[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

@hamed, ok bier is altijd een goeie reden :)
@marcel, hij oogt niet helemaal scherp. Dan kijk ik even naar de geel belichte tegels op de voorgrond, die houten steigers bij de brug en de gebouwen achteraan alhoewel het op 1024px wat moeilijk te behoordelen is. Ik vind em wat licht voor nachtfotografie eigenlijk. Ik had persoonlijk iets verder naar voren gaan lopen zodat ik de weg in de linker hoek weg kon laten.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
@Marcel: de voorgrond vind ik zelf wel goed belicht, maar de lucht mag van mij wel een stopje donkerder. Daarnaast vind ik de brug wat centraal staan en had de kade rechts er van mij af gemogen. En ik had juist links iets meer ruimte willen zien, meningen verschillen dus :)

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks heren :)

Scherpte is volgens mij wel op orde dacht ik? Lijkt hij niet wat onscherp doordat het geel op de tegels een beetje dichtgelopen is?

Verder naar links ging helaas niet; daar stond een groot donker onverlicht gebouw; dus die heb ik bewust weggelaten.

De lichte lucht is eigenlijk ook een bewuste keus, ik wilde het een niet te donkere plaat maken. Maar daarom twijfelde ik ook of hij hier wel in dit topic hoort :P

Ik geef jullie overigens gelijk wat betreft de donkere hoek links onder. Ik stond echter op een soort 'bruggetje' om 5 meter hoogte, en er was zo'n beetje geen enkele hoek waar ik die donkere hoek eruit kon laten zonder die gekke kunstwerken er ook uit te laten.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@ed-oorklep: Gaaf, met die maan erboven, maar zoals eerder aangegeven: er blijft weinig detail over. Vooral het gras lijkt nu een groene vlek te zijn.
@Marceltuit: Zag 'm al op Flickr voorbij komen. Mooi shot. Vanuit deze hoek zie je de Erasmusbrug niet vaak. Wellicht had je nog ietsje langer moeten wachten, zodat de lucht nog wat blauwer werd :)
Overigens wordt 't volgens mij tijd voor een Blue Hour topic :)

Van de week onderstaande plaat geschoten in Gent. Eigen commentaar: het 'vuil' dat in het water drijft irriteert me een beetje, maar heb geen Photoshop :)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7411/9675605103_c9aedc26e5_c.jpg
Blue Hour at Korenmarkt, Gent by Tom Roeleveld, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door tommyz op 05-09-2013 10:15 ]

Flickr

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
tommyz schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:14:
@ed-oorklep: Gaaf, met die maan erboven, maar zoals eerder aangegeven: er blijft weinig detail over. Vooral het gras lijkt nu een groene vlek te zijn.
@Marceltuit: Zag 'm al op Flickr voorbij komen. Mooi shot. Vanuit deze hoek zie je de Erasmusbrug niet vaak. Wellicht had je nog ietsje langer moeten wachten, zodat de lucht nog wat blauwer werd :)
Overigens wordt 't volgens mij tijd voor een Blue Hour topic :)

Van de week onderstaande plaat geschoten in Gent. Eigen commentaar: het 'vuil' dat in het water drijft irriteert me een beetje, maar heb geen Photoshop :)
[afbeelding]
Blue Hour at Korenmarkt, Gent by Tom Roeleveld, on Flickr
Misschien dat een langere sluitertijd nog beter had gewerkt. Nu vind ik die mensen een beetje storend, ze zijn niet scherp of wazig genoeg. Verder is het wel een mooie plaat! Gebouwen zijn goed scherp!

6.8 kWp op zuid en west

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
marceltuit schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:00:

Ik geef jullie overigens gelijk wat betreft de donkere hoek links onder. Ik stond echter op een soort 'bruggetje' om 5 meter hoogte, en er was zo'n beetje geen enkele hoek waar ik die donkere hoek eruit kon laten zonder die gekke kunstwerken er ook uit te laten.
wellicht kan je em widescreen croppen? vroeger hield ik altijd vast aan native/print afmetingen, maar sinds ik dat niet meer doe, hou ik veel meer bruikbare fotos over :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Terryb47 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:50:
[...]

wellicht kan je em widescreen croppen? vroeger hield ik altijd vast aan native/print afmetingen, maar sinds ik dat niet meer doe, hou ik veel meer bruikbare fotos over :)
Ja dat had inderdaad gekund; maar dan was ik ook die witte dingen kwijt geweest; en die wilde ik er dus perse op hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
tommyz: wellicht kan je die foto widescreen croppen? dan ben je het meeste vuil kwijt, maar dan ook de spiegelingen in het water. verder weinig op aan te merken, ik vind het een mooie foto.

eentje uit tokyo-shinjuku:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3784/9994376526_bf4bc41eeb_c.jpg

Mensen die Lost in Translation hebben gezien herkennen deze straat misschien (openingscene) m'n hotel was om de hoek. Wat me opviel was dat je daar gewoon overal mag fietsen, tenminste mensen deden het gewoon. Hier in nl word je meteen van je fiets gerukt door een stadswacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Enerzijds gave plaat door de kleurrijke verlichting op de gebouwen. Anderzijds vind ik de voorgrond wat rommelig door de krappe uitsnede op de fietsen en die palen midden in beeld.

