BrammeS schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:04:
[...]
grumble

, Mijn auto is net afgeleverd blijkt het een zware te zijn
De heren zijn nu aan het uitzoeken waar het fout is gegaan!!!(wagenparkbeheerder, Lease maatschapij of Dealer). Straks kan ik alsnog een maand wachten op de nieuwe auto.
Ach, mijn wagen is al afgeleverd in November 2007, toen toch maar besloten van te wachten met inschrijving tot 02/01/2008 (theoretisch 1 jaar jonger).
Auto dus ingeschreven op 02/01, verzekering vult papieren verkeerd in en DIV (Dienst Inschrijving Voertuigen) stuurt mijn nummerplaat naar de dealer ipv naar bedrijf.
Dealer heeft de plaat natuurlijk teruggestuurt naar DIV ipv het bedrijf te bellen.
Tot op heden nog steeds GEEN !!! nummerplaat ontvangen, normaal duurt dit dus welgeteld 1 dag.
Nu weet niemand waar mijn nummerplaten zijn, dus mag wss nog wel een tijdje wachten.
Begin zowaar redelijk pissed rond te lopen omdat ik nu al meer dan 2 weken met een Fiesta 1.4 TDCI zit (huurwagen), deze is volledig standaard en rijdt voor geen meter.
Ben benieuwd of de verzekering mijn persoonlijke schade evenals schade geleden door het bedrijf wil vergoeden.
Persoonlijk:
- rij nu klasse lager van wagen (dit is niet opzich niet zo erg, moest het een fatsoenlijke wagen zijn)
- Voordeel in natura bedraagt 70 euro netto (eigen bijdrage), terwijl ik belastingtechnisch met een wagen rondrijdt die maar 8pk heeft ipv 10pk. Voor een fiesta dien je maar 50 euro te betalen, maar mijn contract is getekend, waarin staat dat de auto 10 pk (fiscaal) heeft, waardoor ik die 70 euro dien te betalen.
Verder is er nog de schade van het bedrijf:
- Huur van de wagen is ongeveer een 1200 euro / maand
- Solidariteitsbijdrage, deze wordt berekent op de CO2 uitstoot, deze bedraagt voor de Fiesta 114g/km; voor mijn bedrijfswagen is dit 159 g/km
- Volledig betaalde auto (op 02/01) die stilstaat in de garage, waarvan de inschrijving en verzekering lopende is, de wagen is dus al aan het zakken in waarde zonder er mee te rijden.
Heb ondertussen alle vertrouwen verloren in de verzekeringsmaatschappij, zeker nadat ze de wagen van een collega, onder een verkeerd merk hebben ingeschreven. Dit hebben ze ondertussen wel rechtgezet.
Mijn wagen zal wss niet meer voor deze maand zijn.