L-VIS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:41:
[...]
Ik zou met je werkgever gaan praten, diesel is helemaal niet meer zo voordelig. Sterker nog bij de meeste modellen loont het pas vanaf 40000 km. Daar komt bij dat een benzine auto een stukje goedkoper is
Over de 500 km, Albantar zegt het juiste!
Ik heb de voorwaarden van het leasecontract gelezen en deze dateert uit begin 2006. Het lijkt inderdaad een beetje verouderd. Wat kan ik hier dan nog mee doen ? Toch opperen om een benzine-auto proberen te gaan rijden, omdat dit met 35K goedkoper zou zijn ? Ik ga overigens werken bij een oliemaatschappij, ik weet niet of dat verder nog boeiend is om te vermelden.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:01:
[...]
idd ligt het omslagpunt rond de 35000 km
het is inderdaad de moeite om te kijken of het nog interessant is. waarschijnlijk staat deze regeling nog in de leasevoorwaarden, maar uiteindelijk kan er toch iets anders uit komen rollen.
Antwoord 1: Dan is het voor mijzelf afwegen of ik per maand iets meer wil betalen de komende 4 jaar, of nu ineens een bedrag. Maar dat het voornamelijk zou liggen aan of de accesoires meegenomen kunnen worden naar een andere auto. In mijn geval zou dat niet lukken denk ik. Het gaat namelijk om dakrails, Europa-DVD voor navigatie en evt. andere velgen.t_captain schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:13:
[...]
Vraag 1: zelfbetaalde accesoires vallen buiten de eigen bijdrage en buiten de bijtelling. Dat kan dus interessant zijn, vooral wanneer je de accesoires kan meenemen naar een nieuwe auto.
In onze (Logica) regeling betaal je voor accesoires 2.5% per maand. Als je dus 1000 euro aan accesoires meebestelt, betaal je 25 per maand aan extra leaseprijs. En de cataloguswaarde neemt voor factory mounted accesoires ook toe met 1000 euro. Netto kosten van de accesoires zijn dan ongeveer 25 euro per maand (tenzij je auto in de lage bijtelling zit of je onder je leasenorm blijft, dan is het goekoper).
Vraag 2: via de loonbelasting zal je werkgever je een klein stukje van je salaris aanslaan tegen 52%. Dat wordt aan het eind van het jaar weer rechtgetrokken bij je aangifte IB.
Vraag 3: dat moet je even op hun site bekijken. Meestal kun je de verschillende opties aan/uit zetten. Het komt me vreemd over dat LeasePlan veel duurder zou zijn dan DirectLease want die zijn iha vrij goedkoop.
Antwoord 2: Ok, dus dat is verder weinig boeiends.
Antwoord 3: Ik bedoelde juist dat Leaseplan veel goedkoper is dan Directlease. Maar uit jouw antwoord maak ik op dat dat gewoon klopt, dus de leaseprijs die ik zie staan na de configuratie is gewoon de uiteindelijke prijs.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-