Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.499 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutloos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07-2024

Foutloos

Hiero dus.

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:49:
Exclusief brandstof, moet je gokken op ongeveer €600 aangezien de bedragen van het brandstofvoorschot over het algemeen rond de €150 liggen. Het verschil lijkt minimaal maar maakt vaak het verschil tussen het rijden van een Peugeot 207 of een Seat Leon. Overigens zijn beiden mooie auto's met veel comfort. :)

Kilometrages liggen hier op 35k bij 48 maanden contract.
Blijkt hier het zelfde te zijn, alleen het bedrag inclusief brandstof is 825 euro. Maar wel met 35k en over 48 maanden. Mag zelf kiezen of het diesel, benzine of LPG wordt.

Tja, daar is hij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Aangezien de leasemaatschappij meester is in het maken van verkeerde offertes vandaag een nieuwe voor mijn te bestellen auto. Brandstof voorschot zit hier op € 174,24 gebaseerd op 35k en 48mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wizl schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:12:
[...]

Die had ik inderdaad ook gevonden, leaseprijs € 790,-. Mijn offerte is nu € 850.-. Ik vind het verschil nogal groot eerlijk gezegd....
Informeer eens bij de leasemaatschappij op welk automerk hun het meeste korting krijgen. En ga dan eens bij dat merk shoppen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 07:33
heeft er al iemand een site of tooltje gevonden met de nieuwe bijtellingsregeltjes voor 2008?

Groeten
ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZTeeVeR schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:40:
heeft er al iemand een site of tooltje gevonden met de nieuwe bijtellingsregeltjes voor 2008?

Groeten
ZTeeVeR
Zo complex zijn de regels toch niet? Het wordt waarschijnlijk gewoon hetzelfde alleen krijg je 25% bijtelling i.p.v. 22% ( Behalve als je een heel zuinige auto hebt ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Laatst online: 02-06 07:33
klopt, maar de BPM gaan per 1-2 naar beneden en de energielabels worden ook meegenomen. althans, dat heb ik begrepen

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En vandaag besteld na een hoop afdingen, dealen, uitzoeken, enz. Met een beetje geluk rond maart/april 2008 binnen.

Ford Mondeo TDCi Titanium 140pk 5-deurs

Uitvoering: Titanium
Kleur: Thunder
Bekleding: Alcantara, ebony

Opties:
Metallic lak
Bi-Xenon verlichting
Keyfree systeem incl. Ford power button. (starten met knop, en openen/vergrendelen auto met de sleutel in je zak)
Launch Pack (dvd-navigatiesysteem, 8 speakers, parkeersensoren voor/achter, elektrisch inklapbare spiegels)
X-Pack (voorruitverwarming, verwarmbare voorstoelen, 17" velgen)
Bluetooth/Voice control (carkit via bluetooth, spraakbesturing is imo nutteloos)
Visibility Pack I (aut. dimmende binnenspiegel, regensensor, aut. dimlicht)
Geïntegreerde zonneschermen in achterportieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Anoniem: 14124 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:05:
En vandaag besteld na een hoop afdingen, dealen, uitzoeken, enz. Met een beetje geluk rond maart/april 2008 binnen.
Gefeliciteerd! Mooie bak! Hoeveel eigen bijdrage heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZTeeVeR schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:05:
klopt, maar de BPM gaan per 1-2 naar beneden en de energielabels worden ook meegenomen. althans, dat heb ik begrepen
Dat heeft toch niet zoveel met je bijtelling te maken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:19:
Gefeliciteerd! Mooie bak! Hoeveel eigen bijdrage heb je?
Eigen bijdrage zit op € 134,97. In de lease is de auto € 862,72 en brandstof is € 174,24. Totaal per maand dus € 1036,96. Ik krijg dan nog € 12,-- per maand korting door eigen dealerkeuze, dus totaal € 1024,96 per maand. Catalogus zit op € 40.540,--

Het is als je het naar guldens omrekent (en ja die bestaan al heel lang niet meer) eigenlijk een belachelijk bedrag van NLG 89.000,--

Een collega gaat wederom voor een Renault Scenic, en die is in 4 jaar ook dramatisch in prijs gestegen.

Bijtelling is dan uitgaande van de 25% voor 2008:

bijtelling:
25% van € 40.540 = € 10.135 / 12 = € 844.58 - € 134,97 (eigen bijdrage) = € 709,61 * 0.42 (fiscaal) = € 298

Totaal netto lasten zijn dan € 298 + € 134,97 = € 433

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 19-11-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Anoniem: 14124 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:05:

Ford Mondeo TDCi Titanium 140pk 5-deurs

Uitvoering: Titanium
Kleur: Thunder
Bekleding: Alcantara, ebony

Opties:
Metallic lak
Bi-Xenon verlichting
Keyfree systeem incl. Ford power button. (starten met knop, en openen/vergrendelen auto met de sleutel in je zak)
Launch Pack (dvd-navigatiesysteem, 8 speakers, parkeersensoren voor/achter, elektrisch inklapbare spiegels)
X-Pack (voorruitverwarming, verwarmbare voorstoelen, 17" velgen)
Bluetooth/Voice control (carkit via bluetooth, spraakbesturing is imo nutteloos)
Visibility Pack I (aut. dimmende binnenspiegel, regensensor, aut. dimlicht)
Geïntegreerde zonneschermen in achterportieren
Ben eigenlijk wel zeer benieuwd naar wat het afdingen je concreet heeft opgeleverd. Zoals eerder in dit topic aangegeven, zijn de leaseprijzen sterk afhankelijk van de afspraken die de desbetreffende maatschappij heeft gemaakt. Ga zelf ook een nieuwe uitzoeken in ergens in 2008 en ben erg benieuwd op welke vlakken er nog onderhandelingsruimte ligt en waar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal niets, behalve de dealerkeuze korting. Kan ik eerlijk over zijn, de korting van 5% vanuit ING Car Lease bleek in the end helemaal niet afgegeven te mogen worden en had niet de vereiste toestemming binnen ING gekregen. Uitgeluld ben je dan, zeker als er niets bevestigd is op papier :)

De Ford dealer was ook heel eerlijk over de marges, en gaf zelf ook al aan dat ze gebonden zijn aan de afspraken tussen Ford Nederland en de leasemaatschappij.

Ik had eerlijk gezegd ook al zoiets met de oplopende levertijden; snel bestellen. Desondanks toch een hoop moeite voor eigenlijk niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 00:33

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:27:
Helemaal niets, behalve de dealerkeuze korting. Kan ik eerlijk over zijn, de korting van 5% vanuit ING Car Lease bleek in the end helemaal niet afgegeven te mogen worden en had niet de vereiste toestemming binnen ING gekregen. Uitgeluld ben je dan, zeker als er niets bevestigd is op papier :)

De Ford dealer was ook heel eerlijk over de marges, en gaf zelf ook al aan dat ze gebonden zijn aan de afspraken tussen Ford Nederland en de leasemaatschappij.

Ik had eerlijk gezegd ook al zoiets met de oplopende levertijden; snel bestellen. Desondanks toch een hoop moeite voor eigenlijk niets gedaan.
Zelfde probleem :(.

Was bij Seat dealer, lekker onderhandelt, vraagt ie van welk bedrijf ik ben. Toen ie hoorde dat ik van GPR af kwam was alles in 1 keer van tafel. Alle marge gaat naar GPR. Helaas werk het zo bij de meeste bedrijven. Volens de dealer is het niet zo bij alle bedrijven. Maar GPR hoort daar niet bij.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Laatst online: 27-01 18:04
Overal dus hetzelfde verhaal tegenwoordig. Dan hoef ik in ieder geval niet te gaan onderhandelen want hier zie ik zelf niets meer van terug.

Trouwens, zijn er al mensen die dit bericht hebben gelezen:

http://www.nu.nl/news/133...ng_voor_leaserijders.html

[ Voor 4% gewijzigd door Radical1980 op 28-11-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Radical1980 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:47:
Overal dus hetzelfde verhaal tegenwoordig. Dan hoef ik in ieder geval niet te gaan onderhandelen want hier zie ik zelf niets meer van terug.

Trouwens, zijn er al mensen die dit bericht hebben gelezen:

http://www.nu.nl/news/133...ng_voor_leaserijders.html
Welja... van 22% naar 25%, dan kan dit er ook nog wel bij. We hebben blijkbaar toch geld genoeg!
Gelukkig kiezen we er allemaal voor om zometeen betaald file te mogen rijden.... zucht.... |:(

De overheid lijkt steeds meer een profit organisatie te worden...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:25:
[...]

Zelfde probleem :(.

Was bij Seat dealer, lekker onderhandelt, vraagt ie van welk bedrijf ik ben. Toen ie hoorde dat ik van GPR af kwam was alles in 1 keer van tafel. Alle marge gaat naar GPR. Helaas werk het zo bij de meeste bedrijven. Volens de dealer is het niet zo bij alle bedrijven. Maar GPR hoort daar niet bij.
Volgens mij heeft dat niet zozeer met het bedrijf te maken dan wel niet de leasemaatschappij.
Leaseplan, ING, Athlon, Lage landen, volgens mij allemaal lease maatschappij'en die met de importeurs afspraken hebben gemaakt.
Ze krijgen iets van 10% korting die compleet naar de leasemaatschappij gaat. Uiteindelijk maakt de dealer zelf er misschien 1 a 2% winst op.
Jij als medewerker ziet niets terug van die prijsafspraken/kortingen.

Althans dit is zoals ik het begrepen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

Viper® schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:27:
[...]

Volgens mij heeft dat niet zozeer met het bedrijf te maken dan wel niet de leasemaatschappij.
Leaseplan, ING, Athlon, Lage landen, volgens mij allemaal lease maatschappij'en die met de importeurs afspraken hebben gemaakt.
Ze krijgen iets van 10% korting die compleet naar de leasemaatschappij gaat. Uiteindelijk maakt de dealer zelf er misschien 1 a 2% winst op.
Jij als medewerker ziet niets terug van die prijsafspraken/kortingen.

Althans dit is zoals ik het begrepen had
Dat ligt meer aan de manier waarop je bedrijf omgaat met keuze voor leasemaatschappijen.

Als je leasemaatschappij kan shoppen (ipv dealers) kan je de leasemij kiezen die voor jou de goedkoopste leaseprijs bij gelijke configuratie levert. Dit houdt op als je vanuit je werkgever geen keus in leasemij hebt. In dat geval kan je intern eens opwerpen dat vergelijken zin heeft. In mijn bedrijf wordt bijvoorbeeld standaard een offerte voor een leasebak opgevraagd bij 2 leasemij's, de goedkoopste krijgt de opdracht.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
Nope, in het geval van GPR gaat de korting wel degelijk naar GPR.

Het verhaal mbt de Seat dealer heb ik exact ook zo meegemaakt. De dealer zit totaal klem tussen de afspraken tussen het bedrijf, de importeur en de leasemij.

De ouderwetse klantenbinding, de altijd leuke radio of trekhaak is er niet meer bij.

Ik hoorde van de plaatselijke Audi en Volvo dealers dat zij als dealers (ook met andere dealers uit geheel nederland) met de importeurs in overleg willen gaan. Veel bedrijven hebben preferred dealers aangewezen. Voor Volvo moeten wij bijv. verplicht naar R'dam of A'dam. Ook al woon je naast de Volvo dealer in Delfzijl. Dit betekent voor een klein aantal dealers meer verkopen, maar voor een groot aantal dealers omzet verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het hele verhaal van de dealer te horen gekregen. Ford Nederland moet aan de leasemaatschappij als standaard 9% korting geven. ING Car Lease eist daar nog eens 3% bovenop.

Dus ja, dan is het logisch dat een garage op een bepaald moment zegt dat er geen onderhandelingsruimte over blijft als ze er al geen marge op maken.

Wat betreft kilometerheffing, Zweden is het voorbeeld dat het niet werkt. Daarnaast geloof ik niet zo in een overheid die de mobiliteit wil verbeteren. Als dat zo was ging er dratisch meer geld naar onderhoud en aanleg van de wegen, en minder naar de kas van algemene middelen. Het is puur wederom een extraatje voor de begroting. Al proberen ze iedereen te overtuigen van het nut, maar alleen de gesponsorde onderzoeken zijn positief. Als het gaat over het milieu; een opstijgend vliegtuig stoot meer uit als 1000 auto's bij elkaar. De brandstof op schiphol is ook nog eens voordelig, dus je begrijpt dat wij als land een goed tussenstation zijn. Voor zover de milieumaatregelen.

Verder zie ik het gebeuren dat er meer ongelukken gaan ontstaan, doordat men de tussenwegen zal pakken, waar nu al de meeste ongelukken plaatsvinden. Het verkeer binnendoor zal dus alleenmaar groeien met alle gevolgen van dien.

Het OV is geen alternatief, aangezien de dekking mist, en ook de infrastructuur niet voldoende is voor meer en betrouwbaar reizen. Je kunt wel meer treinen op dezelfde rails laten rijden, maar aangezien er geen redunantie is qua rails staan vervolgens alle treinen vast op die enkele rail bij vertragingen of storing. Je kunt niet even inhalen als trein.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 28-11-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Wil per januari 2008 voor het eerst een auto gaan leasen via mijn werkgever, i.p.v. loonsverhoging. In principe alleen voor privé km’s, want ik hoef haast nooit zakelijk weg. Maar max. dat mijn werkgever vergoedt is 500,- euro/maand, beperkte bijdrage mag. Na een proefrit deze week in een Civic Hybrid (rijd goed b.t.w.), heeft de Honda dealer wel een aantrekkelijk aanbod gedaan. waarbij de bijtelling maar 14% is in 2008. Leek me erg aantrekkelijk, omdat ik net iets over die 500,- euro uitkom met brandstof. Alleen vraag ik mij af hoe reëel die voorcalculaties zijn voor brandstof bij een gesloten of open calculatie. Wat zijn de gevolgen in de kosten voor wisselende brandstofprijzen bij gesloten calculaties of open calculatie.

Bij de Honda dealer adviseerde ze me om geen brandstofpas te nemen hun leasemaatschappij ( ING lease), waarmee zij zaken doen. Maar eerder iets met een MultiTank Card, los van de lease maatschappij. Dan kom ik in ieder geval ruim onder de 500,- euro. Alleen moet ik dan nog iets regelen omtrent de brandstof met mijn werkgever. Anders wil ik gewoon een deal maken bij de Honda dealer incl. brandstof met voorcalculatie bij ING lease van 515,- euro/maand bij 15.000km. Ik vraag me alleen af hoe of de maandlasten kunnen fluctueren.

Bijtelling was ik al bereid te betalen. Net als een kleine eigen bijdrage, omdat mijn huidige Charade GTI uit ‘95 ook niet voor niets rijdt. Maar met 25% bijtelling zal de 2e keus toch een Swift 1.5 of Yaris 1.3 worden, dus geen Sport of TS. Daar ga ik zaterdag nog even in sturen. Al ben ik ondanks de automaat heel erg positief over de Civic Hybrid. Ergens ben ik trouwens wel bang dat ik de 15.000 km's overschrijdt, Liever kies ik ook voor 20.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik maak al jarenlang gebruik van de lease regelingen, maar helaas zit er geen enkele auto in het pakket die straks in de 14% bijtelling gaat vallen. Alleen diesels die voor 48mnd/180kkm/40k/jaar geleast worden....

Ik ga toch proberen om b.v. een Prius te regelen, maar wat extra argumenten waarmee ik de beslissers kan overtuigen zouden welkom zijn.

- high tech auto voor een high tech bedrijf
- ik rij erg weinig (14k/jaar)
- milieu argumenten
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Over auto's die straks onder de 14% bijtelling gaan vallen kan je kort zijn:

Diesels (max 95 g/km uitstoot CO2):
  • Smart ForTwo (coupe en cabrio) 0.8 CDi (33kW / 45 pk / 88 g/km)
Benzine (max 110 g/km uitstoot CO2):
  • Citroen C1 (50 kW / 68 pk / 109 g/km)
  • Daihatsu Cuore 1.0 12v (43 kW / 58 pk / 109 g/km)
  • Daihatsu Cuore 1.0 (51 kW / 69 pk / 104 g/km)
  • Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (70 kW / 95 pk / 109 g/km)
  • Peugeot 107 (50 kW / 68 pk 109 g/km)
  • Smart ForTwo Coupe micro hybrid (52kW / 71pk / 103 g/km)
  • Smart ForTwo Cabrio micro hybrid (52kW / 71pk / 105 g/km)
  • Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (50 kW / 68 pk / 109 g/km)
  • Toyota Prius THSD (57 kW / 78 pk / 104 g/km)
Bron: GroenOpWeg

Benzine heeft in de lease het nadeel dat het vaak alleen kan als je voor "lage kilometrages" gaat leasen. Ik mag bv alleen leasen voor 180k km/ 45k/jaar, en dan kom je enkel bij diesel uit, en dus een smart. mooie kul maatregel dus 8)7

Maar die Honda Civic Hybrid is van de zuinige auto's wel de meest krachtige.. en dus om die reden een leuke keus :)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 17:03
RDX_Charade schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:19:Wat zijn de gevolgen in de kosten voor wisselende brandstofprijzen bij gesloten calculaties of open calculatie.
Kwestie van contact op nemen met de leasemij!
Bij de Honda dealer adviseerde ze me om geen brandstofpas te nemen hun leasemaatschappij ( ING lease), waarmee zij zaken doen. Maar eerder iets met een MultiTank Card, los van de lease maatschappij. Dan kom ik in ieder geval ruim onder de 500,- euro. Alleen moet ik dan nog iets regelen omtrent de brandstof met mijn werkgever. Anders wil ik gewoon een deal maken bij de Honda dealer incl. brandstof met voorcalculatie bij ING lease van 515,- euro/maand bij 15.000km. Ik vraag me alleen af hoe of de maandlasten kunnen fluctueren.
Mijn werkgever least bij ING en ik heb ook een MTC-card. En voor dat laatste geld ook, ff een belletje doen!
Bijtelling was ik al bereid te betalen. Net als een kleine eigen bijdrage, omdat mijn huidige Charade GTI uit ‘95 ook niet voor niets rijdt. Maar met 25% bijtelling zal de 2e keus toch een Swift 1.5 of Yaris 1.3 worden, dus geen Sport of TS. Daar ga ik zaterdag nog even in sturen. Al ben ik ondanks de automaat heel erg positief over de Civic Hybrid. Ergens ben ik trouwens wel bang dat ik de 15.000 km's overschrijdt, Liever kies ik ook voor 20.000km.
Als je prive rijdt met een lease-auto, dan betaal je bijtelling (>500 km).

@Hieronder: Jawel, lees de tweede regel van zijn post nog maar: "In principe alleen voor privé km’s, want ik hoef haast nooit zakelijk weg."

[ Voor 4% gewijzigd door L-VIS op 07-12-2007 12:20 . Reden: Toevoeging voor Gordijnstok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En aangezien hij alleen woon-werk verkeer doet zal hij dus niet in de 500km regeling vallen, tenzij hij 20k ergens anders mee kan wegpoetsen in de registratie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

_Arthur

blub

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:19:
En aangezien hij alleen woon-werk verkeer doet zal hij dus niet in de 500km regeling vallen, tenzij hij 20k ergens anders mee kan wegpoetsen in de registratie. ;)
Woon-werk verkeer wordt als zakelijk verkeer aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ik ga er idd alleen prive mee rijden, want ik woon maar 10 minuten van mijn werk op de fiets. (misschien ook maar ff echt vaker de fiets pakken). Echter ga ik regelmatig in het weekend naar Duitsland of Belgie. Niet voor mijn werk, maar wel dankzij mijn werk. Ook woont familie van me niet bij me naast de deur in Nederland. Daarom kom ik toch wel gauw aan die 15.000km per jaar.

Morgen even die Swift en Yaris proberen, maar in eerste instantie wil ik toch voor die Civic Hybrid gaan vanwege de techniek. En is toch best wel luxe. Van die 14% bijtelling auto's is dit gewoon de mooiste optie, binnen mijn budget. De Prius (lelijk) wordt ook weer een stapje duurder. En al die kleine karretjes zie ik sowieso niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 00:33

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RagaBaSH schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:51:
Over auto's die straks onder de 14% bijtelling gaan vallen kan je kort zijn:

Diesels (max 95 g/km uitstoot CO2):
  • Smart ForTwo (coupe en cabrio) 0.8 CDi (33kW / 45 pk / 88 g/km)
Benzine (max 110 g/km uitstoot CO2):
  • Citroen C1 (50 kW / 68 pk / 109 g/km)
  • Daihatsu Cuore 1.0 12v (43 kW / 58 pk / 109 g/km)
  • Daihatsu Cuore 1.0 (51 kW / 69 pk / 104 g/km)
  • Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (70 kW / 95 pk / 109 g/km)
  • Peugeot 107 (50 kW / 68 pk 109 g/km)
  • Smart ForTwo Coupe micro hybrid (52kW / 71pk / 103 g/km)
  • Smart ForTwo Cabrio micro hybrid (52kW / 71pk / 105 g/km)
  • Toyota Aygo 1.0 12v VVT-i (50 kW / 68 pk / 109 g/km)
  • Toyota Prius THSD (57 kW / 78 pk / 104 g/km)
Bron: GroenOpWeg

Benzine heeft in de lease het nadeel dat het vaak alleen kan als je voor "lage kilometrages" gaat leasen. Ik mag bv alleen leasen voor 180k km/ 45k/jaar, en dan kom je enkel bij diesel uit, en dus een smart. mooie kul maatregel dus 8)7

Maar die Honda Civic Hybrid is van de zuinige auto's wel de meest krachtige.. en dus om die reden een leuke keus :)
Ik heb volkswagen gebeld en ze zijn bezig met het tweaken van de bluemotion om deze in de 14% regeling te krijgen door de uitstoot iets te verminderen. De bleumotion zit net boven de grens van 95 g/km uitstoot CO2

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:38:
[...]

Woon-werk verkeer wordt als zakelijk verkeer aangemerkt.
Dat is waar ook ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Hij is besteld. Citroen C4 Picasso Ligne Business. Kleur Noir Onyx. Levering, half januari. Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is snel leveren, mooie auto overigens met veel ruimte. Op de picasso hebben ze de snelheidsmeter ook mooi in het dashboard verwerkt. In de normale C4 lijkt het wel een mismaakte bult. Ik had zelf wel moeite met het stuurwiel van de C4, met name het hart van het stuur had behoorlijk scherpe randjes bij het overpakken. Goed onderstel ook, je kunt hem redelijk hard de bocht in gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 09-12-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat betreft dat kortingsverhaal: dat kan ook anders. zoals mijn werkgever bewijst :) Keiharde tante (lang, blond, knap, autofreak) als wagenparkbeheerster, goede afspraken met de leasemij's (Athlon en Leaseplan) en alle kortingen komen ten goede van de berijder :)

Enige is dat om dat te kunnen doen je (vaak) vastzit aan een voorkeursdealer, echter als een lokale dealer in de zelfde regeling mee wil of beter kan leveren, dan is dat ook toegestaan.
Mijn Seat Altea 2.0 TDI Lifestyle doet in de lease iets van 720 euro, ex btw ex brandstof (niet relevant, is voor de zaak, MTC) en daar heb ik van de dealer als hij mocht leveren een mooie middenarmsteun a EUR 200,- voor gekregen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hangt ook samen met het merk van de auto. Bij Peugeot en Renault valt er ook goed korting te bedingen, maar bij Volvo, Audi, Mercedes en Ford merk je toch dat de moederorganisatie goed de touwtjes in handen heeft om te voorkomen dat ze nog meer een speelbal worden van de leasemaatschappijen.

Overigens hier nog geen reactie op de levertijd. Maar gezien de verhalen zal dat wel eens rond eind April gaan worden. Ford kampt met een onverwacht succes voor zowel S-Max, Galaxy als Mondeo en de levertijden zijn dus achtelijk hoog.

Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik hem nog niet zo heel erg vaak zie rijden, en pas twee keer gezien met xenon. Ik hoop dat het een beetje zo blijft, het was één van de redenen om af te zien van de audi a4 die je helaas echt teveel ziet rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 11-12-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:55:
Dat hangt ook samen met het merk van de auto. Bij Peugeot en Renault valt er ook goed korting te bedingen, maar bij Volvo, Audi, Mercedes en Ford merk je toch dat de moederorganisatie goed de touwtjes in handen heeft om te voorkomen dat ze nog meer een speelbal worden van de leasemaatschappijen.

Overigens hier nog geen reactie op de levertijd. Maar gezien de verhalen zal dat wel eens rond eind April gaan worden. Ford kampt met een onverwacht succes voor zowel S-Max, Galaxy als Mondeo en de levertijden zijn dus achtelijk hoog.

Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik hem nog niet zo heel erg vaak zie rijden, en pas twee keer gezien met xenon. Ik hoop dat het een beetje zo blijft, het was één van de redenen om af te zien van de audi a4 die je helaas echt teveel ziet rijden.
Tja maar voor die 40K van jou Mondeo rijd je geen A4 met dezelfde opties.
Moet wel zeggen dat ik hem al meer dan 2 keer heb zien rijden met xenon.

Maar wel een mooie ford. Dat is een ding wat zeker is. Wachten duurt lang he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
ik ben een beetje een noob op lease-gebied en bijtelling enzo,
maar ik heb deze week een tweede gesprek bij (hopelijk) mijn toekomstige werkgever.
Het is een detacheringsbureau. Ze gaan volgend jaar over van peugeot 207 naar Mini (voor starters)
Lijkt me een niet verkeerde auto :)

Maar waar moet ik op letten, en wat is voor mij van belang? In dit tweede gesprek gaan we onder andere over de arbeidsvoorwaarden onderhandelen namelijk.

(oh ja, ik rij nu in een vw golf uit 98)

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 11-12-2007 10:51 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
The Eagle schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 09:03:
Wat betreft dat kortingsverhaal: dat kan ook anders. zoals mijn werkgever bewijst :) Keiharde tante (lang, blond, knap, autofreak) als wagenparkbeheerster, goede afspraken met de leasemij's (Athlon en Leaseplan) en alle kortingen komen ten goede van de berijder :)

Enige is dat om dat te kunnen doen je (vaak) vastzit aan een voorkeursdealer, echter als een lokale dealer in de zelfde regeling mee wil of beter kan leveren, dan is dat ook toegestaan.
Mijn Seat Altea 2.0 TDI Lifestyle doet in de lease iets van 720 euro, ex btw ex brandstof (niet relevant, is voor de zaak, MTC) en daar heb ik van de dealer als hij mocht leveren een mooie middenarmsteun a EUR 200,- voor gekregen :)
Dat heeft in het geval van Getronics niets met onderhandelen te maken, dat doen ze ook erg goed, erg goed zelfs.

Echter het verschil zit erin dat jouw baas de bedongen kortingen / voordelen aan jou geeft, Getronics heeft besloten deze voordelen voor zichzelf te houden.

Bovenstaande is een bedrijfkeuze. Je kan ook een keuze maken de voordelen wel naar de werknemer te geven en de normen omlaag te brengen... Rechts- of linksom, het maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
funk-e schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:50:
Maar waar moet ik op letten, en wat is voor mij van belang? In dit tweede gesprek gaan we onder andere over de arbeidsvoorwaarden onderhandelen namelijk.
Bij een lease auto moet je op de volgende dingen letten:

* Bijtelling voor prive gebruik: nu 22% wordt 25% in 2008. Behalve voor A label auto's maar de Mini valt niet daaronder. Je betaalt belasting (42% voor de meesten van ons) over deze bijtelling. Stel, je Mini heeft een catalogusprijs (incl opties) van 22.000 en je zit inderdaad in de 42% schijf. Dan kost de bijtelling je 192 euro per maand netto. (22000 * 0.25 * 0.42 / 12 maanden).

* Eigen bijdrage voor prive gebruik, eigen bijdrage voor overschrijding van de norm-kilometers, kosten die buiten het leasecontract vallen etc. Dit is heel specifiek per leaseregeling; de volgende vragen moet je in ieder geval een antwoord op hebben:
- mag je prive rijden met de auto?
- is er een eigen bijdrage voor prive gebruik?
- zo ja, hoeveel km per jaar? en wat kosten extra km's?
- vallen alle kosten onder de leaseregeling of zijn er dingen die je zelf moet betalen?

In het algemeen geldt: alle kosten die je zelf moet betalen, kun je weer aftrekken van de bijtelling. Je bebt immers je belasting al voldaan over het (ongelimiteerde) prive gebruik, inclusief alles. Dus in feite betaal je eigen bijdrage uit brutoloon i.p.v. nettoloon. Dus als je 100 euro per maand moet bijdragen dan kost je dat netto 58.

* "rare clausules": eigen risico bij schade, boete bij voortijdige beeindiging van de lease etc.

Ik zou zeggen: vertel dat je geen ervaring hebt met lease auto's en vraag of ze de regeling in hoofdlijnen kunnen uitleggen. Dan zullen de meeste van deze punten wel besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De mini word welliswaar door de werkgever gekozen. Hierdoor zou ik niet bijbetalen en ook geen eigen bijdrage betalen voor privé gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tylen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:51:
De mini word welliswaar door de werkgever gekozen. Hierdoor zou ik niet bijbetalen en ook geen eigen bijdrage betalen voor privé gebruik.
Dat is mooi. Dan blijven alleen nog de puntjes over de maximale prive kilometers en over de boetes en eigen risico's enzo. En natuurlijk de bijtelling...maar een nieuwe Mini rijden voor 190 euro per maand is niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

t_captain schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:09:
[...]

Dat is mooi. Dan blijven alleen nog de puntjes over de maximale prive kilometers en over de boetes en eigen risico's enzo. En natuurlijk de bijtelling...maar een nieuwe Mini rijden voor 190 euro per maand is niet slecht toch?
Daarom zou de werkgever ook vast wel dwingen dat je die eigenbijdrage moet betalen. Maar niet geschiten is altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tylen schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:40:
Tja maar voor die 40K van jou Mondeo rijd je geen A4 met dezelfde opties.
Moet wel zeggen dat ik hem al meer dan 2 keer heb zien rijden met xenon.

Maar wel een mooie ford. Dat is een ding wat zeker is. Wachten duurt lang he ;)
Dat klopt, ik zat met een vergelijkbare configuratie op 48K voor de Audi A4, let wel het oude model. Het nieuwe model is een stuk duurder geworden.

Ik heb het nieuwe model nog niet gereden, maar ik had met het oude model erg veel last van onderstuur, niet bijzonder stil, en het dashboard is me eigenlijk ook iets te saai. Het gevoel van "veel euro voor weinig auto" kreeg ik eigenlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 11-12-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
40k voor een mondeo. Dan ga je de fiscus erg blij maken zeg.

Ik heb mijn bestelling nog even uitgesteld, hoop dat binnenkort de leasevergoeding omhoog gaat, zou onderhand wel weer 's moeten gebeuren. Wij hebben tegenwoordig de regel dat de prijs geld op het moment dat ik de bestelling indien. Zou niet willen dat dan prompt de volgende dag de vergoeding omhoog gaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Auto's zijn tegenwoordig gewoon niet meer zo goedkoop (zijn ze dat ooit geweest). Een Scenic van Renault is in vier jaar wat ik heb begrepen van een collega ook bijna 10K gestegen in prijs. Dus helaas, die bijtelling kom je helaas niet echt meer onderuit.

Daarnaast is er ook niet zo heel gek veel op de markt met een beetje ruimte, comfort, rijke uitrusting, en goed rijgedrag. Ik wilde een goede betrouwbare auto, voor een niet te bijzonder hoge bijtelling, maar wel met veel comfort en ruimte. Ik geef ook totaal niet om bepaalde merken zoals ik wel eens om me heen zie gebeuren.

De S40 en de V50 (en zelfs de S60) zijn heel kleine auto's en dat is nog een understatement.
Een Seat Altea/XL is mij teveel plastic dashboard.
Een Passat is al een stuk ruimer, maar ook hier is het dashboard kil en fantasieloos.
Toyota Avensis vind ik alleen de wagon mooi en ik (lees mijn vrouw) wil geen wagon.
De Opel Vectra, vond ik op zich niet zo heel slecht, maar was gezien de leeftijd nog maar te verkrijgen in twee uitvoeringen.
De Renault Laguna, gezien op de Champs Elyssee, ontzettend mooie auto in het echt, maar helaas komt in januari/februari pas de uitvoering op de markt die ik mooi vond.
De Audi A4 had ik al aangegeven, klein, onderstuurt, en mijnziens te weinig waar voor het geld wat je voor een beetje luxe moet neerleggen.
De Peugeot 407, afgevallen vanwege eerdere slechte ervaringen. Ook erg krap.
De BMW 3 was niet alleen klein en aan de prijs maar wat ze met die achterlichten hebben gedaan kan echt niet.

En toen bleef er nog één auto over, en na de proefrit en goedkeuring van mijn vrouw (en dat is al heel wat; neus te lang, neus te kort, te rond, te vierkant, te zus, te zo) waren we al heel snel klaar. De Mondeo heeft het S80 onderstel, leuke nerd dingen zoals lcd schermen, bluetooth, navigatie, voice control. startknop, elekt. spiegels, variabele stoelverwarming, voorruitverwarming (nooit meer krabben _/-\o_ ) en veel leuke knopjes om op te drukken. Dan ook nog eens uitgevoerd met alcantara, goede topmaterialen en afwerking, geen kraakjes en in de autoreviews wint die ook nog eens alle testen met de concurrentie.

Ook op de achterbank kun je royaal je benen kwijt en hou je behoorlijk wat ruimte over tussen knie en voorstoel, en dat zonder de voorstoel naar voren te schuiven. Kinderzitjes kun je ook makkelijk kwijt, en de auto komt ook nog eens met vijf sterren door de ncap.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 11-12-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hey, je hoeft 'm naar mij niet goed te praten, als jij er happy mee bent, da's het belangrijkste! Ik heb 'm ook een paar dagen op proef gehad via Ford nederland. Ik was er niet genoeg van onder de indruk maar dat kan je in het vervoersforum vinden. Het is wel een mooie en verzorge auto, da's waar. Ik zou persoonlijk alleen niet zoveel geld aan een auto uitgeven. Voor mij is het teveel "maar" een vervoermiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet eens gezien dat topic :) Even een kijkje nemen.

Ik heb ook collega's die er net zo over denken, maar de collega's met kinderen zie je al heel snel uitkomen op de grotere auto's. De tijd van betaalbare auto's lijkt een beetje voorbij.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 11-12-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:24:
Auto's zijn tegenwoordig gewoon niet meer zo goedkoop (zijn ze dat ooit geweest). Een Scenic van Renault is in vier jaar wat ik heb begrepen van een collega ook bijna 10K gestegen in prijs.
Iedere fabrikant heeft dezelfde policy: men upgrade ieder jaar een bepaald model een klein beetje, en hoopt dat de berijders merk/modeltrouw blijven en dus mee upgraden.

Als je die Scenic van nu vergelijkt met het model van 4 jaar geleden zie je dat. Dat patroon van upgrades geldt voor vrijwel ieder merk/model. Een auto merk/model X wordt dus weliswaar duurder, maarr ook de uitrusting. Vervolgens worden er aan de onderkant van het spectrum nieuwe modellen geintroduceerd. Die dan ook weer meeliften in de upgrade trein.

Mijn eerste leaseauto in '84 was een VW Passat 1,6L diesel met 45pk / 55kw die een kabaal maakte als een tractor, en een maximum snelheid van 125 km had. Inhalen deed je het beste door zo lang mogelijk in de luwte van een vrachtwagen te hangen en op die manier een aanloop te nemen.
Boven de 110km was het lawaai in de cabine oorverdovend en kun je een meerijder niet verstaan zonder stemverheffing. Geen stuurbekrachtiging, geen gemotoriseerde ramen of spiegels, geen airco. Een electrische pomp voor de ruitensproeier was al een luxe. Als je dat vergelijkt met een huidige Passat...
[/vroeguh mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Binnenkort studeer ik af en begin ik op de arbeidsmarkt. een aantal vrienden van me die in dezelfde branche reeds werkzaam zijn hebben een leaseauto gekregen en dus is het niet vreemd dat ik er ook een krijg, erg gewoon in deze branche.

In zomer van 2005 heb ik een nieuwe MINI gekocht en is dus op dit moment iets meer dan twee jaar oud. Als ik van de zomer begin met werken is de auto drie jaar oud en dus mooi aan vervanging toe.

Het liefst rijd ik weer MINI, want dit bevalt mij wel héél erg goed. Als ik een leaseauto ga rijden, dan doe ik er verstandig aan de mijne te verkopen. Nu het volgende: mijn vriendin begint tegelijkertijd met mij te werken en heeft dan ook een auto nodig. Echter in haar branche is een leaseauto niet gebruikelijk (medici). Ze overweegt een nieuwe Fiat 500 te kopen, maar ja... Fiat (dit is persoonlijk). Het liefst heeft ze ook een MINI. M'n vraag: Is de volgende oplossing een goed idee?

Als ik een leaserd (wellicht MINI) krijg en deze alleen zakelijk (tot 500 km privé) rijdt, hoef ik toch geen bijtelling te betalen? Koop ik samen met mijn vriendin een nieuwe MINI. Hierin rijdt zij doordeweeks en ik privé. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Klopt. Zou ik alleen 's in Excel klimmen en 's doorrekenen of het niet goedkoper is om die mini die je nu al hebt nog even door te rijden. Het is tenslotte BMW en die moeten wel even mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Wijnands schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:59:
Klopt. Zou ik alleen 's in Excel klimmen en 's doorrekenen of het niet goedkoper is om die mini die je nu al hebt nog even door te rijden. Het is tenslotte BMW en die moeten wel even mee kunnen.
Ja, maar daar staat al meer dan 60.000 km op de klok...
Inruilwaarde kan dan weleens erg hard gaan zakken.

:X M'n pa vraagt al soms aan me of ik afgelopen twee jaar wel in de studiebanken heb gezeten. M'n broer(tje) heeft dezelfde auto en is tegelijkertijd besteld. Deze heeft de helft van mij op z'n klok staan, omdat hij nog thuis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mini Cooper met 60k zit je ongeveer op 11k/12k op de 2de hands markt. Ik ben voor mijn vrouw namelijk op zoek naar een mooie 2de hands, maar ze wil het nieuwe model met van die witte "viper" strepen. Afaik is dat dan weer het sportmodel. :)

Fiat 500 ook al proberen aan te praten, .... maar vond ze te klein :S Maar een leuke Cooper, met leder, brede bandjes en xenon zie ik ook wel zitten. Zijn super grappig om in de polder mee te scheuren...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 11-12-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Oude mini is nog veel grappiger. Dan is 80km opeens weer hard.

Hoe komt een student trouwens aan een nieuwe mini? Zeker een hoop veranderd sinds ik studeerde. Anyway, wat ik probeer te zeggen, denk er even over na, wellicht eerst geld in een huis steken voordat er alweer een nieuwe auto komt? Huizenprijzen stijgen nog steeds harder dan auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Wijnands schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:27:
Oude mini is nog veel grappiger. Dan is 80km opeens weer hard.
Da's waar! Heb al langer de wens om zo'n wagentje erbij te nemen maar het komt er niet van.
Wijnands schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:27:
Hoe komt een student trouwens aan een nieuwe mini? Zeker een hoop veranderd sinds ik studeerde. Anyway, wat ik probeer te zeggen, denk er even over na, wellicht eerst geld in een huis steken voordat er alweer een nieuwe auto komt? Huizenprijzen stijgen nog steeds harder dan auto's.
Ja, precies! Huis vindt ik ook belangrijker! In mijn opvoeding zat ook sterk het begrip rentmeesterschap. Daarom was ik 'n beetje aan 't rekenen. Echter een auto komt op een gegeven moment op een punt dat 'ie het best ingeruild kan worden. Met het vooruitzicht met een eventuele leasert is het interessant deze te nemen maar dan deze alleen zakelijk te rijden.

Ik heb altijd naast mijn studie veel gewerkt. Daarnaast heb ik ouders die altijd erg hard gewerkt hebben en daarbij goed geboerd hebben. De kinderen plukken hierbij ook de vruchten van als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 11-12-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb ook altijd er veel bij gewerkt maar ik kwam niet verder dan bier wanneer en hoeveel ik zin in had, een knappe pc en lekkere vakantie's.

Omslagpunt, waar. Da's ook een van die dingen dat ik blij ben met mijn leasebak. Je hoeft je niet druk te maken over de "doe ik 'm weg of rij ik 'm op" keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wijnands schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:46:
Hey, je hoeft 'm naar mij niet goed te praten, als jij er happy mee bent, da's het belangrijkste! Ik heb 'm ook een paar dagen op proef gehad via Ford nederland. Ik was er niet genoeg van onder de indruk maar dat kan je in het vervoersforum vinden. Het is wel een mooie en verzorge auto, da's waar. Ik zou persoonlijk alleen niet zoveel geld aan een auto uitgeven. Voor mij is het teveel "maar" een vervoermiddel.
Ik ben geen voorstanderd van Ford maar de nieuwe mondeo is echt gewoon een koopje. Kijk eens wat hij er allemaal op heeft zitten, dan is het echt goedkoop. Tuurlijk blijft het een hoop geld, maar je moet geen appels met peren vergelijken. Als hij bijvoorbeeld 70K km in het jaar rijd, doe je dit het liefst in een fijne auto en niet in een mini of panda. Tja, en auto worden duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Mondeo is zeker niet duur voor die klasse. En inderdaad, als je 70k per jaar maakt wil je dat graag in een auto van die klasse doen.

Zelf overweeg ik serieus een Prius maar dan wil ik wel eerst de berekening in onze leaseauto applicatie zien. Ik doe misschien wat langer over de keuze maar je gaat toch een verplichting voor 4 jaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Je vergeet alleen dat leasetarieven behorende bij een Mondeo voor meesten onder ons niet zijn weggelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Helaas niet nee. :( Alhoewel die voor mij maar 100 euro meer in de maand is dan wat ik aan een auto wil uitgeven. Niet onoverkomelijk maar dan moet die auto wel leuk genoeg zijn en dat is 'ie voor mij niet.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:40
Wijnands schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:27:
Mondeo is zeker niet duur voor die klasse. En inderdaad, als je 70k per jaar maakt wil je dat graag in een auto van die klasse doen.

Zelf overweeg ik serieus een Prius maar dan wil ik wel eerst de berekening in onze leaseauto applicatie zien. Ik doe misschien wat langer over de keuze maar je gaat toch een verplichting voor 4 jaar aan.
Neem dan een Honda Civic Hybrid, ziet er wat leuker / normaler uit als een Prius ;). Ik heb hem besteld en hoop hem begin feb. geleverd te krijgen :D

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

evol

hello world

Is het besluit over de 14% bijtelling nu definitief?

Momenteel rij ik een BMW 118d maar 25% bijtelling is echt een dure hobby...
De Civic is nog wel te pruimen en wel praktisch denk ik en dus een serieus alternatief als de bijtelling daarvoor ook echt 14% is. Maar ik dacht dat die regeling nog niet definitief was?

Move along people. Nothing to see here.

• FicoF
  • Laatst online: 02-06 16:51
evol schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:33:
Is het besluit over de 14% bijtelling nu definitief?

Momenteel rij ik een BMW 118d maar 25% bijtelling is echt een dure hobby...
Mag ik vragen hoeveel KM je rijdt in die BMW. Ik ben namelijk ook opzoek maar ben benieuwd of die BMW lekker blijft rijden op lange afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb toch nog wel een vraagje.

Stel ik rij een auto (huur of pool) van januari tot maart. Ik rij hiermee geen prive-kilometers (Maar neem hem wel mee naar huis). Ik rij dan
van maart tot december een lease-auto en rij hiermee meer als 500km prive. Betaal ik dan als nog bijtelling over de auto welke in januari tot mrt heb gereden?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan moet je gewoon bijtelling betalen :)
U mag de bijtelling alleen achterwege laten als er overtuigend bewijs is dat de werknemer maximaal 500 kilometer op kalenderjaarbasis privé rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
J0YR1D3R schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:17:
Dan moet je gewoon bijtelling betalen :)

[...]
Maar dat wordt dan achteraf berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:19:
[...]

Maar dat wordt dan achteraf berekend?
Waarom zou het bij een huurauto achteraf berekend worden? Het kan hooguit zo zijn dat je geen eigen bijdrage hebt omdat je werkgever die voor die maanden betaald. Bijtelling gaat gewoon maandelijks met je salaris uitbetaling mee.

Ik kan me er wat bij voorstellen dat je er zo over denkt, het kan misschien zo zijn dat ik je wel gelijk hebt maar het lijkt me sterk. Wil jij namelijk onder die 500km blijven moet je dat voor die maanden compleet gaan verantwoorden, elk ritje.

[ Voor 23% gewijzigd door J0YR1D3R op 14-12-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
Ik bedoelde meer zo van het feit dat ik aangeef begin het jaar dat ik prive niet meer dan 500km p/j ga rijden. In mrt (van jan tot mrt heb ik dan maximaal 20km p/mnd gereden :) ) krijg ik dan een andere auto en besluit toch prive te gaan rijden en trek mijn verklaring in. Omdat me totaal aan het eind van het jaar zowiezo boven de 500km is krijg ik dan als nog een naheffing over de eerste 2 maanden. (of dat wordt in de maanden vanaf mrt al extra berekend omdat je je verklaring intrekt!

Je kan dus niet met de ene auto minder als 500km op jaarbasis rijden en geen bijtelling betalen en met de auto vanaf maart wel prive rijden en daar alleen bijtelling over betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:31:
...
Je kan dus niet met de ene auto minder als 500km op jaarbasis rijden en geen bijtelling betalen en met de auto vanaf maart wel prive rijden en daar alleen bijtelling over betalen?
Nope, je krijgt voor de nieuwe auto vanaf het moment dat je je verklaring intrekt de bijtelling voor de kiezen, de bijtelling van de eerste twee maanden komt op je definitieve aangifte terug.

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:31:
Ik bedoelde meer zo van het feit dat ik aangeef begin het jaar dat ik prive niet meer dan 500km p/j ga rijden. In mrt (van jan tot mrt heb ik dan maximaal 20km p/mnd gereden :) ) krijg ik dan een andere auto en besluit toch prive te gaan rijden en trek mijn verklaring in. Omdat me totaal aan het eind van het jaar zowiezo boven de 500km is krijg ik dan als nog een naheffing over de eerste 2 maanden. (of dat wordt in de maanden vanaf mrt al extra berekend omdat je je verklaring intrekt!

Je krijgt inderdaad een naheffing. Nu weet ik niet of jezelf hier achterheen moet, of dit automagisch gaat. Ik heb het zelf nl. ook gehad en je moet helaas betalen. Het zou ook een beetje gek zijn, om per maand te gaan bepalen of je onder die 500 km prive/jaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
Dus voor een huurauto of poolauto betaal je dus ook altijd bijtelling. In die zin kan je baas nooit verbieden er prive niet mee te rijden!

Kan een baas je verbieden de auto te gebruiken voor een prive rit naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:59:
Dus voor een huurauto of poolauto betaal je dus ook altijd bijtelling. In die zin kan je baas nooit verbieden er prive niet mee te rijden!

Kan een baas je verbieden de auto te gebruiken voor een prive rit naar het buitenland?
Je moet de fiscale regels en de leaseregeling van je baas niet verwarren.

Als je
(1) een auto ter beschikking hebt met de mogelijkheid hem prive te gebruiken, en
(2) niet kan/wil aantonen dat je minder dan 500 km per jaar prive rijdt
dan betaal je belasting over de fiscale bijtelling.

Het kan best zijn dat je baas zegt "alleen in nederland en niet meer dan 8000 km per jaar". Dat verander je niet door bijtelling te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:59:

Ja. In je arbeidsvoorwaarden die je getekend hebt staat vast iets dat als je een auto krijgt je je aan het leaseregelement te houden hebt. Daarin staat of en hoeveel prive je mag rijden en of je ook ermee naar het buitenland mag. Hou je je hier niet aan dan kan de baas je auto afpakken en/of je laten betalen.

Belasting is heel simpel, je krijgt een bijtelling tenzij. Of je nou een huurauto hebt, tijdelijke auto en of het nou een leasebak is die je zelf uitgezocht hebt, maakt allemaal geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Wijnands schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:22:
Belasting is heel simpel, je krijgt een bijtelling tenzij. Of je nou een huurauto hebt, tijdelijke auto en of het nou een leasebak is die je zelf uitgezocht hebt, maakt allemaal geen fluit uit.
Leaseauto is vaak een verzamelterm voor "auto ter beschikking gesteld door werkgever". Je betaalt alleen bijtelling als je meer dan 500 km prive rijdt met een auto van de zaak. Hoe, en met welke auto's je dat doet, doet niet ter zake. Hoogtens voor de hoogte van de bijtelling, immers je kunt meerdere auto's rijden met verschillende catalogus waarde.

Je baas kan je wel verbieden om prive te rijden, het wordt wel vreemd als hij de ene auto verbied en het met de andere auto toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
In buitenland rijden wordt in iedergeval niet vermeld in mijn cao. Wel een max van 12500 km per jaar prive. Weet niet of dat nu veel of weinig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

evol

hello world

FicoF schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:03:
[...]

Mag ik vragen hoeveel KM je rijdt in die BMW. Ik ben namelijk ook opzoek maar ben benieuwd of die BMW lekker blijft rijden op lange afstanden?
Ca. 60.000km per jaar rij ik.
De 118d rijdt prima lange afstanden. Auto die een veilig gevoel geeft, stabiel en zeker met de 6e versnelling op de snelweg lekker rustig.

Maar iemand al een idee of die 14% nu definitief besloten is?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Blanex223 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:23:
In buitenland rijden wordt in iedergeval niet vermeld in mijn cao. Wel een max van 12500 km per jaar prive. Weet niet of dat nu veel of weinig is :)
Is vrij normaal.

Wat die 14% betreft, als ik hier kijk: http://www.minfin.nl/nl/l...g/Belastingplan-2008.html
heb ik de indruk dat het belastingplan er aardig door is.

De leasemaatschappijen lijken er ook al in te geloven:
http://www.ingcarlease.nl/4/Bijtelling.htm
http://www.mkblease.nl/files/belastingplan%202008.pdf
http://www.leaseplan.nl/fisc_fin/14procent_bijtelling.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Ik ga er wel van uit dat die 14% doorgezet wordt. Vandaag is mijn Honda Civic Hybrid besteld met andere wielen, dus ik hoop er in eind januari / begin februari in te rijden. Op zich stond hij al in de showroom in de kleur, zoals ik hem wilde hebben. Alleen zullen ze hem toch niet meer leveren voor het eind van het jaar.

Honda dealer heeft een goede aanbieding gedaan, omdat ze bang waren dat ik anders toch voor een aangeklede Suzuki Swift zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

evol schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:55:
[...]

Ca. 60.000km per jaar rij ik.
De 118d rijdt prima lange afstanden. Auto die een veilig gevoel geeft, stabiel en zeker met de 6e versnelling op de snelweg lekker rustig.

Maar iemand al een idee of die 14% nu definitief besloten is?
Ik lees net dat het naar 11% gaat..

dan gaat het wel ENORM schelen of je een zuinige auto rijdt of niet.

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7899

maarja, het blijft enkel de smart voor de dieleraars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
RDX_Charade schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:53:
Ik ga er wel van uit dat die 14% doorgezet wordt. Vandaag is mijn Honda Civic Hybrid besteld met andere wielen, dus ik hoop er in eind januari / begin februari in te rijden. Op zich stond hij al in de showroom in de kleur, zoals ik hem wilde hebben. Alleen zullen ze hem toch niet meer leveren voor het eind van het jaar.

Honda dealer heeft een goede aanbieding gedaan, omdat ze bang waren dat ik anders toch voor een aangeklede Suzuki Swift zou gaan.
Ik heb hem ook besteld, zwart metallic met grijs leer :9 ;). Welke velgen heb je gekozen, ik zit zelf aan de Dezent N of Dezent V Dark te denken :9
RagaBaSH schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:12:
[...]

Ik lees net dat het naar 11% gaat..

dan gaat het wel ENORM schelen of je een zuinige auto rijdt of niet.

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7899

maarja, het blijft enkel de smart voor de dieleraars..
Waar lees jij daar 11% ? :? :? Staat gewoon 14% hoor :S

Edit: Hier is in ieder geval te lezen dat de Eerste Kamer het Belastingplan 2008 ook heeft aangenomen, dus het gaat nu definitief door.

[ Voor 60% gewijzigd door Martijn op 19-12-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Martijn schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:45:

[...]

Waar lees jij daar 11% ? :? :? Staat gewoon 14% hoor :S

Edit: Hier is in ieder geval te lezen dat de Eerste Kamer het Belastingplan 2008 ook heeft aangenomen, dus het gaat nu definitief door.
Hmm, ik was blijkbaar te snel. In eerste instantie stond daar 11%, was dus waarschijnlijk een typo.
Oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de dealer doorgekregen wanneer ik mijn auto kan verwachten. Levertijden van de Mondeo zijn zoals ik al wel had verwacht, december besteld, mei gebouwd en juni aflevering. Kortom, 5 á 6 maanden levertijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:24:
Van de dealer doorgekregen wanneer ik mijn auto kan verwachten. Levertijden van de Mondeo zijn zoals ik al wel had verwacht, december besteld, mei gebouwd en juni aflevering. Kortom, 5 á 6 maanden levertijd. :)
:P Dan kun je beter een Honda Civic Hybrid hebben, week terug besteld, 1 februari geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244735

Weet niet of ik hier op het juiste adres ben, maar tel de vraag tpoch even. Wie weet dat iemand me kan helpen.

Ik heb nu bij me huidige werkgever al 10 jaar een lease_auto. Nu heb ik deze officieel voor me functie niet meer nodig, dus me werkgever wil dat ik deze inlever aan het einde van de lease termijn, zonder dat ik hier compensatie voor krijg.

1) mag dit zomaar, zonder te compenseren ??
2) is er geen sprake na 10 jaar van gewoonte recht, en mag hij niet meer afgenomen worden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Wat staat er in je arbeidscontract over een leaseauto?

Als die er in staat, zal je werkgever eerst het contract moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 16:57
Anoniem: 244735 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:45:
Ik heb nu bij me huidige werkgever al 10 jaar een lease_auto. Nu heb ik deze officieel voor me functie niet meer nodig
Waarom is je functie veranderd?
Op zich vind ik niet dat hij 'zomaar' je leaseauto kan afpakken, maar kennelijk speelt er meer...

Een financiële compensatie lijkt me overigens wel op zijn plaats. Hoe de wetgeving daar over denkt weet ik verder niet :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

joopv schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:58:
En dat kan de werkgever dus niet eenzijdig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Martijn schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:45:
[...]

Ik heb hem ook besteld, zwart metallic met grijs leer :9 ;). Welke velgen heb je gekozen, ik zit zelf aan de Dezent N of Dezent V Dark te denken :9
Cool, je zal ze inderdaad wel meer gaan zien in 2008. Ik heb toch maar voor grijs metallic gekozen. In eerste instantie koos ik voor zwart, maar daar waren ze op mijn werk wat minder blij mee. Gebeuren meer ongelukken mee. 17" velgen komen gewoon van de Honda dealer. Ik zou niet weten van welk merk ze eigenlijk zijn, maar ze zijn antraciet/zwart. Ze zaten daar onder een andere zwarte normale Civic. Je zal ze dus wel meer zien. Leek me wel gaaf staan, en ook omdat je bij donkere velgen ook niet zo de viezigheid van de remmen ziet. Verder zit er niks extra's op, behalve dan een BT carkit (niet van Honda). Dus ik hoop er toch echt eind januari/begin februari in te rijden. Alles is dus wel erg grijs geworden, doordat ook het stoffen interieur grijs is. Maar echt lelijk vond ik dat niet. Als ik er maar blij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
Bij de dealer zeiden ze nog dat 18" er ook onder kon, want dat hadden ze al eerder gedaan. Maar daardoor zou de lease prijs nog iets hoger uitvallen i.v.m. duurdere bandenwissel. Ik weet ook niet of leasemaatschappij daarmee akkoord gaat. Auto gaat trouwens wel minder zuinig rijden met dit soort banden/wielen, maar dat doe je ook met een nerveuze rechtervoet. Waarden voor CO2 uitstoot zijn dan ook minder haalbaar, maar dat zou niks uit moeten maken voor bijtelling.

Die Dezent velgen zien er wel goed uit, beide zullen erg goed onder een zwarte auto staan.

[ Voor 71% gewijzigd door Suntoro op 19-12-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joopv schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:58:
Wat staat er in je arbeidscontract over een leaseauto?

In het contract staat niks over de auto beschreven.
Ben altijd field engineer geweest, en dan is het handig om een auto te hebben als je naar de klanten toe gaat. :)

Inmiddels ben ik al bijna 4 jaar gewoon werkzaam op kantoor, en gebruik ik de auto alleen voor woon-werk verkeer. Mijn contract is niet veranderd, maar wel me functie. Ben nu change coördinator. En voor de functie, staat in het profiel geen lease_auto.

Op dit moment is de werkgever aan het kijken waar ze kunnen besparen / bezuinigen, en welke medewerkers afwijken van het standaard profiel, en dus extra's hebben. In dit geval ik dus, want alle andere change coördinatoren hebben ind. geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xcalibur schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:03:
[...]

Waarom is je functie veranderd?
Op zich vind ik niet dat hij 'zomaar' je leaseauto kan afpakken, maar kennelijk speelt er meer...

Een financiële compensatie lijkt me overigens wel op zijn plaats. Hoe de wetgeving daar over denkt weet ik verder niet :)
Ben altijd field engineer geweest, en dan is het handig om een auto te hebben als je naar de klanten toe gaat, maar ben sinds 4 jaar change coördinator.

Hiervoor is alleen mijn functie veranderd, maar nooit mijn contract.
Helaas staan bij ons auto's niet in het contract, maar wordt het gezien als een bedrijfsmiddel die je nodig kan hebben in de uitoefening van je functie. En voor mijn fucntie (die ik al 4 jaar heb) is dat dus niet meer nodig.

Op dit moment is de werkgever aan het kijken waar ze kunnen besparen / bezuinigen, en welke medewerkers afwijken van het standaard profiel, en dus extra's hebben. In dit geval ik dus, want alle andere change coördinatoren hebben ind. geen auto.

Kortom, ik ben de klos ben ik bang.....

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

wizl schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:29:
Hij is besteld. Citroen C4 Picasso Ligne Business. Kleur Noir Onyx. Levering, half januari. Kan niet wachten :)
Hij staat al vanaf 14 december bij de dealer :P Levering natuurlijk pas in 2008 :'(

Is voor een leasemaatschappij natuurlijk de restwaarde hoger. Is over het algemeen gebruikelijk bij leaseauto's.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 14124 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:13:
Is voor een leasemaatschappij natuurlijk de restwaarde hoger. Is over het algemeen gebruikelijk bij leaseauto's.
Is dat dan puur omdat ze dan kunnen zeggen dat het een auto uit 2008 is?

• _Arthur

_Arthur

blub

rwb schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:18:
Is dat dan puur omdat ze dan kunnen zeggen dat het een auto uit 2008 is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 01-06 16:53
Mijn Peugeot 207 wordt inderdaad in week 1 afgeleverd terwijl hij al bij de dealer staat. Ik begreep van onze leasemaatschappij dat ze alle auto's die na half november worden afgeleverd pas in het nieuwe jaar op kenteken zetten, de auto is voor de restwaarde een psychologisch jaar jonger. Ik vind het ergens krom, maar begrijp het vanuit hun kant wel.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Mijn auto (Skoda Octavia 1.9 TDI Attractive Business) is wel gewoon geleverd vorige week. Wat een belachelijke onzin dat je daar tot in januari op zou moeten wachten.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
LordMorgoth schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:21:
Mijn auto (Skoda Octavia 1.9 TDI Attractive Business) is wel gewoon geleverd vorige week. Wat een belachelijke onzin dat je daar tot in januari op zou moeten wachten.
Reken het maar eens uit wat het op een totale leasefleet kost/oplevert. Het heeft echt wel een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Laatst online: 03-09-2023
Je kunt het beste rond het einde van het jaar de bestelling doen bij de dealer zelf. Je kunt dan vaak gebruik maken van leuke en aantrekkelijke aanbiedingen. Deze acties willen vaak wel lager uitkomen dan de standaard 2-5% die een lease maatschappij heeft bedongen.
Leuke is, een lagere catalogus prijs brengt ook een lagere bijtelling met zich mee, waardoor je eventueel kunt kijken naar auto's die niet in de 14% bijtelling zitten. :)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De mijne wordt ook begin januari geleverd...uiteraard ;).
Jammer...geen "nieuwe" kentekenplaat denk ik.. www.rdw.nl ..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Nope, ik heb een "ZB" kenteken gekregen dus we hebben nog ff te gaan voor de nieuwe reeks kentekens.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
LordMorgoth schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:21:
Da's vrij apart. In december worden heel weinig leaseauto's geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Wijnands schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:01:
Da's vrij apart. In december worden heel weinig leaseauto's geleverd.
Of het is een eigen auto of het is een onbekendere leasetoko. Want alle grote jongens leveren na half november gewoon niet meer uit en wachten tot 2januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ganymedus schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:00:
Leuke is, een lagere catalogus prijs brengt ook een lagere bijtelling met zich mee, waardoor je eventueel kunt kijken naar auto's die niet in de 14% bijtelling zitten. :)
Dit is absolute onzin, een korting die je van de dealer krijgt heeft geen effect op de catalogusprijs, enkel op de leaseprijs als de leasemaatschappij die korting doorrekent... Daarbij geven dealers alleen maar korting om dit jaar nog meer te verkopen, dat betekent dan ook dat de auto DIT jaar op kenteken gezet moet worden (je kunt niet nu al kopen en volgend jaar op kenteken). Is voor een lease auto dus niet mogelijk.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.