Wat mij betreft hebben ze het verkeerd om aangepakt. Ik had liever een fullsize wireless erbij gehad.
Inderdaad, ik wacht daar ook al heel lang opVerwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:18:
Wat mij betreft hebben ze het verkeerd om aangepakt. Ik had liever een fullsize wireless erbij gehad.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben ik dan de enige die juist heel erg blij is met het kleine toetsenbordje, maar dan gewoon met een kabel + USB poorten? 
Ik vind het écht een geniale zet!
Ik vind het écht een geniale zet!
Of een zwarte variant...Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:18:
niemand weet hoe het makkelijk is om het zelfde wirreles toetsenbord makelijk te gebruiken is in os x en in windows (bootcamp) ?sk1nny666 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:49:
ik heb al rond gezocht maar niks kunnen vinden.
maar is het mogelijk zonder elkekeer opnieuw te pairen van het draadloozen toetsenbord te gebruiken onder (bootcamp) wondows en OS X?
want moet nu telkens als ik een speletje wil speelen in windows een usb toetsenbord er bij pakken.
bij mijn bootcamp+vista 64bit werkte het zonder problemen, dus zonder dat ik telkens hoefde te pairensk1nny666 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:07:
[...]
niemand weet hoe het makkelijk is om het zelfde wirreles toetsenbord makelijk te gebruiken is in os x en in windows (bootcamp) ?
Goed, dan zal ik mijn bevindingen van de Wireless Alu Keyboard hier posten, na 1,5 maand heb ik er wel een oordeel over liggen, in de vorm van een mini-review.
Eerste indruk toen ik 'm net had: Super
Ding ziet er goed uit(die microperforatie voor de on/off led
) en is (voor mij) perfect qua formaat.
Verbinden was een piece of cake. Gewoon even laten pairen via de Bluetooth interface van OS X en ik had meteen volledige functionaliteit. Zelfde gold voor het verbinden met Windows XP. Deze heb ik geînstalleerd, nadat ik het toetsenbord had. ven eenmalig pairen en het werkt perfect. Functie toetsen werken onder XP ook perfect i.c.m. de Bootcamp drivers.
Het typen zelf gaat erg lekker, de aanslag is duidelijk. Ik kwam zelf van een toetsenbord af waarbij de toetsaanslag 'langer' was, dat je de toetsen veel dieper moest indrukken. Dit was in het begin even wennen, maar nu kan ik niet anders.
Toetsen zijn overigens wel iets meer geluid gaan maken sinds ik het bordje heb. Ik ervaar het missen van het Numpad als niet heel erg. Natuurlijk, het was mooi geweest als het er wel had gezeten, maar het gebrek stoort mij verder niet.
Batterijduur is prima IMO. Hoewel Apple 9 maanden belooft op de drie meegeleverde Penlites, staat bij mij de batterijstatus in iStat na 1,5 maand nu op 56%. Met de huidige hoeveelheid van gebruik zal dat dus neer gaan komen op ongeveer 3 a 4 maanden. Hoewel zo'n schatting natuurlijk niet alles zegt, is het toch een stuk minder dan de beloofde 9 maanden. Toch vind ik 3 a 4 maanden een heel mooie levensduur van de batterijen.
Kortom: prachtig dingetje voor het betaalde geld! (Heb 'm via de veiling van Macdiscount verkocht, 45 euro inclusief verzenden
Vind ik een stuk beter betaalbaar dan de door Apple gevraagde 79 euro)
Eerste indruk toen ik 'm net had: Super
Verbinden was een piece of cake. Gewoon even laten pairen via de Bluetooth interface van OS X en ik had meteen volledige functionaliteit. Zelfde gold voor het verbinden met Windows XP. Deze heb ik geînstalleerd, nadat ik het toetsenbord had. ven eenmalig pairen en het werkt perfect. Functie toetsen werken onder XP ook perfect i.c.m. de Bootcamp drivers.
Het typen zelf gaat erg lekker, de aanslag is duidelijk. Ik kwam zelf van een toetsenbord af waarbij de toetsaanslag 'langer' was, dat je de toetsen veel dieper moest indrukken. Dit was in het begin even wennen, maar nu kan ik niet anders.
Batterijduur is prima IMO. Hoewel Apple 9 maanden belooft op de drie meegeleverde Penlites, staat bij mij de batterijstatus in iStat na 1,5 maand nu op 56%. Met de huidige hoeveelheid van gebruik zal dat dus neer gaan komen op ongeveer 3 a 4 maanden. Hoewel zo'n schatting natuurlijk niet alles zegt, is het toch een stuk minder dan de beloofde 9 maanden. Toch vind ik 3 a 4 maanden een heel mooie levensduur van de batterijen.
Kortom: prachtig dingetje voor het betaalde geld! (Heb 'm via de veiling van Macdiscount verkocht, 45 euro inclusief verzenden
GEKOCHTFl4pp13 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:18:
...
Kortom: prachtig dingetje voor het betaalde geld! (Heb 'm via de veiling van Macdiscount verkocht, 45 euro inclusief verzendenVind ik een stuk beter betaalbaar dan de door Apple gevraagde 79 euro)
En tja de verwachte batterijstatus hangt ook af hoevaak je hem gebruikt etc. dit is nooit precies kijk maar ook naar mobieltjes/laptop en wat voor uren de fabrikanten beloven die 80% in pratijk minder is
En nog een vraagje je geeft aan dat hij feilloos werkt onder Windows (weliswaar met boorcamp drivers, als ik nou op een Windows PC die tobo gebruik neem ik wel aan dat hij werkt maar ik mis dan de functie toetsen toch? zoals play, stop, pause etc etc.
Denk namelijk er een te halen voor me MacBook en PC
Je zou denken dat met de juiste drivers dat toetsenbord op elke machine zou moeten werken. Een boot camp installatie is namelijk een reguliere Windows installatie. Het is alleen de vraag hoe je aan die drivers komt, en hoe je ze moet installeren.
Hier stond achterhaalde informatie…
Dat durf ik niet te zeggen. Ik bedoelde hier te zeggen dat ik 'm werkend heb op m'n Macbook Pro, waarop Bootcamp met Windows XP draait. Op een Windows PC durf ik het eigenlijk niet te zeggenPowerkTx schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:16:
[...]
En nog een vraagje je geeft aan dat hij feilloos werkt onder Windows (weliswaar met boorcamp drivers, als ik nou op een Windows PC die tobo gebruik neem ik wel aan dat hij werkt maar ik mis dan de functie toetsen toch? zoals play, stop, pause etc etc.
Denk namelijk er een te halen voor me MacBook en PC
Verwijderd
Klein vraagje, hoe stel ik de punt op mijn numpad in als punt? Er komt namelijk nu een komma als ik erop druk.
Je toetsenbordtaal op US (Amerikaans) zetten.Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:29:
Klein vraagje, hoe stel ik de punt op mijn numpad in als punt? Er komt namelijk nu een komma als ik erop druk.
Systeem voorkeuren - landinstellingen - invoermenu
Verwijderd
Wat is eigenlijk de Bluetooth class van dit keyboard? Zie http://bluetoothinsight.b...etooth-power-classes.html
Ik zou zeggen 2 aangezien de mijne wel vaker 1 meter van mijn mac is geweest. !00 meter lijkt me onzinnig voor een toetsenbord....
Wat had je zelf gedacht?
Wat had je zelf gedacht?
Ik heb nu een ouder Apple keyboard in gebruik, (de dikkere zullen we maar zeggen) en als ik hier games op speel, dan merk ik dat deze niet meer dan twee knoppen tegelijk registreert (afgezien van modifiers), is dit anders bij het nieuwe dunnere keyboard?
Verwijderd
Ook 2lowfi schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:29:
Ik zou zeggen 2 aangezien de mijne wel vaker 1 meter van mijn mac is geweest. !00 meter lijkt me onzinnig voor een toetsenbord....
Wat had je zelf gedacht?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 11:02 ]
Ter aanvulling: als je de shift ingedrukt houdt dan wordt het een punt als je een Nederlandse layout hebt gekozen en juist weer een komma als je de Amerikaanse layout hebt gekozen. Er was volgens mij ook nog ergens een soort van hack waarbij je alleen de functie van die punt toets kon wijzigen, rest van layout liet hij ongemoeid. Helaas kan ik die hack niet meer terug vinden maar mogelijk dat iemand anders weet wat ik bedoel.1voud schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:40:
[...]
Je toetsenbordtaal op US (Amerikaans) zetten.
Systeem voorkeuren - landinstellingen - invoermenu
Met DoubleCommand kun je [.] en [shift]-[.] van functie laten wisselen. Neem aan dat dat geldt alleen geldt voor het numerieke blokppl schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:32:
[...]
Ter aanvulling: als je de shift ingedrukt houdt dan wordt het een punt als je een Nederlandse layout hebt gekozen en juist weer een komma als je de Amerikaanse layout hebt gekozen. Er was volgens mij ook nog ergens een soort van hack waarbij je alleen de functie van die punt toets kon wijzigen, rest van layout liet hij ongemoeid. Helaas kan ik die hack niet meer terug vinden maar mogelijk dat iemand anders weet wat ik bedoel.
[ Voor 1% gewijzigd door Zpottr op 15-03-2009 14:50 . Reden: Correctie ]
Zoef
Verwijderd
Heb gisteren een wireless gekocht bij mn Macbook Pro. Vind een los toetsenbord toch iets prettiger. Had er al een alu bedrade bij (model met numeriek deel) maar dat staat niet zo mooi in combinatie met een MBP. Die bedrade gaat naar de nog aan te schaffen Mini. De bedrade mighty mouse ga ik nu ook maar vervangen voor een wireless exemplaar. Oogt allemaal wat mooier dat draadloze bij een MBP.
Heb nog geen ervaring dus met batterijduur maar als de meegeleverde leeg zijn lijkt mij een oplaadbare set het goedkoopst en het milieuvriendelijkst. Tegenwoordig haal je voor 25 euro of zo bij de Hema wel een set met lader (die ook nog goed getest zijn).
Heb nog geen ervaring dus met batterijduur maar als de meegeleverde leeg zijn lijkt mij een oplaadbare set het goedkoopst en het milieuvriendelijkst. Tegenwoordig haal je voor 25 euro of zo bij de Hema wel een set met lader (die ook nog goed getest zijn).
Grappig trouwens: de behuizing van het wired keyboard (aangesloten op niet-geaarde MacBook) doet iets electrisch met je huid.
Als ik mijn vinger over het alu boven de cursortoetsen beweeg (en het tobo verder niet aanraak) gaat er een wat tintelend gevoel doorheen. Als ik mijn andere hand elders op het alu leg, of het tobo niet aansluit op een USB-poort, is het weg e voelt het alu gladder aan... hmmm. Misschien hangt mijn MB gewoon op een aantal volt van aarde.
Als ik mijn vinger over het alu boven de cursortoetsen beweeg (en het tobo verder niet aanraak) gaat er een wat tintelend gevoel doorheen. Als ik mijn andere hand elders op het alu leg, of het tobo niet aansluit op een USB-poort, is het weg e voelt het alu gladder aan... hmmm. Misschien hangt mijn MB gewoon op een aantal volt van aarde.
Zoef
Shit, had ik toch dit topic iets beter moeten lezen
de USB-poorten op de wired versie (met numpad) zijn volstrekt waardeloos...
Het enige dat ik kan vinden dat werkt is een Logitech optische muis en een micro-SD lezertje. Yaay. Edit: en een Transcend JetFlash 1GB.
Onder handbereik wat niet werkt: een Sandisk Cruzer Micro, een ouwe Apacer HandySteno (beide simpele USB flash drives), een Medion en een Apacer multi-kaart lezer, een iPod Nano, een iPhone (zelfs niet syncen!! WTF), naamloze Bluetooth-adapter en nog wat zut. Allemaal no go met een USB Low Power Notice (MacBook White, Sep 2006).
"It just works" my @rse. Laten we zeggen dat de fijne details van het peripherals maken (MM balletje! Dit fiasco!) nog niet helemaal tot Apple zijn doorgedrongen
En daarbij typt de wireless ook nog fijner, heeft een iets duidelijker aanslag. Grrrmmbbll.
Het enige dat ik kan vinden dat werkt is een Logitech optische muis en een micro-SD lezertje. Yaay. Edit: en een Transcend JetFlash 1GB.
Onder handbereik wat niet werkt: een Sandisk Cruzer Micro, een ouwe Apacer HandySteno (beide simpele USB flash drives), een Medion en een Apacer multi-kaart lezer, een iPod Nano, een iPhone (zelfs niet syncen!! WTF), naamloze Bluetooth-adapter en nog wat zut. Allemaal no go met een USB Low Power Notice (MacBook White, Sep 2006).
"It just works" my @rse. Laten we zeggen dat de fijne details van het peripherals maken (MM balletje! Dit fiasco!) nog niet helemaal tot Apple zijn doorgedrongen
En daarbij typt de wireless ook nog fijner, heeft een iets duidelijker aanslag. Grrrmmbbll.
[ Voor 7% gewijzigd door Zpottr op 22-03-2009 20:12 ]
Zoef
Verwijderd
ik heb ook sinds drie dagen een wired met numpad en mijn cruzer 8gb werkt gewoon met de usb op het toetsenbord. Dit met nog een goede snelheid ookZpottr schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:59:
Shit, had ik toch dit topic iets beter moeten lezende USB-poorten op de wired versie (met numpad) zijn volstrekt waardeloos...
Heb je een alu iMac?Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:48:
[...]
ik heb ook sinds drie dagen een wired met numpad en mijn cruzer 8gb werkt gewoon met de usb op het toetsenbord. Dit met nog een goede snelheid ook
Zoef
Is het niet zo dat een van de USB poorten slechts vol vermogen levert?
Hier vind ik geen verschil (niet tussen MacBook-poortjes en niet tussen tobo-poortjes)Digistorm schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:13:
Is het niet zo dat een van de USB poorten slechts vol vermogen levert?
Zoef
Ik heb op mijn toetsenbord ook al van alles aangesloten, nooit problemen ondervonden. Heb wel een iMac.
Ik heb een Alu iMac van december 2007 en ook de Alu wired keyboard (allen getest op linkerkant):Zpottr schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:59:
iPhone synchen - werkt
een notebook hd in externe behuizing - werkt niet
Dane Elec 1GB USB stick - werkt
Sandisk Micro Cruzer 8GB - werkt
Sandisk Cruzer 16GB - werkt
Sony 4GB - werkt
Noname 1GB - werkt
TomTom - werkt
Nikon D40 - werkt
PSP - werkt
Canon Pixma - werkt
iPod Nano -werkt
iPod Shuffle - werkt
iPod Touch - werkt
[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 24-03-2009 08:05 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ja, Apple meldt ook dat op de alu iMac vanalles hoort te werken. Daar hebben ze dan USB poorten met een zwaardere voeding ingestopt? Oh well, we zullen het er maar mee doenNitai schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:03:
[...]
Ik heb een Alu iMac van december 2007 en ook de Alu wired keyboard (allen getest op linkerkant):
iPhone synchen - werkt
een notebook hd in externe behuizing - werkt niet
Dane Elec 1GB USB stick - werkt
Sandisk Micro Cruzer 8GB - werkt
Sandisk Cruzer 16GB - werkt
Sony 4GB - werkt
Noname 1GB - werkt
TomTom - werkt
Nikon D40 - werkt
PSP - werkt
Canon Pixma - werkt
iPod Nano -werkt
iPod Shuffle - werkt
iPod Touch - werkt
Zoef
Heb je ook een andere usb-poort op je macbook geprobeerd? Staat me ergens iets van bij dat er maar 1 usb poort op de macbook full-power geeft.Zpottr schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:55:
[...]
Ja, Apple meldt ook dat op de alu iMac vanalles hoort te werken. Daar hebben ze dan USB poorten met een zwaardere voeding ingestopt? Oh well, we zullen het er maar mee doen
No Shame, only Fame!
'k heb nu al een half jaartje een wireless versie van dit toetsenbord. Ik heb dan wel geen MAC maar op m'n Multimedia PC met Vista Ultimate werkt het ding perfect. Nog nooit een toetsenbord gehad waar ik rustig mee op de bank kon zitten internetten!
Aanmelden via bluetooth is ook easy, gewoon zelf een passkey kiezen, dit dan intypen op het toetsenbord gevolgd door enter!
Het enige wat ik mis is de delete knop.. maar die gebruik ik nu dus al bijna niet meer
Aanmelden via bluetooth is ook easy, gewoon zelf een passkey kiezen, dit dan intypen op het toetsenbord gevolgd door enter!
Het enige wat ik mis is de delete knop.. maar die gebruik ik nu dus al bijna niet meer
-------
JaS2801 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:01:
[...]
Heb je ook een andere usb-poort op je macbook geprobeerd? Staat me ergens iets van bij dat er maar 1 usb poort op de macbook full-power geeft.
Zoef
Schopje... Anyone?BloodDragon schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:17:
Ik heb nu een ouder Apple keyboard in gebruik, (de dikkere zullen we maar zeggen) en als ik hier games op speel, dan merk ik dat deze niet meer dan twee knoppen tegelijk registreert (afgezien van modifiers), is dit anders bij het nieuwe dunnere keyboard?
CMD + Backspace staat gelijk voor deletemjl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:07:
Klopt maar blijft lastig als je ff snel aan het tiepen bent en dan twee vingers teglijk voor BS te moeten gbruiken. Verder niks te klagen hoor, het bevalt uitstekend voor het multimedia en sporadisch surf gedrag.
-------
Voor backspace is een vinger voldoende, delete heb je er twee voor nodigmjl schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:05:
[...]
Klopt maar blijft lastig als je ff snel aan het tiepen bent en dan twee vingers teglijk voor BS te moeten gbruiken. Verder niks te klagen hoor, het bevalt uitstekend voor het multimedia en sporadisch surf gedrag.
Verwijderd
De Apple keyboarden hebben zo'n lekkere geur als ze uit de verpakking komen. Een echte geur van nieuw
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 20:36 ]
Verwijderd
Toch heeft het keyboard het veel meer dan de muis :-). Ze moeten die geur in een busje verkopenKillzone schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:07:
Dat is bij elk Apple product zo, daar betaal je immers voor (de 'Apple smell').
dom dom dom.
Gister een dagje in Amsterdam geweest en bij het iCentre een wireless tobo meegenomen. Helemaal vergeten op de indeling te letten en dus het NL model meegenomen terwijl ik veel liever het US model heb (zelfde als mijn MB).
Hopelijk kan ik nog ruilen, maar dat betkend wel dat ik er weer speciaal het halve land door moet reizen...
Gister een dagje in Amsterdam geweest en bij het iCentre een wireless tobo meegenomen. Helemaal vergeten op de indeling te letten en dus het NL model meegenomen terwijl ik veel liever het US model heb (zelfde als mijn MB).

Hopelijk kan ik nog ruilen, maar dat betkend wel dat ik er weer speciaal het halve land door moet reizen...
AFAIK zijn de US Apple Keyboards niet te koop in Nederland. En al helemaal niet in APR's...Mythrill schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:38:
dom dom dom.
Gister een dagje in Amsterdam geweest en bij het iCentre een wireless tobo meegenomen. Helemaal vergeten op de indeling te letten en dus het NL model meegenomen terwijl ik veel liever het US model heb (zelfde als mijn MB).![]()
Verwijderd
Ik heb zelf de wireless versie. Die typt echt GEWELDIG, ik heb nog nooit een beter toetsenbord gezien, Qua design en Tikken..
Dat is niet helemaal waar. Bij de bestelling via de Apple Store kun je tegenwoordig een US toetsenbord indeling kiezen bij de laptops en desktops. Deze optie had ik gekozen bij de bestelling van mijn Mac Pro en ik kreeg keurig een toetsenbord met US indeling.Flatwhite schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:59:
[...]
AFAIK zijn de US Apple Keyboards niet te koop in Nederland. En al helemaal niet in APR's...
Verwijderd
Moet je ff bij macbizz.com vragenFlatwhite schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:59:
[...]
AFAIK zijn de US Apple Keyboards niet te koop in Nederland. En al helemaal niet in APR's...
ik heb daar mijn US wireless keyboard (was demo model) vandaan.
en de staat was zo goed als nieuw en hij werkt perfect
hmm, beetje jammer. Dan maar wennen aan de andere indeling...
Liggende [enter], is maar net wat je gewend bent en fijn vind eigenlijk.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:43:
Wat typt er eigenlijk beter aan een US model dan aan een NL model?
Heb vorige week een wired keyboard met US layout van ebay besteld voor $40,- die momenteel bij de douane ligt voor een "inklaringskosten onderzoekje". Kan wel weer een week extra duren voordat die binnenkomt.
De liggende enter ipv een staande en het feit dat de tilde toets boven de tab zit. Bij een Nederlands toetsenbordindeling zit daar de §-toets. De tilde toets hebben ze verplaatst naar de linkershift toets waardoor deze weer kleiner is dan de rechter. Een aantal mensen wil hierdoor nog wel eens de verkeerde toets aanslaan wanneer ze de enter toets of de linker shift toets gebruiken, afgezien van het feit dat de tilde toets wat moeilijker te vinden is. Meestal is het een kwestie van even wennen maar er zijn mensen die dat dus echt niet kunnen.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:43:
Wat typt er eigenlijk beter aan een US model dan aan een NL model?
Volgens mij kun je in de online Apple store vandaag de dag niet alleen voor de laptops en desktops de US indeling bestellen maar ook voor de losse toetsenborden (eveneens als andere indelingen). Voorheen moest dat allemaal via winkeltjes die de toetsenborden gingen importeren.
[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 30-03-2009 14:18 ]
Verwijderd
Ik ben zelf voorstander van US maar das persoonlijk 

De US staat er nog niet tussen in de NL store.
(los keyboard dan he)

De US staat er nog niet tussen in de NL store.
(los keyboard dan he)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:14 ]
Ook komt het US toetsenbord het meest overeen met wat voor pc's meestal gebruikt word in nederland, US/Internationaal.
Het voordeel van de NL indeling is dan wel weer dat je 1 extra toets voor het zelfde geld krijgt ^^
Het voordeel van de NL indeling is dan wel weer dat je 1 extra toets voor het zelfde geld krijgt ^^
English International heeft dezelfde indeling als het US keyboard. Als je naar het English International toetsenbord op de Apple site kijkt, en inzoomt op de foto, dan zie je dat dit geen English International tobo is. Het heeft nl dezelfde indeling als Nederlands, met de ~ op de verkeerde plaats.
Ik ga er dan ook van uit dat de foto niet klopt, maar dat het wel het juiste toetsenbord is.
Ik ga er dan ook van uit dat de foto niet klopt, maar dat het wel het juiste toetsenbord is.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Neen, het English International is niet hetzelfde als een US keyboard. Het EN Int keyboard heeft dezelfde indeling als de Nederlandse alleen dan met Engelse benamingen van de toetsen. Ook staan er pijltjes op de plekken van de home, end, pauge up en page down zoals dit bij de Nederlandse indeling het geval is.
Hieronder even een brakke kwaliteit foto van mijn EN Int keyboard en mijn US keyboard.
Hieronder even een brakke kwaliteit foto van mijn EN Int keyboard en mijn US keyboard.

wat doe je met je oude?MortalPiso schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:48:
Neen, het English International is niet hetzelfde als een US keyboard. Het EN Int keyboard heeft dezelfde indeling als de Nederlandse alleen dan met Engelse benamingen van de toetsen. Ook staan er pijltjes op de plekken van de home, end, pauge up en page down zoals dit bij de Nederlandse indeling het geval is.
[afbeelding]

Wel ships. Goed dat ik dat dan gelijk weet, dan kan ik er eentje uit de VS laten overkomen. Grrr. Ik kan niet werken met zo'n verticale enter toets.
[ Voor 20% gewijzigd door afterburn op 30-03-2009 23:17 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Precies andersom: de foto klopt niet. De English International is exact gelijk aan de Nederlandse indeling met een paar kleine uitzonderingen die alleen cosmetisch van aard zijn: een paar opdrukken zijn anders (geen euroteken op de 2-toets). Op het fullsize toetsenbord zijn er dus nog meer wijzigingen zoals MortalPiso al aangeeft. Op het wireless toetsenbord, de toetsenborden op de laptops en het wired toetsenbord zonder numeriek deel zijn het er maar een paar.afterburn schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:23:
English International heeft dezelfde indeling als het US keyboard. Als je naar het English International toetsenbord op de Apple site kijkt, en inzoomt op de foto, dan zie je dat dit geen English International tobo is. Het heeft nl dezelfde indeling als Nederlands, met de ~ op de verkeerde plaats.
[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 31-03-2009 15:53 ]
Verwijderd
Ik snap nog steeds niet waarom Apple ooit voor een andere indeling heeft gekozen en waarom voor de USA dan wel de gebruikelijke indeling.
Hehe... Apple heeft veel verzonnen maar dat niet. Er zit gewoon van land tot land verschil in toetsenbordlayouts, ben blij dat we in .nl geen azerty oid hebben!Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:21:
Ik snap nog steeds niet waarom Apple ooit voor een andere indeling heeft gekozen en waarom voor de USA dan wel de gebruikelijke indeling.
Zoef
Ben ondertussen echt schijtziek geworden van mijn zoektocht naar een alu keyboard met US interface !!!!
Op eBay is er echt geen enkele meer te vinden, en vanuit Amazon komen er weer zoveel kosten bij dat het plezier er ook meteen af is...
De Apple store in Den Bosch vertelde me dat ze hem alleen konden bestellen in een pakket met 5 tegelijk.
*knip*
Helaas zijn inkoopacties op GoT niet toegestaan, vanwege vervelende ervaringen uit het verleden.
Op eBay is er echt geen enkele meer te vinden, en vanuit Amazon komen er weer zoveel kosten bij dat het plezier er ook meteen af is...
De Apple store in Den Bosch vertelde me dat ze hem alleen konden bestellen in een pakket met 5 tegelijk.
*knip*
Helaas zijn inkoopacties op GoT niet toegestaan, vanwege vervelende ervaringen uit het verleden.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 29-04-2009 18:30 ]
Die geur komt van de lijm die ze gebruiken om de plastieke onderkant met de bovenkant vast te lijmen.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 05:08:
[...]
Toch heeft het keyboard het veel meer dan de muis :-). Ze moeten die geur in een busje verkopen
(Heb er een keer 1 uit elkaar gesloopt
Verwijderd
Waar kun je die lijm los kopenWiebeV schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:07:
[...]
Die geur komt van de lijm die ze gebruiken om de plastieke onderkant met de bovenkant vast te lijmen.
(Heb er een keer 1 uit elkaar gesloopt)
Is er echt niemand die een online shop weet waar ze het MB110LL/A keyboard verkopen?
Ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk kan zijn hier aan te komen!
Er zal vast wel ergens een Amerikaanse shop zijn die deze kregen naar Nederland wil versturen.
Er zal vast wel ergens een Amerikaanse shop zijn die deze kregen naar Nederland wil versturen.
Maak een aanbod in V&A of ga naar inkoopacties.netWootism schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:03:
Misschien 5 mensen hier op GoT die ook opzoek zijn naar soortgelijk keyboard?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Goed zoeken bij Amerikaanse webshops. Kan me niet voorstellen dat er geen een is die niet naar Europa transporteert.Wootism schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:10:
Is er echt niemand die een online shop weet waar ze het MB110LL/A keyboard verkopen?
Verwijderd
Wat is de URL?Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 14:27:
Ik heb zelf de Wireless US versie via macbiz besteld
Wootism,
Ik zag dat ook op t forum van onemorething er interesse getoond is door div mensen.
Is een IA organiseren zoals aangegeven al eerder geen optie.
( hier trouwens nog een gegadigde )
Blijft bizar dat zo'n keyboard zo lastig te verkrijgen is.
Ik zag dat ook op t forum van onemorething er interesse getoond is door div mensen.
Is een IA organiseren zoals aangegeven al eerder geen optie.
( hier trouwens nog een gegadigde )
Blijft bizar dat zo'n keyboard zo lastig te verkrijgen is.
Verwijderd
Nee dat denk ik toch niet. Is een Engelse site en ze verkopen maar 1 land/taalversie van het toetsenbord.
Verwijderd
sorry voor de late reactie maar het adres is http://www.macbizz.com
Het enige wat wel zo is dat het demo modelen zijn, maar wel van de nieuwste versie.
En voor een mooi prijsje natuurlijk
Het enige wat wel zo is dat het demo modelen zijn, maar wel van de nieuwste versie.
Deze site was ik al eerder tegengekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:55:
sorry voor de late reactie maar het adres is http://www.macbizz.com
Het enige nadeel wat je natuurlijk hebt is dat je net het geluk moet hebben dat er een demo-model op de site komt te staan met de US layout (wat op dit moment niet het geval is...)
En de nieuwe modellen die ze aanbieden zijn gewoon weer hetzelfde verhaaltje met het type layout..
Ik heb overigens de betreffende A-Mac store in Utrecht gebeld en het was geen probleem om er 5 te bestellen, of natuurlijk meer, de enige voorwaarde die gesteld werd was dat de prijs van het pakket op voorhand betaald moest worden.
*knip*
[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 29-04-2009 18:29 ]
Verwijderd
nee hoor mijne stond ook niet op de website, dat gewoon gemaild met de vraag of ze ook US versie hadden.
En daar hadden ze nog een paar demo modelen van, heb de beste mogen uitzoeken
En daar hadden ze nog een paar demo modelen van, heb de beste mogen uitzoeken
*knip*
Vanwege vervelende ervaringen uit het verleden, zijn inkoopacties op GoT helaas niet meer toegestaan
Vanwege vervelende ervaringen uit het verleden, zijn inkoopacties op GoT helaas niet meer toegestaan
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 29-04-2009 18:30 ]
Yup, dit is het grote keyboard (dus met notepad) met de US layout !Jimmy_Boy schreef op woensdag 29 april 2009 @ 01:01:
[...]
Gaat dit om de US (usb) keyboard, dan heb ik daar wel interesse bij.
Wat is btw de prijs?
De prijs blijft gewoon € 49,00 incl. btw, het ligt er natuurlijk aan of dat ik hem nog naar je op moet sturen of je hem op komt halen. (Weert)
Ik hoor het nog wel, we zitten nu volgens mij op 2 personen, dus nog 3 te gaan
Ik ben ook geintresseerd!
Als je 'm naar Apeldoorn kunt sturen, betaal ik uiteraard met plezier de verzendkosten erbij.
--Erwin
Als je 'm naar Apeldoorn kunt sturen, betaal ik uiteraard met plezier de verzendkosten erbij.
--Erwin
Versturen is geen probleem, ik denk dat de verzendkosten iets van € 5,- zullen bedragen.Erwin_Br schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:21:
Ik ben ook geintresseerd!
--Erwin
Wootism,Wootism schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:41:
[...]
Yup, dit is het grote keyboard (dus met notepad) met de US layout !
De prijs blijft gewoon € 49,00 incl. btw, het ligt er natuurlijk aan of dat ik hem nog naar je op moet sturen of je hem op komt halen. (Weert)
Hier nog een gegadigde voor het grote keyboard (+ notepas) US Layout. Voor dat bedrag wil ik hem wel komen afhalen. Afstand Heitse - Weert is goed te doen
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dit topic gaat over het ervaringen met het aluminum Apple keyboard. Inkoopacties horen daar niet bij, zeker niet omdat deze vanwege nare ervaringen in het verleden niet zijn toegestaan hier op GoT. Kunnen we nu weer ontopic gaan?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
We hebben nu sowieso genoeg mensen om de inkoop te starten, ik zou dit dan graag even achter de schermen afhandelen het ontbreken van een PM functie maakt dit sowieso niet makkelijker.Daedalus schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:20:
[mbr]Dit topic gaat over het ervaringen met het aluminum Apple keyboard. Inkoopacties horen daar niet bij, zeker niet omdat deze vanwege nare ervaringen in het verleden niet zijn toegestaan hier op GoT. Kunnen we nu weer ontopic gaan?[/]
Misschien kunnen geïnteresseerde hun e-mail adres achterlaten op mijn profiel?
[ Voor 6% gewijzigd door Wootism op 30-04-2009 19:39 ]
Hoi,[...]
We hebben nu sowieso genoeg mensen om de inkoop te starten, ik zou dit dan graag even achter de schermen afhandelen het ontbreken van een PM functie maakt dit sowieso niet makkelijker.
Misschien kunnen geïnteresseerde hun e-mail adres achterlaten op mijn profiel?
ik volg dit topic sindskort, ik ben namelijk ook erg geïntereseerd in de wireless US-toetsenbord indeling.
Heb zo'n beetje van alles geprobeerd om een us-indeling te bemachtingen en heb hiervoor bijna de hoop opgegeven.
Kan ik hierbij nog aansluiten?
In afwachting van je reactie

Enschede - Weert is me iets te veel van t goede, doe m maar over de post. Ik zal je een DM sturen;)Wootism schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:41:
[...]
Yup, dit is het grote keyboard (dus met notepad) met de US layout !
*knip*
[ Voor 103% gewijzigd door Wootism op 02-05-2009 13:22 ]
Onder voorkeuren kun je directmessages (DM's) aanzetten. Email is natuurlijk ook geschikt. Dan kunnen jullie het verder onderling bespreken. Dit is echt de laatste waarschuwing. Het is niet de bedoeling om daarvoor dit topic te (mis)bruiken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
zo even een bump
in de store is nog steeds geen usa keyboard te koop
zijn er tweakers die een beter adres hebben gevonden?
Ik zou het doen!
Bump!
http://www.raf.nl/webshop...288_360&products_id=28066
Zag deze aanbieding. 30 euro is natuurlijk heel weinig voor zo'n toetsenbord.
zou zoiets werken op een Windows 7 PC?
http://www.raf.nl/webshop...288_360&products_id=28066
Zag deze aanbieding. 30 euro is natuurlijk heel weinig voor zo'n toetsenbord.
zou zoiets werken op een Windows 7 PC?
toetsenbord werkt ook onder windows...
je hebt alleen wel bluetooth nodig op je pc
bij mij werkte het prima onder windows xp
je hebt alleen wel bluetooth nodig op je pc
bij mij werkte het prima onder windows xp
...
Die aanbieding die Syn3rgi toont is toch het 'oudere' type met een batterij meer dan de 'nieuwe'?
Zijn er meer grote veranderingen dan dat (ik las dat de nieuwe ook zuiniger is met de batterijen) qua gebruikerservaring of is het voor de rest gewoon identiek? Andere range? Config? Veiliger (wireless communicatie)?
Zijn er meer grote veranderingen dan dat (ik las dat de nieuwe ook zuiniger is met de batterijen) qua gebruikerservaring of is het voor de rest gewoon identiek? Andere range? Config? Veiliger (wireless communicatie)?
Verwijderd
Klopt, dat is inderdaad wel het vorige type. Wél geeft het plaatje een Amerikaanse versie aan. Vraag me af of dat zou kloppen. (Er schijnen mensen hier te graag een amerikaans type te willen om de liggende enter toets.)Wilf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:45:
Die aanbieding die Syn3rgi toont is toch het 'oudere' type met een batterij meer dan de 'nieuwe'?
Volgens onemorething en t nieuwsbericht waar het toetsenboord toen der tijd mee werd aangekocht, is dit de enige verandering. Voor de rest is er geloof ik niet veel veranderd.Wilf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 19:45:
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4667
Ziet er iig uit als een goede deal. Zijn er mensen die daadwerkelijk of het om een US versie gaat?
Verwijderd
Bij de tweede staat er N/A bij, al staat dat bij de eerste ook in de titel. Zou dus gewoon om de NL versie gaan en het plaatje klopt dus niet.
De keyboards bij Raf kosten ondertussen weer 59,- btw. Was dus vast een of ander foutje, maar ik ben wel benieuwd hoe ze de geplaatste bestellingen (o.a. die van mij) gaan afhandelen...
Balen ben ik te laat, ben benieuwd of je hem voor 30 euries geleverd krijgtMoejo schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:57:
De keyboards bij Raf kosten ondertussen weer 59,- btw. Was dus vast een of ander foutje, maar ik ben wel benieuwd hoe ze de geplaatste bestellingen (o.a. die van mij) gaan afhandelen...
Ik heb sinds kort de nieuwe wireless versie met 2 AA batterijen. Ik heb hem met gemak toegevoegd aan me op windows 7 draaiende dell laptop. Gewoon bij bluetooth apparaat toevoegen en pakte hem meteen
Alleen werken alle speciale functies niet. Beetje jammer maar goed. Ook mis ik een delete knop. Zijn er nog mogelijkheden om knoppen te veranderen? Ik heb al verschillende programma's gevonden maar ik wil graag de fn knop veranderen naar een ctrl knop maar dat is me nog nergens gelukt. Iemand ideeën?
Vandaag heeft mijn zoon het toetsenbord voor 29 euri, bij RAF in Hilversum opgehaald. Het was een fout op de Website, dat is voor hem een geluk voor RAF is het pech
foutje bedank
fn + backspacevan_doorn schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:06:
Ook mis ik een delete knop.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Heb je (een deel van) de BootCamp drivers geïnstalleerd in Windows? Anders werken de specifieke functies van het toetsenbord volgens mij niet.