Heeft de HD2600XT met de drivers van nu eigenlijk nog steeds 40 shaderunits niet in gebruik? Dat zei CJ een keertje, 80/120 wel, maar 40 niet. Hoe zit dit
Lees de andere topics over SLI/Crossfire eens door. Dat presteert nooit beter dan 1 snelle kaart. Sowieso krijg je niet het dubbele geheugen. Het antwoord op je vragen is dus dat je beter 1 snelle kaart kunt hebben. Maar daar is dit topic niet voor
Als je goed gelezen had had je gezien dat verwácht (ja, verwácht) werd dat de HD2900Pro op hetzelfde niveau als de 8800GTS320 ging presteren. Wat denk je dan dat 2 van deze kaarten doen? Júist... dus voortaan eerst lezen en dán posten.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:24:
Hey, de volgende reeks van ATI, de midrange wilk naar opkijken.
ik wou altijd eens CF draaien (nog nooit gehad) Heb nu een 8800GTS320, maar ik denk dat een next generation kaarten van de midrange @CF deze er tog uitlopen? Ik kan geen SLI draaien , alleen CF daarom deze vraag
men budget zal tog zo'n 350€ max zijn, ook hoopek dat 34A+- genoeg is om bv een 2900pro CF te draaien...?
Afgezien daarvan: de kaarten zijn niet uit, dus het is nog steeds een kwestie van koffiedik kijken
Verwijderd
khad gelezen dat ze er net onder waren..maar ohwell benk ff verkeert excuusJejking schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:11:
[...]
Als je goed gelezen had had je gezien dat verwácht (ja, verwácht) werd dat de HD2900Pro op hetzelfde niveau als de 8800GTS320 ging presteren. Wat denk je dan dat 2 van deze kaarten doen? Júist... dus voortaan eerst lezen en dán posten.
Afgezien daarvan: de kaarten zijn niet uit, dus het is nog steeds een kwestie van koffiedik kijken
Verwijderd
De officiële 7.8 drivers zijn uit.
(XP32) http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html
(XP64) http://ati.amd.com/support/drivers/xp64/radeonx-xp64.html
(Vista32) http://ati.amd.com/suppor...sta32/common-vista32.html
(Vista64) http://ati.amd.com/suppor...sta64/common-vista64.html
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 22:54 ]
Thnx for the linkVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:53:
De officiële 7.8 drivers zijn uit.
Net geinstalleerd na een clean uninstall van de beta drivers en atitool. Geen problemen gehad (HD2900XT).
Nu eens kijken hoe de performance is onder games.
[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 13-08-2007 23:33 ]
Heb hem er ook op.
Heb het idee alsof het beeld iets rustiger is.
Heb geen settings veranderd en heb al 100Hz (crt).
Ga ook de games nog testen!
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Hmm miss door de verse driversN0taFAma schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:15:
Heb hem er ook op.
Hmmm in de 7.7 nergens last van en bij de 7.8 gaat de fan in 2D stand steeds even op 3D stand en dan weer terug. Ook zijn bij mij de windows foutmeldingen weer terug gekeerd.

Misschien nog eens op nieuw installeren na een totale uninstall?Krizzie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:32:
Hmmm in de 7.7 nergens last van en bij de 7.8 gaat de fan in 2D stand steeds even op 3D stand en dan weer terug. Ook zijn bij mij de windows foutmeldingen weer terug gekeerd.
- Catalyst Installeer Manager (Alles verwijderen)
- Daarna de CIM zelf verwijderen
- CCleaner (gratis download) laten draaien en loszwervende bestanden laten opschonen. Of met advanced uninstaller oid.
- Ga naar je system32 map in windows, zoek in de main map naar bestanden die beginnen met ATI en verwijder deze. Doe het zelfde bij de system32/drivers map (kan zijn dat zich daar al niks meer bevind).
Zo doe ik het altijd en krijg nooit foutmeldingen, ook ben je er na het uitvoeren van deze stappen zeker van dat je een clean install doet.
Succes!
*Ohja, voor de mensen die The Lost Planet spelen er zit een performance boost in voor de HD2900 XT voor zover ik heb gelezen in de release note:
''Performance Improvements
The following performance improvements are noticed with Catalyst™ 7.8:
- Lost Planet DX10 with anti-aliasing improves 11% or greater on Radeon™ HD2900XT products
- Radeon™ HD2600 and Radeon™ HD2400 (single and CrossFire™) show improvements of as much as 6% in 3DMark 2006 and 3DMark 2005
- Serious Sam 2 with HDR enabled improves as much as 14.5% on Radeon™ HD2900, Radeon™ HD2600 and Radeon™ HD2400 products
Voor het hele verslag hier een linkje
[ Voor 30% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 10:10 ]
Bij mij is de edge-detect filter bij aa settings verdwenen? ik mag hopen dat dat niet de bedoeling is?
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
No worries, je hebt vast de AA op application controlled staan? Heb ik ook namelijk en hij staat er ook niet tussen nu. Zodra ik AA ontgrendel zeg maar en ik ga naar het menu'tje staat ie er gewoon tussenmartijnve schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:17:
Bij mij is de edge-detect filter bij aa settings verdwenen? ik mag hopen dat dat niet de bedoeling is?
* Edit *
Edge-detect is zichtbaar en optioneel wanneer je kiest voor 4x AA of hoger, dus bij 2x AA kun je niet kiezen voor edge-detect.
[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 10:33 ]
Ermm, de 1Gb versie en de 512Mb versie zien er qua uiterlijk precies hetzelfde uit hoor...dominator schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:24:
Zo, de eerste batch HIS 2900XT 1GB DDR4's ook in handen gehad. Ziet er strak uit hoor....
of bedoel je dat de HD2900XT in zn algemeen strak uitziet?
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Sorry als ik off-topic ga, maar ik weet niet waar ik deze vraag anders moet stellen en vind het onzin om er een heel nieuw topic van te maken.
Mijn vraag is: Kan ik mijn huidige Geforce Go 7300 vervangen door bijvoorbeeld een Ati Mobility X1400 of hoger (of lager)? Het gaat dus om een laptop waarvan ik de videokaart wil vervangen als dit niet teveel kosten met zich meebrengt.
Ik wordt echt gek van die nvidia kaart en control panel, vreselijk. Wil gewoon m'n vertrouwde ATI CCC die veeeeel makkelijker te bedienen is.
Mijn vraag is: Kan ik mijn huidige Geforce Go 7300 vervangen door bijvoorbeeld een Ati Mobility X1400 of hoger (of lager)? Het gaat dus om een laptop waarvan ik de videokaart wil vervangen als dit niet teveel kosten met zich meebrengt.
Ik wordt echt gek van die nvidia kaart en control panel, vreselijk. Wil gewoon m'n vertrouwde ATI CCC die veeeeel makkelijker te bedienen is.
[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 11:27 ]
De BSOD's die in de 7.8 beta voorkwamen, zijn nu gefixed in de 7.8 official driver
[ Voor 18% gewijzigd door tjtristan op 14-08-2007 11:46 ]
Vreemd, nog geen enkele BSOD gehad met deze kaart en de X1950 XTtjtristan schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:45:
De BSOD's die in de 7.8 beta voorkwamen, zijn nu gefixed in de 7.8 official driver
You got itvigilante888 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:07:
[...]
Ermm, de 1Gb versie en de 512Mb versie zien er qua uiterlijk precies hetzelfde uit hoor...
of bedoel je dat de HD2900XT in zn algemeen strak uitziet?
Met de 2900xt kwam het nog wel is voor in de 7.8 BETA driver dat je een bsod kreeg na een tijdje gamen, dat gebeurt nu niet meer met de officiele, er waren best wel wat andere mensen die daar ook problemen mee hadden.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:50:
[...]
Vreemd, nog geen enkele BSOD gehad met deze kaart en de X1950 XT.
Hmm misschien doordat ze de vorige drivers niet volledig hadden gecleaned? Bij mij heeft het systeem of spel nog 0x vastgehangen, of BSOD. Maar wel mooi dat deze nieuwe drivers voor die mensen dit probleem heeft opgelost!tjtristan schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Met de 2900xt kwam het nog wel is voor in de 7.8 BETA driver dat je een bsod kreeg na een tijdje gamen, dat gebeurt nu niet meer met de officiele, er waren best wel wat andere mensen die daar ook problemen mee hadden.
Nee dat kwam hoogst waarschijnlijk omdat het een private beta was die niet voor het publiek bestemt was, en nog niet helemaal goed doorgetest was.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:55:
[...]
Hmm misschien doordat ze de vorige drivers niet volledig hadden gecleaned? Bij mij heeft het systeem of spel nog 0x vastgehangen, of BSOD. Maar wel mooi dat deze nieuwe drivers voor die mensen dit probleem heeft opgelost!Enjoy your HD-XT!
Maar het heeft verder geen enkele zin om deze discussie voort te zetten, dus stop ik er maar mee.
Het kan als je 7300 GO op een MXMII kaartje zit. Echter is het heel moeilijk om BV aan een HD2600 MXMII te komen. En als je ze al kan krijgen zullen ze wel erg duur zijn.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:20:
Sorry als ik off-topic ga, maar ik weet niet waar ik deze vraag anders moet stellen en vind het onzin om er een heel nieuw topic van te maken.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En wat is een MXMII kaartje? Nou een HD2600 hoeft er echt niet in, gamen doe ik op mijn game pc die heb ik daar ook voor. Maar bijv. een X1400 mobility ofzo zou toch al voldoende zijn? Heb naar een webshop gemaild die laptops bouwen of zij er nog losse hebben liggen die over zijn.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:11:
[...]
Het kan als je 7300 GO op een MXMII kaartje zit. Echter is het heel moeilijk om BV aan een HD2600 MXMII te komen. En als je ze al kan krijgen zullen ze wel erg duur zijn.
Ik geef je een ernstig kleine kanspeakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:13:
[...]
En wat is een MXMII kaartje? Nou een HD2600 hoeft er echt niet in, gamen doe ik op mijn game pc die heb ik daar ook voor. Maar bijv. een X1400 mobility ofzo zou toch al voldoende zijn? Heb naar een webshop gemaild die laptops bouwen of zij er nog losse hebben liggen die over zijn.

Computer says no
Want? Uitleg is wel handig, als het namelijk zo is hoef ik niet lang door te zoeken of het te doen is. een ouder type mag ook, ik game toch bijna nooit op m'n laptop. Wil eigenlijk gewoon ATI erin met die CCC, net zoals ik nu heb.
Wat voor laptop heb je eigenlijk? Voor zover ik weet zijn er namelijk niet zo heel veel laptops die MXM II ondersteunen. En dan nog zijn die dingen vrij lastig te krijgen. Ben er zelf voor een vriend van me naar op zoek geweest.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:29:
[...]
Want? Uitleg is wel handig, als het namelijk zo is hoef ik niet lang door te zoeken of het te doen is. een ouder type mag ook, ik game toch bijna nooit op m'n laptop. Wil eigenlijk gewoon ATI erin met die CCC, net zoals ik nu heb.
Computer says no
Nog performance improvements gemerkt met de X1950XT?peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:50:
[...]
Vreemd, nog geen enkele BSOD gehad met deze kaart en de X1950 XT.
Edit: Folding@Home kon met een kaart uit de X1800/X1900-series. Kan het ook met een HD2xxx?
[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 14-08-2007 12:45 ]
Acer Aspire 9423 WSMib_2048 (2GB ram dus)Moshe85 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:38:
[...]
Wat voor laptop heb je eigenlijk? Voor zover ik weet zijn er namelijk niet zo heel veel laptops die MXM II ondersteunen. En dan nog zijn die dingen vrij lastig te krijgen. Ben er zelf voor een vriend van me naar op zoek geweest.
T5500 @ 1.66Ghz
Seagate 100GB sata150 7200rpm 8mb
Nvidia geforce go 7300 128/400mb turbocache (kots)
17'' WXGA
Vista HP 32-bit
Wat is dat MXM II dan? Nooit van gehoord...
Ik heb beschik niet meer over de X1950 XT op dit moment, dus ik zou het je niet kunnen zeggen. Je zou even in mijn eerdere post die link opzoeken die verwijst naar alle fixes enzo, en kijken of die kaart er specifiek tussen staat.Jejking schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:43:
[...]
Nog performance improvements gemerkt met de X1950XT?
Edit: Folding@Home kon met een kaart uit de X1800/X1900-series. Kan het ook met een HD2xxx?
Is het probleem met die brakke Antialiasing performance al opgelost?
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ja, dat was in de 7.8 beta drivers al goed merkbaar. En zo te zien (en te merken) is dat in de officiële zo gebleven en ik denk zelf nog wel iets aangescherpt. Je ziet bijvoorbeeld dat ze bij The lost planet een AA performance boost hebben gefixed. Downloaden die hap dus!RappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:08:
Is het probleem met die brakke Antialiasing performance al opgelost?
LOL. Ik heb nog geen HD2900... Ik had een 8800GTX. Echter heb ik die verkocht ivm RSI.
Ik heb gisteren een Q6600 en Scythe Ninja besteld, en twijfel om er nog een HD2900 bij te doen voor de lol.
Hoe dicht zit de HD2900 nu qua IQ en perf bij de 8800GTX?
Ik heb gisteren een Q6600 en Scythe Ninja besteld, en twijfel om er nog een HD2900 bij te doen voor de lol.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Inmiddels is de HD2900 XT de 8800 GTS 640mb versie op vele aspecten voorbijgestreefd en de GTX is in zicht. Wat vele zeggen, waaronder ik zelf ook, is dat deze kaart eigenlijk tussen de GTS en GTX in zit. Krachtige kaart, 100 euro goedkoper dan de GTX en bijna dezelfde prestaties. Het zal echter wachten zijn op de DX10 games die nog moeten uitkomen om te kijken hoe de HD2900 XT het daar doet tegenover de GTX. Wat ik je wel kan zeggen is dat de HD2900 XT het beter doet in Call of Juarez ten opzichte van de GTX (geloof ikRappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:13:
LOL. Ik heb nog geen HD2900... Ik had een 8800GTX. Echter heb ik die verkocht ivm RSI.
Conclusie: De ATI kaart is op dit moment een zeer aantrekkelijke krachtige videokaart voor relatief 'weinig' geld vergeleken met de 8800 serie van Nvidia.
