Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiske80 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:16:
ja veel mensen gebruiken toch gmail of andere mails, dus die ISP mail is voor veel van ons niet interessant en geen reden om Alice niet te nemen.
met GMail kan je je op bepaalde sites niet inschrijven, deze bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zo dan, de check doet: Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mb

Dat is wel lekker dan! Wist niet dat er ook iets anders mogelijk was... Eens kijken of we van Chello UPC Internet af kunnen...

[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 17-08-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:27:
[...]

met GMail kan je je op bepaalde sites niet inschrijven, deze bijvoorbeeld
dan gebruik je in dat geval je alice email toch.. maar meer aliassen heb je ook niet nodig voor alleen inschrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
proller schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:27:
Zo dan, de check doet: Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mb

Dat is wel lekker dan! Wist niet dat er ook iets anders mogelijk was... Eens kijken of we van Chello UPC Internet af kunnen...
Ze zijn wel lekker optimistisch. Het lijkt me toch dat ze dezelfde snelheid kunnen bieden als elke andere BBNed ISP? Nouja, misschien heb ik een tijdje niet gekeken op welke nieuwe snelheden mogelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Murcielago op 17-08-2007 23:05 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:45:
Bij VoDSL heb je betere kwaliteit van de telefonie. Bij VOIP heb je nog weleens last van EcHOOOOOOOOOOOOOSSssosSSS.:)
Persoonlijk vind ik VOIP beter dan VoDSL, mede door mijn ervaringen met VoDSL van BBNed, waar ik o.a. echo's had en deze heb ik niet bijv de verschillende VOIP aanbieders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een ander forum waar uitgebreid over alice gepraat wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

denk dat we gewoon moeten wachten op de ervaringen van de eerste abbonees... dan weten we hoe het precies zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24
brama schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:04:
Op mijn huidige adres, 2km van de centrale, krijg ik ook 16-20Mbit. Terwijl meer dan 9 a 10Mbit niet stabiel te houden is. Op mijn nieuwe adres, waar ik de centrale zowat kan zie liggen vanuit mijn raam op 200m afstand, zegt 'ie wel terecht 16-20Mbit.

Fishy.. zeker gezien die pcdb.bbned server aangeeft dat ik op m'n huidige adres 2km van de centrale zit.
Op 2 km kun je zeker wel een snelheid van 15-16 Mbit halen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Devian schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:48:
[...]

Op 2 km kun je zeker wel een snelheid van 15-16 Mbit halen.
misschien zit het verschil in de afstand in rechte lijn en de daadwerkelijke ligging van de lijn. Alle berekeningen gebeuren altijd op de afstand in rechte lijn bij mijn weten.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het is heel erg afhankelijk van veel factoren die je in zo'n controle niet terug ziet of je die snelheid ook gaat halen. Het is maar een indicatie ook natuurlijk, wordt nooit iets gegarandeerd (kan ook niet).
  • Is de lijnlengte ook werkelijk zo als gedacht wordt, is het niet 500meter langer? Of zelfs 2x langer? Dan valt het heel anders uit, zeker het verschil tussen 1500 en 2500 meter of lange lijnen.
  • Op 2000m kan je 16Mbps halen, maar een andere lijn van dezelfde lengte kan 10Mbps halen of zelfs 0.7Mbps maximaal. Afhankelijk van de kwaliteit (aantal keer gerepareerd bijvoorbeeld) en de hoeveelheid verstoring en overspraak op de lijn.
  • Op langere lijnen (hoger dan 1500m) gaat annexB ADSL2+ ook sneller zakken dan annexA ADSL2+.
  • Gebruikte modem in combinatie met de apparatuur in de centrale door de telco is ook bepalend voor de maximale gehaalde lijnsnelheid.
  • Firmware versie, speciaal de DSP code erin, moet ook recent genoeg zijn en optimaal werken met de apparatuur gebruikt door de telco om maximale performance uit de lijn te halen.
Kortom, 2km en 16Mbps kan prima gehaald worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het ip adres wisselt kan dit dan problemen opleveren met nieuwsservers??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb ff een postcode check gedaan en er komt uit: 1 tot 4 mbps
Maar ik zit maar 1580m van de centrale af hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:16:
misschien alleen kpn netwerk en geen bbned kan het daar iets mee vandoen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

lees wat bjck zegt

@bronson.. als je een username en wachtwoord nodig hebt om gebruik te maken van de newsservers dan hoeft dit geen probleem te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hewb gecheckt op de postcode van de centrale zelf geeft hij ook 1-4 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citaat:
Alice behoudt zich het recht voor om NAW gegevens van de gebruiker af te staan (i) op last van een daartoe bevoegde (gerechtelijke of overheids-)instantie, en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.

Bron: Zie artikel 1 en artikel 4

wat moet ik me hier bij voorstellen samenwerkings verband met brein???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

Ik heb het gecheckt op de site van bbned...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:44:
Citaat:
Alice behoudt zich het recht voor om NAW gegevens van de gebruiker af te staan (i) op last van een daartoe bevoegde (gerechtelijke of overheids-)instantie, en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.

Bron: Zie artikel 1 en artikel 4

wat moet ik me hier bij voorstellen samenwerkings verband met brein???
Eerste deel moet elke provider, aan "een derde" is een vreemde zin waarmee ze zichzelf in de problemen kunnen brengen (aangezien ze onmogelijk altijd kunnen bepalen of iets gerechtvaardigd is, daar zijn rechters voor).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Bij een gerechtelijk bevel moet elke ISP de NAW gegevens afstaan. Daar ontkomen ze niet aan. Zo'n bevel krijg je heus niet zomaar, moet via de rechter afgedwongen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en/of (ii) aan een derde, indien daartoe door die derde een gerechtvaardigd verzoek is gedaan.

maar deze zin is wel onduidelijk toch niet soms wie bepaald of dat verzoek gerechtvaardigd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Is FUP niet een beetje uit de tijd bij een 20Mbit verbinding?

Quote van alice.nl:
Alice hanteert geen vaste limiet op de hoeveelheid data die de Eindgebruiker mag downloaden. Dit betekent echter niet dat Alice ongelimiteerde bandbreedte toestaat. Zoals alle providers betaalt Alice voor de bandbreedte die het zijn klanten ter beschikking stelt. Dit houdt in dat elke megabyte die gedownload wordt Alice geld kost. Een gemiddelde hoeveelheid MB's is dan ook ingecalculeerd in het abonnementsgeld. Dit bedrag zou echter veel hoger zijn als iedereen ongelimiteerd dataverkeer zou krijgen.

Om excessief gebruik te voorkomen behoudt Alice zich het recht voor om in te grijpen wanneer een Eindgebruiker structureel significant meer download dan het gemiddelde voor het desbetreffende abonnement. Het is dus wel toegestaan om af en toe veel data te downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers.

Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote van alice.nl:
quote:
Alice hanteert geen vaste limiet op de hoeveelheid data die de Eindgebruiker mag downloaden. Dit betekent echter niet dat Alice ongelimiteerde bandbreedte toestaat. Zoals alle providers betaalt Alice voor de bandbreedte die het zijn klanten ter beschikking stelt. Dit houdt in dat elke megabyte die gedownload wordt Alice geld kost. Een gemiddelde hoeveelheid MB's is dan ook ingecalculeerd in het abonnementsgeld. Dit bedrag zou echter veel hoger zijn als iedereen ongelimiteerd dataverkeer zou krijgen.

Om excessief gebruik te voorkomen behoudt Alice zich het recht voor om in te grijpen wanneer een Eindgebruiker structureel significant meer download dan het gemiddelde voor het desbetreffende abonnement. Het is dus wel toegestaan om af en toe veel data te downloaden, zolang uw gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers.

Indien, in de opinie van Alice, een Eindgebruiker door excessief gebruik het netwerk te veel belast, behoudt Alice het recht om, na eerder een waarschuwing te hebben gestuurd, het abonnement te blokkeren.

is dit niet bij elke provider zo om een achterdeur open te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 23:31
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:12:
Als het ip adres wisselt kan dit dan problemen opleveren met nieuwsservers??????
Nee hoor. Maakt geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:54:
Ja. De meeste providers gebruiken de FUP nooit, ik denk niet dat dit bij Alice heel veel anders zal zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:10:
[...]
Ja. De meeste providers gebruiken de FUP nooit, ik denk niet dat dit bij Alice heel veel anders zal zijn.
lijkt mij ook en vooral als het ook nog eens per maand opzegbaar is dan gaan ze veel klanten verliezen want zoeits gaat als een lopend vuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen kpnlijn als ik nu via hun de aanvraag doe krijg ik die via alice als ik nou overstap blijft mijn kpnlijn dan wel actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hmmm volgens de alice site kan ik maar tot 4 mb terwijl ik nu toch echt een zeer stabiel 8mb lijntje heb liggen van tweakdsl (via BBned) :S

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Backpacker schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:19:
hmmm volgens de alice site kan ik maar tot 4 mb terwijl ik nu toch echt een zeer stabiel 8mb lijntje heb liggen van tweakdsl (via BBned) :S
Dat kan later aangepast zijn als buren van je problemen hebben gehad met hun verbinding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Zojuist de snelheidscheck gedaan en Alice schatte mij op een snelheid van 1mb...Ik heb toch echt nu een verbinding van 8mb om 1mb en ik download hoger en me upload ook (hoe dat kan geen id).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Dat kan later aangepast zijn als buren van je problemen hebben gehad met hun verbinding.
Dat zou ik zeer vreemd vinden want de afstand tot mijn huis via de BBnedcheck is:

ADSL is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Gr-Ztst
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 298 meter.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Het kan nog lager :-)

9057LC #1 --> 256kb/256kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Backpacker schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:28:
[...]

Dat zou ik zeer vreemd vinden want de afstand tot mijn huis via de BBnedcheck is:

ADSL is beschikbaar.

ADSL1 centrale?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Postcode: 9712BW
Centrale: Gn-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 280 meter.
Dit moet toch straks een redelijke verbinding opleveren dacht ik zo!!! :D

Ik ga er toch denk ik voor kiezen. Alles bij elkaar voor 30 euro per maand is absoluut niet duur, hoewel Abel en dicht bij zit met 34 euro en het eerste jaar 24,95. Gemiddeld nog goedkoper dus maar wel een 2-jarig contract. De modem is er gratis (draadloos) voor 65 euro borg. Ook bij abel gratis bellen zonder startkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:18:
ik heb geen kpnlijn als ik nu via hun de aanvraag doe krijg ik die via alice als ik nou overstap blijft mijn kpnlijn dan wel actief
ja, kost 69 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:54:

Quote van alice.nl:
quote:

Nee, dat is niet bij elke ISP zo.
Neem bijvoorbeeld TweakDSL, die hebben geen FUP.
Dit is voor mij al een goeie reden om bij Tweak te blijven.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:23:
[...]

Dat heeft er niet zo zeer mee te maken denk ik. BBned hanteert een tabel met afstanden per postcode. Daarmee kan je dan een maximale snelheid 'inschatten' die haalbaar gaat zijn.

Ik denk eerder de reden onderaan mijn post.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:43:
Ik hewb gecheckt op de postcode van de centrale zelf geeft hij ook 1-4 mbps
http://pcdb.bbned.nl/

Kijk daar even, als daar niet bij staat "Dit is een BBned locatie" maken ze gebruik denk ik van het KPN ADSL netwerk voor die locaties. Net als dat Orange dat doet en ook daarop maar maximaal 4Mbps levert.
Backpacker schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:28:
[...]

ADSL is beschikbaar.

Volgens mij kan je in drie scenario's zitten per centrale:
  1. Wel BBned aanwezig (dan zie je "Dit is een BBned locatie") met ADSL en ADSL2+
  2. Wel BBned aanwezig (dan zie je "Dit is een BBned locatie") met ADSL alleen.
  3. BBned niet zelf aanwezig in de centrale (dan zie je "Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn".
Kan dus zijn dat bij 3 tot maximaal 4Mbps wordt geleverd. Wellicht omdat het ingekochte lijnen zijn die duurder zijn en toch voor hetzelfde maandbedrag geleverd worden.

edit:
Zo te zien klopt mijn aanname redelijk. Controle op een centrale (huis ernaast) van een centrale waar alleen KPN levert en ook nog eens alleen ADSL1 op die centrale levert 1-4Mbps op bij Alice.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 06:49
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:18:
In principe blijft een koperlijn actief zolang je een abonnement oversluit. Als je "zonder" provider zit, en dus eigenlijk niet een soort abonnement betaalt (of zoiets als linesharing kosten) dan is je lijn niet actief en moet je hem weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zondagskindje schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Tweakdsl omschrijft het anders, ze geven aan dat ze geen datalimiet hebben maar ook:
- Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat

Dus het staat wel in hun AV dat ze er iets aan kunnen doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52

ThaDude

Hang Loose

Heb me net aangemeld, zien wel hoe het hier in Zwolle gaat. Ze geven aan tussen 16-20 Mbits..
Wirelless is mogelijk door een eigen router in de poort te zetten, volgens die mevrouw..
we wachten wel af, kan er toch elke maand weer vanaf :P

wel kloten dat ik 69 euro moet betalen voor het activeren van het koper :(

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ThaDude schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:28:
Heb me net aangemeld, zien wel hoe het hier in Zwolle gaat. Ze geven aan tussen 16-20 Mbits..
Wirelless is mogelijk door een eigen router in de poort te zetten, volgens die mevrouw..
we wachten wel af, kan er toch elke maand weer vanaf :P

wel kloten dat ik 69 euro moet betalen voor het activeren van het koper :(
Bij KPN kost je dat ook 50 euro, dus dat heb je er zo uit :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:46:
[...]

Bij KPN kost je dat ook 50 euro, dus dat heb je er zo uit :)
bij kpn komt er dan een contract van 12 maanden bij a 9,80

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

bij kpn komt er dan een contract van 12 maanden bij a 9,80
Dat bedoel ik :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Laatst online: 15:52

ThaDude

Hang Loose

Ik neem aan dat ik toch gewoon een wirelles router in die poort kan doen om zo toch mijn laptop aan de praat te krijgen? Gewoon ip geven en op nat..? Heb alles namelijk wirelles..
Wilde een linksys halen voor die tijd. Oplevering van 4 weken is ook erg netjes toch?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Backpacker schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:19:
Er zal wel gewoon worden gecontroleerd hoeveer de afstand is tussen jouw huis en de centrale. Hoe langer, hoe langzamer je lijn is.

Als je nu 8Mbit haalt met tweakdsl, zal je dat ook halen bij Alice. Je blijft gewoon aan dezelfde DSLAM/ASAM hangen, dus in de local loop (het stuk tussen jouw huis en de kpn centrale) zal niks veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ThaDude schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:59:
Ik neem aan dat ik toch gewoon een wirelles router in die poort kan doen om zo toch mijn laptop aan de praat te krijgen? Gewoon ip geven en op nat..? Heb alles namelijk wirelles..
Wilde een linksys halen voor die tijd. Oplevering van 4 weken is ook erg netjes toch?
Er zit al nat in die router denk ik (omdat hij ook voip doet), ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, want als het een 1616 is dan kunnen ze die alleen beveiligen door je helemaal buiten te sluiten. Het is niet zoals bij KPN dat je dan wel nat in kan stellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

Hier ook zwolle. Afstand tot centrale is 300 meter, maar toch maar max 4 Mbps.
bbned pc check meldt:
ADSL is beschikbaar.

Centrale: Zl-Z
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 306 meter.

Toch beetje vreemd? :?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
bloody schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:03:
Hier ook zwolle. Afstand tot centrale is 300 meter, maar toch maar max 4 Mbps.
bbned pc check meldt:
ADSL is beschikbaar.

Centrale: Zl-Z
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 306 meter.

Toch beetje vreemd? :?
Nee, Je hebt namelijk geen ADSL2+. Op ADSL in de max 4 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

niekvanprooijen schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:07:
[...]

Nee, Je hebt namelijk geen ADSL2+. Op ADSL in de max 4 Mbit
Max is 8/1Mbit voor ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar misschien geeft de indicatie dat niet aan zo voor dat adres. Kan wel zijn dat het is ingesteld op 8/1 gewoon natuurlijk je aansluiting en dat je het haalt. Hangt af van wat ze doen in zo'n geval.

De vraag is eigenlijk of het een indicatie is alleen en de verbinding gewoon wide-open wordt ingesteld of dat wat de indicatie ook aangeeft als maximum ook wordt ingesteld zo....

Als de BBned postcode check (http://pcdb.bbned.nl/) aangeeft dat het een BBned locatie is, maar niet aangeeft dat er ADSL2+ beschikbaar is ga je nooit hoger dan 8Mbps halen volgens mij. Dat kunnen we wel stellen denk ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Het lijkt wel een probleem te worden. Zodra je ergens telefonie bij neemt of krijgt kan er met routers niks meer geregeld worden. Livebox en Alice.
Ik wil een modem die als bridge kan worden geconfigureerd of een goede portforwarding heeft andere kan ik nooit mer games hosten. Ik heb een compleet netwerk in huis liggen die alles kan inclusief, portforwarding kan ik die alice modem zo dom maken dat hij dat toestaat?
Of zie ik nu iets over het hoofd ?

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:02:
[...]

Tweakdsl omschrijft het anders, ze geven aan dat ze geen datalimiet hebben maar ook:
- Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat

Dus het staat wel in hun AV dat ze er iets aan kunnen doen.
Ik denk dat eerder met hacken/cracken te maken heeft dan met dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007

[...]

http://pcdb.bbned.nl/

Kijk daar even, als daar niet bij staat "Dit is een BBned locatie" maken ze gebruik denk ik van het KPN ADSL netwerk voor die locaties. Net als dat Orange dat doet en ook daarop maar maximaal 4Mbps levert.

[...]

Volgens mij kan je in drie scenario's zitten per centrale:
  1. Wel BBned aanwezig (dan zie je "Dit is een BBned locatie") met ADSL en ADSL2+
  2. Wel BBned aanwezig (dan zie je "Dit is een BBned locatie") met ADSL alleen.
  3. BBned niet zelf aanwezig in de centrale (dan zie je "Dit is een bitstream locatie. Dit betekent dat niet alle BBned producten op deze locatie leverbaar zijn".
Kan dus zijn dat bij 3 tot maximaal 4Mbps wordt geleverd. Wellicht omdat het ingekochte lijnen zijn die duurder zijn en toch voor hetzelfde maandbedrag geleverd worden.
3743bt #7 = WELeen bbned locatie(volgens http://pcdb.bbned.nl/) en is ook de centrale Baarn
toch maar 1-4 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja adsl1. Kan best dat je toch een adsl 8mbit profiel krijgt maar dat het verkocht wordt als 4 mbit (dat gebeurd wel meer tegenwoordig omdat het altijd gezeik opleverd met die 8 mbit lijnen die de snelheid niet halen (ook al staat het in de AV).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
1 - 4 mb :( Niet de moeite waard voor mij omdat ik al op 3mb lijn zit. van hetnet +o(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:56:
[...]

3743bt #7 = WELeen bbned locatie(volgens http://pcdb.bbned.nl/) en is ook de centrale Baarn
toch maar 1-4 mb?
Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:06:
Ja adsl1. Kan best dat je toch een adsl 8mbit profiel krijgt maar dat het verkocht wordt als 4 mbit (dat gebeurd wel meer tegenwoordig omdat het altijd gezeik opleverd met die 8 mbit lijnen die de snelheid niet halen (ook al staat het in de AV).
BBned heeft inderdaad wel ADSL apparatuur op Baarn (Brn), maar geen ADSL2+ geschikte apparatuur staan.

Als je sneller wilt in Baarn zul je een aanbieder moeten zoeken via een ander ADSL netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Na de hel van hetnet/planet/kpn migratie problemen.

Durf ik nu ook wel op alice over te stappen.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ah, duidelijk. Ik woon naast de centrale:

Centrale: Mdh-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 326 meter.

Ik ga kijken of ik van UPC Internet af kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:28:
[...]

[...]

BBned heeft inderdaad wel ADSL apparatuur op Baarn (Brn), maar geen ADSL2+ geschikte apparatuur staan.

Als je sneller wilt in Baarn zul je een aanbieder moeten zoeken via een ander ADSL netwerk.
ik twijfel, maar als ik het doe zal ik feedback(snelheid, service enz) hier posten.
bjck en de anderen, thnx voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Ik heb zojuist Alice Comfort besteld. Het moest telefonisch, aangezien ik ga verhuizen en daarom de kpn-lijn daar geactiveerd moet worden. In de huidige woning hebben we athome en dus niks van KPN.

Het ging allemaal supernetjes op de helpdesk. Een wat oudere vrouw heeft mij geholpen die verbazingwekkend veel verstand van de techniek heeft. Dit duidt op een correcte en juiste opleiding voordat men de lijn in gaat. Zodra de medewerker alle informatie heeft, wordt er een spraaklog gestart. Er wordt een stukje van het gesprek opgenomen waar de medewerker een aantal zaken opnoemt en ik moest beantwoorden met een duidelijk ja of nee.

De kosten voor het koper van KPN, 69 euro, wordt bij de eerste rekening in rekening gebracht evenals de bijdrage in verzendkosten (10 euro). De eerste rekening is dus geen 30 maar 110 euro.

Het pakket wordt tussen 3 en 4 weken verzonden volgens de helpdesk.

Direct na Alice heb ik ook Digitenne besteld voor 2 tv's wat totaal 10 euro per maand kost.

Totaal kom ik op 40 euro per maand voor:
  • Digitale TV op 2 tv's.
  • 20 Mbit internet (wat zal liggen tussen de 16 en 20 Mbit.
  • 24 uur per dag onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen nederland.
Lijkt me niet verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Zie deze site voor de beschikbare netwerken:
http://adsl.hunen.net/

Het eigen ADSL2+ netwerk van Orange staat er nog niet bij, evenals de centrales waar Solcon apparatuur heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IvoB schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:22:
[...]

Zie deze site voor de beschikbare netwerken:
http://adsl.hunen.net/

Het eigen ADSL2+ netwerk van Orange staat er nog niet bij, evenals de centrales waar Solcon apparatuur heeft staan.
Zowel Orange als Tele2 ontbreken, die hebben waar ze aanwezig zijn wel overal ADSL2+ beschikbaar. Echter wel alleen annexA en ADSL over ISDN is dus geen optie dan. Dan is er alleen nog de mogelijkheid om een extra lijn speciaal voor ADSL te gebruiken naast je ISDN (met of zonder anloog telefoonlijntje van KPN op die lijn).

En Tiscali (BaByXL) staat overal 'Ja', wat eigenlijk ADSL2+ moet zijn. Waar Tiscali aanwezig is met apparatuur is ook alles ADSL2+ geschikt. Zowel annexA als annexB bij Tiscali.

'k Heb uit betrouwbare bron dat er een vernieuwde website aan zit te komen van Roger Hünen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niekvanprooijen schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:16:
Ik heb zojuist Alice Comfort besteld. Het moest telefonisch, aangezien ik ga verhuizen en daarom de kpn-lijn daar geactiveerd moet worden. In de huidige woning hebben we athome en dus niks van KPN.

Het ging allemaal supernetjes op de helpdesk. Een wat oudere vrouw heeft mij geholpen die verbazingwekkend veel verstand van de techniek heeft. Dit duidt op een correcte en juiste opleiding voordat men de lijn in gaat. Zodra de medewerker alle informatie heeft, wordt er een spraaklog gestart. Er wordt een stukje van het gesprek opgenomen waar de medewerker een aantal zaken opnoemt en ik moest beantwoorden met een duidelijk ja of nee.

De kosten voor het koper van KPN, 69 euro, wordt bij de eerste rekening in rekening gebracht evenals de bijdrage in verzendkosten (10 euro). De eerste rekening is dus geen 30 maar 110 euro.

Het pakket wordt tussen 3 en 4 weken verzonden volgens de helpdesk.

Direct na Alice heb ik ook Digitenne besteld voor 2 tv's wat totaal 10 euro per maand kost.

Totaal kom ik op 40 euro per maand voor:
  • Digitale TV op 2 tv's.
  • 20 Mbit internet (wat zal liggen tussen de 16 en 20 Mbit.
  • 24 uur per dag onbeperkt bellen naar alle vaste nummers binnen nederland.
Lijkt me niet verkeerd...
waar heb je digitenne besteld voor 2 tv`s 10 euro want dat is wel interresant.

groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:40:
[...]

waar heb je digitenne besteld voor 2 tv`s 10 euro want dat is wel interresant.

groetjes.
Haha wat dacht je van www.kpn.com :P

Op 1 abo kan je zonder extra kosten max 3 tv's gebruiken. De eerste ontvanger is gratis en de 2e kost 3 euro per maand aan huur. 6,95 + 3 = 10

[ Voor 21% gewijzigd door niekvanprooijen op 18-08-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niekvanprooijen schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:41:
[...]

Haha wat dacht je van www.kpn.com :P

Op 1 abo kan je zonder extra kosten max 3 tv's gebruiken. De eerste ontvanger is gratis en de 2e kost 3 euro per maand aan huur. 6,95 + 3 = 10
oh zo dan heb ik niet goed gelezen ik dacht 2 x 6.95 vandaar.

maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:45:
[...]

oh zo dan heb ik niet goed gelezen ik dacht 2 x 6.95 vandaar.

maar bedankt
Dat dacht ik dus eerst ook. Moest het even goed lezen om het te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
Bij mij zegt de snelheidscheck 1-4 mbps, en dat weerhoudt mij er een beetje van om het te nemen.

Bij tiscali krijg ik op het moment 5 mbps door wat ik ook echt haal.

Als ik dit bij alice ook krijg, dan doe ik het wel... Wie zegt wel doen en wie zegt niet doen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastair schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:05:
Bij mij zegt de snelheidscheck 1-4 mbps, en dat weerhoudt mij er een beetje van om het te nemen.

Als ik dit bij alice ook krijg, dan doe ik het wel... Wie zegt wel doen en wie zegt niet doen?
mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jouw postcode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:16
ADSL is beschikbaar.

Centrale: Cu-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1353 meter.

dus ik kan maar maximaal 8 mbit halen? en verder hoe zit het met de dynamische ip?want ik vind het handing om een ip te hebben die na een modem restart me weer een nieuwe ip geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:34
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:29:
[...]

mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jouw postcode is?
Dat mag: 2672DL #157 nummer niet correcto voor privacy :P

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mastair schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

Dat is Naaldwijk-Centrum (Nawij-C), en BBned geeft aan: ADSL is beschikbaar.. Dat in combinatie met de snelheids controle indicatie dinges die 1-4Mbps aangeeft begint er sterk op te lijken dat je ondanks de afstand tot de centrale (lijnlengte) 1-4Mbps als antwoord krijgt als op de centrale waarop je bent aangesloten alleen ADSL heeft van BBned en geen ADSL2+.
mastair schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:05:

Je hebt kans dat je dus op ADSL1 wordt aangesloten en maximaal 4Mbps krijgt. Kan ook zijn dat je wel de volledige 8Mbps krijgt van ADSL1 en die ook kan halen op je adres....

Let op, kan...

Tiscali levert je nu een ADSL2+ verbinding, het kan zijn dat je met die techniek die 5Mbps weet te halen en dat op ADSL1 je maar 2 of 3Mbps kan halen op die lijn op dat adres.

Je kan na een maand weer weg/terug natuurlijk als ik het goed begrijp.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 18-08-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
In Frankrijk levert Alice wel een Wi-Fi modem ipv een gewoon modem.
Vreemd dat ze hier in NL geen Wi-Fi leveren.

Verder staat er een plaatje op de franse Alice site waarbij je kunt zien wat je maximale ADSL of ADSL2+ snelheid is in relatie tot de afstand tot de centrale.

Veel mensen hebben blijkbaar vragen over hun maximaal te halen snelheid.
Het is een lange discussie en je kunt er lang en breed over praten maar die grafiek zegt genoeg.

Zie: Alice Frankrijk ADSL grafiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
redyak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:21:
Het lijkt wel een probleem te worden. Zodra je ergens telefonie bij neemt of krijgt kan er met routers niks meer geregeld worden. Livebox en Alice.
Ik wil een modem die als bridge kan worden geconfigureerd of een goede portforwarding heeft andere kan ik nooit mer games hosten. Ik heb een compleet netwerk in huis liggen die alles kan inclusief, portforwarding kan ik die alice modem zo dom maken dat hij dat toestaat?
Of zie ik nu iets over het hoofd ?
Ik had gevraagd of ik een wireless router op de Alicebox kan gebruiken en het antwoord was "ja".
We zullen het wel merken tezijnertijd.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mastair schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

bjck heeft min of meer al het antwoord gegeven, net als hier kan je daar tot 8 mb halen...kan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:43:
[...]

bjck heeft min of meer al het antwoord gegeven, net als hier kan je daar tot 8 mb halen...kan ja
Hangt er vanaf wat ze instellen, we weten nog steeds niet zeker of ze niet keihard ook 4Mbps instellen en dan heb je nog twee type locaties. De wel BBned, maar ADSL locaties & de niet BBned (bitstream) locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
GrrRon schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:23:
[...]

Ik heb gevraagd of ik een wireless router op de Alicebox kan gebruiken en het antwoord was "ja".
We zullen het wel merken tezijnertijd.
Klopt, die vraag had ik min of meer ook gesteld.
Je mag alleen de Alice modem (Alicebox = een modem), niet vervangen door je eigen (wireless)modem.
Je zult dus het meegeleverde modem van Alice moeten gebruiken, dat is een Copperjet 1616 en daarachter je eigen wireless router moeten zetten als je wireless wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 00:11:
[...]

Hangt er vanaf wat ze instellen, we weten nog steeds niet zeker of ze niet keihard ook 4Mbps instellen en dan heb je nog twee type locaties. De wel BBned, maar ADSL locaties & de niet BBned (bitstream) locaties.
ik ga een mail sturen en het ze vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De telefoontarieven staan nu ook op de site van Alice:
Tariefkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-06 23:19
Ik zou graag willen weten of ik mijn Speedtouch 716v5 kan gebruiken. Heb nu een abo lopen bij SpeedXS via BBned icm voipbuster voip. Dat werkt allemaal prima. Maar ja, wel 9,95 naar de KPN iedere maand dus een overstap naar Alice lijkt mij wel wat. Maar ik wil mijn Speedtouch wel blijven gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mikey op 19-08-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:25

Lemur

Jaap van Wingerde

redyak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:21:
Volgens mij geeft het modem gewoon alles door en kun je door er een router achter te hangen alles zelf regelen. Ik heb nu een Casema-"modem" en daarachter kun je allerlei servers hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mikey schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:36:
Ik zou graag willen weten of ik mijn Speedtouch 716v5 kan gebruiken. Heb nu een abo lopen bij SpeedXS via BBned icm voipbuster voip. Dat werkt allemaal prima. Maar ja, wel 9,95 naar de KPN iedere maand dus een overstap naar Alice lijkt mij wel wat. Maar ik wil mijn Speedtouch wel blijven gebruiken.
Die vraag heb ik aan de Helpdesk van Alice gesteld het het antwoord is dat dit niet toegestaan is. Je mag alleen het meegeleverde modem van Alice gebruiken. (Copperjet 1616).
Wat je wel kunt doen is de Speedtouch erachter zetten.
Dat zou ik met mijn Zyxel ook willen doen omdat dit een wireless modem is.

Klik hier voor het antwoord van Alice wat ik eerder ontvangen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 19-08-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:48:
[...]

Hoi Zondagskindje, hoe is het ermee? >:)

Ik zie een FUP zoals bij Alice niet als een groot probleem.
Met een hoge snelheid zoals 20 Mbits kun je ook een dataverkeer verwachten wat aan deze snelheid gerelateerd is. Het gemiddelde bij een 20 Mbits zal dus hoger liggen dan bijvoorbeeld een 4 Mbits lijn.
Nu hangt het er wel vanaf wat je er mee doet, als je 24x7 aan het downloaden bent op de volle snelheid (als je dat al zou halen), kom je aan vele GB's per dag.
Dat loopt op, ik denk dat iedere ISP hier een probleem mee zou hebben, ook TweakDSL.

Het gemiddelde zal echter niet zo hoog liggen omdat er genoeg abonnee's zijn die niet continu de lijn vol belasten. Sterker nog, bij een ISP zoals bij TweakDSL zul je juist de "die hard" gebruikers aantreffen die relatief veel downloaden, bij een huis-tuin-en-keuken ISP zal het gebruik gemiddeld vast lager zijn. Een beetje rondsurfen en emailen is een lage belasting.

Het gebruik van een goede newsserver zoals bij TweakDSL draagt ook bij aan een fors verbruik mag ik aannemen. Alice biedt deze dienst niet, dus die belasting is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey
HoppyF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:42:
[...]

Die vraag heb ik aan de Helpdesk van Alice gesteld het het antwoord is dat dit niet toegestaan is. Je mag alleen het meegeleverde modem van Alice gebruiken. (Copperjet 1616).
Wat je wel kunt doen is de Speedtouch erachter zetten.
Dat zou ik met mijn Zyxel ook willen doen omdat dit een wireless modem is.

Klik hier voor het antwoord van Alice wat ik eerder ontvangen heb.
Alice staat het niet toe om een ander modem te gebruiken dan de Copperjet 1616 ... nou die heb ik heeeeeel snel de deur uitgedaan toen ik die 1,5 jaar geleden van SpeedXS heb gekregen. Momenteel lees ik op het forum van SpeedXS ook veel problemen over het spontaan doodgaan van dit modem.

Ik heb geen interesse in telefonie van Alice. Met voipbuster telefoon ik prima. Dat je de Copperjet moet gebruiken voor telefonie, dat snap ik. Maar voor alleen internet, dan moet met een ander modem toch ook gewoon lukken. Nu heb ik ook via BBned mijn verbinding lopen.

Misschien maar even wachten totdat er wat gebruikerreakties zijn van mensen die ook andere modems testen naast de standaard Copperjets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Mikey schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Alice staat het niet toe om een ander modem te gebruiken dan de Copperjet 1616 ... nou die heb ik heeeeeel snel de deur uitgedaan toen ik die 1,5 jaar geleden van SpeedXS heb gekregen. Momenteel lees ik op het forum van SpeedXS ook veel problemen over het spontaan doodgaan van dit modem.
Waarom is het zo erg om een Copperjet 1616 te krijgen? Valt de snelheid tegen? Ik bedoel te zeggen dat als dit modem zo vaak kapot gaat het in principe niet mijn zorg is maar die van Alice.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey
morpheus schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:44:
[...]

Waarom is het zo erg om een Copperjet 1616 te krijgen? Valt de snelheid tegen? Ik bedoel te zeggen dat als dit modem zo vaak kapot gaat het in principe niet mijn zorg is maar die van Alice.
De copperjet trainde een stuk lager in dan de Speedtouch ... en ja het wordt wel degelijk jouw probleem als de Copperjet stuk is en je 3 weken op vervanging zit te wachten omdat die dingen slecht leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk met Alice torrentsites te gebruiken als piratebay , isohunt,etc ?

wat zijn de kosten voor afsluiten en terugzenden van het modem bij Alice ?
bij bbned kost afsluiten 75 euro of zoiets.

ik zie dat niet staan op de site alice.nl bij de faqs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante video. Goede ontwikkeling, dat maandcontract! Zeer gewaagd ook, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de hevige concurrentie. Zo te zien willen de mensen achter Alice zich echt richten op een stabiele no-nonsense service, en dat ook duidelijk communiceren.

(wat een lekker ding trouwens die Vannessa Hessler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met het opzetten van poorten? Heb je wel gewoon volledige toegang tot het modem om eventueel portmapping te kunnen invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:17:
Weet iemand hoe het zit met het opzetten van poorten? Heb je wel gewoon volledige toegang tot het modem om eventueel portmapping te kunnen invoeren?
Nee, geen toegang tot het modem, staat ook al eerdere meerdere keren vermeldt + discussie erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heeft iemand al de stap gezet eigenlijk?
Freezerator schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Nee, geen toegang tot het modem, staat ook al eerdere meerdere keren vermeldt + discussie erover.
Maar als uPnP wel aanstaat kan je Torrent cliënt wel een poort openen.

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 20-08-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:51:

[...]

Alleen zullen de meeste mensen met een beetje verstand van zaken niet op uPnP zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 05:33:
is het mogelijk met Alice torrentsites te gebruiken als piratebay , isohunt,etc ?

wat zijn de kosten voor afsluiten en terugzenden van het modem bij Alice ?
bij bbned kost afsluiten 75 euro of zoiets.

ik zie dat niet staan op de site alice.nl bij de faqs.
deze kosten gelden alleen als je naar een ander netwerk gaat dus bv van bbned naar tele 2 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:16
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:51:

[...]

Per 1 oktober heb ik een nieuw huisje, dus op ze vroegst mid oktober ervaringen met alice. Ik ga het sowieso proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mikey schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Ik heb geen interesse in telefonie van Alice. Met voipbuster telefoon ik prima. Dat je de Copperjet moet gebruiken voor telefonie, dat snap ik. Maar voor alleen internet, dan moet met een ander modem toch ook gewoon lukken. Nu heb ik ook via BBned mijn verbinding lopen.

Misschien maar even wachten totdat er wat gebruikerreakties zijn van mensen die ook andere modems testen naast de standaard Copperjets.
Ik denk dat er op zich niks mis is met een Copperjet 1616 modem, alles kan stuk dus ook dit modem maar ik kan me niet voorstellen dat deze vaker stuk gaat dan andere merken/modellen.
Ik heb tijden de voorganger van dit modem gehad de Copperjet 816.
Nooit geen problemen mee gehad, hij ligt hier nog ergens in de kast omdat deze later vervangen is door een Zyxel ivm een upgrade naar ADSL2+.

Alice wil geen andere modem op hun netwerk omdat ze die waarschijnlijk niet willen/kunnen ondersteunen. Dat standpunt kan ik wel begrijpen, ze zouden wel een keus moeten laten tussen een gewoon en een wireless modem.
Ik begrijp niet dat ze dat niet gedaan hebben. Twee modellen ondersteunen moet toch kunnen.

Voor de rest denk ik dat andere modems prima zullen werken, want het is tenslotte gewoon het BBned netwerk wat al jaren goed draait met allerlei soorten modem via verschillende providers.
Waarom zou het dus opeens anders zijn bij BBned's eigen Alice.
Men heeft waarschijnlijk gewoon gekozen voor een standaard eenvoudige en dus voordelige oplossing om zodoende de maandprijs laag te houden.
Ook de kosten van de Helpdesk zullen meespelen.

Waarom zou je Voipbuster willen blijven gebruiken? Telefonie zit al in het abonnement en je kunt nu gratis naar vaste nummers bellen, dat is altijd nog goedkoper dan Voipbuster waar je regelmatig een beltegoed moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

ik wacht vol verwachtingen op de ervaringen van de eerste abbonees. :-)

Heef iemand al aangevraagd?

[ Voor 17% gewijzigd door wiske80 op 20-08-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice heeft GEEN afsluitkosten, zoals verschillende andere aanbieders op het BBned netwerk wel hebben.
Verder kan je natuurlijk altijd een ander modem aansluiten, het wordt alleen niet ondersteund door de helpdesk en je kan dan waarschijnlijk niet bellen via VoDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:29:
Alice heeft GEEN afsluitkosten, zoals verschillende andere aanbieders op het BBned netwerk wel hebben.
Verder kan je natuurlijk altijd een ander modem aansluiten, het wordt alleen niet ondersteund door de helpdesk en je kan dan waarschijnlijk niet bellen via VoDSL.
Uhm uit artikel 23,1 c:
c. is Alice gerechtigd Eindgebruiker redelijke beëindigingkosten in rekening te brengen

Wat is redelijke in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik ADSL1 (Basic, 6Mbit) van Xs4All, via KPN. Welke kosten zijn er nu precies verbonden aan het overstappen naar Alice? En welke kosten zijn er verbonden aan weer teruggaan naar XS4All/KPN als ik niet tevreden ben? Want zo enorm duidelijk vind ik ze niet, ondanks dat ze dat wel claimen.

[ Voor 18% gewijzigd door TimMer op 20-08-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:29:
Nope.. dit gaat niet werken.. Je hebt namelijk geen usergegevens om de ppp-connectie op te zetten.
wiske80 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:21:
ik wacht vol verwachtingen op de ervaringen van de eerste abbonees. :-)

Heef iemand al aangevraagd?
<- user0 :)

(Ik zat in de pilotfase omdat ik ook voor InterNLnet werk.)

Eerst een week zonder dsl gezeten omdat nog niet alle systemen draaiden. Momenteel heb ik op mijn locatie 6Mbit (eerst had ik 4.5Mbit) en met het bellen merk ik geen verschil met mijn oude KPN lijn. Wel heb ik om de een of andere reden duitse popups op een aantal sites :P
Al met al ben ik er tevreden mee, vooral omdat ik geen KPN abonnement meer nodig heb, of een non-linesharing fee. Het gaf me meteen een excuus om mijn oude siemens SE 515 de deur uit te doen en te vervangen door de copperjet + linksys wirless-G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
denan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:31:
[...]

Nope.. dit gaat niet werken.. Je hebt namelijk geen usergegevens om de ppp-connectie op te zetten.
Dus het is niet gewoon RFC1483Bridged-IP-LLC met 0/35 en DHCP?

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.