Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 108.876 views sinds 30-01-2008

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
In het oerwoud der internetproviders heeft BBned sinds vandaag een nieuwe ISP toegevoegd: Alice. Voor €29,90 heb je 20mbit internet + onbeperkt bellen (uitgezonder service nummers en mobiel).
- Onbeperkt en supersnel internetten, met snelheden tot 20 Mb, afhankelijk van de beschikbaarheid op uw huisadres.

- Onbeperkt bellen naar alle Nederlandse vaste telefoonnummers (uitgezonderd betaalde persoonlijke nummers, service- en internetnummers). Het tarief is dus inclusief uw belkosten, en bij ons zonder starttarief! Dat scheelt u bij elk telefoontje een paar eurocent, wat kan oplopen tot wel 10 euro per maand.

- Er is geen telefoonaansluiting meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice abonnement. Daarmee gaat u direct besparen op uw maandelijkse kosten!

- Gratis overzetten van uw bestaande telefoonnummer naar Alice of als u dat wilt een nieuw telefoonnummer.

- Een doe-het-zelf pakket met een gratis modem in bruikleen. (verzendkosten € 9,95).

- Een onbezorgde en betrouwbare verbinding: Alice maakt voor haar diensten gebruik van het kwaliteitsnetwerk van BBned.

- Verzorging van uw vermelding in alle telefoongidsen (on en offline), indien u dit wilt.

- Een e-mailaccount met 1 e-mailadres eindigend op @alice.nl

- Bereikbaarheid van uw e-mailaccount via webmail.

- Geen vast contract! U bepaalt dus elke maand zelf of u bij Alice wilt blijven of niet.

- Geen aansluitkosten.
Wat opvallend is, is dat de line-sharingskosten van KPN al bij de abonnementskosten zit. Daardoor zijn ze dus inderdaad goedkoper, als het om product/prijs verhouding gaat. Heeft iemand hier al ervaring mee of mensen die het gaan aanvragen? Graag alles over Alice hier neergooien :D

Meer info: alice.nl

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40
Ziet er goed uit, aangezien ik over 1,5 maand ga verhuizen wil ik dit wel proberen. Snel internet + bellen klinkt goed. Ze zeggen bij mij 16-20 Mbit te kunnen leveren.

Weet iemand watvoor modem je erbij krijgt?
Net zelf even gebeld, het is de 1e dag dat ze open zijn en dat was te horen ;)
Anyway, je krijgt er een standaard BBned modem bij, kon helaas niet vertellen watvoor specificatie's had. In elk geval geen wifi, maar ook niet of hij meerdere poorten had. Wel dynamisch ip adressen.

Tevens konden ze niet vertellen wat de tarieven waren om naar mobiele nummers te bellen, dus dat is wel jammer. De medewerker aan de telefoon vertelde wel dat de verwachting zou zijn dat het gelijk of lager dan KPN zou zijn, maar ik zie het liever ergens staan.

De upload is 1mbit/s

[ Voor 57% gewijzigd door Freezerator op 16-08-2007 12:24 ]

• Lekkere Loempia
Naar mijn weten levert BBned standaard de Copperjet 816-2p aan alle ISP's, die over hun netwerk DSL lijntjes leveren.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Alice gebruikt inderdaad de standaard cjt 816-2p met 1 uitgang. In het modem zelf staan verder alle configuratieopties uit, deze kunnen alleen vanuit Alice aangepast worden. Firewall/Security of portforwards zijn dus niet in te stellen, maar Upnp en NAT staan volgens mij gewoon wel aan.

• denan
Freezerator schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:02:

Tevens konden ze niet vertellen wat de tarieven waren om naar mobiele nummers te bellen, dus dat is wel jammer. De medewerker aan de telefoon vertelde wel dat de verwachting zou zijn dat het gelijk of lager dan KPN zou zijn, maar ik zie het liever ergens staan.
Bellen naar mobiele nummers zou ongeveer 17.5 eurocent/minuut zijn, maar pin me daar niet op vast. :)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 17:20
denan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:07:
[...]
Bellen naar mobiele nummers zou ongeveer 17.5 eurocent/minuut zijn, maar pin me daar niet op vast. :)
internetten.nl zegt "Bellen naar mobiel voor 16,5 cent per minuut."

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Freezerator schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:02:
Net zelf even gebeld, het is de 1e dag dat ze open zijn en dat was te horen ;)
Hier even mijn reactie van de frontpage:
Ik heb zojuist een nieuwe aansluiting geregeld. Via de website kon dit niet, omdat ik momenteel geen KPN contract heb. Het is duidelijk dat de klantenservice (á €0,25/minuut, 10 minuten gesprek) nieuw is, alles moest even nagevraagd worden en mijn postcode met 'Theodoor Marie' werd PM... (ik heb zelf ook bij een beginnende klantenservice gewerkt, maar deze medewerker was duidelijk een beginner. Da's op zich geen probleem, maar ik hoop dat mijn gegevens helemaal goed genoteerd zijn).

Ik heb mijn pas aangevraagde Tele2 aansluiting (binnen de bedenkperiode) geannuleerd, dus ik ben benieuwd of het wat is... Gelukkig is Alice per maand opzegbaar als het bagger is.

Overigens biedt Alice geen newsserver!
De medewerkster had vooral moeite met het email adres, dat Yahoo daar snapt ze niks van :X. Maar goed, hopelijk is mijn goede email adres geregistreerd, ik heb nog geen bevestiging ontvangen.

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk hoe het zit als je geen KPN abo hebt. Ik ga namelijk verhuizen en er ligt wel een lijn. Ik ga (uiteraard) geen KPN abo nemen, moet ik daarvoor 69 euro betalen?

Toen ik mijn nieuwe Tele2 Compleet aansluiting (in de bedenkperiode) annuleerde, kreeg ik nog wel 2 maanden gratis Tele2 aangeboden. Na even nadenken had ik teruggebeld en kreeg een andere medewerker aan de lijn. Hij vroeg waarom ik wilde annuleren, ik had het over Alice en hij zei 'dat dacht ik al'. Ik ben dus niet de enige overstapper... Hij zei ook over de aanbieding 'daar kunnen we inderdaad niet tegenop.' Ik ben benieuwd of Tele2 de tarieven/snelheden binnenkort gaat aanpassen; prijzenslag(-je)?!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klinkt heel intressant, zit nog een jaartje aan Tele2 vast maar als de buren straks verhuisd zijn (we delen internet) is dit best wel een leuke optie om op over te stappen.

Ben alleen benieuwd of ze makkelijk ons huidige Tele2 telefoon nummer kunnen overnemen.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
denan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:04:
Alice gebruikt inderdaad de standaard cjt 816-2p met 1 uitgang. In het modem zelf staan verder alle configuratieopties uit, deze kunnen alleen vanuit Alice aangepast worden. Firewall/Security of portforwards zijn dus niet in te stellen, maar Upnp en NAT staan volgens mij gewoon wel aan.
Dat is jammer. Ik heb nu ook dit modem, via mijn TweakDSL (ook BBNed) abonnementje. Qua prijs/snelheid/telefoonkosten zou ik absoluut overstappen, maar ik wil toch graag kunnen spelen met web/ftp/ssh/vnc servers. Waarom zou Alice niet willen dat klant aan hun configuratie van hun modem kunnen?

/edit: Trouwens, de 816-2p ondersteund alleen Voice over DSL, geen VoIP. En hij staat niet meer op de allied data website. Wellicht wordt de 1616-2p geleverd?

[ Voor 10% gewijzigd door qrazi op 16-08-2007 15:23 ]

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• denan
qrazi schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:13:
[...]

Dat is jammer. Ik heb nu ook dit modem, via mijn TweakDSL (ook BBNed) abonnementje. Qua prijs/snelheid/telefoonkosten zou ik absoluut overstappen, maar ik wil toch graag kunnen spelen met web/ftp/ssh/vnc servers. Waarom zou Alice niet willen dat klant aan hun configuratie van hun modem kunnen?
Omdat de modem ook het telefonieverkeer regelt. Er is dus meer te "slopen" dan in een normale configuratie. Ik heb thuis gewoon een linksys wireless-g 4 poorts erachter gezet en tot nu nog toe ben ik niets vreemds tegengekomen wat betreft portforwards (vanuit intern opgezette connecties). Het draaien van eigen servers (externe connecties) is inderdaad wel erg lastig :)

Tevens is het supporten een stuk makkelijker als alleen de mensen van Alice toegang hebben tot de hardware.

edit: Het is ook VoDSL, maar dan een hoogwaardige variant. Vergelijk het niet met de VoDSL die ze een aantal jaren terug leverden.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 16-08-2007 15:24 ]

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-05 13:48
zit de prijs voor het koper al bij de 29,90?

De FAQ zegt dat je geen kosten voor kpn-abbonement nodig hebt, dus dan ga ik er wel een beetje vanuit.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 19:45

BHQ

Li0nHeart schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:45:
zit de prijs voor het koper al bij de 29,90?

De FAQ zegt dat je geen kosten voor kpn-abbonement nodig hebt, dus dan ga ik er wel een beetje vanuit.
:X
Lekkere Loempia schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:46:
Wat opvallend is, is dat de line-sharingskosten van KPN al bij de abonnementskosten zit. Daardoor zijn ze dus inderdaad goedkoper, als het om product/prijs verhouding gaat. Heeft iemand hier al ervaring mee of mensen die het gaan aanvragen? Graag alles over Alice hier neergooien :D

Anoniem: 229968

Ik vind de modem wel wat tegenvallen ik heb nu internet + bellen en op de modem 3 x bekabeld aangesloten en 3x draadloos.

Met hun modem moet ik er dus nog een router bijzetten... beetje jammer dus

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
denan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:23:
[...]

Omdat de modem ook het telefonieverkeer regelt. Er is dus meer te "slopen" dan in een normale configuratie. Ik heb thuis gewoon een linksys wireless-g 4 poorts erachter gezet en tot nu nog toe ben ik niets vreemds tegengekomen wat betreft portforwards (vanuit intern opgezette connecties). Het draaien van eigen servers (externe connecties) is inderdaad wel erg lastig :)

Tevens is het supporten een stuk makkelijker als alleen de mensen van Alice toegang hebben tot de hardware.

edit: Het is ook VoDSL, maar dan een hoogwaardige variant. Vergelijk het niet met de VoDSL die ze een aantal jaren terug leverden.
Je hebt niet toevallig zin om er een andere firmware in te flashen om te kijken of je het modem dan wel kunt gebruiken als router inclusief port-forwarding? :+

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• denan
qrazi schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:06:
[...]

Je hebt niet toevallig zin om er een andere firmware in te flashen om te kijken of je het modem dan wel kunt gebruiken als router inclusief port-forwarding? :+
Nope.. :)

Ik kan wel aan het admin wachtwoord komen, maar dan zou ik geen echte test-user meer zijn toch? :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mooie naam, mooie prijs, incl telefoonkosten, geen starttik en het belangrijkste 1 maand opzegtermijn. Normaliter ben ik huiverig bij (nieuwe) providers omdat je er altijd een jaar aan vast zit.. maar nu ga ik het meteen proberen..

krijgt iemand trouwens iets anders dan 16-24 uit die snelheidscheck. is mij nog niet gelukt.

[ Voor 17% gewijzigd door Paquito op 16-08-2007 16:43 ]

• Lekkere Loempia
Het is een product van BBned en deze partij is zeker geen nieuwkomer op de Nederlandse breedbandmarkt. Ik heb even gekeken bij Allied Data (de leverancier va nde Copperjet) en vrijwel alle modems met VOIP ingang hebben maar 1 ethernet poort. Wel vervelend lijkt mij. Het enige product wat geleverd zou kunnen worden is de Copperjet 1626. MAar aan de prijs gezien zullen ze die niet standaard leveren.
Het zou wel mooi zijn al ze een (alternatief) modem met goede prijs kunnen leveren als extra optie bij het bestellen. Zo maak je de wat gevorderde gebruiker ook weer blij :)

[ Voor 15% gewijzigd door Lekkere Loempia op 16-08-2007 16:51 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke gevorderde gebruiker heeft eigenlijk al niet standaard een router in zijn bezit? ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:22

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Raven- schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:21:
Welke gevorderde gebruiker heeft eigenlijk al niet standaard een router in zijn bezit? ;)
Bij welk melkpak krijg je tegenwoordig geen router meer gratis?

Het lijkt er op dat ik niet bij Alice mag kijken :P De route naar www.alice.nl loopt hartstikke dood hier (Tweak via BBned). Klinkt op zich wel erg aantrekkelijk als je voor 30 euro per maand zowel internet als telefoon hebt (ex mobiel).

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik ga binnenkort ook verhuizen en dit klinkt erg interessant. Die voeg ik zeker toe aan mijn lijst!

• Fua
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26

Fua

Kan op de site niets lezen over het behouden van m'n huidige kpn-abo. Iemand uitsluitsel hierover?
(Als het dan niet bevalt, hoef ik in ieder geval geen nieuwe lijn aan te vragen bij kpn.)

Weet iemand verder de grootte van de e-mail box?

Fua

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

Qwerty-273

Meukposter

Raven- schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:
krijgt iemand trouwens iets anders dan 16-24 uit die snelheidscheck. is mij nog niet gelukt.
Ja hoor - 9919BK en # 53 :| (# 51 ligt weer net te ver volgens de site)
Geschatte downloadsnelheid: tussen de 1 en 4Mb

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Anoniem: 62211

mooie naam, mooie prijs, incl telefoonkosten, geen starttik en het belangrijkste 1 maand opzegtermijn. Normaliter ben ik huiverig bij (nieuwe) providers omdat je er altijd een jaar aan vast zit.. maar nu ga ik het meteen proberen..

2645LN 143 -> 4-8 MB ;( gelukkig ga ik verhuizen

• daanski82
  • Laatst online: 31-03 11:45
De nadelen aan alice:
* 1 e-mail adres
*geen pop mogelijkheid zo als ik lees
Bereikbaarheid van uw e-mailaccount via webmail
dit is wat ik tot nu toe kon vinden.
als je alleen de voordelen vermeld moet je ook de nadelen vermelden.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Anoniem: 204528

Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mb

• daanski82
  • Laatst online: 31-03 11:45
wat ik me afvraag is hoe verloopt de peering.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Hmm, Alice kan hier niet hoger leveren dan 4 Mb... terwijl ik nu een 8 Mb-verbinding heb via het Tiscali-netwerk.

Ik zou sowieso niet voor Alice kiezen omdat ik geen dual play (telefonie + internet) wil, ik wil alles bij aparte providers houden... dus die prijs moet - om mij te lokken - flink omlaag (linesharing eraf, telefonie eraf), niets voor mij dus.

We are shaping the future

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Als het VoDSL is krijg je niet een los SIP account dat je ook elders vandaan kan gebruiken met je nummer. En de vraag is of je van een andere partij nog wel VoIP/SIP kunt gebruiken achter die NAT-router, dan moet je iets met uPnP gaan doen wellicht om poorten te openen.

Misschien kan je wel een eigen/ander modem aansluiten en zo VoIP van een andere aanbieder gebruiken, alleen werkt je Alice telefonie dan niet ernaast natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 229968 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:53:
Ik vind de modem wel wat tegenvallen ik heb nu internet + bellen en op de modem 3 x bekabeld aangesloten en 3x draadloos.

Met hun modem moet ik er dus nog een router bijzetten... beetje jammer dus
Ahuh? D'r wordt gezegd dat het bijgeleverde modem wél NAT ondersteunt (modem/router dus). Dus waarom jij een extra router er bij wilt zetten is mij onduidelijk.

Mocht je meer dan één PC aan willen sluiten, dan heb je een switch nodig. ;) (Aangenomen dat het bijgeleverde modem/router dus wel aan NAT doet.)

Anoniem: 97007

.....
Hier 1 tot 4 mb.

De overkant van de straat is niet eens van toepassing. Ik vind de prijs zeer aantrekkelijk en de snelheid is in dit geval maximaal wat mijn huidige adsl-lijn aan kan. het is verder allemaal precies hetzelfde. Alleeen.... dit is meer dan 2 tientjes goedkoper... en dat iedere maand!! toch weer 240,- eurie per jaar... leuk extratje om te upgraden aan het einde van het jaar... of om een router te kopen.
Met mijn huidige modem kan dit allemaal al, deze heeft 4 lan-poorten en wifi 108... (ben het hele nummer even kwijt) Dit is wel jammer.
Met deze modem kon ik ook bellen maar niks veranderen aan het belgebeuren. Van mij mag deze modem dan wel wat uitgebreider maar dit zal uiteindelijk ook wel mede de reden van de lage prijs zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 19:45

BHQ

Anoniem: 97007 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:51:
Met deze modem kon ik ook bellen maar niks veranderen aan het belgebeuren. Van mij mag deze modem dan wel wat uitgebreider maar dit zal uiteindelijk ook wel mede de reden van de lage prijs zijn.
That is, ze locken je gewoon uit de functies die het ding heeft. Het modem zelf is uitgebreid genoeg :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 19:59
Ik wilde dit ook nemen maar als je geen KPN abbo hebt staan mag je 70 euro aansluitkosten betalen. Zelfs de KPN zelf rekent dat bedrag niet eens. KPN rekent er minder dan 50 euro voor!!

Dan vind ik de actie van Orange beter: 2 maanden gratis abbonement en gratis aansluitkosten. Scheelt je wel 130 euro. Daarna is het wel 5 euro per maand duurder maar dan moet je het wel ruim 2 jaar gebruiken om het eruit te halen

Dan houd je nog 2 'voordelen' over: maandelijks contract en gratis bellen. Gratis bellen doe ik al met m'n mobiele abbonement. Zowel vast als gratis dus daar zit ik niet op te wachten. En ik wissel niet maandelijks van ISP. Na een jaar maandelijks kunnen opzeggen is prima.

En de bijgelevere LiveBox biedt meer dan die Copperjet. Wifi, ook bellen als je wilt en 2 ethernetpoorten en is vrij toegankelijk om alles te configureren en stats te bekijken.

Ik had opgezegd maar ben weer lekker terug bij Orange. Scheelde me bijna 130 ballen :p

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Raven- schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:21:
Waar, maar kan je wel een eigen modem gebruiken? Ik zit nu bij Tele2 vast aan dat rampending van hun, maar mag geen eigen modem gebruiken.

• Superseb
  • Laatst online: 17:22
daanski82 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:55:
De nadelen aan alice:
* 1 e-mail adres
*geen pop mogelijkheid zo als ik lees

[...]

dit is wat ik tot nu toe kon vinden.
als je alleen de voordelen vermeld moet je ook de nadelen vermelden.
telnet mail.alice.nl 110
+OK POP3 home2.bbeyond.nl v2003.83rh server ready

Lijkt wel te bestaan maar of het ook toegankelijk is :)

[ Voor 52% gewijzigd door Superseb op 16-08-2007 22:27 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Klinkt interessant die Alice.
Ik kan alleen de website niet bereiken....

Ligt de site al plat vanwege teveel belangstelling??? :?

>tracert www.alice.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.alice.nl [62.177.128.67]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.138
2 9 ms 8 ms 9 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 9 ms 9 ms 8 ms extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 9 ms 9 ms 9 ms bbned.globalswitch.nl-ix.net [193.239.116.116]
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
enz....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:13
IceStorm schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:25:
[...]

Het lijkt er op dat ik niet bij Alice mag kijken :P De route naar www.alice.nl loopt hartstikke dood hier (Tweak via BBned). Klinkt op zich wel erg aantrekkelijk als je voor 30 euro per maand zowel internet als telefoon hebt (ex mobiel).
Bij mij ook (Speedlinq/BBNed). Geen webpage, geen ping, niks. Hoe kan dit?

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

cornfed99111 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:08:
[...]

Bij mij ook (Speedlinq/BBNed). Geen webpage, geen ping, niks. Hoe kan dit?
Eigenaardig, XS4all/BBned hier totaal geen probleem. Zou toch niet geblocked worden ofzo? :?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• HoppyF
Crowmeister schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:12:
[...]

Eigenaardig, XS4all/BBned hier totaal geen probleem. Zou toch niet geblocked worden ofzo? :?
Het werkt toch echt NIET bij mij.
En vreemd genoeg zit ik al op het BBned netwerk (via TweakDSL).
Misschien wil TweakDSL geen concurrentie??? :P

• bjck
jozy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:15:
Ik wilde dit ook nemen maar als je geen KPN abbo hebt staan mag je 70 euro aansluitkosten betalen. Zelfs de KPN zelf rekent dat bedrag niet eens. KPN rekent er minder dan 50 euro voor!!
Klopt, maar KPN heeft ook door de telecom wet een verplichting om dat aan te sluiten. En je bent verplicht dan wel 12 maanden lang een telefonie abonnement af te nemen minimaal a minstens €9.60 per maand nog.

Dus om een nieuwe koperlijn te laten activeren/in gebruik nemen op je adres voor eenmalig €69 is nog niet zo heel gek.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 23:00

sanzut

It's always christmas time

Geen problemen om hem te bereiken via @home, maar voor mij geen optie, maar 1 tot 4 mbps. Zolang hier nog geen ADSL 2+ ligt blijf ik nog bij @home

• HoppyF
Gezien de reacties hier vraag ik me toch af wat voor modem er geleverd gaat worden.
In bruikleen of niet maakt met niet zoveel uit maar het moet wel een modem zijn met meerdere LAN aansluitingen + Wifi anders heb ik er weinig aan.
Als ik mijn eigen modem kan gebruiken vind ik het ook prima, die is tenslotte goed en daar zit WEL alles op. (Zyxel 2602HW).

Verder vraag ik me af of je de "life line" telefoon connectie kunt maken.
De reden dat ik dit vraag is het feit dat ik niet direct volledig over zou willen gaan op de telefonie en mijn eigen nummer nog niet wil porteren.
Als Alice een nieuw nummer geeft is dat niet erg want daarmee zou je kunnen uitbellen, de inkomende lijn komt dan via KPN binnen.
Daarvoor is echter wel een life line nodig anders moet je met twee losse telefoontoestellen gaan werken en dat is echt niks.

Ik weet dat deze constructie relatief duur is want je moet dan je KPN abo aanhouden, het is echter ook flexibel want als het niet bevalt bij een nieuwe ISP kun je makkelijk terug.
Als je eenmaal geporteerd bent is het allemaal een stuk lastiger.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:24
jozy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:15:
Gezien mijn huidige isp (Versatel) ook telefonie aanbied, heb ik op dit moment ook al geen KPN abo meer. Ik hoef echter geen 70 euro te betalen omdat de lijn 'wel aangesloten en geactiveerd' is, ook al is dat niet meer door KPN.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Iedereen die hoogstens 8 mbit krijgt heeft voor zover ik weet pech w.b.t. de snelheid, KPN investeert niet meer in upgrades van de centrales, ze experimenteren met VDSL(2), wat veel hogere snelheden biedt dan ADSL...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cochrane schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:51:
[...]

Gezien mijn huidige isp (Versatel) ook telefonie aanbied, heb ik op dit moment ook al geen KPN abo meer. Ik hoef echter geen 70 euro te betalen omdat de lijn 'wel aangesloten en geactiveerd' is, ook al is dat niet meer door KPN.
Dat klopt inderdaad, beredenering is goed.

De kosten zijn alleen voor het ingebruik nemen van een ongebruikte koperlijn tussen ISRA en centrale. Die ligt nog wel eens los onderweg en wordt dus verbonden en gecontroleerd voor dat geld.

Heb je nu al ADSL zonder KPN-telefonie op de lijn is het gewoon een overstap van ADSL aanbieder.
Alex) schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:54:
Iedereen die hoogstens 8 mbit krijgt heeft voor zover ik weet pech w.b.t. de snelheid, KPN investeert niet meer in upgrades van de centrales, ze experimenteren met VDSL(2), wat veel hogere snelheden biedt dan ADSL...
Uhm, dat is niet helemaar waar. Dat gaat alleen op als je nu op een centrale zit aangesloten waar alleen KPN ADSL apparatuur heeft staan.

Op centrales waar ook andere telco's (xDSL netwerk aanbieders) aanwezig zijn met eigen DSL apparatuur (BBned, Orange, Tele2 en Tiscali hebben eigen netwerken) kan het per aanbieder verschillen wat ze hebben staan per centrale.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 17-08-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

bjck schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:11:
[...]

De kosten zijn alleen voor het ingebruik nemen van een ongebruikte koperlijn tussen ISRA en centrale. Die ligt nog wel eens los onderweg en wordt dus verbonden en gecontroleerd voor dat geld.

Heb je nu al ADSL zonder KPN-telefonie op de lijn is het gewoon een overstap van ADSL aanbieder.

[...]
Zover als ik het kan zien op de site zijn er GEEN aansluitkosten.

- Geen aansluitkosten: dit bespaart u € 59,90.

alleen een monteur zou zo'n 70 euro kosten:

Het installeren van Alice is heel eenvoudig. Maar heeft u toch liever dat
iemand de installatie voor u verzorgt? Geen probleem. Alice levert een
monteur voor slechts € 69,90. Deze sluit uw computer en telefoon aan
op de Alice-dienstverlening en test of alles goed werkt.

Weten jullie zeker dat er aansluitkosten zijn???
(er vanuit gaande dat er wel koper van KPN ligt, maar dat je geen KPN abo hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 154981 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:23:
[...]

Zover als ik het kan zien op de site zijn er GEEN aansluitkosten.

- Geen aansluitkosten: dit bespaart u € 59,90.

alleen een monteur zou zo'n 70 euro kosten:

Het installeren van Alice is heel eenvoudig. Maar heeft u toch liever dat
iemand de installatie voor u verzorgt? Geen probleem. Alice levert een
monteur voor slechts € 69,90. Deze sluit uw computer en telefoon aan
op de Alice-dienstverlening en test of alles goed werkt.

Weten jullie zeker dat er aansluitkosten zijn???
(er vanuit gaande dat er wel koper van KPN ligt, maar dat je geen KPN abo hebt)
Als er wel koper ligt van KPN (heeft elk huis), maar er wordt op dit moment geen dienst op geleverd betaal je eenmalig die €69 euro. De koperlijn die binnen komt is immers wellicht onderbroken onderweg en moet gecontroleerd/aangesloten worden bij ingebruikname.

Heb je nu KPN telefonie en daarop vraag je ADSL aan kost het niets.
Heb je nu KPN telefonie en daarop ADSL en je stapt over kost het niets.
Heb je nu ADSL, zonder KPN-telefonie kost het niets.
Heb je nu niets op de koperlijn, dan kost het €69.

Zo begrijp ik het thans en is het meest logisch. Alleen bij het in gebruiknemen van een ongebruikte koperlijn is er meer werk te verzetten. In alle andere gevallen is het op de centrale inprikken/bijprikken/omprikken enkel voor een monteur.

Je zou ook nog een nieuwe lijn kunnen aanvragen naast je huidige, kan natuurlijk. Kost je wel €69 dan omdat het om een nieuwe/losse koperlijn/verbinding gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 17-08-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

bjck schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:11:
[...]

Maar ik verwacht dat het een probleem is om je Tele2 nummer mee te nemen naar Alice :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hjs schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 06:26:
[...]
Maar ik verwacht dat het een probleem is om je Tele2 nummer mee te nemen naar Alice :?
Moet gewoon werken, er zijn echt al wel meer nummers bij Tele2 weg verhuist.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
vraagje over ping/latency. Iets wat nog niet veel mensen kunnen beantwoorden? Of is dit al een tijdje gebetatest of zijn er voorspellingen over te doen omdat het een dochter van is?

[ Voor 86% gewijzigd door morpheus op 17-08-2007 10:26 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo spannend zijn hun features nu ook weer niet. 1 mail adres en een modem in bruikleen :/

Is dat nog van deze tijd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Gunner schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:26:
Zo spannend zijn hun features nu ook weer niet. 1 mail adres en een modem in bruikleen :/

Denk dat een mailadres niet zo spectacualir is. Volgens mij gaan ook steeds meer naar zaken zoals Gmail of Live Mail of heeft een eigen maildomein. Als ik mails krijg, dan is het bijna nooit vanaf het mailadres van een grote ISP. Denk dat weinig mensen er grote behoefte aan hebben. Je moet bedenken dat de meeste al voorzien van van een mailadres, die ze al volledig in gebruik hebben. Je wilt natuurlijk niet bij elke switch een nieuw adres, want daar worden je vrienden ook niet blij van.
Voor die prijs is een modem weggeven ook niet echt handig. Vaak na het opzeggen heb je er ook niet altijd wat aan en aangezien je altijd kan opzeggen, zou het wel een erg dure grap zijn.

Wat ik trouwens wel raar vindt, is dat VOIP verplicht lijkt. Ik hoef helemaal geen VOIP, ik wil alleen de lijn :p

Hier nog een video van de introductie

[ Voor 23% gewijzigd door Lekkere Loempia op 17-08-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:32:
Je wilt natuurlijk niet bij elke switch een nieuw adres, want daar worden je vrienden ook niet blij van.
Voor die prijs is een modem weggeven ook niet echt handig. Vaak na het opzeggen heb je er ook niet altijd wat aan en aangezien je altijd kan opzeggen, zou het wel een erg dure grap zijn.
Wat m'n vrienden denken zal me jeuken, zij zijn degene die mij vaak willen mailen ;)
Ik wil gewoon meerdere POP boxen en kosten technisch lijkt me dat allemaal niet zo'n issue.

Overigens, elke provider die ik heb gehad kreeg ik een gratis modem. Dat was eerst bij het dure XS4ALL en nu bij Tiscali, waar ik voor 15 euro nou ook geen duur abbo heb, maar wel een gratis modem mocht ontvangen die mijn eigendom is, dus tsjah.... het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat ik trouwens wel raar vindt, is dat VOIP verplicht lijkt. Ik hoef helemaal geen VOIP, ik wil alleen de lijn
Alice heeft slechts 1 product, en daar zit telefonie bij in (overigens geen VoIP maar VoDSL, geloof ik). Het hebben van slecht 1 product drukt de kosten natuurlijk. Maar je bent niet verplicht een telefoon aan je modem te hangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hjs schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 06:26:
[...]

Marzman schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:34:
[...]

Moet gewoon werken, er zijn echt al wel meer nummers bij Tele2 weg verhuist.
Probleem gaat ontstaan als je eerst ADSL de migratie moet doen en daarna pas de nummerportering. Het kan zijn dat Tele2 bij het wegmigreren van je ADSL verbinding ook je abonnement opheft en je nummer dus vrijgeeft (cq. laat vervallen). Is dus een beetje afhankelijk hoe het bij Tele2 (of elke latende partij) geregeld is.

Als ze het bij Alice tegelijk opstarten gaat het wel.
morpheus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:25:
vraagje over ping/latency. Iets wat nog niet veel mensen kunnen beantwoorden? Of is dit al een tijdje gebetatest of zijn er voorspellingen over te doen omdat het een dochter van is?
BBned heeft altijd lage latency gehad van zo'n 8ms op de ADSL verbindingen. De vraag is alleen via welke partijen ze IP transit afnemen of je ook met een redelijk lage latency aankomt bij andere netwerken zonder omweg of congestie.
Gunner schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:26:

Juist is dat van deze tijd. Zoveel mensen zijn er niet meer die meerdere email boxen van de ISP gebruiken of hun homepage ruimte gebruiken. Zijn allemaal dingen voor een ISP als ze die niet meer hoeven leveren ze weer geld besparen zodat het maandbedrag omlaag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Alice lijkt inderdaad interessant.. IN oktober bij ik weer contract-vrij, dus hopelijk zijn er dan wat meer ervaringen van gerbuikers dan kijk ik als ik het doe..

Edit: van een ander forum had iemand wat vragen gesteld aan de helpdesk en er waren naar mijn inzien best wat minpuntjes..( dynamisch IP, en modem met geblokte poorten)
quote: cyberb0b
Ik zelf heb ook geinformeert bij allice en een paar vragen gesteld;

- Heb ik de beschikking over een vast IP adres?
antwoord : NEE, updates van ip bij verloop van lease of maintenance

- mag ik thuis een webserver /ftpserver / mail server draaien?
antwoord : Technish wordt het niet onmogelijk gemaakt.

- mag ik thuis meerdere pc's aansluiten op de verbinding?
antwoord : Ja

- Wat is de beschikbare upload?
antwoord : 1Mbit of minder, rekening houdend met afstand naar centrale

- Heb ik te maken met een fair use policy? .. ik wil nog wel eens 1tb per maand downloaden.
Antwoord : ja, maar geen download limiet.

- U adverteerd met max 20mbit
Antwoord : We bieden iedereen 20mbit, maar de afstand naar de centrale is bepalend

- Wat is de overboeking van de lijn?
antwoord :1 op 40

- Is uw mail server uitgerust met een virus/spy scanner?
Antwoord : Nee

- Is uw mail server alleen maar toegankelijk via het web of ook nog toegankelijk via pop3 en of imap?
Antwoord : webmail, pop3 en imap.

- Is er beschikking over een newsserver?
Antwoord : Nee

- Als ik over stap, hoe lang is de down tijd tussen de providers?
Antwoord : Maximaal 5 uur. (persoonlijk geloof ik dit niet)

- Welke merk en type modem wordt mij in bruikleen gegeven?
Antwoord : Oranje copperjet modem, sommige poorten worden geblocked. Hij kon niet zeggen welke. Ik mag niet de modem beheren. Dat doen hun.

- Mag ik een eigen modem gebruiken?
Antwoord : NEE

[ Voor 84% gewijzigd door wiske80 op 17-08-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Antwoord : Oranje copperjet modem, sommige poorten worden geblocked. Hij kon niet zeggen welke. Ik mag niet de modem beheren. Dat doen hun.

- Mag ik een eigen modem gebruiken?
Antwoord : NEE
Prijs van Alice vind ik zelf ook wel aantrekkelijk, maar het niet zelf beheren van je modem en geen eigen modem gebruiken vind ik belachelijk. Voor mij valt Alice om deze redenen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Laatst online: 24-05 20:16
wiske80 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:32:
Mijn vraag hierop is: Dus je kan niet zelf "even" makkelijk een poort open gooien om zo bijvoorbeeld een torrent download te helpen? of even tijdelijk een gameserver te draaien?

Ik zelf zit nu op chello, maar ik ga binnenkort op mijzelf wonen en ben dus flink aan het vergelijken met ADSL aanbieders inclusief met telefoon. Bij chello heb ik een router achter de modem gegooit en ik kan dus zelf alle poorten opengooien.

Iemand al enige ervaring dan met deze modem van een andere aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Prijs van Alice vind ik zelf ook wel aantrekkelijk, maar het niet zelf beheren van je modem en geen eigen modem gebruiken vind ik belachelijk. Voor mij valt Alice om deze redenen af.
Als dat zou is kloppen de bovenstaande vragen/antwoorden niet.
Je mag blijkbaar wel een mail/ftp/webserver draaien en om die reden moet je ook de poorten hiervoor open kunnen zetten. Daarvoor is toegang tot de modem noodzakelijk.
Ik zie ook nergens staan of er nu wel of niet een draadloos modem wordt geleverd.

Dat vind ik belangrijk omdat het nu eenmaal vrij normaal is dat er laptops e.d. in het huis via het draadloze netwerk verbonden kunnen worden.
Daarvoor heb ik nu al een modem en deze zou ik willen blijven gebruiken als het geleverde modem geen wireless heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
morpheus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:25:
Ik kon wow spelen zonder problemen.. latency naar de meeste servers op de ams-ix was 8-16ms.
antiheroic schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:58:
[...]

Mijn vraag hierop is: Dus je kan niet zelf "even" makkelijk een poort open gooien om zo bijvoorbeeld een torrent download te helpen? of even tijdelijk een gameserver te draaien?
Nope, alleen de mensen van Alice hebben een admin-login. Portfwd's/security instellingen zijn dus niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Naast ping/latency (wat al beantwoord is, bedankt :)) vind ikzelf ook het feit dat je geen controle hebt over de modem en dat er poorten afgesloten zijn een potentieel probleem.

Welke redenen zitten erachter om poorten af te sluiten?
Hoe moet je in staat gesteld worden om zelf een server te draaien als ze geen toegang verstrekken?

En is de overboeking goed te noemen? 1:40?

[ Voor 6% gewijzigd door morpheus op 17-08-2007 13:48 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 19:55
HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:06:
[...]

Als dat zou is kloppen de bovenstaande vragen/antwoorden niet.
Je mag blijkbaar wel een mail/ftp/webserver draaien en om die reden moet je ook de poorten hiervoor open kunnen zetten. Daarvoor is toegang tot de modem noodzakelijk.
Ik zie ook nergens staan of er nu wel of niet een draadloos modem wordt geleverd.

Dat vind ik belangrijk omdat het nu eenmaal vrij normaal is dat er laptops e.d. in het huis via het draadloze netwerk verbonden kunnen worden.
Daarvoor heb ik nu al een modem en deze zou ik willen blijven gebruiken als het geleverde modem geen wireless heeft.
Volgens mij is dat copperjet geval standaard een bridge modem dus hoef je niks met poorten te doen. Wellicht in een eigen router er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2024
[...]

Alle kabelmodems zijn precies zo, dus tja.. O-)

Waarschijnlijk word alleen poort 25 geblokkeerd net als bij 80% van alle ISP's, behalve hun eigen smtp server. De rest word waarschijnlijk gewoon over de utp ethernet uitgang doorgegeven naar de pc of router.

Alice klinkt zeker goed. :) Wacht wel nog even af op echte ervaringen en pingtijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

over het niet kunnen beheren van die copperjet modem denk ik dat we even moeten wachten tot er daarwerkelijk wat abbonees vertellen hoe het precies daarmee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 17:52
Wat is Alice anders als Pilmo (ook dochter van BbNed)?
Het product lijkt wel heel erg op dat van Pilmo.
Ook modem gelocked, niet zelf te beheren etc.
Dit is dus te verhelpen door een modem puur als bridge te gebruiken en de afhandeling betreffende port forwarding etc. via een Linux firewall.

Bij Pilmo gebruik ik het bijgeleverde modem alleen voor het voice gebeuren.

Maar vragen welke ik nog heb, die ik nog niet beantwoord heb gezien.
- is fax over VOIP mogelijk (bij Pilmo niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
[...]

Waarom :?
Ik heb ook een Copperjet geval, en deze is in bruikleen. Gaat ie stuk, dan zorgt mijn provider maar mooi voor een nieuwe. En daarbij 99,9 % van de gebruikers gaat nooit in de modem zitten kloten, als je ziet wat je kan instellen bij de Copperjet, dat is gigantisch.
Ik kan er zelf trouwens gewoon in, door me laptop er aan te hangen en dan 172.19.3.1 in, logt in klaar.
Voordeel 2 van de copperjet is, de gebruiker hoeft 0,0 instellingen te doen! BBNed/ provider regelt alles voor je.

Geblokte poorten bedoelen ze dan niet dat de tweede telefoonlijn standaard geblokkeerd is. Ipv het blokkeren van internetpoorten.

[ Voor 7% gewijzigd door Termi op 17-08-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Termi schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Waarom :?
Ik heb ook een Copperjet geval, en deze is in bruikleen. Gaat ie stuk, dan zorgt mijn provider maar mooi voor een nieuwe. En daarbij 99,9 % van de gebruikers gaat nooit in de modem zitten kloten, als je ziet wat je kan instellen bij de Copperjet, dat is gigantisch.
Ik kan er zelf trouwens gewoon in, door me laptop er aan te hangen en dan 172.19.3.1 in, logt in klaar.
Voordeel 2 van de copperjet is, de gebruiker hoeft 0,0 instellingen te doen! BBNed/ provider regelt alles voor je.

Geblokte poorten bedoelen ze dan niet dat de tweede telefoonlijn standaard geblokkeerd is. Ipv het blokkeren van internetpoorten.
Ik heb nu een Zyxel en die werkt verder perfect en heeft ook Wireless Lan en die Copperjet weer niet. Om daar nu weer een Linksys Wifi achter te hangen dat word mij een beetje te veel. Die appararen staan de hele dag aan en nemen weer meer plaats in beslag dan een.

[qoute]
{/qoute]
Voor zover ik weet is faxen over VOIP niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

RedHead schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:25:
Dit is dus te verhelpen door een modem puur als bridge te gebruiken en de afhandeling betreffende port forwarding etc. via een Linux firewall.

uit de ervaringen thread van Pilmo lees ik dat de modems (CJ 1616-2P) niet gelocked zijn en je gewoon poorten kuint forwarden erin..

Dus ik hoop toch dat ze hier bij Alice ook gewoon normale modems geven zonder een vorm van lock

[ Voor 6% gewijzigd door wiske80 op 17-08-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Weet iemand al de precieze beltarieven?
Bij Pilmo
Regio Periode Tarief
Nederland ma t/m vr van 08.00 - 19.00 0,028
Nederland ma t/m vr van 19.00 - 24.00 0,015
Nederland ma t/m vr van 0.00 - 8.00 0,010
Nederland za t/m zo van 0.00 - 24.00 0,010
Nederland mobiel ma t/m vr van 08.00 - 19.00 0,180
Nederland mobiel ma t/m vr van 19.00 - 08.00 + weekend 0,180
Duitsland 0,029
Duitsland mobiel 0,270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Ik denk dat ik het maar ga proberen. Je kan er nu toch weer gemakkelijk vanaf.
Dan heb ik teminste internet als ik aan het klussen ben in mijn nieuwe huis.
Alleen ik wil wel mijn nummer portering pas na een paar maanden.
Ik ga ze zo maar ééns bellen. Alleen jammer dat het geen vast IP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2024
morpheus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:42:
En is de overboeking goed te noemen? 1:40?
Meeste adsl providers hebben volgens mij 1:40 voor normale consumenten. Bbned had/heeft 1:25 iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Ik heb nu een Zyxel en die werkt verder perfect en heeft ook Wireless Lan en die Copperjet weer niet. Om daar nu weer een Linksys Wifi achter te hangen dat word mij een beetje te veel. Die appararen staan de hele dag aan en nemen weer meer plaats in beslag dan een.

[qoute]
{/qoute]
Voor zover ik weet is faxen over VOIP niet mogelijk.
Ik heb ook een wireless Zyxel en wil deze graag blijven gebruiken.
Ik kan nu vanmiddag (opeens wel!) op de website van Alice en zie bij de vragen en antwoorden dit staan:

Ook kunt u gebruik maken van een wireless modem, indien u deze niet heeft dient u deze eerst zelf aan te schaffen.

Dit betekent dat je wel een eigen modem mag gebruiken, in tegenstelling tot wat ergens anders staat. Verwarrend wel.

Ik ben al een lang TweakDSL gebruiker en heb ervaring met de Copperjet modems die in het begin door TweakDSL (en BBned) geleverd werden. Dat was toen alleen nog ADSL-1.
Later heb ik een upgrade gedaan naar ADSL2 met daarbij het Zyxel modem.
Dit modem zou dus ook prima moeten werken bij Alice want het netwerk is namelijk ook via BBned net als bij TweakDSL.

Alice levert een Copperjet 1616-2P modem deze kan VoIP of VoDSL aan. (hangt van de firmware af...)

Het is mij niet duidelijk welke techniek Alice gaat gebruiken, maar daar komen we nog wel achter.
Jammer dat dit soort zaken niet in de FAQ staan.

Ook vreemd dat de telefoontarieven nergens terug te vinden zijn.
Onbeperkt naar vaste lijnen bellen is leuk maar veel gesprekken lopen meer en meer via GSM's.

[ Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 17-08-2007 21:34 . Reden: modem info aangepast! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:14:
Ik kan nu vanmiddag (opeens wel!) op de website van Alice en zie bij de vragen en antwoorden dit staan:

Ook kunt u gebruik maken van een wireless modem, indien u deze niet heeft dient u deze eerst zelf aan te schaffen.

Dit betekent dat je wel een eigen modem mag gebruiken, in tegenstelling tot wat ergens anders staat. Verwarrend wel.
In principe moet het kunnen, maar waarschijnlijk geven ze er geen ondersteuning op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Gunner schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

In principe moet het kunnen, maar waarschijnlijk geven ze er geen ondersteuning op.
ik hoop het, dan is dat minpuntje alvast opgelost... Alleen dat dynamische IP zit me nog dwars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gunner schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Lijkt me ook, ik heb de vraag maar even aan Alice gesteld.

Ik kan me voorstellen dat ze geen ondersteuning willen leveren op allerlei modems want dit is haast ondoenlijk, als de mogelijkheid echter openstaat voor het aansluiten van een eigen modem vind ik het prima.
Alleen wat basis instellingen zijn belangrijk om te weten voor de rest werken de meeste modems wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
wiske80 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

ik hoop het, dan is dat minpuntje alvast opgelost... Alleen dat dynamische IP zit me nog dwars...
Dynamisch IP is het minst belangrijke probleem. De meeste providers leveren een dynamisch IP, mijn huidige provider doet dat ook, het IP adres is echter al jaren hetzelfde.
Kortom, het is dynamisch maar je kunt het zien als statisch, het verandert nooit.

Men behoudt zich echter wel het recht voor je een ander adres te geven, maar goed dat komt niet zo gauw voor. Ik verwacht een zelfde gedrag bij Alice.
Wel een dynamisch IP maar het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:49:
[...]

Dynamisch IP is het minst belangrijke probleem. De meeste providers leveren een dynamisch IP, mijn huidige provider doet dat ook, het IP adres is echter al jaren hetzelfde.
Kortom, het is dynamisch maar je kunt het zien als statisch, het verandert nooit.

Men behoudt zich echter wel het recht voor je een ander adres te geven, maar goed dat komt niet zo gauw voor. Ik verwacht een zelfde gedrag bij Alice.
Wel een dynamisch IP maar het blijft hetzelfde.
Ja inderdaad... ik ken dat... Chello zei hetzelfde, maar toch bleef je altijd hetzelfde IP houden.. Als dit ook inderdaad precies zo is bij Alice, dan stap ik zeker over.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198045

@hoppy

Hou er mee rekening dat, de telefonie van Alice via het modem verloopt. Je kan natuurlijk altijd een Router achter de Copperjet zetten. Als je een Zyxel modem gebruikt heb je kans dat je voice het niet doet, tenzij dat modem VODSL ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan nergens op alice.nl vinden dat ze VODSL ipv VOIP gebruiken. VOIP heeft bij mij een streepje voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:08:
Ik kan nergens op alice.nl vinden dat ze VODSL ipv VOIP gebruiken. VOIP heeft bij mij een streepje voor :-)
misschien moet iemand weer effe bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198045

Bij VoDSL heb je betere kwaliteit van de telefonie. Bij VOIP heb je nog weleens last van EcHOOOOOOOOOOOOOSSssosSSS.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:14:
[...]

Ik vraag me af of ze niet wireless router bedoelen ipv adslmodem.
Als Alice een Copperjet 1616-2P modem levert kan deze zowel VoIP als VoDSL aan.
Het is mij niet duidelijk welke techniek Alice gaat gebruiken, maar daar komen we nog wel achter.
Jammer dat dit soort zaken niet in de FAQ staan.

Ook vreemd dat de telefoontarieven nergens terug te vinden zijn.
Onbeperkt naar vaste lijnen bellen is leuk maar veel gesprekken lopen meer en meer via GSM's.
Bij KPN en Orange lopen ze er ook niet mee te koop hoe de telefonie loopt. Ze verkopen immers geen voip, maar telefonie. Ik denk dat je het daar mee moet vergelijken, dan wordt het lastig zelf een modem aan te sluiten (niet onmogelijk, maar wel lastig en niet gesupport).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 198045 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:06:
@hoppy

Hou er mee rekening dat, de telefonie van Alice via het modem verloopt. Je kan natuurlijk altijd een Router achter de Copperjet zetten. Als je een Zyxel modem gebruikt heb je kans dat je voice het niet doet, tenzij dat modem VODSL ondersteunt.
Telefonie loopt inderdaad via het modem, maar welke techniek men gebruikt is niet duidelijk.
De Zyxel ondersteunt alleen VoIP, dus als Alice met VoDSL werkt kan ik de Zyxel niet gebruiken.

Er staat echter niet beschreven of men nu VoDSL gebruikt of niet.
Dat blijft afwachten.
De voorkeur heeft toch VoIP, VoDSL heeft wel een gereserveerde bandbreedte maar als je toch 20 Mbps ter beschikking hebt zal er voor VoIP voldoende overblijven.
Zoveel data heb je nu ook weer niet nodig voor een voice kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RedHead schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:25:

Het wordt sterk afgeraden om het te doen, het is vaak niet betrouwbaar. Net als (persoonlijke)alarmsystemen, PIN apparatuur en inbellen.

Dat zijn allemaal data verbindingen en die kunnen werken over VoIP, maar betrouwbaarheid is lastig en niet te garanderen bijna.

Faxen is een uitzondering, dat zou heel goed zelfs kunnen werken. Mits de VoIP aanbieder het T.38 protocol ondersteund wat eigenlijk 'fax over IP' is.

Een ander/eigen modem aansluiten leek mij al niet onmogelijk. Aangezien BBned altijd al RFC1438Bridged heeft aangeboden met DHCP wat alle modems (bijna dan) wel ondersteunen werkt het gewoon. Alleen als het VoDSL is voor telefonie werkt dat niet met een ander/eigen modem die geen VoDSL ondersteuning heeft (VoIP is niet hetzelfde als VoDSL!).

Via de VoDSL techniek kan het overigens wel allemaal goed werken, durf ik geen uitspraken over te doen wat men durft te garanderen en wel/niet adviseert.

Als het VoIP is kan het met andere apparatuur ook werken, maar je moet wel de gegevens van ze krijgen. Als ze net als Tele2 en KPN de gegevens van afstand in je meegeleverde modem plaatsen kan je er niet bij en heb je niet de login + wachtwoord + sip-server adres.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 17-08-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Lijkt me ook, ik heb de vraag maar even aan Alice gesteld.

Ik kan me voorstellen dat ze geen ondersteuning willen leveren op allerlei modems want dit is haast ondoenlijk, als de mogelijkheid echter openstaat voor het aansluiten van een eigen modem vind ik het prima.
Alleen wat basis instellingen zijn belangrijk om te weten voor de rest werken de meeste modems wel.
Ik heb per email een antwoord van de Klantenservice van Alice ontvangen. (keurig, en snel!!!)
Helaas mag je geen eigen modem gebruiken, officieel in ieder geval niet.
Hoe dat nu met een wireless modem zit blijft maar even de vraag want dat staat echt op hun website (FAQ).
Hoe dan ook, moet je dus hun modem gebruiken en het is een Allied Data Copperjet 1616.
(die kennen we wel ....)

Datasheet van de Copperjet 1616-2P

Tarief voor mobiel bellen is dus ook bekend, valt nog mee.

Bedankt voor uw interesse in alice,

Het type modem is de copperjet 1616 en het is helaas niet mogelijk om uw oude modem te gebruiken voor alice, dit in verband met de configuratie ervan.

De kosten voor het bellen naar mobiele nummers in Nederland zijn een starttarief van 0.05 euro en verder betaald u 0.1651 euro per minuut.

Ik hoop hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 17-08-2007 21:23 . Reden: Link naar de Datasheet van de Copperjet modem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

Qwerty-273 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:47:
[...]

Ja hoor - 9919BK en # 53 :| (# 51 ligt weer net te ver volgens de site)
Geschatte downloadsnelheid: tussen de 1 en 4Mb
3743 bb #57 1-4 MB, terwijl ik bij andere BBned aanbieders
tot 8 MB kan krijgen, snap ik niet, iemand enig idee hoe dat zit? 3 MB down, 1 MB up(!) kan ik mee leven <3 MB niet

ze geven een mailbox van 20 MB zonder POP, wel forwarding? zo niet mogen ze die mailbox houden

Uit bovenstaande post blijkt dat Alice niet kan spellen, maar ok

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 17-08-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:22

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Misschien kijk ik er over heen hoor maar hoe zie ik hoeveel mbit'jes ik kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
IceStorm schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:44:
Misschien kijk ik er over heen hoor maar hoe zie ik hoeveel mbit'jes ik kan krijgen?
Dat kan op http://snelheidscheck.alice.nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
wiske80 in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."
in deze reply zie je dat:

Wel pop en imap.

20 mbit down 1mbit up
je moet de postcode check doen om te kijken of je wel 20mbit down haalt, kan minder worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230117

Ik heb me gisteren ook aangemeld voor t eerst in mijn nieuwe woning. Ik wilde eerst bij @sloom gaan maar die prijzen wauw! Bij @home betaal je meer dan 69,95 zonder bellen en nog sneller ook dan t duurste pakket daar (15000 kbit/s) ik kan volgens de snelheidscheck tussen de 16 en 20 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:55
Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mb

Hm, redelijk accuraat

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121300

die schatting van 16 tot 20 mb krijg ik ook is dit bij iedereen zo lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
Anoniem: 121300 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:51:
die schatting van 16 tot 20 mb krijg ik ook is dit bij iedereen zo lijkt wel.
Neej hr, vul maar eens de postcode: 7546da
krijg je 1tot4 mbit =p
Je kan toch gewoon ff proberen, vele postcodes zijn wel 20mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Op mijn huidige adres, 2km van de centrale, krijg ik ook 16-20Mbit. Terwijl meer dan 9 a 10Mbit niet stabiel te houden is. Op mijn nieuwe adres, waar ik de centrale zowat kan zie liggen vanuit mijn raam op 200m afstand, zegt 'ie wel terecht 16-20Mbit.

Fishy.. zeker gezien die pcdb.bbned server aangeeft dat ik op m'n huidige adres 2km van de centrale zit.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
Ik zit op 2150 meters van de centrale en Alice geef dit aan : Geschatte downloadsnelheid: tussen de 6 en 10Mb.

Ik haal nu op dit exacte moment 1475 kBps bij Tele2 20 Mbps abo, dz het is een beetje een dartbord die postcode check...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:04:
Op mijn huidige adres, 2km van de centrale, krijg ik ook 16-20Mbit. Terwijl meer dan 9 a 10Mbit niet stabiel te houden is. Op mijn nieuwe adres, waar ik de centrale zowat kan zie liggen vanuit mijn raam op 200m afstand, zegt 'ie wel terecht 16-20Mbit.

Fishy.. zeker gezien die pcdb.bbned server aangeeft dat ik op m'n huidige adres 2km van de centrale zit.
dat heb ik dus ook ik zit op 1690 meter en is het dan rieel om aan 16 tot 20 mb te denken.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johny_B schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:10:
Ik zit op 2150 meters van de centrale en Alice geef dit aan : Geschatte downloadsnelheid: tussen de 6 en 10Mb.

Ik haal nu op dit exacte moment 1475 kBps bij Tele2 20 Mbps abo, dz het is een beetje een dartbord die postcode check...
maar tele 2 is gecapt op 14 mb ongeveer toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
brama schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:04:

2km is zo slecht nog niet, dan kun je toch wel een behoorlijke snelheid halen.
Die max. snelheid is echter niet gegarandeerd, niet alleen bij Alice niet maar ook niet bij andere providers. Op zich zou ik het ook geen probleem vinden als ik ipv 20 Mbit "maar" 16 zou hebben.

Die hoge snelheden hebben eigenlijk alleen maar nut als je grote bestanden aan het downloaden bent. Als je pech hebt wordt de snelheid door de server aan de andere kant gelimiteerd waar je aan je hoge snelheid nog niets hebt. Het kan best zijn dat je op een snelheid van 400-500 KB/s blijft "steken" terwijl je maximum download snelheid veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

antiheroic schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:10:
wiske80 in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."
in deze reply zie je dat:

Wel pop en imap.

20 mbit down 1mbit up
je moet de postcode check doen om te kijken of je wel 20mbit down haalt, kan minder worden!
Imap op een 20 MB box, daar heb je wat aan zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
Anoniem: 223468 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:04:
[...]
Imap op een 20 MB box, daar heb je wat aan zeg
Ach vele providers bieden dat, anders gebruik je toch gmail/livemail(hotmail) of een betaal service. Denk dat als je makkelijk per maand kan wisselen, toch weinig gebruik zal maken van je alice e-mail =\
Maarja... maandcontract is interessant =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

ja veel mensen gebruiken toch gmail of andere mails, dus die ISP mail is voor veel van ons niet interessant en geen reden om Alice niet te nemen.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.