[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 13:18 ]
Het is erg afhankelijk van de games. In de nieuwe games komt hij redelijk in de buurt in de oudere blijft i nog wel een achter. Maar misschien dat de 7.8 en de 7.9 drivers daar verandering in kunnen brengen.RappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:13:
Ik ben wel benieuwd naar een review van deze drivers. Ik kan ze zelf morgen pas gaan testen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dan wacht ik dat nog even af.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:29:
Ik kan ze zelf morgen pas gaan testen.
Edit; wat ik zo vreemd vind is dat de HD2900 de 8800 serie er in 3DMark uitblaast, alleen dat dat niet tot uiting komt in games...
[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 14-08-2007 13:41 ]
Nou ik heb zojuist 7.8 geinstalleerd, en het eerste dat ik merk is dat de fan echt enorm staat te blazen in idle (gewoon office applicaties) de idle temperatuur is ook gestegen van zo'n 47 graden naar rond de 51 graden.
Het performance verschil mag er dan wel zijn, maar mijn mooie stille kast (in idle) word nu verziekt door de veel lawaai-makende fan van de HD2900
Ik ben dus vooralsnog niet echt tevreden...
Het performance verschil mag er dan wel zijn, maar mijn mooie stille kast (in idle) word nu verziekt door de veel lawaai-makende fan van de HD2900
Nog ff een press release in deze oohh zo heerlijke rustige tijd:
HIS unleashes one of the world fastest HD 2600XT 256MB/512MB PCI-e card, a remarkable combination of DirectX® 10 gaming performance and hardware processed 1080p video.
Hong Kong — August 14, 2007 — HIS today launches the world fastest ATI RadeonTM
HD 2600XT IceQ Turbo Series, featuring the completely new “Hi-fi” design concept and
special cooling solutions.
HIS Radeon™ HD 2600XT IceQ Turbo Series delivers a remarkable combination of
DirectX® 10 gaming performance and hardware processed 1080p HD video (w/HDCP
Support). Connect to big-screen TVs and HD DVD movies. ATI Catalyst™ graphics
configuration software manages the stunning visual effects for a premium Windows Vista™
experience.
HIS Radeon™ HD 2600XT IceQ Turbo Series features it’s turbo clocked chipset, allowing
you to get the most from the factory pre-overclocked settings via BIOS, up to 830MHz core
speed and 1920MHz DDR memory speed(for 256MB & 830MHz core speed and 1860MHz
memory speed for 512MB)! The Core and Memory speed is up to 10% faster than 2600XT
DDR4 or DDR3 version.
Together with HIS latest IceQ cooling technology, it allows you to keep the stunning speed
at an ideal temperature and sound level without sacrificing any of the performance.
The “Hi-fi” Concept
Starting from the new Radeon™ HD 2600 Series, HIS is applying the new “Hi-fi” concept
design on its new models. Features include: high-quality gold-plated connectors which
reduces interference for improved signal quality, black panel plate and blue PCB which
gives a “cool” image, which altogether synchronize with the “High-definition” concept of
the new Radeon™ HD Series.
The strongest air cooling technology – IceQ
HIS IceQ is being recognized as award-winning & performance-leading cooling technology
from major media worldwide. The IceQ use the state-of-art technology to provide the most
efficient cooling technology among the current mainstream graphic cards' series. HIS IceQ
can actively draw the air inside your PC case to cool down the card, and blows amounts of
hot air out of your case, dramatically decreasing the GPU temperature together with your
PC components. Ultra quiet HIS IceQ fan keeps a low noise level. HIS IceQ is also UV
sensitive, enhancing the gamers’ UV light case.
Remarkable Gaming Performance
HIS Radeon™ HD 2600 delivers remarkable gaming performance to unleash the HD visual
effects within Windows Vista™ and DirectX® 10. Plug-n-play CrossFire™ upgradeability
makes it easy to scale up graphics performance to boost the most demanding games.
ATI Avivo™ HD Video & Media
HIS Radeon™ HD 2600 Series GPUs introduce ATI Avivo™ HD technology with advanced
audio, video processing, display and connectivity capabilities for high definition
entertainment solutions. ATI Avivo™ HD introduces a breakthrough for the playback of
Blu-ray™ and HD DVD discs. UVD (Unified Video Decoder) is a new HD video processor
that provides hardware decoding of Blu-ray and HD DVD. It is designed to enable a cool,
quiet media PC with low GPU and CPU power requirements.
Home theater aficionados will be mesmerized by ATI Avivo™ HD technology that delivers
sharp images and vibrant color fidelity from 1080p playback of Blu-ray™ and HD DVDs
movies.
Cross Fire ready
HIS Radeon™ HD 2600 XT delivers remarkable gaming performance to unleash the HD
visual effects within Windows Vista™ and DirectX® 10. Plug-n-play CrossFire™
upgradeability makes it easy to scale up graphics performance to boost the most
demanding games.
Certified for Windows Vista™
HIS Radeon™ HD 2600 delivers powerful graphics performance to enhance the stunning
Windows Aero™ user interface. ATI Catalyst™ graphics management software is Certified
for Windows Vista™ and is designed for quick and easy setup of graphics, video, and
multiple displays.
En nog een foto om het af te maken:
HIS unleashes one of the world fastest HD 2600XT 256MB/512MB PCI-e card, a remarkable combination of DirectX® 10 gaming performance and hardware processed 1080p video.
Hong Kong — August 14, 2007 — HIS today launches the world fastest ATI RadeonTM
HD 2600XT IceQ Turbo Series, featuring the completely new “Hi-fi” design concept and
special cooling solutions.
HIS Radeon™ HD 2600XT IceQ Turbo Series delivers a remarkable combination of
DirectX® 10 gaming performance and hardware processed 1080p HD video (w/HDCP
Support). Connect to big-screen TVs and HD DVD movies. ATI Catalyst™ graphics
configuration software manages the stunning visual effects for a premium Windows Vista™
experience.
HIS Radeon™ HD 2600XT IceQ Turbo Series features it’s turbo clocked chipset, allowing
you to get the most from the factory pre-overclocked settings via BIOS, up to 830MHz core
speed and 1920MHz DDR memory speed(for 256MB & 830MHz core speed and 1860MHz
memory speed for 512MB)! The Core and Memory speed is up to 10% faster than 2600XT
DDR4 or DDR3 version.
Together with HIS latest IceQ cooling technology, it allows you to keep the stunning speed
at an ideal temperature and sound level without sacrificing any of the performance.
The “Hi-fi” Concept
Starting from the new Radeon™ HD 2600 Series, HIS is applying the new “Hi-fi” concept
design on its new models. Features include: high-quality gold-plated connectors which
reduces interference for improved signal quality, black panel plate and blue PCB which
gives a “cool” image, which altogether synchronize with the “High-definition” concept of
the new Radeon™ HD Series.
The strongest air cooling technology – IceQ
HIS IceQ is being recognized as award-winning & performance-leading cooling technology
from major media worldwide. The IceQ use the state-of-art technology to provide the most
efficient cooling technology among the current mainstream graphic cards' series. HIS IceQ
can actively draw the air inside your PC case to cool down the card, and blows amounts of
hot air out of your case, dramatically decreasing the GPU temperature together with your
PC components. Ultra quiet HIS IceQ fan keeps a low noise level. HIS IceQ is also UV
sensitive, enhancing the gamers’ UV light case.
