Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
ik volg de verhalen al een tijdje en kan aardig analiseren (tis me werk)
amd/ati is niet een lang lever beschoren.
mede oneerlijke concurentie.. prijsafspraken.
ik ben geen ati of nvidia fanboy . ik heb kaarten van allebei..
maar ik denk toch echt dat Nvidia ATI/AMD overleeft
of in iedergeval tot een verhouding qua marktwaarde en positie wat niet meer te vergelijken is..
ik vind het gewoon slecht van ze dat ze manco's dumpen op onderontwikkelde markten
en na zon lange tijd toch kappotte bois versturen naar de fabrikanten
dat is gewoon bewust gedaan.. slechte zaak....
hoeft niet perse een slechte ontwikkeling te zijn hoor. Ik denk niet dat er veel mensen in ontwikkelingslanden zijn die HD decoding (UVD deed het niet) functionaliteit nodig hebben. Verwacht niet dat er veel HD tv's zijn in ontwikkelingslanden.murky123 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:33:
heel veel muggen bij elkaar is een aardige olifant...
of in iedergeval tot een verhouding qua marktwaarde en positie wat niet meer te vergelijken is..
ik vind het gewoon slecht van ze dat ze manco's dumpen op onderontwikkelde markten
En dan nog why not?
Intel deed het een aantal jaar terug ook, die plakte op de mislukte P4's een Celeron stikker
Computer says no
Als ze die "manco's" een ander typenummer geven, ik noem maar wat 2400LE ofzo, en ze spreken nergens over het ontbrekende deel, is er toch niets aan de hand?murky123 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:33:
Eigenlijk hetzelfde verhaal met de 2900.... Je kunt wel denken dat UVD erin zit, maar het staat nergens. Ben je dan genaaid?? Sommigen vinden van wel, ik dus niet.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Maar het einde van AMD/Ati....denk het niet.
Wel goed op de stepping letten dus, bij 2400 en 2600 kaartjes die goedkoop worden aangeboden...
[ Voor 17% gewijzigd door Daaaaf op 01-08-2007 16:52 ]
Je hebt gelijk als op de verpakking of in de handleiding staat dat hij bepaalde functionaliteit heeft terwijl het er niet in zit.Daaaaf schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:50:
Als AMD/Ati hiermee hun klanten heeft belazerd, is dat een slechte zaak, dat kun en moet je niet goedpraten. Ook in een ontwikkelingsland heeft iemand het recht om te krijgen wat wordt beloofd.
Maar het einde van AMD/Ati....denk het niet.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ja idd, anders maken "we" wel heel veel circeltjesCJ schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:29:
[...]
Volgens mij wilde je hier naar verwijzen: edward2 in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Dit is van zeer doorslaggevende waarde, het iq is nu perfect en de perf. blijft behouden. Tenminste tov wat je kan verwachten van zo'n ingrijpende aa methode.
Niet op voorraad.
Als je de verhalen al volgt sinds de oprichting van Array Tecnologies Incorporated in 1985 en Advanced Micro Devices in 1969, dan weet je ook dat ze voor zwaardere vuren hebben gestaan. AMD boxt al jaren op tegen een reus, terwijl ATi pas sinds 2000 zich op de high end 3D markt begeeft (dus 15 jaar na oprichting).murky123 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:33:
Daarnaast loopt de Graphics Division van AMD nu weer aardig op schema en doet de Chipset Division het ook vrij goed. En ondanks dat ze niet de snelste CPUs in handen hebben, wist AMD toch marktaandeel van Intel af te snoepen.
Verder is het niet wenselijk dat er 1 grote CPU speler op de markt is (of GPU fabrikant voor hetzelfde geld). Ik denk dat veel mensen/landen (overheden)/bedrijven zich dit maar al te goed realiseren.... zeker als je ziet dat Duitsland alleen al 262 miljoen euro's in AMD pompt om de Dresden Fab te ondersteunen, dan is dit AMD hoofdstuk nog lang niet uit.
Zelfs al zou AMD bankroet gaan, dan zullen ze er nog wel zijn in een of andere vorm. Zij het vanwege een hechtere samenwerking met IBM of door een overname van bv Samsung.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
je kan ook uit de markt "gedrukt"worden door de concurent ookal heb je groeicijfers
als je groeicijfers niet in verhouding staan tot je concurent.. word je uit de markt gedrukt.. na verloop van tijd.
[ Voor 59% gewijzigd door murky123 op 01-08-2007 17:33 ]
Zijn 2 verhalen door elkaar maar erg groot probleem...Demon_Eyez schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:04:
Staat ook op de FP. UVD doet het niet.
nieuws: 'AMD dumpt manke RV610-stepping in ontwikkelingsmarkten'
AMD ontkent alles en er zijn van vendors al 2400 kaarten in de markt die met dit probleem kampen, ook in Nederland. Het probleem is dus ook op te lossen met een BIOS en vendors zijn aan het flashen, etc om het probleem te verhelpen.
Feit blijft wel dat een operating loss in Q1 van ongeveer USD 450 mio en USD 500 mio in Q2 heel wat harder gaat dan een zwaar bevochten 1malige subsidie van EUR 260 in Duitsland. Tel daarbij op de onzekerheid over de kwaliteit van de toekomstige produkten en daarmee hun mogelijkheid deze negatieve resultaten te verbeteren.
Ook AMDATI heeft een bepaalde financieringsstructuur en bij blijvende tegenvallende resultaten zullen ze zeker door ratio's gaan zakken waardoor ze bijv. meer rente moeten gaan betalen over hun leningen.
Het is ook zeker niet ondenkbaar dat er meer Eigen Vermogen bij moet. Alleen wie zou dat moeten gaan ophoesten? . EV verschaffers doen dit doorgaans alleen als men zoveel mogelijk vreemd vermogen op de onderneming kan laden zodat ze een hoog rendement per eenheid EV behalen.
Echter de afgelopen jaren zijn er teveel leningen verstrekt tegen te gunstige voorwaarden (ten nadele van de banken dus). Banken hebben op dit moment nog grote leningen op boek die zij niet eens doorgeplaatst krijgen bij schuldbeleggers.
Derhalve hebben banken moeite om huidige leningen te herfinancieren. Laat staan nieuwe leningen uit te geven. Zij willen dit alleen doen tegen betere voorwaarden. Lees strengere eisen en hogere rentemarges. Doordat de Banken dus behoudend zijn en de EV verschaffers ook geen water bij de wijn willen doen tav hun gewenste EV/VV ratio zal het herfinancieren van AMD's schuldenlast / aantrekken van nieuw EV en VV nog niet eenvoudig zijn mocht dit noodzakelijk zijn door aanhoudende verliezen.
Als de nieuwe produkten niet aan de verwachting voldoen en derhalve de verliezen niet doen keren denk ik dat AMDATI wel degelijk erg lastige tijden te wachten staat.
ps: CJ, je usericon is al tijden buiten werking
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Beste Tweakers, omdat Intel nu vrij relatief goedkope cpu's aanbied wil niet zeggen dat AMD word uitgeperst en dat ze kapot gaan, in tegendeel ik denk dat ze straks sterk terug komen met hun nieuwe Quadcore en met de R700 Gpu
Intel speelt gewoon op de computergebruiker in om cpu's goedkoop aan te bieden.
(want vroeger "de goede oude tijd" was Amd bijna "altijd" goedkoper (en beter)
sinds de C2D is dat een beetje veranderd.. maar wacht maar intel/nv-freaks
ik zie ook liever nieuws/discussie over de nieuwe videokaartjes dan over AMD/ATI zelf..
bv de RV670

Even 'n leuk Ati plaatje we zitten tenslotte in 't Ati topc
[ Voor 17% gewijzigd door MauSS op 01-08-2007 19:10 ]
A world without gadgets is no world ;)
Zoiets bedoel je? Hij is alleen wel nieuw en nog niet beschikbaar.stefijn schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:41:
Ik zou graag een 2600pro passive willen kopen voor mijn HTPC, echter: ik kan alleen de MSI-versie vinden, en die heeft heatpipes die over de zijkant naar de andere zijde van de kaart lopen. Dat gaat niet passen in mijn case (Antec Fusion), daar zit hooguit 1 cm ruimte tussen de kaart en de afdekplaat van de case.
Een andere passive 2600pro kan ik echter niet vinden, heeft iemand een idee welke er zijn waarbij de kaart niet breder is dan het board zelf? Dus met of heatpipes die over de achterkant lopen bijv., of met alleen passieve koeling aan de ene zijde van de kaart.
@CJ: De link naar reghardware.co.uk (startpost, reviewsectie HD2400/HD2600) wordt niet goed afgebeeld door een dubbele url in de tag.
There go the goddamn brownies.
Analyseren is je werk maar je kan het niet spellen?murky123 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:33:
Leegte
Anoniem: 217007
Link: http://www.digitimes.com/news/a20070801PD209.html
AMD's official graphics card diagnostic and validation software was recently discovered to have a bug that failed to detect defective ATI Radeon HD 2400 and 2600 graphics cards, according to sources at graphics card makers.
Channel vendors pointed out the problem with the cards was due to an error in the BIOS application process.
The issue was not only encountered by small makers, Asustek Computer, Micro-Star International (MSI) and Gigabyte Technology all experienced the problem too, noted the sources.
Although the problem can be easily solved by reapplying the BIOS, because AMD's software did not detect the defect before shipping, the cards will now need to be returned to the makers to be restored. One first-tier maker has recalled over 20,000-30,000 units already, noted the sources.
It is believed that most of the defective cards are still in the channel or on their way back to the makers with only a small number of having already been purchased by consumers, noted the vendors.
AMD responded that Radeon HD 2400 and 2600 chips are throughly inspected before being shipped to graphics card makers. This was an isolated incident and measures were taken to solve the issue as soon as it was detected, the company said.
En wanneer er nieuws gepost wordt zou het misschien ook handig zijn om eerst het nieuwsbericht goed te lezen zodat enige nuances gemaakt kunnen worden...
Zo is er bv 1 fabrikant die tussen de 20 en 30 duizend kaarten heeft herroepen om ze te fixen dmv een nieuwe bios. En het goede nieuws is dat de meeste kaarten die last hadden van het probleem nog binnen de channel zaten en nog niet hun weg hadden gebaand richting de consument. Het kan echter zijn dat een klein gedeelte al wel hun weg heeft gevonden naar de consument. Wat te doen als je net pech hebt en zo'n kaart hebt, wordt nog bekend gemaakt. Maar normaal gesproken merkt de consument verder niks van de recall.
Dit staat dus los van het feit dat AMD in opkomende IT landen (vnl armere landen) een gestripte versie van de HD2400 uit brengt zonder UVD. Het gaat hier dus om het overschot aan A13 cores waar UVD niet goed functioneerde. Voor zover ik weet zijn er geen A13 cores in omloop gebracht op de markt itt het zgn gerucht op de FP (geen flauw idee waar ze dat vandaan hebben gehaald). Als ze hier te koop zijn dan is het via import gebeurd. Ze zouden in NL in ieder geval niet te koop moeten zijn.
zo spuit 11..CJ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:55:
Jongens, allemaal goed bedoeld enzo dat posten van 'nieuws'... maar het kan geen kwaad om even op de vorige pagina's te kijken of hetzelfde nieuws niet al eerder is gepost. We hebben nu al een paar keer dat bericht over de HD2400 voorbij zien komen.... De eerste keer is het nog 'nieuws'... de tweede en derde keer en alles er na... niet meer....
En wanneer er nieuws gepost wordt zou het misschien ook handig zijn om eerst het nieuwsbericht goed te lezen zodat enige nuances gemaakt kunnen worden...
Zo is er bv 1 fabrikant die tussen de 20 en 30 duizend kaarten heeft herroepen om ze te fixen dmv een nieuwe bios. En het goede nieuws is dat de meeste kaarten die last hadden van het probleem nog binnen de channel zaten en nog niet hun weg hadden gebaand richting de consument. Het kan echter zijn dat een klein gedeelte al wel hun weg heeft gevonden naar de consument. Wat te doen als je net pech hebt en zo'n kaart hebt, wordt nog bekend gemaakt. Maar normaal gesproken merkt de consument verder niks van de recall.
Dit staat dus los van het feit dat AMD in opkomende IT landen (vnl armere landen) een gestripte versie van de HD2400 uit brengt zonder UVD. Het gaat hier dus om het overschot aan A13 cores waar UVD niet goed functioneerde. Voor zover ik weet zijn er geen A13 cores in omloop gebracht op de markt itt het zgn gerucht op de FP (geen flauw idee waar ze dat vandaan hebben gehaald). Als ze hier te koop zijn dan is het via import gebeurd. Ze zouden in NL in ieder geval niet te koop moeten zijn.
loopt te zeuren dat er niet 2 keer of meer het zelfde item als nieuws gepost mag worden..
en wat doe je .. waar wij het al 3 pagina's over hebben

Als het op te lossen is met een BIOS flash zie ik het probleem eigenlijk niet zo... En mensen die niet weten wat een BIOS is weten al helemaal niet wat UVD is, en zullen het waarschijnlijk ook niet missen!The Source schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:30:
[...]
