[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dank voor de complimenten :)
het is inderdaad wat anders dan de skylines, hoewel altijd adembenemend wanneer je er staat, gaat het toch vervelen als je er al eerder bent geweest.

sjekster: m'n statief is 1 van de dingen die ik altijd mee zal nemen op reis, ongeacht waar ik naar toe ga omdat ik van nachtfotografie hou. Maar tijdens het hiken neem ik em niet mee. Daarom was ik gaan kijken voor zo'n gorillapod toen ik in HK was, de verkoper zei tot m'n verbazing dat ik het maar beter niet kon wagen om m'n apparatuur erop te zetten. (dit terwijl verkopers daar in het algemeen je altijd dingen willen aansmeren, je weet wel, met garantie tot aan de deur..) Ik was daarom wel benieuwd naar reallife ervaringen, ben nu toch enigzins blij dat ik het niet heb gekocht.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00

Polariteit

Fietsende fotografeur

Strakke plaat terryb! die combi van lichtstrepen van de weg en de sterren bij de containers vind ik prachtig. nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
@TerryB47: Ook vanuit hier complimenten! Geweldige nachtfoto.

Zelf ben ik net ook even de straat uit gelopen voor wat nachtfoto's met sneeuw. Eerste keer dat ik zoiets in m'n eentje doe dus nog beetje onwennig (zo alleen in de nacht met camera op pad en dan ook nog koud :P ).

Compositie is dus niet je van het....

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5042/5269793210_b8d1087293_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5284/5269818766_802d914fb0_z.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 17-12-2010 23:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Terryb47 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:13:
Dank voor de complimenten :)
het is inderdaad wat anders dan de skylines, hoewel altijd adembenemend wanneer je er staat, gaat het toch vervelen als je er al eerder bent geweest.

sjekster: m'n statief is 1 van de dingen die ik altijd mee zal nemen op reis, ongeacht waar ik naar toe ga omdat ik van nachtfotografie hou. Maar tijdens het hiken neem ik em niet mee. Daarom was ik gaan kijken voor zo'n gorillapod toen ik in HK was, de verkoper zei tot m'n verbazing dat ik het maar beter niet kon wagen om m'n apparatuur erop te zetten. (dit terwijl verkopers daar in het algemeen je altijd dingen willen aansmeren, je weet wel, met garantie tot aan de deur..) Ik was daarom wel benieuwd naar reallife ervaringen, ben nu toch enigzins blij dat ik het niet heb gekocht.
Ik vloog het laatst met Ryanair, dus nam alleen handbagage mee en besloot daarom een Gorillapod te kopen, aangezien m'n bagage inchecken bijna even veel zou kosten als m'n ticket en het statief zelf ;) . In Azië heb je trouwens veel neppe.

Heb zelf de Gorillapod Zoom, en dat ding houdt m'n D5000 met gemak. Had er niet veel van verwacht, maar het verbaasde me hoe bruikbaar zo'n simpel ding is en hoe creatief je er vanzelf mee omgaat. Ik liet hem er meestal onderhangen (en m'n camera aan m'n nek) en dan zet je binnen notime je camera ergens op of wikkel je hem ergens omheen. Met de pootjes tegen m'n bovenlijf aanduwen zorgde ook al voor veel minder trillingen dan wanneer ik m'n camera gewoon vasthield.

Ik zie dat jij een 5D hebt, dus dan zou je Gorillapod Focus moeten voldoen. Daar kan je 5kg opzetten en ziet er een stuk robuuster uit dan m'n plastic Zoom. Waren het trouwens wel originele in Hong Kong? In Azië zijn er een hele hoop imitaties op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5286/5271567628_e1cdaaac53.jpg
Highway by Night by Maarten van Heek, on Flickr

Deze heb ik maandagavond gemaakt, vanaf dit viaduct.

Genomen met een pittenzak vanaf de reling (ik wilde geen statief meeslepen voor als ik nog verder zou gaan), maar volgens mij is hij qua beweging heel aardig gelukt. Alleen jammer dat er net veel minder verkeer naar me toe komt.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Kwa beweging goed, kwa kleur op zich ook wel, maar het lijkt of je de kleuren wat tever door hebt gedrukt of met selective coloring aan de gang bent geweest (gok dat laatste). Wat mij namelijk opvalt is de kleur van de knipperlichten, en dat het rood op sommige plaatsen bijna wit is.

Verder komen de strepen uit een mooie hoek het beeld binnen maar heb je links heel weinig vulling en de bovenste helft van de foto is gewoon veel te veel zwart. Als je er een stuk links en boven zou afhalen zou dit al beter uitkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
eymey schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:09:
@TerryB47: Ook vanuit hier complimenten! Geweldige nachtfoto.

Zelf ben ik net ook even de straat uit gelopen voor wat nachtfoto's met sneeuw. Eerste keer dat ik zoiets in m'n eentje doe dus nog beetje onwennig (zo alleen in de nacht met camera op pad en dan ook nog koud :P ).

Compositie is dus niet je van het....

[afbeelding]

[afbeelding]
Moet ook eerlijk zeggen dat je kleuren ook niet je van het zijn. Het is allemaal bruin/geel, erg vies als je het mij vraagt. Daar moet toch echt wel even een kleuren correctie overheen, want dit kan er in het echt toch niet zo uit zien lijkt mij? Het lijkt trouwens ook of je het contrast glad gestreken hebt, kortom bijna geen contrast.

De voorgrond is ook erg storend. Sneeuw is leuk, maar zodra er voetstappen instaan vindt ik het al een heel stuk minder.

Ik mis de spanning een beetje in de foto. Wat is het onderwerp bij foto 1? Probeer in het vervolg wat onder te belichten zodat je een lekker contrast krijgt in je foto, en probeer inderdaad een interessante compositie te vinden.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de tips :).

Kleurcorrectie heb ik al wel geprobeerd (nog niet uitgeprobeerd) maar kon eigenlijk geen resultaat vinden dat beter is dan nu. Ik heb verder niets met contrast gedaan (foto's zijn zoals ze uit de camera gekomen zijn).

Ik had in dit geval ook niet echt een onderwerp: Vond de sneeuw gewoon een leuke gelegenheid om er eens op uit te gaan :). Het nadeel is idd dat het in een wandelgebied moeilijk is om sneeuw te vinden zonder voetstappen erin.

