[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.036 views sinds 30-01-2008

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik heb ook bij 1 scene constant errors met vray en max9 x64.
aan de ram ligt het niet denk ik (2gb)...

Mixed Reality dev

Verwijderd

En max 8 dan i.c.m vista 32 bit? Loopt bij mij niet stabiel.

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 19:44

StackMySwitchUp

Zoals dit.

-DG- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
Bij mij loopt die af en toe ook wel vast, gewoon vaak saven. ;-)
Maar om de 5 minuten is wel erg extreem.
Heheh, soms (zoals bij de 3d mini contest) crasht hij bij mij om de 2 bewerkingen.. vray en max9 zijn een beetje zeikerig af en toe :/

Max 9 onder Vista ultimate x64 loopt bij mij ook niet lekker btw, ik kan geen materials zien (zijn allemaal zwart en duurt +/- 20 seconden per material slot om alleen al te openen)

@ Thrilled :
Als je zo wilt renderen, kun je met 3dsmax heel makkelijk ink 'n paint aanzetten, met die material heb ik talloze renders gemaakt in mijn n00b tijd :D

[ Voor 33% gewijzigd door StackMySwitchUp op 12-09-2007 21:27 ]

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Ik gebruik gewoon nog max 7 nergesn last van :*)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
Ik gebruik Blender. ;) Nergenst last van. En dan nog komt er binnenkort een bugfix release :*)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Ik heb Max 9 er een hele tijd geleden gewoon afgezwiert uit frustratie. Bij het unwrappen liep hij elke keer vast, corrupte files, vray die rottig doet. Doet me zwaar denken om naar een ander pakket over te stappen.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
ik stel Maya voor :)
makkelijk gewend te raken, ook veel plugins beschikbaar, en je kan er natuurlijk ook alles mee maken wat je maar wil.

Verwijderd

Thrilled schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:07:
even tussendoor, zijn zulke renders ook mogelijk met 3ds max? ( op de mensen na, die hoeven er niet bij :P )

[afbeelding]
Tuurlijk.... wij maken ze....
-DG- schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
Bij mij loopt die af en toe ook wel vast, gewoon vaak saven. ;-)
Maar om de 5 minuten is wel erg extreem.
Autosave?

[ Voor 27% gewijzigd door André op 13-09-2007 16:02 ]

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ja, dat doet die bij mij ook wel maar dat is ook weer vervelend omdat je niet weet op welk moment die dat doet. Ik save een 3d ding bijv. altijd voordat ik ga renderen omdat die dan wel eens wil stoppen en met de autosave kan je net die paar dingen die je veranderd hebt voor die render missen.

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 13-09-2007 11:49 ]

Verwijderd

Welke iteration (i.c.m meshsmooth) gerbuiken jullie over het algemeen voor een auto? Laat ik zeggen, wat is een beetje normaal ;) ?

• -DG-
Dat is afhankelijk van hoe high of lowpoy je model is, welke resolutie je hem rendert, hoe snel je wil dat de render wordt gedaan en nog meer. Ergens tussen 1 en 4 is wel normaal. Ik gebruik overigens Turbosmooth.

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
StackMySwitchUp schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:24:
@ Thrilled :
Als je zo wilt renderen, kun je met 3dsmax heel makkelijk ink 'n paint aanzetten, met die material heb ik talloze renders gemaakt in mijn n00b tijd :D
Ink 'n paint? Wat is dit precies..?
apNia schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:31:
Jahoor, ligt er maar net aan hoeveel tijd en moeite je er in stopt. Het lijkt me dat je zoiets kan bereiken met Illustrate!. Bekijk http://ww.davidgould.com/...trations.htm#Architecture anders even.
Op die site zie ik alleen maar afbeeldingen van renders, maar geen uitleg over hoe je zo'n render maakt? :+
Hoe dan? :+

• -DG-
Thrilled schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:53:
[...]

Ink 'n paint? Wat is dit precies..?
Dat is een material in 3ds. Hierdoor krijg je een cartoony render. Zo ongeveer als in het spel XIII.

Verwijderd

Geez aardig bezig hier nog steeds zeg. Tijdje al niets gepost omdat ik gewoon niets nieuws had haha. Beetje boring dan. Maaruh nu heb ik wel wat om te laten zien.. komt ie (ik doe even een schamteloze copy paste van me verhaaltje dat op een ander forum ook staat... jaja 3d-ers zijn lui :P, althans ik)

----------------------------------

De afgelopen 2 weken hebben we met ze 3-en (Sander Kamermans, Nanda van Dijk en ik, vanaf nu werkend onder wirefame.nl... site is temp) ons dood gewerkt om een animatie af te krijgen voor een opdracht die ik binnen had gekregen. Twee fucking weken om alles te bedenken. Zelfs de voice over moesten we zelf bedenken en schrijven, wat echt heel moeilijk was. Daarna hebben we gezocht naar iemand die dit professioneel kon inspreken, en daarna keihard achter de pc gezeten (tijdens het renderen 14 pc's tegelijk). Nou ik kan het maar beter laten zien dan nog meer te typen.

