Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:03:
Ik heb nog eens goed zitten nadenken waarom Alice perse die KPNlijn wil overnemen. Op dit forum zijn we al tot de conclusie gekomen dat het geen technische reden kan hebben. Heel veel andere ISP's werken ook met BBned en daar is linesharing geen enkel probleem. Dus dat kan de reden niet zijn. Het moet dus om commerciële redenen gebeuren en volgens mij gaat het om het volgende adder in het gras:

Alle postings lezend kom je tot de ontdekking dat Alice de lijn van KPN overneemt en dat KPN er verder niets meer mee te maken heeft. Alice sluit alleen een overeenkomst met KPN voor het gebruik met die lijn (linefee), daar sta jij als gebruiker verder buiten. Dus die lijn is eigenlijk bezit van Alice geworden. Als jij als gebruiker weer van Alice af wilt en bv weer wilt kunnen bellen via KPN, moet je KPN dus vragen weer de lijn van Alice terug te nemen. Alice zal zodra jij je contract bij hen stopzet de lijn afsluiten. Je zit dan met een stel dooie koperlijnen. Er zal dus weer een werkende lijn van gemaakt moeten worden voordat je kunt overstappen naar een andere ISP. Dat kost geld, maar erger nog: het kost tijd en je oude telefoonnummer. Volgens een kennis, die dit is overkomen bij een andere ISP waarbij hij een linefee betaalde, kan KPN de lijn pas terug nemen nadat je contract met je ISP is afgelopen. Maw je moet eerst wachten totdat je geen internet en telefoon meer hebt, dan aan KPN vragen of ze de lijn willen terugnemen en jou een nieuw nummer toewijzen (duurt 3 weken en je oude nummer ben je kwijt). Pas als je die lijn weer hebt kun je aan een andere ISP een nieuwe ADSL verbinding vragen (duurt weer min. 3 weken) Dus bij Alice kun je per maand opzeggen, maar wanneer je dat doet zit je 3 weken zonder telefoon, minstens 6 weken zonder internet en ben je geheid je oude telefoonnummer en extra geld kwijt. Dat doe je dus niet zomaar. Ik vind dat klantenmisleiding en ga er dan ook niet aan beginnen. Alice zal mij niet als klant krijgen.

Wie dat wel wil, moet bedenken dat het dus in de praktijk niet zo makkelijk is om weer van Alice af te komen, als het in hun reclames wordt voorgespiegeld.
Dit klopt van geen kant.

De nieuwe ISP kan gewoon een telco-telco migratie doen, ook van een verbinding met alleen ADSL. Er is geen verschil tussen een linesharing of een dedicated verbinding qua telco-telco. Wel moet je nieuwe ISP die je kiest het willen aanbieden, maar dat is iets anders dan het kan niet.

De 'ongebruikte koperlijnen' zijn voorraad om te kunnen gebruiken, door KPN voor vaste telefonie maar ook voor ADSL aanbieders (elk ADSL netwerk). Je kan ADSL aansluiten door een ongebruikte koperlijn uit de voorraad aan te sluiten (NLS) of linesharing aanleggen op een bestaande waar KPN-telefonie op zit (samen op die lijn).

Nummer portering kan ook gewoon, mits je nieuwe aanbieder dat aanbiedt natuurlijk ook.

Dat de nieuwe aanbieder pas kan aansluiten als de lijn weer vrij is kan een paar redenen hebben. Of ze willen ook perse een nieuwe aansluiting doen in plaats van een overstap (telco-telco-migratie) door je aanvraag methode. Of ze willen perse dat je eerst weer een KPN-telefonie abonnement hebt en daarop leveren. Zo'n ISP loopt mijn inziens een beetje achter tegenwoordig, volgens mij heeft de helft van de mensen al geen vaste-lijn van KPN meer immers ('ouderwetse' vaste telefonie, analoog of ISDN).

Conclusie: Hangt helemaal van jezelf en je keuze van nieuwe ISP af wat er kan.

En let wel op bij overstappen dat je altijd eerst bij de nieuwe ISP alles regelt en laat bevestigen en daarna pas opzeggen bij de oude als alles is ingepland voor de omzetting. Zo voorkom je dat de lijn gesloopt kan worden door de oude ISP voordat de nieuwe de overstap kan inplannen/regelen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29
Syntagma schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:54:
[...]

Maar dat klopt toch niet met wat de helpdesk tegen ShittyOldMan (zie boven) heeft gezegd?

[...]
Mijn helpdeskvraag had enkel betrekking op de gebruikelijke kpn procedure bij het aansluiten van een nieuwe lijn. Bij het aansluiten zit je aan een jaarcontract vast. Zeg je de lijn vroegtijdig op dan moet je het restbedrag betalen. Nu Alice de lijn voor rekening neemt hoef je kennelijk dit restbedrag niet te betalen. Wat voor een gevolgen het heeft voor een nieuwe aanvraag, nummerbehoud, etc etc, staat er verder los van. Dat zal ongetwijfeld gedonder opleveren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:57:
[...]

Hoe vraag je de nummerportering aan bij @home? gewoon bij het opzeggen? Ik heb de helpdesk van @home gemailed maar zoals altijd heb ik na 2 weken nog steeds geen antwoord. Ik wil eerst alles uitzoeken regelen voor ik overstap
Ik heb een verzoek ingediend bij Alice om mijn nummer bij @home over te nemen. De bevestigingsmail van @home zag er bij mij zo uit:

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij vinden het jammer dat u uw overeenkomst met Internet en Telefonie van @Home wilt bekindigen.

De overeenkomst wordt, met inachtneming van vier weken opzegtermijn en een minimale contractduur van 1 jaar, beeindigd per 1 oktober 2007. Voor de volledigheid informeren wij u dat u verantwoordelijk blijft voor de betaling van de abonnements- en gesprekskosten tot aan het einde van uw abonnement.

Indien u gebruik wilt blijven maken van uw huidige telefoonnummer adviseren wij u contact op te nemen met uw toekomstige telefoonaanbieder en bij hen een verzoek in te dienen voor nummerportering. Bij achterwege blijven van een dergelijk verzoek vervalt uw huidige telefoonnummer vanaf de opzegdatum.

Als u contact heeft met onze Klantenservice, is dit uw referentienummer:

Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
HoppyF schreef:
Ervaringen HoppyF met Alice
maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!

zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.

zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.

maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.

Ik heb vandaag direct per email gereageerd op de naar mijn idee, verkeerd verstuurde 2de ontvangstbevestiging door Alice. Ik zit nog wel te wachten op de brief met de aansluitdatum want het is nu twee weken geleden en volgens de eerste brief zou er binnen twee weken een brief volgen.

Ik ben bang dat het aantal aanvragen een beetje boven de macht van Alice komt te liggen en dat ze meer fouten gaan maken. Dit is bij mij niet de eerste fout, en zo te zien zijn er al meer fouten gemaakt. Kan gebeuren als men maar snel een correctie uitvoert.
Ik verwacht nog steeds dat men binnen 4 weken een aansluiting kan realiseren.
In mijn geval moet dat ook niet moeilijk zijn omdat ik al op het BBned netwerk zit.

Wat me ook opvalt dat mijn klantnummer in de brief iedere keer hetzelfde is (rond de 2000) maar dat het Ordernummer verschillend is. Dat lijkt me niet logisch.
De administratie is dus duidelijk niet op orde.

EDIT: zaterdag 15 september.
Per post weer een brief van Alice ontvangen.
Dezelfde inhoud als de email van gisteren.

Toch maar even gebeld met de KS van Alice.
Antwoord:
Er is administratief is mis gegaan u kunt de brief vernietigen. De eerste orderbevestiging blijft in stand.
Gevraagd naar de Activeringsdatum, Antwoord: 12 oktober (!!) :? Pardon?? Dat is 6 weken na de orderbevestiging/bestelling? Ja, meneer, dat kan aan KPN liggen omdat de lijn mogelijk niet 'consistent' is. Nou, daar geloof ik niks van. Ik heb al jaren ADSL nota bene via het BBned netwerk en nu zou de lijn niet goed zijn???

Ik wacht maar weer af en hoop toch maar dat Alice zich aan de eerder toegezegde levertijd zal houden.

[ Voor 29% gewijzigd door HoppyF op 17-09-2007 12:29 . Reden: Maandag 17 september update uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het administratieve proces van Alice loopt inderdaad nog niet soepel.

Zo kreeg ik een brief van Alice dat mijn bestelling was gewijzigd. Dit terwijl de lijn al was opgeleverd. Na een telefoontje met de helpdesk werd duidelijk dat dit kwam omdat ik in de Alice lounge het password had gewijzigd.

Als oorspronkelijk password wordt je geboortedatum gebruikt (die niet in de brief wordt gezet, maar is gebaseerd op wat je hebt opgegeven bij de aanmelding). Dus niet een fake-datum opgeven >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:54:
[...]

Ik heb vandaag direct per email gereageerd op de naar mijn idee, verkeerd verstuurde 2de ontvangstbevestiging door Alice. Ik zit nog wel te wachten op de brief met de aansluitdatum want het is nu twee weken geleden en volgens de eerste brief zou er binnen twee weken een brief volgen.

Ik ben bang dat het aantal aanvragen een beetje boven de macht van Alice komt te liggen en dat ze meer fouten gaan maken. Dit is bij mij niet de eerste fout, en zo te zien zijn er al meer fouten gemaakt. Kan gebeuren als men maar snel een correctie uitvoert.
Ik verwacht nog steeds dat men binnen 4 weken een aansluiting kan realiseren.
In mijn geval moet dat ook niet moeilijk zijn omdat ik al op het BBned netwerk zit.

Wat me ook opvalt dat mijn klantnummer in de brief iedere keer hetzelfde is (rond de 2000) maar dat het Ordernummer verschillend is. Dat lijkt me niet logisch.
De administratie is dus duidelijk niet op orde.
Dat je al een aansluiting bij BBned hebt zegt toch niets? Ze doen niet aan overstappen en proberen dus een tweede aansluiting ernaast te leggen. Als dat niet kan omdat er gewoonweg geen tweede lijn is op het adres (of niet is verbonden) lijkt het mij lastig voor Alice.

Of heb je al een vrouw met zwart jurkje en een schep gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:04:
Het administratieve proces van Alice loopt inderdaad nog niet soepel.

Zo kreeg ik een brief van Alice dat mijn bestelling was gewijzigd. Dit terwijl de lijn al was opgeleverd. Na een telefoontje met de helpdesk werd duidelijk dat dit kwam omdat ik in de Alice lounge het password had gewijzigd.

Als oorspronkelijk password wordt je geboortedatum gebruikt (die niet in de brief wordt gezet, maar is gebaseerd op wat je hebt opgegeven bij de aanmelding). Dus niet een fake-datum opgeven >:)
Mmm, ik ben dus niet de enige die verkeerde brieven krijgt.
Hoe zit dat nu met de login voor de Alice Lounge? Staan die gegevens nu in een brief of niet?
Ik heb nog niets ontvangen, of moet je die gegevens ergens uit de orderbevestiging vissen.
Als het bv klantnummer + geboortedatum is kom ik er wel uit.

@bjck:
Ja misschien maakt het ook niet veel uit of je nu al aangesloten bent via BBned of niet.
Er moet toch iets aangesloten worden en of dat nu via A of B loopt zal voor het proces niet zo veel uitmaken. Ik dacht meer aan de technische kant, als je toch al op het BBned zit verandert alleen de ISP maar dat is wellicht te simpel gedacht.
De gebruikte techniek is immers niet helemaal hetzelfde, zoals de gebruikte protocollen. (RFC1482 of PPPoA). Er zullen dus toch wel handelingen gedaan moeten worden om iemand over te laten stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:30:
[...]

@bjck:
Ja misschien maakt het ook niet veel uit of je nu al aangesloten bent via BBned of niet.
Er moet toch iets aangesloten worden en of dat nu via A of B loopt zal voor het proces niet zo veel uitmaken. Ik dacht meer aan de technische kant, als je toch al op het BBned zit verandert alleen de ISP maar dat is wellicht te simpel gedacht.
De gebruikte techniek is immers niet helemaal hetzelfde, zoals de gebruikte protocollen. (RFC1482 of PPPoA). Er zullen dus toch wel handelingen gedaan moeten worden om iemand over te laten stappen.
Qua lijn hang je aan BBned, ergens aan hun apparatuur en dus netwerk. Ze zouden je kunnen migreren naar Alice met die lijn, een ISP-ISP migratie natuurlijk. Echter heb je daar in de aanvraag nooit toestemming voor gegeven, laat staan het zo kunnen aanvragen dat je dat wenst als consument. Technisch kunnen ze het vast wel, dat je van RFC1483 naar PPPoA als connectie model gaat heeft daar niets mee te maken. Je gaat van ISP X naar ISP Y.

