https://twitch.tv/magus77nl
[ Voor 98% gewijzigd door fre0n op 21-09-2007 08:53 ]
een 816 kan geen voip aan, dus dan zouden ze gebruik maken van vodsl. Zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me sterk.fre0n schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:46:
Alice gebruikt toch een 816 en geen 1616? Of worden er 2 verschillende typen modems uitgeleverd op het moment?
Alice gebruikt VoDSLSleejuhr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:34:
[...]
een 816 kan geen voip aan, dus dan zouden ze gebruik maken van vodsl. Zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me sterk.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ervaringen Morpheus met Alice | |
---|---|
ma 20-8-2007 | Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting) Locatie: Hilversum, postcode: 1215 |
wo 28-8-2007 | Bevestiging per post over bestelling Alice. Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja". Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen. Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen. |
do 29-8-2007 | Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten. Punt 1 is veranderd op mijn aangeven. Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring. |
di 18-9-2007 | Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen. 9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan. 12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt. |
vr 21-9-2007 | Even gebeld met Alice. op 20-9-2007 is er nog geen modem geleverd en ook geen bevestigingsbrief. Zoals eerder deze week werd gevraagd om nog even geduld te hebben. Voor mij was dit niet direct genoeg en gevraagd of uberhaupt het modem verstuurd is, omdat dit hetzelfde is wat ik eerder deze week hoorde. Deze zou de 19e verstuurd zijn. Normaal gesproken kun je dan 1 a 2 dagen wel rekenen. Hopelijk komt hij vandaag |
Ik heb nog 'hopeloos' door het topic lopen zoeken hoe het nou zit met zelf de KPN op te zeggen, want Alice zegt dat wij dat moeten doen, maar ik dacht dat zij deze zouden overnemen en wij alleen XS4ALL moeten opzeggen?
En ik had het eerder gelezen, de poorten op de modem stonden toch gewoon 'open' en we konden poorten van o.a. "Remote Administrator" van Windows hiermee gewoon 'open' zetten toch?
Ervaringen van aKra met Alice ADSL & telefonie | |
---|---|
ma 21-9-2007 | Alice ADSL & telefonie (Comfort) door mijn vader via de telefoon besteld, opleverdatum zou 30 oktober 2007 zijn omdat dan ons KPN/XS4ALL abonnement afloopt. Locatie: Laren NH, postcode: 1251 |
[ Voor 20% gewijzigd door aKra op 21-09-2007 11:01 ]
Intentionally left blank.
Verwijderd
Een tip van de kpn-man omdat ik toch geen telefonie over die lijn had lopen om die gekke splitter er uit te laten. (no problem)
Dacht me even aan te melden online, maar dat is niet zo simpel dus.
Mvg, Gijs
Doe ook de overstap van KPN (ISDN-2)/XS4ALL naar Alice.
Wilde nu toch even weten hoe het zit met zelf opzeggen van abonnement en dus even helpdesk gebeld.
Alice neemt KPN lijn + abonnement over maar ADSL moest ik later zelf opzeggen. Had helaas reeds ADSL opgezegd en krijg dus een onderbreking van ca. 1 week (geen internet, wel telefoon)
Tot mijn verassing kon de helpdesk mij nu reeds de exacte aansluitdatum + accountgegevens doorgeven.
Ik heb nu reeds 4 keer gebeld met de Alice helpdesk i.v.m. aanvraagprocedure etc. en ben daar vooralsnog erg positief over. Hoe de ervaring op technisch gebied wordt blijft voorlopig afwachten.
Procedureel in elk geval veel beter dan de zeer ervaren Not@Home

So....Let's go for Alice!
The answer is Yes! The question is the question?
Nou, ik ben helemaal niet tevreden over de bestelprocedure.Yes! schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:02:
Ik heb me op 17-9 aangemeld voor Alice.
Doe ook de overstap van KPN (ISDN-2)/XS4ALL naar Alice.
Wilde nu toch even weten hoe het zit met zelf opzeggen van abonnement en dus even helpdesk gebeld.
Alice neemt KPN lijn + abonnement over maar ADSL moest ik later zelf opzeggen. Had helaas reeds ADSL opgezegd en krijg dus een onderbreking van ca. 1 week (geen internet, wel telefoon)
Tot mijn verassing kon de helpdesk mij nu reeds de exacte aansluitdatum + accountgegevens doorgeven.
Ik heb nu reeds 4 keer gebeld met de Alice helpdesk i.v.m. aanvraagprocedure etc. en ben daar vooralsnog erg positief over. Hoe de ervaring op technisch gebied wordt blijft voorlopig afwachten.
Procedureel in elk geval veel beter dan de zeer ervaren Not@Home. Heb daar een installatiepakket uit de winkel meegekregen. 3 weken en 5 keer bellen met de helpdesk is mijn order nog steeds "running???" en heb ik nog geen bitje voorbij zien komen omdat ik maar geen inloggevens toegestuurd krijg. Ik kon gelukkig gebruikmaken van een proefperiode van 2 maanden en ben nu weer aan het opzeggen. Al "runt" de order nog zo snel, de opzegging achterhaalt hem wel.
![]()
So....Let's go for Alice!
Heb zoals je eerder misschien al hebt gelezen op 27-8 besteld en tot op heden nog niets ontvangen. Ja, toch wel. Drie stuks ontvangstbevestigingen + de nodige excuus emails. Dit alles heeft nog niet geleid tot een activering. Er is wel een datum genoemd van 12 en 16 oktober, maar daar heb ik geen vertrouwen in. Bovendien is die levertijd veel te lang. Een week of drie vind ik acceptabel langer niet.
Dan nog even over de Copperjet modem.
Goed te lezen dat er een tool is waarmee je Admin rechten kunt krijgen. Ik kan helaas nog niet controleren of het werk want ik heb nog geen modem.
Die modem werkt bij Alice idd met VoDSL, maar het modem is technisch ook in staat om VoIP te doen. Daarvoor moet je dan wel andere firmware laden. (en dus de instellingen van Alice weten). Vandaar ook dat die tool belangrijk is.
Misschien dat je nu geen VoIP wilt maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
Dat verbaasd me dat je nu opeens een andere mail server moet kiezen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 07:40:
EMAIL WERKT!!!!!!!!
Ik ben er uit. En niet dankrzij systeembeheer van alice die mij nog steeds moeten gaan helpen. op het forum van alicegebruikers (zie post hiervoor) stond dat moet zijn smtp.alice.nl En dus niet out.alice.nl
nou nou, dat ik daar zelf niet opgekomen was, en nog wees erger, dat de heldesk en 2e lijn dit niet weten, blamage.
Maar toch iedereen bedankt voor de hulp.
Groet,
Jelle (niet nodig ...)
Vooral ook omdat out.alice.nl wel degelijk een antwoord geeft (telnet out.alice.nl 25).
Maar goed, als je maar een werkende mail server hebt om je email te versturen is het prima.
En authenticatie met login/wachtwoord is normaal gesproken niet nodig bij uitgaande mail servers.
Het kan wel, maar ik ben het nog niet veel tegengekomen.
[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 21-09-2007 20:41 ]
Verwijderd
m.a.w dat mooie meisje moest een hoop verhullen ala Tele2 en Talpa indertijd.daanski82 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 17:55:
De nadelen aan alice:
* 1 e-mail adres
*geen pop mogelijkheid zo als ik lees
dit is wat ik tot nu toe kon vinden.
als je alleen de voordelen vermeld moet je ook de nadelen vermelden.
ben al jaren tevreden met xs4all.nl
Verwijderd
Waarom zouden ze dat willen doen? Nou, als ze bijvoorbeeld niks aan je verdienen omdat je te veel dataverkeer bijvoorbeeld. Bij een zo scherp geprijsde provider die zich richt op de 'main stream user' kan dat wel eens vrij snel het geval zijn. Allemaal speculatie natuurlijk, dat weet ik
Neem een Gmail adres of beter nog een eigen domein voor een tientje per jaar. Heb je voor de rest van je leven hetzelfde e-mail adres.
........................................................................................................................................................
Ik denk laat ik eens de Alice Lounge proberen. Ik had hier gelezen hoe je hierop moet inloggen ook al heb je van Alice hierover geen brief ontvangen.
En het werkt.
Ik zie tot mijn grote verbazing twee orders staan waarvan bij de eerste order een datum genoemd is van 19 sept. (dat is dus al geweest).
Ik heb echter nog gewoon internet van mijn huidige ADSL provider, een modem heb ik ook nog niet ontvangen. Wat moet ik hier van denken? Klopt de infomatie die op de Alice Lounge staat wel?
(Ordernummer)
800000xxxx Alice Comfort / analog
Activatiedatum: 9.19.2007
ik denk dat als je nog kan internetten met je huidige ADSL provider dat je nog niet geactiveerd bent via Alice, want anders valt sowieso deze uit. Lijkt alsof er wat dingen niet echt goed gaan bij jou.HoppyF schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:46:
Krijg nou wat!!![]()
Ik denk laat ik eens de Alice Lounge proberen. Ik had hier gelezen hoe je hierop moet inloggen ook al heb je van Alice hierover geen brief ontvangen.
En het werkt.
Ik zie tot mijn grote verbazing twee orders staan waarvan bij de eerste order een datum genoemd is van 19 sept. (dat is dus al geweest).
Ik heb echter nog gewoon internet van mijn huidige ADSL provider, een modem heb ik ook nog niet ontvangen. Wat moet ik hier van denken? Klopt de infomatie die op de Alice Lounge staat wel?
(Ordernummer)
800000xxxx Alice Comfort / analog
Activatiedatum: 9.19.2007
Wat me opvalt is dat jij wel al een poos met ze bezig bent. Terwijl andere redelijk vlot worden aangesloten.
Hopelijk komt het ook snel allemal goed bij je.
Verwijderd
We zijn nu 5 weken verder en ik heb nog steeds niks.
Inacceptabel !!!!!!!
Heb ik ze net gebelt, en komen ze met het excuse van "o sorry we zijn vergeten u modem op te sturen".
Ze gaan dus deze week pas het modem versturen wat betekend dat ik in totaal 6 weken aan het wachten ben op mijn DSL.
Dus mijn conclusie is; Die Hard Prutsers.
Toen ik destijds overstapte van XS4ALL naar IPB regende het ook klachten over de afhandeling.....ik had geluk en bij mij werd mijn IPB-aanvraag prima afgehandeld. Zou ik nu weer geluk hebben?
Over een maand weten we het.
Mvg, Gijs
Ik heb voor de zekerheid maar (weer) met Alice gebeld wat de huidige status is van mijn order.wiske80 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 00:13:
[...]
ik denk dat als je nog kan internetten met je huidige ADSL provider dat je nog niet geactiveerd bent via Alice, want anders valt sowieso deze uit. Lijkt alsof er wat dingen niet echt goed gaan bij jou.
Wat me opvalt is dat jij wel al een poos met ze bezig bent. Terwijl andere redelijk vlot worden aangesloten.
Hopelijk komt het ook snel allemal goed bij je.
Ik heb ook verteld dat op de website Alice Lounge mijn activeringsdatum staat op 19-9.
Volgens de meneer aan de telefoon (die ik overigens al vaker gesproken heb...) is de activeringsdatum nu 26-9.
Hij vroeg ook of ik al spullen had ontvangen. Niet dus.
Ik ben dus zeer benieuwd wat er de komende week zal gebeuren. Ik hoop wel dat het nu eens goed komt want erg soepel loopt het allemaal niet. Eerdere mededelingen bleken immers ook niet te kloppen.Eerder genoemde activerings data waren 12 en 16 oktober.
Dat scheelt nogal.
Ik ben verder benieuwd of iemand al de Admin rechten tool van Richard heeft uitgetest. Dat zou wel een prettige oplossing zijn om de instellingen van je modem aan te kunnen passen.
Jammer dat je het niet accepteert. Nu moet je weer alles opzeggen en een nieuwe ISP gaan zoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:56:
Ik heb Alice aangevraagt op 15-8-2007.
We zijn nu 5 weken verder en ik heb nog steeds niks.
Inacceptabel !!!!!!!
Heb ik ze net gebelt, en komen ze met het excuse van "o sorry we zijn vergeten u modem op te sturen".
Ze gaan dus deze week pas het modem versturen wat betekend dat ik in totaal 6 weken aan het wachten ben op mijn DSL.
Dus mijn conclusie is; Die Hard Prutsers.
Wat is eigenlijk de notatie van je geboortedatum in de lounge als wachtwoord?HoppyF schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:24:
[...]
Ik heb voor de zekerheid maar (weer) met Alice gebeld wat de huidige status is van mijn order.
Ik heb ook verteld dat op de website Alice Lounge mijn activeringsdatum staat op 19-9.
is dat dd-mm-jjjj? Ik lijk er namelijk niet in te kunnen...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
voornaam.achternaamfranssie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:31:
[...]
Wat is eigenlijk de notatie van je geboortedatum in de lounge als wachtwoord?
is dat dd-mm-jjjj? Ik lijk er namelijk niet in te kunnen...
dagmaandjaar, zoals 22092007 (geen spaties, puntjes, streepjes ertussen)
Verwijderd
Je moet je naam als loginnaam gebruiken met een . ertussen en je geboortedatum als password ddmmjjjj. Als ik dit doe dan lijkt het of er wat gebeurt. Alleen schiet die daarna gewoon terug naar het scherm met jan.jansen vooringesteld.
Heeft iemand een idee? Ik weet dat je ook de helpdesk kan bellen alleen dit kost nog al wat p.m.
Misschien maakt de schrijfwijze nog uit.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:22:
Ik ook heb al modem ed. in huis, maar ik zou graag willen inloggen op de alice lounge. Alleen dit lukt mij tot op heden niet.
Je moet je naam als loginnaam gebruiken met een . ertussen en je geboortedatum als password ddmmjjjj. Als ik dit doe dan lijkt het of er wat gebeurt. Alleen schiet die daarna gewoon terug naar het scherm met jan.jansen vooringesteld.
Heeft iemand een idee? Ik weet dat je ook de helpdesk kan bellen alleen dit kost nog al wat p.m.
Als je een naam hebt met "de", "van", "van der" o.i.d. weet ik de syntax niet.
Bij mij is het gewoon voornaam.achternaam en de geboortedatum ddmmjjjj.
Stuur anders een email naar de Klantenservice, meestal krijg je in een dag wel antwoord.
Veel bijzonder is er niet op te zien op de Alice Lounge, het ging mij er alleen maar om de orderstatus te kunnen checken.
Voor de rest staat er niets.
De mevrouw wilde mijn mailadres weten. Krijg je dan na aanmelding ook eerst een email en dan een paar dagen later een brief per post?
Mvg, Gijs
dank!HoppyF schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:54:
[...]
voornaam.achternaam
dagmaandjaar, zoals 22092007 (geen spaties, puntjes, streepjes ertussen)
account is nog niet actief zegt ie (en dat klopt wel een beetje - wordt nu 8 october aangesloten volgens Alice).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb nu KPN IPB's en mijn jaarabonnement loopt op 4-dec-07 af, dus opzeggen voor 4-nov-07. Volgens de KPN heb ik bij het opzeggen de keuze tussen de lijn opheffen of omzetten naar analoog (met behoud tel.nr.).
Wat is nu raadzaam bij het overstappen naar Alice? Eerst van IPB naar analoog naar Alice, ben je gauw vier weken verder.
Kan ik ook nu al Alice aanvragen en dat Alice het signaal overneemt en het telefoonnummer per einde contract IPB? Moet ik eerste Alice aanvragen en dan pas IPB opzeggen?
Kortom: wat is de handigste overstap-weg om te bewandelen zodat ik zo min mogelijk off-line ben?
Bedankt alvast.
Ik heb ook IPB. Als je IPB afzegt en omzet naar analoog, zit je wel een hele tijd zonder internet.ivo-nl schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:45:
Een vraag over overstappen van KPN IPB naar Alice.
Ik heb nu KPN IPB's en mijn jaarabonnement loopt op 4-dec-07 af, dus opzeggen voor 4-nov-07. Volgens de KPN heb ik bij het opzeggen de keuze tussen de lijn opheffen of omzetten naar analoog (met behoud tel.nr.).
Wat is nu raadzaam bij het overstappen naar Alice? Eerst van IPB naar analoog naar Alice, ben je gauw vier weken verder.
Kan ik ook nu al Alice aanvragen en dat Alice het signaal overneemt en het telefoonnummer per einde contract IPB? Moet ik eerste Alice aanvragen en dan pas IPB opzeggen?
Kortom: wat is de handigste overstap-weg om te bewandelen zodat ik zo min mogelijk off-line ben?
Bedankt alvast.
Daar heb ik dus niet voor gekozen.
Ik betaal 69 euro voor een koperdraadje van KPN. Alice zorgt ervoor, dat ik mijn oude nummer meeneem. Pas bij de 2e brief, die ik van Alice krijg (volgens een medewerkster van Alice), moet ik mijn IPB bij KPN opzeggen.
Op 18 oktober weet ik, of het inderdaad allemaal gladjes verlopen is. Spannend...
Mvg, Gijs
Verwijderd
Sterker nog. Eerst wordt je internet geactiveerd, twee dagen later krijg je een mail met PDF. die brief is dan gedateerd een dag voor ontvangst en dus één dag na activering en een paar dagen later komt ie ook nog eens per post.geiszzz schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:25:
Hoe zit het, als je je telefonisch aanmeldt?
De mevrouw wilde mijn mailadres weten. Krijg je dan na aanmelding ook eerst een email en dan een paar dagen later een brief per post?
Hmm, zijn eigenlijk al 3 vragen dus en ja staat hier misschien al maar ik ben wel voorzichtig. Wil graag dat het goed gaat.
Verwijderd
Ik heb zo ongeveer hetzelfde.jordy5 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:21:
Had Alice besteld eind augustus. Na hoop gedoe met aanvraag, was het eindelijk aangevraagd en had de bevestigingsbrief binnen. Vorige week kreeg ik mooi papiertje met daarop de melding dat het niet gerealiseerd kon worden op mijn adres (+/- 3 weken over gedaan). Ik bellen (voor meer info stond op brief), ze konden het alsnog aanvragen. BBNet stuurde de brieven te snel weg. Mijn aanvraag was geannuleerd, mij hij kon hem zo weer opnieuw doen (om ff te proberen). Ik ga geen maand wachten om weer te horen dat het niet kan. Al met al een zeeeer slordige afhandeling met teveel tijd om zaken te verifieren!
Eind augustus besteld en al een aantal ontvangstbevestigingen ontvangen en ook een annulering + niet leverbaar melding. Er klopt gewoon niets van.
Het laatste bericht (van afgelopen zaterdag) is dat ik 26 sept. geactiveerd zal worden. Ik moet het nog zien. Ik heb namelijk ook nog geen modem ontvangen.
Wie of wat de oorzaak is van de verkeerd verstuurde brieven weet ik niet maar erg soepel loopt het niet. Ik heb ook gelezen dat veel mensen al geactiveerd zijn terwijl de brieven hierover nog binnen moeten komen.
Verwijderd
En je e-mail adres is dat je account naam@alice.nlVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:49:
ja email gewoon via adres smtp.alice.nl
Ik zou het niet weten...Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:59:
[...]
En je e-mail adres is dat je account naam@alice.nl
Belangrijker is te weten wat je wachtwoord is wat bij je email adres hoort.
Dat zou Alice dan toch via een email of brief moeten laten weten.
In welke brief komt dat te staan?
Verwijderd
ik heb geen brief gekregen maar via mail en je wachtwoord is je geboortedatum dd/mm/jjjjHoppyF schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:28:
[...]
Ik zou het niet weten...
Belangrijker is te weten wat je wachtwoord is wat bij je email adres hoort.
Dat zou Alice dan toch via een email of brief moeten laten weten.
In welke brief komt dat te staan?
deze kun je wijzigen op alice lounge maar volgens e mail die ik ontvangen heb zijn naar nogal technische problemen mee
Verwijderd
MaikelG's ervaring met Alice.nl | |
---|---|
do 23-08-2007 | Bestelling gedaan via www.adslwinkel.nl Ingangsdatum 23 sept gekozen vanwege 1 maand opzegtermijn huidige abo Bevestiging van adslwinkel direct per mail |
vr 24-08-2007 | Bevestiging per mail van Alice |
di 28-08-2007 | Bevestiging per post van Alice: • Binnen 2 weken bevestiging met de definitieve activeringsdatum • Enkele dagen voor die datum krijg ik modem etc thuisgestuurd |
za 1-09-2007 | Naar KPN gebeld omdat ik op slinkse wijze was overgezet naar een nieuwe abo vorm met een minimale contractduur van 1 jaar, terwijl ik alleen informeerde naar de huidige opzegtermijn. Dit wordt gelukkig zonder problemen teruggedraaid. |
vr 14-09-2007 | Nog geen bericht van Alice, dus maar even gebeld: • Mijn activeringsdatum ligt op ma 24-9 gepland, het versturen van de bevestigings-brieven loopt achter • KPN Direct ADSL opgezegd, blijft nog actief binnen de opzegtermijn van 1 maand • telefoonlijn nog niet opgezegd, omdat KPN nog geen opdracht voor nummerportering binnenheeft Hoef ik blijkbaar helemaal niet zelf te doen omdat het nummer toch geporteerd wordt |
di 18-09-2007 | Alice modem binnen Aangesloten, werkt prima (behalve ADSL zelf natuurlijk), valt me mee wat je nog allemaal kunt instellen in het modem |
wo 19-09-2007 | Bevestiging per brief van KPN dat Direct ADSL per 25 okt niet meer actief is |
ma 24-09-2007 | • Om 13:45 uur KPN internet eraf. Half uur later heb ik het Alice modem etc. aangesloten en alles werkt direct (ADSL en telefoon) ![]() • Downloadsnelheid valt tegen, via snelheidscheck zou ik op 16-20 Mbit uitkomen, ik haal nu 590 kB/sec, wat dus ongeveer 6 Mbit is. ![]() Gebeld met Alice, en een technisch mannetje gaat er binnen 5 werkdagen naar kijken. |
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Verwijderd
snelheid valt tegen hoever zit je van de centrale want dit is belangrijk o.a. en je koperkwaliteit speelt een rolMaikelG schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:07:
MaikelG's ervaring met Alice.nl
do 23-08-2007 Bestelling gedaan via www.adslwinkel.nl
Ingangsdatum 23 sept gekozen vanwege 1 maand opzegtermijn huidige abo
Bevestiging van adslwinkel direct per mailvr 24-08-2007 Bevestiging per mail van Alice di 28-08-2007 Bevestiging per post van Alice:
• Binnen 2 weken bevestiging met de definitieve activeringsdatum
• Enkele dagen voor die datum krijg ik modem etc thuisgestuurd
za 1-09-2007 Naar KPN gebeld omdat ik op slinkse wijze was overgezet naar een nieuwe abo vorm met een minimale contractduur van 1 jaar, terwijl ik alleen informeerde naar de huidige opzegtermijn. Dit wordt gelukkig zonder problemen teruggedraaid. vr 14-09-2007 Nog geen bericht van Alice, dus maar even gebeld:
• Mijn activeringsdatum ligt op ma 24-9 gepland, het versturen van de bevestigings-brieven loopt achter
• KPN Direct ADSL opgezegd, blijft nog actief binnen de opzegtermijn van 1 maand
• telefoonlijn nog niet opgezegd, omdat KPN nog geen opdracht voor nummerportering binnenheeft Hoef ik blijkbaar helemaal niet zelf te doen omdat het nummer toch geporteerd wordtdi 18-09-2007 Alice modem binnen
Aangesloten, werkt prima (behalve ADSL zelf natuurlijk), valt me mee wat je nog allemaal kunt instellen in het modemwo 19-09-2007 Bevestiging per brief van KPN dat Direct ADSL per 25 okt niet meer actief is ma 24-09-2007 • Om 13:45 uur KPN internet eraf. Half uur later heb ik het Alice modem etc. aangesloten en alles werkt direct (ADSL en telefoon) ![]()
• Downloadsnelheid valt tegen, via snelheidscheck zou ik op 16-20 Mbit uitkomen, ik haal nu 590 kB/sec, wat dus ongeveer 6 Mbit is.![]()
Gebeld met Alice, en een technisch mannetje gaat er binnen 5 werkdagen naar kijken.
Heb je die toevallig gedaan?
Wil weleens weten, wat die test nu eigenlijk waard is.
Mvg, Gijs
1753 meter volgens de BBned postcode checkVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:28:
[...]
snelheid valt tegen hoever zit je van de centrale want dit is belangrijk o.a. en je koperkwaliteit speelt een rol
Dat had ik al vermeld in de tabelgeiszzz schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:33:
Wat me nog meer benieuwt, is, hoeveel de snelheidstest aangaf.
Heb je die toevallig gedaan?
Wil weleens weten, wat die test nu eigenlijk waard is.
Ik had mijn snelheid ook al wel wat lager ingeschat ook op basis van de afstandstabel (http://www.alicebox.fr/adsl_wifi.html), maar ik zou dan ongeveer 10-12 Mbit kunnen halen, niet maar 6 Mbit.
Nu maar hopen dat hier geen rotte koperkabel ligt
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Woeps sorry. Beetje dom.Dat had ik al vermeld in de tabel16-20 Mbit dus.
Ik had mijn snelheid ook al wel wat lager ingeschat ook op basis van de afstandstabel (http://www.alicebox.fr/adsl_wifi.html), maar ik zou dan ongeveer 10-12 Mbit kunnen halen, niet maar 6 Mbit.
Nu maar hopen dat hier geen rotte koperkabel ligt
Mvg, Gijs
Ervaringen Morpheus met Alice | |
---|---|
ma 20-8-2007 | Bestelling telefonisch gedaan (geen KPN aansluiting) Locatie: Hilversum, postcode: 1215 |
wo 28-8-2007 | Bevestiging per post over bestelling Alice. Vreemd detail 1: Ik heb gevraagd om mijn telefoonnummer niet publiekelijk te maken. In de brief staat beschreven "Weergave eigen abonneenummer: ja". Vreemd detail 2: Ik heb mijn 06 nummer doorgegeven als nummer voor geval contact nodig is. Er wordt melding gedaan dat ik een nieuw telefoonnummer krijg. (ik kom in dat appartement te wonen, dus geen oud nummer) Met als extra text: "Uw oude nummer *06nummer* zal komen te vervallen. Knap dat ze dat voor elkaar gaan krijgen. Ik verwacht dat ze gewoon wat administratieve opstartproblemen hebben en zal er morgen een telefoontje aan wagen. |
do 29-8-2007 | Telefonisch contact gehad met de helpdesk over bovenstaande 2 punten. Punt 1 is veranderd op mijn aangeven. Punt 2 blijkt een standaard weergave van het systeem en mijn 06 zal ook niet geporteerd worden. Is ook niet mogelijk gaven ze aan. Ik ben dus niet de enige die verwarring had. Ik hoop voor hun dat ze dit relatief snel op kunnen lossen, want dit brengt onnodige verwarring. |
di 18-9-2007 | Even gebeld met de Alice helpdesk aangezien ik het 4 weken geleden besteld heb, maar tot op heden enkel een opdrachtbevestiging ontvangen had. Sommige personen hier gaven al aan ook geen opleverbrief ontvangen te hebben, maar wel het modem. Het modem heb ik helaas ook nog niet ontvangen. 9:30 Na telefonisch contact is bevestigd dat de opleverdatum 20-9-2007 zou moeten zijn. Er is notitie gemaakt dat ik nog geen modem ontvangen zou hebben. Wordt later vandaag nog teruggebeld met een statusupdate gaven ze aan. 12:30 Zojuist terug gebeld door de helpdesk. Er is niets geconstateerd in mijn order wat een verlate levering zou kunnen verklaren. 20 september moet het opgeleverd worden dus de verwachting is dat het modem nog komt. |
vr 21-9-2007 | Even gebeld met Alice. op 20-9-2007 is er nog geen modem geleverd en ook geen bevestigingsbrief. Zoals eerder deze week werd gevraagd om nog even geduld te hebben. Voor mij was dit niet direct genoeg en gevraagd of uberhaupt het modem verstuurd is, omdat dit hetzelfde is wat ik eerder deze week hoorde. Deze zou de 19e verstuurd zijn. Normaal gesproken kun je dan 1 a 2 dagen wel rekenen. Hopelijk komt hij vandaag |
vr 25-9-2007 | Wederom zojuist een belletje richting Alice gedaan. Immers nog steeds geen modem ontvangen en ook geen opleverbrief. Wat blijkt, administratief ben ik nog niet geactiveerd, fysiek ben ik nog niet geactiveerd en er is ook nog geen modem verstuurd. Er zou wel al een telefoonnummer voor mij bekend zijn... heb ik veel aan. De persoon aan de telefoon kon mij helaas nog niet echt bevredigend antwoorden wanneer het dan wel opgeleverd werd, wat de reden was van nog niet opleveren en waarom mijn modem nu blijkbaar nog niet verstuurd is. Ook kon niet aangegeven worden wanneer ik wel geactiveerd zou worden, ik sta immers gewoon in de planning. Dat ik moet wachten vind ik in dit geval niet erg (zit nog midden in verbouwing en ga aankomend weekend pas over), geen antwoorden vind ik dan ook het vervelendst. |
[ Voor 5% gewijzigd door morpheus op 25-09-2007 11:48 ]
De huidige infrastructuur ziet er als volgt uit:
Telefoonlijn komt binnen in de woonkamer (vooroorlogs huis). Daar heb ik een splittertje geplaats. ADSL-lijntje gaat naar de eerste verdieping waar een Copperjet 810 (van Quicknet) aan hangt, met daarachter een routertje waar weer 2 computers achter hangen.
Het telefoonlijntje gaat vanaf de splitter (POTS-uitgang) naar een contactdoos in de woonkamer waar een telefoon/fax-combinatietoestel en een zelfstandig antwoordapparaat aan hangen. Verder takt daar een telfoonlijn af naar een telefoontoestel op de eerste verdieping, en van daar naar een telefoontoestel naar zolder.
Als ik Alice zou nemen, dan neem ik aan dat de Copperjet die ik van Alice krijg, in de woonkamer (bij het splittertje) komt, en dat vanaf daar een lijntje gaat naar mijn router, en een lijntje naar de telefooncontactdoos in de woonkamer.
Klopt dit, of kan de Copperjet ook naar boven, waar de PC's staan?
Blijven fax en antwoordapparaat ook werken (nu het VoDSL wordt)?
Op deze vragen heb ik geen duidelijk antwoord van Alice gekregen. Vandaar dat ik nu hier bij de "experts"
Je kan het beste dat "ADSL-lijntje" zo kort mogelijk houden (zijn vaak niet van die beste kabels) en dus het modem zo dicht mogelijk bij de aansluiting plaatsen om evt. storingen uit te sluiten.keepertje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:38:
Ik heb op dit moment een telefoonabo. bij KPN en ADSL bij Quicknet.
De huidige infrastructuur ziet er als volgt uit:
Telefoonlijn komt binnen in de woonkamer (vooroorlogs huis). Daar heb ik een splittertje geplaats. ADSL-lijntje gaat naar de eerste verdieping waar een Copperjet 810 (van Quicknet) aan hangt, met daarachter een routertje waar weer 2 computers achter hangen.
Het telefoonlijntje gaat vanaf de splitter (POTS-uitgang) naar een contactdoos in de woonkamer waar een telefoon/fax-combinatietoestel en een zelfstandig antwoordapparaat aan hangen. Verder takt daar een telfoonlijn af naar een telefoontoestel op de eerste verdieping, en van daar naar een telefoontoestel naar zolder.
Waar ik nu woon had de vorige eigenaar altijd problemen met zijn ADSL gehad (zag er even niet goed uit voor ons) maar meneer had zijn ADSL-lijntje naar zolder gelegd (2 verdiepingen omhoog) zagen wij aan een kabel die ie niet weg had gehaald. Bij ons is de modem in de woonkamer "gebleven" en wij hebben (bijna) nooit problemen
Verwijderd
Update dinsdag 25 september.HoppyF schreef:
Ervaringen HoppyF met Alice maandag 27 augustus:
Bestelling geplaatst via de website (ik heb nog KPN telefonie + een werkende ADSL2+ via een BBned provider)maandag 27 augustus:
Automatische bevestiging van de order per emailvrijdag 31 augustus:
Per gewone post een ontvangstbevestiging ontvangen met de gegevens die ik met de bestelling heb ingevuld. Levertijd ongeveer vier weken staat in de brief. Definitieve activeringsdatum volgt binnen 2 weken.
vrijdag 7 september:
Een email ontvangen van Alice met een annuleringsbrief in PDF formaat
vrijdag 14 september:
Een email ontvangen met PDF brief. Wederom een ontvangstbevestiging (de 2de!!) met verkeerde info erin. Er wordt gesproken dat men mijn huidige telefoonnummer wil beeindigen en dat ik een nieuw nummer van Alice krijg.
Het genoemde nummer is niet juist en bestaat zelfs niet. Het is een netnummer met een abonneenummer wat met "000" begint.
Alice is dus helemaal de weg kwijt!
zaterdag 15 september:
De brief die gisteren per email was verstuurd nu per gewone post ontvangen.
Daarna gebeld met de Alice KS.
zaterdag 15 september:
Excuses van Alice per email vanwege de verkeerd verstuurde 2de opdrachtbevestiging.
Wel een snelle reactie van Alice op mijn email van gisteren.
maandag 17 september:
Email + PDF brief ontvangen van Alice.
Deze keer dat de order op mijn verzoek was geannuleerd.
Dat is echter niet juist, ik heb niet geannuleerd en wil mijn order gewoon uitgevoerd zien.
Waarschijnlijk is deze actie het gevolg van de verkeerd verstuurde tweede ontvangstbevestiging.
Toch maar weer een email retour naar Alice om te voorkomen dat mijn eerste order geannuleerd wordt.
dinsdag 18 september:
De derde ontvangstbevestiging ontvangen.
(per email + PDF), gewone brief zal wel morgen binnen komen met de post. Is al vaker zo gegaan.
woensdag 19 september:
Vandaag per post de brief ontvangen die gisteren al met de email was gekomen. Was te verwachten.
Ook een email ontvangen met de excuses en de mededeling dat men het gaat uitzoeken waarom ik zoveel ontvangstbevestigingen krijg.
zaterdag 22 september:
Nog geen bericht van Alice over wat er mis gegaan is.
Wel heb ik in de Alice Lounge (website van Alice) gekeken. Daar staat dat mijn activeringsdatum 19-9 zou moeten zijn. Dit datum is voorbij en er is niets gebeurd.
Toch maar even gebeld met de KS. De datum zou nu 26-9 moeten zijn. Ik verwacht de komende dagen/week dus wat actie. De modem moet ook nog binnenkomen.
dinsdag 25 september:
Een email ontvangen van Alice.
De eerder genoemde activeringsdatum van 19-9 (Alice Lounge) en 26-9 (telefonisch klantenservice op 22-9) kloppen niet.
Volgens de email wordt het nu 16 oktober (jawel!).
De zoveelste update van Hoppy.
Vanavond een email ontvangen met de mededeling dat de activeringdatum 16 oktober gaat worden.
Afgelopen zaterdag wist men nog te vertellen dat het 26-9 zou zijn.
De datum verandert dus alweer. Dit is echt niet normaal, zo ga je niet met klanten om.
Ik vind het niet erg om te moeten wachten, maar aan verkeerde voorlichting heb ik niets.
Nog afgezien van de vele verkeerde ontvangstbevestigingen die ik heb ontvangen.
Ik heb Alice nu laten weten dat ik dit niet acceptabel vind en dat ik van hun een snel en goed antwoord verwacht met een levertijd die is afgesproken en aan redelijke eisen voldoet. (20-25 dagen, volgens hun website).
Ik geef Alice tot eind deze week de tijd om dit te regelen.
Als men geen bevredigend antwoord geeft of actie onderneemt ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Niet leuk, maar ik laat mij niet langer aan het lijntje houden.
Ik zou alle (potentiele) Alice aanvragers er op willen wijzen dat ze rekening moeten houden met een administratieve chaos bij Alice. Het is maar dat je het weet.
Ik heb wel begrip voor aanloop problemen omdat het immers een nieuwe provider is, maar dat ontneemt ze niet om professioneel op een aanvraag te reageren.
aardig dit, maar ik wil toch liever hetzelfde betalen voor meer snelheid, dan hetzelfde betalen voor sneller aangesloten worden.. Hecht ik meer waarde aanRaven- schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:52:
Leuk die wachttijden van een maand. Ben ik blij dat ik toch maar Chello Power heb besteld. Ook 29.95 voor internet en telefoon, maar wel 6mbit dl en 1,5mbit upload. Binnen 4 dagen aangesloten.
@ Hoppy... ik begin idd een beetje medelijden met je te krijgen... Als we effe jou situatie alleen bekijken zou ik ook niet snel overstappen, maar goed er zijn wel meerdere andere waar het direkt goed gaat. Dus ik hoop dat jij die ene uitzondering bent. De pechvogel om het zo maar bot te zeggen...
Maar 16 oktober is wel een heel verre datum. Gelukkig dat je nog niets hebt opgezegd van je huidige internet anders zit je zonder internet..
De mevrouw van Alice adviseerde mij om vooral mijn huidige provider nog niet op te zeggen. Misschien wel vanwege deze reden. Ik betaal dan liever een maandje dubbel, dan dat ik zonder zit, dus volg haar advies maar op.Gelukkig dat je nog niets hebt opgezegd van je huidige internet anders zit je zonder internet..
Mvg, Gijs
Verwijderd
*lol* daar kom je vast nog wel op terug. Ik begon met Chello Extreme, na 4 maanden doffe ellende mag ik godzijdank mijn contract op ieder willekeurig moment ontbinden maar nog wel even gauw gezorgd dat ik voor de brakke verbinding nog maar € 29,95 betaal ipv € 59,95 voor dezelfde snelheid.Raven- schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:52:
Leuk die wachttijden van een maand. Ben ik blij dat ik toch maar Chello Power heb besteld. Ook 29.95 voor internet en telefoon, maar wel 6mbit dl en 1,5mbit upload. Binnen 4 dagen aangesloten.
Overigens ook mijn reden geweest waarom ik Vrijdag de 21e meteen Alice maar besteld heb, verwachte oplevering is 15-10 en de bevestiging per e-mail en brief zijn inmiddels ook al ontvangen. Ben dus benieuwd of het tot aan de oplevering nog net zo snel en eenvoudig blijft doorlopen.
Één dezer dagen stel ik m'n CJ 816-2P maar vast in met de juiste gegevens zodat ik misschien nog voor de oplevering van het modem al op internet kan zitten met Alice.
Nou, je hoeft geen medelijden met mij te hebben, maar ik vraag me wel af of dit normaal is. Ik geloof namelijk niet dat het een incident is. Ik vermoed dat er veel meer mensen zijn die problemen hebben met de aanvraag/aansluiting. Niet iedereen weet echter dit forum te vinden. Tweakers zoals wij, wel, maar niet iedereen is een tweaker.wiske80 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:48:
[...]
aardig dit, maar ik wil toch liever hetzelfde betalen voor meer snelheid, dan hetzelfde betalen voor sneller aangesloten worden.. Hecht ik meer waarde aan![]()
@ Hoppy... ik begin idd een beetje medelijden met je te krijgen... Als we effe jou situatie alleen bekijken zou ik ook niet snel overstappen, maar goed er zijn wel meerdere andere waar het direkt goed gaat. Dus ik hoop dat jij die ene uitzondering bent. De pechvogel om het zo maar bot te zeggen...
Maar 16 oktober is wel een heel verre datum. Gelukkig dat je nog niets hebt opgezegd van je huidige internet anders zit je zonder internet..
De 'gemiddelde' gebruiker die op radio/TV van Alice hoort zal hier nog nooit geweest zijn.
Het is maar dat je het weet.
Ik vind 4 weken wachten nog niet zo'n probleem maar 6 weken gaat mij te ver, vooral ook omdat dit vooraf NIET gemeld is. Sterker nog, er wordt eerst gezegd dat ik wel op tijd (ca 20-25 dagen) aangesloten zal worden. Zo staat het ook op de website.
Kort na de bestelling heb ik ook een brief ontvangen dat ik binnen 2 weken de activeringsbrief zou krijgen. Niet dus.
Ik heb overigens wel mijn huidige provider opgezegd, dus ik kom straks nog zonder internet te zitten ook zonder dat ik hier iets aan kan doen.
Nu kun je (achteraf) makkelijk zeggen dat ik dat niet had moeten doen, maar uit niets blijkt dat ik een fout heb gemaakt in de bestelprocedure, al mijn gegevens zijn juist ingevuld.
De fouten zitten toch echt bij Alice, wat de reden hiervan ook maar mag zijn.
Daar komt nog bij dat er technisch gezien op mijn lijn niets aan te merken is. Ik zit op ca. 1 km van de centrale, heb al tijden internet via het BBned netwerk, en dat is ook ADLS2+ alleen met een lagere snelheid. Het gaat in mijn geval dus om een ISP-ISP migratie.
Iets wat je trouwens niet op hoeft te geven bij de bestelling.
Verwijderd
Je bent niet de enige met slechte ervaringen. Bij mij is weliswaar de lijn opgeleverd maar het telefoniegedeelte werkte niet. Op zich geen ramp. Ik ben alleen al ruim 3 weken bezig dit te proberen op te lossen via de helpdesk en e-mail maar dat leidt slechts tot kafka-eske en zelfs hilarische situaties die in een carbaretvoorstelling goed zouden scoren. Lachen.HoppyF schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:49:
[...]
Ik zou alle (potentiele) Alice aanvragers er op willen wijzen dat ze rekening moeten houden met een administratieve chaos bij Alice. Het is maar dat je het weet.
Ik heb wel begrip voor aanloop problemen omdat het immers een nieuwe provider is, maar dat ontneemt ze niet om professioneel op een aanvraag te reageren.
Ik heb het nu opgegeven. Geeft niet, internet werkt wel goed en dat is het belangrijkste. Toch gaat binnenkort de hele zooi terug richting Alice. Je moet wel principieel blijven natuurlijk.
Mensen, begin nog niet aan Alice maar wacht even totdat ze hun zaakjes beter op orde hebben.
.
Ma 24-09-2007 Bestelling gedaan via www.alice.nl
Ingangsdatum 1 december gekozen vanwege 1 maand opzegtermijn HetNet
Bevestiging van Alice direct per mail. In de samenvatting staat dat ik een SMS ter begroeting krijg. Niet gehad.
Di 25-09-2007 Bevestiging per mail van Alice (met pdf file) Hierin zou volgens de eerste bevestigingsmail staan wanneer mijn Alice-aansluiting actief is. Maar nu wordt verwezen naar een brief die nog moet komen in de komende 2 weken. Wel heb ik nu een klantnummer (in de 9000serie). Levertijd verwacht van 4 weken. Over de ingangsdatum van 1 december wordt niet gesproken. Geen paniek want zo te zien (wat ik hier lees) duurt het toch allemaal langer dan verwacht. Wel staat er in dat met een latere startdatum rekening wordt gehouden. Ik hoop dat terug te zien op de factuur:). Toezegging: enkele dagen voor de activeringsdatum krijg ik een Alicebox met modem
[ Voor 6% gewijzigd door yspriem op 26-09-2007 08:30 ]
Verwijderd
Nou hier alles goed verlopen misschien wat rommelig maar alles werkt naar behoren telefonie en internet de goede ervaringen hoor je meestal niet.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:02:
[...]
Je bent niet de enige met slechte ervaringen. Bij mij is weliswaar de lijn opgeleverd maar het telefoniegedeelte werkte niet. Op zich geen ramp. Ik ben alleen al ruim 3 weken bezig dit te proberen op te lossen via de helpdesk en e-mail maar dat leidt slechts tot kafka-eske en zelfs hilarische situaties die in een carbaretvoorstelling goed zouden scoren. Lachen.
Ik heb het nu opgegeven. Geeft niet, internet werkt wel goed en dat is het belangrijkste. Toch gaat binnenkort de hele zooi terug richting Alice. Je moet wel principieel blijven natuurlijk.
Mensen, begin nog niet aan Alice maar wacht even totdat ze hun zaakjes beter op orde hebben.
.
maar succes ermee en hoop voor je dat het snel is opgelost
Verwijderd
ik mag aanemen dat wel lekker loopt dus?
Ik heb na de bestelling binnen enkele dagen een pdf met orderbevestiging ontvangen en enkele dagen daarna lag deze zelfde brief ook netjes in de brievenbus.
Alsgewenste ingangsdatum heb ik 1 december opgegeven ivm het contract met mijn huidige ISP. Via een mail naar de helpdesk met de vraag waarom die datum niet op de bevestiging stond vermeld werd medegedeeld dat de aansluitdatum al bekend was en op 3 december plaats zou vinden.
Zojuist kreeg ik weer een pdf via de mail, ook deze heet orderbevestiging maar nu staat er alleen een korte inleiding in hoe de dag van het overzetten eruit ziet. Verder wordt de datum van aansluiten genoemd (wederom 3-12 dus die datum die ik direct al via de helpdesk per mail had gekregen klopt nog steeds
Drie weken je eigen nummer kwijt? Dat noem ik niet netjes hoor. Bij andere providers is dit binnen een dag geregeld.fre0n schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:53:
Wat wel netjes is, is dat je in de tussentijd (max 3 weken voor het omzetten van het nummer) een tijdelijk alice nummer krijgt toegewezen. Dit tijdelijke nummer staat ook al in deze brief vermeld.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
En zelfs als het 3 weken is vindt ik het nog steeds netjes dat je in de tussentijd een leen-nummer krijgt en ik dat betreffende nummer al 2 maanden van tevoren te horen krijg zodat ik iedereen kan inlichten
3 weken met een ander nummer bellen zou nog maar een zeer klein offer zijn, om daarna gratis te kunnen bellen
Zoals ik het begrijp beide:RichieB schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:15:
[...]
Drie weken je eigen nummer kwijt? Dat noem ik niet netjes hoor. Bij andere providers is dit binnen een dag geregeld.
1) Je houdt eerst je KPN lijn en nummer - daarnaast krijg je je tijdelijke Alice nummer (dararom gebruik je ook een ADSL splitter op de lijn).
2) Zodra de KPN lijn 'weg' is wordt je nummer op je Alice box verandert van het tijdelijke nummer naar je 'oude' kpn nummer.
Zo hou je dus altijd je oude nummer - alleen als je met alice belt zien de gebelden je tijdelijke nummer in hun caller ID schermpjes.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 26-09-2007 12:42 ]
Dat zou betekenen dat je slechts 10 seconden niet op je oude nummer gebeld kan worden. Dat is helemaal netjes! En in de tussentijd kun je toch tegen de voordelige/gratis tarieven via alice naar buiten bellen :-) Als dat zo is, is het wel heel erg netjes gedaan!1) Je houdt eerst je KPN lijn en nummer - daarnaast krijg je je tijdelijke Alice nummer (dararom gebruik je ook een ADSL splitter op de lijn).
Klopt helemaal - kan ik uit ervaring vertellen. Alleen is het zo dat Alice je tijdelijke nummer niet meestuurt. Het tijdelijke nummer wordt dus onderdrukt. Na de portering (zo heeft Alice mij gezegd) wordt deze onderdrukking uitgezet en zien mensen die jij belt weer je nummer in hun scherm.franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:42:
[...]
Zo hou je dus altijd je oude nummer - alleen als je met alice belt zien de gebelden je tijdelijke nummer in hun caller ID schermpjes.
Zo werkt het dus ook!Dat zou betekenen dat je slechts 10 seconden niet op je oude nummer gebeld kan worden. Dat is helemaal netjes! En in de tussentijd kun je toch tegen de voordelige/gratis tarieven via alice naar buiten bellen :-) Als dat zo is, is het wel heel erg netjes gedaan!
Dan morgen maar ff bellen om t te regelen. Heb er wel zin in, want volgens de afstandsdb van bbned is de afstand 536meter, hoop dus op een hoge snelheid.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Misschien ben ik wel de enige met een negatieve ervaring. Laten we dit hopen.
Hier komt ie: Gisteren (25-09) zou ik tussen 8.00 en 20.00 uur worden aangesloten bij Alice.
Vandaag op 26-09 ben ik nog niet aangesloten. Heb vandaag verschillende malen met de KS gebeld voor de aansluiting. Telkens weer beloven ze je terug te bellen, wat niet gebeurd. Iedere keer als je belt kun je het hele verhaal uitleggen.Iedere keer zeggen ze dat ze een mail naar de technische dienst sturen met de vraag waarom onze aansluiting zo lang duurt. Vervolgens gebeurt er niets.
HOE DUIDELIJK IS ALICE? Hebben inmiddels meer mensen dit meegemaakt, of ben ik de enige?
Je bent niet de enige... en dat had je in de laatste 50 posts vast kunnen lezen. Ze hebben een kleine starterschaos, waardoor ze niet op tijd ADSL weten op te leveren. Zover is duidelijk.Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:02:
Ben toevallig op deze site terecht gekomen om te kijken of er inmiddels ervaringen zijn met Alice.
Misschien ben ik wel de enige met een negatieve ervaring. Laten we dit hopen.
Hier komt ie: Gisteren (25-09) zou ik tussen 8.00 en 20.00 uur worden aangesloten bij Alice.
Vandaag op 26-09 ben ik nog niet aangesloten. Heb vandaag verschillende malen met de KS gebeld voor de aansluiting. Telkens weer beloven ze je terug te bellen, wat niet gebeurd. Iedere keer als je belt kun je het hele verhaal uitleggen.Iedere keer zeggen ze dat ze een mail naar de technische dienst sturen met de vraag waarom onze aansluiting zo lang duurt. Vervolgens gebeurt er niets.
HOE DUIDELIJK IS ALICE? Hebben inmiddels meer mensen dit meegemaakt, of ben ik de enige?
De ervaring die jij hebt dat ze je niet terugbellen heb ik niet gehad. Ik heb 3x gehad dat ze afspraken mij terug te bellen en al die keren werd ik ook binnen 3uur wel teruggebeld.
Weet je zeker dat je eind augustus hebt besteld?fre0n schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:53:
Eind augustug heb ik me aangemeld (klnr ergens in de 5200)
Ik heb na de bestelling binnen enkele dagen een pdf met orderbevestiging ontvangen en enkele dagen daarna lag deze zelfde brief ook netjes in de brievenbus.
Alsgewenste ingangsdatum heb ik 1 december opgegeven ivm het contract met mijn huidige ISP. Via een mail naar de helpdesk met de vraag waarom die datum niet op de bevestiging stond vermeld werd medegedeeld dat de aansluitdatum al bekend was en op 3 december plaats zou vinden.
Zojuist kreeg ik weer een pdf via de mail, ook deze heet orderbevestiging maar nu staat er alleen een korte inleiding in hoe de dag van het overzetten eruit ziet. Verder wordt de datum van aansluiten genoemd (wederom 3-12 dus die datum die ik direct al via de helpdesk per mail had gekregen klopt nog steeds) en een tweede blad met inlognaam voor de lounge en mijn abonee nummer voor de foon. Uiteraard heb ik vanwege nummerbehoud hetzelfde aboneenummer. Wat wel netjes is, is dat je in de tussentijd (max 3 weken voor het omzetten van het nummer) een tijdelijk alice nummer krijgt toegewezen. Dit tijdelijke nummer staat ook al in deze brief vermeld.
Je geeft namelijk aan dat je klantnummer rond de 5200 ligt en dat lijkt me hoog voor die datum.
Ik heb zelf eind augustus besteld en heb een klantnummer iets boven de 2000. Dat verschil is nogal groot. Wat me dan weer verbaasd is het feit dat jij keurig de brieven al binnen hebt terwijl je aansluiting (op jouw verzoek) pas in december is.
Het zou prettiger zijn als Alice eerst de orders afhandeld die als voorkeur "z.s.m." hebben aangegeven.
Achteraf gezien had ik misschien ook beter 1 november ofzo op kunnen geven. Mijn streefdatum van 1 oktober (gebaseerd op een max. levertijd van 4 weken) zal wel niet gehaald worden.
De rest van mijn historie staat al uitgebreid beschreven.
En dan over het omzetten van je nummer. Hoe langer dat duurt des te meer moet je aan KPN betalen. Ik mag aannemen dat de KPN abonnementskosten net zo lang doorlopen totdat het nummer definitief op de Alice lijn zit. Dat je ondertussen wel uit kunt bellen via de Alice lijn is mooi meegenomen maar je zit toch met een overlappende periode waarbij je zowel Alice als KPN moet betalen.
Vandaar dat het ook fijn zou zijn dat Alice de levertijden na komt, dit vermindert de overlap en te lang onnodig doorbetalen.
Zondag 16 september bestelling gedaan via internet gevolgd door een email dat ik binnen 48 een bevestiging krijg met een activatie datum.
Woensdag 26 september maar een gebeld waar de betreffende bevestiging blijft. Krijg een enorm <censuur> verhaal te horen over waarom mijn order niet verwerkt is. Vervolgens krijg ik te horen dat de order alsnog doorgezet wordt, maar in het zelfde gesprek sluit ze telefonisch een nieuwe order af. Ben benieuwd of ik nu wel een bevestiging krijg. De eerste indruk is iig niet al te best. Wordt vervolgd…

maakt het modem verbinding met Alice. Hij traint zelfs hoger in dan de beloofde 20mbit:

Ik laat het maar even zo; het Alicemodem verbreekt telkens de verbinding met internet als er een gesprek wordt gevoerd via mijn oude KPN lijn. Dat probleem is natuurlijk opgelost als de splitter er tussenuit kan na de nummerportering.
Nu vraag ik me af of ze van ISDN naar analoog omzetten of dat ze echt een andere lijn gaan gebruiken. Ik ga uit van het eerste, want daar zit mijn oude nummer op natuurlijk.
Ben benieuwd. In de tussentijd maar een beetje met de buuf mee internetten
Op de fiets vervuil je niets!
Dan zit je splitter niet goed aangesloten, toestel voor de splitter afgetakt.taipan2008 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:10:
Het inloggen met mijn oude Linksysmodem lukt ook (alleen geen vodsl helaas...). Door de gegevens erin te kloppen:
[afbeelding]
maakt het modem verbinding met Alice. Hij traint zelfs hoger in dan de beloofde 20mbit:
[afbeelding]
Ik laat het maar even zo; het Alicemodem verbreekt telkens de verbinding met internet als er een gesprek wordt gevoerd via mijn oude KPN lijn. Dat probleem is natuurlijk opgelost als de splitter er tussenuit kan na de nummerportering.
Of je hebt een defecte splitter of wat jij denkt dat een splitter is is geen 'adsl splitter'.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
maar lijkt wel de eerste gebruiker die het gelukt is om een non-alice modem in te laten loggen op het alice netwerk?bjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:31:
[...]
Dan zit je splitter niet goed aangesloten, toestel voor de splitter afgetakt.
Of je hebt een defecte splitter of wat jij denkt dat een splitter is is geen 'adsl splitter'.
.edit: en dan zou de verbinding toch ook steeds verbroken moeten worden bij elk gesprek als de splitter niet werkt?
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 26-09-2007 22:49 ]
De grote vraag is of dat nog steeds hetzelfde aangesloten is. Bij het Alice modem zit een koppel blokje wat na de ADSL splitter de telefoon verbinding en het ADSL signaal weer terug loodst door dezelfde stekker je modem in. Misschien ergens een denk foutje waardoor het verbreken van het ADSL signaal is ontstaan.franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:46:
[...]
maar lijkt wel de eerste gebruiker die het gelukt is om een non-alice modem in te laten loggen op het alice netwerk?
.edit: en dan zou de verbinding toch ook steeds verbroken moeten worden bij elk gesprek als de splitter niet werkt?
Inderdaad de eerste persoon met een ander modem bij mijn weten sinds ik het topic volg.
De al besproken fout in de handleiding wellicht dan? Maar dan kwam er geen ADSL binnen meen ik me te herinneren. Misschien is inderdaad de splitter kapot (ik heb er nog wel eentje en anders de praxis wel). Of bestaan er ook al ADSL2+ splitters?bjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:57:
[...]
De grote vraag is of dat nog steeds hetzelfde aangesloten is. Bij het Alice modem zit een koppel blokje wat na de ADSL splitter de telefoon verbinding en het ADSL signaal weer terug loodst door dezelfde stekker je modem in. Misschien ergens een denk foutje waardoor het verbreken van het ADSL signaal is ontstaan.
Inderdaad de eerste persoon met een ander modem bij mijn weten sinds ik het topic volg.
Praxis en ADSL splitters?franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:00:
[...]
De al besproken fout in de handleiding wellicht dan? Maar dan kwam er geen ADSL binnen meen ik me te herinneren. Misschien is inderdaad de splitter kapot (ik heb er nog wel eentje en anders de praxis wel). Of bestaan er ook al ADSL2+ splitters?
Simpele telefoon verdelers misschien, maar niet waar het ADSL en telefonie signaal 'gesplitst' wordt lijkt mij.
Specifieke ADSL2+ splitter bestaan niet bij mijn weten. Een splitter 'split' ook eigenlijk niet. Hij zorgt ervoor dat de telefoon aansluiting nooit de hogere frequenties van ADSL kan gebruiken. Dus eigenlijk is het meer een 'lijnfilter'.
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 26-09-2007 23:09 ]
hell yeah, kan ook de karwei of hornbach geweest zijn maar ik heb ze zien hangenbjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:07:
[...]
Praxis en ADSL splitters?
Simpele telefoon verdelers misschien, maar niet waar het ADSL en telefonie signaal 'gesplitst' wordt lijkt mij.
Specifieke ADSL2+ splitter bestaan niet bij mijn weten. Een splitter 'split' ook eigenlijk niet. Hij zorgt ervoor dat de telefoon aansluiting nooit de hogere frequenties van ADSL kan gebruiken. Dus eigenlijk is het meer een 'lijnfilter'.
/edit: thanks btw - weet ik eindelijk ook hoe zo'n ding werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 26-09-2007 23:23 ]
Bij zo'n AlliedData Copperjet heb je dus en een ADSL splitter om je KPN telefonie en ADSL 'uit elkaar te houden' en daarna weer een speciaal 'koppelblokje' (heeft AVM ook voor de Fritz!box, zelfde idee) om ADSL over de binnenste twee aders en telefonie van KPN over de buitenste twee aders te loodsen.franssie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:22:
[...]
/edit: thanks btw - weet ik eindelijk ook hoe zo'n ding werkt.
Het blijft dus gescheiden, alleen gaat het via dezelfde stekker/poort je modem in.
Ik heb vorig jaar een half jaar Extreme gehad en was er buiten verschillende administratieve fouten uitermate tevreden over. Vrijwel altijd mijn beloofde 2mbit (240KB/s max) upload en mijn download haalde ook gewoon de (destijds) 24mbit. Dus, ik denk dat het dit keer niet anders zal zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:42:
[...]
*lol* daar kom je vast nog wel op terug. Ik begon met Chello Extreme, na 4 maanden doffe ellende mag ik godzijdank mijn contract op ieder willekeurig moment ontbinden maar nog wel even gauw gezorgd dat ik voor de brakke verbinding nog maar € 29,95 betaal ipv € 59,95 voor dezelfde snelheid.
Overigens ook mijn reden geweest waarom ik Vrijdag de 21e meteen Alice maar besteld heb, verwachte oplevering is 15-10 en de bevestiging per e-mail en brief zijn inmiddels ook al ontvangen. Ben dus benieuwd of het tot aan de oplevering nog net zo snel en eenvoudig blijft doorlopen.
Één dezer dagen stel ik m'n CJ 816-2P maar vast in met de juiste gegevens zodat ik misschien nog voor de oplevering van het modem al op internet kan zitten met Alice.
Verwijderd
Niet? Zekers geen Chelloo Underground bezoeker? De klachten en problemen schieten je om de oren. Als ik bij mezelf kijk naar 1 a 1 1/2 jaar geleden, ja *duh* toen was m'n verbinding perfect... sinds ze gestart zijn met Internet en bellen onbeperkt (a € 29,95) zijn de problemen begonnen en dit geven ze notabene zelfs toe (zwart op wit bevestigd gekregen waardoor ik mijn contract voortijdig kan annuleren)!Raven- schreef op donderdag 27 september 2007 @ 02:06:
[...]
Ik heb vorig jaar een half jaar Extreme gehad en was er buiten verschillende administratieve fouten uitermate tevreden over. Vrijwel altijd mijn beloofde 2mbit (240KB/s max) upload en mijn download haalde ook gewoon de (destijds) 24mbit. Dus, ik denk dat het dit keer niet anders zal zijn.
Ik betaal echter liever € 29,90 voor misschien wat sneller internet (hoger dan 6mbit) dan dat ik € 29,95 betaal voor MAAR 6mbit. En gelukkig biedt Alice dit dus aan en komt deze jonge dame nog als geroepen ook!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 03:47 ]
Hmm nee ik weet eigenlijk wel zeker dat het goed aangesloten zit. Met een andere ADSL splitter die ik nog heb liggen hetzelfde euvel.bjck schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:31:
[...]
Dan zit je splitter niet goed aangesloten, toestel voor de splitter afgetakt.
Als je het toestel voor de splitter aftakt zou je ruis en rare signalen door je telefoongesprekken moeten horen; dat is zeker niet het geval.
Gaaf, een ander modem aangesloten dan meegeleverd. De vraag is, hoe kwam je aan die gegevens?taipan2008 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:10:
Het inloggen met mijn oude Linksysmodem lukt ook (alleen geen vodsl helaas...). Door de gegevens erin te kloppen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je met 6db alleen niet kans op veel CRC fouten?taipan2008 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als internet ondertussen eens geleverd wordt
Op het Alice gebruikersforum gevonden!morpheus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:26:
[...]
Gaaf, een ander modem aangesloten dan meegeleverd. De vraag is, hoe kwam je aan die gegevens?username en password?
Hmm dat valt me nu pas op eigenlijk... dat hoort toch wel het dubbele te zijn.Sir_Killalot schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:45:
[...]
Heb je met 6db alleen niet kans op veel CRC fouten?
Overigens is de lijn met dit modem stabiel; ik lijk er weinig last van te hebben.
Het modem denkt daar hetzelfde over want de transmit power staat op 0. Normaal zou het modem harder gaan staan brullen om een betere SNR te krijgen, toch?
[ Voor 18% gewijzigd door bravoure op 27-09-2007 13:31 ]
Ja hoor, ik bezoek Chello Underground ook en ik post er regelmatig. Echter heb ik nu alweer een week Chello Power en nog steeds geen problemen. Het is qua snelheid weer oud en vertrouwd en dat zal wel zo blijven. Het is juist DSL waar ik nooit tevreden over ben geweest. Altijd gezeur met line sync waarden die schommelen en een upload die nooit de beloofde 1024 was, meestal maar 700kbit.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 03:46:
[...]
Niet? Zekers geen Chelloo Underground bezoeker? De klachten en problemen schieten je om de oren. Als ik bij mezelf kijk naar 1 a 1 1/2 jaar geleden, ja *duh* toen was m'n verbinding perfect... sinds ze gestart zijn met Internet en bellen onbeperkt (a € 29,95) zijn de problemen begonnen en dit geven ze notabene zelfs toe (zwart op wit bevestigd gekregen waardoor ik mijn contract voortijdig kan annuleren)!
Ik betaal echter liever € 29,90 voor misschien wat sneller internet (hoger dan 6mbit) dan dat ik € 29,95 betaal voor MAAR 6mbit. En gelukkig biedt Alice dit dus aan en komt deze jonge dame nog als geroepen ook!
Mijn Extreme abonnement is overigens afgelopen januari beeindigt ivm verhuizing, dus het is een half jaar geleden.
De een zal met Chello wat minder geluk hebben dan de ander, maar wat ik hier van Alice zie is tot nu toe alleen maar problemen. En och, die 6mbit.. mijn downloads komen toch wel binnen. Doe mij maar een hogere upload.
Daar heb ik ook zin in. Please hou me op de hoogte of het lukt!morpheus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:50:
In dat geval. Als internet werkt, ga ik denk eens op zoek naar een mooi wireless router.
Dus heb je geen brief ontvangen controleer dan even bij de KS of je order niet toevallig geanuleerd is.
Mogelijk is daarbij wel een backup gedraait, maar is dat de reden dat enkele accounts verloren zijn gegaan en dat anderen in een bepaalde periode compleet geen post hebben ontvangen over de voortgang van hun internetaanvraag.
Apart dat ze dat zeggen overigens. Geven bedrijven niet snel toe.
Verwijderd
Dit lijkt wel op mijn ervaring met Alice.sluggie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:06:
Op 31 augustus heb ik mij aangemeld op de site van Alice met het verzoek om mij op 1 oktober aan te sluiten. Na een week maar eens gebeld omdat ik geen ontvangstbevestiging kreeg via mail en ook niet via de post. Wat bleek mijn aanvraag was nog niet doorgevoerd. De dame aan de lijn vertelde mij dat 1 oktober geen probleem zou zijn en ik dan wel aangeloten zou worden. De brief die 14 dagen voor oplevering verstuurd zou worden kwam ook maar niet dus een week geleden gebeld en daar vertelde men mij dat ze wat achter liepen maar dat ik er nog steeds opstond voor 1 oktober. Wel adviseerde hij mij om een paar dagen van tevoren te bellen als het modem nog niet binnen zou zijn. Vandaag gebeld met de KS en de dame vertelde mij dat mijn order geanuleerd was door een computer storing. Ze zou mij gelijk weer aanmelden en nu sta ik erop voor 20 oktober. Dit betekend dus drie weken geen internet.
Dus heb je geen brief ontvangen controleer dan even bij de KS of je order niet toevallig geanuleerd is.
Iedere keer een nieuwe brief en verder gebeurt er niets.
Ik heb er begrip voor als men het druk heeft maar als je al maand geleden besteld hebt is dat voor de drukte en gaat die vlieger niet op. De radio/TV reclames zijn pas later gekomen.
Door een computerstoring een annulering. Goeie smoes maar niet geloofwaardig.
Ik denk dat het eerder aan de dommigheid van het personeel ligt. Het is altijd makkelijk de schuld aan de computer te geven. Maar zoals wij tweakers weten, maken computers geen fouten maar de mensen die er achter zitten wel !!!!!
Dit topic is gesloten.