Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:17:
Hallo ff berichtje van mij (heb nu chello extreme)
Ik heb Alice 25 augustus besteld n.a.l postcodecheck moet de downloadsnelheid tussen de 16 en 20 mbs zijn
Kpn man afgelopen vrijdag geweest (28 september) lijn geactiveerd .
Telefoon werkt !
VOOR DE ONLINE-GAMERS !
Ik heb STIEKUM mijn zoon van 13 zijn verbinding van chello extreme afgehaald en hem op de Alice verbinding gezet,hij speelt voornamelijk Counterstrike,Mu en Oblivion.
HIJ HEEFT NOG NIETS GEMERKT!
Internetverbinding is maar 7.5 mbs,ik heb vanmorgen klantenservice gebeld hierover,moet binnen veertien dagen volledige tussen de 16 en 20 mbs zijn.
Nu is mijn vraag aan jullie klopt dit?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk dat de snelheid na verloop van tijd hoger zal worden.
Hij doet het wel of hij doet het niet, half/half kan niet.
Controleer voor de zekerheid of je telefoonkabel niet te lang is e.d. of zet je modem (tijdelijk) even bij het ISRA punt zodat de kabeltjes zo kort mogelijk zijn.
Alice geeft overigens geen garanties op snelheid, net zo min als de overige providers.
Ze zeggen ook heel taktisch: snelheid
tot 20 Mbps niet,
met 20 Mbps.
De postcode/snelheids check is maar een indicator, daar kun je feitelijk niet veel mee.
Betrouwbaarder zijn de afstand tot de centrale, maar dat wel met een marge omdat de werkelijke lengte vaak hoger is dan aangegeven in de postcode check lijst.
Vwb latency zou je zoon nog eens goed moeten kijken of deze werkelijk laag is.
Ik weet niet wat Chello doet maar er is vast wel wat te vergelijken. Voor de games telt iedere milliseconde immers.
Hoppy zit sinds vandaag overigens keurig zonder internet met dank aan Alice vanwege het niet op tijd aansluiten ....
Er is één ding wat altijd goed werkt bij providers en dat is op tijd
afsluiten. Het is vandaag 1 okt. en ik wordt keurig volgens afspraak afgesloten.
[
Voor 5% gewijzigd door
HoppyF op 01-10-2007 13:19
]