Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Nee. Het kwam door de sdk van max, die erg gelimiteerd was. In 3dsmax 2008 hebben ze het gefixt.Scipionyx schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:51:
[...]
Is dat niet gewoon ergens een instelling? Lijkt me dat daar wel oplossingen/fix/patch/update or whatever voor zijn
Indd in 3d max liep die erg vaak vast als je de 3d muis gebruikte. Ik vind de muis in rhino trouwens wel lekkerder werken, weet niet precies hoe het komt maar lijkt soepeler te gaan. (waarom koop je geen wacom met scroll dan? Ik kan op die van mij wel scrollen)Yanik schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:45:
Ik heb ook een spacenavigator.
In Maya en 3ds max 2008 is het erg fijn om het te gebruiken, maar niet in 3dsmax 9, omdat je daarmee de orthografische viewports niet mee kunt bedienen. Wat ook de boel kan laten crashen als je niet oppast.
In Rhino3d(versie 3) vind ik hem erg goed en vloeiend werken. In combinatie met een Wacom is het erg effectief om mee te werken.
In Photoshop CS3 werkt ie goed. Je kunt zelfs de brush size instellen met 1 van de bewegingsrichting.
Vind het wel jammer dat het niet bij alle programma's werkt. Wil graag scrollen met dat ding,omdat de wacom geen scroll knop heeft.
Hij staat bij mij gepositioneerd voor het toetsenbord, tegen de linker ctrl & alt knop aan.
Anoniem: 19894
Ben benieuwt hoe Max 8 dan ermee omgaat (das nl de laatste versie die op mijn laptop draait, alle hogere versies gaat de installer zeuren over een niet gesupporte processorYanik schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:00:
[...]
Nee. Het kwam door de sdk van max, die erg gelimiteerd was. In 3dsmax 2008 hebben ze het gefixt.
Mocht het niet lekker werken gebruik ik die alternatieve driver wel.
Ik vind de touchstrips op de intuos3 niet zo fijn om te gebruiken. Je cursor blijft dan vaak niet op de plek waar je hem wilt hebben doordat je je arm moet verplaatsen.robin222 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:27:
[...]
Indd in 3d max liep die erg vaak vast als je de 3d muis gebruikte. Ik vind de muis in rhino trouwens wel lekkerder werken, weet niet precies hoe het komt maar lijkt soepeler te gaan. (waarom koop je geen wacom met scroll dan? Ik kan op die van mij wel scrollen)
Ik doe het even met links. Scoll ook voor de rest niet zo veel, gebruik het eigelijk alleen in cs2.Yanik schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:56:
[...]
Ik vind de touchstrips op de intuos3 niet zo fijn om te gebruiken. Je cursor blijft dan vaak niet op de plek waar je hem wilt hebben doordat je je arm moet verplaatsen.
Autocad, rhino en 3d max kan je allemaal met de 3d muis scrollen.
Anoniem: 43668
Verschillende versies van blender doen het allemaal en ik vind geen bug terug op internet, volgens mij fuck ik onwetend met een of andere gare functie maar ik weet niet wat.
Hij rendert wel, maar hij is in 0.33 seconde klaar en het beeld is zwart. Heeft iemand enig idee wat ik aan het verneuken ben? Detail is trouwens dat het met een nieuwe scene wel goed gaat.
Oh ja en render preview doet het wel en rendert volkomen normaal, net als de rendering van de materials in de preview en dat soort dingen, ik krijg alleen geen beeld, zowel yafray als interne render.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 43668 op 20-11-2007 20:18 ]
Wat ben je de hele tijd aan het doen met je scene?Anoniem: 43668 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:08:
Ik kirjg bij blender heel vaak het probleem dat hij alleen nog maar zwart rendert als ik een tijd bezig ben met mijn scene.
Probeer het probleem eens in stappen reproduceerbaar te maken, anders kunnen weinig mensen je helpen
[ Voor 15% gewijzigd door Stukfruit op 20-11-2007 20:18 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ik dacht eerst zelf aan dat een van mijn objects een camera was geworden die een stuk van mijn scene zonder licht rendert, maar ik kan daar niks van terugvinden.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 43668 op 20-11-2007 20:21 ]
Als hij zo snel klaar is en het beeld zwart blijft dan zou ik toch denken aan iets met je lichtbronnen (of het gebrek daaraan, misschien per ongeluk uitgeschakeld via de 'wel/niet renderen'-icoontjes in de outliner achter ieder object/lichtbron/camera/etc?)
Heb je al geprobeerd om een kopie van je scene te maken (het bestand in Windows Explorer, niet binnen Blender) en dat bestand net zo lang aan te passen (ie. weghalen van objecten/etc) totdat er bijna niets meer in je scene staat? Dan kan je wat makkelijker het probleem achterhalen omdat er dan nog maar weinig keuzemogelijkheden zijn.
Gebeurt het iedere keer na een tijd werken met Blender, en is het na het opnieuw opstarten van Blender + laden van bestand weer over?