De aanname moet ik dan doen dat ze een nieuwe aansluiting gaan realiseren naast de huidige op een apart aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:30:
[...]

Mmm, ik ben dus niet de enige die verkeerde brieven krijgt.
Hoe zit dat nu met de login voor de Alice Lounge? Staan die gegevens nu in een brief of niet?
Ik heb nog niets ontvangen, of moet je die gegevens ergens uit de orderbevestiging vissen.
Als het bv klantnummer + geboortedatum is kom ik er wel uit.
Je krijgt een brief met daarop een username bestaande uit je voornaam.achternaam. Het password is je geboortedatum. In de Alice lounge kun je het password *eenmalig* wijzigen. Voorlopig heeft de Alice lounge alleen een mailfunctie (webmail). In de toekomst kun je ook de facturen inzien.

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:01:
[...]

Dit klopt van geen kant.

De nieuwe ISP kan gewoon een telco-telco migratie doen, ook van een verbinding met alleen ADSL. Er is geen verschil tussen een linesharing of een dedicated verbinding qua telco-telco. Wel moet je nieuwe ISP die je kiest het willen aanbieden, maar dat is iets anders dan het kan niet.

De 'ongebruikte koperlijnen' zijn voorraad om te kunnen gebruiken, door KPN voor vaste telefonie maar ook voor ADSL aanbieders (elk ADSL netwerk). Je kan ADSL aansluiten door een ongebruikte koperlijn uit de voorraad aan te sluiten (NLS) of linesharing aanleggen op een bestaande waar KPN-telefonie op zit (samen op die lijn).

Nummer portering kan ook gewoon, mits je nieuwe aanbieder dat aanbiedt natuurlijk ook.

Dat de nieuwe aanbieder pas kan aansluiten als de lijn weer vrij is kan een paar redenen hebben. Of ze willen ook perse een nieuwe aansluiting doen in plaats van een overstap (telco-telco-migratie) door je aanvraag methode. Of ze willen perse dat je eerst weer een KPN-telefonie abonnement hebt en daarop leveren. Zo'n ISP loopt mijn inziens een beetje achter tegenwoordig, volgens mij heeft de helft van de mensen al geen vaste-lijn van KPN meer immers ('ouderwetse' vaste telefonie, analoog of ISDN).

Conclusie: Hangt helemaal van jezelf en je keuze van nieuwe ISP af wat er kan.

En let wel op bij overstappen dat je altijd eerst bij de nieuwe ISP alles regelt en laat bevestigen en daarna pas opzeggen bij de oude als alles is ingepland voor de omzetting. Zo voorkom je dat de lijn gesloopt kan worden door de oude ISP voordat de nieuwe de overstap kan inplannen/regelen.
Het valt me op dat je steeds verhalen houd over hoe het zou moeten gaan ipv hoe het in de praktijk werkelijk loopt. In principe heb je helemaal gelijk, maar zo gaat het vaak niet. Het probleem doet zich trouwens niet alleen voor bij deze ISP, maar ook bij anderen die dedicated verbindingen aanbieden. De eerder genoemde kennis heeft te horen gekregen dat er eerst weer een KPN aansluiting op de lijn geplaatst moest worden, omdat ze anders de lijn niet meer op afstand kunnen terugvinden. Als dat waar is, doet dit probleem zich voor bij elke provider en als je eerst moet opzeggen voordat je een nieuwe abbo kunt afsluiten, kan je porteren ook wel vergeten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het overzetten van een dedicated lijn naar een andere ISP? Mijn kennis heeft het uiteindelijk niet gedaan, omdat hij het teveel gedoe vond en is blijven hangen bij zijn oude ISP. Was een 1/2 jaar geleden, misschien is er ondertussen iets veranderd.

Trouwens dat de helft van de mensen geen vaste KPN verbinding meer heeft lijkt me wat optimistisch. De meeste mensen in mijn omgeving hebben gewoon een KPN aansluiting. Wel bellen steeds meer mensen via internet, maar de meeste houden een vaste aansluiting als live-line. Doe ikzelf ook: ik bel zelf via internet, maar wordt gebeld via KPN. Van de mensen die ik ken, die KPN echt helemaal buiten de deur hebben gezet, belt 3/4 via de kabel en een flink aantal anderen alleen met mobiel. Wel is nu het bedrijf waarvoor ik werk net op IP-telefonie over gegaan.

• bjck
Een overstap met een dedicated lijn is niet schokkend, dat heb ik al vaak mensen zien doen. Ik wordt zelf ook maandag omgezet van netwerk met een dedicated lijn gewoon.

Dat 'de andere lijn' niet is terug te vinden komt omdat KPN die niet in 'de voorraad' heeft staan omdat hij niet is gekoppeld nog. Dat betekent dat hij of voor je huis in de straat nog los ligt, of misschien verderop in een wijk kast niet is gekoppeld tot aan de centrale.

Het advies om een analoge telefoonlijn (abonnement eigenlijk) bij KPN aan te vragen resulteert dan in de situatie dat KPN de extra lijn moet gaan koppelen om dat te leveren. Dan kan de ISP daarop weer ADSL prikken. Nu kan een ISP (telco eigenlijk) dat zelf ook aan KPN verzoeken te doen, alleen zijn de kosten dan honderden euro's en niet de €47.50 waarvoor KPN verplicht is te leveren, zelfs als er geen lijn beschikbaar is die volledig is gekoppeld.

Of je hebt het effect dat postcode + huisnummer anders in de technische database/administratie staat dan en zo kun je hem niet terug vinden. Of de huisnummer toevoegingen zijn anders bijvoorbeeld.

Elke ISP heeft een keuze hoe ze een product aanbieden, ik schrijf alleen de mogelijkheden die er technisch zijn en valt op dat in sommige gevallen hier juist het ontbreken van die mogelijkheden mensen voor een onmogelijkheid plaatst.

Verwijderd

Ik vind die Alice vet! Niet te geloven :9~

Doei SPEEDLINQ >:) Doei ABEL TELECOM >:) (beter geen doei maar dooie)

Heeft BBNed alsnog die twee hierboven genoemde (ISP) oplichters te pakken! Kan niet wachten tot dat mijn abonnement bij die eeste genoemde, zogenaamde ISP is verlopen :(

Alice meid, ja, je bent een beeldschone meid! Je bent me toch mooi verlijdt met je mooie benen! Kan dagen over Alice dromen met haar contractloze blik :P

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/4244/alicekundewerdenxg2.jpg

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-07 21:36
Versatel speed, hoezo vind je Speedlinq en Abel telecom oplichters?
Voo rmij persoonlij is abel zelfs nog goedkoper. En sppedlinq heeft mij in het verleden best goed gedaan,.
Ik heb nu geen internet verbinding, juist omdat ik niet weet wie het beste aanbod heeft.
Waarom kies je voor alice als ik niet eens weet dat ik dan een vast IP adres heb en ook geen gebruik kan maken van nieuws groepen?
Gaarne heb ik response

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:40:
[...]

Qua lijn hang je aan BBned, ergens aan hun apparatuur en dus netwerk. Ze zouden je kunnen migreren naar Alice met die lijn, een ISP-ISP migratie natuurlijk. Echter heb je daar in de aanvraag nooit toestemming voor gegeven, laat staan het zo kunnen aanvragen dat je dat wenst als consument. Technisch kunnen ze het vast wel, dat je van RFC1483 naar PPPoA als connectie model gaat heeft daar niets mee te maken. Je gaat van ISP X naar ISP Y.

De aanname moet ik dan doen dat ze een nieuwe aansluiting gaan realiseren naast de huidige op een apart aderpaar.
Ik heb wel toestemming gegeven om mijn telefoonnummer over te laten nemen door Alice en de KPN lijn dus ook. Aan een lijn zonder nummer heb je immers niks en aangezien je ook geen abo kosten aan KPN wilt blijven betalen neemt Alice deze dus over. Zo staat het ook beschreven.

Volgens mijn wordt er geen gebruik gemaakt van een tweede koperpaar, dat staat nergens. Lijkt me ook een dure oplossing voor Alice en technisch gezien is het ook niet nodig.
Bovendien scheep je de gebruiker dan op met een aansluitprobleem omdat deze eerst het tweede koperpaar moet zien op te zoeken. Dat is niet in alle gevallen zo makkelijk te vinden.
Ik weet dat het bij mij kan werken omdat ik een paar jaar terug ISDN heb gehad + analoge telefonie. Er is dus een tijd gebruik gemaakt van twee paren koperdraadjes.

Bij mij is dus idd sprake van een ISP-ISP migratie.

@summerfield2
Bedankt voor de login informatie. Ik heb het even geprobeerd maar het werkt (nog) niet bij mij.
Ik ben dan ook nog niet aangesloten dus dat zal de reden dan wel zijn.
cyctech schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 09:52:
Versatel speed, hoezo vind je Speedlinq en Abel telecom oplichters?
Voo rmij persoonlij is abel zelfs nog goedkoper. En sppedlinq heeft mij in het verleden best goed gedaan,.
Ik heb nu geen internet verbinding, juist omdat ik niet weet wie het beste aanbod heeft.
Waarom kies je voor alice als ik niet eens weet dat ik dan een vast IP adres heb en ook geen gebruik kan maken van nieuws groepen?
Gaarne heb ik response
Ik weet niet wat Versatel Speed bedoeld maar aan zijn naam te zien is dit een fan van Tele2/Versatel. Speedlinq en Abel telecom zijn gewoon ISP's die gebruik maken van het BBned netwerk. Net als Alice. Het verschil is dat Alice volledig eigendom is van BBned zelf. De andere ISP's die van het BBned netwerk gebruik maken zijn zelfstandige ondernemingen.
De producten die ze aanbieden kunnen verschillend zijn net als de prijs. Dat geldt ook voor de service die ze bieden. Dat is zeker ook niet overal gelijk, het is maar net waar je voor kiest.
Prijs, service, diensten, extra's e.d.

Een vast IP adres heb je niet, maar dat geldt bij de meeste ISP's.
Wil je dat wel moet je een andere oplossing zoeken, beter nog: neem een hosting pakket bij een hostingprovider, dan heb je een vast IP adres + een hoge upload.
Een newsserver biedt Alice niet aan. Is niet erg, want als je het niet nodig hebt krijg je het ook niet. Als je wel een newsserver wilt moet je ergens anders een abo nemen. Er zijn genoeg (gratis of betaalde) newsservers beschikbaar.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

Heeft er iemand al eens een bestelling geplaatst via de website met een toevoeging in het adres?
Om even te zien wat er precies allemaal gevraagd wordt tijdens het online bestellen, even bestelproces zover als mogelijk doorlopen.
Maar als ik in het begin huisnummer 21 en toevoeging A invul, dan is dit opeens weer weg bij het overzicht van factuuradres en technischadres.

Grote kans dat na het aanvragen de aanvraag dan ook niet meer bij de toevoeging uitgevoerd gaat worden. Maar op alleen het huisnummer zonder toevoeging.

Dich bis echt unne foëzen haas

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
@slaay: volgens mij een kwestie van telefonisch bestellen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23
humpert schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:38:
@slaay: volgens mij een kwestie van telefonisch bestellen.
Maar het is toch raar dat dat nodig is?

Verwijderd

Met huisnummer extensies is het belangrijk om je te realiseren dat KPN, TNT en de gemeente mogelijkerwijs allemaal wel iets anders kunnen hanteren. Het is hier dus vooral de vraag: jij hanteert "A", maar doet KPN dit ook? Ik woon zelf officieel op "D", maar volgens een aantal woon ik op "3-hoog", "III", "4" of "IV". De bewoner op de begane grond wordt aangeduid als "", "HS", "I" en "A", om maar wat voorbeelden te noemen. Heb je nog een redelijk recente factuur van KPN? Gebruik dan eventueel die schrijfwijze.

Ik weet niet of Alice dit ook doet, maar sommige ISP's controleren de input van de klant tegen KPN's database (KANVAS) middels de zogenaamde MIP interfaces van KPN. Hiermee kan je onder andere zien of een klant een ISDN of PSTN lijn heeft, of dat hij misschien helemaal geen actieve lijn heeft, en ook de correctheid van de postcode/huisnummer/huisnummer extensie combinatie. Het kan zomaar zijn dat KPN die anders geregistreerd heeft staan dan je zelf zou denken, en het kan dus ook zijn dat Alice dit middels gebruik van die interfaces jouw input controleert en eventueel corrigeert. Als dit automagisch gebeurt wil dat overigens niet direct zeggen dat dit altijd goed gaat - soms zal je gewoon een bestaand adres niet juist kunnen vinden in KANVAS. Dan wordt het wat lastiger om te registreren.

• bjck
slaay schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:20:
Heeft er iemand al eens een bestelling geplaatst via de website met een toevoeging in het adres?
Om even te zien wat er precies allemaal gevraagd wordt tijdens het online bestellen, even bestelproces zover als mogelijk doorlopen.
Maar als ik in het begin huisnummer 21 en toevoeging A invul, dan is dit opeens weer weg bij het overzicht van factuuradres en technischadres.

Grote kans dat na het aanvragen de aanvraag dan ook niet meer bij de toevoeging uitgevoerd gaat worden. Maar op alleen het huisnummer zonder toevoeging.
Dat wordt de helpdesk bellen, blijkbaar verdwijnt een ingevoerde huisnummer toevoeging ergens in het bestel proces. Als je dan op 'bestellen' drukt aan het einde en de huisnummer toevoeging wordt niet getoond/gezonden op dat moment ligt je aansluiting op huisnummer zonder toevoeging misschien inderdaad.

Of bestel telefonisch, dan is op de bandopname van je bestelling ook te horen dat je toevoeging A opgeeft en is het de fout van Alice als het misgaat en niet van jou.

Als je KPN telefonie hebt waarop je ADSL aanvraagt gaat het sowieso wel goed, kan alleen gebeuren dat je modem op verkeerde adres wordt afgeleverd dan. Net zo lastig, dus regel het goed.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 15-09-2007 22:49 ]

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:44:
[...]

Dat wordt de helpdesk bellen, blijkbaar verdwijnt een ingevoerde huisnummer toevoeging ergens in het bestel proces. Als je dan op 'bestellen' drukt aan het einde en de huisnummer toevoeging wordt niet getoond/gezonden op dat moment ligt je aansluiting op huisnummer zonder toevoeging misschien inderdaad.

Of bestel telefonisch, dan is op de bandopname van je bestelling ook te horen dat je toevoeging A opgeeft en is het de fout van Alice als het misgaat en niet van jou.

Als je KPN telefonie hebt waarop je ADSL aanvraagt gaat het sowieso wel goed, kan alleen gebeuren dat je modem op verkeerde adres wordt afgeleverd dan. Net zo lastig, dus regel het goed.
Ik zou inderdaad maar even met de Klantenservice van Alice bellen om vergissingen te voorkomen. Het is mij al gebleken dat er fouten worden gemaakt, dat kan gebeuren omdat het immers nog een opstartend bedrijf (in Nederland) is. Waarschijnlijk zijn de administratieve systemen nog niet helemaal in orde. Naar mijn idee hadden ze die beter uit Italie/Duitsland/Frankrijk kunnen overnemen want daar heeft Alice al miljoenen klanten.
Maar goed, toch maar bellen denk ik.

Als je niet wilt bellen kun je er ook een email aan wagen. Kost minder en je krijgt meestal in een dag antwoord. De telefoon wordt overigens ook snel opgenomen. Dat is wel netjes. Het kost dan wel € 0,25/minuut, maar je hoeft niet lang te wachten.
Een relatief duur klantenservice nummer zal wel het gevolg zijn van de lage maandelijkse abo prijzen. Je kunt immers niet alles hebben. :P

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:17:
[...]

Ik heb wel toestemming gegeven om mijn telefoonnummer over te laten nemen door Alice en de KPN lijn dus ook. Aan een lijn zonder nummer heb je immers niks en aangezien je ook geen abo kosten aan KPN wilt blijven betalen neemt Alice deze dus over. Zo staat het ook beschreven.

Volgens mijn wordt er geen gebruik gemaakt van een tweede koperpaar, dat staat nergens. Lijkt me ook een dure oplossing voor Alice en technisch gezien is het ook niet nodig.
Bovendien scheep je de gebruiker dan op met een aansluitprobleem omdat deze eerst het tweede koperpaar moet zien op te zoeken. Dat is niet in alle gevallen zo makkelijk te vinden.
Ik weet dat het bij mij kan werken omdat ik een paar jaar terug ISDN heb gehad + analoge telefonie. Er is dus een tijd gebruik gemaakt van twee paren koperdraadjes.

Bij mij is dus idd sprake van een ISP-ISP migratie.
Je kan nergens opgeven bij Alice dat je toestemming geeft om je huidige ADSL verbinding over te nemen. Voor een telco-telco migratie moet je expliciet toestemming geven, dus een 'overstap aanvraag' doen.

Dat je nu toevallig ook een verbinding via BBned hebt weet ik niet of dat een verschil maakt in hun order processen.

Ik zou verwachten dat wanneer je nu KPN-telefonie+BBned op dezelfde lijn hebt (linesharing) en je Alice aanvraagt op dat nummer (cq. die lijn) ze de aanvraag afwijzen met 'al ADSL aanwezig' en niet zomaar overgaan tot een overstap (telco-telco-migratie of ISP-ISP-migratie). Daar geef je immers geen toestemming voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 23:56:
[...]

Je kan nergens opgeven bij Alice dat je toestemming geeft om je huidige ADSL verbinding over te nemen. Voor een telco-telco migratie moet je expliciet toestemming geven, dus een 'overstap aanvraag' doen.

Dat je nu toevallig ook een verbinding via BBned hebt weet ik niet of dat een verschil maakt in hun order processen.

Ik zou verwachten dat wanneer je nu KPN-telefonie+BBned op dezelfde lijn hebt (linesharing) en je Alice aanvraagt op dat nummer (cq. die lijn) ze de aanvraag afwijzen met 'al ADSL aanwezig' en niet zomaar overgaan tot een overstap (telco-telco-migratie of ISP-ISP-migratie). Daar geef je immers geen toestemming voor.
Je geeft niet expliciet toestemming bij de bestelling maar je moet wel degelijk invoeren of je al een KPN lijn hebt. (analoog of ISDN), verder geef je ook aan of je de enige houder bent van de aansluiting.
Bij ISDN vervalt wel je lijn en krijg je hiervoor een nieuwe lijn in de plaats. (analoog).

Je moet deze keus maken:

Ik heb geen aansluiting van KPN en wil voor 69 € een nieuwe aansluiting van Alice bestellen.

Ik heb een aansluiting van KPN en wil naar Alice overstappen.

Zoals je ziet staat er wel degelijk "overstappen naar Alice".
Of dat nu een telco-telco of ISP-ISP migratie is maakt niet zoveel uit. Dat zal ook per aansluiting verschillen omdat niet iedereen hetzelfde heeft. Je kunt daar ook geen keus in maken. Je hoeft bv niet op te geven wie je huidige (ADSL) ISP is.

Over line-sharing wordt al helemaal niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:12

slaay

Natuurbeleven.com

HoppyF schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:44:
[...]

Je geeft niet expliciet toestemming bij de bestelling maar je moet wel degelijk invoeren of je al een KPN lijn hebt. (analoog of ISDN), verder geef je ook aan of je de enige houder bent van de aansluiting.
Bij ISDN vervalt wel je lijn en krijg je hiervoor een nieuwe lijn in de plaats. (analoog).

Je moet deze keus maken:

Ik heb geen aansluiting van KPN en wil voor 69 € een nieuwe aansluiting van Alice bestellen.

Ik heb een aansluiting van KPN en wil naar Alice overstappen.

Zoals je ziet staat er wel degelijk "overstappen naar Alice".
Of dat nu een telco-telco of ISP-ISP migratie is maakt niet zoveel uit. Dat zal ook per aansluiting verschillen omdat niet iedereen hetzelfde heeft. Je kunt daar ook geen keus in maken. Je hoeft bv niet op te geven wie je huidige (ADSL) ISP is.

Over line-sharing wordt al helemaal niet gesproken.
Dat gaat in principe over het spraak-gedeelte van je lijn. Niet over het feit dat er al ADSL op je lijn zit of niet.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo duidelijk is Alice blijkbaar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
slaay schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:48:
[...]

Dat gaat in principe over het spraak-gedeelte van je lijn. Niet over het feit dat er al ADSL op je lijn zit of niet.
O ja? Dat staat nergens.
Het maakt toch ook niet uit of je nu wel of geen ADSL hebt.
Als je al ADSL hebt moet je alleen zelf er voor zorgen dat je het contract bij je huidige ADSL provider opzegt. Dat doet Alice niet voor je.
Voor het spraakgedeelte is het anders, zeker als je je nummer wilt behouden, je moet dan juist zelf geen actie ondernemen richting KPN want dat doet Alice wel voor je.

Hoe duidelijk is Alice? Niet zo duidelijk naar mijn idee.
Er zijn genoeg vragen en onduidelijkheden die nog niet opgehelderd zijn.
Wat dat betreft mogen ze hun website nog wel even aanpassen met een uitgebreidere FAQ dan er nu al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, een hele avond en ochtend gedaan om de gehele thread door te nemen >_<

Alles is me nu wel duidelijk (m.b.t. het modem dat je krijgt, aansluitprocedure etc.) alleen rest mij nog 1 vraag met betrekking tot overstappen.

Momenteel maak ik gebruik van een KPN BelBasis abonnement en een Planet internet Abonnenment (geheel los van elkaar, behalve dan dat Planet Internet over dezelfde lijn loopt). De lijn die hier loopt is 1 analoge lijn van KPN.

Ik betaal KPN mijn BelBasis abonnement (1), en ook een deel van het internet abonnement (2). Het andere deel van het internet abonnement draag ik af aan Planet Internet (3).

Mijn contract bij Planet Internet loopt af in december (nog 3 maanden dus) en ik wil dat Alice de lijn van KPN overneemt (wat dus per direct zou kunnnen?) en Planet Internet zeg ik gewoon tijdig op. Dan krijg ik dus alleen Alice bellen + internet over de lijn waar nu alles over loopt (plat gezegd, wil niks meer met KPN te maken hebben, ook geen 2e lijn etc.).

Als Alice deze lijn nu binnen, laten we zeggen 4 weken, overneemt. Dan zit ik nog 2 maanden aan mijn oude contract bij Planet Internet vast. Maar moet ik dan alleen kosten (3) of ook nog kosten (2) en eventueel (1) aflossen?

Wil het liefst zo snel mogelijk overstappen (i.v.m. variabele kosten + downloadsnelheid) en als ik Alice betaal + kosten (3) ben ik goedkoper uit dan wanneer ik alleen kosten (1), (2) en (3) zou blijven betalen. Als dan de kosten van Alice er nog bovenop komen wacht ik liever even met de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Planet moet je betalen tot einde contract, ook als je (ietsjes) eerder overstapt. Je kan beter een maandje dubbel hebben dan dat je 1 dag over de contract datum van Planet gaat, dan zit je weer een jaar vast of krijg je een factuur van de resterende 11 maanden en 29 dagen.

Het KPN abonnement voor het ADSL gedeelte is na de eerste 12 maanden per maand opzegbaar, daar krijg je niet een factuur van tot tot december (mits je al langer dan 12 maanden abonnee bent).

Het KPN abonnement voor vaste telefonie (BelBasis) is ook na de eerste 12 maanden per maand opzegbaar.

Let op!: Niets opzeggen bij Planet of KPN voordat Alice alles voor je heeft kunnen regelen en inplannen voor je abonnement/aansluiting.

Als KPN eerder een opzegging verwerkt dan dat Alice de overstap kenbaar kan maken bij KPN voor zowel ADSL als je telefoonnummer (eerste is het belangrijkste) gaat overstappen niet door en zit je zonder ADSL of zelfs ook zonder telefonie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:09:
Planet moet je betalen tot einde contract, ook als je (ietsjes) eerder overstapt. Je kan beter een maandje dubbel hebben dan dat je 1 dag over de contract datum van Planet gaat, dan zit je weer een jaar vast of krijg je een factuur van de resterende 11 maanden en 29 dagen.

Het KPN abonnement voor het ADSL gedeelte is na de eerste 12 maanden per maand opzegbaar, daar krijg je niet een factuur van tot tot december (mits je al langer dan 12 maanden abonnee bent).

Het KPN abonnement voor vaste telefonie (BelBasis) is ook na de eerste 12 maanden per maand opzegbaar.

Let op!: Niets opzeggen bij Planet of KPN voordat Alice alles voor je heeft kunnen regelen en inplannen voor je abonnement/aansluiting.

Als KPN eerder een opzegging verwerkt dan dat Alice de overstap kenbaar kan maken bij KPN voor zowel ADSL als je telefoonnummer (eerste is het belangrijkste) gaat overstappen niet door en zit je zonder ADSL of zelfs ook zonder telefonie!
totaal mee eens met bovenstaande.
Zeg aub planet op als je opzegt, aangetekend met handtekening retour, doe het opzeggen niet per mail . Want ze naaien je waar je bij staan. Bewaar ook alle correspondentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat is duidelijk. Ik zeg sowieso niets op bij KPN want dat doet Alice voor me, althans, die neemt het hele ratte plan over. Planet zeg ik pas op als het 100% zeker is dat de Alice aansluiting hier komt (welke ik deze week dan dus nog ga regelen). En inderdaad opzeggen met een aangetekende brief met handtekening retour. Had hierover ook al het een en ander gelezen op internet. Wil mezelf die ellende besparen :)

De lijn van KPN en het abonnenment van Planet hebben we ondertussen al weer 4 jaar, dus het gedeelte van KPN zal dan na een maand stop gezet worden. Dat ik Planet nog tot einde-contract moet aflossen is niet zo'n probleem, aangezien KPN in deze de grootste kostenpost is. Als ik daar vanaf ben is het al een hele opluchting.

Bedankt voor de informatie en ik zal in de loop van de tijd mijn bevindingen nog posten.

(Ik heb al diverse malen op internet gezocht naar dit gedeelte van de overstap (wil al een klein jaar overstappen namelijk), maar het enige wat gezegd wordt is dat je moet uitkijken dat je niet dubbel moet gaan betalen, nergens wordt er eens vermeld wát je precies dubbel moet betalen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind augustus heb ik me aangemeld en ik ben per 13 september geactiveerd. Internet gaat op 16 Mbit download en 1 Mbit upload. Dit zijn mijn bevindingen:

1. Geen brief ontvangen met een aansluitdatum: Op 13 september toen ik thuis kwam dus geen internet en moest ik Alice bellen om te ontdekken dat internet door Alice geactiveerd was
2. De meegeleverde splitter was defect: Ik heb meer dan 24 uur geen internet gehad voordat ik mijn oude splitter maar heb geprobeerd. Als ik op 2e lijns had gewacht, had het 4 tot 5 dagen kunnen duren. Vervolgens werkte ineens alles
3. Opzeggen bij XS4ALL zegt Alice moet je zelf doen: Dit is me echt een raadsel. Alice zegt dat zij het niet kunnen/juridisch niet mogen opzeggen en XS4ALL claimt dat Alice een telco-telco migratie bericht moet sturen. Ik ga nu schriftelijk opzeggen bij XS4ALL

Overall ben ik wel tevreden, ik betaal een stuk minder en krijg er meer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Er zijn in dit forum inmiddels enkele mensen die daadwerkelijk Alice actief hebben.
Ik ben heel benieuwd naar hun bevindingen v.w.b. telefonie.

Dat de internetverbinding goed werkt, daar ga ik even vanuit.
Maar je hoort heel veel verschillende verhalen over telefonie via DSL (wat Alice aanbiedt), danwel VOIP; echo's, wegvallende verbindingen, andere kant niet hoorbaar, telefoon gaat over bij degene die jou belt, maar bij jou geen beltoon.. etc.

Zijn er al bevindingen onder de Alice gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 09:53:
Eind augustus heb ik me aangemeld en ik ben per 13 september geactiveerd. Internet gaat op 16 Mbit download en 1 Mbit upload. Dit zijn mijn bevindingen:

1. Geen brief ontvangen met een aansluitdatum: Op 13 september toen ik thuis kwam dus geen internet en moest ik Alice bellen om te ontdekken dat internet door Alice geactiveerd was
2. De meegeleverde splitter was defect: Ik heb meer dan 24 uur geen internet gehad voordat ik mijn oude splitter maar heb geprobeerd. Als ik op 2e lijns had gewacht, had het 4 tot 5 dagen kunnen duren. Vervolgens werkte ineens alles
3. Opzeggen bij XS4ALL zegt Alice moet je zelf doen: Dit is me echt een raadsel. Alice zegt dat zij het niet kunnen/juridisch niet mogen opzeggen en XS4ALL claimt dat Alice een telco-telco migratie bericht moet sturen. Ik ga nu schriftelijk opzeggen bij XS4ALL

Overall ben ik wel tevreden, ik betaal een stuk minder en krijg er meer voor terug.
ja over het internet weten we het al, maar hoe zijn je bevindingen mbt tot de telefonie. Daar zeggen de meeste nieuwe abbonees nog heel weinig over... Graag dat ook effe toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb ook nog wat met Alice zitten mailen. Misschien heeft iemand er wat aan dus ik zal de antwoorden hieronder even zetten:

Over de snelheid:
We houden inderdaad een voorzichtige schatting aan bij het aangeven van de snelheid bij de snelheidscheck op onze site. Wellicht dat de snelheid in de werkelijkheid hoger zal uitvallen, maar dit is afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld het aantal aansluitingen per wijkcentrale.
Over de Fair Use Policy:
We hanteren geen vastomschreven datalimieten, maar we gaan uit van een gemiddeld gebruik. Er zullen vele gebruikers zijn, die veelvuldig gebruik maken van de verschillende mogelijkheden, waardoor het gemiddelde niet laag zal uitvallen.
Over bellen naar mobiele nummers:
De kosten voor mobiele telefonie zijn: 16,51 eurocent per minuut met een starttarief van 5 eurocent.
Over wat er gebeurt als je besluit te stoppen met Alice:
Als u na 1 maand besluit weer te stoppen moet u ergens anders uw abonnement weer over laten nemen. Anders bent u inderdaad alles 'kwijt'.
Het model heet Vanessa Hessler trouwens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Je bent in ieder geval wel snel aangesloten ook al had je daar niet op gerekend... >:)

1. Geen brief. Tjsa, de één krijgt te veel brieven (ik !) de ander te weinig.

2. Splitter defect. Kan gebeuren. Maar hieruit leid ik af dat je wel een spliiter hebt geplaatst en nog gebruik maakt van je 'oude' KPN telefoonlijn? Als je nummerportering naar Alice hebt aangevraagd zou dat kunnen kloppen.
Ik ben benieuwd of dat ook zo is. Volgens de gegevens die Alice verstrekt zouden de inkomende gesprekken nog even via de KPN lijn lopen en nadat de nummerportering gereed is gaat alles via de Alice lijn. Uitgaande gesprekken lopen vanaf het begin al via Alice. (zodat je ook profiteert van het gratis naar vaste nummers bellen.

3. ADSL zelf opzeggen? Ja, had ik ook zo begrepen. Alice kan/mag dat blijkbaar niet. Je mogen wel je nummer porteren en de KPN lijn overnemen maar ADSL opzeggen niet.

Ervaringen met de spraak lijn zijn wel interessant om te weten maar ik denk dat er nog niet erg veel mensen actief zijn. De reden is simpel. Alice is pas sinds 4 weken actief en de eerste aansluitingen gaan pas na 2 of 3 weken in de lucht. De eerste gebruikers zijn dus net pas aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Laatst online: 13-09 08:16
graziemille schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:17:
Dat de internetverbinding goed werkt, daar ga ik even vanuit.
Maar je hoort heel veel verschillende verhalen over telefonie via DSL (wat Alice aanbiedt), danwel VOIP; echo's, wegvallende verbindingen, andere kant niet hoorbaar, telefoon gaat over bij degene die jou belt, maar bij jou geen beltoon.. etc.

Zijn er al bevindingen onder de Alice gebruikers?
De telefoniedienst is prima. De geluidskwaliteit is gelijkwaardig aan KPN in mijn beleving. Lijnen lijken stabiel en geen echo te bekennen. Nummerweergave inkomend werkt, uitgaand is het nummer onderdrukt. Volgens Alice is dit omdat ik nog met mijn tijdelijke Alice-nummer uitbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harbri
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik heb me op 26 augustus aangemeld en ben afgelopen donderdag (13 september) gemigreerd. Bij deze mijn bevindingen:

* Ook ik heb geen brief ontvangen met daarin de aansluitdatum. Toen ik donderdag thuiskwam deed m'n internetverbinding het niet meer, telefoontje naar de alice-helpdesk bevestigde mijn vermoeden dat ik was gemigreerd. Omdat ik geen brief heb ontvangen heb ik ook geen gebruikersnaam+password ontvangen en weet ik ook nog niet wat m'n emailadres bij alice is.
* Na het aansluiten van de splitter en modem conform de meegeleverde tekening werkte de internetverbinding en telefonie geheel niet. Als ik het modem zonder splitter met de wandcontactdoos verbond deed internet het op halve snelheid (8mb) en telefonie werkte uitgaand wel maar inkomend niet. Wederom helpdesk van alice gebeld (ze zijn wel goed bereikbaar, je hebt direct een medewerker aan de lijn) en kreeg te horen dat er een foutje in de tekening staat (connectie a en b in het verbindingsstukje voor het modem moet je omdraaien). Kabeltjes omgedraaid en daarna werkte zowel internet als telefonie.
* Internetverbinding is net zo snel als m'n oude verbinding (ik had een 20 mb verbinding via telebyte), ongeveer 18 mb down en 1 mb up. Is ook conform de snelheidstest die ik had gedaan op de alice-site.
* Nummerweergave/nummerherkenning zowel inkomend als uitgaand werkt echter niet. Hierover heb ik een mailtje naar de alice-helpdesk gestuurd, nog geen antwoord ontvangen. Ligt i.i.g. niet aan mijn telefoon, had namelijk net een nieuwe siemens gigaset aangeschaft met beide technieken (DTMF en FSK). Zowel op m'n nieuwe als op m'n oude telefoon werkt het niet.
* Kwaliteit van de telefoonverbinding is uitstekend. Ook als er een stevige download loopt is de kwaliteit van de telefoonverbinding goed.
* De mailserver van Alice werkt nog niet cq kan ik nog niet gebruiken. Ik kan in ieder geval geen mail versturen vanaf mijn PC via de Alice mailserver.

[ Voor 3% gewijzigd door harbri op 17-09-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Hmmm, ik ga toch eens mijn post goed nalopen. Heb sinds de order op 20 augustus compleet niets meer vernomen per post bij mijn weten. Als ik de post hierboven zo zie, zou ik al over moeten zijn. Moet ik alleen wel een modem hebben ontvangen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik zit er ook sterk aan te denken om Alice te nemen (het abbo.... :9)

maar hoe kom je erachter hoe ver je van de centrale zit? ik ga op 1 oktober namelijk verhuizen en moet dus een nieuwe internet abbo nemen, heb thuis nu tele2 20mbit maar haal maar 800/900 kb/s.

Alice verteld mij dat ik snelheid van 16 tm 20mb kan halen, betekend het dan dat ik vlakbij de centrale zit? en wat zou dan ongeveer mijn download snelheid zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja zal ook veen een verhaaltje schrijven, wou dus ook eindelijk over gaan stappen. in principe per 1 november, wou dit eigenlijk al eerder gaan doen maar ja mijn moeder was vorig jaar zo slim geweest om op de "aanbieding" van kpn in te gaan 1 jaar kpn lite etc. nu hadden wij voor 3,5 jaar terug bij wanadoo (inmiddels Orange) ons adsl besteld. denk je nu echt dat we 1 maand opzegtermijn hebben, niet dus.

Opzeggen moest je voor bellen.. deed ik en die man aan de lijn vertelde me dus doodgewoon dat het tot 1 maart 2008 loopt :@
vind ik eerlijk gezegd ook wel zwaar bagger 1 jaar verlenging direct ook na zo'n lange periode

dus dat woprd nog een tijd uitzitten met mijn 3,5 mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
harbri schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:57:
Ik heb me op 26 augustus aangemeld en ben afgelopen donderdag (13 september) gemigreerd. Bij deze mijn bevindingen:

* Ook ik heb geen brief ontvangen met daarin de aansluitdatum. Toen ik donderdag thuiskwam deed m'n internetverbinding het niet meer, telefoontje naar de alice-helpdesk bevestigde mijn vermoeden dat ik was gemigreerd. Omdat ik geen brief heb ontvangen heb ik ook geen gebruikersnaam+password ontvangen en weet ik ook nog niet wat m'n emailadres bij alice is.
* Na het aansluiten van de splitter en modem conform de meegeleverde tekening werkte de internetverbinding en telefonie geheel niet. Als ik het modem zonder splitter met de wandcontactdoos verbond deed internet het op halve snelheid (8mb) en telefonie werkte uitgaand wel maar inkomend niet. Wederom helpdesk van alice gebeld (ze zijn wel goed bereikbaar, je hebt direct een medewerker aan de lijn) en kreeg te horen dat er een foutje in de tekening staat (connectie a en b in het verbindingsstukje voor het modem moet je omdraaien). Kabeltjes omgedraaid en daarna werkte zowel internet als telefonie.
* Internetverbinding is net zo snel als m'n oude verbinding (ik had een 20 mb verbinding via telebyte), ongeveer 18 mb down en 1 mb up. Is ook conform de snelheidstest die ik had gedaan op de alice-site.
* Nummerweergave/nummerherkenning zowel inkomend als uitgaand werkt echter niet. Hierover heb ik een mailtje naar de alice-helpdesk gestuurd, nog geen antwoord ontvangen. Ligt i.i.g. niet aan mijn telefoon, had namelijk net een nieuwe siemens gigaset aangeschaft met beide technieken (DTMF en FSK). Zowel op m'n nieuwe als op m'n oude telefoon werkt het niet.
* Kwaliteit van de telefoonverbinding is uitstekend. Ook als er een stevige download loopt is de kwaliteit van de telefoonverbinding goed.
* De mailserver van Alice werkt nog niet cq kan ik nog niet gebruiken. Ik kan in ieder geval geen mail versturen vanaf mijn PC via de Alice mailserver.
Ze zijn lekker bezig bij Alice.
Zowel Hotcool als Harbri allebei aangesloten en geen brief ontvangen.
Dat kan haast geen toeval zijn.

En dan over de aansluittekening.
Toen ik dit las ging me een lichtje branden.....
3 jaar geleden maakte TweakDSL (en BBned) precies dezelfde fout in de tekening, ook dat kan haast geen toeval zijn. Het lijkt erop dat fouten uit het verleden meegenomen worden naar de toekomst! :X

Zie mijn oude topic (satuser en hoppyf) .
HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds 10 minuten internet. De verbinding is matig 6,86 mbit via speedtest.bbned.nl. De website van Alice geeft 16-20 mbit aan. Volgens de helpesk kan/moet dit de komende dagen beter worden. Telefonie lijkt goed tot nu toe, nummerherkenning werkt i.i.g. en de gesprekskwaliteit is helder.

beetje jammer dat er geen firewall op het moden zit en maar een uitgang. Een Sweex router van 29 euro doet zijn werk nu (jaja, er zijn betere).

De bevestigingsbrief heb ik ook niet ontvangen, dit lijkt een structureel probleempje. Ook het emailen via alice (out.alice.nl) werkt niet. (nog niet over gebeld).

het telefoonnummer is grappfi opgebouwd; een netnummer en dan tweelmaal hetzelfde ronde tiental (bijvoorbeeld 40 40) en dan twee cijfers, makkelijk te onthouden dus.

Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ervaringen Franssie met Alice
ma 20-08-2007Bestelling per website gedaan
ma 20-08-2007keurig automatische email dat er binnen 48 uur meer volgt
do 23-08-2007Maar eens gebeld - bevestiging zou echt nog deze week komen
vr 24-08-2007Maar een een mailtje gestuurd, kreeg wel antwoord: het zou echt komen
Di 28-08-2007Eindelijk een brief! gegevens kloppen, nu wachten tot ze met de aansluitdatum doorkomen (est. 2 weken)...
Ma 17-09-2007Maar even gebeld: ze hadden geen rekeningnummer dus stond ik on hold :( ...Ben wel netjes teruggebeld (hun systeem hing nl. :) )

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:51:
naja zal ook veen een verhaaltje schrijven, wou dus ook eindelijk over gaan stappen. in principe per 1 november, wou dit eigenlijk al eerder gaan doen maar ja mijn moeder was vorig jaar zo slim geweest om op de "aanbieding" van kpn in te gaan 1 jaar kpn lite etc. nu hadden wij voor 3,5 jaar terug bij wanadoo (inmiddels Orange) ons adsl besteld. denk je nu echt dat we 1 maand opzegtermijn hebben, niet dus.

Opzeggen moest je voor bellen.. deed ik en die man aan de lijn vertelde me dus doodgewoon dat het tot 1 maart 2008 loopt :@
vind ik eerlijk gezegd ook wel zwaar bagger 1 jaar verlenging direct ook na zo'n lange periode

dus dat woprd nog een tijd uitzitten met mijn 3,5 mbit :(
Dat opbellen om op te zeggen heb ik ook bij een provider gehad ik zou als je niet op korte termijn een bevestiging ontvangt ook een aangetekende brief met leesbevestiging sturen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Heeft iemand al ervaringen met het porteren van zijn oude nummer naar Alice. Ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:10:
[...]

3. ADSL zelf opzeggen? Ja, had ik ook zo begrepen. Alice kan/mag dat blijkbaar niet. Je mogen wel je nummer porteren en de KPN lijn overnemen maar ADSL opzeggen niet.
Een ISP kan nooit een contract beëindigen tussen jou en een andere partij. Dat kan simpelweg niet omdat ze geen partij zijn in die overeenkomst (tussen bijvoorbeeld jou en XS4all).

Dat je KPN telefonie wel gestopt wordt is niet omdat Alice dat doet, dat doet KPN voor je. Alice doet een nummer portering in opdracht van jou. Als het nummer wordt uit-geporteerd bij KPN doet KPN je telefonie aansluiting (en abonnement dus) opheffen/stopzetten. Alice zegt dus niets op, dat doet KPN als reactie op het uit-porteren van een nummer.

Ook sommige ISP's sluiten je abonnement (stoppen eigenlijk als je al overgezet bent, valt niets meer te sluiten behalve je mailbox) als ze bericht krijgen dat een verbinding is weg gemigreerd (geporteerd ook).

Andere ISP's doen dit niet en laten het doorlopen zodat je bijvoorbeeld nog gebruik kunt maken van je mailbox en wachten de opzegging van de klant af.

XS4all is een verhaal apart, die melden dat ze je abonnement niet kunnen stoppen. Dat is compleet kolder natuurlijk, immers is het een contract tussen jou en XS4all. Dit komt voort omdat zij voor het afsluiten van de ADSL verbinding wachten op een bericht van KPN (latende telco) en die hebben ze (nog) niet ontvangen. Nu stuurt KPN dit omdat ze van de nieuwe telco (BBNed) een bericht krijgen bij zo'n omzetting van een ADSL verbinding (telco-telco migratie).

Ongeacht het berichten verkeer tussen de telco's en dan naar de ISP's zou je gewoon je abonnement moeten kunnen opzeggen. Of ze dat administratief kunnen verwerken bij de oude ISP is niet jouw probleem verder, al helemaal niet om achter zo'n bericht aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Laatst online: 09:46
Ik heb ook even de snelheidschecks gedaan op zowel de Alice site als op de Orange site. Het valt me op dat, waar KPN me niet meer kon bieden dan 1.5 Mbit, ik een snelheid zou kunnen halen van 6-10.

Ik vraag me dus ook af waarom het sneller kan of, en dat geloof ik eerder, ze een meting op afstand van centrale uitvoeren. De afstand vanaf de centrale naar mijn huis is ongeveer 2km maar de lijn is doorgemeten vorig jaar en de kabellengte komt uit op ongeveer 5.3km. Zijn op die kabelafstand bovenstaande snelheden wel realistisch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij bij orange en alice 15 tm 20 mb, geeft dus hetzelfde aan.

Ik ga alice vandaag maar eens bestellen denk ik :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:00:
[...]

[...]

XS4all is een verhaal apart, die melden dat ze je abonnement niet kunnen stoppen. Dat is compleet kolder natuurlijk, immers is het een contract tussen jou en XS4all. Dit komt voort omdat zij voor het afsluiten van de ADSL verbinding wachten op een bericht van KPN (latende telco) en die hebben ze (nog) niet ontvangen. Nu stuurt KPN dit omdat ze van de nieuwe telco (BBNed) een bericht krijgen bij zo'n omzetting van een ADSL verbinding (telco-telco migratie).

Ongeacht het berichten verkeer tussen de telco's en dan naar de ISP's zou je gewoon je abonnement moeten kunnen opzeggen. Of ze dat administratief kunnen verwerken bij de oude ISP is niet jouw probleem verder, al helemaal niet om achter zo'n bericht aan te gaan.
Bedankt bjck, je bevestigt wat ik reeds vermoedde. Ik heb Xs$all schriftelijk opgezegd. Qua telefonie ben ik trouwens erg tevreden, ik zit nog in de nummerporteringsfase. Ik merk geen enkel verschil tussen KPN's vaste lijn én bellen via Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ervaringen Morpheus met Alice
ma 20-8-2007Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting)
wo 28-8-2007Bevestiging per post over bestelling Alice.

Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja".

Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen.
do 29-8-2007Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten.
Punt 1 is veranderd op mijn aangeven.
Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring.
di 18-9-2007Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen.

Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
Ik ben ook van plan over te stappen naar Alice DSL. Omdat mijn huidige abonnement bij Tiscali in november afloopt.

Nu hebben ze van Tiscali de kosten van KPN overgenomen. Bij het invullen van het formulier moet ik een KPN abonneenummer opgeven. Dit nummer heb ik niet. Het lijkt mij onlogisch dat ik een 'nieuwe' aansluiting van 69,- moet afsluiten. Volgens de vriendelijke helpdeskmedewerkster van Alice moet dat wel.. Betekend dat dat ik mijn huidige nummer dan ook niet mee kan nemen? En moet ik echt die aansluitkosten opnieuw betalen? Beetje vreemd.

Groeten Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DeRRudi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:38:
Ik ben ook van plan over te stappen naar Alice DSL. Omdat mijn huidige abonnement bij Tiscali in november afloopt.

Nu hebben ze van Tiscali de kosten van KPN overgenomen. Bij het invullen van het formulier moet ik een KPN abonneenummer opgeven. Dit nummer heb ik niet. Het lijkt mij onlogisch dat ik een 'nieuwe' aansluiting van 69,- moet afsluiten. Volgens de vriendelijke helpdeskmedewerkster van Alice moet dat wel.. Betekend dat dat ik mijn huidige nummer dan ook niet mee kan nemen? En moet ik echt die aansluitkosten opnieuw betalen? Beetje vreemd.

Groeten Rudi
Uhm, normaal gesproken zou je een migratie kunnen aanvragen. Moet je wel een serviceID hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
Sleejuhr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:01:
[...]

Uhm, normaal gesproken zou je een migratie kunnen aanvragen. Moet je wel een serviceID hebben
Wat bedoel je met een serviceID? Is dat het aboneenummer van KPN? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DeRRudi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:05:
[...]

Wat bedoel je met een serviceID? Is dat het aboneenummer van KPN? of iets anders?
ServiceID is een kenmerk van de aanstluiting in de centrale, is opgegeven in de trant van XXX00000. Hiermee zou Alice je lijn over kunnen nemen, moet Tiscali deze wel aan je willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DeRRudi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:38:

Sleejuhr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:01:
[...]

DeRRudi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:05:
[...]

Sleejuhr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:19:
[...]

ServiceID is een kenmerk van de aanstluiting in de centrale, is opgegeven in de trant van XXX00000. Hiermee zou Alice je lijn over kunnen nemen, moet Tiscali deze wel aan je willen geven.
Je hebt niets aan het serviceID van je aansluiting, Alice vraagt hier ook niet naar in de aanvraag.

Ze sluiten op 2 manieren aan:
  1. Je hebt een KPN aansluiting analoog (telefonie abonnement) en je vraagt daarop Alice aan. Dan porteren ze ook je KPN telefoonnummer.
  2. Je hebt geen KPN aansluiting analoog (telefonie abonnement) en je krijgt een nieuwe aansluiting a €69 eenmalige kosten.
Dat je nu al ADSL hebt van Tiscali, ook op een 'dedicated' aansluiting (ookwel 'copper_only' of 'kaal_koper' of 'ADSL only' genoemd her en der) kan je niets mee. En of ze je nummer bij Tiscali vandaan porteren is mij ook onduidelijk.

Dit is echt iets wat je de helpdesk van Alice moet vragen hoe je het moet aanvragen en welke mogelijkheden ze je bieden. Dit zijn de opties die ik haal uit de website aan mogelijkheden.

Je stapt dus ook niet over van Tiscali naar Alice, ze leggen de nieuwe aansluiting ernaast als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het ook besteld met een nieuwe telefoonlijn, ben benieuwd of die bevestiging bij mij wel een beetje op tijd komt :)

krijg je dan trouwens een nieuw nummer? of neem je het nummer over van de bewoners?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus

Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja".

Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen.

Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen.
do 29-8-2007Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten.
Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring.
di 18-9-2007Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen.

9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan.

12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde van een collega dat je een telefoon met beide technieken moet aanschaffen....

dus DTMF en FSK, weet iemand of deze toestellen duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:32:
ik hoorde van een collega dat je een telefoon met beide technieken moet aanschaffen....

dus DTMF en FSK, weet iemand of deze toestellen duur zijn?
Volgens mij stond in mijn eerste brief dat ik een normale telefoon kon gebruiken (geen isdn telefoon).

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal zo nog wel even bellen om dit na te vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de geluidskwalitiet van de telefoonverbinding goed?
Heb nu via Pilmo ADSL + telefonie, maar de telefoonverbinding is zeer slecht. Het klinkt veel te hard en daardoor zeer slecht verstaanbaar. Daarnaast vaak niet bereikbaar geweest en kon zelf niet naar buiten bellen. Als Alice een goede telefoonverbinding heeft denk ik er sterk over om op dit mooie aanbod van Alice in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook over naar Alice. Heb ook geen brief gehad dat abo geactiveerd was, mijn internet deed het vrijdag in 1 keer niet meer en kreeg de alice box thuis gestuurd. Heb gebeld met de helpdesk en brief via mail ontvangen. Kwam er toen achter dat je die brief helemaal niet nodig hebt, je kan met de Alicebox gewoon aansluiten, brief zou alleen wel netjes zijn.

Installatie was super eenvoudig: had al adsl van kpn dus hoefde alleen modem van kpn te vervangen door modem van alice en alles werkte meteen. Heb voor de zekerheid later de splitter van kpn maar vervangen door die van alice.

Internet werk super, downloaden op ongeveer 18 mb/s. Jammergenoeg geen nieuwsserver bij Alice. Xs4all Newszilla geeft maar 30 kb/s via Alicelijn.

Telefoon werkt ook, heb nu tijdelijk KPN telefoonlijn na splitter zitten totdat nummer verhuisd is en Alice telefoonlijn in modem. Bellen via Alice gaat goed, nummerherkenning moet ik nog testen, heb een oude telefoon op Alicelijn aangesloten.

Email werkt ook goed. Nu nog Xs4all opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18mb/s ?!?

eeeh het is toch 20 mbit en niet 20 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als we het dan toch over notaties hebben, dan ook graag voortaan Mbit i.p.v. mbit.

We hebben het per slot van rekening over Megabits en niet over millibits... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:33:
...
Internet werk super, downloaden op ongeveer 18 mb/s. Jammergenoeg geen nieuwsserver bij Alice. Xs4all Newszilla geeft maar 30 kb/s via Alicelijn.
...
Dus dat wordt dan geen xs4all pakket voor mij maar een eweka denk ik...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand even een traceroute planten van diverse routes?
Bijv:
NL
USA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:46:
Kan iemand even een traceroute planten van diverse routes?
Bijv:
NL
USA
Zo te zien gebruiken ze het netwerk van Telia (transit) voor verkeer wat verder getransporteerd moet worden dan de partijen die aanwezig zijn op de AMS-IX (peering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu precies twee weken geleden, als een van de eersten, aangesloten.(4 september) De status tot nu toe:

Telefonie: heeft.slechts een half uur gewerkt. Na diverse vruchteloze telefoontjes met KS en later diverse e-mails kreeg ik vanmorgen een 'verlossend' berichtje. Ik kon contact opnemen met de KS "om het probleem effectief op te lossen". Ik dacht dat de 2e lijn een oplossing had gevonden want daar stond de vraag al week uit. Het bleek echter een standaardmailtje, er was nog niks opgelost. De KS wilde met mij weer het standaard checklistje doorlopen zo van: wilt u even het modem resetten etc. Dit heb ik afgekapt, Gezegd dat ze maar een monteur moesten sturen om de zaak op te lossen. Dat kon, ik zou hierover worden gebeld door de monteur (overigens vandaag nog niet gebeurd).

Internet Heeft tot vandaag probleemloos gewerkt maar is nu uitgevallen. Wel sync maar geen WAN IP nummer meer. Het probleem is weer uitgezet bij de 2e lijn. Ik kreeg de tip af en toe te proberen of het weer werkt. Het kan wel drie dagen duren voordat het werkt.

Zo gaat de lol er heel snel af. De pest is dat de KS niks kan oplossen en de 2e lijn kennelijk (nog) niet functioneert. Je kunt ze niet spreken krijgen en ook de KS communcieert alleen indirect met de 2e lijn via berichtenverkeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef:
Ervaringen HoppyF met Alice
maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!

zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.

zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.

maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.

dinsdag 18 september:
De derde ontvangstbevestiging ontvangen.
(per email + PDF), gewone brief zal wel morgen binnen komen met de post. Is al vaker zo gegaan.

woensdag 19 september:
Vandaag per post de brief ontvangen die gisteren al met de email was gekomen. Was te verwachten.
Ook een email ontvangen met de excuses en de mededeling dat men het gaat uitzoeken waarom ik zoveel ontvangstbevestigingen krijg.

zaterdag 22 september:
Nog geen bericht van Alice over wat er mis gegaan is.
Wel heb ik in de Alice Lounge (website van Alice) gekeken. Daar staat dat mijn activeringsdatum 19-9 zou moeten zijn. Dit datum is voorbij en er is niets gebeurd.
Toch maar even gebeld met de KS. De datum zou nu 26-9 moeten zijn. Ik verwacht de komende dagen/week dus wat actie. De modem moet ook nog binnenkomen.

Update zaterdag 22 september.

Dinsdag de 18e heb ik de DERDE (jawel!) orderbevestiging van Alice ontvangen. Dat schiet lekker op zo.
Iedere week volgt er een orderbevestiging maar van een aansluiting is nog geen sprake.
De laatste info van Alice telefonisch was dat ik pas 12 oktober aangesloten zou gaan worden.
Dat is maar liefst 6 weken ipv de toegezegde 20 dagen.

Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Alice maar er moet wel snel wat veranderen. Beginnersfouten maken kan gebeuren maar zoveel fouten bij één persoon kan geen toeval zijn. Zo te lezen gaat er bij meer mensen wat fout, dus ik sta niet alleen.

Mijn reactie per email is er zojuist weer uitgegaan, maar weer afwachten op hun (excuus) bericht.

Update 2:
Activeringsdatum zou nu 29-9 gaan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 22-09-2007 13:29 . Reden: Alweer een update ..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14-09-2007 modem thuis gekregen

18-09-2007 monteur kpn langs geweest omdat ik nog geen lijn had die heeft meten de splitter aan gesloten.

En nu kan ik dus internetten en bellen.

Maar heb nog geen brief ontvangen met login gegevens en/of mijn nieuwe nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben geïnteresseerd in Alice en na het doorworstelen van de voorgaande 34 pagina's met zinnige (en onzinnige) bijdragen zijn de meeste van mijn vragen wel beantwoord en durf ik het wel aan met Alice.

Momenteel heb ik een XS4ALL basic account met KPN mxstream en een KPN belbasis abonnement. Deze heb ik al jaren ongewijzigd dus mijn opzegtermijn zou dan dus 1 maand moeten bedragen. Uit enkele voorgaande reacties begrijp ik dat ik deze NIET zelf moet opzeggen. Dit verbaast me enigszins, aangezien ik dacht dat mijn naam en handtekening op de contracten staan. Hoe kan het dan dat een derde partij deze beëindigt? Geef ik dan door aanmelden bij Alice een volmacht de contracten op te zeggen?

En kan iemand nog iets zeggen m.b.t. XS4ALL lidmaatschaap? Ik heb bij het aanvragen destijds begrepen dat lidmaatschap was inbegrepen bij de prijs van ADSL, d.w.z. dat je een 5-tal email accounts, antivirus software, news-server, eigen homepage, shell-account en nog een rijtje zaken inbegrepen kreeg, op dat moment kon je dat lidmaatschap n.l. ook los bestellen voor een klein bedragje voor gebruik bij een analoog inbel-account (sommigen weten misschien niet eens meer wat dat is). Wordt dit lidmaatschap dan ook automatisch beëindigd, of loopt dat door? Niet dat het voor mij een probleem zou zijn, ik wil het alleen gewoon weten. Deze vraag is al eerder aan bod gekomen, maar nog geen definitief antwoord.

• musicfreak
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:39:
En kan iemand nog iets zeggen m.b.t. XS4ALL lidmaatschaap? Ik heb bij het aanvragen destijds begrepen dat lidmaatschap was inbegrepen bij de prijs van ADSL, d.w.z. dat je een 5-tal email accounts, antivirus software, news-server, eigen homepage, shell-account en nog een rijtje zaken inbegrepen kreeg, op dat moment kon je dat lidmaatschap n.l. ook los bestellen voor een klein bedragje voor gebruik bij een analoog inbel-account (sommigen weten misschien niet eens meer wat dat is). Wordt dit lidmaatschap dan ook automatisch beëindigd, of loopt dat door?
Ik ben zelf in februari overgestapt van Xs4all naar Compuserve. Je kan je xs4all-emailadres plus de door jou genoemde zaken behouden door het Xs4all pack af te nemen, in de bevestigingsbrief van het opzeggen van je abonnement wordt je deze mogelijkheid geboden.
Neem je het pack niet af dan wordt je xs4all-mail nog een maand na beëindiging van je abonnement doorgestuurd naar het adres wat je als doorstuuradres in het servicecenter opgeeft.

Succes met de overstap!

• m3gA
  • Laatst online: 12-09 21:02
Alice is aangevraagd en @home opgezegd :) ben benieuwd wanneer ik alles krijg.. vrouw aan de telefoon was heel erg aardig in tegenstelling tot de gemiddelde persoon aan de telefoon bij @home

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

MaikelG's ervaring met Alice.nl
do 23-08-2007Bestelling gedaan via www.adslwinkel.nl
Ingangsdatum 23 sept gekozen vanwege 1 maand opzegtermijn huidige abo
Bevestiging van adslwinkel direct per mail
vr 24-08-2007Bevestiging per mail van Alice
di 28-08-2007Bevestiging per post van Alice:
• Binnen 2 weken bevestiging met de definitieve activeringsdatum
• Enkele dagen voor die datum krijg ik modem etc thuisgestuurd
za 1-09-2007Naar KPN gebeld omdat ik op slinkse wijze was overgezet naar een nieuwe abo vorm met een minimale contractduur van 1 jaar, terwijl ik alleen informeerde naar de huidige opzegtermijn. Dit wordt gelukkig zonder problemen teruggedraaid.
vr 14-09-2007Nog geen bericht van Alice, dus maar even gebeld:
• Mijn activeringsdatum ligt op ma 24-9 gepland, het versturen van de bevestigings-brieven loopt achter
• KPN Direct ADSL opgezegd, blijft nog actief binnen de opzegtermijn van 1 maand
• telefoonlijn nog niet opgezegd, omdat KPN nog geen opdracht voor nummerportering binnenheeft Hoef ik blijkbaar helemaal niet zelf te doen omdat het nummer toch geporteerd wordt
di 18-09-2007Alice modem binnen
Aangesloten, werkt prima (behalve ADSL zelf natuurlijk), valt me mee wat je nog allemaal kunt instellen in het modem
wo 19-09-2007Bevestiging per brief van KPN dat Direct ADSL per 25 okt niet meer actief is

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• m3gA
  • Laatst online: 12-09 21:02
Kan iemand eens een screenshot online zetten van het modem zo dat ik kan zien welke opties nog openstaan?

Verwijderd

Vandaag kreeg ik een E-mail met PDF, het is de bestigingsbrief. de brief is gedateerd op 18-9. echter was alles al op de 17e werkzaam.

Alles behalve de smtp server. Verbinden via out.alice.nl gaat niet. Gistermiddag gebeld. De medewerkster doorliep een standaard rijtje. Dat was keurig, echter na het opnieuw opstarten en uitschakelen van de firewall weigerde ik toch echt om deze te deinstalleren, dat ging me een beetje te ver. Ze ging netjes verder en liet me wederom de smtp invoeren e.d. Geen succes.
Daarna meldde ze dat ik teruggebeld zou worden. Dat geschiedde vandaag. Deze medewerker liet mij ook even poeren in de smptserver en via >run cmd telnet verbinding maken met out.alice.nl 25. connecten met port 25 lukte niet. Daarna mocht ik de alice email in mijn outlook zetten (mijn eigen domeinnaam was ingevoerd) en dat testen. De mail wordt verzonden maar komt direct onbestelbaar retour.

Hierna vroeg ik of mijn router de oorzaak zou kunnen zijn, al geeft deze aan geen poorten te blokkeren. De medewerker meldde dat dit niet het geval was daar ik reactie krijg van de smtpserver (onbestelbaar). Hij gaat het met zijn collega's opnemen en ik hoor nog.

Al met al een vlotte service en ik heb nog reeljk goede hoop. Hij kende dit probleem niet. Ik heb hem naar GOT verwezen (soortgelijke klachten) en gevraagd of hij hier bekend mee was, dit was hij niet.

soortgelijke ervaringen iemand?

Jelle

Verwijderd

update:

de medewerker belde 5 minuten later terug. Haalde me overmcafee toch te verwijderen. kan vua run cmd nu wel out.alice.nl pingen. Leverde verder niets op. Hij gaat systeembeheer vragen probleem op te lossen...

Verwijderd

Hallo mede alice gebruikers. Ik haal hier 1400KB/s in Assen. Staat gelijk aan hoeveel mb? is dit het maximale? *sinds vandaag @ alice internet

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 19:40 ]

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:40:
Hallo mede alice gebruikers. Ik haal hier 1400KB/s in Assen. Staat gelijk aan hoeveel mb? is dit het maximale? *sinds vandaag @ alice internet
Testen doe je niet met 1 file downloaden of een speedtest.nl natuurlijk. Twee of drie files tegelijk downloaden en de snelheid bij elkaar optellen. Dit om uit te sluiten dat je PC niet de oorzaak is van de vertraging wat weer is op te lossen met TCPOptimizer oa.

1400kByte/s is 11,2Mbit/s.

1400kByte/s haal je aan download snelheid (throughput) bij een ADSL lijn snelheid van ~1300kbps wat 13Mbit is aan lijnsnelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 19-09-2007 19:45 ]

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:40:
1400KB/s is 9.8 mbit

/edit woops 8 ipv van 7 8)7

Kijk eens hoe ver je van de centrale bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Kip op 19-09-2007 19:46 ]

Pardon my dutch

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

m3gA schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:24:
Kan iemand eens een screenshot online zetten van het modem zo dat ik kan zien welke opties nog openstaan?
Dat zijn redelijk wat screenshots dan, er zijn aardig wat subpagina's namelijk

Ik ga het modem verder pas maandag aansluiten als ik omgezet ben, het modem zit al tegen de muur geschroefd en voor mij nu te onhandig om alle aansluitingen weer tijdelijk over te zetten voor screenshots.
Mocht er maandag nog niemand verder screenshots gepost hebben dan kan ik het misschien alsnog wel doen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:04:
Vandaag kreeg ik een E-mail met PDF, het is de bestigingsbrief. de brief is gedateerd op 18-9. echter was alles al op de 17e werkzaam.

Alles behalve de smtp server. Verbinden via out.alice.nl gaat niet. Gistermiddag gebeld. De medewerkster doorliep een standaard rijtje. Dat was keurig, echter na het opnieuw opstarten en uitschakelen van de firewall weigerde ik toch echt om deze te deinstalleren, dat ging me een beetje te ver. Ze ging netjes verder en liet me wederom de smtp invoeren e.d. Geen succes.
Daarna meldde ze dat ik teruggebeld zou worden. Dat geschiedde vandaag. Deze medewerker liet mij ook even poeren in de smptserver en via >run cmd telnet verbinding maken met out.alice.nl 25. connecten met port 25 lukte niet. Daarna mocht ik de alice email in mijn outlook zetten (mijn eigen domeinnaam was ingevoerd) en dat testen. De mail wordt verzonden maar komt direct onbestelbaar retour.

Hierna vroeg ik of mijn router de oorzaak zou kunnen zijn, al geeft deze aan geen poorten te blokkeren. De medewerker meldde dat dit niet het geval was daar ik reactie krijg van de smtpserver (onbestelbaar). Hij gaat het met zijn collega's opnemen en ik hoor nog.

Al met al een vlotte service en ik heb nog reeljk goede hoop. Hij kende dit probleem niet. Ik heb hem naar GOT verwezen (soortgelijke klachten) en gevraagd of hij hier bekend mee was, dit was hij niet.

Jelle
Ik ben (nog) niet aangesloten bij Alice maar kan je in het algemeen wel zeggen wat je moet doen om de email server te testen.
Doe zoals gezegd een CMD (command) via Start, Uitvoeren. Je krijgt vervolgens een DOS window.
Type daarna het volgende in:
C:\>telnet out.alice.nl 25
Daarna krijg je als het goed is een prompt van de mail server retour.

Dat ziet er zo uit:
220 out.alice-dsl.de SMTP Server Wed, 19 Sep 2007 20:13:44 +0200

Daarna type je dit in:

helo out.alice.nl
250 out.alice-dsl.de Hello [82.xxx.xxx.xxx]

De server geeft dus antwoord.
Het IP adres tussen de haakjes is je eigen adres.
Zoals je ziet zit de server blijkbaar in Duitsland(.de) Italie dus.
Het moederbedrijf van BBned/Alice is namelijk Telecom Italia, dit geeft een reverse lookup ook aan:
88.44.60.16 PTR record: host16-60-static.44-88-b.business.telecomitalia.it
Dat maakt echter voor de rest niet uit.

Je kunt daarna nog meer commando's geven maar dat is hier niet zo van belang.
Het gaat erom dat je een response van de mail server krijgt.

Als dit alles niet werkt kun je nog een trace commando doen.
Typ dan vanuit het DOS windows dit in:
C:\>tracert out.alice.nl
daarna volgt er een trace.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 19-09-2007 20:38 . Reden: Hoppy heeft zijn ERVARINGEN topic weer geupdate ]

Verwijderd

gaat niet helemaal goed dus... zie hieronder. helo's naar andere sites bijv. werkt ook niet. enig idee?

helo out.alice.nl
helo wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

tracert out.alice.nl

Bezig met het traceren van de route naar out.alice.nl [88.44.60.16]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 <1 ms <1 ms <1 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms 78-40-193-1.dsl.alice.nl [78.40.192.1]
4 10 ms 9 ms 9 ms 78-40-193-10.dsl.alice.nl [78.40.192.10]
5 10 ms 10 ms 10 ms welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.1
41]
6 85 ms 84 ms 86 ms ams7-garnier-1-nl.ams.seabone.net [195.22.213.13
3]
7 98 ms 98 ms 100 ms mil14-mil50-racc1.mil.seabone.net [195.22.196.16
9]
8 95 ms 92 ms 94 ms customer-side-ibs-executive-3-it-mil14.seabone.n
et [195.22.205.202]
9 109 ms 105 ms 103 ms r-rm197-vl3.opb.interbusiness.it [151.99.29.151]

10 101 ms 100 ms 99 ms 195.31.31.30
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 *

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:25:
gaat niet helemaal goed dus... zie hieronder. helo's naar andere sites bijv. werkt ook niet. enig idee?

helo out.alice.nl
helo wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

tracert out.alice.nl

Bezig met het traceren van de route naar out.alice.nl [88.44.60.16]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 <1 ms <1 ms <1 ms local.gateway [172.19.3.1]
3 9 ms 9 ms 9 ms 78-40-193-1.dsl.alice.nl [78.40.192.1]
4 10 ms 9 ms 9 ms 78-40-193-10.dsl.alice.nl [78.40.192.10]
5 10 ms 10 ms 10 ms welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.1
41]
6 85 ms 84 ms 86 ms ams7-garnier-1-nl.ams.seabone.net [195.22.213.13
3]
7 98 ms 98 ms 100 ms mil14-mil50-racc1.mil.seabone.net [195.22.196.16
9]
8 95 ms 92 ms 94 ms customer-side-ibs-executive-3-it-mil14.seabone.n
et [195.22.205.202]
9 109 ms 105 ms 103 ms r-rm197-vl3.opb.interbusiness.it [151.99.29.151]

10 101 ms 100 ms 99 ms 195.31.31.30
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 *
Je hebt iets vergeten.
Voordat je "helo out.alice.nl" in typt moet je eerst dit doen:
C:\>telnet out.alice.nl 25

Je krijgt geen prompt te zien maar gewoon een lege regel.
Commando's zoals "helo" worden wel geaccepteerd.

De trace ziet er wel goed uit.
Time-out's is niet bijzonder. Het geeft in ieder geval te zien dat je routering + DNS werkt.
Ik verwacht eigenlijk ook dat je dus email kunt verzenden.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 19-09-2007 22:04 ]

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Het zou leuk zijn als iemand die nu Alice draaiende heeft en ook gamed zijn/haar ervaringen zou posten aangezien ik, en ik denk ook anderen, daar eigenlijk wel op zitten te wachten :)

Ik zoek een vervanger voor xs4all (was demon klant) om zo flink wat geld maandelijks te kunnen besparen. Mijn vriendin en ik willen oa. goed kunnen gamen, te veel (extra) latency in FPS is zeer dodelijk en in WoW is zelfs een nette verbinding wenselijk (als je spells en heals niet optijd aankomen dat is niet lekker voor je guild).

• harbri
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:04:

Jelle
De mededeling dat ze niet bekend zijn met dit probleem klopt niet want ik heb exact hetzelfde probleem en heb dit een paar dagen geleden al aangekaart bij Alice. Tot op heden geen oplossing mogen ontvangen van Alice. Ik heb er gelukkig niet zoveel last van, ik gebruik een ander emailadres en smtp-server dus mailen kan ik sowieso wel.

Verwijderd

@Hoppy f

Dit gaat wel goed, werkt echter niet.
220 out.alice-dsl.de SMTP Server Thu, 20 Sep 2007 07:58:20 +0200
helo out.alice.nl
250 out.alice-dsl.de Hello [78.xx.xx.xx]

@ Harbri, ook andere smtp servers accepteert hij niet, ook niet die van mijn eigen domeinnaam, bij jou wel?

• harbri
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:07:
@ Harbri, ook andere smtp servers accepteert hij niet, ook niet die van mijn eigen domeinnaam, bij jou wel?
Ja bij mij wel. Ik kan (gelukkig) nog mail versturen via de xs4all server (daar heb ik namelijk nog een account) en via de gmail server. Vandaar dat ik het ook (nog) niet als een groot probleem ervaar.

Overigens zou het mij niet verbazen als het simpelweg aan m'n alice account ligt. Ik heb namelijk m'n account geactiveerd met de gegevens die in de activatiebrief vermeld stonden. Vervolgens kreeg ik de keuze om het door hun voorgestelde emailadres te activeren of om zelf een emailadres te verzinnen en te activeren. Ik heb gekozen voor de laatste optie maar kan sindsdien met geen van beide accounts (het activatieacount en het door mij aangemaakte acount) inloggen in de Alicelounge (krijg de melding dat dat om technische redenen niet mogelijk is, er wordt bij vermeld dat ik het op een later tijdstip opnieuw moet proberen). Ook dit heb ik gemeld bij Alice, tot op heden ook hierop geen antwoord ontvangen.

Verwijderd

harbri schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:17:
[...]

Ja bij mij wel. Ik kan (gelukkig) nog mail versturen via de xs4all server (daar heb ik namelijk nog een account) en via de gmail server. Vandaar dat ik het ook (nog) niet als een groot probleem ervaar.

Overigens zou het mij niet verbazen als het simpelweg aan m'n alice account ligt. Ik heb namelijk m'n account geactiveerd met de gegevens die in de activatiebrief vermeld stonden. Vervolgens kreeg ik de keuze om het door hun voorgestelde emailadres te activeren of om zelf een emailadres te verzinnen en te activeren. Ik heb gekozen voor de laatste optie maar kan sindsdien met geen van beide accounts (het activatieacount en het door mij aangemaakte acount) inloggen in de Alicelounge (krijg de melding dat dat om technische redenen niet mogelijk is, er wordt bij vermeld dat ik het op een later tijdstip opnieuw moet proberen). Ook dit heb ik gemeld bij Alice, tot op heden ook hierop geen antwoord ontvangen.
hier precies hetzelfde nu krijg ik ook de mededeling uw account is niet actief

• NINjak
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:52:
Ik ben nu precies twee weken geleden, als een van de eersten, aangesloten.(4 september) De status tot nu toe:

Telefonie: heeft.slechts een half uur gewerkt. Na diverse vruchteloze telefoontjes met KS en later diverse e-mails kreeg ik vanmorgen een 'verlossend' berichtje. Ik kon contact opnemen met de KS "om het probleem effectief op te lossen". Ik dacht dat de 2e lijn een oplossing had gevonden want daar stond de vraag al week uit. Het bleek echter een standaardmailtje, er was nog niks opgelost. De KS wilde met mij weer het standaard checklistje doorlopen zo van: wilt u even het modem resetten etc. Dit heb ik afgekapt, Gezegd dat ze maar een monteur moesten sturen om de zaak op te lossen. Dat kon, ik zou hierover worden gebeld door de monteur (overigens vandaag nog niet gebeurd).

Internet Heeft tot vandaag probleemloos gewerkt maar is nu uitgevallen. Wel sync maar geen WAN IP nummer meer. Het probleem is weer uitgezet bij de 2e lijn. Ik kreeg de tip af en toe te proberen of het weer werkt. Het kan wel drie dagen duren voordat het werkt.

Zo gaat de lol er heel snel af. De pest is dat de KS niks kan oplossen en de 2e lijn kennelijk (nog) niet functioneert. Je kunt ze niet spreken krijgen en ook de KS communcieert alleen indirect met de 2e lijn via berichtenverkeer..
Mooi klote heet dat, al wil/moet je bellen/gebelt worden kan dat nog steeds nu niet en hoe snel je internet weer hesteld is moet je maar afwachten.

Als de KS niet direct de 2de lijns kan/mag raadplegen hoe snel zijn ze dan eigenlijk echt met oplossen van de problemen? De vraag is dan ook hoe snel pakt die 2de lijns het weer op en die moeten de hele serieuse problemen waarschijnlijk toch ook weer doorverwijzen (ben ik bang van).

Klinkt een beetje als je met een reseller te maken heeft die het netwerk, spullen of de 2de lijns niet zelf in beheer heeft en dus helemaal afhankelijk is van een derde partij. "Hij" kan dan dus niks zelf oplossen, alleen maar mensen met standaard dingen/vragen opweg helpen en dus ook niks beloven.

Als ik nu naar de problemen/beperkingen kijk, hoe ze dingen (kunnen) oplossen en reageren op problemen staat mijn barometer om Alice in huis te halen richting negatief.
NIET - <> - - - - WEL

Als het verkeer/peerings echt via het telia netwerk gaan pas ik dus zeker. Ik wil niet via vreemde verbindingen ergens pas terecht komen. Ga denk ik maar naar echte alternatieven zoeken. Besparen op de internet kosten is leuk maar niet met de vele problemen. Dan maar minder besparen en het beter voor elkaar proberen te hebben. Het laatste is geen zekerheid want het is altijd maar afwachten. Met xs4all heb ik ooit na een upgrade ook 9 weken zonder internet gezeten pas na veel bellen en uiteindelijk iemand met verstand aan de lijn te krijgen werkte het 2 uur later weer.

Verwijderd

NINjak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:50:
[...]

Mooi klote heet dat, al wil/moet je bellen/gebelt worden kan dat nog steeds nu niet en hoe snel je internet weer hesteld is moet je maar afwachten.

Als de KS niet direct de 2de lijns kan/mag raadplegen hoe snel zijn ze dan eigenlijk echt met oplossen van de problemen? De vraag is dan ook hoe snel pakt die 2de lijns het weer op en die moeten de hele serieuse problemen waarschijnlijk toch ook weer doorverwijzen (ben ik bang van).

Klinkt een beetje als je met een reseller te maken heeft die het netwerk, spullen of de 2de lijns niet zelf in beheer heeft en dus helemaal afhankelijk is van een derde partij. "Hij" kan dan dus niks zelf oplossen, alleen maar mensen met standaard dingen/vragen opweg helpen en dus ook niks beloven.

Als ik nu naar de problemen/beperkingen kijk, hoe ze dingen (kunnen) oplossen en reageren op problemen staat mijn barometer om Alice in huis te halen richting negatief.
NIET - <> - - - - WEL

Als het verkeer/peerings echt via het telia netwerk gaan pas ik dus zeker. Ik wil niet via vreemde verbindingen ergens pas terecht komen. Ga denk ik maar naar echte alternatieven zoeken. Besparen op de internet kosten is leuk maar niet met de vele problemen. Dan maar minder besparen en het beter voor elkaar proberen te hebben. Het laatste is geen zekerheid want het is altijd maar afwachten. Met xs4all heb ik ooit na een upgrade ook 9 weken zonder internet gezeten pas na veel bellen en uiteindelijk iemand met verstand aan de lijn te krijgen werkte het 2 uur later weer.
Internet werkt intussen weer. Ik weet niet of dit dankzij of ondanks de KS is. ;) Wat betreft de 2e lijn: die wordt volgens mij verzorgd door het bedrijf InterNLnet dat door BBned/Alice is overgenomen. De1e lijn KS is een gewoon call centre. Gisteren ben ik gebeld door Alice, maar dat was vanwege een telefonische enquete over de aansluitprocedure. Telefonie werkt nog steeds niet, er wordt ook niet meer aan het probleem "gewerkt" volgens mij, als er al ooit aan gewerkt is,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 18:11 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

vanuit alice.nl
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig).
dus als je geen KPN lijn hebt dan moet je toch die 69,= euro dokken?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:07:
@Hoppy f

Dit gaat wel goed, werkt echter niet.
220 out.alice-dsl.de SMTP Server Thu, 20 Sep 2007 07:58:20 +0200
helo out.alice.nl
250 out.alice-dsl.de Hello [78.xx.xx.xx]

Als je die respons krijgt van de mail server werkt deze dus wel en is hij ook voor jou bereikbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat je een email account nodig hebt om mail te kunnen versturen.

Om email te ontvangen heb je natuurlijk wel een email account nodig, maar dat is een ander verhaal het ging volgens mij om het verzenden van email.

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
ReseTTim schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:53:
[...]

dus als je geen KPN lijn hebt dan moet je toch die 69,= euro dokken?
Ja dus... brengt KPN namelijk in rekening bij hun en zij sturen de rekening door. Ik heb Internet Plus Bellen maar moet dus ook die kosten betalen, koper moet weer aangezet worden. Goedkoop abonnement moet toch ergens wegkomen :)

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:25:
[...]

Als je die respons krijgt van de mail server werkt deze dus wel en is hij ook voor jou bereikbaar.
Ik kan me niet voorstellen dat je een email account nodig hebt om mail te kunnen versturen.

Om email te ontvangen heb je natuurlijk wel een email account nodig, maar dat is een ander verhaal het ging volgens mij om het verzenden van email.
Ja dat accdount heb ik uiteraard...:) Ik wacht maar af op de systeembeheerder van Alice. als niets werkt mag Alice zelf wel eens langskomen om het te fixen (kuch)

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik was wat van mijn foto's aan het bekijken, en het viel me op dat ik opeens een bekende naam zag.

Wel een leuk iets op te sponsoren:
http://www.internet-memes...images/large/DSC_3938.jpg

:)

Pardon my dutch

• NINjak
HoppyF schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:25:
[...]

Je kan op de emai (SMTP) server het zo instellen dat je moet "inloggen" voordat je er gebruik kan en mag maken!

Dus niet een IP range rechten geven, zoals nu vaak gedaan wordt, tot het gebruik maar het zo regelen dat gebruikers moeten inloggen voordat ze gebruikt mogen maken van de SMTP. Mischien dat Alice hier voor kiest omdat hun IP ranges te veel verschillen en ze er geen "open" relay van maken voor niet klanten die anders toch in een bepaalde kunnen vallen. Je kan natuurlijk ook IP's faken en mischien gebeurt dat op dit moment erg veel en dat daarom ISP's voor deze benadering kiezen.

Mijn baas moest nl. bij compuserve (cs.com) voor het gebruiken van SMTP ook opeens een authentication gebruiken en tot voor kort hoefde dat niet. [zelf zou ik nooit CS nemen maar dat terzijde]

[ Voor 6% gewijzigd door NINjak op 20-09-2007 23:56 ]

• morpheus

9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan.

12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt.
do 20-9-2007Waar ik bang voor was, is uitgekomen. Vandaag zou de opleverdatum zijn, maar geen bevestigingsbrief en vooral ook geen modem. Morgen even aan de lijn zitten om te vragen waar dat modem dan blijft.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Gebruiker Richard heeft een tool ontwikkeld om de AD Copperjet 1616 p2 volledige admin rechten te geven.
Richardveel functionaliteit is standaard door Alice afgeschermd met een wachtwoord... als je alles in eigen beheer hebt heb je aanzienlijk meer mogelijkheden. Zo heeft de CopperJet 1616 standaard een firewall ingebouwd die normaliter uit staat, wil je deze aan kunnen zetten dan zul je het wachtwoord moeten weten.
Extra functionaliteit is bijvoorbeeld:
Bridge of Router
Port forwarding/NAT
Remote Access
Dynamic ZIPB
en ga zo maar even door
De originele post en de tool is te vinden op; http://alice.gebruikers.e...p?forum_id=9&thread_id=20

Admin rights op de Copperjet 1616 p2

Tot ziens op Forum Alice

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NINjak schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:41:
[...]

Je kan op de emai (SMTP) server het zo instellen dat je moet "inloggen" voordat je er gebruik kan en mag maken!

Dus niet een IP range rechten geven, zoals nu vaak gedaan wordt, tot het gebruik maar het zo regelen dat gebruikers moeten inloggen voordat ze gebruikt mogen maken van de SMTP. Mischien dat Alice hier voor kiest omdat hun IP ranges te veel verschillen en ze er geen "open" relay van maken voor niet klanten die anders toch in een bepaalde kunnen vallen. Je kan natuurlijk ook IP's faken en mischien gebeurt dat op dit moment erg veel en dat daarom ISP's voor deze benadering kiezen.

Mijn baas moest nl. bij compuserve (cs.com) voor het gebruiken van SMTP ook opeens een authentication gebruiken en tot voor kort hoefde dat niet. [zelf zou ik nooit CS nemen maar dat terzijde]
De diverse medewerkers vroegen mij steevast dit uit te zetten/ uit te laten staan. dit zald us neit het geval zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMAIL WERKT!!!!!!!!

Ik ben er uit. En niet dankrzij systeembeheer van alice die mij nog steeds moeten gaan helpen. op het forum van alicegebruikers (zie post hiervoor) stond dat moet zijn smtp.alice.nl En dus niet out.alice.nl

nou nou, dat ik daar zelf niet opgekomen was, en nog wees erger, dat de heldesk en 2e lijn dit niet weten, blamage.

Maar toch iedereen bedankt voor de hulp.

Groet,

Jelle
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.