Goed idee ik zal er vandaag of morgen 'ns mee aan de gang gaanapNia schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:55:
Mooi hoor! Echt supermooi...
doe er alleen eens een HDRI omgeving omheen ofzo... die velgen lijken nu volgens mij onbedoeld mat op bepaalde punten...
Verwijderd
@apNia.... mee eens 
@winner631 waar heb je het mee gerenderd? en het rubber is beetje ruwe bumb... voor de rest...WAW mooi man!
@winner631 waar heb je het mee gerenderd? en het rubber is beetje ruwe bumb... voor de rest...WAW mooi man!
Verwijderd
Kheb gerenderd met de 'Default Scanline Render'('Fast Adaptive Antialiaser' aan) en het rubber kan idd nog wat werk gebruiken, maar het ging ook meer om de velgVerwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:26:
Morgen hele dag vrij dus kan mooi aan de gang met HDRI
Helaas vergeten ze even dat maya unlimited véél uitgebreider is dan de standaard versie (vooral dynamics/cloth/fur) en net een 1k dollar duurder is dan de basepack van 3d studio. Die hadden ze er dan ook wel bij mogen zetten.Jogai schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:42:
Artikeltje voor in de TS (misschien?)
http://www.tdt3d.com/articles_viewer.php?art_id=99
Vergelijking tussen verschillende 3D pakketten, makkelijk voor de beginner.
En dat je met 3ds meer kans maakt op een baan in de gamescene dan met maya lijkt me stug, bij mijn weten gebruiken de designers toch het programma wat ze zelf lekker ligt, je moet toch nog exporten naar gameformaten.
[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 27-09-2007 19:47 ]
Gameformaten?johnnyv.nl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:45:
[...]
... je moet toch nog exporten naar gameformaten.
Ik denk juist dat zo'n ontwikkelaar haar engine heeft afgesteld op de (export)mogelijkheden van een 3d-pakket ipv andersom.
Of je moet gebruik maken van bestaande (opensource)engines of editors.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Lees even de inleiding...johnnyv.nl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:45:
[...]
Helaas vergeten ze even dat maya unlimited véél uitgebreider is dan de standaard versie (vooral dynamics/cloth/fur) en net een 1k dollar duurder is dan de basepack van 3d studio. Die hadden ze er dan ook wel bij mogen zetten.
En dat je met 3ds meer kans maakt op een baan in de gamescene dan met maya lijkt me stug, bij mijn weten gebruiken de designers toch het programma wat ze zelf lekker ligt, je moet toch nog exporten naar gameformaten.
This table isn't intended to be complete with all softwares features available...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Die had ik gelezen, maar een 2k$ versie van Maya vergelijken met een 5k$ versie van 3ds slaat natuurlijk als een lul op een plank. Zo staat er bij 3ds in de tabel bij dynamics dat het geweldig is en maya ok, terwijl maya unlimited al de goede features ervoor bevat.
DirectX .x formaat exporters bijvoorbeeld? Zowel 3ds als maya hebben die. En sowieso is er voor alles wel een im/exporter, als je je in de keuze tussen maya en 3ds laat leiden door de exportformaten ben je verkeerd bezig, tenzij er geen im-exporter is voor hetgeen je wilt, maar dan ben je vaak ook al verkeerd bezig, tenzij je een of ander vaag formaat moet im/exporteren voor hardware of iets dergelijks.Scipionyx schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:52:
[...]
Gameformaten?
Ik denk juist dat zo'n ontwikkelaar haar engine heeft afgesteld op de (export)mogelijkheden van een 3d-pakket ipv andersom.
Of je moet gebruik maken van bestaande (opensource)engines of editors.
[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 27-09-2007 21:40 ]
Ok dat kon ik niet weten want ik heb nog nooit een commercieel pakket gebruikt.johnnyv.nl schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:37:
[...]
Die had ik gelezen, maar een 2k$ versie van Maya vergelijken met een 5k$ versie van 3ds slaat natuurlijk als een lul op een plank. Zo staat er bij 3ds in de tabel bij dynamics dat het geweldig is en maya ok, terwijl maya unlimited al de goede features ervoor bevat.
Maar als je bij alle pakketten alle plugins erbij test dan komen ze qua prijs op een vergelijkbaar nivo. En zo is de test blijkbaar niet opgezet. Opzich wel belangrijk om dat er bij te bedenken.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Verwijderd
Ik ben de voorbije weken van Max naar Maya aan het overstappen, dat gaat verassend vlot. Men zegt vaak dat Maya moeilijker is om aan te leren maar dat valt in mijn ogen heel goed mee. Zeker als je van Max komt.
Voor school hebben we trouwens les in Blender. Eerlijk gezicht vind ik dat een klucht om mee te werken, na een uur of 5 in werken ben ik nog niet verder gekomen dan non-stop gevloek op die bizarre interface. Door de viewports navigeren gaat slecht, de opties zitten allemaal verstopt, je zit non-stop windows open te draggen en je hebt 2000 shortcuts nodig (die dan nog eens volledig anders gemapped zijn dan je zou verwachten). Men zegt vaak dat Blender een heel intuïtieve interface heeft eens je er mee leert werken, dat licht heb ik nog niet gezien. Als je design patterns wil breken moet je daar een reden voor hebben, zoals zbrush bijvoorbeeld.
Voor school hebben we trouwens les in Blender. Eerlijk gezicht vind ik dat een klucht om mee te werken, na een uur of 5 in werken ben ik nog niet verder gekomen dan non-stop gevloek op die bizarre interface. Door de viewports navigeren gaat slecht, de opties zitten allemaal verstopt, je zit non-stop windows open te draggen en je hebt 2000 shortcuts nodig (die dan nog eens volledig anders gemapped zijn dan je zou verwachten). Men zegt vaak dat Blender een heel intuïtieve interface heeft eens je er mee leert werken, dat licht heb ik nog niet gezien. Als je design patterns wil breken moet je daar een reden voor hebben, zoals zbrush bijvoorbeeld.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, voor mij is Blender echt ontwerkbaar. Maar ja, smaken verschillen en het is maar wat je gewend bent (en natuurlijk wat je er voor over hebt)Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:51:
Ik ben de voorbije weken van Max naar Maya aan het overstappen, dat gaat verassend vlot. Men zegt vaak dat Maya moeilijker is om aan te leren maar dat valt in mijn ogen heel goed mee. Zeker als je van Max komt.
Verwijderd
Zbrush actie,
Met wat hier en daar rommelen zou ik nog een heel stuk verder komen.
Maar leuk als probeersel:

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 30-09-2007 19:24 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]
Mooie texture, maar de anatomie klopt niet: pols is te breed, duims is veel te kort, de palm is te plat en je mist 't inhammetje van tussen je pink en de zijkant van de hand.Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:43:
Zbrush actie,
[afbeelding]
[RashMatash]
Verwijderd
Inderdaad, kloppen een aantal zaken niet. Tijdens het Zbrushen zag ik al dat vooral het eerste kootje van de duim te kort was ,rashmatash schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:21:
[...]
Mooie texture, maar de anatomie klopt niet: pols is te breed, duims is veel te kort, de palm is te plat en je mist 't inhammetje van tussen je pink en de zijkant van de hand.
maar gewoon door gezetbrushed
Heb eerst namelijk de hand gemaakt in 3D max.
Maar ook meer als test, wil een poging gaan doen om een hoofd gedetaileerd te maken
Lukt alleen nog niet heel lekkr met de wires.
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:08:
Ik ben al 2 daagjes bezig met een Lamborghini Gallardo te maken in Blender.
Dit is het resultaat tot nu toe; persoonlijk vind ik het niet slecht voor 2 daagjes mee bezig te zijn geweest.:)
Nog tips ofzo? Altijd welkom.
Heerlijk dat ontmoedigingsbeleidVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:32:
wip van mij:
Zit een half interieur inen nog geen spiegeltjes, ramenwissers etc.
Standaard materiaal vloer, vind ik wel erg mooi met dat orange!
Wil de plaatjes iets gelig maken met photoshop.
Stuur zit btw los, dus nog niet geschikt voor een testritje.
klik
[afbeelding]
klik
[afbeelding]
klik
maar keep it coming
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 30-09-2007 19:25 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]
Ja ik weet 't. Zbrush lijkt makkelijk, maar 't vergt toch veel oefening om dingen goed te krijgen. Succes met je hoofd dan.Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:45:
[...]
Inderdaad, kloppen een aantal zaken niet. Tijdens het Zbrushen zag ik al dat vooral het eerste kootje van de duim te kort was ,
maar gewoon door gezetbrushed.
Heb eerst namelijk de hand gemaakt in 3D max.
Maar ook meer als test, wil een poging gaan doen om een hoofd gedetaileerd te maken.
Lukt alleen nog niet heel lekkr met de wires.
[RashMatash]
Even een vraagje over de Material Editor:
Ik heb een scene met veel verschillende textures. Als mijn slots vol zijn gebruik ik "Condense material editor slots".
Maar hoe krijg ik een material weer terug?. Pick from object kan wel, maar dan is het een copy en dan past hij de bestaande objecten dus niet aan..
Waarschijnlijk niet heel lastig, maar ik blijf er tegenaan lopen
Ik heb een scene met veel verschillende textures. Als mijn slots vol zijn gebruik ik "Condense material editor slots".
Maar hoe krijg ik een material weer terug?. Pick from object kan wel, maar dan is het een copy en dan past hij de bestaande objecten dus niet aan..
Verwijderd
Smerig...HyperTrophy schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:45:
[...]
[...]
Heerlijk dat ontmoedigingsbeleid
maar keep it coming
Kayz schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:31:
Even een vraagje over de Material Editor:

Eerste knop je op de toolbar (Blauwe bal met pijl ernaartoe), en dan links kiezen uit 'scene'
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Super, thnx!Guillome schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:23:
[...]
[afbeelding]
Eerste knop je op de toolbar (Blauwe bal met pijl ernaartoe), en dan links kiezen uit 'scene'
Het is zeldzaam, maar ik heb nu eindelijk weer eens wat tijd genomen om eens lekker te modellen. Ik ben deze shot uit Captain August, een webcomic van een vriend van me, aan het namaken in 3D:

Het is een shot met een character met heel het lichaam er op en een achtergrond en compositie en zo, das wel leuk, want veel van dit soort shots heb ik eigenlijk nog niet gemaakt.
Die kop blijkt behoorlijk lastig, want dat is zo'n harde zeshoek, maar wel met allerlei mogelijke expressies in de mond, ogen en wangen. Gekke combinatie en lastig in 3D, maar anderhalf uur prutsen en ik ben al best een eindje op weg:

Hopelijk heb ik snel tijd om verder te werken, want de vorige keer kostte zoiets als dit afmaken me een half jaar.
Ik heb overigens ook meteen een vraagje: ik geef op dit moment een paar lessen op het HBO in Utrecht in Blender en komende woensdag is texturing als onderwerp aan bod. Heeft iemand misschien nog een paar leuke goed geunwrapte game-modellen in Blender op voorraad die ik kan gebruiken voor die les? Ik wil de studenten niet laten unwrappen en dus gewoon een bestaande model gebruiken. Hoeft niet uit een echte game, mag wel. Heeft iemand toevallig iets voor me op voorraad dat ik daarvoor mag gebruiken? Zowel scenery/huisjes als characters zijn interessant, want dan hebben ze nog wat te kiezen.
Probleem is namelijk dat ik zelf 3dsMAXer en MAYAer ben, maar Blender is gratis en klein en daardoor veel handiger voor lesgeven. Daardoor ben ik niet zo thuis in de wereld van Blender en heb dus dit soort models niet op voorraad.

Het is een shot met een character met heel het lichaam er op en een achtergrond en compositie en zo, das wel leuk, want veel van dit soort shots heb ik eigenlijk nog niet gemaakt.
Die kop blijkt behoorlijk lastig, want dat is zo'n harde zeshoek, maar wel met allerlei mogelijke expressies in de mond, ogen en wangen. Gekke combinatie en lastig in 3D, maar anderhalf uur prutsen en ik ben al best een eindje op weg:

Hopelijk heb ik snel tijd om verder te werken, want de vorige keer kostte zoiets als dit afmaken me een half jaar.

