Ook dit is vreemd omdat je met jouw aantal moderaties niet zo sterk achteruit zou mogen gaan, tenzij je in de oude berekening heel veel penalties kreeg. De penalties zijn inmiddels nog minder strikt geworden. Je moet in een korte periode vijf keer een discutabele moderatie gedaan hebben voordat je puntenaftrek krijgt. Zelfs de grootste papegaaikoningen houden nog maar een klein beetje negatief totaalkarma over aan hun aanhoudende pogingen om het moderatiesysteem te ondermijnen.BastiaanN schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:50:
Ik heb inmiddels van de 8.000 karmapunten die ik kwijt was een goede 5.000 terug. De overige 3.000 karmapunten die ik nog mis geven dus blijkbaar aan dat ik een verkeerde manier van modereren heb, maar toch vraag ik mij af of die zo gek is;
Dit is niet mogelijk omdat de rauwe statistieken niet voor lange tijd bewaard worden. Het zou ook veel te zwaar worden.Edit; Zouden jullie niet de tijd dat iemand op een pagina zit kunnen meenemen in de berekening? Dat zou in mijn geval het probleem oplossen denk ik.
Er wordt al een lange tijd geklaagd over het gedrag van pagepaaimods. De nieuwe karmaberekening zorgt ervoor dat modereren niet meer of minder beloond wordt als er vermoedens zijn over onzorgvuldig modereren. Tevens wordt er een hogere waardering gegeven voor moderaties van uitgebreide reacties. Het is aannemelijk dat de moderator meer tijd heeft gestopt in het bedenken van een juiste beoordeling voor een uitgebreide reactie dan voor een korte tweeregelige reactie.
Iemand die 560 moderaties doet met tussenpozen van één tot drie seconden is mijn inziens op een nogal discutabele wijze bezig. Opvallend is ook dat veel bekende moderators geheel buiten schot blijven in de nieuwe karmaberekening en er zelfs wat op vooruit zijn gegaan.
Iemand die modereert tijdens het lezen en dus grote tussenpozen heeft zal een hogere waardering krijgen voor zijn moderaties omdat het waarschijnlijker is dat er zorgvuldig wordt gemodereerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 24-12-2008 13:11 ]