Ik vermoed overigens dat in dit geval de sneeuw ook een behoorlijk verstorende factor is op de lichtmeting en automatische witbalans in de camera. Zeker icm. straatverlichting. Iig komen al m'n foto's met lange sluitertijd met sneeuw er zo uit te zien :S

edit: Bij de foto van de skyline geprobeerd de witbalans wat recht te trekken, wat ook enigszins contrastverbetering tot gevolg lijkt te hebben:

Skyline Almere at night in winter

Nou ja, moraal van het verhaal blijft idd wel dat overbelichten ook niet handig is ;). Hoewel je wel alles nog kan zien (incl. de zijkanten van de torens) vordt het contrast vern***

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 19-12-2010 00:57 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Speel nog wat meer met de witbalans, want de kleuren zijn nog steeds een beetje vies ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@deblaauwn: mooie trails, maar teveel zwart. Misschien een andere crop proberen?

@barroza: ik zat inderdaad te kijken naar die Gorillapod Focus, die werd mij dus afgeraden. Ik had hier en daar al gelezen over wegzakkende poten. Hoewel daar veel namaak wordt verkocht, wordt het vrijwel nooit als 'echt' verkocht. Dat namaakspul herken je meteen (aan de prijs, afwerking en verpakking). maare ryanair? het duurt niet lang meer voordat ze staanplaatsen gaan verkopen ;)

@eymey: denk ik dat het ook meespeelt dat je een wide angle lens gebruikt. Vaak maak je dan een foto waar teveel opstaat. ze zeggen daarom dan ook dat bij fotograferen, het een kunst is van het weglaten. Maar goed, dat is niet altijd gemakkelijk als je voor een mooie landschap staat (en dan nog in de sneeuw)

Nog eentje uit HK, hdr, uit de hand geschoten. Ik was eigenlijk m'n vriendin aan het fotograferen bij het concertgebouw. Toen viel m'n oog op die rits van ticketmachines, en die ene afwijkende.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/5078536204_c56c063c26_z.jpg
ticketmachines on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

volgens mij helt hij iets te ver naar rechts. Ik zou van de bovenkant nog IETSJE meer afkroppen.
Mooie plaat hoor! alleen kun je hier niet goed zien dat het nacht is. Dit zou net zo goed een ondergronds iets kunnen zijn bij daglicht.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Terryb47: True :). Ik houd dan ook echt van wijde landschappen/foto's en heb veel minder met close up.

Ziet er idd apart uit, die rij met ticketmachines met 1 afwijkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Terryb47 schreef op zondag 19 december 2010 @ 02:18:
@deblaauwn: mooie trails, maar teveel zwart. Misschien een andere crop proberen?

@barroza: ik zat inderdaad te kijken naar die Gorillapod Focus, die werd mij dus afgeraden. Ik had hier en daar al gelezen over wegzakkende poten. Hoewel daar veel namaak wordt verkocht, wordt het vrijwel nooit als 'echt' verkocht. Dat namaakspul herken je meteen (aan de prijs, afwerking en verpakking). maare ryanair? het duurt niet lang meer voordat ze staanplaatsen gaan verkopen ;)

@eymey: denk ik dat het ook meespeelt dat je een wide angle lens gebruikt. Vaak maak je dan een foto waar teveel opstaat. ze zeggen daarom dan ook dat bij fotograferen, het een kunst is van het weglaten. Maar goed, dat is niet altijd gemakkelijk als je voor een mooie landschap staat (en dan nog in de sneeuw)

Nog eentje uit HK, hdr, uit de hand geschoten. Ik was eigenlijk m'n vriendin aan het fotograferen bij het concertgebouw. Toen viel m'n oog op die rits van ticketmachines, en die ene afwijkende.
[afbeelding]
ticketmachines on Flickr
Ik zou em veel krapper croppen, dus dat er niet veel andere onderwerpen in beeld staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@deathchant: thanks, ik zou inderdaad aan bovenkant inderdaad nog wat af kunnen snijden, tot aan de eerste lichtbalken.
@natasdiamon: point taken, omdat niet alles symmetrisch is vond ik een strakkere crop niet zo geslaagd. Ik zou met een tighter crop verder al m'n lijnen en daarmee diepte kwijtraken, en dat was dus niet m'n bedoeling van deze foto, ik wil juist dat mensen de foto in kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:42

mvh

State Governor

TranceSetter schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:42:
Kwa beweging goed, kwa kleur op zich ook wel, maar het lijkt of je de kleuren wat tever door hebt gedrukt of met selective coloring aan de gang bent geweest (gok dat laatste). Wat mij namelijk opvalt is de kleur van de knipperlichten, en dat het rood op sommige plaatsen bijna wit is.

Verder komen de strepen uit een mooie hoek het beeld binnen maar heb je links heel weinig vulling en de bovenste helft van de foto is gewoon veel te veel zwart. Als je er een stuk links en boven zou afhalen zou dit al beter uitkomen denk ik.
Bedankt voor de kritiek. Maar selectief kleur? Ik zou niet durven op dit forum :). Het is een custom witbalans maar die heb ik misschien niet helemaal correct gekozen, in combinatie met de slider voor blacks een heel eind naar rechts. Wat betreft de crop kun je wel gelijk hebben, dat er veel zwart in zit is wel waar maar ik vind 'm niet (meteen) geschikt om te knippen. Moet ik nog maar een keer op de brug gaan staan als ik wat meer tijd heb.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eymey: Je eerste foto is niet echt spannend ofzo. Je 2e is wel aardig, al zou ik de twee flatgebouwen iets meer naar links geplaatst hebben.

@deblaauwn: lichtstrepen zijn gaaf, maar de donkere vlakken zijn te overheersend.

@terryb47: gave foto. enige minpuntje is dat hij iets scheef lijkt, verder erg gaaf. strakke plaat! Had je hier geen last van rondlopende mensen, of zijn die eruit gefilterd door lange sluitertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@marcel: bah, nu ik de foto weer bekijk hebben jullie gelijk, loopt iets af naar rechts, de vloer is ook niet helemaal vlak, en moet ik de pilaren dan ook corrigeren. Ik laat em nu voor wat ie is (moet nog een hoop foto's doorlopen (lees een paar duizend). Het was die avond daar uitgestorven: geen last van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@eymey: Ik vind dat er teveel voorgrond aanwezig is in je foto, ik was wat meer vooraan gaat staan, dichter bij de reling zodat je deze niet in beeld had :)

@Terryb46:Ik ook zou hem wat krapper croppen. Daarentegen vind ik de toning goed geslaagd, creëert een leuke sfeer :)

Mijn 2 foto's zijn genomen vanop een brug over de ring van Kortrijk, België. Het enige wat mij stoort in deze foto's is de irritante, overdreven straatverlichting van de autostrades in België, die heb ik dus jammer genoeg in beeld, en stervormig door het geknepen diafragma... :)

1Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5007/5279711121_a0ecc0da40_z.jpg
Groter

2Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5279711215_e114024eb2_z.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Marcel en Freddyronny: Thanks voor de tips :). Die skyline ga ik nog werl een keer goed over doen als het wat minder koud is :D.