Remarkable Gaming Performance
HIS Radeon™ HD 2600 delivers remarkable gaming performance to unleash the HD visual
effects within Windows Vista™ and DirectX® 10. Plug-n-play CrossFire™ upgradeability
makes it easy to scale up graphics performance to boost the most demanding games.
ATI Avivo™ HD Video & Media
HIS Radeon™ HD 2600 Series GPUs introduce ATI Avivo™ HD technology with advanced
audio, video processing, display and connectivity capabilities for high definition
entertainment solutions. ATI Avivo™ HD introduces a breakthrough for the playback of
Blu-ray™ and HD DVD discs. UVD (Unified Video Decoder) is a new HD video processor
that provides hardware decoding of Blu-ray and HD DVD. It is designed to enable a cool,
quiet media PC with low GPU and CPU power requirements.
Home theater aficionados will be mesmerized by ATI Avivo™ HD technology that delivers
sharp images and vibrant color fidelity from 1080p playback of Blu-ray™ and HD DVDs
movies.
Cross Fire ready
HIS Radeon™ HD 2600 XT delivers remarkable gaming performance to unleash the HD
visual effects within Windows Vista™ and DirectX® 10. Plug-n-play CrossFire™
upgradeability makes it easy to scale up graphics performance to boost the most
demanding games.
Certified for Windows Vista™
HIS Radeon™ HD 2600 delivers powerful graphics performance to enhance the stunning
Windows Aero™ user interface. ATI Catalyst™ graphics management software is Certified
for Windows Vista™ and is designed for quick and easy setup of graphics, video, and
multiple displays.
En nog een foto om het af te maken:

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Wat bedoel je eigenlijk? Ik heb een HD2900 XT met de 7.8 official nu en heb afgelopen weken met de 7.8 beta drivers gegamed etc. Kan je zo zeggen dat die beta drivers al een dikke vooruitgang waren, laat staan deze officials nu.RappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Dan wacht ik dat nog even af.Zou je willen posten hoe ze "zijn"?
Bekent met ATITOOL? Linkje en downloadStraightOn.NL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:41:
Nou ik heb zojuist 7.8 geinstalleerd, en het eerste dat ik merk is dat de fan echt enorm staat te blazen in idle (gewoon office applicaties) de idle temperatuur is ook gestegen van zo'n 47 graden naar rond de 51 graden.
Ik heb deze gebruikt met 7.8 beta en 7.8 official en het werkt gewoon. Ik gebruik het niet voor overklokken maar puur voor de fan control, ik heb de waardes anders ingesteld dan de default. Misschien kun je dit proberen en de waardes naar jou wensen wat te verlagen, houd daarbij wel je temperatuur in de gaten. Ik heb de mijne juist omhoog gezet omdat ik een geluidskaart dicht op de kaart heb waardoor hij niet 100% koelt. Give it a try
Ik heb de officials er nu op staan, performance lijkt inderdaad wat beter te zijn.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:41:
[...]
Wat bedoel je eigenlijk? Ik heb een HD2900 XT met de 7.8 official nu en heb afgelopen weken met de 7.8 beta drivers gegamed etc. Kan je zo zeggen dat die beta drivers al een dikke vooruitgang waren, laat staan deze officials nu.
Maar daarmee ook de idle temperatuur...nu staat de fan vollop te blazen in idle en dat is echt helemaal niet relaxt...
Ik denk dat ik weer terug ga naar 7.7, performance was al buitengewoon prima
Ja ik ken ati tool, maar er zijn voor de HD2900 alleen nog maar beta's uit, en deze werkten bij mij niet echt.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Bekent met ATITOOL? Linkje en download
Ik heb deze gebruikt met 7.8 beta en 7.8 official en het werkt gewoon. Ik gebruik het niet voor overklokken maar puur voor de fan control, ik heb de waardes anders ingesteld dan de default. Misschien kun je dit proberen en de waardes naar jou wensen wat te verlagen, houd daarbij wel je temperatuur in de gaten. Ik heb de mijne juist omhoog gezet omdat ik een geluidskaart dicht op de kaart heb waardoor hij niet 100% koelt. Give it a try.
Maar aan de fan control optie had ik nog niet gedacht
Als je het te lastig vind allemaal doe je dat voorlopig of je googled nog wat verder. Je kunt ook kiezen voor ATITOOL, zie mijn post hieronder. Kun je precies alles instellen naar jou wensen.StraightOn.NL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:45:
[...]
Ik heb de officials er nu op staan, performance lijkt inderdaad wat beter te zijn.
Maar daarmee ook de idle temperatuur...nu staat de fan vollop te blazen in idle en dat is echt helemaal niet relaxt...
Ik denk dat ik weer terug ga naar 7.7, performance was al buitengewoon primadat beetje extra heb ik op het moment nog niet nodig
*Edit*
Inderdaad, de HD is nog niet helemaal supported in die beta's. Ik wacht ook op een nieuwe release, maargoed OC heb ik echt totaal niet nodig nog dus. Fan control is all I (you) need
[ Voor 13% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 13:49 ]
Boah, wat een rust!
Bedankt voor de tip, zelf niet gelijk aan gedacht, maar wel logisch eigenlijk
Above 50 graden = 31% gewoon veranderen in Above 55 graden = 31%
dan is hij weer heerlijk rustig in idle!
Is er ondertussen al meer nieuws over de release date van de 2x00XT/PRO videokaarten op AGP?
Mooi zoStraightOn.NL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:52:
Boah, wat een rust!
Hoe warm is jou kaart idle? Die van mij op het moment 55 graden ongeveer met fan speed op 38%... Met de default speeds zonder atitool word de kaart al gauw bijna 70 graden in idle mode! (fan speed is dan 'maar' 31%).
[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 13:58 ]
Je moet alleen niet op de reset knop duwen blijkbaar...(in FAN control scherm) dan verneukt ie je hele instellingen...
ff kijken hoe ik dit weer terug naar origineel krijg...
ff kijken hoe ik dit weer terug naar origineel krijg...
Ik zal het proberen goed te testen.RappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Dan wacht ik dat nog even af.Zou je willen posten hoe ze "zijn"?
Edit; wat ik zo vreemd vind is dat de HD2900 de 8800 serie er in 3DMark uitblaast, alleen dat dat niet tot uiting komt in games...
En tja 3Dmark is 3Dmark en veel mensen staren zich daar op blind. Daar wordt gewoon als eerste hard aan gewerkt om daar een hoge score te laten zien. En misschien komt het ook wel doordat de Shaders van ATi erg krachtig zijn als ze goed benut worden. En misschien zijn de game tests van 3Dmark wel erg geschikt om over die 320 ALu's te verdelen zodat de kaart vergeleken met games dus beter benut wordt en de score hoger wordt.
Mja 3Dmark is weer niet representatief voor ingame performance. Zo i zo elke Engine is weer ander en zal op elke kaart weer anders draaien.
Ati Tool heeft bij mij een soort van auto crash, kan dit door mijn CF opstelling komen of door de slechte support en is het wachten dan op 0.27?
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Helemaal mee eens. Wat zou die 3dmark score verder boeien, als je games maar lekker lopen!Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:57:
[...]
Ik zal het proberen goed te testen.
En tja 3Dmark is 3Dmark en veel mensen staren zich daar op blind. Daar wordt gewoon als eerste hard aan gewerkt om daar een hoge score te laten zien. En misschien komt het ook wel doordat de Shaders van ATi erg krachtig zijn als ze goed benut worden. En misschien zijn de game tests van 3Dmark wel erg geschikt om over die 320 ALu's te verdelen zodat de kaart vergeleken met games dus beter benut wordt en de score hoger wordt.
Mja 3Dmark is weer niet representatief voor ingame performance. Zo i zo elke Engine is weer ander en zal op elke kaart weer anders draaien.
Welke drivers heb je op dit moment? Al een clean install van de ATI drivers + ATI tool geprobeerd? Als dat niet helpt denk ik dat het aan de beta ligt, deze is alweer van juni... Ik hoop toch niet dat je atitool wilt om te overklokken? HD2900 XT CF...N0taFAma schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:58:
Ati Tool heeft bij mij een soort van auto crash, kan dit door mijn CF opstelling komen of door de slechte support en is het wachten dan op 0.27?
Mijne werd in standaard mode zonder geklooi met atitool in idle 51 graden met 7.8 en dat is net 31% fan speedpeakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:54:
[...]
Mooi zo. Helaas moet ik mijne juist hoger zetten, mijn Razer geluidskaart zit enkele mm's van de videokaart af, dus die fan kan niet genoeg lucht inzuigen om te koelen
(komt door de simpele layout van m'n moederbord). Heb toch altijd muziek op staan of headphones op dus ik hoor de fan niet echt
Hoe warm is jou kaart idle? Die van mij op het moment 55 graden ongeveer met fan speed op 38%... Met de default speeds zonder atitool word de kaart al gauw bijna 70 graden in idle mode! (fan speed is dan 'maar' 31%).
Met 7.7 was dit 47 graden geloof ik en dan zat je op 25% fan speed
Als ik hem naar boven de 55 graden op fan speed 31% zet lijkt het te werken, hij blijft mooi stil tot 55 graden, maar als je dan video's gaat kijken raakt hij toch tot de 56 graden en dan slaat de fan aan.
Vervolgens koelt de kaart weer af naar 52 graden (met video) maar de fan blijft blazen, hij gaat niet weer terug naar 25% fan speed
Ook nu ik weer in idle zit op 51 graden blijft de fan speed hangen op 31%
Dus ook hier zitten nog wat bugs in atitool 0.27 beta 2
Dat zal voornamelijk aan de drivers liggen. Het is moeilijker om drivers te schrijven voor de 64x5 ALUs van de HD2900XT dan voor de 128x1 van de GF8800. In het ergste geval werken er maar 64 streamprocessors bij AMD (op 740Mhz), terwijl bij de GF8800 altijd 128 gebruikt worden die ook nog eens op meer dan dubbele snelheid lopen (1350Mhz). AMD heeft de drivers waarschijnlijk al zeer geoptimaliseerd voor engines zoals die engine van 3DMark (die een generieke 3D game engine moet simuleren) gebruikt worden zodat alle streamprocessors goed benut worden.RappieRappie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:40:
[...]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Owh de CS S mist bug zou ook opgelost zijn. Hopelijk is de performance nu ook normaal. Want met 1920x1200 alles max en Edge AA max had je een FPS van 15 met de oude drivers. Ook normale AA had een bagger performance terwijl HL 2 HDR helemaal niet zo zwaar is. Zelfs oblivion liep beter dan CS S kun je na gaan. Ik zal dit morgen ook even testen.
[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 14-08-2007 14:37 ]
Wat ik kan vinden is dat deze laptop MXM II niet ondersteund.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:52:
[...]
Acer Aspire 9423 WSMib_2048 (2GB ram dus)
T5500 @ 1.66Ghz
Seagate 100GB sata150 7200rpm 8mb
Nvidia geforce go 7300 128/400mb turbocache (kots)
17'' WXGA
Vista HP 32-bit
Wat is dat MXM II dan? Nooit van gehoord...
Normaal zitten de grafische chips gewoon op het mobo vast gemaakt bij laptops. Met andere woorden nieuwe 3dkaart = nieuwe mobo.
MXM II is een technology waarbij de grafische chip op een los kaartje zit dat je kan vervangen net als in een desktop pc. Echter dit wordt heel weinig gebruikt.
zie hier: http://www.hothardware.co...FMXM%5FGraphics%5FModule/
Computer says no
Jammer. Echter bedankt voor je info, leerzaamMoshe85 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:50:
[...]
Wat ik kan vinden is dat deze laptop MXM II niet ondersteund.
Normaal zitten de grafische chips gewoon op het mobo vast gemaakt bij laptops. Met andere woorden nieuwe 3dkaart = nieuwe mobo.
MXM II is een technology waarbij de grafische chip op een los kaartje zit dat je kan vervangen net als in een desktop pc. Echter dit wordt heel weinig gebruikt.
zie hier: http://www.hothardware.co...FMXM%5FGraphics%5FModule/
Ik probeer vandaag of morgen ook HL2 te checken, omdat idd ook ik last had van fog. Op het moment dat ik de zaklamp aan deed om de omgeving te belichtten, was de fog weg. Echter waren de FPS in HL2 locked bij mij op 75fps (vanwege vsync) met settings ingame op ultra en in ATI CCC 24xAA.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:36:
Owh de CS S mist bug zou ook opgelost zijn. Hopelijk is de performance nu ook normaal. Want met 1920x1200 alles max en Edge AA max had je een FPS van 15 met de oude drivers. Ook normale AA had een bagger performance terwijl HL 2 HDR helemaal niet zo zwaar is. Zelfs oblivion liep beter dan CS S kun je na gaan. Ik zal dit morgen ook even testen.
En is er al info over Third Party fans voor de HD 2900 XT?
Ik kan er niet veel over vinden. Ik heb er überhaupt maar één gevonden, de TMG AT5, zie aankondiging @Hexus.net: Link
Ik kan er niet veel over vinden. Ik heb er überhaupt maar één gevonden, de TMG AT5, zie aankondiging @Hexus.net: Link
En welke resolutie ? Het schijnt namelijk dat Edge AA het nog erger maakte. Maar mijn X1900 CF haalde 150-200 fps met toen max settings. op 1920-1200.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:55:
[...]
Ik probeer vandaag of morgen ook HL2 te checken, omdat idd ook ik last had van fog. Op het moment dat ik de zaklamp aan deed om de omgeving te belichtten, was de fog weg. Echter waren de FPS in HL2 locked bij mij op 75fps (vanwege vsync) met settings ingame op ultra en in ATI CCC 24xAA.
Tot nu toe alleen val thermalright geloof ik. Artic zou ook met een giga cooler komen. En zalman zal die VF1000 wel uitbregen voor de R600 maar wanneer die komen is de vraag. Die Thermalright zou er al moeten zijn.blacktarantulaX schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:15:
En is er al info over Third Party fans voor de HD 2900 XT?
Edit:
Bingo even hier krijgen: http://www.thermalright.com/product_default.htm
Dan naar VGA Coolers gaan en dan de HR-03 R600 nemen:
* A maximum of 6 heatpipes for maximum amount of heat transfer to work with any of 92mm or smaller fans for best configuration to suit your needs
* Proprietary two-heatsinks-soldered-to-form-as-one design to maximize cooling capacity
* 6 heatpipes soldered immensely close to heatsink fins to increase heat transfer efficiency
* Light weight and easy no-tool installation
* Cosmetically contoured design for that vanity look
[ Voor 53% gewijzigd door Astennu op 14-08-2007 15:18 ]
1280x1024, hoger kan ik niet (Samsung Syncmaster 931C). Dus die lock van 75 is vanwege vsync, zal es kyken wat het brengt als ik die uitzet. Ik heb Edge AA aangezet omdat de stroomkabels in het beginmenu niet scherp waren, na 24x AA te hebben aangezet foetsie.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:16:
[...]
En welke resolutie ? Het schijnt namelijk dat Edge AA het nog erger maakte. Maar mijn X1900 CF haalde 150-200 fps met toen max settings. op 1920-1200.
Mja dan vind ik het niet raar dat je FPS nog best wel hoog is. Maar dit probleem was alleen met Cat 7.7 en eerder in 7.8 zou het gefixt moeten zijn dus ik ben benieuwd.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:24:
[...]
1280x1024, hoger kan ik niet (Samsung Syncmaster 931C). Dus die lock van 75 is vanwege vsync, zal es kyken wat het brengt als ik die uitzet. Ik heb Edge AA aangezet omdat de stroomkabels in het beginmenu niet scherp waren, na 24x AA te hebben aangezet foetsie.
Fog bug is weg!
Performance + avg. 5%
Performance + avg. 5%
Nice en wat voor een fps heb je dan op welke settings en welke map ? Want je hebt CF dus het kan zijn dat je cpu misschien de limmit is ?
Hoezo hoog? Ik vind richting de 100 hoog... Of bedoel je dat je wel eens wilt zien hoe het bij mij draait op een hogere resolutie? Ben benieuwd of bij mij die fog ook weg is!Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:36:
[...]
Mja dan vind ik het niet raar dat je FPS nog best wel hoog is. Maar dit probleem was alleen met Cat 7.7 en eerder in 7.8 zou het gefixt moeten zijn dus ik ben benieuwd.
Btw iemand met CF: Hoe draait Call of Juarez? Ik met single zo tussen de 30-60 in, gemiddeld midden 40 met alles op hoog. (Alleen AA kun je ingame niet veranderen, en volgens mij had instellen in CCC geen effect
[ Voor 20% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 15:57 ]
Dat laatste ja. Want 1920x1200 is bijna 2x zo zwaar als 1280x1024. Scheeld heel veel in de FPS. En mijn oude CF setup kon ook hoge FPS halen op max settings.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:54:
[...]
Hoezo hoog? Ik vind richting de 100 hoog... Of bedoel je dat je wel eens wilt zien hoe het bij mij draait op een hogere resolutie? Ben benieuwd of bij mij die fog ook weg is!
I see. Maar als je een lagere resolutie pakt met hoge AA en AF, is dat niet ongeveer even zwaar als een hogere resolutie met geen AA en AF of lage AA en AF?Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:57:
[...]
Dat laatste ja. Want 1920x1200 is bijna 2x zo zwaar als 1280x1024. Scheeld heel veel in de FPS. En mijn oude CF setup kon ook hoge FPS halen op max settings.
En doen de 'oude' nieuwe DX9 kaarten (zoals de X1950XT wat ik eerst had) het niet beter op spellen als HL2 dan de nieuwe 'DX10' kaarten?
Ik heb het over 1920x1200 alles max en dan ook nog hoge AA en AFpeakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:05:
[...]
I see. Maar als je een lagere resolutie pakt met hoge AA en AF, is dat niet ongeveer even zwaar als een hogere resolutie met geen AA en AF of lage AA en AF?
En doen de 'oude' nieuwe DX9 kaarten (zoals de X1950XT wat ik eerst had) het niet beter op spellen als HL2 dan de nieuwe 'DX10' kaarten?
En in verhouding vind ik dat de X1950 XTX het beter doet als de HD2900 XT ja. Maar goed. De vraag is of het aan drivers licht of echt aan het ontwerp.
Ik denk beide, maar die wat oudere kaarten waren beter geoptimaliseerd voor die games rond die tijd. Op die resolutie met hoge AA en AF zal er idd wel een groot verschil zitten in belastingAstennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:28:
[...]
Ik heb het over 1920x1200 alles max en dan ook nog hoge AA en AF.
En in verhouding vind ik dat de X1950 XTX het beter doet als de HD2900 XT ja. Maar goed. De vraag is of het aan drivers licht of echt aan het ontwerp.
Ik zag op die reso het verschil tussen 4x en 6x wel. 24x heb ik niet echt getest. Gebruik ik ook niet vanwege de performance. Ik daai op de HD2900 meestal 4x omdat 8x te zwaar is. Maar goed. Het is wel merkbaar maar je moet een afweging maken tussen IQ en FPS. En ik denk wel dat boven 4x AA voor de HD2900 niet interessant is gezien de performance drop en de kline IQ verbetering.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:32:
[...]
Ik denk beide, maar die wat oudere kaarten waren beter geoptimaliseerd voor die games rond die tijd. Op die resolutie met hoge AA en AF zal er idd wel een groot verschil zitten in belasting. Vraag me af of je zichtbaar verschil ziet onder het gamen met 8x aa of 24x aa, met die resolutie wat jij noemde.
Me Q6600 bottleneckt nog steeds heel hard.
Kan makkelijk meer fps halen
Zit al op een mooie 795Mhz overklok, en voor 24/7 houd ik hem daarop.
Kan makkelijk meer fps halen
Zit al op een mooie 795Mhz overklok, en voor 24/7 houd ik hem daarop.
Done, toen ik na de noodzakelijke reboot het ccc in wilde was het al weer raak (Windows ballonnetje die zegt dat er een ati filetje niet meer reageert). Heb alles wat met ati te vinden wat weggegooid, tijdens de instal liet de installer ook geen vorig versie nummer zien.peakaboo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:04:
[...]
Misschien nog eens op nieuw installeren na een totale uninstall?
- Catalyst Installeer Manager (Alles verwijderen)
- Daarna de CIM zelf verwijderen
- CCleaner (gratis download) laten draaien en loszwervende bestanden laten opschonen. Of met advanced uninstaller oid.
- Ga naar je system32 map in windows, zoek in de main map naar bestanden die beginnen met ATI en verwijder deze. Doe het zelfde bij de system32/drivers map (kan zijn dat zich daar al niks meer bevind).
Zo doe ik het altijd en krijg nooit foutmeldingen, ook ben je er na het uitvoeren van deze stappen zeker van dat je een clean install doet.
Succes!
En als klap op de vuurpijl werkt de amd clocktool ook niet meer (administrator aanvinken oid bij compabiliteitsmodus oid, maar die is grijs bij mij.

Nu heb ik eens een vraagske.Ik heb sinds kort een ati 2900 xt.Nu is men vraag waar vind ik v sync.Heb gehoord dat het beter is dit uit te schakelen ivm fps.Ik heb me rot gezocht maar kan ik nt vinden.Ben ik nu scheel.
Vreemd hoor, als je het namelijk zo uitvoerd zoals ik beschreven heb wis je alle related files. Zijn er ook geen mappen in C of D of whatever, in Program Files van ATI? Die je misschien bent vergeten? Hebben er voorheen andere drivers op gestaan, van een andere kaart? Of een ander merk? AMD tool is geen installatie, die start je gewoon vanaf de .exe file. Dus waarom die niet werkt heeft te maken met dat de drivers niet correct zijn geinstalleerd.Krizzie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:53:
[...]
Done, toen ik na de noodzakelijke reboot het ccc in wilde was het al weer raak (Windows ballonnetje die zegt dat er een ati filetje niet meer reageert). Heb alles wat met ati te vinden wat weggegooid, tijdens de instal liet de installer ook geen vorig versie nummer zien.
En als klap op de vuurpijl werkt de amd clocktool ook niet meer (administrator aanvinken oid bij compabiliteitsmodus oid, maar die is grijs bij mij.) Dus de fan blijft om de paar minuten leuk opspinnen.
*Edit* Je hebt wel gereboot op het moment dat daar naar werd gevraagd? Het handmatig verwijderen van de restanten moet je altijd naar de reboot doen. Ja je hebt dan een sh*t resolutie maar daar moet je even doorheen werken.
[ Voor 9% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 19:41 ]
Ga naar je ATI Catalyst Control Center (meestal rechtermuisknop op je bureablad en dan de bovenste optie) of misschien heb je een taakbalkicon van ATI. Ga dan vervolgens (als je als VIEW hebt gekozen voor 'advanced' zoals ik, naar 3D links in het menu. Klap dit menu uit en je kiest onderaan voor All Settings. Dan scroll je met de scrollbalk rechts naar beneden en de enerlaatste functie is Wait for vertical refresh. Deze wil jij op ALLWAYS OFF.cyrus26 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:48:
Nu heb ik eens een vraagske.Ik heb sinds kort een ati 2900 xt.Nu is men vraag waar vind ik v sync.Heb gehoord dat het beter is dit uit te schakelen ivm fps.Ik heb me rot gezocht maar kan ik nt vinden.Ben ik nu scheel.
Kijk eens of je het zo kunt vinden? Het makkelijkste is om te kiezen voor de advanced view omdat je dan alle opties weergegeven krijgt waaruit je kunt kiezen. De basic verbergt wat functies voor je en kiest ze zelf.
Thanx ik heb het gevonden.Wist alleen nt dat vertical refresh gelijk was aan v sync.Merciekes voor de ondersteuning.Nu eens kijken of ik meer fps haal in cs.
Als je FPS geil bent zet je v-sync uit. Als je de beste IQ en het rustig beeld zonder strepen wilt zet je em aan. Ik ga niet nog een keer uit leggen hoe het helemaal weerkt want dat was veel werk. Maar je kunt foutjes in het beeld krijgen omdat je vga kaart bv 100 beelden per sec ( FPS ) weer geeft en je monitor er maar 60 kan ( als i op 60 Hz staat of als je een TFT hebt ). Dan krijg je horizontale strepen over het beeld heen.cyrus26 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:48:
Wie wat meer wilt weten over vsync of vertical refresh, lees dit maar eens door. Wordt je zo duidelijk wat het inhoud en wat het doet aan of uit.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:03:
[...]
Als je FPS geil bent zet je v-sync uit. Als je de beste IQ en het rustig beeld zonder strepen wilt zet je em aan. Ik ga niet nog een keer uit leggen hoe het helemaal weerkt want dat was veel werk. Maar je kunt foutjes in het beeld krijgen omdat je vga kaart bv 100 beelden per sec ( FPS ) weer geeft en je monitor er maar 60 kan ( als i op 60 Hz staat of als je een TFT hebt ). Dan krijg je horizontale strepen over het beeld heen.
[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 14-08-2007 20:13 ]
@Peakaboo
Heb precies gedaan zoals jij zei, ben verder ook geen fouten tegengekomen tijdens de installatie.
Als ik AMDclocktool wil starten dan zegt hij dat hij admin rechten nodig heeft terwijl ik volgens de instellingen alle mogelijke rechten heb.
(bij de cats 7.7 heeft hij wel gewerkt trouwens... )
Mja wel beetje offtopic dit misschien.
Edit:
Jouw methode is iets TE aangezien ik ook een aantal filetjes van de Clock tool had gedelete waardoor hij het niet meer deed.
Heb precies gedaan zoals jij zei, ben verder ook geen fouten tegengekomen tijdens de installatie.
Als ik AMDclocktool wil starten dan zegt hij dat hij admin rechten nodig heeft terwijl ik volgens de instellingen alle mogelijke rechten heb.

Edit:
Jouw methode is iets TE aangezien ik ook een aantal filetjes van de Clock tool had gedelete waardoor hij het niet meer deed.
[ Voor 17% gewijzigd door Krizzie op 14-08-2007 22:14 ]
Werkt het nu wel? Wat ik altijd doe is ATITOOL (omdat het toch maar een klein progje is en installatie duurt 5 tellen) ook uninstallen na de catalyst zooi, zodat die ook weer vers gereinstalled kunnen worden na de installatie van nieuwe catalyst driversKrizzie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:47:
@Peakaboo
Als ik AMDclocktool wil starten dan zegt hij dat hij admin rechten nodig heeft terwijl ik volgens de instellingen alle mogelijke rechten heb.(bij de cats 7.7 heeft hij wel gewerkt trouwens... )
Edit:
Btw 7.8 doen het perfect met BF2. Zal nog wat over de fog in HL2 posten.
[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 15-08-2007 00:56 ]
Hier had ik anders totaal geen last van met de 7.6 en de 7.7, Edge AA op Max incl. de rest, en 1920x1200, zat denk toch constant rond de 40fps in de wat zwaardere mappen zoals cs_militia.Astennu schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:36:
Ook met normale AA geen slechte peformance hoor.
Je moet niet altijd jouw persoonlijke ervaring als een algemeen feit proberen te stellen
[ Voor 13% gewijzigd door Pubbert op 15-08-2007 10:26 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Uhmm dat is mooi. Heb je een hogere FPS gekregen met de 7.8 drivers en dezelfde settings ?Thund3r schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:21:
[...]
Hier had ik anders totaal geen last van met de 7.6 en de 7.7, Edge AA op Max incl. de rest, en 1920x1200, zat denk toch constant rond de 40fps.
7.8 nog niet geprobeerd, kom ik vanavond wel aan toe.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nice ik misschien nog niet. Moet eerst even mijn RC heli afstellen. Kan ook aardig wat tijd in zitten. En daar na kan ik die 7.8 pas gaan testen.Thund3r schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 10:26:
7.8 nog niet geprobeerd, kom ik vanavond wel aan toe.
Volgens mij zit er iets niet goed met de 7.8 drivers, zelfs op 350Mhz core en 400Mhz mem (mijn 2D profiel). Zegt AMD clockTool dat de kaart 67c is. 
stressed werdt hij eerst niet eens zo warm.
Als ik achter de kaart voel dan komt er amper warme lucht uit.

Uhmm mja kan ook een fout zijn in ATi Tool in samenwerking met de nieuwe driver. Of de nieuwe driver leest de temp niet goed uit. Die 7.8 is dus nog niet helemaal perfectKrizzie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:20:
Volgens mij zit er iets niet goed met de 7.8 drivers, zelfs op 350Mhz core en 400Mhz mem (mijn 2D profiel). Zegt AMD clockTool dat de kaart 67c is.
Idd sinds ik 7.8 heb geinstalleerd (eerste de beta, nu de final) geeft hij bij mij een hogere temperatuur aan (5 graden ofzo). Kan een foutje zijn, maar het zou nattuurlijk ook kunnen dat de voorige drivers gewoon een te lage temp gaven.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Ik merk het temperatuur verschil ook duidelijk ( in atitool ) wat opzich wel vervelend is omdat hij nu in idle meer lawaai maakt...
Ik heb toch maar voor een 8800GTX XXX 630M gekozen ipv een HD2900XT. Het slaat nergens op eigenlijk. Eerst mijn Leadtek GTX verkocht door RSI voor 300 nog wat, en nu weer 1 teruggekocht van 560. Maar goed... Je leeft maar 1 x.
Ik weet het niet, ik vind de XT wat wisselvallig scoren in sommige games. Vooral de games die ik speel. CSS/ HL2. Het zal allemaal wel goed komen na wat driverreleases met de HD2900, maar ik had nog wat geld liggen en heb maar voor een 8800GTX XXX gekozen.
Ook om een beetje te benchen e.d.
Ik weet het niet, ik vind de XT wat wisselvallig scoren in sommige games. Vooral de games die ik speel. CSS/ HL2. Het zal allemaal wel goed komen na wat driverreleases met de HD2900, maar ik had nog wat geld liggen en heb maar voor een 8800GTX XXX gekozen.
Verwijderd
RappieRappie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:43:
Ik heb toch maar voor een 8800GTX XXX 630M gekozen ipv een HD2900XT. Het slaat nergens op eigenlijk. Eerst mijn Leadtek GTX verkocht door RSI voor 300 nog wat, en nu weer 1 teruggekocht van 560. Maar goed... Je leeft maar 1 x.![]()

Verwijderd
performance is niet zoveel beter vind ik. de conclusie is dan ook TE positief. ik geloof er niet echt meer in dat er zoveel rek in die kaart zit.
En ik dacht dat ik gek was maar dit slaat alles. Prijs prestatie gewijs is een GTX niet eens heel interessant. Zou je nog beter een GTS kunnen nemen. En de XT wordt steeds beter. Maar je hebt gelijk dat je maar 1x leeft mja die GTX is al een oude kaart en je betaald er nog steeds de release prijs voor. De nieuwe kaarten komen er al weer aan. Dus een beetje zonde IMO.RappieRappie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:43:
Ik heb toch maar voor een 8800GTX XXX 630M gekozen ipv een HD2900XT. Het slaat nergens op eigenlijk. Eerst mijn Leadtek GTX verkocht door RSI voor 300 nog wat, en nu weer 1 teruggekocht van 560. Maar goed... Je leeft maar 1 x.![]()
Het kan best. Want ze zeggen dat ze nog niet echt met performance bezig zijn geweest maar vooral met stability en features. De X1800 en X1900 hebben ook een aantal boost drivers gehad. En de HD2xxx heeft een complexe architectuur waar de driver erg zijn best moet doen daar alles uit te halen dus ik denk dat er nog wel wat speed boostjes komen.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:05:
performance is niet zoveel beter vind ik. de conclusie is dan ook TE positief. ik geloof er niet echt meer in dat er zoveel rek in die kaart zit.
Jammer dat ze niet wat meer games met AA testen maar er is in ieder geval winst te zien.
[ Voor 25% gewijzigd door Astennu op 15-08-2007 16:13 ]
Misschien wel iets te, maar ze hebben gelijk dat ze positief zijn.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:05:
Daarentegen walg ik écht van de bejaarde benchmarksuite van TweakTown, die tests zijn ZO OUD

Verwijderd
nieuwe architectuur my ass. kijk naar de 8800 serie, was ook nieuw. nvidia had de drivers veeeeeeeeeel vlugger geoptimaliseerd en er was vlug goede performance. damn en binnen een maand ofzo staan ze hier met de 9800 serie en komt ati weer maanden achter. als ati een beetje zijn drivers klaar aan het krijgen is, is de concurrentie er met de volgende generatie. ze moeten vlugger werken daar bij ati. het zijn gewoon de feiten.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:43 ]
Zo nieuw was het anders niet tov de HD2900XT.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:41:
nieuwe architectuur my ass. kijk naar de 8800 serie, was ook nieuw.
nvidia had de drivers veeeeeeeeeel vlugger geoptimaliseerd en er was vlug goede performance.
Nou, ga ze helpenze moeten vlugger werken daar bij ati.
4e opeenvolgende driverrelease die vrijwel niets voor de performance van de 2900 lijkt te doen...
Ik ben benieuwd naar de 2950 met hardwarematige aanpassingen.
Wel improvements bij de 2600 gelukkig...
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 15-08-2007 17:00 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Hey Mede GoT'ers
Ik heb sinds een week nu de HD2900XT 1GB DDR4 en heb hem aangesloten op 2x PCI-E kabel (3x2) Maar nu vroeg ik mij af, weet iemand waar je in Nederland een converter voor de nieuwe PCI-E V2 kabel kan halen? het is nml een 2x4 pins.
Zonder deze kabel word overdrive niet enabled in ATI CCC , nu heb ik wel gelezen dat het met een paperclip prima is op te lossen door ze gewoon te verbinden. Maar ik vroeg me af of ze gewoon in NL te koop zijn.
Hij ziet er als volgt uit:

Vond het zelf een beetje overbodig om een nieuw topic voor deze vraag te maken , maar als ik dat wel moest doen mijn excuses
Ik heb sinds een week nu de HD2900XT 1GB DDR4 en heb hem aangesloten op 2x PCI-E kabel (3x2) Maar nu vroeg ik mij af, weet iemand waar je in Nederland een converter voor de nieuwe PCI-E V2 kabel kan halen? het is nml een 2x4 pins.
Zonder deze kabel word overdrive niet enabled in ATI CCC , nu heb ik wel gelezen dat het met een paperclip prima is op te lossen door ze gewoon te verbinden. Maar ik vroeg me af of ze gewoon in NL te koop zijn.
Hij ziet er als volgt uit:

Vond het zelf een beetje overbodig om een nieuw topic voor deze vraag te maken , maar als ik dat wel moest doen mijn excuses
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Lees mijn post hier ook eens over het verschil in architectuur wat ook z'n uitwerking heeft op het schrijven van drivers. Gister nog gepost.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:41:
nieuwe architectuur my ass. kijk naar de 8800 serie, was ook nieuw. nvidia had de drivers veeeeeeeeeel vlugger geoptimaliseerd en er was vlug goede performance.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Dat de HD2600 performance erbij krijgt is een mooi goed (ik hoop dat ze die resterende 40 van de 120 shaderunits nu eindelijk hebben aangezetCheetah schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
4e opeenvolgende driverrelease die vrijwel niets voor de performance van de 2900 lijkt te doen...
Ik ben benieuwd naar de 2950 met hardwarematige aanpassingen.
Wel improvements bij de 2600 gelukkig...
Voor de rest, zie mijn post erboven. Die reviews van TweakTown zijn leuk, maar ze gebruiken echt hóógbejaarde tests. HL2HDR is allang niet meer stressy, pak dan Rainbow Six: Vegas ofzo, dat is tenminste nieuw. Kudo's voor degene die ze mailt vanwege hun verouderde benchsuite
Dit topic is gesloten.