Van mij weer eentje van Rotterdam, vorige week lag er tijdens het blauwe uurtje een mooie groot drijvend flatgebouw bij de Wilhelminapier. Reden om dus weer naar Rotterdam te gaan met de camera :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3767/9994499695_bdb0e88c72_z.jpg
Cruise Ship @ Rotterdam by Marcel Tuit, on Flickr

Er voeren tijdens het maken van de opname wat discobootjes langs, daar komen die gekleurde lichtjes vandaan; mocht je je het afvragen.

Door het contrastverschil tussen de torens/boot en de steiger op de voorgrond ook een soft-nd-grad moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik kon hier helaas niet om de palen heen, daarom ervoor gekozen om ze dezelfde lijnen te laten volgen als de gebouwen. Helaas wat distortion aan de linkerzijde, maar als ik die probeer te fixen klopt het hekwerk niet meer. De gebouwen staan van zichzelf ook schots en scheef.

ik vind het een leuke plaat marcel, gewoonlijks heb ik een hekel aan die bootjes en de lichtstrepen die ze veroorzaken, maar hier voegt het wel iets toe en een mooie blauwe lucht. Jammer van die blown out lichtjes op de boot, niet verder terug te halen? Verder vind ik het dok/steiger teveel wordt aftgekapt rechts, kon jezelf niet meer naar rechts staan? (of er zelfs op gaan staan)

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 05-10-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Die distortion in jou plaat was mij niet opgevallen, dus dat zit volgens mij wel redelijk goed hoor ;-)

De uitsnede van de steiger zo moest ik eigenlijk een beetje noodgedwongen zo doen. Ik kon er ten eerste niet op doordat hij afgesloten was; ten tweede lag er rechts buiten beeld een oerlelijke kraanboot aan de steiger die ik er niet op wilde hebben :)

Dit was zo'n beetje letterlijk het enige vrije stukje dat ik had, en dat voor mij voldeed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 06-10-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:54
@tommyz fotogenieke locatie mooi vast gelegd. Vuil in water geeft wel mooie dynamiek aan het water.

@Terryb47 drukke foto wat denk ik wel goede indruk geeft van de stad. Soms kun je er qua positie nou eenmaal niet meer van maken.

@Marceltuit Dat zijn wel heel veel lichtjes :) Met name de lichtjes op het cruiseschip bijten storend uit. Gebouwen op de achtergrond hebben daar veel minder last van. Steiger vind ik niet zo storend, witte kastje aan paal zou je nog weg kunnen halen. Qua positie beetje zelfde als bij Terryb47 :D

Zelf laatste tijd aan het experimenteren met nacht fotografie. Tijdstip van onderstaande foto was niet ideaal, was eigenlijk al te donker om nog iets kleur in de lucht te houden. Hierdoor vind ik de lucht en water nu wel erg donker. Daarnaast is contrast misschien te groot voor enkele opname en is HDR betere keuze. Ben erg benieuwt wat jullie mening is.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5460/10175726126_d3a7d3e471_c.jpg
Baken van Hasselt by ToonS VisioN, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Vind 'm inderdaad vrij donker. Volgens mij zit er best nog wel wat informatie in die donkere pixels. Kan Lightroom daar niet nog net iets meer uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:01
Ik vind hem best wel werken zo donker. Het moet niet allemaal hetzelfde zijn!
Zou enkel de stipjes rechts in het water nog wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind em ook wat hebben in het donker :) Goed uitgevoerd en ook toch leuke spiegeling. Die drie puntjes zou ik idd ff weghalen aangezien ze niet echt wat herkenbaars reflecteren van de horizon.
HDR weet ik niet of een goeie uitkomst was geweest; je krijgt natuurlijk ook meer ruis in de donkere delen dan. Ik zou dan niet nog donkerder gaan dan dit. Dus 0, +2, +4 en +8.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Ook nog maar eens wat posten dan. Semi handheld.. Foto's zijn gemaakt vanaf the Shard in Londen. Een statief is daar niet toegestaan en ook mijn gorillapod mocht ik niet op de grond neerzetten. Met kunst en vliegwerk half tegen het glas en half tegen een zuil gedrukt, en adem in houden:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7394/10286327316_7c08d339ef_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/3756/10286327206_1670eefce8_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie foto's! Vooral de eerste, wat helderder van kleur en mooi hoe de Thames door de foto heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Leuke foto's ex1500, altijd vervelend die no tripod policy :( was het druk daarboven?

