Uitgesloten van deelname moderatie?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
quote: Femme
[...]

Dat iemand wat karma heeft verzameld wil niet zeggen dat de persoon ook bekend is met de doelstellingen en richtlijnen van het moderatiesysteem.

[...]
Juist klopt. Maar je hebt modstatus als default. Dus dat argument gaat niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door GroGG op 11-08-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

GroGG: Voorzover ik weet moet je je modstatus eerst activeren :? .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
hmm

ja. dit is niet mijn eerste account. Mijn andere zitten stuck omdat ik niet meer bij de email kan. (dus kon er niks gewijzigd worden)

Geloof niet dat ik me opgegeven had om te modden JHS. Na het reggen kon ik het gewoon.
Op mijn oude accounts deed ik het altijd wel.

[ Voor 9% gewijzigd door GroGG op 11-08-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroGG schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:39:
hmm

ja. dit is niet mijn eerste account. Mijn andere zitten stuck omdat ik niet meer bij de email kan. (dus kon er niks gewijzigd worden)

Geloof niet dat ik me opgegeven had om te modden JHS. Na het reggen kon ik het gewoon.
Op mijn oude accounts deed ik het altijd wel.
Je bent ermee bekend dat het niet toegestaan is er meerdere accounts op na te houden? Indien je je wachtwoord kwijt bent hebben we een passmailer, en als je mail niet meer werkt, kan je terecht bij gathering@tweakers.net of frontpage@tweakers.net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroGG
Ik heb een nieuwe gemaakt omdat ik niet meer bij de oude kon. ;)

Zie Boven ^^^

Ik had ooit contact met femme hierover btw. (voor als je zo bezorgt bent over dupe accounts.) Femme wilde niet mijn account vrijgeven of deleten omdat de email nog bestond, ofzo. Op zich heel terecht natuurlijk. Dus heb ik me daar maar bij neer gelegd.

http;//gathering.tweakers.net/forum/myreact/22485

Er is er nog eentje dacht ik, van een half jaar later. Kan echter de user search niet vinden.

...

Het klopt wel aardig.. De tendens in sommige stukken van het forum hierzo dat je hier maar beter op eieren kan lopen.... Alles wordt je meteen afgevallen hierzo...

Maar eerst de regels aankondigen en ze dan invoeren.. Beetje sport 7 binnenstebuiten.

-We hebben het helemaal anders gedaan!-

Anyways...

..

Back ontopic

/edit link gevonden

http://tweakers.net/galle...ogg&Action=Search&x=0&y=0

grog is/was van mij net als groggy en groggy9 en GroG806

Op http://tweakers.net/gallery/119766 heb ik ook nog redelijk gepost. Daarna was ik een tijd weer weg.

[ Voor 12% gewijzigd door GroGG op 12-08-2007 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 16-09-2007 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden.

Eén woord, schandalig !!!

Moderaties teveel afwijken van een gemiddelde? Wat is dan het hele punt van moderaties als je je eigen mening niet mag geven? Of jawel, een eigen mening indien die niet teveel verschilt van anderen. Kom zeg, wat een regelrechte censuur.

Oké ik heb een paar keer +1 gemod als er al een 30-tal -1 mods waren, maar dat komt ook omdat er zoveel gemod wordt door fanboy's (nee, niet allemaal). Dus de nieuwe regel hier op Tweakers is dat je maar mooi mee met de schapen moet lopen? Hebben de newsposters soms alleen het recht om kritisch te zijn?

Dag dag goed imago van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Lees even dit topic en de andere die over moderaten gaat en ook de modfaq. Je moet niet modereren wat je mening is over een bepaalde post maar aan de hand van de inhoud. Als je je mening wilt geven dan post je toch zelf een reactie. Daarnaast is het overcompenseren van moderaties niet tegestaan. Als je een post onterecht op -1 vind staan en je vindt het eigenlijk een 0 waard moet je geen +1 geven. Mismoderatie kan je ook melden in het desbetreffende topic en dan wordt ernaar gekeken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

Mister_B, als je een klein beetje de moeite zou willen nemen en je wat inleest op TMF en de FAQ dan zou je weten dat je met modereren niet je eigen mening dient te willen opdringen maar dat je een reactie objectief (!) moet beoordelen. Als inlezen te veel moeite voor je is dan kan je beter helemaal niet modereren, want ook een te modereren reactie zal je daarvoor begrijpend moeten lezen.

Strategisch modden, wat bewust over of onderwaarderen van een reactie om de door jouw gewenste score te willen bereiken tegenwoordig genoemd word, is sowieso not done en word als mismodden aangemerkt.

Verder is het natuurlijk erg kort door de bocht om, zonder geremd te worden door kennis van zaken, met termen als 'schandalig' en 'dag goed imago' te gaan strooien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond in die bepaalde gevallen de reactie een +1 waard. Dit is ook mij eigen mening is en is het dus niet nodig om een reactie te plaatsen indien mijn mening volledig met de gemode reactie overeenkomt. Ik neem aan dat die aantal keren dat ik tegen de kudde mac-fans heb ingemod mij 'de nek hebben omgedaan'.
Kixtart schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:47:
Je moet niet modereren wat je mening is over een bepaalde post maar aan de hand van de inhoud. Als je je mening wilt geven dan post je toch zelf een reactie.
Op welke manier moet je dan modereren zonder mening? 'Leuke woordspeling, is een +2 waard' ??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:57:
Ik vond in die bepaalde gevallen de reactie een +1 waard. Dit is ook mij eigen mening is en is het dus niet nodig om een reactie te plaatsen indien mijn mening volledig met de gemode reactie overeenkomt. Ik neem aan dat die aantal keren dat ik tegen de kudde mac-fans heb ingemod mij 'de nek hebben omgedaan'.

[...]

Op welke manier moet je dan modereren zonder mening? 'Leuke woordspeling, is een +2 waard' ??? |:(
Je moet dus niet kijken of je het ermee eens bent, maar kijken of de post een nuttige inhoud heeft. Posts met informatie +onderbouwing met bronnen kan dus een +1 waard zijn zonder dat JIJ het ermee eens bent. Als je een andere mening hebt maak je gewoon een eigen post. Lees de modfaq eens door:
reviews: Tweakers.net moderatie faq

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 17-08-2007 13:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan is het probleem dat 90% van de reactie's eigenlijk moeten verwijderd worden. Wat is het aandeel van echt informatieve (objectieve) reacties + onderbouwing tussen alle anderen? Toch heel laag?

Hoe moet ik dan modden op een reactie van iemand die puur z'n eigen mening verkondigd? Altijd een -1 omdat het een eigen mening is? Of mag ik het toch een +1 geven omdat de inhoud volledig met mijn mening overeenkomt?

Het 'objectief' modden op de inhoud is mss een goed idee, maar het probleem is dat héél veel reactie's gewoon niet onderbouwd kunnen worden wegens eigen mening. Wat moet er dan concreet in die gevallen gebeuren? Vergeet niet dat je niet te ver mag afwijken ven het gemiddelde!

Maw kan je gewoon niets doen tegen een 'eigen-mening-reactie'? Toch niet indien die zo gemod is dat jij het tegenovergestelde vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:16:
Maar dan is het probleem dat 90% van de reactie's eigenlijk moeten verwijderd worden. Wat is het aandeel van echt informatieve (objectieve) reacties + onderbouwing tussen alle anderen? Toch heel laag?

Hoe moet ik dan modden op een reactie van iemand die puur z'n eigen mening verkondigd? Altijd een -1 omdat het een eigen mening is? Of mag ik het toch een +1 geven omdat de inhoud volledig met mijn mening overeenkomt?

Het 'objectief' modden op de inhoud is mss een goed idee, maar het probleem is dat héél veel reactie's gewoon niet onderbouwd kunnen worden wegens eigen mening. Wat moet er dan concreet in die gevallen gebeuren? Vergeet niet dat je niet te ver mag afwijken ven het gemiddelde!

Maw kan je gewoon niets doen tegen een 'eigen-mening-reactie'? Toch niet indien die zo gemod is dat jij het tegenovergestelde vindt.
Nul?

Dat is net het eigene aan het nieuwe systeem: je mod waarop je vindt dat het moet komen. Er is dus meer dan alleen -1 en +1. Eigenmeningreactie=nul, onderbouwde toevoeging=1, moetlezenpost = 2 en flame (en andere écht té ver gaand spul) = -1

Zoals in de FAQ staat (die je, aan je verhaal hierboven, duidelijk nog moet lezen).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga mee met de massa or be muted!

daar komt het toch op neer hé?
ik modereer namelijk quasi alleen maar als ik vind dat de huidige score onterecht is!
waarom zou ik anders nog modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:04
Ik vind het ook maar een vreemd systeem geworden. Omdat ik reacties als "kewl" en "ja, ik ook" een -1 geef wijk ik nu teveel af van het gemiddelde.

Democratie in een enge vorm, meelopen of je mag niet meer stemmen. Nou ja, dan niet maar ik vind het jammer dat de moderaties zo niet meer rechtgetrokken worden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:19:
ga mee met de massa or be muted!

daar komt het toch op neer hé?
ik modereer namelijk quasi alleen maar als ik vind dat de huidige score onterecht is!
En dan kan je voor een maand lang niet meer modereren :/

En het is waar dat ik die FAQ niet heb gelezen maar ik vraag me af wie wel ... Aan de moderatie te zien (geen 0 voor eigen mening) niet veel mensen ... Dan moet je maar aanzien dat terechte opmerkingen soms worden verborgen omdat hij door pakweg 10 mensen als ongewenst wordt aanzien terwijl jij hem wel waardevol vindt? Het enige dat dan nog een beetje kan helpen is hem op +1 ofzo te zetten. 0 helpt gewoon niets.

Het feit dat ik een maand niet mag modereren is omdat ik net zoals quasi iedereen wel een score geef op eigen mening met dat verschil dat mijn mening anders is dan die van de anderen.

Zij die fout modereren maar wel met de rest meedoen, mogen gewoon blijven doorgaan? Klopt toch iets niet in het systeem hoor ....

edit: verduidelijking

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:32:
[...]

En dan kan je voor een maand lang niet meer modereren :/

En het is waar dat ik die FAQ niet heb gelezen maar ik vraag me af wie wel ... Aan de moderatie te zien (geen 0 voor eigen mening) niet veel mensen ... Dan moet je maar aanzien dat terechte opmerkingen soms worden verborgen omdat hij door pakweg 10 mensen als ongewenst wordt aanzien terwijl jij hem wel waardevol vindt? Het enige dat dan nog een beetje kan helpen is hem op +1 ofzo te zetten. 0 helpt gewoon niets.

Het feit dat ik een maand niet mag modereren is omdat ik net zoals quasi iedereen wel een score geef op eigen mening (al is die mening wel verschillend van de anderen).

