Ten eerste zie ik hééél veel polys, en bovendien is je model ook gemeshsmooth? Commentaar kan men hier pas geven zonder meshsmooth, zodat de structuur duidelijk wordt. Dus even de smoothing disablen en opnieuw posten, misschien ook een groter plaatje, want 't is wat klein... Ik weet niet of je het knopje Maximize Viewport Toggle al gezien had, helemaal rechtsonder?
Maar goed, verder zie ik dus hééél veel polys, bovenop ziet het zelfs zwart van de edges
Ook voor op de neus tel ik ff vlug een edge of 14 die horizonaal lopen van links naar rechts, waar waarschijnlijk 4 of misschien wel 3 edges al genoeg zijn. Het gaat erom dat je die 4, of 3, of 5 edges zó plaatst, dat je met je smoothing eroverheen precies die vorm krijgt die je wilt hebben. Daar heb je helemaal geen 14 edges voor nodig.
Dat geldt eigenlijk voor je hele model, overal lopen veel te veel edges. Zie ook je voorste raamstijl, is helemaal zwart van de edges. 2 rijen polys van boven naar beneden kan al genoeg zijn.
Veel polys zorgen overigens ook voor een hogere polycount (aantal polys), wat weer grote invloed heeft op je rendertijd. Dat zal je nu met de default scanline renderer en default settings nog niet veel merken, maar met complexere modellen en geavanceerde lichtsettings is dat wel een big issue.
Ook zie je veel raar gevormde polys. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat al je polys vierhoeken zijn. Om die vierhoeken te bereiken moet je je model van het begin af aan slim opbouwen en slim cutten/welden/chamferen/whatever. De enige manier om dat te trainen is oefenen en wires van anderen afkijken (dat zijn trouwens twee manieren

).
Conclusie is eigenlijk dat je met veel minder edges hetzelfde resultaat kunt behalen als nu, en je moet proberen om je polys vierhoekig te maken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de wires van Chester, van z'n BMW M3:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1151323
Je ziet, waar niet zo veel detail is (grote vlakken aan de zijkant/dak) zijn de polys groter dan waar veel detail ziet (edges dicht bij elkaar). Ook zie je alleen maar vierhoekige polys.
Bedenk overigens wel dat je zo'n model niet 1-2-3 nabouwd. En ook niet in 4-5-6. Maar het gaat om het idee.
[
Voor 3% gewijzigd door
BamiHap op 25-10-2007 00:42
]
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.