Imperfectionist.
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
volgens mij is dat omdat er officieel geen usb verlengsnoer bestaat of mag bestaan (al heb ik thuis wel verschillende usb verlengsnoeren liggen die vroeger bij de eerste usb wifi dongles zaten)Digistorm schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:45:
Bij het toetsenbord zit een verlengkabel waar alleen het toetsenbord op aangesloten kan worden. Dit omdat er een speciale inkeping zit in de stekker van het toetsenbord. Je kan deze verlengkabel dus alleen voor het toetsenbord gebruiken.
Nou, ik heb iets van 1.5 jaar geleden een logitech Mini mouse gehaald voor mn laptop op dat moment (AcerVerwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:21:
[...]
volgens mij is dat omdat er officieel geen usb verlengsnoer bestaat of mag bestaan (al heb ik thuis wel verschillende usb verlengsnoeren liggen die vroeger bij de eerste usb wifi dongles zaten)
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Volgens mij zijn de toetsenborden van de Apple Laptops MB(A/P) zwart omdat dit minder reflecteerd bij de glosse (glazen) displays. Ik zie Apple nog niet snel met een zwart muisje komen dus wellicht blijven de losse toetsenborden ook wit...matinez schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:02:
Ben wel benieuwd of dit toetsenbord aangepast gaat worden als tevens ook de mighty mouse. Om even terug te komen op het toetsenbord, zou deze niet in korte termijn met zwarte toetsen op de markt komen? Twijfel een beetje voor een snelle aankoop..
Ik vermoed ook weer sterk dat Apple wilt tegengaan dat hun USB verlengkabel misbruikt wordt, b.v. als je enkele van hun kabels in serie zou pluggen. Dit gaat op deze manier dus niet. Kom je in problemen door het gebruik van andere te lange kabels (kabelbrand, slecht werkende apparatuur) is het dus nooit hun schuld... (de mannetjes USB steker moet in elk (Apple) USB connector passen, vandaar heeft het vrouwtje USB connector van de verlengkabel een extra ribbel, en dus de nieuwere Apple USB toetsenborden weer een gleufje in de connector)Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:21:
[...]
volgens mij is dat omdat er officieel geen usb verlengsnoer bestaat of mag bestaan (al heb ik thuis wel verschillende usb verlengsnoeren liggen die vroeger bij de eerste usb wifi dongles zaten)
Ohw, en die zit toch gewoon in de doos of moet je die er extra bij kopen??
En ik vroeg me af of je met die 'delete' knop op het wired keyboard ook apps en files enzo kan weggooien zoals dat op windows gaat, ik las dat sommige mensen daar problemen mee hadden ofzo...
[ Voor 64% gewijzigd door dennisje182 op 09-12-2008 20:02 ]
Verwijderd
Welk OS draai je? Je hebt minimaal Mac OS X versie 10.4.10 of hoger nodig volgens de site. En heb je de keyboard-update al gedraaid?Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:04:
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Powermac G4 Quicksilver, en heb daar een alu TB bij gekocht (met draad). Maar nu herkent hij de F toetsen niet (geluid dempen, luider enz). Bij muis en toetsenbord bij voorkeurinstellingen is dit niet te vinden. Ik ben nog een beetje een leek op Apple gebied, hoe is dit in te stellen?
Reageren de F-toetsen wel gewoon als F toetsen, of doen ze helemaal niets?
Verwijderd
Op de Apple site verkopen ze nu wel de macbooks (build to order) met US toetsenbord maar de losse tobo's kan je in alle mogelijke uitvoeringen kopen behalve de Amerikaanse
Ik heb ook al bij verschillende resellers gevraagd of ze er aan konden komen maar ook niet. Ik vind die staande enter toets gewoon zo vervelend omdat het onderste stukje zelfs smaller is dan de kleinste gewone toets. Dus ik loop steeds tegen die aluminium plaat aan te tikken.
Als iemand er ergens wel eentje heeft kunnen bemachtigen dan hoor ik het graag!
Of weet iemand nog waar ik anders een toetsenbord met een US layout kan bestellen ?