eentje uit tokyo, vanaf mori tower. statief was uiteraard verboden, gorillapod was wel ok: man dat is toch altijd weer hoop gepruts zeg...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8303/7753965384_f69463b29e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wow, alle drie schitterende foto's! Die van Londen doen me wat meer vanwege de kleur en hoe de thames door de stad heen gaat.
Wat stom van die tripod policy. Nog nooit van gehoord. Komen ze daar echt controleren dan? Wat is de reden van de policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik vind 'm niet erg scherp, maar wel heel sfeervol :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Die tripod policy heeft volgens hen te maken met de overlast die andere bezoekers daar van zouden hebben. Daarnaast zouden veiligheidsaspecten kunnen meespelen, en het zou me niet verbazen als er ook een commercieel kantje aan zit. Er zijn ook maar een beperkt aantal bezoekers toegestaan, maar als je eenmaal boven bent (69e tot 72e verdieping), dan mag je blijven zolang je wil. Er wordt erg streng gecontroleerd, compleet met een securitycheck zoals op de luchthaven.

@Terryb47: Redelijk druk, maar niet overvol. Hier en daar een gaatje om snel een foto te kunnen maken.
Mooie foto van Tokyo! Dat staat ook nog op het lijstje hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
In Tokyo observatories mag je standaard niet je statief gebruiken, omdat ik dat van te voren had gelezen was ik daar wel op voorbereid, maar leuk is anders. Sommige observatories hebben wel een soort van vensterbank, maar het is niet altijd mogelijk om dicht op de ramen te komen. Dan is het bijzonder lastig, soms onmogelijk om de reflecties van de ramen te omzijlen.

Ik lees wel eens dat wanneer het rustig is de security gasten het wel toelaten, ik werd uiteraard gelijk op m'n rug getikt :+ denk je de volgende keer slim te zijn om je tripod in het hotel te laten, en keurig aan de regels te houden, zie je anderen hun statief doodleuk naast je neerplanten EN er mee wegkomen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Voor de afwisseling nog eentje uit Tokyo

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2825/10399302006_9d4d1bb3a5_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Terryb47 op 21-10-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Mooi! Ook de rest van je photostream trouwens. Lijkt me een geweldige lokatie.
Ik zou alleen de bolling er wat uithalen (en misschien nog een klein beetje van de lucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-07 20:51

PJ.

Vind vooral je vorige foto uit Tokyo goed. De verlichte straat in het midden wijkt qua verlichting (helder wit licht) mooi af van de rest van de verlichting.

Een avond en nacht foto van mij uit New York:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7224/7260811172_2e0edc01b8_c.jpg
Brooklyn Bridge 3 by Paul Hemmen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7096/7248201630_8e4464d9a5_c.jpg
New York by Paul Hemmen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
bedankt voor de feedback :)

pj: ben je voor die eerste foto op die brug geklommen ofzo :o
voor beide foto's vind ik het zwarte te donker, volgens mij kan je nog een hoop informatie uit die shadows halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Terryb47: Mooie platen weer uit Tokio.
@ PJ: met Terry eens v.w.b. de blacks. Verder is in de eerst het lijnenspel wel leuk, maar oogt ook wel wat rommelig. De tweede zou ik misschien ook wel in kleur willen zien.

Van mij eentje met flink wat vervorming omdat ik er dicht op stond, maar vind het zelf nog steeds wel een aardige foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2868/10627219144_59ab210313_c.jpg
Canary Wharf @ night by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Fijne overzichts shots jongens!

@pj: Gaaf die foto van die brug. Kon je daar gewoon legaal naar boven klimmen? :)

@wsrdam: leuke foto! Ik ben geloof ik een van de weinigen hier die niet allergisch is voor perspectief vervorming :+ Mooi glazen gebouw ook daar onder de Citibank!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5476/10826208353_54ffb0555b_c.jpg
Gwangan Bridge at Night by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7357/10825892445_fbbcef6d1b_c.jpg
Gwangang Bridge at Night by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7393/10826251756_d9535759d7_c.jpg
Seoul at Night by Sjekster, on Flickr

[ Voor 7% gewijzigd door Sjekster op 12-11-2013 23:38 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n2 vind ik heel mooi met die voorgrond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sjekster: toffe serie, vooral de tweede vind ik erg sterk. Die kleuren in de lucht geven de foto net dat beetje extra. Super!