@Freddyronny: De symmetrie in foto 2 vind ik wel mooi :D. En die stervorming: tsja, het is hier al eerder besproken zie ik maar persoonlijk vind ik het wel mooi. Uiteraard is het storend als je de foto juist zo veel mogelijk de werkelijkheid wil laten benaderen. Maar ja.... daarentegen zie ik met het blote oog ook nooit die strepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@freddyronny: om eerlijk te zijn vind ik hem iets te rommelig. Komt vooral doordat er te veel van baan gewisseld wordt door de auto's. zonde!

Hierbij eentje van mij, ja ik weet het er zit groothoekvervorming in. Dit kreeg ik echter niet meer netter in Lightroom. Wilde echter toch deze foto tonen, aangezien ik de belichting best geslaagd vind.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5004/5293613832_6354d95c0d_z.jpg
Crazy distortion by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind hem best mooi! :) eigenlijk zonde om hem toch niet te bewerken in PS toch? :P ik vind hem erg geslaagd qua kleuren ja

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

helaas gaat het niet alleen om belichting. Ik vind de crazy distortion niet mooi uitkomen. het is te duidelijk fake sorry.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Vind de vervorming ook te erg om het buiten beschouwing te laten.
Ook vind ik de algemene plaat niet echt lekker om naar te kijken. Denk dat je sowieso al heel stuk van water af had kunnen croppen omdat het niks toevoegd.
Ook vind ik in dit geval de stervorming bij de lichten niet mooi. Vaak vind ik dat wel wat hebben, maar in dit geval vind ik het er niet bij passen.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Vanavond onderstaande foto geschoten... uit de hand. Het onderwerp betreft de industrie van de rotterdamse haven. Geschoten op 300mm, 1/8, f4.0 & iso3200. Helaas door de hoge iso zit er toch nog wat ruis in, krijg het er niet echt goed uit. Vond de sfeer van de foto toch wel erg gaaf.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5005/5301515402_768ed5ce03_z.jpg
Industry at night... handheld by MarkCantPark, on Flickr

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:04

the mod man

iets van beeldmaker

@ mark. Vette foto. Staat wel een beetje scheef en de voorgrond (kade?) voegt niks toe.

Deze foto heb ik eerder hier gepost alleen nu is ie in winterse omstandigheden gemaakt. (en wat mis je dan ineens handschoenen)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5249/5301008847_cff0988aeb_z.jpg

Moet er morgen maar weer heen want de voorste boot heeft nu ook verlichting... |:(

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie plaat, ben benieuwd naar de nieuwe met verlichting op de voorste boot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Met verlichting op de voorste boot zat deze foto nog mooier zijn, nu is er rechtsboven vooral nog weinig te zien. Vooral het water (ijs) vind ik erg mooi.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik post ook even een aandeel van mijn foto's:)
Gemaakt met een Sony NEX 3.
NB: Ben een totale n00b op dit gebied. Dit is mijn eerste toestel, en mijn eerste foto's hiermee(heb nog geen dagfoto's). Bijna alle foto's zijn uit de losse hand geschoten(en daardoor mss een beetje onscherp of scheef). Ze zijn allemaal onbewerkt.
Graag (opbouwende) kritiek:
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00086.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00082.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00039.jpg

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
kevlar01 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:49:
Ik post ook even een aandeel van mijn foto's:)
Gemaakt met een Sony NEX 3.
NB: Ben een totale n00b op dit gebied. Dit is mijn eerste toestel, en mijn eerste foto's hiermee(heb nog geen dagfoto's). Bijna alle foto's zijn uit de losse hand geschoten(en daardoor mss een beetje onscherp of scheef). Ze zijn allemaal onbewerkt.
Graag (opbouwende) kritiek:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Om te beginnen een paar hele simpele tips.
- Maak je foto's maximaal 650pixels breed, dan krijg je geen rode balk onder je foto's.
- Ga je foto's nabewerken, zet ze op z'n minst recht.
- Onscherpe foto's (een na laatste) kun je over het algemeen weg laten.
- De laatste is zo te zien uit de auto genomen, knip de onderste rand en de hoek links boven er af.

1:
Mist wat scherpte en had naar mijn mening links iets ruimer gemogen zodat de trap en de kade langs het water er helemaal opgestaan had (er van uitgaande dat dat symetrisch is).
Misschien zelfs de brug er helemaal afhalen en met een langere sluitertijd de reflectie in het water er beter uit laten komen.

2:
De parkeerplaats links onder eist teveel aandacht op.
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar misschien had deze foto beter iets verderop gemaakt kunnen worden zodat de parkeerplaats er niet op staat en er geen boom voor de kerk staat.

3:
Deze foto recht zetten en proberen de kraan er in z'n geheel op te krijgen.
Ook is deze foto niet scherp.

4:
Deze is in z'n geheel niet scherp.

5:
Wat ik hieroven al gezegd heb, de rand aan de onderkant mag je er af knippen en de hoek links boven.
Verder voegt de muur aan de rechterkant niet veel toe.
En naar mijn mening had je de foto beter een stuk meer naar links kunnen maken dat je die 2 rijen met lampen beter uitkomen en niet achter de muur verdwijnen.

's Nacht foto's maken is zeker niet makkelijk en helemaal niet om mee te beginnen als je je toestel nog moet leren kennen en een statief is bijna een must, zeker als je de iso een beetje laag wilt houden en je daardoor dus langere sluitertijden krijgt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hi Mewbie,
Thanks voor je opmerkingen. Heb de kraan 'rechtgezet'.
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00041_1.jpg
Hier onder is nog een andere foto. Heb er ook een met langere sluitertijd, maar die is overbelicht, en niet scherp(had geen statief bij me). De foto's heb ik nu 650 breed gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i434/kevlar001/DSC00048.jpg

• MewBie
kevlar01 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:14:
Hi Mewbie,
Thanks voor je opmerkingen. Heb de kraan 'rechtgezet'.
[afbeelding]
Hier onder is nog een andere foto. Heb er ook een met langere sluitertijd, maar die is overbelicht, en niet scherp(had geen statief bij me). De foto's heb ik nu 650 breed gemaakt.
[afbeelding]
Ik zie net dat het eigenlijk 640pixels breed moet zijn, dan is ook dat rode randje weg.
Mijn fout :+

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
[b][message=35287319,noline]

[afbeelding]
ticketmachines on Flickr
Jaa errug mooi!!

