Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

orillion schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:45:
[...]

Zit geen schroef aan de buitenkant van de behuizing. De toetsen kun je, net als bij de Macbook toetsenborden, met veel gepiel wel los krijgen.
Bedankt voor het antwoord. Zelf ben ik qua keyboards en muizen een enorme clean-freak, ik haal momenteel mijn Apple Wireless Keyboard elke maand wel eens een keertje uit elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120007

Sinds gister het keyboard voor bij m'n (witte) iMac. Typen is even wennen. Ik heb wel het idee dat ik er sneller mee kan typen, maar ook dat ik net wat vaker dan normaal een verkeerde toets aansla, of dat ik de spatie niet goed raak.
Knoppen voor expose, dashboard, itunes etc. werken overigens. (Alvoor ik het toetsenbord aansloot heb ik alle updates, inclusief keyboard update geinstalleerd en gereboot) - USB poorten werken gewoon met m'n ipod en fotocamera, dus volgens mij 2.0 - iemand een id hoe dit nog beter te testen is?

Bij het keyboard zit overigens ook een apple-stijl usb verlengkabel... veel mensen klaagden dat de usb poorten niet makkelijk te bereiken zijn (je moet het toetsenbord even omdraaien) ... maar ik heb nu gewoon standaard het verlengkabeltje er aan hangen, en plug daar de rand apparatuur in die vaak verwisseld moet worden (usb stick, camera, ipod).

Wat ik overigens wel merk is dat je de toetsen goed moet raken. Dit is duidelijk te zien aan de capslock toets (met het lichtje). Probeer dit maar eens (in de winkel) - raak de toets zacht aan en kijk of het lampje gaat branden.. hieraan zie je dat je sommige toetsen wel stevig moet raken. Ook een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 15:23

SeatRider

Hips don't lie

orillion schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:59:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Ik zei tegen potatox dat je in Finder met delete helemaal geen bestanden kan verwijderen, met geen enkel keyboard, en jij gaat uitleg geven waarom er een delete toets op het toetsenbord zit? :/
Jammer dat mijn "downwards-compatibility"-grapje totaal aan je voorbij is gegaan :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@jolla: Kun jij je iPod wel aansluiten zonder low voltage warning? Welke variant heb je?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 12:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

waarom verwachten mensen hier dat ipods e.d. geen low voltage warning krijgen? tis toch een simpel usb2.0 unpower hubje wat erin zit? Probeer hetzelfde maar eens met zo'n cheapo unpowered normale hub krijg je dezelfde problemen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
eendje schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:45:
waarom verwachten mensen hier dat ipods e.d. geen low voltage warning krijgen? tis toch een simpel usb2.0 unpower hubje wat erin zit? Probeer hetzelfde maar eens met zo'n cheapo unpowered normale hub krijg je dezelfde problemen
Het is maar een gedachte hoor, maar ik denk dat mensen dat verwachten omdat het letterlijk op de Apple website staat :X :
De twee USB 2.0-poorten bieden een supersnelle verbinding voor je iPod, Mighty Mouse, digitale camera en andere USB-apparatuur. Inderdaad, we hebben overal aan gedacht.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Mijn iPod (3rd gen) kan ik niet aansluiten, de usb-drives die ik heb ook niet.

Harddisk gaat prima, maar die heeft een eigen voeding. Camera idem.

On the other hand; dat kon ik met het vorige toetsenbord ook al niet, dus echt iets missen doe ik niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Speedpete op 24-08-2007 17:43 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Anoniem: 120007 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:00:
Wat ik overigens wel merk is dat je de toetsen goed moet raken. Dit is duidelijk te zien aan de capslock toets (met het lichtje). Probeer dit maar eens (in de winkel) - raak de toets zacht aan en kijk of het lampje gaat branden.. hieraan zie je dat je sommige toetsen wel stevig moet raken. Ook een kwestie van wennen.
Een review op YouTube gaf mij de kennis dat je de Caps Lock-toets een x aantal seconden ingedrukt moet houden, om ongewenst caps-gebruik te voorkomen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-07 22:34
Ik heb sinds maandag ook dit heerlijke toetsenbordje, een gemis is inderdaad dat me Ipod Nano niet kan worden aangesloten ivm het eerder benoemde stroom probleem. Dat is wel zonde want dat is 1 van de weinige dingen waarvoor ik deze aansluiting zou gebruiken. Verder moet ik eerlijk zeggen dat het een heerlijk toetsenbord is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
InfinityEye schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:00:
[...]

Een review op YouTube gaf mij de kennis dat je de Caps Lock-toets een x aantal seconden ingedrukt moet houden, om ongewenst caps-gebruik te voorkomen.
Ja nog effe zeg, dat zou echt van de zotte zijn als ze die 'feature' er in gebakken hebben. Net als dat je tegenwoordig de eject-toets 2 seconden ingedrukt moet houden, omdat je anders per ongeluk je cd er uit gooit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik zie regelmatig dat mensen per ongeluk caps lock ingedrukt hebben, ik heb het zelf ook vaak. Dan is een lichte 'vertraging' best handig, zeker als je bekijkt dat je de caps lock functie toch niet zo vaak gebruikt (de meeste mensen althans). Bij eject is het ook logisch, zeker omdat die tots nu boven backspace en naast een volumeknop zit. OK, ze hadden misschien een plek kunnen uitkiezen waarbij de raakkans wat kleiner was, maar toch is een lichte vertraging erg handig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:09
Dancing_Animal schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:26:
[...]

Ja nog effe zeg, dat zou echt van de zotte zijn als ze die 'feature' er in gebakken hebben. Net als dat je tegenwoordig de eject-toets 2 seconden ingedrukt moet houden, omdat je anders per ongeluk je cd er uit gooit ofzo?
Ik merk er niets van hoor, van een vertraging als je caps-lock indrukt. De eject knop is wel duidelijk merkbaar, maar dat vind ik alleen maar fijn, vaak genoeg gebeurd dat cd's er per ongeluk uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120007

InfinityEye schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:00:
[...]

Ik kan dit bevestigen. Dit is enkel bij de capslock en eject knop zo (heb niet alle knoppen geprobeerd, maar wel een heel aantal) - deze moeten een fractie langer (lees steviger) ingedrukt worden. Ik zou dit inderdaad als feauture zien, daar je deze knoppen veel bewuster gebruikt dan bijvoorbeeld de spatie of een willekeurige letter. Het is echter niet zo dat je de capslock 'seconden' lang moet indrukken, gewoon steviger aanslaan is al voldoende, een fractie van een seconde dus. De eject knop moet daarentegen wel ongeveer 2 sec ingedrukt worden.
Ik was dus iets te voorbarig met het stellen dat 'je toetsen goed moet raken' - dit is dus maar bij een specifiek aantal knoppen zo.

@zonoskar: ik heb niet specifiek gelet op een low-voltage warning, deze is mij in ieder geval niet opgevallen. Ik zal dit spoedig proberen te bevestigen. (Heb een 4G ipod.)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120007 op 24-08-2007 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
orillion schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Ik merk er niets van hoor, van een vertraging als je caps-lock indrukt. De eject knop is wel duidelijk merkbaar, maar dat vind ik alleen maar fijn, vaak genoeg gebeurd dat cd's er per ongeluk uitkwamen.
Ja, na nog eens uitgebreid testen, moet ik toch ook tot de conclusie komen dat er toch een vertraging inzit, maar je merkt het niet snel en het is veel korter dan de vertraging bij de eject knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:54
Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.

maar ja heeft iemand al het nieuwe toetsenbord op een pc of onder bootcamp uitgeprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Vertraging is aanwezig, maar nouwelijks merkbaar.
In windows op de nieuwe Alu IMAC werkt USB prima met power. (net even getest op showmodel hier)
(bootcamp btw)

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 25-08-2007 15:45 . Reden: bootcamp ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Yep, hier onder XP werkt het plankje ook prima behalve dan functies als dimmen, eject, ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Heb net bij A-Mac mijn toetsenbord opgehaald. Echt een mooi product _/-\o_

Het is alleen even wennen dat enkele functietoetsen zijn verplaatst...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 11:29

Maartenvs

For Sale

Had apple een tijdje terug niet een update uitgebracht welke ervoor zorgde dat er minder vermogen op de usb poorten kwam te staan? Zijn er misschien mensen welke die update niet hebben geinstalleerd? Mogelijk dat daar ook het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dancing_Animal schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:26:
[...]
Net als dat je tegenwoordig de eject-toets 2 seconden ingedrukt moet houden, omdat je anders per ongeluk je cd er uit gooit ofzo?
Ja, dat is namelijk ook heel hinderlijk als je die per ongeluk aanslaat. Wel jammer dat dat ook geldt voor ctrl-eject.

Er is geen vertraging trouwens. De caps toets reageert exact hetzelfde als de a.

Geqxon: nee? Ik moet nog steeds een tijdje lang de eject indrukken voor er iets gebeurt. Op zich niet superhinderlijk eigenlijk (hoe vaak zet je je computer nou eenmaal uit), maar wel even tricky als je er niet aan denkt.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 25-08-2007 17:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:43:
[...]

Ja, dat is namelijk ook heel hinderlijk als je die per ongeluk aanslaat. Wel jammer dat dat ook geldt voor ctrl-eject.
CTRL+Eject is met OS X 10.4.9 toch weer rechtgetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 20:41
Om de dingen nog een beetje meer ingewikkeld te maken qua specs van het nieuwe toetsenbord..

Ik heb zonet mijn externe Lacie Mobile Disk (zo eentje die busgevoed is) aangesloten op mijn toetsenbord, and it works! In de andere usb-poort hangt mijn optical mouse (die ook een beetje stroom nodig heeft). Dat alles hangt rechtstreeks op een van de poorten van mijn rev1.0 whitebook, de andere is leeg.

Het is dus wel gepowered.. zelfs genoeg voor sommige devices die over de usb-specificaties gaan.. maar blijkbaar niet genoeg voor sommige ipods.

edit: ahja.. de caps-lock toets heeft wel degelijk een vertraging.. maar die is een pak kleiner dan die van de eject knop.. zelfs amper merkbaar bij gewoon indrukken

[ Voor 13% gewijzigd door Fisheke op 25-08-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ben ik nou eigelijk de enige die dit eigelijk een vet lelijk toetsenbord vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 08:20
Anoniem: 131383 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:31:
Ben ik nou eigelijk de enige die dit eigelijk een vet lelijk toetsenbord vind?
bij het bekijken van de foto's had ik ook mijn twijfels, daarna heb ik hem in 't echt gezien en dan ziet het er toch wel heel strak uit, en het typt gewoon fantastisch, net zoals een macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 12:59
Heb 'm vanmiddag ook gekocht, er stond op 'Mac OS X x.x.x' required, maar het werkt ook gewoon onder Windows (behalve de functietoetsen dan).

Ik heb al een MacBook en daarom was de overgang naar dit toetsenbord eigenlijk heel klein. Ben er heel tevreden over, typt erg fijn (ook bij veel programmeerwerk).

En het ziet er natuurlijk ook behoorlijk gelikt uit als dat voor twee Apple Cinema Displays staat 8)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dit topic doorlezende heb ik geprobeerd mijn externe hd (bus powered) aan te sluiten op het toetsenbord, hierop werd prompt de hele USB poort afgesloten inclusief alle andere USB apparaten die hierop aangesloten waren. (Dit gaat via een powered USB-hub in mijn scherm, dus mijn macbook zou nooit aan de max moeten kunnen komen).

Verder vind ik het maar een vreemde USB-connector en het verlengsnoertje werkt dan ook alleen maar met dit toetsenbord. :?

Maar het tikt goddelijk, net als mijn macbook. En eindelijk werkende mediatoetsen (op een UltraX werkten deze niet) zijn ook erg fijn.

Nadeel is wel dat Exposé op F3 en Dashboard op F4 zit, en op het onboard toetsenbord zit dat standaard op F9 en F12. Dit is niet echt te verwisselen, blijkbaar moet ik er gewoon aan wennen dat ze onderling verschillen. Zo had ik ook een snelkoppeling op 'Zoom' gezet onder F8, maar dat moet nu F5 of F6 worden (enige zonder nevenfunctie, fn). Maar helaas hebben die op de macbook zelf wel weer een nevenfunctie (volume+ en numlock).

Maar ach, dit zijn kleine dingetjes, net als het verdwijnen van het -logo van de ⌘-toets.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/GGA-Apple-Keyboard-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/GGA-Apple-Keyboard-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/GGA-Apple-Keyboard-3.jpg

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Oxi schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:40:
Nadeel is wel dat Exposé op F3 en Dashboard op F4 zit, en op het onboard toetsenbord zit dat standaard op F9 en F12. Dit is niet echt te verwisselen, blijkbaar moet ik er gewoon aan wennen dat ze onderling verschillen. Zo had ik ook een snelkoppeling op 'Zoom' gezet onder F8, maar dat moet nu F5 of F6 worden (enige zonder nevenfunctie, fn). Maar helaas hebben die op de macbook zelf wel weer een nevenfunctie (volume+ en numlock).
Kan je niet gewoon Dashboard & Exposé in system preferences een andere sneltoets toewijzen?

Want ik ben van plan om binnenkort ook een keyboard te halen voor aan mijn Macbook maar dan wil ik wel weer graag Exposé(all windows) onder F2, Desktop onder F3, Exposé(Application windows) onder F4 en Dashboard onder F12.

Als iemand me kan vertellen of dat gewoon te veranderen is, net als bij het keyboard van de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oxi schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:40:

Verder vind ik het maar een vreemde USB-connector en het verlengsnoertje werkt dan ook alleen maar met dit toetsenbord. :?
Correct, dat hoort. Dat kabeltje is namelijk geen USB-verlengkabel (die bestaan volgens de specificaties van USB-connectoren niet) maar een Apple Toetsenbord- en Muisverlengkabel.
Anoniem: 191622 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:08:
[...]

Kan je niet gewoon Dashboard & Exposé in system preferences een andere sneltoets toewijzen?

Want ik ben van plan om binnenkort ook een keyboard te halen voor aan mijn Macbook maar dan wil ik wel weer graag Exposé(all windows) onder F2, Desktop onder F3, Exposé(Application windows) onder F4 en Dashboard onder F12.

Als iemand me kan vertellen of dat gewoon te veranderen is, net als bij het keyboard van de Macbook.
Alleen als je ze gebruikt als functietoetsen. Dan kun je toewijzen wat je wilt.

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

[...]

Ja dat kan, maar de F-knop is de nevenfunctie, dus je hebt de fn-knop daarvoor nodig. Alleen F5, F6 en F13 t/m F19 werken direct. Maar het 'probleem' is dus dat dit toetsenbord en het macbook toetsenbord die functies op een andere plek hebben. Want, je kunt ze niet apart instellen. :P
CyBeR schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:17:
[...]

Correct, dat hoort. Dat kabeltje is namelijk geen USB-verlengkabel (die bestaan volgens de specificaties van USB-connectoren niet) maar een Apple Toetsenbord- en Muisverlengkabel.
Dan verklaar ik dat bij deze kansloos. :Y) :P

[ Voor 61% gewijzigd door Oxi op 26-08-2007 01:20 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor wat betreft de Exposé toets (F3), i.c.m. ctrl en cmd (⌘) krijg je respectievelijk Exposé voor de huidige applicatie en Exposé voor het bureaublad.
[...]

Ik weet niet zeker of het werkt, maar als je in de System Preferences onder Keyboard & Mouse het eerste tabblad neemt (Keyboard), kun je waarschijnlijk de optie "Use the F1-F12 keys to control software features" uitzetten. In dat geval zou je via Dashboard & Exposé de F-toetsen gewoon aan die opties kunnen toewijzen. Je mist dan alleen wel de functies van de media toetsen. Die functionaliteit zou je dan weer met een extra stukje software (zoals bijvoorbeeld iMote voor iTunes, of de Triggers van Quicksilver) kunnen herstellen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oxi schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:18:
[...]

Dan verklaar ik dat bij deze kansloos. :Y) :P
D'r is een reden dat die kabels eigenlijk niet bestaan: zo is 't onmogelijk om een loop te maken in je USB-topologie. Daarom heb je ook USB A en B connectoren (A op hosts, B op devices). Verder mag een USB kabel altijd alleen maar male connectors hebben, en een device of host altijd alleen maar female connectors. (Apparaten zonder losse kabels zoals memsticks uitgezonderd natuurlijk).
Daedalus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:23:
Je mist dan alleen wel de functies van de media toetsen. Die functionaliteit zou je dan weer met een extra stukje software (zoals bijvoorbeeld iMote voor iTunes, of de Triggers van Quicksilver) kunnen herstellen.
Die zou je nog kunnen gebruiken zonder extra software met de Fn-toets.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook het probleem van de melding van 'onvoldoende stroom' bij het inpluggen van een USB 2.0 geheugenstick. Het toetsenbord zit aangesloten op een Macbook C2D van 1 week oud. Ik ben met de geheugenstick naar MacHouse gegaan en heb hem daar op het toetsenbord van een nieuw model iMac aangesloten, en toen verscheen de onvoldoende stroom-melding niet en werd de geheugenstick gewoon gemount.

Maandag ga ik even langs met het toetsenbord zelf, de verkoper dacht nl. dat het aan het toetsenbord zal liggen want het zou gewoon moeten werken met een Macbook C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:23:
Ik weet niet zeker of het werkt, maar als je in de System Preferences onder Keyboard & Mouse het eerste tabblad neemt (Keyboard), kun je waarschijnlijk de optie "Use the F1-F12 keys to control software features" uitzetten. In dat geval zou je via Dashboard & Exposé de F-toetsen gewoon aan die opties kunnen toewijzen. Je mist dan alleen wel de functies van de media toetsen. Die functionaliteit zou je dan weer met een extra stukje software (zoals bijvoorbeeld iMote voor iTunes, of de Triggers van Quicksilver) kunnen herstellen.
Ok, dan ga ik hem binnenkort maar halen :) En over de media toetsen, die zou ik toch niet gebruiken daar heb je een Apple remote voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deephouse schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:22:
Ik heb ook het probleem van de melding van 'onvoldoende stroom' bij het inpluggen van een USB 2.0 geheugenstick. Het toetsenbord zit aangesloten op een Macbook C2D van 1 week oud. Ik ben met de geheugenstick naar MacHouse gegaan en heb hem daar op het toetsenbord van een nieuw model iMac aangesloten, en toen verscheen de onvoldoende stroom-melding niet en werd de geheugenstick gewoon gemount.

Maandag ga ik even langs met het toetsenbord zelf, de verkoper dacht nl. dat het aan het toetsenbord zal liggen want het zou gewoon moeten werken met een Macbook C2D.
USB levert standaard 100 mA, maar USB devices kunnen een request doen om 500 mA geleverd te krijgen. Als je USB poort maar 100 mA kan leveren kun je waarschijnlijk niet gebruik maken van de hub van het keyboard aangezien die dan te weinig stroom levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxa270
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 15:56
CyBeR schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:29:
D'r is een reden dat die kabels eigenlijk niet bestaan: zo is 't onmogelijk om een loop te maken in je USB-topologie. Daarom heb je ook USB A en B connectoren (A op hosts, B op devices). Verder mag een USB kabel altijd alleen maar male connectors hebben, en een device of host altijd alleen maar female connectors. (Apparaten zonder losse kabels zoals memsticks uitgezonderd natuurlijk).
Misschien bedoel je dat A-male <-> A-male kabels volgens de specificatie niet bestaan, maar volgens mij is er niets mis met verlengkabels. Hoe wil je een loop maken met een USB verleng kabel? Die hebben A-male aan de ene kant en een A-female aan de andere. Daarmee kun je loops maken met alleen maar kabels, maar niet met een apparaat ertussen.

[ Voor 15% gewijzigd door pxa270 op 26-08-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
sunoke schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:11:
[...]

USB levert standaard 100 mA, maar USB devices kunnen een request doen om 500 mA geleverd te krijgen. Als je USB poort maar 100 mA kan leveren kun je waarschijnlijk niet gebruik maken van de hub van het keyboard aangezien die dan te weinig stroom levert.
Kan zo zijn natuurlijk, maar daar maakt Apple op z'n website geen melding van en dus houd ik nog even goede hoop dat het aan het toetsenbord zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Ook ik heb het toetsenboard recent besteld en in gebruik. Waarom? Vooral omdat ik eindelijk een degelijk, goed gebouwd laptop-feel toetsenboard in de winkel zag liggen en ik al jaren naar deze aspecten "op zoek" was.

Wat valt mij na een week gebruik op;

- Het board is klein en vrij zwaar, degelijkheid ten top en weer een reden waarom ik graag wat geld naar Apple draag.
- Het gebruik is wennen, het typed heel snel lekker weg, maar... ik type duidelijk met wat meer fouten. Dit komt denk ik door het feit dat de toetsen kaarsrecht zijn en je ze echt wat beter afzonderlijk moet indrukken. Soms mis je dus een aanslag. Aan de andere kant is mijn snelheid zo omhoog geschoten, dat het gemiddeld op hetzelfde zal uitkomen en wellicht na nog meer gewenning, efficienter zal typen.
- Het power-probleem wat hier eerder wordt genoemd, lijk ik ook te hebben. Een wireless USB antenne wilde niet werken vanwege te weinig juice. Apart.

Dit is eigenlijk het enige wat ik over een board kwijt kan, it's my weapon of choice.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 26-08-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133926

Heb dit keyboard twee dagen in huis. Heb er ook maar een woord voor over;

geweldig!

Typt lekker, ziet er perfect uit en is uberplat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Laatst online: 28-06 21:52
zijn er meer mensen die twijfelen tussen de wired en de wireless versie. Aanvankelijk ging mijn keus uit naar de wireless versie. Maar het feit dat de wireless versie geen numpad heeft doet me toch naar de wired-versie neigen. Ik heb ook geen zin om nog ong 4 weken te wachten, aan de andere kant is ie wel gewoon sexy.

Zow.. Wat zijn jullie meningen omtrent de keus tussen de wired en de wireless versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MintyDoerak schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:19:
zijn er meer mensen die twijfelen tussen de wired en de wireless versie. Aanvankelijk ging mijn keus uit naar de wireless versie. Maar het feit dat de wireless versie geen numpad heeft doet me toch naar de wired-versie neigen. Ik heb ook geen zin om nog ong 4 weken te wachten, aan de andere kant is ie wel gewoon sexy.

Zow.. Wat zijn jullie meningen omtrent de keus tussen de wired en de wireless versie?
Wireless: Dieper, lomper, kleinere toetsen, missende toetsen.
Wired: Full-size toetsen, alle toetsen, minder lomp, en niet groter dan voor de toetsen nodig is.

De wireless versie met op de plek van de USB-hub een langwerpige accu, en met alle toetsen in full-size formaat, lijkt mij heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Anoniem: 37526 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

Wireless: Dieper, lomper, kleinere toetsen, missende toetsen.
Wired: Full-size toetsen, alle toetsen, minder lomp, en niet groter dan voor de toetsen nodig is.

De wireless versie met ipv. de USB-hub een langwerpige accu, en met alle toetsen in full-size formaat, lijkt mij heerlijk. :)
Kleinere toetsen bij de wireless versie? Bron??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19

aerofreak

Steve Jobs

:/

[ Voor 97% gewijzigd door aerofreak op 26-08-2007 22:06 . Reden: niet relevant ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 15:27
orillion schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:44:
Kleinere toetsen bij de wireless versie? Bron??
Jonge je ziet met je eigen ogen toch wel dat de control, option, command en pijltjesknoppen kleiner zijn..

Owja bijna vergeten, bron (iets te groot, maar ik ga slapen :) :

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/keyboard/images/gallery/wireless_1_20070813.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Kaspers op 26-08-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

het gaat alleen om de onderste rij toetsen om zo plaats te maken voor de pijltjestoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:10:
het gaat alleen om de onderste rij toetsen om zo plaats te maken voor de pijltjestoetsen.
Juist de rij die ik zelf veel gebruik. De wired versie als wireless versie zou ik perfect vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
Hoedje schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:17:
[...]

Het is maar een gedachte hoor, maar ik denk dat mensen dat verwachten omdat het letterlijk op de Apple website staat :X :

[...]
Als je nu iets verder kijkt zie je een * staan... :+

En onderaan de pagina staat de uitleg wat dat * betekend

*Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
tm030614 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:11:
[...]

Als je nu iets verder kijkt zie je een * staan... :+

En onderaan de pagina staat de uitleg wat dat * betekend

*Apparaten die veel stroom trekken via de USB-aansluiting, zoals een iPod, externe harde schijf en bepaalde flash-eenheden, kunnen alleen op het nieuwe toetsenbord worden aangesloten wanneer dit is gekoppeld aan de aluminium iMac.
Idd. dat is dus pas net aangepast :P. Wel, lekker van Apple, dat betekent dus dat het tobo niet kapot is zoals sommige mensen dachten.
Kaspers schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:05:
[...]
Jonge je ziet met je eigen ogen toch wel dat de control, option, command en pijltjesknoppen kleiner zijn..
Dat verhaaltje van Desert kun je anders ook interpreteren alsof alle toetsen kleiner zijn. Overigens vind ik de wireless versie veel mooier. Maar ieder z'n ding toch :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan be ik toch benieuwd wat er zo speciaal aan die nieuwe iMac is. Ik heb mijn tobo aan de Dell 2407FPW hangen, krijg tch steeds power meldingen, terwijl ik de iPod makkelijk aan de Dell kan hangen. Maar goed, 1 min puntje mag op een product :)

PS: van mij mogen ze ook zo een wireless versie van de wired uitbrengen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik typ nu ook vanaf het nieuwe bordje, de wired versie welteverstaan. Toch leuk om te zien dat bijna iedereen er positief over is. Hij typt echt fantastisch.
Misschien dat ik de wireless overweeg als 'ie wordt uitgeleverd, maar ik houd het voor nu een tijdje hierbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zonoskar schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:46:
Dan be ik toch benieuwd wat er zo speciaal aan die nieuwe iMac is.
Blijkbaar kan die meer stroom geven op de USB-poorten dan andere apparaten: genoeg om zowel het tobo van stroom te voorzien als de twee USB poorten. Waarschijnlijk dus in de richting van 1100 a 1200mA ipv 500.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 27-08-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105511

Ik wil dit toetsenbordje ook kopen bij de apple store online. Ik kan dus kiezen tussen allerlei taal varianten. Is er wezenlijk verschil tussen Nederlands en Intl. English? Zo ja, wat. Liefst heb ik dezelfde indeling als op mijn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan toch nakijken wat de indeling van je MBP is... neem je dezelfde..

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933
Verschil vooral in plaats van bepaalde tekens... ` ~ € ± §

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07 09:23
Het enige verschil tussen een International English en een Nederlands toetsenbord is dat er bij het Nederlandse toetsenbord op de 2-toets het euroteken extra erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sonderpa schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:
Het enige verschil tussen een International English en een Nederlands toetsenbord is dat er bij het Nederlandse toetsenbord op de 2-toets het euroteken extra erbij staat.
Argh, dan had ik die moeten bestellen 8)7. Ik heb gisteren mijn toetsenbord besteld en net geleverd gekregen, maar Intl. English dus. Ik dacht eigenlijk dat Nederlands zo'n vaag toetsenbord was als we vroeger hadden, met het florijn teken en alle accentjes op de verkeerde plaatsen.

Maargoed ik neem aan dat het euro teken op het Intl. English bord ook gewoon werkt alleen is het er niet op gemerkt. Ik kan het nog niet proberen want ik zit op mijn werk.

Verder wel even gelijk uitgepakt en even op getypt en het typt best lekker eigenlijk! Toen ik het voor het eerst zag vond ik het helemaal niks en heb flink zitten gruwelen maar toen de eerste reviews uit kwamen bleek het juist een erg ergonomisch toetsenbord. Dus toch maar besteld dan :) Want het probleem van het oude toetsenbord dat je het zo ziet als het vol met stof ligt is ook wel irritant.

Het enige dat me opviel (en dat je op de foto's vrijwel niet ziet omdat ze altijd precies recht op de zijkant genomen zijn) is dat de USB poorten aan de zijkanten niet vlak aan de zijkant zitten maar veel meer richting het midden. Nu snap ik dus ook waarom er niets diks in kan want ze zitten vrij ver onder de onderkant van het toetsenbord. Naja, ik zal ze toch niet gebruiken, op mijn oude tobo deed ik dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167846

zonoskar schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:46:
Dan be ik toch benieuwd wat er zo speciaal aan die nieuwe iMac is. Ik heb mijn tobo aan de Dell 2407FPW hangen, krijg tch steeds power meldingen, terwijl ik de iPod makkelijk aan de Dell kan hangen. Maar goed, 1 min puntje mag op een product :)

PS: van mij mogen ze ook zo een wireless versie van de wired uitbrengen.
Misschien om dat de monitor een powersupply heeft, en het toetsenbord niet?
Een fantsoenlijke USB hub heeft ook altijd een powersupply, omdat hij dat niet uit een USB port mag/kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

sonderpa schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:20:
Nee dat is volgens mij niet juist. Bij zowel de nederlandse als de internationaal engelse variant staat er een euro teken onder de 2. Enkel zijn toetsopdrukken als Num Lock (bij de int'English) vervangen door Num vergr. op de Nederlandse versie. Dus enkel de woorden op de toetsen zijn engels.

Edit: Dat is vreemd. Ik heb zonet bovenstaande document bekeken en daar staat er idd geen euro teken op de int' English. Deze layout heb ik ergens eerder gezien waarbij er toch zeker een euro teken op de 2 zat en het bord int' English genoemd wordt.

Opvallend is ook dat het "English" toetsenbord er niet tussenstaat. Hier staat onder de 2 een euro teken en ipv het # een pound teken.

[ Voor 24% gewijzigd door Oyster op 28-08-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Xander2000 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:44:
[...]

Nee dat is volgens mij niet juist. Bij zowel de nederlandse als de internationaal engelse variant staat er een euro teken onder de 2. Enkel zijn toetsopdrukken als Num Lock (bij de int'English) vervangen door Num vergr. op de Nederlandse versie. Dus enkel de woorden op de toetsen zijn engels.

Edit: Dat is vreemd. Ik heb zonet bovenstaande document bekeken en daar staat er idd geen euro teken op de int' English. Deze layout heb ik ergens eerder gezien waarbij er toch zeker een euro teken op de 2 zat en het bord int' English genoemd wordt.

Opvallend is ook dat het "English" toetsenbord er niet tussenstaat. Hier staat onder de 2 een euro teken en ipv het # een pound teken.
- Ik heb Int. Engels en ik zie nergens "num lock" staan.
- Een # is een pound. British Pound teken bedoelde hij dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Num Lock heb je geloof ik alleen op notebooks van Apple. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bij mijn Apple toetsenbord nieuwe stijl (Intl. English dus) staat er geen Euro teken op de 2-toets. Maar gelukkig komt er wel gewoon een € te staan als ik alt-shift-2 doe. Het is dus geen probleem als je (zoals ik) per ongeluk de verkeerde bestelt.

Edit: Verdere eerste ervaringen: Functietoetsen werken niet zoals gelabeld, zelfs onder OS X en ik heb inderdaad soms dat ik de spatiebalk wel aanraak maar dat hij hem niet registreert. En ik heb regelmatig dat ik net naast de enter tik waarbij mijn vinger dan met een vrij harde tik tegen het metaal aan komt, dat vind ik wel een nadeel van het feit dat de toetsen zo dun zijn.

Dat van die spatiebalk gebeurt best vaak eigenlijk :) Irritant. Maargoed da's misschien een kwestie van wennen. Het valt me ook op dat sommige toetsen minder hoog zijn of dieper in het toetsenbord zitten (zoals de rechter alt toets). Ziet er uit als mindere bouwkwaliteit eerlijk gezegd.

Ik weet nog niet of het een blijvertje wordt t.o.v. mijn oude-stijl (wit) keyboard maar ik ga het een paar dagen uitproberen. Het design past in elk geval veel beter bij mijn Mac Mini!

Edit2: Software update komt nu na het inprikken van het toetsenbord netjes met de keyboard update 1.1 op de proppen dus ik denk dat dat die functietoetsenherschikt. Even proberen! Klopt, dat werkte!!

[ Voor 65% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Frietsaus schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:57:
Num Lock heb je geloof ik alleen op notebooks van Apple. :)
Tegenwoordig wel idd. Vroegah was 't ook nog een echte (en nutteloze) toets op de grote tobo's, evenals scroll-lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 18:04
Oplossing voor het f3/f4 dashboard en exposé probleem waar velen mee kampen:
1. Insert Install disk for 10.4.x and open /System/Installation/Packages/Essentials.pkg/ with pacifist.
2. Within Pacifist, navigate to /System/Library/Core Services. Click on Dock.app and click install. When it's uncompressed, it will ask if you would like to update or replace. Click replace.
3. When that's finished, open the 10.4.10 combo update package with pacifist and navigate to the dock.app again. Click install, and this time when it asks, make sure to click update.. not replace.
4. When that's finished, open the keyboard software 1.1 mpackage, click the arrow to reveal the contents of AppleKeyboardSoftware_Cmn.pkg, navigate to dock.app one more time, click install and then update once again. Not replace.
5. Once this procedure is finished, you can force quit dock.app and the keys should work.
en ik kan bevestigen dat het werkt.

Voor de rest -- toppertje -- ik moet zeggen dat het zalig typt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door iworx op 28-08-2007 21:15 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227670

Is er ook een manier om het numpad van mn extern toetsenbord te activeren voor mijn MacBook??
Zoek al lang naar die oplossing, dacht dat het niet mogelijk was...

Of is dit een domme vraag :d sorry ben nog niet lang Mac ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Om niet alleen het negatieve nieuws aandacht te laten krijgen: Hier geen negatieve berichten over het tobo. F3/F4 werken perfect. Alleen de toetsindeling kan op enkele punten ietsje beter. Ik vind (heb de Mac nu een weekje) dat cmd beter op de plek van ctrl had gekund en alt/option op de plek van cmd. Dat zou allemaal (voor mij) wat makkelijker te bereiken zijn voor de vingers. De extra F-toetsen vind ik ideaal (Heb bureaublad weergeven en beide screenshot opties al onder F-toetsen geplaatst, wil Lock Screen en iTunes tevoorschijn toveren ook nog aan een F-toets hangen als dat kan). verder is het ding gewoon reteklein. Mijn vorige tobo was ruim twee keer zo diep, 5cm breder en een stukje hoger. Deze schuif je gewoon heel eenvoudig eventjes aan de kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227670 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:26:
Is er ook een manier om het numpad van mn extern toetsenbord te activeren voor mijn MacBook??
Zoek al lang naar die oplossing, dacht dat het niet mogelijk was...

Of is dit een domme vraag :d sorry ben nog niet lang Mac ...
Num lock? Staat dacht ik op de F7 toets.
Mei schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:33:
Om niet alleen het negatieve nieuws aandacht te laten krijgen: Hier geen negatieve berichten over het tobo. F3/F4 werken perfect. Alleen de toetsindeling kan op enkele punten ietsje beter. Ik vind (heb de Mac nu een weekje) dat cmd beter op de plek van ctrl had gekund en alt/option op de plek van cmd. Dat zou allemaal (voor mij) wat makkelijker te bereiken zijn voor de vingers. De extra F-toetsen vind ik ideaal (Heb bureaublad weergeven en beide screenshot opties al onder F-toetsen geplaatst, wil Lock Screen en iTunes tevoorschijn toveren ook nog aan een F-toets hangen als dat kan). verder is het ding gewoon reteklein. Mijn vorige tobo was ruim twee keer zo diep, 5cm breder en een stukje hoger. Deze schuif je gewoon heel eenvoudig eventjes aan de kant :)
In het engels: System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard > Modifier keys.

Daar kun je de Control & Option key omdraaien. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 28-08-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb het toetsenbord net ontvangen, wat een heerlijke aanslag. Ik merk nu pas hoe lomp mijn oude Apple toetsenbord was en hoeveel lawaai het maakte tijdens het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Vanmiddag toetsenbord gehaald, wat een vooruitgang. Ik had met de vorige nogal last na langer typen. Dit is echt super.... weer het gevoel terug van mijn oude logitech ultraX bordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Ik hoop dat de BT-variant snel van de productieband loopt. heb hem gister besteld, maar zag dat het nog 6-8 weken wachten is. |:(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Anoniem: 105511

Jaaa! Hij is binnen hoor. In het begin even wennen met typen uiteraard, maar na 5 minuten al helemaal verkocht. Hij typt heerlijk soepel en snel.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
nu heb je het over de wired versie neem ik aan?!

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Natuurlijk heeft hij het daar over.

Ik vind het jammer dat de BT versie geen numpad heeft anders had ik die aangeschaft. Maar ik typ vooral veel nummers met het numpad en dat vind ik dus wel een gemis bij een lose keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op mijn macbook is F11 de focus op mn desktop. Deze toets mis ik echter op mijn aluminium-keboard. Weet iemand waar deze zit?

Verder, hoe kan ik de overige functieknoppen (F5, F6 en F13 t/m F19) aan een functie toewijzen? Daar raak ik namelijk niet helemaal wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Anoniem: 133926 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:27:
Op mijn macbook is F11 de focus op mn desktop. Deze toets mis ik echter op mijn aluminium-keboard. Weet iemand waar deze zit?

Verder, hoe kan ik de overige functieknoppen (F5, F6 en F13 t/m F19) aan een functie toewijzen? Daar raak ik namelijk niet helemaal wijs uit.
is dat nu niet alt of command met de exposé knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yes, command expose. Thanks! Ik misde die functie echt.

Verder vind ik het echt een ideaal keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146655

Ik heb het toetsenbord ook besteld bij mijn Mac Mini (wired, intl english). Wat een geweldige aanslag inderdaad! Als je een beetje flink doortypt dan geven de toetsen een soort klik, wat ik persoonlijk een erg prettig geluid vind.

Het enige dat ik wel mis is de knop om vensters van dezelfde applicatie naast elkaar te zetten (F10 op het oude keyboard geloof ik).

Verder niets dan lof over dit geweldige plankje _/-\o_

Owja foto: HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Anoniem: 133926 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:43:
Yes, command expose. Thanks! Ik misde die functie echt.

Verder vind ik het echt een ideaal keyboard.
Ik heb die functie toegekend aan F13. Die extra F-toetsen zijn dus best nog handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mei schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:36:
[...]

Ik heb die functie toegekend aan F13. Die extra F-toetsen zijn dus best nog handig :P
Hoe doe je dat dan? Ik kan alleen de shortcuts van mn interne keyboard vinden, en niet de shortcuts en instellingen van mn aluminium keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

System Preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts

En daar bij de gewenste actie de bijbehorende toets(combinatie) op je tobo indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

weet iemand waarom het BT wireless keyboard in de US stores gewoon te koop is en niemand in Nederland er een heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Misschien is het keyboard met de US toetsindeling eerder geproduceerd waardoor die nu volop te krijgen is, zal wel komen omdat de verkoopmarkt in de US groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

XtremeDesign schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:48:
Misschien is het keyboard met de US toetsindeling eerder geproduceerd waardoor die nu volop te krijgen is, zal wel komen omdat de verkoopmarkt in de US groter is.
Ik heb er ook zo een USA model besteld op de dag van release maar hij wordt steeds uitgesteld. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:40:
weet iemand waarom het BT wireless keyboard in de US stores gewoon te koop is en niemand in Nederland er een heeft?
In de us apple store heeft ie ook een levertijd van 3-4 weken, ik heb ook nog nergens op internet live foto's van het wireless keyboard gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Erg vreemd, had verwacht dat het US model al wel leverbaar was, maar ook die nog niet dus.

Het lijkt Mercedes wel, een auto introduceren, en vervolgens kun je hem op z'n vroegst 6 maanden later hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231980

GuntherS schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:12:

Inpluggen en Software -update doen en alles installeert vanzelf zonder problemen.
Ook de ALT-knop voor Bootcamp werkt zoals sommigen zich afvroegen.
Mmmmm, hier niet. Met de plastic bak werkte het prima; na aanschaf van het alubord is het niet meer mogelijk om de computer met een ingedrukte alt-toets op te starten en daarna te kiezen tussen OS X of Windows. De alt-toets (zowel de linker als de rechter) wordt genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 07-06 23:54
Ik heb een vraagje over dit keyboard met betrekking tot het functioneren ervan onder windows.

Hoe functioneren de 'Extra' knoppen onder windows? Een voorbeeld, op de plek van waar normaal de insert toets zit, zit nu een fn knop, wat doet deze knop onder Windows? Insert? of toch fn? En de functieknoppen die erop zitten hebben twee functies, wat werkt 'standaard' in windows? De F1-12 of de speciale functie zoals volume en de mediadingen?

Ik was al bij de MacMe in Groningen geweest met deze vraag maar daar wisten ze het antwoord niet, ook hadden ze daar niet de beschikking over een windows (bootcamp) om het te proberen.

Ik wil dit graag weten omdat ik met een mac en pc tegelijk werk en doormiddel van synergy (de pc is server) de input verdeel. Als het toetsenbord het onder Windows niet goed doet heb ik er dus niet zoveel aan helaas :( En het toetsenbord later terugbrengen naar een mac winkel omdat hij het niet doet onder Windows is ook vrij lullig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het net ff geprobeerd. de 'fn' toets lijkt niets te doen, dus geen vervanging voor de 'insert' toets. Verder lijken alle toetsen hun werk te doen, behalve '±/§' toets, dit is '`/~' en de '`/~' toets naast de shift is gewoon een '\/|' toets. Het enige nadeel is dat de numlock geen lampje heeft om aan te geven of het aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
De F toetsen zijn in Windows gewoon de F toetsen. Onder een aantal van de F toetsen zag ik wel extra functies (kan het ook mis hebben hoor, heb slechts even snel gekeken). Ik heb met Synergy precies de boel omgekeerd; de Mac is de server en 2 pc's de clients. In Windows was de command toets meteen de windows toets ondanks dat ik het in Synergy anders had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ah oke, dank voor de reacties :) Wellicht dat ik er één haal :) Was helemaal verkocht toen ik dat keyboard voor het eerst echt zag: Strak, stevig gebouwd en mooi om te zien. Alleen vind ik het jammer dat apple (maar ook vele andere merken) nog steeds niet door heeft dat de meeste nederlanders liever een internationaal toetsenbord gebruiken. De winkel kon helaas niet de vs int versie leveren (geen idee waarom niet, andere indelingen kon wel) dus dat zal wel online bestellen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Online kan je helaas ook geen VS-model bestellen, alleen Intl. English maar dat is toch weer vrij anders (vertikale enter op Intl. English ipv horizontale bij het VS model)

Tenzij je iemand in de VS kent natuurlijk die het tobo daar kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Yep, het US keyboard mag officieel niet in Europa verkocht worden. Iemand in de VS het keyboard voor je laten kopen is een mogelijkheid of anders via Ebay of een dealer die via via aan die keyboards kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Hmm, dat is vrij rot, maar verklaart wel waarom ze juist die niet verkopen. Wel raar trouwens, zal het iets te maken hebben met patenten ofzo?

Wat is het verschil tussen de Nederlandse en Engelse eigenlijk? Het toetsenbord op mijn MacBook is nederlands, en daar zit naast de 1 een +- / paragraaf knop en naast de linker shift de ~/` knop. Ik neem aan dat de nederlandse versie van het losse keyboard het zelfde is. Is het zo dat bij de engelse versie deze knoppen zijn omgedraait of is het gewoon de nederlandse maar dan met engelse opdruk (numlock ipv num vergr)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Ik zit nu een aantal uren te tikken op het nieuwe apple keyboard, en ik moet zeggen het bevalt mij prima!

• Deephouse
  • Niet online
XtremeDesign schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:13:
Ik zit nu een aantal uren te tikken op het nieuwe apple keyboard, en ik moet zeggen het bevalt mij prima!
Hmm smaken verschillen want na 2 weken kan ik nog steeds niet wennen aan de toetsen en de stand van het toetsenbord. Ik ga hem dan ook verkopen, en sluit weer vrolijk m'n Apple BT toetsenbord aan. :'(

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Deephouse schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:32:
[...]
Hmm smaken verschillen want na 2 weken kan ik nog steeds niet wennen aan de toetsen en de stand van het toetsenbord. Ik ga hem dan ook verkopen, en sluit weer vrolijk m'n Apple BT toetsenbord aan. :'(
Omdat ik je niet kon mailen even via deze manier klein beetje offtopic, maar hoe lang blijft het bt apple toetsenbord gepaird als je er niet op typt? Ik heb zelf de macalley muis gehaald omdat ik de mighty niet fijn vond maar deze gaat als het ware in standby naar 15 min niet gebruikt te zijn. Is dat bij de apple toetsenborden ook het geval?

• Deephouse
  • Niet online
Maartenvs schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:58:
[...]

Omdat ik je niet kon mailen even via deze manier klein beetje offtopic, maar hoe lang blijft het bt apple toetsenbord gepaird als je er niet op typt? Ik heb zelf de macalley muis gehaald omdat ik de mighty niet fijn vond maar deze gaat als het ware in standby naar 15 min niet gebruikt te zijn. Is dat bij de apple toetsenborden ook het geval?
Geen idee eigenlijk, maar als ik 's ochtends op de spatiebalk klik gaat mijn Mac direct uit de slaapstand. Het lijkt alsof het toetsenbord nooit slaapt (of in een milliseconde weer paird)

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Ok dat is mooi om te weten. Ik heb namelijk ook nog bluephone elite draaien en om de een of andere reden kan ik pas met mijn muis pairen als mijn telefoon verbonden is, of hij klaar is met zoeken naar de telefoon. Meestal is dat alleen na een reboot maar als ik weg ga en mijn telefoon meeneem. Moet ik daarna altijd eerst 10-20 sec wachten tot dat de telefoon is aangemeld en dan pas kan ik de muis weer "aanmelden" door te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231980

MortalPiso schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde euvel. En die 1.1 update verhelpt dat niet in ieder geval. Hopelijk fixen ze dit snel want dit is een beetje lastig.
Op mijn nieuwe toetsenbord werkt de alt-toets ook niet tijdens het opstarten. Zijn er mensen die hun toetsenbord hebben omgeruild voor een werkend exemplaar of heeft dat geen zin? Bij sommige mensen schijnt de alt-toets wel te werken, bij andere niet.
Ik gebruik een intel iMac met de laatste versie van OSX en keyboardupdate 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb me Keyboard ook eindelijk binnen en het type heerlijk.
Had ook totaal geen problemen met niet werkende Exposé toetsen die ik op mijn Macbook onder F2,F3 en F4 had gezet. Ze werken nog allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
Wat een fijn toetsenbord, zoek nu nog een muis die ongeveer hetzelfde is als de mx 900 van logitech. deze maand is mijn volledige di novo set kapot gegaan, daarom krijg ik nu restitutie. heb alvast het apple toetsenbord gekocht waar ik blij mee ben. Maar de mighty mouse vind ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

de wireless versie is ook eindelijk de fabriek uitgerold.
zie net dat mijn bestelling is klaargemaakt voor verzending, welke gepland staat voor morgen.
levering 14 of 17 september.
zijn dus nog niet in NL neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 16:21
Het nieuwe toetsenbord is inderdaad een verademing. Eenmaal gewend wil je nooit meer terug naar het Apple Keyboard G1.

De knoppen verschuiving aan de bovenkant is ook even wennen . Maar dat went snel. Erg handig vind ik zelf de snelknoppen voor iTunes. F7 t/m F9.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste