Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 108.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235265

reddevil001 schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:44:

Kortom je kan werkelijk op geen enkele manier contact met ze krijgen. Ik heb ze per email en straks schriftelijk laten weten dat ik ze tot het eind van de week geef. Daarna stel ik ze aangetekend in gebreke en mogen ze de modem komen ophalen.
Ik heb al een paar keer 's ochtends gebeld, steeds iemand direct aan de lijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235265 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:04:
[...]

ff gebeld met Alice (gaat wel steeds beter daar, alweer direct iemand aan de lijn!). Volgens de vriendelijke meneer is mijn email en dus mijn inlog nog niet geactiveerd. Hij stuurt een mailtje naar de techniek, duurt 48 uur. Overigens is mijn inlog J.Jansen ipv jan.jansen, blijkbaar nog case sensitive ook. Vreemd.... We wachten af. O-)
Hmmm, het gaat dus niet echt beter daar (behalve dan dat ik steeds iemand direct aan de lijn heb, 's ochtends). Ik ben sinds een paar weken aangesloten, verbinding verder prima. Alleen kan ik de lounge niet in.

- 6 nov gebeld. Ticket aangemaakt, duurt 48 uur
- 9 nov gebeld. Oeps, collega heeft helemaal geen ticket aangemaakt 7(8)7 . Weer 48 uur
- 13 nov gebeld. "Ja, lounge is wel geactiveerd, maar ik kom er ook niet in". Nu ticket voor 2e lijn: duurt 5 werkdagen.

Ook zijn ze het niet eens over mijn login. De 'help'desk zegt dat het J.Jansen is, maar in de brief staat dat het jansen.j. is. We wachten weer af.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240022

Ik laat je het eerste veld op die pagina leeg, dus op 0.0.0.0. Dat betekent dat ongeacht het IP wat we van Alice uitgedeeld krijgen de verwijzing altijd zal werken. Dan onder internal het INTERNE IP van de computer waar de request heen moet (172.19.3.6 dus!)moet dit zijn het ip adres van de router? 192.168.0.200 ????? en de poort of poort range. waar moet dit staan internal of external als ik b.v. poort 80 pak. graag een voorbeeldje. heb al wat geprobeerd maar wil niet krijg ook een foutmelding.

webserver: NAT enabled!
webserver: Security not disabled!
webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0

Kan iemand een voorbeeld geven. wil poorten opzetten t.b.v. files ontvangen en senden in msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 20:22

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

morpheus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:16:
[...]

Overdag 10+ min in de wacht, s'avonds slechts 5+min? Niet slecht ;)
Ik stond net 0 seconden in de wacht, werd direct geholpen ;)

15-11 wordt de lijn echt geactiveerd, dus het modem zou nu ook snel moeten komen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
Devster schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:10:
[...]

Ik stond net 0 seconden in de wacht, werd direct geholpen ;)

15-11 wordt de lijn echt geactiveerd, dus het modem zou nu ook snel moeten komen.
Ja dat werd mij ook verteld, 5 weken geleden ;)
Vanavond weer even bellen voor een track&trace, gister kwam de man aan de lijn er zelf niet eens uit en ging het zelf verder uitzoeken en dan een notitie maken.
Mocht iemand nog een modem hebben liggen en er van af willen dan houd ik mij aanbevolen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Vandaag de zoveelste brief van Alice ontvangen dat ik binnenkort wordt aangesloten. Heel fijn want ik ben al bijna 4 weken aangesloten !!!!
Mijn hele waslijst met problemen zal ik niet meer posten want daar wordt je toch niet vrolijk van, wil je het weten blader je maar even een aantal dagen terug.

Ik kreeg zowaar een antwoord van Alice per email.
Dat mijn nummer nog niet geporteerd was omdat ze mijn telefoonnummer niet hadden.
Duhhh!!!! Dat heb ik toch echt opgegeven en dat staat (gelukkig!) ook in mijn eerste orderbevestiging. Ze zijn dus weer lekker bezig.
Later heeft Alice mij laten weten mijn KPN nummer WEL te gaan porteren, kortom, ze spreken elkaar telkens weer terug. De communicatie is om het maar voorzichtig uit te drukken, niet optimaal.

Ik ben benieuwd hoe lang ik nu nog moet wachten op die portering. Nog 3 dagen en er zijn 4 weken om NA de activeringsdatum (van 16 okt).
Bellen en internetten kan ik gelukkig wel, maar er moet nu wel eens een eind komen aan het order traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Eindelijk kan ik ook wat zeggen over Alice :) Had begin september Alice aangevraagd om een hele 'rare' reden. 11 november liep namelijk mijn contract af bij Planet.nl voor het Advanced-abo en in april wordt ik aangesloten op glasvezel, maar als ik niet per 11 november Planet zou opzeggen, dan zou ik er dus weer aan vast zitten tot aan 11-11-2008 en zou ik dubbel moeten gaan betalen vanaf april. Vandaar dat ik dus in september Planet heb opgezegd en Alice heb aangevraagd, aangezien je daar blijkbaar per maand vanaf kan :+

De glasvezel neemt straks telefonie, internet, televisie en nog wat andere dingen compleet over hier, dus dat ik nu vast van KPN af ben is alvast handig. In plaats van 80 euro in de maand voor ADSL en 50 voor telefonie betaal ik nu vast maar 30 euro in de maand voor beide samen.

De ervaringen? Ik kan na 2 maanden nog steeds niet in de Alice lounge. Als ik mijn wachtwoord en username invul en op Login druk, dan gaat hij gewoon weer terug naar het inlog-scherm, waar ik opnieuw dat kan invullen. Iedere andere variatie daarop leidt tot een melding dat de lounge niet beschikbaar is.

Ik ben sinds vandaag aangesloten, de verbinding is perfect. Mijn oude linksys modem gaf deze week al aan dat hij intrainde op 19 mbit, maar aangezien ik geen username/password had kon ik ook niet met het oude modem op Alice inloggen. Vandaag kwam dus de monteur met het modem en werkt het prima.

De telefonie-portering is nog niet gedaan, maar heb wel een nieuw telefoonnummer tijdelijk.

Ben wel al de hele middag bezig geweest om alle portforwards in te stellen en alles werkt nu perfect, ook met mijn oude modem als switch (Linksys WAG200G doet nu dienst als switch ipv router/modem/switch/wlan). Alleen de X-doos 360 wil nog niet online, maar dat fix ik nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ShittyOldMan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:27:
[...]
Ja dat werd mij ook verteld, 5 weken geleden ;)
Nou, raad eens wat er vandaag aan de deur werd afgeleverd.... inderdaad, de Alice Box met modem ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 09:53
MaikelG schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:44:
[...]

Heb ik al eens geprobeerd, maar dat werkt idd niet

Je kan toch ook gewoon de telefoonlijn die je op de Phone1 poort aansluit splitsen en er op die manier twee toestellen aan hangen? Heb je van die speciale connector blokjes voor...
Heb ik hier prima werkend gehad...

Ik denk dat die 2e poort alleen geactiveerd kan worden via de telnet toegang als administrator in het modem, ik zou daar niet zomaar aan gaan uitproberen...

Als een schaap van de "help"desk je al verteld heeft dat het niet kan, vergeet het maar dat je er nog een ander zinnig antwoord uit kunt krijgen. Het enige dat ze doen is standaard antwoorden herhalen zonder te luisteren naar de klant :|
Hmm, het ziet er dus naar uit dat het "schaap" gelijk had...
Vind ik overigens wel krom, bij het Tiscali modem bij mij Ma werkt het standaard nl. wel.
Maar goed, ik haal wel ergens een splittertje vandaan dan is het "probleem" ook opgelost.
Telnet toegang tot het modem heb ik wel, aangezien het admin wachtwoord makkelijk te vinden is :).
Ga alleen niet zelf in het modem lopen klooien, maar als iemand een werkende config weet hoe ik me aanbevolen :)

@overige reactie's : ook bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2017
Mijn tijdelijke telefoonnummer doet het niet meer. Ik kan wel bellen, maar zou echt niet weten welk nummer er nu aan mijn lijn hangt. Mensen kunnen mij dus niet bereiken nu.
Mijn eigen nummer zou gisteren geporteerd zijn, wist de helpdesk te vertellen. Niet dus.
Nu maar afwachten tot het nummer werkelijk geporteerd is.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45
Mijn lijn wordt aanstaande vrijdag opgeleverd, ik werd gisteren al verrast met een modem van Alice over de post :) Donderdag komt een KPN'er de lijn doormeten, waar ik zelf helaas niet bij kan zijn, want ik heb nog wat vragen hierover. Wellicht kunnen jullie me helpen.

Ik heb nu IPB, dat dus op het eerste aderpaar zit. Alice wordt (naar ik aanneem) op het tweede aderpaar gezet. In de meterkast komt er vanuit het israpunt één aanlsuiting, voor IPB dus. Wordt er door de KPN'er de tweede lijn zodanig opgeleverd dat ik daar simpel een RJ-11 (telefoonconnector) aan kan sluiten, of gewoon een lijntje met zo'n stekker eraan, zodat ik het modem gelijk aan kan sluiten, of wordt ik geacht zelf te hobbyen om dit klaar te maken? (M.a.w., wat levert KPN in totaal op?)

Een andere vraag die ik heb gaat over het opzeggen van de oude lijn. Bij het aanvragen vertelde "Alice" dat zij de opzegging doen van IPB, maar heb hier andere verhalen gelezen. Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk opzeggen ivm dubbele lasten, maar natuurlijk niet als er een risico bestaat dat de nummerportering niet goed gaat. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bliv
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-02 17:10
Megaflix schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:37:
De ervaringen? Ik kan na 2 maanden nog steeds niet in de Alice lounge. Als ik mijn wachtwoord en username invul en op Login druk, dan gaat hij gewoon weer terug naar het inlog-scherm, waar ik opnieuw dat kan invullen. Iedere andere variatie daarop leidt tot een melding dat de lounge niet beschikbaar is.
Op het gevaar af dat ik je hiermee beledig: kan dit liggen aan je cookie instellingen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:50
@AAR: ik zit met dezelfde situatie als jij, ook IPB en ook een KPN-man/vrouw over de vloer donderdag. Bij mij zit het ISRA-punt in de woonkamer, daar komen volgens 2 lijnen de muur uit, waarvan 1 aangesloten op IPB. Ik neem aan dat KPN netjes een tweede stekkeraansluiting maakt zodat ik gemakkelijk de boel kan aansluiten.

Over opzeggen: ik heb KPN IPB al opgezegd, wel dubbel gecontroleerd bij Alice of het nummer wordt overgenomen. Daarna de boel bij KPN opgezegd, let op: vertel wel duidelijk dat het nummer wordt overgenomen, anders gaat het fout. Ben benieuwd of 't allemaal goed gaat. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Anoniem: 240022 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:06:
Ik laat je het eerste veld op die pagina leeg, dus op 0.0.0.0. Dat betekent dat ongeacht het IP wat we van Alice uitgedeeld krijgen de verwijzing altijd zal werken. Dan onder internal het INTERNE IP van de computer waar de request heen moet (172.19.3.6 dus!)moet dit zijn het ip adres van de router? 192.168.0.200 ????? en de poort of poort range. waar moet dit staan internal of external als ik b.v. poort 80 pak. graag een voorbeeldje. heb al wat geprobeerd maar wil niet krijg ook een foutmelding.

webserver: NAT enabled!
webserver: Security not disabled!

Kan iemand een voorbeeld geven. wil poorten opzetten t.b.v. files ontvangen en senden in msn.
Ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet, zit zelf ook al een weekje met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Raden jullie mij Alice aan(stabiliteit, snelheid, en response tijd voor games)?
Ik twijfel namelijk tussen Alice en Orange, maar voor mij is Orange 35 per maand, en dat is dan max 8Mbit(ik kan geen hogere snelheid ontvangen zegt Orange). Bij Alice heb je merr snelheid, dus miss is de 10Mbit daar wel haalbaar? Dit is 29,90 per maand.
Volgens mij is Orange wel goed op die gebieden, alleen als het goedkoper(en mogelijk sneller) kan, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bliv schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:43:
[...]

Op het gevaar af dat ik je hiermee beledig: kan dit liggen aan je cookie instellingen? :P
Ik kan ook al weken niet in de Lounge (zie eerdere posts) en bij mij staan de cookies op 'accept'. Dus daar ligt het niet aan.... Ik krijg overigens 3 soorten meldingen bij de lounge:

- op dit moment is het niet mogelijk in de lounge in te loggen, probeert u het later nog eens. Het lijkt erop dat je deze melding krijgt als je account nog niet is geactiveerd (ondanks dat je al wel internet hebt). Ik krijg deze melding nu niet meer, nu dat de helpdesk mij verzekerde dat ik geactiveerd ben

- gebruikersnaam of password niet juist. Dit spreekt voor zich. Echter, het kan zijn dat de gebruikersnaam zoals die in de brief staat afwijkt van wat de helpdesk je verteld, of wat de 'normale' gebruikersnaam is. Ter illustratie: in mijn brief staat jansen.j., de helpdesk zegt j.jansen en hier op het forum en als voorbeeld op de inlogpagina wordt er gesproken over jan.jansen. Veel keus dus :N

- Na inloggen krijg je een nieuwe pagina die zo goed als leeg is met alleen het woord TIP. Dit treedt volgens mij op als je wel geactiveerd bent, wel de juiste inlog gebruikt, maar Alice nog 'iets' niet voor elkaar heeft. Hier wacht ik nu op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198045

Ik las net een persbericht dat Alice ook glasvezel verbinding aanbiedt.

http://comfortplus.alice.nl/

Wel relaxt, dat je deze ook per maand op kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
ivo-nl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:10:
@AAR: ik zit met dezelfde situatie als jij, ook IPB en ook een KPN-man/vrouw over de vloer donderdag. Bij mij zit het ISRA-punt in de woonkamer, daar komen volgens 2 lijnen de muur uit, waarvan 1 aangesloten op IPB. Ik neem aan dat KPN netjes een tweede stekkeraansluiting maakt zodat ik gemakkelijk de boel kan aansluiten.

Over opzeggen: ik heb KPN IPB al opgezegd, wel dubbel gecontroleerd bij Alice of het nummer wordt overgenomen. Daarna de boel bij KPN opgezegd, let op: vertel wel duidelijk dat het nummer wordt overgenomen, anders gaat het fout. Ben benieuwd of 't allemaal goed gaat. Succes.
Thx voor je antwoord, ik ga er ook vanuit dat ze een tweede stekkertje opleveren. Ik zal mijn vriendin instrueren ;)
Ik zal morgen dan ook IPB opzeggen, voordat ik er nog langer aan vast zit. Zal er expliciet bijzeggen dat het nummer wordt geporteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Vandaag het modem e.d. ontvangen, zit een hele handleiding bij over de spliiter, a/b-stekker etc... Alice wordt aangesloten op de tweede lijn, dus volgens mij kan ik het modem direct op het ISRA-punt aansluiten, of heb ik het mis? M'n huidige nummer komt nog binnen op m'n Experia-box.
De splitter e.d. is toch alleen van toepassing als Alice wordt aangesloten op je huidige lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 08:18
ivo-nl schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:00:
Vandaag het modem e.d. ontvangen, zit een hele handleiding bij over de spliiter, a/b-stekker etc... Alice wordt aangesloten op de tweede lijn, dus volgens mij kan ik het modem direct op het ISRA-punt aansluiten, of heb ik het mis? M'n huidige nummer komt nog binnen op m'n Experia-box.
De splitter e.d. is toch alleen van toepassing als Alice wordt aangesloten op je huidige lijn?
splitter is alleen van toepassing wanneer je gebruikt maat van DSL en analoge telefonie over hetzelfde aderpaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 23:51

KhaZ

Alfa Romeo

Vandaag even gebeld, zou op 12 november aangesloten worden stond in de brief, nu schijnt KPN tegen Alice gezegd te hebben dat ze mij ergens in maart 2008 gaan aansluiten, Alice laat mij daarover niets weten. 8)7

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141857

Nou morgen is het dan zover, we worden aangesloten, de hele modem, splitter, ab stekker zooi staat al klaar en ik ben benieuwd, wat me niet duidelijk is is of nou morgen ook de lijn wordt doorgemeten of niet maarja, we zien het wel.

Ik vind de communicatie van Alice naar haar klanten BAGGER!

Eerst zeggen ze zomaar onze aanvraag op vanwege de huisnummer toevoeging, nooit iets over gehoord, als ik na twee weken geen argwaan had gekregen had ik rustig nog 5 jaar kunnen gaan zitten wachten.

En daarna wordt ook nog eens je aansluitdatum verlengd, zomaar zonder dat we iets weten!!

Maargoed, wat me wel opvalt is dat de telefonische helpdesk verbeterd is, laatst kreeg ik direct iemand aan de lijn en echt lang heb ik nooit hoeven wachten.

Ik ben erg benieuwd wat morgen de snelheid zal zijn!! (als het morgen komt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 198045 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:20:
Ik las net een persbericht dat Alice ook glasvezel verbinding aanbiedt.

http://comfortplus.alice.nl/

Wel relaxt, dat je deze ook per maand op kan zeggen.
Nou dat is GOED nieuws en voor die prijs al helemaal!
Er is natuurlijk maar één nadeel: het is slechts in een zeer klein stukje Nederland leverbaar .... ;(

Wat ook mooi is:
Supersnel Internet met een up- en downloadsnelheid van 20Mbit/s
Dat is dus niet een snelheid TOT 20 Mbit/s maar VAN 20 Mbit/s en dat voor zowel up- als download.

Waar ik echt op zit te wachten is IPTV, dus TV over ADSL, dat is wel voor een grote massa te leveren. Dat zal de volgende stap van Alice wel worden.
Hopelijk hebben ze dan wel geleerd van de brakke communicatie en opstart problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door HoppyF op 14-11-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HoppyF schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:33:
[...]

Nou dat is GOED nieuws en voor die prijs al helemaal!
Er is natuurlijk maar één nadeel: het is slechts in een zeer klein stukje Nederland leverbaar .... ;(
Dat wordt vanzelf meer. Er zijn verschillende bedrijven druk bezig met het verglazen van Nederland.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zo, Alice is opgeleverd op de beloofde datum.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/202020105.png

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/202463334.png

Ondanks dat ik behoorlijk ver van de centrale woon, een significante verbetering tov. XS4ALL, en dat voor de helft van het geld :)

Nu eens kijken of ik in de lounge kan komen...

Anoniem: 35934

Omdat ik toch ging verhuizen heb ik ook Alice aangevraagd omdat ze een mooie snelheid bieden voor weinig geld.. Ik heb inmiddels een orderbevestiging gehad (via Mail & Brief) maar kan nergens die beloofde bevestiging van mijn aansluitdatum vinden (had 1 december opgegeven als gewenste aansluit datum..).

Krijg je deze wel? Gaan ze 1 december halen (heb 4 november aangevraagd..)?

Is er al bevestigd dat port forwarding gewoon werkt?

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Ja port forwarding werkt al ongeveer 40 pagina's lang ;)

• Freezerator
Helaas werkt het niet bij iedereen even goed...

Ik krijg het bv niet aan de gang, ook niet via telnet. Krijg dezelfde errors als andere mensen hier ook al in dit topic hebben geplaatst.

• remmelt
Hmm.. Ik moet zeggen dat het modem op mij ook niet een heel solide indruk maakt. Soms werkt het wel, soms werkt het niet, het submitten van het NAT formulier. Als ik het nog een keer probeer gaat het meestal weer wel. Wat jammergenoeg niet kan is van achter het modem de externe poorten aanroepen, maar dat is een bekend probleem met dit modem, daar kan Alice niks aan doen.

Zo vandaag de grote dag, het werkt top!
Die kpn monteur hebben we niks van gehoord maar het werkt allemaal.
Snelheid volgens speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/202535057.png
Dus ik mag niet klagen, ter informatie, ik zit hier op 200 meter van de centrale. Ook telefonie werkt vlekkeloos.
Ten opzichte van xs4all meer dan 2x zo snel!

Trouwens de hele A/B stekker zooi en die splitter heb ik hier niet nodig.

Vraagje: adviseren jullie mij om de crosskabel te gebruiken? De huidige situatie is: modem met crosskabel naar Linksys WRT54GL naar een computer met gewone kabel en naar een aantal draadloze cliënts.

Maakt het uberhaupt verschil en wat is het slimst?

Alvast bedankt,

Thijl.

Anoniem: 154182

Ik heb problemen met alice en wil nooit meer iets ermee te maken hebben. Ik had alice genomen na 4 weken wachten nog steeds niks. Ik heb ze toen gebeld zei die gozer op de telefoon dat het was geannuleerd en dat er niet bijstond waarom het is gedaan :? Hij kon voor mij opnieuw een abo starten en dat ik weer 3 weken moest wachten. Ik zei is goed. Na 1 week gewacht te hebben heb ik ze voor de zekerheid gebeld. Zeiden ze dat het weer was geannuleerd. Ik had geen zin meer dus zei ik tegen de medewerker dat ik het niet meer wou. Krijg ik vorige week uit het niets wel een brief met dat ik een abo krijg 8)7. Weer gebeld naar de meest amateur helpdesk ooit in mijn leven. Zei die gozer dat ik niet kon annuleren. Dat ik dat alleen in de eerste 7 dagen kan doen. Dus 2 maanden geleden ofzo. Ik kan wel opzeggen nadat ik het abo thuis heb maar dan moet ik wel voor 1 maand betalen. Ik heb zowiezo niks getekend maar de abo was via de telefoon gemaakt en ze hadden het de eerste keer opgenomen daarna niet meer. Kan ik mijn abo weigeren en niet betalen? Alvast bedankt! _/-\o_

Wat ik zou doen: weigeren te betalen en zodra het modem bij je bezorgt wordt weigeren dit aan te nemen, het is gewoon duidelijk dat Alice niet aan de overeenkomst voldoet, jij spreekt met ze af te betalen voor een bepaald product en daarna gaan ze er allemaal meuk mee uithalen.
Bij het niet nakomen van een overeenkomst kun je deze ALTIJD ontbinden.

Daarnaast is er nog iets, zij zeggen alleen de aanmelding opgenomen te hebben, nou het staat waarschijnlijk keurig in hun systeem dat na die eerste aanmelding door hun nota bene geanulleerd is, dat jij het geheel daarna opnieuw hebt aangevraagd hebben ze dus ook niet opgenomen...

Daarnaast willen zij dat jij betaalt en daarom zullen zij moeten bewijzen dat je dat verplicht bent.

Kortom, volgensmij loopt dat allemaal nog niet zo'n vaart, gewoon even afwachten.

En anders zijn er altijd nog programma's als Kassa en Radar, en dan hebben de meeste bedrijven hun probleempjes opeens snel op orde ;)

• A_A_R
Nou, de KPN meneer is geweest, en heeft het eea gedaan (volgens mij niet veel....). Hij heeft geen extra stekker gemaakt, maar wel verteld hoe dit moet worden aangesloten. Het komt erop neer dat je in het isra-punt het tweede aderpaar moet gebruiken om een stekker aan te verbinden. Zojuist gedaan, en geen ADSL lampje wat gaat branden. Ik heb de stekker waar het IPB modem op zit ook geprobeerd, en dan brandt het lampje wel! Helaas geen verbinding, in het modem blijft de status op "connecting..." staan.
Morgen wordt het officieel opgeleverd, dus ik wacht dat ff af.

• HoppyF
De Alice Lounge ligt er weer eens uit.
Zouden we nu eindelijk de beloofde nieuwe Lounge krijgen?

Vanwege onderhoudswerkzaamheden is op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van Alice Lounge.
Probeert u het later nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Nou ik zie niets nieuws. Wat ik wel kreeg, is dat ik opnieuw mijn emailadres aan moest maken.
Grappig is ook, dat ik nu heel anders in moet loggen in de lounge.
Niet meer voornaam.achternaam + wachtwoord, maar gewoon met mijn emailadres, dus:
xxxx@alice.nl en dan het wachtwoord.

Heb trouwens de nummerportering nog even nagevraagd. Volgens Alice zou ik vanaf vandaag gebruik kunnen maken van de diensten van Alice en wordt ook gelijk mijn nummer geporteerd. Ik citeer de mijnheer, die ik aan de lijn had. Ik maak echter al een maand gebruik van Alice en de activatiedatum was ook van een maand geleden.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik kon na oplevering niet in de lounge, ook al staat er in de 2e brief: "Uw inloggegevens voor de Alice Lounge kunt u gebruiken zodra uw Alice aansluiting is gerealiseerd."

De helpdeskmedewerker (wachttijd wederom 0 seconden, hulde!) vertelde me dat de lounge pas werkt na de 3e opleveringsbevestiging. Hij voegde er gelijk aan toe dat het dan nog problemen zou kunnen geven om in te loggen. In dat geval moest ik proberen in te loggen met <inlognaam>@alice.nl.

Echt duidelijk is het allemaal niet (net als hun nieuwe helpdeskmenu, waar je in het begin alleen kunt kiezen uit: 1) Ik wil Alice ADSL en 2) Ik wil Alice glasvezel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Kan iemand bevestigen dat wanneer de lijn nog niet is geactiveerd door Alice, het ADSL lampje ook nog niet gaat branden? Er gebeurt nl niets (vandaag activeringsdatum)
Ik twijfel of de lijn wel goed is aangesloten, dat is een aantal maanden geleden ook misgegaan nl... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Nou de horrorstory van mijn vorige posting (zie sig.) gaat blijkbaar nog even door:

• De lijn is onstabiel, meerdere keren al een wegvallende lijn gehad, als ik dan op het modem ga kijken wat er aan de hand is, is het ATM signaal weg, "cable disconnected" staat er bij de ppp verbinding... Na een paar minuten is de verbinding gelukkig steeds weer hersteld.

• Ik krijg zowaar mijn opzegging bevestigd, maar opeens is dat verschoven naar 31-12-2007?! Ik heb opgezegd op 27 oktober en kreeg toen te horen dat ik per 25-11-2007 afgesloten zou worden.

De opzegtermijn is wel 1 maand, maar op deze manier pakken ze me volgens mij een maand teveel, of zie ik dat verkeerd? :?

Ik ga als het goed is komende maandag over op Telfort, en ben niet van plan opeens nog een maand abonnementsgeld te moeten betalen aan Achterlijke Alice.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206999

MaikelG schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:22:
Nou de horrorstory van mijn vorige posting (zie sig.) gaat blijkbaar nog even door:

• De lijn is onstabiel, meerdere keren al een wegvallende lijn gehad, als ik dan op het modem ga kijken wat er aan de hand is, is het ATM signaal weg, "cable disconnected" staat er bij de ppp verbinding... Na een paar minuten is de verbinding gelukkig steeds weer hersteld.

• Ik krijg zowaar mijn opzegging bevestigd, maar opeens is dat verschoven naar 31-12-2007?! Ik heb opgezegd op 27 oktober en kreeg toen te horen dat ik per 25-11-2007 afgesloten zou worden.

De opzegtermijn is wel 1 maand, maar op deze manier pakken ze me volgens mij een maand teveel, of zie ik dat verkeerd? :?

Ik ga als het goed is komende maandag over op Telfort, en ben niet van plan opeens nog een maand abonnementsgeld te moeten betalen aan Achterlijke Alice.
heb je dit niet schriftelijk bevestigd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

franssie

Save the albatross

Anoniem: 206999 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:42:
[...]
lol - alsof alice dat doet (bij mij niet in elk geval - zit nu al bijna een maand op Telfort - heerlijk! En ze reageren snel per telefoon, per email en je krijgt ook soms brieven).
Maar eerlijkheidshalve moet ik ook melden dat Telfort het nog steeds niet gelukt is mijn inclog codes toe te sturen... maar aangezien ik het zonder telefonie doe (dat gaat via Budgetphone lopen) maakt me dat niet zoveel uit, die mailbox kan me wat :)

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 16-11-2007 16:36 . Reden: 'k zag dubbel ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24
14 september aangevraagd,
15 oktober opleverdatum,
16 november eindelijk mijn modem binnengekregen, dit na wekenlang bellen, tickets aanmaken, uitzoeken en nooit teruggebeld worden.
Uiteindelijk heeft ene Sylvana van de helpdesk (eentje die wel verstand heeft van zaken) het persoonlijk met ene Frank van hogerop de boel uitgezocht en is het pakket handmatig verstuurd.
Nu nog testen of het werkt en stabiel is...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag de zoveelste ellende met Alice.
Administratief dan want technisch werkt het behalve nummerportering.

Ik kreeg vandaag voor het eerst mijn factuur waar (hoe kan het anders!!!) niets van klopt.
De activeringsdatum klopt, en de telefoonrekening ook maar er staat ook op dat ik Nieuw telefoonnummer zou moeten betalen a € 69.
Hoezo? Daar heb ik toch niet om gevraagd?
Ik heb bij de aanvraag vermeld dat ik mijn bestaande KPN nummer wil porteren, ik had uiteraard al een gewone analoge telefoonlijn. Zo staat het ook in mijn orderbevestiging van eind augustus.

De Alice medewerker begreep er ook geen bal van en wist te melden dat er twee orders in het systeem stonden. Ik zou nog niet aangesloten zijn. Wel dus, en waarvoor zou ik anders een factuur krijgen?????

De tweede order wordt geannuleerd door Alice maar ik hoop dus niet dat mijn huidige lijn ook geannuleerd wordt. Je weet het maar nooit. Ik heb uitdrukkelijk vermeld dat ik mijn huidige KPN nummer wil porteren. Dat nummer van Alice interesseert me niet.
E.e.a. wordt nu in het systeem gezet maar die kent de code van een dubbele order niet. Gek he?
Dat belooft wat.
Wordt vervolgd, want het einde is nog lang niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
En nu de ellende die mensen, die IPB hebben, kunnen krijgen, als zij hun IPB op willen zeggen!
Ik heb in september speciaal met KPN gebeld om te vragen, hoe het zat met het opzeggen van mijn abonnement. Ik was ruim een jaar abonnee en mij werd verteld, dat ik daarna per maand op zou kunnen zeggen. Helaas blijkt dit alles niet waar te zijn. Volgens de medewerker, die ik zojuist heb gesproken, toen ik mijn IPB wilde opzeggen, wordt een contract automatisch verlengd met nog een jaar en is het spul dus niet per maand opzegbaar.
Valse voorlichting van KPN dus. Men schermt met de algemene voorwaarden. Let dus op, de info die je telefonisch krijgt van een KPN medewerker hoeft dus niet te kloppen.
De medewerker wist mij te vertellen, dat de algemene voorwaarden betrouwbaarder zijn dan de mensen, die bij KPN werken. Zij hebben geen verstand van zaken.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@geiszzz: de algemene voorwaarden van KPN IPB zijn gewijzigd, voorheen werd het abonnement steeds met 12 maanden verlengd, tegenwoordig is er na een jaar een maand opzegtermijn; de nieuwe voorwaarden gelden ook voor oude abonnee's.

@Alice:
Ik heb nu een paar dagen Alice, overdag goede verbinding, echter rond 18:00 uur begint het gezeur: elke 2 minuten gaat de ADSL-lijn eruit, opnieuw aanmelden etc... Dit is niet normaal, drukte 's avonds op het net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Hoi Ivo,

Wat vreemd dan, dat de medewerker van KPN dat niet weet? Hij stuurt mij dus het bos in?
Ik ga nog eens bellen. Kijken wie ik dan aan de lijn krijg. Bedankt!

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:41:
Vandaag de zoveelste ellende met Alice.
Administratief dan want technisch werkt het behalve nummerportering.

Ik kreeg vandaag voor het eerst mijn factuur waar (hoe kan het anders!!!) niets van klopt.
De activeringsdatum klopt, en de telefoonrekening ook maar er staat ook op dat ik Nieuw telefoonnummer zou moeten betalen a € 69.
Hoezo? Daar heb ik toch niet om gevraagd?
Ik heb bij de aanvraag vermeld dat ik mijn bestaande KPN nummer wil porteren, ik had uiteraard al een gewone analoge telefoonlijn. Zo staat het ook in mijn orderbevestiging van eind augustus.

De Alice medewerker begreep er ook geen bal van en wist te melden dat er twee orders in het systeem stonden. Ik zou nog niet aangesloten zijn. Wel dus, en waarvoor zou ik anders een factuur krijgen?????

De tweede order wordt geannuleerd door Alice maar ik hoop dus niet dat mijn huidige lijn ook geannuleerd wordt. Je weet het maar nooit. Ik heb uitdrukkelijk vermeld dat ik mijn huidige KPN nummer wil porteren. Dat nummer van Alice interesseert me niet.
E.e.a. wordt nu in het systeem gezet maar die kent de code van een dubbele order niet. Gek he?
Dat belooft wat.
Wordt vervolgd, want het einde is nog lang niet in zicht.
Het vervolg is er al:
Vandaag krijg ik via TPG een doos aangeboden, wat zit er in? Een modem pakket van Alice!! _O-

Nu heb ik dus een "reserve" modem.
Daar heb ik natuurlijk niks aan maar zie dat ding nu maar weer terug te sturen en er voor te zorgen dat ik geen twee keer een factuur krijg.
Van KPN kreeg ik plots ook een brief dat "een breedbandleverancier op mijn adres geinstalleerd wordt met het telefoonnummer van mijn eigen adres erbij".
He???
Die ADSL lijn is al een maand actief van Alice. Begrijpt u het nog? Ik niet.
KPN gaat er zo te zien van uit dat de KPN lijn naast Alice blijft bestaan. Iets wat volgens Alice zelf helemaal niet kan. Zij nemen immers de KPN lijn over wat ook de bedoeling is.

Al deze ellende heeft natuurlijk met de tweede order te maken die Alice in hun "systeem" heeft gestopt. Als ik niet uitkijk heb ik straks een dubbele lijn. Op ieder aderpaar een ADSL signaal????
Daar zit ik niet op te wachten.

Ik ga eens zoeken of Alice een Klachten procedure heeft, het wordt tijd om deze in gang te zetten want zoveel fouten is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@geiszz: toch maar eens gebeld met KPN om te informeren of mijn opzegging goed was gegaan... niet dus, de telefonische opzegging van een paar weken geleden was niet terug te vinden. Over dat jaarcontract voor oude klanten: ik heb 't nog een keer gevraagd, ik zou weer aan een jaarcontract vastzitten na 12 maanden :-( Ik heb KPN uitgelegd dat dit de derde keer was dat ik belde over een opzegging, beetje boos geworden. M'n contract is opgezegd, bestaande lijn wordt een analoge lijn, daarna kan Alice mijn telefoonnummer overnemen en kan de lijn definitief opgezegd worden.

Ergens voor aanmelden is nooit een probleem, opzeggen is een hele opgave. Ik ben benieuwd hoe Alice zich op dit gebied gaat gedragen het komende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
HoppyF schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:28:
[...]

Het vervolg is er al:
Vandaag krijg ik via TPG een doos aangeboden, wat zit er in? Een modem pakket van Alice!! _O-

Nu heb ik dus een "reserve" modem.
Daar heb ik natuurlijk niks aan maar zie dat ding nu maar weer terug te sturen en er voor te zorgen dat ik geen twee keer een factuur krijg.
Van KPN kreeg ik plots ook een brief dat "een breedbandleverancier op mijn adres geinstalleerd wordt met het telefoonnummer van mijn eigen adres erbij".
He???
Die ADSL lijn is al een maand actief van Alice. Begrijpt u het nog? Ik niet.
KPN gaat er zo te zien van uit dat de KPN lijn naast Alice blijft bestaan. Iets wat volgens Alice zelf helemaal niet kan. Zij nemen immers de KPN lijn over wat ook de bedoeling is.

Al deze ellende heeft natuurlijk met de tweede order te maken die Alice in hun "systeem" heeft gestopt. Als ik niet uitkijk heb ik straks een dubbele lijn. Op ieder aderpaar een ADSL signaal????
Daar zit ik niet op te wachten.

Ik ga eens zoeken of Alice een Klachten procedure heeft, het wordt tijd om deze in gang te zetten want zoveel fouten is niet normaal.
Zo'n brief van KPN geeft aan dat een breedband aanbieder een opdracht voor de aanleg van linesharing heeft gedaan. Gaat inhouden dat je ook een ADSL signaal bij je KPN telefoon krijgt op die lijn (sharing).

Je ADSL van Alice ligt naast je KPN telefonie op een andere lijn zeker?

En een tweede modem ontvangen en twee ordres in het systeem, je krijgt twee lijnen lijkt het op :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 23:51

KhaZ

Alfa Romeo

Een helpdeskmedewerker heeft een ticket aangemaakt voor de 2e lijns of de technische dienst i.v.m. een probleem met de oplevering. Nu zou die TD met mij contact opnemen over het probleem, maar zie 't niet zo positief in: is 1 van jullie ooit gebeld/gemaild door de technische dienst van Alice?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou gebeld worden maar heb nooit iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de modem gekregen maar heb hem niet geaccepteerd. Effe kijken wat Alice zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:02:
[...]

Zo'n brief van KPN geeft aan dat een breedband aanbieder een opdracht voor de aanleg van linesharing heeft gedaan. Gaat inhouden dat je ook een ADSL signaal bij je KPN telefoon krijgt op die lijn (sharing).

Je ADSL van Alice ligt naast je KPN telefonie op een andere lijn zeker?

En een tweede modem ontvangen en twee ordres in het systeem, je krijgt twee lijnen lijkt het op :)
Ja, uit die brief zou je dat kunnen afleiden. Dat verhaal is echter tegenstrijdig met de acties die Alice doet. Zij hebben de ADSL lijn immers op het tweede aderpaar laten aanleggen en niet op de eerste lijn waar al KPN telefonie op zit.
Als Alice nu (als tweede order) een ADSL signaal op de eerste lijn zou laten zetten zou dat me zeer verbazen. Het kan technisch werken maar ze doen dat volgens mij niet.

Ik wil mijn KPN lijn ook helemaal niet behouden, daar is geen reden voor. Mijn KPN abo moet er gewoon uit en het nummer geporteerd worden. Daarna blijft er een "lege" eerste lijn over. Zonder (KPN) telefonie en zonder ADSL. Het ADSL wat er ooit op zat van de vorige ISP is daar sinds 1 okt. al af gegaan.

Alice liet mij per email vanavond weten dat ze mijn nummer gewoon gaan porteren zoals afgesproken en dat de tweede order vervalt. Ik krijg als gevolg daarvan wel weer een activeringsbevestiging e.d.
Zodra er veranderingen in het systeem doorgevoerd worden komt daar weer een brief uit rollen. Dat moet dan maar.
Ik heb nu de vraag uitgezet wat ik met het tweede modempakket moet doen. Terugsturen neem ik aan maar hoe? Ik ga er niet mee goochelen want dan krijg ik straks een rekening voor een tweede modem, dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
Fijn, Alice zou actief zijn, maar kan er nog geen gebruik van maken omdat KPN (IPB) nog op de lijn zit, na de nummerportering vervalt KPN, en kan ik van Alice gebruikmaken. Dus Alice zit niet op het tweede aderpaar! :o
Ook met KPN gebeld, zij zeggen dat als ik geporteerd ben het contract van IPB automatisch vervalt. Alice had dat overigens ook gezegd bij aanmelden.
Wel tegenstrijdig met sommige andere berichten hier, ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat... Ik verwacht niet dat het gelijk allemaal goed gaat (vooral opzeggen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmW
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-08-2008
Ik heb mij begin deze maand ook aangemeld bij Alice met 1 december als eigen gekozen ingangsdatum. Ik heb wel een bevestiging van aanmelding gekregen maar de ingangsdatum is nog niet officieel bevestigd... Ben erg benieuwd of/wanneer ik online ga zijn. Heb momenteel nog helemaal geen kpn abbonement (ben bezig met verhuizen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
HarmW: dat ging bij ons heel snel. Ook geen KPN lijn, helemaal niks, na een poosje kregen we een datum en kwam de monteur, netjes op tijd (van de KPN om de leiding te meten) en alles werkte meteen. De meeste problemen die ik hier lees gaan over aansluitingen wisselen, volgens mij.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 15:27
Ik krijg het niet voor elkaar om in de Alice modem (Copperjet 1616) een static ip te maken. Heeft iemand hier al eens mee gespeeld?

Ik kan een static ip aanmaak in de modem (onder "Configuration" -> "DHCP server" -> "Existing DHCP fixed IP/Mac mappings" invullen en daarna "Save config"). Als ik hem vervolgens onder bijvoorbeeld windows probeer (ipconfig /renew) op te vragen dan krijg ik een foutmelding "unable to contact your DHCP server. Request has timed out". Als ik windows opnieuw start, heeft de computer gewoon het oude ip.

Ik heb allerlei varianten geprobeerd. Een ip binnen de ip-range van de dhcp-server (172.19.3.2-100). Een ip buiten de range (bijv. 172.19.3.120) en zelf een in een ander subnet (172.19.4.2). Het mac-adres heb ik gewoon uit windows gecopieerd en de streepjes (-) vervangen door dubbele punten (:).

Ik wil vaste ip's gebruiken voor onder een server (audio/video), telefooncentrale, netwerkprinter en een videorecorder. Dit zijn aparaten waarbij het toch handig is als ze altijd hetzelfde ip behouden.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
reddevil001 schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:59:
Ik krijg het niet voor elkaar om in de Alice modem (Copperjet 1616) een static ip te maken. Heeft iemand hier al eens mee gespeeld?

Ik kan een static ip aanmaak in de modem (onder "Configuration" -> "DHCP server" -> "Existing DHCP fixed IP/Mac mappings" invullen en daarna "Save config"). Als ik hem vervolgens onder bijvoorbeeld windows probeer (ipconfig /renew) op te vragen dan krijg ik een foutmelding "unable to contact your DHCP server. Request has timed out". Als ik windows opnieuw start, heeft de computer gewoon het oude ip.

Ik heb allerlei varianten geprobeerd. Een ip binnen de ip-range van de dhcp-server (172.19.3.2-100). Een ip buiten de range (bijv. 172.19.3.120) en zelf een in een ander subnet (172.19.4.2). Het mac-adres heb ik gewoon uit windows gecopieerd en de streepjes (-) vervangen door dubbele punten (:).

Ik wil vaste ip's gebruiken voor onder een server (audio/video), telefooncentrale, netwerkprinter en een videorecorder. Dit zijn aparaten waarbij het toch handig is als ze altijd hetzelfde ip behouden.
Met een statisch IP bedoel je waarschijnlijk een vast (lokaal) IP adres op je eigen netwerk.
Dat kan prima. Stel gewoon op je PC het adres in wat je wenst (bv 172.19.3.10). Het is niet nodig om dit in het modem te zetten. Heb je dit al geprobeerd?

Over de voortgang van mijn Alice aansluiting:
Vandaag een email van Alice, mijn tweede lijn wordt geannuleerd zoals afgesproken en de nummerportering gaat gewoon door. Het tweede modempakket wat ik heb ontvangen kan ik terugsturen, hierover krijg ik een brief met de details. Weer afwachten dus.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 19-11-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
reddevil: weet je zeker dat je een range hebt ingesteld waarin dhcp ips mag uitdelen? Het vinkje staat er een beetje ambigu:

dhcp server > advanced > Use a default range moet dus UIT, en dan daarboven een range instellen. En dan een ip buiten die range in je mac->ip mapping. Dat werkt bij mij!

Vergeet je config niet te saven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
A_A_R schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:19:
Fijn, Alice zou actief zijn, maar kan er nog geen gebruik van maken omdat KPN (IPB) nog op de lijn zit, na de nummerportering vervalt KPN, en kan ik van Alice gebruikmaken. Dus Alice zit niet op het tweede aderpaar! :o
Ook met KPN gebeld, zij zeggen dat als ik geporteerd ben het contract van IPB automatisch vervalt. Alice had dat overigens ook gezegd bij aanmelden.
Wel tegenstrijdig met sommige andere berichten hier, ik ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat... Ik verwacht niet dat het gelijk allemaal goed gaat (vooral opzeggen) :P
Hey dat is bijzonder. Mijn nummer is vrijdag geporteerd, dus IPB zou nu moeten vervallen?
Deze versie heb ik nog niet eerder gehoord. Scheelt me wel weer brieven schrijven.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Zo, vandaag de Activeringsbevestiging binnen gekregen (mail/PDF). En inderdaad, ik kan inloggen in de lounge en mijn email configureren en gebruiken.

Toch wel lekker, zo'n 10Gb mailbox ;)

Nu nog wachten op de portering van KPN naar Alice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ah, ik kan nu ook inloggen in de lounge. Eindelijk! Tja, leuk die 10gb, maar ik denk niet dat ik die ooit ga gebruiken. Emails zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik had een aantal vragen:

1. Wij hebben op dit moment geen telefoon aansluiting(half jaar geleden wel gehad, dus wel een lijn). Moet ik, als ik alice aansluit, dus eenmalig 79 euro betalen?
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig).
Geen andere maandelijks bedrag(van KPN of van Alice)?

2.
Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.
Iemand zei dat hier toch een boete aan vast zit. Klopt dit? En zo ja, vanaf wanneer en hoeveel is die boete dan?

3. Zouden jullie mij op dit moment Alice aanraden? (Ik stap over van @home, veels te duur)

4. Ik stap dus over van @home(8Mbit). Kan ik met ADSL(afstand via site is: 2736m) minimaal 8Mbit halen, dus dat ik er niet op achteruit ga? En zou ik eventueel sneller kunnen halen? (dit is allemaal een schatting natuurlijk). Weet trouwens niet of het van belang is, maar dit is een nieuwbouw wijk..

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 19-11-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barzi schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:06:
Ik had een aantal vragen:

1. Wij hebben op dit moment geen telefoon aansluiting(half jaar geleden wel gehad, dus wel een lijn). Moet ik, als ik alice aansluit, dus eenmalig 79 euro betalen?

[...]

Geen andere maandelijks bedrag(van KPN of van Alice)?

2.
[...]

Iemand zei dat hier toch een boete aan vast zit. Klopt dit? En zo ja, vanaf wanneer en hoeveel is die boete dan?

3. Zouden jullie mij op dit moment Alice aanraden? (Ik stap over van @home, veels te duur)

4. Ik stap dus over van @home(8Mbit). Kan ik met ADSL(afstand via site is: 2736m) minimaal 8Mbit halen, dus dat ik er niet op achteruit ga? En zou ik eventueel sneller kunnen halen? (dit is allemaal een schatting natuurlijk). Weet trouwens niet of het van belang is, maar dit is een nieuwbouw wijk..

_/-\o_
1. Ja, je hebt geen KPN lijn meer dus moet dan € 69 betalen. Buiten dat heb je behalve de maandelijkse kosten aan Alice, geen KPN kosten meer.
Alleen de gesprekskosten voor mobiele nummer, betaalnummers en buitenland komen er wel bij.
En eenmalig, de verzendkosten van het modem.

2. Boete? Waarvoor? Is mij niet bekend.

3. Tjsa ... ik ben niet objectief wat dat betreft. Ik heb nogal wat probleem maar dit alles is administratief. Technisch gezien werkt het goed. Alleen mij nummer moet nog geporteerd worden.

4. Je zit behoorlijk ver van de centrale af, ik denk dat je zo rond de 8 Mbps uitkomt, misschien nog wat meer. Dat blijft een schatting en is niet te garanderen. Echt slecht lijkt me dat niet, zeker als je het afzet tegen de maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:40
Misschien is het al eens gevraagd, maar waar kan ik de snelheid checken op mijn postcode?
Heb al even op de alice site gekeken, maar zag het nergens staan. (sorry als ik dubbel post, maarde zoek functie werkt niet goed hier op het werk |:( ).

heb gister wel even via BBnet gekeken en kwam uit op +/- 1400 meter. Wat zou je dan ongeveer halen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
De snelheid kun je hier checken: http://snelheidscheck.alice.nl/

Ik zit rond de 16 volgens de check. In werkelijkheid zit ik iets lager.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:40
geiszzz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:28:
De snelheid kun je hier checken: http://snelheidscheck.alice.nl/

Ik zit rond de 16 volgens de check. In werkelijkheid zit ik iets lager.
trouwens, nu las ik dat je modem zo dicht mogelijk bij de KPN aansluiting in je woning moet zitten.
Nu woon ik op een flat, en zit die aansluiting naast mijn voordeur |:( , en er zit daar ook geen wandcontactdoos.
Als ik vanaf daar nu een kabel zou leggen van +/- 15 meter, zou dat erg zijn?

Heeft iemand dat al eens geprobeerd, of heeft iemand zo'n gelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
geiszzz schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:12:
[...]

Hey dat is bijzonder. Mijn nummer is vrijdag geporteerd, dus IPB zou nu moeten vervallen?
Deze versie heb ik nog niet eerder gehoord. Scheelt me wel weer brieven schrijven.
Geiszzz, kun jij nog gebruik maken van IPB, en Alice daarnaast, of is IPB (technisch) ook vervallen en is Alice daarvoor in de plaats gekomen? Ik ging er nl altijd vanuit dat het op het tweede aderpaar zou komen, naast IPB, en dat dit dan later verviel. (kortom heb mijn twijfels een beetje.... :/ )

[ Voor 4% gewijzigd door A_A_R op 20-11-2007 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138488

Als ik in het Alice modem de firewall aanzet, kan ik niet meer in- of uitloggen van gmail, of andere google diensten. Mijn oude router had de firewall wél aan staan, en in de geest van "false sense of security" zou ik dat in dit modem ook graag weer willen. Het maakt niet uit op welke security-level ik het modem zet als de firewall aan staat (medium, low, none allemaal geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Goh, vandaag wederom een activeringsbevestiging gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Ik heb een kleine week Alice en elke dag vanaf +/- 17.00 uur last van een klapperlijn, elke 2 minuten opnieuw verbinding maken, verbreken etc... Onwerkbaar dus, de helpdesk is slecht in luisteren. Ik heb ook nog IPB actief op het andere aderpaar, heeft toch niks met elkaar te maken? Nu doet de lijn het wel goed.. tot?

Af en toe moet ik hier aan denken: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.steinfortschaap.nl/dilbert_helpdesk.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
stimpyrulez schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:37:
[...]

trouwens, nu las ik dat je modem zo dicht mogelijk bij de KPN aansluiting in je woning moet zitten.
Nu woon ik op een flat, en zit die aansluiting naast mijn voordeur |:( , en er zit daar ook geen wandcontactdoos.
Als ik vanaf daar nu een kabel zou leggen van +/- 15 meter, zou dat erg zijn?

Heeft iemand dat al eens geprobeerd, of heeft iemand zo'n gelijke situatie?
Klopt wel, maar in de praktijk maakt het echt niet heeeeel veel uit. We hadden in ons vorige huis een draad van 5 meter ofzo tussen de splitter en de modem, en dat werkte prima.
Bovendien heb je (hopelijk) je meterkast ook waar de telefoon binnenkomt. Die komt vaak (altijd?) door de meterkast. Ik heb aan de monteur gevraagd of hij daar voor mij een aansluitpunt wilden maken en dat heeft 'ie ook gedaan. Zelf een stekkerdoos in de meterkast gebouwd (don't try this at home) en de modem lekker daar gelaten. Zit 'ie ook niet in de weg! Een ethernetkabel mag 100 meter lang zijn oid, dus dat is prima. Of wireless, ook in de meterkast, hebben wij ook. Soms zitten er zelfs nog kabelgoten in de meterkast, dan kun je je ethernetkabel daar door trekken, dat is helemaal optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

Anoniem: 206999 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:42:
[...]
Ik heb van Alice dus een bevestiging gekregen, zoals ze meestal doen, eerst per post als PDF file, daarna per post (nog niet ontvangen).
Probleem is dus dat ze mijn opzegging per 27 okt. vertalen in een einddatum van 31-12-'07. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
barzi schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:06:

_/-\o_
Nog iemand _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben vandaag gebeld door alice dat ze mij wel moeten aansluiten omdat het in een verre status is ofzo :S Maar ik hoef niks te betalen. De meneer aan de telefoon zei dat ik mijn nieuwe provider kan bellen en zeggen dat ze de lijn kunnen emigreren. NOOIT MEER ALICE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Devster schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:36:
Goh, vandaag wederom een activeringsbevestiging gekregen....
Ik heb er ook 2 ontvangen.

Mocht ook 2x een emailadres aanmaken.... :?

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
Geiszzz, kun jij nog gebruik maken van IPB, en Alice daarnaast, of is IPB (technisch) ook vervallen en is Alice daarvoor in de plaats gekomen? Ik ging er nl altijd vanuit dat het op het tweede aderpaar zou komen, naast IPB, en dat dit dan later verviel. (kortom heb mijn twijfels een beetje.... :/ )
IPB zit bij mij op het 1e aderpaar, Alice op het 2e.
IPB werkt nog gewoon en kan er ook nog mee bellen, maar ik weet niet met welk nummer ik bel, want mijn eigen nummer is vrijdag geporteerd en zit nu dus aan de Alicelijn gekoppeld.
Vreemd he?

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

De doodse stilte na je vraag of iemand je Alice kan aanraden zou genoeg moeten zeggen...
Kort samengevat: Als Alice aangesloten is, dan werkt het lekker snel en ook telefonie gaat goed.

Als er echter ook maar ergens iets misgaat (ook al ligt het aan Alice zelf :X ) sta je in de kou en krijg je per definitie geen hulp van Achterlijke Alice }:O

Over de snelheid die je vraagt: Je zult er echt niet op achteruit gaan, de lijn blijft op zich hetzelfde, hij wordt alleen nu aangesloten zonder bandbreedtebeperking.

edit:
Even overheen gelezen dat je van de kabel komt, ipv een ADSL aansluiting. Toch denk ik nog steeds dat je redelijk kunt aannemen dat de snelheid wel goed zal zijn. Ik zelf zit op krap 4 km volgens de lijnmeting (was 1753 m volgens de postcode database, flink verschil dus) en haal toch nog 6 Mbit.

Ik stap zelf over naar Telfort, die bieden nl. hetzelfde abo met hetzelfde prijskaartje (Zie Telfort Internet - 20 Mbit voor €19,95 - Deel 3) met als enige andere voorwaarde dat je er het eerste jaar aan vastzit.

Ik ben nog niet aangesloten, dus heb nog weinig ervaring ermee, maar mijn paar eerste contacten met de helpdesk waren zo'n opluchting... Ze luisterden en stelden nog goede, relevante vragen ook! B)
Anoniem: 154182 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:39:
Ik ben vandaag gebeld door alice dat ze mij wel moeten aansluiten omdat het in een verre status is ofzo :S Maar ik hoef niks te betalen. De meneer aan de telefoon zei dat ik mijn nieuwe provider kan bellen en zeggen dat ze de lijn kunnen emigreren. NOOIT MEER ALICE...
Hoor ik daar mijn ondertitel? :D

[ Voor 9% gewijzigd door MaikelG op 21-11-2007 09:14 . Reden: @home is kabel, geen ADSL, even overheen gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 154182 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:39:
De meneer aan de telefoon zei dat ik mijn nieuwe provider kan bellen en zeggen dat ze de lijn kunnen emigreren.
Waar naartoe? Naar Alice Frankrijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Wat staat er bij de snelheidscheck? Die 8Mbit die je nu hebt via kabel haal je gewoon sowieso. De snelheid van adsl ligt gewoon altijd aan de afstand tot de centrale, en het is niet dat je er nou vlak naast zit...

Trouwens, de mensen die een slechte ervaring hebben, roepen wel het hardst zeg... Al die andere mensen die wel een goeie verbinding hebben, telefonie die goed werkt, die hoor je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gezien mijn eigen ervaringen zou ik het wel aanraden, bij mij werkt alles als een spreekwoordelijke trein. Ik kom van XS4ALL, maar die kunnen/willen op mijn adres geen ADSLOnly leveren, ik kon alleen hun oude abonnementsvorm behouden. Die is alleen veel te duur. Bij Alice kun je veel minder zelf instellen, maar ze leveren meer bandbreedte voor minder geld.

In ieder geval heb ik 3x de helpdesk gebeld en had ik geen wachttijd. Het enige wat nog openstaat is de portering van mijn KPN lijn naar Alice. Bellen via het tijdelijke nummer gaat overigens probleemloos.

Overigens ging het opzeggen bij XS4ALL een beetje vreemd. Volgens degene die achter de telefoon zat, hoefde ik niets te doen en werd het vanzelf opgezegd... dat is niet wat ik in dit topic lees. Gelukkig ben ik van nature eigenwijs en heb via https://oms.xs4all.nl/adsl/opzeggen/ gewoon mijn verbinding opgezegd. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Devster op 21-11-2007 09:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ja, nog een tevreden klant hier. Wij komen van niks, pas hierheen verhuisd. 69 Euro voor een lijn, verder gewoon 20 per maand. Netjes een KPN-monteur langsgehad, alles werkte meteen. Snelheid erg goed, ik heb geen idee hoever ik van de centrale zit maar ik haal 1900K/s met Ubuntu update. Telefoon is luid en duidelijk, moest alleen wel bellen met de helpdesk om m'n nummer te achterhalen. Wachttijd van een minuutje ofzo.

Ze zeiden dat het zes weken zou duren van eerste aanvraag tot oplevering lijn en dat was ook zo. Eerst nog even een probleem gehad met nummertoevoegsel, we wonen drie hoog en dat kon niet aangegeven worden op de site, maar dat is verholpen met een emailtje. Behoorlijke reactietijd, duurde geloof ik twee dagen ofzo. Modem was ook precies op tijd binnen, ik dacht de donderdag of vrijdag voor de maandag dat het opgeleverd ging worden.

Modem zelf is een beetje matig, alle dingen die je vaak nodig hebt zoals NAT poorten staan achter vier keer klikken. Dat is natuurlijk eerder een klacht van het modem.

Toch lees ik hier ook veel klachten, dus het kan goed gaan en dan is het ook prima, maar als het niet goed gaat, kan het ook echt lang gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235265 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:11:
[...]

Hmmm, het gaat dus niet echt beter daar (behalve dan dat ik steeds iemand direct aan de lijn heb, 's ochtends). Ik ben sinds een paar weken aangesloten, verbinding verder prima. Alleen kan ik de lounge niet in.

- 6 nov gebeld. Ticket aangemaakt, duurt 48 uur
- 9 nov gebeld. Oeps, collega heeft helemaal geen ticket aangemaakt 8)7 . Weer 48 uur
- 13 nov gebeld. "Ja, lounge is wel geactiveerd, maar ik kom er ook niet in". Nu ticket voor 2e lijn: duurt 5 werkdagen.

Ook zijn ze het niet eens over mijn login. De 'help'desk zegt dat het J.Jansen is, maar in de brief staat dat het jansen.j. is. We wachten weer af.... :S
De 5 dagen zijn verstreken.... geen bericht. Nog maar eens gebeld. "Hmm, ik zie helemaal niet dat er een ticket is aangemaakt 8)7 |:( Maarre, wat gebruikt u als inlog?" Ik leg uit dat daar nogal twijfel over bestaat, in de brief staat jansen.j. , maar hier bij de helpdesk houden ze het op j.jansen, maar geen van beide werkt. "Neeeee, het is jansen.j " (zonder punt dus aan het eind). Wat blijkt: het werkt 7(8)7 7(8)7

Wat een stelletje knuppels zijn het toch, hoe moeilijk is het om de juiste login gegevens te communiceren?!?

Maar goed, we kenne mailen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Wat ik raar vind, is dat inlognamen voor verschillende mensen zo anders zijn kwa opbouw.

Ik heb voornaam.achternaam, en dat lijkt me ook normaal. Jij hebt ineens achternaam.voorletter, wat is op met dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

remmelt schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:31:
Wat ik raar vind, is dat inlognamen voor verschillende mensen zo anders zijn kwa opbouw.

Ik heb voornaam.achternaam, en dat lijkt me ook normaal. Jij hebt ineens achternaam.voorletter, wat is op met dat?
Waarschijnlijk zijn er vrij veel jan janssens in nederland? ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Laatst online: 22-05 17:28
Mijn lease verliep vanmorgen. Ik krijg echter geen nieuw ip-adres toegewezen. Alice gebeld, direct iemand aan de lijn:

Humpert>Hallo, ik heb geen internet. Als ik in het modem kijk, dan zie ik dat de PPP verbinding blijft connecten. Ik krijg geen ip verbinding.
Alice> Meneer u heeft gewoon verbinding. (Ja, ik heb sync).
Humpert>Volgens mij zijn dat de sync waarden. Ik krijg geen IP adres toegewezen.
Alice>IP adressen, een klein momentje meneer
Humpert> ......
Alice> Ik heb het voor u nagekeken, ip-adressen is nieuw voor mij, maar als u het modem 20 minuten uit zet, dan moet u een nieuw ip-adres krijgen. U moet gewoon een ip-adres krijgen. Waarschijnlijk moeten ze even opnieuw worden aangemaakt. <edit: Huh?>
Humpert> Dus ik kan na 30 minuten gewoon terugbellen?
Alice> Dan maken we een ticket aan voor de 2e lijns.
Humpert> ... vooruit dan maar

*** 30 minuten later ***

Humpert> Krijg nog steeds geen IP
Alice> Vervelend, we maken een ticket aan
Humpert> Hoe lang gaat dat duren, 5 werkdagen?
Alice> Nee hoor, dat moet met 2 uur opgelost zijn.
Humpert> We wachten weer af

*** 5 uur later ***

Nog steeds geen internet.

Zijn die adressen soms echt op. Het vorige adres wat ik in gebruik had is nu gewoon in gebruik door iemand anders. Krijg een ping terug via het wifi-netwerk van de buren.

Vind het wel jammer.. 2 maanden alice.. 1 1/2 maand storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG

MaikelG

^^

humpert schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:48:
Mijn lease verliep vanmorgen. Ik krijg echter geen nieuw ip-adres toegewezen. Alice gebeld, direct iemand aan de lijn:

Humpert>Hallo, ik heb geen internet. Als ik in het modem kijk, dan zie ik dat de PPP verbinding blijft connecten. Ik krijg geen ip verbinding.
Alice> Meneer u heeft gewoon verbinding. (Ja, ik heb sync).
<knip>
Oei, herkenbaar...

Sterkte! :o

[ Voor 7% gewijzigd door MaikelG op 21-11-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241055

Wil overstappen naar Alice.nl. Zit nu bij Fiberworld sinds een jaar. Fiberworld heeft telefoonlijn overgenomen van KPN met behoud van telefoonnummer 8). ADSL gaat goed, maar telefoonlijn geeft problemen. Beide zitten bij BBned dus volgens mij geen probleem. Belde klantenservice waar mij wist te vertellen dat ik toch € 69,00 moest gaan betalen 8)7 . Volgens mij weet de klanteservice er niets van of info op site is verkeerd. Heb dus een actieve lijn en beide providers werken met BBned. Weet iemand hoe dit nu precies zit? Is het nu wel een (KPN) actieve telefoonlijn of heb ik iets vreemds? Hoe is nu uiteindelijk de kwaliteit van de telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Ojee, ik heb sinds gistermiddag hetzelfde, DSL werkt, kan ook bellen maar geen PPP connectie. D'r is een ticket maar wat ze er mee doen weet ik niet :) En net zoals bij jou heeft het ongeveer 3 weken goed gewerkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Anoniem: 241055 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:54:
Wil overstappen naar Alice.nl. Zit nu bij Fiberworld sinds een jaar. Fiberworld heeft telefoonlijn overgenomen van KPN met behoud van telefoonnummer 8). ADSL gaat goed, maar telefoonlijn geeft problemen. Beide zitten bij BBned dus volgens mij geen probleem. Belde klantenservice waar mij wist te vertellen dat ik toch € 69,00 moest gaan betalen 8)7 . Volgens mij weet de klanteservice er niets van of info op site is verkeerd. Heb dus een actieve lijn en beide providers werken met BBned. Weet iemand hoe dit nu precies zit? Is het nu wel een (KPN) actieve telefoonlijn of heb ik iets vreemds? Hoe is nu uiteindelijk de kwaliteit van de telefonie?
Zover ik weet is een actieve lijn een lijn waarop je een KPN telefoon abonnement hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op woensdag 21 november 2007 @ 00:01:
[...]

Waar naartoe? Naar Alice Frankrijk? :+
Naar Orange... Alles beter dan Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
Ik heb net nog een ander modem geprobeerd (copperjet). Daar heb ik de instellingen van Alice in gerestored. (is wel een iets lagere Firmware, omdat de firmware van Alice niet op de website van allied-data beschikbaar is. Ook in dit modem blijft ie wachten op de uitgifte van een ip-adres. Ik baal alleen als een stekker dat ze beloofd hebben dan het binnen een aantal uur zou worden opgelost. Ik heb meer aan een reeele inschatting.
:r

Net van de helpdesk een reele inschatting gehad. :'( 5 werkdagen. Moest maandag nog maar eens terugbellen. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door humpert op 21-11-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Jep, ik heb ook een ander modem geprobeerd, zelfde probleem. Die 5 dagen is niets anders dan de responstijd die de 2e lijn heeft. Ik hoop dat ze het dan ook in 5 dagen oplossen en er niet na 5 dagen pas na gaan kijken. Ik blijf ze in elk geval elke dag even bellen voor een update, misschien helpt het :)

Edit: in welke regio zit jij? Ik zit in Almere namelijk. Misschien is hun ip range wel echt "op" in bepaalde regio's doordat ze een hoop klanten werven? Dan nog zouden er volgens mij toch meer mensen last van moeten hebben...

Modem zegt:
ppp: 6157: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down
ppp: 6197: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down
ppp: 6237: 1: PPP 1: Warning: physical layer is down

:(

[ Voor 44% gewijzigd door grhmpf op 21-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
Ik zit in de Regio Roosendaal. Maar ik heb al dik 1 maand een klapperende lijn achter de rug. Pas na 3 weken heeft de 2e lijns de snelheid teruggezet. Probleem was toen dat je elke keer meer dan 30 minuten in de wacht hing. Dat is nu gelukkig anders. Staat er bij jou geen X voor je DSL signaal? De melding doet vermoeden dat er iets mis is met je DSL signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Nee, bij mij staat een vinkje bij DSL en ik kan ook bellen. Wat wel "toevallig" is dat m'n speedlinq abbo ongeveer rond deze tijd beeindigd zou moeten zijn. Misschien is daar nog wat mis gegaan, hoewel ik dan zou verwachten dat het hele dsl signaal weg zou zijn en dat ik dus ook niet kan bellen.

edit:
Dat is het dus niet, de lijn was al weg bij speedlinq op 24 oktober....

[ Voor 12% gewijzigd door grhmpf op 22-11-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

franssie

Save the albatross

Ervaringen Franssie met Alice
ma 20-08-2007Bestelling per website gedaan
ma 20-08-2007keurig automatische email dat er binnen 48 uur meer volgt
do 23-08-2007Maar eens gebeld - bevestiging zou echt nog deze week komen
ff wachten--- een hoop ellende ---
[small]Ma 08-10-2007Nog maar eens gebeld (ik zou vandaag aangesloten danwel teruggebeld wordden immers - wat geen van beide gebeurde) Het blijkt dat ik een huisnummer toevoeging heb (die alleen de gemeente en belastingdienst maar nu blijkt ook KPN als oud staatsbedrijf) gebruikt. Het zou nu goed doorgegeven worden, al ben ik een groot deel van het voordeel al kwijt aan telefoonkosten naar dat onbereikbare nummer :S
Afgesproken dat we het nog 1x proberen en dat we dan opzeggen... Vriendelijke mensen aan de telefoon, blij dat ik niet bij Alice.nl werk!!! (ik zou dan nl.niet kunnen[/small]
Woe 21NOV2007inmiddels is Alice allang opgezegd, heb al bijna een maand Telfort maar wat schetst mijn verbazing? Ik krijg eindelijk een bevestiging via email dat Alice bij mij niet gaat werken - toch netjes dat ze na die tijd nog de moeite nemen!

Dat wilde ik toch even gezegd hebben. Best duidelijk van Alice 8)
Maar serieus - ik vind het echt goed dat ze het doen na al die tijd, het lijkt erop dat ze hun workflow op orde aan het krijgen zijn! het is een goede aanbieding tenslotte dus hoop ik dat nieuwe klanten (en daar lijkt het op) betere service krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 22-11-2007 00:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Anoniem: 109359

Het is toch jammer om te moeten lezen dat bij een provider die er in eerste instantie veelbelovend uit ziet, zich de eerste smetten op het blazoen al beginnen te vertonen. Dit maakt me, desondanks de vandaag aangekondigde tariefsverhoging (2%) van UPC per 01-01-2008, toch weer aan het twijfelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109359 op 22-11-2007 21:40 ]

• Dennis-L
wordt het niet eens tijd voor deel 2? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 22-11-2007 21:41 ]

• bjck
Dennis-L schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:41:
wordt het niet eens tijd voor deel 2? ;)
Yups, als iemand hem wil maken graag. Gewoon een kopie van huidige TS is prima.

• Dennis-L

• bjck
Ok, thx.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.