@wsrdam: Toffe plaat, vervorming is met zo'n standpunt imo helemaal niet storen. LE-stripes in de lucht zijn erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
@Sjekster: Allemaal zeer mooie foto's! Alleen zou ik bij de eerste toch dat mannetje rechts onderin weg proberen te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mooie long exposures! dacht eerst dat het Macau was. Heb je die laatste toevallig ook zonder voorgrond gefotografeerd? Die licht weerspiegelingen zijn perfect over de hele foto, dat zie je zelden.

Ik zou em op de helft (widescreen) croppen, op canvas printen en aan de muur hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind de 2e ook mooi. Ik vind het alleen toch wat licht allemaal. Ikzelf schroom me niet om wat meer zwart/donker te laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Txh guys. Die laatste heb ik niet zonder voorgrond. Missus stond ongeduldig te wachten en had het koud dus heb ff snel een paar 30 sec expsosures geschoten. Had ook geen statief bij dus moest de cam op de stenen leggen (weer wat krassen op m'n cam en lens erbij :+ ) De lichten zijn inderdaad best uitzonderlijk. Meestal heb ik er niet zoveel en zo gelijkmatig!

Menneke bij de 1e foto heb ik lang over zitten twijfelen. Maar ik vond het uiteindelijk toch wel een grappig detail en hij heeft zo z'n best gedaan om stil te staan daar :+

Ik was trouwens helemaal blij met m'n foto's van die brug (1e 2 platen) tot ik in metro terug naar hotel ging. Daar speelde een promo filmpje over Busan waarin ze ver links van die skyscrapers op 1e foto stonden op een berg / heuvel. Die brug is zooooo veel cooler aan die kant. Allerlei vertakkingen op het water etc. Geniaal. Ik wou dat ik van die plek had afgeweten..... :X

Maw: ik heb m'n reden gevonden om weer eens naar Busan terug te gaan. Hele fijne stad :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3761/9433917521_1524de2579_c.jpg
Gwangan Bridge (Busan, South Korea) by DMac 5D Mark II, on Flickr

[ Voor 52% gewijzigd door Sjekster op 13-11-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ontzettend mooi die snelwegen boven het water :*)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5517/11168682985_106bae742d_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7316/11120045754_7543393602_c.jpg

een paar uit hongkong vanaf The Peak genomen, laatste keer dat ik hier ben geweest is alweer 2 jaar geleden. wel een schone lucht dit keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Allemaal indrukwekkende plaatjes met hoogbouw in verre buitenlandse steden! Tijd voor een lokaal plaatje met hoogbouw uit mijn eigen Haarlem :D

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2819/10608638445_45599c4ea5_c.jpg
Boot langs de Adriaan by Streup1, on Flickr

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
haha cool, ik heb voorheen die tokina ook gehad, wist helemaal niet dat ie zulke grote sterren kon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Terry & Sjekster: Allebei hele gave platen, beiden mooi van kleuren en compo. Nice!

@Sterup: Ook mooi die kleuren en belichting. De lucht vind ik alleen wel te zwart, is zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Sjekster: Heerlijke plaat! Kleuren, belichting en compositie zijn top!
@Terryb47: Echte Terryb platen, erg mooi! Vooral #2 vind ik erg indrukwekkend!!
@Streup: Mooie stars! Goede compositie, maar ben 't wel eens met marcel: het zwart is erg donker.

Vandaag voor 't eerst echt in 't donker wezen fotograferen. Dit was meer als test, om te zien of 't nog wel te doen was met de lichtvervuiling. Deze is bij Stompwijk, vlakbij Den Haag genomen. Qua zichtbare sterren viel 't niet tegen, dus ik kan de volgende keer de sterrenhemel proberen wat duidelijker te krijgen, door een donkerder plaats op te zoeken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2821/11211922224_5c7ec44f39_c.jpg
First attempt at night photography :) by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen slechte foto, helemaal niet voor een eerste keer! Maar hoe komt alles zo vertekend? Volgens de exif heb je een 50mm objectief gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Haha, Samyang 14mm zonder chip. Daardoor geeft 'ie 50mm door, maar aan de onderkant vertekent het aardig ja :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave kleuren :)

Vind wel dat er in die bewogen wolken helemaal bovenin een paar gekke vlekken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjekster: Gaaf! niet echt wat op aan te merken.
@Terryb47: Nette platen! 2e spreekt mij ook het meest aan.
@Streup: grappig die stervorming :P Zelf vind ik die lichtstreep afbreuk doen aan het beeld.
@tommyz: goed gelukt inderdaad! Jammer van de vlekken in de wolken.

Voor het eerst ook in het donker wat geprobeerd. Ben achteraf wat te gehaast bezig geweest. Net niet lekker scherp gesteld en had het gebouw links en de linker onderhoek wel wat meer uit beeld willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/kerklwd-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Marcel: Thanks. Hij zit aardig op de limiet qua nabewerking, dus dat veroorzaakt die vlekken. Het was ook meer als test en ben even snel daar naartoe gegaan :) Maar het geeft wel een indicatie dat je toch nog wel een leuke sterrenhemel kan fotograferen in NL.

@HMC: Dank je. De jouwe ook gaaf voor een eerste keer. De horizon is alleen beetje scheef. Is nog best lastig om de compositie te maken, of had jij daar geen last van? Zag gisteren echt niets door de zoeker :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was nog redelijk wat omgevingslicht, zeker via liveview was het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik geloof niet dat jullie doorhebben dat die laatste plaat NIET van mij is jongens :+. Die was ter illustratie van hoe mooi die brug was aan de andere kant van die skyscrapers, wat totaal niet zichtbaar was op de plek waar ik stond ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Oh ja, ik ben meer van de plaatjes kijken, dan van 't lezen ;) Maar 't wel een mooie foto, ook al is 'ie niet van jou :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Bedankt voor de feedback. Ik zal eens wat gaan spelen in Lightroom om de lucht wat minder zwart te gaan maken. Ik heb dat volgens mij gedaan omdat er een storende gloed links van de molen zat die ik weg wilde werken (je ziet hem nog een beetje bij dat bord). Die sterren krijg je door een klein diafragma te gebruiken trouwens :)

@tommyz: mooie kleuren. Goed gelukt!
@HMJ: Mooie lucht. Plaatje is met wat werk nog wel interessanter te krijgen denk ik: Horizon recht trekken. Gebouw links wegcroppen. Misschien ook iets van de onderkant afhalen zodat er alleen water te zien is? Mooie strepen gemaakt van de sterren :)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben niet echt graag grote stukken aan het croppen vandaar :P , maar zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/kerklwd2-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tommyz schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:07:
@Marcel: Thanks. Hij zit aardig op de limiet qua nabewerking, dus dat veroorzaakt die vlekken. Het was ook meer als test en ben even snel daar naartoe gegaan :) Maar het geeft wel een indicatie dat je toch nog wel een leuke sterrenhemel kan fotograferen in NL.

@HMC: Dank je. De jouwe ook gaaf voor een eerste keer. De horizon is alleen beetje scheef. Is nog best lastig om de compositie te maken, of had jij daar geen last van? Zag gisteren echt niets door de zoeker :)
ja dat is zeker wel waar dat je in NLD de sterrenhemel kan fotograferen; zie ook deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7414/9446009182_b44c578ffd_z.jpg
IMG_9062 by Marcel Tuit, on Flickr

jammer dat er verder niks interessants op staat, maar het ging me vooral effe om de melkweg _/-\o_

HMJ: Toch wel een nette foto hoor; de gecropte versie vind ik wat beter qua compo. Nette kleuren ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:23:
ben niet echt graag grote stukken aan het croppen vandaar :P , maar zoiets dus:

[afbeelding]
Zo doet de foto me veel meer. Vooral de lucht komt er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

marceltuit schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:41:
Van mij ook eentje. Geen al te spannende foto met mooie gebouwen, lichtsporen of wat dan ook. Maar het is me wel eindelijk gelukt een fatsoenlijke sterrenfoto in NLD te maken, dus was er best blij mee. Helaas zat ik midden in een bos; zonder statief. Moest me dus behelpen met een campingtafeltje en de camera er plat opleggen :D

[afbeelding]
IMG_9062 by Marcel Tuit, on Flickr
LOL, dat werken met primitievere middelen herken ik wel. Toch knap gedaan! Staat er een vallende ster op of is dat het ISS / satelliet / vliegtuig?

[ Voor 69% gewijzigd door EXX op 10-12-2013 10:12 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Sinds vorige week in het bezit van mijn eerste dSLR: een Canon 60D. Voornamelijk gekocht voor videoproducties, maar nu ik het fotograferen heb ontdekt, heb ik er waarschijnlijk een hobby bij! O+

Vorige week meteen even aan de tand gevoeld hier in Friesland, wat vinden jullie ervan? :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5499/11237488424_a3e12a5dae_c.jpg
Winsum Nightsky by T1mm3h89, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aardig, alleen jammer dat de huizen niet scherp lijken te zijn en de boom er niet helemaal op staat.
Wel heel aardig qua kleur!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Terryb47
timmeh: foto is wel erg donker, niet dat je in deze situatie daar veel aan kan doen.
Op zich vind ik het wel mooi die boom en sterrenhemel, maar als ik naar het het geheel kijk, weet ik niet waarnaar ik moet kijken. dan is het sterren/boom + onscherpe horizon/water/

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
Heb je de camera op het dak van de auto gelegd?
Ik dacht eerst dat het water was, maar dan is die boom wel erg groot als die aan de andere kant van het water zou staan.
De sterren zijn wel goed zichtbaar maar voor de rest vind ik het niet echt een bijzondere foto.
Ik zou 'm mooier vinden als je het onderste gedeelte met de huizen eraf cropped zodat je alleen de boom en de sterrenhemel overhoudt.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• T1mmeh
Klopt, is een autodak. Wegens gebrek aan een statief toen.

Bedankt voor de feedback, al doende leert men! :)

• Gdzr
Of juist voor de boom, dat je alleen het dorp met de sterrenhemel overhoudt!

6.8 kWp op zuid en west

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Meer zoiets, zonder aan schuifjes te zitten, beneden/links/rechts wat eraf:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5536/11339830695_4eeb9cfb29_z.jpg
Untitled by Ren0W, on Flickr

Dan is er, wat mij betreft, weinig tot niks mis mee.
Foto is een beetje soft, maar kan ook gewoon aan de lens liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-12-2013 17:03 ]

• AdmiralSnipe
Dat kan ook ja, zo vind ik het al een stuk mooier.

• T1mmeh
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:32:
Meer zoiets, zonder aan schuifjes te zitten, beneden/links/rechts wat eraf:

[afbeelding]
Untitled by Ren0W, on Flickr

Dan is er, wat mij betreft, weinig tot niks mis mee.
Foto is een beetje soft, maar kan ook gewoon aan de lens liggen.
Nice! Ben inderdaad nog aan het kijken naar hoe ik het beste en het mooiste een uitsnede kan maken, en meteen even geprobeerd. Eergisteren in de mist op pad geweest!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5500/11341005226_d07f754b1c_c.jpg
Mistig Winsum by T1mm3h89, on Flickr

[ Voor 22% gewijzigd door T1mmeh op 12-12-2013 18:01 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Het idee is heel mooi, vooral die sterrenhemel die er zo goed uitkomt. Maar het licht op de voorgrond is te fel en ook behoorlijk lelijk qua kleur. Kun je dat nog wat beter krijgen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Inderdaad, die lampen zijn veels te fel. Zonde. eigenlijk moet je gewoon meerdere foto's stapelen, eentje belicht op de lucht en eentje op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
Het idee is idd goed! Het witte is nu helemaal uitgebeten en volgens mij al te ver om er nog wat bruikbaars uit te halen. Zoals marcel zegt: meerdere exposures maken en in Photoshop bewerken!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op donderdag 12 december 2013 @ 19:51:
Inderdaad, die lampen zijn veels te fel. Zonde. eigenlijk moet je gewoon meerdere foto's stapelen, eentje belicht op de lucht en eentje op de voorgrond.
je kan toch ook gewoon een omgekeerd ND filter gebruiken?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Royz schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:02:
[...]

je kan toch ook gewoon een omgekeerd ND filter gebruiken?
Dan moet je die natuurlijk wel hebben.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je net je eerste DSLR gekocht hebt dat je dan niet gelijk een ND filter erbij koopt.
Meerdere exposures maken kan zonder filters, het enigste wat je nodig hebt is een statief of iets anders om de camera bewegingsvrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:27
Tip: dat kan automatisch!

Zie handleiding. => bracket foto's = automatisch meerdere opnamen met verschillende belichting maken.
(Dan hoef je niet steeds handmatig de aanpassingen te verrichten en contact te maken met de camera.)
AdmiralSnipe schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:31:
[...]
Meerdere exposures maken kan zonder filters, het enigste wat je nodig hebt is een statief of iets anders om de camera bewegingsvrij te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door guapper op 13-12-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1mmeh
Ik neem de feedback weer mee! Die meerdere exposures is inderdaad een goede, eens testen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Of de magic cloth technique http://icelandaurora.com/...1/simple-cloth-technique/ die is ook gratis ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Oldskool tricks!. Gewoon analoog, omdat het (nog steeds) kan!

's Nachts is de Magik Flashlight ook goud waard om dingen die je net wat prominenter op de foto wil hebben wat in te kleuren. Je hebt er alleen maar een zaklamp en wat fantasie voor nodig.
http://fstoppers.com/nigh...y-how-to-paint-with-light

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 13-12-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Klopt, grijsverloopfilter op zijn kop of magic cloth kan inderdaad ook prima; scheelt je wel een hoop gefinetune in photoshop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
guapper schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:19:
Oldskool tricks!. Gewoon analoog, omdat het (nog steeds) kan!

's Nachts is de Magik Flashlight ook goud waard om dingen die je net wat prominenter op de foto wil hebben wat in te kleuren. Je hebt er alleen maar een zaklamp en wat fantasie voor nodig.
http://fstoppers.com/nigh...y-how-to-paint-with-light
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dat filmpje gezien heb, herinnerd me er wel gelijk aan dat ik zoiets nog een keer wil proberen wanneer ik een goed statief heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik was een paar weekenden terug in London en daar heb ik ondermeer onderstaand shot gemaakt waarop ondermeer de Battersea Power station staat. Wat tevens de bedoeling was om te bezoeken dat weekend, maar helaas mislukt is..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3754/11433809516_11c47e910f_c.jpg
View from Vauxhall Bridge to Battersea Power Station by Randy Snel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik vind 'm wel geslaagd, ook kwa kleur. Wel staat ie een beetje uit het lood.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Weer eens wat anders. Van begin dit jaar. In maart weer een nieuwe poging:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7405/11438884266_fbac328f12_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3694/11425474053_c185dd4d5e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@consolefreak: Lekker industrieel sfeertje, exposure had misschien iets langer gemogen om het water nog wat vlakker te krijgen.

@ex1500: Erg mooi, die tweede. Goede plek gevonden, mooi noorderlicht en zelfs de wolkjes voegen nog wel iets toe. De eerste vind ik dan iets minder, beetje jammer van die lamp en het noorderlicht is ook minder spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Mooi!
Januari 2011 ook in Lapland geweest (zou toen een verhoogde kans moeten zijn) helaas niet mee mogen maken.
Twijfel om volgend jaar weer "even" te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ex1500: mooie kleuren! Waar zijn deze genomen?
@consolefreak: mooie weerspiegeling in het water. Wel jammer dat de lucht een beetje bruinig is, maar daar doe je niets aan :p.

Hier een van mijn hand van de Rabobank in Utrecht. Ik heb een Gorillapod gebruikt, want ik had nog geen statief.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/11463737955_c485f6d735_c.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 20-12-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sj44k13: mooie belichtte foto. Uitsnede vind ik wat minder, denk dat ik dat rechthoekige gebouw er helemaal op had willen zien.

@ex1500: gave foto's, blijf het noorderlicht een interessant fenomeen vinden. Vind je eerste foto qua compo niet zo heel boeiend, dat huisje staat er niet zo interessant op. Je tweede is erg gaaf zo met het landschap erop. Het nadeel bij een hoop foto's van het noorderlicht vind ik dat men vaak de voorgrond 'vergeet'.

@consolefreak: gave lichttreepjes op het water en mooie gebouwen. Vind alleen de algehele rode gloed over de foto iets 'te'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat heb ik geprobeerd maar er stond een lelijke taxi die dan in het beeld zou komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hmm ja dan kan ik me je keuze wel voorstellen. Ben overigens benieuwd of dat de plaat dan echt afbreuk gedaan zou hebben. persoonlijk vind ik een stilstaande auto bij dit soort foto's vaak niet zo heel schokkend, maar goed dat is een kwestie van smaak he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
Dank voor de commentaren. Foto's zijn gemaakt bij Sommaroy (Tromso) in de kop van Noorwegen. De eerste foto is wellicht wat minder, maar laat ook zien dat het noorderlicht nog best te fotograferen is met veel licht op de voorgrond. Er wordt bijna altijd aangeraden om volledige duisternis op te zoeken, maar dit is zeker niet altijd nodig. En het is inderdaad een bijzonder (en verslavend) fenomeen. Op een bepaald moment waren we zo onder de indruk dat we niet eens meer aan de camera dachten en gewoon met open mond naar de lucht hebben zitten kijken. Of we het in maart ook weer gaan zien moeten we natuurlijk nog maar afwachten, maar alleen het gebied al maakt het tripje voor ons de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

@T1mmeh je foto lijkt niet helemaal scherp, en ik denk dat meer sterren en minder voorgrond leuker was geweest. Bij de 2e foto is je voorgrond weer te fel. Mist vind ik vaak wel een leuk sfeertje geven, het is alleen lastig om er iets moois van te maken (het neemt immers het zicht weg)
@consolefreak mooie plaat, ik heb alleen het idee dat de lichtjes wat dof zijn, ze hadden van mij wel wat feller gemogen
@ex1500 mooi, die? noorderlicht.enige puntje is dat je wel veel ruis ziet in de foto.