Zijn alleen je objecten zwart en is de achtergrond nog wel blauw of de kleur die je zelf hebt ingesteld? Dan zou het nog een probleem met je normalen kunnen zijn, welke je kunt herberekenen via het edit menu (spatiebalk of rechts klikken en dan ergens daarin, weet zo uit m'n hoofd niet precies, maar je vind het vast wel).
Dat zit wel Schnorr.
Al mijn objecten zijn renderbaar, het heropenen van het bestand helpt niet.Stukfruit schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:46:
Objecten kunnen geen camera worden dus dat is alvast uitgesloten
Als hij zo snel klaar is en het beeld zwart blijft dan zou ik toch denken aan iets met je lichtbronnen (of het gebrek daaraan, misschien per ongeluk uitgeschakeld via de 'wel/niet renderen'-icoontjes in de outliner achter ieder object/lichtbron/camera/etc?)
Heb je al geprobeerd om een kopie van je scene te maken (het bestand in Windows Explorer, niet binnen Blender) en dat bestand net zo lang aan te passen (ie. weghalen van objecten/etc) totdat er bijna niets meer in je scene staat? Dan kan je wat makkelijker het probleem achterhalen omdat er dan nog maar weinig keuzemogelijkheden zijn.
Gebeurt het iedere keer na een tijd werken met Blender, en is het na het opnieuw opstarten van Blender + laden van bestand weer over?
Zijn alleen je objecten zwart en is de achtergrond nog wel blauw of de kleur die je zelf hebt ingesteld? Dan zou het nog een probleem met je normalen kunnen zijn, welke je kunt herberekenen via het edit menu (spatiebalk of rechts klikken en dan ergens daarin, weet zo uit m'n hoofd niet precies, maar je vind het vast wel).
Of het iedere keer gebeurt durf ik niet te zeggen aangezien ik vaak in korte tijd een visualisatie in elkaar draai en dan niet zo heel lang bezig ben met een bestand. in ieder geval merk ik het dus niet iedere keer.
Hij rendert de achtergrond ook niet trouwens.
Voorwerpen weghalen hielp ook niet, met alleen een lamp en een camera rendert hij nog de achtergrond niet. De renderpreview geeft nog steeds prima de achtergrond weer, maar renderen ho maar.
Zonder camera doet hij hetzelfde. Geen melding in de console dat zoiets als een camera nodig is...
ik ontdek net dat yafray helemaal niet gestart wordt als ik op render klik, hij komt helemaal niet op in de console.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 43668 op 20-11-2007 21:04 ]
Anoniem: 217897
Ik heb wel eens een eerdere versie proberen te renderen, maar het probleem is denk ik dat mijn schipje een beetje groot is, krijg elke keer maar een stukje in het render programma..Scipionyx schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:51:
[...]
Ziet er al leuk uit.
Is er een mogelijkheid om je werk nog te renderen in sketchup of is dit nu al gerenderd? (Heb zelf nog nooit met sketchup gewerkt)
Zal ik morgen doen.Stukfruit schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:28:
@Gijsbert:
Kan je misschien een bestand waarin dit voorkomt online zetten?
Ik ben nu nog door aan het werken aan een nieuw bestand. Ik kon het oude helemaal namaken door alles in die scene uit het bestand te importeren in een nieuwe scene, zo deed ik het de vorige keer ook. Nu doet alles het, met dezelfde objecten en textures, heel vreemd. Omdat ik alles wat ik heb gemaakt nog wel gewoon kan appenden is het allemaal niet zo'n ramp, maar het is gewoon een heel irritant probleem.
@FragNeck, ik weet eigenlijk nie hoe dit in zijn werk gaat.
Edit: ik bedoel een inkoopactie aanmaken.
Het gaat om de 3D spacenavigator (3D muis) van 3D Connection die vorige pagina besproken werdt.
Sorry voor de vaagheid.
[ Voor 54% gewijzigd door marquis op 22-11-2007 15:37 ]
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Linkje?marquis schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:41:
heren en dames, ik heb eigenlijk ook wel intresse bij zo`n 3d navigator. Misschien een idee voor een inkoopactie?
@ Hierboven, ik heb geen idee wat je nu bedoelt met de 3d navigator, ik kan het ook niet direct terugvinden?
[ Voor 18% gewijzigd door FragNeck op 22-11-2007 14:23 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Anoniem: 97092
Probeer Kerkythea; cameratje en toevoegen en dan kan je de angle kiezen, krijg je gegarandeerd alles erop!Anoniem: 217897 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:05:
[...]
Ik heb wel eens een eerdere versie proberen te renderen, maar het probleem is denk ik dat mijn schipje een beetje groot is, krijg elke keer maar een stukje in het render programma..
Mwah, voor die paar euro's dat het scheelt zoveel gedoe ervan maken? Eerst een animocheck, dan een leverancier zoeken en onderhandelen over de prijs, dan het zooitje naar een centraal punt laten verschepen, en dan nog eens zelf versturen naar de gene die het niet kunnen/willen ophalen? Dit gaat lang duren, en waarschijnlijk ben je uiteindelijk nog duurder uitmarquis schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:41:
heren en dames, ik heb eigenlijk ook wel intresse bij zo`n 3d navigator. Misschien een idee voor een inkoopactie?
...

Gewoon lekker zelf bestellen @muizenshop ofzo.
Die van mij is iig morgen binnen.
Ik kan kort zijn, installeer de alternative driver gewoon en gebruik die. Dan heb je totale controle in 3D Studio Max op alle objecten/camera's/lampen, whatever. Leuk speelgoed
Ik kan mezelf niet voorstellen dat zo'n ding mijn toetsenbord en muis kan vervangen.Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:23:
Ik heb m'n 3D SpaceNavigator binnen, damn, dat ding is groter dan ik dacht
Ik kan kort zijn, installeer de alternative driver gewoon en gebruik die. Dan heb je totale controle in 3D Studio Max op alle objecten/camera's/lampen, whatever. Leuk speelgoed
Ik heb de demo bekeken, maar ik heb niet het idee dat ik dit niet kan met mijn toetsenbord en muis.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Het is ook geen vervanging voor je toetsenbord en muis. Puur een toevoeging zodat je (nog) sneller door je viewport e.d. kan navigeren (en weet ik veel wat nog meer) zonder steeds gebruik te maken van je Alt, Ctrl, Shift e.d.FragNeck schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:26:
[...]
Ik kan mezelf niet voorstellen dat zo'n ding mijn toetsenbord en muis kan vervangen.
Ik heb de demo bekeken, maar ik heb niet het idee dat ik dit niet kan met mijn toetsenbord en muis.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Yo heb m ook binnen vandaag!Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:23:
Ik heb m'n 3D SpaceNavigator binnen, damn, dat ding is groter dan ik dacht
Leuk apparaat werkt goed in max tot nu toe. Alleen was er ook een gast die zelf een driver had gemaakt waarmee je m voor alles in kunt zetten. Die driver heb ik nog niet aan de praat
Maar erg mooie dingetje verder
Mixed Reality dev
Laat me raden, je kunt de inf file niet vinden of het HID device?Menesis schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:34:
[...]
Die driver heb ik nog niet aan de praat
Maar erg mooie dingetje verder
Anoniem: 239946
Scipionyx je spaceship ziet er heel erg cool uit
Kun je dan helemaal niets meer selecteren of moet je opnieuw in sub-object mode..? Klinkt erg vaag namelijk. But hey, dat is Max heAnoniem: 239946 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 06:18:
hey allemaal heeft iemand van jullie ooit wel eens meegemaakt dat wanneer je met een editable poly aan t modellen bent en zodra je iets hide/unhide de vertexes niet meer kan selecteren? als iemand weet hoe dit komt kan je het please uitleggen?
Euhm.. dat laat ik aan ulekai over...?Scipionyx je spaceship ziet er heel erg cool uitheb je al een idee hoe je hem gaat texuren?
Nee die heb ik beiden gevondenAnoniem: 19894 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 19:48:
[...]
Laat me raden, je kunt de inf file niet vinden of het HID device?
Mixed Reality dev
Ja zoiets heb ik ook al een aantal keer gehad. Geloof dat het gewoon een bug is, want er is geen logische verklaring voor.Anoniem: 239946 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 06:18:
hey allemaal heeft iemand van jullie ooit wel eens meegemaakt dat wanneer je met een editable poly aan t modellen bent en zodra je iets hide/unhide de vertexes niet meer kan selecteren? als iemand weet hoe dit komt kan je het please uitleggen?
Scipionyx je spaceship ziet er heel erg cool uitheb je al een idee hoe je hem gaat texuren?
Mixed Reality dev
Anoniem: 239946
Nou het probleem is, ik ben met blueprints bezig in me mesh. maar omdat het een beetje druk word hide ik een gedeelte van de mesh dus SELECT --> POLYGONS --> HIDE. en zodra ik klaar ben doe ik UNHIDE en vervolgens kan ik me vertices niet meer selecterenScipionyx schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:58:
[...]
Kun je dan helemaal niets meer selecteren of moet je opnieuw in sub-object mode..? Klinkt erg vaag namelijk. But hey, dat is Max he
[...]
Euhm.. dat laat ik aan ulekai over...?
Ik ben benieuwd hoe je space ship er met textures uitziet
Menesis zou je mij misschien kunnen vertellen hoe je dit hebt opgelost de keren dat je het had?Menesis schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:12:
[...]
Ja zoiets heb ik ook al een aantal keer gehad. Geloof dat het gewoon een bug is, want er is geen logische verklaring voor.
Het is dus niet 'zijn' spaceship maar van ulekai zoals hij al probeerde te vertellenAnoniem: 239946 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:15:
[...]Ik ben benieuwd hoe je space ship er met textures uitziet[...]
Oh op die manier.Anoniem: 239946 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:15:
[...]
Nou het probleem is, ik ben met blueprints bezig in me mesh. maar omdat het een beetje druk word hide ik een gedeelte van de mesh dus SELECT --> POLYGONS --> HIDE. en zodra ik klaar ben doe ik UNHIDE en vervolgens kan ik me vertices niet meer selecteren
Probeer dit s: in vertexmode UNHide. Ik denk dat je dat over het hoofd ziet
Wat _Teq_ zegt hierboven..Ik ben benieuwd hoe je space ship er met textures uitziet
Ik heb het maar een klein aantal keer gehad (3x in een maand ofzo). Ik heb max toen opnieuw opgestart...Anoniem: 239946 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:15:
Menesis zou je mij misschien kunnen vertellen hoe je dit hebt opgelost de keren dat je het had?thanks
Mixed Reality dev
Misschien dat ik hierna eens begin met andere lichaamsdelen, en misschien ooit wel een heel mens!
Maar hier iig het resultaat van die paar uurtjes spelen (excuses voor de brakke belichting). Het resultaat is dus een masker

Nu even wat vraagjes:
1) hoe maak ik fatsoenlijk porselein? Ik kreeg de reflecties maar niet goed, dus die heb ik weggelaten.. Maar die zijn juist best wel belangrijk voor porselein
2) toen ik erna nog een hoofd erbij wou maken, kreeg ik rare bobbels boven de ogen. verder kreeg ik ook de kaaklijn niet goed. Moet je deze al tijdens het modellen toevoegen? Of kan het ook er na? En waarom lukte het mij dan niet?
Gemaakt in Blender trouwens.
En sinds wanneer is imageshack gestopt met vermelden van het ip van de server van je image?
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-11-2007 13:16 . Reden: Gebruik de Check images knop (en lees de topicwarning) ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
1) Hier kan niemand wat mee, vertel eens wat er echt mis ging? Waarom kreeg je het niet goed?
(kan wel vertellen hoe je porseleinmaterialen maakt, maar dan wordt nog niet het probleem van de reflecties opgelost..)
2) Hier kan ook niemand wat mee. "rare bobbels" kunnen oa. ontstaan wanneer je dubbele componenten (vertices, edges of faces) hebt, maar zonder het te laten zien kan niemand je vertellen wat het precieze probleem was. Zelfde voor de kaaklijn: laat het zien, vertel waarom je het niet goed kreeg.
De meeste mensen hier hebben geen kristallen bol, help ze om jou te helpen
Wel hulde trouwens voor het feit dat je niet de standaard blauwe achtergrond van Blender hebt gebruikt!
Dat zit wel Schnorr.
Een van de weinige renders die de dimensies van je model goed weergeven. Ik kan zien dat 't ding een paar honderd meters groot is en er niet als een maquette uitziet. Heel goed dusAnoniem: 217897 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:20:
Net even een test rendertje gemaakt, en ik ben zelf erg tevreden met wat het kan gaan worden..
De Mamaragan..
[afbeelding]
Ik vind 't logo ook erg leuk bedacht, alleen de naam Mamaragan...doet een beetje aan iemands 'mamma' denken.
[RashMatash]
Anoniem: 217897
Bumpmapsrashmatash schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:15:
[...]
Een van de weinige renders die de dimensies van je model goed weergeven. Ik kan zien dat 't ding een paar honderd meters groot is en er niet als een maquette uitziet. Heel goed dusje zou 't nog veel echter kunnen laten lijken als je ook bump/normal maps gebruikt in je textuur.
Ik vind 't logo ook erg leuk bedacht, alleen de naam Mamaragan...doet een beetje aan iemands 'mamma' denken.

En het logo is zo ongeveer het enige wat ik niet heb bedacht, en de naam, tja, het is een Aboriginal mythische God, ik weet niet precies hoe je het uitspreekt.

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 27-11-2007 01:26 . Reden: Gebruik de Check-images knop! ]
Verder lijken de textures op de twee onderste kastdeurtjes opvallend gespiegeld te zijn.
Dat was zo'n beetje het eerste dat me opviel
Welke renderer heb je gebruikt? VRay?
Dat zit wel Schnorr.
Bovendien is hij nog gratis ook voor non commercieel gebruik.
http://www.nvidia.com/page/gz_learn.html
Mixed Reality dev
Ziet er vet uit zegMenesis schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:06:
Heeft hiet iemand ervaring met Gelato? Dat is een nonrealtime renderer van Nvidia, die gebruik maakt van je GPU ipv CPU, zodat je -als het goed is- veel sneller kunt renderen!
Bovendien is hij nog gratis ook voor non commercieel gebruik.
http://www.nvidia.com/page/gz_learn.html
@Wybl: ziet er goed uit. De vloer is nog niet heel overtuigend (plat, reflecties, schaduwwerping), en ook het licht van de bureaulamp is niet ok.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Mixed Reality dev
Verder vind ik het goed
Anoniem: 207684
Misschien een beetje late reactie maar goed:apNia schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:22:
Iemand die weet wat de kosten zijn van de 3D Animation opleiding aan de Vancouver Film School?
Het antwoord is dat het omgerekend zo'n 35000 euro per lesjaar kost.
Hier kun je de prijzen vinden van alle cursussen daar:
http://www.vfs.com/admiss...rnational§ion=tuition

Gisteren besteld.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Het is geenzins een originele render want ik heb geprobeerd de volgende foto van Pottery Barn zo realistisch na te maken:
http://www.potterybarn.co...ts/200746/0025/img57l.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Wybl op 28-11-2007 23:40 ]
Haha ja, heb bij elkaar al meer dan een uur zitten google earthen met dat space ding! Erg vermakelijk. In 3ds max is het nog wat meer wennen, maar ik ben nu ook druk met andere dingen, waardoor ik nog bijna niets heb gemodelleerd.Anoniem: 19894 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:06:
[...]
Qua werking en gewenning kun je het beste Google Earth gebruiken.
Binnen photoshop zou je de brushsize moeten kunnen aanpassen door aan de spacenav te draaien. Dit werkte bij mij 1x en daarna niet meer!

Mixed Reality dev
Op het forum van 3dconnection zijn er meer mensen die er problemen mee hebben, vooralsnog werkt het bij mij nog prima (photoshop cs3).Menesis schreef op donderdag 29 november 2007 @ 09:55:
[...]
...
Binnen photoshop zou je de brushsize moeten kunnen aanpassen door aan de spacenav te draaien. Dit werkte bij mij 1x en daarna niet meer!
http://www.3dconnexion.co...e48f1a97aa6408c60cb6d7c6e
Je kunt dan je 3dconnexion apparaat in andere programma's gebruiken. Je kunt dan per programma aangeven dat een as een toetsaanslag/muisklik/scroll moet nabootsen.
Je kunt dus ook je Spacenavigator in games gebruiken. Heb helaas geen games op mijn pc staan om het uit te testen.
Ik probeer zo of ik hem in zbrush goed kan instellen.
Je installeert hem naast je driver, wanneer je een 3d pakket hebt open staan die je apparaat ondersteund en een ander programma die het niet ondersteund, zal er geen conflict ontstaan.
De installatie is simpel, probeer wel alles stap voor stap te doen zoals aangegeven.
Ik denk wel goed
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Lag hier op het werk

Voorpagina, toe maar
[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 05-12-2007 13:57 . Reden: Gebruik die check-images knop nou eens... ]
Hmmm, can't quite put my finger on it.. but... hij mist geloof ik ietsSchuey schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:33:
Vandaag begonnen aan schaapje
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee ziet er netjes uit
Humankind… be both.
edit:
Schaapachtige is aardig gelukt. Volgende week maar beetje optimizen, uv-en en aan de textures beginnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Schuey op 03-12-2007 16:26 ]
Anoniem: 185122
Ik ben opzoek naar training DVD's voor 3d max 8 of 9.
Ik vroeg mij af of jullie hier ervaring mee hebben en mij mogelijk bepaalde titels aan zouden raden
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Een texture er op doet ook al wonderen, een grijs ding gaat zowisoo snel op andere dingen lijken
Humankind… be both.
Anoniem: 243552
het is van een tijdje terug en basic (sketchup). Deze werken heb ik gerenderd maar ik heb het idee dat ik iets fout doe, de rendertijd is namelijk nogal super lang. Dit kan komen omdat ik een trage pc heb (AMD 3800+, 1 gig RAM en een Geforce 6500), omdat mijn modellen te ingewikkeld zijn (lijkt me sterk) of omdat mijn render software bagger is
Ik werk met kerkythea, een gratis programma.
Maar genoeg gezeur. hier wat van mijn werkjes.

Idee van de trein eerlijk gejat van een contest hier.

Een maat van me liep alsmaar te zeuren over die nieuwe uitlaat van hem. Omdat ik me verveelde maar eentje gemaakt.

Alles op z'n hoogst, maar toch krijg ik dit:

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 05-12-2007 13:58 . Reden: Gebruik die check-images knop nou eens... ]
Bij mij staat Texel Lookup op Linear en MipMap Lookup op None.Barracuda_82 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:20:
Ik weet dat het in de startpost staat, maar ik krijg mijn textures in de viewport helemaal niet scherp. Ik heb gedaan wat er in de SP staat, maar dit helpt niet. Ik heb de instellingen zo:
[afbeelding]
Alles op z'n hoogst, maar toch krijg ik dit:
[afbeelding]
Misschien is dat het?
Verder heb ik ook geen Enable Antialiased Lines in Wireframe views aanstaan, maar dat zal het niet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 04-12-2007 18:28 ]
misschien als je hem gewoon als viewpoort background instell dat het wel beter eruit ziet
Alles al geprobeerd, maar het maakt niets uit. Misschien is mijn videokaart niet goed genoed (Geforce FX 5500) of de driver die ik geselecteerd heb (Direct3D 9.0).-DG- schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:26:
[...]
Bij mij staat Texel Lookup op Linear en MipMap Lookup op None.
Misschien is dat het?
Verder heb ik ook geen Enable Antialiased Lines in Wireframe views aanstaan, maar dat zal het niet zijn.
Dat is het niet. Dit is een screen van het orginele plaatje (100%) en de screenshot (100%) naast elkaar in Photoshop:LeVortex schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:32:
misschien domme opmerking maar is het plaatje we van goede kwaliteit??
misschien als je hem gewoon als viewpoort background instell dat het wel beter eruit ziet

[ Voor 31% gewijzigd door een moderator op 05-12-2007 13:58 . Reden: Gebruik die check-images knop nou eens... ]
Ik dacht dat je alleen opnieuw moest starten als je de driver veranderde (dat geeft ie ook aan).
Maar goed. Het is al weer lang geleden dat ik met max gewerkt heb
Thnx vor de hulp mensen!
Anoniem: 30579
anyhow.. drivers updaten wil soms ook nog wel eens werken.
Ik denk dat ik weet waarom het renderen van je plaatjes zo lang duurt. Kerkythea is namelijk een renderer die natuurkundig correct rendert. En dat vraagt om een hele berg berekeningen. Als je korte rendertijden wil, en niet persé natuurkundig correct (met indirect licht enzo, dat vreet tijd) dan zou ik je aanraden te zoeken naar een simpele renderer die veel minder doorrekent aan licht. Ook daar is het dan mogelijk een natuurgetrouwe render te maken, maar daar is dan veel ervaring met lichting setups en instellingen van je renderer voor nodig.Anoniem: 243552 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:26:
Zal ik ook maar eens wat laten zien. Ik val natuurlijk in het niets bij al die mooie werken van jullie hier maar je moet ergens beginnen he.
het is van een tijdje terug en basic (sketchup). Deze werken heb ik gerenderd maar ik heb het idee dat ik iets fout doe, de rendertijd is namelijk nogal super lang. Dit kan komen omdat ik een trage pc heb (AMD 3800+, 1 gig RAM en een Geforce 6500), omdat mijn modellen te ingewikkeld zijn (lijkt me sterk) of omdat mijn render software bagger is.
Ik werk met kerkythea, een gratis programma.
Ik voel me zeer vereerdIdee van de trein eerlijk gejat van een contest hier.

omgBarracuda_82 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:24:
Hmm... even Max opnieuw gestart en nu is alles goed!
Ik dacht dat je alleen opnieuw moest starten als je de driver veranderde (dat geeft ie ook aan).
Maar goed. Het is al weer lang geleden dat ik met max gewerkt heb
Thnx vor de hulp mensen!
Anoniem: 243552
Welke andere (gratis) rendersoftware stellen jullie anders voor in combinatie met google sketchup
Anoniem: 177141
Kerkythea is een gratis render en een hele goeie ook nog.Anoniem: 243552 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:53:
Dat treintje zie er beter uit imo. Veel meer alsof het van hout is, misschien lijkt die van mij wel plastic omdat ik autolak als kleurtje gebruikt heb![]()
Welke andere (gratis) rendersoftware stellen jullie anders voor in combinatie met google sketchup
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeoverigens enige 3d werk wat ik tot nu toe deed behalve cheesy after effects dingen in bijv. voor en natitel. Ga me ooit nog verder verdiepen in Max, maar so much to do, so little time.
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Kerkythea kan behoorlijk snel zijn.
Ik denk dat vooral je materialen (car-paint) de render erg vertragen. Probeer eens wat andere instellingen in de material editor.
Ook verschillende render-presets willen nogal verschil uitmaken in de rendertijd. Kies een 'normale' GI of photonmap preset (medium of high) Kies niet de zgn. unbiased preset MLT (Metropolis Light Transport) of PPT (Progressive path tracing), deze zorgen wel voor de meest natuurgetrouwe weergave van het licht maar duren erg lang.
Br(36) Ba(56)
Muziek heb ik zelf gemaakt
Over Leonardo daVinci

Helaas met foute rendertechniek maar wou m toch nog es posten hier
[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 05-12-2007 15:25 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Iemand?
[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 07-12-2007 12:48 ]
Bedoel je dat mannetje dat op deze lijkt?

De echte uit dat filmpje is van Animation Mentor. In het verleden hebben meerdere mensen het mannetje nagemaakt, maar iedere keer als iemand dat doet komt er een brief binnen van de heren achter Animation Mentor met de vraag om hem offline te halen.
Doen ze omdat het mannetje een soort 'trademark' is van hun, waar wel iets bij valt voor te stellen.
Geen idee of je gratis aan die AM-rig kan komen, maar waarom probeer je niet een van de vele anderen die gratis beschikbaar zijn?
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb op de frontpage slechts 1 review kunnen vinden. (Iemand van hier?)
mmm das onzin.Stukfruit schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:06:
@apNia:
Bedoel je dat mannetje dat op deze lijkt?
[afbeelding]
De echte uit dat filmpje is van Animation Mentor. In het verleden hebben meerdere mensen het mannetje nagemaakt, maar iedere keer als iemand dat doet komt er een brief binnen van de heren achter Animation Mentor met de vraag om hem offline te halen.
Doen ze omdat het mannetje een soort 'trademark' is van hun, waar wel iets bij valt voor te stellen.
Geen idee of je gratis aan die AM-rig kan komen, maar waarom probeer je niet een van de vele anderen die gratis beschikbaar zijn?
AM levert de rig overigens aan als je een cursus bij hun neemt..
Dit zodat je je Animatie skills met een prof rig kan uitwerken voor je showreel, op cgtalk stond er een heel artikel laatst iig.
De reden waarom hij er idd op lijkt is omdat deze OOK van AM is.
der zijn als het goed is 3 varianten, De versie die stukfruit al aan gaf een van de eerste stappen is in hun training om je om te leren gaan met character animation.
de tweede is om meer nadruk te leggen op gezichtsuitdrukkingen
anyway een goed alternatief is te vinden op turbosquid mits je in max wilt werken that is.
http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/320800
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-12-2007 18:58 ]
Ik heb hem inmiddels ook al een tijd in gebruik, en ik kan al niet meer zonderScipionyx schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:19:
Voor diegenen die zo'n Space Navigator hebben aangeschaft onlangs: Hoe bevalt het tot nu toe?
Meesterlijk ding, en niet alleen voor 3D, ik gebruik hem ook in photoshop in combinatie met m'n wacom... heerlijke combinatie
Humankind… be both.
Je kunt er mee in/uitzoomen, brushgrootte veranderen en als je avontuurlijk bent ingesteld en je het aandurft om een 3rd party driver te installeren, kun je nog veel meer zaken toewijzen.inquestos schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:00:
Wat stel je er dan mee in in Photoshop?![]()
//beetje offtopic natuurlijk//
Ik heb hem inmiddels ongeveer een half jaar en ik kan niet meer zonder. Als ik nu 3D en ik heb dat ding niet bij me grijp ik steeds mis. In het begin is het wennen, maar daarna...Scipionyx schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:19:
Voor diegenen die zo'n Space Navigator hebben aangeschaft onlangs: Hoe bevalt het tot nu toe?
Je moet alleen wel zorgen dat ie recht voor je staat (draadje naar achter) anders kloppen je bewegingen al niet meer. Verder schuift ie bij mij ook nog wel eens weg ondanks het gewicht.
Als laatste begint bij mij de laklaag van de metalen basis los te raken... Dit is er nu zo af te pellen.
Verder is het echt een top apparaat en versneld het zeker je werk
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ik gebruik hem zoals hierboven al gezegt word om te zoomen, scrollen en m'n brush van grootte te verandereninquestos schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:00:
Wat stel je er dan mee in in Photoshop?![]()
//beetje offtopic natuurlijk//
Raak m'n tobo bijna alleen nog maar aan om van tool te wisselen
Humankind… be both.
Hij werkt bij mij inmiddels ook als midicontrollerSpike_wolf schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:36:
[...]
...
Raak m'n tobo bijna alleen nog maar aan om van tool te wisselen
Wat ik er mee wilde zeggen is dat je die rig niet snel zal vinden zonder te betalen voor die cursus, maar please correct me if I'm wrongAnoniem: 30579 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:54:
mmm das onzin.
AM levert de rig overigens aan als je een cursus bij hun neemt..
Dit zodat je je Animatie skills met een prof rig kan uitwerken voor je showreel, op cgtalk stond er een heel artikel laatst iig.
Zie de video's op de volgende link voor een gesprekje met de gasten van AM, daarin wordt verteld dat ze liever geen klonen zien en ze offline laten halen:
http://www.blendernation....-baena-pixar-ratatoullie/
Ben er niet zeker van of ik je hier goed begrijp, maar die van de afbeelding hierboven heb ik (na)gemaakt (met een fruitsmaakje er overheen) en is niet die van AM zelfDe reden waarom hij er idd op lijkt is omdat deze OOK van AM is.
Dat zit wel Schnorr.
mm dat sloeg meer op het ontwerp dan op de uitwerking zelf natuurlijkStukfruit schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:45:toon volledige bericht
[...]
Wat ik er mee wilde zeggen is dat je die rig niet snel zal vinden zonder te betalen voor die cursus, maar please correct me if I'm wrong
Zie de video's op de volgende link voor een gesprekje met de gasten van AM, daarin wordt verteld dat ze liever geen klonen zien en ze offline laten halen:
http://www.blendernation....-baena-pixar-ratatoullie/
[...]
Ben er niet zeker van of ik je hier goed begrijp, maar die van de afbeelding hierboven heb ik (na)gemaakt (met een fruitsmaakje er overheen) en is niet die van AM zelf
de reden waarom ze liever geen klonen zien is natuurlijk omdat het een symbool is dat synoniem staat met de resultaten van hun studenten
als een buitenstaander dit letterlijk kopieert doet hij zich dus voor als iemand die de opleiding gevolgt heeft
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 07-12-2007 22:27 ]
*gaat snel een cursus "zeg het met weinig woorden" volgen..
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb het ooit gedaan, maar ben echt helemaal vergeten hoe.

Dit topic is gesloten.

Dank voor uw aandacht.