Ik heb overigens ook meteen een vraagje: ik geef op dit moment een paar lessen op het HBO in Utrecht in Blender en komende woensdag is texturing als onderwerp aan bod. Heeft iemand misschien nog een paar leuke goed geunwrapte game-modellen in Blender op voorraad die ik kan gebruiken voor die les? Ik wil de studenten niet laten unwrappen en dus gewoon een bestaande model gebruiken. Hoeft niet uit een echte game, mag wel. Heeft iemand toevallig iets voor me op voorraad dat ik daarvoor mag gebruiken? Zowel scenery/huisjes als characters zijn interessant, want dan hebben ze nog wat te kiezen.
Ah, een hand! Dat is me nog nooit goed gelukt en ik zie dat jij al een heel eind bent. Respect! Dat moet ik ook nog eens een keer leren, die anatomie van die dingen.Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:43:
Zbrush actie,
[afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 03-10-2007 17:29 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
hallo.....
ik heb hier nog niet zo vaak gepost,en ik heb een vraag:
in max9 heb ik een model van een Goodrich DB110(Low altitude Camera)voor
de F-16 block 40-52,die ik aan het maken ben voor Open Falcon(een mod voor falcon,een Flightsim)
Mijn vraag;
ik heb alle losse objects die ik in het model heb zitten gegroupd(zoals lenzen en andere apparatuur.) in 1 object,als ik daarna render to texture doe,levert dat mij 6 tga files op met elk een unwrap van elk object,maar mijn bedoeling is dat max dit naar 1 tga file renderd,zodat ik deze in PS kan aanpassen,en kan converteren naar dds(256x256).Is er een manier om alle textures naar 1 tga /dds te renderen?
heb de search gebruikt maar kan hier niks over vinden
BVD
de F-16 block 40-52,die ik aan het maken ben voor Open Falcon(een mod voor falcon,een Flightsim)
Mijn vraag;
ik heb alle losse objects die ik in het model heb zitten gegroupd(zoals lenzen en andere apparatuur.) in 1 object,als ik daarna render to texture doe,levert dat mij 6 tga files op met elk een unwrap van elk object,maar mijn bedoeling is dat max dit naar 1 tga file renderd,zodat ik deze in PS kan aanpassen,en kan converteren naar dds(256x256).Is er een manier om alle textures naar 1 tga /dds te renderen?
BVD
Als je van al die groepen nou 1 object maakt..?
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Sheise! Dacht er nog aan: "zo ff me post editten ipv te replyen.." Excuse me
Communication & Multimedia Design op de NHL.
Dit project was een afstudeerproject voor 4 van de 6 studenten die eraan meegewerkt hebben.
Overigens hebben we afgelopen vrijdag met onze short-movie de Multi Media Art Festival-award gewonnen!!

Thx. Ik doe, pardon déédbokskater schreef 2 weken geleden @ www.youtube.com/watch?v=0znF2CntEos :
Heel mooi! Ook mooi werk op tweakers ;)!
Welke opleiding heb je trouwens gedaan?
mvg,
Bokskater
Dit project was een afstudeerproject voor 4 van de 6 studenten die eraan meegewerkt hebben.
Overigens hebben we afgelopen vrijdag met onze short-movie de Multi Media Art Festival-award gewonnen!!

Voor de geïnteresseeden onze blogVrijdagavond, 28 september werd in 058podium voor de 5de keer de Friese Multi Media Art Festival Award 2007 uitgereikt door het Media Art Festival. De jury beoordeelde de werken op artistieke intentie, verhaallijn, uitvoering en technische presentatie. De jury bestond uit: Wies Noest (docent concepting) en Marjon Gerritsen (student) van de opleiding Communication & Multimedia Design, NHL, Jort Harmsen (docent mediatechnologie) en Arend de Boer (instructeur) van de opleiding Media & Entertainment Management, CHN en Nadine Bors & Geebie Keyzer van Media Art. De 1ste prijs ging naar 'The boy in the attic' door de groep Biopolar, afgestudeerd aan Communication & Multimedia Design van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden."
[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 01-10-2007 10:40 ]
Verwijderd
welke optie gebruik ik daarvoor,.. Merge..?
Ben van alles aan het proberen,maar kom er niet uit,....
@ Scipionyx: heel mooi filmpje!
Kun je misschien opzoeken van wie die pianomuziek is?
Mixed Reality dev
Hallo, ik ben bezig met een serre in 3dsmax 9.. alleen ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de renders/belichting etc.. ik wil het zo realistisch mogelijk hebben, maar kom op het moment niet verder dan dit:

Ik heb al wat gezocht en ik kom steeds weer terug bij VRAY.. nu heb ik daar een soort demo van gedownload en staat hij in mijn render-lijstje in max.. alleen als ik hem render vern**kt hij heel mn verlichting. Het is nu een omni en een skylight, maar de skylight wordt genegeerd door vray..
Ik zie maar heel weinig goede tut's over vray en belichting, dus ik hoopte hier op wat meer antwoorden..
Ik heb al wat gezocht en ik kom steeds weer terug bij VRAY.. nu heb ik daar een soort demo van gedownload en staat hij in mijn render-lijstje in max.. alleen als ik hem render vern**kt hij heel mn verlichting. Het is nu een omni en een skylight, maar de skylight wordt genegeerd door vray..
Ik zie maar heel weinig goede tut's over vray en belichting, dus ik hoopte hier op wat meer antwoorden..
Nee, "attach".Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:54:
welke optie gebruik ik daarvoor,.. Merge..?
Thx. Zal s informeren naar dat stukje.Menesis schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:46:
@ Scipionyx: heel mooi filmpje!![]()
Moet er wel bij zeggen dat veel audio van bestaande tracks zijn. Maar hey, t is voor studie doeleinden he

Die muziek is van Claude Debussy, nummer heet Premiere Arabesque
edit: aka Arabesque no.1
edit: aka Arabesque no.1
[ Voor 16% gewijzigd door Grote Schurk op 01-10-2007 12:42 ]
Begonnen aan hoofdje voor draak. Dit wordt een soort 'pak' wat een character moet gaan dragen
Maar omdat ik het hoofd van het mannetje verneuk heb, voorlopig alleen nog het pak.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 03-10-2007 17:30 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met m'n viewports, ik heb blueprints geladen op planes en wil beginnen met modelen, maar als ik pan verdwijnen m'n blueprints en zie ik alleen de omlijning van de objecten. Ik dacht dat het aan de blueprints lag, maar als ik een cube maak en dan pan, zie ik ook alleen maar de edges van de cube, totdat ik niet meer pan, dan zie ik gewoon weer de kleur en de edges.
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Druk eens op 'o' en probeer het dan nog eensVerwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:11:
Ik heb een probleem met m'n viewports, ik heb blueprints geladen op planes en wil beginnen met modelen, maar als ik pan verdwijnen m'n blueprints en zie ik alleen de omlijning van de objecten. Ik dacht dat het aan de blueprints lag, maar als ik een cube maak en dan pan, zie ik ook alleen maar de edges van de cube, totdat ik niet meer pan, dan zie ik gewoon weer de kleur en de edges.
Iemand een oplossing?
Staat ook in de start post btw.
[Edit]
@ Daniel hier onder:
[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 01-10-2007 14:23 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
op "o" drukken (zie startpost
)
edit* oeps, niet eerst scherm tijdje open laten staan en dan pas lezen

edit* oeps, niet eerst scherm tijdje open laten staan en dan pas lezen

[ Voor 53% gewijzigd door DP Kunst op 01-10-2007 14:22 ]
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
Gefeliciteerd!!Scipionyx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:38:
[...]
Dat wist deze snuiter ook nog niet, gefeliciteerd
[ Voor 50% gewijzigd door Guillome op 01-10-2007 15:38 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

iemand enig idee hoe je van die Alien achtige slijmdruppels maakt?
Lijkt wel wat op lijm of een slijm achtige instantie. Misschien wat lijm icm water etc?
Je zult ze moeten attachen tot één object, dan werkt het wel. Maar waarom voeg je het niet gewoon zelf even snel samen in PS? Is toch zeker geen moeite?Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:44:
hallo.....![]()
Mijn vraag;
BVD
VRay is inderdaad een goede keus voor goede renderers, maar wel een ingewikkelde. VRay heeft een eigen systeem voor skylight en sowieso moet je je belichting heel anders opzetten wanneer je VRay gebruikt, omdat je met belichten met bouncend licht in gedachte. Google levert toch aardig wat tutorials op, bijvoorbeeld deze:Thrilled schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:28:
Hallo, ik ben bezig met een serre in 3dsmax 9.. alleen ik ben niet tevreden over de kwaliteit van de renders/belichting etc.. ik wil het zo realistisch mogelijk hebben, maar kom op het moment niet verder dan dit:
[afbeelding]
http://www.vray.us/vray_t...y_interior_tutorial.shtml
Iets zegt me dat apNia dit in 3D wil, Guillome.apNia schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Oogst op 01-10-2007 16:30 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zou kijken naar particles icm met BlobMesh of pWrapper. Of RealFlowapNia schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik weet niet, maar als dat als wire frame bedoeld is is het ontworpen door de slechteste modeler ooitBarracuda_82 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:41:
Bij de A1GP hebben ze ook 3D ontdekt volgens mij:
[afbeelding]
Wel leuk zo, al die polygonen op die auto.

Humankind… be both.
Wow hé, goed gedaan zeg! Gefeliciteerd met je award!Scipionyx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:38:
Sheise! Dacht er nog aan: "zo ff me post editten ipv te replyen.." Excuse me![]()
[...]
Thx. Ik doe, pardon déédCommunication & Multimedia Design op de NHL.
Overigens hebben we afgelopen vrijdag met onze short-movie de Multi Media Art Festival-award gewonnen!!![]()
[...]
Voor de geïnteresseeden onze blog
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
OmgSpike_wolf schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:14:
[...]
Druk eens op 'o' en probeer het dan nog eens
Staat ook in de start post btw.
Hey leuk, ik ben net aan die opleiding begonnen, ook aan de NHL. Ik hoop nog iets moois te gaan maken als ik volgend jaar voor de minor 3d visualisatie ga kiezen.Scipionyx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:38:
Sheise! Dacht er nog aan: "zo ff me post editten ipv te replyen.." Excuse me![]()
[...]
Thx. Ik doe, pardon déédCommunication & Multimedia Design op de NHL.
Overigens hebben we afgelopen vrijdag met onze short-movie de Multi Media Art Festival-award gewonnen!!![]()
[...]
(heb me trouwens nog niet echt geïntroduceert hier, maar volg het GoT al geruime tijd. Ik werk nu zo'n 1,5 jaar met 3d. Ben begonnen met 3d canvas, daarna gmax, en even later 3ds max. Misschien dat ik nog eens iets moois kan posten, ik heb jammer genoeg de neiging om nooit iets af te maken.
Weet iemand hoe ik in 3DS8 de z-buffer kan opslaan? Ik kan heb wel zien na een render in videopost, maar opslaan kan alleen in RLF/RLA formaat en dat snap photoshop weer niet Ik heb ook al OpenEXR gebruikt en daar kan je extra channels opgeven, maar photoshop ziet die niet.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Render Elements in je Render Dialog
Zo simpel.. tnx
[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 02-10-2007 01:10 ]
De wire klopt inderdaad voor geen meter. Maar goed dat ze meshsmoothing niet aan hebben gezet. Zou niet zo goed zijn voor de aerodynamica, al die fouten in de mesh.Spike_wolf schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:51:
[...]
Ik weet niet, maar als dat als wire frame bedoeld is is het ontworpen door de slechteste modeler ooit![]()
Maar het idee is leuk iig vind ik.
Als ik me goed herinner was er een wedstrijd om de opdruk van de auto van team nederland te ontwerpen. Dus volgens mij is dit ontwerp gekozen uit een hele hoop ingestuurde ontwerpen (pin me hier niet op vast, kan me ook vergissen met iets anders...)Barracuda_82 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:55:
[...]
De wire klopt inderdaad voor geen meter. Maar goed dat ze meshsmoothing niet aan hebben gezet. Zou niet zo goed zijn voor de aerodynamica, al die fouten in de mesh.
The Flying Dutchman
Hey, van harte gefeliciteerd. Ik heb met plezier gekeken naar het filmpje.Scipionyx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:38:
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Het idee is inderdaad leuk, maar zo moeilijk is het niet om een normale mesch te tekenen.. hoef je niet eens modeling ervaring voor te hebben... kijk naar 3 wireframes van (F1) wagens, en je tekent er zo eentje...Barracuda_82 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:55:
[...]
De wire klopt inderdaad voor geen meter. Maar goed dat ze meshsmoothing niet aan hebben gezet. Zou niet zo goed zijn voor de aerodynamica, al die fouten in de mesh.
Leuk idee, maar met zo'n uitwerking kun je beter thuis blijven

Humankind… be both.
wat die wire van die racewagen betreft. Ik denk dat het meer voor het beeld bedoeld is dan om serieus een kloppend wireframe te maken. Dit zal qua beeld interessanter geweest zijn. Ik bedoel ziet er best geinig uit.
en grote kans dat het door een 2d-artist is gemaakt en niet door een 3d'er...
het ziet er inderdaad wel hip uit moet ik zeggen, dan maar niet de perfecte mesh erop
het ziet er inderdaad wel hip uit moet ik zeggen, dan maar niet de perfecte mesh erop
Verwijderd
Misschien was het helemaal niet zo bedoelt, meer als een mozaiek!
Anders was Mondriaan misschien ook wel een hele slechte modeller
.
Maar eigenlijk had ik weer een vraagje:
Wat is nu het verschil tussen standard en photometric light?
Hier staat wel wat over de definitie van photometric: (klik). Maar ik kan bij standard light in far en near attenuation toch al instellen waar het licht stopt/vervaagd?
Momenteel knapt mijn hoofd met de verlichtings theorie
.
Edit: en deze dan ook maar nu ik toch bezig ben.... decay en near/far attenuation is toch redelijk het zelfde?
Anders was Mondriaan misschien ook wel een hele slechte modeller
Maar eigenlijk had ik weer een vraagje:
Wat is nu het verschil tussen standard en photometric light?
Hier staat wel wat over de definitie van photometric: (klik). Maar ik kan bij standard light in far en near attenuation toch al instellen waar het licht stopt/vervaagd?
Momenteel knapt mijn hoofd met de verlichtings theorie
Edit: en deze dan ook maar nu ik toch bezig ben.... decay en near/far attenuation is toch redelijk het zelfde?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 13:47 ]
Heeft er iemand een goeie tutorial over Area Shadows voor Mental Ray voor 3ds max?
De standaard handleiding geeft mij niet voldoende informatie.
De standaard handleiding geeft mij niet voldoende informatie.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ik ben onlangs dan toch maar eens begonnen met 3d max. Beetje oefenen enzo. Best leuk programma. Al moet ik nog heeeel veel leren
Maar ik heb een vraagje, waarschijnlijk een erg basic vraagje voor jullie, maar ik zou graag willen weten hoe ik een stuk uit een cilinder kan knippen.
Ik heb een capsule gemaakt en daar moet dus een stuk uit zodat er een soort van helm ontstaat.
Wie kan mij helpen?
Ik heb gezocht op dingen als cut out enzo op internet, maar daar komt niks bruikbaars uit.
Maar ik heb een vraagje, waarschijnlijk een erg basic vraagje voor jullie, maar ik zou graag willen weten hoe ik een stuk uit een cilinder kan knippen.
Ik heb een capsule gemaakt en daar moet dus een stuk uit zodat er een soort van helm ontstaat.
Wie kan mij helpen?
Ik heb gezocht op dingen als cut out enzo op internet, maar daar komt niks bruikbaars uit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Kijk eens naar Compound Objects(3e in het lijstje Geometry) ->BooleanRakkerzero schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:02:
Ik ben onlangs dan toch maar eens begonnen met 3d max. Beetje oefenen enzo. Best leuk programma. Al moet ik nog heeeel veel leren![]()
Wie kan mij helpen?
argh!!111
boolean!!11
ik blijf in max altijd zo ver mogelijk weg van Boolean, heb liever zelf totale controle over mijn mesh.. gewoon in samenwerken met snap en cut netjes een gat uitsnijden werkt nog altijd beter.
boolean!!11
ik blijf in max altijd zo ver mogelijk weg van Boolean, heb liever zelf totale controle over mijn mesh.. gewoon in samenwerken met snap en cut netjes een gat uitsnijden werkt nog altijd beter.
Thanx, ik ga het met beide opties eens proberen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja is niet altijd even fijn ik weet het, maar het is wel makkelijkSchuey schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:27:
argh!!111
boolean!!11
Hoho, niet overdrijven joh! Boolean is prima, zolang je maar weet wat je doet. Zo is de snelste methode om een stuk uit een cylinder te knippen én een nette mesh te houden, toch echt om boolean te gebruiken en daarna met de hand je mesh weer netjes te maken. Dat is stukken sneller dan helemaal met de hand knippen. Ja, je moet er rekening mee houden dat boolean het soms niet doet, maar in 3dsmax9 en wanneer je het met beleid gebruikt, kan het een heel waardevolle tool zijn.Schuey schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:27:
argh!!111
boolean!!11
[ Voor 11% gewijzigd door Oogst op 03-10-2007 21:02 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Het klopt dat boolean sneller is, maar het is ook weer niet zo dat handmatig de cuts maken langer als 2 minuten moet duren. En als ik dan ineens een nette mesh heb, kies ik liever daarvoor, dan na de tool alsnog zelf je mesh te moeten optimizen.Oogst schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:56:
[...]
Hoho, niet overdrijven joh! Boolean is prima, zolang je maar weet wat je doet. Zo is de snelste methode om een stuk uit een cylinder te knippen én een nette mesh te houden, toch echt om boolean te gebruiken en daarna met de hand je mesh weer netjes te maken. Dat is stukken sneller dan helemaal met de hand knippen. Ja, je moet er rekening mee houden dat boolean het soms niet doet, maar in 3dsmax9 en wanneer je het met beleid gebruikt, kan het een heel waardevolle tool zijn.
Je moet ook een beetje weten wanneer je wel en niet Boolean gaat gebruiken. Zo wordt een highres mesh bijna 9 van de 10 keer f*cked up, terwijl een lowpoly mesh nog aardig (snel) valt te herstellen.Schuey schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:05:
[...]
Het klopt dat boolean sneller is, maar het is ook weer niet zo dat handmatig de cuts maken langer als 2 minuten moet duren. En als ik dan ineens een nette mesh heb, kies ik liever daarvoor, dan na de tool alsnog zelf je mesh te moeten optimizen.
Overigens zit er in Max 9 ook ProBooleans. Misschien dat dat wat beter is? Zelf nooit gebruikt though..
Verwijderd
Weet iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag?
Na verder onderzoek lijk photometric licht meer waziger te zijn en heeft deze zachtere schaduw.
Dit kun je toch ook gewoon instellen bij anti aliasing bijv. bij adv. raytrace shadows?
Na verder onderzoek lijk photometric licht meer waziger te zijn en heeft deze zachtere schaduw.
Dit kun je toch ook gewoon instellen bij anti aliasing bijv. bij adv. raytrace shadows?
De zojuist genoemde AreaShadow
Heej jongens!
Ik heb een vraagje over 3dsmax, had het al op CGTALK gezet dus ff een link naar me vraag:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=6&t=546779
Ik heb een vraagje over 3dsmax, had het al op CGTALK gezet dus ff een link naar me vraag:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=6&t=546779
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Verwijderd
hoi,
ligt eraan hoe complex je model is
als hij niet zo heel complex is kun je een "slice" gebruiken....
en anders... wat ik dan zowiezo zou doen.... moet je op elk aparte onderdeel een slice zetten...
dan krijg je dus beetje verschillende wipes... dat dus niet alles in 1 keer van onder naar boven in beeld komt.
-----------------
maar ik zie nu dat dat er al onder stond
ligt eraan hoe complex je model is
als hij niet zo heel complex is kun je een "slice" gebruiken....
en anders... wat ik dan zowiezo zou doen.... moet je op elk aparte onderdeel een slice zetten...
dan krijg je dus beetje verschillende wipes... dat dus niet alles in 1 keer van onder naar boven in beeld komt.
-----------------
maar ik zie nu dat dat er al onder stond
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 08:38 ]
precies, heb zelf ook proboolean nog niet in max9 gebruikt, kleine kans dat ik dat doe ookScipionyx schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:14:
[...]
Je moet ook een beetje weten wanneer je wel en niet Boolean gaat gebruiken. Zo wordt een highres mesh bijna 9 van de 10 keer f*cked up, terwijl een lowpoly mesh nog aardig (snel) valt te herstellen.
Overigens zit er in Max 9 ook ProBooleans. Misschien dat dat wat beter is? Zelf nooit gebruikt though..
Verwijderd
proboolean is ook niet helemaal 100 %
delen van je mesh verdwijnen vaak na een boolean iig.
Als je clean wilt booleanen kun je het beste je beide meshes eerst omzetten naar editable mesh de kans dat je bolean "vies" word valt dan vaak erg mee
delen van je mesh verdwijnen vaak na een boolean iig.
Als je clean wilt booleanen kun je het beste je beide meshes eerst omzetten naar editable mesh de kans dat je bolean "vies" word valt dan vaak erg mee
Top!
Ziet er al goed uit, maar je belichting is nou nog niet bepaald spannend, maar dat zal nog wel goed komen. Kijk wel even die pose van je "brede" character naar, want het is nu wel even puzzelen voordat je door hebt hoe alles in elkaar zit, en dat het niet een vreemd gevormde rots is. Let ook even op je achtergrond, kan nog beter (glooiende heuvels etc. je horizon is nu wat apart). Besteed ook nog wat aandacht aan de jurk (hij is nu nogal strak), de textures (van o.a. gras, beplanting, en eigenlijk mag de rest ook nog wat getweakt worden (alhoewel het wel een beetje een hymn-style is)), en je hebt een onwaarschijnlijk mooie eindscene
Ziet er al goed uit, maar je belichting is nou nog niet bepaald spannend, maar dat zal nog wel goed komen. Kijk wel even die pose van je "brede" character naar, want het is nu wel even puzzelen voordat je door hebt hoe alles in elkaar zit, en dat het niet een vreemd gevormde rots is. Let ook even op je achtergrond, kan nog beter (glooiende heuvels etc. je horizon is nu wat apart). Besteed ook nog wat aandacht aan de jurk (hij is nu nogal strak), de textures (van o.a. gras, beplanting, en eigenlijk mag de rest ook nog wat getweakt worden (alhoewel het wel een beetje een hymn-style is)), en je hebt een onwaarschijnlijk mooie eindscene
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Heb je al HDRI geprobeerd? Maakt alles een stuk realistischer.Thrilled schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:28:
[afbeelding]
Verwijderd
Wel heel moeilijk dat hoofd modelleren
.
Hier een poging van mij, commentaar zeer welkom!

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 08-10-2007 18:22 . Reden: LEES DE TOPICWARNING! ]
Je bent al een heel eind op weg, maar je zou wel wat dingen behoorlijk om moeten gooien om het te verbeteren. Heel belangrijk bij een gezicht is om de gezichtslijnen niet alleen in de ruimtelijke vorm, maar ook in de richting van de edges te hebben zitten. Zo is er bijvoorbeeld de lijn die loopt van bovenin je neusvleugel naar vlak naast je mondhoek. Als je lacht is die vaak duidelijk te zien. Die zit nu niet in de edges van je mesh en dan wordt het erg lastig om die vorm nog mooi te krijgen. Je zou je mesh dus kunnen verbeteren door die lijn erin te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:21:
Wel heel moeilijk dat hoofd modelleren.
[afbeelding]
Ik weet het niet precies, maar volgens mij zit het verschil hem puur in manier van lichtberekening, niet in dingen als schaduwscherpte of anti-aliasing. Photometric ligt volgens mij dichter bij dingen als sluitertijd en zo, maar precies weet ik het ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:24:
Weet iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag?
Ligt aan de vorm die je wilt knippen. Probeer maar eens een bol uit een kubus te knippen, no way dat je dat met de hand mooi krijgt, laat staan in twee minuten.Schuey schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:05:
[...]
Het klopt dat boolean sneller is, maar het is ook weer niet zo dat handmatig de cuts maken langer als 2 minuten moet duren. En als ik dan ineens een nette mesh heb, kies ik liever daarvoor, dan na de tool alsnog zelf je mesh te moeten optimizen.
Leuk, een echte compositie! Veel modellers laten het bij een losse model op een witte plane en dat vind ik altijd zo zonde. Je zou denk ik je plaat sterker kunnen maken door een kortere lensafstand bij je camera te nemen. Dan wordt het kruis verhoudingsgewijs wat groter en de mannetjes wat sneller en zit er meer diepte in je plaat. Dat rood er achter vind ik nu al erg mooi, overigens.
[ Voor 13% gewijzigd door Oogst op 06-10-2007 17:12 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dat zou ik dan anders aanpakken. 1 kant van de kubus verwijderen, halve bol maken en op zijn plaats zetten. Attachen, de 2 edges selecteren en het gat sluiten. Maar er zijn natuurlijk meer manieren om hetzelfde te doenOogst schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:11:
Ligt aan de vorm die je wilt knippen. Probeer maar eens een bol uit een kubus te knippen, no way dat je dat met de hand mooi krijgt, laat staan in twee minuten.
[ Voor 6% gewijzigd door Acid_Burn op 06-10-2007 17:15 ]
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, ook die van het licht
Ik ben me van de lijn bewust, heb alleen moeite met de basis opzetten.
Hoe ik de wires moet laten lopen etc. Ik kom daarom vaak in de problemen.
Heb al meerdere manieren geprobeert en het lijkt alsof box modeleren het beste bevalt.
Ben overigens maar helemaal opnieuw begonnen
preciesAcid_Burn schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
Dat zou ik dan anders aanpakken. 1 kant van de kubus verwijderen, halve bol maken en op zijn plaats zetten. Attachen, de 2 edges selecteren en het gat sluiten. Maar er zijn natuurlijk meer manieren om hetzelfde te doen
Ik werk eigenlijk meestal vanuit edge extrude, juist omdat ik dan die lijnen geforceerd goed kan doen. Ik extrude namelijk de edges over die lijnen. Dat levert een gezicht met allemaal gaten op en die gaten ga ik dan weer aan elkaar maken.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 02:24:
[...]
Bedankt voor je reactie, ook die van het licht.
Ik ben me van de lijn bewust, heb alleen moeite met de basis opzetten.
Hoe ik de wires moet laten lopen etc. Ik kom daarom vaak in de problemen.
Heb al meerdere manieren geprobeert en het lijkt alsof box modeleren het beste bevalt.
Ben overigens maar helemaal opnieuw begonnen.
Alleen als de basisvorm van het hoofd heel belangrijk is werk ik eigenlijk met box modelling.
[ Voor 6% gewijzigd door Oogst op 07-10-2007 15:20 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Wat ik altijd doe, ik maak van een holle cylinder de ogen, en vanuit daar extrude ik. Zo dwing je jezelf wel om die topology fatsoenlijk te krijgen 
voorbeeldje
voorbeeldje

[ Voor 22% gewijzigd door een moderator op 08-10-2007 18:22 . Reden: LEES DE TOPICWARNING! ]
Verwijderd
Bedankt voor de reacties! Is de enige feedback die ik momenteel krijg!
Waardeer het dus zeer
.
Met een boel gerommel en gepiel ben ik tot hier gekomen.
De basis staat er in ieder geval, nu nog wat tweaken
.
Het is wel een boel denkwerk, van hoe ik de lijnen zal laten lopen, pfff
.
Vooral die oren zijn zo moeilijk!

Edit: mooie kop Schuey! Lijkt mij ook handig om zoiets te hebben, kun je mooi naar een ander model buigen.
Misschien ga ik het is op jou manier proberen, kwam alleen de laatste keer (dat ik begon met een oog) met veel te veel wires uit
.
Waardeer het dus zeer
Met een boel gerommel en gepiel ben ik tot hier gekomen.
De basis staat er in ieder geval, nu nog wat tweaken
Het is wel een boel denkwerk, van hoe ik de lijnen zal laten lopen, pfff
Vooral die oren zijn zo moeilijk!

Edit: mooie kop Schuey! Lijkt mij ook handig om zoiets te hebben, kun je mooi naar een ander model buigen.
Misschien ga ik het is op jou manier proberen, kwam alleen de laatste keer (dat ik begon met een oog) met veel te veel wires uit
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 08-10-2007 18:22 ]
Nouja proberen kan altijd. Het is ook altijd makkelijker om edges eruit te slopen dan om ze naderhand toe te voegen, verwijderen kan altijd nog. Ik begin meestal met een cylinder van 12 edges voor de ogen.
Ik maak liefst zoveel mogelijk hoofden, als je constant vanaf hetzelfde werkt dan wordt je imo niet echt beter in het maken van hoofden.
net afgemaakt, tis een mannetje die een draken 'pak' aan heeft

moet vandaag nog even schoentjes maken voor een ander character, en dan lekker de rest van de dag gaan unwrappen
dat doe ik dan weer nietkun je mooi naar een ander model buigen.
net afgemaakt, tis een mannetje die een draken 'pak' aan heeft

moet vandaag nog even schoentjes maken voor een ander character, en dan lekker de rest van de dag gaan unwrappen

[ Voor 57% gewijzigd door een moderator op 08-10-2007 18:22 . Reden: LEES DE TOPICWARNING! ]
weer even update van mn serre (oude versie)..
*Klik voor nieuwe versie (1136x923 afbeelding vd serre)*
Hij krijgt het moeilijk met renderen (mn pc
) hij sluit steeds vaker af tijdens het renderen.. moet betere pc hebben 
Anyway, CC is van harte welkom...
Things to do:
- Baksteentjes op de grijze muur achter de serre
- Kozijnen + Ramen goede materials geven achter de serre
- 2 glazen wanden/deuren toevoegen achter de tafel, waar nu een grijs vlak is..
- Stoelen wat grijzer, met wat detail op de zitting/leuning
- Lucht toevoegen
*Klik voor nieuwe versie (1136x923 afbeelding vd serre)*
Hij krijgt het moeilijk met renderen (mn pc
Anyway, CC is van harte welkom...
Things to do:
- Baksteentjes op de grijze muur achter de serre
- Kozijnen + Ramen goede materials geven achter de serre
- 2 glazen wanden/deuren toevoegen achter de tafel, waar nu een grijs vlak is..
- Stoelen wat grijzer, met wat detail op de zitting/leuning
- Lucht toevoegen
[ Voor 6% gewijzigd door Thrilled op 08-10-2007 17:50 ]
Verwijderd
Update van de scene.
Wat meer variatie in het gras gemaakt, belichting en camera iets aangepast en het kruis
Wat meer variatie in het gras gemaakt, belichting en camera iets aangepast en het kruis

Ik persoonlijk vind het gras te crispy, ziet er teveel uit als breekbare stokjes zeg maar, verder vind ik de kleurverschillen (het dorre gras) een mooie verbetering!Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:03:
Update van de scene.
[afbeelding]
Oja, wat ik vorige keer wou vragen, mist jouw mage nu een linkerarm?
Verwijderd
Ik render hem op de aller aller laagste setting dus de AA is brak, ik wil er nog wat boompjes achter gooien voor wat extra diepte.Thrilled schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:46:
[...]
Ik persoonlijk vind het gras te crispy, ziet er teveel uit als breekbare stokjes zeg maar, verder vind ik de kleurverschillen (het dorre gras) een mooie verbetering!Het kruis ziet er ook beter uit, met name de details (krasjes etc).. Achtergrond is niet zo heel veel veranderd.. Mijn mening is dat de plantjes nu te fleurig zijn voor zo'n scene, ik vond de plantjes bij het kruis op de vorige plaat beter.. mja dat is my humble opinion
keep up the good work
Oja, wat ik vorige keer wou vragen, mist jouw mage nu een linkerarm?
En thanks =)
update, gaat al véél richting de Final toe, ik ontdekte bij het uploaden een paar blaadjes die door de muur steken, dus dat moet ik ff aanpassen, verder ben ik in afwachting vd opdrachtgever of er nog wat gewijzigd moet worden
graag CC?

mss dat je beter een jpgje er van kunt maken, en bosjes/bomen/mensen etc toe kunt voegen, ipv in 3d, scheelt een hoop extra tijd, en vaak wordt het nog mooier ook
is een mogelijkheid, maar kans is groot dat het een enorm gek*t wordt met de schaduwen enzo + de juiste belichting vinden.. mijn ervaring is dat het hardstikke nep eruit komt, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn photoshop skills (of juist het gebrek daaraan
)
http://www.3dblokje.nl/port/04976%20Bnr%203%20-%206%20gecorrigeerd%202020506.jpgThrilled schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:05:
is een mogelijkheid, maar kans is groot dat het een enorm gek*t wordt met de schaduwen enzo + de juiste belichting vinden.. mijn ervaring is dat het hardstikke nep eruit komt, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn photoshop skills (of juist het gebrek daaraan)
http://www.3dblokje.nl/port/04976%20Bnr%207%20Gecorrigeerd%20020506.jpg
http://www.3dblokje.nl/port/Ons-Huis_VZ-1.jpg
http://www.3dblokje.nl/port/Standpunt%201%20gecorrigeerd%20optie%202.jpg
http://www.3dblokje.nl/port/Standpunt%202%20gecorrigeerd%20optie%202.jpg
is gemodeleerd in MAX en afgewerkt in PS
in mn goede oude tijd als 3d vormgever
[ Voor 34% gewijzigd door HyperTrophy op 09-10-2007 00:11 ]
Dan beroep ik me hierop:HyperTrophy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:08:
[...]
http://www.3dblokje.nl/port/04976%20Bnr%203%20-%206%20gecorrigeerd%202020506.jpg
is gemodeleerd in MAX en afgewerkt in PS
Thrilled schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:05:
maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn photoshop skills (of juist het gebrek daaraan)
ach ja, heb er maar een paar maand gewerkt. ben uiteindelijk ontslagen omdat ik kleurenblind ben
beetje jammer. Zag het daar toch niet zitten daarzo, "ik vind het een"stelletje stakkers

beetje jammer. Zag het daar toch niet zitten daarzo, "ik vind het een"stelletje stakkers
[ Voor 8% gewijzigd door HyperTrophy op 09-10-2007 17:41 ]
Verwijderd
indg ?HyperTrophy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:18:
ach ja, heb er maar een paar maand gewerkt. ben uiteindelijk ontslagen omdat ik kleurenblind ben![]()
beetje jammer. Zag het daar toch niet zitten daarzo, stelletje stakkers
Ik geloof dat je vrij grote bakstenen als texture hebtThrilled schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:47:
update, gaat al véél richting de Final toe, ik ontdekte bij het uploaden een paar blaadjes die door de muur steken, dus dat moet ik ff aanpassen, verder ben ik in afwachting vd opdrachtgever of er nog wat gewijzigd moet wordengraag CC?
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Nee geen indg. Beetje jammer dat je (Hypertrophy) over je ex collega's praat terwijl je zelf ook weet dat jij, hoe sneu en klote ook, dat jijzelf degene bent met een handycap voor dit vak
Verwijderd
Zo, even een update WIP van mijn hoofd
.

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 10-10-2007 19:05 . Reden: LEES DE TOPICWARNING! DUIDELIJKER KAN NIET! ]
Verwijderd
Mmmm, ik heb nu een heel vreemd probleem... misschien wel simpel
.
Maar met textures teken ik nu ook op de achterkant van mijn hoofd als ik bijvoorbeeld de mond texture.
Heb dan twee monden.
Spiegeln staat overigens uit.
Maar met textures teken ik nu ook op de achterkant van mijn hoofd als ik bijvoorbeeld de mond texture.
Heb dan twee monden.
LOL wat voorspelbaarGuillome schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:18:
[...]
Nee geen indg. Beetje jammer dat je (Hypertrophy) over je ex collega's praat terwijl je zelf ook weet dat jij, hoe sneu en klote ook, dat jijzelf degene bent met een handycap voor dit vak
maargoed als jij met hun overweg kunt.... mooi toch?
praten jullie daar intern nog steeds via MSN met elkaar?
Verwijderd
ander materiaal op die achterpoly's gooien of unwrappenVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:21:
Mmmm, ik heb nu een heel vreemd probleem... misschien wel simpel.
Heb dan twee monden.
\
Weet iemand een goede site met mooie high res 3d renders? Hier op de universiteit twente kost printen niet zoveel en het leek me wel leuk om allerlei 3d art aan de muur te hebben. Ik heb zelf al wel wat plaatjes van cgtalk gehaald maar de meeste zijn niet op zon hoge resolutie. Sites met gratis algemene poster afbeeldingen zijn ook welkom
.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.

Dank voor uw aandacht.