Ik denk het niet, ik dacht er inderdaad over om hem daar te bestellen na de tip van AntonV (Bedankt!) maar was er nog niet aan toe gekomen. En een paar dagen later was het produkt van hun site verwijderd, helaas. Ik heb ook nog geen tijd gehad om ze te bellen, misschien kunnen ze ze wel bestellen ofzo.mcdronkz schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:17:
Weet iemand zeker of HTR ze verkoopt ? Ivm. kerst kan ik nu dus geen contact met ze krijgen, en ik wil zo'n toetsenbord eigenlijk vandaag gewoon bestellen.
Verwijderd
Een andere optie is om er een uit de US te halen via ebay. Daar zullen ze best te koop zijn.
In NL weet ik zo niets, maar er zijn ook skins te krijgensDancing_Animal schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:39:
Weet iemand toevallig Final Cut Pro stickers te koop voor dit keyboard. En dan bedoel ik een zaak in Nederland.
http://photojojo.com/store/awesomeness/photo-app-keyboards

Hij staat er nog op hoor:GekkePrutser schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 02:23:
[...]
Ik denk het niet, ik dacht er inderdaad over om hem daar te bestellen na de tip van AntonV (Bedankt!) maar was er nog niet aan toe gekomen. En een paar dagen later was het produkt van hun site verwijderd, helaas. Ik heb ook nog geen tijd gehad om ze te bellen, misschien kunnen ze ze wel bestellen ofzo.
http://www.htrnederland.n...ps/HTRN/Products/480MB110
Ik heb nu alleen effe MacMe kunnen bereiken (Groningen), die kunnen 'm alleen bestellen bij een Mac. Ik denk dat het dus eBay wordt, of HTR Nederland.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Nu ik er aan gewend ben vind ik het prima werken, de toetsen voelen prettig aan alleen ben ik bang dat ze door de tijd heen wel vuil worden omdat ze wit zijn. Over de batterijduur kan ik niet veel zeggen omdat ik hem pas een maand intensief gebruik maar ik denk dat dat wel goed zit omdat een toetsenbord wel zuinig omspringt met de batterijen.
Ik heb 'm met de bootcamp drivers draaiend gekregen onder Windows XP alleen heb ik nog 1 vreemd probleem met dit toetsenbord.
Als ik mijn pc op wil starten met dit toestenbord aangesloten blijft m'n pc hangen op intialising usb controllers.
Ik boot met een 2e tobo eraan en dit toestenbordje afgekoppeld, eenmaal in windows kan ik 'm gewoon probleemloos aansluiten en werkt hij ook goed.
Ik heb al van alles geprobeerd in bios maar het blijft.
Mijn moederbord is een Asus Rampage Extreme, iemand een oplossing hiervoor?
Daar was ik ook erg bang voor, maar ik kan je melden dat dat heul erg mee valt. Ik ben zelf fanatiek mountainbiker, heb 7 dagen per week smerige handen van het sleutelen aan de fietsen. Mijn handen zijn chronisch vuil, maar het keyboard blijft gewoon als nieuw. Ik verbaas me daar nog dagelijks omhaagseblowin schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:09:
alleen ben ik bang dat ze door de tijd heen wel vuil worden omdat ze wit zijn.
Ook de Mighty Mouse blijft gewoon schoon. De enige die niet tegen m'n handen opgewassen is, is m'n 2 jaar oude MBP.

[ Voor 11% gewijzigd door baquelappe op 04-01-2009 00:13 ]
Verwijderd
Ik heb hem bij iCentre (Almere) kunnen bestellen. Ik kreeg echter een refurbished product (zonder usb verlengkabeltje en niet in een originele doos) waarvan de rechts-knop niet correct werkt (zelfde gedrag als caps lock, je moet hem harder indrukken dan andere knoppen). Teruggebracht, nieuwe besteld...GekkePrutser schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:32:
Is het iemand al gelukt om het US (Amerikaanse) model met liggende enter toets in Nederland te kopen?
Op de Apple site verkopen ze nu wel de macbooks (build to order) met US toetsenbord maar de losse tobo's kan je in alle mogelijke uitvoeringen kopen behalve de Amerikaanse
Ik heb ook al bij verschillende resellers gevraagd of ze er aan konden komen maar ook niet. Ik vind die staande enter toets gewoon zo vervelend omdat het onderste stukje zelfs smaller is dan de kleinste gewone toets. Dus ik loop steeds tegen die aluminium plaat aan te tikken.
Als iemand er ergens wel eentje heeft kunnen bemachtigen dan hoor ik het graag!
1. Weet iemand of het mogelijk is om met de delete-knop ook bestanden te verwijderen?
2. en waarvoor zijn die diagonale pijltjes en die verticale pijltjes met twee streepjes bij de delete knop voor?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
1. voor zover ik weet kan je niet met de delete knop bestanden verwijderendennisje182 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:51:
Ik heb ff twee vraagjes over het wired toetsenbord:
1. Weet iemand of het mogelijk is om met de delete-knop ook bestanden te verwijderen?
2. en waarvoor zijn die diagonale pijltjes en die verticale pijltjes met twee streepjes bij de delete knop voor?
2. de diagonale pijlen gebruik ik om snel te scrollen naar de boven en onderkant van een website
de verticale gebruik ik om per pagina te kunnen scrollen
Pura Vida
1; Ja, dat kan maar je moet de toets speciaal toewijzen aan die actie (ik gebruik de knop zelf zo in OS X). Daar zijn wel progjes voor te vinden, al dan niet freeware.dennisje182 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:51:
Met de delete knop kan je idd niets verwijderen, je kan dat wel doen door cmd + backspace in te drukken.dennisje182 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:51:
[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 07-01-2009 18:27 ]
Beide hebben niks met het toetsenbord te maken, maar met het OS waarin je het toetsenbord gebruikt. In OS X verwijder je bestanden standaard met CMD+Backspace, terwijl je met hetzelfde toetsenbord dit onder Windows met Delete doet. De diagonale pijltjes zijn in OS X PageUp en PageDown, de verticale pijltjes zijn ScrollUp en ScrolDown.dennisje182 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:51:
Verwijderd
Nadat ik vanmiddag in de mediamarkt naar een toetsenbord zocht viel mijn oog gelijk op een van de apple toetsenborden, vooral de draadloze. Ik besloot om er nog niet gelijk een te kopen want ik wilde eerst nog even controleren of hij compatible is met windows vista. Naar uren gegoogled te hebben heb ik het volgende resultaat gevonden: Het toetsenbord met draad werkt sowieso wel, maar de draadloze variant kan problemen op leveren.
De problemen die meerdere mensen hebben is de verbinding met bluetooth, softwarematig en hardware-matig. Antwoorden op deze problemen zijn er wel, maar het is niet echt duidelijk of al deze antwoorden echt de oplossing bieden. Want alle problemen en oplossingen die ik vind verschillen van elkaar, dus is er geen oplossing waarvan ik zeker weet dat hij werkt...
Daarom was ik benieuwt of wellicht hier iemand is die ervaring heeft met dit probleem? Is er bijv. een bepaalde bluetooth ontvanger die werkt met het apple keyboard? Of heeft er iemand ervaring om het softwarematige probleem op te lossen.
Mvg,
Shenky
Ik ben in bezit van zowel de bedrade variant als de draadloze. De draadloze verliest na enkele minuten steeds de verbinding zodra ik hem op windows gebruik. Dit gebeurt ook met de ingebouwde bluetooth module in de macbook die ik via bootcamp gebruik. Het ligt dus puur aan de rommelbluetoothsoftware in windows.Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:30:
Hey,
Nadat ik vanmiddag in de mediamarkt naar een toetsenbord zocht viel mijn oog gelijk op een van de apple toetsenborden, vooral de draadloze. Ik besloot om er nog niet gelijk een te kopen want ik wilde eerst nog even controleren of hij compatible is met windows vista. Naar uren gegoogled te hebben heb ik het volgende resultaat gevonden: Het toetsenbord met draad werkt sowieso wel, maar de draadloze variant kan problemen op leveren.
De problemen die meerdere mensen hebben is de verbinding met bluetooth, softwarematig en hardware-matig. Antwoorden op deze problemen zijn er wel, maar het is niet echt duidelijk of al deze antwoorden echt de oplossing bieden. Want alle problemen en oplossingen die ik vind verschillen van elkaar, dus is er geen oplossing waarvan ik zeker weet dat hij werkt...