Zij die fout modereren maar wel met de rest meedoen, mogen gewoon blijven doorgaan? Klopt toch iets niet in het systeem hoor ....
Het systeem is net nieuw dus er kunnen nog dingen fout gaan. Als de meute een -1 geeft wat echt 0 hoort de zijn kan dit door een powermod gefixed op 0 gezet worden. De meute die meegaat heeft dan een afwijking. Als je vindt dat een post niet goed gemod is kan je hem in Het kleine-mismoderatietopic deel II zetten.
Onterecht inactief kan door een 'echte' mod recht gezet worden (maar dan moet je dus niet strategisch gaan modden). Dat mensen geblocked worden omdat ze de nieuwe modfaq niet hebben gelezen is hun eigen fout. Nadat ze 1 maand inactief zijn gezet komen ze er wel achter.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet lullig bedoeld of zo, maar als je de inhoud van de FAQ's niet kent, nooit op TMF komt en nu opeens uitgeschakeld wordt, waarom denk je dat jouw visie van het moderatiegebeuren de juiste is en die van 'ons' niet?

De enige onderbouwing die verder terug te vinden valt komt neer op rethorische vragen en eigen onbegrip neer. Ik zou dolgraag een echt verhaal willen ophangen, maar waar moeten we beginnen? De FAQ?

Een meute die trouwens maar aankloot door alleen mee te doen, zolang de scores van de reactie door de beugel blijven kunnen is daar niets mis mee. En foute reacties vallen uiteindelijk wel duidelijk op waarmee diezelfde meute dus echt niet veilig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 17-08-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:19:
Choeso jei! d:)b
Tenminste de ruggegraat om, ongeacht een mogelijke(!) afwijking van de expert(!)score (experts bepalen de afwijking en niet de gemiddelde modder), een reactie afwijkend te modereren. Als je dat dan ook nog eens objectief doet dan ben jij de modder die we het liefst zien op de FP.
Mocht het voorkomen dat je er toch door de ModBot uitgevist word dan kan je in het klachtenloket-topic vragen of er even handmatig naar gekeken word. Ik heb al bij meerdere moderators de modstatus aangepast omdat de afwijkende moderaties verdedigbaar waren.

Eénheidsworst is niet het doel, dat een aantal users een loze 'status' belangrijker vinden dan een eerlijke moderatie waarvoor je jezelf niet hoeft te schamen (dus geen meeloopgedrag), is momenteel onvermijdelijk maar we zijn ons nog aan het bezinnen hoe we dat gedrag uit kunnen sluiten.
Jiriki schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:26:
Omdat ik reacties als "kewl" en "ja, ik ook" een -1 geef wijk ik nu teveel af van het gemiddelde.
Nogmaals, je mogelijke afwijking word berekend a.d.h.v. de expertscore, en de expert kunnen zich verheugen op scherpe aandacht.

Verder is er nog een hele sterke manier om verkeerd gemodde reacties onder aandacht te brengen zodat alle die-hard moderators zich daar over kunnen buigen clique.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:53
Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na xx-09-2007 weer opnieuw activeren.
Bovenstaand bericht kreeg ik ook vandaag. Ik moderereer hier al jaren naar eer en geweten. Een groot deel van de posts en mods wordt echter gedaan door pubers zonder al te veel nuance dan wel kennis van zaken. Hoe het in een (groot) bedrijf toegaat weten ze vaak totaal niet, toch hebben ze daar vaak een niet onderbouwde mening over. Nu wordt ik kennelijk geacht met die groep mee te lopen.

Nou ja ik zie het over een maand wel weer en anders houd ik het wel voor gezien, met de meute mee modden heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Controleer je moderaties van de afgelopen periode. Zitten er mods bij die afwijken en die jij verdedigbaar vindt neem je gewoon even contact op met een van de powermods zoals Botoo en dan kan het e.e.a. worden bekeken en eventueel rechtgezet worden. Probeer je het niet dan weet je het sowieso niet. Als je ook de FAQ hebt gelezen en je vindt dat jij je er aan houdt dan is er vast wel ruimte voor discussie mogelijk.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
Het kan aan mij liggen maar ik kan geen overzicht van mijn moderaties vinden? weet iemand waar ik dat vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In het menu bovenaan, onder Community, Moderatie, Moderatie Performance.

Of de directe link: http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
Dank u vriendelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:43:
In het menu bovenaan, onder Community, Moderatie, Moderatie Performance.

Of de directe link: http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Ah fantastisch, zocht ik al een tijdje. Kan je ook ergens nog zoeken op (sorry voor m'n offtopic vraag) posts van <gebruikersnaam> ?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mizitras schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:00:
[...]

Ah fantastisch, zocht ik al een tijdje. Kan je ook ergens nog zoeken op (sorry voor m'n offtopic vraag) posts van <gebruikersnaam> ?
Ja :)

Moet je naar het profiel van de gebruiker gaan, en dan klikken op het getal achter "Aantal reacties" :)

Virussen? Scan ze hier!

• AroglDarthu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:47
botoo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

Choeso jei! d:)b
Tenminste de ruggegraat om, ongeacht een mogelijke(!) afwijking van de expert(!)score (experts bepalen de afwijking en niet de gemiddelde modder), een reactie afwijkend te modereren. Als je dat dan ook nog eens objectief doet dan ben jij de modder die we het liefst zien op de FP.
Mocht het voorkomen dat je er toch door de ModBot uitgevist word dan kan je in het klachtenloket-topic vragen of er even handmatig naar gekeken word. Ik heb al bij meerdere moderators de modstatus aangepast omdat de afwijkende moderaties verdedigbaar waren.
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar dan kan ik voorlopig elke maand even met een klacht bij je aan komen kloppen... |:( Ik modereer (volgens mij) zoals aangegeven in de FAQ. Ik geef meestal 0, af en toe +1 en zelden +2, allemaal gebaseerd op de inhoud van de reactie. Maar voornamelijk kijk ik naar de -1 moderaties om te kijken of die terecht zijn. Meestal niet en dan mod ik 0.

Met als resultaat dat ik nu dus zwaar gebanned ben... Zielige ik :'(

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Arog|Darthu: Je bent niet 'zwaar gebanned', je modmogelijkheden waren uitgezet, dat is heel iets anders.
Als je hier elke maand een klacht neer moet leggen dan zou je misschien beter je modpatroon iets meer op de FAQ af moeten stemmen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• AroglDarthu
  • Laatst online: 04-08 18:47
@batoo: heb je naar mijn mods gekeken? Ik mod zoals ik hierboven al aangaf zoals de FAQ voordraagt; op basis van de inhoud, niet op basis van meningsverschillen...

• imagica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 17:49
k zie zojuist dat mijn moderator rechten afgenomen zijn doordat ik 'teveel afwijk van het gemiddelde' ?

Persoonlijk komt mij dit over als gericht werken naar een eenduidig denkbeeld waar iedereen hetzelfde moet denken en modereren ...

Ik bedoel wat is er mis met posts anders interpeteren dan het gemiddelde ? Ik mod mischien posts niet naar beneden omdat er een spellingsfout instaat, of omdat ik het niet eens ben met de opmerking zolang deze goed onderbouwd is en niet alleen maar 'bla zuigt ...' maar afwijken van het gemiddelde vind ik wel erg vreemd ....

Heb nog even de faq van het modden doorgenomen, maar het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik een aantal +2's een +1 gegeven heb omdat de inhoud ok was maar niet uitmuntend ... maar dat is volgens mij ook de bedoeling van modden dacht ik zo ....

Anyways veel plezier

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
De gedachte achter het nieuwe moderatie-systeem (waardoor ik inmiddels ook geen moderatierechten meer heb) begrijp ik nu, maar los van mijn inhoudelijke twijfels daarover vraag ik me af of er niet erg snel gestraft wordt. Mijn theorie is namelijk dat veel frontpage-gebruikers de nieuwe methodiek niet meegekregen hebben en dan n.a.v. de mededeling dat hun niveau naar "actief" verlaagd is heel erg aggressief gaan modereren om maar weer terug te komen op het "expert" niveau. Het resultaat is daardoor juist dat ze nog sneller uit de moderatie-cirkel geknikkerd worden (immers: volgens de oude manier modereren zorgt ervoor dat je snel "afwijkt") en misschien in de toekomst helemaal niet meer zo gewillig zullen zijn om te gaan modereren.

Misschien dat de gedachte achter het "nieuwe modereren" toch nog eens extra onder de aandacht gebracht kan worden bij de frontpagers zodat er niet nog meer slachtoffers vallen.

Verwijderd

imagica schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:42:
k zie zojuist dat mijn moderator rechten afgenomen zijn doordat ik 'teveel afwijk van het gemiddelde' ?

Persoonlijk komt mij dit over als gericht werken naar een eenduidig denkbeeld waar iedereen hetzelfde moet denken en modereren ...

Ik bedoel wat is er mis met posts anders interpeteren dan het gemiddelde ? Ik mod mischien posts niet naar beneden omdat er een spellingsfout instaat, of omdat ik het niet eens ben met de opmerking zolang deze goed onderbouwd is en niet alleen maar 'bla zuigt ...' maar afwijken van het gemiddelde vind ik wel erg vreemd ....

Heb nog even de faq van het modden doorgenomen, maar het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik een aantal +2's een +1 gegeven heb omdat de inhoud ok was maar niet uitmuntend ... maar dat is volgens mij ook de bedoeling van modden dacht ik zo ....

Anyways veel plezier
Lees anders het topic hier even door, er is HEEEEEEL veel gezegd over precies datgene wat je nu zegt.
als je de FAQ legt naast deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136837
Dan lijkt een +2 beoordeling mij eerder een eens/oneens moderatie dan eentje op inhoud.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:09:
[...]

Lees anders het topic hier even door, er is HEEEEEEL veel gezegd over precies datgene wat je nu zegt.
als je de FAQ legt naast deze reactie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2136837
Dan lijkt een +2 beoordeling mij eerder een eens/oneens moderatie dan eentje op inhoud.
Ok dit is een van de (40 dacht ik) mods die ik gedaan heb de afgelopen weken, en die jongen post een waarheid... kort maar krachtig, je kan je eerder afvragen of mods met een soortgelijke kaart waarvan hij meld dat de kaarten in zijn post beter zijn hem juist een 0 of -1 gegeven hebben.

Persoonlijk vond ik het oude moderation systeem stukken beter, want wees nu eens eerlijk .... sommige mensen vinden een bepaalde opmerking grappig.. moet je dat dan een +1 of +2 geven terwijl een minder humoristiche groep het een 0 of mischien -1 waard vind ....

Anyways, maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien er steeds minder op/aan merkingen gemaakt kunnen worden op tweakers.net. In het oude karma systeem zit ik ergens in de top 2500 dacht ik, wat totaal niet verkeerd is, en vond het modden altijd leuk, maar nu niet meer... voelt teveel dictator-achtig ... zijn nog andere sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik zie het probleem niet zo Imagica.

Die aangehaalde reactie die jij op +2 gezet hebt: Is dat nu werkelijk een 'must read'? Imho niet, waarheid? zal best, maar niet elke (simpele) waarheid is een maximale score waard, en helemaal niet als er geen onderbouwing is. Je stelling dat die reactie misschen door mods met die andere kaart naar 0 of -1 gemod zijn is volstrekt uit de lucht gegrepen, _en_ niet van belang voor jouw afwijking omdat die afwijking gemeten word a.d.h.v. een expertmodder, en niet gewogen word t.o.v. de gemiddelde modder/eindscore.

Wat betreft grappige opmerkingen, ja humor is heel verschillend en zolang de score zich bewegt tussen de marge die we (met z'n allen!!!) bedacht hebben voor grappige opmerkingen kan daar een prima verdedigbaar verschil ontstaan. Mensen verschillen nu eenmaal en daar zal het systeem je niet op 'afstraffen'.

Dus dictator-achtig? Ik denk eerder dat je je wat meer in moet lezen als je mee wilt werken aan het FP modden. Goed modden is niet voor iedereen weggelegd, daar moet je objectief en eerlijk voor kunnen werken en het kost ook nog eens een deel van je tijd, maar dat betekent nog niet dat we ineens dictators zijn geworden.
Kom met valide argumenten en alles is bespreekbaar, zo werkt dat nu eenmaal in TMF en TMF heeft een mega zware stem in het mod-beleid.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
botoo schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:25:
Die aangehaalde reactie die jij op +2 gezet hebt: Is dat nu werkelijk een 'must read'? Imho niet, waarheid? zal best, maar niet elke (simpele) waarheid is een maximale score waard, en helemaal niet als er geen onderbouwing is. Je stelling dat die reactie misschen door mods met die andere kaart naar 0 of -1 gemod zijn is volstrekt uit de lucht gegrepen, _en_ niet van belang voor jouw afwijking omdat die afwijking gemeten word a.d.h.v. een expertmodder, en niet gewogen word t.o.v. de gemiddelde modder/eindscore.
Dus per definitie is een expertmodded altijd/vrijwel onfeilbaar en objectief ? De reactie anzich was een redenatie van iets wat mogelijkerwijs voor zou kunnen komen (helemaal in geautoriseerde systemen) en mischien niet juist verwoord en wilde hiermee ook niet zeggen dat dit een oorzaak zou zijn van mijn afwijking op deze post.
Wat betreft grappige opmerkingen, ja humor is heel verschillend en zolang de score zich bewegt tussen de marge die we (met z'n allen!!!)
Je bedoeld hiermee de expertmodders moet ik aannemen gezien bovenstaande opmerking?

Een humor voorbeeld welke door de experts op -0,4 gezet is en ik dus grappig vond en met een +1 modde is bijvoorbeeld: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2102594
wat mij een afwijking geeft van 1.4 om binnen de marges te blijven zou ik deze dus een 0 gegeven moeten hebben, ook al vind ik hem grappig en zou de rest van de FP bezoekers deze opmerking ook willen laten lezen ...

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2142128 afwijking -1, ik vond deze een 0 omdat het een persoonlijke menig omvat (begint met 'ik vind dat ... gelijk hebben'

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2117209 gaf ik een 2, experts een 1, maar na herlezen zou het ook een 1 mogen zijn mits ik niet opmerk dat thanatos zijn reactie heeft geedit en mischien dat heeft gewijzigd wat ik erg goed vond in dat bericht (zal wel niet). Deze bevatte ook een persoonlijke mening, maar kwam met goede argumenten om zijn mening te onderbouwen.

en dan hebben we nog een aantal mods die 0,5 - 0,7 afwijken van het gemiddelde ...

Ik wacht met spanning een reactie af, maar zoals ik het huidige systeem blijf zien, is het mits je het leuk vind om een cijfer te geven aan reacties het veiligst om eerst te kijken wat het gemiddelde is, en daaropvolgens een mod op te zetten die er het dichtst bij in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imagica schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:33:
Ik wacht met spanning een reactie af, maar zoals ik het huidige systeem blijf zien, is het mits je het leuk vind om een cijfer te geven aan reacties het veiligst om eerst te kijken wat het gemiddelde is, en daaropvolgens een mod op te zetten die er het dichtst bij in de buurt komt.
Juist niet. Want dan komen de export mods en die schalen het allemaal net een stapje hoger of lager in, zodat je alsnog een flinke afwijking hebt. Met name de extremen (+2 en -1) zul je alleen zien verschijnen als ze het ook echt duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imagica
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:38:
[...]

Juist niet. Want dan komen de export mods en die schalen het allemaal net een stapje hoger of lager in, zodat je alsnog een flinke afwijking hebt. Met name de extremen (+2 en -1) zul je alleen zien verschijnen als ze het ook echt duidelijk zijn.
Ik bedoel maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap nu wel hoe het systeem beetje werkt. Zelf ben ik ook 'slachtoffer' van een te grote afwijking, en ben ik elke moderatie eens terug gaan nakijken. En eerlijk... ja, sommige van mijn moderaties waren misschien niet zo juist. Een +2 is inderdaad strict genomen, niet voor humoristische opmerkingen, maar enkel datgene wat een extra sterke bijdrage is.

Echter als ik dan kijk, naar zaken als hieronder, ben ik blij dat het moderatie systeem toch ook zo 'streng' is. (kijk naar de gegeven +2 door iemand)
klik

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 22-09 15:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Hahaha, ik nu ook. Dankzij het "wat MS ook doet het is altijd goed" topic.
Omdat hier zoveel mensen rond lopen die alles naar beneden modden wat maar naar een beetje kritiek ruikt richting MS worden mensen die wel goed modden weg gewerkt.
Dan maar een modje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_DoubleU schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:43:
Hahaha, ik nu ook. Dankzij het "wat MS ook doet het is altijd goed" topic.
Omdat hier zoveel mensen rond lopen die alles naar beneden modden wat maar naar een beetje kritiek ruikt richting MS worden mensen die wel goed modden weg gewerkt.
Dan maar een modje minder.
Nee inderdaad, de reacties die daar niet naar beneden zijn gemod zijn uitermate positief over dit WGA gedoe van Microsoft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 22-09 15:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 20:52:
[...]
Nee inderdaad, de reacties die daar niet naar beneden zijn gemod zijn uitermate positief over dit WGA gedoe van Microsoft :?
Het was vanmorgen wel anders, nu zijn de meeste reacties wat recht getrokken waarschijnlijk door de expert mods.
Ik ben ook de fout in gegaan door compensatie modding, maar om meteen mijn rechten weg te nemen. Dit is de eerste keer dat ik zo zwaar gemod heb in de poging om reacties die goed waren omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

The_DoubleU schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:00:
Dit is de eerste keer dat ik zo zwaar gemod heb in de poging om reacties die goed waren omhoog te krijgen.
Volgende keer is Het kleine-mismoderatietopic deel II een betere oplossing dan strategisch modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 17:06

ManiacsHouse

Scheisse!

"Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na blabla-09-2007 weer opnieuw activeren.

Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden."

Reden aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:54
maniacshouse schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:05:
"Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na blabla-09-2007 weer opnieuw activeren.

Reden aub!!
jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dersan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:09:
[...]

jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde
Oh is dat zo? Zeker een of ander regeltje? Is daar een richtlijn voor? Welk gemiddelde? Van mezelf? Of de gemiddelde tweaker hiero? Verklaar u nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat kan ook wel wat vriendelijker :)

De reden staat er: je week teveel af van het gemiddelde. Om te voorkomen dat jouw blijkbaar slechte moderatie het geheel teveel zou beïnvoeden is deze door een geautomatiseerd proces uitgeschakeld.

Hier kan je lezen hoe je zou moeten modereren.
Hier kun je zien hoe je hebt gemodereerd, inclusief afwijking van de experts.

Ben je na het doornemen van de FAQ en het daarmee vergelijken van je eigen moderaties nog niet mee eens dat je moderatie rechten zijn uitgeschakeld, dan kun je hier terugkomen met een onderbouwd verzoek je modrechten weer aan te zetten. (En nee dat kan ik niet. :P)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op hoge poten een reden eisen is zelden een goede manier.

Maar vooruit: In dit draadje: plan: Oppertweaker in de lappenmand heb je vrijwel alle reacties een -1 gegeven wat je afwijkingen gaf van 1 tot wel 3 punten.
edit:
Modderschuit is vlag niet waard

[ Voor 26% gewijzigd door Delerium op 29-08-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ecteinascidin schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:30:

Maar vooruit: In dit draadje: plan: Oppertweaker in de lappenmand heb je vrijwel alle reacties een -1 gegeven wat je afwijkingen gaf van 1 tot wel 3 punten. Dat je een ongevoelige onmeelevende zak bent en overal een -1 aan geeft zal dus wel een reden zijn dat je een te grote afwijking tov het gemiddelde bent. En ik voel mij verder niet geroepen er wat aan te doen.
Zo zo zo... Mij even voor zak uitmaken? Dat vind ik wel erg knap. Maar jij mag dat vast en zeker. Ik maak jou toch ook niet uit voor van alles en nog wat?

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-08-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

maniacshouse schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:14:
[...]

Oh is dat zo? Zeker een of ander regeltje? Is daar een richtlijn voor? Welk gemiddelde? Van mezelf? Of de gemiddelde tweaker hiero? Verklaar u nader.
Lees de FAQ, zou ik zeggen. Daar is hij voor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ecteinascidin schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:30:

Maar vooruit: In dit draadje: plan: Oppertweaker in de lappenmand heb je vrijwel alle reacties een -1 gegeven wat je afwijkingen gaf van 1 tot wel 3 punten.
edit:
Modderschuit is vlag niet waard
En dan maar gauw editen... Uit je slof geschoten? Afijn ik ga er ook geen worden over vuil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maniacshouse heeft gewoon het recht zijn mening te uiten en als hij dit doet door modereren is dat gewoon gerechtvaardigt.Dat je hem zak noemt is zeer triest en dat je het daarna edit nog erger. Dat jullie willen dat iedereen net zo "small-minded" is zoals jullie schijnbaar zijn vind ik om het nog netjes te houden zielig.
[ ] Eerlijk
[x] Niet eerlijk dus NOOB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:03

crisp

Devver

Pixelated

maniacshouse schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:05:

Reden aub!!
volgens mij bevat die laatste zin een link naar de moderatie faq, dus ik vraag me af wat er nog niet precies duidelijk is...
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:32:
Maniacshouse heeft gewoon het recht zijn mening te uiten en als hij dit doet door modereren is dat gewoon gerechtvaardigt.
Een mening uit je niet door te stellen dat een andere mening geen toegevoegde waarde heeft, een mening kan je uiten dmv een onderbouwde reactie. Het moderatie-systeem is geen populariteits-systeem maar gaat om het objectief waarderen van reacties. Als je daar niet goed mee om kan gaan dan achtten wij het gerechtvaardigd om de verleende rechten weer terug te nemen.
Dat je hem zak noemt is zeer triest en dat je het daarna edit nog erger. Dat jullie willen dat iedereen net zo "small-minded" is zoals jullie schijnbaar zijn vind ik om het nog netjes te houden zielig.
[ ] Eerlijk
Tsja, wie zaait... Persoonlijk vond ik "Reden aub!!" ook niet echt vriendelijk overkomen, en de beterschapsmeldingen voor Femme op -1 wegmodden is ook niet echt netjes...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Maniacshouse heeft gewoon het recht zijn mening te uiten...
Inderdaad, dat recht heeft hij, maar niet op die manier. Evenals hem een zak noemen niet de bedoeling is, en jou reactie er ook over gaat. Ik dacht dat we hier met volwassen mensen bezig waren, en niet met een stel kinderen, dus hou het alsjeblief een beetje deftig. Hij mag met zo'n commentaar hier trouwens al heel blij zijn dat hij nog een antwoord krijgt. Elementaire beleefheid, weet je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:32:
Maniacshouse heeft gewoon het recht zijn mening te uiten en als hij dit doet door modereren is dat gewoon gerechtvaardigt.Dat je hem zak noemt is zeer triest en dat je het daarna edit nog erger. Dat jullie willen dat iedereen net zo "small-minded" is zoals jullie schijnbaar zijn vind ik om het nog netjes te houden zielig.
[ ] Eerlijk
Meningen moet je niet op zo'n manier toonbaar maken. Zo verpest je het gelijk voor iedereen. Maak gewoon een post of laat het zijn.
De post van Maniacshouse was ook niet geweldig. Ecteinascidin imo wat overdreven , maar iedereen kan eens een foutje maken. Om daarom maar gewoon iedereen hier "small-minded" te noemen :?
Meer informatie over het moderatiesysteem kun je hier vinden zegt toch wel genoeg?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik vind het ook overdreven dat die gast een oppertweaker word genoemd. En dat er een vermelding komt op de frontpage. Wil niet zeggen dat ik hem geen beterschap wenst though.
Dersan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:09:
[...] jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde
OMFG ik dacht dat ik wel van jou verlost zou zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door JHS op 29-08-2007 21:28 . Reden: *snip* ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Vuurvoske schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:03:
Ik vind het ook overdreven dat die gast een oppertweaker word genoemd. En dat er een vermelding komt op de frontpage. Wil niet zeggen dat ik hem geen beterschap wenst though.

[...]

Wanneer het jouw site is / was, dan is t toch niet zo heel raar dat er dan een melding komt wanneer je geopereerd wordt? Een beetje respect voor de oprichter van de site lijkt me wel op zijn plaats. Ik kan me de impuls-reactie van ecteinascidin dan ook wel voorstellen, al is deze wel een beetje over the top, wat hij kennelijk zelf ook inzag en hem wijzigde....

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ongelooflijk. Men loopt hier zo dit topic binnen met grote woorden en 'triest' maar vallen dan wel verongelijkt over de woordkeuze zak. Nu is dat laatste onbeschoft (geef ik zo toe) maar een beterschapdraadje voor Femme vervuilen met -1 overbodig en dat ongewenste gedrag normaal vinden is wel een beetje lomp2. Het toont iig aan dat je blijkbaar normaal behandeld wil worden en dat willen wij hier dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurvoske schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:03:

[...]

Het is hier *GEEN* HK, persoonlijke vetes mag je per favoriete IM uitvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het -1 modden van alle reacties daar is idd zoizo al "niet netjes" (inhouden....), een dergelijke reactie daar posten ook niet, vervolgens hier posten waarom je modrechten weg zijn en al helemaal de manier waarop zijn al helemaal "not done". Het vervolgens gaan lopen flamen tegen een ieder die daar op reageert gaat echter wel heel ver.

Wanneer je dan zo weinig respect hebt voor deze site, of zoizo de oprichter en crew er van, wat doe je hier dan?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

oke hier weer een slachtoffer van een maand ban.
Beetje rare manier van middelen als je de moderaties nakijkt heb ik er relatief weinig gedaan in een maand die per stuk ook niet sterk afwijken van de "expert" maar ik doe er gewoon te weinig en krijg daar "straf" voor.
Het lijkt me dat daar een flaw in het systeem zit. Kennelijk minder modden van neutrale items of vaker modden per dag om je gem te verlagen.
Hier een overzicht van de bot:

Moderatie performance
Onderstaand overzicht geeft inzicht in hoe jouw moderaties van de afgelopen tijd zich verhouden tov de controlegroup.

Note dat de weergegeven periode kan afwijken van de periode die de modBot evalueert en dat moderaties van de afgelopen 48 uur ook niet meegenomen worden en hier ook geen expert-score van wordt getoond.

Periode: 27-07-2007 tot en met 26-08-2007.

Datum Reactie Score Expert Moderatie Afwijking
26-08-2007 'dj_sasha' in Filmpiraat moet overstappen van Linux op Windows 0 -0,4 -1 -0.6
26-08-2007 'Strike_2' in Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid 0 0 -1 -1
22-08-2007 'Wim-Bart' in Google pleit voor extra restricties opensourceli... 1 1 1 0
22-08-2007 'erikdenv' in Onderzoekers kraken 'onkraakbare' antidiefstalco... 1 0,7 2 +1.3
22-08-2007 'SirBlade' in Google pleit voor extra restricties opensourceli... 1 1 2 +1
22-08-2007 'Sjaaksken' in Google pleit voor extra restricties opensourcel... 2 2 1 -1
22-08-2007 'MrX' in Google pleit voor extra restricties opensourcelicenti... 1 1,2 2 +0.8
21-08-2007 'jordees' in Lcd-televisies van A-merken verslagen door prijsv... 0 0,5 0 -0.5
20-08-2007 'Ravek' in Microsoft wil nieuwe opensourcelicentie laten goedk... 1 0 1 +1
19-08-2007 'microsofty710' in Microsoft wil nieuwe opensourcelicentie lat... 0 0 1 +1
17-08-2007 'c0d1f1ed' in EA schuift OS X-games op de lange baan 1 - 1 -
17-08-2007 'kiang' in EA schuift OS X-games op de lange baan 1 - 0 -
16-08-2007 'bbob1970' in Inlogproblemen voor Skype-gebruikers 0 0 1 +1
16-08-2007 'thekip' in Inlogproblemen voor Skype-gebruikers 0 0 1 +1
10-08-2007 'quintesse' in Mozilla: 'Nieuwe Firefox-gebruikers haken te sn... 0 0 0 0
10-08-2007 'CrabbyData' in Microsoft haalt in recordtijd een miljoen Halo... 1 1 1 0
10-08-2007 'CrabbyData' in Microsoft haalt in recordtijd een miljoen Halo... 2 2 2 0
09-08-2007 'arjankoole' in Mozilla: 'Nieuwe Firefox-gebruikers haken te s... 1 1 0 -1
09-08-2007 'Jeanpaul145' in Vista en wifi niet welkom op Olympische spelen -1 -0,7 0 +0.7
08-08-2007 'Koochy' in Prestatie- en compatibiliteitspatches voor Vista v... -1 -1 -1 0
08-08-2007 'catfish' in Microsoft blokkeert tool om unsigned drivers te l... 0 0 1 +1
07-08-2007 'DavidAxe' in IIS blijft langzaam aandeel van Apache afsnoepen 0 1 0 -1
05-08-2007 'humbug' in Undercoverjournaliste ontmaskerd tijdens DefCon 20... 1 - 1 -
05-08-2007 'SuperDre' in Undercoverjournaliste ontmaskerd tijdens DefCon ... 0 -0,4 1 +1.4

Totaal aantal moderaties: 24
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,73 (op basis van 21 moderaties)

Copyright and left by SED...

• erikdenv
Als ik alle reacties hier zo lees dan heb ik toch het gevoel dat het nieuwe moderatiesysteem niet zo'n succes is. Niet met de massa meelopen = niet meer modden.
Ik was eerste boos en teleurgeseteld dat ik na jaren bezoeken van de site en het naar eer en geweten modden werd gediskwalificeerd.
Inmiddels geloof ik het wel, als ik weer mag modereren dan is dat waarschijnlijk maar weer voor korte duur.

Ik moet mij dan kennelijk aanpassen aan de meerderheid. Als de meerderheid geen bal snapt van een bepaald onderwerp waarvan ik goed op de hoogte ben dan kan ik dus beter de domme opmerkingen laten staan op +2 o.i.d., correctie hiervan betekent niet meer modereren.

Ik vond het oude systeem toch stukken prettiger en ik hoop dat men nog eens nadenkt over het huidige systeem en misschien eens een enquete op de frontpage zet. Het lijkt me wel interessant om te zien of ik bij een zeurende minderheid hoor of niet :)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
erikdenv schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:04:
Ik moet mij dan kennelijk aanpassen aan de meerderheid.
Klopt, en ik denk dat heel veel andere tweakers dat nu bewust of onbewust ook doen. Als je bijvoorbeeld twijfelt tussen een 0 en een +1, en je ziet dat 20 mensen op 0 hebben gestemd en niemand op +1, dan kies je nu toch automatisch voor een 0. Was jij nu de eerste stemmer, en hadden zowel 0 als +1 nog geen enkele stem dan had je waarschijnlijk toch voor +1 gekozen.

Andere mensen zien jouw +1 dan weer, en stemmen vervolgens ook +1 (niemand wil meer afwijken, bewust of onbewust).

Edit:

Even snel een beetje gekeken, en het lijkt ook echt te kloppen. In bijvoorbeeld dit topic:

nieuws: Sony presenteert vijftien nieuwe Bravia's

21x0, 1x+1:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163845

18x0:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163857

13x0, 2x-1:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2163962

11x0:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2164014

10x0:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2164055

Etc etc

Als ik het zo bezie dan -lijkt- het erop alsof veel tweakers inderdaad het nieuwe motto: "stem alleen dat wat uw mede-tweakers ook stemmen" aanhangen. Dit is natuurlijk onzin, maar het lijkt wel te gebeuren?

Vroeger zag ik moderaties -nooit- zo eensgezind zijn. In al die jaren dat ik hier nu al kom heb ik 1 ding zeker geleerd en dat is dat tweakers zeker niet eensgezind zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door flowerp op 30-08-2007 21:38 ]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ik moet mij dan kennelijk aanpassen aan de meerderheid. Als de meerderheid geen bal snapt van een bepaald onderwerp waarvan ik goed op de hoogte ben dan kan ik dus beter de domme opmerkingen laten staan op +2 o.i.d., correctie hiervan betekent niet meer modereren.
Op TMF worden moderaties en posts nu 'streng' gescheiden.
Als je een, in jouw ogen, domme opmerking wil aanpakken dan moet dat via een reactie op die post en niet via het moderatiesysteem. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:01

SED

KroontjesPen schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:20:
[...]
Op TMF worden moderaties en posts nu 'streng' gescheiden.
Als je een, in jouw ogen, domme opmerking wil aanpakken dan moet dat via een reactie op die post en niet via het moderatiesysteem. :)
waarbij je ook weer risico's loopt.
Iki denk dat je op basis van dit topic en het andere Mod bot topic wel kunt vaststellen dat het systeem niet goed werkt.
Het doel is volledig voorbijgeschoten en dat is toich heel jammer. Mensen jojoen tussen mod, expert en ban zonder dat naar hun bijdrage gekeken wordt. De modbot doet het gewoon niet goed en daar is mateloos veel bewijsmateriaal in deze topics voor beschikbaar.
Ik stel voor dat de periode waarop de modbot zijn werk doet in ieder geval langer gaat worden en dat het aantal mods een relatie heeft met de toegestane afwijking.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SED schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:30:
[...]

[...]
Iki denk dat je op basis van dit topic en het andere Mod bot topic wel kunt vaststellen dat het systeem niet goed werkt.
Het doel is volledig voorbijgeschoten en dat is toich heel jammer. Mensen jojoen tussen mod, expert en ban zonder dat naar hun bijdrage gekeken wordt. De modbot doet het gewoon niet goed en daar is mateloos veel bewijsmateriaal in deze topics voor beschikbaar.
[...]
Hoewel er inderdaad de nodige topics zijn en worden geopend door mensen die hun modrechten kwijtraken en er behoorlijk veel discussie over is, weet ik niet of je hieruit de conclusie moet trekken dat het systeem echt niet goed werkt. Het is natuurlijk relatief nieuw en moet dus nog bijgesteld worden (inclusief modders die zichzelf eens zouden moeten bijstellen), maar daarnaast vraag ik me af of de klagers representatief zijn voor het geheel. Zijn er cijfers beschikbaar over de aantallen modders die heen en weer gaan tussen de verschillende stadia? Of gaat het om een relatief kleine, maar zeer assertieve minderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met slechts enkele topics/userklachten per week zou ik ook niet snel stellen dat het niet deugt. Want anderzijds zijn er een heleboel users die in de kijkert lopen als goede moderator en van deze groep komen niet veel klachten. Wel wordt die groep snel groter dus dat lijkt mij een tegendeel te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik snap het geklaag over het nieuwe modsysteem wel. Vroeger kon je (bijna) ongestraft modrechten misbruiken, de kans dat je gepakt was was vrij klein (een penaltyratio van 1.0 haalde je praktisch nooit).

Tegenwoordig kan dat niet meer, waardoor mensen die hun modrechten misbruiken nu automatisch en veel sneller door de mand vallen. En dan gaan ze klagen...

Mij lijkt het juist een teken dat het systeem wel goed werkt, want de rotte appels vallen nu van de moderatieboom.

Enige uitzondering is wellicht dat je modrechten verliest omdat je te weinig modereert, maar misschien is daar nog wel iets op te verzinnen.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2007 17:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
@Wildhagen

Mag ik uit jouw verhaal opmaken dat ik een rotte appel ben omdat ik niet met de meerderheid mee loop?

Nog even en we gaan weer naar de tijd dat wie roept dat de aarde rond is spontaan op de brandstapel belandt. Als dit het fascistisch bolwerkje is wat Tweakers wenst dan heb ik genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, dat zeg ik niet. Natuurlijk kan er altijd een fout van de modbot doorheen sluipen, en die worden dan door de powermods wel weer voorzien van modrechten. En degenen die na handmatige controle nog steeds buiten de boot vallen, dat zijn de rotte appels.

En echt, je hoeft heus niet met de meerderheid mee te lopen. Dat doe ik ook lang niet altijd, en dat gaat prima hoor. Afwijkingen worden vanzelf gecorrigeerd op die manier, door moderaties waarmee je wel in één lijn met de meerderheid bent.

Overigens is het niet bepaald fatsoenlijk om maar met termen als 'fascisme' te gaan smijten. Misschien kan je in het vervolg ietwat intelligenter en beschaafder reageren?

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2007 18:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdenv
Fascisme is juist dat de meerderheid oplegt wat goed is. Dat jij dat woord onbeschaafd en niet intelligent vindt is spijtig maar niet terecht.

Fascisme is niet gelijk aan nazi's o.i.d. mocht dat je directe associatie zijn.

Het is misschien wat gechargeerd van mij maar het gaat mij erom dat de meerderheid niet altijd gelijk heeft. Je kunt inderdaad overal op gaan reageren i.p.v. modden maar dan kun je hier de hele dag wel gaan reageren. Als iemand onzin loopt uit te kramen of lomp en bot is kun je het wat mij betreft het beste wegmodden.

Als iemand goed kan motiveren dat Vista wat hem/haar betreft een slecht OS is dan vind ik dat geen flame maar een nuttige aanvulling waarop iemand anders dan weer kan reageren met tegenargumenten. Zo krijg je een echte discussie. Het massaal wegmodden van anti-MS posts draagt daar niet toe bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

erikdenv schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:00:

Als iemand goed kan motiveren dat Vista wat hem/haar betreft een slecht OS is dan vind ik dat geen flame maar een nuttige aanvulling waarop iemand anders dan weer kan reageren met tegenargumenten. Zo krijg je een echte discussie. Het massaal wegmodden van anti-MS posts draagt daar niet toe bij.
In zo'n geval zal die post door goede moderatoren op +1 en misschien +2 gezet worden.
Zie je ergens dat het niet gebeurt dan kan dat gemeld worden in Het kleine-mismoderatietopic deel II

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Erikdenv:

Eigenlijk ben je het met het beleid eens... maar je hebt het alleen nog niet in de gaten.

Het is pertinent NIET de bedoeling dat je een post weg mod, omdat je het er niet mee eens bent, of dat je een post omhoog mod, omdat je het er wel mee eens bent. De moderatie moet aangeven of de post goed beargumenteerd wordt. Of er nieuwe inzichten gegeven worden, of extra informatie.

Met andere woorden.... Precies datgene wat jij graag zou willen.

Het is normaal dat mensen een andere mening hebben over een onderwerp. Het is echter niet normaal dat mensen een andere mening hebben over het wel of niet beargumenteerd zijn van de post. En daarbij gaat het er niet om, of je het met de argumenten eens bent, maar simpelweg of er argumenten gegeven worden. Wanneer je op die basis objectief modereert, kunnen er nauwelijks grote verschillen in de moderatie komen.

Een post die nieuwe inzichten aandraagt, en ook nog ondersteund wordt met (serieuze) argumenten, moet gewoon een +1 of +2 krijgen. Wanneer iemand daar een 0 of -1 als moderatie geeft, dan is die moderatie niet serieus.

En dat is dus wat men met de ModBot bewerkstelligt. NIET dat iedereen dezelfde mening heeft over een onderwerp, maar WEL dat goed onderbouwde reacties hoog gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Ik kreeg eergister opeens de melding dat mijn moderatierechten zijn uitgezet omdat ze "teveel afweken van het gemiddelde".

Nu had ik al een tijdje niet gemodereerd en mijn totale reactiescore is positief, al mijn recente reacties hadden +1:Meerwaarde, 27% van mijn karma komt van reacties. Beetje vreemd dus, IMO, dat omdat ik ergens een andere kijk op heb ik uitgesloten word van moderatie. Ik voel me eerlijk gezegd genaaid door "het systeem".

Volgens mij komt dit door mijn moderatie's in nieuws: Kaplan: Wrath of the Lich King niet alleen voor hardcoregamers (enige thread waar ik echt in ge modereerd heb)

Nu ken ik 2 man die al meerdere lvl 70 chars in raiding guilds hebben en 3 man die casual spelen (al wel 5 chars maar pas een 40+) en speel zelf ook. Mijn mening kan dan ook nooit zo extreem zijn denk ik zelf, kan iedereens punt wel begrijpen.

Vraag me af of er meer opheldering te krijgen is, deze thread lijkt daar weinig op in te gaan (maar de topictitel suggereert dit wel).

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moderatierechten zijn ingetokken omdat ze te veel afwijken van het gemiddelde.
Je kunt moderatie beter uitzetten als je alleen maar eenheidsworst wilt hebben.

Echt een ernstig dieptepuntje voor Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:38:
Mijn moderatierechten zijn ingetokken omdat ze te veel afwijken van het gemiddelde.
Je kunt moderatie beter uitzetten als je alleen maar eenheidsworst wilt hebben.
Die eenheidsworst is juist de bedoeling. Je eigen mening moet je (qua moderatie) voor je houden. Als je een mening hebt kun je die uiten door een post te maken. De moderatie is bedoeld voor een soort 'universele goedheid' van een post, en dat is juist per definitie het geen wat de massa vind.

De meeste mensen beginnen dit al aardig op te pakken. Kijk maar eens naar de stemmen. Bijna iedereen stemt nu identiek. Het uiteindelijk doel (maar dat is voorlopig nog een utopie) is dat voor elke post iedereen exact dezelfde score uitdeelt. Iedereen die dan toch wat anders stemt kan daar meteen op aangesproken worden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik alle reacties hier zo lees dan heb ik toch het gevoel dat het nieuwe moderatiesysteem niet zo'n succes is.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben, op meerdere manieren zelfs dan je zelf aandraagt. Ik denk dat de mensen die dit systeem hebben gebouwd hier prachtige ideeen bij gehad hebben, maar twee hele belangrijke punten over het hoofd gezien hebben:

1) Het is belangrijk om een modsysteem dat door iedereen gebruikt kan worden, instinctief te laten werken.
2) Je bent afhankelijk van je usergroup, dus je usergroup moet je proberen zo goed als dat gaat tevreden te houden.

Punt 1 wil vooral zeggen dat het zo simpel mogelijk moet zijn om je moderators op te leiden. Als iedereen moderator kan worden, heb je natuurlijk een potentieel zeer grote moderatorgroep. Dat is goed, want er zijn veel berichten om te modereren. Maar als het principe te complex of contra-instinctief is, dan gaan goed-bedoelende gebruikers het systeem incorrect gebruiken. Wat is bijvoorbeeld instinctief? Als er nog geen score is toegekend aan een reactie, dan zal je de score toekennen die jij denkt dat de reactie waard is. De mensen die de regels kennen zullen dit veelal wel redelijk goed doen. Echter, als je een reactie ziet die volgens jou niet op de juiste score staat, dan zal je een "compenserende waardering" geven om de reactie op zijn juiste waardering te krijgen. Je gaat instinctief niet de score geven waarvan je denkt dat de reactie hem verdient, omdat je er dan vanuit moet gaan dat andere moderators hetzelfde gaan doen. En wie zegt jou dat meerdere mensen die reactie gaan modereren? Als ik vroeger keek naar het lijstje ongemodereerde reacties, dan was dat behoorlijk wat. En als je uiteindelijk een reactie gewaardeerd ziet op een waardering die je wel correct vindt, dan kan je dezelfde waardering geven, maar ik denk toch dat er veel users zijn die dan denken: prima, wel goed zo, ik laat het met rust.

Wat volgens mij ook vergeten wordt, is dat tweakers al lang niet meer de enige is met een moderatiesysteem op de reacties. Stapels sites zoals YouTube, nujij.nl, WebWereld, Engadget en ga zo maar door hebben ook reactiemodules met daarin moderatiesystemen verwerkt. Deze werken via een nog simpeler principe: +1 voor een nuttige reactie, -1 voor een nutteloze reactie. Hier wordt echter wel regelmatig naar de mening van de moderator gewaardeerd (een "eens" vs. "oneens" principe), wat je eigenlijk niet wil op tweakers.net. Maar goed, de gemiddelde reactiemoderator hier is toch wel een stukje slimmer dan de gemiddelde YouTube reactiemoderator.

Wat je natuurlijk ook kan doen, is die instincten eruit stampen. Enorme epistels en topics over hoe het wel moet en het ontnemen van rechten als mensen het "fout" doen. Echter, dan kom ik op punt 2: je bent afhankelijk van je userbase, dus die moet je happy houden. Zijn ze niet happy, dan gaan ze niet meer terugkomen of je systeem verzieken. Je kan altijd nog proberen te roepen dat het ontnemen van moderatierechten geen "straf" is, maar hoe hard je dat ook roept, het is niet aan tweakers om te zeggen of het een straf is of niet, het gaat erom hoe de gebruiker het ervaart. En die ervaart het als straf, pure and simple.

Ik vind het systeem heel clever bedacht hoor, maar er is volgens mij niet nagedacht over de gebruikerservaring. Ik zie een hoop forummoderators en crew hier met fantastische verhalen het systeem verdedigen, en herhaaldelijk uitleggen hoe het moet werken, maar dat is nou precies het punt: als je het constant uit moet leggen, dan heb je het jezelf onnodig moeilijk gemaakt. En het is echt niet zo als mensen "copenserend waarderen" dat je dan op verkeerde resultaten uitkomt. Het resultaat is hetzelfde: een troll/flame/fipo wordt zeer laag gemodereerd, een onsamenhangende / onware / weinig inhoudelijke post wordt laag gemodereerd, en een post met toegevoegde waarde in de thread wordt omhoog gemodereerd.

Mijn persoonlijke mening: back to the drawing board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Laatst online: 11:16
In ieder geval. Ik ben nu meer dan een maand uitgesloten geweest, en als het goed is mocht je het na een maand nog een keer proberen. Niet dus?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:06:
[...]
Die eenheidsworst is juist de bedoeling. Je eigen mening moet je (qua moderatie) voor je houden. Als je een mening hebt kun je die uiten door een post te maken. De moderatie is bedoeld voor een soort 'universele goedheid' van een post, en dat is juist per definitie het geen wat de massa vind.
Dit heeft niets meer met mening te maken.
Stel dat er nog maar 1x een moderatie op een post is uitgevoerd van +1.
Nu MOET ik meegaan met de +1 omdat als ik de post op 0 modereer, al 0,5 punten afwijk.
Vooral als een nieuwsbericht al ruim 100 reacties heeft gehad, is de kans dat de laatste posts gemodereerd worden veel kleiner.
[...]
De meeste mensen beginnen dit al aardig op te pakken. Kijk maar eens naar de stemmen. Bijna iedereen stemt nu identiek. Het uiteindelijk doel (maar dat is voorlopig nog een utopie) is dat voor elke post iedereen exact dezelfde score uitdeelt. Iedereen die dan toch wat anders stemt kan daar meteen op aangesproken worden.
Vind je het gek dat iedereen het zelfde stemt ? (zie mijn reactie hiervoor)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onbekend schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:03:
[...]

Nu MOET ik meegaan met de +1 omdat als ik de post op 0 modereer, al 0,5 punten afwijk.
Maar dan ga je ervan uit dat er na jou niemand meer mod, en over het algemeen is dat niet zo. Het is dus zeker niet zo dat je mee moet gaan met de +1, want er komen na jou nog andere mods, dus het verschil zal kleiner zijn dan die 0.5

En trouwens, dat is dan één reactie die je mod, er zijn er als het goed is veel en veel meer. Dus ook al heb je één grotere afwijking dan kan je die wegstrepen tegen je andere mods.

Als ál je mods zo'n grote afwijking hebben word het een ander verhaal, maar de kans dat dát gebeurt is erg klein. Tenzij je idd bewust aan het mismodden bent, dan is de kans groter uiteraard.
Vooral als een nieuwsbericht al ruim 100 reacties heeft gehad, is de kans dat de laatste posts gemodereerd worden veel kleiner.
Dat klopt helaas, evenals voor oudere artikelen. Maar wederom geld dat eventuele afwijkingen dus weer worden gecompenseerd door je andere moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zegt helemaal niks. Ik zie vaak dat popi jopie commentaren over MS is evil, Apple is good allemaal hetzelfde beoordeeld worden. Hoe meer een item gemodereerd is hoe onbenullig de feitelijke inhoud. Ik negeer degelijke opinie berichten juist.
Ik beoordeel graag wat meer inhoudelijke berichten en probeer heel fel te zijn op feitelijke onjuistheden en post waarin gewoon de feiten verdraaid worden of zelfs verzonnen worden laag te waarderen.
Dat wordt afgestraft want de grote meute doet dat blijkbaar niet.

Bovendien is er nog het issue van humor posts. Als je humor anders ligt dan het tweakers gemiddelde mag je dat niet meer laten blijken. Wat voor de 1 humor is is voor de ander dat niet. het is soms zelfs beledigend. In humor post hoeft geen universele goedheid in te zitten.
Door de moderatie te censureren wordt echter alleen deze indruk gewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend wil ik nog zeggen dat dit een manier is om te zorgen dat de minder gemodereerd reacties niet meer gemodereerd worden. Je heb namelijk veel meer risico op afwijkingen als de reacties minder gemodereerd zijn. Het stimuleert alleen maar het met de meute meemodereren.

Als je snel modereert krijg je misschien wel wat meelopers die gewoon identiek modereren zonder naar de inhoud van de reactie te kijken puur om wat meeloopmoderatiepunten op te pikken. (ik zal dat voortaan ook wel gaan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Onbekend schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:03:
[...]
Inderdaad, dat zou de bedoeling zijn. Maar het is voor jou ook een risico, omdat je niet weet wat de anderen gaan stemmen. Het beste is dus om slechts heel af en toe als eerste of als 2de te stemmen. Als er al 10 stemmen zijn is het duidelijk wat je moet stemmen, want dan stem je precies wat die 10 andere gestemd hebben.

Nu kan het natuurlijk voorkomen dat je het -echt- niet eens bent met die 10 anderen. In dat geval kun je het beste NIET stemmen. Ga in geen geval zelf een 0 stem uitbrengen als er al 10 andere een +1 gegeven hebben. Dat is niet de bedoeling van het systeem.
Vind je het gek dat iedereen het zelfde stemt ? (zie mijn reactie hiervoor)
Dat is niet gek, dat is juist de bedoeling! Het systeem streeft erna om telkens -alle- stemmen op 1 score te hebben. Dat zou betekenen dat je de perfectie moderatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

wildhagen schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:07:
[...]

Dat klopt helaas, evenals voor oudere artikelen. Maar wederom geld dat eventuele afwijkingen dus weer worden gecompenseerd door je andere moderaties.
Ik ben het met je eens dat andere moderaties het gemiddelde weer naar beneden zou moeten trekken.
Af en toe zijn er natuurlijk reacties die op verschillende standen kunnen eindigen, afhankelijk hoe je het bekijkt. Maar je blijft je puntenaantal in de gaten houden om te voorkomen dat je niet meer mag modereren. Om dat te voorkomen kijk je (ik i.i.g.) naar de huidige score wat andere mensen vinden van een post.

Zelf vond ik het oudere moderatiesysteem het beter. Nu weet ik niet waarom sommige mensen een +1 geven en sommige een 0.
Vroeger kon je dus tags geven zoals Informatief, Interessant, Off-topic, Dubbelpost, Behulpzaam en enz. zodat je begreep waarom een post een bepaalde puntenwaarde had.
Wat mij betreft mogen die punten zelf weg en dat je een tag aan een post kan toekennen.
Intern kan dan wel naar een puntenaantal gerekent worden, maar nu zegt de huidige puntentelling niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Laatst online: 11:16
GWX schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:02:
In ieder geval. Ik ben nu meer dan een maand uitgesloten geweest, en als het goed is mocht je het na een maand nog een keer proberen. Niet dus?
Ik zou graag antwoord willen op deze vraag, van een moderator o.i.d, omdat dit de reden is dat ik dit topic ben gestart.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:19:
[...]
Nu kan het natuurlijk voorkomen dat je het -echt- niet eens bent met die 10 anderen. In dat geval kun je het beste NIET stemmen. Ga in geen geval zelf een 0 stem uitbrengen als er al 10 andere een +1 gegeven hebben. Dat is niet de bedoeling van het systeem.
Juist. Oftewel wordt de score niet meer gewijzigd, en dus bepalen de eerste stemmers eigenlijk meteen wat het eindsaldo wordt.
flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:19:
[...]
Dat is niet gek, dat is juist de bedoeling! Het systeem streeft erna om telkens -alle- stemmen op 1 score te hebben. Dat zou betekenen dat je de perfectie moderatie hebt.
Ik denk niet dat het de bedoeling van het moderatie systeem is dat mensen elkaar de hand boven het hoofd gaan houden.
Het is de bedoeling dat als je filtert op +1 of +2 dat je alleen maar kwaliteitsposts ziet en geen andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Onbekend schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:24:
[...]

Juist. Oftewel wordt de score niet meer gewijzigd, en dus bepalen de eerste stemmers eigenlijk meteen wat het eindsaldo wordt.
Als de post helemaal niet waard is wat er gemod is en iedereen alleen maar meeloopt, dan heb je grote kans dat een groepje experts langs komt en de waarde goed zet (en dus de meelopers een afwijking hebben). Er moet gewoon gemod worden zoals in de faq staat en mismoderaties kan je melden in het mismoderatie forum.
Ik heb weinig gehoord dat mensen 1 maand inactief zijn gezet omdat ze volgens de faq modden. Meestal zijn het compensatiemodders. Als het toch blijkt dat er wat fout is gegaan zet een frontpage-powermod je weer terug op actief.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Onbekend schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:24:
Eigenlijk wel ja, maar het kan af en toe voorkomen dat de eerste moderatie echt fout is. Er moet dan 1 persoon z'n nek uitsteken om iets anders te stemmen. Deze persoon moet dan hopen dat er überhaupt nog stemmers achter haar komen natuurlijk. Komen er geen andere stemmers dan heeft deze 'nek uitsteker' pech. Komen er wel andere stemmer dan kunnen deze met een gerust hart achter de andere stem aanlopen.

Maar dikwijls zal het niet zo'n vaart lopen. Het systeem gaat er simpelweg van uit dat er maar 1 correctie moderatie is, en dat iedereen gewoon perfect modereert. Als dat gebeurd zul je deze problemen niet hebben.
Kixtart schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:36:
[...]
Als de post helemaal niet waard is wat er gemod is en iedereen alleen maar meeloopt, dan heb je grote kans dat een groepje experts langs komt en de waarde goed zet (en dus de meelopers een afwijking hebben).
Met nadruk dan op een -groepje- experts. Ook een expert mag namelijk niet (te veel) afwijkend modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier wederom een uiterst belangrijk punt vergeten. Je wordt niet beoordeeld naar het algemene gemiddelde van de moderaties...

Je wordt beoordeeld naar het gemiddelde van de experts. Als je een post ziet met 34x +1 en 12x +0, dan zou het best kunnen zijn dat dat 6 expert moderaties op +0 zijn, en 34 gewone moderaties op +1. Als jij dan +1 modereert, omdat het gemiddelde +1 is, heb je dus wel degelijk een afwijking van 1 te pakken, omdat de expert groep een gemiddelde van 0 heeft.

Ik zou dus maar niet al te hard naar het gemiddelde kijken.

Ik kijk totaal niet naar het gemiddelde, en geeft gewoon de moderatie waarvan ik denk dat het een objectieve beoordeling is van de post. Ik sta op 0,22 afwijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:52:
[...]
Met nadruk dan op een -groepje- experts. Ook een expert mag namelijk niet (te veel) afwijkend modden.
De rest van m'n eerdere post is m'n reactie hierop.
Er moet gewoon gemod worden zoals in de faq staat en mismoderaties kan je melden in het mismoderatie forum.
Ik heb weinig gehoord dat mensen 1 maand inactief zijn gezet omdat ze volgens de faq modden. Meestal zijn het compensatiemodders. Als het toch blijkt dat er wat fout is gegaan zet een frontpage-powermod je weer terug op actief.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:02:
Je wordt beoordeeld naar het gemiddelde van de experts. Als je een post ziet met 34x +1 en 12x +0, dan zou het best kunnen zijn dat dat 6 expert moderaties op +0 zijn, en 34 gewone moderaties op +1. Als jij dan +1 modereert, omdat het gemiddelde +1 is, heb je dus wel degelijk een afwijking van 1 te pakken, omdat de expert groep een gemiddelde van 0 heeft.
Je hebt gelijk. Dat is dan ook nog een onvolkomenheid in het systeem. Of eigenlijk niet in het systeem (als in het concept van het systeem), maar in de implementatie ervan. Er zal een mogelijkheid moeten komen dat je kunt zien wat de expert moderaties zijn, anders kun je als goedwillende gebruiker inderdaad niet weten wie je moet volgen.
Ik zou dus maar niet al te hard naar het gemiddelde kijken.
Als je gemiddeld naar het gemiddelde kijkt zou het juist weer wel goed moeten komen. Als je 34x +1 ziet en 0x een stem voor de anderen scores, dan is het relatief veilig om voor de +1 te stemmen.

Ja, het -kan- dat het 34x een n00b moderatie is, en dat er later een expert langskomt die +2 stemt. Maar dan vergeet je echter 1 ding:

Een expert is OOK gebonden aan het moeten meelopen. Als een expert ziet dat er 34x +1 is gestemd dan zal deze zeker niet zomaar +2 gaan stemmen. Zoals ik al eerder zei, een expert mag ook niet afwijkend modereren. De kans dat er in die 34x +1 tenminste 2 andere expert stemmen zitten is redelijk hoog, en de expert die anders wil stemmen zal dan ook niet het risico willen nemen.

Dat is juist het mooie van het systeem. Afwijkende meningen worden van alle kanten afgestraft en dat is dus ook de bedoeling. Afwijkende meningen kunnen helemaal niet bestaan in dit systeem. Het is niet alsof je zelf een zwarte of rode auto mooier vind; het gaat om de "universele goedheid' van een post. Er bestaat daarvoor maar 1 score. Iedereen die er anders over denkt begrijpt het dus niet.

Wel is er een probleem met het editten van posts achteraf. Daarom ben ik daar ook eigenlijk tegen. Dan bestaan er namelijk opeens wel verschillende mogelijk meningen, namelijk die van voor de edit en na de edit.
Ik kijk totaal niet naar het gemiddelde, en geeft gewoon de moderatie waarvan ik denk dat het een objectieve beoordeling is van de post. Ik sta op 0,22 afwijking...
Ik zie je binnenkort wel weer terug in dit topic, vol verontwaardiging omdat je je mod rechten kwijt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:37:
Je hebt gelijk. Dat is dan ook nog een onvolkomenheid in het systeem. Of eigenlijk niet in het systeem (als in het concept van het systeem), maar in de implementatie ervan. Er zal een mogelijkheid moeten komen dat je kunt zien wat de expert moderaties zijn, anders kun je als goedwillende gebruiker inderdaad niet weten wie je moet volgen.
Maar dat is toch complete onzin? Wat voor nut heeft het nou om de moderaties van experts te kopieren? Moderatie heeft 1 doel: de juiste waardering van reacties zodat mensen makkelijk kunnen onderscheiden wat de moeite van het lezen waard is, en wat niet. Er zijn verschillende methoden om dit te bereiken, waarbij de belangrijkste twee zijn: moderatie door vast team (zouden in het geval van t.net bijvoorbeeld crew en forummoderators kunnen zijn) of moderatie door de bezoekers zelf. De enige reden om bezoekers in te zetten is om het aantal reacties te kunnen behappen. Bezoekers kan je uiteraard niet vertrouwen (ze zijn de reden dat het moderatiesysteem moet bestaan), dus moet je uitgaan van de kracht van de gemene deler; veel bezoekers kunnen veel moderaties doen en het gemiddelde zal wel ongeveer kloppen.

Wat heeft het voor nut om deze twee te combineren? Waarom zou je experts hebben die een moderatie doen en dan vervolgens 18 bezoekers die exact dezelfde moderatie doen? Wordt daar het resultaat beter van? "Klopt" het dan beter? Op deze manier zou ik zeggen: na 1 expert moderatie meteen de moderatie op die reactie dichtzetten, want alles wat er van afwijkt levert toch alleen maar problemen op voor degene die na hem modereert (en degene die voor hem modereerde zit mogelijk al in de problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist het mooie van het systeem. Afwijkende meningen worden van alle kanten afgestraft en dat is dus ook de bedoeling. Afwijkende meningen kunnen helemaal niet bestaan in dit systeem. Het is niet alsof je zelf een zwarte of rode auto mooier vind; het gaat om de "universele goedheid' van een post. Er bestaat daarvoor maar 1 score. Iedereen die er anders over denkt begrijpt het dus niet.
Dat is juist superslecht.
Er is vaak helemaal geen universele goedheid in reacties.
Het is allemaal puur perceptie.
Soms kan er post staat dat een auto groen is en geeft iederen die een plusje vanwege de (mogelijk) nuttige info en zet uren daarna er iemand onder dat dat gewoon onzin is en dat de auto gewoon rood is. Blijken al die eerdere moderatie stemmen onzin omdat de eerste info gewoon helemal geen nuttige info bleek te zijjn maar gewoon verzonnen was maar moet je blijven meestemmen omdat het je anders afwijkend bent.

Voorbeeldje:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2167232
Twee zinnen en allebei onwaar.
blu ray spelers zijn niet goedkoper dan hd dvd spelers en bijvoorbeeld toshiba een zeer grote laptop producent ondersteunt natuurlijk alleen maar HD DVD en een aantal andere PC fabrikanten hebben nog hele maal geen keuze gemaakt.

Heeft op dit moment alleen 14 neutrale moderations. Het gaat echt nergens over. Een post met onzin staments zonder enige referentie en als je dat wilt uitdrukken in een moderatie dan kan je er voortaan uit liggen omdat je te afwijkend modereert.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
GWX schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:24:
[...]

Ik zou graag antwoord willen op deze vraag, van een moderator o.i.d, omdat dit de reden is dat ik dit topic ben gestart.
ik zal hem nog maar een keer voor je aankaarten, er word hier door een aantal ruzie gemaakt wie het beste het modsysteem kan afkraken... misschien zouden zij naar dit topic kunnen verhuizen?

[ Voor 31% gewijzigd door Arne op 01-09-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:07:
Blijken al die eerdere moderatie stemmen onzin omdat de eerste info gewoon helemal geen nuttige info bleek te zijjn maar gewoon verzonnen was maar moet je blijven meestemmen omdat het je anders afwijkend bent.
Klopt, als iemand iets goed opschrijft, goed onderbouwd, ook al is het totale onzin, dan moet er dus +1 gemod blijven worden als de meerderheid dat vind.

Ik heb dat voorbeeld al eerder gegeven; maar stel dat iemand beweerd dat de Amiga 500 met een factor 10 langzamer was dan de C64, omdat de C64 op 10Mhz draaide en de Amiga 500 op 1Mhz, in een topic waarin dit relevant is. Als de meerderheid het al op +1 heeft gemod, dan -moet- jij als moderator hierin mee gaan of je van moderatie onthouden.

Natuurlijk weet jij dat de post onzin is. De Amiga 500 draaide op 7Mhz, de C64 op ongeveer 1Mhz en bovendien was de Amiga 500 door een hele reeks aan technische verschillen veel meer dan een factor 7 sneller. De schrijver van zo'n post weet dus duidelijk niet waar ie het over heeft.

Wat jij echter niet mag doen is zijn post omlaag modden omdat de poster onwaarheden vertelt. Daarvoor is het mod systeem simpelweg niet bedoeld. Nogmaals, het mod systeem is er voor bedoeld om de 'universele goedheid' van een post te beoordelen en dat is per definitie het geen wat de meerderheid ervan vindt. Je kunt het er simpelweg niet niet mee eens zijn, omdat jij in je eentje niet de meerderheid bent.

Wat wel de bedoeling is in dit geval is dat jij de post toch op +1 mod (mee gaat met de meerderheid), en daarna meteen een post eronder zet waarin je uitlegt dat de Amiga 500 op 7Mhz draaide en makkelijk een factor 50 sneller was vanwege reden X en Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
flowerp schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:57:
[...]

Klopt, als iemand iets goed opschrijft, goed onderbouwd, ook al is het totale onzin, dan moet er dus +1 gemod blijven worden als de meerderheid dat vind.
1. Je moet niet doen wat de meerderheid vindt, je moet doen wat jij denkt dat het is (en niet wat jij vindt).
2. Iemand schrijft iets goed op, het is goed onderbouwd, maar tóch totale onzin? Volgens mij is dat stukje 'onzin' dan toch een behoorlijk subjectief iets, als het goed onderbouwd en opgeschreven is ;)
Ik heb dat voorbeeld al eerder gegeven; maar stel dat iemand beweerd dat de Amiga 500 met een factor 10 langzamer was dan de C64, omdat de C64 op 10Mhz draaide en de Amiga 500 op 1Mhz, in een topic waarin dit relevant is. Als de meerderheid het al op +1 heeft gemod, dan -moet- jij als moderator hierin mee gaan of je van moderatie onthouden.

Natuurlijk weet jij dat de post onzin is. De Amiga 500 draaide op 7Mhz, de C64 op ongeveer 1Mhz en bovendien was de Amiga 500 door een hele reeks aan technische verschillen veel meer dan een factor 7 sneller. De schrijver van zo'n post weet dus duidelijk niet waar ie het over heeft.
Nee, je -moet- helemaal niet meegaan of niet modden, je moet het modden zoals jij denkt dat het hoort. Echter, als er 20x -1 en 2x 0 staat, en jij wilt +2 geven, zou er toch wel een belletje moeten gaan rinkelen.

Daarbij: Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Wat jij echter niet mag doen is zijn post omlaag modden omdat de poster onwaarheden vertelt. Daarvoor is het mod systeem simpelweg niet bedoeld. Nogmaals, het mod systeem is er voor bedoeld om de 'universele goedheid' van een post te beoordelen en dat is per definitie het geen wat de meerderheid ervan vindt. Je kunt het er simpelweg niet niet mee eens zijn, omdat jij in je eentje niet de meerderheid bent.
Inderdaad, je moet iemand niet de grond in stampen omdat 'ie de plank mis slaat. Het gaat vooral om de reactie, de feiten zijn een bijkomend verschijnsel imo :)
Wat wel de bedoeling is in dit geval is dat jij de post toch op +1 mod (mee gaat met de meerderheid), en daarna meteen een post eronder zet waarin je uitlegt dat de Amiga 500 op 7Mhz draaide en makkelijk een factor 50 sneller was vanwege reden X en Y.
0 modden dus, en niet meegaan met de meerderheid, maar modden met je eigen grijze brei en de modfaq in je achterhoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
TheZeroorez schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:06:
2. Iemand schrijft iets goed op, het is goed onderbouwd, maar tóch totale onzin? Volgens mij is dat stukje 'onzin' dan toch een behoorlijk subjectief iets, als het goed onderbouwd en opgeschreven is ;)
Ik snap wat je bedoeld, en het klinkt misschien raar, maar in de moderatie faq staat ook het volgende:
De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Het gaat er dus niet om of iets waar is of niet, maar of het (even heel plat gezegd) "goed klinkt".

Even terug naar mijn voorbeeld, de massa (die stel rond de 16 jaar oud is) weet helemaal niet dat de Amiga 500 op 7Mhz draaide, en denkt iets geleerd te hebben. De post was dus voor hun goed en een +1 waard. Je kunt onmogelijk verlangen dat iedereen voor elke post uitgebreid gaat googlen om de facts te controleren.

Vervolgens kom jij dus langs, en omdat jij als enigste ouder bent dan +- 16 weet jij wel hoe de vork in de steel zit. Met een 0 moderatie bereik je niets, en je wordt hier dus ook voor gestraft met een volle punt afwijking. De enige juiste actie is om dus eronder te posten hoe het -wel- in elkaar zit.
Nee, je -moet- helemaal niet meegaan of niet modden, je moet het modden zoals jij denkt dat het hoort. Echter, als er 20x -1 en 2x 0 staat, en jij wilt +2 geven, zou er toch wel een belletje moeten gaan rinkelen.
Modden op waarheid/onwaarheid is IMHO niet de bedoeling. Het kan heel goed zijn dat 20 mensen iets heel specifieks helemaal niet weten en dat jij als domain expert als enigste het wel weet.
Daarbij: Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Ik zag die vermelding ook staan ja, maar ik interpreteer hem toch anders. Volgens mij gaat het hier om feitelijke onjuistheden waarvan iedereen weet dat ze onjuist zijn. Iemand kan heel mooi uitleggen dat Windows XP vaak crashed, maar iedereen weet dat dat helemaal niet zo is. Deze zal dus automatisch op 0 komen. Een ander persoon kan heel mooi uitleggen dat Java geen pointers heeft. Bijna niemand op de FP weet of dit zo is en zal deze op +1 posten, terwijl het niet waar is.

Ook hier komt het dus op neer dat de meerderheid de score van de post beoordeeld en dat jij hier niet (te vaak) van mag afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
flowerp schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:24:
Vervolgens kom jij dus langs, en omdat jij als enigste ouder bent dan +- 16 weet jij wel hoe de vork in de steel zit. Met een 0 moderatie bereik je niets, en je wordt hier dus ook voor gestraft met een volle punt afwijking. De enige juiste actie is om dus eronder te posten hoe het -wel- in elkaar zit.
Ach, die ene punt, maakt dat nu zoveel uit? Die heb je in twee andere moderaties weer rechtgetrokken ;)
Daarbij is het nooit zo dat 20 man fout mod, en voor de rest niemand goed. Ook is er natuurlijk altijd nog een mismod-draadje voor zulk soort gevallen :)
[...]

Modden op waarheid/onwaarheid is IMHO niet de bedoeling. Het kan heel goed zijn dat 20 mensen iets heel specifieks helemaal niet weten en dat jij als domain expert als enigste het wel weet.
Volgens de FAQ wel, en da's helemaal niet zo raar. Zolang er een ondergrens (0) is voor feitelijke onjuistheden, is dat prima. Leuk dat iemand iets verteld en goed uilegt; als het fout is blijft het zo dat niemand er echt iets aan heeft, en zou het dus nog steeds op de 0-hoop terecht komen.
Dat jij de enige bent van 20 modpunten die weet hoe het echt zit lijkt me trouwens erg sterk, en zal enorm uitzonderlijk zijn. Ook dan weer: Mismod-draad.
[...]

Ik zag die vermelding ook staan ja, maar ik interpreteer hem toch anders. Volgens mij gaat het hier om feitelijke onjuistheden waarvan iedereen weet dat ze onjuist zijn. Iemand kan heel mooi uitleggen dat Windows XP vaak crashed, maar iedereen weet dat dat helemaal niet zo is. Deze zal dus automatisch op 0 komen. Een ander persoon kan heel mooi uitleggen dat Java geen pointers heeft. Bijna niemand op de FP weet of dit zo is en zal deze op +1 posten, terwijl het niet waar is.
Oh, dus nu moeten we ook nog ineens gaan kijken hoe 'simpel' iets is voordat we het op 0 of +1 raggen, ookal is het fout :?
Ook hier komt het dus op neer dat de meerderheid de score van de post beoordeeld en dat jij hier niet (te vaak) van mag afwijken.
Komop zeg. Je doet nu net alsof jij zo'n beetje de enige persoon op de FP bent, en na drie afwijkende moderaties al je rechten kwijt raakt. Echt, ik heb nog nooit op m'n gemiddelde gelet bij het modden, maar als je achteraf kijkt zijn er ZO veel reacties die 'simpel te modden zijn', dat het helemaal niets meer uit maakt.

Zelfs wanneer ik een week lang enkel en alleen dingen 'recht zet' vanuit het mismod-topic zie ik in m'n gemiddelden nog geen rare getallen terug. Simpelweg omdat de moderaties van de experts meer wegen en omdat ze uiteindelijk in 9 van de 10 gevallen toch wel goed terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik denk dat het systeem ook te strak ingeregeld is. Het is toch te raar voor woorden dat een expert van de een op de andere dag ineens verbannen wordt? (En dat terwijl ik gisteren niet eens zoveel heb gemod.)

Ja ok, misschien heb ik een paar +2tjes uitgedeeld. Tsja als mensen met echt goede argumenten komen, dan verdienen ze van mij die +2.

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
ReFleXWolf schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:20:
Ja ok, misschien heb ik een paar +2tjes uitgedeeld. Tsja als mensen met echt goede argumenten komen, dan verdienen ze van mij die +2.
+2 is niet iets wat iemand zomaar voor een goed argumentje hoort te krijgen. +2 posts zijn vaak hele verhalen waaruit heel het nieuwsbericht rechtgezet en/of verduidelijkt wordt, en waar mensen veel van kunnen leren.
Voor wat leuke info met een goed argumentje hier en daar hoor je +1 te geven.

Op school krijg je toch ook geen 10 als je spreekberut 'best netjes' is :?

FAQ over +2:
Het hoogste niveau is voorbehouden aan reacties met een uitmuntende inhoud die niet gemist mogen worden door lezers van de thread.
Als je dan 'wat +2' uit deelt, en je modrechten worden afgenomen, denk ik niet dat het met een te strakke bot te maken heeft, maar met jou, omdat jij de FAQ niet goed gelezen hebt en het modsysteem niet gebruikt waar het voor bedoeld is. Als ik alles op mijn manier doe, en goede posts -1 geef en slechte +2, worden alle posts vanuit mijn oogpunt 'goed' gemodereerd, maar vanuit het gemiddelde natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
TheZeroorez schreef op zondag 02 september 2007 @ 12:28:
Als ik alles op mijn manier doe, en goede posts -1 geef en slechte +2, worden alle posts vanuit mijn oogpunt 'goed' gemodereerd, maar vanuit het gemiddelde natuurlijk niet.
En dus komen we toch weer terug op de stelling dat het de bedoeling is dat je gewoon je eigen mening (je eigen manier in jouw woorden) voor je houdt en precies dat stemt wat iedereen stemt.

Moderatie = meestemmen wat de massa stemt
Eigen mening = zelf een post maken

Eigenlijk is het dus best simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
flowerp schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:22:
[...]

En dus komen we toch weer terug op de stelling dat het de bedoeling is dat je gewoon je eigen mening (je eigen manier in jouw woorden) voor je houdt en precies dat stemt wat iedereen stemt.

Moderatie = meestemmen wat de massa stemt
Eigen mening = zelf een post maken

Eigenlijk is het dus best simpel ;)
Je moet niet stemmen wat de massa stemt, je moet stemmen wat jij -objectief!- denkt dat een juiste score is. Da's heel iets anders dan een mening, en ook heel iets anders dan 'de rest volgen' :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste