[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.035 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:38
misschien een tip
maak gewoon eerst eens puur en alleen die kussen, kan je mooi ff uitvogelen hoeveel edges je wilt gebruiken. Ik zou gewoon 2 planes pakken, 1 voor de rugleuning, en 1 voor het zitvlak. Je zorgt dat de maten daarvan kloppen, en je gaat ze in de juiste vorm maken, eventueel aan de hand van een Spline die je gemaakt hebt. Dan gewoon je kussens maken enzo, en dan zou ik me pas gaan bekommeren om de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien zo
(gemaakt voor een vraag in part 37)
Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4m7ep90.gif
als je dat smooth zal het misschien wel gaan. Mogelijks zal je tweemaal moeten extruden, eerste keer maar een heel klein beetje en tweede keer tot zover je wilt gaan, dan zal door te smoothen het scherper zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:30 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:35:
[...]

FumeFX is the BoM! :Y

Hoe staat het met je FXwars entry? ;)
vrij weinig aan gedaan

was wel begonnen maar heb nooit echt tijd gehad om verder te komen

anyway de reden waarom,
binnen ons bedrijf zijn we nogal short handed er is veel 3d werk en maar 2 paar handen om het weg te werken.
Modbreak:Geen werving :/
Het algemeen beleid #spam

[ Voor 115% gewijzigd door André op 05-09-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is dat nou weer spam? Het lijkt mij juist prettig dat als een user zelf een baan/stageplaats kan aanbieden dat hier gepost mag worden lijkt mij dat iemand daar best iets aan kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik weet niet of hier veel maya gebruikers zitten, maar voor degenen die hier van maya gebruik maken:
RoadKill
UVmap tool voor Maya, echt super, pelt mapping van max is er niks bij, als je een beetje nette mesh heb, krijg je echt een zeer goede unwrap met een klik van de muisknop! Ideaal voor highpoly organische modellen :)

edit:
ik zie ook de mogelijkheid om hem in 3dsmax te krijgen, maar ik weet niet of dat werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 05-09-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixed

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ik ben zeer geinterreseerd in een stageplek op het moment. Mail me op Alwinbc@hotmail.com

AlwinB©

"Life is unblockable"

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
Schuey schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:28:
Ik weet niet of hier veel maya gebruikers zitten, maar voor degenen die hier van maya gebruik maken:
RoadKill
UVmap tool voor Maya, echt super, pelt mapping van max is er niks bij, als je een beetje nette mesh heb, krijg je echt een zeer goede unwrap met een klik van de muisknop! Ideaal voor highpoly organische modellen :)

edit:
ik zie ook de mogelijkheid om hem in 3dsmax te krijgen, maar ik weet niet of dat werkt.
Oh dit is zo handig! Dankje Dankje Dankje!

[RashMatash]

• Schuey
Graag gedaan ik kreeg de plugin van een leraar van me.
Ik ben al wel een bug of 2 tegengekomen, als ik die weet op te lossen zal ik wel posten mochten mensen geïnteresseerd zijn. Soms geeft maya namelijk aan, mesh needs cleaning, en geeft dan zelfs de probleem gebieden aan. Vreemd genoeg is daar dan niks mis mee :{ Dat ga ik vandaag nog even onderzoeken.

Als de TS deze plugin in de startpost wil zetten, graag, ik denk dat heel veel maya gebruikers geholpen zijn met deze plugin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:48:
Waarom is dat nou weer spam? Het lijkt mij juist prettig dat als een user zelf een baan/stageplaats kan aanbieden dat hier gepost mag worden lijkt mij dat iemand daar best iets aan kan hebben.
sja.. :<

Verwijderd

hoi,

ik heb FumeFX toch maar gekocht... :P kon het niet laten....
dit is echt een goeie koop...
ik heb al een klein testje gemaakt... :D
kijk hier

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Deze tests zijn ook erg gaaf, met FumeFX... Ik vind het maar een dure grap voor een hobbyist maar wel een erg coole plugin!!!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
@ Sentinel3dsm: je hebt +/- 700 euro neergelegd om met nepvuur te kunnen spelen?? :X

Mixed Reality dev

Verwijderd

Mja maar dan zonder je fikken te branden :p

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 11:52
Schuey schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:59:
Graag gedaan ik kreeg de plugin van een leraar van me.
Ik ben al wel een bug of 2 tegengekomen, als ik die weet op te lossen zal ik wel posten mochten mensen geïnteresseerd zijn. Soms geeft maya namelijk aan, mesh needs cleaning, en geeft dan zelfs de probleem gebieden aan. Vreemd genoeg is daar dan niks mis mee :{ Dat ga ik vandaag nog even onderzoeken.
Ja dat zag ik ook, maar toen een history delete deed was er niks aan de hand.

[RashMatash]

Verwijderd

yup... :P geld over... en inderdaad... zonder je vingers te branden
ik weet de vorige keer nog dat ik het zomerhuisje in zwitserland bijna in de fik stak :P

en nu kun je dus ook coole asteroids maken...en meer :D

• Menesis
Hehe altijd relaxt om geld over te hebben voor zulke speeltjes ;)

Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief binnen over een (gratis) 3D beurs in NL: VFX2007.
Is iemand daar al eens heen geweest (en hoe was dat?)?

voor geinteresseerden: http://www.vfx2007.nl/

Mixed Reality dev

Verwijderd

Mmmm, zo'n cursus mag ook wat kosten...... :/ , 1500 voor 5 dagen.

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Verveelde me laatst, beetje zitten spelen met balletjes.
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/9109/balls20075septsm5.jpg

(klik voor 1024x768)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:23:
Hehe altijd relaxt om geld over te hebben voor zulke speeltjes ;)

Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief binnen over een (gratis) 3D beurs in NL: VFX2007.
Is iemand daar al eens heen geweest (en hoe was dat?)?

voor geinteresseerden: http://www.vfx2007.nl/
Ben vorig jaar geweest met een groep. Was wel leuk. Diverse workshops (lezingen/presentaties if you will) bijgewoond. Meer viel er niet te beleven eigenlijk :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Simplistische start van de omgeving.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/scene_wip.jpg

Mage pose is nog een beetje brak dus zal dat veranderen

Verwijderd

Ziet er leuk uit Hymn (kwa compositie en onderwerp enzo) ben benieuwd naar het eindresultaat. Was dit voor een spel ofzo of gewoon voor je eigen creatieve uitspattingen? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:52:
Ziet er leuk uit Hymn (kwa compositie en onderwerp enzo) ben benieuwd naar het eindresultaat. Was dit voor een spel ofzo of gewoon voor je eigen creatieve uitspattingen? :)
Voor een vriendin en haar zoon, die jongen is helemaal gek van extreme armors in WoW zo leek me leuk om een keer zoiets te maken ( tauren armor is een flinke uitdaging hehe )

Verwijderd

Schuey schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:26:
misschien een tip
maak gewoon eerst eens puur en alleen die kussen, kan je mooi ff uitvogelen hoeveel edges je wilt gebruiken. Ik zou gewoon 2 planes pakken, 1 voor de rugleuning, en 1 voor het zitvlak. Je zorgt dat de maten daarvan kloppen, en je gaat ze in de juiste vorm maken, eventueel aan de hand van een Spline die je gemaakt hebt. Dan gewoon je kussens maken enzo, en dan zou ik me pas gaan bekommeren om de buitenkant.
De buitenkant heb ik al gemaakt. Een spline gebruiken om die kussens goed te krijgen zal ik eens proberen.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:33:
Mischien zo
(gemaakt voor een vraag in part 37)
[afbeelding]
als je dat smooth zal het misschien wel gaan. Mogelijks zal je tweemaal moeten extruden, eerste keer maar een heel klein beetje en tweede keer tot zover je wilt gaan, dan zal door te smoothen het scherper zijn.
Dat is wat ik nu al doe alleen krijg ik dan wat ik vind een beetje een niet goed resultaat. Al ligt dat waarschijnlijk aan mij ;)

Heb trouwens ook weer een poging gedaan om met Vray wat te doen alleen wil het niet helemaal lukken. Ik snap niet hoe het zit met belichting en reflecties ed. Ik heb de materials van vraymaterials.de gebruikt zodat die iig goed zijn. Maar nu heb ik bv even mijn f1 auto gerenderd en het effect dat ik dan krijg is alsof het heel bewolkt is, niet mooi helder en glimmend als met MR. Nou kan het niet aan het material liggen, dat is autoverf en in het echt hang de kleur/reflectie van je auto ook af van het weer. Dus denk ik dan dat het bij de belichting ligt. Ik heb op iedere hoek een Vray light maar de MP daarvan verhogen zorgt niet voor een betere reflectie maar dan lijkt alles wel overbelicht maar dan zonder dat de reflectie er beter op word. Hetzelfde krijg ik als ik in vray render het overright skylight en reflecties uitzet.

Waar moet ik nou op letten bij Vray als ik een realistisch plaatje wil maken?

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/4112/test2es0.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:31 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Verwijderd

Vray materials faken geen specularity dus het makkelijkst is om een HDRI in de enviromnent map te stampen en zorgen dat de reflection glossiness vrij hoog staat voor scherpe reflecties

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
@ Hymn, die omgeving is gebaseerd op Orgrimmar? xD
Verder zeker netjes!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:49:
Vray materials faken geen specularity dus het makkelijkst is om een HDRI in de enviromnent map te stampen en zorgen dat de reflection glossiness vrij hoog staat voor scherpe reflecties
HDRI map heb ik gedaan en de refl. gloss. staat op 0,9 en 1,0 is het hoogste en dan krijg ik het zoals op die render.

• Menesis
Scipionyx schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:59:
[...]

Ben vorig jaar geweest met een groep. Was wel leuk. Diverse workshops (lezingen/presentaties if you will) bijgewoond. Meer viel er niet te beleven eigenlijk :P
Vast wel leuk om een keertje mee te maken lijkt me. Ik ga er wel heen, vooral om even max 2008 te zien en vray trucjes te leren misschien.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
@Hymn
Ik weet niet of je het nog gaat/kan veranderen maar dat zwaard lijkt me erg dik.
Zoiets is misschien beter? :
Afbeeldingslocatie: http://www.wowhead.com/images/screenshots/resized/33141.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:31 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@b3n666 voor die kussens kun je ook wel een vrayDisplacement gebruiken... zo doen wij het ook op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
ik heb een vraagje.... kent iemand zo'n plugin voor max waar je heel makkelijk auto's mee kunt animeren...
ik heb zoiets wel een keer gehad maar ik weet niet meer hoe het heet
soort van reactor idee... maar dan kun je je auto met je pijltjes besturen in max viewport en dan neemt ie dat automatisch op in je animatie

ik heb er wel 1 gevonden.... maar dat is een heel onhandelbaar iets (kijk hier)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm.... ik heb hem gevonden...Craft Animations
en dan voor een autootje
hij is echt super handig :)
er staat wel veel meer onder zoals: vliegtuigjes, motoren, camera animaties en zelfs raketten.
dus kijk maar raak voor een knaak :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:32:
en dan voor een autootje
er staat wel veel meer onder zoals: vliegtuigjes, motoren, camera animaties en zelfs raketten.
Weer 700 euro :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat auto's betreft vind ik het erg jammer dat nergens is te vinden hoe je nu een auto kunt instellen met vering enzo in Reactor zelf. Terwijl dat juist mogelijk moet zijn met Reactor lijkt me... Alle onderdelen zijn wel aanwezig zoals motoro, vering, demping, wielen etc alleen krijg ik ze nooit werkend...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.... niet weer.... het geld groeit me jammer genoeg niet op mn rug :P
Menesis schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:18:
Wat auto's betreft vind ik het erg jammer dat nergens is te vinden hoe je nu een auto kunt instellen met vering enzo in Reactor zelf. Terwijl dat juist mogelijk moet zijn met Reactor lijkt me... Alle onderdelen zijn wel aanwezig zoals motoro, vering, demping, wielen etc alleen krijg ik ze nooit werkend...
reactor kan het geloof ik wel... maar het is buggy als tie een beetje zwaar word...
je kunt anders wel een demo van craft downloaden.... deinstaleer hem... en instaleer hem en je bent er weer klaar voor :P.... daarom niet weer 700 eurootjes... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Menesis schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:00:
[...]
Vast wel leuk om een keertje mee te maken lijkt me. Ik ga er wel heen, vooral om even max 2008 te zien en vray trucjes te leren misschien.
Moet ff zien of ik dit jaar ook ga. Heb sinds gister geen OV-kaart meer.. omdat ik sinds 27 aug afgestudeerd ben. Ben nu "Bachelor of Multimedia" 8)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

De bist tha BoM man :D Felicitá!!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:32:
en dan voor een autootje
Er wás zo'n handige tool die alles kon: motoren, vliegtuigen, auto's, colaflesjes, noem maar op.
Die tool heette ReelMotion. Reelmotion was het enige product van MotionalRealms. Die tool komt al uit 1998, maar was voor zover ik weet erg handig.
Jammer genoeg zijn ze in 2000 overgekocht door Rainbow Studios, en daarmee werd alle support voor ReelMotion achterwege gelaten. (site was tot in 2003 nog wel in de lucht) Wat er met de rechten op de code is gebeurd is mij een raadsel.

Ergens in 2002 had ene Luigi Tramontana zo'n tool als ReelMotion nodig, en kon er geen vinden. Dus toen heeft hij er als afstudeerproject zelf een geschreven. Die tool is "Craft Director Tools"
Jammer genoeg is Tramontana een afzetter en moet je allemaal afzonderlijke tooltjes kopen voor 700 eu per stuk. Andere plugins voor die tooltjes kosten dan weer 200 euro, enzovoorts.
Daarom ben je nu een paar duizend euro kwijt voor een pakket wat kon wat ReelMotion kon. En naar mijn weten was ReelMotion maar 500 dollar.

Ik vond het altijd leuk om te rotzooien met de demo van ReelMotion. Helaas kon je niks saven. Maar ik denk dat ik weinig kans van slagen heb om ergens goedkoop een softwarepakket wat al 7 jaar niet meer word verkocht op de kop te kunnen tikken. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 07:42:
@Hymn
Ik weet niet of je het nog gaat/kan veranderen maar dat zwaard lijkt me erg dik.
Zoiets is misschien beter? :
[afbeelding]
Haar zoon heeft dat zwaard uitgekozen ( cataclysm edge ) maar die is ook nog niet klaar hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat Reelmotion zeker niet voor max 9 is te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Duesenberg J schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:25:
Die tool komt al uit 1998, maar was voor zover ik weet erg handig.
Jammer genoeg zijn ze in 2000 overgekocht door Rainbow Studios, en daarmee werd alle support voor ReelMotion achterwege gelaten. (site was tot in 2003 nog wel in de lucht)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:56:
Die kans lijkt me klein, gezien het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Ah, ok sorry
Afbeeldingslocatie: http://www.wowhead.com/images/screenshots/30505.jpg
die bedoel je zeker? :)

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:31 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:56:
Het was denk ik ook een standalone-applicatie. Je maakt in welk programma dan ook een stel 3D modellen, exporteert die naar een bepaald formaat, importeert die in ReelMotion, stelt een hoop dingen in en rijden maar!.

Maar het bestaat dus niet meer... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Schuey schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:28:
RoadKill

edit:
Wauw ! Dit werkt ongelooflijk makkelijk zeg. Heb even snel een klein vliegtuigje geboxmodelled, normaal gesproken minstens een paar minuten om netjes te unwrappen en hiermee echt letterlijk 1 muisknop werk.
Dit ga ik eens loslaten op wat meer modellen :)

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
WOw dat roadkill ziet er idd veelbelovend uit. En nog mooier: gratis! (GNU license).

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de late uurtjes even een theorie bedacht :9 , graag jullie mening!

Klopt het dat dof (niet reflecterend materiaal) niet echt goed om kan gaan met caustic?
Heb nu de muren en het plafond uitgeschakeld, waardoor er geen rare punten meer opzitten!
Is dit normaal om te doen, of een beetje rare actie?

Muren/plafond aan:
Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/6222/plaat30sj7.jpg

Muren/plafond uit:
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/450/plaat31mz9.jpg

Zitten al wel verschillen tussen de plaatjes.
Op de tafel en de stoelen wil ik dus materiaal wat een beetje reflecteert, de bank en de mat schakel ik ook nog uit. Eigenlijk alle dingen waar geen glas op staat.

Als laatste, voor buiten, achter de ramen. Gebruiken jullie dan environment of een plane met een materiaal?

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:31 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik had zelf ook rare reacties met DOF icm met de hair module in C4D. Het hair (dat ik daar voor gras gebruikte), berekende hij niet mee met de diepte leek het wel.Als het gras dan over de rand van de tafel ging, waar de achtergrond dus veel verder ligt, dan blurde hij dat direct allemaal (incl. gras) dat boven de tafel uitstak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Bartjuh schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:46:
Ik had zelf ook rare reacties met DOF icm met de hair module in C4D. Het hair (dat ik daar voor gras gebruikte), berekende hij niet mee met de diepte leek het wel.Als het gras dan over de rand van de tafel ging, waar de achtergrond dus veel verder ligt, dan blurde hij dat direct allemaal (incl. gras) dat boven de tafel uitstak.
Hij bedoeld dof van niet glanzend, niet DOF van scherptediepte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wel vreemd van dat doffe* materiaal en de caustics. Welke render (of is het renderer?) gebruik je?

* als in: niet-glanzend ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vray 1,5 RC3 en ik bedoel niet glanzend ja :P .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nu ik mijn website heb geupdate met een gebruiksvriendelijkere gallerij, zou ik wel graag een plaatsje in de startpost krijgen als het kan :D

kan gelijk RoadKill in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

-DG- schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:57:
[...]

Hij bedoeld dof van niet glanzend, niet DOF van scherptediepte. ;)
Ohja, oeps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Schuey schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:33:
Nu ik mijn website heb geupdate met een gebruiksvriendelijkere gallerij, zou ik wel graag een plaatsje in de startpost krijgen als het kan :D

kan gelijk RoadKill in de startpost ;)
Vooruit dan, je staat erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

weet iemand hoe je in 3dsmax de pijltjes waarmee je een object over de X, Y en Z as kan bewegen terug kan krijgen? Ik heb iets gedaan (ik weet niet wat) waardoor ze weg zijn.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaguy schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:09:
weet iemand hoe je in 3dsmax de pijltjes waarmee je een object over de X, Y en Z as kan bewegen terug kan krijgen? Ik heb iets gedaan (ik weet niet wat) waardoor ze weg zijn.

Alvast bedankt. :)
druk maar op "x" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Bedankt. Dit soort problemen had ik ook altijd met blender, ze zijn heel simpel te verhelpen maar als je het niet weet dan is dat heel erg klote. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een makkelijke en snelle manier om met vray vuur te maken? Als ik een SpeherGizmo maak, een fire effect eraan vast maak en die render... zie ik niets met Vray |:( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
@ Roelofs-Hengelo: *snik*kuch* startpost!! *snotter*
;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dit ziet er wat beter uit:

Alle soorten materiaal door elkaar, ziet er niet echt mooi uit ;) , maar gaat er alleen om om 3D max wat te begrijpen!

Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/5739/plaat33hr5.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:28 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik ben momenteel een theater aan het maken in Qoole. Deze kan ik dan gebruiken als een level voor Quake :P

Zo ziet het er momenteel uit in bioscoop mode:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/theater/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/theater/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/theater/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/theater/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/theater/005.jpg

Het podium loopt nog verder naar achter als het blauwe gedoeelte met het witte doek wordt verwijdert. Deze zal later met behulp van een knop kunnen worden verwijdert.

Er moet iig nog een boel gebeuren :)

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:28 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:05:
Is er een makkelijke en snelle manier om met vray vuur te maken? Als ik een SpeherGizmo maak, een fire effect eraan vast maak en die render... zie ik niets met Vray |:( !
ik heb dat ook wel eens geprobeerd.... lukt niet....
andere simpele manier is met particle spray ofsow....
anders moet je FumeFX proberen :P hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 10-09 21:04
Menesis schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:24:
WOw dat roadkill ziet er idd veelbelovend uit. En nog mooier: gratis! (GNU license).
Is maar goed ook dat het gnu is, kijk maar bij Acknowledgements
LSCM and ABF code taken from Blender 2.41 and 2.42
Om die reden waren er nog wel eens mayagebruikers die Blender voor dat soort taken inzetten, nu dus niet meer...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
weet iemand hoe je (met vray als het kan) van die doorschijnende gordijnen kunt maken?
zoals hier:
http://features-temp.cgso...0849_1188435175_large.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
@Sir_Hendro: Hmm, doet me erg sterk denken aan Duke Nukem 3D :)... Moet er alleen nog wel een pixel-achtige stripster op het doek en erachter een jetpack en een gang met een spiegel :P (/me kan dat bijna dromen)

@Menesis: Cloth i.c.m. een half transparante texture?

EDIT: Voor rimpels in banken etc. zou je evt. gebruik kunnen maken van paint deformation, een beetje ZBrush-achtig...

[ Voor 18% gewijzigd door tafkaw op 10-09-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
halftransparant lijkt me niet; dan kun je er half doorheen kijken, terwijl je hier juist niet doorheen kunt kijken: alleen het licht valt er door.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:54:
halftransparant lijkt me niet; dan kun je er half doorheen kijken, terwijl je hier juist niet doorheen kunt kijken: alleen het licht valt er door.
Wat je zoekt heet translucency, dat is doorschijnendheid. Kun je dus niet dooorheen kijken (want dat is transparency; doorzichtigheid). Weet niet of dat makkelijk kan met VRay maar met Mental Ray heb ik er nog wel eens erg realistische resultaten mee gehaald (dan in geval van een schaduw op een blad die aan de onderkant van het blad zichtbaar is. Bv van een insect dat op een blad zit in de zon, kijk je aan de onderkant tegen het blad aan zie je de schaduw, rest van het blad licht op in de zon). Translucency heeft iig in MR een apart slot zodat je er ook een map in kan stoppen, bv van de nerven in het blad of de dikkere draden in je gordijn.

Edit: bij nader inzien denk ik dat ik bovenstaande alleen in de scanline renderer heb geprobeerd, niet in MR... maar dan moest je kiezen voor een raytrace material kan ik me herinneren; dan is het translucency slot beschikbaar. Was wel een erg oude versie van Max (2.5) dus wie weet is het nu wat wijder beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 10-09-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Die term komt me wel bekend voor. Volgens mij heb ik ooit zo een skin materiaal samengesteld in vray dus het zal ook wel met vray kunnen , bedankt :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk weer wat aan mijn Dino gedaan. Heb van de week een beetje met Vray zitten prutsen en het wil nu redelijk lukken om iets aardigs te renderen. Vind het nogsteeds niet uber realistisch maar ik zou zo niet weten hoe ik het beter kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/4707/itest2cg4.jpg
Het zwarte interieur met wat een rubber material moet zijn maar meer platic lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2660/itest1th5.jpg
Het zwarte interieur met zwartleer material.

Welke vinden jullie mooier? De stoelen zijn trouwens nog niet af maar de rest wel.

Dan had ik ook nog een vraagje over vray materials. Ik heb alle mats van vray-materials.de maar heel vaak lijken de materials niet te kloppen. Bv een rubbermaterial wat op die site echt rubber lijkt is bij mij helemaal glad zoals in plaatje 1. Ik heb al met UVW maps geprobeert om het beter te maken, bij het stuur en de stoelen werkt dat wel maar dat is niet altijd zo. Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat kan oplossen?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:28 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Gr0wLiThE schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:04:
@Sir_Hendro: Hmm, doet me erg sterk denken aan Duke Nukem 3D :)... Moet er alleen nog wel een pixel-achtige stripster op het doek en erachter een jetpack en een gang met een spiegel :P (/me kan dat bijna dromen)
Hehe goddelijk spel idd. kan me ook nog alles tot de details herinneren want ik heb dacht echt kapot gespeeld. De reden dat ik deze theater bouw is dat ik heel erg van de bioscoop, theater en home cinema hou. Vandaar dat ik gewoon even de behoefde had om is een mooie zaal te bouwen. Het lijkt mij ook best wel grappig om straks monsters te gaan knallen in die zaal :P

//edit

FOCK!!! :(
De file waar ik in moet werken is corrupt geraakt ofzo. Ik krijg nu steeds een error als ik de work file inlaad om er verder aan te werken.
:X :( Bah

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 10-09-2007 18:56 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
@ b3n666
ik denk dat de schaal van de bump op het stuur nogal groot uitgevallen is, zou ik ietsje verkleinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Bezig met een projectje voor school..

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/technum/3.PNG

De bedoeling is om het witte rechthoek (rechtsachterin) om te bouwen tot mijn school (is nu even een placeholder), de rechte weg die er naar toe leid gaat weg, en die moet door de stad kronkelen.. aan het einde van de weg staat de school, camera vliegt over de weg , tussen de gebouwen door, "tegen" de school aan, en dan begint de promo movie die ander deel van de groep gaat maken..

De bedoeling is óók om het logo als opkomende zon te gebruiken, inclusief veranderende lichteffecten, iemand suggesties? Ik gebruik 3dsmax..

[ Voor 0% gewijzigd door Thrilled op 11-09-2007 17:54 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:32:
Zo eindelijk weer wat aan mijn Dino gedaan. Heb van de week een beetje met Vray zitten prutsen en het wil nu redelijk lukken om iets aardigs te renderen. Vind het nogsteeds niet uber realistisch maar ik zou zo niet weten hoe ik het beter kan krijgen.

[...]
Het creeren van realistische belichting wordt soms stukken makkelijker als je een omgeving om je object, in dit geval jouw auto, maakt. Lijkt mij dat licht moet kunnen weerkaatsen op oppervlakken.. Nu weerkaatst licht alleen op jouw auto en verder niets.
Kan dus ook zijn dat als je eindelijk tevreden bent over je belichting en je bouwt er later een omgeving bij, dat je belichting dan weer aanpassingen nodig heeft. :)
Sir_Hendro schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:50:
[...]

//edit

FOCK!!! :(
De file waar ik in moet werken is corrupt geraakt ofzo. Ik krijg nu steeds een error als ik de work file inlaad om er verder aan te werken.
:X :( Bah
Hier zijn vaker vragen over gesteld in "[3D] Post je 3D stuff maar weer" -topics. Zoek ff op termen als "corrupt" e.d. Je komt dan vast en zeker wel wat tips tegen wat je kan proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou opzich toch niet zoveel moeten uitmaken? Ik heb een aantal reference foto's waar die auto gewoon in een leeg grasveld staat en dan ziet de kleur er gewoon ook knalgeel/rood uit ondanks dat er op het gras en de zon na niks in de buurt is wat invloed kan hebben. Je zou toch verwachten dat knalrood metaal knalrood metaal is of er nou wat in de buurt is of niet? wat ik ook vreemd vind is dat het glas niet doorzichtig is. Of er nou een omgeving is of niet, achter het glas zit mijn interieur en dat zou je gewoon moeten kunnen zien lijkt mij?

Maar ik heb al een stuk of 5 vray tuts gedaan over omgevingen. Ook waarbij de belichting ed uit een hdri file werd gehaald, of dat er een hdri voor de reflecties en omgevingen werd gebruikt etc maar ze geven allemaal een gaar resultaat. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik vraag me af wat ik dan precies fout doe.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:43:
wat ik ook vreemd vind is dat het glas niet doorzichtig is. Of er nou een omgeving is of niet, achter het glas zit mijn interieur en dat zou je gewoon moeten kunnen zien lijkt mij?
Glas gaat fout als je glas alleen uit een plane bestaat. Geef je glas dikte als je dat nog niet gedaan hebt, inclusief kopse kantjes dicht. Alleen als je glasplaat echt helemaal een gesloten object is zonder gaten in de mesh en hij een zekere dikte heeft en glas materiaal rendert ie correct. Ik weet niet of je dit al hebt hoor; maar hier ben ik wel eens goed de mist mee ingegaan en heb lang moeten zoeken voordat ik erachter was dat een plane (al dan niet met double sided material aan) of 2 planes parallel aan elkaar zonder dat ze met elkaar verbonden zijn niet werkt als realistisch glas met de juiste brekingen en reflecties.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 11-09-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Thrilled schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:27:
Bezig met een projectje voor school..

[afbeelding]

De bedoeling is om het witte rechthoek (rechtsachterin) om te bouwen tot mijn school (is nu even een placeholder), de rechte weg die er naar toe leid gaat weg, en die moet door de stad kronkelen.. aan het einde van de weg staat de school, camera vliegt over de weg , tussen de gebouwen door, "tegen" de school aan, en dan begint de promo movie die ander deel van de groep gaat maken..

De bedoeling is óók om het logo als opkomende zon te gebruiken, inclusief veranderende lichteffecten, iemand suggesties? Ik gebruik 3dsmax..
Greeble? Of gewoon zelf gemaakt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Iemand die de exacte releasedate van max 2008 weet? Ik had het ergens gevonden paar weken geleden maar lijk het nergens meer te kunnen terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

FragNeck schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:15:
[...]

Greeble? Of gewoon zelf gemaakt
volgens mij krijg je dat niet voor elkaar met greeble...

ik denk dat ie zelf gewoon blokken heeft neergezet en er een texture overheen heeft gegooid...
met greeble heb je volgens mij ook niet zoveel controle over je indeling...

[ Voor 25% gewijzigd door Tjeemp op 11-09-2007 12:57 ]

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Tjeemp schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:56:
volgens mij krijg je dat niet voor elkaar met greeble...

ik denk dat ie zelf gewoon blokken heeft neergezet en er een texture overheen heeft gegooid...
met greeble heb je volgens mij ook niet zoveel controle over je indeling...
Je kunt wel een basis met Greeble opzetten en vanuit daar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:03:
Iemand die de exacte releasedate van max 2008 weet? Ik had het ergens gevonden paar weken geleden maar lijk het nergens meer te kunnen terugvinden.
tja ergens in oktober heb ik van een verkoper gehoord. Zodra ie er is koop ik de educ. versie van 2008 :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ik neem aan dat Greeble een programma is? :P Ik heb inderdaad gewoon blokken neergezet met een texture erop..hier en daar wat details erbij/op/aan en je hebt een gebouw.. moet nog veel gebeuren hoor.. grond/straat/gras/boompje/lucht (wat juist het "probleem" is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Thrilled schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:48:
Ik neem aan dat Greeble een programma is? :P Ik heb inderdaad gewoon blokken neergezet met een texture erop..hier en daar wat details erbij/op/aan en je hebt een gebouw.. moet nog veel gebeuren hoor.. grond/straat/gras/boompje/lucht (wat juist het "probleem" is..)
Het is een plugin voor o.a. 3ds max.

Hier een aantal voorbeelden van wat je er mee kunt maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.scifi-meshes.com/meshes/gallery/DeathStarGreebles4_resample.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.bydragon.com/ArticleFiles/attachfiles/2006-10-29/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~jaypee68/maxwell_greeble13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pwhole.com/Content/images/Brazil/City2.jpg

De interface:

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/7791/greeble2ta32fr2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:27 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik volg dit topic al een geruime tijd met veel bewondering.
Zelf ben ik ook aan het prutsen maar het wil niet echt goed lukken, ik doe nu de video tutorial van lynda en daar schiet ik al wel wat mee op.
Maar ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een goed boek om uit te leren. (doe cursus smart reading dus ben op het moment into boeken ;) )

Wat is een goed boek voor 3ds max 9 voor een beginner?
Het liefst zou ik hem nederlandstalig willen, maar engels lukt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Probeer eens dit 'boek':
in 3ds max > help > tutorials...
Hier kun je het beste mee beginnen. Of anders tutorials van internet. Ik geloof niet dat veel mensen hier een boek hebben voor 3ds max.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Modbreak:Ik heb zojuist alweer minimaal 10 15+(!!!!) posts moeten editten omdat geen gebruik werd gemaakt van de "Check images" knop. Let er nou eens een beetje op :|

Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets, en zo onopvallend is 'ie toch ook weer niet?

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 11-09-2007 17:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
als ik greeble download krijg ik een *.dlm bestandje, wat moet ik hiermee? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel in je max pluging map moeten denk ik. Moet je ff kijken waar nog meer dlm bestanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
ja heb hem er inderdaad bij gegooid en hij pakt hem.. stonden trouwens geen andere dlm bestanden maar goed.. ik ga ff klooien! :)

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:20:
Probeer eens dit 'boek':
in 3ds max > help > tutorials...
Hier kun je het beste mee beginnen. Of anders tutorials van internet. Ik geloof niet dat veel mensen hier een boek hebben voor 3ds max.
hehe lol, ik heb nog een boek van max 4.2 :P gekregen voor mn verjaardag.... lang geleden :D
2 keer gebruikt voor kleine dingetjes die ik niet meer wist :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 10:01 ]

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
RobIII schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:30:
[modbreak]
Ik heb zojuist alweer minimaal 10 15+(!!!!) posts moeten editten omdat geen gebruik werd gemaakt van de "Check images" knop. Let er nou eens een beetje op :|

Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets, en zo onopvallend is 'ie toch ook weer niet?
[/modbreak]
Het zou leuk zijn als deze feature ingevoerd word:

\[tpl-feat] Check images bij het posten

Dan zijn die modbreaks ook niet meer nodig. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• Menesis
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:15:
[...]

hehe lol, ik heb nog een boek van max 4.2 :P gekregen voor mn verjaardag.... lang geleden :D
2 keer gebruikt voor kleine dingetjes die ik niet meer wist :P
Ik heb stiekem ook wel 3ds boeken: één boek over animation in 3d studio max R2 ( :D ) en een wat nuttiger (en recenter!) boek 'model, rig, animate'. Die laatste kan ik trouwens wel aanraden als je echt met character animation wilt beginnen.

Mixed Reality dev

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:01:
[...]

Ik heb stiekem ook wel 3ds boeken: één boek over animation in 3d studio max R2 ( :D ) en een wat nuttiger (en recenter!) boek 'model, rig, animate'. Die laatste kan ik trouwens wel aanraden als je echt met character animation wilt beginnen.
Heb je daar iets meer info over? Is het een algemeen 3D boek voor character modeling of specifiek max? Tutorials/concrete werkwijze of alleen theorie?

• Menesis
Het is speciaal voor 3ds max. Alles komt aan bod wat betreft het laten bewegen van een poppetje: van modelleren naar riggen, skinnen en de basis van animeren. Vooral het riggen (bones skelet bouwen en daar weer controls aan hangen en wire'en om later alles zo efficient mogelijk te kunnen animeren) en skinnen vind ik interessant. Elk hoofdstuk wordt vooraf gegaan door de achterliggende theorie en technieken en verder is het eigenlijk één grote tutorial met hier en daar screenshots.
Ik kan het je erg aanraden als je al met max overweg kunt maar je verder nooit hebt beziggehouden met riggen of skinnen van een character.
hier was ie lekker goedkoop..

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 12-09-2007 15:26 ]

Mixed Reality dev

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

HawVer schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:14:
[...]

Het zou leuk zijn als deze feature ingevoerd word:

\[tpl-feat] Check images bij het posten

Dan zijn die modbreaks ook niet meer nodig. :)
sowieso onhandig dat er geen check images knop staat bij de quick reply...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Thrilled
even tussendoor, zijn zulke renders ook mogelijk met 3ds max? ( op de mensen na, die hoeven er niet bij :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinos.technotop.nl/Mortiere2_1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 15-09-2007 00:35 . Reden: LEES DE MODBREAK EN TOPICWARNING! ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Jahoor, ligt er maar net aan hoeveel tijd en moeite je er in stopt. Het lijkt me dat je zoiets kan bereiken met Illustrate!. Bekijk http://ww.davidgould.com/...trations.htm#Architecture anders even.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/josh21.jpg

Test rendertje :)
Alle displacement maps staan niet aan dus het lijkt anders ;)

Verwijderd

mooi getextured al Hymn en leuke details, ben nog steeds erg benieuwd naar het eind resultaat :)

Verwijderd

Ziet er vet uit, ga je er ook nog een hele omgeving bij maken?

Zijn er hier trouwens meer mensen die vinden dat max9 het meest onstabiele stuk software ooit is? want ik kan werkelijk geen 5 minuten met max9 en vray werken of ik krijg weer zo'n walgelijk ''a error occured'' boodschap en dat gebeurt echt iedere keer als ik een vray mat wil gebruiken, openen of wat dan ook. Echt om gek van te worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:19:
Ziet er vet uit, ga je er ook nog een hele omgeving bij maken?

Zijn er hier trouwens meer mensen die vinden dat max9 het meest onstabiele stuk software ooit is? want ik kan werkelijk geen 5 minuten met max9 en vray werken of ik krijg weer zo'n walgelijk ''a error occured'' boodschap en dat gebeurt echt iedere keer als ik een vray mat wil gebruiken, openen of wat dan ook. Echt om gek van te worden.
Komt een omgeving bij zodra ik meer RAM heb hehe.
En ja, je wilt niet weten hoevaak max9 + vray bij mij is gecrashed

• -DG-
Bij mij loopt die af en toe ook wel vast, gewoon vaak saven. ;-)
Maar om de 5 minuten is wel erg extreem.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.