Als je er vanuit gaat dat je de volledige configuratie kunt opslaan kun je wel veilig een flash doen.swiebert schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:38:
[...]
Volgens mij is het wachtwoord na het flashen ook gereset (administrator/administrator of zo) Darmee kun je dan bij alle instellingen waaronder het terugzetten van je bestaande config. Dan ben je natuurlijk weer net zo ver als voor het flashen (immers dan wordt het oude wachtwoord teruggezet). Echter... als ik kijk naar de config file die je gesaved hebt dan zou je (in theorie) in die file het wachtwoord van admin leeg kunnen maken en zou je (als je die configfile weer inleest) wel in het modem moeten kunnen. Het blijft natuurlijk theorie maar wel een leuke.
Nog wel een vraag... Kun je in de alice modem ook in het voip deel komen en gegevens wijzigen. If not dan zit je natuurlijk met het probleem hoe het ding connecteert naar de belservice van Alice (of is het geen voip),
Ik ben er nog niet van overtuigd dat het zo werkt. De instellingen voor VoDSL (geen VoIP want Alice levert VoDSL) zit ook in de configuratie.
Als de configuratie dus eenmaal bekend is weet je ook wat deze instellingen zijn en kunnen ze ook aangepast worden. Normaal gesproken heeft dat niet zoveel zin omdat er weinig aan in te stellen is.
Voor mij persoonlijk zal ik gaan proberen mijn huidige Zyxel draadloos ADSL modem achter de Copperjet te gaan hangen zodat ik mijn draadloos netwerk kan blijven gebruiken.
Alice levert namelijk geen draadloos modem en beweert wel dat je draadloos kunt gebruiken. Je moet dan zelf wel zorgen voor een draadloos modem/router.