Goedkoper voor de werknemer wil niet automatisch zeggen dat het ook goedkoper is voor de werkgever.J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:44:
Rare beslissing dan, het lijkt mij voor het bedrijf (indien je meerdere bedrijven hebt waar je uit kunt kiezen) juist beter om altijd de goedkoopste te nemen. Zo gaat het bij mijn werkgever in ieder geval wel.
Dat is interessant. Als ik zo brutaal mag zijn: Welke werkgever is dat? En doen ze dat al lang?Jazzy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:23:
Een Dayhatsu Cuore 1.0 Trend kost bij 35k/4jr. slechts 414 euro per maand. Dat betekent dat ik door de bijtelling 72 euro per maand moet afdragen. Daar staat tegenover dat ik 411 euro onder mijn leasebudget zit en dat krijg ik bruto bij mijn salaris. Dat is netto 238 euro, min de bijtelling is dat dus maandelijks 166 euro netto in het handje.
Ik vraag me af hoe het uiteindelijke kostenplaatje voor de werkgever er uit ziet als hij dit bij ons in zou voeren, maar ik ken niet alle relevante factoren. In ieder geval zou het het rijden in goedkopere en kleinere (en dus milieu vriendelijkere) auto's motiveren.
Ondanks de bruto bijtelling op je salaris zou de werkgever er netto positief uit kunnen springen.
[ Voor 18% gewijzigd door joopv op 08-02-2008 14:02 ]