@kevlar..die zijn toch echt een beetje te donker! zonde statief doe je daar ook weinig aan. Ik vind ook de compositie niet heel erg interessant als ik eerlijk ben.

Hier nog een paar pogingen van mij! Heb de laatste tijd weer wat meer inspiratie, en dan vooral 's avonds.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5288/5307375617_becec71e2c_z.jpg
war of the worlds by ardenswayoflife, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5125/5289574399_fcef8d2e77_z.jpg
we shouldn't be waiting here by ardenswayoflife, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

War of the Worlds... Vooral in combinatie met de titel.. geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
hierbij een paar foto's van mij...

De maan...(Okt, 2007)
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_YwFkO1syN0E/RyW929OGciI/AAAAAAAAACI/QpsY_PfRBxY/s1152/DSC_0574.JPG

Zweden (Sep, 2008)
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_YwFkO1syN0E/SOJ9wtRvT5I/AAAAAAAAA3k/LA0QHmLkxlo/s1152/_DSC5573.JPG

Amerika, Las Vegas (Feb, 2010)
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_YwFkO1syN0E/S37dyiMAiFI/AAAAAAAAB_A/RCLDxoDxWzE/s1152/_DSC8992.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

@X-DraGoN: Wat moet die laatste foto precies voorstellen? Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zie er niets in :P

Laatst ook één van m'n eerste 'serieuze' nachtfoto's gemaakt. Ben dus nog een beetje noob hierin :)

Graag (opbouwende!) kritiek:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TSDaw8V3MnI/AAAAAAAABUI/O6-vALtScy0/s640/IMG_8677_edit.jpg
Gemaakt op een statief vanaf een viaduct. Ik heb een beetje zitten spelen met de kleuren, zoals je misschien al opviel.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:07
@Compizfox: Allereerst best een aardige foto, is mis alleen iets wat "eruit springt". Het is voor mij nu een beetje een lege foto met een onscherp benzinestation op de achtergrond. Dan had ik hem in ieder geval op het midden van de brug gemaakt. Verder vind ik hem veel te "geel". Kan je dat misschien niet wat minder doen? Ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar dat is wat ik er op het eerste gezicht van vond. 8)

Zelf ook laatst nog een gemaakt, het was helaas erg bewolkt, dus je ziet de lucht ook geel/oranje zijn. Maar dit was in het echt ook zo. Verder vind ik hem rechts onder wat storend, maar ook niet heel erg.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5201/5309031021_1720c6bf47_z.jpg
DSC00589 by japie001, on Flickr

Ook kwam ik de volgende nog tegen, al een tijdje terug gemaakt, en het was nog niet echt donker, maar hopelijk donker genoeg... :)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5161/5309946383_3516b562a1_z.jpg
DSC04643 by japie001, on Flickr

Wel twee echt andere foto's btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Compizfox: Door dat geel vallen de rode lichten weg. vind ik zelf een beetje zonde...

@Tromp.et:

De lucht bij de Prins Clausbrug is altijd vies geel/oranje/bruin lijkt het wel. Volgens mij gewoon de lichtvervuiling van de omgeving. Ik heb ook nog aan de overkant gelopen over het voetpad dat met groene lampen verlicht is, maar ook daar kon ik geen goede foto uit krijgen... En ook een moeilijke plek om een leuke compositie te vinden. Vind je foto nog best aardig :)

De lucht van de reuzenrad foto vind ik juist leuk. Weer eens wat anders dan zwart/bruin, mooi contrast met de verlichting van het rad. Zulke foto's doen me trouwens altijd denken aan een stukje speelgoed dat ik vroeger had: [Klik]

Hier nog een fotootje van de brug, niet helemaal mooi uitgelijnd, maar was uit de hand geschoten, had geen statief bij me :p
Enige manier om er nog wat van de maken (qua kleuren) was een grijsfilter (geen kleur dus eigenlijk):

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5130/5297171519_dc12d1c5b2_z.jpg
IMG_0267_Flickr by insolitus85, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 00:36 . Reden: oeps, verkeerde foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 12:50
@Compizfox

Dat is het Luxor casino in Las Vegas ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Martijn85 op 06-01-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
@Insolitus: Ik vind het een leuke en creatieve foto in zwart-wit, ook al is hij vanuit de "hand geschoten". 8)

Verder denk ik wel dat als het minder bewolkt is dat je dan ook minder last hebt van de "lichtvervuiling". Op het moment dat ik de foto maakte was het erg bewolkt, en dan reflecteren de wolken het licht. Als er geen wolken zijn is dit een stuk minder het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tromp.et schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:35:
@Compizfox: Allereerst best een aardige foto, is mis alleen iets wat "eruit springt". Het is voor mij nu een beetje een lege foto met een onscherp benzinestation op de achtergrond. Dan had ik hem in ieder geval op het midden van de brug gemaakt. Verder vind ik hem veel te "geel". Kan je dat misschien niet wat minder doen? Ik ben ook maar een leek op dit gebied, maar dat is wat ik er op het eerste gezicht van vond. 8)
Tips voor een betere crop dan eventueel?
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:32:
@Compizfox: Door dat geel vallen de rode lichten weg. vind ik zelf een beetje zonde...
Tweede reactie over het geel al :P 'T is ook iets waar ik bij het bewerken zelf ook al over zat te twijfelen.
Morgen ga ik hem beter nabewerken en het geel wat minder doen.

Martijn85 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:21:
@Compizfox

Dat is het Luxor casino in Las Vegas ;)
Aha. Nouja, mijn tip is iets overbelichten, zo is het dus wat onduidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Compizfox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:47:
Tips voor een betere crop dan eventueel?
Tja, lastig. Je kan er niet echt een hele denderende crop van maken.

Zelf ben ik deze avond ook maar wat gaan proberen, en dit vond ik nog wel een aardige geworden:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5209/5333386523_1b57d1c1fc_z.jpg
DSC00641 by japie001, on Flickr

Hij staat alleen voor m'n idee niet helemaal recht. Maar ik weet ook niet hoe die dan wel moet. Verder waren de overzichten niet zo interessant. Er reden eigenlijk te weinig auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de foto onscherp; de lijnen van het wegdek (die over het algemeen niet bewegen) lijken onscherp (door beweging v/d camera).

Denk overigens dat je in deze foto ook opzoek gaat naar symetrie. Daarvoor kun je proberen de lijnen in het midden te plaatsen, en de afrit rechts buiten (boven) beeld te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:11:
Volgens mij is de foto onscherp; de lijnen van het wegdek (die over het algemeen niet bewegen) lijken onscherp (door beweging v/d camera).

