[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 66 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.688 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
N0taFAma schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:10:
Ja was het wat ie bij mij zei.
Een Fake driver dus?
Het kan maar deze driver komt wel recht van de site van visiontek, misschien is hij enkel voor de agp kaarten & moet je inf aanpassen zodat jou kaart ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
cyrus26 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
Waarom toch zoveel klachten over de 2900xt.Ben ik de enige die content ben van de kaart.Ok ik ben een beetje ati fanboy maar dat heeft er niks mee te maken.Ati heeft een goede kaart uitgebracht met veel functies.Ze staan kwa hardware voor op nvidia.Ok dit heeft een slechte invloed maar in de toekomst werpt dit zijn vruchten af.En dan nog is de 2900 geen slechte kaart.Gaat goed mee en voor die prijs kan je nt zeuren.Altijd dat geflame over ati.Moet eens ophouden. en ps ik heb een core2duo 6600 en men broer heeft pas een dual core amd gekocht ik zie het verschil nt.Ik vind zelfs de amd fijner werken. Wat zijn die paar procenten meer.Niks noppes nada.
Nou ik ben niet perse een ATi fanboy maar wel een gelukkige 2900XT eigenaar. Zoals ik al zei ben ik geen ATi of Nvidia fanboy, heb van beide merken kaarten gehad. Ik ga persoonlijk gewoon altijd voor wat op dat moment in mijn ogen het beste is en ik denk dat je op dit moment bij uitstek de meeste value voor je geld krijgt bij een 2900XT. Wat mij persoonlijk ook erg aanstaat is frequentie van de driver releases van ATi, om de +/-4 weken nieuwe drivers vind ik echt TOP in tegenstelling tot Nvidia.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Moshe85 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:23:
[...]

Werkt hier prima op mijn tv hoor ;)

Maar sinds 7.8 heb ik een ander vaag probleem, zodra ik adaptive AA aanzet in CCC dan is ineens alles veeeeeeeel te transparant...Bijvoorbeeld de bomen in WoW of de map in Mafia.
Iemand anders hier ook problemen mee?
Ja dat heb ik ook bij TDU ,alle ai-cars hebben transparante wielen en sommige wagens de hele body transparant.Ook sommige lichaamsdelen zijn transparant.
Verder is facial hair van de caracters misvormd.
http://s82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/ati/

Zal eens proberen om adaptive AA uit te zetten (wis trouwens niet dat dat het oorzaak was)

Maar verder ziet TDU er wat strakker uit en ong. 5fps meer.

Heb het probleem trouwens gemeld bij amd-ati.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 19-08-2007 22:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Jejking schreef:
Samenvatting:
GPU: nVidia's offerings vegen de vloer aan met ATi's kaarten, ook al zijn die er maar korter.
Afgezien van de SM2.0-kaarten waar de GeForceFX toch meetelt als 'echt' SM2.0-product 8)7

CPU: Intel's marketingteam is beregoed, want zelfs de P4 is nog populairder dan de AMD64. En dan heb ik het nog niet eens over de Core2Duo.

Het ziet er niet echt goed uit voor AMD, technisch gezien...
Hoeveel geld kreeg je van intel/nvidia voor deze post!?? }:O

Anyway! het is algemeen bekend dat Intel's marketingterm goed is,.. en de reden dat (velen) een intel hebben is de "NAAM" want als je een leek vraagt wil je een snelle pentium of een athlon dan zegt ie "athlon? is dat ook een merk/type?" Intel heeft een vertrouwde naam ikzelf heb sinds een tijdje ook weer intel (mede omdat Amd niet had wat ik zocht op dat moment) maar straks met de nieuwe Quad-core wel weer :*) en mijn volgende videokaart wordt ook weer een Ati/amd omdat ik gewoon heel weinig met intel heb,.. ze hadden een tijdje terug is een testje gedaan onder 1000 computer gebruikers (jonge-generatie en nee heb zo geen bron heb ik gelezen in ik meen Hardwareinfo o.i.d.) de gasten met veel kennis van de pc's hadden veelal AMD/ATI in hun computertje... nu wil dat natuurlijk niets zeggen maar het is gewoon zo Ati/Amd het gewoon goed doet bij de computerfreaks! en mainstream toch vaak intel neemt. daar kun je niet onderuit en dat is ook niet erg (sterker nog dat is goed voor intel) maar ik heb het niet echt zo meer op Nvidia... :+

Edit: mijn computertje wordt in de toekomst volledig "Rood/Groen" :)

[ Voor 3% gewijzigd door MauSS op 19-08-2007 23:57 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mijn computertje wordt in de toekomst volledig "Rood"
AMD is groen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
The Source schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:41:
[...]

Kheb geen R600, maar ben wel enorm benieuw naar wat AMD in de laatste maanden na de launch heeft kunnen verbeteren.

Heeft iemand uitgebreide benchmarks met de drivers versie waar toen alle reviews mee gedaan zijn, en met 7.8 of 7.9 ? Er werd toen gezegd dat de drivers in de komende maanden (zijn we nu zo ongeveer bij aangekomen) zouden verbeteren. Klopt dit ook? Is het wispelturige gedrag weg, dus dat bij sommige spellen de performance totaal inzakt, en dat met andere games hij kan vechten met een GTX? Of bestaat dit nog steeds en dient het wellicht meer in de architectuur gezocht te worden?
Ja en nee. Er zit wel vooruitgang in en er is veel verbeterd. Maar als ik kijk naar de oude X1900 XTX die in de PC van me broer zit blijft i toch wat tegen vallen. Vooral in AA + AF. En het loopt soms gewoon allemaal nog niet zo lekker. Nu is de X1900 XTX natuurlijk al een hele tijd op de markt en daar zijn ook veel dingen aan verbetert maar toch. Ik heb denk ik ook wat meer van de HD2900 XT verwacht zeker gezien het stroomverbruik. Volgens mij kan de kaart ook meer dan hij nu laat zien maar de vraag is waarin is hij dan zo veel sneller en wanneer hebben wij als consument er wat aan ?

Met de GTX mee kunnen denk ik nog niet. Vooral met AA en AF zal hij te kort schieten. Maar de eerste stap is er een 5-8% boost in AA performance in de 7.8 driver. Hopelijk kunnen ze dit nog een keer voor elkaar krijgen. Als ze zo door gaan gaat het echt een super kaartje worden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Visgek24 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:16:
Er is inderdaad veel veranderd. de echte grote performance dips zijn er nu wel zo'n beetje uit, en de meeste games draaien behoorlijk beter sinds launch. Het gat met de GTX is alleen maar kleiner geworden. ook performance met AA+AF aan, is nu duidelijk beter.
Ik vind het wel opvallend dat de verbeteringen die je aangeeft niet of nauwelijks terug te zien zijn in benchmarks/reviews.
Jaapoes schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:09:
Wat mij persoonlijk ook erg aanstaat is frequentie van de driver releases van ATi, om de +/-4 weken nieuwe drivers vind ik echt TOP in tegenstelling tot Nvidia.
Het lijkt me dat de kwaliteit maatgevender is dan de kwantiteit... ik heb liever eens in de 2-3 maanden een goede WHQL driver dan dat eens per maand een beta wordt opgewaardeerd naar WHQL om het maandelijkse releasschema maar te halen ;)
nV's beta's kun je zo oppikken op nZone. Ook maandelijks.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
Cheetah schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:33:
[...]
Als je een nieuwe cathalyst driver download weet je dat hij games die goed werkten niet gaat breken, bij de beta's van nvidia is dat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

MauSS schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:53:
Hoeveel geld kreeg je van intel/nvidia voor deze post!?? }:O
Waarom die opmerking ineens uit de lucht komt vallen, is mij werkelijk een raadsel... :?
Anyway! het is algemeen bekend dat Intel's marketingterm goed is,.. en de reden dat (velen) een intel hebben is de "NAAM" want als je een leek vraagt wil je een snelle pentium of een athlon dan zegt ie "athlon? is dat ook een merk/type?" Intel heeft een vertrouwde naam ikzelf heb sinds een tijdje ook weer intel (mede omdat Amd niet had wat ik zocht op dat moment) maar straks met de nieuwe Quad-core wel weer :*) en mijn volgende videokaart wordt ook weer een Ati/amd omdat ik gewoon heel weinig met intel heb,..
Als we het over goede beargumentatie hebben, verwacht ik toch wel iets meer dan dat. :)
ze hadden een tijdje terug is een testje gedaan onder 1000 computer gebruikers (jonge-generatie en nee heb zo geen bron heb ik gelezen in ik meen Hardwareinfo o.i.d.) de gasten met veel kennis van de pc's hadden veelal AMD/ATI in hun computertje... nu wil dat natuurlijk niets zeggen maar het is gewoon zo Ati/Amd het gewoon goed doet bij de computerfreaks! en mainstream toch vaak intel neemt. daar kun je niet onderuit en dat is ook niet erg (sterker nog dat is goed voor intel) maar ik heb het niet echt zo meer op Nvidia... :+
Over representatief gesproken. :D
Dat jij het niet op nVidia hebt, dat kan, maar de cijfers liegen er niet om. Hoewel ik ook ben voor een groter ATi/AMD en dus een stevige concurrentie-strijd. ;)

De drivers van nVidia blijven echter een chaotische toestand. Dat moet ik ATi weer nageven.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cheetah schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:33:[...]
Het lijkt me dat de kwaliteit maatgevender is dan de kwantiteit... ik heb liever eens in de 2-3 maanden een goede WHQL driver dan dat eens per maand een beta wordt opgewaardeerd naar WHQL om het maandelijkse releasschema maar te halen ;)
Ondanks je knipoog vind ik het weer trollen hoor met je "opgewaardeerde beta...." :X
Als een driver WHQL is heeft ie het testproces met goed gevolg doorlopen en bij een beta niet. Punt.
Dat is voor veel consumenten en zeker fabrikanten erg belangrijk en de reden dat ook nvidia naar een maandelijkse WHQL release toe wil/gaat. Dat weet jij ook wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:36:
Ondanks je knipoog vind ik het weer trollen hoor met je "opgewaardeerde beta...." :X
Als een driver WHQL is heeft ie het testproces met goed gevolg doorlopen en bij een beta niet. Punt.
Dat is voor veel consumenten en zeker fabrikanten erg belangrijk en de reden dat ook nvidia naar een maandelijkse WHQL release toe wil/gaat. Dat weet jij ook wel.
Lees eens terug in de afgelopen topics hoeveel mensen in de afgelopen maanden problemen met de Catalysts meldden en zelfs geregeld aangaven terug te gaan naar vorige versies. Problemen die regelmatig zo basaal waren als issues bij het installeren van de driver (m.n. i.c.m. Control Center).

Ik prefereer persoonlijk goede, en daarmee desnoods minder frequente driverreleases. Als ik een WHQL driver installeer wil ik als 't even kan gewoon niet met problemen geconfronteerd worden. Ik hecht meer waarde aan een echt grondig getestte WHQL die liefst ook een wat langere periode een public beta stadium heeft doorlopen, dan aan een vaste maandelijkse WHQL die nog nauwelijks publiek getest is.
Dat heeft totaal niets met trollen te maken, en dat weet jij ook wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 20-08-2007 12:04 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 16:55

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat die groep bij nV-gebruikers nog wel veeeeel groter is, en daar kan ik uit eigen ervaring over meepraten, buggy WHQL-drivers van nV.

Ik ben er voorlopig nog met elke WHQL release voor de 2900 op vooruit gegaan :)

[ Voor 22% gewijzigd door Pubbert op 20-08-2007 12:21 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
Het was niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen hoor Cheetah ;) Ik kan me idd ook nog goed herinnneren dat toen de 8800 uit kwam er anders ook een aardig lang tijd een hoop gefrustreerde kopers waren... Maar goed; erg raar is dat allemaal toch niet? Als er spiksplinter nieuwe kaarten worden gereleased dan is het vaak aankloten met drivers....Met mijn vorige post wilde ik in iedergeval niet zeggen dat alles bij ATi 10x beter is ofzo, ik vind de frequentie en de verbeteringen per driver gewoon goed.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cheetah schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:58:
[...]
Lees eens terug in de afgelopen topics hoeveel mensen in de afgelopen maanden problemen met de Catalysts meldden en zelfs geregeld aangaven terug te gaan naar vorige versies. Problemen die regelmatig zo basaal waren als issues bij het installeren van de driver (m.n. i.c.m. Control Center).

Ik prefereer persoonlijk goede, en daarmee desnoods minder frequente driverreleases. Als ik een WHQL driver installeer wil ik als 't even kan gewoon niet met problemen geconfronteerd worden. Ik hecht meer waarde aan een echt grondig getestte WHQL die liefst ook een wat langere periode een public beta stadium heeft doorlopen, dan aan een vaste maandelijkse WHQL die nog nauwelijks publiek getest is.
Dat heeft totaal niets met trollen te maken, en dat weet jij ook wel.
het is echt wel trollen maar ik ga geen wellus nietes discussie met jou beginnen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-04 13:25
Bullus schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:18:
[...]

Ja dat heb ik ook bij TDU ,alle ai-cars hebben transparante wielen en sommige wagens de hele body transparant.Ook sommige lichaamsdelen zijn transparant.
Verder is facial hair van de caracters misvormd.
http://s82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/ati/

Zal eens proberen om adaptive AA uit te zetten (wis trouwens niet dat dat het oorzaak was)

Maar verder ziet TDU er wat strakker uit en ong. 5fps meer.

Heb het probleem trouwens gemeld bij amd-ati.
Mooi dan ben ik in ieder geval niet de enige :P
Maargoed ik had het inmiddels ook gemeld bij ATI. Hopelijk wordt het gefixt in de volgende driver release.

Edit:

Ik was erachter gekomen door alles in ccc 1 voor 1 uit te zetten, totdat ik bij adaptive AA kwam...Toen kon ik ineens niet meer door de bomen heen kijken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 20-08-2007 13:21 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Ben benieuwd hoe de X2900XT bioshock gaat draaien. Iemand de demo al geprobeerd met de X2900XT?

Ben hem nou aan het binnenhengelen en de full staat hier al gepreload via steam :)

[ Voor 56% gewijzigd door edward2 op 20-08-2007 14:06 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 14:27
edward2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:04:
Ben benieuwd hoe de X2900XT bioshock gaat draaien. Iemand de demo al geprobeerd met de X2900XT?

Ben hem nou aan het binnenhengelen en de full staat hier al gepreload via steam :)
Ik ook. Overlord (moet ik nog aan beginnen maar tot nu toe geen tijd gehad ) schijnt het erg goed te doen op de HD2900 XT. Maar trouwens ook op de X1950 XTX kaarten. Dus misschien heeft dat nog een andere reden dan alleen een goede architectuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 20-08-2007 14:20 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

nFo

edward2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:04:

Er zouden ook nieuwe drivers uit komen voor Bioshock,...
Maar ik zie ze nog niet. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:58

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

nFo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:22:
[...]

Zodra de demo online is, gaan de drivers ook online denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

nFo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:22:
[...]

Ja voor beide kampen.

Deze game kan misschien een leuke graadmeter zijn voor de UnrealEngine3 performance. Hier zou dan evt de shaderAA van de X2900XT in dx 10 het verschil kunnen maken, al denk ik ook dat het maar de vraag is of dit onderling echt te vergelijken en van doorslaggevend belang is, omdat er nog zoveel meer meespeelt, zoals dev. afhankelijke implementaties etc.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Splinter Cell schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Zodra de demo online is, gaan de drivers ook online denk ik.
Demo ben ik al aan het downloaden. :P

[ Voor 71% gewijzigd door nFo op 20-08-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bioshock demo kan problemen opleveren op ATI DX10 kaarten. Je moet deze dan in DX9 mode draaien totdat er een fix is....

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

CJ schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:30:
Bioshock demo kan problemen opleveren op ATI DX10 kaarten. Je moet deze dan in DX9 mode draaien totdat er een fix is....
Ik heb nog een: 1900XT, ik weet nog steeds niet of ik die: 2900XT nou zo geweldig vind. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
nFo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:33:
[...]

Ik heb nog een: 1900XT, ik weet nog steeds niet of ik die: 2900XT nou zo geweldig vind. :X
Bioshock is een TWIMTBP game net zoals Lost Planet dat was. Dus opstart problemen zijn helaas onvermijdelijk.
3.7 DX10 Issues
---------------
If you experience graphics corruption or stability issues on Windows Vista using ATi DirectX 10 hardware (eg Radeon HD 2xxx), please launch the game in DirectX 9 mode. This is done by right clicking the Bioshock icon in the game explorer and selecting "Play-DirectX9".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bioschock is toch geen opgelapte DX10 game, zoals Lost Planet en Company of Heroes?

Ik meende van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bioshock maakt gebruik van de UE3 engine. Deze engine was van huis uit een DX9 engine en er is later DX10 functionaliteit aan toe gevoegd. Deze functionaliteit beperkt zich echter tot een aantal dingen. Er wordt bv weinig gebruik gemaakt van de Geometry Shader functionaliteit van SM4.0. Dus eigenlijk is ook de UE3 engine een opgewaardeerde DX9 engine.

Het nieuwe topic staat trouwens hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CJ schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:45:
Bioshock maakt gebruik van de UE3 engine. Deze engine was van huis uit een DX9 engine en er is later DX10 functionaliteit aan toe gevoegd. Deze functionaliteit beperkt zich echter tot een aantal dingen. Er wordt bv weinig gebruik gemaakt van de Geometry Shader functionaliteit van SM4.0. Dus eigenlijk is ook de UE3 engine een opgewaardeerde DX9 engine.

Het nieuwe topic staat trouwens hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 67
Oke, ik weet weer genoeg :). Hoop wel dat het niet zo'n spultje wordt als met Lost Planet en Company of Heroes.

[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 20-08-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

offtopic:
Was het niet zo dat dx10 enkel voor AA in def. shaderomgeving werd gebruikt vwb UE3?

Maar goed, de UE3 wordt toch een belangrijke en ik ben erg benieuwd of de lijn in R6Vegas wordt door gezet, alhoewel die wel erg kleine textures had.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223784

nFo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 14:29:
[...]

Demo ben ik al aan het downloaden. :P
waar haal jij Bioshock vandaan? sorry ben in 2 topic aan het posten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 223784 op 20-08-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob