Al mijn objecten zijn renderbaar, het heropenen van het bestand helpt niet.Stukfruit schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:46:
Objecten kunnen geen camera worden dus dat is alvast uitgesloten
Als hij zo snel klaar is en het beeld zwart blijft dan zou ik toch denken aan iets met je lichtbronnen (of het gebrek daaraan, misschien per ongeluk uitgeschakeld via de 'wel/niet renderen'-icoontjes in de outliner achter ieder object/lichtbron/camera/etc?)
Heb je al geprobeerd om een kopie van je scene te maken (het bestand in Windows Explorer, niet binnen Blender) en dat bestand net zo lang aan te passen (ie. weghalen van objecten/etc) totdat er bijna niets meer in je scene staat? Dan kan je wat makkelijker het probleem achterhalen omdat er dan nog maar weinig keuzemogelijkheden zijn.
Gebeurt het iedere keer na een tijd werken met Blender, en is het na het opnieuw opstarten van Blender + laden van bestand weer over?
Zijn alleen je objecten zwart en is de achtergrond nog wel blauw of de kleur die je zelf hebt ingesteld? Dan zou het nog een probleem met je normalen kunnen zijn, welke je kunt herberekenen via het edit menu (spatiebalk of rechts klikken en dan ergens daarin, weet zo uit m'n hoofd niet precies, maar je vind het vast wel).
Of het iedere keer gebeurt durf ik niet te zeggen aangezien ik vaak in korte tijd een visualisatie in elkaar draai en dan niet zo heel lang bezig ben met een bestand. in ieder geval merk ik het dus niet iedere keer.
Hij rendert de achtergrond ook niet trouwens.
Voorwerpen weghalen hielp ook niet, met alleen een lamp en een camera rendert hij nog de achtergrond niet. De renderpreview geeft nog steeds prima de achtergrond weer, maar renderen ho maar.
Zonder camera doet hij hetzelfde. Geen melding in de console dat zoiets als een camera nodig is...
ik ontdek net dat yafray helemaal niet gestart wordt als ik op render klik, hij komt helemaal niet op in de console.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 43668 op 20-11-2007 21:04 ]