Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.912 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:44:
Rare beslissing dan, het lijkt mij voor het bedrijf (indien je meerdere bedrijven hebt waar je uit kunt kiezen) juist beter om altijd de goedkoopste te nemen. Zo gaat het bij mijn werkgever in ieder geval wel.
Goedkoper voor de werknemer wil niet automatisch zeggen dat het ook goedkoper is voor de werkgever.
Jazzy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:23:
Een Dayhatsu Cuore 1.0 Trend kost bij 35k/4jr. slechts 414 euro per maand. Dat betekent dat ik door de bijtelling 72 euro per maand moet afdragen. Daar staat tegenover dat ik 411 euro onder mijn leasebudget zit en dat krijg ik bruto bij mijn salaris. Dat is netto 238 euro, min de bijtelling is dat dus maandelijks 166 euro netto in het handje. :)
Dat is interessant. Als ik zo brutaal mag zijn: Welke werkgever is dat? En doen ze dat al lang?

Ik vraag me af hoe het uiteindelijke kostenplaatje voor de werkgever er uit ziet als hij dit bij ons in zou voeren, maar ik ken niet alle relevante factoren. In ieder geval zou het het rijden in goedkopere en kleinere (en dus milieu vriendelijkere) auto's motiveren.

Ondanks de bruto bijtelling op je salaris zou de werkgever er netto positief uit kunnen springen.

[ Voor 18% gewijzigd door joopv op 08-02-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34

_Arthur

blub

Jazzy schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:23:
Een Dayhatsu Cuore 1.0 Trend kost bij 35k/4jr. slechts 414 euro per maand. Dat betekent dat ik door de bijtelling 72 euro per maand moet afdragen. Daar staat tegenover dat ik 411 euro onder mijn leasebudget zit en dat krijg ik bruto bij mijn salaris. Dat is netto 238 euro, min de bijtelling is dat dus maandelijks 166 euro netto in het handje. :)
Of je 35k per jaar in een Dayhatsu Cuore 1.0 Trend wilt rijden is dan weer grote no-go. En dat 4 jaar lang. Tenzij je rug je weinig waard is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
joopv schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Goedkoper voor de werknemer wil niet automatisch zeggen dat het ook goedkoper is voor de werkgever.
Ik doelde op het goedkoopste voor mijn werkgever. Dat is uiteindelijk ook het goedkoopste voor de werknemer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiz0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07-2022
van het weekend een proefrit gemaakt met de cviv hybird --> verkocht!

bestel mailtje is uit naar leaseplan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was ING juist een goedkopere stap. Met name omdat de organisatie al zaken deed met ING, en omdat we voorgaande jaren leasden bij Kamsteeg.

Wacht hier overigens nog op mijn levering. Wachten is het minst leuke onderdeel van het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Ik snap het niet helemaal... bijtelling.. aftrek bruto loon etc..

zou iemand mij een kunnen uitleggen hoe het precies zit aan de hand van het volgende:

leasebedrag: 815
brutoloon 3200 pm
auto: a3 twv 34000

wat ben ik kwijt aan kosten? bijtelling pm en leasegeld?

Hoeveel wordt er bij mijn loon bijgeteld en wat hou ik over?

Vr. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wicked schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:56:
Ik snap het niet helemaal... bijtelling.. aftrek bruto loon etc..

zou iemand mij een kunnen uitleggen hoe het precies zit aan de hand van het volgende:

leasebedrag: 815
brutoloon 3200 pm
auto: a3 twv 34000

wat ben ik kwijt aan kosten? bijtelling pm en leasegeld?

Vr. bedankt
Ik ga het eens proberen :P

Aan leasegeld ben jij niets kwijt. Hoogstens aan de eigenbijdrage als je werkgever die heeft.

Kwa bijtelling is het dan.
42% van 34000 = 14280 euro. Hier betaal je 25% belasting over.
Dus 25% van 14280 = 3570 per jaar.
Per maand is dat 3570/12 = 298 Euro netto.

(ik ga ervan uit dat je auto in de 25% categorie valt.)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

25% van de nieuwwaarde van de auto wordt bij je jaarsalaris opgeteld, dus € 8500 per jaar, is € 708,33 per maand. Daarover betaal je dan 42% inkomstenbelasting, dus € 297,50.

Eventuele eigen bijdrage wordt trouwens van de bijtelling afgetrokken. Dus stel dat je € 100 eigen bijdrage hebt, dan betaal je maar belasting over € 608,33 bijtelling, dus € 255,50 --- maar in totaal betaal je dan dus € 355,50 voor je leasewagen. Netto betaal je dus eigenlijk maar 58% van je eigen bijdrage.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wicked schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:56:
Ligt er compleet aan of je al dan niet prive gaat rijden met deze auto...

Er vanuit gaan dat je dit wel gaat doen, moet je 25% van de catloguswaarde van de auto bij je inkomen optellen, waar je nog belasting over verschuldigt bent (in jouw geval 42 procent).

Dus:

34.0000 * 0,25 = 8.500
8.500 * 0,42 = 3.570 p/jaar
3.570 / 12 = 297,50 p/maand (netto)

Trek dat dus af van je netto maandsalaris en je weet wat je overhoud :)

Overigens gaat deze berekening er vanuit dat de auto in je leasebudget past (wat ik niet verwacht). Het verschil tussen de werkelijke leaseprijs en je leasebudget moet je bruto betalen (aangezien dit bedrag aftrekbaar is).

Edit: zie Rey

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 18-02-2008 13:18 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Spuit 11, 12 en 13 ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahaha idd. Ik doe het alleen verkeerd om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Question Mark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:16:
[...]
Ligt er compleet aan of je al dan niet prive gaat rijden met deze auto...

Er vanuit gaan dat je dit wel gaat doen, moet je 25% van de catloguswaarde van de auto bij je inkomen optellen, waar je nog belasting over verschuldigt bent (in jouw geval 42 procent).

Dus:

34.0000 * 0,25 = 8.500
8.500 * 0,42 = 3.570 p/jaar
3.570 / 12 = 297,50 p/maand (netto)

Trek dat dus af van je netto maandsalaris en je weet wat je overhoud :)

Overigens gaat deze berekening er vanuit dat de auto in je leasebudget past (wat ik niet verwacht). Het verschil tussen de werkelijke leaseprijs en je leasebudget moet je bruto betalen (aangezien dit bedrag aftrekbaar is).

Edit: zie Rey
Stuk duidelijker nu.... wist niet dat ik het verschil in leasebudget bruto moest bijbetalen... scheelt behoorlijk :)

Niet slecht... 350 voor een aardig gepimpte audi a3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mx. Alba schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:16:
Netto betaal je dus eigenlijk maar 58% van je eigen bijdrage. bijtelling
Eigen bijdrage is het verschil wat je moet lappen voor overschrijding van je leasenorm.

Toch niet, Rey had gelijk. Zie zijn post

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 19-02-2008 09:49 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Ik heb binnenkort ook de mogelijkheid voor een leasetarief van 670 incl brandstof p/m.
Nu ben ik nogal een liefhebber van oude auto's en mijn werkgever is coulant in de keuze voor lease/privé en andere constructies.

Lease't of huur-koopt iemand hier een oldtimer?
Of heeft een andere constructie?

Kan het uit ten opzichte van een 'moderne' leaseauto? (los van de vraag over comfort e.d. dat is te subjectief)

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Question Mark schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:29:

O-)

Eigen bijdrage is het verschil wat je moet lappen voor overschrijding van je leasenorm.
Nee, je betaalt 42% van je bijtelling, en 58% van je eigen bijdrage.

Stel dat je een auto least van 30.000 nieuwwaarde en je hebt een eigen bijdrage van € 100.

Bijtelling is 30.000 / 4 / 12 = 625. Hierover betaal je 42% belasting: € 263,13

Maar wacht, je bijtelling van € 100 wordt van je bijtelling afgetrokken. Je bijtelling wordt dus € 525 en je betaalt dus € 220,50 belasting. Plus € 100 bijtelling komt op een netto maandlast van € 320,50.

Verschil tussen geen eigen bijdrage en wel eigen bijdrage is dus aan netto maandlasten € 57,37, zegmaar 58%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:04
BoutWout schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:35:
Lease't of huur-koopt iemand hier een oldtimer?
Of heeft een andere constructie?

Kan het uit ten opzichte van een 'moderne' leaseauto? (los van de vraag over comfort e.d. dat is te subjectief)
Je kan proberen om voor een youngtimer te gaan. Deze zijn ouder dan 15 jaar, en volgens mij betaal je dan bijtelling over de dagwaarde. Is de auto jonger dan vijftien jaar dan betaal je bijtelling over de nieuwwaarde. Lijkt me niet echt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt voor een auto ouder dan 15 jaar betaal je bijtelling over "de waarde in het economisch verkeer", oftewel de marktwaarde. Voor een Rolls die 20 jaar geleden 30.000 gulden kostte, kan dit wel eens vervelend uitpakken :).

Al zullen er ook wel voorbeelden zijn waarbij het wel voordelig uit kan pakken. Of het uit kan tov. een moderne auto zal per geval verschillen. Het is ook maar net met welke moderne auto je gaat vergelijken. (de bijtelling tussen bv. een Fiat Panda of een Ferrari zal ook "iets" verschillen).

Let er wel op dat afgezien van comfortgerelateerde zaken zoals bv een airco er misschien ook veiligsheidsmiddelen ontbreken op een oldtimer (airbag, abs, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Kun je dan ook een auto van 15 jaar oud rijden die je helemaal in nieuwstaat hebt laten brengen? Lijkt me ideaal om de bijtelling te omzijlen. Zo oud is 15 jaar ook weer niet, pak je een mooie Volvo 850 uit 1993 ofzo....

Dagwaarde is dan 3000 euro ofzo....

[ Voor 29% gewijzigd door Bigfoot op 19-02-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bigfoot schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:10:
Kun je dan ook een auto van 15 jaar oud rijden die je helemaal in nieuwstaat hebt laten brengen? Lijkt me ideaal om de bijtelling te omzijlen. Zo oud is 15 jaar ook weer niet, pak je een mooie Volvo 850 uit 1993 ofzo....

Dagwaarde is dan 3000 euro ofzo....
Als hij helemaal in nieuwstaat is gebracht is hij waarschijnlijk wel weer meer waard dan 3000 euro, maar dat zou in princiepe wel mogen. De meeste werkgevers werken daar echter niet aan mee omdat het voor hun makkelijker is om gewoon nieuwe auto's te leasen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En in mijn leasecontract staat bijvoorbeeld dat de auto airbags moet hebben. Ik weet niet of een 850 uit 1992 die wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:43:
En in mijn leasecontract staat bijvoorbeeld dat de auto airbags moet hebben. Ik weet niet of een 850 uit 1992 die wel heeft...
Ik had vroeger een 850 uit 94 die had alleen een airbag voor de bestuurder, dat was in de tijd gangbaar. Misschien dat Audi's of Mercedessen uit die jaren het ook voor de passagier hadden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54
Ik ben binnekort aan de beurt voor een leaseauto en heb de wagenpark beheerder hier een mailtje gestuurd dat een collega hier behoorlijk te spreken was over de civic hybride en dat dit me ook wel aardig leek. (voooral met oog op de kosten) Daarnaast vroeg ik of ie eventueel nog andere suggesties had omdat ik nog een starter ben en de maandlasten een beetje laag wil houden.

Zijn reactie was dat de honda nu wel lekker cheap is in de bijtelling maar : "dat gaat veranderen,het zal wel duurder worden."

Heeft iemand daar iets over gehoord? Ik dacht namelijk juist dat andere schone autos op termijn OOK goedkoper zouden worden ipv. hybrides weer duurder? Daarnaast is een hybride (benzine) in aanschaf alsnog goedkoper dan een diesel (waar ik anders tot verplicht ben) dus dan is het toch alsnog een goed idee qua bijtelling?

Volgens hem was het goedkoopst om in mijn huidige 107 te blijven rijden, maar daar zit ik weer niet zo op te wachten. En anders had ie binnenkort nog wel een 207 vrij, wat me ongeveer het dubbele zou gaan kosten van wat ik nu per maand betaal.

Maar als ik op direct lease kijk kost een civic in de lease per maand ongeveer net zo veel als een beetje 207 diesel? ...Probeert die man me nou gewoon een pool auto aan te smeren of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Charly schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:16:
Ik ben binnekort aan de beurt voor een leaseauto en heb de wagenpark beheerder hier een mailtje gestuurd dat een collega hier behoorlijk te spreken was over de civic hybride en dat dit me ook wel aardig leek. (voooral met oog op de kosten) Daarnaast vroeg ik of ie eventueel nog andere suggesties had omdat ik nog een starter ben en de maandlasten een beetje laag wil houden.

Zijn reactie was dat de honda nu wel lekker cheap is in de bijtelling maar : "dat gaat veranderen,het zal wel duurder worden."

Heeft iemand daar iets over gehoord? Ik dacht namelijk juist dat andere schone autos op termijn OOK goedkoper zouden worden ipv. hybrides weer duurder? Daarnaast is een hybride (benzine) in aanschaf alsnog goedkoper dan een diesel (waar ik anders tot verplicht ben) dus dan is het toch alsnog een goed idee qua bijtelling?

Volgens hem was het goedkoopst om in mijn huidige 107 te blijven rijden, maar daar zit ik weer niet zo op te wachten. En anders had ie binnenkort nog wel een 207 vrij, wat me ongeveer het dubbele zou gaan kosten van wat ik nu per maand betaal.

Maar als ik op direct lease kijk kost een civic in de lease per maand ongeveer net zo veel als een beetje 207 diesel? ...Probeert die man me nou gewoon een pool auto aan te smeren of zie ik iets over het hoofd?
Die 107 is inderdaad zo'n beetje de goedkoopste auto: catalogwaarde slechts 10k, 14% bijtelling i.v.m. CO2 uitstoot < 110 gr/km. En een operationele leaseprijs die doorgaans 200 euro lager is dan je leasebudget. Met een beetje geluk hou je netto zelfs geld over als je zo'n auto least.

Wat betreft die opmerking "dat gaat veranderen (etc)" : ik geloof niet dat op korte termijn de 14% regeling alweer zou verdwijnen. De bedoeling van die regeling is om meer zuinige auto's in ons nationale wagenpark te krijgen via de leasemarkt (die de helft van de nieuwe auto's telt).
De regeling is gloednieuw en tot nu toe een groot succes. Toyota en Honda gaan verkooprecords breken met hun hybrides. Ik heb er nog niets over gehoord dat het alweer zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Charly schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:16:
Lekker makkelijk hè, een van de goedkoopste benzine auto's vergelijken met een 2x zo grote diesel.
Als je weet dat je verplicht gaat zijn diesel te rijden, dan kan je je opmaken voor ten eerste praktisch een verdubbeling van je bijtellings-percentage (14% -> 25%, tenzij je smart gaat rijden). en ten tweede een veel hogere aanschafprijs. Zelfs op de Aygo (enige PSA/Toyota telg met diesel) scheelt het 50-60% op de aanschafprijs als je een diesel wil in dezelfde auto.
Ga er dus maar vast vanuit dat je duurder uitkomt tenzij je geen prive-km gaat maken.
t_captain schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:03:
Wat betreft die opmerking "dat gaat veranderen (etc)" : ik geloof niet dat op korte termijn de 14% regeling alweer zou verdwijnen. De bedoeling van die regeling is om meer zuinige auto's in ons nationale wagenpark te krijgen via de leasemarkt (die de helft van de nieuwe auto's telt).
De regeling is gloednieuw en tot nu toe een groot succes. Toyota en Honda gaan verkooprecords breken met hun hybrides. Ik heb er nog niets over gehoord dat het alweer zou stoppen.
Die bijtelling hinkt op 2 zaken, de wet die de grenzen bepaald van wanneer een auto onder de 14% regeling valt, en de berekening van de CO2 uitstoot.
Er is al veel te doen geweest over de CO2 uitstoot van hybride auto's, aangezien je de fabrieksopgaves vaak alleen haalt bij veel stadsverkeer. Simpele reden daarvoor is dat je elektromotor het bijna nooit doet op de snelweg.

Mijn verwachting is dat de poolbeheerder doelt op een aanpassing van de meetmethode voor CO2 uitstoot.

2de probleem bij het lease-rijden van een hybride is dat er in principe maar 2 modellen zijn, met beiden een levertijd van ongeveer een half jaar in NL, omdat er gewoonweg niet in de vraag voorzien kan worden.

Dan rij je dus nog rustig 6 maanden door in je voorloop-auto, met de normale bijtelling daarover (hoe groot is immers de kans dat je voorloop auto een auto is die onder de 14% regeling valt..)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
RagaBaSH schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Mijn verwachting is dat de poolbeheerder doelt op een aanpassing van de meetmethode voor CO2 uitstoot.
Hopelijk nemen ze dan CO2-neutrale bandstoffen ook mee in de nieuwe methode.
Denk maar zo: BMW M3: 295 gr/km
Dezelfde op E85 ethanol: 44 gr/km <-- lage bijtelling dus ;)
Dan rij je dus nog rustig 6 maanden door in je voorloop-auto, met de normale bijtelling daarover (hoe groot is immers de kans dat je voorloop auto een auto is die onder de 14% regeling valt..)
Hij rijdt volgens de oorspronkelijke post als voorloopauto kennelijk in een 107, dus dat is al een 14% apparaat.
Scheelt wel trouwens, 1400 euro bijtelling i.p.v. mijn huidige 6500:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ga ook als voorloper wel een kleintje nemen als dat kan. Maar eerst een paar maanden behelpen en dan lekker een hybride onder mijn kont.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 19-02-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 11:54
Ik rij nu een 107 en dat een diesel duurder is had ik idd ook al wel begrepen.
Het gaat me er meer om dat een 207 (of vergelijkbaar) in diesel aardig in de buurt komt van een civic hybride qua aanschafprijs en maandlasten. Waardoor ik eigenlijk geen voordeel zie in het rijden van een pool auto ... behalve dan dat er geen levertijd op zit ;)

Half jaar is wel fors trouwens, dacht dat ze in rotterdam een terminal vol van die dingen hadden staan omdat ze maar in 1 versie leverbaar zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:23

FreakNL

Well do ya punk?

De auto is een melkkoe, dus als half leasend Nederland straks in een hybride rijdt gaat dat natuurlijk gewoon omhoog. Maar ten eerste kunnen ze het niet maken om daar dan 25% van te maken, en ten tweede gaat daar natuurlijk wel weer een paar jaar overheen... Dus als je nu aan een nieuwe toe bent en een hybride neemt, pak je zeker wel een paar jaar winst mee, maar leef niet in de illusie dat, als de hybrides zo populair blijven, de bijtelling over 5 jaar nog 14% is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het blijft goedkoper, want voor mijn privé-kilometers betaal ik een eigen bijdrage per kilometer die gebaseerd is op het brandstofverbruik. En zelfs als ik aan bijtelling voor een hybride op den duur misschien evenveel zal gaan betalen als voor een normale auto in dezelfde prijsklasse, zullen mijn privé-kilometers nog steeds goedkoper zijn. Tussen 5:100 voor een Prius (bij normale rijstijl) en 7:100 voor een Mégane bijvoorbeeld zit een flink gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiz0r
wordt er niet meer geleased dames en heren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
tiz0r schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:45:
wordt er niet meer geleased dames en heren?
Amper, sinds de 25% bijtelling is de leaserijder of gestopt met leasen of hij/zij rijdt in een Prius. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:59:
[...]

Amper, sinds de 25% bijtelling is de leaserijder of gestopt met leasen of hij/zij rijdt in een Prius. :+
Jammer dan van die 25% bijtelling, ik vertik het om in een Prius te gaan rijden :P

Goedkoop rijden / lage bijtelling is niet alles als je 50k+ km's in een jaar rijdt...

@Tylen, heb vorige week met de IS220d en A4 2.0 tdi gereden om alvast naar mijn opvolger te kijken. Vind eerlijk gezegd de A4 beter rijden qua weggedrag dan de Lexus (A4 wat lichter, bredere wielbasis, motor centraler geplaatst, voorwielaandrijving, etc.). Daarnaast heeft de IS220d een wat groter turbogat dan de A4 en is 75 euro per maand duurder bij gelijk cat. waarde (naast 34 pk meer). Had ik eerlijk gezegd niet verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Een Golf 3 uit 1993 leasen geld dan de cataloguswaarde uit 1993 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:59:
[...]

A3 1.9TIDe is geloof ik ook 14% plus nog wat meer auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
E.Greidanus schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:39:
Een Golf 3 uit 1993 leasen geld dan de cataloguswaarde uit 1993 ???
Moet je eerst een lease-maatschappij vinden die een auto uit 93 leased.

Maar er is een regel voor autos die ouder zijn ( 15 jaar? ) dan geld de waarde in het financiele verkeer. Dus dan zou een Golf 3 uit 93 niet zo duur zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:44:
[...]

A3 1.9TIDe is geloof ik ook 14% plus nog wat meer auto's
Volgens mij niet. Volgens mij zijn er 0 autos op diesel die 14% bijtelling hebben. Alleen de Prius,Civic en voor de rest kleine autotjes zoals de Aygo en Smart hebben 14% zover ik weet.

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 13-03-2008 10:50 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:51

Entity

9000rpm

1 april begin ik bij een nieuwe werkgever en mag voor het eerst een leasewagen gaan rijden (wel pas na 2 maanden proeftijd helaas). Leasebedrag e.d. weet ik wel, maar zit er veel verschil in prijs tussen de verschillende leasemaatschappijen? directlease.nl is de enige waar je online volledige informatie kan vinden over leaseprijzen namelijk.

Zelf zit ik te kijken naar een 207 Féline hdi, een 308 XS hdi en een Grande Punto Ed. Lusso Dualogic. Ze liggen qua prijs dicht bij elkaar, waarbij de 207 Féline de meest complete is voor die prijs, maar op alledrie kan ik de opties nemen die ik minimaal wil (airco, bluetooth, cruisecontrol) en binnen mijn leasebedrag blijven. Ik vraag me alleen af of de betreffende auto's bij andere leasebedragen (veel) duurder zijn, of juist goedkoper?

Kortom, in hoeverre zijn de prijzen bij directlease representatief voor andere leasebedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

rwb schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:46:
Volgens mij niet. Volgens mij zijn er 0 autos op diesel die 14% bijtelling hebben. Alleen de Prius,Civic en voor de rest kleine autotjes zoals de Aygo en Smart hebben 14% zover ik weet.
Inderdaad, nog geen diesel die een uitstoot heeft die laag genoeg is.

(En NEE, niet elke auto met een A label gaat voor de 14% bijtelling.... was dat maar zo...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Coach4All schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:48:
[...]

Inderdaad, nog geen diesel die een uitstoot heeft die laag genoeg is.

(En NEE, niet elke auto met een A label gaat voor de 14% bijtelling.... was dat maar zo...)
De Smart Fortwo CDI is the enige diesel die wel voor de 14% in aanmerking komt. Of je daar veel kilometers in wilt maken, is wat anders natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me moet nog heel even wachten, begin April hopelijk rijden O+ Dealer weet nog van niets, maar de informatie die ik rechtstreeks uit de fabriek krijg verteld me alles wat ik wil weten. :P

MODEL DESCRIPTIONS
------------------

1 MONDEO NIEUW 2007
2 2008.50 MODELJAAR :
3 5 DEUR
4 TITANIUM MET X PACK :
5 NON SVP
6 2.0 143PK DPF (DIES) :
7 6-BAK (1.8 EN 2.0D)
8 THUNDER GREY (MET) :
9 ALCANT/LEDER (EBONY)
10 ZONNESCHERMEN ACHTER :
1 EL.INKL.B.SPIEGELS
12 XENON KOPLAMPEN :
13 BUSINESS PACK

NSC-code: 3NQH

ORDER RECEIVED : 31.01.08
PLANNED : 05.03.08
EBD : 29.03.08
GATE RELEASE(7): GENK 31.03.08 23:59 CDMGB KHG9A 0 D BEV NA
SHIPPED PLANT(8): GENK 02.04.08 23:59 CDMGB KHG9A 48 D BEV NA
DEALER RECEIPT : 03.04.08 23:59 CF2TA CF2TB 24 D BEV NA

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Entity schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:53:
1 april begin ik bij een nieuwe werkgever en mag voor het eerst een leasewagen gaan rijden (wel pas na 2 maanden proeftijd helaas). Leasebedrag e.d. weet ik wel, maar zit er veel verschil in prijs tussen de verschillende leasemaatschappijen? directlease.nl is de enige waar je online volledige informatie kan vinden over leaseprijzen namelijk.

Zelf zit ik te kijken naar een 207 Féline hdi, een 308 XS hdi en een Grande Punto Ed. Lusso Dualogic. Ze liggen qua prijs dicht bij elkaar, waarbij de 207 Féline de meest complete is voor die prijs, maar op alledrie kan ik de opties nemen die ik minimaal wil (airco, bluetooth, cruisecontrol) en binnen mijn leasebedrag blijven. Ik vraag me alleen af of de betreffende auto's bij andere leasebedragen (veel) duurder zijn, of juist goedkoper?

Kortom, in hoeverre zijn de prijzen bij directlease representatief voor andere leasebedrijven?
Consumentenprijs is helaas maar een deel van de leaseprijs. denk ook bv. aan benzineverbruik, wegenbelasting, verzekering, etc.
je kan via http://www.leaseplandirect.nl ook kijken wat je leasebak daar zou kosten. Maar het kan zijn dat je werkgever contractueel andere voorwaarden heeft als dat je voor kan kiezen bij LeasePlan.

Er gaan wel diesels komen voor die 14% regeling (Golf TDI-hybride / 308 HDi-Hybride, maar das allemaal pas 2009). Tot die tijd proberen je wagenparkbeheerder proberen te porren voor een Civid Hybrid, imho de enige nette 14% die niet meteen een micro-auto is.

overige 14% auto's heb ik hier even opgesomd.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat ligt eigenlijk compleet aan de afspraken die je werkgever gemaakt heeft met de leasemaatschappij. Denk bijvoorbeeld aan:
  • Vervangend vervoer tijdens onderhoud/pech
  • Mate van ondersteuning tijdens pechsituaties (bv. in buitenland)
  • Korting vanwege een grote afname van auto's
  • Etc
Een paar tientjes verschil zit er zo tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

RagaBaSH schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:27:
overige 14% auto's heb ik hier even opgesomd.
Je zegt daar dat de Civic de "meest krachtige" is, maar in de praktijk is het de Prius. In de lijst staat namelijk alleen het vermogen van de benzinemotoren, inderdaad 95pk voor de Civic, en 78pk voor de Prius. Maar de electromotor in de Civic is slechts een hulpmotor met 20pk, terwijl de Prius een volwaardige electrische krachtbron van 68pk naast de benzinemotor heeft liggen. Bijelkaar opgeteld heeft de Prius dus duidelijk meer maximaal vermogen dan de Civic, en dat zie je ook in de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Mx. Alba schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:43:
[...]

Je zegt daar dat de Civic de "meest krachtige" is, maar in de praktijk is het de Prius. In de lijst staat namelijk alleen het vermogen van de benzinemotoren, inderdaad 95pk voor de Civic, en 78pk voor de Prius. Maar de electromotor in de Civic is slechts een hulpmotor met 20pk, terwijl de Prius een volwaardige electrische krachtbron van 68pk naast de benzinemotor heeft liggen. Bijelkaar opgeteld heeft de Prius dus duidelijk meer maximaal vermogen dan de Civic, en dat zie je ook in de prestaties.
gegevens heb ik toen even snel overgenomen van de vermelde bron.
Er vanuit gaande dat het een lease-auto is, zal de meerderheid van de km's op de snelweg gedaan worden, waar je (hopelijk) weinig gebruik zal maken van de elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt, bij gewoon snelwegcruisen gebruiken ze allebei de benzinemotor, waarbij die zoveel mogelijk op optimaal toerental draait om zo efficiënt mogelijk energie op te wekken, en als je dan accelereert springt de electromotor bij om meer vermogen te leveren.

En veel van die snelwegkilometers als lease-rijder zullen vast ook file-kilometers zijn. En bij filerijden heb je heel veel profijt van de forse electromotor van de Prius. Het volledige koppel is namelijk direct inzetbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Mx. Alba op 13-03-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:07
Zomaar even een snelle vraag, wij mogen brandstof in het buitenland declareren. Nu zitten we te dubben over onze vakantie naar Ierland;
Optie 1; de auto mee op de boot, dus duurdere kosten vanwege de boot, maar geen extra kosten voor de auto. (En lange rijstijd) Brandstof in het buitenland mag gewoon gedeclareerd worden.
Optie 2; Vliegen en een auto huren.

Nu vraag ik me af, zou het toegestaan om de brandstof voor de huurauto ook te declareren? (Als vervangend vervoer) De eigen auto staat immers stil.

Iemand daar een antwoord op?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Wat denk je zelf? :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tja, wie nie waagt wie nie wint :+

We hebben ook een NS business kaart, die je mag gebruiken als je plechtig belooft om de auto niet aan je vrouw te geven tussentijds.
Als ik de auto meeneem met vakantie kan ik de brandstof toch ook declareren?

Ik heb inmiddels ook maar een berichtje naar de leasemij gedaan. Ik zal het antwoord laten weten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Mistraller schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:29:
[...]

Tja, wie nie waagt wie nie wint :+

We hebben ook een NS business kaart, die je mag gebruiken als je plechtig belooft om de auto niet aan je vrouw te geven tussentijds.
Als ik de auto meeneem met vakantie kan ik de brandstof toch ook declareren?

Ik heb inmiddels ook maar een berichtje naar de leasemij gedaan. Ik zal het antwoord laten weten.
Veel succes, lijkt me erg sterk dat dit mag. Kan je ook de leasemij wel bellen dat je een vliegticket naar Frankfurt wil declareren. "Ja de auto staat stil". Je moet er rekening mee houden dat het contract op kilometers gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Het was wel te verwachten, het antwoord was dus nee. Al is het wel zo dat ik vervangend vervoer bij reparatie, beurten etc NIET meegeleased heb, maar de brandstof daarvoor wel gewoon kan tanken als vervangende auto, en dat is wel toegestaan.
We hebben inmiddels de boot geboekt, en de auto gaat dus mee, en dienen we dus braaf de bonnetjes in naderhand. Ach ja, mijn werkgever heeft wel meer prettige zaken geregeld, dit had er ook eentje kunnen zijn :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Nu zijn er fijn van die regelingen voor 14% bijtelling auto’s die meestal ook nog een flinke BPM korting hebben. Daardoor wordt de catalogusprijs ook een flink stuk lager, wat ook nog eens gunstig is voor die bijtelling.

Maar wat als de regering de 14% over 1, 2, 3 of 4 afschaft en ze vallen weer in een hoger tarief. Is dan de catalogusprijs van het moment dat de auto op kenteken is gezet geldig, of de actuele catalogusprijs op dat moment met eventueel ook een ander BPM tarief. Dat je dan weer meer zou moet gaan betalen is zeker, maar waar wordt de bijtelling bij veranderingen op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RDX_Charade schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:39:
Nu zijn er fijn van die regelingen voor 14% bijtelling auto’s die meestal ook nog een flinke BPM korting hebben. Daardoor wordt de catalogusprijs ook een flink stuk lager, wat ook nog eens gunstig is voor die bijtelling.

Maar wat als de regering de 14% over 1, 2, 3 of 4 afschaft en ze vallen weer in een hoger tarief. Is dan de catalogusprijs van het moment dat de auto op kenteken is gezet geldig, of de actuele catalogusprijs op dat moment met eventueel ook een ander BPM tarief. Dat je dan weer meer zou moet gaan betalen is zeker, maar waar wordt de bijtelling bij veranderingen op gebaseerd.
Catalogusprijs blijft altijd van de aankoopdatum. Daarom hoop je als leaserijder altijd net voor de eerstvolgende prijswijziging uit te komen. (En als dat rond 31 december is, zal de leasemij hem graag afleveren in het nieuwe jaar want dan brengt ie meer op 2e hands :| )
Die prijs zal dus ook voor zuinige auto's niet veranderen.
Bijtelling is een ander verhaal. Die kan elk moment veranderen. Zo is bij 99% van de leaserijders onlangs de 25% in hun mik geschoven, want iedereen zat voorheen op maximaal 22%. En je kan nu eenmaal niet zomaar onder je contract uit, dus dat is gewoon zuur. Dat zou dus theoretisch ook met de hybride auto's kunnen gebeuren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Ja, bijtelling was me al duidelijk. Ik vroeg me alleen af welke catalogusprijs er gehanteerd werd bij verandering van percentages bijtelling en verandering van BPM kortingen. En dus catalogusprijs.

BPM korting veranderingen hebben dus geen invloed. Bedankt.

Begin dit jaar ben ik namelijk een Civic Hybrid gaan rijden. Die is dus 6400,- euro goedkoper vanwege de BPM korting. Ging mij erom wanneer dit soort kortingen veranderen of afgeschaft worden tijdens leasecontractsduur. Scheelt nogal, wanneer er 24590,- euro, 30990,- euro of ergens daartussen voor de bijtelling berekend wordt. Ik koos juist bewust voor een grotere hybride auto, i.p.v. een kleinere auto. De Civic Hybrid dus vanwege zijn fiscale voordelen. Zelfs nog goedkoper dan een aangeklede Swift Sport of Yaris TS. Dat waren mijn andere opties qua keuze. Anderen stappen juist van een grote dure auto over naar een Hybride auto, omdat deze goedkoper is. Ik zou sowieso alleen voor benzine kiezen, omdat ik maar rond de 18.000km per jaar rijd. Diesel is dan toch altijd veel duurder.

Nou ja, we zien het wel. Want met de regering weet je het toch nooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Suntoro op 18-03-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Mistraller schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:25:
Het was wel te verwachten, het antwoord was dus nee. Al is het wel zo dat ik vervangend vervoer bij reparatie, beurten etc NIET meegeleased heb, maar de brandstof daarvoor wel gewoon kan tanken als vervangende auto, en dat is wel toegestaan.
We hebben inmiddels de boot geboekt, en de auto gaat dus mee, en dienen we dus braaf de bonnetjes in naderhand. Ach ja, mijn werkgever heeft wel meer prettige zaken geregeld, dit had er ook eentje kunnen zijn :)
Dan breng je je auto toch naar de garage tijdens de vakantie! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:29:
/me moet nog heel even wachten, begin April hopelijk rijden O+ Dealer weet nog van niets, maar de informatie die ik rechtstreeks uit de fabriek krijg verteld me alles wat ik wil weten. :P

MODEL DESCRIPTIONS
------------------

1 MONDEO NIEUW 2007
2 2008.50 MODELJAAR :
3 5 DEUR
4 TITANIUM MET X PACK :
5 NON SVP
6 2.0 143PK DPF (DIES) :
7 6-BAK (1.8 EN 2.0D)
8 THUNDER GREY (MET) :
9 ALCANT/LEDER (EBONY)
10 ZONNESCHERMEN ACHTER :
1 EL.INKL.B.SPIEGELS
12 XENON KOPLAMPEN :
13 BUSINESS PACK

NSC-code: 3NQH

ORDER RECEIVED : 31.01.08
PLANNED : 05.03.08
EBD : 29.03.08
GATE RELEASE(7): GENK 31.03.08 23:59 CDMGB KHG9A 0 D BEV NA
SHIPPED PLANT(8): GENK 02.04.08 23:59 CDMGB KHG9A 48 D BEV NA
DEALER RECEIPT : 03.04.08 23:59 CF2TA CF2TB 24 D BEV NA
Hallo Gordijnstok,

HOe kom jij aan deze informatie? En zou je er mij misschien ook aan kunnen helpen?
Mijn mondeo is op 9 januari besteld en de dealer verwacht de auto pas in juni, juli.
Ik heb geen automaat besteld en verder niks bijzonders aan opties. Hoe kan dit qua levertijd nou zo verschillen?

Het zou top zijn als je me kan helpen. Ik zit er om te springen. Ik wil ermee op vakantie eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie reactie op je privé bericht. Dealers weten niets omdat ze geen toegang hebben tot die informatie. Ik heb goed contact met mijn dealer en die vind het zelf te genant dat de klant meer weet over zijn bestelling dan de dealer zelf, maar Ford NL geeft de dealer alleen indicaties. Bij mij ligt die nog steeds volgens Ford NL op bouw in juli, terwijl hij eerste week van april van de band zal rollen.

Wat heb je trouwens besteld qua configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18

diezelfde auto's waren ook mijn opties,
maar toen ik in de punto gezeten had en een blik wierp in de bravo was ik meteen verkocht.
Offerte opgevraagd en prijs bleek enorm mee te vallen.

En rij nu lang en gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie hier diverse lease vergoedingen staan.

is deze vergoeding nog afhankelijk van het aantal km's wat je maakt of is dit bedrag vast?

hiermee bedoel ik dus eigenlijk dat iemand die zo`n 20.000km per jaar maakt, voor 700 euro een veel mooiere wagen kan leasen dan iemand die 45.000km per jaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:57

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bij mij is het 825 euro bij 35.000 km over 4 jaar.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:06:
ik zie hier diverse lease vergoedingen staan.

is deze vergoeding nog afhankelijk van het aantal km's wat je maakt of is dit bedrag vast?

hiermee bedoel ik dus eigenlijk dat iemand die zo`n 20.000km per jaar maakt, voor 700 euro een veel mooiere wagen kan leasen dan iemand die 45.000km per jaar maakt.
De meeste bedrijven hebben een vast aantal kilometers waarmee gerekend moet worden. Zo'n aantal is niet afhankelijk van het aantal kilometers wat je echt gaat rijden, het is een gemiddelde norm.

Meestal ligt het tussen de 30.000 en 40.000 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:18
hier 730 euro @ 35.000p/j 48 maanden. incl. brandstof.
Bravo 1.9multijet 120pk incl. Blue&me, 17", winterbanden, diverse acc. kostte € 762,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

40k per jaar, 4 jaar, diesel verplicht (behalve hybride's), budget is 500e excl brandstof, met eigen bijdrage mag tot 600e

Bestellen komt nu wel dichterbij, waar ik eerst nog twijfelde tussen Punto met veel opties en de Civic Hybrid zou ik nu zeker voor de Civic gaan (word dan 3 jaar en 9mnd ivm max km) omdat de punto flink duurder geworden is waardoor hij zelfs kaal (90pk editione lusso met handbak) duurder is dan de civic (en dan is de civic luxer en nog 14% bijtelling ook)....

Civic zou ik bestellen met skirts en andere velgen/banden (optie bij dealer van 2k euries geloof ik)

Andere opties die wel in beeld gekomen zijn:
- Peugeot 207SW (flink bijdokken voor redelijk kale wagen, maar hoop meer ruimte)
- Hyundai I30 SW (vrij grijze muis auto, maar in lease niet duur (raar, zelfs goedkoper dan budgetzusje Kia C'eed (vind ik mooier)), en vrij compleet uitgerust)
- Opel Corsa 90pk Cosmo (leuk karretje, aardig vol uitgerust, alleen lever je in ruimte aardig in tov Civic)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget hangt hier vast aan de klasse, niet zozeer de kilometrage. Als je de auto voor je werk nodig hebt heb je uiteraard een hogere kilometrage en idem budget. Een software engineer die 40 uur achter zijn bureau zit heeft over het algemeen een lager budget dan de account manager die vaak buiten de deur is. Ik zit zelf op 35.000km, 48mnd, en qua budget op € 1060,-

De regeling is ook netjes, met vervangend vervoer binnen- en buitenland. Gewoon wat je mag verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiz0r
morgen mijn hybride ophalen :) woohoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 19:30
djidee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:56:
40k per jaar, 4 jaar, diesel verplicht (behalve hybride's), budget is 500e excl brandstof, met eigen bijdrage mag tot 600e

Bestellen komt nu wel dichterbij, waar ik eerst nog twijfelde tussen Punto met veel opties en de Civic Hybrid zou ik nu zeker voor de Civic gaan (word dan 3 jaar en 9mnd ivm max km) omdat de punto flink duurder geworden is waardoor hij zelfs kaal (90pk editione lusso met handbak) duurder is dan de civic (en dan is de civic luxer en nog 14% bijtelling ook)....

Civic zou ik bestellen met skirts en andere velgen/banden (optie bij dealer van 2k euries geloof ik)

Andere opties die wel in beeld gekomen zijn:
- Peugeot 207SW (flink bijdokken voor redelijk kale wagen, maar hoop meer ruimte)
- Hyundai I30 SW (vrij grijze muis auto, maar in lease niet duur (raar, zelfs goedkoper dan budgetzusje Kia C'eed (vind ik mooier)), en vrij compleet uitgerust)
- Opel Corsa 90pk Cosmo (leuk karretje, aardig vol uitgerust, alleen lever je in ruimte aardig in tov Civic)
Wij hebben dezelfde regeling; 40K, 4 jaar en diesel of hybride, budget ongeveer hetzelfde. En zoals in jouw geval heb ik ook gekeken naar de Civic. Mijn eerste indruk was erg goed, nette auto, mooi interieur en ik begon spontaan te kwijlen bij het mooie dashboard. Voor die prijs een zeer complete auto, plus natuurlijk de 14% bijtelling.

Echter na de proefrit veranderde mijn mening. Ik rijdt (net zoals de meeste leaserijders) 95% snelweg, en mijn normale trajecten zijn meestal filevrij. Met lagere snelheden had de Civic lekker veel koppel, alleen bij 120 km/h kwam de benzinemotor toch echt kracht te kort om de zware Civic voor te stuwen, laat staan bij 150 km/h.

Daarnaast heb ik nu de Hyundai i30, Kia C'eed, Ford Focus en de Seat Leon gereden. Ik ga binnenkort doorgeven dat ze maar de Seat Leon voor mij morgen bestellen. Van de geteste auto's de beste wegligging en (naar mijn mening) het mooiste model.

Wanneer ik over 4 jaar een andere auto uitzoek, hoop ik dat de markt van Hybride auto's wat volwassener is geworden, en er meer keuze is in modellen, maar vooral in (primaire-)motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BestTested! schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Wij hebben dezelfde regeling; 40K, 4 jaar en diesel of hybride, budget ongeveer hetzelfde. En zoals in jouw geval heb ik ook gekeken naar de Civic. Mijn eerste indruk was erg goed, nette auto, mooi interieur en ik begon spontaan te kwijlen bij het mooie dashboard. Voor die prijs een zeer complete auto, plus natuurlijk de 14% bijtelling.

Echter na de proefrit veranderde mijn mening. Ik rijdt (net zoals de meeste leaserijders) 95% snelweg, en mijn normale trajecten zijn meestal filevrij. Met lagere snelheden had de Civic lekker veel koppel, alleen bij 120 km/h kwam de benzinemotor toch echt kracht te kort om de zware Civic voor te stuwen, laat staan bij 150 km/h.

Daarnaast heb ik nu de Hyundai i30, Kia C'eed, Ford Focus en de Seat Leon gereden. Ik ga binnenkort doorgeven dat ze maar de Seat Leon voor mij morgen bestellen. Van de geteste auto's de beste wegligging en (naar mijn mening) het mooiste model.

Wanneer ik over 4 jaar een andere auto uitzoek, hoop ik dat de markt van Hybride auto's wat volwassener is geworden, en er meer keuze is in modellen, maar vooral in (primaire-)motor.
die ervarring van jou met de civic was precies waar ik bang voor was maar aan de andere kant logisch. het is een zuinig auto, dus je levert in op vermogen, het is natuurlijk fijn dat ze hem snel hebben kunnen maken in lage snelheid, maar voor een redelijke top heb je toch minimaal een 1.6 nodig, dit zal je denk ik niet snel terug vinden in een zuinige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:13:
[...]
die ervarring van jou met de civic was precies waar ik bang voor was maar aan de andere kant logisch. het is een zuinig auto, dus je levert in op vermogen, het is natuurlijk fijn dat ze hem snel hebben kunnen maken in lage snelheid, maar voor een redelijke top heb je toch minimaal een 1.6 nodig, dit zal je denk ik niet snel terug vinden in een zuinige auto.
De Civic is toch wel een zware auto voor een 1.3 liter motor. Ik hoop dat er over 4 jaar bijvoorbeeld hybride auto's komen met een zuinige 1.6 liter diesel ernaast.

Ik moet echter wel toegeven dat ik de Honda Civic Hybride een zeer goede keus vind als lease-auto. Je krijgt veel auto voor je geld en hebt een gunstig bijtelling tarief. Dat de Civic goed mee komt op lage snelheden komt natuurlijk door de electro-motor. Die zit meteen op zijn toeren en kan daardoor veel koppel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:23

FreakNL

Well do ya punk?

BestTested! schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:59:
[...]

De Civic is toch wel een zware auto voor een 1.3 liter motor. Ik hoop dat er over 4 jaar bijvoorbeeld hybride auto's komen met een zuinige 1.6 liter diesel ernaast.

..
Peugeot komt met een 308 hybride diesel in 2009/2010. Met daarin de bekende common rail 1.6HDIf (110pk) motor. Zeer interessant! (ook voor mij rond die tijd)...

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 30-03-2008 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dat de Civic goed mee komt op lage snelheden komt natuurlijk door de electro-motor. Die zit meteen op zijn toeren en kan daardoor veel koppel leveren.
Een elektromotor levert zijn koppel bij ieder toerental. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

BestTested! schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Leon, hmm, hebben jullie daar een deal liggen ofzo? Volgens mij kan ik met heel veel moeite een kale Leon krijgen (instap diesel), gangbare auto's met dit leasebudget zijn de punto's, polo's en ibiza's

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
FreakNL schreef op zondag 30 maart 2008 @ 01:13:
[...]
Peugeot komt met een 308 hybride diesel in 2009/2010. Met daarin de bekende common rail 1.6HDIf (110pk) motor. Zeer interessant! (ook voor mij rond die tijd)...
Dat is zeker een interessante optie. Helaas dat ik niet zo lang kan wachten. Maar over 4 jaar zullen er wel meer zijn hoop ik (Porsche heeft toch ook een Cayenne hybride aangekondig? :P of de lexus? Wie weet met wat promoties 8) )
Jazzy schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:23:
[...]
Een elektromotor levert zijn koppel bij ieder toerental. :)
Ja klopt ook. Scheve bewoording van mijn kant.
Electro motor prius vermeld: 295-lb.-ft. @ 0-1200 rpm (400 N-m @ 0-1200 rpm), toeren maken niets uit voor de koppel.
djidee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:09:
[...]
Leon, hmm, hebben jullie daar een deal liggen ofzo? Volgens mij kan ik met heel veel moeite een kale Leon krijgen (instap diesel), gangbare auto's met dit leasebudget zijn de punto's, polo's en ibiza's
De SEAT Leon 1.9 TDI DRF Ecomotive Reference komt rond de 600 euro uit exlusief brandstof. Onze leasevoorwaarden zijn per 01-01 een beetje veranderd, waardoor ik nu wat meer te besteden heb en kan gaan voor de SEAT Leon 1.9 TDI DRF 25 Edition 1. De 25 Edition vind ik toch wel al zeer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
djidee schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:09:
[...]
Klopt dit dat je in Belgie dezelfde auto rijdt als in Nederland voor pakweg een 200 euro minder?
Voor 600 euro zou je in Belgie reeds een BMW3 serie kunnen rijden terwijl je blijkbaar in NL het het met een stuk minder moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is allemaal geheel afhankelijk van je voorwaarden :) En wat er wel/niet bij je leaseprijs inbegrepen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe kentekens!! :D

ff een vraagje:

hoeveel dagen voor je aan je nieuwe baan begint krijg je de pool/huur auto geleverd? 1 dag of al een weekje van tevoren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt aan je werkgever.... Meestal gebeurt dit op dag één (als je begint dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:15:
nieuwe kentekens!! :D

ff een vraagje:

hoeveel dagen voor je aan je nieuwe baan begint krijg je de pool/huur auto geleverd? 1 dag of al een weekje van tevoren ofzo?
Ik kreeg hem in overleg een dag eerder. Maar bedenk dat je voor datum in dienst nog niet meetelt in de financiele administratie, dus dan heb je geen kostenplaats, etc etc dus kan het financieel niet afgehandeld worden, en daarom is dag 1 gebruikelijk.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Check, voor mij was het ook op dag 1, dus de 1e dag ben ik met de trein naar het werk gegaan en dat treinkaartje heb ik gedeclareerd als reiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[...]

Ik moet echter wel toegeven dat ik de Honda Civic Hybride een zeer goede keus vind als lease-auto. Je krijgt veel auto voor je geld en hebt een gunstig bijtelling tarief. Dat de Civic goed mee komt op lage snelheden komt natuurlijk door de electro-motor. Die zit meteen op zijn toeren en kan daardoor veel koppel leveren.
Het is een 1.3 motor, maar je moet natuurlijk de ong. 20 PK van de electromotor ook meetellen. Ik heb 'm besteld met volledig leer (beige), in dash navigatie, 16" velgen, metallic lak (zwart), betere speakers, dimmende binnenspiegel, en dat alles gaat me zo'n 160 euro netto per maand kosten :9 daar rij je nog geen bak van 20 jaar oud van :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jazzy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:09:
Bij mij is het 825 euro bij 35.000 km over 4 jaar.
Opgehoogd door de werkgever naar 850 euro. Helaas rij ik nog steeds in een crappy pool auto... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je eigenlijk al een brandstofpas op een voorloopauto? of komt dat altijd pas bij je defenitive leaseauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
krijg je eigenlijk al een brandstofpas op een voorloopauto? of komt dat altijd pas bij je defenitive leaseauto?
Dat lijkt me een leuke vraag om aan je (potentiele) werkgever te stellen, dat soort dingen zijn nu eenmaal niet wettelijk geregeld. :)

Maar je mag er wel van uitgaan dat de werkgever je brandstof betaalt in jullie leaseregeling, dan geldt dat natuurlijk ook voor een voorloopauto of leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:47:
Dat ligt ook aan je werkgever. Ik bespeur dat je aan een nieuwe baan gaat beginnen oid...bel gewoon je nieuwe werkgever en vraag het ze. Want e.e.a. verschilt dus echt per werkgever, en wij kunnen er geen zinnig antwoord op geven zonder je werkgever te kennen :)

Edit: Damn you Jazzy :(
Maar blijft staan. In mijn geval was het iig zo dat mijn voorloopauto een huurbak was, en ik de brandstof moest declareren bij de verhuurmaatschappij.
Een voorloopauto kan ook een poolauto zijn btw....en in dat geval kan het best wel eens zo zijn dat je helemaal geen leasebak uit mag zoeken, maar het moet doen met wat er in de pool staat. Maar nogmaals: alles is werkgeverafhankelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 10-06-2008 19:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik weet dat t werkgever afhankelijk is.

werd vanmiddag gebeld door de huurmaatschappij die een auto wilde afleveren, ik begrijp dat de baas betaald, maar ik was benieuwd of een pas persoonsgebonden is of dat ie alleen kan worden afgegeven op een nieuwe auto.

op zich niet boeiend maar scheelt weer dat declareren, k zal zeker wel zon 3 maanden in de bak moeten rijden.

ik krijg vrijdag mn huurbak geleverd, k weet eigenlijk niet eens wat ik krijg (zal wel zelfde klasse zijn) kan je hier nog inspraak in hebben? (vertel nou niet dat dat weer afhankelijk is van de huurmaatschappij) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:09:
ja ik weet dat t werkgever afhankelijk is.

werd vanmiddag gebeld door de huurmaatschappij die een auto wilde afleveren, ik begrijp dat de baas betaald, maar ik was benieuwd of een pas persoonsgebonden is of dat ie alleen kan worden afgegeven op een nieuwe auto.

op zich niet boeiend maar scheelt weer dat declareren, k zal zeker wel zon 3 maanden in de bak moeten rijden.

ik krijg vrijdag mn huurbak geleverd, k weet eigenlijk niet eens wat ik krijg (zal wel zelfde klasse zijn) kan je hier nog inspraak in hebben? (vertel nou niet dat dat weer afhankelijk is van de huurmaatschappij) :P
Wat wil je nou helemaal? Helemaal uitkiezen wat voor voorloopauto je gaat krijgen en niks declareren enzo? Je begint net...laat het lekker over je heen komen en doe niet zo moeilijk. Nofi, maar je zit met een hoop vragen die met geen zinnige manier door ons beantwoord kunnen worden. En in antwoord op je laatste vraag: Ja, dat is afhankelijk van de huurmaatschappij en misschien ook wel van het contract dat je werkgever met die verhuurtoko heeft.
En over het algemeen hebben huurauto's geen tankpassen, want die zijn kenteken- en berijder gebonden en dat laatste kan niet bij een huurbak.

Enne, suc6 op je nieuwe werkplek :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij ons staan normaalgesproken de brandstofpassen op kenteken; behalve bij voorloopauto's dan staan ze op naam. Op die van mij staat het "kenteken" AR-EN-01 (de eerste vier letters van mijn achternaam) omdat ik nog een voorloper heb (huurauto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

offtopic:
Jij woonde toch in Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb met voorloopauto's altijd de benzine/diesel moeten declareren.

Ook het model voorloopauto is erg afwisselend. Normaal krijg je er 1 in je mik gedouwd, en dan kan erg verschillen.

Maar ik heb ook 1 keer gehad dat ik er wel inspraak in had. Toen vertelde ik wat ik wilde (Audi A3 Sportback) en die kreeg ik ook. MAar ik kan je dat niet aanbevelen, want als je voorloop auto leuker is dan je daadwerkelijke lease auto dan zit je niet lekker hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb een huurauto op dit moment nog (nieuwe Corsa 1.4 benzine), zonder tankpas. Kan uiteraard wel alles declareren, maar echt handig is dat niet (ik tank 2 keer per week en kom 1 keer in de 2 weken op kantoor, dus ruim 250 euro per keer declareren - gelukkig krijg ik het wel altijd binnen een week teruggestort). Begin volgende maand krijg ik m'n leasewagen, helaas geen eigen keus, want er vertrekt net een collega, die auto neem ik over... Gelukkig is het een leuke auto (C4 Coupé HDI) die ook boven mijn leasebedrag zit (en ik hoef geen eigen bijdrage te betalen), dus klagen doe ik niet, maar jammer is het wel, eigen keus is altijd leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik had op mijn voorloopauto ook gewoon een tankpas. Als ik dan ging tanken moest ik tijdens het pinnen drukken op "info" en dan op andere auto oid. Ik hoefde ook nooit een kilometerstand in te voeren.

Nu ik mijn "vaste auto" heb moet ik wel iedere keer de kilometers invoeren, ff wennen want ik vergeet altijd te kijken wat de stand is als ik uitstap >:)

Ik lease nu een BMW 1, moet wel wat bijleggen maar dan heb je ook wat :-) Ik betaal 133 bruto bovenop de bijtelling, netto kom ik op 333 per maand. En ik had het geluk dat ik een businessline pro heb gekregen zonder meerprijs :D Volgend jaar gaat de bijtelling naar 20% _/-\o_ -> netto 275 euro per maand.

Het mooiste moment is als je hem mag ophalen bij de dealer. Spiksplinternieuw in de showroom, je durft hem er bijna niet uit te rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Jazzy schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:37:
offtopic:
Jij woonde toch in Frankrijk?
Klopt. Verleden tijd ;)
Tylen schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:48:
Ook het model voorloopauto is erg afwisselend. Normaal krijg je er 1 in je mik gedouwd, en dan kan erg verschillen.
Ik kreeg ook in 1e instantie een Golf TDI door mijn strot geduwd, waar ik ook een maandje in heb rondgereden. Maar toen bleek mijn bestelde leaseauto (Prius) 6 maanden levertijd te hebben en heb ik gezegd "ja ho even, ik ga niet 6 maanden lang €100 per maand meer betalen" en toen mocht ik mijn huur-Golf inruilen voor een huur-Prius :*)

En ik moet je wel zeggen, die Prius is veel comfortabeler en ruimer dan die Golf, dus ik ben er alleen maar op vooruitgegaan. Ook is deze de eerste hybride in het wagenpark van mijn werkgever dus tegelijkertijd een testcase om te zien hoe voordelig het in de praktijk is (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Bij mij krijg je idd een voorloopauto toegewezen vanuit een huurmij (standaard C-klasse hatch). Ik heb wel collega's gehad die een andere auto vroegen en kregen.

Voor de brandstof (eigenlijk altijd diesel) heeft de wagenparkbeheerder enkele eigen brandstofpassen liggen die gebruikt kunnen worden (staan dus op naam van het bedrijf, niet auto of persoon).

helaas mogen we de auto's niet zelf ophalen bij de dealer, ze worden eigenlijk altijd gebracht.. dus nooit echt met 0km op de teller wegrijden... erg spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word een Ibiza 1.9TDI, op zich wel een redelijke auto, die in het segment zit van mijn toekomstige auto. t zal vast niet het nieuwe model zijn :P

daar kan ik de komende maanden wel goed mee vooruit, levering ging via een vaag huurbedrijf, maar ik zag dat ze de huurauto's bestelden bij national car rental, dus dat zal wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Die nieuwe ibiza is best mooi, zag gisteren een reclame op TV. Soort kleine Leon.

Benzine is bijna net zo duur als Diesel, spijtig als je verplicht een diesel moet nemen gezien de aanschafwaarde vele malen hoger ligt dan een benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kraaitje schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:23:
Benzine is bijna net zo duur als Diesel, spijtig als je verplicht een diesel moet nemen gezien de aanschafwaarde vele malen hoger ligt dan een benzine.
Precies, daarom houd ik dus ook precies mijn verbruik met de Prius bij, want er zijn veel verplicht diesel rijdende collega's die best wel wat minder bijtelling willen betalen als ze hybride zouden mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Ik heb niet voor niets een benzine wagen besteld in april :)

Scheelt een paar tientjes per maand in de leasebijdrage.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap ook niet waarom het nog steeds verplicht dieselen is maar goed...
het contract wordt afgesloten op 40.000km (ben al blij als ik de helft zal rijden)

de nieuwe ibiza is inderdaad mooi, maar t is een kleine kans dat ik die krijg, volgens mij is niet eens verkrijgbaar nog (zag er laatst wel 1 in de straat staan maar volgens mij werkt die gast bij seat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Arno schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:06:
Ik heb niet voor niets een benzine wagen besteld in april :)

Scheelt een paar tientjes per maand in de leasebijdrage.
In de leasebedragen (en daarmee de eigen bijdrage) is het vaak lood om oud ijzer. Benzine kost meer aan brandstof, diesel meer aan houderschapsbelasting, verzekering, rentelasten en (vooral) afschrijving. Dat komt omdat de meerprijs van een diesel na 3 of 4 jaar grotendeels is afgeschreven, tweedehands zijn ze gewoon niet veel duurder dan benzine. Al met al komen de operationene kosten in de gangbare leaseregelingen vrij dicht bij elkaar.

Als eindgebruiker van de auto heb je vooral een verschil in de bijtelling. Typisch is een diesel 4000-5000 euro duurder dan een vergelijkbare benzine (3000 komt al door het verschil in BPM). Bij 25% bijtelling en 42% IB scheelt dat 40 euro netto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

....... en als die benzine-wagen nou ook nog eentje uit de 16%-bijtelling-klasse is is het helemaal kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Mx. Alba schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:46:
....... en als die benzine-wagen nou ook nog eentje uit de 1614%-bijtelling-klasse is is het helemaal kassa.
fixed that for ya...

Dat is inderdaad wel de reden om eens goed met je wagenpark beheerder in overleg te gaan..
Als de overal operationele kosten elkaar niet ontlopen maar de werknemer met een van de twee wel een voordeel kan behalen, vind ik dat je dat als goede werkgever moet aanbieden.

Helaas adviseren steeds meer leasebedrijven dat hybrides niet de moeite waard zijn (icm hoge kilometrages van de werknemers), zal wel komen omdat die dingen niet aan te slepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En vaak kan je ze voor meer dan 40.000km per jaar maar voor 3 jaar leasen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Mx. Alba schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:50:
En ik moet je wel zeggen, die Prius is veel comfortabeler en ruimer dan die Golf, dus ik ben er alleen maar op vooruitgegaan. Ook is deze de eerste hybride in het wagenpark van mijn werkgever dus tegelijkertijd een testcase om te zien hoe voordelig het in de praktijk is (of niet).
Bij ons is het bestellen van een hybride alweer opgeschort omdat ze veel duurder in verbruik zijn dan aangegeven. Als je veel snelweg rijdt is een hybride voor de werkgever niet interessant.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.