Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:01:
[...]

Dus het is niet gewoon RFC1483Bridged-IP-LLC met 0/35 en DHCP?
Nope.. PPPoA en de router staat goed dicht.. Ik kon in ieder geval niet zo snel iets vinden (op een complete firmware restore na) waarmee ik in de advanced config kon komen. Om het gebruik van eigen hardware te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat klanten de config zo aanpassen dat telefonie of internet niet meer goed werkt, heeft volgens mij alleen de 2e lijn van Alice de admin-logins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag aan Alice per mail:
"ik kan op
de postcode van mij: 3743BK #3 bij Alice 1-4 MB krijgen, bij andere BBNed
aanbieders bijv. Tweakdsl (maar ook anderen) tot 8 MB. Stelt Alice op deze
locatie keihard af op 4 mb? zo ja, waarom?

antwoord(binnen 24 uur)

"Wij hebben nergens lijnen "afgeknepen", maar de Alice-snelheidsmeter staat behoorlijk zuinig afgesteld. Dit heeft puur te maken met verwachtingspatronen. Als u 1-4 mb verwacht, omdat de snelheidsmeter dat heeft aangegeven maar uiteindelijk met ongeveer 8 mb kunt internetten dan is dat een prettige meevaller. Als wij 8 mb beloven maar uiteindelijk haalt u ongeveer 7 dan is dat een tegenvaller. Liever zijn wij dus voorzichtig met het "beloven" van allerlei snelheden, waardoor wij de keuze hebben gemaakt om de snelheidsmeter wat voorzichtiger af te stellen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

denan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:05:
[...]

Nope.. PPPoA en de router staat goed dicht.. Ik kon in ieder geval niet zo snel iets vinden (op een complete firmware restore na) waarmee ik in de advanced config kon komen. Om het gebruik van eigen hardware te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat klanten de config zo aanpassen dat telefonie of internet niet meer goed werkt, heeft volgens mij alleen de 2e lijn van Alice de admin-logins.
ohh mooi dat je al met de pilot meedeed... Maar ik vraag me af als de modem( ik neem aan dat het de copperjet 1616-2P is) staat ingesteld zoals jij het zegt ( op PPPoA), kan je dan nog wel de poorten in de NAT settings forwarden. Want nu heb ik ook dezelfde modem (via Speedxs), maar ingesteld zoals bjck al zei met RFC1483Bridged-IP-LLC met 0/35 en DHCP, en kan nu verschillende poorten opengooien erin naar de juiste computers op me netwerk die achter de modem met een switch zijn verbonden.

Kan jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiske80 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:43:
[...]

ohh mooi dat je al met de pilot meedeed... Maar ik vraag me af als de modem( ik neem aan dat het de copperjet 1616-2P is) staat ingesteld zoals jij het zegt ( op PPPoA), kan je dan nog wel de poorten in de NAT settings forwarden. Want nu heb ik ook dezelfde modem (via Speedxs), maar ingesteld zoals bjck al zei met RFC1483Bridged-IP-LLC met 0/35 en DHCP, en kan nu verschillende poorten opengooien erin naar de juiste computers op me netwerk die achter de modem met een switch zijn verbonden.

Kan jij dat ook?
Nope.. ik ben afhankelijk van de alg/UPnP en NAT. Ik kan geen enkele wijziging in de portforwards/firewall maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@denan. Ik weet niet of het inmiddels al gezegd is, maar heeft Alice gewoon alle poorten openstaan die jij vervolgens via een router kan regelen? Dus ook de poorten voor web/mailserver.

Doet Alice aan fratsen als traffic shaping?

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 20-08-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Raven- schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:16:
@denan. Ik weet niet of het inmiddels al gezegd is, maar heeft Alice gewoon alle poorten openstaan die jij vervolgens via een router kan regelen? Dus ook de poorten voor web/mailserver.
Volgens mij heb je een stukje gemist in dit topic.

De modem die je krijgt is een modem+router, staat zo ingesteld en kan je niet veranderen. De poorten staan standaard allemaal dicht en je kan ze niet openen cq. een port forward zetten zelf. Dat is afgeschermd afgesloten in de modem interface.

Wel staat uPnP aan wordt er gemeld hier, dus een applicatie zoals een Torrent cliënt kan wel een poort openen via het uPnP protocol.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Maar deze provider is dus uitstekend geschikt voor mijn schoonmoeder.
Internetten doet ze weinig, maar onbeperkt bellen is wel makkelijk en bellen naar indonesie (woont familie) is een stuk goedkoper dan via de KPN

Maar eerst even de kat uit de boom kijken, straks is het net zo erg als Abel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

denan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Nope.. ik ben afhankelijk van de alg/UPnP en NAT. Ik kan geen enkele wijziging in de portforwards/firewall maken.
hmm.. dat is niet zo fijn dan als je verschillende pc's hebt in een netwerk en op eentje een FTP servertje draaien en van een andere pc de remote desktop poort wil openen.

Lijkt erop dat Alice dus is voor 1pc gebruikers die dat poortgeforward niet echt gebruikt.... Ik hoopte Alice te gaan nemen, maar zo is het een stuk minder interessant geworden.

Het liefst gooien ze alles open en kan je met een extra routertje( en Wifi) erachter de zaken regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sleejuhr

Waarschijnlijk hebben ze dat in de algemene voorwaarden staan om bij eventuele andere producten afsluitkosten in rekening te kunnen brengen. Daarom staat het natuurlijk in de Algemene Voorwaarden i.p.v. product specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Jammer idd. Mss toch nog een maandje proberen en kijken hoe het een en ander via upnp werkt. Wellicht komen er nog andere abo's? Afwachten...

[ Voor 50% gewijzigd door Paquito op 20-08-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:35:
[...]

Volgens mij heb je een stukje gemist in dit topic.

De modem die je krijgt is een modem+router, staat zo ingesteld en kan je niet veranderen. De poorten staan standaard allemaal dicht en je kan ze niet openen cq. een port forward zetten zelf. Dat is afgeschermd afgesloten in de modem interface.

Wel staat uPnP aan wordt er gemeld hier, dus een applicatie zoals een Torrent cliënt kan wel een poort openen via het uPnP protocol.
Dat is wel een enorme tegenvaller en afknapper voor mij. Jammer, want verder zag het er goed genoeg uit om naar over te stappen...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

trixx

-CTU- SuiZide

Is het niet mogelijk een eigen modem/router neer te zetten?

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nee, dat is niet mogelijk.

Waarom verwacht ik nu een soortgelijk forum als voor dat Tele2-modem? :p

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
denan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Interessant, maar hoe kun je dan een eigen web/mail/ftp/of-anders server draaien als je geen poorten kunt instellen?
In de FAQ staat namelijk wel dat je een eigen server mag draaien.
Ik mag dan ook aannemen dat je hiervoor een poort kunt openzetten anders heb je er weinig aan.

Ik kan me voorstellen dat Alice een soort standaard configuratie levert die voor de meeste mensen goed bruikbaar is maar vooral tweakers willen wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HoppyF schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:22:
[...]

Interessant, maar hoe kun je dan een eigen web/mail/ftp/of-anders server draaien als je geen poorten kunt instellen?
Ik mag dan ook aannemen dat je hiervoor een poort kunt openzetten anders heb je er weinig aan.

Ik kan me voorstellen dat Alice een soort standaard configuratie levert die voor de meeste mensen goed bruikbaar is maar vooral tweakers willen wat meer.
Het lijkt een beetje dat er niet over nagedacht is, ik vraag me af hoe ze dat opgelost hebben in andere landen waar Alice actief is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80

wiske80

Solid

HoppyF schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:22:
[...]

dit is ook precies mijn redenerwijze... ik hoop dat de werkelijkheid misschien toch wel meevalt en dit alles goed te doen is. Dus we wachten gewoon op de echt abbonees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Marzman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:44:
[...]

Het lijkt een beetje dat er niet over nagedacht is, ik vraag me af hoe ze dat opgelost hebben in andere landen waar Alice actief is.
Precies.
Hetzelfde probleem zou ook in Frankrijk en Duitsland moeten bestaan, er zijn al miljoenen Alice gebruikers in die landen, en wij in Nederland komen er nu achteraan.

Ik weet niet of er een forum van Alice bestaat in Frankrijk/Duitsland maar ik vermoed van wel.
De taal kan even een belemmering zijn maar wellicht worden we daar iets wijzer van.

De eerste abonnee's zullen wel even op zich laten wachten want het aansluiten duurt volgens Alice een week of twee/drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:02:
Vraag aan Alice per mail:
"ik kan op
de postcode van mij: 3743BK #3 bij Alice 1-4 MB krijgen, bij andere BBNed
aanbieders bijv. Tweakdsl (maar ook anderen) tot 8 MB. Stelt Alice op deze
locatie keihard af op 4 mb? zo ja, waarom?

antwoord(binnen 24 uur)

"Wij hebben nergens lijnen "afgeknepen", maar de Alice-snelheidsmeter staat behoorlijk zuinig afgesteld. Dit heeft puur te maken met verwachtingspatronen. [knip]
Klinkt erg leuk, maar als ik bij Tweak kijk, kan ik op mijn adres kiezen uit 2 abo's: 0-4 en 4-10Mb. En een jaar of wat gelee had ik een BBNed abo op 8Mb. Dan is het raar dat de snelheidsmeter ook bij mij op 1-4Mb staat... En de centrale staat praktisch bij mij in de straat (140 meter verder). Als ze het over verwachtingsmanagement hebben, kunnen ze beter ietsje hoger gaan zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de kosten per minuut van de klantenservice is als je eenmaal klant bent.
Ik kan dat nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Zojuist maar aangevraagd. Ik was sowieso toevallig sinds afgelopen donderdag gestart met zoeken naar een internetprovider voor mijn nieuwe adres. Klinkt voor mij geschikt genoeg.

Zelf 1 twijfelpunt en dat is dat je eigen webservers etc mag draaien, maar dat de modem in een modem/router stand staat en dat dat daardoor dus niet mogelijk zou zijn. Ook al zeggen ze dat het zou kunnen. Dan lig ik daarmee in de eerste week gelijk aan de telefoon met ze en ga ik de service wel merken :P

Belangrijkste punt of het bevalt gaat zijn de ping/latency en op de 2e plek de download snelheid. Eigen server draaien is niet gelijk nodig, meer een leukigheid. Verder geen ervaring met telefoneren via voip of vodsl. Dus ook benieuwd wat dat betreft.

20 september zou ik internet moeten hebben. Al verhuis ik pas begin oktober.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:25

Lemur

Jaap van Wingerde

Ik ontving zojuist het volgende bericht van <klantenservice@nl.alice.nl> , Message-ID: <002a01c7e363$3bff19f0$8c0b200a@trcwww7>, Subject: RE: IMAP poort etc. [#493]
Geachte heer/mevrouw ,
U hebt op 20-08-2007 om 21:41:23 de volgende vraag aan ons gesteld:
Alice!
Ik overweeg naar Alice Comfort over te stappen.
In berichten op <Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring>
wordt echter gesteld dat het niet mogelijk zou zijn poorten open te zetten. Voor het
lezen van mij mail en onderhoud van mijn servertje moet ik echter van
buiten IMAP-, WWW- en SSH-toegang moeten hebben. Die poorten hebben
jullie toch niet allemaal dichtgegooid?
Doeg,
Jaap.

Het antwoord is:
Geachte heer,
Wij gooien geen poorten dicht, dus alle poorten blijven gewoon open staan.
Ik hoop U voldoende te hebben ingelicht
Met vriendelijke groet,
Het Alice team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lemur schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:06:
Ok ze gooien geen poorten dicht, maar hoe stel je het in als je hun modem moet gebruiken waar je niet in kunt komen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Marzman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Ok ze gooien geen poorten dicht, maar hoe stel je het in als je hun modem moet gebruiken waar je niet in kunt komen?
Wat ik uit alles wat ik lees opmaak is dat het modem als bridge functioneert, dan wordt alles één op één doorgestuurd naar de daaraangekoppelde pc/router/whatever, en hoef je niets in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 20-08-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur

Lemur

Jaap van Wingerde

Zoals ik al eerder <Lemur in "Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervar..."> schreef werkt het bij Casema ook zo. Als gaat ongewijzigd door naar het aangesloten apparaat, in mijn geval een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je rechstreeks achter een modem zit loop je een veiligheidsrisico?
Trouwens, opzich wel een mooi systeem eerlijk gezegt want je kunt dus achter je modem idd bijv. een server hangen die heeft dan automatisch alle doorgang en de rest van de PC's in huis hang je achter een routertje.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur

Lemur

Jaap van Wingerde

Niet als je een fatsoenlijke firewall draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Alex) schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:13:
[...]

Wat ik uit alles wat ik lees opmaak is dat het modem als bridge functioneert, dan wordt alles één op één doorgestuurd naar de daaraangekoppelde pc/router/whatever, en hoef je niets in te stellen.
Als dat modem ook voip doet dan moet het een ip-adres hebben en kan het niet bridged staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
O ja, daar heb je gelijk in. Hmm, dan zal de pc wel in een DMZ o.i.d. worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb op het moment eindelijk besloten alleen nog een virusscanner te gebruiken omdat ik nooit aangevallen word achter mijn modem. Maar een hardwarematige firewall in een router voldoet toch ook wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ja, maar als het een PPPoA verbinding is wordt het wel lastig voor zo'n apparaat om dat te bridgen en weer via DHCP je PC een/het IP te geven. Moet het nog zien dat het gebridged is, of wellicht klopt het PPPoA niet.

Het blijft gissen tot iemand uitsluitsel geeft, al hebben we dat eigenlijk al van denan. Aangezien hij in de pilot test deelneemt en het product al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:26:
de rest van de PC's in huis hang je achter een routertje.
Oftewel weer een apparaat erachter. Het is nu juist zo fijn dat je een router en modem in-1 hebt. Straks hangt heel m'n muur vol :-)

Alice zal dus zeer waarschijlijk een groen stikkertje krijgen......

Vind het zowieso wel belachelijk dat je je eigen modem niet er achter mag hangen. Das eigenlijk hetzelfde als de KPN zegt... ja meneer je mag alleen die telefoon gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. Je hebt dus ook telefonie maar is dat net als internetplusbellen van KPN waar dus nog een hoop aan moet worden verbeterd?

/Dat je je eigen modem er niet achter mocht hangen had ik niet gezien en daar ben ik het mee eens das raar ja.
Maar op het moment is het zo dat wij een modem hebben van Demon met maar 1 Lan aansluiting en daarachter zit dan de Wireless router. Dat is nog een hoop gezeur geweest omdat er in die 1 Lan modem wel een router zit (je hoeft er dus eigenlijk alleen een lan switch achter te zetten). En op de 1 of andere manier is een accespoint vaak duurder en moeilijker te verkrijgen.
Maar ja z'n de handigheid van die modem is dus voor iedereen handig. Voor mij zou het fijn zijn omdat ik dan echt maar 1 router heb met Wireless er in.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:37:
Nog een vraagje. Je hebt dus ook telefonie maar is dat net als internetplusbellen van KPN waar dus nog een hoop aan moet worden verbeterd?
Het is een nieuw product. Maar als je vind dat KPN het slecht doet dan is het antwoord waarschijnlijk ja, want KPN is een van de partijen die het best goed voor elkaar heeft (al krijg je op de verschillende nieuwssites inderdaad een andere indruk).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Lemur schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:06:
Ik ontving zojuist het volgende bericht van <klantenservice@nl.alice.nl> , Message-ID: <002a01c7e363$3bff19f0$8c0b200a@trcwww7>, Subject: RE: IMAP poort etc. [#493]
Geachte heer/mevrouw ,
U hebt op 20-08-2007 om 21:41:23 de volgende vraag aan ons gesteld:
Alice!
Ik overweeg naar Alice Comfort over te stappen.
In berichten op <Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring>
wordt echter gesteld dat het niet mogelijk zou zijn poorten open te zetten. Voor het
lezen van mij mail en onderhoud van mijn servertje moet ik echter van
buiten IMAP-, WWW- en SSH-toegang moeten hebben. Die poorten hebben
jullie toch niet allemaal dichtgegooid?
Doeg,
Jaap.

Het antwoord is:
Geachte heer,
Ik hoop U voldoende te hebben ingelicht
Met vriendelijke groet,
Het Alice team"
Omdat ik de vraagstelling hierbij niet helemaal geweldig vind, heb ik zelf net ook nog even een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Alice. Ik heb daarbij letterlijk gevraagd of het modem puur als bridge dient, of dat de modem tegelijkertijd ook meteen als router dienst doet.

Dat zij de poorten niet dichtgegooid hebben, wil nog niet zeggen dat de modem niet meteen de router is. En als het modem ook gelijk een router is, en je kan er zelf niets aan wijzigen, dan kom je dus nog steeds geen steek verder ;)

Edit:
Als blijkt dat het modem puur bridge is, dan denk ik dat wij ook binnenkort eens Alice gaan aanvragen (al wacht ik even de reacties over pings af, ik game nogal veel namelijk) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Morax op 20-08-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik ken zelf mensen die InternetPlusBellen hebben en die zijn er heel tevreden over. Maarja ik wil het voor me zelf wel gewoon zeker weten. Niet dat wij veel bellen ofzo.

Maar even over de toekomst van Alice in Nederland. In hun stukje "ontdek Alice" staat dat ze ook in Frankrijk zitten. Op die site staat geloof ik ook dat ze TV hebben. http://www.aliceadsl.fr/ (naast de Alice dame).
Dat zou, als Alice zich goed bewijst, wel fijn zijn als we dat in Nederland ook krijgen. Want ze komen heel simpel over en alle Digitale TV opties in Nederland vind ik nogal vervelend met Smartcards en UPC die dan weer alleen toestaat om de Mediabox te gebruiken en niet de ingebouwde Smartcard ingang die al in onze TV zit :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:05:
Alice wil geen andere modem op hun netwerk omdat ze die waarschijnlijk niet willen/kunnen ondersteunen.
Alice 'provisioned' modems automatisch, vooral vanwege de instellingen voor telefonie. Er was een standaard bedacht, maar die is hopeloos geflopt. De enige manier is dus 1 specifieke fabrikant gebruiken.

De eerste keer dat je je modem aansluit wordt je modem automatisch goed voor je ingesteld, dus je hoeft zelf niets te doen om 'm uit te leggen wat je telefoonnummer is, waar de SIP gateway staat en hoe je daar op inlogt. Dat gaat vanzelf. De enige manier om grootschalig zonder hordes personeel dat op orde te krijgen. Niet iedereen is een tweaker, zeker niet bij 'consumenten-isp's'.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

burne schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:49:
[...]

Alice 'provisioned' modems automatisch, vooral vanwege de instellingen voor telefonie. Er was een standaard bedacht, maar die is hopeloos geflopt. De enige manier is dus 1 specifieke fabrikant gebruiken.

De eerste keer dat je je modem aansluit wordt je modem automatisch goed voor je ingesteld, dus je hoeft zelf niets te doen om 'm uit te leggen wat je telefoonnummer is, waar de SIP gateway staat en hoe je daar op inlogt. Dat gaat vanzelf. De enige manier om grootschalig zonder hordes personeel dat op orde te krijgen. Niet iedereen is een tweaker, zeker niet bij 'consumenten-isp's'.
Zo gaat de telefonie bij Budgetphone bijvoorbeeld ook, maar toch heb ik zelf wijzigingen aan mogen brengen in het kastje dat ik bij hun heb besteld (provisioning er uitgehaald en wat andere dingen er bijgezet).
Ze kunnen natuurlijk gewoon een standaard setup maken die werkt, je het wachtwoord geven en als je het verkloot weer de standaard setup laten draaien (cdtje, speciale firmware) :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemur

Lemur

Jaap van Wingerde

Marzman schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:30:
[...]

Als dat modem ook voip doet dan moet het een ip-adres hebben en kan het niet bridged staan.
Mijn Casema-"modem" doet ook voip. Toch geeft ie alle mij bekende poorten gewoon door aan mijn routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lemur schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:19:
[...]

Mijn Casema-"modem" doet ook voip. Toch geeft ie alle mij bekende poorten gewoon door aan mijn routertje.
Dat is niet helemaal technisch correct en waar.

Je Casema modem doet ook telefonie, of het VoIP is weet je niet 100% zeker. Het kan ook een DOCIS telefonie iets zijn wat wordt gebruikt door Casema.

En stel dat het VoIP is kan het nog los van elkaar zijn compleet.

Dan maken ze een kanaal voor internet, dat wordt bridged aangeboden gewoon via DHCP krijg je een extern IP op je computer/router die is aangesloten direct aan je kabelmodem. Daarnaast kunnen ze dan nog op een tweede 'kanaal' een andere verbinding maken met bijvoorbeeld een IP in de 10.x.x.x range in je modem. Daar overheen dan een VoIP verbinding laten lopen, compleet los van elkaar die diensten.

Dan heb je dus eigenlijk 2 IP verbindingen, 1 bridged en 1 waar je niets van ziet.

Overigens werkt VoDSL ook ongeveer zo, princiepe is hetzelfde alleen komt er dan geen IP onderliggende laag aan te pas. Je hebt dus VoIP en Vo(hetzelfde als internet)IP eigenlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 20-08-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:37:
[...]
Dat is niet helemaal technisch correct en waar.

Je Casema modem doet ook telefonie, of het VoIP is weet je niet 100% zeker. Het kan ook een DOCIS telefonie iets zijn wat wordt gebruikt door Casema.

En stel dat het VoIP is kan het nog los van elkaar zijn compleet.

Dan maken ze een kanaal voor internet, dat wordt bridged aangeboden gewoon via DHCP krijg je een extern IP op je computer/router die is aangesloten direct aan je kabelmodem. Daarnaast kunnen ze dan nog op een tweede 'kanaal' een andere verbinding maken met bijvoorbeeld een IP in de 10.x.x.x range in je modem. Daar overheen dan een VoIP verbinding laten lopen, compleet los van elkaar die diensten.

Dan heb je dus eigenlijk 2 IP verbindingen, 1 bridged en 1 waar je niets van ziet.

Overigens werkt VoDSL ook ongeveer zo, princiepe is hetzelfde alleen komt er dan geen IP onderliggende laag aan te pas. Je hebt dus VoIP en Vo(hetzelfde als internet)IP eigenlijk...
Een Casema Motorola heeft inderdaad nog een 10.x.x.x ip en andere onderdelen in het casemanetwerk zitten ook in die iprange (dit zie je in een traceroute al voorbij komen) dus dat zal daar inderdaad voor gebruikt worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel 5 cent startkosten per gesprek he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:02:
wel 5 cent startkosten per gesprek he.
Heb je wel gekeken? Op de website staat:
Het tarief is dus inclusief uw belkosten, en bij ons zonder starttarief!

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel verdorie! Ik weet bijna zeker dat een paar dagen geleden nog 5 cent stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:15:
Wel verdorie! Ik weet bijna zeker dat een paar dagen geleden nog 5 cent stond!
Paar dagen geleden werd er al een tariefkaart gepost. Lijken mij opzich wel mooie tariefen toe zo op het eerste gezicht.

Hier de post:
HoppyF schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 12:02:
De telefoontarieven staan nu ook op de site van Alice:
Tariefkaart

Don't worry people, i`m a professional idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Even een opsomming:

- Het modem is geconfigureerd met een PPPoA connectie. (je comp/router krijgt 172.19.3.2)
- Je krijgt deze logingegevens niet zelf, alleen alice support heeft deze (en het admin wachtwoord).
- Telefonie werkt via VoDSL en draait al jaren stabiel op bbned connecties.(bekende/betrouwbare techniek)
- Je kunt zelf GEEN portforwards/dmz aanmaken.
- Je krijgt een dynamisch IP-adres
- Je kunt geen eigen modem gebruiken vanwege de automatische configuratie.

(het draaien van eigen servers mag wel, maar kan dus helemaal niet. Ik zal vragen of men dit aan de supportafdeling van alice kan doorgeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:37:
[...]

Op de doos van het modem (Motorola SBV5120E in mijn geval) staat met grote koeienletters "Voice over IP Cable Modem" (of iets in die richting).

Naar mijn weten krijgt je modem 2 IP adressen, namelijk een public WAN IP, en een private IP in de 10.x.x.x range voor het transporteren van het VoIP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:03:
Even een opsomming:

- Het modem is geconfigureerd met een PPPoA connectie. (je comp/router krijgt 172.19.3.2)
- Je krijgt deze logingegevens niet zelf, alleen alice support heeft deze (en het admin wachtwoord).
- Telefonie werkt via VoDSL en draait al jaren stabiel op bbned connecties.(bekende/betrouwbare techniek)

(het draaien van eigen servers mag wel, maar kan dus helemaal niet. Ik zal vragen of men dit aan de supportafdeling van alice kan doorgeven)
En uPnP stond aan toch?

Als dat zo is zou je met wat truken wel poort 80 bijvoorbeeld open kunnen houden en forwarden constant. Maar een nette oplossing is het niet en of het betrouwbaar is blijft een grote vraag.

* bjck is al geen fan van uPnP eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Nog een vraag n.a.v. de copperjet 1616-2P.

Op deze modem zitten 2 telefoon aansluitingen. Bij Alice krijg je 1 telefoon-nummer. Is het wel mogelijk dat je beide telefoonpoorten gebruikt en dat er in de modem intern geregeld wordt dat beide telefoons overgaan, maar met 1 tegelijk kan bellen? Ik ben benieuwd hoe deze modem daarmee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 23:43
MarcoL schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:24:
Paar dagen geleden werd er al een tariefkaart gepost. Lijken mij opzich wel mooie tariefen toe zo op het eerste gezicht.
Ik vind het behoorlijk duur, als je naar (bv) Belgie wilt bellen kan dat echt VEEL goedkoper dan met alice (www.bellen.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bjck schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:27:
[...]

En uPnP stond aan toch?

Als dat zo is zou je met wat truken wel poort 80 bijvoorbeeld open kunnen houden en forwarden constant. Maar een nette oplossing is het niet en of het betrouwbaar is blijft een grote vraag.

* bjck is al geen fan van uPnP eigenlijk....
Hmmmm .. dat zou nooit stabiel/betrouwbaar zijn.. en je zit nog steeds met dat dynamische IP-adres.

* denan begint meestal een config door UPnP en de ALG uit te zetten ....
niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:47:
Nog een vraag n.a.v. de copperjet 1616-2P.

Op deze modem zitten 2 telefoon aansluitingen. Bij Alice krijg je 1 telefoon-nummer. Is het wel mogelijk dat je beide telefoonpoorten gebruikt en dat er in de modem intern geregeld wordt dat beide telefoons overgaan, maar met 1 tegelijk kan bellen? Ik ben benieuwd hoe deze modem daarmee omgaat.
Nope.. er is 1 lijn geconfigureerd op 1 uitgang... dus je zult ze gewoon op de ouderwetse (KPN) manier moeten splitten om meer telefoons aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Aha, ik kan uit ervaring wel vertellen dat bij de experiabox van kpn beide uitgangen werken met 1 nummer. Splitter is dan niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rrob

Als je Alice talk4free erbij neemt kan je onbeperkt bellen naar alle landen in Europa en een aantal daarbuiten voor 19,90. Volgens mij is dat echt wel een heel scherp aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik vind de tarieven voor telefonie naar het buitenland ook niet echt goed. Ik vergelijk ze met de tarieven die ik nu bij xs4all betaal (http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/gesprekskosten.php) en ja er zijn vast nog lagere tarieven ;). Bijvoorbeeld (€/min): de VS: Alice 0,0476, Xs4all 0,012. Belgie: Alice 0,079, Xs4all 0,021. Dat vind ik grote verschillen.

Nu weet ik ook dat dat met mijn belgedrag weg zal vallen tegen het gratis bellen binnen Nederland (xs4all: 2ct/m) en de lagere abbonements-kosten. Maar toch. De tarieven zijn niet echt scherp. En uitwijken voor telefonie naar een andere provider is er dan niet bij.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTFnow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:55
Heb vanmorgen een abonnement afgesloten en deze wordt 5 oktober in mijn nieuwe huis opgeleverd. Los van de maandelijkse kosten is het maandelijks kunnen opzeggen een groot voordeel. Neem dan de tarieven voor bellen die relatief goed zijn en dan heb je toch een mooi abonnement bij elkaar lijkt me. Heb snelheidscheck gedaan op website en kwam uit tussen de 16 en 20 MB. Relatief natuurlijk maar altijd sneller en goedkoper dan internet plus bellen van KPN.

Na oplevering van verbinding dump ik hier gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Op zich best een leuke aanbieding, maar alléén wanneer ze het modem voor me in dzm gooien.. anders heb ik gewoon helemaal niets aan mijn server die erachter hangt.

Wanneer zal de eerste helpdeskmedewerker zich hier melden :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Hmmmm .. dat zou nooit stabiel/betrouwbaar zijn.. en je zit nog steeds met dat dynamische IP-adres.

Een dynamisch IP betekent nog niet direct dat hij elke nacht om 02:00 uur wijzigt natuurlijk. Kan ook zijn dat je constant dezelfde houdt zolang je modem niet langer dan de leasetijd uit heeft gestaan. Met dynamisch IP bedoelen veel ISP's niets meer dan dat hij zonder aankondiging kan veranderen.

Hangt er een beetje vanaf welke van de twee ze hebben geïmplementeerd. Overigens is er geen ISP in Nederland die moedwillig om x tijd expres het IP adres verandert per klant.

UPnP gebruiken om een poort open te houden (en geforward) voor een webserver is inderdaad gewoon onhandig en ver van betrouwbaar.

UPnP is eigenlijk heel onveilig, een stuk spyware/virus/trojan kan ook zo een poort openen natuurlijk.....

Al vind ik een ALG wel weer handig, zeker voor SIP is het bijna noodzakelijk als je een SIP-client achter een NAT/firewall doosje wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11

franssie

Save the albatross

denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:03:
Even een opsomming:

Hmm, dat stukje uit de voorwaarden gaf voor mij de doorslag (ik wil graag via SSH altijd mijn eigen netwerk opkunnen) - nog zes dagen om te bedenken hoe belangrijk dat voor me is ...
Heb je als eens een complete portscan uitgevoerd op je Alice.nl aansluiting- alles zou dan stealth moeten zijn toch?
Echt jammer dat ie niet bridged is - met demon werkte dat uitstekend!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bjck schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

Hangt er een beetje vanaf welke van de twee ze hebben geïmplementeerd. Overigens is er geen ISP in Nederland die moedwillig om x tijd expres het IP adres verandert per klant.
Het IP-adres staat inderdaad vast tot ik de connectie voor een minuut of 10 drop, daarna krijg ik een ander IP.
Al vind ik een ALG wel weer handig, zeker voor SIP is het bijna noodzakelijk als je een SIP-client achter een NAT/firewall doosje wilt draaien.
Mijn ervaring (optibel) is dat ALG's 9 van de 10 keer dingen doen die ze niet zouden moeten doen. Ik geef toch echt de voorkeur aan het handmatig forwarden van poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb even gevraagd of de firewall en NAT standaard aanstaan van de modem.

Staan NAT en de firewall standaard aan in de modem die wordt meegeleverd?

Bij Alice staat de firewall standaard aan.

Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
------------------------------------
Het staat dus wel aan en dat betekent dat ook NAT aanstaat, want volgens mij kan een modem in bridge mode geen firewall aan hebben.

Kan iemand trouwens de startpost editen of een verzameling van feiten op een rijtje zetten, zodat men een overzicht heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Archimond op 21-08-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik moet zelf voor half oktober een werkende ADSL-verbinding regelen in mijn nieuwe appartement. Ik heb alle bekende providers tegenover elkaar gezet, en de (eruit springende) voor- en nadelen afgewogen. Hier zit Alice als nieuwkomer ook bij, dus ook interessant voor de anderen die dit overwegen. Mijn lijstje van 20Mbit+ providers:
  • Alice, 30 euro/maand:
    • + opzeggen per maand
    • + maandelijkse kosten KPN inbegrepen
    • - dichtgezet modem, zeer waarschijnlijk geen portforwarding mogelijk
  • TweakDSL, 20,50 per maand indien je 2 jaar in eens betaalt:
    • + gratis gebruik TweakNEWS
    • + 24Mbps max (4Mbit meer dan de concurrentie, als je dichtbij de centrale woont)
    • - Je zit er 2 jaar aan vast, daarna relatief duur
    • - zonder toeslag gebruik KPN lijn (dus nog 9,60 of 10,50 duurder)
  • SpeedLinq, 30 per maand
    • + inclusief digitenne
    • + inclusief maandelijkse kosten KPN
    • - na 1 jaar 10 euro duurder
    • - abonnement telkens met 12 maanden verlengd
    • - actiekorting wordt pas achteraf teruggestort na zelf betaald te hebben
    • - starttarief 5 cent per gesprek, zelfs bij in gesprek
Andere aanbieders komen kostentechnisch allemaal duurder uit. Er is ook nog Abel Telecom, maar die heeft zo te lezen nog aardig last van kinderziektes. Dus die heb ik niet meegenomen.

TweakDSL is het interessantst als je veel via usenet downloadt. Ik niet (ik heb een astraweb.com pay-by-download accountje als ik eens wat wil downloaden, de rest via andere kanalen)

Speedlinq is erg interessant omdat er ook nog TV bij inbegrepen zit, en *ook* de aansluitkosten voor KPN. Dus eigenlijk zo'n beetje Alice, met TV erbij.

Alice is interessant als je maar korte tijd een aansluiting wil hebben. Het gebrek aan portforwarding is een zeer groot minpunt voor mij!

Bellen ben ik eigenlijk niet eens zo in geinteresseerd, omdat ik dat al via voipbuster doe (10 euro per 4 maanden, en dan onbeperkt naar alle vaste nummers in vele landen, dus ook het buitenland, wat handig is omdat ik daar familie heb). Maar ik kan geen abonnement vinden wat 20Mbit adsl aanbiedt met tv *zonder* bellen, wat goedkoper is dan bij speedlinq. Dus dat gaat 'm voor mij worden.

[ Voor 4% gewijzigd door brama op 22-08-2007 11:17 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 14:13
Vraagje.. Als Port Forwarding niet mogelijk is en het modem niet als bridge werkt(1 op 1), krijg je dan geen problemen met een hoop spellen?

Ik weet dat ik voor verschillende programma's en spellen de port forwarding moest instellen in mijn huidige adsl modem-router.

Of mis ik iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even geïnformeerd bij Alice, en krijg van hen dus te horen dat je gewoon servers kunt draaien (mijn vraag was of dat het mogelijk is om vanuit het modem 'port mappings' in te stellen). Ze gaan verder niet in op het begrip 'port mappings'.

Dit was hun antwoord:
Geachte heer/mevrouw ,

U krijgt van ons een Copperjet 16.16 gratis in bruikleen geleverd. Dit modem is niet draadloos. Het is mogelijk eigen servers te draaien. Er worden niet op voorhand poorten afgesloten. U kunt geen ander modem gebruiken dan de bovengenoemde.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Wat mij zelf opvalt, is dat ze permanent zeggen dat het mogelijk en toegestaan is om een eigen server te draaien. Nergens zie ik echter antwoord of deze server dan ook via internet bereikbaar is en hoe dit te realiseren is.

Denk dat ik over 1maand me bij de groep abbonees meldt die daar een vraag/klacht over heeft. Puur omdat ze daarin zeggen dat het mag en mogelijk is, maar dus niet de voorzieningen regelen zoals ik het lees.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Geachte heer/mevrouw ,

U krijgt van ons een Copperjet 16.16 gratis in bruikleen geleverd. Dit modem is niet draadloos. Het is mogelijk eigen servers te draaien. Er worden niet op voorhand poorten afgesloten. U kunt geen ander modem gebruiken dan de bovengenoemde.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
Wat ik hier uit opmaak:
Er zijn geen poorten afgesloten. Als je dus na de moden een router plaatst, kan deze je poort 80 e.v.a. naar je servertje doorsturen. Het wordt bij de modem niet tegengehouden. Dan zou het gewoon gaan werken.

CMIIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:39:
Ik heb even geïnformeerd bij Alice, en krijg van hen dus te horen dat je gewoon servers kunt draaien (mijn vraag was of dat het mogelijk is om vanuit het modem 'port mappings' in te stellen). Ze gaan verder niet in op het begrip 'port mappings'.

Dit was hun antwoord:

[...]
Hmmm.. ik heb het vanmorgen laten aankaarten bij Alice support maar schijnbaar is dat nog niet duidelijk genoeg overgekomen. Ik zal het nogmaals melden bij mijn collega die de 2e lijn van Alice inregelt.

eigen servers draaien is niet mogelijk.

- je computer krijgt een 172.19.3.2 ip adres (intern dus)
- Portforwards zijn niet te configureren omdat eindklanten de admin login niet hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 21-08-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Laatst online: 12-09 12:23
Heel vreemd.. Als ik de speed check doe dan krijg ik 1 tot 4 mb, terwijl ik nog geen kilometer van de centrale woon. Ik heb nu Orange en zit rond de 17 Mbps.
Dan klopt er toch iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik merk dat de klantenservice er niet erg happig op is om letterlijk toe te geven dat het modem ook meteen als router dient. Ze zeggen telkens alleen "poorten staan open" en dergelijke.

Op mijn vraag "Werkt het geleverde modem puur als bridge, of doet deze ook meteen dienst als router?" Kreeg ik dan ook het volgende antwoord:
U kunt inderdaad geen instellingen veranderen in het modem. Er zit ook maar 1 ethernet aansluiting dus het is wel mogelijk om een router eraan te sluiten. Om zo een netwerk op te starten.
Dat is dus eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag ;)

Hieruit maak ik dus op dat het modem wel degelijk ook gelijk de router is, en dat vind ik toch best een flinke no-go eigenlijk...

[ Voor 14% gewijzigd door Morax op 21-08-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:00:
[...]
Hmmm.. ik heb het vanmorgen laten aankaarten bij Alice support maar schijnbaar is dat nog niet duidelijk genoeg overgekomen. Ik zal het nogmaals melden bij mijn collega die de 2e lijn van Alice inregelt.
- Portforwards zijn niet te configureren omdat eindklanten de admin login niet hebben.
Hmmm, en als ze nou eens 172.19.3.2 als DMZ hebben ingesteld zou het wel kunnen lijkt me en in lijn zijn met hun uitspraken?
Voor de grap eens een webservertje starten en dan een portscan uitvoeren zou duidelijkheid kunnen geven - maar helaas heb ik geen Alice (zit er wel aan te denken icm met het xs4all pack of een losse pay usenet server).
/edit: niet dat de firewall functie dan nog veel zin heeft maar in de voorwaarden wordt genoemd dat je daar zelf voor moet zorgen (of was dat alleen virus scanner - twijvel nu).

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 21-08-2007 15:44 . Reden: /edit & Typo ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Hmmm, en als ze nou eens 172.19.3.2 als DMZ hebben ingesteld zou het wel kunnen lijkt me en in lijn zijn met hun uitspraken?
Voor de grap eens een webservertje starten en dan een portscan uitvoeren zou duidelijkheid kunnen geven - maar helaas heb ik geen Alice (zit er wel aan te denken icm met het xs4all pack of een losse pay usenet server).
/edit: niet dat de firewall functie dan nog veel zin heeft maar in de voorwaarden wordt genoemd dat je daar zelf voor moet orgen (of was dat alleen virus scanner - twijvel nu).
DMZ staat niet aan, maar we hebben ondertussen wel wat adresmappings kunnen vinden waar je wel in kunt editten. Wellicht dat daar iets in te stellen valt, maar dat zal eerst getest moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Hoe gaat het dan met andere bbned gebruikers die ook deze modem hebben? bestaan daar geen ervaringen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
niekvanprooijen schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:59:
Hoe gaat het dan met andere bbned gebruikers die ook deze modem hebben? bestaan daar geen ervaringen van?
Die hebben een andere configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Waarom niet? Een stunserver bij voip is om een soortgelijke truuk uit te halen en dat is best betrouwbaar.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:04:
[...]

Oh oke dat is jammer. We gaan het dan allemaal maar zien zodra de eersten de verbinding hebben gemaakt! Ik krijg het pakket medio september volgens de besteldesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:04:
[...]
Maar je kan dus wel binnenkomen op de een of andere manier- doe je dat via telnet of via de web-interface?
Het zou wel aardig zijn om een export van de instellingen te doen - via de web interface moet die te downloaden zijn maar als je niet kan inloggen :S
Begin er nu wel lol in te krijgen om dat ding te ontvangen en ook eens wat rond te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Ik twijfel heel erg om naar Alice over te stappen ondanks het een hoop geld kan schelen. Heb nu xs4all (nadat ze demon overgenomen hebben) met een 12mb verbinding, dmv. een BBned lijntje, voor 60 euro p/m. Het xs4all pakket is heel (te) compleet, zelfs voor xs4all een redelijke prijs maar dat komt omdat we van demon afkomen, maar het meeste gebruik ik geen eens.

Te veel vragen waar Alice idd. geen echt of goed antwoord op kan/wil of weet te geven. Ik heb er zelf ook een zooi vragen gesteld en vaak wordt je naar de algemene voorwaarden verwezen terwijl er dan niks over je vraag in staat.

Al zouden ze gewoon het modem als "bridged" instellen is dat voor veel mensen goed en zouden veel meer zeker een abbo nemen. Persoonlijk heb ik toch een linux server achter mijn modem/router hangen (vind ik veel makkelijker configgen want de NAT/firewall settings zijn dan heel snel aangepast) dus ik hoef de firewall en NAT instellingen niet in het modem te gebruiken/aanpassen.

Het wordt eens tijd dat we de antwoorden van "Alice" in een overzicht zetten zodat er voor iedereen een duidelijk beeld ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:16:
[...]

Maar je kan dus wel binnenkomen op de een of andere manier- doe je dat via telnet of via de web-interface?
Het zou wel aardig zijn om een export van de instellingen te doen - via de web interface moet die te downloaden zijn maar als je niet kan inloggen :S
Begin er nu wel lol in te krijgen om dat ding te ontvangen en ook eens wat rond te prutsen.
Op zich kun je een tool van Allied Data gebruiken om hem te resetten, dan kan je inloggen. Maar dan weet je de instellingen niet meer ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:07:
[...]

Het IP-adres staat inderdaad vast tot ik de connectie voor een minuut of 10 drop, daarna krijg ik een ander IP.
Ah, komt door de PPPoA implementatie wellicht. Er is geen relatie met een IP adres wat je hebt verkregen eerder.

Dan werkt het met 1 default login gewoon, of met iedereen een individuele maar gewoon geen relatie met de IP history. Gewoon een pool waaruit je een adres krijgt dat status 'ongebruikt' heeft.

Met DHCP geniet je vanzelf van de standaard implementatie (IP/mac history) en de leasetijd waarbinnen sowieso niemand dat adres kan krijgen.
[...]

Mijn ervaring (optibel) is dat ALG's 9 van de 10 keer dingen doen die ze niet zouden moeten doen. Ik geef toch echt de voorkeur aan het handmatig forwarden van poorten :)
Mwah, hangt er vanaf wat de NAT engine doet en of de poort nummers worden herschreven of niet. Een goede ALG voor SIP is super en neemt een hoop zorgen weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Weet je dat heel zeker? Ik heb nu Casema en ik kan ook niet in dat modem van ze, maar ik heb een eigen router er aan hangen en daar kan ik alles instellen wat port forwarding betreft. Ik heb een servertje erachter staan die een bepaalde dienst aanbiedt op een specifieke poort. Die (Linux) doos heeft een firewall die alleen traffic doorlaat op die poort van gespecificeerde ip adressen. Waarom zou dat in de Alice opstelling niet kunnen? Als hun modem/router geen poorten dicht gooit is er toch niets aan de hand? Je kunt toch gewoon een router aan een router hangen? Zolang de laatste schakel (de Alice modem/router) maar braaf alles doorlaat wat ie voor zijn kiezen krijgt. Toch?

Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou namelijk erg balen als het bij Alice niet werkt...en mijn 'klantjes' ook...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

Uit de vragen en antwoorden van gebruikers aan Alice blijkt niet echt dat e.e.a. duidelijk is.
Ik denk dat het verstandiger van Alice zou zijn de complete handleiding online te zetten van de "Alicebox" zodat we zelf kunnen zien wat er geleverd wordt en hoe het werkt.
Dat lost een hoop problemen en speculaties op.

Nu lost het probleem natuurlijk vanzelf wel op als de eerste gebruikers actief zijn maar dat kan nog wel eventjes duren.
Beter is om snel duidelijkheid te krijgen, daarmee krijgt Alice meteen ook meer klantjes, want mensen die niet weten waar ze aan toe zijn (zoals ik ...) nemen geen abonnement.

Dat de modem configuratie met VoDSL (als dat de telefonie oplossing is ipv VoIP), alleen maar vanaf de provider geleverd kan worden is niet juist.
TweakDSL heeft jaren geleden als VoDSL geleverd waarbij je zelf de telefonie instelling kon wijzigigen. Dat was niet perse noodzakelijk maar het kon wel. Dat was ook een gewoon Copperjet modem, maar dan wel het ADSL-1 type ipv het model (1616) wat ze nu leveren.
Het principe is echter gelijk, dit modem kent veel instellingsmogelijkheden, die je kunt laten staan zoals ze zijn, voor de meeste mensen prima, of wijzigen voor de ervaren gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:27
de dynamische IP-adres is niet vast en verandert na een modem restart

(heb het gevraagd)

Geachte heer/mevrouw ,

Inderdaad, wanneer u de stroom van uw modem afhaald / herstart dan veranderd uw ip adres.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

90% kans dat ik deze provider neem aangezien dit erg handig is voor rapidshare

[ Voor 13% gewijzigd door weebeast op 21-08-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
weebeast schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:17:
de dynamische IP-adres is niet vast en verandert na een modem restart

(heb het gevraagd)

Geachte heer/mevrouw ,

Inderdaad, wanneer u de stroom van uw modem afhaald / herstart dan veranderd uw ip adres.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

90% kans dat ik deze provider neem aangezien dit erg handig is voor rapidshare
Dit is dan ook een heeeel handige feature voor criminele activiteiten, het wordt immers een stuk lastiger te tracen wanneer wie op tijdstip X van een IP adres gebruik heeft gemaakt. :P

Ok, de wet verplicht de IPS's straks alles te loggen van verkeersgegevens, maar dat wordt dat wel een heel ingewikkelde administratie als het IP adres zo snel kan veranderen.
De pool van IP adressen is immers niet oneindig en bij een sterk dynamisch gebruik zal een zelfde adres door meerdere gebruikers gebruikt worden in een relatief korte tijd.

Dit lijkt me niet de bedoeling en het is ook ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 12-09 21:55
Het is vrij simpel hoor, de logfiles zullen je alles vertellen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HoppyF schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

Dit is dan ook een heeeel handige feature voor criminele activiteiten, het wordt immers een stuk lastiger te tracen wanneer wie op tijdstip X van een IP adres gebruik heeft gemaakt. :P

Ok, de wet verplicht de IPS's straks alles te loggen van verkeersgegevens, maar dat wordt dat wel een heel ingewikkelde administratie als het IP adres zo snel kan veranderen.
De pool van IP adressen is immers niet oneindig en bij een sterk dynamisch gebruik zal een zelfde adres door meerdere gebruikers gebruikt worden in een relatief korte tijd.

Dat valt wel mee. Met dhcp worden je logs veel groter als bij een ppp verbinding die in stand blijft tot het modem herstart wordt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
mphilipp schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik heb nu Casema en ik kan ook niet in dat modem van ze, maar ik heb een eigen router er aan hangen en daar kan ik alles instellen wat port forwarding betreft. Ik heb een servertje erachter staan die een bepaalde dienst aanbiedt op een specifieke poort. Die (Linux) doos heeft een firewall die alleen traffic doorlaat op die poort van gespecificeerde ip adressen. Waarom zou dat in de Alice opstelling niet kunnen? Als hun modem/router geen poorten dicht gooit is er toch niets aan de hand? Je kunt toch gewoon een router aan een router hangen? Zolang de laatste schakel (de Alice modem/router) maar braaf alles doorlaat wat ie voor zijn kiezen krijgt. Toch?

Of zie ik iets over het hoofd? Ik zou namelijk erg balen als het bij Alice niet werkt...en mijn 'klantjes' ook...
Yup.. prima als je router 8290483294 portforwarding opties heeft.. maar dan moeten die poorten eerst nog wel in de copperjet naar je router geforward worden. De buitenwereld kan je interne poorten dus niet zien.. en als gevolg dus ook niet gebruiken om een interne server te bereiken.
Ik zal (als ik wat tijd over heb) eens kijken of ik iets met die adresmapping opties kan doen maar de standaard portforward config in de copperjet is in ieder geval niet te bereiekn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:27
HoppyF schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:33:
[...]

ik ga hem zaterdag denk ik bestellen voor 1 november en als het me niet bevalt stap ik weer over aangezien ik kpn niet afzeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag maar eens een mailtje gestuurd naar Alice, naar aanleiding van het lezen van deze topic.
Als ik heb goed begrepen heb zou er een Allied Data CopperJet 1616P geleverd worden, een modem/router waar ik een zeer negatieve ervaring mee heb.
Vastlopers, dagelijks 'zelf' resetten, traag, etc. etc.
Gelukkig kon ik op kosten van de zaak een Draytek Vigor 2800 VG aanschaffen, en sindsdien geen problemen meer.

Zodra ik meer info heb, zal ik deze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-09 16:11
Yup.. prima als je router 8290483294 portforwarding opties heeft.. maar dan moeten die poorten eerst nog wel in de copperjet naar je router geforward worden. De buitenwereld kan je interne poorten dus niet zien.. en als gevolg dus ook niet gebruiken om een interne server te bereiken.
Ik zal (als ik wat tijd over heb) eens kijken of ik iets met die adresmapping opties kan doen maar de standaard portforward config in de copperjet is in ieder geval niet te bereiekn.
Dat zou meteen einde Alice voor mij en elke gamer zijn. Of iedereen met een http / ftp server. Kortgezegd: anno 2007 iedereen.

[ Voor 78% gewijzigd door Drogo op 21-08-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

denan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:02:
[...]
Dat mag je me dan uitleggen. Als die Copperjet niets doet dan doorlaten wat ie binnenkrijgt, moet ik toch alleen maar op de eigen router dingen instellen die ik naar mijn server wil hebben. Ofwel: wat ik nu ook doe. Ik heb geen reet op mijn Casema ding ingesteld, en mijn Linksys doet het ook prima, mét portforwarding. Evenzo het noname routertje waarmee ik mijn Xbox en Dreambox bij de TV (die weer is aangesloten via een Linsys Gameadapter om 'm draadloos te maken). Het komt allemaal uiteindelijk op die Linksys router/AP uit en die zit met 1 draadje naar de Casema modem. Volgens mij maakt het dus geen bal uit. Waarom zou ik dan ineens zoveel forwards moeten doen bij Alice?

Ik weet niet alles van netwerken, maar wat mijn Linksys betreft is zijn WAN poort de buitenwereld. En die gaat naar een stuk plestik van Casema waar ik niet in kan.

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 21-08-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ga denk ik ook maar gebruik maken van de 7 dagen bedenk tijd om af te zeggen - of ze moeten hier openheid aan geven (ze zijn toch zo open denken ze)...
in frankrijk kan het wel lijkt het maar als of bbned het hier niet goedwil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

franssie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:34:
ga denk ik ook maar gebruik maken van de 7 dagen bedenk tijd om af te zeggen - of ze moeten hier openheid aan geven (ze zijn toch zo open denken ze)...
Ik heb die luxe niet. Ik wil toch wel graag concreet weten of het nou werkt of niet. Niet iets van 'ik denk het...' En wat ik tot nu toe heb gehoord overtuigt mij niet. Ik wil graag iets feitelijks horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
mphilipp schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:41:
[...]

Ik heb die luxe niet. Ik wil toch wel graag concreet weten of het nou werkt of niet. Niet iets van 'ik denk het...' En wat ik tot nu toe heb gehoord overtuigt mij niet. Ik wil graag iets feitelijks horen.
Tja, ik heb een poging gedaan om het gewoon duidelijk te vragen, maar echt duidelijk antwoord kreeg ik niet. Zoals ik al zei: Ze durven er geen eenduidig antwoord op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:33:
Ik moet zelf voor half oktober een werkende ADSL-verbinding regelen in mijn nieuwe appartement. Ik heb alle bekende providers tegenover elkaar gezet, en de (eruit springende) voor- en nadelen afgewogen. Hier zit Alice als nieuwkomer ook bij, dus ook interessant voor de anderen die dit overwegen. Mijn lijstje van 20Mbit+ providers:
  • Alice, 30 euro/maand:
    • + opzeggen per maand
    • + aansluitkosten KPN inbegrepen

Tweakdsl abo kan je verhuizen...kost 150 euri
    • + 24Mbps max (4Mbit meer dan de concurrentie, als je dichtbij de centrale woont)
    • + inclusief digitenne
    • + inclusief aansluitkosten KPN
Andere aanbieders komen kostentechnisch allemaal duurder uit.

TweakDSL is het interessantst als je veel via usenet downloadt. Ik niet (ik heb een astraweb.com pay-by-download accountje als ik eens wat wil downloaden, de rest via andere kanalen)

Speedlinq is erg interessant omdat er ook nog TV bij inbegrepen zit, en *ook* de aansluitkosten voor KPN. Dus eigenlijk zo'n beetje Alice, met TV erbij.

Alice is interessant als je maar korte tijd een aansluiting wil hebben. Het gebrek aan portforwarding is een zeer groot minpunt voor mij!

Bellen ben ik eigenlijk niet eens zo in geinteresseerd, omdat ik dat al via voipbuster doe (10 euro per 4 maanden, en dan onbeperkt naar alle vaste nummers in vele landen, dus ook het buitenland, wat handig is omdat ik daar familie heb). Maar ik kan geen abonnement vinden wat 20Mbit adsl aanbiedt met tv *zonder* bellen, wat goedkoper is dan bij speedlinq. Dus dat gaat 'm voor mij worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 00:24 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
brama schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:33:
  • Alice, 30 euro/maand:
    • + opzeggen per maand
    • + aansluitkosten KPN inbegrepen
    • + inclusief digitenne
    • + inclusief aansluitkosten KPN
Andere aanbieders komen kostentechnisch allemaal duurder uit.

Het zijn niet de aansluitkosten KPN die zijn inbegrepen, maar de maandelijkse kosten voor de koperlijn. Dus het bekende 'KPN tientje' wat je extra betaalt bij veel ISP's als je geen KPN-telefonie en dus alleen ADSL op de koperlijn hebt (dedicated ipv linesharing).

Aansluitkosten zijn er als je geen KPN telefonie abonnement op de lijn hebt eenmalig wel bij Alice.
siemed schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:20:
Heel vreemd.. Als ik de speed check doe dan krijg ik 1 tot 4 mb, terwijl ik nog geen kilometer van de centrale woon. Ik heb nu Orange en zit rond de 17 Mbps.
Dan klopt er toch iets niet?
Kan toch dat Orange daar wel ADSL2+ apparatuur op die centrale heeft staan en BBNed niet.

Of BBned heeft helemaal geen apparatuur op die centrale en koopt de lijn in bij KPN op het DSL netwerk en biedt daarom 1-4Mbps aan als indicatie.
Marzman schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

Waarom niet? Een stunserver bij voip is om een soortgelijke truuk uit te halen en dat is best betrouwbaar.
Dan wordt in je SIP pakketjes de informatie wel goed gezet met je externe IP adres, maar de NAT engine kan dan nog steeds de poort nummers herschrijven.
NINjak schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:22:

[...]

Al zouden ze gewoon het modem als "bridged" instellen is dat voor veel mensen goed en zouden veel meer zeker een abbo nemen. Persoonlijk heb ik toch een linux server achter mijn modem/router hangen (vind ik veel makkelijker configgen want de NAT/firewall settings zijn dan heel snel aangepast) dus ik hoef de firewall en NAT instellingen niet in het modem te gebruiken/aanpassen.
Dat is een optie, maar om een bridge situatie uit te leveren, net als de kabelaars al jaren doen, levert voor veel mensen ook een probleem op. Je wilt niet weten hoeveel mensen dan direct beveiligings problemen hebben en zelfs nog een blaster worm oppikken op hun net aangesloten PC.

Gaat voor veel 'non-tweakers' erg snel fout en is als ISP ook een hoop extra werk en veel boze klanten die afgesloten zijn door de ISP (afgesloten als in tijdelijk geblokkeerd tot het is opgelost de infectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bjck schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:37:
[...]

Gaat voor veel 'non-tweakers' erg snel fout en is als ISP ook een hoop extra werk en veel boze klanten die afgesloten zijn door de ISP (afgesloten als in tijdelijk geblokkeerd tot het is opgelost de infectie).
maar daarom willen we nog geen gecastreerd internet 8)7 het is wel tweakers.net

/edit: en dat zou prima zijn als het op de site stond | alleen is dat niet zo.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 22-08-2007 01:07 . Reden: /edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff een kwoot van de Alice helpdesk:
> Nogmaals bedankt voor uw interesse. Helaas is het inderdaad onmogelijk om
> ports te forwarden. Op korte termijn gaat voor dit vermeende probleem geen
> oplossing komen.
Gaat niet goedkomen ben ik bang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
franssie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:05:
[...]

maar daarom willen we nog geen gecastreerd internet 8)7 het is wel tweakers.net

/edit: en dat zou prima zijn als het op de site stond | alleen is dat niet zo.
Interessante discussie wel over de definitie van het product 'breedband internet toegang' en een 'beperking' zoals deze die niet vooraf gemeld/beschreven is.

Mag je bij een (breedband) internet verbinding (toegang tot internet) wellicht verwachten dat je alles kan doen zoals ook inkomende sessies accepteren op elk willekeurig poortnummer :? Nu kan dat niet in ieder geval, elke inkomende sessie op elk poortnummer zal falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 02:07:
nog ff een kwoot van de Alice helpdesk:
[...]
Gaat niet goedkomen ben ik bang.....
Toch vraag ik het me af. Misschien kan iemand die echt weet hoe het zit het een keer goed uitleggen. Ik heb nu dus zo'n Casema ding waar ik niet in kan en dus ook geen portforarding kan instellen. Ik heb daarachter een Linksys router die dat wél kan. En daar heb ik dat dan ook ingesteld. Dat is dan toch dezelfde situatie als bij Alice? Dat ding krijgt een connectie op poort 31023 binnen en poept ie er aan de andere kant (van jouw router) weer uit. Die router heeft de instructie om alles dat op poort 31023 binnenkomt te routeren naar de PC met intern IP adres 192.168.1.100. Wat is dan het probleem? Volgens mij werkt dat gewoon en staart iedereen zich blind op het feit dat je op het modem van Alice zelf niets kunt instellen. Ik draai in deze situatie ook een server. Waarin verschilt dat de Alice opzet met die van Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:27:
Als ik heb goed begrepen heb zou er een Allied Data CopperJet 1616P geleverd worden, een modem/router waar ik een zeer negatieve ervaring mee heb.
Vastlopers, dagelijks 'zelf' resetten, traag, etc. etc.
Ik citeer mijn modem maar even:

Hardware Status
Up-Time: 361 days, 16 hours
Version: CopperJet 1616-2P Router VoATM 6.00 SR1
Vendor: Allied Data Technologies

Niks mis met Copperjetjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Even ervan uitgaande dat het inderdaad niet mogelijk is om een server die je draait van buitenaf te bereiken, dan is het draaien van een shoutcast stream via Alice ook niet mogelijk of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
> Nogmaals bedankt voor uw interesse. Helaas is het inderdaad onmogelijk om
> ports te forwarden. Op korte termijn gaat voor dit vermeende probleem geen
> oplossing komen.
Gaat dit mogelijk nog problemen opleveren met gamen? Ik vond iemand hierboven een gekke post maken dat dit hier invloed op heeft. Iets wat ik niet echt snap omdat je een verbinding legt vanuit je eigen pc en de gameserver niet jou opzichzelf hoeft te contacten?

Denk hierbij vooral aan WoW.

3kwp pvoutput

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.