Check de animatie op de site:
www.wirefame.nl

Screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.wirefame.nl/plaatjes/axioncontinu.jpg

Het filmpje word vertoond bij een aantal presentaties de aankomende tijd. Axioncontinu (een groep verzorgingstehuizen in utrecht) heeft geld nodig voor een bepaald systeem wat ze willen gaan gebruiken. Dit geld proberen ze los te krijgen bij diverse verzekeraars etc etc. En om die toffe (lees saaie) powerpoint presentatie wat op te leuken wouden ze een animatie hebben die alles op een leuke manier nog even kort samenvat. En tada daar waren wij in beeld.

Voor ons een grote opdracht en grote test. Want dit was onze eerste samenwerking aangezien we eerste jaars studenten zijn. Het levert ons heel veel punten op op school en natuurlijk de nodige duiten. Al met al de moeite waard. Ik hoop dat jullie het leuk vinden !! :D

De mensen die eraan gewerkt hebben:
Sander Kamermans: www.kamermans.net
Percy Tienhooven: www.purc.nl
Nanda van Dijk: www.anim.nl

Bedankt alvast voor het koekeloeren :D

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Damn, klasse!! :)

Oja over die renders.. ink 'n paint is denk ik niet wat ik zoek.. na een beetje tweaken is dit mijn beste resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/WIP%20Old%20House/1.PNG

In mijn ogen is dit té cartoony achtig, ik wil het een artist impression-achtig iets mee geven..

deze kant op dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.degilden.nl/fotos/artist%20impression.JPG

Nu is dit bovenste plaatje al iets te schilderij-achtig, maar ik denk wel dat jullie een beetje snappen wat ik zoek?

[ Voor 114% gewijzigd door Thrilled op 13-09-2007 20:42 ]

Verwijderd

Heeel leuk gedaan! Welke opleiding doe je? (laat maar :> , site bekeken! )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 22:57 ]

• -DG-
@Purc:
Klasse. _/-\o_ Erg goed gedaan!

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 13-09-2007 22:18 ]

Verwijderd

Thrilled schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:33:

Oja over die renders.. ink 'n paint is denk ik niet wat ik zoek.. na een beetje tweaken is dit mijn beste resultaat:

[afbeelding]

In mijn ogen is dit té cartoony achtig, ik wil het een artist impression-achtig iets mee geven..

deze kant op dus:

[afbeelding]

Nu is dit bovenste plaatje al iets te schilderij-achtig, maar ik denk wel dat jullie een beetje snappen wat ik zoek?
Mag ik er op wijzen dat de tekeningen hier die worden bedoeld vaak ook nog met de hand getekend zijn. Wil je dit soort images zal je heel veel doodgewoon 2d werk moeten doen. B.v. met photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is leuk. wel de trema op "Financiële" vergeten. En 10:00/11:00 in de morgen zoals de klok aangeeft is natuurlijk niet echt vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.... lang verhaal eigenlijk.... ik zal het kort vertellen....

wij krijgen tekeningen van een architect.
iemand trekt de tekening over (met dichte lijnen) in een aparte laag, om later te importeren in max
je trekt dus de muren, ramen, daken en dat soort dingen over.

je importeert je tekening in max.
je zet de tekeningen in de goede vorm. voorgevel zijgevel etc op de goede plaats.
en dan ga je lijnen detatchen en extrudes geven... (daar hebben wij dan een handig tooltje voor :P )
en zo krijg je een huisje... na een uurtje ong.(met het tooltje dan)

dan ga je een situatie maken...

renderen + een kleuren render met self illuminating op 100

en dan ga je photoshoppen....gordijntjes achter de ruitjes.... wolkjes en al dat soort spul.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Denk niet dat ie om het modelen vraagt, maar om het renderen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:01:
Denk niet dat ie om het modelen vraagt, maar om het renderen :)
lol oke... gewoon scanline render met light tracer.... en als je echt dat effect wil hebben alsof he geschilderd is.... ink&paint kan de trick doen.... maar dan word ie niet zo mooi... zul je toch moeten photoshoppen ofsow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu begonnen aan de Lotus Elise, in de plaats van quad modeling probeer ik nu eerst de lijnen uit te zetten en hier een editatble poly van te maken. Maar de vertexen van de lijnen willen niet welden, al doe ik fuse en daarna weld.... nog steeds los van elkaar....
Doe ik iets helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

[afbeelding]

deze kant op dus:

[afbeelding]

piranesi is wat jij zoekt

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 08-09 19:44

StackMySwitchUp

Zoals dit.

[afbeelding]

deze kant op dus:

[afbeelding]

Ik denk dat ink'n paint wel is wat je zoekt, je zult alleen iets meer aan de belichting moeten doen, je kunt een hele boel ermee.
Probeer eens wat meer shades te gebruiken, zoals 3 - 5 (instelbaar in ink npaint rollout)
Verder kun je photoshop gebruiken voor de details
Misschien anders self-illumination aanzetten ipv i&p

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Dan maar begonnen weer met quad modeling, alleen snap ik weinig van hoe meshsmooth in elkaar zit:
Zie afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/2892/plaatje2qn2.png
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/4840/plaatje1wb8.jpg

Om de een of andere reden, besloot meshsmooth omcirkelde lijnen aan te passen(zie deuk, krijg hem er helemaal niet uit).
Dit was niet zo, was namelijk met de achterkant bezig... opslaan en je bent de klos 8)7 .
Kan iemand mij de logica van meshsmootyh uitleggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 18:08 ]

Verwijderd

Volgens mij zitten die vertices dan niet goed aan elkaar, terwijl ze wel aan elkaar zitten... misschien ff selecten en collapsen? want als ze aan elkaar zitten moet het gewoon goed worden lijkt mij.

• Menesis
Misschien komen de lijnen niet samen in 1 vertex, je ziet namelijk dat ze raar afbuigen.
Selecteer eens het gebiedje om zo'n plek en doe dan weld (eventueel even bij de opties de range wat groter maken), als het goed is worden ze dan samengevoegd.

Mixed Reality dev

• Schuey
in een notendop, meshsmooth interpolate tussen vertexen om een glad resultaat te krijgen.

De rode lijn geeft ongeveer de vorm van de gesmoothde mesh aan, posities tussen de vertexen in.
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6238/66878168ye8.jpg
Het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/3333/31590952wy0.jpg

Vanaf nu is het eigelijk heel logisch :P Grote afstand tussen vertexen, gladjes, kleine afstand tussen de vertexen (rode cirkel), scherper.
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/589/53084375td7.jpg
Resultaat
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/8616/12816176jx8.jpg

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, had er al wel flink op los gespleed gespeeld, zonder resultaat.
Weld, target weld, collapse, lijnen bij, lijnen weg, gekeken of er mogelijk een vertex te veel zat, iets onder het oppervlak etc......rrrrrrrrrrrrr >:) .
Die lijn blijft afbuigen, zelfs alle lijnen weggehaald en opnieuw aan de vertexen geknoopt.

Mijn arme Lotus Elise :'(

Edit:
Hier ben ik van op de hoogte :), ik snap alleen niet waarom die lijnen afbuigen en als het ware een eigen vlakje vormen.

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7997/31590952wy0rh4.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 20:56 ]

• Schuey
Laat dan maar eens de mesh zonder Mesh/Turbosmooth zien ;)

Verwijderd

Hier is hij dan :9 :

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/3338/31590952wy0sm0.jpg

Edit:

Plaatje lamp, is het op deze manier dus verkeerd, moet er dan eentje buiten om lopen?
(1x chamfer 0,2 en een paar keer naar binnen)

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1885/31590952wy0om7.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 21:31 ]

• Schuey
Je hebt nog een edgeloop nodig rond het 'gat' van de lamp :)
lk spot ook nog 2 triangles, die ook wegwerken graag :P

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 15-09-2007 21:43 ]

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Een filmpje van mijn Quake theater

Ik ga er niet meer aan verder werken. Misschien maak ik nog wel een keer een nieuwe.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even wat stukjes opnieuw gedaan, is nu verholpen :) .
Ook de tips van Schuey meegenomen ;) .

Bedankt maar weer!

Momenteel kijk ik overigens wat de mogelijkheden zijn voor het volgen van een opleiding!
Hoef ik niet hier telkens van alles te vragen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Sir_Hendro schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:31:
Een filmpje van mijn Quake theater

Ik ga er niet meer aan verder werken. Misschien maak ik nog wel een keer een nieuwe.
ziet er opzich leuk uit, maar zou het niet leuker zijn geweest als het theater verlicht werd door de film?
en sowieso wat dramatischere verlichting eventueel

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Tjeemp schreef op zondag 16 september 2007 @ 01:52:
[...]

ziet er opzich leuk uit, maar zou het niet leuker zijn geweest als het theater verlicht werd door de film?
en sowieso wat dramatischere verlichting eventueel
Dat wou ik ook wel doen opzich maar mijn work file is corrupt ofzo dus kan ik niks meer aanpassen aan het theater. Het is tevens ook allemaal een beetje nabewerkt met Sony Vegas. Er zit zeg maar een glow over het filmpje heen en de filmpjes zijn over het scherm geplakt met wat filters zodat het lijkt ofzo deze beelden met een camcorder zijn opgenomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-09-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ziet er wel leuk uit op zich die bioscoop. Alleen om het te laten lijken alsof het door een camcorder is opgenomen moet de camera ook wel een beetje heenenweer bewegen he ;)
Ik weet dat je niet meer verder gaat met je filmpje, maar dan maar voor de volgende keer:
Een simpele oplossing om dat te bereiken zou zijn geweest om een noisecontroller toe te voegen aan de position controller (en wellicht rotation controller) van de camera. Zo blijft je camera constant n beetje bewegen. Wel ervoor zorgen dat de noise niet te snel gaat, anders lijkt het of je je camera op een drilboor hebt geplaatst :D
Zo'n noise controller is op zich een prima oplossing denk ik, al zijn er mensen die hele studies maken naar camera movement en soms worden de camera moves zelfs gemotioncaptured omdat het dan echter lijkt (lekker vaag: in het echt probeer je de camera zo stil mogelijk te houden, gaan de CG mensen de boel weer extra laten bewegen ;) )

