behalve perfect (scherpte, vertekening, etc), maar vond het zelf wel leuk dat het enigszins gelukt is om een startrail midden in de stad te maken.

[afbeelding]
Cool! Stad + star trails werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24

Deathchant

Don't intend. Do!

In dit geval vind ik het niet genoeg. De stad lijkt achterover te vallen en er zijn wat mij betreft teveel TE heldere lichten. Oogt een beetje rommelig...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd hem een klein beetje te verbeteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/lwdstartrailverb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr

neevedr

Dat was ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice! goed gelukt :) vind zelf de belichte stijger niet zo mooi. Wat ik ook nog wel eens doe is een enkele foto maken waarbij de voorgrond wat beter is belicht en die gebruik ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 06:33
Beide startrails heel goed gelukt!

Deze heb ik afgelopen zomer gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img706/8777/znn2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
nickeyboy: voor mijn smaak beetje overkill, wel indrukwekkend hoor. is ie dan een paar keer het cirkel rond gegaan hier? om hoeveel foto's gaat het?

bij die van neevedr zit weer een te lange interval tussen of missende foto's?

Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste