[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

rashmatash schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Dat gezicht ziet er best goed uit! Ik zou de ogen alleen iets groter maken (1/5 van de breedte van 't gezicht) en de wenkbrauwen lopen iets verder naar de neusbrug. Verder lijk dat harnasding op haar schouder heel erg massief. Dit vind ik best storend.
Maak deze voor een vriendin van mij, komt inderdaad van World of Warcraft hehe.
Met de ogen zit ik heel erg mee dus zal het even 'opmeten' om te kijken wat de maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 41017 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:18:
Laat ik ook maar eens weer wat posten :P
[afbeelding]
0,0 werk gedaan aan de rok en het lichaam.
Zie nog wat raars aan het hoofd maar weet niet wat :/
De neus denk ik..

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Ja, misschien moet die iets langer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43
Een vraagje:

Ik ben nu zo ver dat het midden gedeelte zo goed als af is, alleen de spaken nog een chamfer doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bastiah/3D/WIP3-velg.jpg
Maar nu wil ik dus de rand gaan doen. De tutorial van Onno maakt dan gewoon een tube aan, laat de binnenste wand staan en voila, de velgrand.

Allemaal leuk en aardig, maar de velg die ik aan het doen ben heeft zoals je de wip (en het originele plaatje) te zien is een schuine rand ipv een rechte en de manier uit de tutorial gaat dus niet werken.
Iemand een idee hoe ik dit het beste op ga lossen? Oftewel, hoe creeer ik het makkelijkst/best een schuine ring om het midden gedeelte?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209377

Moet zeggen dat ik zelf geen 3D kan maken (werk met photoshop enkel 2d, dus gewoon "normale" plaatjes), maar wat ik hier zie langs komen is volgens mij van hoog niveau.

Hoelang doe je erover om zoiets te maken, vb wat Mewbie heeft gemaakt, moet je daar echt pro voor zijn om met speciale programma's dat te maken, of valt dat wel te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Hehe, dit is de eerste keer dat ik serieus in een 3d programma bezig ben :P
Ik volg gewoon een tutorial maar dan met het design van een velg die ik hier thuis heb :)

Met bovenstaande plaatje ben ik de hele middag bezig geweest, en ben nu vanavond al een paar uur bezig om die rand voor elkaar te krijgen, maar het wil maar niet lukken :(

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209377

Ach komt goed ;) oefening baart kunst luidt het volgens mij, dus vaak proberen en dan komt het er wel lijkt me? Zo heb ik het iig ervaren met photoshop.

Overigens vind ik het mooi gemaakt voor iemand die er pas mee bezig is (tenminste, ik denk dat jij er pas mee bezig bent, aangezien je er nu pas serieus een tut volgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MewBie schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:31:
Een vraagje:

Ik ben nu zo ver dat het midden gedeelte zo goed als af is, alleen de spaken nog een chamfer doen.
[afbeelding]
Maar nu wil ik dus de rand gaan doen. De tutorial van Onno maakt dan gewoon een tube aan, laat de binnenste wand staan en voila, de velgrand.

Allemaal leuk en aardig, maar de velg die ik aan het doen ben heeft zoals je de wip (en het originele plaatje) te zien is een schuine rand ipv een rechte en de manier uit de tutorial gaat dus niet werken.
Iemand een idee hoe ik dit het beste op ga lossen? Oftewel, hoe creeer ik het makkelijkst/best een schuine ring om het midden gedeelte?
Een grote chamfer met twee kleine aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Anoniem: 185122 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

Een grote chamfer met twee kleine aan de buitenkant.
Tnx voor het idee d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bastiah/3D/WIP4-velg.jpg
Heb een oversized tube gemaakt, met chamfer gezorgd dat de bovenste rand op je juiste plek zat. Vervolgens de onderste rand gewoon over de z-as verplaatst en het gedeelte dat tegen de spaken zit zat goed :)
Daarna hier en daar wat slicen voor het minder schuine gedeelte en ook die randen mbv chamfer op de juiste plek gezet. En voor de buitenrand ook chamfer gebruikt om de rand op de juiste plek te krijgen, de overtollige meuk deleten en het zojuist gevormde randje met shift+move naar beneden getrokken. Et voila :*)

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:02:
Nog een vraagje over Pflow, is het ook mogelijk om meerdere shapeinstances in 1 render te hebben?
Ja, je kunt bijv Groups of ge-linked objecten gebruiken. Deze geef je dan bij Shape Instance aan door een vinkje te zetten bij "grouped" of "children" ofzo. Moet je ff rondkijken daar
Ik heb al geprobeert om in 1 render 2 instances te doen, maar dat werkt niet. Ook 1 render maken met daarin een tak + blaadjes en dan die tak bij een nieuwe render als instance te doen dat werkt ook niet. Dan krijg ik wel de takken, maar de blaadjes laat ie dan weg.
Zou ik sowiezo niet doen, maar je je scene onnodig zwaar. Probeer zoveel mogelijk in 1 flow te doen.
edit: Nog iets, is het ook mogelijk om pflow maar op een bepaald deel van je object te gebruiken?
Ja, door Position Object te gebruiken ipv Posititon Icon. Je kunt dan aangeven waar vanaf je object de particles gespawned moeten worden. Hell, je kan zelfs 1 polygoon selecteren en daaruit alles laten spawnen!! :P

Kijk ook ff hiernaar:
Pflow_GrowPlant.avi
(Evt de codec)
De scenes

Meer coole tuts @ deko.lt

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212414

Is mijn eerste post hier in 3d stuff bij tweakers,ik heb de search en google al geprobeerd,en ik heb een probleempje waar ik niet uitkom:
ik ben aan het werk voor een flightsim(Open Falcon)en nu zijn alle models in .lod opgeslagen in de game folders ,
in 3dsmax9 heb ik al een stel fraaie models gemaakt van bijv alle t-series tanks.
Nu mijn vraag:
1.kan ik een lod file uit de game folders openen in 3dsmax9,zodat ik de bestaande wires kan bewerken
(of ik zou zoiets als export lod in lod-editor kunnen doen om de lod op mijn desktop te exporteren,om hem vervolgens te openen in 3dsmax9)
2.kan ik een model als lod exporteren in 3dsmax...

Bvd voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 212414 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 09:27:
Is mijn eerste post hier in 3d stuff bij tweakers,ik heb de search en google al geprobeerd,en ik heb een probleempje waar ik niet uitkom:
ik ben aan het werk voor een flightsim(Open Falcon)en nu zijn alle models in .lod opgeslagen in de game folders ,
in 3dsmax9 heb ik al een stel fraaie models gemaakt van bijv alle t-series tanks.
Nu mijn vraag:
1.kan ik een lod file uit de game folders openen in 3dsmax9,zodat ik de bestaande wires kan bewerken
(of ik zou zoiets als export lod in lod-editor kunnen doen om de lod op mijn desktop te exporteren,om hem vervolgens te openen in 3dsmax9)
2.kan ik een model als lod exporteren in 3dsmax...

Bvd voor de reacties
Op al deze vragen kun je achterkomen door het simpelweg zelf te proberen... :)

Bestanden uit andere programma's, in jouw geval .lod, kun je niet simpelweg openen vanuit Max. Deze zul je moeten importeren.
Kijk ff in Max wat voor bestanden je kan im- exporteren. Ik dacht dat veel 3d-modelling programma's wel .obj ondersteunden. Kijk dus ff of dat in je lod-editor ook kan.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 13:35

Erikie

www.erikie.nl

Op zich ff piranesi 5 aan de startpost toevoegen :) (misschien al oud nieuws)

"t is een soort drawing programma, die outlines voor je tekent met behulp van je depth buffer (z buffer), of honderd andere dingen. icm photoshop kun je best leuke plaatjes uit je 3d render halen! hier ff een simpel testje :

Afbeeldingslocatie: http://www.erikie.nl/small.jpg

gemoddeld in maya 8.5 -> export fbx naar 3dsmax 9 -> render naar piranesi

plaatje zelf bestaat uit de final render uit maya (mr, low quality), en de depth buffer uit 3dsmax omdat piranesi geen maya ondersteund :'(

Ik zoek alleen nu nog de functie dat die outlines net een stukje doorlopen alsof je het echt getekend hebt. iemand een idee?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 10:18

Cablekevin

CCCP Baby!

Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 20:17

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geinig, heb je de originele render? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bastiah/3D/WIP5-velg.jpg
Weer wat dingetjes veranderd :)

-Velg (roze gedeelte) hogergemaakt
-Schuinste gedeelte van de velg groter gemaakt ivm wijziging hieronder
-Spaken hoger gemaakt zodat het wat beter uitkomt
-Groene gedeelte "dubbelwandig" gemaakt, onderkant spaken dicht, gat in het midden dikte gegeven
-"Gat" in het midden dieper gemaakt
-Chamfer op de spaken

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bastiah/3D/final1-velg.jpg
D'r zitten hier en daar een paar foutjes in, maar ik mag niet klagen over het resultaat denk ik zo.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bastiah/3D/final2-velg.jpg
Met lucht en betere jpg kwaliteit

[ Voor 22% gewijzigd door MewBie op 27-08-2007 20:37 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik krijg steeds een application error als ik mijn scene wil renderen. Weet iemand hier een oplossing voor? opzich heb ik niks anders dan normaal, alleen wat meer objecten. Ik heb ook al geprobeert te renderen op iemand anders zijn pc en daar werkt het ook niet. Als ik wat objecten verwijder krijg ik er nog een mental ray app error bij ook met iets over cannot allocate memory 54hoop nulletjes en daarna de max app error. Nou zou het mijn crap pc kunnen zijn maar mijn maat met een core2 en 2gb ram heeft het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:47:
Ik krijg steeds een application error als ik mijn scene wil renderen. Weet iemand hier een oplossing voor? opzich heb ik niks anders dan normaal, alleen wat meer objecten. Ik heb ook al geprobeert te renderen op iemand anders zijn pc en daar werkt het ook niet. Als ik wat objecten verwijder krijg ik er nog een mental ray app error bij ook met iets over cannot allocate memory 54hoop nulletjes en daarna de max app error. Nou zou het mijn crap pc kunnen zijn maar mijn maat met een core2 en 2gb ram heeft het dus ook.
Ik ben dan nog wel een boon in 3d max ;) , maaaar....
Ik kreeg ook erg veel errors, heb mesh smooth weggegooid en in de plaats daarvan een turbo smooth over mijn autootje gegooid.
Dit hielp bij mij al enorm, vooral bij deze error: cannot allocate memory .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Menesis schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:
weet iemand toevallig uit welke animatie (short?) deze shots komen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze kwamen voorbij in een Siggraph trailer van het animation festival gedeelte...
http://features.cgsociety.org/siggraph2007/video_caf.php
Vraag het eens in Anime deel 21 :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

antwoord is reeds langsgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193930

Op de gamekings website stond een prijsvraag waardoor je een xbox elite kon winnen. Wat moest je doen? Heel simpel, maak een filmpje waar jij de 360 wilt neer zetten. hier is mijn filmpje http://www.youtube.com/watch?v=X7FX9QnczKw.
Somige dingen had ik veel mooier kunnen maken maar aangezien ik geen tijd meer had heb ik het niet meer veranderd . :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hehehe geinig filmpje, maar als ik nog 1 iemand die track hoor gebruiken steek ik een passer in m'n oog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
toch niet weer uit requim for a dream?
valt mee, alhoewel deze ook vaaaaaaaak gebruikt wordt :+
(voor de geïnteresseerden Rob D - Clubbed to death)

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 28-08-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:32:
Hehehe geinig filmpje, maar als ik nog 1 iemand die track hoor gebruiken steek ik een passer in m'n oog..
hehehe ;) , vind anders wel een leuk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

apNia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:32:
Echt? Kan geregeld worden :' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand trouwens hoe je je verlichting kan verbergen? Had even zin om lampjes neer te zetten, maar nu ik verder wil met modeleren zijn die lampen zo irii ;) .
Hide werkt niet en opties in de viewport werken ook niet echt. Om ze nu weg te gooien vind ik ook weer zoiets :P .

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 28-08-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01
(voor 3dsmax:)
je bedoeld dat ze geen licht meer geven of dat je ze niet ziet?
niet zichtbaar -> zou via hide moeten werken
geen licht -> moet je ze uitzetten :+

weet niet hoeveel je er hebt, maar wellicht is de light lister handig (tools > light lister). Alle vinkjes bij on weghalen ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ctrl + L = lampen aan- uitzetten :P

Nog wat handige shortcuts:
• shift + s = shapes verbergen
• shift + c = cameras verbergen
• shift + g = geometry verbergen
• shift + l = lampen verbergen(!)
• etc etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
eh ik kan niks garanderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Scipionyx & Menesis :) .

Alleen niet het gewenste resultaat, heb nu de verlichting apart en merge deze als ik hem nodig heb 8) .
Maar damn, 3d max is erger dan heroine..... nog verslavender! Wat een geweldig speelgoed >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Scipionyx schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:47:
Ctrl + L = lampen aan- uitzetten :P

Nog wat handige shortcuts:
• shift + s = shapes verbergen
• shift + c = cameras verbergen
• shift + g = geometry verbergen
• shift + l = lampen verbergen(!)
• etc etc :P
Vanwaar de (!) achter de lampen?
En voor alles geldt: doe het nogmaals om het weer zichtbaar te maken :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Guillome schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:58:
[...]

Vanwaar de (!) achter de lampen?
En voor alles geldt: doe het nogmaals om het weer zichtbaar te maken :)
Je verbergt de lampen, dit heeft geen invloed op de belichting in je scene. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ik heb mischien een domme vraag maar weet iemand waar ik de eerste afbeelding van de topic start staat?
Degene met de 2 mannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
vorige topic ergens halverwege/tegen het einde..

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweede character uit de scene.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/josh12.jpg
moet nog wat anatomie dingen fixen en uitdeuken hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 10:47
Hier is mijn animatie van mijn stargate:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/stargate_0.jpg

Klik op plaatje om 't filmpje te downloaden. 't Is zonder volumetric lights, omdat anders de rendertijd voor die paar seconden langer dan een dag zou zijn.

[RashMatash]

• Menesis
Ziet er wel gaaf uit, hoe heb je dat precies gedaan? alleen een animated texture of ook nog animated mesh?
Die volume lights icm een texture zijn inderdaad hels. Heb er ook een tijd mee lopen stunten omdat ik een map van de aarde had waar alleen bij stedelijk gebied licht te zien moest zien. Uiteindelijk is het me niet met de scanline gelukt en ook niet met vray, alleen mental ray leek dit te ondersteunen
(resultaat daarvan is de eerste video op mn site)
met welke render heb jij gewerkt?

Mixed Reality dev

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
Zeke vet die Tauren

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Hier een plaatje van een interieur waar ik mee zit te spelen :9 .
Het ziet er allemaal nog wat eigenaardig en vaag uit :) .
Maar alleen bedoelt om wat mee te oefenen.
De bank moet overigens zoiets worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.pietboonbonaire.com/images/gallery/view.jpg

Maar dan in bank vorm... of dit lukt betwijfel ik eigenlijk (Die van Piet Boon zijn wel mooi ;) ).

Raar alleen is dat het raam geen licht doorlaat, zit een target direct buiten en een vray licht voor het raam, deze staat op invisible.

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/4186/kamer16zd7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img396.imageshack.us/img396/2532/plaat14eh7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/6492/kamer17os2.jpg

Tijdelijk van Vray materials een poep texture gehaald voor mijn schors 8) .
Het werkt een beetje.
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/272/plaat19po8.jpg

Voor de rest zit ik wat te pielen met verschillende materialen zoals te zien is.

Edit: Ik snap nu waarom mijn licht uit uit her raam niet werkte, caustic niet aangezet.

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:36 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

• rashmatash
  • Laatst online: 28-04 10:47
Menesis schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:03:
Ziet er wel gaaf uit, hoe heb je dat precies gedaan? alleen een animated texture of ook nog animated mesh?
Die volume lights icm een texture zijn inderdaad hels. Heb er ook een tijd mee lopen stunten omdat ik een map van de aarde had waar alleen bij stedelijk gebied licht te zien moest zien. Uiteindelijk is het me niet met de scanline gelukt en ook niet met vray, alleen mental ray leek dit te ondersteunen
(resultaat daarvan is de eerste video op mn site)
met welke render heb jij gewerkt?
Het is inderdaad een animated texture, dus bump+specular+illuminatie. Dit is gedaan in Lightwave3D. Ik heb geen idee hoe je 't met een ander programma moet doen.

Lichtjes op aarde lijkt me echter simple zonder volumetric lights te doen. Enige wat je nodig hebt, behalve kleur en bump maps, is een illumination map die alleen wit is op de plek waar de lichtjes zitten en voor de rest zwart. als je dan in je color map gekleurde pixels hebt op de plek van lichtjes, dan zul je gekleurde lichtgevende puntjes zien in je render. Werkt zelfs zonder belichting.

Edit: Ok, ik heb net op je site gekeken (gave dingen daar btw :)) en ik zie dat ik je verkeerd heb begrepen. Uit kwaliteit van je werk kan ik wel opmaken dat je 't bovenstaanden ook zelf kon bedenken.

Ik heb 't effect dat jij bedoelt, bereikt door middel van een transparantiemap en volumetric lights:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/a.khatami/images/lightsphere_1.jpg

Als de lichtbronnen statisch zijn, kan dit ook met polygonen. Je moet wel veel meer modellen, maar de rendertijd van je animatie is dan 100 keer korter.

[ Voor 18% gewijzigd door rashmatash op 30-08-2007 02:24 ]

[RashMatash]

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
Anoniem: 185122 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:41:
Weet iemand trouwens hoe je je verlichting kan verbergen? Had even zin om lampjes neer te zetten, maar nu ik verder wil met modeleren zijn die lampen zo irii ;) .
Hide werkt niet en opties in de viewport werken ook niet echt. Om ze nu weg te gooien vind ik ook weer zoiets :P .
Bedoel je dat door de toegevoegde lichten je scene te donker word om behoorlijk te kunnen modellen?
zo ja dan moet je op het woord drukken links boven in de hoek van een viewport, rechter muisknop en dan default lighting aan vinken.

• Menesis
@ rashmatash: ja zo'n transparency map had ik ook geprobeerd en volgens mij werkte dat alleen in Mental ray. Volgens mij heb ik het trouwens nog anders gedaan dan ik gisteren in dit topic zei:
Ik heb op de lichtbron (een volume light omni) zelf een projectormap gezet die overeenkwam qua mapping met de texture van de wereldbol. Dit omdat het via mentalray ook veel te lang zou duren.
naja, niet echt boeiend voor jou aangezien je het ook al weet :P

Mixed Reality dev

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@boskater: Euh doe je het er nou om of lees je gewoon echt niet?
Zie 10 posts boven je

[ Voor 6% gewijzigd door Guillome op 30-08-2007 12:52 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Guillome schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:52:
@boskater: Euh doe je het er nou om of lees je gewoon echt niet?
Zie 10 posts boven je
Mis ik iets? Wat bedoel je in vredesnaam :? ?

Edit: Kater denkt.....
Anoniem: 185122 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:52:

Raar alleen is dat het raam geen licht doorlaat, zit een target direct buiten en een vray licht voor het raam, deze staat op invisible.

Edit: Ik snap nu waarom mijn licht uit uit her raam niet werkte, caustic niet aangezet.
Dit heeft "NIETS" te maken met hinderlijk licht in mijn scene als ik aan het modeleren ben........

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 30-08-2007 13:00 ]

Anoniem: 30579

Anoniem: 41017 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:31:
tweede character uit de scene.

[afbeelding]
moet nog wat anatomie dingen fixen en uitdeuken hehe
aaaaaaaaaaaah
ik wil daar wel ff een fur plugin overheen gooien !

netjes hymz :D

Anoniem: 30579 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

aaaaaaaaaaaah
ik wil daar wel ff een fur plugin overheen gooien !

netjes hymz :D
Komt inderdaad fur op, wordt leuk en een ramp hehe :P
laatste versie
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/josh13.jpg

Anoniem: 41017 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:40:
[...]

Komt inderdaad fur op, wordt leuk en een ramp hehe :P
laatste versie
[afbeelding]
Kungen ? :P

offtopic:
500k revenge crit!!!!! sorry draaf door

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 30-08-2007 13:42 ]

• Rynji
  • Laatst online: 01-05 11:38

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Hehe, nah meer zelf samengestelde armor wat er leuk uitzag :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/josh14.jpg
Plaatje met beide characters en wat aanpassingen aan de tauren

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 185122 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

Mis ik iets? Wat bedoel je in vredesnaam :? ?

Edit: Kater denkt.....

[...]

Dit heeft "NIETS" te maken met hinderlijk licht in mijn scene als ik aan het modeleren ben........
Lees nou eens een post of 10 boven je bericht, daar vind je deze mini discussie:
Guillome in "\[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."

Guillome schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

Lees nou eens een post of 10 boven je bericht, daar vind je deze mini discussie:
Guillome in "\[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."
Srry, ik vat hem nog steeds niet...... Waar haal jij uit dat ik niet lees?
Prima post ja, lampen waren weg, probleem opgelost.
Heeft toch weinig te maken met de render opties (caustic door het glas van de deur)?

Geloof me, ik lees hier alles en probeer ook alles.
Misschien schrijf ik verwarrend, ik zou het eigenlijk niet weten.

Maar laten we maar weer ontopc gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 30-08-2007 16:42 ]

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ehh mijn fout :P Ik reageerde op Dreamwalkers die jou gequote had. En dat bericht van hem stond na het antwoord van Scypionix, terwijl jouw vraag die hij quotte dus, daar boven stond :P

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:35
@Hymn: Ziet er gaaf uit! Is alleen niet erg ergonomisch, hij kan zijn armen niet eens horizontaal spreiden (die punten van het panser op zijn schouders/bovenarmen zitten in de weg) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Ik ben de laatste tijd bezig vray te ondekken. En het resultaat is hieronder te zien

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Sunny%20Room/kamer3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weling/Sunny%20Room/kamer5.jpg

alle commentaat is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Je belichting is in orde hoor, glas van wijnglazen zijn veel doorzichtiger, deze hebben een beetje een vage refraction (en geen caustics (<- voor post hieronder, ik zie geen caustics :p)).

Nu alleen je materiaal keuze nog (in MR kan dit echt een bitch zijn, maar aangezien er 100e vray tutorials op het net zijn moet dit geen probleem zijn :P ) succes met renderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Erikie op 31-08-2007 16:30 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

wijnglazen hebben in combinatie met zonlicht wel caustics... en het ligt ook aan de kwaliteit van het glas wat voor refraction ze hebben...

verder ziet die render er redelijk goed uit, alleen een material op de raamkozijnen zou nog wat werk kunnen gebruiken...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.af.nl/voorraad/massief/merantie/kozijn1.JPG

zo ziet een doorsnede van een kozijn er uit.
waarbij het profiel bij dit type raam vaak naar buiten zit

ook is de positie van je raam verkeerd

normaal heb je 80 mm Binnenmuur vervolgens een tussenruime van 30mm en weer een buitenmuur van 80 mm

zie : http://www.venin.nl/html/...tekst/kruipventilatie.jpg

je kozijn valt dan vaak binnen de muuropening.
zie : http://www.scoutinghank.nl/blokhut/2004-11-06_raam.jpg

vervolgens is de onderdorpel van je kozijn breder zodat deze over de buitenzijde van de muur heenvalt.

de open ruimte aan de binnenmoor word vervolgens vaak opgevuld met een vensterbank

of eventueel een kunstof kozijn
http://www.polyprofiel.nl...o%20kozijnen/kozijn04.jpg

anyway kijk eens naar je eigen ramen als ref

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is een meer bouwkundige kijk op de zaak op die manier heb ik er nog niet naar gekeken

thnx voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 30579 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:31:
http://www.af.nl/voorraad/massief/merantie/kozijn1.JPG

zo ziet een doorsnede van een kozijn er uit.
waarbij het profiel bij dit type raam vaak naar buiten zit

ook is de positie van je raam verkeerd

normaal heb je 50 mm Binnenmuur vervolgens een tussenruime van 30mm en weer een buitenmuur van 50 mm

zie : http://www.venin.nl/html/...tekst/kruipventilatie.jpg

je kozijn valt dan vaak binnen de muuropening.
zie : http://www.scoutinghank.nl/blokhut/2004-11-06_raam.jpg

vervolgens is de onderdorpel van je kozijn breder zodat deze over de buitenzijde van de muur heenvalt.

de open ruimte aan de binnenmoor word vervolgens vaak opgevuld met een vensterbank

of eventueel een kunstof kozijn
http://www.polyprofiel.nl...o%20kozijnen/kozijn04.jpg

anyway kijk eens naar je eigen ramen als ref
toon volledige bericht
100mm buitenblad (bij baksteen)
20 tot 30 mm luchtspouw
100 tot 140mm isolatie
100 mm binnenblad (kalkzandsteen oid)

spouwmuren zijn tegenwoordig zo'n 320 tot 360 of zelfs 400mm dik. Het kozijn zelf is 114x67 mm en ligt zo'n 7cm (negge) terug vanaf voorkant muur

of ik moet het verkeerd detailleren in m'n bouwtekeningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaasplank schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:45:
[...]

100mm buitenblad (bij baksteen)
20 tot 30 mm luchtspouw
100 tot 140mm isolatie
100 mm binnenblad (kalkzandsteen oid)

spouwmuren zijn tegenwoordig zo'n 320 tot 360 of zelfs 400mm dik. Het kozijn zelf is 114x67 mm en ligt zo'n 7cm (negge) terug vanaf voorkant muur

of ik moet het verkeerd detailleren in m'n bouwtekeningen ;)
klopt :)
mijn info stamt ook uit de tijd dat ik nog in de bouw werkte maar dat heb ik niet veel langer als 1 jaar uitgehouden 8 jaar terug :< dus ben een klein beetje roestig

nou had ik net 80 MM maar ik was niet zeker van mn zaak omdat ik al ruim 5 jaar geen baksteen meer heb aangeraakt :D

mmm een onderdorpel is trouwens vaak wel groter als het kozijn zelf ?
als ik me niet vergis that is, het ging natuurlijk ook meer om de negge want de sponning en buitenmuur krijg je toch niet te zien van binnenuit

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 31-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230039

Afbeeldingslocatie: http://fast.filespace.org/Sentinel3dsm/kozijn-uitleg.jpg

ik hoop dat je hier genoeg aan hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:35 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook mijn raam maar wat naar achteren gezet :), weten jullie trouwens een snelle/makkelijke manier om kreukels/inperfecties aan te brengen in kussens?
Zoets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/2923/sofafamilylife1024je3.jpg
Kussen van mij is nu een box met een relax en FFD Box overheen.

Edit: Nieuwe bank, buiten staat nog een onderdeel :9 .
(Moet er nog aan sleutelen)

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/5332/plaat21ul2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:35 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste texture ronde :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/wow/josh17.jpg

Riem en bovenarm thingie nog niet gedaan.
Ga waarschijnlijk over alle delen nog een keer, misschien wat meer roest en bloed er bij hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179458

is het mogelijk de settings voor de muis aan te passen in 3d studio max 9?
ik heb een nieuwe muis maar de middelste muisknop heeft nu een functie voor de muis zelf,
instellen dat hij dezelfde functie heeft als hiervoor kan al niet via de drivers.
ik heb nu de logitech MX Revolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een beetje vage vraag, maar hoe kom ik van die puntjes af... (zie plaatje).
Als ik caustic aanzet zit het er vol mee, zonder hier en daar ook.

Afbeeldingslocatie: http://brick117.hyves.org/103400001-103450000/103403201-103403300/103403234_5_bmJz.jpeg
Alvast bedankt!

Edit: ik gebruik V-ray.

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:35 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe het komt dat mental ray icm hair & fur steeds vastloopt? zelfs al heb ik maar 40.000 hairs dan nog stopt ie tijdens het renderen steeds en komt MR met een vage memory foutmelding dat ie iets niet kan allocaten oid. Heb een vriend van mij het ook laten renderen met een core2@3ghz en 2gb ram en max9 (heb zelf 8) maar die krijgt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heb ik ook vaak gehad en de werking van dat hele gebeure is me nooit helemaal duidelijk geworden. Met V-ray en Hair&Fur heb ik overigens geen problemen ondervonden. Wellicht is dat een optie?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij me kan vertellen hoe ik de belichting, materials en render moet instellen om met vray een mooie auto render te krijgen dan wel :P Met MR ben ik al niet echt geweldig maar met Vray kom ik helemaal niet ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
doet google het niet meer...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Of kan je het niet meer vinden tussen de duizenden tutorials van Vray? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat Vray betreft: ik vind de render settings 10000x makkelijker dan bij mental ray. Meestal is aanvinken van indirect illumination genoeg en eventueel pas je de preset van de irradiance map aan om render tijd te besparen.
Wat materialen betreft kun je genoeg vinden op google denk ik :)
dit is trouwens wel een aardige site voor Vray

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noem me een sukkel, maar ik kan idd geen goede vray tutorials vinden die uitleggen wat ik wil. Het probleem is een beetje dat ik echt haast geen drol van vray, belichting en materials afweet dus tenzij het helemaal idiot proof geschreven is mis ik vaak hier en daar het een en ander. Ik heb bv wel op evermotion die vray tuts gedaan maar dan word vaak bv gewoon het hele material gedeelte overgeslagen dus daar word ik dan niet echt wijzer van.

Maar als jullie wel sites weten waar ik zou moeten kijken dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 93354 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:40:
Noem me een sukkel, maar ik kan idd geen goede vray tutorials vinden die uitleggen wat ik wil. Het probleem is een beetje dat ik echt haast geen drol van vray, belichting en materials afweet dus tenzij het helemaal idiot proof geschreven is mis ik vaak hier en daar het een en ander. Ik heb bv wel op evermotion die vray tuts gedaan maar dan word vaak bv gewoon het hele material gedeelte overgeslagen dus daar word ik dan niet echt wijzer van.

Maar als jullie wel sites weten waar ik zou moeten kijken dan hoor ik dat graag :)
Ik heb 2 echt super goede dvd's over vray. Word alles stapje voor stapje uitgelegd, maar materials worden daar ook voor een deel over geslagen. Maar dat is niet erg want op vray-materials.de kan je gewoon elke material vinden die je nodig hebt dus daar moet je dan voor de rest geen tijd aan besteden. En zo veel anders zoveel anders zijn de material settings voor vray niet.

Ff kieken welke dvd's dat ook al weer zijn. gevonden.

http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/cni02.html Dit is de interior dvd,
http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/cni01.html Dit is de exterior dvd

[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 03-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is een goede en realistiche manier om kamerplanten en bomen etc te maken is daar een programma voor of is dat in 3ds max makkelijk te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Er zitten er een paar in 3ds max zelf, zie create panel (ding aan de rechterkant) en dan het dropdown menuutje AEC extended oid.
verder was iemand hier laatst bezig met iets met P-flow wat ook over een kamerplant ging (eind vorige topic gok ik)

[ Voor 31% gewijzigd door Menesis op 03-09-2007 14:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370 schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:15:
Wat is een goede en realistiche manier om kamerplanten en bomen etc te maken is daar een programma voor of is dat in 3ds max makkelijk te doen ?
Kamerplanten heb ik gemaakt met pflow dat werkt best handig. Je kan bv 2 verschillende takken maken en dan scatter gebruiken om ze te verplaatsen en dan met pflow de blaadjes eraan maken. Bomen kan je automatisch maken met een gratis boom plugin (staat ergens in een tutorial op evermotion) alleen dat is wel redelijk beperkt kwa opties. Bomen kan je veder ook met scatter en pflow maken alleen dan wat meer takken enzo maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey, ik heb een vraagje...
ik ben bezig met een filmpje (sci-fi).... op een gegeven moment zet iemand zn straal motoren aan.....
maar dan wil ik zo'n effect maken dat je die hitte ziet....

iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 00:31
Anoniem: 230039 schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:00:
hey, ik heb een vraagje...
ik ben bezig met een filmpje (sci-fi).... op een gegeven moment zet iemand zn straal motoren aan.....
maar dan wil ik zo'n effect maken dat je die hitte ziet....

iemand een idee hoe ik dat kan doen?
Dat is denk echt iets wat je in after effects moet doen. Ik ben t in ieder geval nog niet tegen gekomen om het in max te doen. Mss kan je een glasplaat met bobbels voor je camera zetten en zo het effect een beetje na bootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Je kan al heel wat bereiken door (oa) gebruik te maken van Gizmos in Max. Maar ik zou het idd ook doen in een programma als After Effects, simpelweg omdat je hiermee veel meer controle en opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je kan ook gewoon een Fire object in max voor je camera plaatsen, die linken aan je cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
edit: laat maar..

[ Voor 130% gewijzigd door Menesis op 03-09-2007 21:51 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat pflow ga ik ook een keer proberen!

Eerste plant in kamer, ziet er wat mal uit :9 .
Was blaadje voor blaadje.

Helaas weer van die punten, vooral in de rechter achterpoot tafel en muur bij tv (muur is wel egaler).
snap er geen moer van. noise= 0,001 global subdiv multiplyer=10.
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/5987/plaat28cq9.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:36 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

leuke scene! wat ik eigenlijk erg storend vind is de rand van de schaduw.. vaak heb je bij zon, zeker naarmate het licht dieper de huiskamer inkomt dat de schaduw gaat "featheren" maw een beetje blurrier wordt. Ik weet niet of het door de instellingen komt van je lightsource of doordat je lightsource recht voor je raam hangt, maar dat is wel ff iets om naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Area shadows heet dat ;)
Verder valt mij meteen op:
de witte vlek op de vloer. Hoewel de vloer een texture heeft is de reflectie helemaal egaal. Wellicht moet je een map toevoegen voor de reflecties/bump/specular ofzo.
Verder lijkt de witte achtergwand wat vreemd. Net of het een glossy reflectie is met lage instellingen.
Wellicht heb je wat veel bumpmapping gebruik (want ik neem aan dat je de muur niet reflecterend hebt gemaakt?)
Verder ziet het er prima uit hoor; ook de plant!

edit: misschien had je het al subtiel gedaan, maar wellicht kun je die TV een selfillumination map geven zodat het beeld echt licht lijkt te geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 04-09-2007 11:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacties, :*) ! Ga meteen kijken wat ik kan veranderen met deze nieuwe kennis!

(Edit+offtopic)

Erg mooie site Menesis! Vooral het filmpje van de Launch i.d site _/-\o_ _/-\o_ .

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 185122 op 04-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
waarom moeilijk doen met die plant in de hoek.

xfrog public plants

of het moet zijn dat je graag wil leren hoe je zoiets moet maken. Dan nog kun je bovenstaande planten als reference gebruiken.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 185122 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:43:
Bedankt voor de reacties, :*) ! Ga meteen kijken wat ik kan veranderen met deze nieuwe kennis!

(Edit+offtopic)

Erg mooie site Menesis! Vooral het filmpje van de Launch i.d site _/-\o_ _/-\o_ .
thnx :) moet hem alleen nog overnieuw renderen een keer, het waren 4 losse render sessies en ze sluiten niet goed op elkaar aan :X

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Holgster schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:00:
waarom moeilijk doen met die plant in de hoek.

xfrog public plants

of het moet zijn dat je graag wil leren hoe je zoiets moet maken. Dan nog kun je bovenstaande planten als reference gebruiken.
Dat is natuurlijk de kunst van het 3Den, als je een pic van een huiskamer wilt kan je het net zo goed uit een stock-archief rukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apNia schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:00:
[...]
Dat is natuurlijk de kunst van het 3Den, als je een pic van een huiskamer wilt kan je het net zo goed uit een stock-archief rukken ;)
Idd, wil eigenlijk alles leren van 3D max! Maar toch bedankt voor de link Holgster ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Heeft iemand afterburn al aan de praat met max 9 x64?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe komen jullie aan afterburn? zelf gekocht?
ik heb er net niet zoveel geld voor over voor een plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230039 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:38:
hoe komen jullie aan afterburn? zelf gekocht?
ik heb er net niet zoveel geld voor over voor een plugin
vergeleken met Max kost ab een scheintje natuurlijk.
overigens zou ik niet meer naar AB kijken maar meer in de richting van FumeFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oe vet.... maar heel duur... 795$... tis namelijk niet voor het werk... maar voor hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Op http://www.turbosquid.com kun je een demo downloaden, maar die werkt dus niet bij mij :|
(is ook voor max 6 dus had het kunnen weten :P )

wel cool: dat afterburn hebben ze gebruikt voor de film Armageddon 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 04-09-2007 15:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadow_tj
  • Laatst online: 04-03-2020
poser 7 - 350 euro
vue 6 infinity 950 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:10:
[...]

vergeleken met Max kost ab een scheintje natuurlijk.
overigens zou ik niet meer naar AB kijken maar meer in de richting van FumeFX
FumeFX is the BoM! :Y

Hoe staat het met je FXwars entry? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als je een timeline hebt waarin je meerdere keyframes hebt, hoe kan je alle keyframes van tijd X tot tijd Y verlengen of verkorten?

Ik heb een animatie waarin iets omhoog schiet en weer land. Ik wil van frame 10 tot 20, het punt waarin het object naar z'n top schiet de 10 frames inkorten naar bijvoorbeeld 5. Maar hierin buigen meerdere bones. Dat kan natuurlijk handmatig, maar zoals je de algemene timeline kan stretchen, lijkt me zoiets ook misschien mogelijk met BEPAALDE keyframes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien het renderen/omgeving maken voor mijn auto niet helemaal wil lukken ben ik maar begonnen met het interieur mooier te maken. Nou wil ik de ''kussens'' in de stoel maken maar dat wil niet helemaal lukken. Ik heb geprobeert om met bevel de vorm te krijgen maar het ziet er gewoon niet helemaal lekker uit dan met meshsmooth. Handmatig ook geprobeert maar dat werkt ook niet helemaal omdat het er nogal veel zijn en je het dan nooit +/- dezelfde grote krijgt.

Zoiets als dit wil ik:
Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/3323/pdino3wm4.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-09-2007 17:36 . Reden: Doe nou eens CHECK IMAGES mensen... :| ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.