Ja, je geeft minstens 3750 euro uit en je hebt geen geld voor de laatste 200 euro? Nee, dat moet een bewuste keuze zijn geweest en geen gebrek aan geld...Fairy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:42:
ik denk dat na een 40d + 17+55 en een 70-200 2.8 IS de centen op waren
Mooie set !!
Zie deToff schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:10:
[...]
Ja, je geeft minstens 3750 euro uit en je hebt geen geld voor de laatste 200 euro? Nee, dat moet een bewuste keuze zijn geweest en geen gebrek aan geld...
Smilies is niet mijn ding, sorry daarvoor. Blijft merkwaardig en imo onbegrijpelijk om dan voor een 430EX te kiezen. Heb hem zelf ook, maar ook spijt
(ja, wel een beetje, echt waar...).
Het was zeker een bewuste keuze. Dat je genoeg geld hebt hoeft niet te zeggen dat elke 100 euro extra uitgeven verantwoord is, ik schiet niet heel vaak met flits, en als ik het doe is de 430EX genoeg.Toff schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:10:
[...]
Ja, je geeft minstens 3750 euro uit en je hebt geen geld voor de laatste 200 euro? Nee, dat moet een bewuste keuze zijn geweest en geen gebrek aan geld...
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Arunia schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:03:
Ik heb vrij slappe armen wat dat betreft, maar ik zal er eens in de winkel mee gaan schieten.
Moet dat allemaal nog gaan bekijken.
Denk dat ik eerst eens ga kijken naar de maat van de Slingshot 300 en waar die te koop is.
Thanks
offtopic:
Ik zie in je profiel dat je ook in Spijkenisse woont. Ik woon in de wijk 'De Waayer....als je interesse hebt om de Slingshot 300 ff te komen 'passen', pb me maar ff.
Ik zie in je profiel dat je ook in Spijkenisse woont. Ik woon in de wijk 'De Waayer....als je interesse hebt om de Slingshot 300 ff te komen 'passen', pb me maar ff.
Vanwege 'doodbloeden' hobby is onderstaande gear van mijn schoonvader mijn kant opgegaan. De koffer met lenzen ben ik helaas vergeten mee te nemen.
Ik denk dat de fotografen van de oude stempel dit materiaal wel kunnen waarderen.

Tja, die leicaflex camera is wel een geinig ding. er zit een lichtmeter op en ze zijn geloof ik wel redelijk betrouwbaar. De originele batterij is niet meer te koop, dus je zal het met een vervanger moeten doen. Die geven vaak een iets ander voltage waardoor de lichtmeter wat kan afwijken.
Wat dus wel heeeeel heftig is, zijn de leica R lenzen die er op kunnen. Die zijn echt extreem goed gebouwd, scherp en geven geweldig contrast/kleur. Je kan ze met een simpele adapter op je eos zetten.
(En je kan ze dus gewoon op de R8/R9 icm een DMR gebruiken, wat nou oude stempel?)
Je had dus beter de koffer met lenzen mee kunnen nemen
edit: ik hoop voor je dat er een 100mm apo macro bij zit, dat is echt by-far de beste lens die ik ooit op een 5d heb gebruikt. (Een vriend van me schiet met een dmr en R lenzen en heeft dit juweeltje dus)
Wat dus wel heeeeel heftig is, zijn de leica R lenzen die er op kunnen. Die zijn echt extreem goed gebouwd, scherp en geven geweldig contrast/kleur. Je kan ze met een simpele adapter op je eos zetten.
(En je kan ze dus gewoon op de R8/R9 icm een DMR gebruiken, wat nou oude stempel?)
Je had dus beter de koffer met lenzen mee kunnen nemen
edit: ik hoop voor je dat er een 100mm apo macro bij zit, dat is echt by-far de beste lens die ik ooit op een 5d heb gebruikt. (Een vriend van me schiet met een dmr en R lenzen en heeft dit juweeltje dus)
[ Voor 14% gewijzigd door abrakadaver op 26-10-2007 08:24 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Verwijderd
Jawel hoor, daarom stond er ook dat ik het onzin vindToff schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
Dat is dus geen onzin, want je betaalt belasting over de toegevoegde waarde en de waarde van een lens hier is nu eenmaal hoger dan de waarde van die lens daar.
Leuk is anders natuurlijk, maar het is nog een geluk dat er geen boete wordt berekend.
De waarde van een stuk glas a la maar het belasten van overige toegevoegde waardes slaat m.i. nergens op.
@Sirius: We gaan wel wat offtopic, maar als je die lens hier in een winkel koopt zitten de transportkosten ook in de prijs en betaal je er ook gewoon BTW over.
@Oemfoefoe: OEF, de grote broer van mijn 45CT1. De accu is inmiddels overleden zeker? Voordeel van mijn exemplaar is dan weer dat ik nog een magazijntje voor losse batterijen heb. Ik moet alleen eens kijken of dat ook met oplaadbare werkt, want ik herinner me dat er andere contacten aan zaten dan aan het accupack. Hij werkt iig nog wel op mijn 40D, dus die van jou zal het in principe ook nog kunnen doen op je 30D.
@Oemfoefoe: OEF, de grote broer van mijn 45CT1. De accu is inmiddels overleden zeker? Voordeel van mijn exemplaar is dan weer dat ik nog een magazijntje voor losse batterijen heb. Ik moet alleen eens kijken of dat ook met oplaadbare werkt, want ik herinner me dat er andere contacten aan zaten dan aan het accupack. Hij werkt iig nog wel op mijn 40D, dus die van jou zal het in principe ook nog kunnen doen op je 30D.
Aaarrgh, waarom ga ik ook naar een stad als Utrecht waar ik gewoon weet dat ik weer die Crumpler winkel tegenkom. Aangezien ik alleen een schoudertas (van Crumpler) voor mijn fotogear had, ging ik toch maar 'even' kijken voor een rugzak.
10 minuten later, en 155 euro lichter liep ik met een Matchmaker M naar buiten.
Deze dus.

Ik ben er zeker weer blij mee
10 minuten later, en 155 euro lichter liep ik met een Matchmaker M naar buiten.
Deze dus.

Ik ben er zeker weer blij mee
en je hebt geluk dat het de SL2 is en niet de gewone SL, daar passen namelijk een aantal R lenzen niet op. optisch is het R systeem wel het zwakkere broertje van het M systeem, zeker in het groothoek bereik, maar de macro's zijn inderdaad wel juweeltjes.abrakadaver schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:16:
Wat dus wel heeeeel heftig is, zijn de leica R lenzen die er op kunnen
maar wel handig zo' schoonvader, beter dan eentje met een ouwe agfa clack ofzo

lomo/speelgoedcamera met plastic lens en pinhole mogelijkheid. Ben benieuwd of ik er uberhaupt foto's uit krijg die ik nog eens durf te bekijken...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Vind je dat?lateef schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:14:
[...]
optisch is het R systeem wel het zwakkere broertje van het M systeem, zeker in het groothoek bereik, maar de macro's zijn inderdaad wel juweeltjes.
Kan niet zeggen dat R optisch minder is dan M, dat het wat makkelijker is om een groothoek te maken voor een rangefinder dan een slr is waar.... maar optisch het zwakkere broertje?!?
Een rangefinder is gewoon niet te vergelijken met een slr qua lenzenontwerp, zo zijn er bijvoorbeeld geen lange telelenzen voor rangefinders.
ja, maar ik zou niet klagen hoor als mij een leicaflex werd aangeboden, it does eat the heart van menig ander systeem out. een spiegelreflexsysteem is flexibeler dan een meetzoekersysteem, maar als je met het bereik van een meetzoeker af kan (en je budget staat het toe), zoe ik voor een meetzoeker kiezen. jammer dat de M8 beetje vreemde kuurtjes heeft (en dat hij zo duur is, en dat hij een cropfactor heeft), maar ik zou er wel voor in zijn. hij heeft iig een door mij geliefde Kodak CCD. maar misschien dat Zeiss ons nog gaat verrassen.abrakadaver schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:38:
maar optisch het zwakkere broertje?!?
De M primes zijn wel velen malen beter dan de R lenzen hoor. Dat is vrij lang bekend, komt doordat de M lenzen anders opzijn gezet en veel meer kosten. Ik hoop idd ook op een M9 met FF sensor, maar ik denk 't niet (Bessa R digitaal zou ook goed zijn).
|>
als ik vanmiddag thuis kom ligt er voor mij klaar:
50mm F1.4 van Canon, mooi lensje om de collectie mee aan te vullen, en natuurlijk een lens op F1.4! (L)
50mm F1.4 van Canon, mooi lensje om de collectie mee aan te vullen, en natuurlijk een lens op F1.4! (L)
hoop hetzelfde en denk hetzelfde. lenzen zitten te dicht op de sensor, waardoor de randen wel erg schuin invallend licht krijgen (met alle nadelen van dien), wellicht dat ze daar wel wat op vinden, maar dat zal denk ik nog wel wat jaartjes duren. de research afdeling bij Leica is zo snel niet.Simon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:31:
Ik hoop idd ook op een M9 met FF sensor, maar ik denk 't niet (Bessa R digitaal zou ook goed zijn).
Nee, leica doet 't inderdaad rustig aan 
Nog 1 puntje over dat M vs R, natuurlijk zijn de groothoeklenzen van het M systeem (gemiddeld genomen) beter. Je hoeft geen retrofocus design te implementeren als je geen opklappende spiegel tussen de lens en je opnamevlak hebt... maar dat geld voor elke rangefinder vs slr.
Ontopic, net 2e hands een epson p2000 40gb imagetank gescoord. Een schermpje geeft me toch wat meer vertrouwen dan de PD70x die ik heb. Ondanks dat de PD70x een stuk sneller is met kopieren.
Nog 1 puntje over dat M vs R, natuurlijk zijn de groothoeklenzen van het M systeem (gemiddeld genomen) beter. Je hoeft geen retrofocus design te implementeren als je geen opklappende spiegel tussen de lens en je opnamevlak hebt... maar dat geld voor elke rangefinder vs slr.
Ontopic, net 2e hands een epson p2000 40gb imagetank gescoord. Een schermpje geeft me toch wat meer vertrouwen dan de PD70x die ik heb. Ondanks dat de PD70x een stuk sneller is met kopieren.

dan is er denk ik wel consensus
maar...
en on-topic, gefeliciteerd. zo'n schermpje biedt inderdaad wat meer zekerheid, heb ik nu wel of niet dat kaartje al leeggetrokken
. die dingen zijn alleen wel traag inderdaad.
tot de digitale sensor kwam kijken. die wordt namelijk een stuk minder blij van schuin invallend licht als een stukje film.abrakadaver schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:28:
Je hoeft geen retrofocus design te implementeren als je geen opklappende spiegel tussen de lens en je opnamevlak hebt... maar dat geld voor elke rangefinder vs slr.
en on-topic, gefeliciteerd. zo'n schermpje biedt inderdaad wat meer zekerheid, heb ik nu wel of niet dat kaartje al leeggetrokken

Slechte ervaring met de PD70x? Of is het puur psychologisch? Mijn PD70x heeft me nog nooit in de steek gelaten.abrakadaver schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:28:
Ziet er wel een stuk stoerder uit, met zo'n display
This footer is intentionally left blank
16-35II&1.4Extender
Bericht hierboven
Waarom zie ik nog geen pics? Alleen 16-35 II doet die lens te weinig eer aanFloor-is schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:43:
16-35II&1.4Extender
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ja gast, wat denk je zelf?ThunderNet schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:47:
[...]
Waarom zie ik nog geen pics? Alleen 16-35 II doet die lens te weinig eer aan
Bericht hierboven
Verwijderd
De accupack voor een 45 CL-4 past ook gewoon in een 45 CT-1, en werkt prima. En je kunt gewoon de lader van je CT-1 accu blijven gebruiken.Toff schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:02:
@Oemfoefoe: OEF, de grote broer van mijn 45CT1. De accu is inmiddels overleden zeker? Voordeel van mijn exemplaar is dan weer dat ik nog een magazijntje voor losse batterijen heb. Ik moet alleen eens kijken of dat ook met oplaadbare werkt, want ik herinner me dat er andere contacten aan zaten dan aan het accupack.
Samo: post je binnenkort ook je eerste ervaringen met dit mooie staaltje toptechniek?samo schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:18:
[afbeelding]
lomo/speelgoedcamera met plastic lens en pinhole mogelijkheid. Ben benieuwd of ik er uberhaupt foto's uit krijg die ik nog eens durf te bekijken...
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Verwijderd
Mijn nieuwe fotoapparatuur: D40 kit + zonnekapje en blaasbalgje, ter vervanging van de fz-30. NU eindelijk eens echt fotograferen! Mijn bankrekening is nu wel helemaal geplunderd
Bedankt voor de tip, maar mijn later bijgekochte reserve/vervangend accupack werk ook nog gelukkig.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:01:
[...]
De accupack voor een 45 CL-4 past ook gewoon in een 45 CT-1, en werkt prima. En je kunt gewoon de lader van je CT-1 accu blijven gebruiken.
Is die foto representatief voor de witbalans van je 40D?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Gelukkig niet, was te lui om de intstellingen te checken. Stond nog op tl-licht
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 12:00 . Reden: poep op mn vingers ]
Moet je dat nou gewoon vasthouden voor je lens?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dat zal natuurlijk wel op één of andere magische wijze vastgezet worden. In films zie je vaak dat ze van die ringflitsers gebruiken, vooral bij moordzaken
The devil is in the details.
Dat kan, maar is niet handig. Er zit gewoon een plaat bij die je in de statiefschroef schroeft van je cam, en daar kan je twee beugels in vastschroeven. En aan die twee beugels schroef je de ringflitser zelf vast. Piece of koekieFrancis schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:29:
Moet je dat nou gewoon vasthouden voor je lens?
40D

Maandag toch maar een grip voor halen denk ik... kan de handstrap er weer aan
Mag ik vragen waarom je een 40D hebt gekocht terwijl je een 400D hebt?Tom schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:35:
[afbeelding]
40D![]()
Maandag toch maar een grip voor halen denk ik... kan de handstrap er weer aannu de 400d nog verkopen.
Alleen al voor de grip zou ik een 400D al willen verwisselen met een 40D.. 
Misschien dat qua beeldkwaliteit deze 2 redelijk bij elkaar in de buurt liggen,
verder zijn het toch compleet andere camera's
Misschien dat qua beeldkwaliteit deze 2 redelijk bij elkaar in de buurt liggen,
verder zijn het toch compleet andere camera's
de knoop doorgehakt:

sigma 17-70mm Macro DC met 72mm polafilter en 72mm UV filter. voor mn 30D
bevalt goed tot nu toe, focus is wel vrij traag

[ Voor 9% gewijzigd door knuppelhout op 28-10-2007 11:30 ]
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Die zou ik volgende week ook willen gaan halen, samen met een 400D.
Wat noem je vrij traag? Te traag voor sportfotografie, of te traag voor huis-tuin-en-keuken-kiekjes?
Wat noem je vrij traag? Te traag voor sportfotografie, of te traag voor huis-tuin-en-keuken-kiekjes?
Dat hij duidelijk een momentje bezig is met focussen wanneer hij niet in de buurt zit qua focus. Zit je wel in de buurt dan is de lens gewoon snappy snel genoeg.
Hij is er tegenwoordig ook met HSM... (maar of dat ook voor Canon is durf ik even niet te zeggen)
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Nope, enkel Nikon.Rudedadude schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:26:
Hij is er tegenwoordig ook met HSM... (maar of dat ook voor Canon is durf ik even niet te zeggen)
Hoe is de focus in vergelijking met de 18-55 mkII? (als je die überhaubt al hebtknuppelhout schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:29:
de knoop doorgehakt:
[afbeelding]
Vandaag een tweedehands Canon EOS 20D gekocht, met daarbij een Sigma 18-125 mm F3.5-5.6 objectief. Inclusief boekjes, cd's, zonnekap, doosjes, en... bonnetjes, want er zit nog bijna een jaar garantie op! En dit alles via Marktplaats voor 450 euro. Ben er erg blij mee, nu nog even uitvissen hoe ik de foto's kan uitlezen onder Windows Vista...
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Verwijderd
Fraaie deal hoor, leuk lensje om mee te beginnen en uit te zoeken welke range je ligt. De 20D is gewoon een prima camera, zul je als een hele verbetering ervaren t.o.v de S9500.
Ik ga de Canon EOS400D kopen, maar ik weet niet welke lens ik wil gaan kopen. Kunnen jullie me helpen? De lens moet macrofoto's kunnen maken, en redelijk kunnen inzoomen. Alleen dat is het punt, hoe weet ik hoe ver een lens in kan zoomen? Al die getallen zeggen me weinig. Ook weet ik niet of ik beeldstabilisatie wil (al lijkt me dat wel handig, maar jullie hebben er vast meer verstand van). Ik had deze lens op het oog: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM, hier een link: http://www.digicamshop.nl...7-85mm-f4-5.6-is-usm.html
Is dit een goede lens? Ik wil er vooral natuurfoto's mee gaan maken, ik ga namelijk naar Peru.
Alvast bedankt, Bob
Is dit een goede lens? Ik wil er vooral natuurfoto's mee gaan maken, ik ga namelijk naar Peru.
Alvast bedankt, Bob
Wat bedoel je met macro? Want echte macro foto's (1 op 1 vergroting) heb je een macro lens nodig.Flying Bobman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 17:37:
Ik ga de Canon EOS400D kopen, maar ik weet niet welke lens ik wil gaan kopen. Kunnen jullie me helpen? De lens moet macrofoto's kunnen maken, en redelijk kunnen inzoomen. Alleen dat is het punt, hoe weet ik hoe ver een lens in kan zoomen? Al die getallen zeggen me weinig. Ook weet ik niet of ik beeldstabilisatie wil (al lijkt me dat wel handig, maar jullie hebben er vast meer verstand van). Ik had deze lens op het oog: Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM, hier een link: http://www.digicamshop.nl...7-85mm-f4-5.6-is-usm.html
Alvast bedankt, Bob
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Met de camera die ik nu heb, heb ik bijv. deze foto gemaakt: http://bnbn.nl/amerika/FOTO82.jpg
Het zou mooi zijn als dat met mijn nieuwe camera ook kan.
En dan nog een vraag, als je die EOS 400D koopt, samen met de lens uit mijn eerdere post hierboven, krijg je dan op beide producten geld terug (Cashback actie, Canon is 20 jaar)? Dat zou dan 100€ korting zijn!
En dan nog een vraag, als je die EOS 400D koopt, samen met de lens uit mijn eerdere post hierboven, krijg je dan op beide producten geld terug (Cashback actie, Canon is 20 jaar)? Dat zou dan 100€ korting zijn!
Weet niet hoeveel vergroting dat is, maar volgens mij lukt dat wel met een telezoom lens (70-300 ofzo)Flying Bobman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:22:
Met de camera die ik nu heb, heb ik bijv. deze foto gemaakt: http://bnbn.nl/amerika/FOTO82.jpg
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Dit is niet het juiste topic hiervoor: Canonmount objectieven met in de startpost Focal Length comparison tool.
Gemaakt met een Canon Digital Ixus 55 (5.8-17.4mm). Niet echt bijzonder dus. Maar gaat dat lukken met die EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM? Want een telezoom 300mm met beeldstabilisatie is niet te betalen, als ik even snel kijk naar de prijzen. Ik zie trouwens dat VAC die lens ook heeft gekocht:
Bevalt de lens?
Als je een setje tussenringen koopt, kan je met vrijwel iedere lens macro's maken, maar een "echte" macrolens is speciaal gemaakt voor dit gebruik en heeft die ringen ahw ingebouwd. Je kan ook aan een close-up voorzetlens denken. Voordeel daarvan is dat je niet steeds je lens van je body hoeft te schroeven (en dat het redelijk betaalbaar is). Ken je het macrotopic? Inmiddels bij deel 6 beland.
Laat je ons in dit topic nog even weten wat het geworden is
.
Laat je ons in dit topic nog even weten wat het geworden is
Bedankt allemaal, al die topics zijn erg handig. ik ga me er even in verdiepen.
Keertje een opdracht in het buitenland waar ik de helft van de foto's kwijt was omdat dat ding niet gekopieerd had. Later wel gewoon netjes een nieuwe pd70x gekregen die het altijd goed heeft gedaan, dus was waarschijnlijk exemplarisch. Maar een schermpje geeft dan net dat extra beetje zekerheid (en straks 3 weken op de savanne staan te fotograferen en zonder foto's trug komen heb ik ook geen zin in )ajhaverkamp schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:39:
[...]
Slechte ervaring met de PD70x? Of is het puur psychologisch? Mijn PD70x heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ziet er wel een stuk stoerder uit, met zo'n display
Verwijderd
Is afhankelijk van de grootte van die bloem, maar waarschijnlijk niet. Maar in combinatie met een Raynox voorzetlens (die je als een filter op je 17-85 schroeft) lukt 't zeker, en met veel betere kwaliteit dan je met je Ixus haalde.Flying Bobman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:48:
Gemaakt met een Canon Digital Ixus 55 (5.8-17.4mm). Niet echt bijzonder dus. Maar gaat dat lukken met die EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM?
Ook Canon, Nikon, etc. maken of maakten soortgelijke voorzetlenzen overigens. (linkje)
Zaterdag heeft mn camera pootjes gekregen
.

Sherpa 750 R
Heb hem nog niet serieus gebruikt, maar mn eerste indruk is erg goed!

Sherpa 750 R
Heb hem nog niet serieus gebruikt, maar mn eerste indruk is erg goed!
Niet echt veel zoekwerk hoorVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:34:
Ziet er stevig uit Big Daddy. Is het ook een beetje betaalbaar? En wat weegt dat ding?
Nadat ik me steeds meer begon te ergeren aan mijn 141RC 3/way head (kleine aanpassingen wilde gewoon niet lekker naar mijn gevoel), besloten om deze jongen te kopen. Een verademing kan ik je vertellen.

Manfrotto 410

Manfrotto 410
Een 70-300 IS kost 499 met cashback van 60 euro kost ie dus 439 euro, dat vind ik niet in de categorie 'niet te betalen' vallen voor een dergelijk fijn objectief.Flying Bobman schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:48:
Gemaakt met een Canon Digital Ixus 55 (5.8-17.4mm). Niet echt bijzonder dus. Maar gaat dat lukken met die EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM? Want een telezoom 300mm met beeldstabilisatie is niet te betalen, als ik even snel kijk naar de prijzen. Ik zie trouwens dat VAC die lens ook heeft gekocht:
[...]
Bevalt de lens?
Voor dat geld zou ik toch eerder naar deze combi kijken; ziet er véél steviger uit, quick release en hij houdt een complete 30D + 70-200/2.8 + grip + flash primaVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:34:
Ziet er stevig uit Big Daddy. Is het ook een beetje betaalbaar? En wat weegt dat ding?
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 29-10-2007 16:24 ]
Hoewel ik je snap -daar niet van-; maar misschien bedoelde hij wel dit ofzo. Haha.Fairy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:12:
[...]
Een 70-300 IS kost 499 met cashback van 60 euro kost ie dus 439 euro, dat vind ik niet in de categorie 'niet te betalen' vallen voor een dergelijk fijn objectief.
Ook dat is prima te betalen. Moet je maar niet aan een dSLR beginnen, als je dat al duur vindt.RBH schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
Hoewel ik je snap -daar niet van-; maar misschien bedoelde hij wel dit ofzo. Haha.
This footer is intentionally left blank
Sinds vrijdag heb ik de Sony DSLR A700 met de 18-70 kitlens, gelijk maar de Extreme IV erbij gedaan. Ben er erg blij mee!
Ik heb heel lang getwijfeld inderdaad, uiteindelijk toch deze gekozen omdat ik weinig verschil merkte in stabiliteit. Daarom heb ik maar besloten de extra centen in mn zak te houdenneographikal schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:21:
[...]
Voor dat geld zou ik toch eerder naar deze combi kijken; ziet er véél steviger uit, quick release en hij houdt een complete 30D + 70-200/2.8 + grip + flash primaHij kan hoger, kan meer gewicht hebben (7 vs 4 kilo) en weegt exact hetzelfde.
Dat weet ik wel hoor, hoewel ik het er nooit voor neer zou leggen.ajhaverkamp schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:33:
[...]
Ook dat is prima te betalen. Moet je maar niet aan een dSLR beginnen, als je dat al duur vindt.
En dat weet ik ook wel, maar misschien bedoelde hij dat met telezoom.
hmm, dat vind ik nogal zwaar overtrokken. verreweg de ruime meerderheid van de mensen met een dSLR kan prima weg met kit(-achtige) lenzen.ajhaverkamp schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:33:
Ook dat is prima te betalen. Moet je maar niet aan een dSLR beginnen, als je dat al duur vindt.
Joh!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Felicitaties bij deze, maar zo gemakkelijk kom je er niet vanaf. Ik zou graag eens wat indrukken lezen en geproduceerde plaatjes kijken!3mph schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:38:
Sinds vrijdag heb ik de Sony DSLR A700 met de 18-70 kitlens, gelijk maar de Extreme IV erbij gedaan. Ben er erg blij mee!
Sinds gister mijn collectie weer uitgebreid, allebei 2e hands maar voor een mooie prijs en in prima staat.
de 55-200 inclusief zonnekap en uv filter

en om alles op te bergen de lowepro mini trekker 100 classic

kan er weer even mee door
de 55-200 inclusief zonnekap en uv filter

en om alles op te bergen de lowepro mini trekker 100 classic

kan er weer even mee door
Henkert,Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:51:
[...]
Felicitaties bij deze, maar zo gemakkelijk kom je er niet vanaf. Ik zou graag eens wat indrukken lezen en geproduceerde plaatjes kijken!
Ik ben amateur en erg aan het klooien, dus een indepth kan ik je niet geven.. Ben zondag even met een zodiac de havens van Rotterdam ingevaren en wat fotos gemaakt. Ik kan ze wel even op mijn ftp zetten.. Ik kan nu al wel concluderen dat hij erg lekker in mijn hand ligt en z'n burst mode ernstig snel is, bij sommige nightshots heb ik het idee dat er teveel ruis is.. maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen onkunde..
Die heb ik ook, ben er wild vanSpotter schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:01:
Nadat ik me steeds meer begon te ergeren aan mijn 141RC 3/way head (kleine aanpassingen wilde gewoon niet lekker naar mijn gevoel), besloten om deze jongen te kopen. Een verademing kan ik je vertellen.
[afbeelding]
Manfrotto 410
Bericht hierboven
De camera die je gekozen hebt is niet echt heel erg goed in ruisvrij werken, dus de kans is nogal dat het ook aan de camera ligt. Nu kan je wel goed leren werken om die beperkingen heen, maar het blijft aanwezig.3mph schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:31:
[...]
Henkert,
Ik ben amateur en erg aan het klooien, dus een indepth kan ik je niet geven.. Ben zondag even met een zodiac de havens van Rotterdam ingevaren en wat fotos gemaakt. Ik kan ze wel even op mijn ftp zetten.. Ik kan nu al wel concluderen dat hij erg lekker in mijn hand ligt en z'n burst mode ernstig snel is, bij sommige nightshots heb ik het idee dat er teveel ruis is.. maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen onkunde..
Ben benieuwd naar waarom je voor de Sony hebt gekozen
Bericht hierboven
Ja, naar die lens heb ik ook gekeken, maar dan zit je met die 70mm. Dan moet ik nóg een lens kopen (denk aan 17-85mm) en daar heb ik dan geen geld meer voorFairy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:12:
[...]
Een 70-300 IS kost 499 met cashback van 60 euro kost ie dus 439 euro, dat vind ik niet in de categorie 'niet te betalen' vallen voor een dergelijk fijn objectief.
Wat ik misschien wel kan doen is later nog een keer die telelens kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Flying Bobman op 29-10-2007 23:36 ]
Verwijderd
Uhm op welke gegevens baseer je je nu? De A700 is zo nieuw nog dat dat toch nog even afwachten is dacht ik. Er zit een nieuwe CMOS sensor in.Floor-is schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:02:
[...]
De camera die je gekozen hebt is niet echt heel erg goed in ruisvrij werken, dus de kans is nogal dat het ook aan de camera ligt. Nu kan je wel goed leren werken om die beperkingen heen, maar het blijft aanwezig.
Ben benieuwd naar waarom je voor de Sony hebt gekozen
Er staan inmiddels genoeg samples online, RAW incluis, om er eens goed naar te kijken. Ik ben er ook niet van onder de indruk tbh
Of je neemt de kit, krijg je de 18-55 er voor weinig bij.Flying Bobman schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:35:
[...]
Ja, naar die lens heb ik ook gekeken, maar dan zit je met die 70mm. Dan moet ik nóg een lens kopen (denk aan 17-85mm) en daar heb ik dan geen geld meer voor(ik ben een arme student..)
Wat ik misschien wel kan doen is later nog een keer die telelens kopen.
Ik hoop dat je weet dat alle adobe raw converters een issue hebben met zowel de Canon 40D als de Sony A700.neographikal schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:57:
Er staan inmiddels genoeg samples online, RAW incluis, om er eens goed naar te kijken. Ik ben er ook niet van onder de indruk tbh
Iso 1600 van de A700 is wat betreft ruis ongeveer even goed als iso 400 op de A100. Alleen als je raw schiet moet je die niet openen met een adobe raw converter omdat die geen detail (wel ruis) over laat op platen vanaf iso 1600 (dat is dus dat issue dat adobe raw converters met de Canon 40D en Sony A700 hebben).
Het verschil in ruis en detail op hoge iso waarden tussen de Canon 40D en de A700 is niet groot, ik zou bij voorbaat niet kunnen zeggen welke er wint onder gelijke omstandigheden en met gelijke settings.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Vandaag de bevestiging gekregen dat m'n pakketje uit Hong Kong (hvstar.net) verzonden is. Met daarin:
Blaasbalgje:

Hoya Circular Polarizer:

Hoya ND8 Filter:

52mm to 67mm step-up ring:

Nu ik dit bericht aan het typen ben, zie ik dat ik de verkeerde ND filter heb besteld. Ik dacht al, wat is dat ding goedkoop
Maar goed, het had dus een verlopend ND filter moeten zijn...
Dat hvstar.net is wel een uitvinding. De prijzen zijn echt een lachertje vergeleken met wat je hier betaalt voor eenzelfde filter.
Blaasbalgje:

Hoya Circular Polarizer:

Hoya ND8 Filter:

52mm to 67mm step-up ring:

Nu ik dit bericht aan het typen ben, zie ik dat ik de verkeerde ND filter heb besteld. Ik dacht al, wat is dat ding goedkoop

Dat hvstar.net is wel een uitvinding. De prijzen zijn echt een lachertje vergeleken met wat je hier betaalt voor eenzelfde filter.
[ Voor 9% gewijzigd door SilentThunder op 30-10-2007 14:17 ]
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
verlopende wil je niet als opschroef filter, alleen als filter met houder, anders ligt je horizon altijd in 't midden.
|>
Ach, gewoon bewaren. Kan altijd nog van pas komen als je een erg korte DOF wil terwijl er (te)veel licht is...SilentThunder schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:16:
Nu ik dit bericht aan het typen ben, zie ik dat ik de verkeerde ND filter heb besteld. Ik dacht al, wat is dat ding goedkoopMaar goed, het had dus een verlopend ND filter moeten zijn...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Dat is wel een goeie tip, nog niet aan gedacht. Wat raad je dan aan in plaats van opschroef filters?Simon schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:17:
verlopende wil je niet als opschroef filter, alleen als filter met houder, anders ligt je horizon altijd in 't midden.
Ja inderdaad, zal altijd wel een keer van pas komen. Of om watervalletjes met beweging in het water vastleggen als er veel licht is bijvoorbeeld.Hankey schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:21:
[...]
Ach, gewoon bewaren. Kan altijd nog van pas komen als je een erg korte DOF wil terwijl er (te)veel licht is...
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Voor op de hotshoe van m'n camera. Is denk ik wel handig voor als ie op n statief staat, binnenkort in t wild testen
Ehm, Lee filters (duur) of Cokin (goedkoop maar ok).
|>
Werkt dat wel? Moet je statiefvoet wel heel precies recht zijn enzosOid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:43:
[afbeelding]
Voor op de hotshoe van m'n camera. Is denk ik wel handig voor als ie op n statief staat, binnenkort in t wild testen
Dat is toch juist de bedoeling van dat ding, dat je hem exact recht krijgt?
Denk er aan dat zodra je deze in je hotshoe van een een EOS stop hij denkt dat er een fliters op zit.sOid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:43:
[afbeelding]
En zal de camera zich dus anders gaan gedragen met belichting meting.
dat lijkt me wel heel sterk, of denkt een EOS dat ook als er een 'hot-shoe-bescherm-schuifje' opzitTUX2K schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:26:
Denk er aan dat zodra je deze in je hotshoe van een een EOS stop hij denkt dat er een fliters op zit.

Ja dan denkt hij het ook, en zit namelijk een klein palletje in de hotshoe die naar beneden wordt gedrukt zodra en iets wordt in geschoven. Dus een fliter,hot-shoe-bescherm-schuifje of waterpas wordt de belichting op flitser gezet.lateef schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:30:
[...]
dat lijkt me wel heel sterk, of denkt een EOS dat ook als er een 'hot-shoe-bescherm-schuifje' opzit
Net even geprobeerd en het werkt prima. Heb wel een balhoofd op m'n statief dus het is vrij makkelijk om kleine correcties te maken.Fairy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:14:
[...]
Werkt dat wel? Moet je statiefvoet wel heel precies recht zijn enzo
Neehoor. Zitten geen contactpuntjes ofzo op die op een flitser wel zitten. Het is ook gewoon plastic dus het geleidt ook niets.TUX2K schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:26:
[...]
Denk er aan dat zodra je deze in je hotshoe van een een EOS stop hij denkt dat er een fliters op zit.
Lichtmeting was ook gewoon normaal. 13sec op f/11 ISO 200 op een vrij donkere kamer (heb 1 40watt lampje aan)
[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 30-10-2007 17:36 ]
Same here! Enige waar ik mee zit is dat een 30D+grip+70-200 en dat alles op de statiefgondel van de lens dusdanig laat uitkomt dat de grip erg dicht bovenop de bovenste stelschroef komt. Die is nog wel te gebruiken, de releaseknop (zegmaar) niet meer. Eens mee expirimenteren.
Er zitten ook geen contact puntje er wordt een palletje ingeduwd onder de rand van je hotshoe.sOid schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:34:
[...]
Neehoor. Zitten geen contactpuntjes ofzo op die op een flitser wel zitten. Het is ook gewoon plastic dus het geleidt ook niets.
Lichtmeting was ook gewoon normaal. 13sec op f/11 ISO 200 op een vrij donkere kamer (heb 1 40watt lampje aan)
http://forums.dpreview.co...orum=1031&thread=25410407
wat is daar de toegevoegde waarde van!? camera merkt toch snel genoeg dat het electronisch circuit gesloten is en dat er dus een flitser op zit??TUX2K schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:33:
Ja dan denkt hij het ook, en zit namelijk een klein palletje in de hotshoe die naar beneden wordt gedrukt zodra en iets wordt in geschoven. Dus een fliter,hot-shoe-bescherm-schuifje of waterpas wordt de belichting op flitser gezet.
Verwijderd
Of als je een studio-flitser gebruikt?lateef schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:41:
[...]
wat is daar de toegevoegde waarde van!? camera merkt toch snel genoeg dat het electronisch circuit gesloten is en dat er dus een flitser op zit??
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 17:52 ]
wat bedoel je hier mee?Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:48:
Of als je een studio-flitser gebruikt?
Dit topic is gesloten.