ik doe niet veel aan nachtfotografie dit, maar ik heb afgelopen week in de tuin wat geprobeerd wolken en sterren leken mij wel een interessante combinatie.Ik heb geen moeite gedaan om een leuke voorgrond te kiezen,er is toch niet veel bijzonders in de buurt.verder had graag wat kortere sluitertijden gebruikt, maar de iso prestaties van mn camera zijn niet super en mn f1.4 lenzen waren zoek

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1210750.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1210747.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1210748.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 24-12-2013 01:06 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:25
@Ex, gaaf dat noorderlicht! logisch dat je daar met open mond naar kijkt!
@Sj44k, Foto is prima belicht, maar vindt de plaat zelf een beetje rommelig.
@mrc4nl. Je 2e foto vindt ik de combinatie lucht/foto erg mooi, bij de eerste stoort de bebouwing me.

Mijn bijdrage: Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vg69vt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind dat stipje links in het water rete-lelijk. Verder, topplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Het gebouw oogt wat scheef, en hij lijkt ook wat soft. Verder wel hele toffe plaat :)

Verwijderd

@Sj44k13: Ik zou zelf de boel ff rechttrekken. Verder eens met marceltuit.
@mrc4nl: Niet heel spannende foto's wat mij betreft.. sorry
@Ghengis: nette foto.Ik kan het softe zo snel niet ontdekken :P

Vanavond nog maar weer eens een poging gewaagd.
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/groene%20ster.jpg

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stukken beter, coole plaat. Wel jammer dat de voorgrond erg afleidt van de sterren.

• AdmiralSnipe
Ik vind het niet echt een spannende locatie maar de sterren sporen zijn wel goed gelukt.
Is dat trouwens een blauwe flare in het midden van de foto (bij die dikke streep)?

Verwijderd

Bedankt. Wat zou een spannendere locatie zijn dan? Gebouwen en dergelijke staan vaak al weer op flink verlichte plekken.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik vind hem goed gelukt HMJ !
Ik vind de locatie prima. Mooi scherp en het effect waar het om te doen is, is goed gelukt !

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
@HMJ, ik vind het erg goed gelukt. Voornamelijk omdat de voorgrond zo scherp is, gaan je ogen eerst hier naartoe en dan pas naar de sterren. Leuk combinatie.
Mooi detail, in het water zie je geen strepen van de sterren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Niet online
@Ghengis en HMJ: Beide erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allen!
Jolke schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:01:
@HMJ, ik vind het erg goed gelukt. Voornamelijk omdat de voorgrond zo scherp is, gaan je ogen eerst hier naartoe en dan pas naar de sterren. Leuk combinatie.
Mooi detail, in het water zie je geen strepen van de sterren :)
In het water zitten geen strepen doordat ik ook een aantal foto's heb meegenomen waarbij er condens op de lens zat. Dit zorgde voor een vage voorgrond en deze heb ik dus vervangen door de voorgrond van 1 enkele foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto HMJ, nice work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 02:34:
Vanavond nog maar weer eens een poging gewaagd.
[afbeelding]
Mooie foto HMJ, ik vind de voorgrond niet echt heel storend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind de voorgrond júist sterk eraan, is weer eens wat anders dan je vaak ziet bij startrailfoto's :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
|:( verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door guapper op 27-12-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
ex1500: mooi hoor dat noorderlicht, maar het blijft altijd een gok? het staat in ieder geval al heel lang op m'n verlanglijstje :)
Sj44k13: croeselaan 15 :) daar heb ik jaren geleden nog gewerkt. ligt het jaarbeursplein helemaal open tegenwoordig? lastig om daar een niet rommelige foto te schieten.
Ghengis: mooie plaat, alleen jammer dat je net niet in het midden staat. verder niets op aan te merken.
HMJ: jammer van die spetter in het midden, maar vind het verder wel een mooie plaat vanwege die voorgrond/rivier.

hong kong vanaf the peak
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7306/11663914083_07ff419058_c.jpg
vage flickr compressie... :+

anyway, alvast de beste wensen! (ik zit zo op het vliegtuig richting osaka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Terryb47: Gave plaat, blijft een mooi uitzicht zo. Nice! Gaaf al die verschillende kleurtjes.

Van mij ook een foto, niet specifiek nachtfotografie maar aangezien er geen blue-hour topic is toch maar hier :P

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5521/11653770806_0b5aa4e632_c.jpg
Saint Nicholas Church @ Gent by Marcel Tuit, on Flickr
Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste