Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 109.025 views sinds 30-01-2008

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:05:
......
Ik vind het overigens wel raar dat ik ook niet in de Alice Lounge kom terwijl ik een inlognaam heb gekregen. Verder vind ik het ook raar dat ik nog geen nummer heb gekregen.
Ik word vrijdag aangesloten. En dan komt er ook een KPN mannetje de lijn door meten.
En wil ook wel eens de Alice Lounge inkomen.
Ik heb me telefoon nummer al wel, heb hem opgevraagt bij de helpdesk. Ik heb contact op genomen met de helpdesk. Omdat er wat verwarring was. In de brief stond dat ze me 06 nummer gingen omzetten. EN daar was ik dus niet mee eens, maar dat is schijnbaar een fout in hun systeem.
Zal het tot nu toe ophouden dat het opstart problemen zijn.

Nu is het nog wachten tot vrijdag... En anders nog ff vereder met mobiele breedband :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:05:
Ik loop hier al een tijdje mee te lezen. Morgen zou ik dus worden aangesloten. Er komt morgen dus een man van de KPN langs om de lijn te labelen en te testen (???) Nou heb ik voor de lol dus het modem van Alice al aangesloten en ik had gelijk verbinding. Ik kan ook naar buiten bellen al geeft hij dan wel nummer onbekend aan. De snelheid is, zoals ik hem nu meet, 9,4 Mbit/s. De snelheids check geeft echter aan dat ik tussen de 16 en 20 Mbit zou kunnen halen. Ik zit 1250 meter van de centrale. Ik vind die 9,4 Mbit dan ook wat magertjes.... al mag ik niet klagen want ik kom bij @home vandaan en daar had ik max. 8 Mbit/s. Ik heb het modem dus rechtstreeks op de telefoon aansluiting aangesloten zonder die splitter. Is dat misschien de reden? Ik wacht nog ff met bellen naar Alice tot die man morgen geweest is. Hopelijk weet die er wat meer snelheid uit te halen. Ik vind het overigens wel raar dat ik ook niet in de Alice Lounge kom terwijl ik een inlognaam heb gekregen. Verder vind ik het ook raar dat ik nog geen nummer heb gekregen.
Probeer het eens met de bijgeleverde splitter en het a/b kabeltje. Heb ergens eerder al gelezen dat zonder dit ongeveer de helft van de snelheid maar gehaald werd.

I, for one, like Roman numerals

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
taipan2008 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:21:
[...]

Hmm dat valt me nu pas op eigenlijk... dat hoort toch wel het dubbele te zijn.
Overigens is de lijn met dit modem stabiel; ik lijk er weinig last van te hebben.
Het modem denkt daar hetzelfde over want de transmit power staat op 0. Normaal zou het modem harder gaan staan brullen om een betere SNR te krijgen, toch?
De telco stelt in wat de SNR is bij het synchroniseren van de lijn (intrainen). Nu wordt 6dB inderdaad gezien als uiterst minimum waarbij het gros van de lijnen geen probleem heeft. Dat houdt in dat er vast wel enige CRC fouten zijn natuurlijk, maar niet voldoende per korte tijd om de verbinding te doen verbreken.

Op een 'wide-open' ADSL verbinding heb je sowieso altijd wel wat CRC fouten zitten. Om dat te voorkomen zou je de SNR omhoog moeten zetten en meer foutcorrectie toepassen. Vooral het verhogen van de SNR heeft direct weer invloed op de maximale snelheid van de lijn. Zou de telco (BBned) de SNR naar 12dB zetten mis je zo een paar Mbit snelheid op de lijn gelijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik heb alice eind augustus geregeld met het verzoek 27 sept werkend op te leveren.
Op de 25 kwam er een kpn mannetjes langs om de lijn te activeren en precies op de 27e kwam het pakket met de modem binnen.

Haal 13-14 mbit van de 20. Centrale test gaf 16-20mbit aan.

upload is tegen de 90kb/s download van usenet 1.7mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:29:
Ik heb alice eind augustus geregeld met het verzoek 27 sept werkend op te leveren.
Op de 25 kwam er een kpn mannetjes langs om de lijn te activeren en precies op de 27e kwam het pakket met de modem binnen.

Haal 13-14 mbit van de 20. Centrale test gaf 16-20mbit aan.

upload is tegen de 90kb/s download van usenet 1.7mb/s
ahh lekker... zo kan het dus ook wel gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm,

ik zal die snelheid ook wel halen aangezien ik 337 meter van de centrale af zit... hij geeft bij mij ook 16-20mbit aan. Ik zit wel op 2 hoog ( het is maar 2 hoog :) )

ik heb aangegeven dat ik 17 okt aangesloten wil worden, 19 september besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-03-2021
keepertje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:38:
Ik heb op dit moment een telefoonabo. bij KPN en ADSL bij Quicknet.
De huidige infrastructuur ziet er als volgt uit:

Telefoonlijn komt binnen in de woonkamer (vooroorlogs huis). Daar heb ik een splittertje geplaats. ADSL-lijntje gaat naar de eerste verdieping waar een Copperjet 810 (van Quicknet) aan hangt, met daarachter een routertje waar weer 2 computers achter hangen.

Het telefoonlijntje gaat vanaf de splitter (POTS-uitgang) naar een contactdoos in de woonkamer waar een telefoon/fax-combinatietoestel en een zelfstandig antwoordapparaat aan hangen. Verder takt daar een telfoonlijn af naar een telefoontoestel op de eerste verdieping, en van daar naar een telefoontoestel naar zolder.

Als ik Alice zou nemen, dan neem ik aan dat de Copperjet die ik van Alice krijg, in de woonkamer (bij het splittertje) komt, en dat vanaf daar een lijntje gaat naar mijn router, en een lijntje naar de telefooncontactdoos in de woonkamer.

Klopt dit, of kan de Copperjet ook naar boven, waar de PC's staan?

Blijven fax en antwoordapparaat ook werken (nu het VoDSL wordt)?
Op deze vragen heb ik geen duidelijk antwoord van Alice gekregen. Vandaar dat ik nu hier bij de "experts" ;) te rade ga.
Kan iemand mij aangeven of fax en antwoordapparaat blijven werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Laatst online: 13-09 08:16
keepertje schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:38:
[...]

Kan iemand mij aangeven of fax en antwoordapparaat blijven werken?
Antwoordapparaat in ieder geval. Fax geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

MaikelG's ervaring met Alice.nl
do 23-08-2007Bestelling gedaan via www.adslwinkel.nl
Ingangsdatum 23 sept gekozen vanwege 1 maand opzegtermijn huidige abo
Bevestiging van adslwinkel direct per mail
vr 24-08-2007Bevestiging per mail van Alice
di 28-08-2007Bevestiging per post van Alice:
• Binnen 2 weken bevestiging met de definitieve activeringsdatum
• Enkele dagen voor die datum krijg ik modem etc thuisgestuurd
za 1-09-2007Naar KPN gebeld omdat ik op slinkse wijze was overgezet naar een nieuwe abo vorm met een minimale contractduur van 1 jaar, terwijl ik alleen informeerde naar de huidige opzegtermijn. Dit wordt gelukkig zonder problemen teruggedraaid.
vr 14-09-2007Nog geen bericht van Alice, dus maar even gebeld:
• Mijn activeringsdatum ligt op ma 24-9 gepland, het versturen van de bevestigings-brieven loopt achter
• KPN Direct ADSL opgezegd, blijft nog actief binnen de opzegtermijn van 1 maand
• telefoonlijn nog niet opgezegd, omdat KPN nog geen opdracht voor nummerportering binnenheeft Hoef ik blijkbaar helemaal niet zelf te doen omdat het nummer toch geporteerd wordt
di 18-09-2007Alice modem binnen
Aangesloten, werkt prima (behalve ADSL zelf natuurlijk), valt me mee wat je nog allemaal kunt instellen in het modem
wo 19-09-2007Bevestiging per brief van KPN dat Direct ADSL per 25 okt niet meer actief is
ma 24-09-2007• Om 13:45 uur KPN internet eraf. Half uur later heb ik het Alice modem etc. aangesloten en alles werkt direct (ADSL en telefoon) :Y
• Downloadsnelheid valt tegen, via snelheidscheck zou ik op 16-20 Mbit uitkomen, ik haal nu 590 kB/sec, wat dus ongeveer 6 Mbit is. -O-
Gebeld met Alice, en een technisch mannetje gaat er binnen 5 werkdagen naar kijken.
do 27-09-2007• Technisch mannetje heeft dinsdag gebeld dat het zou worden uitgezocht dmv meting, vandaag kreeg ik netjes zoals afgesproken de uitslag te horen.
Helaas is de postcodecheck in mijn geval niet goed geweest :/ . Ik zit blijkbaar nog verder van de centrale dan de BBned postcode check aangaf (1753 m), en de snelheid die ik nu haal is het hoogst haalbare op deze lijn, helaas.
• De Alice indicatie snelheid op hun site zat er dus compleet naast :'(
• Ik heb me er maar bij neergelegd, ik ben per saldo tenslotte €19 per maand goedkoper uit terwijl mijn snelheid verdubbeld is

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09-2022
Zo gehoopt om iets positiefs te schrijven maat het is me niet gegund. Ik heb ongeveer een maand geleden Alice aangevraagd. Dat ging tot 2 keer niet goed omdat ze niet overweg kunnen met een toevoeging bij een adres. Ze herstellen het adres niet maar annuleren gewoon de opdracht en voeren deze opnieuw in.

Nu net weer gebeld omdat het me toch niet allemaal lekker zat en wat denk je... opdracht (weer) geannulleerd op 17-09 terwijl ik nog op 19-9 een email heb gehad.
Onze excuses voor het ongemak.

Het volgende hebben wij onderzocht:

Met uw mobiele telefoonnummer gebeurt niets.
Uw huidige telefoonnummer (xxx) wordt naar ons geporteerd.

Uw ADSL wordt bij u thuis geleverd op huisnummer 130A.
Dus niet op huisnummer 130 bij uw buren.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het Alice Team.
Ze geven toe dat ze storingen hebben (blijkt dat het systeem automatisch annuleert??? ) en ze roepen "Alice is nog een baby???" 8)7 . De dame zal erg blij zijn als alles gewoon werkt... Jammer hoor.

Nou ja... ze gaan het onderzoeken en bellen terug, dat zal wel gebeuren aangezien dat de vorige keer ook gebeurd is. Als blijkt dat de boel geannulleerd is dan laten we dat eerst maar even zo... nogmaals jammer lijkt er op dat snel internet voor een laag prijsje toch nog een "bridge too far" is of heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
MaikelG schreef op vrijdag 28 september 2007 @

Gebeld met Alice, en een technisch mannetje gaat er binnen 5 werkdagen naar kijken.

Technisch mannetje heeft dinsdag gebeld dat het zou worden uitgezocht dmv meting, vandaag kreeg ik netjes zoals afgesproken de uitslag te horen.
Helaas is de postcodecheck in mijn geval niet goed geweest :/ . Ik zit blijkbaar nog verder van de centrale dan de BBned postcode check aangaf (1753 m), en de snelheid die ik nu haal is het hoogst haalbare op deze lijn, helaas.
• De Alice indicatie snelheid op hun site zat er dus compleet naast :'(
• Ik heb me er maar bij neergelegd, ik ben per saldo tenslotte €19 per maand goedkoper uit terwijl mijn snelheid verdubbeld is
Wel jammer dat je de mogelijke/verwachte snelheid niet haal maar idd. sneller en toch goedkoper is niet verkeerd.

De (online) postcodecheck is maar een indicatie van gewoon je postcode+huisnummer over de kortste weg naar de centrale (waarop je aangsloten zit) of de monteur hem ooit nog 3x om je flat heb laten lopen wordt niet meegenomen! Zit je redelijk dichtbij ben je ook nog afhankelijk van de kwaliteit van het koperdraadje (met alle factoren erom heen).

[ Voor 3% gewijzigd door NINjak op 28-09-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Iemand ondertussen al wezen gamen met hun Alice verbinding ?

Ben erg benieuwd naar de ping tijden/latency's en traceroutes!

[ Voor 35% gewijzigd door NINjak op 28-09-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou vandaag een KPN-er langskomen om de lijn te controleren, maar hij was verlaat en belde mij dus ff dat hij later zou komen dan afgesproken. Daarop vertelde ik hem dat ik al verbinding had waarop hij het niet langer nodig vond om nog langs te komen... Mijn snelheid is nog steeds 9,4 Mbit/s Splitter ertussen zetten of er weer tussenweg halen had geen invloed verder. Je kunt dus het beste de splitter maar achtwege laten.Maar ff met Alice gebeld en een drietal vragen gesteld.

1 Wanneer krijg ik mijn telefoon nr? Die kon ik dus gelijk krijgen.... Overigens gelijk maar ff gevraagd wanneer nummerherkenning dan geactiveerd werd. Dat kon nog 2 weken duren...

2 Wanneer krijg ik mijn mail? Door problemen met de Alice Lounge was dat nog niet mogelijk. Ik moest maar regelmatig proberen in te loggen...

3 Jullie beloven 16 Mbit minimaal en ik krijg maar 9,4 Mbit maximaal. Hoe zit dat? Dat zou dus de komende 2 weken ook omhoog gaan.... Ik moest gewoon geduld hebben. Ik twijfel hier een beetje aan en ik vrees dat ik gewoon met een kluitje het riet in ben gestuurd. Ik geef ze vooralsnog even het voordeel van de twijfel...

Wel jammer dat ze niet al hun zaakjes op orde hebben zodat ze de klant gelijk van goeie service kunnen bedienen. We houden het maar op opstart probleempjes. Ik hoop dat bovenstaande gauw in orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
@NINjak, ik heb werkende verbinding bij alice. Ik zit niet op mijn huislocatie, maar ik heb via multiping 2 dagen de lijn in de gaten gehouden. Met een ping op ns1.bbeyond.nl een strakke 13ms. De traceroute gaat via 3 hops naar AMS-IX. Route is redelijk vergelijkbaar met de zakelijke bbeyond verbinding die we op mijn werk hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
En dat was einde Alice...

Na wat heen en weer bellen krijg ik onderstaande email:
Onze excuses voor het ongemak.

Wij moeten u helaas mededelen dat wij Alice niet bij u gaan kunnen leveren.
Wij kunnen uw lijn niet activeren. Dit is op uw woonplaats niet mogelijk.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben, en hopen dat dit in de toekomst wel mogelijk gaat zijn.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team
Eerst maar nog even bellen dat ze me echt gaan verwijderen uit het systeem. Wel erg vreemd aangezien ze wel aangeven dat het kan en ik ook al bevestigingen heb gehad. Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in.

Nah ja... Net zo lame als hun reclame (op de dame na dan). Dat nummer wat op de achtergrond speelt doel ik dus op: I can see clearly now the rain is gone... I can see all obstacles in my way... Fijn een provider die dus al meldt dat er obstakels aankomen... :) Rare reclame.

Nou ik zou zeggen iedereen succes mijn poging is op niks geeindigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 23:36
KPN heeft vorig jaar mijn lijn doorgemeten, max haalbare hier is +/- 12Mb. In hoeverre maakt het verschil of je op KPN-net of het BBned-net zit? Of is te verwachten snelheid gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ivo-nl schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:58:
KPN heeft vorig jaar mijn lijn doorgemeten, max haalbare hier is +/- 12Mb. In hoeverre maakt het verschil of je op KPN-net of het BBned-net zit? Of is te verwachten snelheid gelijk?
Als het is door gemeten en bekeken voor ADSL2+ gaat een ander netwerk niet heel veel meer of minder halen. Het kan wel een Mbit meer of Minder zijn omdat andere apparatuur gebruikt wordt misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Madone schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:36:
En dat was einde Alice...

Na wat heen en weer bellen krijg ik onderstaande email:

[...]

Eerst maar nog even bellen dat ze me echt gaan verwijderen uit het systeem. Wel erg vreemd aangezien ze wel aangeven dat het kan en ik ook al bevestigingen heb gehad. Volgens mij hebben ze er gewoon geen zin in.

Nah ja... Net zo lame als hun reclame (op de dame na dan). Dat nummer wat op de achtergrond speelt doel ik dus op: I can see clearly now the rain is gone... I can see all obstacles in my way... Fijn een provider die dus al meldt dat er obstakels aankomen... :) Rare reclame.

Nou ik zou zeggen iedereen succes mijn poging is op niks geeindigd..
Dit is HEEL NORMAAL, (voor Alice dan ....)
Dit heb ik ook gehad en is "gewoon" een foutje van hun systeem. (van Alice zelf dus, de computers maken geen fouten, mensen wel).

Je moet helaas weer bellen en vragen of ze de order er goed in zetten. Daarna weer wachten want de teller gaat weer op "0". Sneller activeren kenen ze namelijk niet.

Ik spreek uit ervaring want ik heb vandaag de zoveelste email ontvangen met de excuses erbij.
Ik kan echter niet eerder aangesloten worden dan 16-10.
Dit omdat, en ik citeer:
"uw order om technische redenen was geannuleerd en wij de order opnieuw hebben moeten invoeren".

Zoals al uit meer berichten blijkt is er sprake van een enorme chaos bij Alice. Ik vermoed dat men problemen heeft met het invoerren van orders en de verwerking hiervan.
Dit kan niet door de grote toeloop zijn want ik behoorde toch tot de eerste serie klanten.
Ik wacht nu al een maand en moet dus nog ruim twee weken wachten wat het totaal op ruim 6 weken brengt. Niet fijn.
Ik overweeg zeker een officiele klacht in te gaan dienen, want dit is niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een totale chaos bij Alice.

Ze zijn na de belofte van vorige week om afgelopen de modem te versturen het gewoon vergeten.
Ik heb het 15 min aan de lijn gehangen, en de beste helpdeskmedewerker had geen flauw idee waar hij het over had "modem nee die is inderdaad niet verzonden, we zullen hem zo snel mogelijk verzenden" Met zo "snel mogelijk" bij Alice bedoelen ze natuurlijk 2 a 3 weken ofzo.
Dus nog steeds geen modem.

Ik ga nu de 7e week in met het wachten op Alice en haar ADSL.

I'm getting seriously pissed off :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Vandaag mijn adsl gehad. Op de afgesproken datum.
Ik had alles al netjes gemonteerd met splitter.

KPN monteur komt langs. Sluit de 2de lijn bij mij aan. En sluit deze direct aan op me modem.
Moet straks of morgen even testen. en me netwerk weer opzetten (ben verhuist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:46:
Het is een totale chaos bij Alice.

Ze zijn na de belofte van vorige week om afgelopen de modem te versturen het gewoon vergeten.
Ik heb het 15 min aan de lijn gehangen, en de beste helpdeskmedewerker had geen flauw idee waar hij het over had "modem nee die is inderdaad niet verzonden, we zullen hem zo snel mogelijk verzenden" Met zo "snel mogelijk" bij Alice bedoelen ze natuurlijk 2 a 3 weken ofzo.
Dus nog steeds geen modem.

Ik ga nu de 7e week in met het wachten op Alice en haar ADSL.

I'm getting seriously pissed off :(
De activerings data en het verzenden van de modem lopen duidelijk niet in sync.
Ik heb Alice nu nogmaals gevraagd mij in ieder geval het modem z.s.m op te sturen zodat ik straks daar ook nog eens niet langer op hoeft te wachten.

Als je overigens nog een ander ADSL modem hebt bv die je via je huidige ISP hebt, dan kun je die ook gebruiken. Wellicht niet voor de telefonie (want dat is VoDSL), maar dan heb je in ieder geval wel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een tip met welke goedkope of gratis nieuwsgroep alice in volle snelheid te halen is?

• aKra
  • Laatst online: 17:41

aKra

Intentionally left blank.

XLned/Eweka/Tweak etc. etc. etc., er loopt hier volgens mij ergens een topic met alle nieuwsgroep aanbieders.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Alice besteld op 25 augustus, 2 dagen erna ontvangstbevestiging, rond 21 september krijg ik m'n user/pass gedoe thuis gestuurd met het bericht dat mijn internetverbinding de 28e zal worden opgeleverd. 1 dag hierna krijg ik het modem thuisgebracht.

Op de dag dat ik mijn modem kreeg, belde kpn om een afspraak te maken voor routine controle van de lijn, afspraak op de 27e gemaakt en de jongens van kpn hebben er ook nog een hele dag werk aan gehad ook; bleek een kabel te zijn doorgeknipt op de 1e verdieping. Heel verhaal, maar ze hebben het uiteindelijk toch weten te verhelpen.

En nu, vandaag dus is m'n lijn opgeleverd :)

Volgens speedtest.nl

Down 1809.5 KByte/sec (=14476 kbps)
Up 85.7 KByte/se (=686 kbps)
34.0 Conn/min
9.0 ms

En dit voor 29.95, geweldig :D

[ Voor 3% gewijzigd door MJ85 op 29-09-2007 01:19 ]

.

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Richard van Forum Alice heeft een update klaar!

Admin Rights Tool V2 [NIEUW]

UPDATE!
Deze bijgewerkte versie van de Admin Rights Tool voor de CopperJet 1616 zoals door Alice geleverd (annex A) garandeert dat je in de toekomst verzekerd bent van eventuele firmware updates!

Deze is te vinden in de download sectie onder Tools Copperjet!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

• ivo-nl
Die KPN-monteur komt 'gratis' (alhoewel je 70 euro voor een extra lijn betaalt)?

• bjck
ivo-nl schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:42:
Die KPN-monteur komt 'gratis' (alhoewel je 70 euro voor een extra lijn betaalt)?
Je betaalt €70 voor het laten activeren van een nieuwe lijn. Die monteur is dus niet gratis, die hoort bij het activeren/koppelen van een ongebruikte lijn.

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
hoi ik heb net me wantcontactdoos van de kpn aangesloten.werdt niet meer gebruikt en lag eraf.

Ze gebruiken toch gewoon weer de rode en de blauwe draad toch niet de andere 2 neem ik aan dat dat gebruikt wordt voor alice ? heb geen kpn lijn nu

Er komt bij mij woensdag zo'n kpn man langs terwijl ik dinsdag wordt aangesloten ervoor

Verwijderd

port forwarding met alice is gelukt :)

Meer info:
http://alice.gebruikers.eu/news.php

• HoppyF
murdock schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:05:
hoi ik heb net me wantcontactdoos van de kpn aangesloten.werdt niet meer gebruikt en lag eraf.

Ze gebruiken toch gewoon weer de rode en de blauwe draad toch niet de andere 2 neem ik aan dat dat gebruikt wordt voor alice ? heb geen kpn lijn nu

Er komt bij mij woensdag zo'n kpn man langs terwijl ik dinsdag wordt aangesloten ervoor
Wat zit er nu op je telefoonlijn?
Heb je nog KPN (telefonie of ADSL) op je lijn of niet?

Normaal gesproken wordt de KPN lijn gebruikt, dat is het rode + blauwe draadje.
Ik vraag me dan ook af waarom er een KPN man/vrouw langskomt.
Ik heb hier al vaker gelezen dat KPN langs komt, maar de reden hiervan is mij niet duidelijk.

• murdock
ik heb helemaal niks meer op mijn lijn.

Maar ik heb de term reserve lijnen ook wel een paar keer horen vallen dacht ik dat dat mischien ook het gele en groene draadje konden zijn .En de rode en blauwe mischien voor kpn doeleinden blijven.

ik heb nu alleen maar upc

• HoppyF
murdock schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:00:

Maar ik heb de term reserve lijnen ook wel een paar keer horen vallen dacht ik dat dat mischien ook het gele en groene draadje konden zijn .En de rode en blauwe mischien voor kpn doeleinden blijven.

Aha, vandaar dat KPN de lijn wil controleren/aansluiten omdat er niets meer aangesloten is.
In principe zit de eerste analoge lijn op blauw/rood, dus dat zal nu ook wel zo aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
murdock schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:00:

KPN reserveert niets, dus heb je geen diensten zijn die rood+blauw ook gewoon vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 06:49
Het KPN mannentje bij mij:

Heb je een alice modem?
ik: nee

Hij pakt uit zijn tas eigen modem, laat dat ding laden, en belt alice dat de lijn werkt.

En dat was ut alweer =s
gezellig, heb een werkende alice lijn... maar geen modem =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Zo wat meer getest en wat aangepast.
Mijn verbinding valt constant weg met de CJT-1616 waardoor het ook niet prettig bellen is.
Gisteren ochtend de helpdesk gebelt. En daar kwam uit dat een aantal cijfertjes niet constant zijn (zoals de db) EN het wordt door gezet naar de technische dienst.

Zelf heb ik nog en CJT-816-2P liggen. Deze voorzien van een nieuwe firmware, de instellingen over genomen en aan gesloten.
Nu lijkt mijn verbinding een stuk stabieler. De lijn valt niet constant uit. En het bellen gaat nu zonder problemen.

Vriendin 2+ uur an 1 stuk gebelt :)
Alleen internet valt nog af en toe weg. Even wachten wat de technische dienst vind.

/edit
Met de 816-2P is me download snelheid wel voor de helft lager, maar liever op dit moment lagere download snelheid dan een lijn die constant verbreekt.

[ Voor 10% gewijzigd door wica op 30-09-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wica schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:32:
Zo wat meer getest en wat aangepast.
Mijn verbinding valt constant weg met de CJT-1616 waardoor het ook niet prettig bellen is.
Gisteren ochtend de helpdesk gebelt. En daar kwam uit dat een aantal cijfertjes niet constant zijn (zoals de db) EN het wordt door gezet naar de technische dienst.

Zelf heb ik nog en CJT-816-2P liggen. Deze voorzien van een nieuwe firmware, de instellingen over genomen en aan gesloten.
Nu lijkt mijn verbinding een stuk stabieler. De lijn valt niet constant uit. En het bellen gaat nu zonder problemen.

Vriendin 2+ uur an 1 stuk gebelt :)
Alleen internet valt nog af en toe weg. Even wachten wat de technische dienst vind.

/edit
Met de 816-2P is me download snelheid wel voor de helft lager, maar liever op dit moment lagere download snelheid dan een lijn die constant verbreekt.
Niet vergeten dat je na de upgrade even hem naar 'factory defaults' moet resetten? Anders kunnen er oude configuratie dingen blijven staan die niet overeenkomen met de nieuwe software.

En wat is het verschil tussen behaalde snelheid en de lijnsnelheid die je modem aangeeft? Als je niet aan het bellen bent verwacht je met ADSL zo'n 85% van de lijnsnelheid (ADSL lijn) te kunnen halen aan download snelheid (throughput).

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 30-09-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam23
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 14:50
Ik heb sinds 27 september Alice, na aansluiten van modem werkte alles meteen goed.Hal 12-13 mbit, test gaf 16-20 mbit aan. Telefoon werkt ook goed. Port forwards i.c.m. U.S. Robotics router gedaan ( http://www.portforward.co...erouterportforwarding.htm ) , werkt ook prima. In Alice Lounge kan ik sinds vandaag ook inlogen. Tot zo ver ben ik does dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Even wat vragen m.b.t. overstappen van KPN IPB naar Alice:

Waarom moet ik 70 euro voor een nieuwe koperlijn betalen? Een Telco-Telco-migratie kan niet? De huidige lijn (volgens Alice geen analoog, maar VOIP...tsja.. is allebei koper).

Mag je IPB mag opzeggen als Alice is opgeleverd? Mijn abonnement loopt af op 4-dec, dus opzeggen voor 4-nov (anders weer 12 mnnd KPN). Alice moet dus opgeleverd worden voor 4-nov? Of is dat onzin? Het liefst zou ik Alice rond 1-dec laten ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
antiheroic schreef op zondag 30 september 2007 @ 08:10:
Het KPN mannentje bij mij:

Heb je een alice modem?
ik: nee

Hij pakt uit zijn tas eigen modem, laat dat ding laden, en belt alice dat de lijn werkt.

En dat was ut alweer =s
gezellig, heb een werkende alice lijn... maar geen modem =p
Uhh?
Dat KPN mannetje komt toch niet onaangekondigd mag ik aannemen, je wist toch dat er iemand kwam? Heb je niet even met de Klantenservice gebeld waar je modem bleef ?

Je hebt idd weinig aan een werkende lijn zonder modem.
Heb je misschien nog een "oude" ADSL modem liggen van een vorig ADSL abo? Zo ja, dan die aansluiten. Heb je toch alvast iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Nou ben benieuwd... Als het goed is wordt ik 03-oktober aangesloten.. Modem is van de week al afgeleverd en bekeken door mij...

Dus nu afwachten en misschien dat de lounge van Alice ook eens gaat werken, want daar kom ik nog steeds niet in. 8)7

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiheroic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-09 06:49
HoppyF schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:57:
[...]
Uhh?
Dat KPN mannetje komt toch niet onaangekondigd mag ik aannemen, je wist toch dat er iemand kwam? Heb je niet even met de Klantenservice gebeld waar je modem bleef ?
Je hebt idd weinig aan een werkende lijn zonder modem.
Ja die had ik gebeld (alice helpdesk), en de modem zou zaterdag/maandag komen, zaterdag is alweer voorbij dusja...

KPN kwam niet onaangekondigd, ze hadden mij gebeld voor aan afspraak en ongeveer 15/30 min van jou adres vandaan bellen ze nog een keertje, best wel netjes.

Iig heb ik mijn "internet" nog niet nodig, aangezien ik er nog niet woon en daar aan het verbouwen ben, maar een werkende telefoon daar had ik wel alvast op prijs gesteld :P dusja misschien is het maandag binnen en kan ik het zooitje dan testen samen met mijn laptop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ondanks het redelijke aantal nagatieve berichten hier heb ik mij toch maar aan Alice gewaagd, vooral omdat je er niet meteen een jaar aan vast zit.

Ervaringen atlonxp1800 met Alice
maandag 23 September:
Besteling geplaatst via de telefoon, ik ga 15 oktober verhuizen, en heb nu nog geen enkele aansluiting (woon nog bij m'n ouders), Ze konden niet het oude en nieuwe adres kwijt in hun systeem, dus alleen het nieuwe adres doorgegeven. Aansluitdatum zal 24 september worden
Dinsdag 24 September:
Automatische bevestiging van de order per email
Woensdag 25 September:
Automatische bevestiging van de order per post (bij de huidige bewoners van mijn nieuwe adres dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

AtlonXP1800 schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:44:
Ondanks het redelijke aantal nagatieve berichten hier heb ik mij toch maar aan Alice gewaagd, vooral omdat je er niet meteen een jaar aan vast zit.

Ervaringen atlonxp1800 met Alice
maandag 23 September:
Besteling geplaatst via de telefoon, ik ga 15 oktober verhuizen, en heb nu nog geen enkele aansluiting (woon nog bij m'n ouders), Ze konden niet het oude en nieuwe adres kwijt in hun systeem, dus alleen het nieuwe adres doorgegeven. Aansluitdatum zal 24 september worden
Dinsdag 24 augustus:
Automatische bevestiging van de order per email
Woensdag 25 augustus:
Automatische bevestiging van de order per post (bij de huidige bewoners van mijn nieuwe adres dus)
en morgen is het 1 oktober- weet je zeker dat je de maand goed hebt? nee dus, lees september ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ff berichtje van mij (heb nu chello extreme)

Ik heb Alice 25 augustus besteld n.a.l postcodecheck moet de downloadsnelheid tussen de 16 en 20 mbs zijn
Kpn man afgelopen vrijdag geweest (28 september) lijn geactiveerd .
Telefoon werkt !
VOOR DE ONLINE-GAMERS ! 8)
Ik heb STIEKUM mijn zoon van 13 zijn verbinding van chello extreme afgehaald en hem op de Alice verbinding gezet,hij speelt voornamelijk Counterstrike,Mu en Oblivion.
HIJ HEEFT NOG NIETS GEMERKT! _/-\o_

Internetverbinding is maar 7.5 mbs,ik heb vanmorgen klantenservice gebeld hierover,moet binnen veertien dagen volledige tussen de 16 en 20 mbs zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:17:

Ik heb Alice 25 augustus besteld n.a.l postcodecheck moet de downloadsnelheid tussen de 16 en 20 mbs zijn
Telefoon werkt !
Ik heb STIEKUM mijn zoon van 13 zijn verbinding van chello extreme afgehaald en hem op de Alice verbinding gezet,hij speelt voornamelijk Counterstrike,Mu en Oblivion.

Internetverbinding is maar 7.5 mbs,ik heb vanmorgen klantenservice gebeld hierover,moet binnen veertien dagen volledige tussen de 16 en 20 mbs zijn.
hoe ver zit je van de centrale?
bij mij was de postcodecheck ook tussen de 16 en 20mb maar haal rond de 11
dit is voor mij echter geen probleem ik had dit zelf al verwacht daar ik al eerder via een andere provider deze snelheid haalde bij een afstand van 1690meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:23:
[...]

hoe ver zit je van de centrale?
bij mij was de postcodecheck ook tussen de 16 en 20mb maar haal rond de 11
dit is voor mij echter geen probleem ik had dit zelf al verwacht daar ik al eerder via een andere provider deze snelheid haalde bij een afstand van 1690meter.
Ik zit 1908 meter van de centrale.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:48:
[...]

Ik zit 1908 meter van de centrale.......
Ik ga alles netjes lezen wat er in het Alice gebruikersforum over snelheid geschreven staat !
Ziet er goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:17:

Telefoon werkt !

Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat de snelheid na verloop van tijd hoger zal worden.
Hij doet het wel of hij doet het niet, half/half kan niet.
Controleer voor de zekerheid of je telefoonkabel niet te lang is e.d. of zet je modem (tijdelijk) even bij het ISRA punt zodat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn.

Alice geeft overigens geen garanties op snelheid, net zo min als de overige providers.
Ze zeggen ook heel taktisch: snelheid tot 20 Mbps niet, met 20 Mbps.
De postcode/snelheids check is maar een indicator, daar kun je feitelijk niet veel mee.
Betrouwbaarder zijn de afstand tot de centrale, maar dat wel met een marge omdat de werkelijke lengte vaak hoger is dan aangegeven in de postcode check lijst.

Vwb latency zou je zoon nog eens goed moeten kijken of deze werkelijk laag is.
Ik weet niet wat Chello doet maar er is vast wel wat te vergelijken. Voor de games telt iedere milliseconde immers.

Hoppy zit sinds vandaag overigens keurig zonder internet met dank aan Alice vanwege het niet op tijd aansluiten ....
Er is één ding wat altijd goed werkt bij providers en dat is op tijd afsluiten. Het is vandaag 1 okt. en ik wordt keurig volgens afspraak afgesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 01-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat de snelheid na verloop van tijd hoger zal worden.
Controleer voor de zekerheid of je telefoonkabel niet te lang is e.d. of zet je modem (tijdelijk) even bij het ISRA punt zodat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn.

Alice geeft overigens geen garanties op snelheid, net zo min als de overige providers.
De postcode/snelheids check is maar een indicator, daar kun je feitelijk niet veel mee.
Betrouwbaarder zijn de afstand tot de centrale, maar dat wel met een marge omdat de werkelijke lengte vaak hoger is dan aangegeven in de postcode check lijst.

Ik weet niet wat Chello doet maar er is vast wel wat te vergelijken. Voor de games telt iedere milliseconde immers.

Hoppy zit sinds vandaag overigens keurig zonder internet met dank aan Alice ....
Bedankt voor de tips.
Heb ff modem bij het Isra-punt gezet scheelt 1.5 mbps (download)
Nu maar weer op zoek naar een langere cross utp kabel (en onder het huis wroetten) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harbri
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:40
Inmiddels ben ik ruim twee weken (sinds 14 september) online via Alice. Mail versturen werkt inmiddels, geen idee waar het aan lag maar opeens werkt het. Wat nog niet werkt is de alicelounge, nog steeds staat mijn account op 'in behandeling'. Op mijn vraag wanneer mijn account daadwerkelijk wordt geactiveerd krijg ik als antwoord van de Alice helpdesk dat hier hard aan wordt gewerkt en dat ik af en toe moet proberen in te loggen om te controleren of het al werkt.Zo duidelijk is Alice....
Wat ook nog niet werkt is nummerherkenning maar dat komt omdat mijn nummer nog niet geporteerd is van KPN naar Alice. Zijn er eigenlijk Alice-gebruikers bij wie dit al gerealiseerd is (de portering van KPN naar Alice)? Is het normaal dat dit zolang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor de tips.
Heb ff modem bij het Isra-punt gezet scheelt 1.5 mbps (download)
Nu maar weer op zoek naar een langere cross utp kabel (en onder het huis wroetten) :'(
Of een lange gewone kabel, een koppelstukje en de/een korte crosskabel aan het eind of begin! Als je ze zelf niet kan maken vragen ze af en toe wel erg veel geld voor een lange(re) crosskabel terwijl er maar 2x2 aderparen gedraait zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
harbri schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:00:
Inmiddels ben ik ruim twee weken (sinds 14 september) online via Alice. Mail versturen werkt inmiddels, geen idee waar het aan lag maar opeens werkt het. Wat nog niet werkt is de alicelounge, nog steeds staat mijn account op 'in behandeling'. Op mijn vraag wanneer mijn account daadwerkelijk wordt geactiveerd krijg ik als antwoord van de Alice helpdesk dat hier hard aan wordt gewerkt en dat ik af en toe moet proberen in te loggen om te controleren of het al werkt.Zo duidelijk is Alice....
Wat ook nog niet werkt is nummerherkenning maar dat komt omdat mijn nummer nog niet geporteerd is van KPN naar Alice. Zijn er eigenlijk Alice-gebruikers bij wie dit al gerealiseerd is (de portering van KPN naar Alice)? Is het normaal dat dit zolang duurt?
Nummerherkenning heeft toch niets te maken met het porteren van je KPN nummer naar Alice?
Volgens mij zou je nu ook al nummerherkenning moeten hebben, zowel inkomend als uitgaand.
Wat krijgt iemand anders te zien als je vanuit je Alice lijn iemand belt?
Als het goed is heb je een (tijdelijk) Alice telefoonnummer wat later je KPN nummer wordt.

Hoe lang portering duurt weet ik niet, maar ik denk toch al gauw 2 a 3 weken.
Het nadeel hiervan is dat je ook nog abo kosten aan KPN moet blijven betalen. In feite ben je nu dubbel aangesloten vwb telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harbri
HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:24:
[...]

Nummerherkenning heeft toch niets te maken met het porteren van je KPN nummer naar Alice?
Volgens mij zou je nu ook al nummerherkenning moeten hebben, zowel inkomend als uitgaand.
Wat krijgt iemand anders te zien als je vanuit je Alice lijn iemand belt?
Als het goed is heb je een (tijdelijk) Alice telefoonnummer wat later je KPN nummer wordt.
Ik heb nu inderdaad een tijdelijk nummer van Alice waarover mijn uitgaande gesprekken worden gerouteerd. De nummerweergave hierop staat uit zodat mensen die door mij gebeld worden het nummer niet te zien krijgen. Omdat mijn eigen nummer nog niet geporteerd is en dus via een 'omweg' binnenkomt is ook daarop momenteel de nummerweergave uit, als iemand mij belt krijg ik 'nummer onbekend' te zien. Als je echter naar het tijdelijke Alice-nummer belt wordt wel het nummer zichtbaar. De uitleg van Alice dat de nummerweergave weer volledig werkt nadat het nummer van KPN naar Alice is geporteerd lijkt mij plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Hier stonden een paar vragen die ik uiteindelijk door te helpdesken heb kunnen beantwoorden.

Voor anderen in vergelijkbare situaties:

Orange + Telefonie + KPN BelBudget. Opleverdatum 19 November 2005 = Contract loopt af op 30 november = max 31 oktober opzeggen anders stilzwijgend jaar verlenging, dus Alice aanvragen en 25-30 november als aansluitdatum kiezen, Alice neemt vervolgens contact op met Orange (of welke andere oude dsl provider je dan ook had) om de lijn actief te laten etc. Alice neemt ook contact met KPN op dat je ze de deur uit doet. KPN hoef je zelf niet meer af te zeggen, maar je oude ISP nog wel.

ps. toen ik orange aan de telefoon had boden ze me nog aan 11.50 omlaag te gaan in kosten:P (DSL voor 17.50 ipv 23,95 en kopertoeslag 5 EUR voor 1 jaar ipv 9,95 (maar dan moet ik dus welmijnbelbudget dumpen) Ik denk er nog even over na maar ik ben toch al vrij zeker dat ik bij ze weg ga en ook vrij zeker dat het dan Alice word.

[ Voor 121% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-10-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nummer staat ook uit als ik naar andere bel.

ik kan wel zien wie mij belt.

ik heb geen nummerportering ik heb een brief ontvangen dat mijn tijdelijke nummer het defenetieve word/is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
ivo-nl schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:59:
Mag je IPB mag opzeggen als Alice is opgeleverd? Mijn abonnement loopt af op 4-dec, dus opzeggen voor 4-nov (anders weer 12 mnnd KPN). Alice moet dus opgeleverd worden voor 4-nov? Of is dat onzin? Het liefst zou ik Alice rond 1-dec laten ingaan.
Volgens mij klopt je bewering niet, maar ik kan het mis hebben. Na 1 jaar wordt het contract voor onbepaalde tijd verlengd en kun je per maand IPB opzeggen. Je hoeft dus niet weer voor een jaar te dokken. Heb trouwens ook geprobeerd om over te stappen van IPB naar Alice maar helaas is die poging gestrand. Lees anders mijn ervaringen maar in deze thread.

Ik hoop dat het jou wel lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
@Madone: ik zit met de nummerportering... kan 't nergens vinden op de website van Alice icm IPB.

Bij het kiezen voor aanvragen icm IPB wordt nergens de mogelijkheid geboden voor nummerportering en aanvragen via de 'analoge' weg gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:17:
mijn nummer staat ook uit als ik naar andere bel.

ik kan wel zien wie mij belt.

ik heb geen nummerportering ik heb een brief ontvangen dat mijn tijdelijke nummer het defenetieve word/is
Da's interessant.
Op je 'tijdelijke' Alice nummer staat nummerkenning uit naar anderen, maar hoe weet het modem nu of je een tijdelijk of permanent Alice nummer gebruikt?
In jouw geval wil je het nummer van Alice permanent maken, dus moet er iets in je modem aangepast worden. Ik ben benieuwd of Alice dat remote doet.
Dat kan als het goed is wel, omdat ze het login/ww van je modem hebben.

Als je echter zelf superuser rechten hebt zou je ook het Caller-ID aan kunnen zetten, dus ook van het tijdelijke nummer.
Ik denk dat men bewust het tijdelijke nummer uit heeft gezet om verwarring bij mensen te voorkomen. Als je iemand belt die je kent ziet deze opeens een vreemd nieuw nummer. Dat is verwarrend. Zeker als je dan twee weken later ofzo je oude nummer weer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpert
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-07 08:40
Hallo, helaas last van een klapperlijn. Het vreemde is dat het 2 weken goed functioneerde. Ineens zag ik 's nachts in een periode van 1 uur de lijn wegvallen. Sindsdien 1x per uur een wegvallende lijn. Dit heb ik zaterdag naar Alice gemailed. Sinds zaterdagavond valt om de 30 seconden mijn lijn weg. Rond 21.00u is de lijn heel even actief en daarna weer om de 30 seconden een wegvallende lijn. Helaas werkt het omzetten naar ADSL1 dit keer niet. (zo kon ik het bij abel oplossen).

Vandaag gebeld. 25 minuten in de wacht gehangen. :(. Het is nu doorgezet naar 2e lijns. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 17:41

aKra

Ervaringen van aKra met Alice ADSL & telefonie
maandag 21-9-2007Alice ADSL & telefonie (Comfort) door mijn vader via de telefoon besteld, opleverdatum zou 30 oktober 2007 zijn omdat dan ons KPN/XS4ALL abonnement afloopt.
woensdag 26-9-2007"Ontvangstbevestiging van uw opdracht voor Alice Comfort" thuis ontvangen per brief. Klantnummer tussen de 8400 en 8500 in.

Nu nog even afwachten hoe het met de opdracht bevestiging gaat... Gezien we 30 oktober als voorkeur hebben opgegeven gezien dan de huidige XS4ALL verbinding dus 'opgezegd' gaat worden...

Ik hou nog even me handjes geknepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
Madone schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:00:
[...]

Volgens mij klopt je bewering niet, maar ik kan het mis hebben. Na 1 jaar wordt het contract voor onbepaalde tijd verlengd en kun je per maand IPB opzeggen. Je hoeft dus niet weer voor een jaar te dokken. Heb trouwens ook geprobeerd om over te stappen van IPB naar Alice maar helaas is die poging gestrand. Lees anders mijn ervaringen maar in deze thread.

Ik hoop dat het jou wel lukt...
Dat is een hele interessante.....
En waarom is die poging gestrand? De dame die ik aan de lijn had tijdens het bestellen, verzekerde me, dat het absoluut geen probleem op zou gaan leveren. Nu ben ik wel erg benieuwd.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
Ik heb Alice gebeld en daar is me eea uitgelegd. Ik heb via internet besteld, ik heb nu KPN IPB. Bij het bestellen kies je voor 'analoge lijn' en nummerbehouden. Het systeem zegt dat je lijn niet geschikt is en dat het wel mogelijk is met een nieuwe lijn waarop Alice (+ oude nr) dan wordt geleverd. Dus bestellen als huidige IPB-klant kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geiszzz
  • Laatst online: 15-04-2017
ivo-nl schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:12:
Ik heb Alice gebeld en daar is me eea uitgelegd. Ik heb via internet besteld, ik heb nu KPN IPB. Bij het bestellen kies je voor 'analoge lijn' en nummerbehouden. Het systeem zegt dat je lijn niet geschikt is en dat het wel mogelijk is met een nieuwe lijn waarop Alice (+ oude nr) dan wordt geleverd. Dus bestellen als huidige IPB-klant kan wel.
Ik schrok al, maar dit is mij inderdaad ook verteld. Afwachten maar weer. Heb tot nu toe alleen de eerste mail + brief ontvangen. Oplevering zou op 18 oktober moeten zijn.

Mvg, Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om over te stappen meer heb volgende vragen...
Misschien hebben jullie de antwoorden...

Dit ook aan Alice gevraagd..

Geachte ''alice'',

Ik zit te twijfel om naar u over te stappen maar heb de volgende vragen:

- Is het ook mogelijk om met een ISDN-1 lijn over te stappen !!
- Ik zie dat je standaard 1 email adres krijgt kunnen dit er ook meer zijn, en zo ja wat zijn de evt. extra kosten
- Is de mail ook via POP op te halen !!!
- Is het ook mogleijk om te faxen over u netwerk.
- zijn er nog beperking in telefoonnummers 088 etc.
- Bij geleverd modem hoeveel telefoon toestelen kunnen daar op worden aangesloten !!

Ik hoop dat u mijn vragen zsm kan beantwoorden en mij kan overtuigen om over te stappen.

Vr gr Joan

Misschien zijn jullie sneller !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

HoppyF schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Hoppy zit sinds vandaag overigens keurig zonder internet met dank aan Alice vanwege het niet op tijd aansluiten ....
Er is één ding wat altijd goed werkt bij providers en dat is op tijd afsluiten. Het is vandaag 1 okt. en ik wordt keurig volgens afspraak afgesloten.
Inderdaad, de snelheid wordt na verloop van tijd niet hoger. Ik zit bij XS4All op 2800 meter (attentuation meting) en haal 15 Mbit, maar naast afstand is ook de kwaliteit van de lijn (lassen e.d.) en de ouderdom van de koperkables van groot belang voor de snelheid. Zat overigens bij Alice hier te kijken omdat ik net in Italië een Alice abbo bij iemand heb gemaakt en geconfigureerd. Wat best wel leuk is als je eigenlijk geen Italiaans spreekt/leest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2 jarig ADSL2+ abonnement bij TweakDSL. Dit loopt af op 8-12-2007.
Wanneer ik dit abonnement voor deze datum opzeg moet ik €75,00 betalen.

Wat is nu het beste moment om Alice aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag me af wat nou "dichtbij" de centrale is...

300 meter? 600 meter? vanaf waar ongeveer mag je het dichtbij noemen?

en dan nog een vraag... weet iemand of je een speciale telefoon moet aanschaffen met bepaalde eisen? of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Dat is een hele interessante.....
En waarom is die poging gestrand? De dame die ik aan de lijn had tijdens het bestellen, verzekerde me, dat het absoluut geen probleem op zou gaan leveren. Nu ben ik wel erg benieuwd.
Mijn idee is dat Alice zich vooral inzet voor de mensen die de boel standaard hebben en zodra het maar enigzins apart wordt dan is het ineens moeilijk. De reden was dus dat ze de lijn niet konden activeren. Logisch aangezien deze eerst door KPN gerelaiseerd worden. De 69 EUR extra waar rekening mee gehouden moet worden.
Ik kon dus ook wel bestellen maar zoals ik al aangaf, die extra lijn moest door hun aangevraagd worden en dat is misgegaan. Ook kon het systeem niet omgaan met een toevoeging bij een adres (a). Ze hebben gewoon serieuze problemen met hun systeem en daar ben ik slachtoffer van geworden. Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:00:
Ik heb een 2 jarig ADSL2+ abonnement bij TweakDSL. Dit loopt af op 8-12-2007.
Wanneer ik dit abonnement voor deze datum opzeg moet ik €75,00 betalen.

Wat is nu het beste moment om Alice aan te vragen?
Hangt ervanaf wat je per mand bespaart met Alice. Als je dan EUR75 deelt door dat bedrag weet je wat je terugverdien tijd is. Is die korter dan tween maanden (van nu tot 8-12) dan kan het interessant zijn.
Echter lijkt em dat een kwestie van een week hooguit. Als je over een maand (8-11) de migratie in gang zet zal je ron 8-12 via Alice kunnen internetten. Kijk wel hoe tele2 verlengt, is dat per maand of per jaar? Want als je dan vergeet T2 op te zeggen zit je er misschien voor een veel groter bedrag aan vast?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hierbij om een abonnement dat je na 1 jaar per maand kunt opzeggen.
Zeg je het binnen 2 jaar op dan moet je €75,00 betalen.
franssie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:48:
[...]

Hangt ervanaf wat je per mand bespaart met Alice. Als je dan EUR75 deelt door dat bedrag weet je wat je terugverdien tijd is. Is die korter dan tween maanden (van nu tot 8-12) dan kan het interessant zijn.
Echter lijkt em dat een kwestie van een week hooguit. Als je over een maand (8-11) de migratie in gang zet zal je ron 8-12 via Alice kunnen internetten. Kijk wel hoe tele2 verlengt, is dat per maand of per jaar? Want als je dan vergeet T2 op te zeggen zit je er misschien voor een veel groter bedrag aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:57:
Het gaat hierbij om een abonnement dat je na 1 jaar per maand kunt opzeggen.
Zeg je het binnen 2 jaar op dan moet je €75,00 betalen.
[...]
Dan zou ik gewoon 1 maand wachten tenzij je een heel groot voordeel ziet in nu overstappen (wat me gezien dit topic raar zou lijken - ik wacht nu ook al bijna 6 weken op Alice).
Maar Stel:
Je abbonement bij T2 kost EUR40,00 (Ik neem aan dat je geen KPN lijn meer hebt dus die kosten heb je dan niet meer).
Alice kost EUR30,00
Je bespaart je dan EUR10,00 per maand (en in dit geval hooguit één maand gezien de overstap tijd tot 08DEC2007) door voor EUR75,00 kosten te maken.

Dat kan dus niet uit. Was je net door je eerste jaar heen dan had je 12-1maand overstap=11 maanden EUR 10 kunnen besparen door EUR 75 uit te geven = 110-75 = nog maar 35 euro....

Het kan in jouw geval pas uit als jouw abonement 75+30 = 115 euro per maand kost en dat is vast niet zo :O

De aansluit kosteen van Alice heb ik niet meegenomen want die ben je toch kwijt, nu of later en voor een maand ga ik het rente effect niet uitrekenen ;) (tenzij je wel KPN hebt, dan kost het niets maar is je abo nog steeds goedkoper dan EUR135).

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 02-10-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Update:

Alice bestelling
ma 10-9-2007Bestelling via website gedaan (geen KPN aansluiting)
ma 10-9-2007Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt
ma 1-10-2007KPN belt voor afspraak lijn controle, wordt op 11-10 uitgevoerd
di 2-10-2007Order bevestiging van Alice, aansluiting op 9-10 (huh, KPN controle erna?)

Ik kan alleen niet inloggen op Alice Lounge nu, klopt dat? Ik spring terug naar de loginpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Franssie voor dit voorbeeld.

Ik betaal nu €50,00 per maand voor internet en ongeveer €35 per maand voor telefoon via KPN.

Bij elkaar is dit dus €85,00.

Bij Alice ga ik €30 en €7,50 (Ewaka - voor UseNet) betalen.

Besparing zou dus ongeveer €50 per maand zijn.
franssie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:30:
[...]

Dan zou ik gewoon 1 maand wachten tenzij je een heel groot voordeel ziet in nu overstappen (wat me gezien dit topic raar zou lijken - ik wacht nu ook al bijna 6 weken op Alice).
Maar Stel:
Je abbonement bij T2 kost EUR40,00 (Ik neem aan dat je geen KPN lijn meer hebt dus die kosten heb je dan niet meer).
Alice kost EUR30,00
Je bespaart je dan EUR10,00 per maand (en in dit geval hooguit één maand gezien de overstap tijd tot 08DEC2007) door voor EUR75,00 kosten te maken.

Dat kan dus niet uit. Was je net door je eerste jaar heen dan had je 12-1maand overstap=11 maanden EUR 10 kunnen besparen door EUR 75 uit te geven = 110-75 = nog maar 35 euro....

Het kan in jouw geval pas uit als jouw abonement 75+30 = 115 euro per maand kost en dat is vast niet zo :O

De aansluit kosteen van Alice heb ik niet meegenomen want die ben je toch kwijt, nu of later en voor een maand ga ik het rente effect niet uitrekenen ;) (tenzij je wel KPN hebt, dan kost het niets maar is je abo nog steeds goedkoper dan EUR135).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:07:
Bedankt Franssie voor dit voorbeeld.

Ik betaal nu €50,00 per maand voor internet en ongeveer €35 per maand voor telefoon via KPN.

Bij elkaar is dit dus €85,00.

Bij Alice ga ik €30 en €7,50 (Ewaka - voor UseNet) betalen.

Besparing zou dus ongeveer €50 per maand zijn.

[...]
Dus als je het over een maandje aanvraagt met als aansluitdatum 8dec07 moet het goedkomen tegen minimale kosten lijkt me! Alice gaat je heel wat geld besparen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Zijn er al mensen die op de Alice Lounge konden inloggen...

Ik kom er al 2 weken niet bij en vanaf de kant van Alice reageren ze ook niet echt.
En als het goed is wordt ik morgen omgezet..

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me het beste plan. :)

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen met Alice. Hou ons op de hoogte.

Groet...
franssie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

Dus als je het over een maandje aanvraagt met als aansluitdatum 8dec07 moet het goedkomen tegen minimale kosten lijkt me! Alice gaat je heel wat geld besparen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock
oke sinds vandaag aangesloten zoals beloofd morgen komt de kpn.

zit zonder splitter aangesloten achter demodem zit me us robotics accespoint switch dhcp uitgezet en de modem niet in de wan poort gedaan maar in een gewone switch poort.

internet werkt kan niet zien op hoeveel die trained weet niet waar dat staat.

Ik haal met eweka usenet 1500KB/s gemiddeld. Zit geloof ik op 1900 meter van de centrale.

heb me tijdelijke nummer gebeld en het modem gaat dan wel knipperen.

Nog geen telefoon op aangesloten.

testen net gedaan
http://speedtest.bbned.nl 1.5Mb/s
http://test.tc2.leaseweb.net/1000mb.bin ook 1.5Mb/s

[ Voor 9% gewijzigd door murdock op 02-10-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supernova schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:09:
Zijn er al mensen die op de Alice Lounge konden inloggen...

Ik kom er al 2 weken niet bij en vanaf de kant van Alice reageren ze ook niet echt.
En als het goed is wordt ik morgen omgezet..
hier hetzelfde ik ben er 1 keertje opgeweest en heb toen mijn gegevens aan kunnen passen alleen nu krijg ik de melding dat mijn account niet actief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alice bestelling
zo 16-09-2007Bestelling via website gedaan. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
ma 17-9-2007Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt.
wo 19-9-2007Ontvangstbevestiging per post ontvangen.
ma 1-10-2007Order bevestiging per e-mail gekregen. Wordt 4-10 aangesloten, modem wordt toegestuurd.
di 2-10-2007Modem ontvangen :)

2 weken en 2 dagen verder nu, en wordt over 2 dagen aangesloten. Zit een aardige vaart in dus. Er is nog niks administratief misgegaan (alles in de bevestigingen klopt), kan alleen nog niet inloggen op de Alice Lounge met de verkregen gegevens, maar volgens de email die ik 1-10 kreeg kan dat pas als ik aangesloten ben. Hopelijk loopt de rest ook zo voorspoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:57:
Alice bestelling
zo 16-09-2007Bestelling via website gedaan. Wordt aangesloten op de reeds bestaande lijn van KPN.
ma 17-9-2007Bevestiging per mail binnen dat de aanvraag loopt.
wo 19-9-2007Ontvangstbevestiging per post ontvangen.
ma 1-10-2007Order bevestiging per e-mail gekregen. Wordt 4-10 aangesloten, modem wordt toegestuurd.
di 2-10-2007Modem ontvangen :)

2 weken en 2 dagen verder nu, en wordt over 2 dagen aangesloten. Zit een aardige vaart in dus. Er is nog niks administratief misgegaan (alles in de bevestigingen klopt), kan alleen nog niet inloggen op de Alice Lounge met de verkregen gegevens, maar volgens de email die ik 1-10 kreeg kan dat pas als ik aangesloten ben. Hopelijk loopt de rest ook zo voorspoedig.
Niet te geloven zo snel!!!
Ik hoop voor je dat het ook goed gaat, bij mij is het net andersom.
Op 27 aug bestellen en pas 16 oktober leveren....
Ik snap nog steeds niet hoe dat kan want ook al zou mijn eerste order geannuleerd zijn door het systeem had ik al lang aangesloten kunnen zijn op de tweede order.
Die loopt blijkbaar ook weer vertraging op.

Die Alice Lounge is eigenlijk niet zo belangrijk, daar is toch weinig te beleven, belangrijker is dat je snel aangesloten wordt en kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:47:
vraag me af wat nou "dichtbij" de centrale is...

300 meter? 600 meter? vanaf waar ongeveer mag je het dichtbij noemen?

en dan nog een vraag... weet iemand of je een speciale telefoon moet aanschaffen met bepaalde eisen? of maakt dat niet uit?
Alles onder of rond de 1200 meter is 'goed' te noemen. Daarna gaat het snel bergafwaarts. Op GOT zijn ongetwijfeld de grafieken te vinden van de verhoudingen van ADSL(2+) m.b.t. afstand en signaal (snelheid in de volksmond). Voor de liefhebbers: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 23/08 aangemeld via de website. Op 26/08 een bevestiging van de aanvraag gehad. Abo bij mijn andere ISP opgezegd. Weken later eens gebeld wat de status was. Reactie: meneer u aanvraag is geannuleerd. Oh? Waarom? Tja er zijn wat problemen met de toevoeging bij u huisnummer. Om een lang verhaal kort te maken. Vanavond wederom gebeld, nog steeds geen oplossing voor hun probleem. Alice kan mij ook verder niets concreets toezeggen. Zie de bui dus al hangen. 01/11 is mijn huidige lijn dood, terwijl het hier om een simpele ISP/ISP migratie gaat [vorige ISP zit ook via bbned] Ik wacht nu nog tot medio oktober en dan kunnen ze wat mij betreft de pot op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humpert schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:48:
Hallo, helaas last van een klapperlijn. Het vreemde is dat het 2 weken goed functioneerde. Ineens zag ik 's nachts in een periode van 1 uur de lijn wegvallen. Sindsdien 1x per uur een wegvallende lijn. Dit heb ik zaterdag naar Alice gemailed. Sinds zaterdagavond valt om de 30 seconden mijn lijn weg. Rond 21.00u is de lijn heel even actief en daarna weer om de 30 seconden een wegvallende lijn. Helaas werkt het omzetten naar ADSL1 dit keer niet. (zo kon ik het bij abel oplossen).

Vandaag gebeld. 25 minuten in de wacht gehangen. :(. Het is nu doorgezet naar 2e lijns. Afwachten maar.
Dit modem is ook in gebruik bij mijn huidige provider. Wat ik je kan vertellen dat deze dingen vrij regelmatig kapot gaan, zie ook het speedxsforum.[http://forum.speedxs.nl/showthread.php?p=16453#post16453] Zelf is het mij twee keer overkomen zo n klapperlijn. Na vervanging was alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Aanbod ziet er aardig uit, maar 1 pop3-box is voor mij te weinig. Weet iemand een goede, en niet al te dure partij waarbij je losse pop3-boxen kan aanvragen?

Ik had o.a. one.com gevonden. Voor 1,25 per maand krijg je 1000MB ruimte, en kan je zelf meerdere pop-boxen aanmaken. Daar komt dan alleen nog een domein bij, met alle kosten die daar bij horen...en dat heb ik niet nodig. Iemand slimmere alternatieven gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

jaspov schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:42:
Aanbod ziet er aardig uit, maar 1 pop3-box is voor mij te weinig. Weet iemand een goede, en niet al te dure partij waarbij je losse pop3-boxen kan aanvragen?

Ik had o.a. one.com gevonden. Voor 1,25 per maand krijg je 1000MB ruimte, en kan je zelf meerdere pop-boxen aanmaken. Daar komt dan alleen nog een domein bij, met alle kosten die daar bij horen...en dat heb ik niet nodig. Iemand slimmere alternatieven gevonden?
Is gmail dan geen optie? die is ook gewoon d.m.v. pop3 toegankelijk..

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock
Bij de eigenschappen van mijn netwerklocaties (windows xp sp2)

staat internet gateway als ik er rechts op klik en status in drukt zie ik dat hij op 14,4Mbps staat is dat waar hij dan op de lijn op traind.

Ik zit trouwens op 809 meter van de centrale volgens bbned en nioet dat andere wat ik eerder aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 08:54
Voor diegene die niet meer kunnen inloggen in de lounge nadat ze de eerste keer hun gegevens hebben gewijzigd (emailadres en password). De tweede (en alle volgende keren) moet je inloggen met je volledige email-adres (incl @alice.nl) als username en het nieuwe password wat je bedacht hebt.

Alleen had ik verwacht daar ook iets met facturen en evt wat setting te zien te krijgen. Tot nu toe kan ik daar alleen de webmail opstarten.

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Gmail blokkeert allerlei attachments. Ik heb liever gewoon een pop-box.
MaikelG schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:49:
[...]
Is gmail dan geen optie? die is ook gewoon d.m.v. pop3 toegankelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Voor alle mensen met een eigen modem, heeft iedereen dit gezien ?

Tevens is op dat forum een tool te downloaden waarmee toch als admin op de 1616P ingelogd kan worden. Dit schijnt goed te werken, getest door de users aldaar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
PPP verbinding:
dialout username: user0@alice.nl
dialout password: user0
ATM protocol
Tx Vci: 35
Tx Vpi: 0
Rx Vci: 35
Rx Vpi: 0
Peak cell rate: 2415
ATM Traffic Class: UBR

voor vodsl:
VPI: 0
VCI: 37
PCR: 900 cells/s
CDVT: 2 cells
Coder LAW: ALAW
Signalling: BLES ELCP
profile: ATM-Forum-9

Bron: Alice gebruikers forum, Alice met eigen modem/router

[ Voor 4% gewijzigd door Hachy op 02-10-2007 23:09 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:00:

[...]
Als je dan een stuk of 3 adressen wilt hebben, waarom niet gewoon ergens een goedkope webhoster zoeken met een mailonly account? Voor een paar tientjes heb je je eigen domeinnaam inclusief mailonly account al ergens onder gebracht en dan bepaal je zelf ook nog eens welke adressen je aanmaakt e.d.

Mijn order was dus zoals bij zoveel mensen dubbel in het systeem terecht gekomen. Dit nadat ik Vrijdags een order plaatste, Zaterdag gebeld werd dat mijn bankrekeningnummer niet ingevuld was (vreemd, een bevestiging via e-mail gaf namelijk aan van wel). De vriendelijke dame kon de oplever datum verschuiven van 22 naar 15 Oktober, helaas bleek hierdoor een 2e order aangemaakt te zijn.

Na telefonisch contact werd niet alleen de 1e order geannuleerd maar ook de 2e waardoor een nieuwe moest worden aangemaakt met als oplever datum niet 15 of 22 Oktober maar maarliefst 25 oktober. Fijne service ***not***

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argus1910
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 15:43
Maandag 17 september 2007:
Brief ontvangen waarin aangekondigd wordt dat ik donderdag wordt overgezet naar Alice. Het is mogelijk dat ik dan enige minuten mijn verbinding kwijt ben.

Donderdag 20 september 2007 10.30 uur:
Mijn internet verbinding valt weg.

Donderdag 20 september 2007 13.30 uur:
Ik ben nu toch echt wel enige minuten mijn verbinding kwijt. Helpdesk gebeld: waar blijft mijn verbinding? "Als die er om 18.00 uur nog niet is even terugbellen."

Donderdag 20 september 2007 18.05 uur:
Helpdesk gebeld: "Dag meneer Turksma. Ik kan op dit moment niets voor u doen." "Ik heet niet Turksma." "Het probleem is wat ingewikkelder." "Ik heet niet Turksma!" Ïk moet het doorgeven aan de tweede lijn. " "Ik heet niet Turksma. Welk nummer heeft u gebeld?" "06123….." "Mijn nummer is 01234……" "Oh. Neemt u mij niet kwalijk. Goedenavond." Verbinding wordt verbroken. Weer een euro kwijt. Er ging blijkbaar iets mis met de verbinding. Toen was ik nog vriendelijk en geduldig.

Donderdag 20 september 2007 18.06 uur:
Helpdesk, zelfde dame als om 18.05 uur: "Mijn dienst zit erop. Kunt u even opnieuw bellen? Dan kan mijn collega u helpen."

Donderdag 20 september 2007 18.08 uur:
Helpdesk, zelfde dame als om 18.05 uur: "Nee, sorry ik kan u echt niet helpen. U moet echt even opnieuw bellen."

Donderdag 20 september 2007 18.20 uur:
"Waar blijft mijn verbinding?" "Ik zal het voor u nakijken…." Stilte. "Nee, u hebt nog geen verbinding." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. "Ze zijn tot 20.00 uur bezig. U moet nog even wachten. Het komt wel goed."

Niet dus.

Donderdag 20 september 2007 20.20 uur:
"Ik heb geen verbinding!""Ik zal het voor u nakijken. Nee, u hebt geen verbinding." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik dus voor. "U wordt morgen in de loop van de dag aangesloten."

Niet dus.

Vrijdag 21 september 2007 18.30 uur:
"Waar blijft mijn verbinding? De loop van de dag is al voorbij!" "Ik zal het even voor u nakijken." Stilte. "Nee. U bent nog niet aangesloten." Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. "Maar het kan nog tot 20.00 uur!"
Helaas moet ik weg maar om 19.30 uur nog geen verbinding.

Maandag 24 september 2007 10.30 uur:
"Ik heb nog steeds geen verbinding. Die zou ik vrijdag toch krijgen??""Ik zal het even voor u nakijken……Die zou er wel moeten zijn. Ik maak een ticket aan voor de tweede lijn." "Ik wil graag het telefoonnummer van de tweede lijn.""Dat heb ik niet."
Dat schiet niet op. Maar weer wachten, wachten….

Dinsdag 25 september 2007 10.30 uur:
"Waar blijft mijn verbinding?" "Er is een ticket voor u aangemaakt en dan kan het 1 tot 5 dagen duren." Ik krijg geen telefoonnummer van de tweede lijn. Ik krijg geen telefoonnummer waar ik eventuele klachten kan droppen. Er is wel een emailadres maar ja, dat is een beetje moeilijk als ik geen verbinding heb. Ik kan wel mijn klachten achterlaten bij de dame van de helpdesk. Hetgeen ik doe met de mededeling dat ik wel enige reactie verwacht.

Niet dus.

Inmiddels aardig wat euro's kwijt. Alice is klantvriendelijk? Nog niets van gemerkt.

Woensdag 26 september 2007 12.30 uur:
De tweede lijn belt met de vraag wat er aan de hand is:"Alleen het powerlampje van mijn modem brandt. Verder niets." Ja, ik heb het ook geprobeerd zonder splitter. Ja, ik heb ook de A- en B-kabeltjes omgewisseld. Dan weet de tweede lijn genoeg.

Vrijdag 28 september 2007 15.30 uur:
De helpdesk weet te melden dat ik nog geen verbinding heb. Nee. Dat weet ik. Daar bel ik voor. Het schijnt dat er na 3 oktober meer nieuws is. Hoe verzinnen ze het.
Dezelfde dag nog een brief verstuurd naar Alice met mijn klachten en vragen omtrent het uitblijven van de verbinding, waarom de helpdesk € 0,25 per minuut kost als ze toch niet kunnen helpen enz. Met het verzoek mij per ommegaande te antwoorden. Nog steeds niets gehoord.
In de brief van 17 september stond ook dat mijn telefoonnummer na 2 weken zou worden overgezet. Dus mijn telefoonverbinding zal ik binnenkort ook wel kwijt zijn. En dat is jammer want ik had van zolder een modem opgeduikeld zodat ik in ieder geval via een langzame en dure inbelverbinding mijn email op kan halen.

Zo duidelijk is Alice dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@argus1910

Ik ben (nog) geen klant van Alice, maar afgelopen vrijdag kom ik thuis en brand bij mij ook alleen het power-lampje nog.
Modem stuk. De 2e in 2 jaar. Fijne dingen die CopperJets 1616-2p.
Wanneer je de rode kabel in de 'Ethernet' aansluiting van je modem hebt zitten, en het andere einde in je netwerkkaart, dan zou toch ook het 'Ethernet' lampje moeten branden?

Het 'Ethernet' lampje moet volgens mij gaan branden wanneer er verbinding is met je computer.
Ongeacht of je nu internet hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harbri
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:53:
[...]
hier hetzelfde ik ben er 1 keertje opgeweest en heb toen mijn gegevens aan kunnen passen alleen nu krijg ik de melding dat mijn account niet actief is
Bij mij is precies hetzelfde gebeurd, ik heb 1 keer in de alicelounge kunnen inloggen en daar mijn gegevens kunnen aanpassen. Daarna niet meer kunnen inloggen met de melding dat mijn acount niet actief is. ... is dus blijkbaar een veel voorkomend probleem.
HoppyF schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:08:
Die Alice Lounge is eigenlijk niet zo belangrijk, daar is toch weinig te beleven, belangrijker is dat je snel aangesloten wordt en kunt bellen.
Ben ik niet helemaal met je eens. In de Alicelounge zou je ook je facturen moeten kunnen raadplegen. Dat kan ik dus nog steeds niet. Hoe kan ik dan controleren of de bedragen die Alice afschrijft correct zijn? Die vraag heb ik ook aan Alice gesteld, tot op heden geen antwoord mogen ontvangen.....
ChecKege schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:58:
Voor diegene die niet meer kunnen inloggen in de lounge nadat ze de eerste keer hun gegevens hebben gewijzigd (emailadres en password). De tweede (en alle volgende keren) moet je inloggen met je volledige email-adres (incl @alice.nl) als username en het nieuwe password wat je bedacht hebt.
Dit heb ik zojuist geprobeerd maar helaas blijf ik dezelfde foutmelding houden. Werkt dus niet bij iedereen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gelukt hier had ik niet aan gedacht dit werkt ook dus bij mij is alles in orde bellen en internetten werkt ook al vanaf dat ik het modem in huis heb en de kpnmonteur langs is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Alles onder of rond de 1200 meter is 'goed' te noemen. Daarna gaat het snel bergafwaarts. Op GOT zijn ongetwijfeld de grafieken te vinden van de verhoudingen van ADSL(2+) m.b.t. afstand en signaal (snelheid in de volksmond). Voor de liefhebbers: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm
-----------------------------------------------------------------
Centrale: Zt-C
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 377 meter.
----------------------------------------------------------------------
:) dat komt wel goed bij mij denk ik

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madone
Hmzzz. mijn beoogde vervanger voor Alice nl. speedlinq biedt sinds 1 okt. geen 20MB abo's aan. Nu lees ik ook in deze thread dat iemand anders met een toevoeging aan het huisnummer uit de procedure 'gekickt' is door Alice.

Twee vragen:
1. Zijn er al mensen aangesloten op Alice met een toevoeging aan hun huisnummer (Bijv. a) in hun adres?
2. Is er al iemand succesvol overgestapt naar Alice van InternetPlusBellen van KPN?

Ik hoor graag even van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen had ik verwacht daar ook iets met facturen en evt wat setting te zien te krijgen. Tot nu toe kan ik daar alleen de webmail opstarten.
Let ook even op uw naam (die u toegestuurd is) voor de eerste toegang tot de Alice Lounge.
Bij mij stonden er teveel puntjes tussen de initialen! 8)7
Ook deze inkloppen!
Anders kom je er niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Bij Antagonist.nl heb je voor 24 euro per jaar (ex. btw) een eigen domeinnaam met 3GB webspace en 60GB traffic per maand. Je kunt hier 100 mail adressen met hun eigen POP-box aanmaken (adressen een forward of catch-all meegeven kan ook allemaal) en verder is het gewoon prima hosting, ik gebruik dit zelf ook en ben er erg tevreden mee, zeker voor de prijs!

[ Voor 3% gewijzigd door ikbenwouter op 03-10-2007 10:52 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Nou ik ben benieuwd als ik vanavond thuis kom of mijn verbinding werkt.

Weet al wel dat mijn huidige Demon/Xs4all verbinding het in ieder geval niet meer doet.
Kan me server thuis niet meer benaderen..

Laat het morgen even weten hoe alles verlopen is.

Na eerst wat opstart problemen is het toch binnen 4 weken geregeld... Dus wat dat betreft mag ik niet klagen. _/-\o_

EDIT/
NOu inderdaad doet mijn lijn, alleen was ik wel blij dat ik nog een splitter had liggen... De geleverde splitter is zo dood als een pier... Het duurde even voordat ik dat door had.. Zag op een gegeven moment in het modem staan dat de kabel niet was aangesloten... |:(

Nou ja, alles doet het nu even wat gaan testen... Laat het weten wat het wordt.. _/-\o_ :D

[ Voor 33% gewijzigd door supernova op 03-10-2007 22:39 ]

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 17:58
jaspov schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:00:

[...]
Welke extensies komen er niet doorheen dan?

(je kan ze altijd nog renamen ;))
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.