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Menesis schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:44:
Ziet er wel leuk uit op zich die bioscoop. Alleen om het te laten lijken alsof het door een camcorder is opgenomen moet de camera ook wel een beetje heenenweer bewegen he ;)
Ik weet dat je niet meer verder gaat met je filmpje, maar dan maar voor de volgende keer:
Een simpele oplossing om dat te bereiken zou zijn geweest om een noisecontroller toe te voegen aan de position controller (en wellicht rotation controller) van de camera. Zo blijft je camera constant n beetje bewegen. Wel ervoor zorgen dat de noise niet te snel gaat, anders lijkt het of je je camera op een drilboor hebt geplaatst :D
Zo'n noise controller is op zich een prima oplossing denk ik, al zijn er mensen die hele studies maken naar camera movement en soms worden de camera moves zelfs gemotioncaptured omdat het dan echter lijkt (lekker vaag: in het echt probeer je de camera zo stil mogelijk te houden, gaan de CG mensen de boel weer extra laten bewegen ;) )
Mja dat is wel idd leuk voor serieuze filmpjes maar niet voor dit soort test filmpjes :P Maar shaky cams heb ik vroeger wel is vaker gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Nav Greeble leek het me wel een uitdaging iets soortgelijks te maken met particle flow.
Op zich heeft p-flow ook wel leuke voordelen. Je kunt een paar basis objecten maken en daar weer random een materiaal aan toewijzen zodat je allemaal verschillende gebouwen krijgt. Verder kun je de boel animeren of course ;)
hier een testje (flash 8 video; 0.15 Mb)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nieuw wipje :)
Character model voor school game.
3000 tri's sofar
Afbeeldingslocatie: http://wgeuze.nl/components/com_ponygallery/img_pictures/20070917_1037628301_wip.jpg

wire
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/9311/wireno2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:17:
[...]

Heeel leuk gedaan! Welke opleiding doe je?
Zit op de HKU, en dan de opleiding 3D Computer Animation and Visual Effects

(haha wat een lange naam eigenlijk, leuk voor op een verjaardag om te zeggen ;)...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Het is inmiddels alweer even geleden dat ik wat serieuzer met 3D bezig ben geweest, maar ik ben van plan de draad weer op te pakken.

één ding waar ik niet echt meer van op de hoogte ben daarin is renderers. Voorheen gebruikte ik altijd Brazil 1.21 als renderer, maar volgens mij is er sindsdien veel gebeurd op het gebied van rendering.

Ik zag zelfs dat tegenwoordig metal ray standaard met 3Ds Max meekomt.

Ik zag in de openingspost allerlij renders opgesomt staan, maar ik vroeg me af welke renderer momenteel het meest "van deze tijd" is of welke jullie zouden adviseren voor iemand die de draad van 3D weer op wil pakken.

Ik ben dus vooral op zoek naar een renderer (als bijvoorbeeld Brazil) waarmee zonder al te veel kennis mooie resultaten te behalen zijn, maar welke ook de uitgebreide mogelijheden heeft nog veel verder te gaan.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:38:
Het is inmiddels alweer even geleden dat ik wat serieuzer met 3D bezig ben geweest, maar ik ben van plan de draad weer op te pakken.

één ding waar ik niet echt meer van op de hoogte ben daarin is renderers. Voorheen gebruikte ik altijd Brazil 1.21 als renderer, maar volgens mij is er sindsdien veel gebeurd op het gebied van rendering.

Ik zag zelfs dat tegenwoordig metal ray standaard met 3Ds Max meekomt.

Ik zag in de openingspost allerlij renders opgesomt staan, maar ik vroeg me af welke renderer momenteel het meest "van deze tijd" is of welke jullie zouden adviseren voor iemand die de draad van 3D weer op wil pakken.

Ik ben dus vooral op zoek naar een renderer (als bijvoorbeeld Brazil) waarmee zonder al te veel kennis mooie resultaten te behalen zijn, maar welke ook de uitgebreide mogelijheden heeft nog veel verder te gaan.

Tips?
Brazil 2.0 of vray 1.5 of anders maxwell maar daar heb ik atm geen ervaring mee

maxwell is serieus simpel maar het gaat wel ten koste van je rendertijd
Brazil zit tussen vray en maxwell in zegmaar
en vray is verweg de snelste op high quality

overigens heb ik dat nog niet vergeleken met de laatste versie van brazil.
kan zijn dat ze een stapje vooruit zijn gegaan qua snelheid

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
En dan heb je nog Mental-Ray. Dat is een soort uitgebreide V-ray en wordt als ik het goed heb vaak bij professionele filmproducties gebruikt omdat er zoveel instellingen mogelijk zijn. Dat is gelijk het nadeel; je weet je geen raadt met al die termen. V-ray levert in mijn ogen hetzelfde resultaat en is veel makkelijker en sneller :)
Mental-Ray zit trouwens standaard bij 3ds max.

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 18-09-2007 14:37 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:32:
Hier ben ik van op de hoogte :), ik snap alleen niet waarom die lijnen afbuigen en als het ware een eigen vlakje vormen.
Smoothing groups / Crease / niet goed geweld / Geflipte normal.. allemaal opties die je zou moeten nalopen

het is dan nu wel gefixed omdat je het opnieuw gemaakt hebt maar ik zou nog even een versie teruggaan en daadwerkelijk het probleem opt e sporen en op te lossen imo anders leer je der niet echt veel van ;)
Menesis schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:37:
En dan heb je nog Mental-Ray. Dat is een soort uitgebreide V-ray en wordt als ik het goed heb vaak bij professionele filmproducties gebruikt omdat er zoveel instellingen mogelijk zijn. Dat is gelijk het nadeel; je weet je geen raadt met al die termen. V-ray levert in mijn ogen hetzelfde resultaat en is veel makkelijker en sneller :)
Mental-Ray zit trouwens standaard bij 3ds max.
mental ray zit er al in max 7.5? anders 8 in en is qua versie niet veel verandert though

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boven, zit wat in! Heb hem alleen al overschreven :P .

Mijn vorderingen dan maar 8) . Moet nog een boel aan gebreuren, zoals een interieur.
Maar ben flink bezig!

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/7527/12xx9.jpg
http://img210.imageshack.us/my.php?image=12ut6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9536/17je4.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/5766/17vo0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4513/18cq3.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/2963/18dv7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/1411/14pr6.jpg
http://img511.imageshack.us/img511/4130/14aw5.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:17:
@Boven, zit wat in! Heb hem alleen al overschreven :P .

Mijn vorderingen dan maar 8) . Moet nog een boel aan gebreuren, zoals een interieur.
Maar ben flink bezig!
ai overschrijven,

niet slim

als je max file corrupt raakt raak je veel kwijt :P
en autobackup kun je tegenwoordig ook al niet vertrouwen

leer saven in meerdere versies

het blijft handig.. zeker als je echt een flinke stap terug moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Render van de mage

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/suzie4.jpg

Ben er nog niet kapot van :/

Maar ff flink met de huid gaan spelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:04:
[...]

Brazil 2.0 of vray 1.5 of anders maxwell maar daar heb ik atm geen ervaring mee

maxwell is serieus simpel maar het gaat wel ten koste van je rendertijd
Brazil zit tussen vray en maxwell in zegmaar
en vray is verweg de snelste op high quality

overigens heb ik dat nog niet vergeleken met de laatste versie van brazil.
kan zijn dat ze een stapje vooruit zijn gegaan qua snelheid
ik zal me eens gaan verdiepen in de nieuwere versie van Brazil en daarnaast VRay. Aangezien ik al eerder met Brazil gewerkt heb vermoed ik dat ik daar wel weer op terug zal vallen.

Mede daarom stelde ik mijn vraag een beetje, om te kijken of dat dan ook wel de juiste keuze is.

Verwijderd

hey

ik ben bezig met een eigen projectje.... soort van film over een oorlog in de ruimte.
heb al aardig wat bij elkaar gemoddeld... (planeten, kleine fighter en een shuttle)
ik ben nu bezig met een carrier

Afbeeldingslocatie: http://filespace.org/Sentinel3dsm/carrier1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://filespace.org/Sentinel3dsm/carrier1-2.jpg

ben zelf nog niet tevreden over de motoren.... heb ik altijd problemen mee |:(
en er moet natuurlijk nog wel wat verder aan gemoddeld worden :P
iemand nog een idee voor een goed verhaal voor mn movie :9

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:08:
hey

ik ben bezig met een eigen projectje.... soort van film over een oorlog in de ruimte.
heb al aardig wat bij elkaar gemoddeld... (planeten, kleine fighter en een shuttle)

[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:54:
[...]

ai overschrijven,

niet slim

als je max file corrupt raakt raak je veel kwijt :P
en autobackup kun je tegenwoordig ook al niet vertrouwen

leer saven in meerdere versies

het blijft handig.. zeker als je echt een flinke stap terug moet
In Max (en in Maya volgens mij ook) kun je auto increment on save aanzetten. Dan maakt hij automatisch een nieuwe file aan en overschrijf je nooit.. (zeer handig voor mensen die aan ctrl+s zijn gewend net als ik ;))

Laat de binnenste punt van je motor iets verder uitsteken en geef de motoren zelf iets meer segmenten... Is nu nog een beetje "niet-smooth"...

[ Voor 26% gewijzigd door tafkaw op 20-09-2007 15:17 ]

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 11-09 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

soort van film over een oorlog in de ruimte.
(planeten, kleine fighter en een shuttle)iemand nog een idee voor een goed verhaal voor mn movie :9
Massa's! Ik zou er een zesluik van maken. Uitbrengen in verkeerde volgorde, lache! Hoofdpersonen zijn een nerd met verborgen krachten, een schurk met een wandelende haarbal, een heuse prinses die eigenlijk de zus is van de nerd, een pratende kikker, een hijgende zwarte bad guy die de vader blijkt te zijn van zowel de nerd als de prinses... Gebruik voor de eerste 3 delen (eigenlijk 4,5,6) veel greeble. Klaar is Kees. Aan het werk, genoeg te modelen! Maar aan de andere kant, aan de totale serie mag je best 25 jaar werken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Gr0wLiThE schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:15:
[...]