Zijn 2 verhalen door elkaar maar erg groot probleem...
AMD ontkent alles en er zijn van vendors al 2400 kaarten in de markt die met dit probleem kampen, ook in Nederland. Het probleem is dus ook op te lossen met een BIOS en vendors zijn aan het flashen, etc om het probleem te verhelpen.
Blijft natuurlijk wel zo dat ATi die core's gewoon goed had moeten leveren.
@MauSS, natuurlijk komt DAAMIT terug.
(ben zelf eerder een fan van intel/ATi combinatie, vooral omdat mijn eerste ATi, de 9800pro, zo hard ownde ;d)
@winwiz,
[ Voor 11% gewijzigd door Str1ngS op 02-08-2007 09:12 ]
TnI 4 Life
Het verschil is dat CJ het bericht analyseerd en verduidelijkt, en anderen de boel alleen maar herhalen en zelfs het artikel niet lezen en zeggen dat ATI rotzooi verscheept aan de hand van de kop. En dat terwijl analyse hun vak zou zijn....murky123 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:29:
[...]
zo spuit 11..
loopt te zeuren dat er niet 2 keer of meer het zelfde item als nieuws gepost mag worden..
en wat doe je .. waar wij het al 3 pagina's over hebben
En dat nvidia AMD/ATi gaat overleven is ook bullshit. ATi is een devisie van AMD. het gaat slecht met AMD, maar dat will niet zeggen dat het slecht gaat met ATi. Ik denk zelf dat mocht AMD failliet gaan, dan zullen ze ATi afstoten of verkopen. En zolang er vraag is naar ATi kaarten zullen fabrikanten en AIB's ATi supporten en de chips blijven kopen.
Dat je kan analyseren, betekend niet dat je gelijk hebt. Volgens mij ben je ook niet helemaal bekend in de hardware wereld.
Tot zover ik het weet was de enige issue dat the HD2900XT geen UVD ondersteunde/ingebakken had en de fabrikanten/AIB's dachten van wel. Ook wij hadden toendertijd stickertjes ontvangen van ze om over de UVD logo the plakken van de verpakking.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
het gaat hier om een principe... een fout in de controle procedure het niet opmerken van een kappote bios... is gewoon falen van de fabrikant.vigilante888 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:05:
@ murky: Lezen is een kunst he. Het gaat trouwens maar om een paar fabrikanten/AIB's. Het gaat hier om een bios probleem welke dmv van een simpele flash gefixt kan worden. Ik vind het al netjes dat ATi ism met de fabrikanten een recall actie heeft gedaan. Voor hetzelfde geld hadden ze het niet gedaan en was er helemaal geen mug voor jou om er een olifant van te maken.
En dat nvidia AMD/ATi gaat overleven is ook bullshit. ATi is een devisie van AMD. het gaat slecht met AMD, maar dat will niet zeggen dat het slecht gaat met ATi. Ik denk zelf dat mocht AMD failliet gaan, dan zullen ze ATi afstoten of verkopen. En zolang er vraag is naar ATi kaarten zullen fabrikanten en AIB's ATi supporten en de chips blijven kopen.
Dat je kan analyseren, betekend niet dat je gelijk hebt. Volgens mij ben je ook niet helemaal bekend in de hardware wereld.
Tot zover ik het weet was de enige issue dat the HD2900XT geen UVD ondersteunde/ingebakken had en de fabrikanten/AIB's dachten van wel. Ook wij hadden toendertijd stickertjes ontvangen van ze om over de UVD logo the plakken van de verpakking.
en jij vind het dan netjes dat ze een recall doen????? ik vind dat bittere noodzaak en schandalig als ze het niet zouden doen...
ik zeg/eis ook niet dan Nv AMD/ATI overleeft. maar ik heb het vermoeden..
en dan nog de chips waarvan de UVD niet werkt dumpen in ontwikkelingslanden..
als je zoiets doet vind ik dat je strategie over lijken gaat.. bah... ik weet het tis de realiteit en veel bedrijven flikken zoiets maar uit principiele overwegingen vind ik het niet kunnen
Zulke zaken gebeuren nu eenmaal. De reactor in Chernobyl had ook niet mogen smelten en toch gebeurde het.een fout in de controle procedure het niet opmerken van een kappote bios
Ze doen het, zoals het hoort. nVidia had vlak voor introductie ook een fout in de 8800 die ze direct gefixt hebben.en jij vind het dan netjes dat ze een recall doen
[ Voor 27% gewijzigd door XWB op 02-08-2007 11:31 ]
Het verkeerde weerstandje in de 8800 serie is toch ook netjes opgelost, ik denk dat dit redelijk vergelijkbaar is....murky123 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:01:
[...]
het gaat hier om een principe... een fout in de controle procedure het niet opmerken van een kappote bios... is gewoon falen van de fabrikant.
en jij vind het dan netjes dat ze een recall doen????? ik vind dat bittere noodzaak en schandalig als ze het niet zouden doen...
als je zoiets doet vind ik dat je strategie over lijken gaat.. bah... ik weet het tis de realiteit en veel bedrijven flikken zoiets maar uit principiele overwegingen vind ik het niet kunnen
Je blijft doen voorkomen of het publiek voorgelogen wordt met het "dumpen" van chips zonder UVD functionaliteit. Zolang ze niet verklaren dat het er wél inzit is er niets aan de hand i.m.o.
Het gaat hier om 2 verschillende dingen die door elkaar heen zijn gehaald.murky123 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:01:
[...]
het gaat hier om een principe... een fout in de controle procedure het niet opmerken van een kappote bios... is gewoon falen van de fabrikant.
1. Er worden vaak genoeg moederborden verkocht van bij. rev. 1 waarvan de Bios nog bugs inzitten. Het enige verschil is dat met een mobo de bios zelf voor de gebruiker erin geflashed kan worden en met een GPU niet. Dus moeten deze kaarten terug.
Er zijn genoeg fabrikanten (bijv. microsoft) die geen recall doen waarvan ze weten dat er een probleem mee is.
2.. De chips waarvan de UVD niet werken hebben nooit de kanalen gehaalt. Deze zijn tijdens de productie eruit gehaalt. De kans dat je een kaart koopt waarvan de UVD niet werkt is even groot als de loterij winnen. Mocht deze kaarten op de markt zijn gekomen, dan hadden Ik wel een emailtje gezien voor een recall actie. Deze chips worden nu verwerkt in kaarten die bestemd zijn voor 3e wereld landen. Deze zullen voor vele malen goedkoper verkocht worden aan die landen. ATi is niet de enige die het goed. Intel en nVidia doen het ook. Alle slechtere yields worden gewoon goedkoper aangeboden aan de markt. Of zo nou onder een andere merk/model verkocht worden doet er niet aan toe.
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)
Ja, schandalig als ze geen recall zouden doen. Het feit is echter dat ze dat wel doen. Dus ik snap niet waar je je druk om maakt, tenzij je echt zo nodig iets wilt hebben om over AMD/ATi te zeuren in deze komkommertijd?
Falen van de fabrikant, ja. Net zoals nVidia engineers naar shops moest sturen om een een mankement op de eerste lichting GF8800GTX-en te fixen. Wat is erger? Voordat de kaarten daadwerkelijk in de shops liggen fixen met een biosflash (softwareprobleem) of engineers naar de winkels sturen om het probleem te fixen (hardwareprobleem).
Dit hierboven is geen lowblow naar nVidia, maar om even aan te geven dat er bij beide kampen wel iets mis gaat. Soms komen ze er op tijd achter (R520) of soms iets later (G80/RV610/RV630). Soms is het te fixen (RV610/RV630/G80 transistor bug).
Als het probleem maar opgelost wordt zie ik niet in waarom er meteen op gesprongen moet worden alsof de wereld vergaat. Je betaald en krijgt - als het goed is - waar voor je geld en goed functionerende hardware. Krijg je dat niet, dan heb je reden om te zeuren, maar ongetwijfeld is AMD/NV dan schappelijk genoeg om samen een oplossing te vinden.
En het dumpen van chips waar gedeeltes het niet doen in ontwikkelingslanden is zeer normaal. Intel doet het. AMD doet. Het gebeurt al jaren. Het gebeurt zelfs in onze landen (Radeon 9500Pro, GF6800, Radeon X800Pro, Radeon X800GT, X1800GTO) alleen wordt er hier duidelijk een naam aan gegeven. En tot dusver weet je niet of AMD de naamgeving daar gaat aan passen zoals bv HD2400LE, dus nog geen reden om te klagen. Daarnaast betwijfel ik het of de mensen in ontwikkelingslanden geld genoeg hebben om HD films te bekijken.... Maar dat terzijde.
Edit: Ik typ natuurlijk weer veel te langzaam. Ben al weer ingehaald.
[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 02-08-2007 11:30 ]
kerel je kan WEL een andere bios in je 3d-card flashen, vroeger wel uns gedaan een ati 9600XT bios op me ati 9600pro gezet, tis dat ik de 256MB versie hadvigilante888 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:22:
[...]
Het gaat hier om 2 verschillende dingen die door elkaar heen zijn gehaald.
1. Er worden vaak genoeg moederborden verkocht van bij. rev. 1 waarvan de Bios nog bugs inzitten. Het enige verschil is dat met een mobo de bios zelf voor de gebruiker erin geflashed kan worden en met een GPU niet. Dus moeten deze kaarten terug.
Er zijn genoeg fabrikanten (bijv. microsoft) die geen recall doen waarvan ze weten dat er een probleem mee is.
Enige wat je natuurlijk moet hebben is een bios waar de zelfde memory settings opzit, handigste is natuurlijk 1 met zelfde merk maar hoeft niet natuurlijk...
http://www.techpowerup.com/bios/
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
[ Voor 33% gewijzigd door Dutch2007 op 02-08-2007 11:40 ]
Klopt toen kon het nogDutch2007 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
kerel je kan WEL een andere bios in je 3d-card flashen, vroeger wel uns gedaan een ati 9600XT bios op me ati 9600pro gezet, tis dat ik de 256MB versie had
Enige wat je natuurlijk moet hebben is een bios waar de zelfde memory settings opzit, handigste is natuurlijk 1 met zelfde merk maar hoeft niet natuurlijk...
Computer says no
Wat mij niet duidelijk is geworden uit al die (herhaalde) berichten is of die 'gedumpte' chips zonder UVD ook worden geretagged naar bijv. 2400LE of dat ze 'gewoon' verkocht worden als HD2400XT? Is daar überhaupt al iets over bekend?
Nee, merp!
Yep, 1% van de wereldbevolking - ook wel tweakers genoemd - kunnen een bios flashen met kans op garantieverlies dus moeten ze de chips gewoon maar verkopen ?Dutch2007 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
kerel je kan WEL een andere bios in je 3d-card flashen, vroeger wel uns gedaan een ati 9600XT bios op me ati 9600pro gezet, tis dat ik de 256MB versie had
http://www.techpowerup.com/bios/
en er staat op techpowerup ook x1600 bios-en...
en why zou zoiets gelockt moeten zijn? het lezen van de bios
gaat via dos, en flashen ook, al zou je miss idd een soort van write lock d'r opzeggen (read only), mjah dan kunnen zei het ook niet.....
Daar is dus voor zover ik weet niks over bekend nog.PauseBreak schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:39:
Typecursusje nemen CJ?![]()
Wat mij niet duidelijk is geworden uit al die (herhaalde) berichten is of die 'gedumpte' chips zonder UVD ook worden geretagged naar bijv. 2400LE of dat ze 'gewoon' verkocht worden als HD2400XT? Is daar überhaupt al iets over bekend?
Dan wat ander nieuws. OC Workbench heeft een Gigabyte mATX moederbord met G33 chipset getest. Dit moederbord bevatte een 16x PCIe slot en een open ended 4x PCIe slot, dus zouden ze OC Workbench niet zijn als ze niet zouden proberen om CrossFire te laten draaien ondanks dat de chipset officieel niet op de CrossFire Supported Chipset lijst staat.
En zie daar... het werkt....: http://my.ocworkbench.com...d.php?p=418426#post418426
Ik had het erover dat je een bios van een mobo kan flashen zonder je garantie te verliezen. En je kan ook de tools en de bios voor het flashen direct van de website van de fabrikant halen. Met een GPU is het anders omdat het niet ondersteund wordt door de fabrikant.Dutch2007 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:47:
nah dat zeg ik niet, bedoelde alleen maar van hey het is WEL mogelijk...
en er staat op techpowerup ook x1600 bios-en...
en why zou zoiets gelockt moeten zijn? het lezen van de bios
gaat via dos, en flashen ook, al zou je miss idd een soort van write lock d'r opzeggen (read only), mjah dan kunnen zei het ook niet.....
Het is echt komkommertijd. Iedereen loopt te mierenneuken.
Woordt dat niet beetje overdreven?
Met de 8.40 Beta driver heb ik dit probleem niet meer met powerdvd!Joepi schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:37:
Valt te hpen dat UVD soowieso niet het zelfde doet las HW-acceleration aanvinken bij PowerDVD: choppen![]()
Woordt dat niet beetje overdreven?
Het moet dus een kaart zijn met alleen een groot koelblok, of heatpipes die over de achterkant van de kaart lopen. Ik kan echter buiten de MSI-versie geen andere passief gekoelde 2600pro's vinden, weet iemand er nog meer?
Dit is een discussie topic. Geen advies topic. Ik denk dat het handiger is als je een HD2600Pro koopt en de koeler zelf vervangt. Alle manufacturer oplossingen voor passieve cooling hebben heatpipes lopen via de bovenkant.stefijn schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:57:
Nogmaals dezelfde vraag (voorheen geen antwoord gehad): ik zoek een 2600pro, passief gekoeld, maar waarbij de kaart niet (veel) breder is dan de printplaat zelf. MSI levert een passief gekoelde 2600pro, maar daarbij lopen heatpipes over de zijkant, waardoor deze kaart niet in mijn Antec Fusion past. (de beschikare ruimte daar is hooguit 1cm)
Het moet dus een kaart zijn met alleen een groot koelblok, of heatpipes die over de achterkant van de kaart lopen. Ik kan echter buiten de MSI-versie geen andere passief gekoelde 2600pro's vinden, weet iemand er nog meer?
Heb je nog nieuws / gossip te melden?
hehe, de 8 slaan op chinese acht wat fortuin betekend.Jejking schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:32:
Hee Vigilante888 (slaan die achtjes op het Japanse acht wat voor geluk zou zorgen?)
Heb je nog nieuws / gossip te melden?
ik heb helaas niks speciaals te melden. HIS komt met een GDDR4 versie van de 2600XT en de 2900XT.
Er staat ook een PCI-e 1x kaart in de planning voor de 2400.
De 9550 en 9600 zullen uitgefaseerd worden en vervangen worden door de X1050 voor de AGP. En de2400 serie zullen 1Gb hypermemory krijgen.
Maar dat wisten jullie allemaal al.
Nope. niks bekend daarover. Ik ontvang als het goed is in de loop van volgende een confidential roadmap van een AIB. Hopelijk hebben we dan wat meer info.DingieM schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:10:
Komt er ook een 2900pro MET GDDR4?
Confidential, dus jij hebt dan wat meer info, wij nietvigilante888 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:11:
[...]
Nope. niks bekend daarover. Ik ontvang als het goed is in de loop van volgende een confidential roadmap van een AIB. Hopelijk hebben we dan wat meer info.

BronRV670, Radeon HD 2900 Pro update (they're not the same)
A while back we reported about how ATI was working on a new chip called RV670. This is still very much true, but the report said that it was a mid-end chip, it's not. RV670 is a die-shrink of the R600 with some redistributed resources; a better proportion between shader processors and TMUs and ROPs. Basically this means less shader processors in favor of more TMUs and ROPs, which should seriously improve the gaming performance of the Radeon HD 29XX (the XXs are since we're not sure what it will be called).
At the same time, Chilehardware reports that a new beta driver reveals another new card, the Radeon HD 2900 Pro. This card will be based on the R600 core, probably a bit stripped down and with lower frequencies.
Interessant of niet? RV670 is dus volgens dit verhaal geen midrange GPU, maar een R600 op 65nm of 55nm met minder streamprocessors maar meer TMUs en ROPs.
Die HD2900Pro is ws een R600 op 80nm met lagere clockspeeds en mogelijk uitgeschakelde shaders/ROPs/TMUs, dus niet de 65/55nm RV670. Dus een HD2900XT zal ie niet ownen, ook niet met AA aan.Ted56 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:21:
Whehe strax ownt die 2900PRO een 2900XT met AA aan
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Klinkt maar vaag, dit zou betekenen dat ze weer afstappen van hun design richting, of de streampross. moeten per saldo even sterk zijn.CJ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:11:
Newsflash: RV670 is die-shrink van R600 met tweaks aldus Nordic Hardware
[...]
Bron
Interessant of niet? RV670 is dus volgens dit verhaal geen midrange GPU, maar een R600 op 65nm of 55nm met minder streamprocessors maar meer TMUs en ROPs.
Niet op voorraad.
Net vanmiddag de GDDR3 versie van 2900XT gekocht van HIS, 3 en 4 maakte toch niet echt heel veel uit? Was t wachten op n custom HIS versie zat aant worden kom je hier weer meevigilante888 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:07:
[...]
HIS komt met een GDDR4 versie van de 2600XT en de 2900XT.
Dat hoeft niet per se.edward2 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:48:
[...]
Klinkt maar vaag, dit zou betekenen dat ze weer afstappen van hun design richting, of de streampross. moeten per saldo even sterk zijn.
De R600 bestaat uit 4 SIMD arrays van elk 16 shaderunits met 5 streamprocessors per stuk. Als blijkt dat ze het aantal streamprocessoren per shaderunit terug kunnen brengen naar bv 4 zonder dat de performance instort, omdat blijkt dat het voeden van 4 streamprocessors gemakkelijker is dan 5... Dan zie ik het probleem niet zo.
In dat geval zou je dus een GPU hebben met 256 streamprocessors en zou je door het aantal ROPs en Texture Units omhoog te schroeven (naar respectievelijk 24 en 32) en eventueel weer hardwarematige AA resolve toe te voegen, een alsnog zeer gebalanceerde GPU hebben die misschien evenveel transistors heeft als de R600, maar wel kleiner is dankzij de die-shrink.
Maar goed, dat is allemaal maar even theoretisch... zoals ik het zou doen als ik aan het hoofd stond bij de Graphics Division van AMD.
Yep, en had de Pentium 4 op 10GHz gewerkt hadden we de C2D niet nodigoeLangOetan schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:52:
Er is niets mis met de balans van de R600, hij had wel minstens aan 1Ghz moeten lopen
Ja, maar zelfs 742Mhz was hoger dan target speed die AMD in gedachten had. Dus dat zegt wel iets over de performance die ze eerst in gedachten hadden bij AMD. Dat de meeste GPUs nu met gemak de 800Mhz halen is natuurlijk mooi meegenomen. Dus wie weet is een die-shrink wel net datgene wat ze nodig hebben om de 1Ghz te halen.oeLangOetan schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:52:
Er is niets mis met de balans van de R600, hij had wel minstens aan 1Ghz moeten lopen
//edit
Hier wordt geeft Sir Eric aan dat de R600 heel erg hoog kan clocken zonder timing-problemen, het lijkt me eerder dat de R600 zijn clock target absoluut niet gehaald heeft. (op 1GHz zou de gigantische bandbreedte meer voordelen hebben gegeven)When was 80HS chosen in the design cycle and did you know about the static leakage properties before you committed production on that node?
When we selected 80HS, we selected it based on faster transistors, better density and also the fact that 65nm would not be available for production for R600. 65nm did get pulled in so the schedule aspect was probably a little off. However, the transistors are faster and leakier, and we were aware of this. We ended up setting up the final clock based on TDP for the worst case scenarios. That usually means that there’s a lot of headroom left for overclocking. Most boards seem to get engines over 800 MHz without any problems. With a good bottle of liquid nitrogen, you can get over 1 GHZ ;-)
//edit2
het antwoord stond er net onder
Given how it turned out on 80HS, how much was the final product affected in terms of yields and shipping clocks? We get the sense that ~750MHz was the low end of the scale for final target clock, for example, but 80HS holds you back.
We knew we were going to hit the power envelope with the higher leakage parts, and we could have done some more binning to create more SKUs. 742 MHz was in the range of our expectations, though we thought we would be a little higher (~800 MHz) initially. Due to simplifying the binning process and various design decisions, the 740 ended up as a good middle ground that gives a competitive part in this price range, and gives good yields.
[ Voor 105% gewijzigd door oeLangOetan op 02-08-2007 19:24 ]
Anoniem: 38733
Dus straks krijgen we 2 verschillende Call of Juarez benchmark demo's in omloop, eentje voor de RV670 (hardwareAA) en de andere voor de R600 (shaderAA).CJ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:36:
[...]
... en eventueel weer hardwarematige AA resolve toe te voegen, een alsnog zeer gebalanceerde GPU hebben...
Met alsnog hardwareAA toevoegen zou AMD wel een beetje toegeven dat ze de plank behoorlijk mis hebben geslagen in eerste instantie...
Anoniem: 168987
Ati had volgens mij meer van hun hd2900xt verwacht
maar wat er niet is kan nog komen doormiddel van drivers
maja volgens mij gaan ze het wel goed doen met de r670
Ik weet wel bijna zeker dat de oorspronkelijke targetspeeds lager lagen dan de 742Mhz. De R600 is gewoon zo vaak gerespinned om toch hoger te gaan dan de targetspeed om de G80 bij te houden (vnl in DX9, want in DX10 heeft-ie minder moeite).oeLangOetan schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:15:
waar haal je dat dat ie boven de target speeds draait? ik had net het omgekeerde gehoord (vndaar mn vorige post btw)
//edit
[...]
Hier wordt geeft Sir Eric aan dat de R600 heel erg hoog kan clocken zonder timing-problemen, het lijkt me eerder dat de R600 zijn clock target absoluut niet gehaald heeft. (op 1GHz zou de gigantische bandbreedte meer voordelen hebben gegeven)
//edit2
het antwoord stond er net onder
[...]
Vijay Sharma's eigen woorden:
Bron: http://www.pcgameshardware.de/?article_id=573129PCGH: One question about performance: I know you can't answer to any details, so I'll be very vague about it. Did you hit you initial clock target for R600 or did you even exceed it?
Vijay Sharma: Oh, I think we actually exceeded the clock target that we had. So we're quite pleased with the results.
Nee hoor. Dat zegt absoluut niks over het al dan niet mis slaan van de plank, en het zal niet uit maken voor DX10 games die standaard gebruik maken van shaderbased AA resolve zoals CoJ, want ook met shaderbased AA resolve kan de R6x0 goed uit de voeten.Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:43:
[...]
Dus straks krijgen we 2 verschillende Call of Juarez benchmark demo's in omloop, eentje voor de RV670 (hardwareAA) en de andere voor de R600 (shaderAA).![]()
Met alsnog hardwareAA toevoegen zou AMD wel een beetje toegeven dat ze de plank behoorlijk mis hebben geslagen in eerste instantie...
Waar het echter wel uit maakt is voor 'oude' DX9 games die graag met hardware AA resolve werken om daar de performancedrop te verzachten. En het komende jaar is het toch nog voornamelijk DX9 games wat de klok slaat. Het kan goed zijn dat AMD zich verkeken heeft in het aantal DX10 games die dit jaar uit zou komen. Je ziet het ook aan de reeks van uitgestelde games... Crysis, Alan Wake (naar 2008), FSX DX10 patch, etc.
De laatste AIB informatie zegt trouwens het volgende...
AMD gaat een nieuwe strategie invoeren. Ze verdelen de mainstream vanaf nu in de volgende twee segmenten:
* $79 - $149
* $149 - $299
Daarnaast komt er elke 6 maanden zowel een nieuwe high end GPU uit als een nieuwe midrange GPU. De lowend en sub-mainstream zullen echter 12 maanden moeten mee gaan.
De nieuwe R7x0 highend en upper midrange chips worden aan het eind van Q2 2008 gelanceerd. Beide zullen op 55nm gemaakt worden. De low-end en lower-midrange komen later (waarschijnlijk Q3 2008).
In Q4 2008 komt de R780 op 45nm
Oh en de HD2900Pro komt in Q4 2007. Dit is dus gewoon gebaseerd op de R600 core en wordt gepositioneerd tussen de HD2600XT en HD2900XT. De richtprijs zal $199 zijn.
De RV670 komt in Q1 2008 en zal gebouwd zijn op 55nm. De naam? HD2950Pro.
Tadaa.
Nieuw van Asus:
HD2900XT Aquatank:

http://www.hardspell.com/...showcont.asp?news_id=1141
En Hardspell heeft ook een review met benchmarks van de laatste Transformers game die bij de film hoort: http://www.hardspell.com/...?news_id=1040&pageid=1380 Hierin worden zo'n beetje alle kaarten getest van high end tot lowend.
[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 03-08-2007 03:43 ]
Anoniem: 146043
Ik heb een EAX1950pro van Asus en het rare is dat ik de volgende scores haal in 3Dmark05
1024x768@standaard = 8019
1680x1050@4xAA+LOD-1 = 6198
De laatste is zoveel zwaarder dat het voor deze kaart niet zozeer uitmaakt hoe je hem insteld omdat ATi hier bewijst hun Anti-Aliasing techniek goed te verstaan. De performance daalt met slechts 25% terwijl de LOD-1 gelijk staat aan 32 voudige Anisotrophic Filtering wat niet eens in te stellen is.
Gamen met deze mooie instellingen gaat goed.
Zo'n 4cm fannetjes moeten echt hard draaien om wat lucht verplaatst te krijgen.
[ Voor 31% gewijzigd door Pubbert op 03-08-2007 11:26 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 220263
Als hij maar 199 dollar gaat kosten lijkt het me sterk dat hij heel veel gaat presteren, maar het is wel gebaseerd op de XT..
Daarnaast, 'tussen 2600xt en 2900xt' zegt niet zo heel veel, dat zijn ong alle kaarten behalve 8800gtx/ultra(en in sommige gevallen gts) en de modellen ouder dan 1-1,5 jaar.
199 dollar, is ongeveer 180 euro alles doorgerekend (((199/1,3664 = 145,6) x 1,19 = 173,3) + 5% winstmarge = 182 euro) voor de goedkoopste model en ik vraag me af of het dan beter gaat presteren dan de x1950xt of niet, wat nu 159 is voor een sapphire variant. maw, is het waard om te wachten (nieuw systeem, denk nu ove 1950pro en aanschaf wss in augustus ivm vakantie)
Oja, ddr3 of ddr4?
[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 03-08-2007 13:30 ]
De 8800GTS320 houdt flink huis in de cheap enthousiast-markets volgens mij

Beter laat dan nooit.Jejking schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:56:
Wordt wel weer een beetje late reactie van AMD...
De 8800GTS320 houdt flink huis in de cheap enthousiast-markets volgens mij
http://my.ocworkbench.com...d.php?p=418498#post418498According to Chilehardware, it will be priced at around 200 USD, somewhere in between a GeForce 8600GTS and GeForce 8800 GTS.
From what we understand, the Radeon HD 2900 Pro will feature a 256 bits memory bandwidth and slightly more than 120 stream processors. It will have a lower core clk and memory clk as compared to 8800GTS

http://forum.beyond3d.com...php?p=1043811#post1043811
...
[ Voor 59% gewijzigd door Joepi op 03-08-2007 19:28 ]
/ De 2900 PRO word dus geen 65 of 55 Nm ?
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
ik heb op dit moment een asus X1950 Pro 256 Mb
Nu wil ik de binnenkort vervangen door een HD2900Xt of een 8800 GTX.
Mijn vraag is nu kan ik de HD2900XT combineren metr de X1950Pro in crossfire of niet?
Zijn verschillende series en kan er zelf niks over vinden.
55nm is sowieso te vroeg, pas voor 2008Hekking schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:17:
Lol. Het lijkt er wel op of de info kraan bij AMD even erg ver open is geweest de laatste dagen
/ De 2900 PRO word dus geen 65 of 55 Nm ?
Nee, verschillende generaties. Een flexibele crossfire dongle zou wel passen, maar je krijgt er geen crossfire mee.M.Koers schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:38:
Even een vraag,
ik heb op dit moment een asus X1950 Pro 256 Mb
Nu wil ik de binnenkort vervangen door een HD2900Xt of een 8800 GTX.
Mijn vraag is nu kan ik de HD2900XT combineren metr de X1950Pro in crossfire of niet?
Zijn verschillende series en kan er zelf niks over vinden.
Dus dan moet je óf 130 euro neertellen voor een tweede X1950Pro of huidige kaart verkopen en 280 euro bijleggen voor een HD2900XT. Beetje basic vraagje hoor, kleien kans zelfs dat dit in de TS staat uitgelegd...
Die HD2900Pro is in wezen dus niet veel anders dan een uitgeklede R600. als ie echt maar de helft van het aantal stream processors heeft zou deze kaart ook een heel stuk zuiniger moeten zijn dan de 2900XT. AMD kan zo wel mooi de R600 cores kwijt waar niet alle rekeneenheden functioneren
[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 03-08-2007 23:55 ]
Goud is geen geld
Anoniem: 220263
Zo ja ga ik wel wachten en neem een 7600gt tegen die tijd ofzo 2dehands.
Niet op voorraad.
Zal vast wel. Maar daar kan niemand op dit moment een echt antwoord opgeven, dat snap je wel natuurlijk, de kaart is nog niet eens uit.Anoniem: 220263 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:37:
Zou die 2900Pro beter presteren dan de x1950xt? Iig denk ik wel beter dan de pro maar weet niet zeker..
Zo ja ga ik wel wachten en neem een 7600gt tegen die tijd ofzo 2dehands.
Edit:
De HD2900XT is helaas niet voor mij, de X1950XT wel
[ Voor 7% gewijzigd door AntonH op 04-08-2007 17:21 ]
Als je die x1950xt als physics kaart wilt gebruiken dan kom je van een koude kermis thuis want dat werkt (nog) niet als ik het goed heb....anton121 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:31:
Ik heb iets meer dan een week geleden een ATi Radeon HD2900XT en X1950XT besteld, beide van Sapphire. Echter heb ik ze nog steeds niet binnen en de levertijd wordt steeds verder uitgesteld (inmiddels 17 augustus). Nu heb ik contact opgenomen met de zaak waar ik ze heb gekocht, maar zij zeggen dat er problemen zijn met de aanvoer van nieuwe ATi chips bij de fabrikanten. Iemand die daar iets meer over weet? De Sapphire HD2900XT is namelijke bij meerdere winkels niet op voorraad...
Zo niet, dan heb je als single kaart een goeie keus gemaakt. Hij is namelijk nog rap genoeg voor de meeste games
[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 04-08-2007 15:42 ]
Hmmm, de schorefjes rond de chip zijn gewoon los te halen.MauSS schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:40:
[...]
Heel makkelijk![]()
gewoon alles netjes/rustig los schroeven met een kleine schroevendraaier..
voorzichtig eraf halen netjes je gpu schoonmaken (met bv toiletpapier.. schoon wel te verstaan)
en dan kun je aan de gang met WC![]()
heb zelf ook een 1950XT met Accelero x2 erop (fluitje van een cent)
zie ook: [OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2
Die 4 overige die diep in de koeler zelf zitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Muurvast zitten die krengen.
Iemand een idee?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Op mijn X1950XT zaten ze ook wel vast, maar niet onmogelijk. Misschien toch iets meer nuttig trainen in de sportschool ipv bodybuilden?MrJ schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:43:
Aangezien dit het actieve topic is even een crosspost uit #65 (gaat om 't removen van de stock koeling op een 1950XT).
[...]
Hmmm, de schorefjes rond de chip zijn gewoon los te halen.
Die 4 overige die diep in de koeler zelf zitten krijg ik met geen mogelijkheid los. Muurvast zitten die krengen.
Iemand een idee?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Zal maar meer mijn best moeten doen dus.
/edit:
Gelukt. \O/
[ Voor 16% gewijzigd door MrJ op 05-08-2007 00:13 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
En hoe zit het met de normale AA modes ? Heb je daar ook meer performance ? Het wordt wel tijd dat het beter wordt. AAA koste te veel performance tot voor heen dan. Maar als ik het goed begrijp gebruik jij dan AAA en geen edge detect ? of heb je beide aan staan ?edward2 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:17:
[...]
Ja idd, anders maken "we" wel heel veel circeltjes
Dit is van zeer doorslaggevende waarde, het iq is nu perfect en de perf. blijft behouden. Tenminste tov wat je kan verwachten van zo'n ingrijpende aa methode.
Ik ben net gestopt met Wow spelen wil tijd maken voor me MCSE cursus. Ik ga pas weer spelen als de uitbreiding uit is. Tot die tijd ga ik me richten op andere games.
En ik vraag me wel af wat de R700 wordt. Aangezien er al beweerd wordt dat de G92 echt 2x zo snel is met een lager stroomverbruik als de G80. Klinkt allemaal erg goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 05-08-2007 09:58 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Is dat een open beta?edward2 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:26:
Zo, de 2e beta van Quake Wars draait iig nu ook als een zonnetje op de X2900XT.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Welke kaarten zouden wel als physics kaarten werken icm. 2900XT? vind t best n interessante ontwikkeling namelijk...Bull schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:41:
[...]
Als je die x1950xt als physics kaart wilt gebruiken dan kom je van een koude kermis thuis want dat werkt (nog) niet als ik het goed heb....
Bij mijn weten metnog geen enkele ATI kaart. De Software/driver is er gewoon nog niet.Cartman! schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:18:
[...]
Welke kaarten zouden wel als physics kaarten werken icm. 2900XT? vind t best n interessante ontwikkeling namelijk...
Wat Bull ook zegt het werkt nog niet. Maar als het straks in de drivers aan staat waarschijnlijk de kaarten uit de X1K en de HD2K serie.Cartman! schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:18:
[...]
Welke kaarten zouden wel als physics kaarten werken icm. 2900XT? vind t best n interessante ontwikkeling namelijk...
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nog niet uitgebreid getest, maar er was wel winst in HL2 Lost Coast met boxed AA, maar dat heeft misschien ook met CF te maken. Maar in dit weekend meer op het Scheveningse strand doorgebracht, dan bij de PC.Astennu schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:47:
[...]
En hoe zit het met de normale AA modes ? Heb je daar ook meer performance ? Het wordt wel tijd dat het beter wordt. AAA koste te veel performance tot voor heen dan. Maar als ik het goed begrijp gebruik jij dan AAA en geen edge detect ? of heb je beide aan staan ?
Niet op voorraad.
Offtopic: Arme jongen, ik heb foto's gezien van het Scheveningse strand op zondagedward2 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:46:
[...]
Nog niet uitgebreid getest, maar er was wel winst in HL2 Lost Coast met boxed AA, maar dat heeft misschien ook met CF te maken. Maar in dit weekend meer op het Scheveningse strand doorgebracht, dan bij de PC.

Mavvie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:39:
[...]
Offtopic: Arme jongen, ik heb foto's gezien van het Scheveningse strand op zondag![]()
![]()
ja het was afzien op m'n om 16u gereserveerde loungebed en klaargezette icetea, gevolgd door rugmessage van vriendin
Je moet gewoon je tijden wat verleggen en wat meer het mediterrane regime hanteren
[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 06-08-2007 12:59 ]
Niet op voorraad.
[ Voor 99% gewijzigd door edward2 op 06-08-2007 12:58 ]
Niet op voorraad.
Ik heb vernomen dat dat niet mogelijk was!
Anders doe ik ook gewoon Vista 64.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Alleen.... doet de CCC het niet.. ik krijg deze error bij het openen van de CCC:

Na 'OK' aanklikken gebeurt er niks meer.
Weet iemand hoe ik die error kan verhelpen en dan gewoon de CCC openen?
[ Voor 9% gewijzigd door Evano op 06-08-2007 13:50 ]
Kijk eens op de volgende pagina:blacktarantulaX schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:49:
Drie weken geleden heb ik mijn HD 2900 XT binnengekregen. Ben toen op vakantie gegaan, nu teruggekomen en heb ff Catalyst 7.7 geinstalleerd.
Alleen.... doet de CCC het niet.. ik krijg deze error bij het openen van de CCC:
[afbeelding]
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Verder is je vraag niet op de juiste plaats, maar ik zou als ik jou was het volgende doen:
Uninstall ATi drivers, reboot, uninstall .NET, reboot, reinstall .NET1.1,2.0&3.0, reboot en dan reinstall ATi drivers.
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
.Net framework 2.0 installeren?blacktarantulaX schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:49:
Drie weken geleden heb ik mijn HD 2900 XT binnengekregen. Ben toen op vakantie gegaan, nu teruggekomen en heb ff Catalyst 7.7 geinstalleerd.
[afbeelding]
[ Voor 89% gewijzigd door XWB op 06-08-2007 14:03 ]
Even .NET framework 2.0 opnieuw installeren?blacktarantulaX schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:49:
[afbeelding]
Laat maar

[ Voor 2% gewijzigd door Meekoh op 06-08-2007 14:05 . Reden: spuit 11 :P ]
Computer says no
Dit is toch echt een kappot .NET framework 2.0, Installeer m opnieuwblacktarantulaX schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:09:
Die zit er al op......
Computer says no
Het zat hem erin dat ik gisteren per ongeluk eerst de Catalyst heb geinstalleerd en toen pas de .Net Framework... dus nu heb ik ff de Catalyst weer verwijderd en gereinstalled en loopt alles prima =)
Ja, geen problemen hier, tenminste buiten de games die nog geen CF-profiel hebben.N0taFAma schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:20:
@edward2 Draai jij CF op Vista 64?
Ik heb vernomen dat dat niet mogelijk was!
Anders doe ik ook gewoon Vista 64.
Niet op voorraad.

http://ati.amd.com/products/workstation/fireglmatrix.html
Dit topic is gesloten.