Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.021 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07-2022
Vandaag is ook Alice bij ons opgeleverd, alhoewel dit niet echt de bedoeling was. Kreeg namelijk vorig week ergens de Alicebox geleverd met en een brief waarin de opleverdatum van 4 sept genoemd wordt. Maar ik kan pas weg bij de oude provider (Orange) eind oktober. Dus toen meteen de klantenservice van Alice gebeld en doorgegeven dat 4 sept veels te vroeg was. Was geen probleem de opleverdatum zou verzet worden naar eind oktober. ..

Blijkbaar was dat toch niet goed doorgegeven oid. Vanochtend ineens geen internet meer. Met het vermoeden dat we toch al over waren naar Alice, de prachtige copperjet 1616 aangesloten. En jawel, daar was weer internet. :/

Eerste indrukken:
- Overstap op zich oke, ware het niet dat we op een niet afgesproken datum zijn aangesloten
- Snelheid met surfen lijkt sneller (ondanks dat de oude verbinding ook 20Mbit was)
- Snelheid speedtest.bbned.nl 4.5 Mbit :| (minder dus, woon minder dan 500m van de wijkcentrale en Orange trainde toen in op 16Mbit)
- Telefonie werkt half op dit moment. Kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Volgens de KS de is de nummerportering nog niet helemaal klaar. Ik denk dat het nummer nog niet in de callswitch is gezet. Dit zou hopelijk morgen gedaan moeten zijn. Wij stappen over van KPN.
- Minder is dat ik geen admin rechten op het modem heb. Je kan wel als een user inloggen om wat zaken te bekijken. Zoals wat tellertjes, IP settings modem. En je kan volgens mij wat settings aanpassen zoals de DHCP server.
Lijkt erop dat de firewall standaard uitstaat. Wat voor mij op zich geen probleem vormt, omdat ik achter het modem een WLAN router heb. Verbinding wordt opgezet via PPPoA zo te zien en de copperjet werkt dus in router mode. Wat volgens mij vrij nieuw is voor de goedkope bbned lijnen, aan gezien die via RF1483 werkten en dus transparant waren. Kan helaas niet zien waarop de lijn intrained, daar heb je blijkbaar toch echt admin rechten voor nodig. :?

Dus al met al, redelijk tevreden. Nu dus kijken of ik het admin password van het apparaat kan bemachtigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Trippey schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:16:
Vandaag is ook Alice bij ons opgeleverd, alhoewel dit niet echt de bedoeling was. Kreeg namelijk vorig week ergens de Alicebox geleverd met en een brief waarin de opleverdatum van 4 sept genoemd wordt. Maar ik kan pas weg bij de oude provider (Orange) eind oktober. Dus toen meteen de klantenservice van Alice gebeld en doorgegeven dat 4 sept veels te vroeg was. Was geen probleem de opleverdatum zou verzet worden naar eind oktober. ..

Blijkbaar was dat toch niet goed doorgegeven oid. Vanochtend ineens geen internet meer. Met het vermoeden dat we toch al over waren naar Alice, de prachtige copperjet 1616 aangesloten. En jawel, daar was weer internet. :/

Eerste indrukken:
- Overstap op zich oke, ware het niet dat we op een niet afgesproken datum zijn aangesloten
- Snelheid met surfen lijkt sneller (ondanks dat de oude verbinding ook 20Mbit was)
- Snelheid speedtest.bbned.nl 4.5 Mbit :| (minder dus, woon minder dan 500m van de wijkcentrale en Orange trainde toen in op 16Mbit)
- Telefonie werkt half op dit moment. Kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Volgens de KS de is de nummerportering nog niet helemaal klaar. Ik denk dat het nummer nog niet in de callswitch is gezet. Dit zou hopelijk morgen gedaan moeten zijn. Wij stappen over van KPN.
- Minder is dat ik geen admin rechten op het modem heb. Je kan wel als een user inloggen om wat zaken te bekijken. Zoals wat tellertjes, IP settings modem. En je kan volgens mij wat settings aanpassen zoals de DHCP server.
Lijkt erop dat de firewall standaard uitstaat. Wat voor mij op zich geen probleem vormt, omdat ik achter het modem een WLAN router heb. Verbinding wordt opgezet via PPPoA zo te zien en de copperjet werkt dus in router mode. Wat volgens mij vrij nieuw is voor de goedkope bbned lijnen, aan gezien die via RF1483 werkten en dus transparant waren. Kan helaas niet zien waarop de lijn intrained, daar heb je blijkbaar toch echt admin rechten voor nodig. :?

Dus al met al, redelijk tevreden. Nu dus kijken of ik het admin password van het apparaat kan bemachtigen...
Aha, nog iemand aangesloten (net als Summerfield...)
Je bevestigd in je verhaal een aantal zaken die hier in het forum al aan de orde zijn geweest.
Het aansluiten van het modem gaat min of meer automatisch. Stekker erin en lopen maar. Dat is voor de meeste mensen wel prettig als je het goed beschouwd.
Telefonie werkt half?
Heb je de kabeltjes goed aangesloten zodat je (nog werkende) KPN lijn naar het modem gerouteerd wordt? Daar is het A/B verloopkabeltje voor nodig. Als het goed is zou je analoge telefoonsignaal dan bij je telefoontoestel terecht moeten komen. De modem heeft namelijk ACS. Active Inbound Call Switching. Je kunt dan met één telefoontoestel zowel de KPN lijn als de Alice lijn gebruiken.

Admin rechten.... ja dat is dus het probleem. Je hebt geen admin wachtwoord.
Hiervoor is (nog) geen oplossing. De PPPoA is inderdaad afwijken t.o.v. andere BBned gebruikers.
De modem snelheid zou toch wel te zien moeten zijn, dat is een gegeven waarvoor je geen admin rechten zou nodig hebben. Kun je niet een modem status commando geven?

Over de opleverdatum, stond in de eerste brief van Alice niet de levertijd?
Bij de bestelling kon je opgeven wanneer je de aansluiting zou wensen, z.s.m. of met een bepaalde datum die je zelf kon opgeven. (dit ivm het opzeggen van een nog lopend abo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Trippey schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:16:

[...]

Eerste indrukken:
Lagere latency en wellicht betere routes naar de webservers (netwerken waarin webserver hangt) die je bezoekt.
Pak een losse file vanaf bijvoorbeeld test.leaseweb.nl en kijk wat dat haalt. Of pak er zelfs twee tegelijk en tel ze op. Als dat meer is even TCPOptimizer draaien op je PC en controleren of je netwerk verbinding niet per ongeluk 10Mbit is inplaats van 100Mbit.

Wat gaf de snelheid indicatie aan? Kan zijn dat je alleen ADSL1 hebt op die centrale voor BBned, welke centrale is het?
[...]

PPPoA is net zo transparant natuurlijk, houdt niet opeens bitjes tegen :)

Het is gewoon een ander connectie model dan het RFC1483Bridged-IP met DHCP model.
Wens je veel succes...
HoppyF schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:30:
[...]

Hiervoor is (nog) geen oplossing. De PPPoA is inderdaad afwijken t.o.v. andere BBned gebruikers.
Ook InterNLnet gebruikte PPPoA via BBned verbindingen en ook XS4all Power toen het nog geleverd werd (was via BBned toen) was PPPoA.
Bij de bestelling kon je opgeven wanneer je de aansluiting zou wensen, z.s.m. of met een bepaalde datum die je zelf kon opgeven. (dit ivm het opzeggen van een nog lopend abo).
Ik vermoed dat Alice nu de resterende termijn (kosten daarvan) door de fout zullen compenseren op de factuur van de komende maand/maanden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
[...]

Telefonie werkt half?
Heb je de kabeltjes goed aangesloten zodat je (nog werkende) KPN lijn naar het modem gerouteerd wordt? Daar is het A/B verloopkabeltje voor nodig. Als het goed is zou je analoge telefoonsignaal dan bij je telefoontoestel terecht moeten komen. De modem heeft namelijk ACS. Active Inbound Call Switching. Je kunt dan met één telefoontoestel zowel de KPN lijn als de Alice lijn gebruiken.
Telefonie (en dan bedoel ik natuurlijk de Alice lijn), werkt inderdaad half. Ik heb express de bijbehordende switch niet aangesloten. Mocht het langer gaan duren met de portering dan is dit wel een alternatieve optie. Maar gebeld worden via de Alice lijn zit er nog niet in.
[...]

De modem snelheid zou toch wel te zien moeten zijn, dat is een gegeven waarvoor je geen admin rechten zou nodig hebben. Kun je niet een modem status commando geven?
Ja dat kan wel. Je kan een klein overzicht van de DSL lijn krijgen, alleen daar laat tie niet zien op welke snelheid er wordt ingetraind. Is not for end-user eyes, denk ik :P
[...]

Nee in de eerste brief die ik kreeg, stond geen opleverdatum. Alleen een welkomst en dat er spoedig opgeleverd zou worden. Ik had inderdaad ingevuld, dat ik de verbinding zsm geleverd wilde hebben. Ik dacht dat wanneer je aangaf dat je overstapte van een andere provider ze daar automatisch rekening mee hielden. Hier heb ik voor de zekerheid ook de klantenservice over gebeld. En daar werd mijn aanname bevestigd. Daarna nog een keer hierover gebeld, nadat ik een 2e brief kreeg met een opleverdatum. Toen is verteld dat de opleverdatum dan verschoven zou worden. Maar ja dat was de theorie, praktijk werkt toch altijd anders he..
bjck schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:37:
[...]

Pak een losse file vanaf bijvoorbeeld test.leaseweb.nl en kijk wat dat haalt. Of pak er zelfs twee tegelijk en tel ze op. Als dat meer is even TCPOptimizer draaien op je PC en controleren of je netwerk verbinding niet per ongeluk 10Mbit is inplaats van 100Mbit.

Wat gaf de snelheid indicatie aan? Kan zijn dat je alleen ADSL1 hebt op die centrale voor BBned, welke centrale is het?
Dan gaat het een stuk beter. Haal met 3 downloads van verschillende locaties, ongeveer 1200 Kbyte. Dat komt toch al dichter bij de 16Mbit. Mijn centrale is Hlm-C en die zeker ADSL2+ geschikt op het BBned netwerk, aangezien ik voor Orange ook al een BBned lijntje had ;)
[...]

PPPoA is net zo transparant natuurlijk, houdt niet opeens bitjes tegen :)

Het is gewoon een ander connectie model dan het RFC1483Bridged-IP met DHCP model.
Hehehe, nee het houdt inderdaad geen bitjes tegen. Maar ik doel meer op de eigenschap van RFC1483, waarbij de modem als het ware 'verdwijnt' en ik alles in 1 subnet kan hangen. Maar dat mijn persoonlijke nukke. :D
Hmm ja..., het is erg onwaarschijnlijk, maar goed men mag toch hoop hebben? :+
[...]

Ook InterNLnet gebruikte PPPoA via BBned verbindingen en ook XS4all Power toen het nog geleverd werd (was via BBned toen) was PPPoA.
Klopt inderdaad, er zijn altijd wel ISP's, die inkochten bij BBned, die die methode gebruikten. Maar dat hing volgens mij af van de afgenomen dienst bij BBned. De eigen goedkope lijnen van BBned (lees BBeyond) liepen altijd via RFC1483
[...]

Ik vermoed dat Alice nu de resterende termijn (kosten daarvan) door de fout zullen compenseren op de factuur van de komende maand/maanden.
Dat vermoeden heb ik ook. Vooral omdat de gemaakte afspraak door de klantenservice genoteerd is. Dus wat dat betreft een pluim voor de KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Trippey schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:47:
[...]

Telefonie (en dan bedoel ik natuurlijk de Alice lijn), werkt inderdaad half. Ik heb express de bijbehordende switch niet aangesloten. Mocht het langer gaan duren met de portering dan is dit wel een alternatieve optie. Maar gebeld worden via de Alice lijn zit er nog niet in.
Gebeld worden kan per nummer maar bij 1 partij uitkomen. Dus als je nummer nog niet is geporteerd kan Alice je wel laten uitbellen en zelfs je nummer meezenden, maar gebeld worden komt nog bij de oude partij binnen vanaf alle andere aanbieders.
[...]

Nee in de eerste brief die ik kreeg, stond geen opleverdatum. Alleen een welkomst en dat er spoedig opgeleverd zou worden. Ik had inderdaad ingevuld, dat ik de verbinding zsm geleverd wilde hebben. Ik dacht dat wanneer je aangaf dat je overstapte van een andere provider ze daar automatisch rekening mee hielden. Hier heb ik voor de zekerheid ook de klantenservice over gebeld. En daar werd mijn aanname bevestigd. Daarna nog een keer hierover gebeld, nadat ik een 2e brief kreeg met een opleverdatum. Toen is verteld dat de opleverdatum dan verschoven zou worden. Maar ja dat was de theorie, praktijk werkt toch altijd anders he..
Dat kan een nieuwe ISP nooit weten, juist met het opgeven van zo'n wensdatum geef je als consument aan per wanneer je overgezet wilt worden. Je dient zelf rekening te houden met huidige contracten en contract termijn daarvan.

Nu kunnen ISP's immers niet bij elkaar in de administratie kijken natuurlijk.
[...]

Dan gaat het een stuk beter. Haal met 3 downloads van verschillende locaties, ongeveer 1200 Kbyte. Dat komt toch al dichter bij de 16Mbit. Mijn centrale is Hlm-C en die zeker ADSL2+ geschikt op het BBned netwerk, aangezien ik voor Orange ook al een BBned lijntje had ;)
Draai eens TCPOptimizer (even googlen) en kijk dan eens wat het haalt. Wel je PC direct aan je Alice modem hangen natuurlijk en even controleren in je PC of je niet per ongeluk op 10Mbit verbonden bent in plaats van 100Mbit op je netwerk.
[...]

Hehehe, nee het houdt inderdaad geen bitjes tegen. Maar ik doel meer op de eigenschap van RFC1483, waarbij de modem als het ware 'verdwijnt' en ik alles in 1 subnet kan hangen. Maar dat mijn persoonlijke nukke. :D
Als je modem als router werkt heb je geen enkel verschil tussen RFC1483 en PPPoA. Alleen als je een modem transparant wil laten bridgen wordt het voor PPPoA lastiger en ondersteunen niet alle modems zo'n mogelijkheid. Bij RFC1483 is het makkelijk natuurlijk, dat was het basis idee zo'n beetje.
[...]

Klopt inderdaad, er zijn altijd wel ISP's, die inkochten bij BBned, die die methode gebruikten. Maar dat hing volgens mij af van de afgenomen dienst bij BBned. De eigen goedkope lijnen van BBned (lees BBeyond) liepen altijd via RFC1483.
Het is maar net hoe een ISP bij BBned lijnen inkocht inderdaad. BBned biedt twee smaken om te verbinden als partner. Dat is via ATM zodat de lijn vanaf je modem helemaal tot aan je ISP wordt getransporteerd die het dan de terminatie doet op eigen (router) apparatuur. Of je neemt af met een ethernet koppeling waar BBned de terminatie doet en beheert.

Of BBned bij de ethernet koppeling ook PPPoA als optie heeft weet ik niet, als een ISP zelf termineert kan de ISP het zelf kiezen/bepalen/instellen.

Dat ze voor BByond voor RFC1483Bridged kiezen heeft niets met goedkoop of duur te maken, is een technische keuze voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

franssie

Save the albatross

en dat admin wachtwoord schijnt te achterhalen te zijn (ik heb dacht ik ergens een post hier aangehaald uit het abel topic) er zit een bug in de firmware nl maar dat hoop ik over een week of 2 te kunnen testen als ik mijn lijn hier heb.
Ook zijn er manieren om een superuser aan te maken schijnt... dat ga ik eerst proberen voordat ik de adsl kabel erin hang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm op basis van de leuke aanbieding van alice ook maar aangevraagt. Situatie hier is als volgt:
- 1 oud schoolpand met 38 appartementjes erin.
- 1 8mbit internetverbinding met kwaliteit KUT

Heb nu met KPN gebeld om te vragen of het mogelijk was een 2e lijn ernaast te leggen, dit was mogelijk, aangezien er nog genoeg aders vrij waren. Vervolgens alice de opdracht gegeven om dit te gaan regelen. Begrijp nu uit dit topic dat dit helemaal niet mogelijk zou moeten zijn en dat alice alleen een bestaande aansluiting kan her-activeren?

Als dit zo is moet ik snel gaan annuleren en kijken naar een andere oplossing, moet nu al 4 weken wachten en vind dat eigenlijk wel wat lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 05-09-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of alle CJ 1616 's dezelfde passwords hebben, maar Speedlinq vermeldt deze gegevens gewoon op de modem support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Trippey schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:47:
[...]

Hoe lang heeft het totaal geduurd bij jou de aanvraag t/m je thuis kon internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Heeft een van de verse abbonees geprobeerd wat poorten te forwarden. Ik vraag me af als ze dat hebben gedaan in de copperjet (zoals Denan) of vanuit hun eigen router achter de copperjet?

En hebben ze de copperjet in een LAN poortje op de router erachter aangesloten of een (eventuele) WAN poortje op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Iemand die al iets meer te weten is gekomen over eventuele IP-TV van Alice?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
wiske80 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:06:
Heeft een van de verse abbonees geprobeerd wat poorten te forwarden. Ik vraag me af als ze dat hebben gedaan in de copperjet (zoals Denan) of vanuit hun eigen router achter de copperjet?

En hebben ze de copperjet in een LAN poortje op de router erachter aangesloten of een (eventuele) WAN poortje op de router?
Even de thread teruglezen: Portforwards zijn mogelijk.. maar die moeten op de router (copperjet) ingesteld worden.. Een portforward instellen op je eigen router achter de alice router, terwijl je geen portforwards op de alice router hebt staan, heeft geen enkel nut.
Nogmaals: De copperjet staat NIET in bridge mode :)

--------------------------
Alice tv? dat gaat volgens mij nog wel een tijdje duren.. het lijkt me dat ze eerst even met dit basispakket de markt gaan veroveren.. (volgens mijn info gaat het momenteel een factor 10-12 harder dan ze verwacht hadden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Welke routers kun je allemaal achter de AliceBox aansluiten? Moet hij specifiek PPPoA ondersteunen, of maakt dat niets uit? (ik zie namelijk vooral PPPoE routers, of kijk ik te veel in het goedkope segment?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:18
Ik word gek.

Ik vraag Alice aan op blanco aderpaar, met behoud van KPN nummer op andere lijn, krijg brief dat mijn kpn nummer word opgezegd, etc... Zie eerdere posts.

Dus ik cancel mijn opdracht, omdat het allemaal te vaag is.

Krijg ook netjes een brief ter bevestiging.
Ik tevreden, en gerust gesteld...

So far so good...

Krijg ik gisteren weer een brief, een bevestinging van een order (ander nummer als eerst, met zelfde klant nummer)

Met "bedankt voor u opdracht... blabla "uw <mobile nummer> zal komen te vervallen"

Nou breekt mijn klomp.

Zonder dat ik dus opdracht geef (voor de tweede maal) zit ik weer met een opdracht in hun systeem.

Weer bellen, "we gaan dat even uitzoeken", en ik krijg te horen dat ook deze opdracht is gecancelled, ik krijg daar nog een brief van. En ik sta nu niet meer in hun systeem als het goed is.

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
@ shaduw:
Bij mijn weten staat het modem ingesteld met PPPoA settings. Erachter kun je iedere pc aansluiten die je wilt volgens standaard tcp/ip protocollen. Je krijgt een ipnummer van het modem wat als router ingesteld staat. Je hoeft dus niet een router te zoeken die dat voor je regelt. Correct me if I am wrong denon?

@RDNZL
De eerste brief was inderdaad vaag, is al besproken. Ik verwacht in het kader om die onduidelijkheid op te lossen, dat dit probleem ontstaan is. Het is natuurlijk erg lastig, maar vind het nog niet direct opzienbarend voor een opstartend iets.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RDNZL schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:59:
Ik word gek.

Ik vraag Alice aan op blanco aderpaar, met behoud van KPN nummer op andere lijn, krijg brief dat mijn kpn nummer word opgezegd, etc... Zie eerdere posts.

Dus ik cancel mijn opdracht, omdat het allemaal te vaag is.

Krijg ook netjes een brief ter bevestiging.
Ik tevreden, en gerust gesteld...

So far so good...

Krijg ik gisteren weer een brief, een bevestinging van een order (ander nummer als eerst, met zelfde klant nummer)

Met "bedankt voor u opdracht... blabla "uw <mobile nummer> zal komen te vervallen"

Nou breekt mijn klomp.

Zonder dat ik dus opdracht geef (voor de tweede maal) zit ik weer met een opdracht in hun systeem.

Weer bellen, "we gaan dat even uitzoeken", en ik krijg te horen dat ook deze opdracht is gecancelled, ik krijg daar nog een brief van. En ik sta nu niet meer in hun systeem als het goed is.

We wachten af!
Blijkbaar geef je als contact telefoonnummer een mobiel nummer op, thans hebben ze dat voor je veranderd in de tweede order lijkt het.

Grappig dat het order systeem denkt en je meldt dat ze dat nummer gaan porteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 05-09-2007 telefoon gekregen van kpn dat ze op 18-09-2007 de lijn komen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
...

Nou breekt mijn klomp.

We wachten af!
Ik zou even de klantenservice van je mobielprovider bellen en laten aantekenen in je dossier (terwijl je aan de telefoon zit) dat je alice hebt aangevraagd en zij een brief stuurden dat je mobiel nr komt te vervallen maar dat je dat _NIET_ wilt.

PS. Waarom zouden ze een mobiel nr overnemen/laten vervallen? Ze hebben toch vaste lijnen, heeft toch niks met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
morpheus schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:22:
@ shaduw:
Bij mijn weten staat het modem ingesteld met PPPoA settings. Erachter kun je iedere pc aansluiten die je wilt volgens standaard tcp/ip protocollen. Je krijgt een ipnummer van het modem wat als router ingesteld staat. Je hoeft dus niet een router te zoeken die dat voor je regelt. Correct me if I am wrong denon?
Op de denon na heb je gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
bjck schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:36:
[...]

Dat kan een nieuwe ISP nooit weten, juist met het opgeven van zo'n wensdatum geef je als consument aan per wanneer je overgezet wilt worden. Je dient zelf rekening te houden met huidige contracten en contract termijn daarvan.

Nu kunnen ISP's immers niet bij elkaar in de administratie kijken natuurlijk.
Dat kan wel zo zijn, maar als ik ruim voor oplevering aangeef dat er een andere datum gepland moet worden, lijkt mij dat toch voldoende. Daarnaast kunnen ze wel 'zien' dat er al ADSL van een provider op zit in de porteringsinformatie van de betreffende lijn. Het meer een stukje service, dan dat het technisch onmogelijk wordt gemaakt. Mobieletelefonie providers kunnen wel al zo'n service bieden, DSL providers hebben hier blijkbaar toch nog steeds moeilijkheden mee.
bjck schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:36:
[...]

Draai eens TCPOptimizer (even googlen) en kijk dan eens wat het haalt. Wel je PC direct aan je Alice modem hangen natuurlijk en even controleren in je PC of je niet per ongeluk op 10Mbit verbonden bent in plaats van 100Mbit op je netwerk.
Ik zal eens kijken of ik dat eens vanavond kan gaan testen.
reddevil schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:26:
[...]

Hoe lang heeft het totaal geduurd bij jou de aanvraag t/m je thuis kon internetten?
Meteen aangevraagd toen ik het nieuwsbericht op tweakers.net zag. Dat was 16 augustus. Oplevering is 4 september geweest, dus een kleine 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 09:41
Momenteel heb ik IPB, maar gezien de problemen die ik daar mee heb (met name de Experiabox) en kijkend naar het verschil in kosten per maand, lijkt het mij zeker de moeite waard om over te stappen.

Ik heb aan de helpdesk het volgende gevraagd:
*Vraag 1:*
Is het mogelijk om direct over te stappen van IPB van KPN naar Alice.nl of
moet daarvoor eerst een analoge lijn aanwezig zijn op mijn huisadres?
Volgens de postcodecheck is Alice leverbaar op mijn adres.

Antwoord 1
Wij kunnen voor u de telefonie overnemen, de terugschakeling om weer een actieve KPN telefoonlijn te hebben (analoog) bedragen de kosten eenmalig 69 euro.
Dat is dus niet het antwoord op mijn vraag. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het switchen van IPB naar bv Orange Family, Tele2, etc., oftewel andere providers die zowel internet als telefonie aanbieden? Is het dan noodzakelijk om eerst terug te gaan naar analoog of kan het gelijk van IPB naar iets anders.

Als jullie vinden dat deze vraag eerder bij het IPB forum hoort, dan hoor ik dat graag.

Verder heb ik ook de vrijheid genomen om te proberen meer te weten te komen over die aanvullende diensten
*Vraag 2*
Op uw website wordt melding gemaakt dat Alice binnenkort nog veel meer
heldere en eenvoudige diensten introduceert. Kijkend naar Frankrijk, Italie
en Duitsland zal het waarschijnlijk gaan om IPTV en wellicht ook mobiele
telefonie. Kunt u daar al iets meer over zeggen?

Antwoord 2
Over de IPTV en mobiele diensten kunnen we echter nog geen uitspraken over doen. Dit is nog niet bekend wanneer.
Nog niet bekend wanneer, betekent dus dat het er wel gaat komen. Ik verwacht dus zowel IPTV als mobiele telefonie. Als alle tarieven dan net zo aantrekkelijk worden als het internet+telefonie deel, dan wordt het een interessante club. Alles onder 1 dak voor alle digitale behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb ook nog gemaild met Alice, maar ze konden mijn ook geen sluitend antwoord geven over IP-TV, helaas want ik heb het vanaf begin Oktober nodig. Als ze niet concreet worden ga ik toch echt voor Tele2 compleet+20mbit+vision gold á 34,95 eerste 6 maanden.

Overigens heb ik dit nog wel kunnen vinden op internet:
Nieuw in Nederland: Alice - 30 euro voor internet en bellen. Al lang in Frankrijk: Alice - 30 euro voor internet, bellen en 40 TV kanalen. Waarom krijgen wij minder voor het zelfde geld?
Bron: http://www.nujij.nl/waaro...-tv-bij-adsl.812344.lynkx
Telecom Italia komt met Alice naar Nederland en concurreert met KPN en kabelbedrijven. Donderdag lanceerde op het gebied van breedband toegang en telefonie. Voor een vast tarief van 29,90 kunnen mensen internetten en onbeperkt in Nederland bellen. Telecom Italia biedt de dienst aan via het netwerk van BBned.

Italië, Duitsland en Frankrijk is Alice ook actief met IPTV. In eerste instantie zal het bedrijf in Nederland alleen televisie gaan aanbieden via glazvezel, zoals in het project dat BBned in Amsterdam realiseert, waar men wellicht al voor het einde van dit jaar TV zal aanbieden. Elders in het land zal televisie pas in een later stadium beschikbaar zijn.
Bron: http://www.nederland.broadbandtvnews.com/vandaag/?p=366

Met name het laatste bericht is veelbelovend, alhoewel ik toch echt glasvezel lees..... :?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Stephan224 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:28:
Ik heb ook nog gemaild met Alice, maar ze konden mijn ook geen sluitend antwoord geven over IP-TV, helaas want ik heb het vanaf begin Oktober nodig. Als ze niet concreet worden ga ik toch echt voor Tele2 compleet+20mbit+vision gold á 34,95 eerste 6 maanden.

Overigens heb ik dit nog wel kunnen vinden op internet:

[...]

Bron: http://www.nujij.nl/waaro...-tv-bij-adsl.812344.lynkx

[...]

Bron: http://www.nederland.broadbandtvnews.com/vandaag/?p=366

Met name het laatste bericht is veelbelovend, alhoewel ik toch echt glasvezel lees..... :?
Op de website staat dat Alice met meer diensten gaat komen, te verwachten is dan ook dat dit IPTV en mobiele telefonie zal gaan worden. De termijn is onbekend, maar ik denk dat het niet al te lang zal duren. De techniek en ervaring heeft men al in huis en de concurrentie biedt het ook aan dus lang wachten gaat ze potentiele klanten kosten.

Ik zie vooral IPTV wel ziten als vervanger voor de huidige TV. Je kunt dan immers ook HDTV gaan bekijken en dat lukt nu nog niet zo erg via de normale wegen.
Ok, het is allemaal nog wat vroeg misschien maar de onwikkelingen zetten wel door zeker als er ook meer aanbod via HD-DVD en Blu-ray gaat komen.
Voorlopig ben ik echter tevreden met mijn aangevraagde ADSL en hoop dat dit goed geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanavond alice aangevraagd .
Dit heb ik per telefoon gedaan .Ik had binnen 2 minuten iemand aan de lijn kreeg duidelijk antwoord op mijn vragen .En heb dus direct alice besteld .
als ik de meneer moet geloven (dit doe ik nu nog ) heb ik over 3 a 4 weken adsl + bellen .
Het enige minpunt was dat ik geen kpn meer had en deze opnieuw moet worden aangesloten a 69 euro .
hier staat namelijk niks van op hun internet site .Men heeft er een notitie van gemaakt .

Dus mijn eerste ervaring met alice is positief .
Dit alles kan ik over orange niet zeggen
ik zal hier mijn bevindingen blijven zetten

gr ralf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het door Alice aangeboden modem een router opzich is oftewel heb ik aan mijn Access point voldoende voor een draadloos internet verbinding ?
Momenteel heb ik nog een abbo Orange en hierbij gebruik ik mijn Access point.

Grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:17:
Kan iemand mij vertellen of het door Alice aangeboden modem een router opzich is oftewel heb ik aan mijn Access point voldoende voor een draadloos internet verbinding ?
Momenteel heb ik nog een abbo Orange en hierbij gebruik ik mijn Access point.

Grtzz
Ik zou zeggen.... lees ff de afgelopen 25 pagina's... het zal zeker per 2 pagina's wel een keer genoemd zijn. Dus van mij krijg je het antwoord niet :P

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 25 pagina's gelezen maar het duizelt mij:

1. Zit er in het Alice modem ook een router of een switch? M.a.w. wat is nog meer nodig om meerdere PC’s aan te sluiten?
2. Ik heb nu een pop3-mail account bij Hostway. Kan ik daar de SMTP-server bereiken of is dit geblokkeerd (poort 25)? Heeft Alice in dat gevel een relay server? Of is er een andere oplossing?
3. Ik maak voor bellen naar het buitenland (verre oosten) gebruik van een 0900 nummer (Telestunt). Kan dat straks ook nog?

Dit zullen voor velen beginnersvragen zijn maar voor mij is dit geen gesneden koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:52:
Heb 25 pagina's gelezen maar het duizelt mij:

1. Zit er in het Alice modem ook een router of een switch? M.a.w. wat is nog meer nodig om meerdere PC’s aan te sluiten?
2. Ik heb nu een pop3-mail account bij Hostway. Kan ik daar de SMTP-server bereiken of is dit geblokkeerd (poort 25)? Heeft Alice in dat gevel een relay server? Of is er een andere oplossing?
3. Ik maak voor bellen naar het buitenland (verre oosten) gebruik van een 0900 nummer (Telestunt). Kan dat straks ook nog?

Dit zullen voor velen beginnersvragen zijn maar voor mij is dit geen gesneden koek.
Ik zal het proberen te beantwoorden.

1. De modem is een Copperjet 1616-2P, spec's en handleiding heb ik al eerder gepost, als je even terugbladerd kom je de link tegen. Er zit een netwerkaansluiting op voor 1 PC, maar hier kun je ook een switch op aansluiten zodat je meerdere PC's in je eigen netwerk kunt aansluiten.
Het is een router, dus hij deelt ook IP adressen uit naar je andere PC's.

2. POP werkt, maar SMTP waarschijnlijk niet. Dit is niet erg want voor inkomende post kies je dan je eigen mail server en voor uitgaand de mail server van Alice. Dan heb je geen last van een blokkade.

3. 0900 nummer en betaalnummers zullen wel werken maar goedkoop is het niet verwacht ik. Je kunt beter kijken in de tarieflijst van Alice wat het kost om via VoDSL naar dat land te bellen. Misschien valt dat nog mee. De tarieflijst staat op de website van Alice.
Als je veel belt naar het buitenland is de optionele uitbreiding misschien interessant.
Talk4free International, het hangt er wel vanaf af het land wat je veel belt daar tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK duidelijk, bedankt. Toch nog even over de uitgaande mailserver. Natuurlijk kan je die van Alice gebruiken maar mooier is om die van Hostway te gebruiken als die te bereiken is. Weet iemand of Alice poort 25 blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Je kunt uiteraard ook die van Hostway gebruiken via SSMTP oftewel, secure SMTP, deze werkt via port 587 en werkt met authenticatie, meeste hosters hebben dit wel aan staan. Heb dit zelf ingesteld op mijn laptop en kan overal mail verzenden en ontvangen zonder een poort te hoeven wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu nog bij Planet. Uitgaande mail stuur ik nu naar de mail.direct-ADSL.nl server die het netjes doorstuurt naar Hostway. Heeft Alice (of BBNED) niet een relay server? Zoiets zou bij Alice toch ook moeten kunnen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:14:
OK duidelijk, bedankt. Toch nog even over de uitgaande mailserver. Natuurlijk kan je die van Alice gebruiken maar mooier is om die van Hostway te gebruiken als die te bereiken is. Weet iemand of Alice poort 25 blokkeert?
geen aanleiding om aan te nemen dat ie geblocked is, zou gewoon moeten werken (je hoeft geen poorten te forwarden om de SMTP van hostway of wie dan ook te bereiken).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Hachy
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb twee handleidingen van de Copperjet 1616-2P doorgeworsteld, maar ik kom er niet uit.

Zit er een bridge functie op dit modem, en is deze ook in te stellen in 'user mode' ?
Of is er gewoon iemand die dit apparaatje al in bridge mode heeft gekregen ?

Dit voor als je het modem alleen als gateway gebruikt en de rest van je netwerkzaken zoals je firewall en port forwarding op andere apparaten wilt regelen zoals bijvoorbeeld je access point / router device.

Zijn er mensen die Alice met een ander modem aan de praat hebben gekregen zoals bijvoorbeeld de Linksys WAG325N Wireless-N Adsl2+ gateway ? En, is dit volgens de AV van Alice toegestaan ? (waarbij ik me direct afvraag wat een provider daarover te zeggen heeft maar dat terzijde)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 18:55

Nou breekt mijn klomp.

We wachten af!
Ze laten je mobiele nr niet overnemen/vervallen. Heb gisterenavond gebeld en het schijnt door een terkortkoming van hun software te komen. "Het was er niet op berekend dat mensen ook hun mobiele nummer als contactnummer konden opgeven", aldus de helpdeskmedewerker. :X

• reddevil
Gummie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:55:
[...]

Ze laten je mobiele nr niet overnemen/vervallen. Heb gisterenavond gebeld en het schijnt door een terkortkoming van hun software te komen. "Het was er niet op berekend dat mensen ook hun mobiele nummer als contactnummer konden opgeven", aldus de helpdeskmedewerker. :X
Maar dat betekent dat als je als contact een gewone opgeeft, ze hem meteen overnemen? Ook wel krom eigenlijk

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 06:49
reddevil schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:35:
Maar dat betekent dat als je als contact een gewone opgeeft, ze hem meteen overnemen? Ook wel krom eigenlijk
Wat ik al eerder heb gepost in mijn bevindingen met Alice.
Het telefoon nummer wat je opgeeft als "contact nummer" zal op de brief komen te staan als zijnde het nummer wat vervalt/gepoort wordt. Dit komt omdat Alice hun brieven automatisch op laat stellen en dus alleen naam + adres + tel nummer invullen, de rest is door een computer gemaakt door middel van een scriptie of wat dan ook.

Verwijderd

Had me op 16 augustus via de website aangemeld en aangegeven dat dat per 1 oktober moest gebeuren i.v.m opzegging andere provider(Fiberworld bbned).
Ontvangstbevestiging via mail en via de post.

Gisterenmorgen(5 September) ineens geen internet meer gebeld met mijn provider(Fiberworld) volgens hun was de lijn al overgenomen ?????
Gebeld naar Alice en inderdaad de lijn was al active en de reden was dat het toch allemaal wat sneller ging dan verwacht, bbned -> bbned.

Had dus nog geen modem ontvangen en ook nog geen brief met de definitieve activerings datum, het modem werd zo snel mogelijk verstuurd.

Vanmorgen werd inderdaad het modem via de post ontvangen ( wel snel) het is een oranje copperjet met een etiket waarop stond 1616 2P ik dacht dat die blauw moest wezen ??? ingelogd in het modem en daar stond ook 1616 2P.

Mijn oude modem afgesloten en de nieuwe via de bijgeleverde gebruiksaanwijzing met tekening aangesloten.........er gebeurde niets alles gecontroleerd maar was goed aangesloten toen maar even gekeken hoe het oude modem aangesloten was en daar zaten de stekkertjes op de A/B stekker net andersom, stekkertjes dus omgewisseld en toen werkte het, dit gelijk maar even gemeld bij de helpdesk.

Alles werkt normaal ga nu maar eens even een mailtje sturen hoe we het dubbele abonnements geld gaan regelen, ik moet nog tot 1 oktober betalen aan Fiberworld en nu dus ook voor Alice.

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat die box oranje is klopt, het is een "branded" versie, oranje is de kleur van BBNed ;)

We are shaping the future

• denan
Kleine update:

De webmail dienst van Alice draait nu, en aan die ene mailbox die je krijgt zit ook pop/smtp acces.

pop: in.alice.nl
smtp: out.alice.nl

"t is wel duidelijk ;)

• reddevil
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:46:
Had me op 16 augustus via de website aangemeld en aangegeven dat dat per 1 oktober moest gebeuren i.v.m opzegging andere provider(Fiberworld bbned).
Ontvangstbevestiging via mail en via de post.

...

Alles werkt normaal ga nu maar eens even een mailtje sturen hoe we het dubbele abonnements geld gaan regelen, ik moet nog tot 1 oktober betalen aan Fiberworld en nu dus ook voor Alice.
Staat op de ontvangstbevestiging niet dat je 1 oktober over zou gaan ? Als dat zo is, zou ik even Alice bellen en vragen hoe ze het willen oplossen nu je met dubbele kosten zit.

Verwijderd

reddevil schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:21:
[...]

Staat op de ontvangstbevestiging niet dat je 1 oktober over zou gaan ? Als dat zo is, zou ik even Alice bellen en vragen hoe ze het willen oplossen nu je met dubbele kosten zit.
Nee daar staat verder geen datum op dat zou bij de volgende brief of mail moeten gebeuren, ik heb mijn inschrijving via het web wel bewaart en daar staat per 1 oktober.

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:01:
[...]

Ik zal het proberen te beantwoorden.

1. De modem is een Copperjet 1616-2P, spec's en handleiding heb ik al eerder gepost, als je even terugbladerd kom je de link tegen. Er zit een netwerkaansluiting op voor 1 PC, maar hier kun je ook een switch op aansluiten zodat je meerdere PC's in je eigen netwerk kunt aansluiten.
Het is een router, dus hij deelt ook IP adressen uit naar je andere PC's.

2. POP werkt, maar SMTP waarschijnlijk niet. Dit is niet erg want voor inkomende post kies je dan je eigen mail server en voor uitgaand de mail server van Alice. Dan heb je geen last van een blokkade.

3. 0900 nummer en betaalnummers zullen wel werken maar goedkoop is het niet verwacht ik. Je kunt beter kijken in de tarieflijst van Alice wat het kost om via VoDSL naar dat land te bellen. Misschien valt dat nog mee. De tarieflijst staat op de website van Alice.
Als je veel belt naar het buitenland is de optionele uitbreiding misschien interessant.
Talk4free International, het hangt er wel vanaf af het land wat je veel belt daar tussen zit.
De helpdesk blijft zeggen dat ik naast de modem nog zelf een router dien aan te schaffen om meerdere PC's met ethernet aan te sluiten.
Maar in de product info van de copperjet 1616 staat toch dat daar al een router in zit. Dan zou een switch toch voldoende moeten zijn.

Wie weet hoe het nu echt zit?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:37:
[...]

De helpdesk blijft zeggen dat ik naast de modem nog zelf een router dien aan te schaffen om meerdere PC's met ethernet aan te sluiten.
Maar in de product info van de copperjet 1616 staat toch dat daar al een router in zit. Dan zou een switch toch voldoende moeten zijn.

Wie weet hoe het nu echt zit?
De modem kan twee functies doen :), namelijk Router-mode en Bridge-mode.
Ik kan het in ieder geval zelf allemaal instellen bij mijn copperjet :).

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
als je ut modem insteld als router --> koop dan een switch, (geen portforwarding,iig zoiets las ik op page 1?)

stel je em in als bridge, koop een router (op deze manier kan je dus WEL aan portforwarding doen ;-)

Verwijderd

Termi schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:46:
[...]

De modem kan twee functies doen :), namelijk Router-mode en Bridge-mode.
Ik kan het in ieder geval zelf allemaal instellen bij mijn copperjet :).
In welke mode staat de modem standaard bij aflevering door Alice?

Sorry maar ik weet geeneens wat portforwarding is (dan zal ik het waarschijnlijk ook niet nodig hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 16:58 ]

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Zoals in vrijwel alle 25 voorgaande pagina's al vermeld wordt: de setup van het modem is niet te veranderen je kunt niet als admin inloggen. bridge is dus NIET mogelijk

https://twitch.tv/magus77nl

Verwijderd

fre0n schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:57:
Zoals in vrijwel alle 25 voorgaande pagina's al vermeld wordt: de setup van het modem is niet te veranderen je kunt niet als admin inloggen. bridge is dus NIET mogelijk
Dan staat ie dus bij aflevering in router-mode en heb ik alleen nog een switch nodig voor een bekabeld thuisnetwerk. Gek dat Alice dan toch blijft hameren om een router aan te schaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 17:30 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:59:
[...]
Dan staat ie dus bij aflevering in router-mode en heb ik alleen nog een switch nodig voor bekabeld thuisnetwerk. Gek dat Alice dan toch blijft hameren om een router aan te schaffen.
Correct. Of je zet je router/Access Point in bridge modus (hoop eindelijk dat dat kan, met router nog nooit geprobeerd, met access point lukte het wel), dan rout en DCHP'd de copperjet en heb je de bedrade/draadloze verbindingen via je AP/switch.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 06-09-2007 17:10 ]

Verwijderd

franssie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:10:
[...]

Correct. Of je zet je router/Access Point in bridge modus (hoop eindelijk dat dat kan, met router nog nooit geprobeerd, met access point lukte het wel), dan rout en DCHP'd de copperjet en heb je de bedrade/draadloze verbindingen via je AP/switch.
OK, maar dan gebruik je de externe router dus niet als router.

PS Ik begin nu te begrijpen waarom er al 25 pagina's vol geschreven zijn :)

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Behalve als je dus iets extra's wilt naast een thuisnetwerkje. Dan heb je toch vrij weinig aan een copperjet in user mode only.

Stel dat je al een router of een router + access point hebt, en je nét iets meer wilt met je verbinding, zoals VPN servertje draaien, web / game / ftp servertje of andere port-forwarding-needed zaken, heb je kortgezegd de volgende opties:

1) Toch op een of andere manier in admin mode in proberen te loggen (flash, hack, bug, exploit?) zeg maar de tweakers methode ;)
2) Een ander adsl 2+ modem dat wel kan bridgen (de 'lazy bastard met geld zat' methode)
3) Kijken wat voor router mogelijkheden er nog overblijven in user mode en daar genoegen mee nemen (no way ;))

Heeft iemand optie 2 al getest ? Lijkt me de enige reeële op dit moment.

[ Voor 21% gewijzigd door Hachy op 06-09-2007 19:30 ]

Verwijderd

Hachy schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:28:

1) Toch op een of andere manier in admin mode in proberen te loggen (flash, hack, bug, exploit?) zeg maar de tweakers methode ;)
Hier staat een verhaaltje hoe je een CJ 816 van bridged naar routed zet. Hierin staat ook het admin password (tipje van de sluier: het is hetzelfde als de gebruikersnaam). Ik weet niet of een door Alice geleverde CJ hetzelfde password heeft als eentje geleverd door Speedlinq (op BBNed), maar valt te proberen toch? Ik weet evenmin of de 1616 dezelfde configuratie mogelijkheden heeft als de 816, maar ook dat lijkt me een kwestie van proberen. En dan bovengenoemde procedure andersom uitvoeren.

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb nu Tiscali T20 + telefonie, en heb geen KPN, dus ik betaal zón 55 euro per maand.
Ik haal 1950kByte/s, dus zón beetje de hele lijn.
Als ik de check van Alice doe, dan krijg ik maar 1-4mbit. Ik heb dus even gebeld met Alice, en die zeggen dat ik te ver van de centrale afzit :D en dat KPN een revisie moet doen?! :X
Ik heb nu al gezien, dat ik deze provider niet hoeft te hebben, dan maar iets meer betalen voor een Tiscali lijn _/-\o_ NO FLAME INTENDED

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

ThunderRobert schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:10:
Ik heb nu Tiscali T20 + telefonie, en heb geen KPN, dus ik betaal zón 55 euro per maand.
Als ik de check van Alice doe, dan krijg ik maar 1-4mbit.
Die check snap ik niets van. Ze zeggen dat ze erg conservatief zijn, maar ik heb op dit adres al een keer een 8Mb BBned aansluiting gehad en Tweak biedt hier 1-4 en 4-8 aan (keuze). Ik weet dus dat het kan, maar zij blijven volhouden dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Ik kan me dat enerzijds wel voorstellen, want als iemand 'maar' 6Mb haalt, gaan ze misschien klagen. Maar ik ben een klein beetje bang dat ze misschien toch stiekum knijpen/cappen. En je kan niets zeggen als er echt maar 4Mb uit druppelt.

Ik heb nu een 6Mb lijn van Kazema en die is ook echt 6Mb. Gaat als een speer. Alleen zou die Alice aansluiting goedkoper zijn én minstens zo snel (als ze niet klooien). Ik zit ook maar 140meter van de centrale.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Vanaovond ook telefonisch een aanvraag gedaan.

Nadat ik de hele procdure van zo'n 9 minuten was doorlopen, gaf ze meteen een "richtdatum" van 5 october af!

Ik ben heel benieuwd.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Als ik de check van Alice doe, dan krijg ik maar 1-4mbit. Ik heb dus even gebeld met Alice, en die zeggen dat ik te ver van de centrale afzit :D
Tsja, dat is toch gebaseerd op postcode data / schatting, dus wat ze je vertellen is geen exacte wetenschap. Helaas is het niet zo dat ze een enorme database van heel NL hebben met daarin iedere lijn die ze ooit aangesloten hebben en de gemiddelde snelheden (trainingspeeds) die daar gehaald werden [1]. Was dat zo dan konden ze een stukje beter voorspellen, al hadden ze er dan nog weinig aan, omdat koper veroudert en meer ADSL meer en meer overspraak veroorzaakt, dus de kwaliteit achteruit blijft gaan (al is dat wel heel langzaam). En als KPN iets verandert aan het koper, wat ze (uiteraard) doen zonder bbned of andere telco's te informeren, dan heb je direct helemaal niets meer aan die historische data.
en dat KPN een revisie moet doen?! :X
Dat is typisch een opmerking van een callcenter agent die de kok wel heeft horen fluiten omdat ie niet weet waar de lepel hangt. Gezien het feit dat deze informatie op geschatte afstanden is op basis van postcodetabellen (of misschien zelfs wel op basis van KPN 4tel gegevens, al lijkt me dat sterk, en dat maakt voor het resultaat niets uit) zegt deze check nooit iets over de kwaliteit van de lijn, alleen maar over de geschatte lengte (zie ook hier weer [1]). Dat betekent dus dat KPN zoveel kan "reviseren" als ze willen, maar aan lijnlengte doe je heel weinig (behalve als KPN misschien een hele wijk dichterbij een MDF wil zetten... OK, of andersom ;)).
Ik heb nu al gezien, dat ik deze provider niet hoeft te hebben, dan maar iets meer betalen voor een Tiscali lijn _/-\o_ NO FLAME INTENDED
Je zal gebruikmaken van dezelfde koperlijn als dat je nu gebruikt bij Tiscali, dus de kwaliteit van de lijn en de snelheid zullen theoretisch gelijk zijn. Echter, Alice zal je geen 20 Mbit aanbieden, dus is het verstandiger om te blijven waar je zit, inderdaad.

[1] Als ze die wel hebben dan moet deze post nodig aangepast worden en vergis ik me danig. Dat zou erg indrukwekkend zijn, maar ik kan het me haast niet voorstellen. :)
mphilipp schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:33:
Die check snap ik niets van. Ze zeggen dat ze erg conservatief zijn, maar ik heb op dit adres al een keer een 8Mb BBned aansluiting gehad en Tweak biedt hier 1-4 en 4-8 aan (keuze). Ik weet dus dat het kan, maar zij blijven volhouden dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Ik kan me dat enerzijds wel voorstellen, want als iemand 'maar' 6Mb haalt, gaan ze misschien klagen. Maar ik ben een klein beetje bang dat ze misschien toch stiekum knijpen/cappen. En je kan niets zeggen als er echt maar 4Mb uit druppelt.
Dat laatste is echt onzin en onnodig insinuatief. Ze gaan je echt niet afknijpen om je te pesten. Ze schatten een snelheid die je hoogstwaarschijnlijk kan halen aan de hand van de meest betrouwbare informatie die tot hun beschikking staat, en bieden je aan de hand daarvan een produkt aan. Dat produkt wordt geleverd, en alleen bij onoverkomelijke technische problemen zal je dat niet halen. Als er echt niets aan te doen is, dan zullen ze vast wel hun best doen om je toch een werkende verbinding te leveren, en anders kan je gewoon opzeggen, iedere maand weer, dus je wordt niet gehouden aan een contract. En dat is echt wat waard, alleen KPN en Alice doen dat op dit moment, volgens mij.

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:18:
[...]

Hier staat een verhaaltje hoe je een CJ 816 van bridged naar routed zet. Hierin staat ook het admin password (tipje van de sluier: het is hetzelfde als de gebruikersnaam). Ik weet niet of een door Alice geleverde CJ hetzelfde password heeft als eentje geleverd door Speedlinq (op BBNed), maar valt te proberen toch? Ik weet evenmin of de 1616 dezelfde configuratie mogelijkheden heeft als de 816, maar ook dat lijkt me een kwestie van proberen. En dan bovengenoemde procedure andersom uitvoeren.
De modem omzetten zou geen probleem zijn als je het admin wachtwoord zou hebben, dat is echter (nog) niet beschikbaar en het zal wel geen standaard wachtwoord zijn, dat is iets te simpel.
De CJ 816 en 1616 lijken wel wat op elkaar dus wat dat betreft is er wel uit te komen. De handleiding is ook beschikbaar voor de liefhebbers, de link staat al in dit topic.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:58:
Dat laatste is echt onzin en onnodig insinuatief. Ze gaan je echt niet afknijpen om je te pesten.
Ik insinueer niets, Mr.Alice...(dát was pas insinuatief :+ )
Ik vind het alleen erg raar dat zij eigenlijk insinueren dat BBned zelf en level 2 partners van BBned een product aanbieden dat niet gegarandeerd kan worden. Ik zou het ook raar vinden als ze knijpen, maar als ik een Alice abo neem, en er komt slechts 4mb uit de muur, weet ik 10000% zeker dat ik 0 op request krijg als ik ga klagen. Ook al heb ik 100 lijnen op 8mb van BBned gehad.

Dus, voor alle gevoelige zieltjes out there: ik zeg niet dát ze het doen, maar ik snap alleen niet dat ze hun eigen product down praten. Tenzij dat een marketing strategie is, en ze graag willen dat mensen heel blij worden van hun 4mb lijn die 8mb blijkt te zijn. Kan zomaar het geval zijn.

fyi: ik ben na een debâcle, waar ik 3 maanden zonder internet zat overgestapt naar Kazema. Het bleek uiteindelijk KPN te zijn die een kapotte lijn had, maar Demon kon me niet helpen omdat er uiteindelijk 3 partijen bij betrokken waren: Demon, BBned en KNP. Misschien snap je nu dat ik niet zomaar dingen aanneem en zeker niet dat een klantenservice haar uiterste best voor me doet om iets voor elkaar te krijgen.

Enne...zomaar opzeggen is niet voor iedereen een optie. Ik ben niet in een positie dat ik zonder internet verbinding kan.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 06-09-2007 23:27 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:25:
[...]

Ik vind het alleen erg raar dat zij eigenlijk insinueren dat BBned zelf en level 2 partners van BBned een product aanbieden dat niet gegarandeerd kan worden. Ik zou het ook raar vinden als ze knijpen, maar als ik een Alice abo neem, en er komt slechts 4mb uit de muur, weet ik 10000% zeker dat ik 0 op request krijg als ik ga klagen. Ook al heb ik 100 lijnen op 8mb van BBned gehad.

Dus, voor alle gevoelige zieltjes out there: ik zeg niet dát ze het doen, maar ik snap alleen niet dat ze hun eigen product down praten. Tenzij dat een marketing strategie is, en ze graag willen dat mensen heel blij worden van hun 4mb lijn die 8mb blijkt te zijn. Kan zomaar het geval zijn.
In mijn ogen is dit een hele goede strategie, want zelfs voor een 4 of 8mb lijn is 30e all-in een hele nette prijs... En wat ze voorkomen is inderdaad dat mensen gaan huilen als er 8-12 stond en ze maar 8 halen, maar als ze diezelfde mensen vertellen dat ze 4-8 kunnen halen en ze halen dan toch 10, dan heb je veel blijere klanten, ze krijgen meer dan ze verwachten en zullen positiever zijn dan andersom... Hele makkelijke manier om klanten blij te maken, zorgen dat ze weinig verwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:25:
Behoorlijk ja. :D En fout overigens. ;) Al zou ik het niet erg vinden om geassocieerd te worden met die chick.
Ik vind het alleen erg raar dat zij eigenlijk insinueren dat BBned zelf en level 2 partners van BBned een product aanbieden dat niet gegarandeerd kan worden.
Maar ze kunnen het niet garanderen, dat is het hele probleem. Daarnaast bevind je je in een marktsegment dat zich graag bedient van de term "best effort", dus je mag mij vertellen hoeveel garanties daaraan gekoppeld zitten. ;) Ik vind het alleen maar netjes dat ze voorzichtig zijn en zeker niet meer zeggen te kunnen dan ze verwachten te kunnen, op basis van de voor hun beschikbare informatie. Iemand die meer krijgt dan hem verteld werd zal niet klagen, iemand die minder krijgt dan beloofd zeker wel. En klachten zijn niet erg prettig, zeker niet als je te boek wilt staan als service gericht en klantvriendelijk.
Ik zou het ook raar vinden als ze knijpen, maar als ik een Alice abo neem, en er komt slechts 4mb uit de muur, weet ik 10000% zeker dat ik 0 op request krijg als ik ga klagen. Ook al heb ik 100 lijnen op 8mb van BBned gehad.
Dat lijkt me nogal duidelijk. Ze hebben niet voor niets gezegd dat je geschatte snelheid tot 4 Mbit is. Dat doen ze zodat je voor de aanschaf weet waar je aan toe bent, en als je dan toch besluit tot aanschaf over te gaan, dan mag bbned er toch vanuit gaan dat je niet meer verwacht dan ze beloofd hebben. Als je dat toch denkt, tsja, dan moet je niet bij hun zijn.
Zoals ik in mijn vorige post al zei: het is geen keiharde wetenschap, er worden schattingen gemaakt. Ze kiezen ervoor om de belofte aan de veilige zijde van het mogelijk leverbare te laten zitten, waardoor ze minder klachten zullen krijgen. En ik denk dat slechts een klein deel van hun doelgroep al eerder 100x een bbned lijn heeft gehad. ;)
fyi: ik ben na een debâcle, waar ik 3 maanden zonder internet zat overgestapt naar Kazema. Het bleek uiteindelijk KPN te zijn die een kapotte lijn had, maar Demon kon me niet helpen omdat er uiteindelijk 3 partijen bij betrokken waren: Demon, BBned en KNP. Misschien snap je nu dat ik niet zomaar dingen aanneem en zeker niet dat een klantenservice haar uiterste best voor me doet om iets voor elkaar te krijgen.
Dus ben je nu blij dat er partijen zijn die niet zeggen meer te kunnen bieden dan ze misschien verwachten, of wil je graag gouden bergen beloofd krijgen en zie je dan wel of men het waar kan maken?
Enne...zomaar opzeggen is niet voor iedereen een optie. Ik ben niet in een positie dat ik zonder internet verbinding kan.
Same here, maar dat heb je niet altijd in de hand, zoals je ziet met jouw kapotte lijn van eerder. En dan is het maar wat fijn dat je zonder gezeik gewoon van je contract af kan, in plaats van het gevecht aan te moeten gaan om niet voor een heel jaar te moeten betalen terwijl je maar een paar maanden een brakke service hebt gekregen.

Wat denk je, zou bbned/Alice me een job aanbieden als marketing-blaataap na dit prachtig staaltje virale reclamewerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Een deel van mijn vraag, wellicht nog wel handig voor deze draad:
<knip>
Iets anders wat mij nog niet duidelijk is betreft de verbinding zelf. Ik
neem aan dat ik een modem van alice ontvang waarop ik mijn normale
(dect) telefoon op kan aansluiten en 1 pc? Heeft die pc dan een
transparante verbinding met internet, of zit er een firewall of
natrouting in het modem? Maw, is mijn pc op dat moment bereikbaar voor
verbindingen van buitenaf? Stel dat ik op mijn werk zit en via remote
desktop de pc thuis (op het alice modem dus) wil gebruiken, is dit dan
mogelijk?
<knip>
En het antwoord van ons blondje Alice:
Bedankt voor uw e-mail.
<knip>
Er zit in het bijgeleverde modem een ingebouwde firewall.
U zult gebruik kunnen maken van Remote Desktop.
U krijgt van ons een dynamisch IP-adres.
<knip>
blijkbaar zijn verbindingen van buitenaf dus geen probleem? Dat staat haaks op wat hier in de draad wordt beweerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
Bedankt voor uw e-mail.
<knip>
Er zit in het bijgeleverde modem een ingebouwde firewall.
U zult gebruik kunnen maken van Remote Desktop.
U krijgt van ons een dynamisch IP-adres.
<knip>
blijkbaar zijn verbindingen van buitenaf dus geen probleem? Dat staat haaks op wat hier in de draad wordt beweerd?
Er zit een firewall is, maar je kan gewoon gebruik maken van Remote Desktop... bedoelen ze zeker remote desktop vanaf binnen naar buiten ipv andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Heeft iemand al uitgezocht hoe streng Alice hun FUP hanteert? Ik heb de helpdesk gemailed maar ze draaien er omheen. Ik wil overstappen maar ik gebruik Eweka soms wel redelijk intensief en ik heb geen zin om meteen gedoe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
<quote>
Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.
</quote>

Verder staat er aangegeven dat

<quote>
Om excessief gebruik te voorkomen behoudt Alice zich het recht voor om in te grijpen wanneer een Eindgebruiker structureel significant meer download dan het gemiddelde voor het desbetreffende abonnement. Het is dus wel toegestaan om af en toe veel data te downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers.
</quote>

Dusseh, ... ff met z'n allen het gemiddelde lekker hoog leggen vanaf het begin lol ;)

Zonder gekheid, dit is inderdaad iets wat de tijd moet gaan uitwijzen. Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen aangezien ze een directe dochter van bbnet zijn. Met de hoeveelheid peerings zijn de kosten van dat net voor bandbreedte gebruik niet zo gek hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:31:

Dusseh, ... ff met z'n allen het gemiddelde lekker hoog leggen vanaf het begin lol ;)

Zonder gekheid, dit is inderdaad iets wat de tijd moet gaan uitwijzen. Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen aangezien ze een directe dochter van bbnet zijn. Met de hoeveelheid peerings zijn de kosten van dat net voor bandbreedte gebruik niet zo gek hoog.
Die dingen had ik ook al gevonden maar het is echt zo'n vage omschrijving.. de meeste bandbreedte gebruik ik via eweka ..de rest is wat browsing en via de xbox uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Nee blijkbaar bedoelen ze werkelijk van buitenaf. Dit wordt in de commentaren op webwereld bevestigd ("een mailserver thuis is geen probleem indien eea voldoende is beveiligd en het geen open relay is").

De specs op kieskeurig vermelden het ook:

Snelheid
Max. downstream 20480 Kb
Max. upstream 1024 Kb

Dataverkeer
Datalimiet Fair use

Aantal POP e-mailadressen 1
Aantal MB mailbox 10Gb
Webmail v
Antivirus Ja, gratis
Spamfilter Optioneel vanaf nov.2007

Technische specificaties
Aantal IP adressen 1 (dynamisch)
Servers toegestaan v
Netwerk toegestaan v

Verder begrijp ik uit de vele antwoorden op vragen die tweaker aan alice hebben gesteld dat er welliswaar een firewall en nat in de router/modem zitten maar dat alle verkeer wel wordt doorgegeven. Natuurlijk kun je niet meer op source-IP filteren achter het modem omdat alle verkeer het interne adres meekrijgen van het modem, maar nog wel op poortnr. als ik van mijn werk dus naar mijn externe modemadres connect, kan ik ofwel direct daarachter mijn pc hebben staan die de RDP accepteerd, ofwel een router plaatsen die alle verkeer op de RDP poort doorstuurt naar mijn PC. Het is natuurlijk alleen mogelijk op slechts 1 PC rdp te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In duitsland hebben ze al wel de optie 'Alice HomeTV', het zal in nederlands dus ook niet heel lang duren. Ze hebben zelfs ook nog een 4MB verbinding voor €24.90 en hun 20MB kost 44.90!
Kijk maar eens op: http://www.alice-dsl.de
Komen de nederlanders er toch weer goed vanaf met 20MB voor €29.90... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
HoppyF schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:00:
[...]

De modem omzetten zou geen probleem zijn als je het admin wachtwoord zou hebben, dat is echter (nog) niet beschikbaar en het zal wel geen standaard wachtwoord zijn, dat is iets te simpel.
De CJ 816 en 1616 lijken wel wat op elkaar dus wat dat betreft is er wel uit te komen. De handleiding is ook beschikbaar voor de liefhebbers, de link staat al in dit topic.
Inderdaad het admin wachtwoord is niet standaard (nl admin). Je kan bijvoorbeeld wel het profiel downloaden en dan openen in een texteditor. Daarin staat dan netjes het wachtwoord, alleen is die helaas gehashed/encrypted. Zou ook te makkelijk zijn ;)
Heb trouwens nog wel geprobeerd om toegang te krijgen via de methode die genoemd wordt in het Abel Telecom topic. Maar ik denk dat dit ook alweer is dichtgezet, want bij mij werkte het niet. De klantenservice zegt wel dat het hopelijk in de toekomst mogelijk wordt om zelf het modem in te stellen. Maar of dat waar is of dat dat ook echt gaat gebeuren....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Kan iemand eens controleren in hoeverre je de interne dhcp in het modem kan aanpassen als user? Ik heb thuis een aantal reserveringen nodig en het is handig als ik deze zelf kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Naast alle discussie over het internet-gedeelte van de dienst, zijn er al ervaringen met de telefonie-service? Werkt deze naar behoren en hoe is de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een tvp ivm een mogelijke overstap.
heb nu tiscali 20T met bellen is dat maar als ik aan het downen ben met 20 mb dan kan ik niet meer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Daar zou je met het alice modem geen last van moeten hebben. Daar zit een QoS op waarmee het telefoonverkeer voorrang krijgt op netwerk (internet) verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
[...]

Ik heb nu een 6Mb lijn van Kazema en die is ook echt 6Mb. Gaat als een speer. Alleen zou die Alice aansluiting goedkoper zijn én minstens zo snel (als ze niet klooien). Ik zit ook maar 140meter van de centrale.
Verschil tussen een kabel internet en adsl internet verbinding:

Bij kabel krijg je altijd de snelheid waar je voor betaald, meestal iets meer.
Bij ADSL ligt het aan je geluk. Snelheid varieert 60~95% van de snelheid waar je voor betaald.

Voordeel van ADSL is dat er nu ADSL2+ is dat sneller is voor dezelfde/goedkopere prijs dan adsl1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Volgens mij draai je eea om.

Bij kabel is de snelheid afhankelijk van het aantal mensen wat tegelijk online is. Je krijgt dus de snelheid waarvoor je betaald, maar meestal iets minder als al je buren ook tegelijk online zijn. Je maakt gebruik van een gezamelijke kabel.

Bij ADSL is de snelheid stabiel. Je hebt je eigen aderpaar. Er is wel enige vorm van overselling op de lijnen vanaf de wijkcentrales, bij de ene provider wat meer dan bij de ander. Dit is over het algemeen maar een klein percentage en nauwelijks merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20
fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 09:38:
Natuurlijk kun je niet meer op source-IP filteren achter het modem omdat alle verkeer het interne adres meekrijgen van het modem,
Jij snapt NAT niet helemaal. Filteren op source-IP bij inkomend verkeer kan wel. Zie mijn uitleg hier en hier.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij begrijp je niet wat hij bedoelt. ;)
Bij kabel is de snelheid afhankelijk van het aantal mensen wat tegelijk online is. Je krijgt dus de snelheid waarvoor je betaald, maar meestal iets minder als al je buren ook tegelijk online zijn. Je maakt gebruik van een gezamelijke kabel.

Bij ADSL is de snelheid stabiel. Je hebt je eigen aderpaar. Er is wel enige vorm van overselling op de lijnen vanaf de wijkcentrales, bij de ene provider wat meer dan bij de ander. Dit is over het algemeen maar een klein percentage en nauwelijks merkbaar.
Je hebt het hier over overboeking. In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is overboeking al sinds eurodocsis niet of nauwelijks meer een probleem op kabel, en bij ADSL wordt er op ieder netwerk eigenlijk gewoon bijgeschakeld op het moment dat het nodig is. Dus in beide gevallen zal je geen verminderde prestaties ervaren vanwege overboeking.

jeroen84 heeft het echter over iets anders. Bij kabel wil het nog wel eens zo zijn dat je meer kan halen dan het produkt wat je afgenomen hebt. Bij ADSL is dit per definitie niet zo, omdat de snelheid die je aangeboden krijgt dezelfde is als het technisch maximum dat op de DSLAM wordt geconfigureerd. Dus sneller dan dat haal je nooit. Versatel is hier een uitzondering op, omdat ze met een klein rekensommetje de overhead weglaten, maar het idee is ongeveer hetzelfde. Het is bij ADSL (zeker bij de max profielen, dus 8 Mbit/sec op ADSL1 en 20/24 Mbit op ADSL2+) echter wel vaak zo dat je de gespecificeerde snelheid lang niet haalt, vanwege lijnlengte en -kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
@Richie : Dan is het helemaal mooi toch? Volgens alice staan alle poorten open voor de pc die je aansluit. Als die pc geen pc is maar een routertje kun je dus alle verkeer filteren zoals je wenst, inkomend en uitgaand, zonder herconfiguratie van het modem zelf :)

@kryz : Ow op die manier. Maar dat is niet wat hij opschreef ;) Dan bedoelt hij met "Snelheid varieert 60~95% van de snelheid waar je voor betaald" ook niet per gebruiker, maar over het hele klantenbestand van een adsl leverancier, en is het afhankelijk van de afstand tot de centrale of je op 65% van je snelheid zit of op 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:53:
@kryz : Ow op die manier. Maar dat is niet wat hij opschreef ;) Dan bedoelt hij met "Snelheid varieert 60~95% van de snelheid waar je voor betaald" ook niet per gebruiker, maar over het hele klantenbestand van een adsl leverancier, en is het afhankelijk van de afstand tot de centrale of je op 65% van je snelheid zit of op 95%.
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:53:
@Richie : Dan is het helemaal mooi toch? Volgens alice staan alle poorten open voor de pc die je aansluit. Als die pc geen pc is maar een routertje kun je dus alle verkeer filteren zoals je wenst, inkomend en uitgaand, zonder herconfiguratie van het modem zelf :)
Nope.. (verwijst ook maar weer eens terug naar de 27 pagina's hiervoor)..

Het is een router.. dus je zult in je alice router (de copperjet) portforwards naar je eigen router/computer moeten plaatsen om services te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Heeft iemand dit nu al daadwerkelijk uitgeprobeerd? In mijn communicatie met alice, evenals in sommige antwoorden die mensen hier van alice hebben gepost, blijkt dat verbindingen van buitenaf gewoon op je interne pc/netwerk aankomen. Bovendien staat in de specificaties van de dienst dat servers op de verbinding zijn toegstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:27:
Heeft iemand dit nu al daadwerkelijk uitgeprobeerd? In mijn communicatie met alice, evenals in sommige antwoorden die mensen hier van alice hebben gepost, blijkt dat verbindingen van buitenaf gewoon op je interne pc/netwerk aankomen. Bovendien staat in de specificaties van de dienst dat servers op de verbinding zijn toegstaan.
Als je het topic doorleest, had je gelezen dat denan dat succesvol getest heeft...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
morpheus schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:30:
[...]

Als je het topic doorleest, had je gelezen dat denan dat succesvol getest heeft...
Met de kanttekening dat je dus wel handmatig de portforwards moet aanmaken.
Nogmaals.. Het is GEEN bridge.. dus je zult handmatig dingen moeten forwarden naar interne poorten/ip adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
... via de userlogin?

Wel vreemd dat Alice wel vermeld dat ze servers ondersteunen, evenals bijvoorbeeld een RDP gewoon mogelijk is, terwijl ze nergens vermelden hoe je dat dan moet instellen en het dus blijkbaar ook niet standaard mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ik ben ook van mening dat de telefonistes ofwel niet de techniek kennen ofwel zelf geen ervaring hebben met het modem en de gebruikte instellingen. Dit leidt ertoe dat ze standaard antwoorden teruggeven, die zijn opgesteld. Deze antwoorden zijn echter erg vaag. Theoretisch is inderdaad alles open, theoretisch kun je ook eigen servers draaien. Er wordt echter gedaan alsof alles open is en dus in bridge, terwijl het in routermode staat en je zelf per poort een instelling dient te maken.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Zoals de helpdesk het uitlegd komt het over alsof er een soort dmz-achtige constructie is als er 1 pc wordt aangesloten. Dit blijkt dus niet zo te zijn? Denan heeft wel servers kunnen draaien door in de usermode de poorten open te zetten, dus feitenlijk werkt dan alles toch naar behoren? Is er een limiet aan het aantal forwards in de Alice-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 4 september is mijn Alice Comfort lijn opgeleverd. Nadat aanvankelijk alles goed werkte - dat heb ik hier ook gerapporteerd - is diezelfde avond nog de telefonie uitgevallen. Contact gelegd met de Alice helpdesk, gegevens doorgegeven, vragenlijstje doorgelopen etc. maar onduidelijk was waar het probleem zou kunnen zitten. Het zou worden doorgegeven aan de 2e lijn die mij zou terugbellen. Helaas is dat tot op heden nog niet gebeurd ondanks hierover al twee keer de helpdesk te hebben gebeld. Ze mogen niet direct doorverbinden en lijken alleen een berichtje te kunnen aanmaken en verder geen direct contact te (mogen) hebben met de 2e lijn.

Erg druk is het nog niet op de helpdesk want ik heb steeds binnen 1 seconde iemand aan de lijn en die iemand is steeds dezelfde persoon.

Een goed begin maar dit begint rap minder te worden. Ben benieuwd of ik vanmiddag nog wordt gebeld.

Het probleem dat ik heb is overigens dat ik geen kiestoon heb. Bij opstarten modem nog wel even te horen, maar dan hoor ik een relaitje van het modem klikken en valt ie weg. Bellen over de nog niet geporteerde KPN lijn is nog wel gewoon mogelijk dus het toestel is oke. Phone 1 lampje op het modem brandt niet. Ik denk dat het aan het modem ligt of anders het A/B stekkertje.

Ik heb hier wel al een webservertje draaiend gekregen op mijn LAN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
Hm, de bellen ervaringen loopt z'n eerste deukje op. Heeft het nog wel even gewerkt voordat het probleem ontstond? Hoe was dan de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het heeft wel even gewerkt.. Over de geluidskwaliteit verder geen klachten, maar ik heb er ook niet speciaal op gelet..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:44:
[...]
Dus ben je nu blij dat er partijen zijn die niet zeggen meer te kunnen bieden dan ze misschien verwachten, of wil je graag gouden bergen beloofd krijgen en zie je dan wel of men het waar kan maken?
Ik maak me wat ADSL betreft helemaal geen illusies: geen enkele partij die aan particulieren verkoopt kan of wil iets beloven of garanderen. Dat zei een van mij voormalige isp's al: zei wilden dus geen ADSL aan particulieren leveren omdat KPN het bij hen dumpt en hen laat opdraaien voor de service levels. Vandaar dat bedrijfsaansluitingen veel duurder zijn. Ik snap dat allemaal wel, ik ben ook niet van gisteren, maar het is bijzonder vervelend als je ermee geconfronteerd wordt als lijdend voorwerp.

Maar goed, ik 'moet' nog tot februari mijn Kazema contract uitdienen (wordt dus steeds per jaar verlengd blijkbaar) en tegen die tijd heb ik al genoeg ervaringen gehoord. En wie weet is er dan wel ADSL2 of zelfs fibre in deze wereldstad (het centrum dan). Elders is er al 20Mb.
Wat denk je, zou bbned/Alice me een job aanbieden als marketing-blaataap na dit prachtig staaltje virale reclamewerk? :)
Misschien... ;) Stuur ze een linkje naar dit topic. Of zal ik, als ik lid wordt verwijzen naar jou? 'Na een enthousiast verhaal van jullie Spindoctor op GoT...' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:15
Zou het modem niet zijn te flashen met dit tooltje (ftp://ftp.allieddata.nl/p...DSL/copperjet_1616-2P.htm) helemaal onderaan (rechstreekse link: ftp://ftp.allieddata.nl/p...1616-2PEU-01_v1.6.3.9.exe). Deze grijpt in op de bootloader van het modem. Hierna zou het een koud kunstje moeten zijn om het modem te openen. (en natuurlijk... eerst even je config saven en dan pas flashen)

[ Voor 16% gewijzigd door swiebert op 07-09-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

swiebert schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:01:
Zou het modem niet zijn te flashen met dit tooltje (ftp://ftp.allieddata.nl/p...DSL/copperjet_1616-2P.htm) helemaal onderaan (rechstreekse link: ftp://ftp.allieddata.nl/p...1616-2PEU-01_v1.6.3.9.exe). Deze grijpt in op de bootloader van het modem. Hierna zou het een koud kunstje moeten zijn om het modem te openen. (en natuurlijk... eerst even je config saven en dan pas flashen)
denk dat dat wel lukt maar of alles in je config file staat is natuurlijk niet zeker. Voor de avontuurlijken onder ons dus ;)
Zelf vindt ik flashen bijna zoiets als een haakse slijper op een slot, niet leuk om te doen (maar wel effectief natuurlijk).
Je kan beter denk ik dan een copperjet (origineel) zien te lenen en te kijken wat er gebeurd als je je (aangespate?) config file van Alice daarin zet. Heb je tenminste nog een backup (je alice modem).
Verder is het natuurlijk de vraag of de config op afstand door alice is uit te lezen maar als ik alle (amateuristische) replies van ze lees denk ik niet dat ze zich daarmee gaan bezighouden - in het ergste geval moet je gewoon blijven betalen vor een niet werkende verbinding als je het verkloot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb vanavond een aanvraag gedaan voor een nieuw internetabo bij Alice.
Zit nu reeds bij Leaseweb, welke ook via BBNed leveren, dus ben niet bang voor de kwaliteit voor het internet. Telefonie vind ik wel spannend, maar omdat ik niet zo heel veel bel, durf ik dat wel aan.

Jammer genoeg kent Leaseweb een opzegtermijn van 2 maanden, dus heb ik in de aanvraag bij Alice aangegeven dat ik bij hun aangesloten wil worden per 12-11-2007.

Nu valt me alleen het volgende op:

Tijdens het invoeren heb ik de aanvraag opgeslagen, om vervolgens na het eten deze verder in te voeren.
In de bevestiging die ik vervolgens krijg, kom ik er achter dat de opgegeven aansluitdatum door het systeem is vergeten, en staat er dat ik zo snel mogelijk aangesloten wordt.

Direct dus maar een mail gestuurd naar de klantenservice (eerst gebeld, echter order was nog niet zichtbaar in het systeem) waarin ik het verzoek heb gedaan de datum te wijzigen, of indien dit niet mogelijk is de order te annuleren.

Ben benieuwd naar de reactie op deze mail, en naar het verdere verloop van de order.
Hiervan zal ik via dit forum e.e.a. laten weten.

Voor een ieder die dus een aanvraag wil doen met uitgestelde aansluitdatum, en die tijdens de invoer de order heeft opgeslagen: hou de aansluitdatum in de gaten, deze wordt na het opslaan veranderd door het systeem!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
kunnen die gasten ook bestaande internet aansluitingen oversluiten zodat ik vrijwel niet zonder internet kom te zitten?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In principe hoef je maximaal enkele uren zonder internet te zitten, maar overzetten gaat over het algemeen heel snel.
Antwoord is normaal gesproken dus: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Dutchzilla schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:23:
kunnen die gasten ook bestaande internet aansluitingen oversluiten zodat ik vrijwel niet zonder internet kom te zitten?
In het topic zijn de personen die al over zijn, binnen 1 dag over. In de praktijd zal dat wellicht slechts 30min a 1uur zijn als je daarna je modem ook nog verandert. Maar zonder downtime is sowieso niet mogelijk, ook al niet omdat je hun modem er tussen moet plaatsen.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 00:25:
Ervaringen HoppyF met Alice
maandag 27 augustus: bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)
maandag 27 augustus: automatische bevestiging van de order per email
vrijdag 31 augustus: per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.

vrijdag 7 september: een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat

Vanmiddag heb ik een brief van Alice (PDF) per email ontvangen.
In de brief stond dat de door mij bestelde dienst niet geinstalleerd kon worden. Als ik de onderliggende reden wilde weten moest ik de Klantenservice bellen. Verder geen details.

Ik heb direct gebeld en na het opnoemen van mijn telefoonnummer wist de meneer aan de lijn mij te vertellen dat er een annuleringsbrief was verzonden maar dat dit ontterecht was!!!!!
De order gaat gewoon door. Verder wist hij te vertellen dat er meer van dit soort brieven verstuurd zijn. Even opletten dus wat je krijg van Alice.

Wel een beetje slordig, dit zijn denk ik toch administratieve beginnersfoutjes.
Pluspunt: ik kreeg direct iemand aan de telefoon na het intoetsen van de optie 2. (bestaande klant). Geen wachttijd, en dat is netjes. (mag ook wel met een duur helpdesk nummer ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
swiebert schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:01:
Firmware flashen lukt wel maar daarna zul je de goede configuratie in de modem moeten krijgen, dat is o.a. de usernaam + wachtwoord. Aangezien je die niet hebt is dat lastig voor elkaar te krijgen. Het is ook maar de vraag of je de volledige configuratie inclusief wachtwoord kunt bewaren.
Als dat zo zou zijn is flashen niet eens nodig en kun je de bewaarde configuratie gewoon uitlezen en daar het wachtwoord uit halen.
Ik ben bang dat e.e.a. niet gaat werken maar ik wil straks wel eens een poging wagen met mijn oude CJ 816 als ik over ben op Alice. Daar zit ADSL(1) firmware in maar het principe is hetzelfde. In een 816 kan ook ADSL2 firmware, dus ik kan toch wel wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als ik de check van Alice doe, dan krijg ik maar 1-4mbit. Ik heb dus even gebeld met Alice, en die zeggen dat ik te ver van de centrale afzit :D en dat KPN een revisie moet doen?! :X
Kan zijn dat Tiscali op die centrale ADSL2+ apparatuur heeft staan en BBned (of ook KPN) dat niet heeft gedaan op die centrale waarop je bent aangesloten.

Dan is het maximaal 8Mb voor ADSL1 en geeft Alice je een voorzichtig resultaat van 1-4Mb, mede ook vermoed ik omdat ADSL1 boven de 4Mb altijd al slecht was te garanderen.
[...]

Wellicht zelfde verhaal, een ADSL1 locatie voor BBned (en/of) KPN. Hangt er vanaf op welk netwerk je wordt aangesloten daar.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:46:
even een tvp ivm een mogelijke overstap.
heb nu tiscali 20T met bellen is dat maar als ik aan het downen ben met 20 mb dan kan ik niet meer bellen.
Dat zou bij mijn weten niet zo moeten zijn. Plaats dat eens in het Tiscali topic als je daar wat verder naar wilt kijken.
fre0n schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 12:05:
Daar zou je met het alice modem geen last van moeten hebben. Daar zit een QoS op waarmee het telefoonverkeer voorrang krijgt op netwerk (internet) verkeer.
Alice levert blijkbaar VoATM/VoDSL waardoor internet en telefonie door een afzonderlijk ATM VC lopen door je ADSL verbinding. Effect is dat de VC voor telefonie altijd voorrang heeft op de andere (QoS oplossing dus).

Lees 'VC' als je de term niet kent even als 'rietje'. Er lopen dus twee 'rietjes' door je ADSL verbinding, één voor telefoon en één voor internet verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dreuzel78 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:49:
Heb vanavond een aanvraag gedaan voor een nieuw internetabo bij Alice.
Zit nu reeds bij Leaseweb, welke ook via BBNed leveren, dus ben niet bang voor de kwaliteit voor het internet. Telefonie vind ik wel spannend, maar omdat ik niet zo heel veel bel, durf ik dat wel aan.

Jammer genoeg kent Leaseweb een opzegtermijn van 2 maanden, dus heb ik in de aanvraag bij Alice aangegeven dat ik bij hun aangesloten wil worden per 12-11-2007.

Nu valt me alleen het volgende op:

Tijdens het invoeren heb ik de aanvraag opgeslagen, om vervolgens na het eten deze verder in te voeren.
In de bevestiging die ik vervolgens krijg, kom ik er achter dat de opgegeven aansluitdatum door het systeem is vergeten, en staat er dat ik zo snel mogelijk aangesloten wordt.

Direct dus maar een mail gestuurd naar de klantenservice (eerst gebeld, echter order was nog niet zichtbaar in het systeem) waarin ik het verzoek heb gedaan de datum te wijzigen, of indien dit niet mogelijk is de order te annuleren.

Ben benieuwd naar de reactie op deze mail, en naar het verdere verloop van de order.
Hiervan zal ik via dit forum e.e.a. laten weten.

Voor een ieder die dus een aanvraag wil doen met uitgestelde aansluitdatum, en die tijdens de invoer de order heeft opgeslagen: hou de aansluitdatum in de gaten, deze wordt na het opslaan veranderd door het systeem!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Inderdaad, ik heb dezelfe problemen . Alleen heb ik een mail gestuurd (kan geen 0900 nummers draaien op het werk) zelf was ik van plan om vandaag bij de KPN maar een abbo af te sluiten omdat ik 1 okt toch internet in mijn nieuwe huis wil hebben.
'Fijn' om te horen dat ze fout hebben gemaakt, maar aan de andere kant HEEL slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:15
HoppyF schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:47:
[...]

Firmware flashen lukt wel maar daarna zul je de goede configuratie in de modem moeten krijgen, dat is o.a. de usernaam + wachtwoord. Aangezien je die niet hebt is dat lastig voor elkaar te krijgen. Het is ook maar de vraag of je de volledige configuratie inclusief wachtwoord kunt bewaren.
Als dat zo zou zijn is flashen niet eens nodig en kun je de bewaarde configuratie gewoon uitlezen en daar het wachtwoord uit halen.
Ik ben bang dat e.e.a. niet gaat werken maar ik wil straks wel eens een poging wagen met mijn oude CJ 816 als ik over ben op Alice. Daar zit ADSL(1) firmware in maar het principe is hetzelfde. In een 816 kan ook ADSL2 firmware, dus ik kan toch wel wat proberen.
Volgens mij is het wachtwoord na het flashen ook gereset (administrator/administrator of zo) Darmee kun je dan bij alle instellingen waaronder het terugzetten van je bestaande config. Dan ben je natuurlijk weer net zo ver als voor het flashen (immers dan wordt het oude wachtwoord teruggezet). Echter... als ik kijk naar de config file die je gesaved hebt dan zou je (in theorie) in die file het wachtwoord van admin leeg kunnen maken en zou je (als je die configfile weer inleest) wel in het modem moeten kunnen. Het blijft natuurlijk theorie maar wel een leuke.

Nog wel een vraag... Kun je in de alice modem ook in het voip deel komen en gegevens wijzigen. If not dan zit je natuurlijk met het probleem hoe het ding connecteert naar de belservice van Alice (of is het geen voip),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

morpheus schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:48:
Ik ben ook van mening dat de telefonistes ofwel niet de techniek kennen ofwel zelf geen ervaring hebben met het modem en de gebruikte instellingen. Dit leidt ertoe dat ze standaard antwoorden teruggeven, die zijn opgesteld. Deze antwoorden zijn echter erg vaag. Theoretisch is inderdaad alles open, theoretisch kun je ook eigen servers draaien. Er wordt echter gedaan alsof alles open is en dus in bridge, terwijl het in routermode staat en je zelf per poort een instelling dient te maken.
Precies...het is nog niet duidelijk genoeg om over te stappen. Tenzij je een eigen modem aan kan sluiten, maar dan zit je weer met de VOIP instellingen. (heeft iemand die?)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:17:
<knip>

Ik heb hier wel al een webservertje draaiend gekregen op mijn LAN..
Kan je eens uitleggen hoe precies ?

In user mode / NAT configuration poortje 80 geforward naar een intern ip'tje? (maw het kan dus wél?)

Alles wat je leest spreekt elkaar tegen. Of eigenlijk alleen de standaard reply's van die Alice helpdesk mutsjes. Misschien is dat nou juist het verwarrende ook.

Mijn zwager krijgt over 3 weken zijn Alice aansluiting. Zodra het zover is zal ik alle (on)mogelijkheden mbt het bijgeleverde modem hier posten, als dat dan nog niet gebeurd is.

Ik zou graag willen weten of je hoe uitgebreid de NAT config is, kan je bijvoorbeeld 10 port-forwards instellen naar verschillende ip's ? Of dat iemand een inbound VPN connection al voor elkaar heeft gekregen.

Als je dat allemaal in Usermode in kunt stellen is dat natuurlijk prima. Dan heb je verder ook die admin login niet echt nodig (hoewel het natuurlijk wel leuk is om alle instellingen te kunnen editen en vooral dan te testen met andere hardware ;))

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.