[...]

In Max (en in Maya volgens mij ook) kun je auto increment on save aanzetten. Dan maakt hij automatisch een nieuwe file aan en overschrijf je nooit.. (zeer handig voor mensen die aan ctrl+s zijn gewend net als ik ;))

Laat de binnenste punt van je motor iets verder uitsteken en geef de motoren zelf iets meer segmenten... Is nu nog een beetje "niet-smooth"...
kzal kijke... thnx :*)
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:39:
[...]

Massa's! Ik zou er een zesluik van maken. Uitbrengen in verkeerde volgorde, lache! Hoofdpersonen zijn een nerd met verborgen krachten, een schurk met een wandelende haarbal, een heuse prinses die eigenlijk de zus is van de nerd, een pratende kikker, een hijgende zwarte bad guy die de vader blijkt te zijn van zowel de nerd als de prinses... Gebruik voor de eerste 3 delen (eigenlijk 4,5,6) veel greeble. Klaar is Kees. Aan het werk, genoeg te modelen! Maar aan de andere kant, aan de totale serie mag je best 25 jaar werken.
teveel infow :P
lijkt ook een beetje op een zeep serie... :9
maar een nerd met verborgen krachten een een schurk met "cousin It" is wel een leuk idee _/-\o_

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:18:
[...]
een nerd met verborgen krachten een een schurk met "cousin It" is wel een leuk idee _/-\o_
Copyrights liggen bij George Lucas :P

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-09-2007 16:21 ]

Verwijderd

hey

[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt wel een beetje op die dingetjes uit homeworld 2.
Leuk bezig. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:39:
[...]

Hehe, geniaal bedacht, SnoeiKoei :)

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey een vraagje...
wij hebben een stagair bij ons lopen... en die wil een tijger maken met Hair and fur....
iemand enig idee hoe je een soort van oranje wit met zwarte strepen idee kunt krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van de mage :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/mage.jpg

Nu het haar en de fireball :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAUW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:34:
hey een vraagje...
wij hebben een stagair bij ons lopen... en die wil een tijger maken met Hair and fur....
iemand enig idee hoe je een soort van oranje wit met zwarte strepen idee kunt krijgen??
Je kunt toch texture maps gebruiken om de haarkleur te bepalen? Dus gewoon de tijger unwrappen en er een tijgerpatroon op tekenen, en dan die texture in de hair en fur plugin in het kleurenslot gebruiken. Weet niet precies meer hoe de hair&fur interface eruit zag maar zoiets was het dacht ik.

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Erg mooie mage!!!

Techno>Music

Verwijderd

Hymz :P wat heb jij toch met die lijkkleuren als het om skin gaat
;)

• Menesis
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:34:
hey een vraagje...
je kan hair en fur zo instellen dat de haren het materiaal van het meshobject overneemt. Lees anders de help file, want het aakt ook uit of je t via n buffer renderd of als geometrie.

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 22-09-2007 19:05 ]

Mixed Reality dev

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Een undead mage denk ik, want die Tauren is Horde, en die mage staat er bij, dus zal die ook wel Horde zijn. Aangezien van Horde alleen de Blood Elf, Troll en Undead mage kunnen worden moet dit wel een undead zijn, want een troll heeft 'tusks' en een blood elf heeft grote oren.
Maar ik zal wel weer te ver door spitten.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 2 daagjes bezig met een Lamborghini Gallardo te maken in Blender.

Dit is het resultaat tot nu toe; persoonlijk vind ik het niet slecht voor 2 daagjes mee bezig te zijn geweest.:)

Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w250/thomasyola/Gallardo/7Small.jpg

Nog tips ofzo? Altijd welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hey op zich ziet ie er goed uit vanaf de zijkant. Ik ben alleen bang dat je totaal de verkeerde techniek aan het gebruiken bent. Je hebt nu de zijkant gemaakt en dat geextrudeerd waarschijnlijk?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Geen goede techniek? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ik denk het niet nee, want als je hem nu van voren bekijkt zijn de zijkanten helemaal recht (zoals de rode lijnen)
En dat hoort niet :
Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07380/gallardo-voorkant.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nee, uiteraard. :)
Maar nu ga ik hem verder bewerken hé. ;)
Kzal nog wa verder klote. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Kan je misschien ook een wire posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wip van mij:

Zit een half interieur in :9 en nog geen spiegeltjes, ramenwissers etc.
Standaard materiaal vloer, vind ik wel erg mooi met dat orange!
Wil de plaatjes iets gelig maken met photoshop 8) .

Stuur zit btw los >:) , dus nog niet geschikt voor een testritje.

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/1994/33jj3.jpg
klik

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/7791/32md9.jpg
klik

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/39/35fx2.jpg
klik

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 30-09-2007 19:22 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:32:
wip van mij:

Zit een half interieur in :9 en nog geen spiegeltjes, ramenwissers etc.
Standaard materiaal vloer, vind ik wel erg mooi met dat orange!
Wil de plaatjes iets gelig maken met photoshop 8) .

Stuur zit btw los >:) , dus nog niet geschikt voor een testritje.

[afbeelding]
klik

[afbeelding]
klik

[afbeelding]
klik
Als ik jou was, zou ik voor je renders even perspectief aanzetten. Want nu rendert ie isometrisch. Daarom lijkt op plaatje 1 je voorwiel groter dan je achterwiel, en is het op plaatjes 2 en 3 juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:46:
Kan je misschien ook een wire posten?
Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w250/thomasyola/Gallardo/8small.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 30-09-2007 19:23 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hallo allemaal,

Voor mijn nieuwe werkgever Goal043 heb ik de afgelopen maand aan een animatie gewerkt van een bouwplaats. De animatie laat zien hoe een bouwproject verloopt. Het is een animatie van 6 minuten die een algemene indruk moet geven van het bouwproces. De stappen en volgorde kloppen niet geheel maar het is bedoeld als intro filmpje voor een cursus over logistiek.

Hier een paar plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/construction_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/construction_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/construction_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~enieser/construction_04.jpg

Hier een link naar het filmpje:
http://www.poly-supply.com/animation.wmv
Copyright © Goal043.nl

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 25-09-2007 01:40 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Deze wire is geen goede manier om een model te starten, kan je niets aan doen als je het nog nooit gedaan hebt ;)

Ik zou wat modelling tutorials gaan doen, kijken hoe mensen met ervaring een model op zetten. Daar kan je het beste van leren, heb ik ook gedaan.

Hier staan een hele zooi tutorials op: http://www.tutorialized.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Kijk eens in het achtste Blender magazine: http://www.blendernation....lenderart-8-car-modeling/
Daar staat een hele goede tutorial om een auto te maken. Op internet zijn er uiteraard wel meerdere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:04:
[...]

je kan hair en fur zo instellen dat de haren het materiaal van het meshobject overneemt. Lees anders de help file, want het aakt ook uit of je t via n buffer renderd of als geometrie.
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:33:
[...]

Je kunt toch texture maps gebruiken om de haarkleur te bepalen? Dus gewoon de tijger unwrappen en er een tijgerpatroon op tekenen, en dan die texture in de hair en fur plugin in het kleurenslot gebruiken. Weet niet precies meer hoe de hair&fur interface eruit zag maar zoiets was het dacht ik.
yup we hebben het gevonden... bedankt! :)
ik zal wel een plaatje laten zien als tie klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:01:
[...]

Deze wire is geen goede manier om een model te starten, kan je niets aan doen als je het nog nooit gedaan hebt ;)

Ik zou wat modelling tutorials gaan doen, kijken hoe mensen met ervaring een model op zetten. Daar kan je het beste van leren, heb ik ook gedaan.

Jogai schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:41:
[...]
TNx.;) Niet alleen voor Blender-tutorials. ;)

Kijk eens in het achtste Blender magazine: http://www.blendernation....lenderart-8-car-modeling/
Daar staat een hele goede tutorial om een auto te maken. Op internet zijn er uiteraard wel meerdere te vinden.
Wow, dat kende ik nog niet, juist alles gedownload. Ziet er heel degelijk en leerzaam uit.
Merci! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:01:
[...]

TNx.;) Niet alleen voor Blender-tutorials. ;)
Jogai schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:41:
[...]

Wow, dat kende ik nog niet, juist alles gedownload. Ziet er heel degelijk en leerzaam uit.
Merci! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik heb nu net 3dsmax9 geinstalleerd (was nog bij versie 7 achter gebleven); en nu heb ik het probleem wanneer ik een object plaats en dan mijn viewport beweeg het object verdwijnt en ook niet meer tevoorschijn komt. Wanneer ik bijvoorbeeld de box verander naar editable poly blijft deze wel zichtbaar. Dit is alleen bij DirectX zo; OpenGL werkt wel, maar in het verleden werkte directX altijd fijner (transperency etc). Weet iemand hiervoor de oorzaak/oplossing?

Gebruik 3dsmax in directX9(c?), met een 6600GT; gewoon standaard instellingen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heb je servicepack 2 geinstalleerd? Ik heb dat gisteren gedaan en m'n Max (icm Vista) loopt gesmeerd en als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Inmiddels wel; maar ook dat helpt niet. Het enige wat ik in DirectX zie zijn bounding boxes om de onzichtbare objecten heen...

In OpenGL gaat 't gewoon wel goed, net als met editable meshes/poly's

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Om een huisje te maken in 3ds max is het makkelijk om een autocad tekening te exporteren en dan te extruden heb ik gehoord maar hoe doe je dat dan met deuren en ramen die lopen dan van vloer tot plafond.
Is dan het beste om gewoon losse stukjes (box) te maken en deze te plaatsen op de hoogte waar het raam begint en eindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamwalker schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:38:
Om een huisje te maken in 3ds max is het makkelijk om een autocad tekening te exporteren en dan te extruden heb ik gehoord maar hoe doe je dat dan met deuren en ramen die lopen dan van vloer tot plafond.
Is dan het beste om gewoon losse stukjes (box) te maken en deze te plaatsen op de hoogte waar het raam begint en eindigd?
of je maakt aanzichten van de gevels... van splines... gaten voor ramen en deuren... en die extrude je dan...
daarna maak je ramen en deuren....
wij werken namelijk altijd van de gevels... plattegrond is gewoon een hulpmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
ok dank je.
Ik was toevallig ook al begonnen op die mannier.
Maar dan komt er een ander probleem om de hoek kijken dit:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/plattegrondrood.jpg

doe je dan convert to editpoly en dan vertexen verslepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamwalker schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:47:
ok dank je.
[afbeelding]

-Convert naar editpoly
-Attach vervolgens je twee blokjes
-Vlakken die tegen elkaar komen verwijderen
-Vervolgens target weld je ze aan elkaar ((vertexen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:16:
[...]

-Convert naar editpoly Check!
-Attach vervolgens je twee blokjes Check!
-Vlakken die tegen elkaar komen verwijderen Wrong!
--> Vlakken die tegen elkaar aan komen selecteren en op "Bridge" rammen
-Vervolgens target weld je ze aan elkaar ((vertexen).
Zie bold ^

Niet dat jouw methode fout is maar dit is stukken sneller. Nadeel is wel dat je een extra Edge erbij krijgt. Maar dit is eveneens makkelijk op te lossen. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

dreamwalker schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:47:
ok dank je.
[afbeelding]

je kunt ook slices gebruiken... en dan de slice bijdraaien totdat je hem goed heb staan

• Jogai
Artikeltje voor in de TS (misschien?)
http://www.tdt3d.com/articles_viewer.php?art_id=99
Vergelijking tussen verschillende 3D pakketten, makkelijk voor de beginner.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jogai schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:42:
Artikeltje voor in de TS (misschien?)
http://www.tdt3d.com/articles_viewer.php?art_id=99
Vergelijking tussen verschillende 3D pakketten, makkelijk voor de beginner.
Het ziet er naar uit dat Cinema4D het gemakkelijkst is om te leren (zie: learning path to be productive). En ook ik zelf kan dat beamen. Ik heb allereerst 3ds max geprobeerd, gewoon omdat dat het bekendst was, maar de interface vond ik helemaal niets. Toen maya, maar dat vond ik ook niet zo lekker werken. En daarna cinema4d, en dat werkt gewoon heerlijk intuïtief.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Is er misschien iemand die een Tutorial heeft voor Compositing? Ik ben al een tijdje op zoek maar kan echt helemaal niets vinden! Wel een paar via google, maar die zijn veel te lastig om mee te beginnen..

• Jogai
@Bartjuh: Ik ga voor open source, het is toch hobby, en ik vindt het altijd mooi dat het gratis kan.

@Heaget: Welk programma?

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
oww oops sorry, 3Dsmax8 alsjeblieft.

• dreamwalker
@ bokskater, scipionyx thnx. Dat bridge kende ik nog niet ga ik zo ff checken.

@sentinel3dsm is slice de laatste actie die je doet of convert je het dan nog naar poly om het te connecten ofzo of laat je de verschillende muur elementen los van elkaar?

Verwijderd

dreamwalker schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:39:
@sentinel3dsm is slice de laatste actie die je doet of convert je het dan nog naar poly om het te connecten ofzo of laat je de verschillende muur elementen los van elkaar?
de modifier list ziet er zo uit:

UVW Mapping
Smooth (om rare texture foutjes eruit te halen)
Schuin rechts (slice)
Schuin links (slice)
Extrude
Edit spline (om de buitengevel aan te passen)
--------------------------- reference ----------------------
Edit spline (om de buiten EN de binnengevel aan te passen)

het beste kun je voor muren helemaal geen poly gebruiken.... maar als je het toch wil kun je zelf later nog een edit poly modifier erop zetten....(boven de smooth)

als je reference niet snapt moet je maar vragen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 16:37 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Onderzoek naar de user interface van 3d programma's. Zitten een aantal leuke filmpjes tussen. :)

http://www.billbuxton.com/buxtonAliasVideos.html

http://hawvie.deviantart.com/

• Schuey
Als ze zouden willen laden wel ja :P

Verwijderd

ik ben de laatste tijd bezig geweest met het maken van een velg en band voor een school opdracht :)

Dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/3858/tire1sx7.jpgklikbaar

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/582/tire2ra7.jpgklikbaar

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/1572/tire3ik1.jpgklikbaar(mijn favoriet :))

wat vinden jullie ervan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 10:19 ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mooi hoor! Echt supermooi...

doe er alleen eens een HDRI omgeving omheen ofzo... die velgen lijken nu volgens mij onbedoeld mat op bepaalde punten...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.