Daarom was ik benieuwt of wellicht hier iemand is die ervaring heeft met dit probleem? Is er bijv. een bepaalde bluetooth ontvanger die werkt met het apple keyboard? Of heeft er iemand ervaring om het softwarematige probleem op te lossen.
Mvg,
Shenky
De bedrade versie werkt perfect op XP, dus reken op Vista ook. Reken er wel op dat je bepaalde knoppen (print screen, pause/break, scrolllock enz) verliest.
Met bootcamp werken ze beide op Vista X64 bij mij.
Misschien moet je de driver van bootcamp ergens vandaan halen om ze goed te laten werken.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Verwijderd
Ik heb toch besloten om die ene met draad te nemen, kep em ook 3 uurtjes geleden bij de mediamarkt gehaald... hij typt echt super relaxed, alleen maakt de enter een iets harder geluid dan de andere toetsen... Hebben jullie dat ook?
En ook wel jammer dat dit niet de versie is met de US layout waar je een grotere enter hebt. Maar dit zal wel wennen naar een tijdje..
groeten,
Sjenky
Over een paar weken ben ik in Australië dus ik denk dat ik 'm daar dan koop. Heb ik gelijk de US versie (ik heb echt een hekel aan een verticale enter) en met huidige wisselkoers is het nog 15 euro goedkoper ook!
Als ik op het uiterlijk af ga dan lijkt het me dat ie ongeveer hetzelfde typt als de laatste Macbook (Pro) toetsenborden. Klopt dit ook? Deze bevallen namelijk uitstekend
Bij jou werkt ie in bootcamp omdat je hem in Mac OS X ook gepaired hebt (ga ik vanuit). Dan gaat ie via het EFI (bios) en niet via de bluetooth software van Windows zelf (zover ik weet). Ik gebruik zelf dat wireless keyboard niet op mijn MacBook en is daarom niet gepaired in OS X.Mud.Starrr schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:42:
Ik heb ze hier ook beide.
Met bootcamp werken ze beide op Vista X64 bij mij.
Misschien moet je de driver van bootcamp ergens vandaan halen om ze goed te laten werken.
Verwijderd
Verwijderd
Nope. Zijn helemaal niet verlicht te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:52:
Ik heb net even gekeken naar zo'n apple toestenbord (bedraad) en ik vroeg mij af of ze die ook hebben met verlichting onder de toetsen. Of zit dit er toevallig al standaard in?
Alleen in de laptop modellen.
Verwijderd
Of kun je hem gewoon wel telefonisch bestellen bij de apple store?
Opzich zou het wel moeten kunnen vindt ik want je kunt toch ook een macbook met us toetsenbord indeling bestellen
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 20:23 ]
Daar ben ik wel benieuwd naar, wat er niet bestand is. Ik denk dat ik het zelfde probleem heb (met mijn half jaar oude MBP dan) Je zie zeker slijtage plekken op het stuk waar de muis van je hand rust of niet? Van die zwarte spikkels? Ik ben benieuwd of dat soort dingen ook in de garantie regeling vallen of niet.baquelappe schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:10:
[...]
Ook de Mighty Mouse blijft gewoon schoon. De enige die niet tegen m'n handen opgewassen is, is m'n 2 jaar oude MBP.
Ontopic:
Nu net de bedraade variant gehaald en ik moet zeggen niet verkeerd. Alleen met gamen vindt ik het wat rottiger, ben mijn toetsen en beetje kwijt. Ook verschillende binds ingame zijn niet mogelijk jammer genoeg. Wat ik voor heen met mijn good oldie IBM tobo(met ps2->usb converter) wel kon.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Ben wel benieuwd of je het toetsenbord al binnen hebt? Zojuist contact met Apple gehad en zij zeggen de US indeling toetsenborden niet te kunnen leveren. HTR heb ik ook gebeld en zij zeggen deze gewoon bij Apple NL te bestellen... vreemd verhaal.mcdronkz schreef op maandag 29 december 2008 @ 19:42:
Ik heb contact gehad met HTR, deze hebben de US layout versie voor me besteld, ik wordt gebeld als 'ie binnen is. Het kan dus blijkbaar wel.
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Verwijderd
Ik heb net ff xando gemaild met de vraag of zij ook de US versie kunnen leveren ben benieuwd. Zou wel super zijnEmpulse schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:29:
[...]
Ben wel benieuwd of je het toetsenbord al binnen hebt? Zojuist contact met Apple gehad en zij zeggen de US indeling toetsenborden niet te kunnen leveren. HTR heb ik ook gebeld en zij zeggen deze gewoon bij Apple NL te bestellen... vreemd verhaal.
Update: xando kan helaas geen us versie leveren
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 15:24 ]
De echte US versie is de MB110LL/A. Maar die is inderdaad in Nederland nergens te krijgen...helaas pindakaas.
Aan iedereen die nog meer denkt een US versie te krijgen, check even het typenr voordat je het geld aftikt.
[ Voor 14% gewijzigd door Hermi op 30-01-2009 16:57 ]
Verwijderd
Heb je hem ook bij htr besteld dan??Hermi schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:54:
Ik heb vandaag mijn zogenaamde 'US' versie binnen gekregen, typenr MB110Z/A. Dit blijkt dus niet de US versie te zijn maar de International English. Enige verschil met de Dutch versie is het ontbreken van het Euro teken.
De echte US versie is de MB110LL/A. Maar die is inderdaad in Nederland nergens te krijgen...helaas pindakaas.
Aan iedereen die nog meer denkt een US versie te krijgen, check even het typenr voordat je het geld aftikt.
Kreeg net een mailtje van hun dat ze de us versie wel kunnen leveren mara dat de lever tijd 1-2 weken is.
Of krijg ik dan gewoon de International Englische?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 18:49 ]
Ik ben bij een reseller langs geweest waar zo'n wizkiddo zei "Nee die verkopen we niet meneer maar aan deze went u zo!", twee andere resellers gemaild zonder ooit response te krijgen. Waarom zouden ze moeite doen? We kopen tenslotte toch wel dat NL keyboard, geen keuze immers.
Al zouden ze er geen cent winst op maken, bestel een doosje van 10 of 20 met die dingen gelijk met de rest van de apple meuk en stel je vaste klanten tevreden, stukje service. Tsja als dit al te moeilijk is dan hebben ze al snel geen toegevoegde waarde meer en kunnen we net zo goed met z'n allen de spulletjes bij de mediamarkt halen.
Verwijderd
Verwijderd
Heb je ook een url van een webshop (liefst Nederlandse) die de US layout ook aflevert in Nederland?Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:18:
De US layout is heel makkelijk te krijgen. Nog een reden dat ik vaak kies voor webshops. Ik zoek wat ik wil, en ik bestel wat ik wil. Geen verkoop praatjes, geen afwimpelgedrag. -> pricewatch, en bestellen.
Verwijderd
Hmmm....die Mouse valt wel mee inderdaad. Wordt niet vies en is ook makkelijk schoon te krijgen door het soort plastic. Toetsenbord wordt wel wat vies (ook ander soort plastic)....is ook niet goed schoon te krijgen. Tip is dan om nooit te eten en tegelijk achter dat toetsenbord te werken. Of zo'n skin erover heen doen, maar dat typt niet echt heel lekker.baquelappe schreef op zondag 04 januari 2009 @ 00:10:
[...]
Daar was ik ook erg bang voor, maar ik kan je melden dat dat heul erg mee valt. Ik ben zelf fanatiek mountainbiker, heb 7 dagen per week smerige handen van het sleutelen aan de fietsen. Mijn handen zijn chronisch vuil, maar het keyboard blijft gewoon als nieuw. Ik verbaas me daar nog dagelijks om
Ik had van die vieze vegen op mijn toetsen, en ertussenin, maar dat is weer squeaky clean.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Donderdag had in een UK international toetsenbord besteld, expliciet gevraagd of de enter-toets recht was, hetgeen volgens de medewerker het geval was. Kreeg ik hem eergisteren binnen, bleek het toch een omgedraaide 'L' entertoets te zijn. Gebeld, kon hem terug sturen, maar hij zij tevens dat ook Apple.nl ze niet kan leveren (had hem besteld bij macwinkel.nl). Ik heb Apple en HTR toen gebeld. Apple beaamde wat macwinkel mij al vertelde, HTR zei dat ze deze makkelijk kunnen bestellen. Ik vroeg ze toen waar ze deze dan bestelden omdat Apple NL ze niet kan leveren. Zeiden ze dat ze hem bij Apple NL gewoon bestellen. Ik zeg BS; je krijgt denk ik gewoon de UK international.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:49:
[...]
Heb je hem ook bij htr besteld dan??
Kreeg net een mailtje van hun dat ze de us versie wel kunnen leveren mara dat de lever tijd 1-2 weken is.
Of krijg ik dan gewoon de International Englische?
Heb nu een paar dagen de bedrade UK international, was even wennen met de kleinere shift-toets en de L-entertoets, maar het went snel.... typt trouwens echt SUPER.
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Verwijderd
Thx. Ga het eens proberen. Niet dat de toetsen heel vies zijn maar je ziet iets verschil tussen veel gebruikte toetsen en degene die je bijna nooit gebruikt.Ramzzz schreef op zondag 01 februari 2009 @ 09:58:
Het alu-tobo is prima schoon te maken. Het screen-clean-goedje dat ik voor mijn TFT's gebruik, voldoet zelfs al.
Ik had van die vieze vegen op mijn toetsen, en ertussenin, maar dat is weer squeaky clean.
Edit: eens flink uitgeklopt en daarna met niet te natte tissue erover heen. Ziet er weer wit uit nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 15:24 ]
Verwijderd
Moet alleen nu wel 1-2 weken wachten

Ben benieuwd of het de echte US versie is.
net 79 euro voor betaaldZegato schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:51:
Gisteren voor €30,- (+€11 verzendkosten) een nieuw Wireless Keyboard gekocht bij MacDiscount. Op dit moment is weer een veiling voor die liefhebbers
Ging heel snel, maandag hadden ze gebeld, vanmiddag had ik 'm binnen. Al met al een euro of 60 betaald. Kan het dus aan iedereen aanraden, als je even geduld hebt tenminste (een week of 2-3).
Verwijderd
Gewoon een JavaScriptje, kan je precies zien wanneer het geheel verloopt en op welke prijs die uit komt.Maartenvs schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:45:
Zo te zien loopt die aanbieding weer, volgens mij komt de prijs weer op hetzelfde uit. Het is dat ik er al een heb.
ik heb nu ook net voor 30 euro + 11 euro verzenden een wireless gekocht.Zegato schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:51:
Gisteren voor €30,- (+€11 verzendkosten) een nieuw Wireless Keyboard gekocht bij MacDiscount. Op dit moment is weer een veiling voor de liefhebbers
ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnen heb.
ps: ze hebben met 40 min a een uur weer een veiling met de wireles bij macdiscount.nl
[ Voor 9% gewijzigd door sk1nny666 op 04-02-2009 12:58 ]
Ik heb gisteravond het geld overgemaakt (ABN naar ABN) en vandaag meteen al een mailtje gekregen dat de betaling ontvangen was en dat het vandaag verstuurd wordt. Morgen heb ik m'n ramplankje dus binnen!sk1nny666 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:57:
[...]
ik heb nu ook net voor 30 euro + 11 euro verzenden een wireless gekocht.
ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnen heb.
ps: ze hebben met 40 min a een uur weer een veiling met de wireles bij macdiscount.nl
Had meteen ook gevraagd of er misschien een optie was om een US Int.-versie ipv de Nederlandse te versturen, maar die had men niet op voorraad helaas.
ik heb nu net ook gelijk een e-mail gekreegen en het was mij niet heelemaal duidelijk waar ik het geld naar over moest maaken dus even na gevraag en 5 minuten daarna had ik al een vriendelijk mailtje met het juiste rekening nummer, dus dat is echt supper.Zegato schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:15:
[...]
Ik heb gisteravond het geld overgemaakt (ABN naar ABN) en vandaag meteen al een mailtje gekregen dat de betaling ontvangen was en dat het vandaag verstuurd wordt. Morgen heb ik m'n ramplankje dus binnen!
Had meteen ook gevraagd of er misschien een optie was om een US Int.-versie ipv de Nederlandse te versturen, maar die had men niet op voorraad helaas.
ik heb nu net ook het geld over gemaakt ook abn naar abn dus zal hem ook morgen of over morgen hebben.
wacht nu nog op de betaalings bevesteging.
hou julie op de hoogte ben tot nog toe heel tevreeden met de service van pro warehouse
-edit-
krijg net een mailtje dat de bestelling binnen is en dat je het paket morgen op de post doen.
lijkt goed
[ Voor 5% gewijzigd door sk1nny666 op 04-02-2009 14:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
Jij hier?Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:32:
Ik heb vandaag me Apple Wireless Keyboard binnen gekregen. Ik ga binnenkort een Mac Mini halen, maar werk nu nog op me Vista laptop. Is er een mogelijkheid om hem hierop aan te sluiten d.m.v. Bluetooth adapter?
Eerste twee links verklappen je antwoord al.
Wat een heerlijk toetsenbord is het trouwens. De aanslag is net een tikje duidelijker dan mijn MacBook, die ik al erg fijn vind typen. Net binnen, nu al tevreden
[ Voor 0% gewijzigd door Zpottr op 04-02-2009 20:25 . Reden: Dè post voor tikfouten ;) ]
Zoef
morgen binnen als het goed is
Eergisteren besteld, gisteren betaald en overgemaakt, vandaag per post ontvangen. Prima service van Pro Warehouse!
Over het keyboard zelf:
Erg tof dat Apple de caps lock-toets dusdanig heeft gemaakt dat bij een lichte aanraking deze niet reageert. Ideaal voor de lompe typers zoals ik! Ondanks dat het toetsenbord éxact dezelfde indeling en formaat heeft als die van de MacBook Pro moet ik er toch even aan wennen. De aanslag is iets minder "gedempt" dan bij de MBP: dat vind ik wel jammer. Het voelt net iets "goedkoper" aan. Voor een toetsenbord dat in de winkel ligt voor bijna 80 euro had ik toch wel wat meer verwacht.
Vergelijking met MBP-toetsenbord:

Het ontbreken van een numeriek gedeelte heeft zo z'n voor- en nadelen. Enerzijds is het toetsenbord door het kleine formaat prima te vervoeren en kan je muis dichter bij het typgedeelte liggen (RSI-verminderend) maar anderzijds kan het ontbreken wel een gemis zijn. Zelf gebruik ik het numerieke gedeelte zo goed als nooit, dus echt missen zal ik het niet
De dikte is ongeveer 2 à 3cm:

Totaaloverzicht:

Het minimalistische ontwerp vind ik persoonlijk fantastisch. De mircoperforatie waarachter het aan/uit-lampje zich bevindt zijn niet zichtbaar als't lampje uit staat. De functietoetsen voor media-applicaties (play/pauze,next, previous) die ik miste bij de overstap van MacBook (early '08) naar MacBook Pro (late '07) zijn weer terug, ideaal!
Microperforatie met het lampje aan:

De rubbers aan de onderzijde bieden meer dan genoeg grip:

Ben benieuwd of de beloofde 9 maanden batterijduur ook gehaald worden.
Nu nog een betere sleeve en een standaard voor de werkhoogte
Verwijderd
Mikropakket levert ook op zaterdag, iig, ik heb vaker op zaterdag pakketten van ze mogen ontvangen.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 19:08:
MacDiscount doet goede zaken op GoT. Heb er zojuist ook één bestelt en betaalt. Zal voor maandag/dinsdag worden
.
ik ga over een half uurtje naar huis en dan zal ik mijn bevindingen posten, ik ben zeer benieuwd.
-edit-
nou heel lullig heb ik een azerty gekreegen.
gelijk even gebelt met pro warehouse en zo booden hun exuses aan en dinsdag krijg ik alsnog mijn qwerty bord en dan neemen ze het azerty bord weer mee.
ik heb zoiets van kan gebeuren en ze hebben me prima te woord gestaan.
prima service
[ Voor 47% gewijzigd door sk1nny666 op 06-02-2009 12:32 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 06-02-2009 19:40 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Verwijderd
Je zou het via ebay kunnen doenajampaniki schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:52:
Krijg aankomende maandag mijn macbook, met US layout, en lees hier dus nu dat er in nederland geen alu keyboard met US layout verkocht mag worden. Valt me een beetje tegen eigenlijk. Heeft iemand een manier gevonden om toch een keyboard met US layout te krijgen?
Of … je kijkt zelfs gewoon NIET naar de toetsen? Ik heb U.S. Extended (QWERTY met support voor é etc.) op mijn MBP met AZERTY geleerd door trial & errorlowfi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:16:
Ik snap dat gedoe rond die US layout echt niet. Ik werk door de dag heen met 4 verschillende keyboard layouts... alles went
Mij stoort bij andere merken niet, maar bij de Apple modellen wel. Daar is de enter toets heel erg klein. Het breedste stuk is even breed als een gewone lettertoets, en het 'staartje' is zelfs smaller. Met als gevolg dat je heel vaak tegen het metaal zit te tikken.lowfi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:16:
Ik snap dat gedoe rond die US layout echt niet. Ik werk door de dag heen met 4 verschillende keyboard layouts... alles went
Bij een US model is de enter toets horizontaal en behoorlijk breed, en de linker shift is ook breder. Dus het wennen aan een toetsenbord indeling is niet het enige punt, de toetsen hebben gewoon een beter uitgedachte grootte op het US model.
Verwijderd
Werkt de combinatie van OS X met die N910 een beetje?Zegato schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:52:
* Zegato typt dit bericht vanaf een nieuw Wireless Keyboard
Vergelijking met MBP-toetsenbord:
[afbeelding]
Wat de boer niet kent dat vreet hij niet...lowfi schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:16:
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
maar is het mogelijk zonder elkekeer opnieuw te pairen van het draadloozen toetsenbord te gebruiken onder (bootcamp) wondows en OS X?
want moet nu telkens als ik een speletje wil speelen in windows een usb toetsenbord er bij pakken.
Verwijderd
en dat voor maar 54 eurie
Ervaring: Bij mijn iMac had ik problemen met de connectie van mijn eerste wireless. Het bleek te liggen aan slecht contact makende batterijen.
Het comfort vindt ik goed, anders had ik niet nog een wireless gekocht. Wel mis ik op de wireless de delete. Nu nog steeds.
Verwijderd
fn- toets + backspaceiMad schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:35:
Ik heb twee wireless. Van ochtend waren 3 batterijen voor het eerst leeg van mijn laatste aangeschafte wireless. Ongeveer 8 weken op de meegeleverde batterijen.
Ervaring: Bij mijn iMac had ik problemen met de connectie van mijn eerste wireless. Het bleek te liggen aan slecht contact makende batterijen.
Het comfort vindt ik goed, anders had ik niet nog een wireless gekocht. Wel mis ik op de wireless de delete. Nu nog steeds.
Ben ik dan de enige die graag een numeriek gedeelte wil op zijn toetsenbord?
Heb zowel de wireless als de wired versie en moet zeggen dat ik meer te spreken ben over de wired versie, wireless ziet er wel bijzonder strak uit, maar ik vind de wired lekkerder typen (en dat slaat eigenlijk nergens op omdat de verschillen zo klein zijn, maar het scheelt net wat).
Verwijderd
Je bent zeker niet de enige, ik vind het ookRox_NL schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Ben ik dan de enige die graag een numeriek gedeelte wil op zijn toetsenbord?
Heb zowel de wireless als de wired versie en moet zeggen dat ik meer te spreken ben over de wired versie, wireless ziet er wel bijzonder strak uit, maar ik vind de wired lekkerder typen (en dat slaat eigenlijk nergens op omdat de verschillen zo klein zijn, maar het scheelt net wat).
Wired / zonder numeriek gedeelte
* beetje offtopic nu maar volgens mij zijn de timecapsule goedkoper geworden
[ Voor 35% gewijzigd door YaniSuN op 03-03-2009 18:27 ]
Verwijderd
ik vind net hetzelfde als dit. ik heb geen ervaring met zo een smal toetsenbord maar ik ben uiterst tevreden over een volledig, dus denk dat ik er niet graag op zou werken, + ik vind het er helemaal niet uitzienPowerkTx schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:24:
Nieuwe Apple toetsenbord
Wired / zonder numeriek gedeeltehad gehoopt op een volledige toetsenbord maar dan wireless
* beetje offtopic nu maar volgens mij zijn de timecapsule goedkoper geworden*