Denk overigens dat je in deze foto ook opzoek gaat naar symetrie. Daarvoor kun je proberen de lijnen in het midden te plaatsen, en de afrit rechts buiten (boven) beeld te laten...
Dank voor je reactie. Ik vind het eigenlijk raar dat de foto onscherp is. Ik heb dit bijna bij alle foto's die ik deze avond gemaakt heb, en de ene keer heb ik auto focus gebruikt, en de andere keer niet. Maar ze geven hetzelfde resultaat. Ook heb ik foto's met een kortere sluitertijd gemaakt (<6 sec) en die hebben hier eigenlijk geen last van. Persoonlijk denk ik dat het komt door de lange sluitertijd omdat het bij een korte sluitertijd niet gebeurt, allen zou ik niet weten hoe dat dan kan. Het toestel stond op een statief, waar ik absoluut niet meer aangezeten heb. Misschien dat de hele brug wat op en neer ging ofzo. Aangezien het maar een relatief kleine brug is (alleen voor fietsers, en het waaide wel redelijk daar). Maar anders heb ik ook geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bruggen kunnen ook bewegen hoor, ook als jij dat zelf niet merkt ;)
Gebruik je wel MLU? (mirror lock up), voorheen was ik daar altijd scherp op, maar laatst was ik het vergeten en kwam ik thuis met bewogen platen (vrijwel altijd de eerste van m'n bracketed shots) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb ook wel eens gehad dat ik thuis kwam en het IS-knopje stond op "Off" |:(
Veel platen waren toen idd bewogen, omdat ik alles uit de hand had geschoten. Had eigenlijk niet verwacht dat dat IS zoveel impact zou hebben.

EDIT: Dat was dus gewoon overdag :P
Lol, nachtfoto's maken uit de hand met IS uit, dat wordt niets (bij mij iig) :+

[ Voor 21% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Terryb47 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:50:
Bruggen kunnen ook bewegen hoor, ook als jij dat zelf niet merkt ;)
Gebruik je wel MLU? (mirror lock up), voorheen was ik daar altijd scherp op, maar laatst was ik het vergeten en kwam ik thuis met bewogen platen (vrijwel altijd de eerste van m'n bracketed shots) :F
ik moet me toch eens verdiepen in dat mirror lock up. heb hem nog nooit bewust aangezet, dus ik weet ook niet wat ik mis :|

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik voor nachtfotografie altijd een statief. Een fatsoenlijk/stevig statief dus. Had eerst een andere, maar daarmee hield ik bewogen foto's, iets wat een statief juist zou moeten voorkomen.
Op het oude statief gebruikte ik wel mirror-lockup, en ja, dat werkte wel, maar eigenlijk was het meer om de trilling uit het statief te houden dan dat het daadwerkelijk voor de camera zelf nodig was.
Met mijn huidige statief gebruik ik nooit meer mirror lock-up, en heb nooit last van bewogen platen.

Mijn advies is dus om een stevig statief te kopen. Die zou dit soort foto's moeten voorkomen, want om eerlijk te zijn vind ik het wel een erg grote trilling die je in je foto laat zien tromp.et.

Mirror lock-up kan dus handig zijn, maar als er wat wind staat dan houd die mirror lockup de trilling die de wind op het statief veroorzaakt ook niet meer tegen.

Ter illustratie: 20seconden, 81mm, f/4, ISO 100

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4328827772_ae3d1252c8_z.jpg?zz=1
Colored highway by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wow, hoe krijg je zoveel detail in dat asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Tja, het is eigenlijk ook veel te veel. Maarja wat doe je eraan. Het waaide best aardig, maar voor m'n idee is het wel een prima stevig statief. Misschien moet ik het nog maar een keer proberen dan. Per slot van rekening is het vlak bij. :P Momenteel waait het hier enorm hard dus vannavond zal het hem wel niet worden, maar dat komt dan nog wel.
Helaas wel van de vervelende natrium lampen, het wordt me er allemaal niet iets te "geel" van.

[ Voor 9% gewijzigd door Tromp.et op 08-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je kan dat natuurlijk een beetje testen. Zet je camera op je statief. Als je liveview hebt zet die dan aan, en tik flink tegen het statief aan. Als het dan te lang duurt voordat het beeld op je camera weer stabiel is, dan weet je het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heb je hem ook op timer gezet, of met een remote geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Compizfox schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:13:
Wow, hoe krijg je zoveel detail in dat asfalt?
Ik denk dat dat een kwestie is van puur en alleen het licht van de auto's gebruiken. De koplampen verlichten het asfalt maar vanaf 1 kant, waardoor de 'achterkant' van de steentjes donker blijft. Dat geeft meer contrast en meer details :)
Royz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:11:
Heb je hem ook op timer gezet, of met een remote geschoten?
Die van mij? Ja, altijd met een remote. En als ik mijn remote ben vergeten dan de timer. Maar geen mirror lockup.
Ik heb trouwens de RC-80N remote, waarmee ik langere tijden kan instellen dan de 30sec max op de camera (zonder bulb mode).

[ Voor 33% gewijzigd door TranceSetter op 08-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
Die van mij gaat idd maar tot 30 sec of bulb. Maar ik bedacht me net dat er nog een mogelijkheid is om een "zandzak" of zo iets dergelijk aan m'n statief gehangen kan worden. Misschien dat dat nog enige stabilisatie aan het statief geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

TranceSetter schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Ik denk dat dat een kwestie is van puur en alleen het licht van de auto's gebruiken. De koplampen verlichten het asfalt maar vanaf 1 kant, waardoor de 'achterkant' van de steentjes donker blijft. Dat geeft meer contrast en meer details :)
Ah, ok. Het ziet er wel nice uit :)

Geupdate versie:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TShug1JKaXI/AAAAAAAABVU/XZ9ZqiTuhZE/s640/IMG_8677_edit2.jpg
Iets minder geel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tromp.et schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:40:
Die van mij gaat idd maar tot 30 sec of bulb. Maar ik bedacht me net dat er nog een mogelijkheid is om een "zandzak" of zo iets dergelijk aan m'n statief gehangen kan worden. Misschien dat dat nog enige stabilisatie aan het statief geeft.
Is zo'n beetje standaard. Maar bulb zonder remote is best lastig, aangezien je constant je onspanknop ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
TranceSetter schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Is zo'n beetje standaard. Maar bulb zonder remote is best lastig, aangezien je constant je onspanknop ingedrukt moet houden.
Daarom doe ik het ook niet langer dan 30 sec... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

@Nedra: die war of the worlds is erg vet! 8)

Hier wat foto's van mij, gisteravond geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5206/5338813560_164cc70cbe_z.jpg
1. Nijmegen's Waalbrug by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5249/5338814226_c857274be7_z.jpg
2. Barbarossa Ruin by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5203/5338204381_735993b145_z.jpg
3. Evening rush into Nijmegen I by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5007/5338204979_a1ef58be1a_z.jpg
4. Evening rush into Nijmegen III by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5203/5338206127_fe71b973ea_z.jpg
5. St. Stevens Church, double lights by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5163/5338206601_5fd415aaa8_z.jpg
6. Moenen (shadow of the devil) by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5287/5338816928_2e3056ec80_z.jpg
7. Mariënburg by Eelke Spaak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5241/5338207681_9d94289cbf_z.jpg
8.LUX Film Theatre Closeup by Eelke Spaak, on Flickr

En nog een panorama, dat een beetje klein is voor een panorama omdat ik geen Flickr Pro-account heb ;) :
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5285/5338826814_e52cf9aa0c_z.jpg
9. Nijmegen Panorama by Eelke Spaak, on Flickr

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caferacer_750
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-08 19:24
goed gedaan!. het oranje licht is vrij zwak gebleven.
die brug staat nog steeds op mijn verlangenlijstje.
mijn idee is om op een zondagmorgen (opkomst of een uur daarvoor) mij op het wegdek te manifesteren (linke soep) en dan met een groothoek meer van onderuit naar boven te schieten
vooral nummer 4 vindt ik erg goed.

CR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Eelke Spaak, Mooie foto's! Vooral 1 en 2 en 8 spreken me aan. 8 door het leuke beeld dat je heeft en dit in combinatie met de structuur van de muur. Prachtig. Hij lijkt wel iets naar rechts te hellen.

Een van mij van vanavond, tijdens de hoogste piek (tot nu toe) van de maas in Venlo.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5285/5344347188_e8124b7fe2_z.jpg
I love my city :D by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
TranceSetter schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Elastiekje + propje is de poor man's remote 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Eelke SPaak: Die een na laatste, nummuer 8, is erg gaaf! Het licht op de bakstenen in combinatie met de schaduwen in de groeven en de wazig wordende achtergrond is best gaaf.

@TranceSetter: Nette reflecties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eelke Spaak: Mooie foto's. Zelf heb ik het meeste met 1&4. Bij nachtfoto's zie ik graag bruggen en skylines. Nummer 6 heb ik daarom ook wat minder mee. Ik begrijp wat je ermee wilt, maar het is mij iets te donker en doet me niet zoveel.

@TranceSetter: Reflecties in het water, altijd mooi. Ik houd daar wel van.

Op mijn vakantie in het najaar heb ik eindelijk een keer wat meer tijd gehad om met mijn EOS450D te spelen. Thuis komt het er gewoon niet zo van... Ik zal af en toe eens wat posten en ben benieuwd wat anderen er van vinden.

Melbourne:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5210/5343227417_cb562e6750.jpg
Melbourne by night by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto zeg! Vooral op grote versie erg fijn om te bekijken.

Denk wel dat hij nog iets beter uit de verf zou komen als je de oever iets verder omhoog had laten lopen, zodat er nog net iets meer diepte in had gezeten en de brug wat meer in beeld was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@ wsrdam
Hele mooie kleuren

@Eelke Spaak
2 & 8 vind ik hele mooie foto's, vooral de sfeer op nr 2 vind ik lekker obscuur.
9. Kan er weinig van zeggen gezien de afmeting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Dank voor de complimenten!

@TranceSetter: ja, 8 helt volgens mij inderdaad iets naar rechts, maar als ik het me goed herinner helt dat gebouw gewoon iets naar rechts :) Het statief stond iig waterpas. Ik zal er binnenkort nog eens langswandelen om te checken of het gebouw nou recht staat of niet.
Jouw plaat is ook erg mooi, met name de kleuren! In het bijzonder de paarse reflectie van dat gebouw, zorgt ervoor dat het net wat spannender wordt allemaal.

@wsrdam: ook erg geslaagd! Lijkt wel een kermis! (In positieve zin dan.) Netjes de gebouwen er helemaal op, zowel in de reflectie (zoiets zou ik nog wel eens vergeten) als 'in het echt'. Enige puntje van kritiek: hij lijkt nét niet helemaal scherp. Mijn shoot van Nijmegen heb ik met 2-sec zelfontspanner met 'mirror lockup' geschoten, dan klapt je spiegel om zodra je de sluiterknop indrukt, en wordt de foto 2 seconden later genomen, zodat eventuele trillingen van je spiegel het plaatje niet meer kunnen beïnvloeden. Dit heeft wel geholpen om de foto's goed scherp te krijgen; misschien een tip? Of misschien deed je het al zo, dan heb ik niks gezegd :)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: Thanks! Van de brug vind ik zelf inderdaad ook jammer, dat zie je dan eigenlijk pas als je thuis bent. Tijdens de foto maken lag mjn aandacht meer bij de reflecties.

@ Eelke: volgens mij heb ik ook met mirror-lockup geschoten, maar dat weet ik niet helemaal zeker. meesal wel in ieder geval... Onscherpe lijkt misschien ook wel omdat het water nét niet helemaal stil is. Thanks voor comment in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
@ TranceSetter Mooie kleurrijke plaat! En scherp!

@ Eelke Spaak Nummer 7 en 4 vind ik erg geslaagd!

@ wsrdam Super plaat, mooie reflectie in een nog mooier land!

Hier eentje van Den Haag van mij..

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5121/5354165932_f660c1f30d_z.jpg

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een strakke plaat!

Twee kleine dingetjes: De stervorming vind ik wel wat minder. Normaal heb ik er niet zo'n moeite mee, maar in dit geval vind ik het iets te aanwezig. En het stoplicht dat zowel op groen rood als oranje staat, maar goed bij een lange sluitertijd heb je dat wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Idd een strakke plaat, alleen staat hij of scheef, of er zit nogal wat vervorming in. kijk maar naar links, daar is de afstand tussen rand foto en rand gebouw verschillend tussen de onder en bovenkant ;)

Verder vind ik die gele tinten van de straatverlichting totaal niet bij de kleuren van het gebouw passen. dat is wel zonde, is hier niet iets aan te doen in de nabewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27
Er is inderdaad nog wat vervorming zichtbaar, vind dit zelf niet storend. Die gele verlichting, tja ik zou het inderdaad kunnen aanpassen met PS, zal eens kijken hoe dat er dan uitziet...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@ Lander

Geslaagde foto, gekozen voor een goede witbalans, niet te koud en niet te warm, kadering is ook voldoende.

@ wsrdam

Sublieme foto! Mooie skyline en die reflectie in het water..prachtig.

@ TranceSetter

Opzich een wel aardig, ik vind hem alleen niet zo uitdagend, ik zou de foto ook in 16:9 formaat zetten, er staat imo teveel lucht en teveel water op wat er niet echt toe doet.

@ Eelke Spaak

Een prima reeks met betere en mindere foto's erin, foto 5 vind ik echt geniaal, helemaal niks meer aan doen
De panorama ziet er ook goed uit, alleen had ik hem is hij te klein om echt goed te beoordelen

2 nachtfoto's uit Parijs begin deze maand.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5086/5376552866_b67d217d23_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5213/5384758258_3903c1d278_z.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vorige week met volle maan foto's gemaakt, sluitertijd van 30sec op iso 100, diafragma varieerend 4-6,5
Locatie is wellicht wat saai, maar het dag-gevoel bij nacht is denk ik met name in de 1e leuk aanwezig.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V1DL4AmiPAGzDvif29vql81D/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZf9BPTamGolbFUNkLpjKXge/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E6DsE1TVPj72D9g4PjfE9yQL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Als je ze alle 3 in 16:9 zou zetten zijn ze allemaal veel sterker, nu te veel stukken waar te weinig informatie inzit.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik vind de eenvoud ervan eigenlijk wel mooi; van mij hoeven foto's nooit zo druk te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Richard:"kan het zijn dat allebei de foto's scheef zijn?

verder vind ik het niet echt superplaten om eerlijk te zijn. De eerste stoor ik me aan die paars/oranje waas bovenin. ook vind ik de donkere delen te donker.

Tweede foto vind ik het jammer dat de toren zo centraal staat en dat er rechts nog afgeknipte bomen staan.

@Ferry: Ik sluit me aan bij Timmer, de eenvoud spreekt mij ook wel aan. Zeker bij foto 1 en 3 vind ik de rustige compo best te pruimen. Alleen in foto 2 vind ik het stuk dijk(?) rechtsonder niet echt op de goede plek zitten.

Sowieso alledrie erg fijne sfeerplaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Paar foto's van een tunneltje en viaduct bij mij in de buurt.
Hangt wel een aparte sfeer :)

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/4884/dsc0006jw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/212/dsc0060oh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/559/dsc0074pww.jpg

Edit: Plaats is Haarlem, Noord-Holland

[ Voor 6% gewijzigd door Mon0lith op 27-01-2011 10:25 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@_ferry_ I like them... De kleuren zijn mooi en de sterren zijn bijna zichtbaar. De geveegde wolken laten je lange sluitertijd zien en geven een mooi effect.

@Monolith technisch prima. De speciale sfeer komt niet helemaal op mij over.

Van mij: Kroatië, Rovinj
Afbeeldingslocatie: http://gallery.getiem.nl/wp-content/uploads/2011/01/Camping-Kroatie-Nacht-Nachtfoto-Rovinj-Snorkelen-Vakantie-2010_3456-x-2304_IMG_0522-600x399.jpg

De rest en stad zelf is hier te bewonderen:
http://gallery.getiem.nl/2011/01/rovinj-stad/

Overige foto's van de nacht zijn helaas bewogen, ondanks statief. Nieuw statief staat op verlanglijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Richard!,
Erg mooie foto's, alleen lijkt bij de eerste de Eiffeltoren ietsjes scheef te staan..
Maar erg mooie foto's met name de eerste, de tweede vind ik zelf een stuk minder interessant.

_ferry_,
Zelf vind ik de eenvoud wat saaier, alleen bij de derde foto is het wel geslaagd.
Het dammetje oid is interessant.

Mon0lith,
De eerste heeft wel iets dreigends vind ik, een schaduw silouet zou wel leuk kunnen zijn
Tweede en derde, ik zou de derde kiezen. Die komt wat leuker over qua kleruen en brug

Get!em,
Mwa, nee, beetje te klein stadje, te donker en te ver weg om duidelijk iets te zien

Hier eentje van mij, vond het silouet wel leuk staan.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5293/5393339213_d6e74c878e.jpg
Kerkje by Ivan Milo, on Flickr

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Gisternacht geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/4948760/640/4948760.jpg
f/2.8, 5sec, ISO-800.

[ Voor 255% gewijzigd door TimMer op 29-01-2011 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Get!em: Op zich leuk idee, maar veels te donker en ver weg naar mijn mening.

@Milo: Tof silhouet, al had het blauwe van de lucht iets lichter gemogen.

@Timmer: Leuk al die sterretjes, alleen de voorgrond vind ik wat saai.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5059/5397721238_1e784cc18e_z.jpg
Stripes and mills by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

@Milo.: fijne plaat, prettige compositie.
@TimMer: ik vind het niet zo'n boeiend plaatje. Alles staat er goed op maar mijn blik gaat snel over de plaat heen en vind geen interessant detail.
@marceltuit: mooi. Wel jammer van het lichtspoor, het leidt af.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx breinonline. Je bedoelt dat rode lichtspoor? Moet bekennen dat ik het juist wel een leuke toevoeging vond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Het was ook meer een test voor sterrenfotografie dan een showcase-foto. :)

Ben nog erg hard aan het studeren en leren in de praktijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

marceltuit schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:55:
tnx breinonline. Je bedoelt dat rode lichtspoor? Moet bekennen dat ik het juist wel een leuke toevoeging vond....
Die bedoel ik ja, ik vind het spoor juist afleiden van de rust die de rest van de foto laat zien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Afbeeldingslocatie: http://basedir.net/files/a1104494450b93500187168401a15cd16cebbaa8/torun-small.jpg
(klik voor 1920x1080)

Geschoten in Torun, Polen met een 50D en een EF 28mm f/1.8

[ Voor 40% gewijzigd door flo_ op 30-01-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
@flo_ ik zou rechts er wat afcroppen, ik zie hier een grote zwarte vlek rechts op de foto. En het lijkt alsof de brug op de achtergrond niet helemaal scherp is.

Ik maakte gister een foto van een binnenhofje in Leiden waar een grote kerk staat die als woonhuis gebruikt lijkt te worden :). Ik probeerde het perspectief te correcten, zodat alle lijnen verticaal liepen maar daar vind ik hem wat saai van worden. Met de samenlopende lijnen vind ik het dan weer lastig croppen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5095/5401500128_2b8a2f6dbf_z.jpg
Exhibition backyard by dvdgrs, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
@flo_ ik zou zelfs nog wat verder gaan als dvdgrs en het weggetje aan de onderkant en een deel van de bovenkant er ook af croppen (in photoshop kom ik dan een 3:1 verhouding)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Db3GCTaERo4u7vz73x6LYJnB/full.jpg

Even wat commentaar op mezelf: De volgende keer kortere of langere sluitertijd gebruiken zodat de sterren gewoon stippen zijn of echte trails worden. Dit is het net niet.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
@dvdgrs: goede belichting, maar het onderwerp is te rommelig (lees: te veel zaken waar je naar kunt kijken).

@MewBie: mooie foto, waren die 'gaten' in de lucht ook echt lichtblouw?

Uiteraard kan ik wat struiken wegcroppen. Heb exact deze als achtergrond, maar dan in 2560x1440. Ik kan zo lekker 2 kolommen met pictogrammen kwijt aan de rechterkant (op de struiken) :P Geen excuus, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Sterren zijn over het algemeen wit ;)
Maar dan was de lucht geel door de straat verlichting.
Is maar net wat je mooier vindt

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Dan maar wat blauwe sterretjes inderdaad :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@dvdgrs: mooie belichting en kleuren. nice. alleen heb ik het idee dat hij wat scheef oogt, vooral het gebouw links?

@Mewbie: idd, kortere of langere sluitertijd gebruiken. deze halfbakken sterren zijn geen gezicht :P

Jou compositie vind ik niet helemaal geweldig. Ik vind dat die rechtermolen wat krap staat, mede doordat hij geen ruimte krijgt aan de rechterkant terwijl hij daar wel heen staat gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik volg al een tijdje dit topic en moet zeggen dat er echt super mooie plaatjes tussen zitten en dat maakt mij wel enthousiast.

@_ferry_ zeker bij jou eerste foto kon ik haast niet geloven dat deze foto 's nachts is genomen. Als je wat langer kijkt zie je wel dingen zoals sterren die aan de nacht doen denken, maar het dag gevoel zoals jij dat zegt vind je er inderdaad heel sterk in terug.

Ik moet zelf ook maar even wat dingen gaan proberen. Vanavond even een testje in de tuin gedaan. Het is niet zo heel veel bijzonders, maar vond dit wel enigsinds gezellig lijken. Al is de foto iets scheef genomen.

Afbeeldingslocatie: http://pics.jonrust.nl/main.php?cmd=imageorig&var1=Canon/test/In+het+donker_small_1.JPGKlik voor een vergroting

Wat ik vooral lastig vond is dat sommige delen sterk onderbelicht zijn en andere delen weer sterk overbelicht. Is er een goede techniek om dit tegen te gaan, of kun je dit ook relatief makkelijk weer weg werken met bijvoorbeeld PS?

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
In Utrecht heeft men enkele licht projecten ontwikkeld die het hele jaar door te zien zijn. Erg leuk om eens de route te lopen, er komen af en toe nieuwe projecten bij. Prima bestemming dus voor een avondje foto's maken. Ik ga binnenkort de route lopen, dus dan zal ik eens wat foto's posten!

http://www.trajectumlumen.nl/?p=portal

Hierbij één van de resultaten van mijn vorige reis:

Afbeeldingslocatie: http://fotografie.duiverman.com/ManhattanSkyline.png

[ Voor 36% gewijzigd door ReneDD op 06-02-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had het mooier gevonden met minder water en meer lucht. een tip: probeer volgende keer een hoger standpunt te nemen, dat kijkt veel prettiger. Nu heb je "omhoog" gefotografeerd, waardoor de gebouwen allemaal naar het midden toe lijken te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind je plaat nogal krap ogen, ik denk dat minder milimeters hier meer van pas waren gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Deathchant schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:37:
Ik had het mooier gevonden met minder water en meer lucht. een tip: probeer volgende keer een hoger standpunt te nemen, dat kijkt veel prettiger. Nu heb je "omhoog" gefotografeerd, waardoor de gebouwen allemaal naar het midden toe lijken te lopen.
Nog gezocht, maar niet significant veel hoger plekje kunnen vinden, zonder al te veel obstakels. Heb 'm zelf zo gecropped, omdat de lucht niet al te interessant was (vrij egaal/vlak). Het water was interessanter vond ik zelf met de weerspiegeling van de lichtjes. Vandaar :-)
marceltuit schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:18:
Ik vind je plaat nogal krap ogen, ik denk dat minder milimeters hier meer van pas waren gekomen ;)
Heb 'm ook nog met een groothoek genomen, maar dan is het al snel zo 'ver weg'. Misschien dat het wat wordt als ik 'm behoorlijk ga croppen, maar dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd.

Beiden bedankt voor de tips in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
@_flo: wat de anderen zeggen. De brug zal meer tot zijn recht komen denk ik als je de zwarte stukken er af haalt. Maar wel weer mooie ruimte voor pictrogrammen, wat je zegt.
@dvdgrs: Ziet er goed uit. Referentiepunten om je foto recht te zetten lijken er zo niet te zijn. Het oogt voor mij niet echt storend scheef ofzo.
@MebBie: mooie foto. De wieken ogen wel wat wazig, kan dat. Of is het gewoon bedrog doordat de streepjes zo dicht op elkaar zitten.
@ReneDD: ik had hem ook wel iets ruimer willen zien. Foto oogt wat krapjes zo.

Sinds vrijdag in het bezit van het statief. Vrijdag maar even uitgeprobeerd op de verjaardag van mijn opa. Ben best tevreden zo. Gemaakt op F8 en 59 seconden.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5429430724_08ee3d24c2_z.jpg
Ridderkerk by night by jip_86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

nice, die oranje wolken die in de verte verdwijnen geven extra diepte.

wel jammer van dat donkere stuk in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 19:13
Gisteren gemaakt.

Hoge resolutie: http://www.plaatjesupload.../02/09/1297261264-770.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5091/5431637106_80115011e2_z.jpg
Toekomstige A74 by Xblade2342, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door Hamed op 09-02-2011 19:31 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@ReneDD
Ik vind hem ook nogal krap overkomen, had best iets meer lucht op gemogen. De skyline is wel erg gaaf en de foto verder gewoon erg netjes.
@jip_86
Mooie plaat, de lucht is goed gelukt. Minpuntje is het stukje balkon aan de onderkant.
@Hamed
Wat wil je precies laten zien? Ik zie vooral een heel groot zwart vlak, wat lichtjes in de verte en wat hopen zand. Niet echt een onderwerp voor nachtfotografie. Ik zou er denk ik zelfs overdag geen foto van maken. Als je ergens een hoger standpunt had kunnen vinden dan zijn de lichtjes en bebouwing op de achtergrond waarschijnlijk wel een leuk onderwerp.

Het drieluikje waar mijn foto in thuis hoort.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5019/5427763232_7f6e241e8f_z.jpg
Drommedaris Enkhuizen by night by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste