[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Hop, weer wat verder gewerkt. :)

Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Captain%20August%20render%20v24%20coloured.jpg

Wat ik nog moet doen:
-dingen buiten de scene die wel schaduw werpen fixen
-gezichtsuitdrukking
-materialen/kleuren
-licht/camera
-lucht en golven

Hij moet zaterdag af, want dan moet ie special worden in de Captain August strip. Er is net een seizoen (100 strips) af en deze wordt afgesloten met wat gastwerk, waaronder dus deze van mij.

Iemand vroeg om de wireframe van de character zelf, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Captain%20August%20render%20v24%20wireframe.gif

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 12-11-2007 20:28 . Reden: Gebruik de CHECK IMAGES knop! ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Tof Oogst, ik vroeg idd om de wire. Zet jij je gezicht nou opzettelijk zo op dat het handig te animeren qua expressies, of vind je dat gewoon een fijne manier van werken?

Ben echt fan van je werk (ben zelf ook character fan/creator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik ben weer bezig geweest mn "cuban car" wat beter (roestiger eigenlijk) te maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/forum/cubancar08s.jpg
1600 x 1200

Nu wilde ik het groene gedeelte ook van roest en andere troep voorzien. Bijvoorbeeld rondom de wielkasten. Alleen hoe kan ik dit het beste aanpakken qua mapping? Is dat Pelt mapping hier een goede optie? Of is zelf alles handmatig Unwrappen beter?

@ Oogst: nice character! Nog rig& animate plannen ermee? Al lijkt me dat wel lastig riggen met die grote cape

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 12-11-2007 20:27 . Reden: Gebruik de CHECK IMAGES knop! ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
apNia schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:45:
Tof Oogst, ik vroeg idd om de wire. Zet jij je gezicht nou opzettelijk zo op dat het handig te animeren qua expressies, of vind je dat gewoon een fijne manier van werken?

Ben echt fan van je werk (ben zelf ook character fan/creator)
Een fan, woehoe! ;)

Het is niet de bedoeling dit te animeren, dus in dit geval heb ik nergens rekening mee gehouden. Bij dingen die geanimeerd moeten worden, houd ik daar wel rekening mee, bijvoorbeeld met extra polies aan de buitenkant van de elleboog, maar dat is dan weer typisch game-modelling op low-poly. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een high-poly character geanimeerd die niet een kaas of een kaasschaaf was...
Menesis schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:46:
Ik ben weer bezig geweest mn "cuban car" wat beter (roestiger eigenlijk) te maken:
[afbeelding]
1600 x 1200

Nu wilde ik het groene gedeelte ook van roest en andere troep voorzien. Bijvoorbeeld rondom de wielkasten. Alleen hoe kan ik dit het beste aanpakken qua mapping? Is dat Pelt mapping hier een goede optie? Of is zelf alles handmatig Unwrappen beter?

@ Oogst: nice character! Nog rig& animate plannen ermee? Al lijkt me dat wel lastig riggen met die grote cape
Het fijne is dat je in high-poly werkt en je dus niet druk hoeft te maken over efficient je texture gebruiken. Je kunt dus gewoon een heel lompe planar map van de zijkant maken, die met relax een beetje netjes trekken en daar in Photoshop je texture op tekenen. Pelt kun je ook proberen, maar ik weet niet of dat heel goed werkt met dit soort vorm. Je kunt gewoon een gruwelijk hoge resolutie texture gebruiken en dan ben je er al snel. :) Trouwens, denk je er aan dat je ook een specular map moet maken om de roest goed te doen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oogst, shine your light eens over je belichtingsknowledge ;)

Wat zijn belangrijke dingen waar jij rekening mee houdt in je renders?

Ik gebruik voornamelijk three-point lighting (soms met kleuren om sfeer te setten, blauw voor ijzig, rood voor warmere looks, etc) die ik op zijn beurt vrij zwak zet (0.3 / 1.0 per lamp) icm met een tamelijk volle skylight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239946

Hey allemaal, eindelijk heb ik een goed nederlands forum gevonden voor 3D :)

ten eerste ik vind de auto van menesis echt super gaaf, heel erg realistisch. Ook de wip van oogst ziet er goed uit. I heb zelf de afgelopen week in mijn vrije tijd mijn kamer gemoddeleerd en een rendertjegemaakt. Ik ben zelf alleen nog niet tevreden met de belichting.

Afbeeldingslocatie: http://xs221.xs.to/xs221/07461/kamerhost.jpg.xs.jpg

http://xs221.xs.to/xs221/07461/kamerhost.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 239946 op 12-11-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 239946 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:00:

ten eerste ik vind de auto van menesis echt super gaaf, heel erg realistisch. Ook de wip van oogst ziet er goed uit. I heb zelf de afgelopen week in mijn vrije tijd mijn kamer gemoddeleerd en een rendertjegemaakt. Ik ben zelf alleen nog niet tevreden met de belichting.

[afbeelding]

http://xs221.xs.to/xs221/07461/kamerhost.jpg
Ah, dat ziet er al leuk uit! 8) In overeenstemming met wat je zelf al zegt, denk ik dat je met belichting het meeste kunt winnen in deze scene. Daarvoor moet je denk ik gaan voor vagere schaduwen, zeker verder van de objecten af, en voor meer de look van rondstuiterend licht. Ik weet niet of je al iets hebt als VRay, maar voor een scene als dit heb je dat toch eigenlijk wel nodig. Een andere oplossing is om een groot aantal subtiele lichten te gebruiken. Licht uit dat raam kun je bijvoorbeeld simuleren met een flink aantal omnis in het raam zelf, op verschillende plekken. Dat levert in totaal hetzelfde resultaat op als een area light. Kijk hier maar eens bij de TL buis en het interieur:

http://www2.hku.nl/~joost...0belichting/index.html#tl

Met VRay kan het nog mooier, maar dan zit je wel aan erg lange rendertijden vast voor een interieur als dit. Ik weet trouwens niet of je 3dsmax wel gebruikt, want anders moet je sowieso iets anders zoeken dan VRay.
apNia schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:36:
Oogst, shine your light eens over je belichtingsknowledge ;)

Wat zijn belangrijke dingen waar jij rekening mee houdt in je renders?

Ik gebruik voornamelijk three-point lighting (soms met kleuren om sfeer te setten, blauw voor ijzig, rood voor warmere looks, etc) die ik op zijn beurt vrij zwak zet (0.3 / 1.0 per lamp) icm met een tamelijk volle skylight.
Poeh, dat wisselt een beetje. Een bekend trucje is de gelige zon en de blauwige skylight. Daarnaast rim-lights, vaak extreem sterk. Regelmatig met kracht 2 of zo, want het heeft toch alleen maar op de randen effect. Wel opletten als je dat doet dat je de vloer exclude bij de rim-light, anders wordt die vet overbelicht. Dingen excluden bij lampen doe ik sowieso best veel tegenwoordig, zo kun je bijvoorbeeld ook elk object een eigen rim-light geven (net zoals Team Fortress 2 dat doet, btw).

Over het algemeen is het meestal een combinatie van een hoofdlamp, een rimlight en een skylight. Die skylight vervangt daarin eigenlijk de zij-lamp uit de driepuntsbelichting. En dan een beetje spelen met kleuren en sterktes en types schaduwen. Meestal raytraced (VRayshadow) of shadowmap, soms area light, maar dat is wel slecht voor de rendertijden. Ik ben ook altijd tuk op de global illumination, dus rondstuiterend licht. VRay doet die vrij snel en je krijgt dat er min of meer gratis bij als je een skylight gebruikt. Wel oppassen, want als je omgeving zo eenkleurig is als in mijn Captain August plaat hierboven, dan zie je die kleur overal op terug. Dan kun je de kracht van bounces omlaag zetten, maar daar was ik bij die WIP te lui voor.

Ook wel een leuke is dat als je een zon of dome maakt, dan altijd directs gebruiken ipv spots of omnis, want spots en omnis geven een lelijke gradient op de vloer, omdat de zon eigenlijk gruwelijk ver weg hoort te staan en dat kan niet echt in je scene. Een andere leuke truc is om op donkere plekken wat subtiele omnis neer te zetten, eventueel gekleurd. Zo'n omni heeft dan een low-res shadow map voor lekker vage schaduwen, een heel lage kracht (0.1 of zo) en een beperkte attenuation. Als mens kun je dan niet echt meer herkennen dat er een paar omnis staan, maar als designer heb je wel mooi die donkere plek wat bijgelicht zonder heel de rest van je setup aan te moeten passen.

Ow, in die tutorial die ik hierboven link staan nog wat leuke voorbeelden van setups, maar als je driepunts al kent, ken je die misschien ook al wel. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 09:00
Anoniem: 239946 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:00:

Leuk gemaakt al. Buiten de belichting vind ik sommige kleuren nog erg hard. Gordijnen en het dekbedovertrek zou ik iets minder hard-blauw maken, of misschien een ander kleurtje. Verder zou ik het bureautje en de vloer ietsje minder reflecterend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Menesis schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:46:
[afbeelding]
1600 x 1200

Een roestige auto blinkt meestal niet meer zo ook, dus ik zou je lak wat doffer maken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193930

Ff een blender vraagje.
Ik heb een animatie met stuiterende ballen gemaakt. Alleen het hapert een beetje. Nu wil ik meer frames per seconde renderen, maar als ik dat doe stuiteren de ballen sneller. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer fps krijg zonder dat ik heel mijn animatie opnieuw moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hopsakee, weer een stapje verder. Nog te doen:
-gezichtsuitdrukking/litteken
-materialen/kleuren
-achtergrond/zee

Vreemd is trouwens dat de haren links zo donker zijn, ik denk dat ik de rim light net een stukje moet draaien.

Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Captain%20August%20render%20v31.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 15-11-2007 01:47 . Reden: Gebruik de CHECK IMAGES knop! ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 193930 schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:39:
Ff een blender vraagje.
Ik heb een animatie met stuiterende ballen gemaakt. Alleen het hapert een beetje. Nu wil ik meer frames per seconde renderen, maar als ik dat doe stuiteren de ballen sneller. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meer fps krijg zonder dat ik heel mijn animatie opnieuw moet maken?
Als het het probleem is dat je de tijden niet goed hebt ingeschat dan kan je gewoon naar de action editor toegaan en daar je keyframes scalen :)

Wat in die editor ook handig is is de timeslide optie ('t'). Als je eerst een hele kolom met frames selecteert dan kan je tussen die frames de tijd "verschuiven". Erg handig voor als je er iets naast zit!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

idd, je wilt over het algemeen je fps niet ophogen... rechtermuis op de 'play' knop rechtsonder en je kan van alles scalen.

oogst >> onwijs bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar kan ik zeker wat mee.. is je character trouwens Phantom Hourglass inspired? O+

[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 13-11-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zo heb nu 3ds max 2008 (studentlic.). Er zit wel een gave shading optie in voor je viewports! Je een soort lightpreview aanzetten en dan zie je realtime de schaduw en kleur etc van je lichten. Ziet er wel leuk uit icm met een animatie (lopend poppetje oid).
Verder zat er een geinige kubus bij het pakket met allerlei shortcuts van 3ds max op de verschillende zijden. Wel handig :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239946

Thanks voor de replies. Umm jep oogst ik gebruik inderdaad 3ds max en ik heb in het verleden wel is met Vray gewerkt maarja dan houd de trial version op :| verder ben ik vanmiddag nog even bezig geweest (+9 GMT dus middag) om mijn shadows te laten blurren naar mate ze verder weg zijn maar ik kan de optie hiervoor niet vinden zou je mij misschien een hint kunnen geven waar ik moet zoeken? ik gebruik mental ray op het moment.

Rogier ik heb de kleuren enzovoort ietjes aangepast en de reflectie minder gemaakt en het is inderdaad beter thanks :) maar de verschillen zijn te minimum om een nieuwe wip online te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 239946 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:52:
Thanks voor de replies. Umm jep oogst ik gebruik inderdaad 3ds max en ik heb in het verleden wel is met Vray gewerkt maarja dan houd de trial version op :| verder ben ik vanmiddag nog even bezig geweest (+9 GMT dus middag) om mijn shadows te laten blurren naar mate ze verder weg zijn maar ik kan de optie hiervoor niet vinden zou je mij misschien een hint kunnen geven waar ik moet zoeken? ik gebruik mental ray op het moment.

Rogier ik heb de kleuren enzovoort ietjes aangepast en de reflectie minder gemaakt en het is inderdaad beter thanks :) maar de verschillen zijn te minimum om een nieuwe wip online te gooien
Heb je mijn link gechecked? Die tl-buis laat dat zien.
apNia schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:32:
..oogst >> onwijs bedankt voor je uitgebreide uitleg, daar kan ik zeker wat mee.. is je character trouwens Phantom Hourglass inspired? O+
Nope, het is Captain August, de hoofdpersoon uit de gelijknamige webcomic. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
Voor mensen die willen overstappen van max naar maya, spikewolf overwoog zoiets geloof ik:
maya tutorial

toch te vet dat zon kereltje (7 jaar oud) dat allemaal maar kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196282

Ik heb een probleem met blender, ik heb een tutorial alleen daar staan 4 aanzichten, front, side, up, en camera... ik kan ze ook wel zelecteren alleen niet allemaal op 1 scherm krijgen. Hoort dit zo of is het wel mogelijk al die 4 de aanzichten tegelijk te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oogst kortje nog; je character is die gemodeld op basis van bones en daarna bewogen of is ie echt op die pose gemodeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 196282 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:58:
Ik heb een probleem met blender, ik heb een tutorial alleen daar staan 4 aanzichten, front, side, up, en camera... ik kan ze ook wel zelecteren alleen niet allemaal op 1 scherm krijgen. Hoort dit zo of is het wel mogelijk al die 4 de aanzichten tegelijk te bekijken?
Je kunt viewporten splitsen. Rechter knop op de rand van een scherm en dan split en dan kun je nieuwe schermen aanmaken. Heel leuke feature van Blender, dat. :9
apNia schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:29:
Oogst kortje nog; je character is die gemodeld op basis van bones en daarna bewogen of is ie echt op die pose gemodeld?
Gemoddeld op de pose. Veel minder werk en veel simpeler voor een character die toch maar in 1 poze gebruikt gaat worden. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je kan ook op Control + linker of rechter pijl op je keyboard drukken om tussen de verschillende ingebouwde screens te kiezen. Ook al zo'n handige feature, want je kan er bv. screens mee kiezen speciaal voor het modeleren, animeren, bewerken van textures, enz, enz, enz, enz. :)

Bij het splitsen van een space (een space is zo'n ruimte waarin je iets kan doen, zoals de 3d views, outliner, enz.) zoals Oogst dat al aangaf, kan je vooraf aan de muiscursor al zien hoe je space gesplitst gaat worden: pijltje van boven naar beneden = verticale splitsing, pijltje van links naar rechts = horizontale splitsing. Wat er dus op neer komt dat je op een horizontale rand moet klikken om verticaal te splitsen en op een verticale rand voor horizontaal. (snap je het nog? :+)

(nieuwe screens aanmaken kan trouwens ook nog: via het blokje naast het menu bovenaan je scherm, je ziet daarin de naam van de actieve 'screen' veranderen wanneer je tussen de verschillende screens switched)

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 14-11-2007 08:32 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196282

Oogst schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:16:
[...]

Je kunt viewporten splitsen. Rechter knop op de rand van een scherm en dan split en dan kun je nieuwe schermen aanmaken. Heel leuke feature van Blender, dat. :9
Bedankt, het werkt nu kan ik weer lekker verder met mijn tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ARGH waar doe je de orientation van je gizmo ook al weer? Vroeger had ik 'm altijd op viewport staan maar default staat ie op world. Nu draait m'n gizmo als ik om het object heen draai. Volgens mij kon je de orientatie aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Umm dropdownbox boven aan je scherm?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja daar kwam ik op in de helpfile, maar m'n gizmo blijf ik omheen kunnen draaien.

edit: duhrrr 'Screen' zocht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 14-11-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Bijna af, iemand nog last minute tips? Ik denk dat ik geen tijd meer ga hebben voor verband om de armen of golven er achter. Misschien nadat ie in Captain August heeft gestaan alsnog. Een subtiele DoF ga ik wel nog proberen en dat litteken moet nog net iets anders qua material.

Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Captain%20August%20render%20v41%20small.jpg

En huge:

http://ronimo.hku.nl/Joos...August%20render%20v41.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 15-11-2007 01:47 . Reden: Gebruik de CHECK IMAGES knop! ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor het zeil heb je zo te zien een Noise bumpje gebruikt, maar dat ziet er op hoge resolutie niet goed uit. Ik denk dat je beter een foto van een echt stuk stof als bump kunt gebruiken, of een ingenieuze combinatie van procedurals die een gekreukelde look geeft. Of gewoon geen bump map :P

Mooie plaat verder, vooral op hoge resolutie ziet het erg erg netjes uit!

TabCinema : NiftySplit

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

KneoK

Not in a million lightyears

Oogst schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:41:
Bijna af, iemand nog last minute tips? Ik denk dat ik geen tijd meer ga hebben voor verband om de armen of golven er achter. Misschien nadat ie in Captain August heeft gestaan alsnog. Een subtiele DoF ga ik wel nog proberen en dat litteken moet nog net iets anders qua material.

[afbeelding]

En huge:

Enige wat ik nog mis is dat het litteken alleen vanaf de onderkant van het oog naar beneden loopt. De klassieke pirate-look is natuurlijk boven het oog beginnen, dwars door de wenkbrauwen en een klein stukje naast de neus naar beneden over de wang.

Verder geslaagde plaat ! De tip van Bozozo vind ik overigens een prima tip, zeker gezien de rest van de over het algemeen gladde textures die je in de rest van de plaat gebruikt (de cape bijvoorbeeld, ook van stof maar in tegenstelling tot het zeil volgens mij bumpless of zo subtiel dat het niet opvalt). Vind het net wat beter overkomen, zoals in je laatste wip voor deze.

Edit: in hi-res valt de bump op de cape ook wat meer op, wellicht dezelfde instellingen gebruiken voor het zeil ?

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 15-11-2007 00:05 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Oogst schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:41:

[afbeelding]

En huge:

Ik dacht dat het tranen waren. :) Meestal is litteken zelfde kleur als de huid met een beetje meer richting rood.
Overigens vind ik die bump niet nodig. De kleuren zijn van zichzelf ook genoeg omdat het 'cartoony' is. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.
Verder vind ik hem cool. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Nog een n00b vraagje :P

Hoe kan ik meerdere meshes bij elkaar converteren naar 1 mesh in 3d max?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
De Attach knop?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Rogier.V
Ben bezig met een scene, met uiteindelijk een tarantula achtige spin erin. De omgeving is nu zo goed als af, alleen aan de spin zelf moet nog een hoop getweaked etc. worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/galerij/albums/userpics/10715/SpiderWIPScene2.png
Nu dus nog zonder spin.
Aan de omgeving zelf moeten er nog alleen op de vloer heel wat kleine steentjes/dingetjes komen, met name bij de plekken waar het gras uit de rotsen komt. Gras zomaar uit de rotsen springend kan natuurlijk niet. ;)
Comments en ideeën zijn altijd welkom. :)

Anoniem: 19894

Misschien offtopic hier, maar om er nu een nieuwe topic van te maken gaat ook wat ver:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6a8c9ee051caf620b86f4e0d69ae7862/full.jpg
Wie weet wat dat apparaat is die die vent bedient :?
Uh, merk en type ofzo zou prettig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 15-11-2007 23:03 ]

• -DG-
  • Laatst online: 24-04 19:12
In het VR-lab van de Universiteit Twente hebben ze ook van die dingen staan. Helaas kom ik daar vrijwel nooit, maar het is wel grappig om met die dingen te spelen. Er zit ook een soort "force feedback" in waardoor je voelt waneer je het model raakt zegmaar.

-DG- schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:09:
In het VR-lab van de Universiteit Twente hebben ze ook van die dingen staan. Helaas kom ik daar vrijwel nooit,...
Zou je kunnen informeren hoe dat ding heet? Ik zoek me rot op Google en kom momenteel alleen laserscanners tegen :X

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:57
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:02:
Misschien offtopic hier, maar om er nu een nieuwe topic van te maken gaat ook wat ver:

[afbeelding]
Owww, van zo'n ding had ik laatst nog een review gezien! De versie de die mensen reviewden, had force-feedback die echt op structuur enzo reageerde. Echt heel gaaf.

dit ding: http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=7675

Is wel meer voor spellen en zo, maar ik neem aan dat het ook prima werkt in 3D-programma's?

Zoektermen: force feedback 3D mouse

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Close but no sigar :X

Het erge is, ik heb er ooit een review van gezien, maar ik weet echt niet meer wat het apparaat is genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Het is volgens mij een apparaat van Phantom3D dat wordt gebruikt i.c.m. FreeForm software. Echt een ramp overigens, die software.

[ Voor 16% gewijzigd door daniel_ev op 16-11-2007 01:31 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Rogier.V schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:53:
Ben bezig met een scene, met uiteindelijk een tarantula achtige spin erin. De omgeving is nu zo goed als af, alleen aan de spin zelf moet nog een hoop getweaked etc. worden.
[afbeelding]
Nu dus nog zonder spin.
Aan de omgeving zelf moeten er nog alleen op de vloer heel wat kleine steentjes/dingetjes komen, met name bij de plekken waar het gras uit de rotsen komt. Gras zomaar uit de rotsen springend kan natuurlijk niet. ;)
Comments en ideeën zijn altijd welkom. :)
Hij ziet er al best wel cool uit, maar het is nu nog zo hard allemaal. Ik weet niet of je al met belichting bezig bent geweest, maar die schaduwen zijn nu allemaal extreem scherp, en de rotsen ook, waardoor het beeld behoorlijk rommelig wordt. Ik denk dat je daarmee je plaat in vrij weinig werk nog een stuk mooier kunt maken! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Oogst schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:34:
[...]

Hij ziet er al best wel cool uit, maar het is nu nog zo hard allemaal. Ik weet niet of je al met belichting bezig bent geweest, maar die schaduwen zijn nu allemaal extreem scherp, en de rotsen ook, waardoor het beeld behoorlijk rommelig wordt. Ik denk dat je daarmee je plaat in vrij weinig werk nog een stuk mooier kunt maken! :)
het ziet er een beetje uit als een overijverige game enginge! haha

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daniel_ev schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 01:30:
Het is volgens mij een apparaat van Phantom3D dat wordt gebruikt i.c.m. FreeForm software. Echt een ramp overigens, die software.

Bedankt dat is hem inderdaad. Maar no way dat ik daar $13000 voor neer tel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:57
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:39:
[...]

Bedankt dat is hem inderdaad. Maar no way dat ik daar $13000 voor neer tel |:(
Inderdaad.. Lijkt me toch geen al te exotisch stukje hardware om te maken?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

link0007 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:37:
[...]

Inderdaad.. Lijkt me toch geen al te exotisch stukje hardware om te maken?
Er is een goedkopere uitvoering maar die kost dan nog $2400, blijft een boel geld voor een xyz controller met motion feedback. Kun je beter een logitech g25 ombouwen volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Oogst schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:34:
[...]

Bedoel je dat het plaatje over het algemeen een beetje te scherp is? Want dit soort schaduwen zijn redelijk normaal bij zonlicht + in een plantrijke omgeving. Of bedoel je de bump-map ofzo van de rotsen?
Heb het in PS iets verscherpt allemaal, maar ik vond het niet direct storend. Ik kan het verscherpen evt. nog weglaten. Of misschien in de final een subtiele glow.
Zou je nog eens kunnen zeggen wat er precies te scherp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zag laatst een hele strakke controller, een soort grote trackball, maar je kon er meer mee, speciaal gericht voor 3D. Geen feedback, maar ook een zacht prijsje van, naar ik me herinner, $60. En hij zag er dus echt goed uit, zou prima naast een wacom bamboo passen (dus ook zwart met blauwe led)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:19:
Ik zag laatst een hele strakke controller, een soort grote trackball, maar je kon er meer mee, speciaal gericht voor 3D. Geen feedback, maar ook een zacht prijsje van, naar ik me herinner, $60. En hij zag er dus echt goed uit, zou prima naast een wacom bamboo passen (dus ook zwart met blauwe led)
Bedoel je zo'n ding?

Afbeeldingslocatie: http://inition.co.uk/inition/images/product_3dinput_3dconnexion_spaceball5000.jpg

Of deze:

Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/google/1/8/t/3/-/-/SN_HandFrontView_Web1.jpg
Deze is nl $59

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 16-11-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rogier.V schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:42:
[...]

Bedoel je dat het plaatje over het algemeen een beetje te scherp is? Want dit soort schaduwen zijn redelijk normaal bij zonlicht + in een plantrijke omgeving. Of bedoel je de bump-map ofzo van de rotsen?
Heb het in PS iets verscherpt allemaal, maar ik vond het niet direct storend. Ik kan het verscherpen evt. nog weglaten. Of misschien in de final een subtiele glow.
Zou je nog eens kunnen zeggen wat er precies te scherp is?
Alles :) komt omdat je teveel op het gebruik van textures (zonder displacement mapping) leunt.

• De silhouetten van je rotsen zijn veel te scherp/hoekig, zo zijn ze in het echt niet
• Grassprietjes groeien uit de stenen ipv tussen de stenen (maar had je geloof ik al iets over gezegd)
• Het 'bosje' gras staat ook allemaal bovenop stenen ipv in een stuk grond
• De boom op de achtergrond is duidelijk een texture en is zo te zien ook verkeerd geschaald
• Er is bijna geen contrast waardoor het moeilijk is om in een oogopslag goed te zien wat er staat
• Misschien iets meer zonlicht op het stuk rots op de voorgrond laten zien? (misschien met een leuke boomschaduw om het interessant te houden)

Dat zijn denk ik wel een paar dingen waardoor iemand hiervoor het een "overijverige game enginge haha" noemde :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Stukfruit schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:23:
[...]

Alles :) komt omdat je teveel op het gebruik van textures (zonder displacement mapping) leunt.

[1]De silhouetten van je rotsen zijn veel te scherp/hoekig, zo zijn ze in het echt niet
[2]Grassprietjes groeien uit de stenen ipv tussen de stenen (maar had je geloof ik al iets over gezegd)
[3]Het 'bosje' gras staat ook allemaal bovenop stenen ipv in een stuk grond
[4]De boom op de achtergrond is duidelijk een texture en is zo te zien ook verkeerd geschaald
[5]Er is bijna geen contrast waardoor het moeilijk is om in een oogopslag goed te zien wat er staat
[6]Misschien iets meer zonlicht op het stuk rots op de voorgrond laten zien? (misschien met een leuke boomschaduw om het interessant te houden)

Dat zijn denk ik wel een paar dingen waardoor iemand hiervoor het een "overijverige game enginge haha" noemde :)
1. Hier heb je gelijk in, maar ik vind het alleen opvallend bij de rots links voor. Ga er nog wat aan veranderen.
2. Grassprietjes uit rots moet inderdaad nog iets aan gedaan worden.
3. Wordt nog wat aan gedaan.
4. De boom is een model, dus geen texture. Maar ik zal er nog wat aan scalen.
5. Ik zal d.m.v. belichting nog wat het contrast verhogen. Het is natuurlijk wel zo dat dit maar de scene er om heen is, de spin moet er zelf ook nog in.
6. Ik zal het ietsje meer belichten, maar heel erg opvallend hoeft ie van mij niet, omdat er uiteindelijk een spin komt te staan.

Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ah, sorry, de laatste. In mijn beleving was 't een trackball 8)7 . Maar weet je hoe die heet? Ga binnenkort een Wacom Bamboo halen, en dan staat deze er niet alleen mooi bij, misschien werkt 't ook wel handig, en wat is nou 60 dollar..

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rogier.V schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:04:
[...]

1. Hier heb je gelijk in, maar ik vind het alleen opvallend bij de rots links voor. Ga er nog wat aan veranderen.
2. Grassprietjes uit rots moet inderdaad nog iets aan gedaan worden.
3. Wordt nog wat aan gedaan.
4. De boom is een model, dus geen texture. Maar ik zal er nog wat aan scalen.
5. Ik zal d.m.v. belichting nog wat het contrast verhogen. Het is natuurlijk wel zo dat dit maar de scene er om heen is, de spin moet er zelf ook nog in.
6. Ik zal het ietsje meer belichten, maar heel erg opvallend hoeft ie van mij niet, omdat er uiteindelijk een spin komt te staan.
  1. Je zou kunnen proberen om er een subdivision surface modifier overheen te gooien en dan genoeg edgeloops er tussen stoppen om wel hoeken te krijgen, maar geen oneindig scherpe hoeken :)
  2. .
  3. .
  4. Heb je er misschien ook een wire van? :) (voor mij ziet het er namelijk echt uit als plat of misschien plat in delen :$ maar misschien komt dat wel door een gebrek aan schaduw/licht)
  5. Je hebt gelijk, maar toch :) de scene er omheen is wel iets dat hier de meeste aandacht trekt. Of gaat je spin een paar meter groot worden? Dan heb ik niets gezegd :$
  6. Ik dacht ook een beetje vooruit eigenlijk :) had het over 'zon' op de voorgrond omdat die spin dan misschien ook beter te zien is dan dat hij nu zou zijn (licht dat langs de harige pootjes heen schijnt en zo.. brr)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:54:
[...]

Ah, sorry, de laatste. In mijn beleving was 't een trackball 8)7 . Maar weet je hoe die heet? Ga binnenkort een Wacom Bamboo halen, en dan staat deze er niet alleen mooi bij, misschien werkt 't ook wel handig, en wat is nou 60 dollar..
http://www.3dconnexion.com/

SpaceNavigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Klaar!

Afbeeldingslocatie: http://ronimo.hku.nl/Joost/Captain%20August%20render%20v45.jpg

En huge:

http://ronimo.hku.nl/Joos...45%20DoF%20composited.png

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 19-11-2007 11:30 . Reden: Gebruik de CHECK IMAGES knop (en leer topicwarnings lezen) ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Stukfruit schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:12:
[...]
  1. [1]Je zou kunnen proberen om er een subdivision surface modifier overheen te gooien en dan genoeg edgeloops er tussen stoppen om wel hoeken te krijgen, maar geen oneindig scherpe hoeken :)
  2. .
  3. .
  4. Heb je er misschien ook een wire van? :) (voor mij ziet het er namelijk echt uit als plat of misschien plat in delen :$ maar misschien komt dat wel door een gebrek aan schaduw/licht)
  5. Je hebt gelijk, maar toch :) de scene er omheen is wel iets dat hier de meeste aandacht trekt. Of gaat je spin een paar meter groot worden? Dan heb ik niets gezegd :$
  6. Ik dacht ook een beetje vooruit eigenlijk :) had het over 'zon' op de voorgrond omdat die spin dan misschien ook beter te zien is dan dat hij nu zou zijn (licht dat langs de harige pootjes heen schijnt en zo.. brr)
1. Je bedoeld SPD? (cinema 4d heet dat volgens mij zo, sub-polygon-displacement.) Zo ja, dat zit er al op ;). Zal ff wat extra knifecuts maken.

2. Wire: Afbeeldingslocatie: http://i223.photobucket.com/albums/dd283/rogiervogels/WireBoompje.jpg
Zal het anders gaan belichten. Misschien komt ie er dan wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
[...]

Ik heb nu een half jaar zo'n ding. Hij werkt echt superfijn vind ik. Soms heb ik heb niet bij me als ik ergens anders ben en dan mis ik hem echt. Je raakt er zo snel gewend aan dat je gewoon met dat ding ff kan draaien en inzoomen enz :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rogier.V schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:14:
1. Je bedoeld SPD? (cinema 4d heet dat volgens mij zo, sub-polygon-displacement.) Zo ja, dat zit er al op ;). Zal ff wat extra knifecuts maken.
Volgens mij heette het in C4D ook iets van 'smooth'-nogwattes, maar is al zo lang geleden dat ik dat heb aangeraakt... Het is iig een manier om hoekige dingen rond(er) te maken :P
(in 3ds Max heet het MeshSmooth)
2. Wire: [afbeelding]
Zal het anders gaan belichten. Misschien komt ie er dan wat beter uit.
Holy <peep> f<peep> sweet <peep> mamma! Eh.. je zegt het zelf al idd :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

_O_
Meesterlijk as always Oogst :)
Het lidteken materiaal is goed gelukt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97092

[...]

W00t, waar haal jij die voor 60 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 18:07
Anoniem: 19894 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:02:

[afbeelding]
ik heb in het VR lab van de UT (waar ik vast vaker kom dan DG (niet iedereen kan vijfdejaars zijn hihi), mee gewerkt.. maar het werkt echt mega ruk... Er zit idd een forcefeeback in, zo voel je bijvoorbeeld weerstand als je een groot deel van je klei weg haalt..
Allemaal leuk, wordt op dit moment als proefopstelling voor chirurgen gebruikt.. maar je hebt er echt geen zak aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97092 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:03:
[...]

W00t, waar haal jij die voor 60 dollar?
Nu ook in Euro's :+

http://www.muizenshop.nl/...or-personal-edition/6309/
Felke schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:21:
[...]

ik heb in het VR lab van de UT (waar ik vast vaker kom dan DG (niet iedereen kan vijfdejaars zijn hihi), mee gewerkt.. maar het werkt echt mega ruk... Er zit idd een forcefeeback in, zo voel je bijvoorbeeld weerstand als je een groot deel van je klei weg haalt..
Allemaal leuk, wordt op dit moment als proefopstelling voor chirurgen gebruikt.. maar je hebt er echt geen zak aan!
Hm, dus een product op de markt brengen van $13000 en het werkt ruk?? Erg jammer :/
Maar goed het is een niche markt, dus kunnen ze eigenlijk wel alles vragen voor een product. Ik denk dat ik die SpaceNavigator maar bestel, niet zo idioot duur en zo te zien voldoet het aan mijn eisen (xyz controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij had robin222 ook zo'n ding.. Of hij had er mee gewerkt.. weet het zo niet meer. Misschien kan hij je er ook wat over vertellen.
Je kunt iig vast reviews/filmpjes zoeken. Vooral filmpjes zijn een aanrader. Krijg je een beeld bij hoe het werkt. :P :Y)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Lijkt me erg handig. Kun je het ook als een soort joystick gebruiken voor bijv flightsimulator? Dat zou een leuk extraatje zijn...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die SpaceNavigator net besteld, dinsdag in huis. Ik post hier wel een review als ik hem heb.

@Menesis:

Er is een gebruiker die zelf een universele controller driver heeft gemaakt, daarmee kun je de SpaceNavigator gebruiken in alle spellen.
3dconnection zelf heeft geen support voor MS Flight Simulator. (of spellen in het algemeen)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 17-11-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Nog iemand bij de open dag van de GDD geweest vandaag? Ben er zelf vandaag wel geweest. Heel veel opgestoken, leuke mensen, leuke school :)
Ja, ik zie me daar wel rondlopen aankomend jaar. Oogst, ik heb je presentaties niet gezien, je stond geloof ik wel even bij de opstelling van the Blob, geloof ik. Erg gaaf project, het kwam in elke presentatie wel terug ;)
Verder is het wel echt een aanrader voor iedereen hier die toch verder wil met 3d-design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Stukfruit schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:40:
[...]

Volgens mij heette het in C4D ook iets van 'smooth'-nogwattes, maar is al zo lang geleden dat ik dat heb aangeraakt... Het is iig een manier om hoekige dingen rond(er) te maken :P
(in 3ds Max heet het MeshSmooth)

[...]

Holy <peep> f<peep> sweet <peep> mamma! Eh.. je zegt het zelf al idd :+
Oh, ik denk dat je HyperNURBS bedoeld. Ga ik niet gebruiken denk ik, anders word het allemaal wel heel erg rond. Ga het denk ik met wat meer knife cuts oplossen, dan blijft er toch nog iets hoekigs in zitten ;)

Boompje is trouwens niet zelf gemaakt hoor, zo'n enorm karwei ga ik voor iets op de achtergrond niet doen. Rest is wel zelf gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:07:
Ik heb die SpaceNavigator net besteld, dinsdag in huis. Ik post hier wel een review als ik hem heb.

@Menesis:

Er is een gebruiker die zelf een universele controller driver heeft gemaakt, daarmee kun je de SpaceNavigator gebruiken in alle spellen.
3dconnection zelf heeft geen support voor MS Flight Simulator. (of spellen in het algemeen)
Cool! Ik heb hem ook maar gelijk besteld B-)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:00:
Nog iemand bij de open dag van de GDD geweest vandaag? Ben er zelf vandaag wel geweest. Heel veel opgestoken, leuke mensen, leuke school :)
Ja, ik zie me daar wel rondlopen aankomend jaar. Oogst, ik heb je presentaties niet gezien, je stond geloof ik wel even bij de opstelling van the Blob, geloof ik. Erg gaaf project, het kwam in elke presentatie wel terug ;)
Verder is het wel echt een aanrader voor iedereen hier die toch verder wil met 3d-design!
Ja, ik ben er vandaag heel de dag geweest, inderdaad een paar keer gepresenteerd en een boel gekletst en verteld over de opleiding. Ik ben tegenwoordig afgestudeerd en docent Game Programmeren. Das een tweedejaars vak, dus als je wordt toegelaten, zie ik je over twee jaar wel. :) Had je onze Wii controls nog gezien?
Grappig ding ja! Toevallig vorige week uitgeprobeerd bij onze buren (bedrijf genaamd Xform) en dat ding is gruwelijk wennen, maar het heeft ook wel wat. Grappig dat je zowel kunt schuiven als roteren in een richting.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:36:
[...]

...

Grappig ding ja! Toevallig vorige week uitgeprobeerd bij onze buren (bedrijf genaamd Xform) en dat ding is gruwelijk wennen, maar het heeft ook wel wat. Grappig dat je zowel kunt schuiven als roteren in een richting.
Begrijpelijk dat het wennen is, aangezien je niet gewend bent met xyz-as controllers zoals deze; Alle assen in één apparaat, maar ik heb het idee dat als je eenmaal gewend bent niet meer zonder wilt.
Overigens waarom ik zoiets wil hebben is dat ik in 3d max de camera wil bedienen alsof je een echte gebruikt, dolly zoom is nu echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

[...]

Ja, ik ben er vandaag heel de dag geweest, inderdaad een paar keer gepresenteerd en een boel gekletst en verteld over de opleiding. Ik ben tegenwoordig afgestudeerd en docent Game Programmeren. Das een tweedejaars vak, dus als je wordt toegelaten, zie ik je over twee jaar wel. :) Had je onze Wii controls nog gezien?

[...]

Hoe zie jij er eigenlijk uit? :+
Grote kans dat ik je ook gespreken heb :P
Zag ook wat materiaal (concept schetsen) van je in de presentatie van Jeroen van Mastrigt voorbij komen :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:52:
[...]

Hoe zie jij er eigenlijk uit? :+
Grote kans dat ik je ook gespreken heb :P
Zag ook wat materiaal (concept schetsen) van je in de presentatie van Jeroen van Mastrigt voorbij komen :P
Schetsen zijn waarschijnlijk niet van mij hoor. In projecten op de HKU was ik eigenlijk nooit de artist. :) Ik was zeer herkenbaar, want ik had een paars t-shirt met een grote gele bloem, zon en op de achterkant wolk er op. Valt gruwelijk op. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

[...]

[...]
Zeker weten gezien. Stond nog te praten met een andere collega van je, omdat je even in gesprek was. "Is dat Joost?" - "Geen idee, zullen we heel hard 'Joost' roepen?" :+
Op het moment dat je de jongen vertelde "Geen idee, kom met iets nóg vetters en dan word je toegelaten". Wat trouwens ook wel lullig was voor 'm, staande naast een projectiescherm van een miljoenenproject van je. :P

Leuke mensen, leuke faculteit. Ik kom op de open dag in maart nog even terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Oogst schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:12:
[...]

Schetsen zijn waarschijnlijk niet van mij hoor. In projecten op de HKU was ik eigenlijk nooit de artist. :) Ik was zeer herkenbaar, want ik had een paars t-shirt met een grote gele bloem, zon en op de achterkant wolk er op. Valt gruwelijk op. :P
Dan heb ik je wel zien lopen ja :)
Nou ja, was iig spul waar je aan mee gewerkt heb, aangezien ik het je hier in deze topic reeks heb zien posten :P
Maargoed, het is allemaal weer erg bevallen daar, ga zometeen de formulieren enzo invullen, kijken of het deze keer allemaal beter loopt. Vorige keer werd ik niet toegelaten omdat ik in het buitenland zat op de dagen voor het showen van je spul enzo.. erg jammer.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 21:33
Scipionyx schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:49:
Volgens mij had robin222 ook zo'n ding.. Of hij had er mee gewerkt.. weet het zo niet meer. Misschien kan hij je er ook wat over vertellen.
Je kunt iig vast reviews/filmpjes zoeken. Vooral filmpjes zijn een aanrader. Krijg je een beeld bij hoe het werkt. :P :Y)
Ik heb de SpaceMouse traveller, en ik kan echt niet meer zonder :) Ik denk dat het modellen 2 tot 3 x zo snel gaat. 2 mensen op de afdelignen hebben nu de goedkopere versie (dat 60 euro ding) maar die vind ik niet lkkr werken, te groot en te stroef. Lijkt net of ie niet soepel genoeg is.

Ook heeft t super veel geholpen bij de rsi die ik had. Vooral het scrollen was nou niet echt zo heel erg goed voor de arm. Ik kan het je alleen maar aanraden. In het begin is het wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185919

Voila, de laatste render van dit projectje.
Gemaakt met Blender2.45.

Graag comments. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w250/thomasyola/GOT/render13-small.jpg
Full Size: http://www.thomasvl.eu.tt/render13.jpg (link moet je wel copy-pasten, rare host)

ThomasVl.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 185919 op 18-11-2007 16:03 . Reden: Link werkt niet correct ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

robin222 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:02:
[...]

Ik heb de SpaceMouse traveller, en ik kan echt niet meer zonder :) Ik denk dat het modellen 2 tot 3 x zo snel gaat. 2 mensen op de afdelignen hebben nu de goedkopere versie (dat 60 euro ding) maar die vind ik niet lkkr werken, te groot en te stroef. Lijkt net of ie niet soepel genoeg is.

Ook heeft t super veel geholpen bij de rsi die ik had. Vooral het scrollen was nou niet echt zo heel erg goed voor de arm. Ik kan het je alleen maar aanraden. In het begin is het wel even wennen.
* Spike_wolf heeft ook interesse in een traveller, hoe gebruik jij hem? alleen in 3D design of ook als muis?
Kun jij een beetje uitleggen hoe je er mee werkt? Die filmpjes die op het net staan zijn een beetje niets zeggende verkoop praatjes :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 185919 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:02:
Voila, de laatste render van dit projectje.
Gemaakt met Blender2.45.

Graag comments. ;)
[afbeelding]
Full Size: http://www.thomasvl.eu.tt/render13.jpg (link moet je wel copy-pasten, rare host)

ThomasVl.
Leuk al! Maar hangt dat schilderijtje niet een beetje laag? En ik mis nog schaduw, maar misschien ben je nog niet in de lighting fase?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Spike_wolf schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:23:
[...]

* Spike_wolf heeft ook interesse in een traveller, hoe gebruik jij hem? alleen in 3D design of ook als muis?
Kun jij een beetje uitleggen hoe je er mee werkt? Die filmpjes die op het net staan zijn een beetje niets zeggende verkoop praatjes :P
Je moet het een beetje zien als of je het model wat je aan het tekenen hebt in je handen hebt, pak een pen in je hand en draai uhm. Op exact dezelfde wijze draai je ook je 3d model.

Ik gebruik de 3d muis icm een a4 wacom tablet. (ook weer om sneller te werken maar ook tegen RSI) De knoppen op de traveller kan je eigelijk niet zo veel mee doen, deze zijn te klein en je moet nog best veel kracht zetten om ze in te drukken. Handiger is gewoon een shortkey op je tobo.

De 3d muis staat voor mijn toetsenbord en dan kan je lkkr makkelijk van je 3d muis naar je tobo switchen.

Je moet de 3d muis niet zien als vervanger van de gewone muis, het is alleen de vervanger van de pan en scroll voor de rest is het echt een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

robin222 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:35:
[...]

Je moet het een beetje zien als of je het model wat je aan het tekenen hebt in je handen hebt, pak een pen in je hand en draai uhm. Op exact dezelfde wijze draai je ook je 3d model.

Ik gebruik de 3d muis icm een a4 wacom tablet. (ook weer om sneller te werken maar ook tegen RSI) De knoppen op de traveller kan je eigelijk niet zo veel mee doen, deze zijn te klein en je moet nog best veel kracht zetten om ze in te drukken. Handiger is gewoon een shortkey op je tobo.

De 3d muis staat voor mijn toetsenbord en dan kan je lkkr makkelijk van je 3d muis naar je tobo switchen.

Je moet de 3d muis niet zien als vervanger van de gewone muis, het is alleen de vervanger van de pan en scroll voor de rest is het echt een toevoeging.
Klinkt erg interesant, misschien dat ik binnenkort ook maar eens zo'n 60 euro variant aan ga schaffen, kijken hoe het bevalt :) Kan ik later altijd nog een duurdere aanschaffen :P
Jij vind die 60euro variant 'stroever' is dat het enige gebrek, of is hij ook minder precies?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Spike_wolf schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:40:
[...]

Klinkt erg interesant, misschien dat ik binnenkort ook maar eens zo'n 60 euro variant aan ga schaffen, kijken hoe het bevalt :) Kan ik later altijd nog een duurdere aanschaffen :P
Jij vind die 60euro variant 'stroever' is dat het enige gebrek, of is hij ook minder precies?
Ik heb er voor de rest niet mee gewerkt. Dus of hij minder precies is weet ik niet. Maar dat stroefe vind ik toch wel een nadeel. Ook als m'n collega's even met die van mij aan de slag gaan dan is het echt van wow een verademing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185919

Oogst schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:31:
[...]

Leuk al! Maar hangt dat schilderijtje niet een beetje laag? En ik mis nog schaduw, maar misschien ben je nog niet in de lighting fase?
Mja, schilderij hangt inderdaad wel wat te laat. Daar is het oog van een buitenstaander dus goed voor hé.:)
En belichting, nog niet echt iets met gedaan. Zal ik dan ook gaan doen.;)
Bedankt voor de nuttige commentaar hé.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zijn er al mensen hier die ervaring hebben met de "Starving Artist Edition" van Houdini? :)

(99$ lijkt me niet echt slecht voor zo'n programma, ook al is het alleen maar voor non-commercieel werk en portfolio's bedoeld)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat is dat Houdini eigenlijk? Is het vergelijkbaar met 3ds max en maya?
Verder valt die prijs zeker mee! Of is het een license voor 1 jaar?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand die weet wat de kosten zijn van de 3D Animation opleiding aan de Vancouver Film School?

Oh en een video van de SpaceNavigator icm Maya:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:17:
Wat is dat Houdini eigenlijk? Is het vergelijkbaar met 3ds max en maya?
Verder valt die prijs zeker mee! Of is het een license voor 1 jaar?
Volgens de FAQ en voor zover ik het begrijp is het onbeperkt :)

Houdini is een van de grotere pakketten zoals 3ds Max en Maya, maar dan wat onbekender. Het werd altijd wat "weggestopt" omdat het een nogal moeilijke interface had, maar sinds versie 9 is het vernieuwd en lijkt het wel wat van Maya weg te hebben.

Vooral bij Disney zijn ze geloof ik flinke Houdini-gebruikers (voor (animatie) speelfilms).

Edit: ik heb daarnet even de gratis versie geinstalleerd, van dezelfde link als in m'n vorige post (ook voor non-commercieel gebruik, maar dan met wat limitieten en overal een kleine "non commercial" text in de hoek (niet door de hele viewports en renders zoals ooit bij Maya PLE het geval was)) en qua features ben ik eigenlijk best onder de indruk van deze "Maya kloon"..

Ondersteuning voor rauwe polygonen, subdivision surfaces, nurbs (volgens mij, niet echt naar gekeken maar zag iets dat er erg op leek), FFD's, uitgebreide texture unwrapping, uitgebreide ondersteuning voor animatie, een hele hoop meegeleverde rigs, particles, rigid bodies, fluids, cloth, nog een aantal andere soorten simulaties, een renderer met ondersteuning voor oa. displacement mapping, een vorm van SSS, global illumination, caustics, handige dialoogjes die je als nieuwe gebruiker verder helpen (als je wil renderen en er is geen camera krijg je bv. keurig de vraag of je een nieuwe camera wil maken met het huidige standpunt in de view als referentie). En een intro-dialoogje voor nieuwe gebruikers.

Alleen het installeren van de licentie is even een minuutje werk, maar verder.. voor een gratis / goedkoop programma (als je zoals zoveel hier voornamelijk non-commercieel werk doet iig) is dit niet verkeerd te noemen _/-\o_

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, net mijn koetje afgemaakt waar ik aan begonnen was eerder. Overigens nog maar de vraag of we met dit project doormogen, vandaag gepraat met de 'publisher' (leraren).

Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/components/com_ponygallery/img_pictures/originals/20071119_1222243063_render1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/components/com_ponygallery/img_pictures/originals/20071119_1880846893_render2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ziet er goed uit hoor! Hoe groot is die texture nu eigenlijk in pixels?
Enige puntje: ik weet niet zeker hoe dat bij n koe zit, maar misschien kun je het pluimpje aan zn staart wat minder solid maken. Dus wat haar texture erop ofzoiets, het lijkt nu een verdikking van zn staart ofzoiets.
Verder mooi hoor :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vind 'm ook super Schuey! Mijn point of comment is de grootte van de tepels (fap fap fap). Die lijken wat klein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand trouwens een manier om snel en zo mooi mogelijk interactieve content met 3ds max te maken?
Ik wil graag een flytrhough maken van een gebouw maar dat je de boel wel zelf kunt besturen. Dus iets met opengl of directx ofzo...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Menesis schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:24:
Weet iemand trouwens een manier om snel en zo mooi mogelijk interactieve content met 3ds max te maken?
Ik wil graag een flytrhough maken van een gebouw maar dat je de boel wel zelf kunt besturen. Dus iets met opengl of directx ofzo...
http://www.virtools.com/

erg makkelijk.. even in verdiepen en je hebt zo wat in elkaar.. als je het verder wilt uitdiepen kan het nog veel vetter.. en sluit goed aan op max..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Menesis schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:56:
Ziet er goed uit hoor! Hoe groot is die texture nu eigenlijk in pixels?
Enige puntje: ik weet niet zeker hoe dat bij n koe zit, maar misschien kun je het pluimpje aan zn staart wat minder solid maken. Dus wat haar texture erop ofzoiets, het lijkt nu een verdikking van zn staart ofzoiets.
Verder mooi hoor :)
Danku :)
Zou ik kunnen doen met transparency maps, maar die worden zeer slecht gesupport in onze engine jammergenoeg.. (z buffer wordt dan helemaal verneukt en dan zie je letterlijk door zijn bek zijn staart :P ) Texture is nu 1024x1024, maar als het moet is 512x512 ook ruim voldoende ;)
Om volgende vragen voor te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/8623/cowdiffusevj8.jpg
apNia schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:17:
Vind 'm ook super Schuey! Mijn point of comment is de grootte van de tepels (fap fap fap). Die lijken wat klein :+
danku, nja toen ik ze maakte heb ik ze van vriendin en moeder moeten verkleinen lol :P

volgende model, een schaapje :P

[ Voor 40% gewijzigd door Schuey op 19-11-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Weet iemand welke 3d gerelateerde studies er allemaal zijn in Nederland? Ik moet opzoek naar iets wat ik volgend jaar wil doen en ik zou wel eens wat opendagen willen bezoeken om te kijken of dit echt iets voor mij is om dagelijks te doen of dat het toch meer een hobby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Anoniem: 93354 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:51:
Weet iemand welke 3d gerelateerde studies er allemaal zijn in Nederland? Ik moet opzoek naar iets wat ik volgend jaar wil doen en ik zou wel eens wat opendagen willen bezoeken om te kijken of dit echt iets voor mij is om dagelijks te doen of dat het toch meer een hobby is.
hku, Media college amsterdam Grafisch lyceum rotterdam en nog een aantal andere het helpt als je aangeeft in welke hoek je wilt studeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:07:
Menesis schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:18:
Cool! Ik heb hem ook maar gelijk besteld B-)
1 positieve ervaring, 1 wat minder met dit model, dan wacht ik de ervaringen van jullie even af :) (al heb ik tot nu toe alleen maar lovende woorden gehoord hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Laat het inderdaad maar even snel weten wat jullie er van vinden :+
Hebben straks alle 3Ders op GoT zo'n ding :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:31:
[...]

[...]

1 positieve ervaring, 1 wat minder met dit model, dan wacht ik de ervaringen van jullie even af :) (al heb ik tot nu toe alleen maar lovende woorden gehoord hierover)
Het kan langer gaan duren hier dan morgen, aangezien ik er net achterkwam dat een deel van mijn bestelling waarschijnlijk niet op voorraad is, en het geheel dan nog niet wordt verzonden. Geen idee meer of dat tijdens het bestellen ook het geval was, volgens mij niet maar goed. Voorlopig staat de status nog in behandeling.
Overigens staat het forum van 3D Connection bomvol met tips en truuks.
Spike_wolf schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:17:
Laat het inderdaad maar even snel weten wat jullie er van vinden :+
Hebben straks alle 3Ders op GoT zo'n ding :+
3D Connection is sponsored by T.net

:? :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 19-11-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Anoniem: 30579 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:55:
[...]

hku, Media college amsterdam Grafisch lyceum rotterdam en nog een aantal andere het helpt als je aangeeft in welke hoek je wilt studeren ?
Vooral richting de game/film kan, dat lijkt mij denk het leukste (al kan het natuurlijk geen kwaad om alles te bekijken). industrial design lijkt me misschien ook wel wat maar dan zou ik echt alleen de auto kant opwillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Game Architecture and Design in Breda is dan wel iets voor jou denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 93354 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:51:
Game Art op de HKU in Hilversum, 3D Animatie (of hoe dat ook heet) op de HKU in Hilversum, of de game art opleiding op de Hogeschool Breda. Zijn er vast meer, maar dit is wat ik ken.
apNia schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:22:
Iemand die weet wat de kosten zijn van de 3D Animation opleiding aan de Vancouver Film School?

...
Geen idee wat het precies kost, maar mocht je het overwegen: denk er aan dat je al heel vroeg beurzen aan gaat vragen! Hoe duur die opleiding ook is, als je slim beurzen aanvraagt, hoef je hem niet uit eigen zak te betalen. Moet je wel heel vroeg mee beginnen en veel tijd in stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 19-11-2007 19:42 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Anoniem: 19894 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:19:
[...]

Het kan langer gaan duren hier dan morgen, aangezien ik er net achterkwam dat een deel van mijn bestelling waarschijnlijk niet op voorraad is, en het geheel dan nog niet wordt verzonden. Geen idee meer of dat tijdens het bestellen ook het geval was, volgens mij niet maar goed. Voorlopig staat de status nog in behandeling.
Overigens staat het forum van 3D Connection bomvol met tips en truuks.

[...]

3D Connection is sponsored by T.net

:? :+
Tijd voor een inkoopactie dan. Ik heb er al een. Werkt ook onder linux goed. Helaas is mijn computer onderdeel voor onderdeel 'falling apart'.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Begin nu een beetje bijna aan het einde van mijn ruimtescheepje te komen, binnenkort maar eens op zoek naar textures en een achtergrond..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29120850bf4d7a05fbba90feb931a8d3/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/16ed7f0f579aad5f7a086d3ceee1370e/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 00:25
Ik heb ook een spacenavigator.

In Maya en 3ds max 2008 is het erg fijn om het te gebruiken, maar niet in 3dsmax 9, omdat je daarmee de orthografische viewports niet mee kunt bedienen. Wat ook de boel kan laten crashen als je niet oppast.
In Rhino3d(versie 3) vind ik hem erg goed en vloeiend werken. In combinatie met een Wacom is het erg effectief om mee te werken.

In Photoshop CS3 werkt ie goed. Je kunt zelfs de brush size instellen met 1 van de bewegingsrichting.

Vind het wel jammer dat het niet bij alle programma's werkt. Wil graag scrollen met dat ding,omdat de wacom geen scroll knop heeft.

Hij staat bij mij gepositioneerd voor het toetsenbord, tegen de linker ctrl & alt knop aan.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.