Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 15:44

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
ik ben erg onder de indruk van het onwerp van het nieuwe apple toetsenbord, maar ik weet niet of het net zo lekker werkt als het er uit ziet.

Op de apple site zie ik ook gemengde reacties. ZO is de meest negatieve dat de USB aansluitingen USB1.0 zijn en geen spanning kunnen leveren aan bijvoorbeeld een Ipod Nano.

Ook ben ik er benieuwd naar hoe men hem vindt tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar het uiterlijk.
Waarschijnlijk met mij wel meer mensen.
Misschien kun je een plaatje in de openingspost er bij plaatsen, zodat mensen snappen wat je bedoeld.

Voor de rest, wat wil je eigenlijk met dit topic bereiken?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zie http://www.apple.com/keyboard/ ;)
Ik ben ook benieuwd. Het lijkt erop dat de toetsen (ongeveer) hetzelfde zijn als die van de huidige MacBook. Die vind ik redelijk goed te doen, maar het keyboard van m'n MBP is duidelijk lekkerder. Maar ja, smaken verschillen en vaak is het ook een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191333

Er zitten gewoon USB 2.0 poorten op het nieuwe toetsenbord hoor, als je eerst eens zou lezen op de website en niet de eerste de beste zeurpiet achterna loopt is dat erg fijn.

Op de apple website staat:
"Two USB 2.0 ports provide high-speed connectivity for your iPod, Mighty Mouse, digital camera, and other USB-based electronic devices. Yes, we did think of everything."

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 191333 op 18-08-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als ik die plaatjes bekijk ziet het er zo nep uit. Het is meer alsof je naar een conceptplaatje zit te kijken dan naar een foto ,maar dat ding ziet er zeker strak uit!

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Tot nu toe zijn de meeste mensen er erg enthousiast over. Ik heb eerlijk gezegd nog niks negatiefs gelezen, behalve dat de USB poorten lastig bereikbaar zijn. Qua toetsaanslag schijnt het erg prettig te werken, net zoals bij de Macbooks. Het toetsenbord van de Macbook Pro wordt wel overal beter bevonden. Een ander voordeel is dat vuil erg moeilijk tussen de toetsen blijft hangen. Een licht vochtige doek over het toetsenbord heen maakt de boel weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Ik heb het bord, en het typt heerlijk. Naar mijn mening beter dan het voorgaande bord.

USB vind ik prima bereikbaar en als je het niet ziet, dan draai je het bord toch even om? Het is dusdanig klein dat je dat geen moeite kan noemen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik heb het nieuwe keyboard ook en vindt hem echt geweldig typen!! _/-\o_

Zoveel beter dan dat oude loge toetsenbord dat Apple hiervoor verkocht.
Ben wel van mening dat de usb poorten wat slecht bereikbaar zijn, ik had verwacht dat ze recht aan de zijkant zouden zitten, dus even lang als het toetsenbord zelf, maar ze zijn korter dan het toetsenbord zelf waardoor het wat lastig is. Maar wat hierboven al gezegd wordt je kunt hem zo ff omdraaien om wat in te pluggen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

boner schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:51:
Hallo,
ik ben erg onder de indruk van het onwerp van het nieuwe apple toetsenbord, maar ik weet niet of het net zo lekker werkt als het er uit ziet.

Op de apple site zie ik ook gemengde reacties. ZO is de meest negatieve dat de USB aansluitingen USB1.0 zijn en geen spanning kunnen leveren aan bijvoorbeeld een Ipod Nano.

Ook ben ik er benieuwd naar hoe men hem vindt tikken.
Ik zal zeggen ga naar je dichtsbijzijnde Apple reseller en test em uit . Het blijft een persoonlijke mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik gazelf denk ik voor de BT-versie. Lekker draadloos werken!

Vraag me dan wel af hoeveel impact het aansluiten van een iPod zal hebben op het batterij-verbruik :D

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
whitehouse schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:26:
Ik gazelf denk ik voor de BT-versie. Lekker draadloos werken!

Vraag me dan wel af hoeveel impact het aansluiten van een iPod zal hebben op het batterij-verbruik :D
De BT-versie heeft geen USB poorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Whitehouse, de wireless versie heeft geen USB-aansluitingen. :)

note to self:
Refreshen, hoer!

[ Voor 28% gewijzigd door MacBreQ op 18-08-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook in het bezit van het nieuwe toetsenbord. De eerste uren is het wennen maar hierna tik je razendsnel op het toetsenbord. Het werkt gewoon aangenamer en is minder vermoeiend. Het enige nadeel dat ik vind is doordat het toetsenbord zo licht is dat het gemakkelijk verschuift op je bureau. De pootjes hadden hiervoor iets beter gemogen. Soms is het verschuiven dan weer een voordeel...maar goed.

De USB poorten zijn handig maar hou er wel rekening mee dat het USB stickje (kabeltje,...) niet te dik mag zijn voor toestellen die je erin wilt steken. Voor 95% van het gebruik zal het wel volstaan.

Wanneer ik nu op een ander gewoon toetsenbord moet overschakelen dan is dit weer even wennen. De toetsaanslag is raar en kost meer concentratie dan je nodig hebt met dit nieuwe toetsenbord. De nieuwe mediatoetsen zijn ook geweldig. Gelukkig zijn deze netjes in het toetsenbord gezet zonder extra opvallende knopjes en logo's zoals andere merken dit durven doen met hun toetsenborden.

Voor degene die zitten te wachten op de bluetooth versie. Hou er wel rekening mee dat deze geen numeriek cijferklavier heeft. Dit kan misschien wel een nadeel (of voordeel) zijn voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Wired
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/keyboard/images/wired_keyboard20070813.gif

Wireless
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/keyboard/images/wireless_keyboard20070813.gif

Quicktime VR van Wireless

[ Voor 46% gewijzigd door Zware Unit op 18-08-2007 23:54 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:12

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb hem zelf (nog) niet, maar bij ons in de winkel al volop gebruikt.
Ik ben zoiezo gek op 'laptop' toetsen (weet niet hoe ze anders te noemen).
Lekker zacht tikken, gaat razendsnel.
Ik vind zelf jammer dat de toetsen zelf niet zilver zijn, maar apple zal er zijn redenen voor hebben.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Mud.Starrr schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:52:
....
Ik vind zelf jammer dat de toetsen zelf niet zilver zijn, maar apple zal er zijn redenen voor hebben.
Ik denk dat ze dit inderdaad bewust hebben gedaan, zo past het namelijk nog redelijk bij de vorige versie van de iMac en bij de huidige versie van de MacBook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
wat je veel ziet bij devices met zilveren toetsen is dat het zilver vaak snel slijt.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:38
whitehouse schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:36:
wat je veel ziet bij devices met zilveren toetsen is dat het zilver vaak snel slijt.
volgens mij is het aluminium.... slijt naar mijn beste weten niet zo snel :)
En het zijn trouwens niet de toetsen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gehaktbal op 19-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191333

Op de website van apple staat nu ook "Apple Keyboard (White)". Misschien dat de reden om te vermelden dat het toetsenbord wit is een teken is dat er nog versies komen met andere kleuren. Ik denk namelijk dat er ook nog wel eens een versie kan komen met zwarte toetsen of misschien ook wel andere kleuren want anders zou het een onnodig gegeven zijn om dit in de store te vermelden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 191333 op 19-08-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik hoop eigenlijk dat ze ook een BT variant maken die wel een numpad heeft.. ik gebruik het toch nog wel eens, maar wil ook heel graag een draadloos toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-07 23:27
Werkt die draadloze keyboard ook op Windows machines met bluetooth ? Lijkt me wel wat voor mijn media center :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06
Anoniem: 191333 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:18:
Op de website van apple staat nu ook "Apple Keyboard (White)". Misschien dat de reden om te vermelden dat het toetsenbord wit is een teken is dat er nog versies komen met andere kleuren. Ik denk namelijk dat er ook nog wel eens een versie kan komen met zwarte toetsen of misschien ook wel andere kleuren want anders zou het een onnodig gegeven zijn om dit in de store te vermelden.
Stond naar mijn beste weten ook bij het toetsenbord zoals we dat tot voor kort hadden. Dat geweldige witte toetsenbord, dat af en toe een letter dubbel tikt (dit is al het 2e dat het heeft), alleen maar usb 1 poorten had en net als het nieuwe niet in hoogte verstelbaar is.

Trouwens erg handig, Apple, de layout van je knoppen omgooien. Expose enzo zat waar nu het geluid zit. Heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 22:38
Mud.Starrr schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:52:
Ik ben zoiezo gek op 'laptop' toetsen (weet niet hoe ze anders te noemen).
For general information: dat zijn scissor-keys (het inwendige mechanisme is er eentje dat ineenplooit als een schaar.. alle "flat" keyboards zijn tegenwoordig zo).

Ontopic: mijn is een goeie week geleden besteld (int-english in belgië) op de online store, en nu pas verzonden :(. Was dringend want mijn oude logitech ultrax is rotversleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94235

ik heb een macbook (gekocht in de US) en wil er graag ook zo'n keyboard bij hebben. nu zie ik op de website dat deze in behoorlijk wat varianten komt (nederlands, engels, engels int'l). Wat is het verschil tussen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 15:44

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Anoniem: 191333 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:03:
Er zitten gewoon USB 2.0 poorten op het nieuwe toetsenbord hoor, als je eerst eens zou lezen op de website en niet de eerste de beste zeurpiet achterna loopt is dat erg fijn.

Op de apple website staat:
"Two USB 2.0 ports provide high-speed connectivity for your iPod, Mighty Mouse, digital camera, and other USB-based electronic devices. Yes, we did think of everything."
van de reviews op de apple site:
I like the design and the function of the keyboard, however the big shortfall is in the USB connections. The ports are useless because they do not supply any power to run devises. For example want to plug in your IPOD it won't work, want to plug in a... Read more > USB wireless mouse no go.
I called tech support and received two different answers. The first one was that the keyboard I have is defective, and the other answer I received from the store is that the USB on the keyboard is USB 1 and it will not power anything.

"And two USB 2.0 ports provide high-speed connectivity for your iPod, Mighty Mouse, digital camera, and other USB-based electronic devices."

The above sentence is directly from Apple's advertising material for the new keyboard. Oh, how I wish it ... Read more >were true. I was facing the purchase of a USB hub because I was tired of turning my iMac, unplugging one item, plugging in another. I thought this keyboard would be a great solution. But even my Nano iPod kicks up a low power warning. The keyboard is great aside from the USB function. Great feel, easy access function keys, etc.
Dus ik denk dat ik redenen mag hebben over de USB implementaties.

ZIjn er mensen die het tegendeel hebben ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 10:59
Gisteren voor de lol even een Linux Fedora 8 Test1 live CD op mijn iMac gestart, na het booten een usbstick in de linkerkant van het nieuwe toetsenbord gestopt, werkt dus niet! dmesg liet zien dat er niet genoeg power was om het device the activeren :/ Er is helaas misschien toch wel iets aan de hand met die tobo's. Maar hij typt heerlijk :)

update, output dmesg
usb 7-1.1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 7
usb 7-1.1: rejected 1 configuration due to insufficient available bus power
usb 7-1.1: no configuration chosen from 1 choice
usb 7-1.1: USB disconnect, address 7

[ Voor 27% gewijzigd door lintweaker op 19-08-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Nou zilver hoeft ook niet...

Maar voor bij de nieuwe iMac waren zwarte toetsen en een zwarte muis toch mooier geweest.
Zoals het oude pro toetsenbord, deze had zwarte toetsen....

Nu lijkt het toch meer een bij elkaar geraapt zooitje... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

boner schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 08:53:
[...]

van de reviews op de apple site:

[...]

Dus ik denk dat ik redenen mag hebben over de USB implementaties.

ZIjn er mensen die het tegendeel hebben ervaren?
Wanneer ik mijn iPod mini aansluit krijg ik een lowpower warning, de iPod geeft wel aan dat ie oplaad maar verschijnt niet in iTunes of de Finder.
Mijn USB muis en USB stick voor een draadloze muis werken alle 2 zonder probleem. Heb nog geen camera's geprobeert maar ik neem aan dat een digitale camera met eigen batterij/accu geen probleem moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 23:03

Maartenvs

For Sale

Weet iemand toevallig wat het maximale aantal bluetooth apparaten is dat je tegelijk kunt gebruiken op een macbook in mijn geval? Wikipedia zegt dat 8 de max is voor bluetooth, iemand ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:12

Mud.Starrr

I shoot people for money

Apple heeft daar met de Macbook Pro en voorgangers anders geen last van.
Anoniem: 191333 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:18:
Die naam had het oude toetsenbord ook al.
Hexley schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:21:
[...]

Nou zilver hoeft ook niet...

Maar voor bij de nieuwe iMac waren zwarte toetsen en een zwarte muis toch mooier geweest.
Zoals het oude pro toetsenbord, deze had zwarte toetsen....

Nu lijkt het toch meer een bij elkaar geraapt zooitje... :P
De behuizing is voornamelijk zilver, dus lijkt me een zilver toetsenbord erg mooi.
Ook mooi passend bij een Macbook Pro.
Maar het zal wel zijn om nog bij de andere (witte) macs te passen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213876

Ik heb hem bij a-Mac in Utrecht uitgetest. Werkt echt heerlijk.

Zelfde - goede - feeling als het toetsenbord van de MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06
Als 'wit' er toch uitgaat bij Apple, behalve dan de MacBook en de bovenkant van de Mac Mini, dan kunnen ze net zo goed het ding helemaal alu maken, alhoewel dat beetje wit het toch nog een wat 'frissere' uitstraling geeft. Ik vind die combinatie altijd zo vreemd, aluminium met wit plastiek. Aluminium ziet er zo luxe uit. En wit plastic.... niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-08-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Scrummie

Think different

Kan een mod de topic titel fatsoeneren? Hoofdletters ole..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
De iPod Nano aansluiten werkt perfect. De iPod laadt op en iTunes synchroniseert het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waarom is overigens op het wireless toetsenbord het num gedeelte weggelaten, grote misser vindt ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
ViNyL schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:02:
Waarom is overigens op het wireless toetsenbord het num gedeelte weggelaten, grote misser vindt ik zelf...
Vind ik ook.. maar het idee er achter is dattie meer portable is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Anoniem: 94235 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 05:00:
ik heb een macbook (gekocht in de US) en wil er graag ook zo'n keyboard bij hebben. nu zie ik op de website dat deze in behoorlijk wat varianten komt (nederlands, engels, engels int'l). Wat is het verschil tussen deze?
Waarschijnlijk alleen wat er op de toetsen zelf staat. Num Lock ipv de Nederlandse variant, etc.

Kan iemand trouwens aangeven of de toetsenborden in Nederland een liggende of staande enter-toets hebben? Aangezien de MacBooks enkel met een staande enter worden geleverd in Nederland (heel Europa volgensmij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Serenity:
Nederlands toetsenborden hebben een Nederlandse indeling, dus dezelfde als bij je MacBook ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Pwain schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:34:
De iPod Nano aansluiten werkt perfect. De iPod laadt op en iTunes synchroniseert het geheel.
Kan het zijn dat jij geen muis ofzo hebt aangesloten?
Ik dacht eens gelezen te hebben dat een USB1-apparaat op een USB2-hub de hub omschakelt naar USB1, dus lage snelheid, geen powersupplygedoe etc.?

Ben niet zeker thou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Mighty Mouse is aangesloten aan de rechtse kant van het toetsenbord. iPod Nano kan zonder problemen worden aangesloten aan de linkse kant. Alles werkt naar behoren.

Ook mijn digitaal fototoestel sluit ik aan op het toestenbord. (De Mighty Mouse blijft steeds zitten in het toetsenbord). Het overzetten van de foto's naar iPhoto werkt zoals het hoort.

Ook enkele memorysticks werken zonder problemen. Ik merk bij het overzetten van grote data's dat de snelheid wel degelijk USB2.0 is.

[ Voor 9% gewijzigd door Pwain op 19-08-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Laatst online: 26-10-2020
Ik begrijp het enthousiasme over het nieuwe toetsenbord niet zo. Ik produceer dagelijks vele pagina's tekst en het eerst dat ik heb gedaan is naar een MacStore rennen om nog snel een oud toetsenbord te halen. Voor incidentele typewerk is het prima, maar meer dan dat....

Ik krijg overigens vrij vlot een low power waarschuwing. Daarin verschilt het nieuwe toetsenbord dus niet van het oude. Externe harde schijven moest ik sowieso op de achterkant van m'n iMac aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
jimbim schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:30:
Ik begrijp het enthousiasme over het nieuwe toetsenbord niet zo. Ik produceer dagelijks vele pagina's tekst en het eerst dat ik heb gedaan is naar een MacStore rennen om nog snel een oud toetsenbord te halen. Voor incidentele typewerk is het prima, maar meer dan dat....

Ik krijg overigens vrij vlot een low power waarschuwing. Daarin verschilt het nieuwe toetsenbord dus niet van het oude. Externe harde schijven moest ik sowieso op de achterkant van m'n iMac aansluiten.
Waarom is het nieuwe toetsenbord dan slechter volgens jou? Hij typt veel lichter en ook ergonomisch is die wat beter.. snap dus niet waarom jij het slechter vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eswip schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:34:
[...]

Waarom is het nieuwe toetsenbord dan slechter volgens jou? Hij typt veel lichter en ook ergonomisch is die wat beter.. snap dus niet waarom jij het slechter vindt.
Niet iedereen houdt van laptop-borden, zeker niet wanneer het bord zo staat dat je nog eens extra met je vingers moet krommen ook (het bord staat erg 'laag').

Ik was vandaag toevallig in die neppe Apple Centre in Rotterdam, en vind het echt helemaal niets. Laptop-borden houd ik al niet van (en ja, ik heb er wel genoeg mee gewerkt), maar ik vond dit nog erger.

Moor is 'ie wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Het enige probleem dat ik tot nu toe met het toetsenbord heb is dat tijdens het booten het toetsenbord niet schijnt te werken. Ik kan de alt toets indrukken wat ik wil maar er gebeurt niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Laatst online: 26-10-2020
Eswip schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:34:
Ik ben geen expert op het gebied van ergonomie, dus of de nieuwe beter of slechter is, kan ik niet beoordelen. Ik ervaar dat ik er minder snel op werk en ik ben nog niet gewend aan de zeer lage ligging. Minder objectief: ik krijg gewoon jeuk in m'n vingers van die vlakke toetsen, minimale aanslag en het "lage" gevoel. Ik heb een jaar met een MacBook gewerkt en het tobo was een belangrijke reden voor om te upgraden naar een Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Weet iemand hoe makkelijk dit toetsenbord uit elkaar te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 17:35

Suaver

jokecoat

Armo schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 02:37:
Werkt die draadloze keyboard ook op Windows machines met bluetooth ? Lijkt me wel wat voor mijn media center :)
System Requirements

Mac computer with available USB 1.1 or USB 2.0 port
Mac OS X v10.4.10 or later
Keyboard software update
Blijkbaar niet.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gok dat dat meer is om zichzelf in te dekken. Waarschijnlijk werkt het keyboard prima, op de hotkeys na. Want waarom wou Apple hier geen standaard HID van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Eu dat zijn de requirements voor het bedraadde toetsenbord (ivm usb req) en die werkt onder linux (zie post hierboven ergens). Onder windows zou dat waarschijnlijk ook niet uitmaken. En dit vindt je op google over het bluetooth apple keyboard. Is volgens mij wel de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Software is volgens mij voor de speciale functietoetsen :) Maar ik zal het vanmiddag/morgen (als mijn iMac geleverd wordt) wel ffies uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:27
WFG schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:58:
Het enige probleem dat ik tot nu toe met het toetsenbord heb is dat tijdens het booten het toetsenbord niet schijnt te werken. Ik kan de alt toets indrukken wat ik wil maar er gebeurt niets. :?
Misschien dat Keyboard Software Update 1.1 dit probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

jimbim schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:30:

Denk dat een hoop mensen hem gewoon willen hebben omdat ie er erg kewl uitziet. Ik heb nooit (lees: helemaal nooit) iemand horen klagen dat ie niet goed kon werken met het oude apple keybord (of het betrof garantie kwesties). En nu ineens verzint iedereen spontaan problemen over de oude keybord om hun aankoop te kunnen rechtvaardigen.

Niks mis met een nieuw toetsenbord kopen ofzo, maar het is wel weer typisch iets voor de doorsnee uberfanatieke apple-gebruikers (zie ook de topic over het erg fanatiek verdedigen van apple producten)

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik heb em vandaag binnengekregen :) Ga em als ik terug ben werk uitproberen. Ben er erg benieuwd naar.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik heb de Int. Engels variant met (ook, helaas) een staande enter toets. Ding is zelfs nog wat smaller dan een normale enter toets ook. Soms irritant, maar zoals veel dingen went het wel. De smalle linker-shift toets is ook irritant, want die heeft ruimte moeten afstaan voor de cirumflex. Lijkt me persoonlijk niet de meest handige plek die toets neer te kwakken, maar het zij zo. Behoorlijk irritant is het wel, vind ik. Verder typen de toetsen zelf heerlijk, nog nergens last van gehad :) Kabeltje is wel erg kort. Voor iMacs is dat ideaal (geen te lang snoer), maar voor computers met wat minder makkelijk bereikbare USB poorten heb je een verlengkabeltje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Same here, worstel ook nog met de enter en shift toetsen en daarbij de F toetsen die zo dicht op de rest van de toetsen staan (kom van een Windows toetsenbord). Wel handig dat ze het usb verlengkabeltje meeleverden want ik kwam ook net kabel tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Nu online

Scrummie

Think different

Bij mij werken de dashboard knoppen en het opladen van de iPod Nano via de USB poorten niet. Update 1.1 doorgevoerd, verhelpt het probleem niet. Gekeken op Apple fora, daar komt het probleem veel vaker voor, maar nergens is nog een oplossing te vinden.. Iemand anders die dit al heeft mee gemaakt en het heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die van mij is net vandaag binnen gekomen, tot nu toe het best keyboard wat ik gehad heb. Het typt erg lekker en licht, maar voelt wel stevig aan. En hij ziet er erg strak uit op mijn el-cheapo bureau :).

Het enige wat ik niet goed vind:
- Enter toets werkt niet op alle plekken (rechts onder drukken heeft geen zin).
- De indeling is klote, ik had een Nederlands toetsenbord, deze is English international. Zelfde brakke indeling met de ` en ~ links onderin. Iemand enig idee of dat English toetsenbord wel de normale indeling heeft? Met de \ boven de enter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Hmm... hoe krijg ik de delete toets werkend? Heb update 1.1 al geinstalleerd maar moet nog steeds bestanden verwijderen met command + backspace... Vind het ook een beetje raar dat alle functie toetsen zijn verplaats in vergelijking met mijn MacBook Pro. Alles zit gewoon op een andere plaats. Bevalve de brigtness toetsen.
Wel weer leuk zijn de media toetsen F7 t/m F9 die werken met iTunes.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 14:56
WFG schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:58:
Ik heb precies hetzelfde euvel. En die 1.1 update verhelpt dat niet in ieder geval. Hopelijk fixen ze dit snel want dit is een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
Scrummie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:43:
Bij mij werken de dashboard knoppen en het opladen van de iPod Nano via de USB poorten niet. Update 1.1 doorgevoerd, verhelpt het probleem niet. Gekeken op Apple fora, daar komt het probleem veel vaker voor, maar nergens is nog een oplossing te vinden.. Iemand anders die dit al heeft mee gemaakt en het heeft opgelost?
Bij mij werken deze toetsen ook al niet, snap er weinig van. Heb ook de update al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Nu online

Scrummie

Think different

MortalPiso schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde euvel. En die 1.1 update verhelpt dat niet in ieder geval. Hopelijk fixen ze dit snel want dit is een beetje lastig.
Tijdelijke oplossing, want dit probleem had ik ook: gebruik de menu toets van je Apple remote ipv de alt toets. Dat werkte bij mij in ieder geval.

Over de dashboard/expose toetsen problemen en de stroom toevoer: het lijkt toch iets software matig te zijn, want iemand met hetzelfde probleem heeft geen problemen als hij 'm op de nieuwe iMac aan sluit, maar zo gauw hij het tobo op een oude Mac van hem aan sluit werkt het wel goed. Apart..

[ Voor 26% gewijzigd door Scrummie op 22-08-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Kan het draadloze toetsenbord nu connecten met de ingebouwde bluetooth in mn mac? Ik zie namelijk geen bluetooth logo'tje op de apple site staan. Of werkt deze met een Rf ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gewoon bluetooth...

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/keyboard/images/index_icon_bluetooth20070807.gif

Systeemvereisten

* Mac met Bluetooth-technologie
* Mac OS X versie 10.4.10 of hoger
* Software-update voor toetsenbord
* Reeds aangesloten toetsenbord en muis voor de eerste installatie
* Drie AA-batterijen (meegeleverd)

[ Voor 44% gewijzigd door Zware Unit op 22-08-2007 22:00 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
http://www.apple.com/benl/keyboard/
Staat toch vrij duidelik dat het bluetooth is?

En natuurlijk ben ik weer eens te laat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door MYST op 22-08-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Pwain schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:15:
Mighty Mouse is aangesloten aan de rechtse kant van het toetsenbord. iPod Nano kan zonder problemen worden aangesloten aan de linkse kant. Alles werkt naar behoren.

Ook mijn digitaal fototoestel sluit ik aan op het toestenbord. (De Mighty Mouse blijft steeds zitten in het toetsenbord). Het overzetten van de foto's naar iPhoto werkt zoals het hoort.

Ook enkele memorysticks werken zonder problemen. Ik merk bij het overzetten van grote data's dat de snelheid wel degelijk USB2.0 is.
- Als ik mijn iPod 5G aansluit krijg ik een USB low power notice. Heeft een iPod nano minder stroom nodig?
- Als ik mijn 256MB USB flash stick in het toetsenbord stop, krijg ik ook die USB low power notice.
- Als ik mijn Canon EOS 30D aansluit, kan ik wel foto's downloaden van de camera en de camare remote bedienen.
- Als ik mijn Garmin Edge 305 aansluit, gaat deze wel opladen.

/edit: Ook ik vind het jammer dat de wireless versie geen numpad heeft. En ik vind de ergonomie 100x beter dan de oude. Een vlak toetsenbord is beter voor je, dan hoef je je vingers niet zo hoog op te tillen en dat geeft minder kans op RSI en vermoeiing.

Er waren mensen die mijn foto van het toetsenbord mooi vonden:
Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Computer/MacbookPro/images/IMG_5024.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 22-08-2007 22:19 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Blubber schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:58:
Die van mij is net vandaag binnen gekomen, tot nu toe het best keyboard wat ik gehad heb. Het typt erg lekker en licht, maar voelt wel stevig aan. En hij ziet er erg strak uit op mijn el-cheapo bureau :).

Het enige wat ik niet goed vind:
- Enter toets werkt niet op alle plekken (rechts onder drukken heeft geen zin).
- De indeling is klote, ik had een Nederlands toetsenbord, deze is English international. Zelfde brakke indeling met de ` en ~ links onderin. Iemand enig idee of dat English toetsenbord wel de normale indeling heeft? Met de \ boven de enter :).
Het US toetsenbord heeft de normale indeling maar die mag officieel niet in Europa verkocht worden. Enige mogelijkheid is dus officieus verkrijgen via Ebay of misschien een dealer.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933#US

Heb het toetsenbord ook pas sinds vandaag en ik heb eerst even een tijdje naar het toetsenbord gekeken puur vanwege de schoonheid O+

[ Voor 6% gewijzigd door Kapitein Prozac op 22-08-2007 23:39 ]

• XtremeDesign
  • Laatst online: 15:27
Mei schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:29:
Kabeltje is wel erg kort. Voor iMacs is dat ideaal (geen te lang snoer), maar voor computers met wat minder makkelijk bereikbare USB poorten heb je een verlengkabeltje nodig.
Zit er bij de nieuwe keyboards geen verleng kabeltje?

Bij het vorige model keyboards van Apple zat standaard een verleng kabeltje in de verpakking, was precies lang genoeg om hem te verlengen voor naar een pc kast die onder je bureau staat ;)

• Pwain
  • Niet online
Ik vind het raar dat vele die low power melding krijgen?!

Ik kan perfect mijn iPod nano (1G) opladen via het toestenbord. Ook de mighty mouse is aangesloten op het toetsenbord.

Kan het er misschien mee te maken hebben dat jullie USB poorten aan de achterkant van de iMac ook al wat stevig stroom verbruiken? Bij mij is hier een printer op aangesloten, het toetsenbord uiteraard en de laatste is gewoon leeg.

Ook de mediatoetsen werken wel perfect. Voor mij maakte de update van het toetsenbord niets uit. Toen mijn nieuwe iMac (alu) geleverd werd met dit toetsenbord werkte ook alles naar behoren. Nadien verkreeg ik ook de update voor het toetsenbord maar ik heb geen verschil gemerkt. Ik zal één van de dagen eens testen of de 'alt' werkt bij het booten bij deze nieuwe iMac.

[ Voor 31% gewijzigd door Pwain op 23-08-2007 00:20 ]

Anoniem: 174876

XtremeDesign schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:13:
Zit er bij de nieuwe keyboards geen verleng kabeltje?
bij mijn nieuw tobo zat er een verlengkabeltje bij

• Mei

Mei

Anoniem: 174876 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:38:
[...]

bij mijn nieuw tobo zat er een verlengkabeltje bij
Als je hem los bestelt zit er dus schijnbaar wel een verlengkabeltje bij, als hij met een iMac meegeleverd is niet.

Anoniem: 189219

Mei schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 07:50:
[...]

Als je hem los bestelt zit er dus schijnbaar wel een verlengkabeltje bij, als hij met een iMac meegeleverd is niet.
allicht, die staat toch niet ergens ginds op je desk zoals een mac pro, mac mini etc. misschien wel verder van je scherm af staat.

Anoniem: 215679

even een stom bevestigings vraagje..., die knop aan rechter zijkant van het toetsenbord(rond knopje)
is dat een aan en uit knop?

zo ja? werkt die op de bluetooth versie ook als de pc uit staat? lijkt me niet omdat bluetooth dan uit staat, dus wat heb je dan ana die knop?

vandaar mijn vraag hierover..

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 16:09
Anoniem: 215679 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:54:
zo ja? werkt die op de bluetooth versie ook als de pc uit staat? lijkt me niet omdat bluetooth dan uit staat, dus wat heb je dan ana die knop?
Bluetooth werkt ook gewoon in sleep mode hoor -- mijn huidige (oude) BT toetsenbord maakt mijn MacPro toch wakker.

This space intentionally left blank.

• giveupthejoost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03-2016
Iemand ervaringen met de batterij gebruiksduur van een draadloos exemplaar..?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:32
potatox schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:16:
Hmm... hoe krijg ik de delete toets werkend? Heb update 1.1 al geinstalleerd maar moet nog steeds bestanden verwijderen met command + backspace...
In Mac OS X is het altijd appeltje+backspace geweest, ik weet niet hoe je er bij komt (misschien overgestapt van windows??), maar delete heeft nooit zo'n functie gehad in Finder.

Anoniem: 10300

Ik stond op het punt om 1 te kopen, maar bedacht me op het laatste moment. Ik vind het allemaal wel vrij prijzig voor een veredeld laptop-toetsenbord. Ben maar voor de Logitech G11 gegaan met macrotoetsen, past beter bij m'n zwarte setup en de toetsen zijn erg handig voor audiobewerking.

• Fisheke
kheb sinds vandaag mijn mooi nieuw alu-bordje... ziet er fantastisch uit en tikt zoals gewenst (kheb een macbookje).. usb poorten nog niet kunnen testen (niks zinvols om derin te steken), maar wel probleempjes met mijn Exposé & Dashboard knoppen: die doen nl. niks (ook niet na software upgrade).. en de bekende workarounds zijn nogal omslachtig :(

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 16:48
Ik heb het ook net opgehaald en het is echt geweldig om mee te typen.
Het fijnste keyboard wat ik tot nu toe heb gehad.
Ik vlieg nu echt door de toetsen :)

Inpluggen en Software -update doen en alles installeert vanzelf zonder problemen.
Ook de ALT-knop voor Bootcamp werkt zoals sommigen zich afvroegen.

• SeatRider
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

orillion schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:24:
[...]

In Mac OS X is het altijd appeltje+backspace geweest, ik weet niet hoe je er bij komt (misschien overgestapt van windows??), maar delete heeft nooit zo'n functie gehad in Finder.
True, die zit er voor backwards-compatibility met Windows via bootcamp/parallels.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Anoniem: 217140

ik vind het een prima toetsenbord alleen heb ik nog wat problemen met de spatie.
Deze wil nog wel eens in de snelheid niet registreren dat ik hem indruk.
Maar krijg volgende week een nieuwe aangezien mijn nieuwe iMac niet 100% goed is.
Mijn firewire poort werkt niet en ik heb midden in het scherm een dode pixel.
Apple gebeld en krijg een compleet nieuwe iMac toegestuurd!
Hopen dat het dus aan mijn toetsenbord ligt en niet aan de manier van indrukken.

SeatRider schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

True, die zit er voor backwards-compatibility met Windows via bootcamp/parallels.
En voor tekst, uiteraard.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:35

weebl

YARR!

(jarig!)
Fisheke schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:03:
kheb sinds vandaag mijn mooi nieuw alu-bordje... ziet er fantastisch uit en tikt zoals gewenst (kheb een macbookje).. usb poorten nog niet kunnen testen (niks zinvols om derin te steken), maar wel probleempjes met mijn Exposé & Dashboard knoppen: die doen nl. niks (ook niet na software upgrade).. en de bekende workarounds zijn nogal omslachtig :(
Dat is vreemd. Na de update die op de T.net FP stond deden ze het meteen. Moest wel eerst m'n Mac rebooten.

Misschien ligt het daar aan?

• orillion
SeatRider schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Ik zei tegen potatox dat je in Finder met delete helemaal geen bestanden kan verwijderen, met geen enkel keyboard, en jij gaat uitleg geven waarom er een delete toets op het toetsenbord zit? :/

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 10300 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:31:
Ik stond op het punt om 1 te kopen, maar bedacht me op het laatste moment. Ik vind het allemaal wel vrij prijzig voor een veredeld laptop-toetsenbord. Ben maar voor de Logitech G11 gegaan met macrotoetsen, past beter bij m'n zwarte setup en de toetsen zijn erg handig voor audiobewerking.
Die macrotoetsen kan je toch niet gebruiken onder Mac OS? Of zijn er nu wel OS X drivers voor de G11/G15? Voor wat ik gelezen heb werken alleen de basisfuncties.

PS Sorry voor offtopic maar ik zat ook al naar de G15 te kijken als alternatief toetsenbord in plaats van het nieuwe Apple tobo maar was hier op afgeknapt.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 23-08-2007 17:12 ]

Anoniem: 10300

GekkePrutser schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:11:
[...]

Die macrotoetsen kan je toch niet gebruiken onder Mac OS? Of zijn er nu wel OS X drivers voor de G11/G15? Voor wat ik gelezen heb werken alleen de basisfuncties.
Voor Windows onder bootcamp werkt het prima, gebruik het vooral voor Sonar. Drivers voor OS X zijn er nog niet idd.

Anoniem: 147672

Vandaag is mijn Apple Keyboard Wired geleverd, en ik heb er niks van problemen mee hoor, gewoon die Software Update gedaan, en alle toetsen werken, van Expose, Dashboard, Geluid, Stop/Play..

nfo: Macbook Core Duo
Azerty keyboard

edit:

Ik wou daarnet mijn Kingston Datatraveler (DTI/2GB) Usb Stick in de usb-poorten steken van mijn toetsenbord, maar ik krijg de melding:
Het USB-apparaat werkt niet omdat er onvoldoende stroom beschikbaar is.
U kunt dit probleem als volgt verhelpen:
1) Sluit het apparaat aan op een stopcontact als het een netsnoer heeft.
2) Koppel het apparaat los en sluit het aan op een andere USB-poort van de computer of op een ander apparaat dat is aangesloten op een stopcontact.
En hier wat fototjes: (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19220/DSC00385.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19221/DSC00386.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19222/DSC00387.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19223/DSC00388.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19224/DSC00389.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19225/DSC00390.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19226/DSC00391.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19227/DSC00392.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19228/DSC00393.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19229/DSC00394.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19230/DSC00395.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19231/DSC00396.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/19232/DSC00397.jpg

Foto's zijn klikbaar

[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 147672 op 23-08-2007 18:40 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd of deze ook onder windows (vista) werkend is te krijgen. Ik vind m wel mooi eruit zien en ik heb een nieuw toetsenbord nodig :)

• Zware Unit
Heb net het toetsenbord bij A-Mac in Utrecht besteld. Hopelijk volgt de levering snel...

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Heeft iemand het toetsenbord eigenlijk geprobeerd bij een PC? Bij mijn setup zou hij namelijk niet misstaan.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
InfinityEye schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:16:
Heeft iemand het toetsenbord eigenlijk geprobeerd bij een PC? Bij mijn setup zou hij namelijk niet misstaan.
Zag het pas op spcr/xs langskomen ergens. Het werkt gewoon als toetsenbord (logisch). Hoe het met de functieknoppen zit weet ik niet, ga er maar vanuit dat geen van allen werkt.

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
TheZeroorez schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:22:
[...]

Zag het pas op spcr/xs langskomen ergens. Het werkt gewoon als toetsenbord (logisch). Hoe het met de functieknoppen zit weet ik niet, ga er maar vanuit dat geen van allen werkt.
De functietoetsen hoef ik niet te hebben, bovendien heeft dit toetsenbord juist zoveel kracht door het minimalistische design zonder extra toetsjes en lichtjes. Indien ik een toetsenbord haal, zal ik de bevindingen hier plaatsen. Ik ga er wel voor naar een Apple Store, wie weet kunnen zij nog eea. toelichten.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• Zware Unit
De functietoetsen kan je waarschijnlijk gebruiken op een PC door een deel van de Boot Camp drivers te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14
Zelf gebruik ik het vorige Apple toetsenbord op een normale pc. De toetsen die het niet doen zijn: eject. Dat is het. Zonder drivers doen de volume en mute knoppen het prima. Gemis is wel de print-screen knop. Die gebruikte ik nog wel eens. Op die plek zit nu F13 (waar ik niets mee doe).
Een ander iets waar je aan moet wennen is het gebruik van de command-toets (appel toets) als windows toets (deze zit direct naast de spatiebalk ipv met een alt toets ertussen) en het feit dat Alt Gr mist.

Al met al werkt het heerlijk. Wel is het irritant dat de VS versie hier niet te krijgen is, maar dat is hierboven al genoemd.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:21:
Weet iemand hoe makkelijk dit toetsenbord uit elkaar te halen is?
Bij deze herhaald, nu wat meer mensen het keyboard hebben. Is het een simpele T6 schroef aan de onderkant? Kun je de toetsen er zo afwippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Erg mooi toetsenbord. Past perfect bij mijn alu minimac :)
Nu nog een fatsoenlijke muis en alles is perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07 18:17
Vraagje, zag dat het al langs was gekomen maar niet echt het gewenste antwoord:

Bij de bluetooth versie zit aan de zijkant een aan-knop. Kan je hiermee dus de notebook mee aanzetten? Ik izt nu te klooien door even het macbook scherm op te lichten -> aan te zetten -> macbook scherm weer neer te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Cure schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 02:35:
Vraagje, zag dat het al langs was gekomen maar niet echt het gewenste antwoord:

Bij de bluetooth versie zit aan de zijkant een aan-knop. Kan je hiermee dus de notebook mee aanzetten? Ik izt nu te klooien door even het macbook scherm op te lichten -> aan te zetten -> macbook scherm weer neer te klappen.
Ik gok dat het knopje is om het stroom van het keyboard af te halen. Daarnaast, wat jij wilt is afaik niet mogelijk met het bluetooth keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:32:
[...]

Bij deze herhaald, nu wat meer mensen het keyboard hebben. Is het een simpele T6 schroef aan de onderkant? Kun je de toetsen er zo afwippen?
Zit geen schroef aan de buitenkant van de behuizing. De toetsen kun je, net als bij de Macbook toetsenborden, met veel gepiel wel los krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Is ie overigens niet heel erg laag? Dat je last van je handen/polsen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisheke
ViNyL schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:23:
Is ie overigens niet heel erg laag? Dat je last van je handen/polsen krijgt?
Heb ik niet de minste last van.. if anything staat het nog een beetje te schuin. (let wel: ik kom van een Logitech ultraX Flat.. nu ook niet bepaal de dikste jongen :p)

De knopjes zijn blijkbaar trouwens gewoon normale scissorkeys, die met een mes zo los te halen zijn..
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste